abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208884789
quote:
NPO wil dat vergunning Ongehoord Nederland wordt ingetrokken na derde boete

De NPO wil dat de vergunning van omroep Ongehoord Nederland (ON!) wordt ingetrokken. De raad van bestuur heeft een verzoek daartoe neergelegd bij staatssecretaris Uslu.

Het verzoek volgt op de derde boete die de NPO aan de omroep heeft opgelegd. Die bedraagt 131.885 euro. Dit bedrag komt boven op de eerdere boetes van 84.098 euro en 56.065 euro. ON! noemt de nieuwe boete in een reactie een "hernieuwde aanval op de vrijheid van meningsuiting".

Bij herhaalde overtredingen kan de publieke omroep een verzoek indienen om een omroep niet meer te erkennen, zoals de wettelijke formulering luidt. De NPO schrijft nu geen andere mogelijkheid te zien dan over te gaan tot "het uiterste middel dat de wetgever de NPO heeft toegekend; een verzoek aan de staatssecretaris Cultuur en Media om de voorlopige erkenning in te trekken."

Een woordvoerder van Uslu bevestigt dat het verzoek is gedaan om de vergunning in te trekken. De staatssecretaris heeft tijd nodig om het verzoek goed te bekijken. Ze gaat om juridisch advies vragen en stuurt deze week nog een brief naar de Kamer.

Stelselmatig code overtreden
De derde boete krijgt Ongehoord Nederland omdat in het actualiteitenprogramma Ongehoord Nieuws "stelselmatig" de journalistieke code van de NPO is overtreden. De NPO verwijst daarbij naar onderzoek van de Ombudsman Margo Smit.

De boete werd in januari al aangekondigd. De raad van bestuur van de NPO schreef destijds in een toelichting over "een patroon van het systematisch delen van aantoonbaar onjuiste informatie". Dat was volgens de NPO de strekking van het onderzoek van NPO-ombudsman Smit.

Ongehoord Nederland-voorzitter Arnold Karskens zegt dat hij de boetes "tot bij de hoogste rechterlijke instanties zal aanvechten".
Phoe.. een ingreep die je eigenlijk niet wil.. Maar gezien de flink toegenomen haat vanuit wappies en extreem rechts kan je bijna niet anders.
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 24 april 2023 @ 13:30:39 #2
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208884834
ERG mooi. Hoewel het berhaupt te debiel voor woorden is dat zoiets ooit het publiek bestel heeft bereikt. Bedankt voor niets, Slob.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208884840
Arme staatssecretaris Uslu. Ook nog van D66 wat in deze kringen als een rode lap op een stier werkt.

Ik zou het eerste beste Corendon-toestel pakken en even de storm afwachten in het buitenland. Want dit verzoek moet je direct honoreren natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_208884882
Heeft iemand voorbeelden van de onjuiste informatie die ze verspreiden?
pi_208884890
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 13:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
serieus?
pi_208884906
quote:
De derde boete krijgt Ongehoord Nederland omdat in het actualiteitenprogramma Ongehoord Nieuws "stelselmatig" de journalistieke code van de NPO is overtreden.
Vertaling: Moet weg van D66.
  maandag 24 april 2023 @ 13:35:20 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208884914
Dat zou tijd worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208884921
quote:
Stelselmatig code overtreden
De derde boete krijgt Ongehoord Nederland omdat in het actualiteitenprogramma Ongehoord Nieuws "stelselmatig" de journalistieke code van de NPO is overtreden. .
Dus je wil mee doen met de NPO, vervolgens hou je je niet aan de regels waar je akkoord mee bent gegaan en vervolgens ga je er over janken dat daar gevolgen aan zitten. :'):')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208884941
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:35 schreef Nober het volgende:

[..]
Vertaling: Moet weg van D66.
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:30 schreef trein2000 het volgende:
Arme staatssecretaris Uslu. Ook nog van D66 wat in deze kringen als een rode lap op een stier werkt.
_O- _O- Zo voorspelbaar als een klok, dat volk.
  maandag 24 april 2023 @ 13:39:51 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208884992
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:27 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Phoe.. een ingreep die je eigenlijk niet wil.. Maar gezien de flink toegenomen haat vanuit wappies en extreem rechts kan je bijna niet anders.
Hardop gelachen.

Denken dat 'extreem rechts' op tv te zien is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208885008
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hardop gelachen.

Denken dat 'extreem rechts' op tv te zien is.
Het stikt van de hakenkruizen idd.
Plaats hier uw advertentie
  maandag 24 april 2023 @ 13:41:26 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208885011
Ondertussen is Karskens 132k aan het bedelen :')

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 24 april 2023 @ 13:42:46 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208885026
Prima als ze laster verspreiden moet er gehandhaafd worden en de wappietroep volgens de regels uit het bestel worden getrapt.

En als Karkens laster blijft verspreiden dan graag helemaal blut procederen die kerel.
  maandag 24 april 2023 @ 13:44:29 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208885056
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 13:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
Laten we dat niet doen want dan is het topic zo vol.
pi_208885062
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2023 13:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
_O- _O- Zo voorspelbaar als een klok, dat volk.
Zie ook de zaak De Mos en de documentaire Kaag.

De fascisten van D66.

maandag 24 april 2023 @ 13:45:23 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208885071
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Het stikt van de hakenkruizen idd.
Lekker makkelijk om iets gelijk te framen als extreem rechts.

Ongehoord Nederland is gewoon bagger tv. Maar er zitten zeker valide standpunten bij. Door dit soort frames krijg je een mooie stok om mee te slaan.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208885082
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:44 schreef Nober het volgende:

[..]

De fascisten van D66.

Eng ventje
  maandag 24 april 2023 @ 13:46:08 #18
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208885086
quote:

[..]

De fascisten van D66.

Ja maar die is van het andere team dan mag dat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208885095
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:30 schreef Koffieplanter het volgende:
ERG mooi. Hoewel het berhaupt te debiel voor woorden is dat zoiets ooit het publiek bestel heeft bereikt. Bedankt voor niets, Slob.
Zelfde kun je eigenlijk ook zeggen over Omroep Zwart.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208885117
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Lekker makkelijk om iets gelijk te framen als extreem rechts.

Ongehoord Nederland is gewoon bagger tv. Maar er zitten zeker valide standpunten bij. Door dit soort frames krijg je een mooie stok om mee te slaan.
Je bent tegenwoordig nog al snel extreem rechts. Als een wat genuanceerdere mening hebt over bv klimaat word je zo weg gezet als extreem rechts.
pi_208885124
Jammer.

Niet dat dit een gemis is, maar als het van de NPO weg gaat, dan zal het vast op internet doorgaan en zijn de onderwerpen en meningen alleen maar extremer. De vaste kijkers laten zich er door benvloeden, dus zal de haat ook wel weer verder toenemen.
pi_208885154
quote:

[..]
O, dus het toch vanwege de standpunten? De laffe oorlogshitsjertjes kunnen weer niet anders, we moeten wel, het overkomt ons allemaal maar.

Wat gebeurt er precies als ze niks doen? Helemaal niks volgens mij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 24 april 2023 @ 13:50:33 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208885166
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:46 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zelfde kun je eigenlijk ook zeggen over Omroep Zwart.
Wat doen zij verkeerd?
pi_208885199
pi_208885214
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
O, dus het toch vanwege de standpunten? De laffe oorlogshitsjertjes kunnen weer niet anders, we moeten wel, het overkomt ons allemaal maar.

Over welke personen heb je het precies?
pi_208885222
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zetten puur aan tot haat, dat soort lui horen niet op TV maar op zijn minst op de longstay in een GGZ kliniek.

Trouwens janken om een safespace want oh oh de BNW'ers worden zo beledigd... Om vervolgens in NWS mensen uit te maken voor Oorlogshitser.

Ik ben niet de persoon die hier achter ene Vladimir P aanloopt...
pi_208885297
Opmerkelijke timing na deze recente uitspraak van het commisariaat voor de media:

https://www.adformatie.nl(...)-ongehoord-nederland

‘Niet passend en ook onevenredig’ om met extra maatregelen bovenop die van NPO te komen.
pi_208885348
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ze zetten puur aan tot haat, dat soort lui horen niet op TV maar op zijn minst op de longstay in een GGZ kliniek.

Trouwens janken om een safespace want oh oh de BNW'ers worden zo beledigd... Om vervolgens in NWS mensen uit te maken voor Oorlogshitser.

Het echte haat zaaien vond plaats op de NOS/Nova in de tijd van Fortuyn. We weten hoe dat is afgelopen.
pi_208885397
Haha, benieuwd waar die figuren zoals Raisa Blommestijn terecht komen.
pi_208885415
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Het echte haat zaaien vond plaats op de NOS/Nova in de tijd van Fortuyn. We weten hoe dat is afgelopen.
Dus laten we het nu weer gebeuren: "want hunnie deden het ook!". Dus moeten we nu, maar wachten totdat de taart van Van Ranst is gepromoveerd naar een kogel??
  maandag 24 april 2023 @ 14:05:23 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208885458
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Je bent tegenwoordig nog al snel extreem rechts. Als een wat genuanceerdere mening hebt over bv klimaat word je zo weg gezet als extreem rechts.
Mooie dooddoener en frame van de klimaatgekkies.
En laten we eerlijk zijn, het werkt lekker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208885467
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dus laten we het nu weer gebeuren: "want hunnie deden het ook!". Dus moeten we nu, maar wachten totdat de taart van Van Ranst is gepromoveerd naar een kogel??
Wie wordt er dan gedemoniseerd?
  maandag 24 april 2023 @ 14:08:25 #33
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208885507
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:02 schreef Bananenpap het volgende:
Haha, benieuwd waar die figuren zoals Raisa Blommestijn terecht komen.
Een prima aangelegenheid voor een nieuwe crowdfunding op Twitter, dat scoort onder de wappies altijd goed. Van domheid kun je een verdienmodel maken, blijkt iedere keer weer.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208885529
enige waar ik hen kan op afrekenen is dat ze soms wat kneuzig overkomen

[ Bericht 10% gewijzigd door Yevgeuni op 24-04-2023 14:27:57 ]
pi_208885754
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Wat een BS man. _O-

Over haatzaaien gesproken :D
pi_208885788
quote:

[..]

Het is volkomen duidelijk achter welke kudde jij aanloopt.
pi_208885805
Nou de wakkere schapen storten zich alweer op het topic alsof het vliegen zijn die op stront afkomen.
pi_208885842
quote:
84s.gif Op maandag 24 april 2023 13:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat doen zij verkeerd?
Daar waar ON een voedingsbodem is voor wappies, is OZ er een voor polarisatie.
  maandag 24 april 2023 @ 14:30:18 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208885863
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Daar waar ON een voedingsbodem is voor wappies, is OZ er een voor polarisatie.
Dat zal wel meevallen. Je hoort nooit klachten over de programma's. Zelfs niet uit de extreemrechtse/wappiehoek.
pi_208885954
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2023 14:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat een BS man. _O-

Over haatzaaien gesproken :D
Ik snap dat het confronterend is dat het demoniseren en de kogel van links kwam.
  maandag 24 april 2023 @ 14:37:30 #41
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208885993
quote:

[..]

Jegens wie wordt er eigenlijk aangezet tot haat?
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dat klopt. De reden is omdat men zo probeert dissent op bepaalde onderwerpen onmogelijk te maken door het als vermeend 'rechts-extremistisch' te framen. Vroeger moest je bij 'extreem-rechts' denken aan ongure skinheads met daadwerkelijk griezelig (bijvoorbeeld allerlei rassentheorien) en vaak ook gewelddadig gedachtegoed. Nu is het begrip 'extreemrechts' verbreed naar onderwerpen zoals migratie, stikstof, LHBTI, gendertransities, Covid-19 en inderdaad klimaatverandering.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208886026
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:35 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ik snap dat het confronterend is dat het demoniseren en de kogel van links kwam.
'
Toon anders even aan dat Volkert tot zijn daad kwam dankzij de NPO. :W
pi_208886076
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:35 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Inderdaad de moord van Pim Fotruyn GL, PvdA, PvdD of SP in de schoenen schuiven is toch wel wat van het niveau "een Duitser van 30 vandaag de dag aanspreken op de tweede wereldoorlog."

De moordenaar van Els Borst had: 'een goddelijke opdracht om degene die verantwoordelijk was voor het euthanasiebeleid te doden’. Is dit dan de schuld van CDA, CU, SGP, Urk, Staphorst, Zeeland, of?

En van de in Belgi vermoorde Cools zijn de daders wel opgepakt, maar is het motief tot op de dag van vandaag onbekend. Is dit de schuld van de VVD omdat Rutte geen Visie hebben wil?

En een Breivik is die dan weer gelieerd aan Pim, Geert en Thierry en hun gevolg?
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 april 2023 @ 14:44:48 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208886153
Ik ben nieuwsgierig naar hoe het reptielenvolk hierop reageert, maar ben bang dat ik hersencellen verlies.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208886222
quote:

[..]
De toename van haar vanuit wappies of wie dan ook kan natuurlijk nooit een reden zijn om een omroep vergunning in te trekken.

Verder gaat ongehoord Nederland dan gewoon via internet uitzenden. Geen rekening te houden met toezichthouders of journalistieke codes.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208886423
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:41 schreef KaheemSaid het volgende:

En van de in Belgi vermoorde Cools zijn de daders wel opgepakt, maar is het motief tot op de dag van vandaag onbekend. Is dit de schuld van de VVD omdat Rutte geen Visie hebben wil?

Цой жив
pi_208886552
Wat moeten die 2 blonde dozen nu doen dan ? ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208886609
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:04 schreef TLC het volgende:
Wat moeten die 2 blonde dozen nu doen dan ? ;(
Onlyfans?
pi_208886617
quote:
5s.gif Op maandag 24 april 2023 15:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Onlyfans?
Terug naar AstroTV
Incelfrikandel
pi_208886629
quote:

[..]
Onlyfans?
Of misschien kunnen ze webcamsletjes worden :9~
pi_208886680
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 15:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Terug naar AstroTV
_O-
pi_208886682
quote:

[..]
Onlyfans?
Doe dan maar Xhamster, das tenminste gratis. :')
pi_208886747
Werkelijk nog nooit ook maar 1 aflevering/uitzending van ON gezien behalve wat laagfruit in Youtube vids.
Maar zolang dit een omroep is die aan de regels voldoet vind ik het echt volledig absurd dat een staatszender om opheffing vraagt.
  maandag 24 april 2023 @ 15:33:15 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208886921
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:19 schreef myShizzle het volgende:
Werkelijk nog nooit ook maar 1 aflevering/uitzending van ON gezien behalve wat laagfruit in Youtube vids.
Maar zolang dit een omroep is die aan de regels voldoet vind ik het echt volledig absurd dat een staatszender om opheffing vraagt.
Dit. Ik heb ook nog geen seconde van ON gezien op wat fragmenten op social media na. Maar het is inderdaad zorgwekkend dat er bij de NPO zo'n drang is naar censuur. Een publiek mediaorgaan waar men het bijvoorbeeld wel gewoon toestaat dat leugens worden verkondigd over bepaalde landen door presentatoren en door de bij hun aangesloten omroepen allerlei twijfelachtige (complot)theorien mogen promoten met betrekking tot 'ras'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208886939
quote:
Het punt is dat ze niet aan de regels voldoen. Daarom kregen ze ook tot drie keer toe boetes. Three strikes and you're out.
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 15:38:27 #56
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208886968
Een aantal van jullie moet even de definitie van censuur opzoeken.

