abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208884789
quote:
NPO wil dat vergunning Ongehoord Nederland wordt ingetrokken na derde boete

De NPO wil dat de vergunning van omroep Ongehoord Nederland (ON!) wordt ingetrokken. De raad van bestuur heeft een verzoek daartoe neergelegd bij staatssecretaris Uslu.

Het verzoek volgt op de derde boete die de NPO aan de omroep heeft opgelegd. Die bedraagt 131.885 euro. Dit bedrag komt boven op de eerdere boetes van 84.098 euro en 56.065 euro. ON! noemt de nieuwe boete in een reactie een "hernieuwde aanval op de vrijheid van meningsuiting".

Bij herhaalde overtredingen kan de publieke omroep een verzoek indienen om een omroep niet meer te erkennen, zoals de wettelijke formulering luidt. De NPO schrijft nu geen andere mogelijkheid te zien dan over te gaan tot "het uiterste middel dat de wetgever de NPO heeft toegekend; een verzoek aan de staatssecretaris Cultuur en Media om de voorlopige erkenning in te trekken."

Een woordvoerder van Uslu bevestigt dat het verzoek is gedaan om de vergunning in te trekken. De staatssecretaris heeft tijd nodig om het verzoek goed te bekijken. Ze gaat om juridisch advies vragen en stuurt deze week nog een brief naar de Kamer.

Stelselmatig code overtreden
De derde boete krijgt Ongehoord Nederland omdat in het actualiteitenprogramma Ongehoord Nieuws "stelselmatig" de journalistieke code van de NPO is overtreden. De NPO verwijst daarbij naar onderzoek van de Ombudsman Margo Smit.

De boete werd in januari al aangekondigd. De raad van bestuur van de NPO schreef destijds in een toelichting over "een patroon van het systematisch delen van aantoonbaar onjuiste informatie". Dat was volgens de NPO de strekking van het onderzoek van NPO-ombudsman Smit.

Ongehoord Nederland-voorzitter Arnold Karskens zegt dat hij de boetes "tot bij de hoogste rechterlijke instanties zal aanvechten".
Phoe.. een ingreep die je eigenlijk niet wil.. Maar gezien de flink toegenomen haat vanuit wappies en extreem rechts kan je bijna niet anders.
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 24 april 2023 @ 13:30:39 #2
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208884834
ERG mooi. Hoewel het überhaupt te debiel voor woorden is dat zoiets ooit het publiek bestel heeft bereikt. Bedankt voor niets, Slob.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208884840
Arme staatssecretaris Uslu. Ook nog van D66 wat in deze kringen als een rode lap op een stier werkt.

Ik zou het eerste beste Corendon-toestel pakken en even de storm afwachten in het buitenland. Want dit verzoek moet je direct honoreren natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_208884882
Heeft iemand voorbeelden van de onjuiste informatie die ze verspreiden?
pi_208884890
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 13:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
serieus?
pi_208884906
quote:
De derde boete krijgt Ongehoord Nederland omdat in het actualiteitenprogramma Ongehoord Nieuws "stelselmatig" de journalistieke code van de NPO is overtreden.
Vertaling: Moet weg van D66.
  maandag 24 april 2023 @ 13:35:20 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208884914
Dat zou tijd worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208884921
quote:
Stelselmatig code overtreden
De derde boete krijgt Ongehoord Nederland omdat in het actualiteitenprogramma Ongehoord Nieuws "stelselmatig" de journalistieke code van de NPO is overtreden. .
Dus je wil mee doen met de NPO, vervolgens hou je je niet aan de regels waar je akkoord mee bent gegaan en vervolgens ga je er over janken dat daar gevolgen aan zitten. :'):')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208884941
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:35 schreef Nober het volgende:

[..]
Vertaling: Moet weg van D66.
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:30 schreef trein2000 het volgende:
Arme staatssecretaris Uslu. Ook nog van D66 wat in deze kringen als een rode lap op een stier werkt.
_O- _O- Zo voorspelbaar als een klok, dat volk.
  maandag 24 april 2023 @ 13:39:51 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208884992
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:27 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Phoe.. een ingreep die je eigenlijk niet wil.. Maar gezien de flink toegenomen haat vanuit wappies en extreem rechts kan je bijna niet anders.
Hardop gelachen.

Denken dat 'extreem rechts' op tv te zien is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208885008
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hardop gelachen.

Denken dat 'extreem rechts' op tv te zien is.
Het stikt van de hakenkruizen idd.
Plaats hier uw advertentie
  maandag 24 april 2023 @ 13:41:26 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208885011
Ondertussen is Karskens 132k aan het bedelen :')

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 24 april 2023 @ 13:42:46 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208885026
Prima als ze laster verspreiden moet er gehandhaafd worden en de wappietroep volgens de regels uit het bestel worden getrapt.

