Dezelfde BD die aan "fictief rendement" deed ja.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:44 schreef nixxx het volgende:
Gaan ze dat berekenen op basis van het gasverbruik? Tijd om een kleine carbon capture installatie neer te zetten, of je rookgassen door een kas te leiden met boompjes.
Ja, ik verbruik wel gas edelachtbare, maar ik stoot niet zoveel CO2 uit als de belastingdienst zegt dat ik doe.
Mooi he, dit gaan we straks ook zien bij benzine-auto's en alle andere walgelijke vervuilers/quote:Op maandag 8 mei 2023 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ah de welbekende "prijsprikkel" waar veel mensen niet onderuit kunnen, oftewel een ordinaire lastenverzwaring.
Vaak ingevoerd door types die vinden dat zwaarder straffen niet werkt.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ah de welbekende "prijsprikkel" waar veel mensen niet onderuit kunnen, oftewel een ordinaire lastenverzwaring.
Tja had je maar niet arm moeten zijn. Ik rijd gewoon een panamera hybride met allerlei voordeeltjes en subsidies, mijn vrouw heeft een tesla die we gratis laden met gesubsidieerde zonnepanelen icm gesubsidieerde warmtepomp.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Mooi he, dit gaan we straks ook zien bij benzine-auto's en alle andere walgelijke vervuilers/
Fijn ook als je niet kunt verduurzamen omdat je bijvoorbeeld in een appartement woont of huurt.
Gelukkig is er nu de BBB die ons komt redden van het stikstofspook!![]()
![]()
Wauw, en @GGMM moet het met een tweedehands Opeltje en een flatje boven een snackbar. Het is wel duidelijk wie de favoriete FA is van Dannyquote:Op maandag 8 mei 2023 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja had je maar niet arm moeten zijn. Ik rijd gewoon een panamera hybride met allerlei voordeeltjes en subsidies, mijn vrouw heeft een tesla die we gratis laden met gesubsidieerde zonnepanelen icm gesubsidieerde warmtepomp.
Pluk die paupers met hun benzineautootjes van 3000 euro maar helemaal kaal
Ja zou ik ook doen.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:44 schreef nixxx het volgende:
Gaan ze dat berekenen op basis van het gasverbruik? Tijd om een kleine carbon capture installatie neer te zetten, of je rookgassen door een kas te leiden met boompjes.
Ja, ik verbruik wel gas edelachtbare, maar ik stoot niet zoveel CO2 uit als de belastingdienst zegt dat ik doe.
Dat is dan ook wat het is, om je te bewegen van het gas af te gaan, maar niet te veel want anders doe je dat dalijk echt en dan lopen ze die 200 euro mis.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Precies en zeker in het geval van huurders is dat echt niet eerlijk.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:18 schreef Gunner het volgende:
Ik vind dat altijd zo flauw he. Alsof mensen voor hun plezier 1500+ m3 stoken.
Maar ja dat is ook zo'n beetje het enige wat onze regering kan. Verplichten of belasten. en in dit geval allebei; een veplichte belasting.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies en zeker in het geval van huurders is dat echt niet eerlijk.
En als je overal steeds meer voor kwijt bent word het ook wel lastig om te isoleren, leningen en subsidies ten spijt.
Hmmm dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens. Ja, wel dat elke euro die je aan X uitgeeft, je vervolgens niet kunt uitgeven aan Y, dat is natuurlijk zo, maar dat isoleren een goed idee is is niet iets van de laatste 2 jaar he, dat was het altijd al.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En als je overal steeds meer voor kwijt bent word het ook wel lastig om te isoleren, leningen en subsidies ten spijt.
dat zullen de mensen die dat niet kunnen betalen ook vast wel weten. Maar als je geen geld hebt of je hebt een huurbaas die je gewoon doorbelast en niets doet ...quote:Op maandag 8 mei 2023 17:28 schreef CoolGuy het volgende:
maar dat isoleren een goed idee is is niet iets van de laatste 2 jaar he, dat was het altijd al.
Dat weten de mensen die het wel konden betalen maar dat niet deden omdat andere dingen prioriteit hadden ook. In het geval van huurders ben ik dat met je eens.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat zullen de mensen die dat niet kunnen betalen ook vast wel weten. Maar als je geen geld hebt of je hebt een huurbaas die je gewoon doorbelast en niets doet ...
Een groot deel van de huizen in nl is oude meuk die je nooit helemaal duurzaam kan maken. Nieuwe huizen zijn er al helemaal niet betaalbaar. Dit is gewoon een belasting op armoede. Terwijl de prive jets vrolijk blijven vliegen.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hmmm dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens. Ja, wel dat elke euro die je aan X uitgeeft, je vervolgens niet kunt uitgeven aan Y, dat is natuurlijk zo, maar dat isoleren een goed idee is is niet iets van de laatste 2 jaar he, dat was het altijd al.
Zeker, maar de laatste paar jaar zijn en de kosten van energie gestegen, wat vervelend is, maar is de overheid ook begonnen met sturend beleid daaromtrent.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hmmm dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens. Ja, wel dat elke euro die je aan X uitgeeft, je vervolgens niet kunt uitgeven aan Y, dat is natuurlijk zo, maar dat isoleren een goed idee is is niet iets van de laatste 2 jaar he, dat was het altijd al.
Het treft vooral huurders, maar het is ook nog niet zo lang goed te betalen om alles te isoleren. Deels vanwege goedkope energie(geen noodzaak) en anderzijds de kosten van het isoleren zelf. Dat kruispunt is echt veel sneller dan veel mensen hadden voorzien aangekomen.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat weten de mensen die het wel konden betalen maar dat niet deden omdat andere dingen prioriteit hadden ook. In het geval van huurders ben ik dat met je eens.
Leningen en subsidies voor energiebesparing zijn vooral leuk voor mensen die toch al voldoende te besteden hebben. Zodra Jan Modaal aan de beurt is zijn die voordeeltjes vaak afgeschaft.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet dat de kosten van energie de laatste jaren gestegen zijn, daarom zei ik al; het is niet de laatste 2 jaar dat isoleren een goed idee was. Hoe de overheid die daar een mening over heeft relevant is snap ik niet helemaal. Want je hebt de overheid niet nodig om te bedenken dat isoleren een goed idee is, dus ook als de overheid geen sturend beleid had jaren geleden, neemt dat niet weg dat ook toén isoleren een goed idee was.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, maar de laatste paar jaar zijn en de kosten van energie gestegen, wat vervelend is, maar is de overheid ook begonnen met sturend beleid daaromtrent.
Dat het moet gebeuren is duidelijk, maar dit is niet de manier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |