Nebelwerfer | dinsdag 25 april 2023 @ 23:14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() | |
THEFXR | woensdag 26 april 2023 @ 09:46 |
Red_85 | woensdag 26 april 2023 @ 10:51 |
Exact. In een sprintrace weekend dan wel te verstaan. Lijkt eerder een opmaat van de teams om die sprintrace er helemaal uit te halen. Eerst had het nog invloed op de hoofdrace, nu is het een zelfstaand iets met alleen een beetje punten als toegevoegde waarde met een hoop risico als nadeel. Lets see. Denk dat het minder aandacht gaat trekken. Helemaal die zinloze quali in de ochtend. | |
KillerBee4ever | woensdag 26 april 2023 @ 13:32 |
1 keer een flinke crash van een Fer of Merc, met bijbehorende kostbare schade, en het is over met de sprintraces... | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 26 april 2023 @ 14:09 |
Hint hint? ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 26 april 2023 @ 14:23 |
Toto zal dan heel snel een mail sturen | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 26 april 2023 @ 14:25 |
Concept staat al klaar. | |
Sabata | woensdag 26 april 2023 @ 14:32 |
aangezien mevr Rao weg is beland dat in een mailbox die niet meer uitgelezen wordt | |
Tarado | woensdag 26 april 2023 @ 14:40 |
Ik moet wel een beetje lachen om die Allison/Elliott switch, ze doen net of die Allison zich 2 jaar louter met zeilboten heeft bezig gehouden. | |
WheeledWarrior | woensdag 26 april 2023 @ 14:40 |
Dat hele sprintgebeuren kan ik gelukkig noodgedwongen overslaan. | |
ESF1Gamer | woensdag 26 april 2023 @ 14:41 |
Moet hij niet de aanhef beginnen met mr Masi | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 26 april 2023 @ 14:54 |
En overal 'NO NO MIKEY NO NO' weghalen. | |
KillerBee4ever | woensdag 26 april 2023 @ 15:17 |
...tezamen met een reeks advocaten ![]() | |
Starflyer | woensdag 26 april 2023 @ 15:25 |
Als ze meer kijkers trekken op de vrijdag en er op de zaterdag niet minder kijkers zijn, verwacht ik niet dat ze snel zullen verdwijnen. Meer kijkers is meer geld en dat is waar het om te doen is geweest. Dat de teams er last van hebben is bijzaak. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 26 april 2023 @ 18:02 |
Massa wil toch proberen Lewis' 2008 titel af te pakken. Wat op zich terecht zou zijn, gezien het gegeven dat Ecclestone en de FIA al voor het eind van het seizoen wisten wat er gebeurt was in Singapore en ze met opzet hun mond dicht hielden. | |
Tarado | woensdag 26 april 2023 @ 18:07 |
Nieuwschierig | woensdag 26 april 2023 @ 18:40 |
Gewoon 2 titels toekennen, zelfde als voor 2021. Dan kan dat hoofdstuk ook afgesloten worden. | |
THEFXR | woensdag 26 april 2023 @ 19:03 |
holy fuck | |
hole1988 | woensdag 26 april 2023 @ 19:21 |
heywoodu | woensdag 26 april 2023 @ 19:40 |
Man man man, altijd dat simpele denken van die lui (ik weet even niet meer van wie die quote is) "als dit niet was gebeurd, dn was het zo geindigd". Nee, dat weet je helemaal niet. Als Singapore niet was gebeurd, was de stand dus anders bij het begin van de race in Brazili, wat mogelijk weer voor andere keuzes en mentale uitdagingen en dergelijken had gezorgd (net als de races vr Brazili). | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 26 april 2023 @ 20:10 |
Dat is niet waar het om gaat. Singapore is natuurlijk wel gebeurd. Maar als er een onderzoek was gekomen op het moment dat de FIA en Ecclestone wisten wat er aan de hand was, dan was Brazilie al gereden, voordat de uitslag van Singapore zou worden geschrapt. En dan hadden ze Massa tot wereldkampioen moeten uitroepen voordat de prijsuitreiking was geweest. | |
Starflyer | woensdag 26 april 2023 @ 20:29 |
Dat laatste kan sowieso niet. Hooguit de race ongeldig verklaren en dan is Verstappen nog steeds kampioen. | |
#ANONIEM | donderdag 27 april 2023 @ 03:51 |
Zou eens tijd worden. Het gaat de laatste jaren alleen maar bergafwaarts bij AT. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 27 april 2023 @ 07:16 |
Hoe weet jij nou wanneer ze het wisten? | |
Starflyer | donderdag 27 april 2023 @ 10:06 |
Omdat Ecclestone dat zelf gezegd heeft? | |
WismutVeilchen83 | donderdag 27 april 2023 @ 10:38 |
Dat heb ik gemist, wanneer was dat dan? | |
Kleffe_Dop | donderdag 27 april 2023 @ 10:39 |
Hij had het zelf min of meer al aangekondigd een tijdje terug. Frisse wind en vanaf volgend jaar gaan ze ook het maximaal aantal onderdelen van Red Bull gebruiken wat toegestaan is. | |
Tijn | donderdag 27 april 2023 @ 10:42 |
In een podcast geloof ik. Dat Ecclestone dat gezegd heeft is de reden dat de discussie hierover weer wordt aangezwengeld. | |
Starflyer | donderdag 27 april 2023 @ 10:50 |
Afgelopen maand. https://nl.motorsport.com(...)ondernemen/10453444/ | |
THEFXR | donderdag 27 april 2023 @ 11:13 |
waar is het GP topic? | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 29 april 2023 @ 10:08 |
Internet, misschien wel eens van gehoord? Ene Bernie Ecclestone heeft gezegd dat hij en de FIA al op de hoogte waren van het racefixen van Renault voordat seizoen 2008 voorbij was. | |
ESF1Gamer | zaterdag 29 april 2023 @ 16:24 |
Mano_ | zaterdag 29 april 2023 @ 16:30 |
Vond deze eigenlijk een beetje tegenvallen ![]() Het verhaal is belachelijk natuurlijk, maar toch. | |
Peterselieman | zaterdag 29 april 2023 @ 19:05 |
Interessant stukje over de motoren van 2026 | |
ESF1Gamer | maandag 1 mei 2023 @ 07:44 |
Raceweek | |
TheStigsDutchCousin | maandag 1 mei 2023 @ 08:25 |
WEER CAKE. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 1 mei 2023 @ 08:42 |
Raceweek ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 1 mei 2023 @ 08:52 |
Zou wat zijn als Perez de titel pakte zeg ![]() | |
Tarado | maandag 1 mei 2023 @ 09:03 |
Gaat hem niet lukken hoor, hij was gisteren goed hoor maar had hem ook zowat iets te hard tegen de muur gezet, te weinig mogelijkheden voor Verstappen om het verschil hier te maken. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 1 mei 2023 @ 09:12 |
Ik denk dat hij op de stratencircuits het sterkste zal zijn. Ik zie hem Monaco ook nog wel winnen bijvoorbeeld. Maar op de andere circuits zal Max denk ik weer sneller zijn. Neemt niet weg dat dit wel lekker is voor het kampioenschap, houdt de boel spannend ![]() | |
Tarado | maandag 1 mei 2023 @ 09:20 |
Monaco is dermate specifiek, daar moet je goed kwalificeren, als het niet stuk gaat zie ik daar Leclerc winnen. | |
THEFXR | maandag 1 mei 2023 @ 09:31 |
Rip SENNA | |
Frank1893 | maandag 1 mei 2023 @ 11:36 |
Newey heeft verlengd ![]() | |
Mexicanobakker | maandag 1 mei 2023 @ 11:38 |
Zou Max Checo al naar de uitgang aan het werken zijn? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 1 mei 2023 @ 12:04 |
![]() | |
Evenstar | maandag 1 mei 2023 @ 12:10 |
Max heeft eindelijk een goede wingman. Die wil hem niet weg hoor. Perez heeft nu 2x gewonnen, 1x door geluk met de SC en 1x door pech bij Verstappen tijdens de Q. Nou, Max zal wel trillen van angst. Denk eerder dat hij blij is dat er een keer een 2e coureur bij RB alle punten wegkaapt, zodat hij alleen maar tegen zijn teamgenoot hoeft te racen. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 1 mei 2023 @ 12:18 |
Dat denk ik ook. Checo zit daar goed, doet wat hij moet doen vooralsnog en pakt goede punten. Ik kan hier wel van genieten, al ben ik wel benieuwd wat er gaat gebeuren als ze echt tegen elkaar moeten racen. Hopelijk is het hard en fair ![]() | |
Evenstar | maandag 1 mei 2023 @ 12:26 |
