abonnement Unibet Coolblue
pi_208820861


Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicolaï (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm geïnspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 19 april 2023 @ 00:03:38 #2
163650 Greys
pi_208821011
Ik ben de lapo van het vorige topic nog even geestelijk aan het verwerken. Hashtag oud.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 19 april 2023 @ 00:30:44 #3
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_208821154
Ze hadden beter rinus gestuurd deze twee zingen vals.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  ESF Reporter woensdag 19 april 2023 @ 06:28:23 #4
87554 Cee
Welluk?
pi_208821501
Ik weet dat origineel zijn lastig is voor ze, maar het zou dagjesmensen als bovenstaande sieren als ze iets meer energie steken in het bedenken van een andere naam dan Rinus, vooral omdat ze wel de moeite nemen om hier even gehoord te worden.
pi_208821569
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 06:28 schreef Cee het volgende:
Ik weet dat origineel zijn lastig is voor ze, maar het zou dagjesmensen als bovenstaande sieren als ze iets meer energie steken in het bedenken van een andere naam dan Rinus, vooral omdat ze wel de moeite nemen om hier even gehoord te worden.
Het is wel de hardste schreeuwer van 2022, dus denk dat hij gewoon niet beter kan dan dit.
  ESF Reporter woensdag 19 april 2023 @ 07:33:35 #6
87554 Cee
Welluk?
pi_208821647
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 07:08 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Het is wel de hardste schreeuwer van 2022, dus denk dat hij gewoon niet beter kan dan dit.
Misschien kan hij beter zanger Rinus inzetten dan.
pi_208821740
Ik vind One More Night nog steeds geweldig O+ :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208822136
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 07:55 schreef GeorgeM het volgende:
Ik vind One More Night nog steeds geweldig O+ :@
Ik ook, had ook meer verdiend! De styling was alleen een ramp.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208822167
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 08:42 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik ook, had ook meer verdiend! De styling was alleen een ramp.
Ja, wie dat had bedacht :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208822230
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 07:33 schreef Cee het volgende:

[..]
Misschien kan hij beter zanger Rinus inzetten dan.
Denk het ook, want hij was best vals hè?
pi_208822244
Ik wil nog even melden hier dat ik Treble wél leuk vond en nog altijd de hele tekst meezing. :@ Net als O julissi van Ishtar 🇧🇪.
Hotapnyc
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 08:53:47 #12
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208822257
Jongens, we dwalen al een tijdje best wat af van Mia en Dion he
pi_208822266
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 08:42 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik ook, had ook meer verdiend! De styling was alleen een ramp.
Ja, dat heeft de uitslag geen goed gedaan. Al denk ik ook niet dat we een Top 5 hebben weggegooid ofzo. Het is vooral bijgebleven dat Gordon bij dat NSF een beetje genaaid werd, maar dat had ongetwijfeld niet heel veel beter gescoord.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208822272
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2023 08:53 schreef Momo het volgende:
Jongens, we dwalen al een tijdje best wat af van Mia en Dion he
Daar zullen ze blij mee zijn, even geen kritiek :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208822316
Inmiddels zijn we naar plek 18 gezakt.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  woensdag 19 april 2023 @ 09:01:36 #16
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208822338
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 08:59 schreef GeorgeM het volgende:
Inmiddels zijn we naar plek 18 gezakt.
bij mij nog op 16 ??
... en huiver mee
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 09:02:37 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208822346
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 08:59 schreef GeorgeM het volgende:
Inmiddels zijn we naar plek 18 gezakt.
Nouja de winst odds vind ik wel minder intressant rond die plekken, als er eenmaal iets geld in zit daal je ook niet meer echt. We staan daar nog boven landen die wel doorgaan naar de finale volgens de kwalificatie odds. Daar is Letland langzaam naar ons toe aan het trekken, die staan bijvoorbeeld 35ste in de winst odds.
pi_208822561
Ik hoop nog steeds op een masterplan dat we ineens een liveopname zien waarop ze het wel samen kunnen. Ben alleen bang dat ze dat nu ook niet meer aandurven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208822831
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 09:01 schreef Giggio het volgende:

[..]
bij mij nog op 16 ??
Misschien kijk je bij Betfair? Ik kijk naar Eurovisionworld.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208822841
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 09:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja de winst odds vind ik wel minder intressant rond die plekken, als er eenmaal iets geld in zit daal je ook niet meer echt. We staan daar nog boven landen die wel doorgaan naar de finale volgens de kwalificatie odds. Daar is Letland langzaam naar ons toe aan het trekken, die staan bijvoorbeeld 35ste in de winst odds.
Het is ook alleen maar even ter info.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  woensdag 19 april 2023 @ 09:54:54 #21
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208822863
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 09:50 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Misschien kijk je bij Betfair? Ik kijk naar Eurovisionworld.
ik ook :Y

op PC nog op 16
op tablet idd op 18
... en huiver mee
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 19 april 2023 @ 10:15:58 #22
163650 Greys
pi_208823034
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 09:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop nog steeds op een masterplan dat we ineens een liveopname zien waarop ze het wel samen kunnen. Ben alleen bang dat ze dat nu ook niet meer aandurven.
Ik hoop zó dat we maandagavond tijdens de Juryshow in de arena zijn en dat ze daar dan gewoon keihard shinen en goed klinken en ze na afloop in gedachten hun middelvingers kunnen opsteken. (Sterker nog, dat ze even hun middelvingers opsteken in de camera's van Aran enzo, degenen die het qua venijn toch wel iets te ver uit de hand lieten lopen.)

Een mens mag hopen. Zou het beste scenario zijn voor iedereen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 19 april 2023 @ 10:33:40 #23
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208823197
Ik hoop dat er in ieder geval iets van een act is.
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 10:36:20 #24
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208823223
Toch wordt het nummer nog elke dag ongeveer 70.000 keer gestreamd op Spotify, best veel mensen luisteren er wel gewoon naar.
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 11:16:25 #25
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208823604
twitter


Aran is er druk mee
pi_208823654
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Aran is er druk mee
Echt komkommertijd, dit had makkelijk een ééndagsitem kunnen/moeten zijn, maar het wordt zo wel uitgemolken :')
pi_208823667
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 10:36 schreef Momo het volgende:
Toch wordt het nummer nog elke dag ongeveer 70.000 keer gestreamd op Spotify, best veel mensen luisteren er wel gewoon naar.
Waarvan zo’n 50.000 van Nederlanders.

Ter vergelijking Loreen heeft hier 106.000 streams per dag, Beau heeft ook een goed effect gehad blijkbaar. :P
pi_208823690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Aran is er druk mee
Zelfs de Dickvoormekaar podcast (over het wel en wee bij Feyenoord) had het er al over. Het ESF leeft in elk geval wel in Nederland. Dat is dan ongeacht het resultaat hoopgevend voor de toekomst, zullen we maar zeggen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 11:36:39 #29
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208823760
Gezien de repetities vanaf nu beginnen, hier is een speciaal topic daarvoor:

ESF / [2023] Rehearsals
pi_208823879
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Aran is er druk mee
Hij zat maandag ook al in het Belgische (VRT) Journaal als duider. ;(
leven zoals het leven is
pi_208824052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zelfs de Dickvoormekaar podcast (over het wel en wee bij Feyenoord) had het er al over. Het ESF leeft in elk geval wel in Nederland. Dat is dan ongeacht het resultaat hoopgevend voor de toekomst, zullen we maar zeggen.
Het gaat niet goed en dan leeft het opeens :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208824092
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Aran is er druk mee
Bij gebrek aan een eigen leven misschien?
  woensdag 19 april 2023 @ 12:35:05 #33
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208824423
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:04 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Bij gebrek aan een eigen leven misschien?
Meilandjes hadden het denk ik te druk vandaag :P
pi_208824796
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2023 10:15 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik hoop zó dat we maandagavond tijdens de Juryshow in de arena zijn en dat ze daar dan gewoon keihard shinen en goed klinken en ze na afloop in gedachten hun middelvingers kunnen opsteken. (Sterker nog, dat ze even hun middelvingers opsteken in de camera's van Aran enzo, degenen die het qua venijn toch wel iets te ver uit de hand lieten lopen.)

