abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:51:04 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069484
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Je kunt het gewoon tot 106% in de hypotheek meenemen.
quote:
Deze 5% extra ruimte voor duurzame investeringen, komt tot ¤ 9.000,- bovenop het maximaal te lenen bedrag.
Ik lees hier dus echt totaal niet in dat je ooit aan de volle 6% kan komen. Denk niet dat er veel huizen van ¤150000 of minder te vinden zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069505
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]
Ik lees hier dus echt totaal niet in dat je ooit aan de volle 6% kan komen. Denk niet dat er veel huizen van ¤150000 of minder te vinden zijn.
Vandaar dat er dus ook de opties van 25k en 15k zijn, dan zul je sneller aan die 6% zitten. En nee, die zijn niet alleen voor bestaande woningen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:53:35 #179
236264 crew  capricia
pi_209069508
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]
Je bent gewoon aan het zoeken.
Die "het is al 5 jaar niet meer toegestaan om boven de 100% uit te komen" is niet correct.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:54:03 #180
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_209069512
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En dat moeten we allemaal toejuichen :')

You own nothing is wel op z'n plaats hier.
'You'll own nothing' is een wappieleus die suggereert dat we naar een toekomst gaan waarin niemand meer iets bezit. Dat zou ook worden aangemoedigd door onze regering.

Nogal onzinnig, gezien de verhouding koop- en huurwoningen in ons land. De koopmarkt is vele malen groter dan de huurmarkt. In het huidige systeem word je je juist aangemoedigd om een huis te kopen, daarom zijn die dingen de laatste jaar ook zo verrekte duur geworden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:54:38 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069515
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat weet je niet.
Lekker electrisch verwarmen :D

Ik vind het allemaal prima, al die problemen die jij opwerpt. Maar het klopt gewoon niet wat je schrijft, over die 100% etc.
Ik ben sowieso al heel erg tegen het klimaatgedram op huiseigenaren gooien. Het is een heel belangrijk probleem en door enkel mensen op gigantische kosten te jagen help je de support niet echt mee. Goed geisoleerde huizen met een cv ketel verbruiken al amper gas, dat zie ik in mijn slecht geisoleerde woning zelfs in de zomermaanden.

En ¤25000 is echt belachelijk, en zo'n wurgcontract al helemaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069520
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:51 schreef aTypisch het volgende:
NWS / Belasting op CO2-uitstoot huizen

gefeliciteerd allemaal!
Extra energiebelasting voor grootverbruikers is toch prima? 1500 m3 is behoorlijk veel, ik kom net aan een derde met een gezin met 5 personen in een rijtjeshuis van 135m2. Dat er op zulke dingen een progressief stelsel komt zodat de vervuiler betaalt, is inderdaad ook iets wat de meeste mensen juist willen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:56:43 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069524
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Je bent gewoon aan het zoeken.
Die "het is al 5 jaar niet meer toegestaan om boven de 100% uit te komen" is niet correct.
Die is zeker wel correct. Heel veel resultaten op Google als je zoekt op 'hypotheek 100 procent 2018'. Dat er dan nog zo'n extra dingetje bovenop zit voor het verduurzamen wist ik dan weer niet, maar dat maakt het andere niet per definitie incorrect.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:58:02 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069536
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Extra energiebelasting voor grootverbruikers is toch prima? 1500 m3 is behoorlijk veel, ik kom net aan een derde met een gezin met 5 personen in een rijtjeshuis van 135m2. Dat er op zulke dingen een progressief stelsel komt zodat de vervuiler betaalt, is inderdaad ook iets wat de meeste mensen juist willen.
1500 per jaar hè. Geniet van je extra lasten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069547
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben sowieso al heel erg tegen het klimaatgedram op huiseigenaren gooien. Het is een heel belangrijk probleem en door enkel mensen op gigantische kosten te jagen help je de support niet echt mee. Goed geisoleerde huizen met een cv ketel verbruiken al amper gas, dat zie ik in mijn slecht geisoleerde woning zelfs in de zomermaanden.