Hoop ook dat ze echt gaan vechten, zolang het maar clean blijft. Max is wel een paar niveautjes beter dan Perez, dus ik verwacht er niet veel van. Als Perez het vuil gaat spelen dan is hij ook weer snel weg. Dit jaar kan het misschien nog geen kwaad, omdat ze dominant zijn, maar je wil geen onderling gezeik als je met andere teams moet vechten. | |
Tarado | maandag 1 mei 2023 @ 12:31 |
Zonder dat SC geluk had hij gisteren ook wel een goeie kans gehad hoor al is het de vraag of ze dan wel hadden mogen racen. | |
Evenstar | maandag 1 mei 2023 @ 12:33 |
Nah denk het niet. Hij zou dan zelfde probleem als Max hebben gehad. Max kon niet lang volgen i.v.m. oververhitting. Ik blijf er bij dat de aanpassing op de regels van vorig jaar, om Mercedes te helpen, het hele idee van de nieuwe regels heeft verneukt. Je kan sinds de verandering weer veel minder goed volgen. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 1 mei 2023 @ 12:36 |
Nee idd, geen Hamilton-Rosberg of iets in die strekking ![]() Maar ik verwacht niet dat Perez vuil gaat spelen. Hij heeft de drive en motivatie, maar mist nog wat om echt een stabiele vuist te zijn. 2e in het kampioenschap zie ik hem wel worden. | |
Kleffe_Dop | maandag 1 mei 2023 @ 12:37 |
Geen officieel Red Bull account though. Het zou onder andere gaan om Enrico Balbo, hoofd aerodynamica bij Red Bull. Zou het tweede jaar op rij zijn dat Red Bull zijn hoofd aerodynamica naar een directe concurrent ziet vertrekken (vorig jaar Fallows naar Aston). Volgens de geruchten zou het bij de tweede engineer gaan om Pierre Wache, Technical Director binnen Red Bull Racing. [ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 01-05-2023 12:44:04 ] | |
Tarado | maandag 1 mei 2023 @ 12:38 |
Over Mercedes gesproken, wat een knakenbak is dat, met DRS niet snel genoeg om een Ferrari zonder te pakken ![]() | |
tripel7 | maandag 1 mei 2023 @ 12:48 |
Op Reddit zijn er een aantal niet goed bij hun hoofd, vinden dat de oude regels van voor 2021 weer terug moeten komen, want MB 7 WCC en Lewis 6x WDC achterelkaar is kennelijk beter dan wat er nu gebeurt ![]() | |
Nattekat | maandag 1 mei 2023 @ 12:50 |
Ik zie ze daar vooral haten op Toto omdat hij de 2022 regelementen om zeep heeft geholpen. En op natte katten ![]() | |
Evenstar | maandag 1 mei 2023 @ 14:49 |
Mja, dat van de reglementen roep ik ook al een tijdje, is echt doodzonde, want de eerste paar races in 2022 waren echt leuk om naar te kijken. Na de wijzigingen werd het flink minder. Zal vast geen toeval zijn geweest. | |
daNpy | maandag 1 mei 2023 @ 15:18 |
Hebben die gasten geen concurrentie beding in hun contract staan? Dat staat er bij mij al in ![]() | |
Tarado | maandag 1 mei 2023 @ 15:20 |
Vast wel, een jaartje gardening leave meestal. | |
daNpy | maandag 1 mei 2023 @ 15:22 |
Beetje raar dat ze -naar verluid- al bij een concurrent zijn begonnen dan. | |
Tarado | maandag 1 mei 2023 @ 15:26 |
Volgens mij niet hoor, in 24 pas. | |
Duiveltja | maandag 1 mei 2023 @ 15:40 |
Sprint races zijn kut. | |
Duiveltja | maandag 1 mei 2023 @ 15:40 |
Nick de Vries ook. Die gaat het einde van het seizoen niet halen op deze manier. Die gast heeft niks in de F1 te zoeken. | |
daNpy | maandag 1 mei 2023 @ 15:40 |
Dan lees ik wellicht anders. | |
Tarado | maandag 1 mei 2023 @ 15:44 |
Beetje verwarrend inderdaad, unnamed dus dat is moeilijk checken maar als het een belangrijk iemand was dan kan hij niet zomaar bij een ander aan de slag. Wat ik wel begreep is dat Ferrari een soort van ruildeal wil met Mekies en een engineer van Red Bull, dus om ze beiden eerder te laten beginnen. | |
Starflyer | maandag 1 mei 2023 @ 16:55 |
Dat gerucht ging een paar dagen geleden al, bijna tegelijk met dat Mekies daar zou vertrekken. Desbetreffende engineers zouden al met gardening leave zijn. Edit: Iets langer geleden zelfs. Ruim een week. En daar staat ook in dat ze pas in 2024 bij Ferrari aan de slag gaan. Due ingegneri sono stati appena assunti e hanno cessato la loro attivit in Red Bull, sono in pieno periodo di gardening e saranno in forze a Maranello nel 2024. Oftewl twee personen hebben hun activiteiten gestaakt bij Ted Bull, zitten in hun gardening leave en zijn in 2024 in Maranello. https://www.formulapassio(...)arriveranno-nel-2024 [ Bericht 12% gewijzigd door Starflyer op 01-05-2023 18:22:30 ] | |
Starflyer | maandag 1 mei 2023 @ 18:17 |
Pierre Wache lijkt me sterk. Dan zou die niet genoemd zijn door Horner bij de verlenging van het contract van Newey. https://www.motorsport.co(...)ull-f1-team/10463636 | |
Peterselieman | maandag 1 mei 2023 @ 18:28 |
eindelijk weer eens 2 raceweekenden achter elkaar ![]() | |
Donna | maandag 1 mei 2023 @ 19:04 |
RACE WEEK! | |
DKUp | maandag 1 mei 2023 @ 19:07 |
Als het maar beter dan Baku is ![]() Anders wacht ik wel weer liever een week. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 1 mei 2023 @ 19:12 |
CAREWEEK ![]() | |
Adames | maandag 1 mei 2023 @ 19:37 |
Hoe zit het nu met gardening leave en cost cap? Was toch wat gezeik dat ze dan nog op de loonlijst van het oude team blijven? Of hebben ze nu per direct onbetaald verlof. | |
THEFXR | maandag 1 mei 2023 @ 19:39 |
echt zo'n Yuki begin, elk weekend crashen | |
Starflyer | maandag 1 mei 2023 @ 19:41 |
Ja, dan staan ze nog steeds op de loonlijst, dus zullen ze daar rekening mee moeten houden. | |
Adames | maandag 1 mei 2023 @ 19:43 |
Flink genaaid. Compenseer dan lekker met een tekenbonus betaald door de nieuwe werkgever. | |
Evenstar | maandag 1 mei 2023 @ 20:59 |
Vorig jaar werd RB hier ook al mee genaaid, hopelijk nu niet weer. | |
Marcoss | maandag 1 mei 2023 @ 21:01 |
Met een andere nationaliteit had hij vast ook niet meer in die auto gezeten | |
Nattekat | maandag 1 mei 2023 @ 21:03 |
Miami week ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 mei 2023 @ 21:11 |
Bootjes kijken ![]() | |
Nattekat | maandag 1 mei 2023 @ 21:16 |
Dat hebben ze ook verpest, nu is het echt water en kunnen we er minder grappen over maken ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 mei 2023 @ 21:18 |
Weet je. Porsches en Ferrari's zie ik dagelijks al genoeg | |
TheStigsDutchCousin | maandag 1 mei 2023 @ 21:26 |
We zijn wel diep gezonken ![]() | |
Adames | maandag 1 mei 2023 @ 21:39 |
Gaat me niet per de om RB maar wel om het systeem | |
#ANONIEM | maandag 1 mei 2023 @ 21:39 |
Je blijft hopelijk wel bij je principes, toch? Lekker het hele weekend vrij te besteden dus. | |
Nattekat | maandag 1 mei 2023 @ 21:51 |
Mijn principes zijn gewoon kijken. | |
#ANONIEM | maandag 1 mei 2023 @ 21:51 |
Nou, dat lijkt me niet. Als je ontslag neemt, sta je niet meer bij je werkgever op de loonlijst. Als jij ontslag neemt en je kunt - vanwege een concurrentiebeding - een tijd niet werken, dan is at jouw probleem. Je ex-werkgever gaat je echt niet je loon doorbetalen. | |
#ANONIEM | maandag 1 mei 2023 @ 21:53 |
Net zoals je uiteindelijk toch maar naar de sprintrace gekeken hebt? | |
Zorro | maandag 1 mei 2023 @ 21:56 |
Dat krijg je ervan. Hadden ze er maar geen water moeten neerleggen. | |
Starflyer | maandag 1 mei 2023 @ 21:59 |
Laat dat nou een van de redenen van het overschrijden van de budget cap van RBR zijn. Doordat Fallows niet meteen bij Aston Martin aan de slag mocht, moest RBR zijn loon doorbetalen totdat hij daar wel aan de slag kon (en hebben ze hem bij een andere afdeling geplaatst). En het is ook geen concurrentiebeding, maar meer te vergelijken met een opzegtermijn van 6 maanden of 1 jaar. | |
LTVDK | maandag 1 mei 2023 @ 22:35 |
Valt het allemaal in het water ![]() | |
DX11 | maandag 1 mei 2023 @ 22:55 |
Nieuw alternatief voor F1? Tenminste wat actie.. | |
Toby56 | maandag 1 mei 2023 @ 23:12 |
Haha! Ik kijk gewoon naar hele heele heeele hle ouwe F1-races en doe dan net of ik ze nog nooit eerder heb gezien! ![]() | |