Een mens mag hopen. Zou het beste scenario zijn voor iedereen.
Waarom is er een juryshow als er 100% televote is?
pi_208824820
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:05 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Waarom is er een juryshow als er 100% televote is?
Omdat er ook iets mis kan gaan met de televote en dan geldt wel de jurystem. Voor San Marino zal dit sowieso wel het geval zijn :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208824862
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Aran is er druk mee
Die voelt zich nu echt Mr. Songfestival ja, onze duider. Jammer dat er niemand is die die valse nichtenkift doorziet. :')

"Boehoe, ze hebben me laten staan in november bij die auto en nu vind ik alles stom, onbetrouwbaar en amateuristisch"

En natuurlijk valt er genoeg te zeiken (doen wij ook) maar hij is er een soort persoonlijke vendetta van gaan maken. Daar heeft ie trouwens wel meer een handje van, ook bij die MeToo-kwesties.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheVulture op 19-04-2023 13:14:59 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 19 april 2023 @ 13:22:03 #37
163650 Greys
pi_208825050
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:05 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Waarom is er een juryshow als er 100% televote is?
Omdat ze sowieso de hele show inclusief interval acts en Italië deelnemer enzo moeten opnemen in vol ornaat voor als er tijdens de live show dinsdag iets mis gaat, dan starten ze de tape van maandagavond in!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208825159
We hebben al vaker voor complete plot twists gestaan in deze topics dus waarom niet deze keer!?
Het is al vaker anders gelopen dan gedacht. Hopelijk zijn de bakken kritiek een eye opener! *O*

Ik vind het trouwens onvoorstelbaar dat ‘iedereen’ zich ermee wil bemoeien en serieus opperen dat we ons terugtrekken. Doe even normaal. :')
pi_208825181
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:31 schreef vencodark het volgende:
We hebben al vaker voor complete plot twists gestaan in deze topics dus waarom niet deze keer!?
Het is al vaker anders gelopen dan gedacht. Hopelijk zijn de bakken kritiek een eye opener! *O*

Ik vind het trouwens onvoorstelbaar dat ‘iedereen’ zich ermee wil bemoeien en serieus opperen dat we ons terugtrekken. Doe even normaal. :')
Het kan alleen maar beter gaan, zou je denken.
Mensen zijn er als de kippen bij als dit soort dingen gebeuren, lekker bashen omdat je zelf geen leven hebt |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208825193
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:48 schreef Jason22 het volgende:

[..]
Hij zat maandag ook al in het Belgische (VRT) Journaal als duider. ;(
Ik mag hopen dat het daar over het Songfestival in het algemeen ging en niet alleen over dat de Nederlandse kandidaten vals zongen? :D
pi_208825433
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:34 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat het daar over het Songfestival in het algemeen ging en niet alleen over dat de Nederlandse kandidaten vals zongen? :D
Dat laatste. ;( Ging over dat er in Nederland veel ophef was over het vals zingen en toen mocht Aran dat duiden. Werd aan het einde van het late journaal gebracht als een soort van ‘uitsmijter’.
leven zoals het leven is
pi_208825524
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:06 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Omdat er ook iets mis kan gaan met de televote en dan geldt wel de jurystem. Voor San Marino zal dit sowieso wel het geval zijn :Y
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:22 schreef Greys het volgende:

[..]
Omdat ze sowieso de hele show inclusief interval acts en Italië deelnemer enzo moeten opnemen in vol ornaat voor als er tijdens de live show dinsdag iets mis gaat, dan starten ze de tape van maandagavond in!
Ah, super duidelijk antwoord :D Ik dacht dat de juries nu gewoon tegelijkertijd met de rest naar het optreden zou kijken. En dat van de big 5 landen vind ik ook wel logisch
pi_208825659
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 09:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop nog steeds op een masterplan dat we ineens een liveopname zien waarop ze het wel samen kunnen. Ben alleen bang dat ze dat nu ook niet meer aandurven.
Ja, ik ook dus.
Hotapnyc
pi_208825693
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:04 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Bij gebrek aan een eigen leven misschien?
Vorig jaar volgde ik de Wiwi livestreams en je zag Aran steeds onopvallend opvallend in hun beeld staan en lopen en kijken. Hij houdt iig wel van aandacht. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:06 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Omdat er ook iets mis kan gaan met de televote en dan geldt wel de jurystem. Voor San Marino zal dit sowieso wel het geval zijn :Y
Het geldt ook als back-up uitzending, mocht er wat misgaan met de live-show. :Y
Edit: wat Greys zegt dus. :D

[ Bericht 21% gewijzigd door Cirilico op 19-04-2023 14:28:14 ]
Hotapnyc
pi_208825932
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:56 schreef Jason22 het volgende:

[..]
Dat laatste. ;( Ging over dat er in Nederland veel ophef was over het vals zingen en toen mocht Aran dat duiden. Werd aan het einde van het late journaal gebracht als een soort van ‘uitsmijter’.
Oh wow _O-
pi_208826186
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:04 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Bij gebrek aan een eigen leven misschien?
Andre is weer bij Monique. Daar valt ook geen juice meer uit te halen :P
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 15:42:05 #47
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208826286
Het leuke is dat zangtechnisch Burning vele malen uitdagender is dan Arcade.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 15:42:22 #48
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208826291
En daarmee extreem dodelijk, in potentie.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 19 april 2023 @ 15:55:08 #49
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208826390
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:22 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Vorig jaar volgde ik de Wiwi livestreams en je zag Aran steeds onopvallend opvallend in hun beeld staan en lopen en kijken. Hij houdt iig wel van aandacht. :P
[..]
Het geldt ook als back-up uitzending, mocht er wat misgaan met de live-show. :Y
Edit: wat Greys zegt dus. :D
Aran heeft zeker *; op William
... en huiver mee
pi_208826527
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:06 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Omdat er ook iets mis kan gaan met de televote en dan geldt wel de jurystem. Voor San Marino zal dit sowieso wel het geval zijn :Y
Volgens mij wordt in de zowel in de semi's als de finale een samengestelde televote van andere landen gebruikt, dus denk niet dat dat het geval is. Maar kan best zijn dat je gewoon gelijk hebt :Y
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208826547
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:09 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Volgens mij wordt in de zowel in de semi's als de finale een samengestelde televote van andere landen gebruikt, dus denk niet dat dat het geval is. Maar kan best zijn dat je gewoon gelijk hebt :Y
Volgens mij is dat nu van tafel omdat het 100% televote is, maar misschien heb ik het mis :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208826586
Finale gaan we denk ik niet eens halen. Wat een tegenvaller.
  woensdag 19 april 2023 @ 16:20:48 #53
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208826684
:o)
pi_208826808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:14 schreef Poepz0r het volgende:
Finale gaan we denk ik niet eens halen. Wat een tegenvaller.
Ik vind dit ook van sommige mensen, maar p0ep happens.
pi_208827441
Het kan best zijn dat ik het helemaal mis heb, en dat het meer "wishful thinking" is, maar ik begin een beetje het gevoel/idee te krijgen dat dit hele gedoe misschien uiteindelijk wel eens heel verrassend kan uitpakken voor de Nederlandse inzending. Stel dat het nummer van het begin af aan goed was uitgevoerd zonder 1 valse noot. Dan had het vervolgens rondom de Nederlandse inzending maar een beetje voortgekabbeld, en zou het waarschijnlijk in Nederland pas weer een beetje worden opgepikt in de week van de halve finales. Nu is er echter enorm veel ophef en reuring rondom onze inzending, berichten de Nederlandse media er dagelijks over, heeft iedereen het erover, en is het al dagenlang trending op Twitter e.d. Dan kan het toch haast niet anders dan dat dat ook in het buitenland opvalt, waardoor ze het er daar ook meer over hebben.

Zoiets is natuurlijk waarschijnlijk veel interessanter dan bv. de inzending van Zweden, die al maandenlang de favoriet is bij de bookmakers voor de winst, maar waar verder vrij weinig omheen gebeurt. Nu gaat er ook een zangcoach mee aan de slag, en misschien komen er evt ook nog backing vocals bij, en word hun stage performance mogelijk ook beter. Stel dat het dan uiteindelijk toch wel een prima optreden wordt in de halve finale zonder 1 valse noot, samen met al die extra aandacht, sws in Nederland, en mogelijk ook in het buitenland, dan zou het helemaal niet onmogelijk hoeven te zijn dat ze in de finale kunnen komen, en het verrassend goed doen in de finale door al die aandacht. Maar, zoals ik al zei, misschien is dit slechts "wishful thinking"...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forumtijger op 19-04-2023 17:44:46 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  woensdag 19 april 2023 @ 17:47:25 #56
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208827705
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:25 schreef Forumtijger het volgende:
Het kan best zijn dat ik het helemaal mis heb, en dat het meer "wishful thinking" is, maar ik begin een beetje het gevoel/idee te krijgen dat dit hele gedoe misschien uiteindelijk wel eens heel verrassend kan uitpakken voor de Nederlandse inzending. Stel dat het nummer van het begin af aan goed was uitgevoerd zonder 1 valse noot. Dan had het vervolgens rondom de Nederlandse inzending maar een beetje voortgekabbeld, en zou het waarschijnlijk in Nederland pas weer een beetje worden opgepikt in de week van de halve finales. Nu is er echter enorm veel ophef en reuring rondom onze inzending, berichten de Nederlandse media er dagelijks over, heeft iedereen het erover, en is het al dagenlang trending op Twitter e.d. Dan kan het toch haast niet anders dan dat dat ook in het buitenland opvalt, waardoor ze het er daar ook meer over hebben.

Zoiets is natuurlijk waarschijnlijk veel interessanter dan bv. de inzending van Zweden, die al maandenlang de favoriet is bij de bookmakers voor de winst, maar waar verder vrij weinig omheen gebeurt. Nu gaat er ook een zangcoach mee aan de slag, en misschien komen er evt ook nog backing vocals bij, en word hun stage performance mogelijk ook beter. Stel dat het dan uiteindelijk toch wel een prima optreden wordt in de halve finale zonder 1 valse noot, samen met al die extra aandacht, sws in Nederland, en mogelijk ook in het buitenland, dan zou het helemaal niet onmogelijk hoeven te zijn dat ze in de finale kunnen komen, en het verrassend goed doen in de finale door al die aandacht. Maar, zoals ik al zei, misschien is dit slechts "wishful thinking"...
Dit is tekstboek wishful thinking :P "Als Mia en Dion opeens geen Mia en Dion meer zijn dan komt het prima in orde."

Uiteindelijk lijdt de valse zang vooral af van dat je zit te kijken naar 2 mensen van het charismaniveau 'leuk op de bonte avond'. en dat is misschien nog wel belangrijker dan de zang. Bij een Duncan en een S10 zat/stond er echt iemand op dat podium en dan kon je bij S10 de slechte zang (door de stress/emotie) bij de eerste halve finale nog vergeven.

Overigens wel eens dat we nog steeds een vrij grote kans hebben om in de finale terecht te komen, uiteindelijk gaan er 10 vd 15 door en kan je 2 acts nu al afschrijven in onze halve finale, dus de odds zijn in ons voordeel wat dat betreft, zeker als de zang op orde is. Maar dat maakt het dan nog niet een goede act. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Wienerschnitzels op 19-04-2023 17:56:40 ]
  woensdag 19 april 2023 @ 17:48:53 #57
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208827722
Veel naïevere teksten zijn op dit forum idd niet getikt.
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 18:12:32 #58
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208828000
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:48 schreef Eightyone het volgende:
Veel naïevere teksten zijn op dit forum idd niet getikt.
Laat mensen hoop hebben op een beter resultaat :)
pi_208828346
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Laat mensen hoop hebben op een beter resultaat :)
Psies. Als tegenwicht voor alle doemdenkerij die ook ruim voldoende aanwezig is.
pi_208828503
Rita Ora vertelt straks in Boulevard wat ze van Mia en Dion vindt. :')
Hotapnyc
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 18:45:31 #61
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208828534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:43 schreef Cirilico het volgende:
Rita Ora vertelt straks in Boulevard wat ze van Mia en Dion vindt. :')
Je kan me zo voor de gek houden, maar het zal wel waar zijn
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 18:46:28 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208828544
pi_208828570
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dion deelt zelf al dagen niets meer en Mia heel weinig, echt sneu. Ik hoop dat ze nog wel kunnen genieten en er uiteindelijk wel zin in hebben, in plaats van met een ellendig gevoel richting Liverpool gaan.
  woensdag 19 april 2023 @ 18:49:30 #64
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208828585
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi dat ze de moed erin houden en dat Duncan een positieve noot (huehue) probeert te brengen!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208828611
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Je kan me zo voor de gek houden, maar het zal wel waar zijn
Is echt zo :D .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208828618
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:34 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Psies. Als tegenwicht voor alle doemdenkerij die ook ruim voldoende aanwezig is.
De mediahysterie is natuurlijk nogal overdreven, maar feit is dat we dit jaar een hele matige inzending hebben. Dat kun je moeilijk anders beargumenteren. Dus de kans dat het de finale haalt (laat staan een goed resultaat in die finale) is nogal klein. Dat is geen doemdenkerij maar gewoon realisme. Doemdenkerij zou zijn als je voorspelt dat ze door het podium heen zakken ofzo.
  woensdag 19 april 2023 @ 18:51:51 #67
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208828622
Aran draagt wit, geen geel!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 19 april 2023 @ 18:53:51 #68
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208828658
[Boulevard] Dit is ook flauw, ene Kimberly die lekker thuis na misschien wel 100 takes een stukjes van Burning Daylight zingt wat wel zuiver klinkt. "Misschien kan zijn wel gaa of kan ze als backing mee"

Rita Ora in het voorstukje over Mia & Dion: "Ik denk dat het zenuwen zijn, ze moeten blijven oefenen" .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208828697
Oh jezus, ze gaan Rita Ora ook echt de live versie laten horen? :')
pi_208828768
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Je kan me zo voor de gek houden, maar het zal wel waar zijn
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:51 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Is echt zo :D .
Hotapnyc
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 19:02:06 #71
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208828780
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:53 schreef Arizona het volgende:
[Boulevard] Dit is ook flauw, ene Kimberly die lekker thuis na misschien wel 100 takes een stukjes van Burning Daylight zingt wat wel zuiver klinkt. "Misschien kan zijn wel gaa of kan ze als backing mee"

Rita Ora in het voorstukje over Mia & Dion: "Ik denk dat het zenuwen zijn, ze moeten blijven oefenen" .
Ja, ook wel flauw, zag ook wel meerdere mensen een stukje zingen op social media en dat dan mensen zeiden, nee jij moet gaan niet Mia en Dion, want die kunnen niet zingen, jij wel. Mia en Dion doen het ook prima aan de keukentafel :+ , ga het maar doen op een groot podium. Beetje makkelijk hoe mensen denken.
pi_208828800
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:56 schreef Em31 het volgende:
Oh jezus, ze gaan Rita Ora ook echt de live versie laten horen? :')
Boulevard (Aran?) weet natuurlijk wat ze moeten vragen/tonen voor de meeste sensatie.
Hotapnyc
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 19:05:31 #73
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208828820
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:03 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Boulevard (Aran?) weet natuurlijk wat ze moeten vragen/tonen voor de meeste sensatie.
Dit is wel een stukje camping zender hoor :D
pi_208828859
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is wel een stukje camping zender hoor :D
Ik kijk het ook al paar jaar niet meer, maar voor Eurovisie blijf ik ff hangen. Wilde eigenlijk Met het mes op tafel gaan terugkijken tot ik zag dat Aran daar weer stond in z'n kloffie. :P
Hotapnyc
pi_208828902
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Oke leuk, maar 'laten we even een foto maken voor een lelijke muur een een winkelwagentje'.
Koel en donker bewaren
  woensdag 19 april 2023 @ 19:16:32 #76
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208828988
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:53 schreef Arizona het volgende:
Rita Ora in het voorstukje over Mia & Dion: "Ik denk dat het zenuwen zijn, ze moeten blijven oefenen" .
Rita Ora in het echte stukje over Mia & Dion: "Ik denk dat het zenuwen zijn, ze moeten blijven oefenen, dat doe ik ook altijd" .

Werkelijk de enige zin die ze erover zei, verder ging het alleen over haar eigen muziek.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 19 april 2023 @ 19:17:03 #77
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208828993
quote:
9s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:11 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Oke leuk, maar 'laten we even een foto maken voor een lelijke muur een een winkelwagentje'.
Daar had ik nog niet eens op gelet :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 19 april 2023 @ 19:34:28 #78
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208829247
quote:
9s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:11 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Oke leuk, maar 'laten we even een foto maken voor een lelijke muur een een winkelwagentje'.
Training van vandaag was boodschappen doen voor Duncan. :+
  woensdag 19 april 2023 @ 19:40:19 #79
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208829358
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk dat Duncan deze foto deelt. Echter zie ik in de foto een Mia en Dion die heel bang/onzeker kijken.

En dat is de schuld van alle haters! Elke azijnzeiker, bedankt! (Ik heb het dan over de haters en de media)

Ik vertrouw erop dat het goed komt en dat ze nog kunnen gaan genieten.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208829706
Beetje positiviteit. Deze youtuber denkt dat we een potentiele dark horse zijn :)
(Dat vindt hij ook van Polen maar dat mag de pret niet drukken :7)

pi_208829738
Ja maar mogelijk is die winkelwagen onderdeel van de staging
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 20:01:10 #82
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208829751
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 20:00 schreef Nashipeer het volgende:
Ja maar mogelijk is die winkelwagen onderdeel van de staging
Mia en Dion gaan verkleed als AH hamsters?
pi_208829785
De comments over 1 foto _O-. Ik ben blij dat Duncan laat zien dat hij er voor ze is. De scheldwoorden die ik voorbij heb zie komen :r .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208829814
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 20:00 schreef Nashipeer het volgende:
Ja maar mogelijk is die winkelwagen onderdeel van de staging
Als ze met die winkelwagentjes van die trap afkomen om hun entree te maken in Jackass-stijl winnen ze deze semi.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208830362
Je kunt over die foto ook zeggen: ze zien er moe uit, ze hebben vast hard gewerkt.
pi_208830564
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2023 20:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als ze met die winkelwagentjes van die trap afkomen om hun entree te maken in Jackass-stijl winnen ze deze semi.
Plus nog iets van dit :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208831074
tiktok


Weet niet of het hier al gedeeld is, maar dit ziet er zo leuk uit, hopelijk genieten ze ook echt!
pi_208831916
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Met name Mia ziet er afgepeigerd uit. Ik heb ze een "team komt goed"-berichtje gestuurd O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208831938
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:53 schreef Arizona het volgende:
[Boulevard] Dit is ook flauw, ene Kimberly die lekker thuis na misschien wel 100 takes een stukjes van Burning Daylight zingt wat wel zuiver klinkt. "Misschien kan zijn wel gaa of kan ze als backing mee"

Rita Ora in het voorstukje over Mia & Dion: "Ik denk dat het zenuwen zijn, ze moeten blijven oefenen" .
Die vendetta van Boulevard begint echt belachelijke vormen aan te nemen. Alsof er echt geen ander nieuws is :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 19 april 2023 @ 22:31:12 #90
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208832022
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 21:33 schreef Thrts het volgende:
[ tiktok ]

Weet niet of het hier al gedeeld is, maar dit ziet er zo leuk uit, hopelijk genieten ze ook echt!
Stukje zang wat je hier hoort klinkt ook wederom prima.