Dit is dat niet. Ik vind het evengoed een zware maatregel, maar dit is letterlijk de derde keer dat ze zich niet aan hele duidelijke regels hebben gehouden, regels waar ze zelf akkoord mee zijn gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 24-04-2023 15:48:46 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 15:43:07 #57
236264 crew  capricia
pi_208887006
Anders kunnen ze altijd nog commercieel gaan.

Want ON heeft ook de journalistieke code van de NPO onderschreven. Ze zitten in het bestel, krijgen ruimte, zendtijd en subsidie. Ze mogen hun programma's maken. Maar ze moeten zich wel aan de journalistieke afspraken houden.
En als ze dat keer op keer niet doen, is het wellicht tijd om te vertrekken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208887061
Mij bekruipt toch een beetje het gevoel dat er met twee maten wordt gemeten. Waarbij ON het de tegenstanders ook wel heel gemakkelijk maakt om een stok te vinden om mee te gaan slaan.
pi_208887091
quote:
84s.gif Op maandag 24 april 2023 13:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat doen zij verkeerd?
De naam is al genoeg wat er verkeerd aan , probeer maar eens een Omroep Wit op te starten?
pi_208887134
Ik heb nog nooit dat Ongehoord Nederland gekeken, is het echt zo erg als gesteld wordt? Wat voor fake nieuws verspreiden ze?
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 16:07:48 #61
pi_208887284
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 15:56 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb nog nooit dat Ongehoord Nederland gekeken, is het echt zo erg als gesteld wordt? Wat voor fake nieuws verspreiden ze?
NPO wijst bezwaar tegen boete Ongehoord Nederland af - https://nos.nl/l/2459478
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 24 april 2023 @ 16:20:01 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208887448
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:57 schreef Dutchguy het volgende:
Opmerkelijke timing na deze recente uitspraak van het commisariaat voor de media:

‘Niet passend en ook onevenredig’ om met extra maatregelen bovenop die van NPO te komen.
Dus omdat zij stellen dat niet zij maar de NPO hier handelend tegen dienen op te treden en zij dan niet nog eens met extra maatregelen komen, is de timing opmerkelijk als de NPO handelend optreedt? :?
Laffe huichelaar
  maandag 24 april 2023 @ 16:26:11 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208887529
vrij dubieus, zeker die tweede boete:

quote:
De onvrede binnen de NPO over ON is groot, blijkt uit het persbericht dat de NPO over de boete verstuurde. Een van de belangrijkste oorzaken daarvan is een uitzending van Ongehoord Nieuws van 15 september. Daarin werd een compilatie getoond van filmpjes waarin zwarte mensen witte mensen in elkaar slaan. ‘De minder belichte zijde van racisme’, aldus presentator Arlette Adriani. Collega Raisa Blommestijn noemde herhaaldelijk het n-woord. Tv-programma Pointer onderzocht de beelden en concludeerde dat er in geen enkel geval bewijs was voor ‘anti-wit’-racisme.
Het is enorm tendentieus, maar niet noodzakelijk nepnieuws of desinformatie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208887538
Ik ken die journalistieke code niet en kijk ook nooit naar ON, maar ik denk dat hier wel sprake is van selectief handhaven. Jelle Brandt Corstius die mocht leeglopen en de carrire van Van Dam mocht slopen, terwijl Mathijs erbij zat als een medewerker van slachtofferhulp. BNN die een moslima wat fruit over straat laat gooien, dan roept, doorlopen opname als mensen haar willen helpen en tot slot in de uitzending vertellen dat niemand de zielige moslima wil helpen. Jojanneke die bij EenVandaag vooral haar persoonlijke mening botviert op Wilders, terwijl haar vriend haar via Twitter aanmoedigt...

Zomaar wat voorbeelden van niet heel verantwoorde journalistiek bij andere omroepen die gelijk bij mij opkomt.
pi_208887561
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:27 schreef maan_man het volgende:
Ik ken die journalistieke code niet en kijk ook nooit naar ON, maar ik denk dat hier wel sprake is van selectief handhaven. Jelle Brandt Corstius die mocht leeglopen en de carrire van Van Dam mocht slopen, terwijl Mathijs erbij zat als een medewerker van slachtofferhulp. BNN die een moslima wat fruit over straat laat gooien, dan roept, doorlopen opname als mensen haar willen helpen en tot slot in de uitzending vertellen dat niemand de zielige moslima wil helpen. Jojanneke die bij EenVandaag vooral haar persoonlijke mening botviert op Wilders, terwijl haar vriend haar via Twitter aanmoedigt...

Zomaar wat voorbeelden van niet heel verantwoorde journalistiek bij andere omroepen die gelijk bij mij opkomt.
Schijnbaar zijn daar niet genoeg klachten over geweest...
pi_208887562
Eens gekeken wat de kijkcijfers zijn en de middaguitzendingen trekken toch nog zo'n 150.000 mensen die kijken naar die onzin. Met herhalingen zo'n 200.000. Ik had echt een stuk minder verwacht. :o
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_208887593
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De toename van haar vanuit wappies of wie dan ook kan natuurlijk nooit een reden zijn om een omroep vergunning in te trekken.

Verder gaat ongehoord Nederland dan gewoon via internet uitzenden. Geen rekening te houden met toezichthouders of journalistieke codes.
Wel als die omroep die wappies voert met desinformatie en leugens, waardoor de groep nog extremer gaat worden.

quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2023 14:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jegens wie wordt er eigenlijk aangezet tot haat?

O.a. tegen virologen...

quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is volkomen duidelijk achter welke kudde jij aanloopt.
:')
pi_208887629
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeker als je weet dat in ruim 80% van de zaken die in het nieuws komen als white on black crime in de VS achteraf allesbehalve een hate crime te zijn (dus bewezen niet, wat nog wel wat sterker is dan geen bewijs van), is dat toch een verwijt wat op zijn zachtst gezegd zomaar eens slechts 1 kant op kan vallen.

Denk aan de berichtgeving over Floyd. Dat werd gebracht als een racistische daad van de agent. En hoe misdadig die agent zich ook heeft gedragen, van racistische neigingen, laat staan motieven, is nimmer iets gebleken.
pi_208887643
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:29 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Schijnbaar zijn daar niet genoeg klachten over geweest...
Is dat de norm?
pi_208887927
quote:
De meesten hier niet maar wel oordelen.
pi_208887969
quote:
[..]
Dat was wel een extreem slecht item hoor, zelfs naar NPO-standaarden. Maar Pointer dan als bron aanhalen, dat is pas droevig. Het n-woord zat ook helemaal niet in die uitzending.
pi_208887985
terecht censuur of niet dit soort wappie onzin moet worden verbannen
pi_208888071
Raisa zei het woord neger :o
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 17:22:50 #74
236264 crew  capricia
pi_208888110
Ik vind het stopzetten van gemeenschapsgeld aan deze club nou niet bepaald censuur of 'de mond snoeien'. Het staat ze vrij om een commercile zender te beginnen of om gewoon op een digitale manier uit te gaan zenden. Dat doen andere clubs ook.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 24 april 2023 @ 17:29:50 #75
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208888185
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat was wel een extreem slecht item hoor, zelfs naar NPO-standaarden. Maar Pointer dan als bron aanhalen, dat is pas droevig. Het n-woord zat ook helemaal niet in die uitzending.
Ik heb het betreffende item zelf denk ik niet ergens langs zien komen of kan me het in ieder geval niet meer voor de geest halen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208888213
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb het betreffende item zelf denk ik niet ergens langs zien komen of kan me het in ieder geval niet meer voor de geest halen.
Nee, natuurlijk niet. Het neutrale woord neger is tot n-woord gebombardeerd zodat Nederlandse negers toch kunnen doen alsof ze slachtoffer van Amerikaans racisme zijn.
pi_208888345
Ach Ongehoord is toch te laat voor de meest belangrijke boodschap. Welke ooit was: Neem vooral die mrna rotzooi niet want het blijft niet in je arm zitten want je hele lichaam komt ermee vol te zitten van teen tot kruin. Maar de meesten zitten er toch al vol mee. Van mening veranderen kan dan ook niet meer daar dat rijkelijk te laat is.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 17:49:51 #78
pi_208888413
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:43 schreef Monomeism het volgende:
Ach Ongehoord is toch te laat voor de meest belangrijke boodschap. Welke ooit was: Neem vooral die mrna rotzooi niet want het blijft niet in je arm zitten want je hele lichaam komt ermee vol te zitten van teen tot kruin. Maar de meesten zitten er toch al vol mee. Van mening veranderen kan dan ook niet meer daar dat rijkelijk te laat is.
Je hebt vast een bron voor deze stevige stelling
  maandag 24 april 2023 @ 17:51:17 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208888427
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hebt vast een bron voor deze stevige stelling
Nou ja je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te begrijpen dat een vaccin niet in je arm blijft zitten.

Het verbaast me dan weer wel dat de kennis van de door jou gequote user zo ver reikt
Laffe huichelaar
  maandag 24 april 2023 @ 17:59:03 #80
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208888504
Wel heel erg deze meme

pi_208888537
Als ON geen enkele bemoeienis wenst moet het geen onderdeel zijn van het publieke bestel (en dus teren op de zak van de belastingbetaler), maar kiezen voor de commercile route.

Zo eenvoudig is het.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 24 april 2023 @ 18:04:03 #82
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208888569
Wees dan gewoon principieel en cancel postuum alle programma's waar Gloria Wekker heeft gezeten.

En zo zijn er nog wel een paar.

In andere woorden; allemaal selectieve verontwaardiging.

[ Bericht 1% gewijzigd door thedeedster op 24-04-2023 18:09:21 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 24 april 2023 @ 18:05:02 #83
182233 thedeedster
pi_208888576
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:01 schreef KoosVogels het volgende:
Als ON geen enkele bemoeienis wenst moet het geen onderdeel zijn van het publieke bestel (en dus teren op de zak van de belastingbetaler), maar kiezen voor de commercile route.

Zo eenvoudig is het.
Dan is het publieke bestel dus niet onafhankelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208888665
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Eigenlijk is het een klein wonder dat er nog gevaccineerden in leven zijn
Zolang je geen klonters in je aderen krijgt ga je prima
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_208888667
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 15:43 schreef capricia het volgende:
Want ON heeft ook de journalistieke code van de NPO onderschreven. Ze zitten in het bestel, krijgen ruimte, zendtijd en subsidie. Ze mogen hun programma's maken. Maar ze moeten zich wel aan de journalistieke afspraken houden.
Laat iedereen die wat op TV wil melden dat zelf maar betalen.
De hele publieke omroep, inclusief de moreel verheven NPO, wordt betaald van de belastingcenten van ons allemaal. Van mij mag iedereen ON bagger vinden, ik vind dat van allerlei religieuze shit en elitaire kunst & cultuur.
Om discussie te vermijden helemaal opdoeken die bende.
-
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 18:20:14 #86
pi_208888717
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:02 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Wie na FOKKING drie jaar nog steeds om bronnen vraagt MOET wel triangel spelen in de Josti Band.
Dat mrna overal in jouw lichaam zit (er vanuitgaande dat jij geprikt bent met mrna en niet met een vector vaccinatie) is een feit.

Het wordt o.a. veroorzaakt door een reactie van het complement systeem die bloedvaatverwijding veroorzaakt waardoor de zooi of flink deel daarvan in jouw bloedbaan is geraakt. Daardoor komt het ook random in diverse organen terecht. Het breekt zelfs door de hersen bloed barriere heen Verder zijn we drie jaar verder Dit had je al heel lang kunnen weten.

Oh en wel eens van de Pfizer documenten gehoord? Godverdomme hee haha
Zie hier waarom verdere bezuinigingen of versoberingen in het onderwijs een heel slecht idee zijn
pi_208888780
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zie hier waarom verdere bezuinigingen of versoberingen in het onderwijs een heel slecht idee zijn
:D
  maandag 24 april 2023 @ 18:28:38 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208888787
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:04 schreef thedeedster het volgende:
Wees dan gewoon principieel en cancel postuum alle programma's waar Gloria werk heeft gezeten.

En zo zijn er nog wel een paar.

In andere woorden; allemaal selectieve verontwaardiging.
Uiteraard is het selectieve verontwaardiging. Een uitstekend kanaal zoals bijvoorbeeld de De Nieuwe Wereld (van YouTube) zou ook bij de NPO binnen de kortste keren in de problemen komen. Zulke geluiden gaan veel te veel in tegen het gewenste mainstream narratief van progressief-liberale en beleidsbepalende Randstedelijken.

Ongefundeerde uitingen daarentegen over dat bijvoorbeeld Isral een 'apartheidsregime' (zoals werd gezegd door een presentatrice in Op1) zou zijn of allerlei theorien over 'wit privilege' en 'systematisch racisme' in Nederland. Dat moet natuurlijk gewoon wel kunnen. Stuk voor stuk leugens, maar het past binnen het gewenste narratief dus is het acceptabel.

Ondertussen bleek een paar jaar geleden wel dat de NPO schijnbaar bezig was geweest om 'minder allochtonen' in een programma als Opsporing Verzocht te krijgen, iets dat even later stellig werd ontkend, maar het spreekt boekdelen over de ideologische grondslag bij deze nota bene publieke organisatie.
pi_208888791
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:01 schreef KoosVogels het volgende:

Zo eenvoudig is het.
Nee. Je bent een journalist of je bent een hoer. De hoeren trekken de (slechte) journalisten niet omdat die de aandacht vestigen op het feit dat zij hoeren zijn. Goedkope hoeren, ranzige hoeren, overbetaalde hoeren, stoephoeren en en hier en daar zelfs een dure hoer, maar hoeren zijn het.
  maandag 24 april 2023 @ 18:30:16 #90
182233 thedeedster
pi_208888806
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2023 18:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Uiteraard is het selectieve verontwaardiging. Een uitstekend kanaal zoals bijvoorbeeld de De Nieuwe Wereld (van YouTube) zou ook bij de NPO binnen de kortste keren in de problemen komen. Zulke geluiden gaan veel te veel in tegen het gewenste mainstream narratief van progressief-liberale en beleidsbepalende Randstedelijken.

Ongefundeerde uitingen daarentegen over dat bijvoorbeeld Isral een 'apartheidsregime' (zoals werd gezegd door een presentatrice in Op1) zou zijn of allerlei theorien over 'wit privilege' en 'systematisch racisme' in Nederland. Dat moet natuurlijk gewoon wel kunnen. Stuk voor stuk leugens, maar het past binnen het gewenste narratief dus is het acceptabel.