Nattekat | maandag 1 mei 2023 @ 23:13 |
Ik zou ook echt geen idee hebben hoe beide races gaan, dus doen alsof is niet zo lastig ![]() | |
Toby56 | maandag 1 mei 2023 @ 23:17 |
Have fun! ![]() (Het zijn allebei echt geweldige races.) | |
Nattekat | maandag 1 mei 2023 @ 23:22 |
Ik lees net dat het volle bak inzetten op korte termijn winst nu al keihard aan het terugkaatsen is voor Miami, ze schijnen amper de tickets verkocht te krijgen. Eigenlijk wat iedereen al voorspeld had, maar dan nog veel eerder. | |
opgebaarde | maandag 1 mei 2023 @ 23:22 |
Mooi | |
Nattekat | maandag 1 mei 2023 @ 23:25 |
Formula 1's Race Strategy in America Isn't Convincing Fans to Stick Around Obscure bron ![]() | |
AnneX | maandag 1 mei 2023 @ 23:34 |
Hebben die mensen geen andere dingen aan het hoofd? Tornado’s en overstromingen enzo. | |
ESF1Gamer | dinsdag 2 mei 2023 @ 07:20 |
Gewoon het water op de baan dumpen ;P | |
Duiveltja | dinsdag 2 mei 2023 @ 08:05 |
Yuki is interessant voor de Japanse markt. Wij hebben Verstappen al. Daarnaast heeft de Vries niet het meest likable voorkomen. | |
Nober | dinsdag 2 mei 2023 @ 11:05 |
Tarado | dinsdag 2 mei 2023 @ 11:10 |
Daar zie je toch weinig van met een helm op, hoe hij eruit ziet is niet zo belangrijk maar zie in hem ook niet de 2e Nederlandse wereldkampioen. | |
vosss | dinsdag 2 mei 2023 @ 11:14 |
Voor mijn gevoel had BrawnGP dat ook destijds ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 2 mei 2023 @ 14:16 |
Dat blauw op een zwarte achtergrond is echt goed gekozen. ![]() | |
Nober | dinsdag 2 mei 2023 @ 14:20 |
Vettel won de derde GP in China, eerste pole, zege en 1-2 van Red Bull Racing. Hoezo weet iedere Nederlander de geschiedenis van het team van onze Max niet? | |
vosss | dinsdag 2 mei 2023 @ 16:51 |
Compleet vergeten dit ![]() ![]() ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 2 mei 2023 @ 17:48 |
Zat ons Max toen al bij het team??!????? | |
Nober | dinsdag 2 mei 2023 @ 17:58 |
Nee maar dan kun je de geschiedenis nog wel ingedoken zijn aangezien Max er al sinds 2014 racet. Hij zat overigens in die week bij Holland Sport. https://www.vpro.nl/speel(...)max-verstappen~.html | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 2 mei 2023 @ 18:07 |
Iemand het artikeltje van Erik van Haren over het giftige online klimaat na afgelopen weekend? | |
Eagles89 | dinsdag 2 mei 2023 @ 18:17 |
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zou sowieso fijn zijn als die F1 artikelen die allemaal achter de betaalmuur zitten van de Televaag hier geplaatst zouden kunnen worden, die Erik is dikke vrienden met Jos en Max en heeft veel inside info. | |
WheeledWarrior | woensdag 3 mei 2023 @ 09:29 |
Laat hem die auto komend weekend eerst maar eens uit de muur houden. | |
opgebaarde | woensdag 3 mei 2023 @ 10:11 |
Via archive.today kreeg ik de volgende url Archive.ph/ja1FM Het is een artikel van niks. Dit verbaast me, alsof een deel van de tekst weggevallen is | |
Tarado | woensdag 3 mei 2023 @ 10:55 |
Het blijft wel de telegraaf al is hij best wel goed met nieuwtjes en inside info. | |
daNpy | woensdag 3 mei 2023 @ 10:58 |
Ik zat de laatste week weer eens wat op Facebook omdat ik foto's zoek van de trackday van vorige woensdag. Inderdaad allemaal van die opruiende "nieuwsitems" en die reacties eronder ![]() | |
Tarado | woensdag 3 mei 2023 @ 11:25 |
Nattekat | woensdag 3 mei 2023 @ 12:55 |
#teamLH ![]() Het meest treurige F1 volk dat ik ooit gezien heb in de 20 jaar dat ik F1 volg. | |
Rianne84 | donderdag 4 mei 2023 @ 08:31 |
Dauthi | donderdag 4 mei 2023 @ 08:56 |
Ik moest 2x kijken om het verschil met de normale livery te zien. Ik had op meer van dit gehoopt. | |
Starflyer | donderdag 4 mei 2023 @ 10:15 |
Beide engineers zouden wel zijn benaderd, maar geen trek hebben in een overstap. https://www.f1maximaal.nl(...)overtuigd-van-aanbod | |
daNpy | donderdag 4 mei 2023 @ 10:33 |
Kan aan mij liggen maar als je al 10 jaar bij Red Bull werkt en hebt nu, na 10+ jaar inzet, het derde seizoen een auto hebt gebouwd die meedoet om de prijzen... dan ga je naar een team dat zichzelf al 15 jaar voor joker zet en waarvan gewoon bekend is dat de sfeer op zijn zachtst gezegd onprettig werken is? Dat is toch raar? | |
Tarado | donderdag 4 mei 2023 @ 10:48 |
Hangt ook wel van het prijskaartje en eventuele positie bij het andere team af, Fallows bij AM bijvoorbeeld zal geen spijt hebben van z'n overgang. | |
Kleffe_Dop | donderdag 4 mei 2023 @ 13:45 |
![]() Tegen een echt belachelijk salaris aanbod zijn de meeste mensen wel genteresseerd om, op z'n minst, te gaan praten hoor. Of je gebruikt het als stok achter de deur om bij RB Management aan te kloppen over je huidige contract. Hoe dan ook: kassa. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 4 mei 2023 @ 13:46 |
Misschien omdat ze hoorden dat Newey ook blijft? Ik gis hier even. | |
Dauthi | donderdag 4 mei 2023 @ 14:29 |
Budget cap. Zolang je niet bij de top 3 verdienende medewerkers hoort, zal je een marktconformsalaris aangeboden worden. De dagen dat je 2 of 3x zoveel zou kunnen krijgen zijn echt voorbij. | |
Kleffe_Dop | donderdag 4 mei 2023 @ 14:30 |
Ah ik dacht dat een deel van het senior management ook buiten de cap viel. | |
Evenstar | donderdag 4 mei 2023 @ 14:46 |
Als F1/FIA serieus zijn over het aanpakken van online haat dan kunnen ze bijvoorbeeld beginnen bij Sky F1 en andere belangrijke media waar constant voorzetjes worden gegeven zodat #TeamLH los kan gaan.Daarna lekker onschuldig doen en verbaasd zijn dat het allemaal gebeurt. Flikker toch op_O- | |
Dauthi | donderdag 4 mei 2023 @ 14:47 |
2 coureurs en de top 3 andere medewerkers. | |
daNpy | donderdag 4 mei 2023 @ 15:31 |
Die lui aanwakkeren genereert content. Content genereert geld. No way dat ze daar iets aan gaan doen. Het is een verdienmodel. | |
Toby56 | donderdag 4 mei 2023 @ 16:50 |
Rianne84 | donderdag 4 mei 2023 @ 19:12 |
Arcee | donderdag 4 mei 2023 @ 19:34 |
#862 ![]() | |
George_of_the_Jungle | donderdag 4 mei 2023 @ 21:40 |
Zeker voor een team als Ferrari, dan moet je ook emigreren. Williams, McLaren, Alpine, Mercedes, Haas, AM, RB zit allemaal zo'n beetje in dezelfde regio in Engeland, en hoef je niet eens te verhuizen als je van het ene team naar het andere gaat. Normaliter zijn de bonussen voor een titel ook niet mis, en dat zal ook wel gecompenseerd moeten worden in het aanbod lijkt me. Als ze nu vertrekken missen ze die vrijwel zeker. | |
trein2000 | donderdag 4 mei 2023 @ 23:57 |
Wat de neuk is dit? | |
Nattekat | vrijdag 5 mei 2023 @ 00:14 |
![]() | |
daNpy | vrijdag 5 mei 2023 @ 07:14 |
Show. | |
Sabata | vrijdag 5 mei 2023 @ 07:38 |
deed Bruckheimer in 1966 al met Grand Prix. Phil Hill reed met een wit gespoten McLaren mee in een aantal races onder zijn film naam, plus een camera om leuke plaatjes te maken. de racescenes met coureurs onderling werden op latere datums gedaan met omgebouwde F3 autos | |
Tarado | vrijdag 5 mei 2023 @ 08:15 |
| |
Sabata | vrijdag 5 mei 2023 @ 08:18 |
ook niets nieuws. Zo te zien doet Bruckheimer heel het productieproces van Grand Prix overnieuw. al wordt het in 2023 meteen op de socials gegooid en zag je 57 jaar terug alleen het resultaat | |
Nattekat | vrijdag 5 mei 2023 @ 13:39 |
Liberty Media wilt 10 sprint weekends in F1 2024 Haha Nope Nope Nope Nope Ga weg | |
Evenstar | vrijdag 5 mei 2023 @ 13:42 |