Bewijst weer wat ik inderdaad dacht: dit zijn gewoon zenuwen en spanning (met dan als oorzaak eventueel onervarenheid?)
pi_208832324
Ik kom er net wel achter dat m'n gaydar bij Dion Blijkbaar kapot is. Zag op Tiktok dat ie verloofd is met een vrouw :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 22:55:41 #92
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208832332
Duitsers hebben speciale televisie show op NDR waar ze alle nummers cijfers geven uit 12 punten, beide een jury in de studio en publiek online. Gebaseerd op de versies die online staan op officiële YouTube kanaal, dus voor ons de videoclip. Dit was de uitslag van de eerste halve finale met dank aan @koffieleuk

(jury + online)
Finland - 11.5 + 9.9 - 21.4 points
Norway - 8.6 + 8.3 – 16.9 points
Sweden 8.5 + 8.0 - 16.5 points
Czechia 7.1 + 7.9 - 15.0 points
Croatia - 8.5 + 5.4 – 13.9 points
Latvia - 6.8 + 6.2 – 13 points
Moldova - 5.6 +7.1 - 12.7 points
Malta - 6.8 + 5.8 – 12.6 points
Serbia – 6.0 + 6.4 – 12.4 points
Israel - 5.7 + 5.9 - 11.6 points

non-qualifiers:
Netherlands - 5.0 + 5.8 - 10.8 points
Portugal – 4.6 + 5.9 – 10.5 points
Azerbaijan - 5.7 - 4.4 - 10.1 points
Switzerland - 3.6 + 6.4 - 10.0 points
Ireland – 3.8 + 4.0 – 7.8 points
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 19 april 2023 @ 23:34:46 #93
163650 Greys
pi_208832555
Portugal nog onder NL vind ik wel heel apart.

En Kroatië zo hoog? Inclusief jury. Wauw. Hahaha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 19 april 2023 @ 23:42:02 #94
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_208832572
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  ESF Reporter woensdag 19 april 2023 @ 23:42:56 #95
87554 Cee
Welluk?
pi_208832575
Wat worden de meningen van die random mannetjes over wat voor onderwerp dan ook toch overtrokken belangrijk gevonden zeg.
pi_208832634
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik kom er net wel achter dat m'n gaydar bij Dion Blijkbaar kapot is. Zag op Tiktok dat ie verloofd is met een vrouw :D
Ik heb het filmpje twee keer gekeken, omdat ik verbaasd was dat zijn verloofde inderdaad een vrouw is.
Fijn dat ik niet de enige ben die fout zat :D
pi_208832658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 21:33 schreef Thrts het volgende:
[ tiktok ]

Weet niet of het hier al gedeeld is, maar dit ziet er zo leuk uit, hopelijk genieten ze ook echt!
2 cents:
Mia zonder pony: nooit meer veranderen. Een tien. :)
Wist niet dat Dion hetero was.

Leuk filmpje. :Y
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208832664
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Met name Mia ziet er afgepeigerd uit. Ik heb ze een "team komt goed"-berichtje gestuurd O+
Altijd goed een positief bericht maar dat afgepeigerd valt toch ook wel mee? Gewoon zonder een laag make-up maar verder prima.
pi_208833060
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik kom er net wel achter dat m'n gaydar bij Dion Blijkbaar kapot is. Zag op Tiktok dat ie verloofd is met een vrouw :D
Niet helemaal relevant voor dit topic maar dat had ik met Bart uit K-otic. Ik had echt verwacht dat die inmiddels met een man zou zijn maar nope: een vrouw en een paar koters. :P
pi_208833303
Even een voorbeeld van hoe het ook kan in de media is dan Marieke Elsinga. Net in de ochtendshow van Qmusic zat Mattie Valk weer a la Boulevard en vi schijtlollig te doen door steeds het valse fragmentje in te starten en Mia en Dion de grond in te stampen. Volgens mij knapte er iets bij Marieke want ze ging er fel tegenin en nam Mia en Dion enorm in bescherming, met argumenten alsof ze hier op het forum meeleest.
  ESF Reporter donderdag 20 april 2023 @ 08:20:09 #101
87554 Cee
Welluk?
pi_208833332
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 08:14 schreef Berkske het volgende:
Even een voorbeeld van hoe het ook kan in de media is dan Marieke Elsinga. Net in de ochtendshow van Qmusic zat Mattie Valk weer a la Boulevard en vi schijtlollig te doen door steeds het valse fragmentje in te starten en Mia en Dion de grond in te stampen. Volgens mij knapte er iets bij Marieke want ze ging er fel tegenin en nam Mia en Dion enorm in bescherming, met argumenten alsof ze hier op het forum meeleest.
Een paar dagen geleden nam ze het ook voor hen op, terwijl Mattie er vervolgens weer het laatste woord over wilde hebben door te zeggen dat het gebagger allemaal best moet kunnen.

Uitgerekend hij zou moeten weten hoe het is als er mensen je zo publiekelijk te kakken blijven zetten.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 09:37:28 #102
163650 Greys
pi_208833915
Mensen moeten het verschil leren tussen dingen als "had toch iets meer van het lied verwacht", "ze komen best afstandelijk over", "oops daar gaat nogal iets mis qua live zang"

Of

"OPDIONDEREN"
"Ze moeten zich kapot schamen"
"Ze zien er niet uit"
"Ze kúnnen niet zingen"
en er met alle nationale media tegelijk boven op duiken met Team Aran als opjager.

Het ene kan want is gewone mening of kritiek of teleurstelling en dat is vrij gangbaar bij dit soort dingen, je hoeft niet te liegen. Het andere is een heksenjacht en persoonlijke haatcampagne en te veel op de man.

Het slaat te veel door.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 09:44:23 #103
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208833974
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:37 schreef Greys het volgende:
Mensen moeten het verschil leren tussen dingen als "had toch iets meer van het lied verwacht", "ze komen best afstandelijk over", "oops daar gaat nogal iets mis qua live zang"

Of

"OPDIONDEREN"
"Ze moeten zich kapot schamen"
"Ze zien er niet uit"
"Ze kúnnen niet zingen"
en er met alle nationale media tegelijk boven op duiken met Team Aran als opjager.

Het ene kan want is gewone mening of kritiek of teleurstelling en dat is vrij gangbaar bij dit soort dingen, je hoeft niet te liegen. Het andere is een heksenjacht en persoonlijke haatcampagne en te veel op de man.

Het slaat te veel door.
Als mensen zo los gaan op iemand die ze niet kennen denk ik dat er wel iets mis moet zijn. Iemand die 10 berichten stuurt dat ze er niet uit zien zal zelf ook wel geen hunk/babe zijn hoor. Dat is gewoon trappen naar iemand die al op de grond ligt. En dit is ook niet een fenomeen van enkel jeugd deze heftige reacties. Zie ook genoeg mensen die ik van profielfoto 60+ schat of die zoiets zeggen dat we terug moeten naar Frizzle Sizzle helemaal los gaan.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 09:50:36 #104
163650 Greys
pi_208834023
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Als mensen zo los gaan op iemand die ze niet kennen denk ik dat er wel iets mis moet zijn. Iemand die 10 berichten stuurt dat ze er niet uit zien zal zelf ook wel geen hunk/babe zijn hoor. Dat is gewoon trappen naar iemand die al op de grond ligt. En dit is ook niet een fenomeen van enkel jeugd deze heftige reacties. Zie ook genoeg mensen die ik van profielfoto 60+ schat of die zoiets zeggen dat we terug moeten naar Frizzle Sizzle helemaal los gaan.
Er bestaat gewoon heel veel kutvolk, zo blijkt maar weer. Lekker harteloos keihard hakken en natrappen inderdaad. En zeker niet alleen de jonkies, want kijk maar naar de emmers olie die gierend van de lach of op enorm verbeten toon op nationale tv op het vuur worden gesmeten door volwassenen.

Mensen hier zeiden het al eerder, maar Mia had idd gewoon gelijk achteraf toen ze zei dat NL helemaal niet zo tof is om te wonen.

En vooral die lui die dan verontwaardigd roepen MOET IK DAN LIEGEN DAT IK HET GOED VIND OFZOOOO die snappen er niks van. Nee, niemand zegt dat kritiek niet mag. Die had en heeft bijna iedereen wel, hier ook. Maar dat erin vastbijten en niet meer loslaten wordt gewoon eng en gaat te ver.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2023 @ 10:09:41 #105
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208834219
99 van de 100 die dat doen zijn ook mensen die sowieso al willen haten op het ESF. Die zitten stiekem in de bosjes te wachten hopende dat iemand struikelt, zodat ze kunnen natrappen.

Laagste van het laagste.

Je kan gewoon zeggen "ik vind dit slecht en ze zingen echt vals" en "kiescommissie heeft op alle fronten keihard gefaald", maar als je uiterlijk etc. er bij gaat halen ben je gewoon af.
pi_208834242
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Er bestaat gewoon heel veel kutvolk, zo blijkt maar weer. Lekker harteloos keihard hakken en natrappen inderdaad. En zeker niet alleen de jonkies, want kijk maar naar de emmers olie die gierend van de lach of op enorm verbeten toon op nationale tv op het vuur worden gesmeten door volwassenen.

Mensen hier zeiden het al eerder, maar Mia had idd gewoon gelijk achteraf toen ze zei dat NL helemaal niet zo tof is om te wonen.

En vooral die lui die dan verontwaardigd roepen MOET IK DAN LIEGEN DAT IK HET GOED VIND OFZOOOO die snappen er niks van. Nee, niemand zegt dat kritiek niet mag. Die had en heeft bijna iedereen wel, hier ook. Maar dat erin vastbijten en niet meer loslaten wordt gewoon eng en gaat te ver.
Ik weet niet of dat in andere landen anders is. Hooguit in Scandinavië acht ik de kans aanwezig dat met wat minder met anderen bezig is op Social Media maar dan gaat ze daar lekker wonen. Heerlijk 5 maanden depressiviteit in de winter ^O^
pi_208834295
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Er bestaat gewoon heel veel kutvolk, zo blijkt maar weer. Lekker harteloos keihard hakken en natrappen inderdaad. En zeker niet alleen de jonkies, want kijk maar naar de emmers olie die gierend van de lach of op enorm verbeten toon op nationale tv op het vuur worden gesmeten door volwassenen.