Ondertussen bleek een paar jaar geleden wel dat de NPO schijnbaar bezig was geweest om 'minder allochtonen' in een programma als Opsporing Verzocht te krijgen, iets dat even later stellig werd ontkend, maar het spreekt boekdelen over de ideologische grondslag bij deze nota bene publieke organisatie.
Het is gewoon heel simpel wat mij betreft; gelijke monniken, gelijke kappen.
pi_208888817
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:02 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Dat mrna overal in jouw lichaam zit (er vanuitgaande dat jij geprikt bent met mrna en niet met een vector vaccinatie) is een feit.

Zelfs voor ik geprikt werd zat mn lichaam er al vol mee :'(
Цой жив
  maandag 24 april 2023 @ 18:32:08 #92
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208888830
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het publieke bestel kan prima onafhankelijk zijn zonder dat iedereen binnen dat bestel onafhankelijk is.

Het publieke bestel maakt zijn eigen regels, onafhankelijk. ON houdt zich er niet aan, niet onafhankelijk.

Het enige waar hier voor mij uit blijkt dat het publieke bestel niet onafhankelijk is, is dat nu aan de politiek om toestemming gevraagd moet worden iemand te weren. Maar daar zal vast een technische reden voor zijn en het is eigenlijk ook wel een goede zaak dat ze niet helemaal onafhankelijk zijn en er nog iets van een tweede controle op zit om censuur te voorkomen
Laffe huichelaar
pi_208888836
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan dan?

Ik doe m'n huiswerk altijd zelf. ;)

Het complement systeem - Immuun Activatie
Reacties kort na inspuiting (Het Adjuvant Effect)
Complementsysteem molecuul: C3 ---> kettingreactie: word ---> C5a

Bloed bevat vele miljarden C3 moleculen die een lichaamsvreemde stof direct zullen detecteren. In dit geval de lipo nano particle. Er volgt een opeenvolgend en ingewikkeld proces waaruit uiteindelijk C5A volgt die een bloedvaat verwijding veroorzaakt.

Endocytose reactie

MRNA nano lipiden dringen vanwege deze verwijding van bloedvaten nu massaal en ongewenst de bloedbaan binnen. Ze passen er doorheen vanwege deze bloedvaat verwijding en blijven dus niet op de plek van de inenting, maar verplaatsen zich razendsnel overal door het lichaam waar zij zich versmelten met o.a. de cellen in de binnenwand van de aderen alsook in verschillende organen door het lichaam waar zij zich eveneens versmelten met het celweefsel in deze organen.

(doordat door deze reactie de bloedvaten meer open gaan staan kan door een plotselinge bloeddrukdaling ook een acute anafylactische reactie optreden met mogelijk duizeligheid en flauwvallen en die bij een zeldzaam extreme reactie zelfs de dood tot gevolg kan hebben.
_________
Complementsysteem C5a
Cytokinen IL6 - TNFa
etc.

enz...
En zo had ik 'm begrepen
― Thomas Sowell
pi_208888870
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:33 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan dan?

Ik doe m'n huiswerk altijd zelf. ;)

Het complement systeem - Immuun Activatie
Complementsysteem molecuul: C3 ---> kettingreactie: word ---> C5a

Bloed bevat vele miljarden C3 moleculen die een lichaamsvreemde stof direct zullen detecteren. In dit geval de lipo nano particle. Er volgt een opeenvolgend en ingewikkeld proces waaruit uiteindelijk C5A volgt die een bloedvaat verwijding veroorzaakt.

Endocytose reactie

MRNA nano lipiden dringen vanwege deze verwijding van bloedvaten nu massaal en ongewenst de bloedbaan binnen. Ze passen er doorheen vanwege deze bloedvaat verwijding en blijven dus niet op de plek van de inenting, maar verplaatsen zich razendsnel overal door het lichaam waar zij zich versmelten met o.a. de cellen in de binnenwand van de aderen alsook in verschillende organen door het lichaam waar zij zich eveneens versmelten met het celweefsel in deze organen.

(doordat door deze reactie de bloedvaten meer open gaan staan kan door een plotselinge bloeddrukdaling ook een acute anafylactische reactie optreden met mogelijk duizeligheid en flauwvallen en die bij een zeldzaam extreme reactie zelfs de dood tot gevolg kan hebben.
_________
Complementsysteem C5a
Cytokinen IL6 - TNFa
etc.

enz...
En zo had ik 'm begrepen
En dit mRNA is inmiddels al lang weer afgebroken en wordt niet door je lichaam bijgemaakt.
Цой жив
pi_208888939
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is dat de norm?
Is zeker een aanleiding om e.e.a. te gaan onderzoeken.

quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
De meesten hier niet maar wel oordelen.
Heb een paar keer gekeken; en elke keer was het desinformatie de wereld inpompen..

Zembla in het kwadraat
pi_208888965
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:36 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En dit mRNA is inmiddels al lang weer afgebroken en wordt niet door je lichaam bijgemaakt.
Ja dat zegt bange kale Ernst. Dat begrijp ik. ;)

In werkelijkheid staat de teller op 9 maanden na vaccinatie actief aanmaken van "spike"
Negen maanden is waargenomen in hartweefsel en hersenen.Deze lipo nano particles met gemodificeerd mrna voor het ‘wuhan-spike’ zijn zo ontworpen dat ze een lange tijd tot vele maanden niet kunnen worden afgebroken door het lichaam en het mrna in de cellen via de ribosomen zo regelmatig spike eiwitten zal blijven door produceren.
― Thomas Sowell
pi_208888998
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:46 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ja dat zegt bange kale Ernst. Dat begrijp ik. ;)

In werkelijkheid staat de teller staat op 9 maanden na vaccinatie actief aanmaken van "spike"
Negen maanden is waargenomen in hartweefsel en hersenen.Deze lipo nano particles met gemodificeerd mrna voor het ‘wuhan-spike’ zijn zo ontworpen dat ze een lange tijd tot vele maanden niet kunnen worden afgebroken door het lichaam en het mrna in de cellen via de ribosomen zo regelmatig spike eiwitten zal blijven door produceren.
Dat lijkt me sterk. Heb je hier een bron voor?
Цой жив
pi_208889015
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:49 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wss ON ;)
pi_208889032
Dit is niet meer dan een politieke heksenjacht op een kritische tegengeluid.

-Onderdrukking van oppositie met gebruik van gemeenschapsgelden.
-Het ondergeschikt maken van de individu aan een ingebeelde crisis.
-Militarisme, oorlogje spelen.

We komen aardig in de buurt van een facistische overheid.
pi_208889036
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Publieke bestel kent regels. Heb je daar geen trek in, dan moet je er geen onderdeel van worden.
pi_208889040
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Je bent een journalist of je bent een hoer. De hoeren trekken de (slechte) journalisten niet omdat die de aandacht vestigen op het feit dat zij hoeren zijn. Goedkope hoeren, ranzige hoeren, overbetaalde hoeren, stoephoeren en en hier en daar zelfs een dure hoer, maar hoeren zijn het.
Ik heb geen idee wat hier staat.
pi_208889050
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:52 schreef ElfKraan het volgende:

ON draait juist op gemeenschapsgeld.
  maandag 24 april 2023 @ 18:55:07 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208889055
Er moet geen duimbreed toegegeven worden aan dat soort wappies met hun ondermijnende aantoonbare laster. Al die podia moeten afgebroken.
  maandag 24 april 2023 @ 18:55:51 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208889067
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
ON draait juist op gemeenschapsgeld.
Sowieso beschuldigen lui uit die subcultuur altijd anderen van wat ze zelf fout doen.
pi_208889120
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso beschuldigen lui uit die subcultuur altijd anderen van wat ze zelf fout doen.
Beschuldig je tegenstander ervan wat je zelf doet. Dit zijn juist altijd de communisten zelf geweest die dit doen.
pi_208889140
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:01 schreef ElfKraan het volgende:

[..]
Beschuldig je tegenstander ervan wat je zelf doet. Dit zijn juist altijd de communisten zelf geweest die dit doen.
Communisten zijn er nauwelijks nog in Nederland.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 24 april 2023 @ 19:03:17 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208889141
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:01 schreef ElfKraan het volgende:

[..]
De communisten. Je bedoelt die paar bejaarden van de NCPN?
  maandag 24 april 2023 @ 19:06:45 #108
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208889191
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:19 schreef Yevgeuni het volgende:
Wat is jouw punt?
Krekker is de bom!
  maandag 24 april 2023 @ 19:08:17 #109
182233 thedeedster
pi_208889212
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Publieke bestel kent regels. Heb je daar geen trek in, dan moet je er geen onderdeel van worden.
Tja, wie bepaalt deze regels eigenlijk? Ik zie vooral willekeur.
pi_208889240
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En als je dan lid wordt van de bond van hoeren, zodat je ook subsidie mag slikken, moet je je houden aan de hoerenregels.
Anders begin je je eigen tippelzone maar.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_208889287
quote:

Vertel dat eens recht in het gezicht van mensen die lijden of geleden hebben onder daadwerkelijk fascistische regimes. Als je het lef hebt.
pi_208889304
quote:

Maar het is goed als wij het doen. In China is het not done.
pi_208889306
Hardleerse nazi’s hebben niets te zoeken in een publiek bestel, opzouten
J’ai faim.
pi_208889328
Er kijken kennelijk toch best veel mensen naar Ongehoord Nederland.
Weliswaar ondertussen klagend, steunend en kreunend dat dit ze wordt aangedaan, maar kijken doen ze.
Liever zij dan ik.

Onafhankelijk, onpartijdig en onbevooroordeeld zijn de andere omroepen trouwens ook niet.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tanatos op 24-04-2023 19:21:15 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208889366
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. Het neutrale woord neger is tot n-woord gebombardeerd zodat Nederlandse negers toch kunnen doen alsof ze slachtoffer van Amerikaans racisme zijn.
Oh krijgen we dit kulargument weer van mensen die een rechtvaardiging zoeken om "neger" te kunnen zeggen.
  maandag 24 april 2023 @ 19:22:25 #116
182233 thedeedster
pi_208889452
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 19:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Oh krijgen we dit kulargument weer van mensen die een rechtvaardiging zoeken om "neger" te kunnen zeggen.
Dan kun je vast wel aanduiden door wie en wanneer bepaald is, dat dit woord verboden is.
pi_208889480
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat is jouw punt?
hypergevoelige mensen bij de npo
pi_208889593
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De communisten. Je bedoelt die paar bejaarden van de NCPN?
Het Marxistische gedachtegoed is sterk verweven met alle instituties, universiteiten en politiek in Europa. Sigrid Kaag van D66 heeft zelfs op een school gezeten (St Anthony's college) waar het Marxisme de boventoon voert.
pi_208889629
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat hier staat.
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2023 19:09 schreef OllieA het volgende:

[..]
En als je dan lid wordt van de bond van hoeren, zodat je ook subsidie mag slikken, moet je je houden aan de hoerenregels.
Anders begin je je eigen tippelzone maar.
Dat dan maar even duidelijk is dat ze betaald worden om de hoer te spelen en niet om aan journalistiek te doen.

quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 19:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Het is gewoon een neutraal woord. Maar Nederlanders moesten en zouden van niet bestaand racisme beschuldigd worden, dus dan maar met terugwerkende kracht doen alsof het woord neger het woord nikker is, en daarmee nog wegkomen ook dankzij hef feit dat racistische scheldwoorden al zo lang niet meer gebruikt worden in Nederland.

Allemaal achterbaks gelul. Die hele mythe van racisme in Nederland hangt van leugens aan mekaar, en de NPO verspreidt die desinformatie. Vorige week nog een of andere zwarte kunstenares die werd geinterviewd, en maar zeuren dat ze nooit zwarten op tv zag en zichzelf daarom lelijk vond, ze kon haar haar ook niet stijlen. Dat mens was nog geen 30 en is opgegroeid in Rotterdam. Dan ben je dus gewoon dingen aan het verzinnen, maar het was een NPO programma dus moest de programmamaker, zoontje van want het is wel de NPO natuurlijk, wel even vragen naar wat voor enorm racismeslachtoffer ze wel niet was.
pi_208889641
quote:

Ruim 1700 klachten heeft de onafhankelijke Ombudsman ontvangen over Ongehoord Nederland.

Alle omroepen binnen het publieke bestel hebben uiteindelijk de samenwerking met Ongehoord Nederland gestopt omdat er niet viel samen te werken.

De NPO moet een derde sanctie opleggen omdat na een 2e onderzoek van de Ombudsman weer is gebleken dat Ongehoord Nederland de regels overtreedt.

En dan blijven volhouden dat het de 'bijna facistische overheid' is die een politieke heksenjacht voert i.p.v. dat het gewoonweg komt door het eigen handelen van Ongehoord Nederland.

Een tip: als je de schuld altijd buiten jezelf legt zal er nooit wat opgelost worden, de frustraties niet minder zijn en zul je ook niet beter begrepen worden.
  maandag 24 april 2023 @ 19:32:38 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208889645
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:29 schreef ElfKraan het volgende:

[..]
Het Marxistische gedachtegoed is sterk verweven met alle instituties, universiteiten en politiek in Europa. Sigrid Kaag van D66 heeft zelfs op een school gezeten (St Anthony's college) waar het Marxisme de boventoon voert.
Welk Marxisme precies? Pleit Sigrid Kaag voor het nationaliseren van de landbouw en de industrie?
  maandag 24 april 2023 @ 19:34:08 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208889672
quote:

[..]
In geen enkel universum is D66 marxistisch te noemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 19:37:38 #123
236264 crew  capricia
pi_208889746
quote:

[..]
Oh echt?
Britse scholen die marxistisch zijn. Wie had dat nou gedacht. PhD is duizenden euros. Heel marxistisch allemaal. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208889802
zou me niks verbazen dat er een hevige angstcultuur heerst binnen de NPO
pi_208889804
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:57 schreef Dutchguy het volgende:

Ja precies, ik had dat bericht ook al ergens langs zien komen.
(Tenminste ik wist dat ik iets dergelijks ergens had gelezen.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208889875
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dan kun je vast wel aanduiden door wie en wanneer bepaald is, dat dit woord verboden is.
Ik zeg toch niet dat het verboden is?
pi_208889882
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:49 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Hoe komt het eigenlijk dat mensen in het algemeen deze zaken niet zelf onderzoeken? Zo doe ik het ook.
Ik kreeg ooit 1 bron en vanaf die dag ben ik op onderzoek uitgegaan. Of het was bij Pierre Capel, Geert vd Bosche of Theo Schetters zou ik moeten nakijken. Ik volg zoveel. Ik heb het even opgezocht. Ik weet uit mijn notities over het mrna vaccin alleen dat ze in de studies hebben ontdekt dat in het rijtje aminozuren dat het spike moet vormen voorbeeld-> augccguacg van de gevormde nucleotide overal de "u" (uridine) hebben vervangen met een "Ψ" (pseudo uridine) voorbeeld --> aΨgccgΨacg

In de mrna is 178 keer de "u" vervangen met een "Ψ"

En dat--- (N1-methyl-Pseudouridine (N1-methyl-Ψ) --- is het stukje code dat er in is geplaatst.
Het gevolg is dat mrna wel spike kan produceren maar kennelijk moeilijk kan worden afgebroken.