Waren de kijkcijfers dan zo goed vraag ik mij af? Coureurs vonden het niet echt wat volgens mij. Teams ook niet, FOK! ook niet, Reddit ook niet .... dus waar doen ze het dan voor? Geld natuurlijk, maar waar komt dat dan vandaan? De kijkcijfers moeten dan toch wel heel goed zijn geweest. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 5 mei 2023 @ 13:42 |
Zowaar eens, dat is veel te veel. | |
Nattekat | vrijdag 5 mei 2023 @ 13:45 |
Op Reddit zie je nu echt veel trouwe fans die zeggen langzaam aan het afhaken te zijn, volgens mij heeft Liberty geen idee hoe erg ze zichzelf in de voet aan het schieten zijn. Zodra die DTS fans afgehaakt zijn, want dat gaat hoe dan ook gebeuren, hebben ze op deze manier straks niets meer om op terug te vallen. | |
Evenstar | vrijdag 5 mei 2023 @ 13:47 |
Mja, daarom snap ik het dus niet. Trouwe fans vinden het grotendeels niks. Deel van de coureurs en de teams vinden het ook allemaal maar te druk en onnodig. Liberty moet het dan dus hebben van de DTS fans en de gewone fans die af en toe een race meepakken. Ik heb nergens berichten gelezen dat de kijkcijfers voor de sprintrace heel goed waren, dus vraag mij echt af waar dit op gebaseerd wordt. Ze moeten zo'n beslissing toch ergens op baseren lijkt mij. | |
Frank1893 | vrijdag 5 mei 2023 @ 13:48 |
![]() | |
Nattekat | vrijdag 5 mei 2023 @ 13:49 |
Op de korte termijn geloof ik best dat het een groot succes is, want de DTS groep is een grote meerderheid in vooral de VS. Het ding is dat je die gaat verliezen zodra het nieuwe ervanaf is. | |
opgebaarde | vrijdag 5 mei 2023 @ 13:53 |
Ik vrees dat als een training, twee kwalificaties en een sprintrace even goed bekeken wordt dan drie trainingen en een kwalificatie dan heeft LM al dikke winst want een populair kijkmoment (vrijdag kwalificatie) extra Het rapportcijfer van de kijkers gaat wel omlaag maar dat maakt commercieel gezien (nog) niks uit vermoed ik | |
Starflyer | vrijdag 5 mei 2023 @ 14:05 |
Zolang er op de vrijdag meer kijkers zijn en op de zaterdag niet minder is het een succes voor Liberty. Hopelijk kunnen de teams het tegen houden. Moeten er tenminste 5 teams tegen stemmen. | |
ESF1Gamer | vrijdag 5 mei 2023 @ 14:08 |
Die haken af als Lewis stopt | |
Nattekat | vrijdag 5 mei 2023 @ 14:10 |
Nee, ik heb het over de echte trouwe fans. Hetzelfde soort dat ook al sinds jaar en dag in de F1 topics meeposten en zich door de Mercedes dominantie geworsteld hebben. Dat is geen #teamLH. | |
ESF1Gamer | vrijdag 5 mei 2023 @ 14:14 |
Ik merk wel dat ik F1 minder interessant vind dan een paar jaar terug. | |
Nattekat | vrijdag 5 mei 2023 @ 14:15 |
Idem hier. Oversaturatie. | |
Tarado | vrijdag 5 mei 2023 @ 14:18 |
21 was ook wel een topjaar, maar we hebben toch ook jaren gehad dat je bij de wintertests al wist dat het weer een WK voor Lewis zou worden. | |
tja77 | vrijdag 5 mei 2023 @ 14:23 |
Eens, te veel is te veel. Het wordt er allemaal niet specialer en bijzonderder op, op deze manier. Ik vind Verstappen een geweldig coureur maar met een shitload aan races per jaar worden z’n records er niet specialer op. Nu al meer podia gescoord dan Ayrton Senna in z’n hele carriere is dan ook lichtelijk uit verhouding getrokken. | |
Nober | vrijdag 5 mei 2023 @ 14:29 |
Liever richting de 30 GP's per jaar? | |
Kleffe_Dop | vrijdag 5 mei 2023 @ 14:40 |
Het sprint race weekend in Baku was ronduit verschrikkelijk, dat tien keer per jaar is een walgelijk idee. Maar het idee van meer dan 15/16 raceweekenden vind ik niet gek, ergens tussen de 22 en 24 per jaar, wat we nu hebben, is prima in mijn ogen. Het seizoen lopend van maart tot begin december. En die statistieken komen altijd met een asterisk*, alleen vemeld Liberty dat er liever niet bij. Hetzelfde zie je overigens ook in andere sporten; rondom het Nederlands Elftal hebben we ook iedere zoveel jaar weer een nieuwe record international of een speler die het aantal interlands van Cruijf overtroffen heeft. Dat wil ook geen fuck zeggen gezien het aantal interlands die tegenwoordig in een seizoen gepropt worden en eindtoernooien waar veel meer wedstrijden worden gespeeld dan destijds het geval was. | |
Mrs.Peel | vrijdag 5 mei 2023 @ 14:47 |
Ik vind het veel te veel, voor de F1 medewerkers n voor ons. 20 is wat mij betreft het maximum, dan blijft het leuk en speciaal. En gewoon geen sprintraces meer, iemand hier zei het al, dat is niet passend in de koningsklasse. | |
Weltschmerz | vrijdag 5 mei 2023 @ 15:04 |
Het is vooral niet passend bij de halve enduranceklasse die F1 is, het is geen sprintklasse maar een 300km klasse met bijbehorende belasting van mens en materiaal. Wat niet bij de koningsklasse past zijn races op het parkeerterrein bij het winkelcentrum onde fly-over met de plastic jachthaven. | |
Starflyer | vrijdag 5 mei 2023 @ 15:06 |
Daarom kijk ik alleen naar relatieve records, geen absolute. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 5 mei 2023 @ 16:12 |
Dat valt wel mee, aangezien Senna in zijn hele carrire maar 6 races minder heeft gereden dan Max tot nu toe. Dat ligt dus behoorlijk in lijn met elkaar, absoluut en relatief. Zowel relatief als absoluut liggen die twee enorm dicht bij elkaar en dan mag je misschien nog wel aanvoeren dat Verstappen langer in een wagen heeft gereden waarmee winnen vrijwel onmogelijk was. | |
tja77 | vrijdag 5 mei 2023 @ 17:37 |
Senna was 34? En Verstappen is nu 25 en heeft al bijna net zoveel races gereden. Was hem (Verstappen) dat ook gelukt met 16 races per seizoen denk je? Natuurlijk is Verstappen extreem jong begonnen met F1 racen. Maar record als laps lead, podia, overwinningen krijgen veel minder betekenis en waarde wanneer je er 1,5 keer zoveel kunt pakken als -tig jaar geleden. Een kampioenschap wordt daarentegen wel veel lastiger en mentaal zwaarder. Maar het F1 seizoen wordt te lang en er komen teveel piekmomenten, wat gewoon veel vraagt van teams en coureurs. Maar das mijn mening…. | |
Rianne84 | vrijdag 5 mei 2023 @ 18:33 |
Blijkbaar heeft Valtteri nog een bonusregeling met Toto en/of Lewis. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 5 mei 2023 @ 19:01 |
Dat is allemaal waar, maar als je absoluut op dit moment kijkt zijn de prestaties gelijkwaardig. Als Verstappen er na dit seizoen de brui aan geeft of zichzelf net als Senna dood rijdt, dan hebben ze ongeveer even veel races gereden met vergelijkbare resultaten. Zelfs als Verstappen tot op dezelfde leeftijd doorgaat als Senna is het niet vergelijkbaar omdat Verstappen ook veel jonger begonnen is. Maar goed, mijn stokpaardje is sowieso dat je tijdperken niet met elkaar moet vergelijken. Bovendien heb ik Senna helemaal niet zo hoog zitten. Die was op zijn 35e nog net zo'n onbezonnen projectiel als die 10 jaar daarvoor. Op dat vlak is Verstappen hem echt al heel ver voorbij. | |
Sally | zaterdag 6 mei 2023 @ 14:36 |
Geen idee of het al langs is gekomen, en ik probeer ook een goede bron op internet te vonden, maar: er zouden (weer) aangepaste regels zijn voor de Standing Start na een rode vlag. Namelijk dat er nu 60 seconden mogen zitten tussen de 1e rijder vanuit de pitstraat-opstelling, zodat de banden beter opgewarmd kunnen worden. (eerder "30 Seconds after the Safety Car has left the pit lane, all drivers leave the pit lane and proceed to the grid without overtaking." - zoals eerder al wat aanpassingen voor de race van Baku 2023 gedaan waren). Bron: Ziggo Racecaf van 5 mei 2023. [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 06-05-2023 14:42:58 ] | |
Starflyer | zaterdag 6 mei 2023 @ 14:48 |
Staat in de race director's event notes (pdf) | |
Sally | zaterdag 6 mei 2023 @ 14:55 |
Thnx, was idd al op FIA.com aan het bladeren, maar moest zo ongeveer elke pdf downloaden. Niet al te veel zin in. Ik had wel de Sporting Directions laastste editie op de gok gepakt. SPORTING REGULATIONS FIA 2023 Formula 1 Sporting Regulations - Issue 5 - 2023-04-25 | |