Mensen hier zeiden het al eerder, maar Mia had idd gewoon gelijk achteraf toen ze zei dat NL helemaal niet zo tof is om te wonen.

En vooral die lui die dan verontwaardigd roepen MOET IK DAN LIEGEN DAT IK HET GOED VIND OFZOOOO die snappen er niks van. Nee, niemand zegt dat kritiek niet mag. Die had en heeft bijna iedereen wel, hier ook. Maar dat erin vastbijten en niet meer loslaten wordt gewoon eng en gaat te ver.
Ik denk niet dat mensen over de grens zo heel anders zijn hoor. Het is tenminste niet zo dat Twitterberichten in het Engels nou zo'n vorm van enorme subtiliteit zijn.

Het enige wat opvalt is dat Nederlanders (links/rechts/midden, maakt niet uit) zo heel veel energie in dingen kunnen steken, waar ze naar eigen zeggen totaal niet mee bezig zijn. Of dat nou over sport, religie, TV, evenementen of wat dan ook gaat. Elders lijken ze toch nog net iets eerder de "hoe heb jij hier last van"-vraag te stellen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 10:40:17 #108
163650 Greys
pi_208834420
Ik denk toch wel verschil te zien in hoe de Nederlandse MEDIA omgaan hiermee in vergelijking andere landen. Ik heb daar geen massale heksenjacht gezien op nationale tv en radio. Maar misschien heb ik die gemist dan. Als er een persoonlijke kift is (destijds met Raadtgever met de manager van Waylon en nu met Aran, zo lijkt) bijten ze en laten ze niet meer los en wakkeren ze alles extra aan.

Socials is een ander verhaal, dat zal overal idd wel gebeuren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208834695
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 10:40 schreef Greys het volgende:
Ik denk toch wel verschil te zien in hoe de Nederlandse MEDIA omgaan hiermee in vergelijking andere landen. Ik heb daar geen massale heksenjacht gezien op nationale tv en radio. Maar misschien heb ik die gemist dan. Als er een persoonlijke kift is (destijds met Raadtgever met de manager van Waylon en nu met Aran, zo lijkt) bijten ze en laten ze niet meer los en wakkeren ze alles extra aan.

Socials is een ander verhaal, dat zal overal idd wel gebeuren.
Ik geloof dat dat in Frankrijk nu ook is gebeurd. En Mae Muller krijgt veel bagger over zich heen van de rioolkranten daar. Verder krijg ik soms ook het gevoel dat het hier wel heel extreem kan zijn. Het ironische is alleen dat deze bagger vooral uit een hoek komt die ook graag iedereen laten weten dat ze echt niets met dat vreselijke Songfestival hebben. Ze zitten te wachten tot ze los kunnen.
  donderdag 20 april 2023 @ 11:15:14 #110
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_208834760
Heeft er iemand over nagedacht dat dit gewoon een Act is.
Als het Songfestival begint dat ze opeens wel kunnen zingen.
Heel verdacht dit allemaal en de media trapt erin.
pi_208834761
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:50 schreef Greys het volgende:
En vooral die lui die dan verontwaardigd roepen MOET IK DAN LIEGEN DAT IK HET GOED VIND OFZOOOO die snappen er niks van. Nee, niemand zegt dat kritiek niet mag. Die had en heeft bijna iedereen wel, hier ook. Maar dat erin vastbijten en niet meer loslaten wordt gewoon eng en gaat te ver.
Die mensen wíllen niet eens meer dat het een succes wordt. Nee, Mia en Dion moeten helemaal kapotgemaakt worden nu. Als we niet positief tevreden gesteld kunnen worden, dan maar negatief... want leed is ook vermaak hè.
pi_208834887
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik kom er net wel achter dat m'n gaydar bij Dion Blijkbaar kapot is. Zag op Tiktok dat ie verloofd is met een vrouw :D
Ik zat bij hem inderdaad al te twijfelen welke kant op hij swingt. :D
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 08:14 schreef Berkske het volgende:
Even een voorbeeld van hoe het ook kan in de media is dan Marieke Elsinga. Net in de ochtendshow van Qmusic zat Mattie Valk weer a la Boulevard en vi schijtlollig te doen door steeds het valse fragmentje in te starten en Mia en Dion de grond in te stampen. Volgens mij knapte er iets bij Marieke want ze ging er fel tegenin en nam Mia en Dion enorm in bescherming, met argumenten alsof ze hier op het forum meeleest.
Die kreeg zelf ook van alles over zich heen toen ze Luuk Ikink verving als side-kick bij RTL Late Night toendertijd. Eigenlijk ontweek ze bewust social media maar Linda de Mol verklapte onbewust live aan tafel dat iedereen nare dingen over haar schreef, waar zij nog totaal geen weet van had. Arme Marieke.
En nu heeft iedereen ook weer een mening over Alles is Muziek, wat gewoon heel slecht is.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:09 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik geloof dat dat in Frankrijk nu ook is gebeurd. En Mae Muller krijgt veel bagger over zich heen van de rioolkranten daar. Verder krijg ik soms ook het gevoel dat het hier wel heel extreem kan zijn. Het ironische is alleen dat deze bagger vooral uit een hoek komt die ook graag iedereen laten weten dat ze echt niets met dat vreselijke Songfestival hebben. Ze zitten te wachten tot ze los kunnen.
Ik gok dat de Britse (roddel)pers de laagste van de laagste is van alle pers op aarde. Als je kijkt naar hoe ze Diana en Megan Markle hebben behandeld.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:15 schreef KingRadler het volgende:
Heeft er iemand over nagedacht dat dit gewoon een Act is.
Als het Songfestival begint dat ze opeens wel kunnen zingen.
Heel verdacht dit allemaal en de media trapt erin.
Ja, ik hou daar nog altijd rekening mee. Als het zo is, is het alleen niet verlopen zoals zij hadden gehoopt. :D Daarom ben ik ook tegen grappen die geen grapje zijn (dan bedoel ik dat je acties daadwerkelijk uitvoert) of waar je anderen negatief mee beïnvloedt. Of over serieuze zaken.
Hotapnyc
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 11:42:51 #113
163650 Greys
pi_208835025
Ik geloof nooit dat (toch wel) beginnende artiesten expres slecht gaan zingen tijdens preparties - waarvan ze weten dat dat eeuwig op internet blijft staan - puur als grap of als verrassingseffect.

Wat ik wél denk is dat het in Liverpool nog steeds goed kan komen met een complete regie en hun houvast daaraan en de voor alle pers besloten repetities daar die ze zelf kunnen terugzien en verbeteren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208835073
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:42 schreef Greys het volgende:
Ik geloof nooit dat (toch wel) beginnende artiesten expres slecht gaan zingen tijdens preparties - waarvan ze weten dat dat eeuwig op internet blijft staan - puur als grap of als verrassingseffect.

Wat ik wél denk is dat het in Liverpool nog steeds goed kan komen met een complete regie en hun houvast daaraan en de voor alle pers besloten repetities daar die ze zelf kunnen terugzien en verbeteren.
Dit. Ik gok ook dat een gedeelte van het vals zingen inderdaad komt omdat ze zichzelf zijn gaan overschreeuwen omdat het voor een zaal met juichende fans was. Als het strak geregisseerd wordt voor tv kun je je daar meer op focussen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 20 april 2023 @ 11:50:01 #115
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208835087
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:15 schreef KingRadler het volgende:
Heeft er iemand over nagedacht dat dit gewoon een Act is.
Als het Songfestival begint dat ze opeens wel kunnen zingen.
Heel verdacht dit allemaal en de media trapt erin.
Waarom zouden ze dat doen?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 20 april 2023 @ 11:58:17 #116
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208835143
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 10:40 schreef Greys het volgende:
Ik denk toch wel verschil te zien in hoe de Nederlandse MEDIA omgaan hiermee in vergelijking andere landen. Ik heb daar geen massale heksenjacht gezien op nationale tv en radio. Maar misschien heb ik die gemist dan. Als er een persoonlijke kift is (destijds met Raadtgever met de manager van Waylon en nu met Aran, zo lijkt) bijten ze en laten ze niet meer los en wakkeren ze alles extra aan.

Socials is een ander verhaal, dat zal overal idd wel gebeuren.
Niet om het allemaal goed te praten (Boulevard en Shownieuws gaan de laatste 2-3 dagen wel erg ver, Boulevard die ook maar te pas en te onpas het meest valse deel van het optreden herhaalt).

Maar het is wel ook een beetje eigen schuld door compleet onzichtbaar te zijn in de media (terwijl je beide compleet onbekenden zijn voor het publiek) in de voorbereiding waardoor iedereen toewerkte naar het eerste live optreden en dat valt dan tegen en dan ontploft de hele boel.

Daarnaast door die hele onzichtbaarheid is er ook geen enkele sociale rem om de kritiek in te houden, omdat we ze simpelweg niet kennen en is er ook zo goed als geen enkele houvast (buiten de studioversie) dat Dion en Mia een betere act zijn dan wat ze nu hebben laten zien.

Maar al die actualiteitenprogramma's zijn ook gewoon verschrikkelijk lui (en het zijn er nogal veel), dus ieder klein ophef wordt al snel uitvergroot omdat het een makkelijk item maakt en de Arans en Santegoeds van deze wereld lijken me inderdaad überhaupt vrij rancuneuze types als ze genegeerd worden of niet serieus genomen worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wienerschnitzels op 20-04-2023 12:04:59 ]
pi_208835176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:

Maar het is wel ook een beetje eigen schuld door compleet onzichtbaar te zijn in de media (terwijl je beide compleet onbekenden zijn voor het publiek) in de voorbereiding waardoor iedereen toewerkte naar het eerste live optreden en dat valt dan tegen en dan ontploft de hele boel.

