abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 mei 2023 @ 16:38:41 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209059857
Je kunt van alles van Hanca vinden, maar dat hij niet inhoudelijk of onderbouwd zou zijn is toch wel nieuw voor mij :D
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 mei 2023 @ 17:05:51 #102
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209060260
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 16:38 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt van alles van Hanca vinden, maar dat hij niet inhoudelijk of onderbouwd zou zijn is toch wel nieuw voor mij :D
Collegiaal dat je het voor hem opneemt, maar in deze discussie heeft hij mijn aangeleverde bronnen niet eens gelezen, maar werden er wel bepaalde kwalificaties aan gegeven (bronloos fantasielijstje, werd het genoemd). Ook heb ik met meerdere argumenten zijn ongelijk aangetoond met brongebruik, waarop Hanca niet verder meer op is ingegaan. Ook stelde hij dat ik losjes met feiten omga, wat weer een ad hominem is. Dat vind ik niet inhoudelijk reageren, integendeel zelfs.

Ook was zijn onderbouwing niet voldoende om mij te overtuigen van mijn eigen ongelijk. Dan verwijt hij mij dat ik niet de juiste bronnen zou hebben gebruikt, maar gebruikt hijzelf een bron waaruit ik helemaal geen informatie kan halen wat zijn standpunt ondersteund.

Maar goed, wellicht verschillen we van mening wat nou de definitie van inhoudelijk en onderbouwing is. Misschien geeft Hanca normaliter betere onderbouwingen, dat kan ook, maar ik vind het in deze discussie dusdanig tekortschieten dat ik mijn tijd beter kan besteden.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209060595
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 15:51 schreef Grishenko_ het volgende:

Hier heb je een link:
https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland

Er zijn in totaal 99.586 mensen eind 2021 als vluchteling naar Nederland gekomen. Dan laat ik gezinshereniging nog buiten beschouwen. In 2010, voor de aanvang van Rutte, was dat echt een stuk lager.
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 16:29 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Als jij niet eens de bronnen leest die ik voor je heb klaargezet, dan houdt het voor mij op.

https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland
[..]
Ook vind ik het frappant dat er op de andere punten niet eens wordt ingegaan, maar wel wordt geponeerd als “bronloos fantasielijstje”. En je zegt dat die 99.000 een fantasiegetal is, terwijl in de bron dat getal overduidelijk wordt aangegeven?

Omdat je A) niet ingaat op mijn overige punten, B) bronnen afdoet als fantasie en C) mijn bronnen niet eens leest, maar daar wel keiharde beweringen over doet, krijg ik het vermoeden dat een zinnige discussie met jou geen zin heeft.
In plaats van zo tekeer te gaan zou je er allicht beter aan doen zelf wat beter te lezen, die 99.586 is het aantal asielzoekers wat in Nederland in 2021 verbleef, niet het aantal wat in 2021 naar Nederland is gekomen. Asielzoekers die in de voorgaande jaren naar Nederland zijn gekomen en in 2021 in Nederland verbleven zijn dus inbegrepen in die 99.586.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2023 17:34:18 ]
  maandag 8 mei 2023 @ 17:42:25 #104
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209060709
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:30 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]
In plaats van zo tekeer te gaan zou je er allicht beter aan doen zelf wat beter te lezen, die 99.586 is het aantal asielzoekers wat in Nederland in 2021 verbleef, niet het aantal wat in 2021 naar Nederland is gekomen. Asielzoekers die in de voorgaande jaren naar Nederland zijn gekomen en in 2021 in Nederland verbleven zijn dus inbegrepen in die 99.586.
Ik vind niet dat ik tekeer ben gegaan.

De overige punten worden niet op ingegaan en bronnen worden gewoonweg geridiculiseerd.

Maar je hebt wel een punt dat ik betreffende dat wel beter had kunnen lezen inderdaad. Mijn excuses.

Zou je dan ook kunnen ingaan op mijn overige punten of ben je het daar dan wel mee eens?
pi_209061250
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:30 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]
Nee, dat zullen de asielzoekers zijn die nog geen statushouders zijn geworden en een huis en een uitkering hebben gekregen. Gewoon volhouden zou ik tegen die mensen zeggen. Statushouders zijn geen asielzoekers meer en na 5 jaar zijn ze Nederlander en dus geen statushouder meer. Prolbeem opgelost.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 mei 2023 @ 18:50:21 #106
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209061678
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat zullen de asielzoekers zijn die nog geen statushouders zijn geworden en een huis en een uitkering hebben gekregen. Gewoon volhouden zou ik tegen die mensen zeggen. Statushouders zijn geen asielzoekers meer en na 5 jaar zijn ze Nederlander en dus geen statushouder meer. Prolbeem opgelost.
Krijgen ze dan ook voorrang op de woningmarkt?

https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning

quote:
Gemeenten beslissen zelf over wat voor soort woning ze aanbieden. Het kan een zelfstandige (huur)woning zijn of een gedeelde woning met meer mensen. Vaak doen gemeenten een beroep op sociale huurwoningen van woningcorporaties. Een vergunninghouder mag ook zelf naar woonruimte zoeken.

Een gemeente bepaalt ook zelf of mensen met een verblijfsvergunning recht hebben op voorrang bij een sociale huurwoning. Dit regelt de gemeente in een huisvestingsverordening.
De gemeente mag dat dus zelf bepalen volgens deze lezing. Klopt dat?

https://www.rijksoverheid(...)n-sociale-huurwoning

quote:
Een gemeente bepaalt zelf welke mensen recht hebben op voorrang bij een sociale huurwoning. Zoals mensen die mantelzorg krijgen of uit een GGZ-instelling komen. Asielzoekers die een verblijfsvergunning krijgen horen sinds 1 juli 2017 niet meer automatisch bij de groep die voorrang krijgt als een gemeente een huisvestingsverordening heeft.
Hierin staat dat sinds 1 juli 2017 asielzoekers met een verblijfsvergunning niet meer automatisch bij de groep horen die voorrang krijgen op de woningmarkt, tenzij die mantelzorger of GGZ-patiënt zijn.

Maar als de gemeente dus zegt dat de asielzoekers voorrang krijgen, krijgen ze dus ook voorrang.

Ik ben heel benieuwd naar hoe het precies werkt in de praktijk.
pi_209062239
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:50 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Krijgen ze dan ook voorrang op de woningmarkt?

https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning
[..]
De gemeente mag dat dus zelf bepalen volgens deze lezing. Klopt dat?

https://www.rijksoverheid(...)n-sociale-huurwoning
[..]
Hierin staat dat sinds 1 juli 2017 asielzoekers met een verblijfsvergunning niet meer automatisch bij de groep horen die voorrang krijgen op de woningmarkt, tenzij die mantelzorger of GGZ-patiënt zijn.