Starflyer | zaterdag 6 mei 2023 @ 15:56 |
Voor een aanpassing in de Sporting Regulations moet er een WMSC stemming geweest zijn. Die is er de afgelopen week niet geweest, dus zou het in de documenten van deze race moeten staan. De event notes leek me de meest waarschijnlijke plek, dus die heb ik als eerste bekeken. | |
Eagles89 | zaterdag 6 mei 2023 @ 16:19 |
Is dit hier al geplaatst? Die Perez is het alweer compleet naar zn hoofd gestegen, quotes als “ik ben veel sneller als vorig seizoen” en “ik kan beter met de banden omgaan” etc etc etc Hopelijk dat Max hem even keihard op zn plek zet dit weekend. https://www.nu.nl/formule(...)k-max-ingehaald.html | |
Peterselieman | zaterdag 6 mei 2023 @ 16:21 |
De RB19 zit onder het minimum gewicht, waardoor je met de balans van de auto kunt spelen en Perez de auto meer naar zijn hand kan zetten. | |
Sally | zaterdag 6 mei 2023 @ 16:30 |
Is dit niet het zoveelste voorbeeld van De Media die duiken op dit en het vooral lekker in wrijven? De Britse pers bijv. ook al - die zijn onderhand altijd en overal Anti-Max. En haalden ook weer Perez aan. Wat mij betreft: word er een beetje moe van. Maar ja: pers h, die moeten *ergens* over schrijven. | |
Sally | zaterdag 6 mei 2023 @ 16:32 |
En is dat dan het haakje-en-oogje wat er aan de RB wagens van 2023 zit? * Sally heeft nog steeds het gevoel dat er ergens iets niet klopt - wat ze natuurlijk niet hoopt, want illegaal zou lullig zijn. | |
Starflyer | zaterdag 6 mei 2023 @ 17:21 |
De RBR is sowieso een van de meest uitgebalanceerde auto's, imho. Veel downforce, weinig drag en een goede mechanische grip. De Ferrari daarentegen heeft minder downforce maar is beter in de langzamere bochten. Ze verliezen echter tijd in de snelle bochten en op de rechte stukken als de DRS gebruikt wordt. Bron [ Bericht 4% gewijzigd door Starflyer op 06-05-2023 18:51:49 ] | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 6 mei 2023 @ 18:28 |
"Dit account bestaat niet." ![]() | |
Starflyer | zaterdag 6 mei 2023 @ 18:53 |
Nu wel ![]() Blijkbaar is de naam in het afgelopen uur veranderd. | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 6 mei 2023 @ 18:53 |
Leuke dame, die She-Hulk. | |
Starflyer | zondag 7 mei 2023 @ 13:11 |
Gilles De Ferran is terug bij McLaren. Nadat De Ferran tussen 2018 en 2020 Sporting Director was, is hij nu terug als adviserende consultant om mee te helpen met de herstructurering van McLaren. https://www.bbc.com/sport/formula1/65515325 | |
Nattekat | donderdag 11 mei 2023 @ 12:03 |
Hedendaagse F1 media ![]() | |
Tarado | donderdag 11 mei 2023 @ 12:34 |
Is dit de herstructurering van de herstructurering? Gebed zonder end daar. | |
Marcoss | donderdag 11 mei 2023 @ 12:56 |
Even los van of het waar is, vraag ik me af wat Ricciardo te winnen heeft om gedurende het seizoen in te stappen bij Alpha Tauri | |
Nieuwschierig | donderdag 11 mei 2023 @ 13:00 |
Vraag me af wat die gast aan salaris krijgt. Zit dat in de buurt van Verstappen? Of het zelfde als Horner en Marco? | |
Tarado | donderdag 11 mei 2023 @ 13:05 |
Hij zal wel bij de top 3 horen dus valt buiten het budgetcap, ik meen dat hij ook een aandeel heeft in Red Bull Racing of een afdeling ervan. | |
Kleffe_Dop | donderdag 11 mei 2023 @ 13:07 |
Het enige wat ik kan bedenken is ritme en kilometers blijven maken. Maar hij heeft natuurlijk veel meer te verliezen, want alles behalve een klinkklare oorwassing aan het adres van Yuki is pijnlijk en doet zijn marktwaarde geen goed. | |
daNpy | donderdag 11 mei 2023 @ 13:11 |
Aan de andere kant is de kans klein dat hij nog een vol jaar F1 ergens gaat doen. Hij zei niet voor minder dan de winst mee te willen doen en er zijn een hele schep talenten die men boven hem zal verkiezen. Zijn plotselinge vertrek bij red bull en Renault geeft mogelijk weinig vertrouwen om hem aan te nemen. | |
Tarado | donderdag 11 mei 2023 @ 13:13 |
Wat heeft hij dan te verliezen? Er was geen enkel team in hem geinteresseerd op Haas na, als hij Yuki naar huis rijdt ziet dat er misschien weer anders uit en zo niet kom je toch weer bij Haas of zo uit. | |
#ANONIEM | donderdag 11 mei 2023 @ 13:25 |
Een vast stoeltje? Beetje zoals het met de Hulk is gegaan. | |
michiel_merk | donderdag 11 mei 2023 @ 13:30 |
Yuki koste niks, zat in de deal met Honda | |
Tijn | donderdag 11 mei 2023 @ 13:34 |
Geruchten zeggen 10 miljoen dollar per jaar. | |
Nebelwerfer | donderdag 11 mei 2023 @ 15:26 |
Tja, weigeren zal er sowieso niet goed uitzien. Verder is punten rijden genoeg om aan te blijven en als hij yuki voorbij rijdt zal hij vooraan staan voor een Red Bull stoeltje. En dat blijft toch zijn grootste kans op successen. | |
Rianne84 | donderdag 11 mei 2023 @ 15:46 |
Kleffe_Dop | donderdag 11 mei 2023 @ 16:23 |
Ik snap je punt hoor. Maar je kan ook stellen dat verslagen worden door Norris al niet best was, maar dat een jaar later ook nog eens klop krijgen van Yuki gewoon carrire beindigend zal zijn voor een coureur van het kaliber van Ricciardo. Dezelfde Ricciardo die nog niet zo heel lang geleden genoemd werd als n van de absolute top coureurs binnen het huidige veld. Op basis van zijn uitlatingen in de media afgelopen maanden krijg ik de indruk dat Danny Ric zijn hoop erop heeft gevestigd om in 2024 als tweede coureur bij een top vier team in te stappen; hopend op een RB & Checo scenario waarbij een top vier team "ineens" zonder tweede rijder komt te zitten. Hoe realistisch dat scenario is laten we maar even in het midden. Maar als hij daarop hoopt dan helpt het niet om ook nog eens tegen Yuki onderuit te gaan. En laten we eerlijk zijn; halverwege instappen bij een team tegen een coureur die daar al jaren zit, met een wagen die lastig en niet snel is en waarvan jij niet betrokken bent geweest bij de ontwikkeling ervan... dat is een flink risico. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 11-05-2023 19:52:50 ] | |
Starflyer | donderdag 11 mei 2023 @ 17:39 |
En het gerucht is alweer ontkend ![]() https://www.f1maximaal.nl(...)vanger-voor-de-vries | |
Tarado | donderdag 11 mei 2023 @ 17:50 |
Maar als hij niet overtuigd van zichzelf is heeft die hele missie toch geen zin, vroeg of laat hij met de billen bloot, dan lijkt me hoe vroeger hoe beter. | |
Nattekat | donderdag 11 mei 2023 @ 17:51 |
Goh | |
Marcoss | donderdag 11 mei 2023 @ 18:38 |
Nu zei dat bij Gasly en Kvyat ook niet alles, maar toch.. | |
Sabata | donderdag 11 mei 2023 @ 18:55 |
Tsja, wat moeten ze anders? Achteraf is het mooi wonen, maar Nyck zal nog wel eens denken of hij niet toch voor Williams had moeten gaan. De beweegreden snap ik (hij hoopte stiekem ooit eens op een ienie mienie kansje als 2e piloot in een RBR auto) maar zoals het nu gaat is dit het enige seizoen F1 voor Nyck | |
schommelstoel | donderdag 11 mei 2023 @ 18:59 |
Lees net dat Russel nu aan het klagen is bij de FIA voor aangepaste regels zodat het spannender kan worden. Toto meer op de achtergrond sinds zijn jank moment over porpoising op Netflix. En nu neemt Russell het over? Waarom is het altijd Mercedes die aan het huilen is. Of had hij(Russell) de hoop in een dominante wagen te komen toen hij naar Mercedes kwam? Viel dat even tegen. | |
#ANONIEM | donderdag 11 mei 2023 @ 19:18 |
Ja, dat was exact wat Russell hoopte. | |
Red_85 | donderdag 11 mei 2023 @ 19:18 |
Neeeeeeee! | |
#ANONIEM | donderdag 11 mei 2023 @ 21:55 |