Daarnaast door die hele onzichtbaarheid is er ook geen enkele sociale rem om de kritiek in te houden, omdat we ze simpelweg niet kennen en is er ook zo goed als geen enkele houvast (buiten de studioversie) dat Dion en Mia een betere act zijn dan wat ze nu hebben laten zien.
Ook wel mee eens, het is volgens mij zelfs de intrinsieke motivatie van schuimbekkende Aran. Die pakt ze nu keihard terug omdat ze inderdaad vanaf november verstoppertje hebben gespeeld. Dan ontploft het nog harder in je gezicht als het dan mis gaat.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 12:14:44 #118
163650 Greys
pi_208835287
Het verstopperige was ook een beetje suf, maar zou geen reden mogen zijn om zó hard tekeer te gaan. Dit lijkt een pure wraakactie omdat hij z'n zin niet kreeg. Net als met het AD enkele jaren geleden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 12:16:40 #119
375570 crew  Cyan9
pi_208835302
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik kom er net wel achter dat m'n gaydar bij Dion Blijkbaar kapot is. Zag op Tiktok dat ie verloofd is met een vrouw :D
Ach, die van mij vertrouw ik al jaren niet meer. En terecht, want ook hier had ik fout gezeten. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 12:21:09 #120
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208835322
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:14 schreef Greys het volgende:
Het verstopperige was ook een beetje suf, maar zou geen reden mogen zijn om zó hard tekeer te gaan. Dit lijkt een pure wraakactie omdat hij z'n zin niet kreeg. Net als met het AD enkele jaren geleden.
Dat was toch met Waylon?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208835343
Ik gun dat soort mensen ook altijd stiekem een bakje karma, zoals Albert Verlinde ook een paar flink onderuit is gegaan en daarna pas besefte dat hij te ver was gegaan. :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 12:26:40 #122
163650 Greys
pi_208835381
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:21 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dat was toch met Waylon?
Ja. Die waren boos dat ze de primeur niet kregen van de manager van Waylon dat hij mee zou doen. De manager had uitgelegd 'dat kan toch niet want AvroTros maakt dat zélf bekend natuurlijk'. Boze appjes over en weer tussen AD en manager, die heeft Waylon later nog geopenbaard om te laten zien waar al die giftige stukkies in het AD nou toch vandaan kwamen.

Er zijn iets te veel mensen in de media die denken dat ze alles kunnen eisen en zo niet nemen ze wraak en dat reageren ze dan kennelijk af op de deelnemers zelf. :{

Disclaimert: ook zij mogen gewoon kritiek uiten uiteraard. Want er is best veel om kritiek op te hebben dit jaar. Maar het moet geen puur gif en pure haat gaan worden. En dat is het nu wel geworden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208835421
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dit. Ik gok ook dat een gedeelte van het vals zingen inderdaad komt omdat ze zichzelf zijn gaan overschreeuwen omdat het voor een zaal met juichende fans was. Als het strak geregisseerd wordt voor tv kun je je daar meer op focussen.
Nee, sterker nog, het zou me eerder verbazen als het in Liverpool niet redelijk klinkt. Je hebt dan betere techniek, veel repetities en je kan de backings sommige moeilijke klusjes laten oplossen. Hoewel Jan Smit elk jaar roept dat iedere artiest (behalve Nederland en Zweden) klinkt als een dronken toerist in een karaokebar in Bangkok, zijn er maar weinigen die echt zo slecht klinken dat de televoting eronder gaat lijden.

Wat wel een probleem wordt, is hoe het overkomt. Ze bulken niet van chemie, vertrouwen en charisma, en als ze dan ook nog volledig gefocust zijn op het zuiver zingen, kan dat snel ongemakkelijk overkomen in beeld.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter donderdag 20 april 2023 @ 12:32:48 #124
87554 Cee
Welluk?
pi_208835429
Lieve Aran, als je dit leest, ik leef met je mee. Je krijgt ook maar betaald voor clickbaiterige stukjes en het kan ook voor jou niet fijn zijn om alleen maar bezig te moeten zijn met zuur doen over Mia & Dion en The Holy Loreen de hemel in te prijzen terwijl dit verder zo’n tof en muzikaal divers jaar is. Vergeet niet af en toe te focussen op de leuke dingen van het ESF, de andere 35 nummers, de productie etc., als zelfverklaard ESF liefhebber. Je zit nu zo continu te baggeren en rondjes te draaien en je moet er zelf nog een beetje van kunnen genieten.

Geniet je nog wel?

Groetjes!
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 12:33:32 #125
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208835436
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:26 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja. Die waren boos dat ze de primeur niet kregen van de manager van Waylon dat hij mee zou doen. De manager had uitgelegd 'dat kan toch niet want AvroTros maakt dat zélf bekend natuurlijk'. Boze appjes over en weer tussen AD en manager, die heeft Waylon later nog geopenbaard om te laten zien waar al die giftige stukkies in het AD nou toch vandaan kwamen.

Er zijn iets te veel mensen in de media die denken dat ze alles kunnen eisen en zo niet nemen ze wraak en dat reageren ze dan kennelijk af op de deelnemers zelf. :{

Disclaimert: ook zij mogen gewoon kritiek uiten uiteraard. Want er is best veel om kritiek op te hebben dit jaar. Maar het moet geen puur gif en pure haat gaan worden. En dat is het nu wel geworden.
Ok, ik dacht dat het kwam dat de favoriete lied van de verslaggever niet werd gekozen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 12:39:04 #126
163650 Greys
pi_208835483
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:33 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ok, ik dacht dat het kwam dat de favoriete lied van de verslaggever niet werd gekozen
Misschien ook nog wel, maar dat met die manager en de appjes was er in elk geval. Pure persoonlijke kift vaak, deels. Brrrr.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208835521
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:09 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik geloof dat dat in Frankrijk nu ook is gebeurd. En Mae Muller krijgt veel bagger over zich heen van de rioolkranten daar. Verder krijg ik soms ook het gevoel dat het hier wel heel extreem kan zijn. Het ironische is alleen dat deze bagger vooral uit een hoek komt die ook graag iedereen laten weten dat ze echt niets met dat vreselijke Songfestival hebben. Ze zitten te wachten tot ze los kunnen.
Dat de Franse inzending vooraf of achteraf door de Fransen zelf wordt afgezeken zou bepaald niet voor het eerst zijn.

Kom ik toch weer bij Lisa Angell, die werd na haar teleurstellende resultaat behalve door de media zelfs door de Franse cultuurminister volledig gemangeld en voor Angell was het einde carrière. Terwijl het optreden an sich zo slecht niet was. En zo zijn er nog wel een paar meer voorbeelden.
  donderdag 20 april 2023 @ 12:53:59 #128
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_208835668
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:50 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat doen?
Omdat het gewoon ongeloofwaardig is dat ze uit 400 artiesten, 2 hebben gekozen die niet Live kunnen zingen.
  donderdag 20 april 2023 @ 13:54:11 #129
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208836370
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:53 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Omdat het gewoon ongeloofwaardig is dat ze uit 400 artiesten, 2 hebben gekozen die niet Live kunnen zingen.
Ik vind het meer ongeloofwaardig dat er geen betere nummers waren. Maar goed de commissie is ook maar zozo.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 14:14:02 #130
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208836630
Vind het nummer zeker gewoon goed. Echt een songfestival nummer. Maar nu dus de vervolgstap: het zingen.

Die oefenoptredens waren eigenlijk top. Waarom? We weten meteen het probleem, dan kan je daar gericht aan werken. Niet teveel, dat gaat ten koste van je stem. Maar genoeg om de toon op peil te krijgen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 20 april 2023 @ 14:17:08 #131
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208836668
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vind het nummer zeker gewoon goed. Echt een songfestival nummer. Maar nu dus de vervolgstap: het zingen.

Die oefenoptredens waren eigenlijk top. Waarom? We weten meteen het probleem, dan kan je daar gericht aan werken. Niet teveel, dat gaat ten koste van je stem. Maar genoeg om de toon op peil te krijgen.
Zet beide optredens aan op mute en kijken of je dan nog steeds maar 1 probleem ziet. Het valse gezang leidt vooral af van andere problemen.
  Redactie Sport donderdag 20 april 2023 @ 14:17:37 #132
109131 crew  sportfreak
pi_208836675
quote:
Jan Smit verzette zich tegen keuze voor Mia en Dion als songfestival-act; niet langer in de selectiecommissie

Jan Smit maakt niet langer deel uit van de selectiecommissie van AvroTros voor het Eurovisie Songfestival. De 37-jarige zanger en presentator was het eind vorig jaar als enige van de zes leden niet eens met de keuze voor Mia Nicolai en Dion Cooper (Burning Daylight). Toch communiceerde de omroep dat het besluit unaniem genomen was.

Het besluit van Smit is intern bij AvroTros al langer bekend, maar werd niet naar buiten gebracht. Het staat daarmee los van de twee wankele optredens van het tweetal van de laatste weken. Nadat meerdere bronnen het nieuws aan deze site hadden bevestigd, gaf een woordvoerder van AvroTros donderdag toe dat Smit is vertrokken uit de commissie.

Verdeeld
Toen de selectiecommissie afgelopen najaar moest beslissen wie er namens Nederland zou meedoen aan het Eurovisie Songfestival in Liverpool, bleken de zes leden verdeeld. Smit verzette zich als enige tegen de keuze voor Nicolai en Cooper en voelde zich niet langer op zijn plaats in de commissie. In Liverpool verzorgt hij over drie weken wel het commentaar tijdens het songfestival.