Maar als de gemeente dus zegt dat de asielzoekers voorrang krijgen, krijgen ze dus ook voorrang.

Ik ben heel benieuwd naar hoe het precies werkt in de praktijk.
Ik ook. Die sociale huurwoningen zijn particulier bezit, het is dan ook een propagandistische VVD-aanduiding om te doen alsof het van belastinggeld betaald wordt. Je hebt woningen van onder het grensbedrag aan maximale huur, bescheiden woningen dus, die particulier verhuurd worden met winstoogmerk en ideeel door een woningstichting, bouwvereniging of corporatie.

Wat lijkt gebeurt te zijn is dat de overheid zich die laatste categorie heeft toegeeigend door ze hun statuten te laten wijzigen met als doelstelling het uitvoeren van de wet op de volkshuisvesting o.i.d., ik weet niet meer hoe die wet heet. Maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer een WBV niet mee zou willen doen aan het huisvesten van asieloplichters en geen goede relatie meer heeft met de wethouders van de coalitiepartijen en GL en de PvdA, en ook met de nek aangekeken wordt op de partijborrels, en bereid is te procederen voor het eigendomsrecht, deze uiteindelijk gelijk zou krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209062549
Concepttekst landbouwakkoord door LTO afgewezen: https://www.akkerwijzer.n(...)agen-nog-een-poging/

Het goede nieuws is dat er dus wel een concepttekst ligt, dat is alvast wat. Het wordt alleen lastig om dat zonder LTO door te voeren, dan krijg je echt de overheid die het op legt van bovenaf. Maar aan de andere kant is dat natuurlijk ook gewoon de taak van de overheid, regels maken waar men zich aan moet houden. Ook als je boer bent en een tractor voor het provinciehuis of het huis van een minister kunt zetten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 8 mei 2023 @ 20:18:34 #109
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209063333
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor mij is dit ook geen ideaal kabinet, maar nu eerst 1,5 jaar een demissionair kabinet om vervolgens bijvoorbeeld een kabinet BBB-VVD-CDA-JA21 te zien zie ik nog veel minder zitten. Laat dan deze groep hun plannen eerst maar uitvoeren.
Zo´n kabinet gaat er hoe dan ook komen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209063446
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zo´n kabinet gaat er hoe dan ook komen.
Uitstel kan hier wel afstel betekenen. Er ligt nu een vergrootglas op alles wat Van der Plas doet (zoals het beledigen van Zelensky), dat kan echt wel voor verandering zorgen. En anders heb ik nog altijd liever eerst 1,5 jaar beleid van dit kabinet voor het rechtse veevoer-, gifstoffen- en kunstmestproducenten-kabinet er zit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 8 mei 2023 @ 20:27:58 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209063511
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef Hanca het volgende:
Uitstel kan hier wel afstel betekenen. Er ligt nu een vergrootglas op alles wat Van der Plas doet (zoals het beledigen van Zelensky), dat kan echt wel voor verandering zorgen.
Laten we het hopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209063558
quote:

[..]
Uitstel kan hier wel afstel betekenen. Er ligt nu een vergrootglas op alles wat Van der Plas doet (zoals het beledigen van Zelensky), dat kan echt wel voor verandering zorgen. En anders heb ik nog altijd liever eerst 1,5 jaar beleid van dit kabinet voor het rechtse veevoer-, gifstoffen- en kunstmestproducenten-kabinet er zit.
stukje wensdenken
pi_209063559
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Laten we het hopen.
zou het wat uitmaken voor je?
pi_209063608
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]
stukje wensdenken
Geef ik meteen toe. Maar uitstel is wel de grootste kans om ons de puinhoop van een land geregeerd door de smerigste bedrijven van het lamd te besparen. Al is de kans inderdaad niet enorm, toch zie ik liever die kans als dit kabinet tenminste enigszins functioneert (en met het klimaatplan en nu blijkbaar een concept-landbouwakkoord lijkt er toch wat te gebeuren).
pi_209063686
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geef ik meteen toe. Maar uitstel is wel de grootste kans om ons de puinhoop van een land geregeerd door de smerigste bedrijven van het lamd te besparen. Al is de kans inderdaad niet enorm, toch zie ik liever die kans als dit kabinet tenminste enigszins functioneert (en met het klimaatplan en nu blijkbaar een concept-landbouwakkoord lijkt er toch wat te gebeuren).
Ik denk dat je BBB overschat, dat is niet veel anders dan wat er nu bij zit. Op D66 na dan, al ligt nu vooral de nadruk op de verschillen tussen die twee.

Maar in tegenstelling tot andere voorgangers qua grote oppositie partijen is dit er eentje die niet per se heel ver uitschiet op veel politieke kaders. Op dit ene specifieke punt na dan, wat ook gelijk hun speerpunt en blijkbaar populairste punt is. :+

Het land Nederland gaat niet naar de klote als D66 wordt vervangen door BBB in een volgend kabinetsperiode. Dat is echt te veel eer voor alle betrokkenen.
  maandag 8 mei 2023 @ 20:43:32 #116
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_209063719
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:41 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ik denk dat je BBB overschat, dat is niet veel anders dan wat er nu bij zit. Op D66 na dan, al ligt nu vooral de nadruk op de verschillen tussen die twee.

Maar in tegenstelling tot andere voorgangers qua grote oppositie partijen is dit er eentje die niet per se heel ver uitschiet op veel politieke kaders. Op dit ene specifieke punt na dan, wat ook gelijk hun speerpunt en blijkbaar populairste punt is. :+

Het land Nederland gaat niet naar de klote als D66 wordt vervangen door BBB in een volgend kabinetsperiode. Dat is echt te veel eer voor alle betrokkenen.
Ik verwacht dat BBB met lege handen komt te staan bij hun achterban door europese verdragen en dan is het gedaan met ze.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_209063742
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik verwacht dat BBB met lege handen komt te staan bij hun achterban door europese verdragen en dan is het gedaan met ze.
Geen idee. Dit lijkt geen beweging op basis van een persona (Geert, LPF, FvD) maar wel een stuk breder met meer capable mensen.