En als Karkens laster blijft verspreiden dan graag helemaal blut procederen die kerel.
  maandag 24 april 2023 @ 13:44:29 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208885056
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 13:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
Laten we dat niet doen want dan is het topic zo vol.
pi_208885062
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2023 13:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
_O- _O- Zo voorspelbaar als een klok, dat volk.
Zie ook de zaak De Mos en de documentaire Kaag.

De fascisten van D66.

maandag 24 april 2023 @ 13:45:23 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208885071
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Het stikt van de hakenkruizen idd.
Lekker makkelijk om iets gelijk te framen als extreem rechts.

Ongehoord Nederland is gewoon bagger tv. Maar er zitten zeker valide standpunten bij. Door dit soort frames krijg je een mooie stok om mee te slaan.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208885082
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:44 schreef Nober het volgende:

[..]

De fascisten van D66.

Eng ventje
  maandag 24 april 2023 @ 13:46:08 #18
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208885086
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:44 schreef Nober het volgende:

[..]

De fascisten van D66.

Ja maar die is van het andere team dan mag dat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208885095
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:30 schreef Koffieplanter het volgende:
ERG mooi. Hoewel het überhaupt te debiel voor woorden is dat zoiets ooit het publiek bestel heeft bereikt. Bedankt voor niets, Slob.
Zelfde kun je eigenlijk ook zeggen over Omroep Zwart.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208885117
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Lekker makkelijk om iets gelijk te framen als extreem rechts.

Ongehoord Nederland is gewoon bagger tv. Maar er zitten zeker valide standpunten bij. Door dit soort frames krijg je een mooie stok om mee te slaan.
Je bent tegenwoordig nog al snel extreem rechts. Als een wat genuanceerdere mening hebt over bv klimaat word je zo weg gezet als extreem rechts.
pi_208885124
Jammer.

Niet dat dit een gemis is, maar als het van de NPO weg gaat, dan zal het vast op internet doorgaan en zijn de onderwerpen en meningen alleen maar extremer. De vaste kijkers laten zich er door beïnvloeden, dus zal de haat ook wel weer verder toenemen.
pi_208885154
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:27 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
O, dus het toch vanwege de standpunten? De laffe oorlogshitsjertjes kunnen weer niet anders, we moeten wel, het overkomt ons allemaal maar.

Wat gebeurt er precies als ze niks doen? Helemaal niks volgens mij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 24 april 2023 @ 13:50:33 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208885166
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:46 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zelfde kun je eigenlijk ook zeggen over Omroep Zwart.
Wat doen zij verkeerd?
pi_208885199
pi_208885214
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
O, dus het toch vanwege de standpunten? De laffe oorlogshitsjertjes kunnen weer niet anders, we moeten wel, het overkomt ons allemaal maar.

Over welke personen heb je het precies?
pi_208885222
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zetten puur aan tot haat, dat soort lui horen niet op TV maar op zijn minst op de longstay in een GGZ kliniek.

Trouwens janken om een safespace want oh oh de BNW'ers worden zo beledigd... Om vervolgens in NWS mensen uit te maken voor Oorlogshitser.

Ik ben niet de persoon die hier achter ene Vladimir P aanloopt...
pi_208885297
Opmerkelijke timing na deze recente uitspraak van het commisariaat voor de media:

https://www.adformatie.nl(...)-ongehoord-nederland

‘Niet passend en ook onevenredig’ om met extra maatregelen bovenop die van NPO te komen.
pi_208885348
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ze zetten puur aan tot haat, dat soort lui horen niet op TV maar op zijn minst op de longstay in een GGZ kliniek.

Trouwens janken om een safespace want oh oh de BNW'ers worden zo beledigd... Om vervolgens in NWS mensen uit te maken voor Oorlogshitser.

Ik ben niet de persoon die hier achter ene Vladimir P aanloopt...
Het echte haat zaaien vond plaats op de NOS/Nova in de tijd van Fortuyn. We weten hoe dat is afgelopen.
pi_208885397
Haha, benieuwd waar die figuren zoals Raisa Blommestijn terecht komen.
pi_208885415
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Het echte haat zaaien vond plaats op de NOS/Nova in de tijd van Fortuyn. We weten hoe dat is afgelopen.
Dus laten we het nu weer gebeuren: "want hunnie deden het ook!". Dus moeten we nu, maar wachten totdat de taart van Van Ranst is gepromoveerd naar een kogel??
  maandag 24 april 2023 @ 14:05:23 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208885458
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Je bent tegenwoordig nog al snel extreem rechts. Als een wat genuanceerdere mening hebt over bv klimaat word je zo weg gezet als extreem rechts.
Mooie dooddoener en frame van de klimaatgekkies.
En laten we eerlijk zijn, het werkt lekker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')