Maar goed. Eigenlijk raken we offtopic :)
― Thomas Sowell
pi_208889897
Opgerot met die kwaadaardige complotwappies :W
  maandag 24 april 2023 @ 19:47:54 #129
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208889963
quote:

[..]
Dit zal wel weer iets van cultuurmarxisme gelul zijn of zo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 24 april 2023 @ 19:49:36 #130
182233 thedeedster
pi_208889992
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 19:43 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik zeg toch niet dat het verboden is?
OK, beschouw deze post dan als niet-geplaatst. :)
pi_208890023
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is gewoon een neutraal woord. Maar Nederlanders moesten en zouden van niet bestaand racisme beschuldigd worden
<knip>
Het is je misschien ook niet ontgaan dat het woord "negers" werd gebruikt door Raisa Blommestijn bij een gecherrypickte serie videobeelden van "blanken die door zwarten in elkaar worden geslagen" (de aankondiging zoals die door ON verwoord werd) en die zonder enige context werden vertoond. Maar nee hoor, het was niet racistisch. Echt niet hoor 8)7
pi_208890027
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:35 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het punt is dat ze niet aan de regels voldoen. Daarom kregen ze ook tot drie keer toe boetes. Three strikes and you're out.
De andere omroepen zijn ook niet onafhankelijk, onpartijdig en onbevooroordeeld.

Journalistieke code NPO
pi_208890052
- verkeerde knop -
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 19:52:57 #134
236264 crew  capricia
pi_208890069
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:51 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De andere omroepen zijn ook niet onafhankelijk, onpartijdig en onbevooroordeeld.

Journalistieke code NPO
Dan dien je een klacht in. En dan wordt het beoordeeld.
Zo moeilijk is het toch niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 19:55:36 #135
236264 crew  capricia
pi_208890121
Blckbx is toch ook geen publieke omroep?
Die bedienen ook gewoon hun achterban. Dus het is prima mogelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208890243
Nee, de rest van de NPO is lekker objectief, polariseert niet en verkondigt altijd de waarheid zul je bedoelen _O- _O- _O-
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_208890286
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 19:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan dien je een klacht in. En dan wordt het beoordeeld.
Zo moeilijk is het toch niet?
Dat heeft natuurlijk niet echt veel zin als de mensen of de organisaties die de klachten behandelen uit hetzelfde nest voortkomen.
  maandag 24 april 2023 @ 20:09:13 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208890372
Karskens... tja, dan weet je het wel.
pi_208890373
quote:
[..]
Ik vind dit ook een vrij vage klacht:

In december kreeg ON! opnieuw een boete, omdat de omroep niet zou handelen "in overeenstemming met de publieke waarden en het niet willen voldoen aan hoge journalistieke en professionele kwaliteitseisen". Dat had een sterk negatieve impact op de integriteit en de reputatie, aldus de NPO. De boete bedroeg dit keer 56.000 euro.

Geen idee overigens, want ik heb slechts 2 keer iets van ON gezien, te weten na de ophef v/d NPO.

Maar laten we wel zijn, de infomercial documentaire over Kaag was ook niet bepaald onafhankelijk, onpartijdig en onbevooroordeeld.
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 20:10:54 #140
236264 crew  capricia
pi_208890397
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 20:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat heeft natuurlijk niet echt veel zin als de mensen of de organisaties die de klachten behandelen uit hetzelfde nest voortkomen.
Het staat ze vrij om het door een onafhankelijke rechter te laten toetsen. Al die boetes. En volgens mij doen ze dat ook.
Of is de hele rechtspraak volgens jou 'uit hetzelfde nest'?
Want dan zijn we snel uitgepraat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208890453
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:06 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Die zitten niet vol met fckng knkrnazi’s.
Een onschuldig omroepje die wat kritiek heeft op de immigratie, multiculturele samenleving, eenwording van de EU, oorlog in Oekrane, klimaatplannen en het coronabeleid staat in het niet vergeleken met de wreedheden die de nazi's hebben uitgevoerd. Dit neigt naar het bagatelliseren van het nazitijdperk, een zwaktebod.
pi_208890561
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 20:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Hetzelfde nest is voor jou: iedereen die niet uit het nest van Ongehoord Nederland komt?

Nogmaals: 1700 klachten, onafhankelijke Ombudsman, 10 verschillende omroepen met allemaal een andere achtergrond/nest en een commissie en een onderzoeksbureau.

Ik kan me niet voorstellen dat al deze betrokkenen allemaal uit hetzelfde nest komen dan wel dezelfde politieke voorkeur hebben.
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 20:28:34 #143
236264 crew  capricia
pi_208890716
Ik vind het wel een mooie discussie.
Ik denk dat ON haar boodschap eigenlijk ook wel prima binnen de grenzen van de journalistieke code kan verwoorden. Daar krijgt ze uitzendtijd en belastinggeld voor.
Onderwerpen als geweld naar blanken, of hoe snel Europa van kleur en cultuur zou kunnen veranderen (de theorie van omvolking) kan best. Op een normale wijze.

Ik denk ook dat ON dat niet wil. Ik denk dat ze zichzelf zo positioneren dat ze zichzelf als slachtoffer van het systeem kunnen neerzetten. Dat is ook voor haar achterban heel jammer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208890904
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:19 schreef Yevgeuni het volgende:
En dat is niet het n-woord, zoals de NPO zelf ook best weet.
pi_208890967
quote:

[..]

De fascisten van D66.

Kijk het nooit omdat het gewoon bagger is, maargoed als dit voorval bij een vpro cameraploeg was gebeurd dan stond het hele land op zn kop.

Vind dit eigenlijk best bizar, die jongen ataat daar gewoon om zn interview te houden en krijgt dit van een kamerlid naar zn kop.

Maar blijkbaar mag dat gewoon als je van d66 bent
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 20:47:05 #147
236264 crew  capricia
pi_208890973
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:43 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Maar wie bepaalt of zo'n woord nou wel of niet kan, en in welke context kan het wel of niet?
Hier was het wel duidelijk. Het waren filmpjes vanuit een heel andere context.
Maar het blijft (voor mij) nogal schimmig. Dus ik gebruik het n woord gewoon maar niet. Is het sws een verboden woord? Of hoe moet ik dat zien?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208890992
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 19:14 schreef rododendronneke het volgende:
Hardleerse nazi’s hebben niets te zoeken in een publiek bestel, opzouten
Nog zo’n kansloze opmerking. Ga je eens in de geschiedenis verdiepen en bezoek auswitch eens met dit soort idiote praatjes. Dan weet je pas wat nazis zijn.
  maandag 24 april 2023 @ 20:52:54 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208891099
quote:

[..]
verwarrend
pi_208891111
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
In principe is dat wat mij betreft afhankelijk van hoeveel mensen aanstoot nemen aan een woord, en derhalve veranderlijk.
Het is echter wel jarenlang de gangbare term geweest, en ook de I have a dream toespraak van MLK staat er vol mee.
En dat vind ik dan wel absurd, dat studenten in de VS waarschijnlijk een trigger warning krijgen voor ze die toespraak lezen.
pi_208891236
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:49 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nog zo’n kansloze opmerking. Ga je eens in de geschiedenis verdiepen en bezoek auswitch eens met dit soort idiote praatjes. Dan weet je pas wat nazis zijn.
Als je zo goed onderzoek hebt gedaan, dan weet je ook hoe de Nazi's aan de macht kwamen.

Dan had je geleerd dat het allemaal begon met hetzelfde gedachtengoed dat ON de wereld instuurt.
pi_208891284
-het is wel mooi geweest zo-

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2023 21:20:51 ]
J’ai faim.
pi_208891305
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Als je zo goed onderzoek hebt gedaan, dan weet je ook hoe de Nazi's aan de macht kwamen.

Dan had je geleerd dat het allemaal begon met hetzelfde gedachtengoed dat ON de wereld instuurt.
Oppositiepartijen/media verbieden idd.
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 21:06:04 #155
236264 crew  capricia
pi_208891316
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:52 schreef AchJa het volgende:
De slager wil zijn eigen vlees keuren?
Dat weet ik dus niet.
Ze krijgen gewoon normaal belastinggeld vanuit het publieke bestel.
En ze vechten al die boetes aan bij een normale rechtbank. De notatie knop staat prominent in beeld.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208891381
-reactie op verwijderde post-

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2023 21:21:24 ]
-
pi_208891406
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:44 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Is zeker een aanleiding om e.e.a. te gaan onderzoeken.
[..]
Heb een paar keer gekeken; en elke keer was het desinformatie de wereld inpompen..

Zembla in het kwadraat
Waarom Zembla?
Ben je heel gevoelig voor kritiek op vaccins?
pi_208891438
-Doe eens niet-

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2023 21:18:23 ]
J’ai faim.
pi_208891472
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:55 schreef Hexagon het volgende:
Er moet geen duimbreed toegegeven worden aan dat soort wappies met hun ondermijnende aantoonbare laster. Al die podia moeten afgebroken.
Ik vind jouw medicijn gevaarlijker dan de kwaal.
(Laat iedereen vrij die denkt zoals wij.)
pi_208891544
-klaar-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2023 21:39:28 ]
J’ai faim.
pi_208891567
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Waarom Zembla?
Ben je heel gevoelig voor kritiek op vaccins?
Als die kritiek gegrond is, geen probleem.

Maar Zembla heeft bijvoorbeeld in de discussie over anti depressiva een zeer negatieve rol gespeeld. Maar dat kwam meer door slechte journalistiek ingegeven door tunnelvisie.

ON doet helemaal niet aan journalistiek..
pi_208891636
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:34 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
serieus?
Ja

Ik kijk geen ON en in geen 1 artikel kan ik vinden wat nou de onjuist informatie is.
pi_208891639
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 21:22 schreef rododendronneke het volgende:
We weten dat PVV en aanverwante partijen bij zo’n 20 procent van de kiezers op sympathie kunnen rekenen dus dit land stikt van het nefaste nazituig,
Ja dankjewel. Met deze post maak je gelijk duidelijk dat al die nazi/fascisten bangmakerij uit de onderbuik getrokken lul koek is. ^O^
pi_208891708
Dit soort shit is ook precies wat ongehoord wil. Het idee wekken dat de wereld/de elite tegen ze is en daarmee sympathie kweken bij het groeiende aandeel van de bevolking met een slachtoffers-fetish.

Doe dan gewoon lekker een youtube kanaal starten in plaats van dat je belastingcentjes gaat bloedzuigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ems. op 25-04-2023 12:27:51 ]
Conscience do cost.
pi_208891745
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 19:51 schreef recursief het volgende:

[..]
Het is je misschien ook niet ontgaan dat het woord "negers" werd gebruikt door Raisa Blommestijn bij een gecherrypickte serie videobeelden van "blanken die door zwarten in elkaar worden geslagen" (de aankondiging zoals die door ON verwoord werd) en die zonder enige context werden vertoond. Maar nee hoor, het was niet racistisch. Echt niet hoor 8)7
Het is gewoon geen racistisch woord, daar doet de bedroevende kwaliteit van dat item niks aan af, en alle NPO leugens van 'dat mag een wit persoon niet gebruiken' niet aan af. Als je dat dan het N-woord noemt ben je aan het desinformeren.

Sowieso, wat aanschouwen we hier. Een omroep uit het publieke bestel, de gristenrakkers van KRO/NCRV, die een collega omroep aan een uitgebreid onderzoek onderwerpt. Alsof 25 jaar geleden die andere domineetjes van de EO de VPRO eventjes aan een 'journalistiek' onderzoek gingen onderwerpen om momentum te geven aan het WC-eend rapport van de ombudsman.

Wat zijn dat voor mensen die dat OK vinden? Waar smachten die mensen zo naar?
pi_208891767
Wappie tv, who cares :')
  maandag 24 april 2023 @ 21:34:31 #167
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208891770
Gewoon commercieel verdergaan.
Draagvlak onder het publiek is geen probleem. Of anders gewoon op internet.
Zo'n dinosaurus-instelling als de NPO moet je toch niet meer nodig willen hebben.
Lineaire tv geef ik persoonlijk nog geen twintig jaar meer.
pi_208891877
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar wie bepaalt of zo'n woord nou wel of niet kan, en in welke context kan het wel of niet?
Hier was het wel duidelijk. Het waren filmpjes vanuit een heel andere context.
Maar het blijft (voor mij) nogal schimmig. Dus ik gebruik het n woord gewoon maar niet. Is het sws een verboden woord? Of hoe moet ik dat zien?
Ik zal de woorden nu gebruiken voor de duidelijkheid, maar het woord nikker heb ik nooit anders gekend dan bedoeld als kwetsend, het woord neger is heel lang de standaardterm geweest.

Dat betekent niet dat ik aan het woord neger wil vasthouden, ik heb geen wens om mensen te kwetsen.
Maar in datzelfde opzicht zijn er ook blanke/witte mensen die klagen over het woord wit ipv blank.
Persoonlijk vind ik het allemaal nogal aanstellers.

Wat betreft die filmpjes, er is niets wat bewijst dat daar sprake is van racistisch geweld van zwarten naar blanken/witten, er is echter ook niets wat bewijst dat dat niet zo is.

Het is uiterst lastig om racisme echt objectief te bewijzen.
Daarom is het overgrote deel van het onderzoek naar racisme ook kwalitatief onderzoek, als daar te weinig kwantitatief onderzoek voor daadwerkelijk objectief bewijs aan wordt toegevoegd is dat wat mij betreft nutteloos onderzoek.
Het onderzoek naar racisme bij het ministerie van buitenlandse zaken is daar een voorbeeld van (waar men dan eigenlijk nog verder ging door daar ook van horen zeggen nog eens toe te voegen aan de subjectiviteit).
Kwalitatief onderzoek heeft nut maar is geen objectief bewijs, helaas snapt een groot deel van de media dat niet en brengt het als ware het objectief bewijs vanuit kwantitatief onderzoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 24-04-2023 21:51:30 ]
pi_208891885
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is gewoon geen racistisch woord, daar doet de bedroevende kwaliteit van dat item niks aan af, en alle NPO leugens van 'dat mag een wit persoon niet gebruiken' niet aan af. Als je dat dan het N-woord noemt ben je aan het desinformeren.
Of "negers" racistisch is of niet doet er eigenlijk niet zo toe. De discussie daarheen proberen te leiden is een semantisch truukje. Dat hele item, de filmpjes, de niet aanwezige context, en hoe alles gepresenteerd werd is rete-racistisch. Laten we nou niet doen alsof het allemaal doodnormaal was.