Dat doet Smit naast Cornald Maas, die nog wel in de selectiecommissie zit. De andere leden zijn radio-dj's Sander Lantinga en Carolien Borgers, oud-dj en presentatrice Hila Noorzai en algemeen directeur Eric van Stade van AvroTros.

Opvallend genoeg sprak AvroTros in november in de persverklaring nog over een unaniem besluit van de selectiecommissie, waarbij ook nog eens werd benadrukt hoe blij de leden met hun keuze waren. De song had ‘grote indruk gemaakt op de voltallige selectiecommissie’, stond in de verklaring. Directeur Van Stade werd daarbij nog geciteerd: ‘De selectiecommissie was, unaniem, zeer te spreken over hun song waarin hun stemmen prachtig samenkomen’.

Een woordvoerder van AvroTros zegt nog steeds achter die tekst te staan. De omroep gaat niet in op de verdeeldheid in de commissie. Volgens de omroep heeft Smit vorig jaar besloten te vertrekken uit de commissie omdat hij het na tien jaar tijd vond om ‘het stokje door te geven’.
https://www.ad.nl/show/ja(...)ecommissie~a2bf2f4c/
  donderdag 20 april 2023 @ 14:17:55 #133
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208836682
quote:
HOLY FUCK

Alsof er nog niet genoeg drama was. Boulevard en Shownieuws met piepende banden op weg naar Volendam.
pi_208836695
rip Jantje
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 14:18:24 #135
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208836697
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zet beide optredens aan op mute en kijken of je dan nog steeds maar 1 probleem ziet. Het valse gezang leidt vooral af van andere problemen.
Staging bedoel je? Ook dat is iets waar je aan kan werken. Helemaal top dus.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 20 april 2023 @ 14:20:27 #136
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208836731
Wat een shitshow |:)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_208836736
Wát een zootje, ongelofelijk. :')
pi_208836740
quote:
Dat zag ik niet echt aankomen. En ondanks dat ik niet zijn grootste fan ben, denk ik dat dit best wel een aderlating voor de commissie is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:22:20 #141
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208836767
Alles wordt daar bij de AvroTros maar weggemoffeld, of er wordt om z'n minst vaagjes omheen gedraaid. :N
pi_208836781
Nou dat wordt lekker ongemakkelijk ook straks bij het enveloppen-moment. _O-
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 14:23:34 #143
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208836786
Geeft wel aan dat Cornald inderdaad de Ayatollah rol heeft aangenomen daar.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 20 april 2023 @ 14:24:33 #144
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208836798
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
Geeft wel aan dat Cornald inderdaad de Ayatollah rol heeft aangenomen daar.
Eric van Stade heeft de macht daar, dat bleek al met de toevoeging van Borgers en Hila, wat nergens op sloeg behalve dan de AVROTROS link.
pi_208836800
Nou kreeg hij ooit ook z’n zin met OG3NE, maar je vraagt je wel af wat daar allemaal gebeurt joh. :')
  donderdag 20 april 2023 @ 14:26:15 #146
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208836824
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:23 schreef Em31 het volgende:
Nou dat wordt lekker ongemakkelijk ook straks bij het enveloppen-moment. _O-
Dat wordt überhaupt ongemakkelijk in het hokje.
  ESF Reporter donderdag 20 april 2023 @ 14:26:35 #147
87554 Cee
Welluk?
pi_208836828
Oh boy.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:27:54 #148
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208836846
Dit is ook weer verse munitie voor Aran Bade en erger/harder dan hij (Vandaag Inside, GeenStijl, enz).
pi_208836850
nu al winnaars
pi_208836855
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:20 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
:o
Wordt leuk live commentaar daar na onze eigen inzending.
"Nou ik zei het toch toen tegen je Cornald?!"
pi_208836863
Dus dat betekent dat de commissie niet langer betrouwbaar is gezien ze hebben gelogen over een unanieme beslissing voor goede PR.

Intern onderzoek instellen op dit moment lijkt me wel op z’n plek
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:28:57 #152
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208836866
Jan Smit zijn gehele afwezigheid de afgelopen week in de media is wel meteen verklaard.
pi_208836873
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:28 schreef Nexum het volgende:
Dus dat betekent dat de commissie niet langer betrouwbaar is gezien ze hebben gelogen over een unanieme beslissing voor goede PR.

Intern onderzoek instellen op dit moment lijkt me wel op z’n plek
Hear hear
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  donderdag 20 april 2023 @ 14:30:13 #154
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208836881
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:28 schreef Nexum het volgende:
Dus dat betekent dat de commissie niet langer betrouwbaar is gezien ze hebben gelogen over een unanieme beslissing voor goede PR.

Intern onderzoek instellen op dit moment lijkt me wel op z’n plek
Als ik de directe quotes zie valt dat wel mee, AD leest iets wat er niet staat.

quote:
Eric van Stade - algemeen directeur van AVROTROS, namens de selectiecommissie: "We kregen dit jaar veel songs binnen, vooral ook van jong talent - wat een mooie ontwikkeling is. Dat geldt ook voor Mia Nicolai en Dion Cooper; twee eigenzinnige jonge talenten die zelf ook songs schrijven en een verhaal te vertellen hebben. De selectiecommissie was, unaniem, zeer te spreken over hun song waarin hun stemmen prachtig samenkomen. Ondanks dat we over het nummer nog weinig gaan zeggen, kunnen we stellen dat het een onderscheidende, uitgesproken en betekenisvolle song is die in het Songfestival-deelnemersveld in positieve zin zeker gaat opvallen."
https://pers.avrotros.nl/(...)ovisie-songfestival/

Hier staat niet dat ze een unaniem besluit hebben genomen wat het AD wel suggereert.

[ Bericht 14% gewijzigd door Wienerschnitzels op 20-04-2023 14:39:18 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 14:30:46 #155
163650 Greys
pi_208836894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jan Smit zijn gehele afwezigheid de afgelopen week in de media is wel meteen verklaard.
Neuh, want dat doet ie alle jaren. Die hoor je nooit bijna over de inzending na de keuze en voordat ie daar een dag vooraf invloog voor het commentaar. Ik vond het niet opvallend zeg maar, dit jaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208836896
AvroTros moet hier wel echt achteraan. Die commissie is niet geloofwaardig meer, welke artiest wil nu nog een lied insturen volgend jaar als het achter de schermen allemaal een zooitje is?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208836902
Nederland kan in zijn eentje die Eurovisie ijsberg vullen. Holy shit :') . Jan Smit heeft toch een betere smaak dan gedacht.

Kan iemand van dit forum dat gat vullen, please?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zigsky op 20-04-2023 14:44:39 ]
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208836926
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:31 schreef Zigsky het volgende:
Nederland kan in zijn eentje die Eurovis ijsberg vullen. Holy shit :') . Jan Smit heeft toch een betere smaak dan gedacht.

Kan iemand van dit forum dat gat vullen, please?
Im zo'n demoscopische jury wil ik best zitten, maar voor een functie commissielid bedank ik graag.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208836932
Als het aan Jan Smit had gelegen was het nog een veel slechtere act geworden, laten we hem vooral geen credits geven.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 14:33:26 #160
163650 Greys
pi_208836934
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat wordt überhaupt ongemakkelijk in het hokje.
Als ze echt mot zouden hebben gingen daar denk ik niet samen zitten. Dan zou Jan zeggen 'laat Sander dat maar weer doen met Cornald net als in Rdam'. Dus m'n gevoel zegt dat dat wel mee zal vallen.

(Misschien kunnen ze samen lekker hyperen over Finland! Al zie ik dat Jan z'n voorkeur dan weer niet hebben. :D )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208836936
.

[ Bericht 99% gewijzigd door koffieleuk op 20-04-2023 14:33:57 ]
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  donderdag 20 april 2023 @ 14:33:29 #162
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_208836937
Als Jan er op tegen was dan moet het wel waar zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 14:34:22 #163
163650 Greys
pi_208836958
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:31 schreef Zigsky het volgende:
Jan Smit heeft toch een betere smaak dan gedacht.
Wie weet had hij liever de inzending van Dries. Je weet het niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208836969
En als Jan Smit dit zelf gelekt heeft is hij echt een kneus
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 14:35:21 #165
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208836970
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Wordt leuk live commentaar daar na onze eigen inzending.
"Nou ik zei het toch toen tegen je Cornald?!"
Gaan die twee überhaupt nog samen commentaar geven vraag ik me dan af
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_208836988
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:28 schreef Nexum het volgende:
Dus dat betekent dat de commissie niet langer betrouwbaar is gezien ze hebben gelogen over een unanieme beslissing voor goede PR.