De altijd sympathieke Raymond Mens was te gast bij de Grand Prix radio podcast. Vanaf 42:30 confronteert hij Olav met het "zure sfeertje" die hij en het Ziggo kliekje creerde rond het verliezen van de F1 rechten. https://grandprixradio.nl(...)lass-van-max-2023-19 | |
Nattekat | donderdag 11 mei 2023 @ 22:22 |
En dan niet eens even samenvatten. | |
Nattekat | donderdag 11 mei 2023 @ 22:35 |
Geluisterd en niets wijzer geworden | |
Anonymousz | donderdag 11 mei 2023 @ 22:38 |
.. [ Bericht 96% gewijzigd door Anonymousz op 11-05-2023 22:38:34 ] | |
WheeledWarrior | donderdag 11 mei 2023 @ 23:05 |
Bakstenen op Liberty. | |
DjVero | vrijdag 12 mei 2023 @ 09:59 |
Hij zal hoe dan ook flink moeten verbeteren. Wat hij nu laat zien is F1-onwaardig, zie die lans ook maar eens te doorbreken. Zal niet makkelijk worden. | |
opgebaarde | vrijdag 12 mei 2023 @ 10:47 |
Mazepin? (n arm) Kubica? Latifi? Sirotkin? Haryanto? | |
Evenstar | vrijdag 12 mei 2023 @ 10:55 |
Latifi was de smaakmaker van de F1 ![]() | |
4-elements | vrijdag 12 mei 2023 @ 11:12 |
Laten we het dan maar niet over Deletraz of Lavaggi hebben. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 12 mei 2023 @ 11:25 |
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken ![]() | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 12 mei 2023 @ 11:27 |
Yuki had ook geen geweldige start van zijn carrire. In race 1 toevallig erg sterk (9e, lukte De Vries ook in de Williams overigens), maar daarna echt een flink aantal flutraces met ook veel crashes. 12e, 15e, uitgevallen door een eigen fout en 16e. Daarna ging het iets beter, maar wel veel minder dan Gasly. DEV moet zich gewoon niet gek laten maken en niet gaan overdriven. | |
Tarado | vrijdag 12 mei 2023 @ 11:29 |
Arrogant kereltje is het ook. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 12 mei 2023 @ 11:37 |
Als je trouwens kijkt naar de reeks van TSU vorig jaar dan is het ook een wonder dat hij er nog zit: 8e DNS 15e 7e 12e 10e 17e 13e RET (de beroemde kuil bij het uitrijden van de pitstraat in Montreal) 14e 16e RET (mechanisch) 19e 13e RET (mechanisch, de beroemde VSC in Nederland) 14e RET (Singapore, eigen fout) 13e 10e RET (schade dankzij RIC) 17e 11e Toch echt een heel zwak seizoen na een al niet bijster goed debuutjaar. Het was een knakenbak, maar dat is hij dit jaar vooralsnog ook. Maargoed, met TSU hebben ze ets meer geduld, want iets met Honda he.. | |
-XOR- | vrijdag 12 mei 2023 @ 11:54 |
Tsunoda werd het afgelopen seizoen 22 jaar, dat verschilt natuurlijk ook nogal. | |
THEFXR | vrijdag 12 mei 2023 @ 12:02 |
daNpy | vrijdag 12 mei 2023 @ 12:15 |
De hele tijd er doorheen praten. Zijn ego loopt uit je luidsprekers. Ze hebben zich echt niet kinderachtig gedragen. Ook niet met de middelvingers. | |
Nattekat | vrijdag 12 mei 2023 @ 12:19 |
Volgens mij is dat meer een reclame cq concurrentie dingetje ![]() Het komt heel vaak voor dat namen van bedrijven vermeden worden in allerlei media. | |
daNpy | vrijdag 12 mei 2023 @ 12:22 |
Niet alle 20 kunnen in de top 10 finishen he. Met 3 top teams zijn er 4 plekken voor 14 rijders over. En dan als rookie in een mindere wagen meermaals in de top 10 komen? Mweh. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 12 mei 2023 @ 12:25 |
Die hele podcast is 1 grote reclame act (Harbourclub Vinkeveen, ‘you better Tinq’, www.paulvanbergen.nl, ja daar vind je m wel! Om maar wat te noemen). Mens noemde Viaplay ook verschillende keren. Het is gewoon kinderachtig zuur gedrag. Die middelvingers ook. Als Raymond iets scherper was geweest dan had hij kunnen zeggen: waarom heb je het steeds over die streamingsdienst? [ Bericht 0% gewijzigd door WismutVeilchen83 op 12-05-2023 12:38:06 ] | |
Nattekat | vrijdag 12 mei 2023 @ 12:27 |
Ja, er betalen bedrijven om genoemd te worden in die Podcast. Precies daarom vermijd je het noemen van andere bedrijven. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 12 mei 2023 @ 12:27 |
Dit was niet zijn rookie seizoen, maar zijn tweede. Verder ben ik het met je eens hoor, maar daarom mag er in mijn optiek ook best wat milder naar De Vries gekeken worden. Als je ziet hoe lang Yuki erover doet om enigszins stabiel te worden. | |
Nattekat | vrijdag 12 mei 2023 @ 12:28 |
Ik vind het ook wel schrijnend hoe bijna iedereen het er wel over eens is dat de AT de zwakste auto van het veld is, maar dat De Vries daar keihard wordt op afgerekend omdat Tsunoda dit seizoen een paar keer naar de 10e plek mazzelde terwijl Nyck nog wat moeite heeft met die auto onder controle houden. | |
daNpy | vrijdag 12 mei 2023 @ 12:32 |
Ja eens. | |
Nieuwschierig | vrijdag 12 mei 2023 @ 12:57 |
De Vries mazzelde min of meer ook de F1 in door zijn race in Monza en de kruiwagen bij Red Bull. Hij doet het niet beter of slechter dal het gros van de Nederlandse F1-coureurs. Van Lammers tot Albers, noem ze maar op, was allemaal met hangen en wurgen. Ons Jos had een goede periode maar verzande uiteindelijk ook. | |
Starflyer | vrijdag 12 mei 2023 @ 13:09 |
Daarom mag je na een half jaar misschien wat meer verwachten van De Vries, dan bij Tsunoda na een heel jaar (of twee ![]() Feit is dat hij zich moet verbeteren, maar om hem na vijf races af te schrijven is wel erg snel. Laten we eerst maar eens kijken hoe hij het de komende tijd doet op circuits die hij wat beter kent. | |
Whiskers2009 | vrijdag 12 mei 2023 @ 13:25 |
Die heeft dus mooi ongelijk ![]() | |
tripel7 | vrijdag 12 mei 2023 @ 13:43 |
Hopium van fans die hopen dat Daniel ooit nog eens terug komt in de F1 | |
spectrumanalyser | vrijdag 12 mei 2023 @ 14:31 |
Het zijn echter geruchten. Het juniorenteam van Red Bull gaat echt niet zo snel wisselen van coureur. | |
nils7 | vrijdag 12 mei 2023 @ 14:43 |
Olav moet eens de laatste 2 maanden van 2021 terug kijken en sindsdien zijn media optredens buiten GPradio en Ziggo ook eens onder de loep nemen. | |
Tarado | vrijdag 12 mei 2023 @ 14:45 |
Zo'n fout bij de start mag natuurlijk niet, dat valt me wel tegen voor zo'n ervaren iemand. | |
Tarado | vrijdag 12 mei 2023 @ 15:06 |
Is Toto weer bezig? | |
Nattekat | vrijdag 12 mei 2023 @ 15:31 |
RB kan vanaf Silverstone helemaal achteraan beginnen en alsnog met 30 seconden verschil winnen dus. | |
opgebaarde | vrijdag 12 mei 2023 @ 16:06 |
Dan toch eerder Ferrari met hun slechte tyre degradation? | |
Evenstar | vrijdag 12 mei 2023 @ 16:11 |
Ik zou niet weten hoe dit RB zou moeten dwarszitten. Iedereen krijgt dan die banden toch? RB gaat prima om met de banden en Perez en Max behoren ook tot de top wat betreft bandenmanagement, dus zie dit niet als iets negatiefs voor RB (wie dit ook verzonnen heeft). Ik val wel van de ene verbazing in het andere over hoe vaak ze de regels aan het aanpassen zijn tijdens een seizoen. Het zijn allemaal relatief kleine dingen, maar nog nooit eerder heb ik zoveel wijzigingen/aanpassingen gezien tijdens een seizoen als in de afgelopen twee of drie jaar. Het wordt er ook niet beter op, maar het gaat eerder achteruit. | |
Rianne84 | vrijdag 12 mei 2023 @ 18:41 |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 mei 2023 @ 18:46 |
Bliksems! | |
Nattekat | vrijdag 12 mei 2023 @ 18:52 |
Krijgen we weer die jankverhalen dat inhalen hier onmogelijk is ![]() | |
Marcoss | vrijdag 12 mei 2023 @ 21:39 |
Bij de voor- en nabeschouwing bij Ziggo blijft hij ook heel irritant aanwezig, had verwacht dat dat minder zou worden, maar blijkbaar niet.. | |
Eagles89 | vrijdag 12 mei 2023 @ 22:45 |