Of ze ook kunnen overleven in de politiek moet blijken.
pi_209063771
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:41 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Het land wordt er in elk geval niet beter op als de klanten van ReMarkAble als Bayer, Monsanto en Vion een nog grotere vinger in de pap krijgen. En de stemmers op BBB zijn volgens mij voor een deel best stemmers die over te halen om bijvoorbeeld PvdA te stemmen en dat zou wel een forse veebetering zijn. Ik geef wel toe dat BBB ten opzichte van PVV en FvD op heel veel belangrijke punten een verbetering is.
pi_209063940
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het land wordt er in elk geval niet beter op als de klanten van ReMarkAble als Bayer, Monsanto en Vion een nog grotere vinger in de pap krijgen. En de stemmers op BBB zijn volgens mij voor een deel best stemmers die over te halen om bijvoorbeeld PvdA te stemmen en dat zou wel een forse veebetering zijn. Ik geef wel toe dat BBB ten opzichte van PVV en FvD op heel veel belangrijke punten een verbetering is.
Het gros van de BBB-stemmers wil vermoedelijk gewoon van Rutte af en ziet in BBB een alternatief.

Het beste wat de VVD kan doen is Rutte bedanken voor de bewezen diensten en een ander op het schild hijsen.
pi_209063953
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
'Vox populi, vox Dei' was het geloof ik

Ik denk dat BBB, als ze niet de premier leveren, uiteindelijk ook in een coalitie weinig in de melk te brokkelen heeft. Eenmaal aangeschoven gaan ze meemaken hoe leuk het is om naast Rutte of de VVD te zitten, elke periode weer weet hij een ander de vuile piet toe te schuiven.

Kaag/D66 is de boeman, omdat zij het klimaatspul op zich hebben gekregen. Terwijl ook de VVD en met name Rutte zelf er ook gewoon goed op wil staan in Europa, wat dat dan ook betekent.

Die worden politiek en in de achterkamertjes gewoon 'verslagen' door partijen die wel de weg weten in Den Haag en de ambtenarij.

Maar ik snap dat het niet leuk is als mensen met tractors je heilige huisje in komen rijden :+
pi_209063988
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:59 schreef aTypisch het volgende:

[..]
'Vox populi, vox Dei' was het geloof ik

Ik denk dat BBB, als ze niet de premier leveren, uiteindelijk ook in een coalitie weinig in de melk te brokkelen heeft. Eenmaal aangeschoven gaan ze meemaken hoe leuk het is om naast Rutte of de VVD te zitten, elke periode weer weet hij een ander de vuile piet toe te schuiven.

Kaag/D66 is de boeman, omdat zij het klimaatspul op zich hebben gekregen. Terwijl ook de VVD en met name Rutte zelf er ook gewoon goed op wil staan in Europa, wat dat dan ook betekent.

Die worden politiek en in de achterkamertjes gewoon 'verslagen' door partijen die wel de weg weten in Den Haag en de ambtenarij.

Maar ik snap dat het niet leuk is als mensen met tractors je heilige huisje in komen rijden :+
BBB gaat niet onder Rutte in een kabinet zitten zeggen ze. Dus ze moeten de grootste worden, anders gaan ze de oppositie in. Meer smaken zijn er niet dan.
pi_209064020
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 21:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
BBB gaat niet onder Rutte in een kabinet zitten zeggen ze. Dus ze moeten de grootste worden, anders gaan ze de oppositie in. Meer smaken zijn er niet dan.
Ah, dat had ik gemist.

Eeuwige oppositie is wel baangarantie als je het speelt als Klaver of Geert
  maandag 8 mei 2023 @ 22:00:08 #123
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209064993
quote:
10s.gif Op maandag 8 mei 2023 21:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ah, dat had ik gemist.

Eeuwige oppositie is wel baangarantie als je het speelt als Klaver of Geert
Aan de andere kant heb je ook eeuwige coalitie met D66, VVD en CDA
pi_209065046
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 22:00 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
lijkt wel alsof bepaalde partijen (pun intended) het politieke spelletje hebben uitgespeeld en binnen de spelregels constant 'winnen'
pi_209066751
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 22:00 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Dat is niet het probleem van de mensen die alleen maar aan het pluche willen plakken en vanaf de zijlijn willen roepen, natuurlijk, sterker nog, dat komt ze alleen maar heel goed uit.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 00:43:37 #126
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209066806
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 00:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet het probleem van de mensen die alleen maar aan het pluche willen plakken en vanaf de zijlijn willen roepen, natuurlijk, sterker nog, dat komt ze alleen maar heel goed uit.
Precies, dat is de dynamiek tussen de coalitie en oppositie. De twee houden elkaar in balans.
pi_209066988
quote:

[..]
Uitstel kan hier wel afstel betekenen. Er ligt nu een vergrootglas op alles wat Van der Plas doet (zoals het beledigen van Zelensky),
Dit is meer een Den Haag incrowd issue dan dat de kiezer het een biet interesseert.

Belangrijker voor van der Plas is hoe de formaties in de provincies gaan uitpakken....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_209067329
Het regeerakkoord wordt hier met voeten getreden, waarom zouden CU en D66 dit accepteren?

https://www.ad.nl/politie(...)enten-boos~aca688f1/

Geen geld meer naar bed-bad-brood, waarin het regeerakkoord juist staat dat er een landelijk dekkend netwerk van zulke voorzieningen moet komen. Blijkbaar is het regeerakkoord op dit punt niet meer belangrijk?
pi_209067505
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 07:34 schreef Hanca het volgende:
Het regeerakkoord wordt hier met voeten getreden, waarom zouden CU en D66 dit accepteren?

https://www.ad.nl/politie(...)enten-boos~aca688f1/

Geen geld meer naar bed-bad-brood, waarin het regeerakkoord juist staat dat er een landelijk dekkend netwerk van zulke voorzieningen moet komen. Blijkbaar is het regeerakkoord op dit punt niet meer belangrijk?
lijkt wel alsof zo'n akkoord eigenlijk niet zoveel waard is als het aan de kant geschoven kan worden om elke scheet

lijkt wel politiek

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2023 08:35:37 ]
pi_209067550
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]
lijkt wel alsof zo'n akkoord eigenlijk niet zoveel waard is als het aan de kant geschoven kan worden

lijkt wel politiek
Normaal is een regeerakkoord juist vrij heilig, kijk Rutte II en Rutte III maar. Daar zijn de regeerakkoorden vrij precies uitgevoerd en als daar van afgeweken werd was het na zware onderhandelingen. Ik heb niet gehoord wat de CU terug heeft gekregen voor dit vrij zware compromis, behalve een heel klein beetje minder begrotingstekort.
pi_209068311
twitter

gefeliciteerd allemaal

(lol)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2023 09:58:10 ]
pi_209068380
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:57 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]

gefeliciteerd allemaal

(lol)
Tja, je kiest zelf voor een nieuwbouwwoning, daar horen dit soort dingen bij. Maar dat die woningen niet meer aan het gas worden gehangen is niet meer dan logisch. Warmtepomp is dan inderdaad een optie, of je moet geen verwarming en warm water willen hebben?