Vergeet ook niet dat er veel meer speelde. Dat allemaal proberen te reduceren tot de vraag of het woord "neger" eigenlijk wel racistisch is, om het maar niet te hebben over wat werkelijk het probleem van ON is, wat jij hier doet dus, is een beetje sneu.
  maandag 24 april 2023 @ 21:42:31 #170
80382 manny
30 is best veel
pi_208891945
Tja. Dit zag je wel aankomen toen je ze toegang gaf. Maar goed, stelselmatig de spelregels overtreden, wegwezen dus.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_208891965
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:52 schreef AchJa het volgende:
De slager wil zijn eigen vlees keuren?
Zo vind ik het idd ook smaken.
  maandag 24 april 2023 @ 21:47:17 #172
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208892053
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:34 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Gewoon commercieel verdergaan.
Draagvlak onder het publiek is geen probleem. Of anders gewoon op internet.
Zo'n dinosaurus-instelling als de NPO moet je toch niet meer nodig willen hebben.
Lineaire tv geef ik persoonlijk nog geen twintig jaar meer.
En adverteerders willen hun reclames graag rondom die prietpraat?
pi_208892062
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Als die kritiek gegrond is, geen probleem.

Maar Zembla heeft bijvoorbeeld in de discussie over anti depressiva een zeer negatieve rol gespeeld. Maar dat kwam meer door slechte journalistiek ingegeven door tunnelvisie.

ON doet helemaal niet aan journalistiek..
Ah vandaar, dank voor de info.

Antidepressiva zijn natuurlijk ook niet bepaald onomstreden.
Psychofarmaca zijn naar mijn mening sowieso nog steeds vrij sterk te vergelijken met hakken met de botte bijl.
Wellicht kunnen we in de toekomst beter richten en doseren, maar vooralsnog vind ik veel van de kritiek erop daardoor wel gerechtvaardigd.
pi_208892089
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:31 schreef ems. het volgende:
Dit soort shit is ook precies wat ongehoord wil. Het idee wekken dat de wereld/de elite tegen ze is en daarmee sympathie kweken bij het groeiende aandeel bevolking met een slachtoffers-fetish.

Doe dan gewoon lekker een youtube kanaal starten in plaats van dat je belastingcentjes gaat bloedzuigen.
Dan hadden ze lang niet zoveel aandacht gekregen.
  maandag 24 april 2023 @ 21:57:15 #175
182233 thedeedster
pi_208892248
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 21:47 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Daar maken die adverteerders zich pas druk over zodra er weer gejoeld wordt over cancellen.
pi_208892329
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 21:40 schreef recursief het volgende:

[..]
Of "negers" racistisch is of niet doet er eigenlijk niet zo toe. De discussie daarheen proberen te leiden is een semantisch truukje.
Nee, de NPO doet aan desinformatie in een bericht over een omroep die aan desinformatie zou doen.

quote:
Dat hele item, de filmpjes, de niet aanwezige context, en hoe alles gepresenteerd werd is rete-racistisch. Laten we nou niet doen alsof het allemaal doodnormaal was.

Vergeet ook niet dat er veel meer speelde. Dat allemaal proberen te reduceren tot de vraag of het woord "neger" eigenlijk wel racistisch is, om het maar niet te hebben over wat werkelijk het probleem van ON is, wat jij hier doet dus, is een beetje sneu.
Het was gewoon een heel slecht item, het was niet eens af volgens mij. Terwijl je nou juist met het onderwerp van racistische aanvallen op blanken heel zorgvuldig moet zijn. Je weet dat je je niet kunt veroorloven om net als de rest van de NPO maar racistische motieven bij het interraciale geweld waar ze verslag van doen aan te nemen.
pi_208892436
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, de NPO doet aan desinformatie in een bericht over een omroep die aan desinformatie zou doen.
[..]
Het was gewoon een heel slecht item, het was niet eens af volgens mij. Terwijl je nou juist met het onderwerp van racistische aanvallen op blanken heel zorgvuldig moet zijn. Je weet dat je je niet kunt veroorloven om net als de rest van de NPO maar racistische motieven bij het interraciale geweld waar ze verslag van doen aan te nemen.
8)7
pi_208892807
Journalistiek is toch best te kaderen en te toetsen als vak?

Je komt alleen een beetje op glad ijs met de gele pers. Ik kijk nooit naar ON maar weleens naar WNL en dan maken ze iets tot nieuws omdat (de eigen) De Telegraaf erover heeft bericht. Niet meteen de krant die als meest betrouwbaar overkomt (veel broodjes aap in gelezen in komkommertijd vroeger).

Maar goed.. De Telegraaf heeft zn bronnen vaak wel redelijk voorelkaar. Als je nog verder dan de Telegraaf gaat zit je ergens op roddelbladniveau en nog verder daarvandaan zitten de wappiemedia.

Gelukkig heeft Fox in de VS een stevige beuk gekregen van de rechter en dominion. Tucker Carlson per direct weg. De Russen en hun trolls lopen ook niet echt lekker en met deze boetes hou je ze wel kort. Denk dat het prima is ze uit het bestel te zetten en zoiets ook op regel vast te laten leggen.
pi_208893356
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Gast :`)
pi_208893484
-Op de man-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2023 00:12:31 ]
J’ai faim.
  dinsdag 25 april 2023 @ 01:20:45 #181
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208893632
D’66 probleem.

Gaat over twee jaar grappig worden, las dat de guppy’s last hebben van de expats in Amsterdam. _O-
Rijke buitenlanders die geen “buren” mentaliteit blijken te hebben. _O-

Wake up call, wij moeten die Amsterdammers ook niet. De normale Amsterdammers zijn al lang geleden de “stad” ontvlucht.

Misschien moeten we gewoon een herindeling overwegen. Nederland bestaat in deze vorm pas een paar honderd jaar. Friesland, Groningen, Overijssel, Gelderland en de rest, tegen Utrecht, Flevoland en Noord Holland.

Want “we” Nederlanders bestaat niet meer.
pi_208893722
quote:

[..]
quote:
Maar wat zijn dan de regels qua muziek, vroegen veel van jullie je af. Mag je als (witte) fan niet mee rappen als het n-woord dropt?

Nee, dat mag niet, maakte Kendrick Lamar vorig jaar duidelijk. Hij haalde op een Amerikaans festival twee witte fans het podium op. Bij de tweede fan ging het mis: het meisje rapte tot twee keer toe het n-woord. "Je moest maar n woord bleepen", zei Lamar tegen de fan, waarna ze het toch nog een keer mee zong. Lamar kapte het nummer af en stuurde het meisje van het podium. Later benadrukte hij dat je op die momenten het verschil in elkaars geschiedenis moet beseffen.
Daar leek ie in 2013 anders nog niet zo'n probleem mee te hebben, o.a. m.a.a.d. city @27:20

pi_208894003
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2023 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dus je wil mee doen met de NPO, vervolgens hou je je niet aan de regels waar je akkoord mee bent gegaan en vervolgens ga je er over janken dat daar gevolgen aan zitten. :'):')
Nou ja even advocaat van de duivel: ook op Joop van de vara schieten ze nogal eens uit de bocht naar de extremen een hebben ze het niet zo op onze rechtspraak. Waarom hebben zij nog geen boete?
pi_208894164
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 07:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou ja even advocaat van de duivel: ook op Joop van de vara schieten ze nogal eens uit de bocht naar de extremen een hebben ze het niet zo op onze rechtspraak. Waarom hebben zij nog geen boete?
Zolang daar geen (flink veel) klachten over binnen komen... plus dat ON onder vuur ligt door zowel links als rechts...

Als normaal rechts schaam ik me kapot over wat extreem rechts de wereld instuurt via ON.
pi_208894182
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 02:48 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
[..]
Daar leek ie in 2013 anders nog niet zo'n probleem mee te hebben, o.a. m.a.a.d. city @:27:20

is gewoon dwaas, als ze willen dat het niet gezegd mag worden, moeten ze het zelf ook niet zeggen
pi_208894497
Wel zuur voor dat ene blonde haatsnolletje dat ze haar giftige leugens nou niet meer bij Cucker Carlson kan verkondigen en wellicht binnenkort ook niet meer op de Nederlandse tv. -O-
pi_208894559
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
Wel zuur voor dat ene blonde haatsnolletje dat ze haar giftige leugens nou niet meer bij Cucker Carlson kan verkondigen en wellicht binnenkort ook niet meer op de Nederlandse tv. -O-
Typisch belspel miepje.
Volgens mij was haar collega dat in het verleden wel.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208894695
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:56 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Typisch belspel miepje.
Volgens mij was haar collega dat in het verleden wel.
Dat is Raisa, hij heeft het over Eva Vlaardingerbroek. Begrijp de verwarring wel, want we zitten Ongehoord nieuws topic en niet over Tucker en ja het zijn twee verschillende vrouwen
  dinsdag 25 april 2023 @ 09:09:37 #189
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208894713
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 21:47 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Bedrijven heb je in twee soorten. "Oh nee, willen wij niet mee geassocieerd worden."
De andere; "Fuck it, negatieve aandacht is ook aandacht."
pi_208894730
NPO media code; het uitdragen van de leugenachtige weg-met-ons deugideologie.
pi_208894756
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:11 schreef nomina het volgende:
NPO media code; het uitdragen van de leugenachtige weg-met-ons deugideologie.
Heuh? Dat deed ON toch helemaal niet? Of horen die niet op de NPO?
  dinsdag 25 april 2023 @ 09:46:43 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_208895068
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 15:43 schreef capricia het volgende:

Dit. Genoeg manieren om je boodschap te verspreiden als je je niet aan die afspraken wilt houden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208895427
Het is wel typisch dat de mevrouwtjes van Ongehoord nieuws nu pendelen tussen de ik-heb-rechten-houding en de slachtofferrol. Ook dit melken ze uit. Provocateurs zijn het.
Een sporter die wangedrag vertoont bij de voetbalclub, mag ook worden voorgedragen voor royement en geroyeerd worden. Als Raisa en Eva in plaats van meetrainen zich gaan bemoeien met de trainer, andere sporters vragen of ze het wel eens zijn met de buitenspelregel, een eigen clubblad uitbrengen waarin per wedstrijd de neutraliteit van de scheidsrechter wordt betwist en het publiek oproepen om in verzet te komen, dan is het een ineens een schending van de vrijheid van vergadering.
pi_208895432
Ik vind de ontwikkeling van het verbieden/cancellen van mensen met meningen (die anders zijn dan het op dit moment gangbare narratief) een levensgevaarlijke ontwikkeling. Dat kan op termijn alleen maar leiden naar een totalitaire of fascistische staat.

Je kan het ook gewoon oneens zijn met wat men verkondigt. Dat lijkt me beter dan verbieden/cancellen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 april 2023 @ 10:25:00 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_208895470
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:21 schreef Montagui het volgende:
Ik vind de ontwikkeling van het verbieden/cancellen van mensen met meningen (die anders zijn dan het op dit moment gangbare narratief) een levensgevaarlijke ontwikkeling. Dat kan op termijn alleen maar leiden naar een totalitaire of fascistische staat.

Je kan het ook gewoon oneens zijn met wat men verkondigt. Dat lijkt me beter dan verbieden/cancellen.
Ik snap je punt en je hebt gelijk. Alleen willen ze graag bij een groep horen die bepaalde regels kent. Ze houden zich niet aan de regels. En dus horen ze niet in die groep. Het gaat er helemaal niet op dat ze niet op tv mogen of wat dan ook, alleen niet als onderdeel van deze groep, omdat ze keer op keer hebben laten zien dat ze schijt hebben aan de regels die erbij horen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208895540
beter de npo in hun eigen bubbel te laten imploderen
pi_208895642
De ene 'desinformatie' is de andere niet.

twitter

twitter

twitter
pi_208895728
quote:

Ach, hou toch op. Het is een programma op de staatsomroep dat desinformatie verspreidt, gefinancierd van belastinggeld. Het zijn geen meningen, het is geen 'ander narratief', het is kwaadwillende desinformatie door en voor mensen die willen spuien in hun fascistisch gedachtegoed. En elke keer als daar terecht commentaar op wordt gegeven, wordt de vrijheid van meningsuiting-kaart getrokken.

Daarnaast is het een ontzettend kneuzig programma met sneue mensen, maar goed dat is wel een mening.
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:02:51 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208895801
quote:

Dit is ook wat sommigen graag willen. Dit is slechts het zoveelste teken aan de wand. Je kunt het ook zien als je kijkt naar andere media/journalistiek, de academische wereld, de overheid, het onderwijs en zelfs sommige bedrijven.
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:03:45 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208895809
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik snap je punt en je hebt gelijk. Alleen willen ze graag bij een groep horen die bepaalde regels kent. Ze houden zich niet aan de regels. En dus horen ze niet in die groep. Het gaat er helemaal niet op dat ze niet op tv mogen of wat dan ook, alleen niet als onderdeel van deze groep, omdat ze keer op keer hebben laten zien dat ze schijt hebben aan de regels die erbij horen.
En de regels van die groep worden bepaald door een commissie gelijk gestemden die een andere mening dan de hunne niet accepteert.
1947-2016
pi_208895812
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:54 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Ach, hou toch op. Het is een programma op de staatsomroep dat desinformatie verspreidt, gefinancierd van belastinggeld. Het zijn geen meningen, het is geen 'ander narratief', het is kwaadwillende desinformatie door en voor mensen die willen spuien in hun fascistisch gedachtegoed. En elke keer als daar terecht commentaar op wordt gegeven, wordt de vrijheid van meningsuiting-kaart getrokken.

Daarnaast is het een ontzettend kneuzig programma met sneue mensen, maar goed dat is wel een mening.
Ze moeten gewoon helemaal stoppen met die publieke omroepen, het is een hoop eenzijdige (woke) onzin en steeds minder mensen kijken er naar. Hoeveel miljard gaat er elk jaar naartoe? Dat geld kan wel beter besteed worden.
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:04:37 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_208895817
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En de regels van die groep worden bepaald door een commissie gelijk gestemden die een andere mening dan de hunne niet accepteert.
Ja, maar dat is nou eenmaal zo. Je kunt altijd een eigen groepje beginnen met een eigen commissie ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:05:36 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208895825
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:43 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Als er iets desinformatie was van de publieke, was het die continue bangmakerij tijdens corona.
1947-2016
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:07:20 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208895845
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:04 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, maar dat is nou eenmaal zo. Je kunt altijd een eigen groepje beginnen met een eigen commissie ;)
Nee dat gaat niet, want dan kom je niet op de publieke omroepen terecht.

ipv dat die commissie er een gekleurde mening over laat vallen, laat het maar aan een onafhankelijke over zou ik zeggen.
1947-2016
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:09:36 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208895860
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:04 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ze moeten gewoon helemaal stoppen met die publieke omroepen, het is een hoop eenzijdige (woke) onzin en steeds minder mensen kijken er naar. Hoeveel miljard gaat er elk jaar naartoe? Dat geld kan wel beter besteed worden.
Misschien wel beter inderdaad. Of je hervormt het tot alleen een basis van neutrale docu's/programma's ipv die verzuilde shit.