Klopt, erger me echt mateloos bij doe voor- en nabeschouwingen aan hem, en ook aan Plooij overigens. Terwijl ik voor het commentaar graag naar hem luister en altijd probeer via GPR te luisteren als dat kan. Overigens totaal oneens met meerdere mensen hier die vinden dat ze ViaPlay zuur benaderd hebben, op die middelvinger na wat kinderachtig was, heeft Mol zich in mijn ogen best normaal gedragen. Zeker als je in je achterhoofd bedenkt wat voor naaistreek ViaPlay ze geleverd heeft. Ben het ook totaal oneens met Mens (die duidelijk sowieso al weinig snapt van F1), die duidelijk geen idee had waar die over praatte, want hij noemde steeds dat ViaPlay die radiorechten natuurlijk wel moest kopen omdat ze anders hun concerrentie groter zouden maken. Een TV dienst die concurrentie van een radio zender zou hebben, wtf? En hij zei ook nog dat ViaPlay niet wilt dat mensen naar ander commentaar dan ViaPlay luisteren, ehm, ten eerste zijn mensen gelukkig vrij hun eigen keuze te maken naar wie en wat ze luisteren, en ten tweede als mensen in grote getale zoveel rompslomp willen ondernemen om maar niet naar ViaPlay commentaar te hoeven luisteren, doe je iets gigantisch verkeerd als ViaPlay zijnde, en zou je kunnen inzetten op de vraag hoe dat kan en daar dingen op aanpassen. En moet je niet de concurrentie opkopen en vervolgens de mond snoeren, om alsnog je eigen wanproduct te willen blijven opdringen. Dat slaat echt nergens op, al verbaast het me van ViaPlay niet meer, ook als je ziet hoe ze met abbonnees omgaan, en hoe de directie zich in persberichten heeft uitgelaten. Evht een lachwekkend bedrijf en om bij de oorspronkelijke reactie te blijven, Mol heeft zich wat dat betreft echt heel netjes gedragen. | |
Drebbelman | zaterdag 13 mei 2023 @ 00:35 |
Echt bizar, vooral in een sport waar zo extreem veel geld in om gaat en zoveel verschillende belangen spelen. Ik ben geen technisch expert maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat, in een sport waar elk detail telt, ze naar aanleiding van nieuwe banden ook wel weer moeten gaan kijken of er aanpassingen aan de auto's nodig zijn om de nieuwe bandentemperaturen beter te managen. | |
ESF1Gamer | zaterdag 13 mei 2023 @ 08:32 |
Gaan de coureurs maar Brazilie 2016 terugkijken ![]() | |
Starflyer | zaterdag 13 mei 2023 @ 08:43 |
Net zoals een aantal jaar terug is Pirelli bang dat de banden de druk niet aankunnen omdat er dit jaar, ondanks de regelwijziging mbt de vloer, weer sneller gereden wordt dan vorig jaar. Dus de banden bedoeld voor 2024 worden nu eerder gentroduceerd, voordat men op circuits komt waar dit een rol kan spelen (zoals Silverstone). | |
Dauthi | zaterdag 13 mei 2023 @ 08:45 |
Article over de RB19 en waarom die zoveel beter is dan andere auto's. Geschreven door een van de mannen van het technische forum. Korte samenvatting: 1. RB18 en RB19 hebben minder chassis drag dan Ferrari en Mercedes. Een vlakke voorvleugel en undercut sidepods zorgen voor een "glad" chassis. 2. Achtervleugel en DRS. De mainplane produceert onder alle omstandigheden minder drag dan de concurrenten, doordat die vlakker is. De DRS flap is juist minder vlak, en produceert meer downforce en drag dan de concurrenten. Waardoor DRS een groter effect heeft wanneer die open gaat. 3. Rear cooling outlet. RB laat de warme lucht uit de achterkant van de auto vlak voor de achtervleugel, en niet zoals Ferrari bij sidepods. Met DRS dicht wordt de warme lucht uit de auto gezogen door de achtervleugel. Met DRS open vermindert de drag. 4. Honda motor. De Honda motor is in staat om langer hybride energie te gebruiken. Bonus: Triple DRS is een hoax. Een utopisch verhaal dat in de praktijk niet kan bestaan. Ten eerste zijn veel benodigde designelement daarvoor verboden door de regels. En de beamwing moet op hoek van 70 graden of meer staan om uberhaupt te stallen. Wanneer de beamwing zo makkelijk zou stallen, zou die ook gaan stallen wanneer je dat niet wil en verpest dat dus de stabiliteit van de aerodynamica en verstoort het dus de balans van de auto. Part 1 De RB is ontzettend stabiel door de bochten door een fantastische ophanging. Waardoor de downforce onder alle omstandigheden voorspelbaar en stabiel is. En daardoor is de auto makkelijker te besturen en gaat het beter met zijn banden om. https://www.linkedin.com/(...)emons-hasanovi%C4%87 https://www.linkedin.com/(...)anja-hasanovi%C4%87/ | |
Starflyer | zaterdag 13 mei 2023 @ 08:49 |
Het effect van de DRS zou ook nog versterkt worden door de bolvormige vorm van de diffuser, las ik. Ferrari heeft die vorm in Miami gentroduceerd. https://racingnews365.com(...)ls-drs-effectiveness | |
Dauthi | zaterdag 13 mei 2023 @ 09:18 |
Dat verhaal van fillisetti is volgens de tech forum jongens vooral een hoax. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 13 mei 2023 @ 13:38 |
Helmut Marko on De Vries: "Nothing will happen for the next three races. We spoke to De Vries and he agrees with us: he needs to improve. The distance to teammate Yuki Tsunoda, who is doing a great job, is too big. To use footballer jargon, Nyck got the yellow card, but not the red yet." Dat is de Spaanse GP. Indien de quote van Marko klopt is er dus inderdaad een ultimatum. [ Bericht 7% gewijzigd door Kleffe_Dop op 13-05-2023 17:09:13 ] | |
THEFXR | zaterdag 13 mei 2023 @ 21:44 |
crashtest dummy Yuki heeft nog nooit een gele kaart gekregen. | |
Mestreech1990 | zondag 14 mei 2023 @ 00:19 |
Max zit ondertussen op twitch te chatten en 24h sim race te doen. Ongelofelijk die vent. | |
tja77 | zondag 14 mei 2023 @ 05:10 |
Klopt, die zakjapanner begon duidelijk met veel meer krediet dan de Vries. Komt misschien door Honda. | |
DeeBee | zondag 14 mei 2023 @ 05:32 |
Nyck kan er niks van, als hij een ander vlaggetje had werd hij keihard uitgelachen. | |
Tarado | zondag 14 mei 2023 @ 09:19 |
Er waren hier zelfs users die dachten dat hij volgend jaar wel in het 2e Red Bull stoeltje zou zitten, dat was wat overdreven en kan er niks van is ook weer wat overdreven maar hij moet wel gaan leveren. | |
Nieuwschierig | zondag 14 mei 2023 @ 10:39 |
Zie het al voor me hoe dit er op zondagochtend aan toe gaat in Monaco ![]() ![]() | |
DKUp | zondag 14 mei 2023 @ 10:55 |
Kan je de hele dag neuken, zit je een simracer continu te doen. Heb je een relatie met een geil wijf ![]() | |
Nattekat | zondag 14 mei 2023 @ 10:59 |
Ik moet vaker achter me gaan kijken. | |
vosss | zondag 14 mei 2023 @ 11:07 |
Hij moet zeker gaan leveren. Aantal keren ook gewoon pech gehad, maar overall komt hij vooralsnog te kort. Ik had dat niet verwacht. Zeker niet na zijn ijzersterke optreden verleden jaar. | |
Sabata | zondag 14 mei 2023 @ 11:11 |
Ik kan me zo voorstellen dat Nyck het stoeltje heeft laten lopen bij Williams om bij de Alpha Tauri in een veel betere auto terecht te komen. Ja, dat pakt dus niet goed uit blijkt nu. | |
Nattekat | zondag 14 mei 2023 @ 11:20 |
Vorig jaar in een veel betere auto. Dat helpt ook wel mee natuurlijk. | |
Dauthi | zondag 14 mei 2023 @ 11:34 |
Zo vreemd zijn de verwachtingen toch ook weer niet over Nyck. Wereldkampioen Karten, Formule Renault kampioen 2x, F2 kampioen, FE kampioen, jarenlang over de schouder van Hamilton gekeken. Hij heeft ervaring en de leeftijd zoals F1 rijders dat hadden in de jaren 80 en 90. Dat ie moet wennen is uiteraard geen verrassing, maar wanneer Sargeant en Piastri dichter op hun teamgenoot zitten dan Nyck geeft dat wel te denken. | |
Nattekat | zondag 14 mei 2023 @ 11:58 |
Sargeant heeft in Australi De Vries eraf geramd van de laatste plaats met een behoorlijk kansloze actie en reed afgelopen race kleurloos achteraan in een auto die 100% zeker beter is dan AT en McLaren. Piastri doet het wel aardig, maar dat was ook wel de lijn der verwachting. | |
Rianne84 | zondag 14 mei 2023 @ 14:42 |
THEFXR | zondag 14 mei 2023 @ 22:51 |