En 180 euro per maand, maar dan geen gas en waarschijnlijk ook geen electriciteitsrekening, dat klinkt niet onbetaalbaar.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 10:08:50 #133
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209068412
Dus dat een stelletje het niet kan betalen, is het een algemeen probleem?

is 25K een normale prijs voor een warmtepomp? veel info ontbreekt hier.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209068474
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:08 schreef Gunner het volgende:

Nee, 25k is geen standaardprijs, de standaardprijs is wat ik heb begrepen zo'n 15k. Met 25k heb je waarschijnlijk een hele zware of de installatie is moeilijk (maar dat kan ik me bij nieuwbouw niet goed voorstellen).

Maar dan nog: geen energierekening en dan 180 euro per maand voor de warmtepomp, inclusief aanschaf en onderhoud, klinkt voor de meeste Nederlanders als best een goede deal. Ook voor de energiecrisis.
pi_209068563
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:08 schreef Gunner het volgende:

geen idee, maar het is een uiteindelijk logische uitkomst

als je tegen dit soort dingen onnodige dingen aanloopt lijkt mij dat bijzonder vervelend :)

Ik heb nu goede isolatie en twee houtkacheltjes, een beetje sprokkelhout (biomassa) en het is ook opgelost
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:08:37 #136
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_209069004
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:57 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]

gefeliciteerd allemaal

(lol)
Dat 'you'll own nothing' waarmee ze haar berichtje afsluit is toch wel de kers op de taart. Je wordt toch doodmoe van dat soort mensen. Het slaat ook nergens op, want dat stelletje krijgt dus de mogelijkheid om zo'n pomp te kopen.

Verder ontbreekt de nodige context, waardoor het voor mij persoonlijk nogal lastig wordt om een oordeel te vormen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209069019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat 'you'll own nothing' waarmee ze haar berichtje afsluit is toch wel de kers op de taart. Je wordt toch doodmoe van dat soort mensen. Het slaat ook nergens op, want dat stelletje krijgt dus de mogelijkheid om zo'n pomp te kopen.

Verder ontbreekt de nodige context, waardoor het voor mij persoonlijk nogal lastig wordt om een oordeel te vormen.
IK vermoed dat dit geen extra kosten zijn maar onderdeel van de bouwsom is, ik heb nog nooit gezien dat een nieuwbouw huis de verwarming apart opvoert als extra kostenpost maar ja, fophef, he?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:14:41 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069067
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, je kiest zelf voor een nieuwbouwwoning, daar horen dit soort dingen bij. Maar dat die woningen niet meer aan het gas worden gehangen is niet meer dan logisch. Warmtepomp is dan inderdaad een optie, of je moet geen verwarming en warm water willen hebben?

En 180 euro per maand, maar dan geen gas en waarschijnlijk ook geen electriciteitsrekening, dat klinkt niet onbetaalbaar.
Mijn bloed gaat koken van dit soort achterlijke reacties, ga toch fietsen man :')
VVD'er in hart en nieren, dat kan niet anders. Tuurlijk zit de elektra hier niet bij inbegrepen.

Vroegah kreeg je gewoon alles wat je nodig had bij de prijs inbegrepen. Je huis werd aangesloten op het warmtenet of je kreeg dezelfde cv ketel die alle buren ook hadden, niks gezeik met warmtepompen. Zo'n vodje waarbij je wordt gedwongen om iets te kopen of dan maar voor woekerprijzen te huren is echt belachelijk, en ik snap wel dat er zo'n gigantische oppositie tegen het klimaatgedram is als je dit soort dingen voorbij ziet komen. Lang leve de symboliek, tegelijkertijd streven we af op een zeer extreem weerjaar, maar dat boeit de beleidsmakers niet, die zien geld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:15:44 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069081
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
IK vermoed dat dit geen extra kosten zijn maar onderdeel van de bouwsom is, ik heb nog nooit gezien dat een nieuwbouw huis de verwarming apart opvoert als extra kostenpost maar ja, fophef, he?
Je koopt een nieuwbouwhuis voor een bepaald bedrag, en krijgt vervolgens de keuze tussen een warmtepomp kopen of huren. Kom op, het is geen hogere wiskunde om te bedenken dat dat niet in de bouwsom zit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mijn bloed gaat koken van dit soort achterlijke reacties, ga toch fietsen man :')
VVD'er in hart en nieren, dat kan niet anders. Tuurlijk zit de elektra hier niet bij inbegrepen.

Vroegah kreeg je gewoon alles wat je nodig had bij de prijs inbegrepen. Je huis werd aangesloten op het warmtenet of je kreeg dezelfde cv ketel die alle buren ook hadden, niks gezeik met warmtepompen. Zo'n vodje waarbij je wordt gedwongen om iets te kopen of dan maar voor woekerprijzen te huren is echt belachelijk, en ik snap wel dat er zo'n gigantische oppositie tegen het klimaatgedram is als je dit soort dingen voorbij ziet komen. Lang leve de symboliek, tegelijkertijd streven we af op een zeer extreem weerjaar, maar dat boeit de beleidsmakers niet, die zien geld.
Want de beleidsmakers verdienen hier aan? Roepen over anderen en dan zelf zo'n zinnetje posten, dan ben je toch wel aardig hypocriet bezig.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:17:23 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Want de beleidsmakers verdienen hier aan? Roepen over anderen en dan zelf zo'n zinnetje posten, dan ben je toch wel aardig hypocriet bezig.
Denk je dat VVD'ers eraan verdienen als ze de grote bedrijven in het wereld allemaal leuke bonussen geven?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069111
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je koopt een nieuwbouwhuis voor een bepaald bedrag, en krijgt vervolgens de keuze tussen een warmtepomp kopen of huren. Kom op, het is geen hogere wiskunde om te bedenken dat dat niet in de bouwsom zit.
Zonder context is dat raden, in MIJN ervaring met het kopen van niewbouwhuizen is dit onderdeel van de koopprijs.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:18:28 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zonder context is dat raden, in MIJN ervaring met het kopen van niewbouwhuizen is dit onderdeel van de koopprijs.
Leuke n=1. Je laat alleen even achterwege dat je ook nooit zo'n vodje hebt gezien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069124
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Denk je dat VVD'ers eraan verdienen als ze de grote bedrijven in het wereld allemaal leuke bonussen geven?
Welke bonus wordt hier gegeven, lul toch niet zo dom, man, een warmtepomp is gewoon een behoorlijk duur apparaat.
pi_209069134
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Leuke n=1. Je laat alleen even achterwege dat je ook nooit zo'n vodje hebt gezien.
Dat klopt en jij hebt dat ook niet gezien in context maar je trapt wel in de fophef en gaat vol op het orgel. Missie geslaagd dus
pi_209069142
quote:

[..]