En ¤25000 is echt belachelijk, en zo'n wurgcontract al helemaal.
Niemand weet of dit een wurgcontract is of gewoon een aangeboden optie.

En we gaan helemaal van het gas af. Sowieso moeten we van het laagcalorische gas af, want dat is op. En dan gelijk helemaal van het gas af gaan is gewoon een goed idee, ook omdat de gasprijzen echt nooit meer zo laag worden als ze waren.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:59:37 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209069554
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die is zeker wel correct. Heel veel resultaten op Google als je zoekt op 'hypotheek 100 procent 2018'. Dat er dan nog zo'n extra dingetje bovenop zit voor het verduurzamen wist ik dan weer niet, maar dat maakt het andere niet per definitie incorrect.
Ik krijg ook heel veel resultaten op Google als ik zoek op 'the earth is flat'.

Zullen we het anders gewoon weer over het kabinet hebben, in plaats van dit gekissebis?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209069567
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1500 per jaar hè. Geniet van je extra lasten.
1500m3 per jaar, idd. Ik heb net mijn jaarnota gekregen, van april 2022 tot april 2023 gebruikte mijn gezin, 5 personen, 580m3 gas. Zonder iets van een hybride warmtepomp.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 12:02:41 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069586
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand weet of dit een wurgcontract is of gewoon een aangeboden optie.

En we gaan helemaal van het gas af. Sowieso moeten we van het laagcalorische gas af, want dat is op. En dan gelijk helemaal van het gas af gaan is gewoon een goed idee, ook omdat de gasprijzen echt nooit meer zo laag worden als ze waren.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar het kabinet heeft weer eens typisch besloten tot de weg met de minste weerstand: iedereen extra belasten die verder ook weinig keus heeft. Grote bedrijven zijn ondertussen goed voor de overgrote meerderheid van het gasvebruik, maar die blijven buiten schot. Ook niet onbelangrijk; weet je hoe we in dit land electriciteit opwekken?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
1500m3 per jaar, idd. Ik heb net mijn jaarnota gekregen, van april 2022 tot april 2023 gebruikte mijn gezin, 5 personen, 580m3 gas.
Wat je dus wil zeggen is dat jij het niet hoeft te betalen en het daarom wel okay is.

Ik vind het zo'n bijzonder fenomeen dit. Zelf ook 3 extra mensen in je gezin, dat zijn de echte CO2 fabrieken. In mijn beleving is daar niets mis mee, maar jij juicht om alles wat zogenaamd die uitstoot inperkt.

Vreemd :)
pi_209069614
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar het kabinet heeft weer eens typisch besloten tot de weg met de minste weerstand: iedereen extra belasten die verder ook weinig keus heeft. Grote bedrijven zijn ondertussen goed voor de overgrote meerderheid van het gasvebruik, maar die blijven buiten schot. Ook niet onbelangrijk; weet je hoe we in dit land electriciteit opwekken?
kolen genot
pi_209069620
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Wat je dus wil zeggen is dat jij het niet hoeft te betalen en het daarom wel okay is.

Ik vind het zo'n bijzonder fenomeen dit. Zelf ook 3 extra mensen in je gezin, dat zijn de echte CO2 fabrieken. In mijn beleving is daar niets mis mee, maar jij juicht om alles wat zogenaamd die uitstoot inperkt.

Vreemd :)
Nee, ik zeg dat het haalbaar is om er onder te blijven. Zeker als je nog 4 jaar de tijd hebt om maatregelen te nemen. En ja, als je over 4 jaar dan nog zo veel verbruikt, dan is het tijd dat je als vervuiler daar ook maar voor gaat betalen.