Kelly heeft ook knoppen om mee te spelen. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 15 mei 2023 @ 06:36 |
![]() ![]() | |
Monolith | maandag 15 mei 2023 @ 06:37 |
Dat zijn altijd wel van die mooie lijstjes. Je had in plaats van Nyck de Vries ook mij gewoon naast Verstappen kunnen zetten, dan hadden we ook 119 punten gehad. | |
ESF1Gamer | maandag 15 mei 2023 @ 07:01 |
Raceweek | |
TheStigsDutchCousin | maandag 15 mei 2023 @ 07:46 |
WEER CAKE. | |
Dauthi | maandag 15 mei 2023 @ 08:28 |
Er komen nog 7 pre race driver introductions. De Netflixificatie met Amerikaanse clichs van de F1 is een feit. Het is straks alsof je naar een slechte Amerikaanse highschool film zit te kijken. https://www.racefans.net/2023/05/15/racefans-round-up-15-05-6/ | |
WheeledWarrior | maandag 15 mei 2023 @ 08:37 |
Drie weekenden cake op rij ![]() | |
Nattekat | maandag 15 mei 2023 @ 09:56 |
COTA, Las Vegas, uhhhh.... is er een andere plek op deze planeet waar ze zo achterlijk doen als in de VS? F1 gaat heel veel kijkers verliezen in de nabije toekomst, want dat is gewoon een heel logisch gevolg van de extreme groei dankzij DTS en een spannend seizoen, en de huidige ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 15 mei 2023 @ 10:11 |
Ik gok Zandvoort en Silverstone | |
Nattekat | maandag 15 mei 2023 @ 10:28 |
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen. | |
George_of_the_Jungle | maandag 15 mei 2023 @ 10:46 |
Nyck maakt wel progressie, verschil in quali met Tsunoda wordt vrij consistent kleiner: Bahrein: 0.721 sec Saudi Arabia: 0.305 sec Australie: In Q1 0.021 sec sneller, in Q2 0.236 sec langzamer Azerbaijan: 13.48 sec langzamer, niet echt relevant Miami: 0.104 sec sneller. Afgezien van Azerbaijan zit er een stijgende lijn in tov Tsunoda. Uiteraard moet het ook in de races wat beter, maar hij maakt in de qualis meer progressie dan zijn teamgenoot. | |
Nattekat | maandag 15 mei 2023 @ 10:55 |
In Miami zat ie gewoon op de langzamere strategie, kan je ook heel kort over zijn. Het is geen toeval dat Hamilton en Tsunoda door het veld gingen als een warm mes door de boter aan het einde. Iedereen zat vast in DRS treintjes, dus aan het einde van de race nog even verse banden eronder was de winnende strategie voor het middenveld. Het verschil tussen nieuwe mediums en nieuwe hards was niet groot genoeg om een voordeel te bieden aan het begin van de race. | |
Red_85 | maandag 15 mei 2023 @ 11:03 |
Nog een reden waarom ik tegenwoordig de voorbeschouwing bij ziggo kijk en pas inzap op F1 10 minuten voor de start. Toegegeven ik switch wel tussendoor maar die overdreven crap hoeft van mij toch echt niet. When the flag drops, the bullshit stops. | |
THEFXR | maandag 15 mei 2023 @ 11:04 |
heel Vegas nieuw asfalt. | |
Nieuwschierig | maandag 15 mei 2023 @ 11:07 |
Vooralsnog heeft Mexico wel het hoogste gemiddelde per coureur. | |
THEFXR | maandag 15 mei 2023 @ 11:09 |
clip! | |
#ANONIEM | maandag 15 mei 2023 @ 11:20 |
Wedden van niet? | |
Tarado | maandag 15 mei 2023 @ 11:24 |
Ze hebben dan ook een coureur van Prost/Senna niveau. | |
Dauthi | maandag 15 mei 2023 @ 11:27 |
Ticketswap ![]() | |
Tarado | maandag 15 mei 2023 @ 11:28 |
Dat Thialf gebeuren daar is nagenoeg net zo tenenkrommend. | |
Nattekat | maandag 15 mei 2023 @ 11:30 |
Wat doen ze daar dan? Ik heb beide Zandvoort voorbeschouwingen gemist tot nu toe. | |
Zipportal | maandag 15 mei 2023 @ 11:43 |
RACE WEEK. | |
Nieuwschierig | maandag 15 mei 2023 @ 12:09 |
Dat het niets meer uitmaakt wat er op de baan gebeurt, het gaat om het feest. | |
Nattekat | maandag 15 mei 2023 @ 12:26 |
Ze maken er een festival van ja, maar ik krijg niet echt de indruk dat de race naar de achtergrond verdwijnt. COTA is vooralsnog ook veel meer ingericht op de race dan al die Amerikaanse onzin eromheen, en dat kan met alle wil van de wereld niet gezegd worden van Miami, de blauwdrukken van wat Liberty graag overal wil. | |
THEFXR | maandag 15 mei 2023 @ 19:14 |
Starflyer | maandag 15 mei 2023 @ 19:18 |
Ja, dat las ik al. Zelfde format als bij de afgelopen kwalificatie voor de sprintrace. Dus Q1 op hard, Q2 op medium en Q3 in Baku op soft. Later dit seizoen nog een keer. | |
Nattekat | maandag 15 mei 2023 @ 19:28 |
Maar waarom... | |
Peterselieman | maandag 15 mei 2023 @ 19:31 |
Cakeweer ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 15 mei 2023 @ 19:41 |
Gewoon. | |
#ANONIEM | maandag 15 mei 2023 @ 19:45 |
Je praat onzin. De organisatie van Miami is degene die daarvoor verantwoordelijk is, niet Liberty. | |
Sabata | maandag 15 mei 2023 @ 19:50 |
![]() | |
Nattekat | maandag 15 mei 2023 @ 20:36 |
Hoe kom je daar nou weer bij ![]() De hele gang van zaken voor de start heeft Miami zelf niets mee te maken. | |
Dauthi | dinsdag 16 mei 2023 @ 09:55 |
Komende race weer een flinke portie competitievervalsing, ironisch genoeg binnen een week nadat Dominicale zei dat F1 niets kon veranderen om de competitie dichter bij elkaar te krijgen. Op Imola mogen voor de kwalificatie minder banden worden gebruikt, ook komt er een verplichte compound per sessie. Hard voor Q1, medium voor Q2 en Soft voor Q3. Het totaal aantal droogweerbanden wordt teruggebracht van 13 naar 11. https://racingnews365.com/how-f1-qualifying-is-changing-for-imola | |
KillerBee4ever | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:05 |
Nou, als we dit bericht moeten geloven, dan hoeven we ons hier niet meer druk om te maken... | |
Dauthi | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:18 |
Het valt nog mee ![]() https://www.ilmeteo.it/meteo/Imola/amp/5 | |
Nattekat | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:33 |
Je proeft de pure paniek gewoon. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:37 |
Spoelt wel weg. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:37 |
Wat heeft dat nou met competitievervalsing te maken. Het is gewoon weer eens het zoveelste domme idee. | |
Nattekat | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:40 |
Er zal vast wel een reden zijn dat ze dit willen, denk je niet? | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:42 |
Ja, maar dat heeft 0 te maken met competitievervalsing. Dat is als je zegt dat iedereen op soft mag kwalificeren, behalve de top 5 die op hard moet, bijvoorbeeld. Ze proberen het iets meer gelijk te trekken, dat het een kutidee is snapt iedereen wel (behalve de FIA) Maar er is geen sprake van competitievervalsing. | |
Dauthi | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:42 |
Tijdens een lopend seizoen de regels veranderen is een vorm van competitievervalsing. | |
Shodan | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:44 |
Dit. Het gaat helemaal niet werken. Ik heb eerder het idee dat dit idee de zwakkere teams verder benadeelt, en de race (omdat men minder droogweerbanden heeft) er nog saaier op wordt. Teams gaan nog conservatiever racen. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:45 |
Nou nee. Ze kunnen ook zeggen dat iedere coureur verplicht 1 rondje moet rijden op een driewieler met een clownsneus op. Een gigantisch kutidee, maar hoe vervals je daar de competitie mee? | |
TearsoftheKingdom | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:46 |
Nou, Toto Wolff loopt al een paar seizoenen met een clownsneus op, dus die heeft natuurlijk een duidelijke voorsprong. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2023 @ 10:46 |
Je hebt niet minder banden, omdat ze het nu verplichten tijdens een kwalificatie, en je niet halverwege een Q1 of 2 nog kan wisselen. Dus tijdens de race hou je net zoveel compounds over. |