Je kreeg geen CV ketel, die moest je kopen (of tegenwoordig leasen). En dit gaat dus om een stel wat een huis koopt wat waarschijnlijk niet alleen van het gas af is, maar ook vol ligt met zonnepanelen (een warmtepomp zonder zonnepanelen snijdt namelijk geen hout). Kortom: die 180 euro in de maand is alles wat ze gaan betalen aan energie. Dat is toch gewoon een goed betaalbare optie?

Ze kunnen ook hun hypotheek verhogen en in 1 keer 25k neerleggen, dan zijn ze geen cent meer kwijt aan hun energierekening.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:21:01 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069151
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat klopt en jij hebt dat ook niet gezien in context maar je trapt wel in de fophef en gaat vol op het orgel. Missie geslaagd dus
Dus omdat jij het nooit gezien hebt, zal het wel fophef zijn, maar omdat ik het nooit gezien heb moet ik maar gewoon mijn mond houden. Dat heet meten met twee maten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069167
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus omdat jij het nooit gezien hebt, zal het wel fophef zijn, maar omdat ik het nooit gezien heb moet ik maar gewoon mijn mond houden. Dat heet meten met twee maten.
Alweer niet correct, ik stel dat we de context missen en trek daarom geen conclusies, jij wel. Wie is er dan verkeerd bezig, denk je?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:24:59 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069207
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kreeg geen CV ketel, die moest je kopen (of tegenwoordig leasen). En dit gaat dus om een stel wat een huis koopt wat waarschijnlijk niet alleen van het gas af is, maar ook vol ligt met zonnepanelen (een warmtepomp zonder zonnepanelen snijdt namelijk geen hout). Kortom: die 180 euro in de maand is alles wat ze gaan betalen aan energie. Dat is toch gewoon een goed betaalbare optie?

Ze kunnen ook hun hypotheek verhogen en in 1 keer 25k neerleggen, dan zijn ze geen cent meer kwijt aan hun energierekening.
Zonnepanelen in Nederland leveren nooit genoeg stroom, hooguit in de zomermaanden als het een beetje mooi weer is itt nu. En het mooie van een cv ketel is dat het geen ene flikker kost, voor ¤1000 heb je al een prima merk en als je echt het beste van het beste wil, ga je ook niet veel verder dan de ¤3000 komen. Hier worden bewoners verplicht om iets aan te schaffen dat 10 keer duurder is, of dat huren dus. En al dat geld van het huren verdwijnt zo in de zakken van de directeur van het bedrijf dat die wurgcontracten uitgeeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:25:23 #150
236264 crew  capricia
pi_209069210
quote:

[..]

De aansluitset op het warmtenet moesten wij ook separaat aftikken. Nieuwbouw 20 jaar geleden.

De aansluitbijdrage, dus om aangesloten te worden op het warmtenet, was voor een rijtjeswoning 5.500 euro, en werd apart in de koopsom genoemd.

Bij een vrije kavel, of zelfbouw, was het natuurlijk los van de koopsom.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:28:23 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alweer niet correct, ik stel dat we de context missen en trek daarom geen conclusies, jij wel. Wie is er dan verkeerd bezig, denk je?
Ik zie toch echt een verplichting tot huren. Het wordt leuk verkocht, maar niemand die niet uit een gouden wieg komt kan even ¤25000 uit de mouw schudden. En gezien het helemaal los lijkt te staan van de woningwaarde, gaat geen enkele bank toestaan dat je die warmtepomp onder de hypotheek laat vallen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069258
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zonnepanelen in Nederland leveren nooit genoeg stroom, hooguit in de zomermaanden als het een beetje mooi weer is itt nu. En het mooie van een cv ketel is dat het geen ene flikker kost, voor ¤1000 heb je al een prima merk en als je echt het beste van het beste wil, ga je ook niet veel verder dan de ¤3000 komen. Hier worden bewoners verplicht om iets aan te schaffen dat 10 keer duurder is, of dat huren dus. En al dat geld van het huren verdwijnt zo in de zakken van de directeur van het bedrijf dat die wurgcontracten uitgeeft.
Ik durf te wedden dat je kunt kiezen voor de optie 'geen warmtepomp, ik laat er zelf 1 in zetten'. En zo niet, dan is dit de uitzondering.

Maar doen alsof het vroeger allemaal gratis was (totale nonsens, ook de gasaansluiting betaalde je gewoon voor bij nieuwbouw) is echt gewoon de boel bij elkaar liegen.

En nogmaals: als je een warmtepomp blijkbaar kunt leasen voor 180 euro in de maand (en inderdaad, waarschijnlijk kan dat nog wel goedkoper, of dit is een hele zware warmtepomp) dan is dat gewoon een prima deal. En je weet dat de meeste nieuwbouwhuizen tegenwoordig 0-op-de-meter woningen zijn, dus dat je verder geen energiekosten hebt?
pi_209069269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zie toch echt een verplichting tot huren. Het wordt leuk verkocht, maar niemand die niet uit een gouden wieg komt kan even ¤25000 uit de mouw schudden. En gezien het helemaal los lijkt te staan van de woningwaarde, gaat geen enkele bank toestaan dat je die warmtepomp onder de hypotheek laat vallen.
Bij nieuwbouw kun je andere losse opties als de badkamer en de keuken ook onder de hypotheek laten vallen, zou niet weten waarom dit dan niet...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:32:26 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069280
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik durf te wedden dat je kunt kiezen voor de optie 'geen warmtepomp, ik laat er zelf 1 in zetten'. En zo niet, dan is dit de uitzondering.

Maar doen alsof het vroeger allemaal gratis was (totale nonsens, ook de gasaansluiting betaalde je gewoon voor bij nieuwbouw) is echt gewoon de boel bij elkaar liegen.

En nogmaals: als je een warmtepomp blijkbaar kunt leasen voor 180 euro in de maand (en inderdaad, waarschijnlijk kan dat nog wel goedkoper, of dit is een hele zware warmtepomp) dan is dat gewoon een prima deal. En je weet dat de meeste nieuwbouwhuizen tegenwoordig 0-op-de-meter woningen zijn, dus dat je verder geen energiekosten hebt?
Je brengt het leuk, maar dat was geen ¤25000 en dat was gewoon onderdeel van de verkoopsom. En al die andere verkooppraatjes zijn totaal irrelevant, het gaat om het feit dat je dit apart moet afrekenen of dat huurcontract aan moet gaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:34:12 #155
236264 crew  capricia
pi_209069301
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb je er verstand van?
Want zover ik weet kun je dit prima meenemen in je hypotheek.

quote:
Kun je meer lenen bij nieuwbouw?