En de fabel dat kinderen zo milieuvervuilend zijn hoef je hier niet meer op te hangen, hoor...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 12:06:38 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069627
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
1500m3 per jaar, idd. Ik heb net mijn jaarnota gekregen, van april 2022 tot april 2023 gebruikte mijn gezin, 5 personen, 580m3 gas. Zonder iets van een hybride warmtepomp.
Dus omdat jij in een fantastisch geisoleerde woning zit, betekent dat automatisch dat iedereen dat heeft? Lees je eens in in het gemiddelde gasverbruik van bepaalde type woningen. Zoals een wijs iemand ooit zei: "De welbekende "prijsprikkel" waar veel mensen niet onderuit kunnen, oftewel een ordinaire lastenverzwaring."

Mijn verbruik in de wintermaanden zou al neerkomen op een hoger dan 1500 kuub getal als je dat naar het hele jaar door trekt, dat is echt een vrij laag getal die heel veel gezinnen ruimschoots overschreiden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069631
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat het haalbaar is om er onder te blijven. Zeker als je nog 4 jaar de tijd hebt om maatregelen te nemen. En ja, als je over 4 jaar dan nog zo veel verbruikt, dan is het tijd dat je als vervuiler daar ook maar voor gaat betalen.

En de fabel dat kinderen zo milieuvervuilend zijn hoef je hier niet meer op te hangen, hoor...
Dat is niet wat daar staat. Ik had het specifiek over CO2. :+

Ik ben niet van mening dat je een boef bent als je CO2 uitstoot in nederland

we hebben juist meer mensen nodig, maar dat druist dus een beetje in tegen waar je voor de rest voor lijkt te zijn (effectieve CO2 reductie)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2023 12:10:59 ]
pi_209069657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Grootverbruikers moeten ook van het gas af. Ik weet niet of je het door hebt, maar over iets meer dan 20 jaar gebruikt niemand hier meer het huidige gas (hooguit nog groene waterstof). Dit gaat op voor huishoudens, maar ook voor Tata of chemische fabrieken.
pi_209069695
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus omdat jij in een fantastisch geisoleerde woning zit...
Niet zit... ik heb vloerisolatie laten doen en de ramen laten isoleren. Dat is ook geld wat je snel terug verdient. Ik heb gewoon een standaard rijtjeswoning uit 1976 verder. Niks bijzonders. Geen bijzonder geïsoleerde woning, oid. Geen energielabel A of B.
pi_209069714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
'You'll own nothing' is een wappieleus die suggereert dat we naar een toekomst gaan waarin niemand meer iets bezit. Dat zou ook worden aangemoedigd door onze regering.

Nogal onzinnig, gezien de verhouding koop- en huurwoningen in ons land. De koopmarkt is vele malen groter dan de huurmarkt. In het huidige systeem word je je juist aangemoedigd om een huis te kopen, daarom zijn die dingen de laatste jaar ook zo verrekte duur geworden.
Bezit en winst zijn de fundering van het kapitalisme.

Dat we door het WEF een soort klimaatcommunistische heilstaat ingerommeld zouden worden heb ik nog nergens aangetoond zien worden.
pi_209070084
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
we hebben juist meer mensen nodig, maar dat druist dus een beetje in tegen waar je voor de rest voor lijkt te zijn (effectieve CO2 reductie)
Ik ben voor het enorm verkleinen van de voetafdruk per persoon. Dat leer ik mijn kinderen trouwens ook. En ja, daarvoor moeten we een enorme co2 reductie hebben.
pi_209071159
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat is niet wat daar staat. Ik had het specifiek over CO2. :+

Ik ben niet van mening dat je een boef bent als je CO2 uitstoot in nederland

Ah, de ridiculisering komt weer om de hoek kijken. Niemand zegt dat je een boef bent als je CO2 uitstoot, donder toch eens op met dit soort opmerkingen.
pi_209071174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ah, de ridiculisering komt weer om de hoek kijken. Niemand zegt dat je een boef bent als je CO2 uitstoot, donder toch eens op met dit soort opmerkingen.
CO2 uitstoot moet toch beboet worden?
pi_209071366
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 13:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
CO2 uitstoot moet toch beboet worden?
Nee, de vervuilers moeten meer belasting betalen. Belasting is geen boete.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')