Als je een tijdje naar de Belg kijkt is het werkelijk een verademing. Er zal vast ook wel wat onder zitten, maar niet zo dik als hier.
1947-2016
pi_208895965
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Eens, je dient je aan de regels te houden, maar het lijkt nu meer op een heksenjacht. Alles wat ON doet wordt onder een vergrootglas gelegd en bij het minste of geringste volgen de klachten.

De (linkse?) anti-ON lobbygroep lijkt daarin vrij fanatiek, terwijl binnen de andere omroepen ook eenzelfde soort aantijgingen gemaakt kunnen worden op wat zij presenteren. Zoals onlangs ook gebeurd is met mw. Gibbs. Misschien dat 'rechts' dan ook maar wat fanatieker moet gaan 'klagen'?
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:24:30 #207
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_208895974
Ik begrijp dat Nederland met betrekking tot mediabeleid gelijk wil schakelen met Eritrea, China, Noord-Korea, Turkije, Saoedi-Arabi, Rusland en Oekrane. Niet verrassend in een land waar grondwetschendingen aan de orde van de dag zijn.
Zeer stabiel genie.
pi_208895980
Ja, vrijheid van meningsuiting en alle kanten tonen is iets goeds.
Gelukkig hebben we in Nederland daar al genoeg voor.

ON! is alleen maar bezig met laster, rebellie en leugens verspreiden.
Regels breken. Dat voegt helemaal niets toe.
pi_208895984
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:54 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.

En daar zal ik ten alle tijde voor strijden.
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:29:59 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208896020
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als er iets desinformatie was van de publieke, was het die continue bangmakerij tijdens corona.
Nee hoor, dat waren de vermeende 'feiten'. 'Desinformatie' zijn perspectieven die niet stroken met het gewenste links-liberale en woke-progressieve narratief van de elite uit de Randstad. 'Feiten' betreft alles dat wl in lijn is met dit gewenste narratief.

En dan krijg je dus:

'Nederland is een systematisch racistisch land' = Feit
'Coronavaccinaties kunnen behoorlijke bijwerkingen geven' = Desinformatie
'Elke afwijking van de norm mbt het weer komt door klimaatverandering = Feit
'Migranten zijn sterk oververtegenwoordigd in de criminaliteit' = Desinformatie
'Er is enorm veel homofobie in Nederland' = Feit
'De enorme toestroom van migranten vormt een probleem voor de Nederlandse huizenmarkt' = Desinformatie
'Seksuele ontwikkeling van kinderen begint op jonge leeftijd' = Feit
'Covid-19 is ontstaan in een Chinees laboratorium' = Desinformatie
'Zwarte mensen in Nederland worden structureel achtergesteld' = Feit
'Ouderen die te lang in hun woning blijven zijn de reden achter het probleem op de Nederlandse huizenmarkt' = Feit
'Migranten zijn een aanwinst voor de Nederlandse arbeidsmarkt' = Feit
'LHBTI'ers in Nederland hebben het heel goed en weinig tot geen last van discriminatie' = Desinformatie
'Er bestaat iets als 'wit privilege' = Feit

Enzovoort, enzovoort.

Het heeft niets meer te maken met de daadwerkelijke betekenis van woorden of de realiteit, maar met een ideologie.
pi_208896064
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat werd heel duidelijk toen de dodentallen afnamen en ze aantal besmettingen elke dag op tv lieten zien. Wat een poppenkast. En als er oversterfte is maar niet door corona dan kraait er geen haan naar. Waarschijnlijk is daar geen geld aan te verdienen.
pi_208896147
Wat hebben sommige van jullie het maar zwaar met de coronaproblematiek. Gaan jullie die verhalen van hoe de overheid jullie onderdrukt heeft tijdens de pandemie later ook aan jullie kleinkinderen vertellen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208896364
Zo beginnen om 12:20 op NPO1. Een uitzending in teken van deze boete en intrekken vergunning.
pi_208896374
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:09 schreef StephanL het volgende:
Zo beginnen om 12:20 op NPO1. Een uitzending in teken van deze boete en intrekken vergunning.
Die vreselijk arme stakkers zullen wel diep de slachtofferrol in gaan duiken :D
pi_208896395
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:25 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat is jouw mening.

En daar zal ik ten alle tijde voor strijden.
Nee, het is geen mening. Het is een aantoonbaar feit en ze hebben daar dan ook boetes voor gehad.
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:11:57 #216
182233 thedeedster
pi_208896397
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:09 schreef StephanL het volgende:
Dat ON is onderhand een verboden vrucht geworden; hoe vaker er over gezeken wordt, hoe nieuwsgieriger ik word. Ik heb nu nog een uurtje de tijd.
pi_208896398
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die vreselijk arme stakkers zullen wel diep de slachtofferrol in gaan duiken :D
Ze gaan gehakt maken van de NPO en de D66 minister :P
pi_208896405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:12 schreef StephanL het volgende:

[..]
Ze gaan gehakt maken van zullen gaan huilen over de NPO en de D66 minister :P
FTFY
pi_208896413
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat ON is onderhand een verboden vrucht geworden; hoe vaker er over gezeken wordt, hoe nieuwsgieriger ik word. Ik heb nu nog een uurtje de tijd.
Ze hebben af en toe best prima uitzendingen met hoor en wederhoor. Zo zat paar weken terug Vollenbroek daar aan tafel. Toch niet echt een rechts persoon.
pi_208896478
Jaa Nicki en Fleur w/
pi_208896483
LIVE OP 1. w/
pi_208896497
Ze hebben een Turkse advocaat :D
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:26:14 #223
182233 thedeedster
pi_208896531
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:13 schreef StephanL het volgende:

[..]
Ze hebben af en toe best prima uitzendingen met hoor en wederhoor. Zo zat paar weken terug Vollenbroek daar aan tafel. Toch niet echt een rechts persoon.
Dus tch nepnieuws! :(
pi_208896537
Jaa ik wil ook kijken. 2x 40 minuten is niks als je het vergelijkt met andere omroepen. Omroep Zwart daar buiten gelaten
pi_208896546
De messias(Baudet) heeft gesproken _O_
pi_208896697
twitter
pi_208896752
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:49 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
_O-
Net echt.
pi_208896876
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:34 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dat werd heel duidelijk toen de dodentallen afnamen en ze aantal besmettingen elke dag op tv lieten zien. Wat een poppenkast. En als er oversterfte is maar niet door corona dan kraait er geen haan naar. Waarschijnlijk is daar geen geld aan te verdienen.
Dat van die oversterfte is toch wel overal in het nieuws anders. Dat zeggen ze er zeker niet bij op wappie.tv?
pi_208896884
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:10 schreef Document1 het volgende:

[..]
Dat van die oversterfte is toch wel overal in het nieuws anders. Dat zeggen ze er zeker niet bij op wappie.tv?
Een aantal berichten per maand. Niet te vergelijken met corona
pi_208896898
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:43 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
En wat is hier precies de desinformatie?
pi_208896914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je mag niet eens meer in een wetenschappelijk debat beweren dat de Aarde plat is, zonder dat je wordt getackeld met tegenargumenten uit het Aarde-is-rond-narratief.
pi_208897063
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:15 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Je mag niet eens meer in een wetenschappelijk debat beweren dat de Aarde plat is, zonder dat je wordt getackeld met tegenargumenten uit het Aarde-is-rond-narratief.
Gisteren in RL een discussie gevoerd met iemand die onironisch begon over jodensterren en dat de Jonge mensen die niet gevaccineerd waren heeft bedreigd in aanleiding van dit fragment: "De Jonge heeft ongevaccineerden bedreigd door te zeggen dat hij exact weet waar ze wonen, 70.000 mensen deden aangifte en ze deden er niks mee!!!"

Ik herinnerde mij gebeurtenissen toch heel anders en dan krijg je toch een beetje een gespannen gesprek.

En toen ik later thuis toch maar eens de "bedreiging" opzocht bleek het allemaal onschuldig te zijn en zoals ik mij herinnerde. En het mooie is dat de beste man ook nog eens van wal stak over in propaganda trappen rond de oorlog.

Ik ben er van overtuigd dat ON mensen in Nederland diep ongelukkig en verzuurd aan het maken is met totale bullshit.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 13:43:18 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208897101
Ik kwam per ongeluk op de Twitter homepagina terecht omdat ze het zoeken hebben uitgeschakeld ( :') ), en daar stonden me toch een partij kansloze tweets tussen over dit onderwerp... :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208897503
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:11 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Nee, het is geen mening. Het is een aantoonbaar feit en ze hebben daar dan ook boetes voor gehad.
Ik "vind" jouw termen 'kwaadwillend' en 'fascistisch' geen feit maar een mening, jouw mening.
pi_208897669
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 14:33 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik "vind" jouw termen 'kwaadwillend' en 'fascistisch' geen feit maar een mening, jouw mening.
Fascisme is geen mening en dient wat mij betreft gewoon benoemd en de kop ingedrukt te worden.
  dinsdag 25 april 2023 @ 15:23:56 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208897961
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 14:54 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Fascisme is geen mening en dient wat mij betreft gewoon benoemd en de kop ingedrukt te worden.
Kun je de term 'fascisme' hier ook toelichten? Waar zou dit zich precies bevinden?
pi_208898082
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:15 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ja reageer maar quasi intellectueel. Ik herken het wel.

Voor mijn theorie dat de opwarming van de aarde komt doordat er 12 onzichtbare paarse elfjes heel hard rond de aarde vliegen is werkelijk nul media aandacht. Ook ON niet. Er is geen ruimte voor een tegengeluid.
pi_208898119
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je de term 'fascisme' hier ook toelichten? Waar zou dit zich precies bevinden?
Dat gedoetje met die omvolkingstheorie vond je niet tekenend genoeg of?
pi_208898995
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:41 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Is dat een theorie of praktijk? En wat is daar tekenend aan?

Historisch bestaat omvolking gewoon. Kijk naar Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld. Was het daar ook alleen maar een complottheorie toen Europeanen opeens de meerderheid waren?
  dinsdag 25 april 2023 @ 16:56:05 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208899062
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:41 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Probeer dit eens verder te onderbouwen .. Waar zit de link met fascisme? Voor de duidelijkheid, fascisme betreft een anti-democratisch en totalitair politiek systeem. Dus een theorie over 'omvolking' heeft daar niets mee te maken. Zijn er soms mensen bij ON die hun voorkeur hebben uitgesproken voor zo'n politiek systeem? Zo'n systeem hebben zitten verheerlijken of promoten? In dat geval zou je claim juist zijn, maar dat bewijs zie ik momenteel niet.

Daarbij komt nog dat als ik mij niet vergis, die uitspraken over 'omvolking' van Filip Dewinter kwamen, een vooraanstaand Belgisch politicus. En ik vraag mij af in hoeverre je ON verantwoordelijk kunt houden voor de uitspraken die gasten doen. Gaan we bijvoorbeeld straks ook andere omroepen verantwoordelijk houden als andere politici gekke dingen zeggen?
pi_208899143
Ik ben benieuwd wat de staatssecretaris gaat doen. De eerste boete ligt nog bij de rechter.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_208899766
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:38 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Ja reageer maar quasi intellectueel. Ik herken het wel.

Voor mijn theorie dat de opwarming van de aarde komt doordat er 12 onzichtbare paarse elfjes heel hard rond de aarde vliegen is werkelijk nul media aandacht. Ook ON niet. Er is geen ruimte voor een tegengeluid.
Had je een meer basale reactie gewild?
pi_208900272
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2023 16:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Daarbij komt nog dat als ik mij niet vergis, die uitspraken over 'omvolking' van Filip Dewinter kwamen, een vooraanstaand Belgisch politicus. En ik vraag mij af in hoeverre je ON verantwoordelijk kunt houden voor de uitspraken die gasten doen. Gaan we bijvoorbeeld straks ook andere omroepen verantwoordelijk houden als andere politici gekke dingen zeggen?
Het was niet slechts de Winter. Bij Pointer hebben ze het geturfd: "omvolking" werd 34 keer besproken in 17 verschillende uitzendingen (van de 80 in totaal).
  dinsdag 25 april 2023 @ 20:33:20 #244
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_208901551
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:48 schreef recursief het volgende:

[..]
Het was niet slechts de Winter. Bij Pointer hebben ze het geturfd: "omvolking" werd 34 keer besproken in 17 verschillende uitzendingen (van de 80 in totaal).
[ afbeelding ]
Maar dat is toch ook gewoon gaande? Van de nieuwgeboren kinderen is 44% van migratie afkomst, en dan wordt de 3e generatie al beschouwd als ''autochtoon". Bron: CBS (<--- of is dat een fascistisch instituut?)

We zien dat Turken en Marokkanen nauwelijks mengen met Nederlanders, maar we moeten de 3e generatie wel zien als inheems.
pi_208901764
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
ik heb dat alleen maar bij dingen die ik graag wil zien, en daar valt ON niet onder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208901930
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 20:33 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Maar dat is toch ook gewoon gaande? Van de nieuwgeboren kinderen is 44% van migratie afkomst, en dan wordt de 3e generatie al beschouwd als ''autochtoon". Bron: CBS (<--- of is dat een fascistisch instituut?)

We zien dat Turken en Marokkanen nauwelijks mengen met Nederlanders, maar we moeten de 3e generatie wel zien als inheems.
Omvolking is een (neo)nazistische complottheorie over een samenzwering van een elite tegen de gewone burgers. Zie ook neonazi en white supremacist David Lane en zijn "white genocide" complottheorie.
pi_208902037
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 21:02 schreef recursief het volgende:

[..]
Omvolking is een (neo)nazistische complottheorie over een samenzwering van een elite tegen de gewone burgers
Die werd niet 34 keer in 17 uitzendingen besproken. Het is namelijk een woord, en geen theorie. In tegendeel, het is een woord dat de praktijk beoogt te beschrijven.

Maar de laaggeletterden van Pointer denken dat mensen net zo traag van begrip zijn als zij zelf, en dat klopt maar deels. Het theoretisch kader doet er niet zoveel toe, of het nou de enige manier is om met dit wanbeleid nog stijging BNP te bewerkstelligen ten bate van het internationael grootkapitaal, of dat het is om de nationale identiteiten te verwateren ten bate van de EU, grote en niet wederzijds vrijwillige volksverplaatsingen gebeuren altijd met ignobele motieven. Of het nou om slavernij, Kaapse Maleiers of etnische zuivering gaat, het gaat altijd om schurken die de oorspronkelijke bewoners niet dienen.