De duurzaamheid van je nieuwe woning kan invloed hebben op het maximale bedrag dat je kunt lenen. Zo kun je meer lenen als je energiebesparende maatregelen treft. Denk bijvoorbeeld aan zonnepanelen of een warmtepomp. Je kunt maximaal 106% van de woningwaarde lenen.
https://www.viisi.nl/hypotheekadvies/hypotheek-nieuwbouw/
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:34:23 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069303
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij nieuwbouw kun je andere losse opties als de badkamer en de keuken ook onder de hypotheek laten vallen, zou niet weten waarom dit dan niet...
Dit is niet waar. Het valt allemaal onder meefinancieren, en dan blijf je vast zitten aan de 100% huiswaarde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069312
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je brengt het leuk, maar dat was geen ¤25000 en dat was gewoon onderdeel van de verkoopsom. En al die andere verkooppraatjes zijn totaal irrelevant, het gaat om het feit dat je dit apart moet afrekenen of dat huurcontract aan moet gaan.
Dat laatste is dus de vraag. Is dit meer apart dan een keuken of een badkamer? Die zijn meestal ook niet bij de standaardprijs van een nieuwbouwhuis inbegrepen, daar kun je ook voor opties kiezen. Dus hoezo omschrijf je dit dan als 'apart afrekenen'? Volgens mij is het gewoon onderdeel van het huis dat je koopt, net als de keuken en de badkamer. En dan kan dat gewoon via je hypotheek.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:35:34 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069321
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je er verstand van?
Want zover ik weet kun je dit prima meenemen in je hypotheek.
[..]
https://www.viisi.nl/hypotheekadvies/hypotheek-nieuwbouw/
Ik weet niet waar ze die 106% vandaan halen, want het is al 5 jaar niet meer toegestaan om boven de 100% uit te komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:36:46 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069336
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste is dus de vraag. Is dit meer apart dan een keuken of een badkamer? Die zijn meestal ook niet bij de standaardprijs van een nieuwbouwhuis inbegrepen, daar kun je ook voor opties kiezen. Dus hoezo omschrijf je dit dan als 'apart afrekenen'? Volgens mij is het gewoon onderdeel van het huis dat je koopt, net als de keuken en de badkamer.
En die opties betekenen dus dat het apart is, het is zo simpel als dat. En voor ¤25000 kan je wel een hele mooie badkamer en keuken aanleggen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069351

[ Bericht 100% gewijzigd door Hanca op 09-05-2023 11:38:58 ]
pi_209069363
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik weet niet waar ze die 106% vandaan halen, want het is al 5 jaar niet meer toegestaan om boven de 100% uit te komen.
25k meer dan 100% bij 0 op de meter: https://www.rijksoverheid(...)sparende-maatregelen

15k bij een ander zeer zuinig huis.

En die 106% klopt nog steeds: https://www.milieucentraa(...)or-energiebesparing/
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:38:46 #162
236264 crew  capricia
pi_209069364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Daarom vraag ik of jij er verstand van hebt. Het zit allemaal net wat ingewikkelder in elkaar, namelijk.

quote:
Bij meerdere aanbieders van hypotheken is het mogelijk om in plaats van de gebruikelijk 101% van de waarde van het huis, 106% financieren. Deze 5% extra ruimte voor duurzame investeringen, komt tot ¤ 9.000,- bovenop het maximaal te lenen bedrag. Dit geldt overigens ook voor bestaande woningen die een A++ label hebben. Bij een Nul-op-de-Meter woning mag er ¤ 25.000,- extra gefinancierd worden, boven het maximaal te lenen bedrag.
https://www.klimaatexpert.com/besparen/warmtepomp-financieren
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:39:11 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069365
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
25k meer dan 100% bij 0 op de meter: https://www.rijksoverheid(...)sparende-maatregelen

15k bij een ander zeer zuinig huis.
Sorry, maar als je onzin blijft posten ben ik er snel klaar mee. Dit gaat om het verbouwen van een huis.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:41:53 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069391
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Daarom vraag ik of jij er verstand van hebt. Het zit allemaal net wat ingewikkelder in elkaar, namelijk.
[..]
https://www.klimaatexpert.com/besparen/warmtepomp-financieren
Bestaande woningen.

Verstand ga ik niet zeggen, maar ik weet wel het eea van hypotheken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069403
Kortom: deze mensen kopen een huis en hebben daarbij verschillende opties te kiezen. Qua keuken en badkamer, maar ook qua verwarmen omdat we nieuwbouwhuizen natuurlijk niet meer aan het gasnet leggen. En daarbij krijgen ze dus een optie aangeboden qua warmtepomp. We hebben geen idee of er ook de optie is om zelf een warmtepomp te kiezen bij een andere maatschappij, we weten alleen dat er hier in elk geval ook de keuze wordt geboden de warmtepomp niet mee te nemen in de hypotheek, maar te leasen. Lijkt me allemaal vrij weinig aan de hand.

Dat leasen van warmtepompen lijkt me over 20 jaar trouwens de standaard te zijn bij alle huizen die niet aan een warmtenet kunnen worden gehangen.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:44:09 #166
236264 crew  capricia
pi_209069410
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bestaande woningen.

Verstand ga ik niet zeggen, maar ik weet wel het eea van hypotheken.
Dat haal ik er niet uit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:44:19 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069412
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:42 schreef Hanca het volgende:
Dat leasen van warmtepompen lijkt me over 20 jaar trouwens de standaard te zijn bij alle huizen die niet aan een warmtenet kunnen worden gehangen.
En dat moeten we allemaal toejuichen :')

You own nothing is wel op z'n plaats hier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:45:24 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069425
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat haal ik er niet uit.
quote:
U kunt tot ¤ 25.000 extra lenen als u van uw huis een NulopdeMeter-woning maakt. Dit betekent dat het huis door energiebesparende maatregelen in een jaar evenveel energie verbruikt als opwekt.
https://www.rijksoverheid(...)sparende-maatregelen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:45:52 #169
236264 crew  capricia
pi_209069428
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan koop je hem toch?
Kun je meenemen in je hypotheek, zoals we net aantoonden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:46:42 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069441
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan koop je hem toch?
¤16000 uit de mouw schudden is nog steeds niet mogelijk als je niet uit een gouden wieg komt. Ik weet niet of je op de hoogte bent, maar de huidige generatie starters heeft behoorlijk weinig te besteden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069446
quote:

[..]

Zie het als in plaats van je energierekening, want die is dan in elk geval grotendeels wel weg. Dus ik zie niet zo'n probleem.

En ja, ik 'bezit' nu een CV ketel, het enige wat me dat oplevert is dat ik zelf opdraai voor de 2 jaarlijkse onderhoudsbeurt, de eventuele onderhoudskosten en de vervanging als hij af is. Wat heb ik er toch veel aan dat hij van mij is...
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:47:29 #172
236264 crew  capricia
pi_209069448
quote:

[..]

Dan koop je hem toch?
quote:
Staat niet dat dit niet voor nieuwbouw geldt.
Als jij je woning daarmee een NulopdeMeter-woning maakt, lijkt het mij prima.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:48:05 #173
236264 crew  capricia
pi_209069451
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
¤16000 uit de mouw schudden is nog steeds niet mogelijk als je niet uit een gouden wieg komt. Ik weet niet of je op de hoogte bent, maar de huidige generatie starters heeft behoorlijk weinig te besteden.
Je kunt het gewoon tot 106% in de hypotheek meenemen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:48:33 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069458
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:47 schreef capricia het volgende:
Staat niet dat dit niet voor nieuwbouw geldt.
Als jij je woning daarmee een NulopdeMeter-woning maakt, lijkt het mij prima.
Zonder warmtepomp is het nog steeds een NulopdeMeter-woning. Je zit alleen in de kou, want cv mag niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:50:25 #175
236264 crew  capricia
pi_209069476
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zonder warmtepomp is het nog steeds een NulopdeMeter-woning. Je zit alleen in de kou, want cv mag niet.
Dat weet je niet.
Lekker electrisch verwarmen :D

Ik vind het allemaal prima, al die problemen die jij opwerpt. Maar het klopt gewoon niet wat je schrijft, over die 100% etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:51:04 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069484
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Je kunt het gewoon tot 106% in de hypotheek meenemen.
quote:
Deze 5% extra ruimte voor duurzame investeringen, komt tot ¤ 9.000,- bovenop het maximaal te lenen bedrag.
Ik lees hier dus echt totaal niet in dat je ooit aan de volle 6% kan komen. Denk niet dat er veel huizen van ¤150000 of minder te vinden zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069505
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]
Ik lees hier dus echt totaal niet in dat je ooit aan de volle 6% kan komen. Denk niet dat er veel huizen van ¤150000 of minder te vinden zijn.
Vandaar dat er dus ook de opties van 25k en 15k zijn, dan zul je sneller aan die 6% zitten. En nee, die zijn niet alleen voor bestaande woningen.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:53:35 #179
236264 crew  capricia
pi_209069508
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]
Je bent gewoon aan het zoeken.
Die "het is al 5 jaar niet meer toegestaan om boven de 100% uit te komen" is niet correct.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:54:03 #180
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_209069512
quote:

[..]

'You'll own nothing' is een wappieleus die suggereert dat we naar een toekomst gaan waarin niemand meer iets bezit. Dat zou ook worden aangemoedigd door onze regering.

Nogal onzinnig, gezien de verhouding koop- en huurwoningen in ons land. De koopmarkt is vele malen groter dan de huurmarkt. In het huidige systeem word je je juist aangemoedigd om een huis te kopen, daarom zijn die dingen de laatste jaar ook zo verrekte duur geworden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:54:38 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069515
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat weet je niet.
Lekker electrisch verwarmen :D

Ik vind het allemaal prima, al die problemen die jij opwerpt. Maar het klopt gewoon niet wat je schrijft, over die 100% etc.
Ik ben sowieso al heel erg tegen het klimaatgedram op huiseigenaren gooien. Het is een heel belangrijk probleem en door enkel mensen op gigantische kosten te jagen help je de support niet echt mee. Goed geisoleerde huizen met een cv ketel verbruiken al amper gas, dat zie ik in mijn slecht geisoleerde woning zelfs in de zomermaanden.

En ¤25000 is echt belachelijk, en zo'n wurgcontract al helemaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069520
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:51 schreef aTypisch het volgende:
NWS / Belasting op CO2-uitstoot huizen

gefeliciteerd allemaal!
Extra energiebelasting voor grootverbruikers is toch prima? 1500 m3 is behoorlijk veel, ik kom net aan een derde met een gezin met 5 personen in een rijtjeshuis van 135m2. Dat er op zulke dingen een progressief stelsel komt zodat de vervuiler betaalt, is inderdaad ook iets wat de meeste mensen juist willen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:56:43 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069524
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Je bent gewoon aan het zoeken.
Die "het is al 5 jaar niet meer toegestaan om boven de 100% uit te komen" is niet correct.
Die is zeker wel correct. Heel veel resultaten op Google als je zoekt op 'hypotheek 100 procent 2018'. Dat er dan nog zo'n extra dingetje bovenop zit voor het verduurzamen wist ik dan weer niet, maar dat maakt het andere niet per definitie incorrect.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:58:02 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069536
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Extra energiebelasting voor grootverbruikers is toch prima? 1500 m3 is behoorlijk veel, ik kom net aan een derde met een gezin met 5 personen in een rijtjeshuis van 135m2. Dat er op zulke dingen een progressief stelsel komt zodat de vervuiler betaalt, is inderdaad ook iets wat de meeste mensen juist willen.
1500 per jaar hè. Geniet van je extra lasten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069547
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben sowieso al heel erg tegen het klimaatgedram op huiseigenaren gooien. Het is een heel belangrijk probleem en door enkel mensen op gigantische kosten te jagen help je de support niet echt mee. Goed geisoleerde huizen met een cv ketel verbruiken al amper gas, dat zie ik in mijn slecht geisoleerde woning zelfs in de zomermaanden.

En ¤25000 is echt belachelijk, en zo'n wurgcontract al helemaal.
Niemand weet of dit een wurgcontract is of gewoon een aangeboden optie.

En we gaan helemaal van het gas af. Sowieso moeten we van het laagcalorische gas af, want dat is op. En dan gelijk helemaal van het gas af gaan is gewoon een goed idee, ook omdat de gasprijzen echt nooit meer zo laag worden als ze waren.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:59:37 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209069554
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die is zeker wel correct. Heel veel resultaten op Google als je zoekt op 'hypotheek 100 procent 2018'. Dat er dan nog zo'n extra dingetje bovenop zit voor het verduurzamen wist ik dan weer niet, maar dat maakt het andere niet per definitie incorrect.
Ik krijg ook heel veel resultaten op Google als ik zoek op 'the earth is flat'.

Zullen we het anders gewoon weer over het kabinet hebben, in plaats van dit gekissebis?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209069567
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1500 per jaar hè. Geniet van je extra lasten.
1500m3 per jaar, idd. Ik heb net mijn jaarnota gekregen, van april 2022 tot april 2023 gebruikte mijn gezin, 5 personen, 580m3 gas. Zonder iets van een hybride warmtepomp.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 12:02:41 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069586
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand weet of dit een wurgcontract is of gewoon een aangeboden optie.