De lafbekjes hebben echter weer een woordje gevonden om tot taboe te maken zodat ze hun standpunten niet hoeven verdedigen tegen volstrekt legitieme kritiek, want dat kunnen ze niet.
pi_208902318
quote:

[..]
Omvolking is een (neo)nazistische complottheorie over een samenzwering van een elite tegen de gewone burgers. Zie ook neonazi en white supremacist David Lane en zijn "white genocide" complottheorie.
Nee dat is het niet. Omvolking is een historisch feit in een aantal landen. Zie Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld. Of Australi.

In Nederland zie je zeker een omvolkingstrend. In de grote steden zijn autochtone Nederlanders al een minderheid. 60 jaar geleden was dat nog zeker 99% het geval, het is snel gegaan. Dit zijn nuchtere feiten, geen complot theorien.

Hoe bewust dit gebeurt is een andere discussie. Ook waar dit allemaal toe leidt ook.
pi_208902332
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 21:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die werd niet 34 keer in 17 uitzendingen besproken. Het is namelijk een woord, en geen theorie. In tegendeel, het is een woord dat de praktijk beoogt te beschrijven.

Maar de laaggeletterden van Pointer denken dat mensen net zo traag van begrip zijn als zij zelf, en dat klopt maar deels. Het theoretisch kader doet er niet zoveel toe, of het nou de enige manier is om met dit wanbeleid nog stijging BNP te bewerkstelligen ten bate van het internationael grootkapitaal, of dat het is om de nationale identiteiten te verwateren ten bate van de EU, grote en niet wederzijds vrijwillige volksverplaatsingen gebeuren altijd met ignobele motieven. Of het nou om slavernij, Kaapse Maleiers of etnische zuivering gaat, het gaat altijd om schurken die de oorspronkelijke bewoners niet dienen.

De lafbekjes hebben echter weer een woordje gevonden om tot taboe te maken zodat ze hun standpunten niet hoeven verdedigen tegen volstrekt legitieme kritiek, want dat kunnen ze niet.
Lekker aan het bagatelliseren? Met je halve (on)waarheden en denigrerende ("laaggeletterden van Pointer") geframe?
  dinsdag 25 april 2023 @ 21:39:38 #250
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208902350
quote:

[..]
Men hangt er van alles aan vast hier. Met omvolking doelde men in eerste instantie op de herbevolking van verschillende gebieden in Oost-Europa. Voorbeeld: Koningsbergen (Russen), Danzig (Polen), Lviv (Oekraners) et cetera.
Ik denk dat het probleem met name is dat men niet wil denken in de trant van Nederlander als etnische groep maar enkel de Nederlander als nationaliteit.

Gaan we uit van het etnische niveau dan is een afname van Nederlanders in Nederland immers gewoon meetbaar en is omvolking (zonder noodzakelijke opzet) eerder een realiteit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208902480
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 21:37 schreef Homey het volgende:

[..]
Nee dat is het niet. Omvolking is een historisch feit in een aantal landen. Zie Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld. Of Australi.

In Nederland zie je zeker een omvolkingstrend. In de grote steden zijn autochtone Nederlanders al een minderheid. 60 jaar geleden was dat nog zeker 99% het geval, het is snel gegaan. Dit zijn nuchtere feiten, geen complot theorien.

Hoe bewust dit gebeurt is een andere discussie. Ook waar dit allemaal toe leidt ook.
Het woord "omvolking" gaat over een oorspronkelijk nazistische complottheorie die behelst dat de "elite" een welbewust plan uitvoert om de oorspronkelijke bevolking te vervangen.

In het huidige debat worden bijvoorbeeld het WEF met Klaus Schwab, Fauci, "globalisten", Bill Gates en diverse joodse miljardairs aangewezen als leden van deze samenzwerende elite. In heel extreme kringen worden daar ook nog babybloeddrinkende pedonetwerken en dergelijke bij verzonnen, maar niet iedere omvolkingstheorist gaat zo ver.

Wijzen op immigratie is geen bewijs voor een omvolkingscomplot. Het is hoogstens een poging om een rechtsextremistische samenzweringstheorie salonfhig te maken.
pi_208902544
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 21:47 schreef recursief het volgende:

[..]
Het woord "omvolking" gaat over een oorspronkelijk nazistische complottheorie dat de "elite" een welbewust plan uitvoert om de oorspronkelijke bevolking te vervangen.

In het huidige debat worden bijvoorbeeld het WEF met Klaus Schwab, Fauci, "globalisten", Bill Gates en diverse joodse miljardairs aangewezen als leden van deze samenzwerende elite. In heel extreme kringen worden daar ook nog babybloeddrinkende pedonetwerken en dergelijke bij verzonnen, maar niet iedere omvolkingstheorist gaat zo ver.

Wijzen op immigratie is geen bewijs voor een omvolkingscomplot. Het is hoogstens een poging om een rechtsextremistische samenzweringstheorie salonfhig te maken.
Precies!

Ik kan me nog een debat herinneren in de tweede kamer waarin een D66 lid hard werd aangepakt omdat hij stelde dat een ander lid die ON hier niet om wilde aanpakken nazipropaganda toestond..

Toen dacht bijna de hele tweede kamer dat het D66 lid die ander had uitgemaakt voor nazi. Terwijl ze niet doorhebben dat ON (en iedereen die het omvolkingstheorie aanhangt) de rest uitmaakt voor nazi's.. Aangezien de nazi's het idee "bedacht" hebben.
pi_208902696
quote:

[..]
Het woord "omvolking" gaat over een oorspronkelijk nazistische complottheorie die behelst dat de "elite" een welbewust plan uitvoert om de oorspronkelijke bevolking te vervangen.

Dewinter had het over feiten zoals veranderingen bevolkingssamenstelling. Het CBS bevestigd dit beeld. Er is omvolking, dat zie ik zelf als ik buiten loop. In hoeverre het opzet, onkunde, naiviteit of een andere oorzaak heeft kun je over discussiren. Niemand in de uitzending stelt dat het een geheim complot is.
Dus wederom is het Pointer hier die desinformatie, nepnieuws en complottheorien verspreid.
  dinsdag 25 april 2023 @ 22:04:49 #254
56749 BlaZ
pi_208902750
quote:

[..]
In de nazileer gaat het specifiek om Germaanse bevolkingen die geassimileerd worden door niet Germaanse bevolkingen in gebieden in Oost Europa waar de Germanen minderheden vormden.
  dinsdag 25 april 2023 @ 22:17:20 #255
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208902981
quote:

[..]

Fantasierijke en schrikbarende theorien zoals jij hier beschrijft bestaan er inderdaad, dat klopt. Maar is dit ook op deze manier besproken op ON? Want niet elke kritiek op migratie kun je natuurlijk op die manier wegzetten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In de nazileer gaat het specifiek om Germaanse bevolkingen die geassimileerd worden door niet Germaanse bevolkingen in gebieden in Oost Europa waar de Germanen minderheden vormden.
Inderdaad. Na de herovering van die gebieden wilde men zelf die gebieden 'omvolken' om ze 'Germaans' te maken. Wat tragisch genoeg nog voor een deel is gelukt ook. Maar dit heeft dus verder niets te maken met de discussie over de huidige migratieproblematiek in Europa. Theorien die je daarover hoort zijn voornamelijk op basis van het werk van Renaud Camus, genaamd 'Grand Remplacement'.
pi_208903296
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er zijn allerlei varianten, zoals bijvoorbeeld de "white genocide conspiracy".
pi_208903339
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:17 schreef HowardRoark het volgende:

Theorien die je daarover hoort zijn voornamelijk op basis van het werk van Renaud Camus, genaamd 'Grand Remplacement'.
De "grote vervangingstheorie" uit het boek van Camus is een variant van de extreem-rechtse omvolkingssamenzwering. Ander naampje, zelfde shit.

Immigratie op zich is niet "omvolking". De bewering dat onze elite/machthebbers bewust de oorspronkelijke bevolking willen vervangen is wel "omvolking". Wanneer het op ON over omvolking gaat, gaat het over het laatste.
  dinsdag 25 april 2023 @ 23:21:46 #258
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208903595
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:23 schreef Yevgeuni het volgende:

[..]
hypergevoelige mensen bij de npo
Maar het gebruik "neger" was niet het echte probleem he... Dat weet je wel toch?
Krekker is de bom!
pi_208903603
Arnold Karskens met zn debiele rode petje :')
  dinsdag 25 april 2023 @ 23:54:16 #260
56749 BlaZ
pi_208903817
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:17 schreef HowardRoark het volgende:

Maar dit heeft dus verder niets te maken met de discussie over de huidige migratieproblematiek in Europa. Theorien die je daarover hoort zijn voornamelijk op basis van het werk van Renaud Camus, genaamd 'Grand Remplacement'.
Recursief haalde de Nazileer aan, vandaar.
  dinsdag 25 april 2023 @ 23:56:53 #261
56749 BlaZ
pi_208903828
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:41 schreef recursief het volgende:

[..]
Er zijn allerlei varianten, zoals bijvoorbeeld de "white genocide conspiracy".
Binnen de nazileer, niet de neonazileer, was dit de opvatting. Dit hield ook direct verband met de vrede van Versailles waarbij grote groepen Duitsers buiten Oostenrijk en Duitsland te wonen kwamen. Zie bijvoorbeeld de honderdduizenden Duitsers alleen al in Danzig, of de Duitsers in Siebenbrgen of de Tsjechische gebieden.

Vandaar ook de ideen als "Heim ins Reich".
  woensdag 26 april 2023 @ 00:29:08 #262
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_208903929
Aha, de NPO wil dus een verdunning van Ongehoord Nederland? Ik vind dat eigenlijk wel ok.

Ben ik nou een extreem linkse fascist of wat?

:P
pi_208904870
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dewinter had het over feiten zoals veranderingen bevolkingssamenstelling. Het CBS bevestigd dit beeld. Er is omvolking, dat zie ik zelf als ik buiten loop. In hoeverre het opzet, onkunde, naiviteit of een andere oorzaak heeft kun je over discussiren. Niemand in de uitzending stelt dat het een geheim complot is.
Dus wederom is het Pointer hier die desinformatie, nepnieuws en complottheorien verspreid.
Niet dat een wijziging van de samenstelling van de bevolking per se nadelig hoeft te zijn (want daar lijkt het woord omvolking wel naar te hinten), als zowel de nieuwe als de oude bevolking maar dezelfde rechten krijgt/behoudt. Als de nieuwe bevolking de gewoontes van de oude bevolking respecteert en de oude bevolking ook de gewoontes van de nieuwe bevolking respecteert dan hoeft er niets aan de hand te zijn.
pi_208909391
quote:

[..]

Fout.

De omvolking van Australi en Nieuw-Zeeland -historische feiten- vond ruim voor de opmars van de nazi's plaats.

Het is dus geen complottheorie, maar een zeer doorgeslagen immigratiepraktijk, wat je dus in de historie vaker hebt zien gebeuren.

Dat jij in de je reacties alleen maar nazi dit en nazi dat roept, zegt alles over jou, maar niets over omvolking als een historisch feit.
pi_208909417
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 08:27 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niet dat een wijziging van de samenstelling van de bevolking per se nadelig hoeft te zijn (want daar lijkt het woord omvolking wel naar te hinten), als zowel de nieuwe als de oude bevolking maar dezelfde rechten krijgt/behoudt. Als de nieuwe bevolking de gewoontes van de oude bevolking respecteert en de oude bevolking ook de gewoontes van de nieuwe bevolking respecteert dan hoeft er niets aan de hand te zijn.
'als dit als dat'

de historie leert echter dat de rechten van de oorspronkelijke bevolking verdwijnen, en de nieuwkomers de nieuwe mores bepalen. Zo werkt het gewoon.

Je ziet in bepaalde gedeelten van Nederland al. Kijk naar Amsterdam Nieuw-West. Tijdens ramadan, een hele maand lang dus, mogen moslims gratis parkeren, ook op stoepen en op stukken gras.

Jij en ik krijgen daarvoor een flinke boete, moslims niet.
pi_208909443
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 23:22 schreef TLC het volgende:
Arnold Karskens met zn debiele rode petje :')
Hij had nooit met z'n eigen kop op tv gemoeten. ON heeft, zeker in het begin, grote fouten gemaakt.

Ik vind het persoonlijk niet sterk door continu met Baudet en van Haga aan te komen zetten, dan zit je teveel in het daadwerkelijke extreem-rechtse complot achtige hoek.

Beter hadden ze een podium kunnen bieden aan Omtzigt, BBB en JA21 en dus niet aan Baudet en van Haga.

Dan zou je veel sterker overkomen.
  Forum Admin woensdag 26 april 2023 @ 14:44:59 #268
pi_208909455
De term omvolking behelst een complot waarbij die immigratie aangestuurd wordt door een elite/"joden" om landen van binnenuit kapot te maken.

En dat is waar het spaak loopt.
pi_208910436
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:
De term omvolking behelst een complot waarbij die immigratie aangestuurd wordt door een elite/"joden" om landen van binnenuit kapot te maken.

En dat is waar het spaak loopt.
Nee, waar het spaak loopt is dat mensen denken het alleenrecht op de waarheid en op woorden te hebben, en dan maar anderen de mond snoeren.
pi_208910592
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, waar het spaak loopt is dat mensen denken het alleenrecht op de waarheid en op woorden te hebben, en dan maar anderen de mond snoeren.
complettheorieen zijn geen waarheden. Net als feitjes brengen maar 0 onderbouwing erbij zetten.

Maargoed, dat is hier bij sommigen aan een dood paard trekken.
pi_208910620
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:04 schreef Malavita het volgende:

[..]
complettheorieen zijn geen waarheden. Net als feitjes brengen maar 0 onderbouwing erbij zetten.

Maargoed, dat is hier bij sommigen aan een dood paard trekken.
Termen zijn geen theorien. Ik had al uitgelegd door wie en waarom dat woord tot theorie werd gebombardeerd teneinde het taboe te kunnen verklaren, maar die post moest ook al gezuiverd worden. Dat zien we ook overal in het maatschappelijk debat, dat de opponent ook ineens scheidsrechter blijkt te zijn, of rechter, jury en beul ineen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 26-04-2023 16:39:24 ]
  vrijdag 28 april 2023 @ 19:27:14 #272
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208935870
_O- _O-

twitter
pi_208969560
En door.

twitter
pi_208969646
Ben altijd benieuwd wat voor halve garen 's middags voor de buis zitten om die idioterie te kijken. Ik ken ze namelijk niet.
pi_209000135
100STE UITZENDING NU OP 1. *O*
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:39:03 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209000297
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:39 schreef Homey het volgende:

[..]
Fout.

De omvolking van Australi en Nieuw-Zeeland -historische feiten- vond ruim voor de opmars van de nazi's plaats.

Het is dus geen complottheorie, maar een zeer doorgeslagen immigratiepraktijk, wat je dus in de historie vaker hebt zien gebeuren.

Dat jij in de je reacties alleen maar nazi dit en nazi dat roept, zegt alles over jou, maar niets over omvolking als een historisch feit.
Ik hoop niet dat je de genocide op de Aboriginals gelijkstelt aan de massamigratie van nu. :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:25:01 #277
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_209000768
Het gaat gewoon om een woord: omvolking.
In WO2 heeft dat een negatieve connotatie gekregen, maar het woord zegt letterlijk: het vervangen van de ene bevolkingsgroep door een andere.
Dta is dus een neutrale beschrijving zonder waarde oordeel.
Hoe de omvolking wordt gerealiseerd is een andere vraag.
In Nederland gebeurt dit door immigratie in combinatie met teruglopende autochtone bevolking door emigratie en te weinig kinderen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:32:40 #278
182233 thedeedster
pi_209000849
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:25 schreef Oud_student het volgende:
In WO2 heeft dat een negatieve connotatie gekregen, maar het woord zegt letterlijk: het vervangen van de ene bevolkingsgroep door een andere.
In Nederland gebeurt dit door immigratie in combinatie met teruglopende autochtone bevolking door emigratie en te weinig kinderen.
In dit land zijn we heel goed in focussen op de semantiek. Gewoon door ouwehoeren over de toon van de muziek, maar nooit over de muziek zlf.
pi_209000913
quote:
Dit is gelul. Het is gewoon helemaal niet waar. En dat is al een paar keer in dit topic aan de orde geweest. Stop met het normaliseren van complottheorien, zeker die van (neo)nazistische oorsprong.
pi_209000951
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
's middags voor de buis zitten
Je kent waarschijnlijk niet genoeg werklozen en wajongklanten. Want wie zit er anders op dat tijdstip tv te kijken.
pi_209001105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:32 schreef thedeedster het volgende:

[..]
In dit land zijn we heel goed in focussen op de semantiek. Gewoon door ouwehoeren over de toon van de muziek, maar nooit over de muziek zlf.
En dan een perfect voorbeeld daarvan gelijk na je post.
pi_209001128
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:38 schreef recursief het volgende:

[..]
Dit is gelul. Het is gewoon helemaal niet waar. En dat is al een paar keer in dit topic aan de orde geweest. Stop met het normaliseren van complottheorien, zeker die van (neo)nazistische oorsprong.
Donder op, je probeert hier andermans woorden te monopoliseren. Mensen gaan zelf over hun woordkeuze en wat ze daarmee bedoelen. Jij maakt er een complottheorie van, omdat je het een taboe wil maken want je durft het er niet over te hebben.
  donderdag 4 mei 2023 @ 15:12:16 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209001904
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:38 schreef recursief het volgende:

[..]
Het is vooral duidelijk dat jij geen goed onderscheidt kan maken (of wil maken, ik denk dat het vooral dit is).
quote:
1) 'Umvolkung' (dit is de daadwerkelijke theorie met nazistische oorsprong). Duidt op het plan van Nazi-Duitsland om grote gebieden in Centraal en Oost-Europa vrij te maken van etnische minderheden. Zij wilden dat daar enkel Duitsers zouden komen te wonen. Joden, Roma's, maar ook mensen van Slavische komaf moesten plaats maken of waar mogelijk zich eventueel assimileren. De nazi's hadden immers een ziekelijke obsessie met 'raciale reinheid' als het om de bevolkingssamenstelling ging. Dit is bijvoorbeeld n van de vele bronnen die daar over schrijft.
quote:
2) De 'Great Replacement' theorie (die in Nederland dan ook wel 'omvolking' wordt genoemd). Heeft hier niets mee te maken, dit gaat niet over het vervangen van de bevolking in Centraal of Oost-Europa, maar over de enorme influx van migranten die de laatste decennia de samenstelling van menig land in West-Europa hebben veranderd. Dit is vooral op basis van het werk van een Franse schrijver genaamd Renaud Camus.

Een complotversie van deze tweede theorie stelt dat Europese politici, bestuurders en andere elite bewust deze mensen hierheen hebben gehaald om deze verandering in de samenstelling van de bevolking te veranderen. En dit gedachtegoed doet het nogal goed in extreemrechtse kringen waar meer dan eens daadwerkelijke xenofobie en racisme meespelen. Bron, maar hier zijn er ook velen van te vinden.
Theorie 2) heeft dus helemaal niets te maken heeft met theorie 1). In theorie 2) zit ook een kern van waarheid, want de samenstelling van de bevolking van veel Westerse Europese landen (vooral de grotere steden) is ook in relatief korte tijd enorm veranderd, dat is een feit. Camus zijn werk gaat hier alleen veel te ver in vind ik en tevens is er natuurlijk geen sprake van een kwade elite of een complot. Het is voornamelijk een compleet mismanagement en onderschatting geweest over hoe snel dit zou gaan.

En sinds de stroom opgang is gekomen is het heel lastig deze tegen te houden omdat elk land ook te maken heeft met allerlei weten en verdragen omtrent mensenrechten en het opvangen van asielzoekers. Daarnaast is het bijvoorbeeld soms lastig te achterhalen in hoeverre iemand daadwerkelijk een daadwerkelijke vluchteling is of een asielzoeker met enkel economische motieven. Ten slotte zijn er allemaal NGO's en activistenorganisaties actief die migratie juist willen bevorderen.

Dit moeten we kunnen bespreken en bekritiseren zonder dat mensen zoals jij alles proberen te scharen in de eerste categorie. Dit is gewoon een vervelend trucje om elke vorm van kritiek op de enorme migratie waar Europa mee te kampen heeft (gehad), onmogelijk te maken. Immers, alles is zogenaamd het 'normaliseren' van 'complottheorien' en 'nazisme'.
  donderdag 4 mei 2023 @ 15:25:33 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209002004
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:32 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zodra iemand zich ook druk maakt om de vorm, weet je ook dat ze inhoudelijk niets meer bij te dragen hebben en dus op de vorm gaan zitten.
1947-2016
pi_209002033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:43 schreef Homey het volgende:

[..]
Hij had nooit met z'n eigen kop op tv gemoeten. ON heeft, zeker in het begin, grote fouten gemaakt.

Ik vind het persoonlijk niet sterk door continu met Baudet en van Haga aan te komen zetten, dan zit je teveel in het daadwerkelijke extreem-rechtse complot achtige hoek.

Beter hadden ze een podium kunnen bieden aan Omtzigt, BBB en JA21 en dus niet aan Baudet en van Haga.

Dan zou je veel sterker overkomen.
Een redelijke omroep welke kijkers wil trekken maakt geen keus.
pi_209002060
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:51 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Journalistieke code NPO
Nee. Ik vind het nogal vreemd dat de NOS hier niet al eeuwen van beticht wordt.
pi_209002586
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Donder op, je probeert hier andermans woorden te monopoliseren. Mensen gaan zelf over hun woordkeuze en wat ze daarmee bedoelen. Jij maakt er een complottheorie van, omdat je het een taboe wil maken want je durft het er niet over te hebben.
Ik donder niet op. En ik ben niet degene die van omvolking een complottheorie maakt, het is een complottheorie, met de wortels in de nazitijd en daarna nieuw leven ingeblazen door neo-nazi's als David Lane en vervolgens omarmd door net wat minder extreme rechtsradicalen, in Nederland o.a. de ON-kliek. Maar ook de "white genocide conspiracy" is hier een vorm van. Niet omdat ik dat verzin maar omdat dat zo is. En dat kun je zelf ook uitzoeken. Er is genoeg bronnenmateriaal beschikbaar.
pi_209002637
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vooral duidelijk dat jij geen goed onderscheidt kan maken (of wil maken, ik denk dat het vooral dit is).
[..]
[..]
Theorie 2) heeft dus helemaal niets te maken heeft met theorie 1). In theorie 2) zit ook een kern van waarheid, want de samenstelling van de bevolking van veel Westerse Europese landen (vooral de grotere steden) is ook in relatief korte tijd enorm veranderd, dat is een feit. Camus zijn werk gaat hier alleen veel te ver in vind ik en tevens is er natuurlijk geen sprake van een kwade elite of een complot. Het is voornamelijk een compleet mismanagement en onderschatting geweest over hoe snel dit zou gaan.

En sinds de stroom opgang is gekomen is het heel lastig deze tegen te houden omdat elk land ook te maken heeft met allerlei weten en verdragen omtrent mensenrechten en het opvangen van asielzoekers. Daarnaast is het bijvoorbeeld soms lastig te achterhalen in hoeverre iemand daadwerkelijk een daadwerkelijke vluchteling is of een asielzoeker met enkel economische motieven. Ten slotte zijn er allemaal NGO's en activistenorganisaties actief die migratie juist willen bevorderen.

Dit moeten we kunnen bespreken en bekritiseren zonder dat mensen zoals jij alles proberen te scharen in de eerste categorie. Dit is gewoon een vervelend trucje om elke vorm van kritiek op de enorme migratie waar Europa mee te kampen heeft (gehad), onmogelijk te maken. Immers, alles is zogenaamd het 'normaliseren' van 'complottheorien' en 'nazisme'.
Een hoop gelul, maar "het werk van Renaud Camus" is een poging om deze samenzweringstheorie een intellectueel jasje te geven. Camus is bovendien ook een rechtsextremist en waar hij het over heeft is dezelfde complottheorie als waar al die omvolkingscomplotters het over hebben.
  donderdag 4 mei 2023 @ 17:23:54 #289
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209002994
Benieuwd trouwens of vanavond Filip de Winter nog even bij ON mag komen uitleggen dat de kampbeulen de echte slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog waren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209003151
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:44 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik donder niet op. En ik ben niet degene die van omvolking een complottheorie maakt, het is een complottheorie, met de wortels in de nazitijd en daarna nieuw leven ingeblazen door neo-nazi's als David Lane en vervolgens omarmd door net wat minder extreme rechtsradicalen, in Nederland o.a. de ON-kliek. Maar ook de "white genocide conspiracy" is hier een vorm van. Niet omdat ik dat verzin maar omdat dat zo is. En dat kun je zelf ook uitzoeken. Er is genoeg bronnenmateriaal beschikbaar.
Nee, 'omvolking' is gewoon een samengesteld woord uit om en volk en daarmee heeft het meteen een betekenis. Dat er ook allerlie complottheorien rondgaan over met welk motief en wie erachter zit maakt het gebruik van dat woord nog niet een complottheorie.
pi_209003842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, 'omvolking' is gewoon een samengesteld woord uit om en volk en daarmee heeft het meteen een betekenis. Dat er ook allerlie complottheorien rondgaan over met welk motief en wie erachter zit maakt het gebruik van dat woord nog niet een complottheorie.
Vermoeiend hoor. Maar nee, "omvolking" heeft een duidelijke en goed gedocumenteerde etymologie en die kun je niet op deze manier bagatelliseren.
  donderdag 4 mei 2023 @ 18:51:15 #292
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209003970
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:48 schreef recursief het volgende:

[..]
Een hoop gelul, maar "het werk van Renaud Camus" is een poging om deze samenzweringstheorie een intellectueel jasje te geven. Camus is bovendien ook een rechtsextremist en waar hij het over heeft is dezelfde complottheorie als waar al die omvolkingscomplotters het over hebben.
Als je mijn toch hele duidelijke post, met academische bronnen, gaat wegzetten als 'een hoop gelul' en bovendien nog een leuke stropop probeert op te tuigen, houdt het discussiren (voor zover dat ook berhaupt je intentie was) wel op.
pi_209004043
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het verschil kunnen maken tussen een werkwoord en een lijdend voorwerp is ook niet altijd even makkelijk zo te zien. ;)
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 19:13:56 #294
pi_209004289
Het is toch ook helemaal niet zo lastig. Het onderwerp is niet taboe, maar zoals een @HowardRoark ook aangeeft is het niet de bedoeling zaken in het extreme te trekken om een discussie te killen.

Daar staat tegenover dat het gebruik van de term omvolking nogal wat voeten in de aarde heeft vanwege de relatie tot hierboven geschreven. En de figuren die het veelal aan de haren bij slepen doen dat niet omdat ze het zo relevant vinden maar omdat ze wel degelijk in datzelfde complot geloven en de term salonfhig willen maken.

Ik bedoel, zelfs de VN of EU (even kwijt welke precies) spreekt van vervangingsmigratie. Dat is geen complot om het westen te slopen verder. Al krijg ik ook daar geen heel lekker gevoel bij.
pi_209004775
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:48 schreef recursief het volgende:

[..]
Ah, het is een andere Camus, ik was al verbaasd.
pi_209004823
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 18:39 schreef recursief het volgende:

[..]
Vermoeiend hoor. Maar nee, "omvolking" heeft een duidelijke en goed gedocumenteerde etymologie en die kun je niet op deze manier bagatelliseren.
Dat betekent helemaal niet dat alle mensen die de term gebruiken daarmee doelen op die complottheorie.
pi_209004844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is toch ook helemaal niet zo lastig. Het onderwerp is niet taboe, maar zoals een @:HowardRoark ook aangeeft is het niet de bedoeling zaken in het extreme te trekken om een discussie te killen.

Daar staat tegenover dat het gebruik van de term omvolking nogal wat voeten in de aarde heeft vanwege de relatie tot hierboven geschreven. En de figuren die het veelal aan de haren bij slepen doen dat niet omdat ze het zo relevant vinden maar omdat ze wel degelijk in datzelfde complot geloven en de term salonfhig willen maken.

Ik bedoel, zelfs de VN of EU (even kwijt welke precies) spreekt van vervangingsmigratie. Dat is geen complot om het westen te slopen verder. Al krijg ik ook daar geen heel lekker gevoel bij.
Tegelijkertijd zijn er natuurlijk wel complotten om de natiestaten te verzwakken en sociale cohesie te verminderen. De massa-immigratie helpt wel. De hoofdmotivatie zal heel plat, stijging BNP en stijging vastgoedprijzen ten bate van de afromers en andere parasieten, ook bij gebrek aan echte productiviteitsgroei. Het is allemaal natuurlijk uitstekend nieuws voor de globalisten.
pi_209005042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat betekent helemaal niet dat alle mensen die de term gebruiken daarmee doelen op die complottheorie.
Dat klopt. Net zoals dat niet iedereen die op een partij met fascistische trekjes stemt ook zelf een fascist is.
  donderdag 4 mei 2023 @ 19:58:01 #299
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209005073
quote:
En zo is het!

Maar bij deze krijg je wel een stempel: Racist!
pi_209005102
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:56 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat klopt. Net zoals dat niet iedereen die op een partij met fascistische trekjes stemt ook zelf een fascist is.
Ja, ook dat klopt idd.
Maar het klopt ook dat dergelijke verwijten al jarenlang worden gebruikt om de discussie dood te slaan.
pi_209005341
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ja, ook dat klopt idd.
Maar het klopt ook dat dergelijke verwijten al jarenlang worden gebruikt om de discussie dood te slaan.
Ik vind het gevaar van normalisering hier wel op de loer liggen. Als de betekenis van zo een woord keer op keer gebagatelliseerd wordt zullen bepaalde figuren de kans grijpen om hun gif te spuien onder het excuus dat deze term een doodnormaal woord is. Als een wolf in schaapskleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')