En we gaan helemaal van het gas af. Sowieso moeten we van het laagcalorische gas af, want dat is op. En dan gelijk helemaal van het gas af gaan is gewoon een goed idee, ook omdat de gasprijzen echt nooit meer zo laag worden als ze waren.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar het kabinet heeft weer eens typisch besloten tot de weg met de minste weerstand: iedereen extra belasten die verder ook weinig keus heeft. Grote bedrijven zijn ondertussen goed voor de overgrote meerderheid van het gasvebruik, maar die blijven buiten schot. Ook niet onbelangrijk; weet je hoe we in dit land electriciteit opwekken?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
1500m3 per jaar, idd. Ik heb net mijn jaarnota gekregen, van april 2022 tot april 2023 gebruikte mijn gezin, 5 personen, 580m3 gas.
Wat je dus wil zeggen is dat jij het niet hoeft te betalen en het daarom wel okay is.

Ik vind het zo'n bijzonder fenomeen dit. Zelf ook 3 extra mensen in je gezin, dat zijn de echte CO2 fabrieken. In mijn beleving is daar niets mis mee, maar jij juicht om alles wat zogenaamd die uitstoot inperkt.

Vreemd :)
pi_209069614
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar het kabinet heeft weer eens typisch besloten tot de weg met de minste weerstand: iedereen extra belasten die verder ook weinig keus heeft. Grote bedrijven zijn ondertussen goed voor de overgrote meerderheid van het gasvebruik, maar die blijven buiten schot. Ook niet onbelangrijk; weet je hoe we in dit land electriciteit opwekken?
kolen genot
pi_209069620
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Wat je dus wil zeggen is dat jij het niet hoeft te betalen en het daarom wel okay is.

Ik vind het zo'n bijzonder fenomeen dit. Zelf ook 3 extra mensen in je gezin, dat zijn de echte CO2 fabrieken. In mijn beleving is daar niets mis mee, maar jij juicht om alles wat zogenaamd die uitstoot inperkt.

Vreemd :)
Nee, ik zeg dat het haalbaar is om er onder te blijven. Zeker als je nog 4 jaar de tijd hebt om maatregelen te nemen. En ja, als je over 4 jaar dan nog zo veel verbruikt, dan is het tijd dat je als vervuiler daar ook maar voor gaat betalen.

En de fabel dat kinderen zo milieuvervuilend zijn hoef je hier niet meer op te hangen, hoor...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 12:06:38 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069627
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
1500m3 per jaar, idd. Ik heb net mijn jaarnota gekregen, van april 2022 tot april 2023 gebruikte mijn gezin, 5 personen, 580m3 gas. Zonder iets van een hybride warmtepomp.
Dus omdat jij in een fantastisch geisoleerde woning zit, betekent dat automatisch dat iedereen dat heeft? Lees je eens in in het gemiddelde gasverbruik van bepaalde type woningen. Zoals een wijs iemand ooit zei: "De welbekende "prijsprikkel" waar veel mensen niet onderuit kunnen, oftewel een ordinaire lastenverzwaring."

Mijn verbruik in de wintermaanden zou al neerkomen op een hoger dan 1500 kuub getal als je dat naar het hele jaar door trekt, dat is echt een vrij laag getal die heel veel gezinnen ruimschoots overschreiden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069631
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat het haalbaar is om er onder te blijven. Zeker als je nog 4 jaar de tijd hebt om maatregelen te nemen. En ja, als je over 4 jaar dan nog zo veel verbruikt, dan is het tijd dat je als vervuiler daar ook maar voor gaat betalen.

En de fabel dat kinderen zo milieuvervuilend zijn hoef je hier niet meer op te hangen, hoor...
Dat is niet wat daar staat. Ik had het specifiek over CO2. :+

Ik ben niet van mening dat je een boef bent als je CO2 uitstoot in nederland

we hebben juist meer mensen nodig, maar dat druist dus een beetje in tegen waar je voor de rest voor lijkt te zijn (effectieve CO2 reductie)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2023 12:10:59 ]
pi_209069657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Grootverbruikers moeten ook van het gas af. Ik weet niet of je het door hebt, maar over iets meer dan 20 jaar gebruikt niemand hier meer het huidige gas (hooguit nog groene waterstof). Dit gaat op voor huishoudens, maar ook voor Tata of chemische fabrieken.
pi_209069695
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus omdat jij in een fantastisch geisoleerde woning zit...
Niet zit... ik heb vloerisolatie laten doen en de ramen laten isoleren. Dat is ook geld wat je snel terug verdient. Ik heb gewoon een standaard rijtjeswoning uit 1976 verder. Niks bijzonders. Geen bijzonder geïsoleerde woning, oid. Geen energielabel A of B.
pi_209069714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
'You'll own nothing' is een wappieleus die suggereert dat we naar een toekomst gaan waarin niemand meer iets bezit. Dat zou ook worden aangemoedigd door onze regering.

Nogal onzinnig, gezien de verhouding koop- en huurwoningen in ons land. De koopmarkt is vele malen groter dan de huurmarkt. In het huidige systeem word je je juist aangemoedigd om een huis te kopen, daarom zijn die dingen de laatste jaar ook zo verrekte duur geworden.
Bezit en winst zijn de fundering van het kapitalisme.

Dat we door het WEF een soort klimaatcommunistische heilstaat ingerommeld zouden worden heb ik nog nergens aangetoond zien worden.
pi_209070084
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
we hebben juist meer mensen nodig, maar dat druist dus een beetje in tegen waar je voor de rest voor lijkt te zijn (effectieve CO2 reductie)
Ik ben voor het enorm verkleinen van de voetafdruk per persoon. Dat leer ik mijn kinderen trouwens ook. En ja, daarvoor moeten we een enorme co2 reductie hebben.
pi_209071159
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat is niet wat daar staat. Ik had het specifiek over CO2. :+

Ik ben niet van mening dat je een boef bent als je CO2 uitstoot in nederland

Ah, de ridiculisering komt weer om de hoek kijken. Niemand zegt dat je een boef bent als je CO2 uitstoot, donder toch eens op met dit soort opmerkingen.
pi_209071174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ah, de ridiculisering komt weer om de hoek kijken. Niemand zegt dat je een boef bent als je CO2 uitstoot, donder toch eens op met dit soort opmerkingen.
CO2 uitstoot moet toch beboet worden?
pi_209071366
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 13:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
CO2 uitstoot moet toch beboet worden?
Nee, de vervuilers moeten meer belasting betalen. Belasting is geen boete.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')