Intern onderzoek instellen op dit moment lijkt me wel op z’n plek
Wel behoorlijk dom om dat ‘unanieme beslissing’ niet gewoon weg te laten dan ja. _O-
pi_208836993
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Als ik de directe quotes zie valt dat wel mee, AD leest iets wat er niet staat.
[..]
Hier staat niet dat ze een unaniem besluit hebben genomen wat het AD wel suggereert.
Daarbij zijn zulke perscommuniqués nou ook niet echt boeiend. Ze kunnen moeilijk roepen dat het niveau niet meeviel en ze uiteindelijk maar iets hebben gekozen wat de meesten wel aardig vonden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208836996
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:34 schreef Greys het volgende:

[..]
Wie weet had hij liever de inzending van Dries. Je weet het niet.
Kan ook nog _O- .
Ben hier voor het songfestivalforum.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:37:23 #169
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208837000
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:36 schreef Em31 het volgende:

[..]
Wel behoorlijk dom om dat ‘unanieme beslissing’ niet gewoon weg te laten dan ja. _O-
Dat stond er ook niet, het AD kan niet lezen. Directe quote is

quote:
De selectiecommissie was, unaniem, zeer te spreken over hun song waarin hun stemmen prachtig samenkomen.
unaniem zeer te spreken is iets anders dan een unanieme beslissing.
pi_208837026
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat stond er ook niet, directe quote is
[..]
unaniem zeer te spreken is iets anders dan een unanieme beslissing.
Oh :D al klopt dit dan dus ook niet. :+
pi_208837061
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Em31 op 20-04-2023 14:42:15 ]
pi_208837065
Overigens heb ik altijd de indruk dat Cornald de touwtjes in handen heeft, en daarbij is het toch wel jammer dat er nu tegenwicht van iemand die financieel en geestelijk onafhankelijk is wegvalt. Het is wel degene die OG3NE naar voren heeft geschoven, maar het leek me wel de aangewezen persoon om iets wat kwalitatief niet goed genoeg was zonder omwegen als zodanig te beoordelen (en dat beeld krijg ik nu nog meer uit de berichtgeving over dit jaar).
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 14:43:15 #173
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208837095
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:31 schreef Zigsky het volgende:
Nederland kan in zijn eentje die Eurovis ijsberg vullen. Holy shit :') . Jan Smit heeft toch een betere smaak dan gedacht.

Kan iemand van dit forum dat gat vullen, please?
We kunnen samen met Polen 2 ijsbergen vullen dit jaar
pi_208837097
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:41 schreef Em31 het volgende:

[..]
_O-
Ja, maar bij Slovenië staat ongetwijfeld ook niet dat het merendeel van de selectiecommissie het leuk vond, maar commissielid Andrej het eigenlijk maar een waardeloze plaat vindt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208837099
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat stond er ook niet, het AD kan niet lezen. Directe quote is
[..]
unaniem zeer te spreken is iets anders dan een unanieme beslissing.
Dat is gewoon PR taal voor ‘we weten eigenlijk wel dat Jantje het er niet mee eens was en het lied saai vond maar voor de show moeten we dat wel gewoon laten lijken alsof we een unananiem front zijn’, kom op :')

Je hebt geen bewijs meer nodig om te zien wat er achter de schermen daar aan de hand is. Er worden artiesten gepushed en er wordt niet transparant gecommuniceerd.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:43:30 #176
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208837101
Wat. Een. Clusterfuck. Zo veel opgebouwd, zo'n kwetsbaar imago, en het kan allemaal in de prullenbak. Deze mensen hebben nauwelijks verstand van zang en muziek. Er moet expertise bij.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_208837102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:41 schreef Fred_B het volgende:
Overigens heb ik altijd de indruk dat Cornald de touwtjes in handen heeft, en daarbij is het toch wel jammer dat er nu tegenwicht van iemand die financieel en geestelijk onafhankelijk is wegvalt. Het is wel degene die OG3NE naar voren heeft geschoven, maar het leek me wel de aangewezen persoon om iets wat kwalitatief niet goed genoeg was zonder omwegen als zodanig te beoordelen (en dat beeld krijg ik nu nog meer uit de berichtgeving over dit jaar).
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel balen ja. Je krijgt het gevoel dat enige tegenspraak nu echt helemaal wegvalt inderdaad.
pi_208837117
Cornald heeft veel krediet opgebouwd, vooral ook omdat hij tijdens de pulpjaren, toen iedereen kotste op het ESF en liep te janken dat we ermee moesten stoppen, het festival altijd onvermoeibaar heeft verdedigd.

Maar nu heeft het echt wel veel weg van een totale incrowd. Dit kan niet.
pi_208837140
Het is wel één grote shitshow zeg, dit jaar. En dan moeten de repetities nog beginnen!
pi_208837148
Ik had nooit verwacht dat Nederland dit jaar ook zoveel drama zou hebben omtrent de selectie. Zijn we normaal eerder gewend van nationale finales zoals Spanje, Polen en Roemenië. En dan nog niet eensbgesproken over de (dreiging) van rechtszaken in Griekenland en Malta :P

Een hoop materiaal voor de iceberg iig.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:45:49 #181
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208837151
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:43 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dat is gewoon PR taal voor ‘we weten eigenlijk wel dat Jantje het er niet mee eens was en het lied saai vond maar voor de show moeten we dat wel gewoon laten lijken alsof we een unananiem front zijn’, kom op :')

Je hebt geen bewijs meer nodig om te zien wat er achter de schermen daar aan de hand is. Er worden artiesten gepushed en er wordt niet transparant gecommuniceerd.
Ik snap totaal je punt niet? De commissie moet het unaniem eens zijn? Ik bedoel het AD doet nu net alsof de commissie heeft gezegd dat ze een unanieme beslissing hebben genomen maar dat zegt de commissie helemaal niet.

Het is niet de commissie zijn schuld dat het AD niet kan lezen.
pi_208837175
Zou nu toch wel heel grappig zijn als Mia & Dion zich gewoon kwalificeren voor de finale
pi_208837178
quote:
Dit kon er ook nog wel bij :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 20 april 2023 @ 14:47:44 #184
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208837188
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:47 schreef Funhouse het volgende:
Zou nu toch wel heel grappig zijn als Mia & Dion zich gewoon kwalificeren voor de finale
Dat is ook niet zo heel moeilijk, maar dat maakt de beslissing nog niet goed.
  ESF Reporter donderdag 20 april 2023 @ 14:47:46 #185
87554 Cee
Welluk?
pi_208837190
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:39 schreef Em31 het volgende:

[..]
Oh :D al klopt dit dan dus ook niet. :+
In dit artikel:

https://www.avrotros.nl/e(...)ovisie-songfestival/

Staat:
quote:
De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
pi_208837200
Man man man wat een ongelofelijke shitshow :')
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:49:18 #187
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208837209
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat stond er ook niet, het AD kan niet lezen. Directe quote is
[..]
unaniem zeer te spreken is iets anders dan een unanieme beslissing.
unaniem bijv.naamw. Uitspraak: [yna'nim] wanneer iedereen het met elkaar eens is

Of het nu over uitspreken of besluiten gaat. Er was geen unanimiteit en daar heeft de AvroTros dus gewoon over gelogen. Die selectiecommissie heeft alle geloofwaardigheid verloren. Tijd voor een nieuwe start!

*Geert meldt zich :9
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_208837217
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:24 schreef Em31 het volgende:
Nou kreeg hij ooit ook z’n zin met OG3NE, maar je vraagt je wel af wat daar allemaal gebeurt joh. :')
Dit wou ik net zeggen, Og3ne kwam met name uit zijn koker dus zou flauw zijn om daarom op te stappen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208837218
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:47 schreef Cee het volgende:

[..]
In dit artikel:

https://www.avrotros.nl/e(...)ovisie-songfestival/

Staat:
[..]

Jan ondertussen thuis in Volendam:
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 14:52:10 #190
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208837246
twitter


Wij worden nu ook memes
pi_208837247
Werpt wel de vraag op hoe het de afgelopen jaren is verlopen achter de schermen.

Of waren het de artiesten zelf die alles regelden, waardoor de commissie niet veel kon verkloten?
  donderdag 20 april 2023 @ 14:54:00 #192
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208837284
En hij gaat wel 'gewoon' commentaar leveren. Ben benieuwd hoe awkward dat gaat wordne.
:o)
pi_208837319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Werpt wel de vraag op hoe het de afgelopen jaren is verlopen achter de schermen.

Of waren het de artiesten zelf die alles regelden, waardoor de commissie niet veel kon verkloten?
De commissie selecteert de liedjes en trekt daarna zijn handen overal vanaf (daar vind ik overigens ook nog wel iets van). Maar de artiesten brengen in principe een eigen team mee, en dat is ook één van de redenen dat er bij Nederland niet altijd al het potentieel uit de inzending wordt gehaald.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:56:13 #194
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208837322
Waarschijnlijk wil hij zelf volgend jaar meedoen, en staat er in de reglementen dat iemand uit de selectie commissie geen song mag insturen.
:o)
pi_208837350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:49 schreef Gerard-Joling het volgende:

[..]
unaniem bijv.naamw. Uitspraak: [yna'nim] wanneer iedereen het met elkaar eens is

Of het nu over uitspreken of besluiten gaat. Er was geen unanimiteit en daar heeft de AvroTros dus gewoon over gelogen. Die selectiecommissie heeft alle geloofwaardigheid verloren. Tijd voor een nieuwe start!

*Geert meldt zich :9
Dat unanieme boeit in het verhaal toch niet? Dat is gewoon hoe het naar buiten wordt verkondigd. Het bestuur van Ajax stond ook heel lang unaniem achter Schreuder voor de buitenwereld.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208837396
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:56 schreef Dave het volgende:
Waarschijnlijk wil hij zelf volgend jaar meedoen, en staat er in de reglementen dat iemand uit de selectie commissie geen song mag insturen.
Als Jan zelf gaat dan kom je helemaal nooit meer af van het imago dat het een inteeltclub is natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2023 @ 15:00:35 #197
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208837408
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat unanieme boeit in het verhaal toch niet? Dat is gewoon hoe het naar buiten wordt verkondigd. Het bestuur van Ajax stond ook heel lang unaniem achter Schreuder voor de buitenwereld.
Mwah het laat op z'n minst zien dat het gewoon niet goed gaat.

Het is alsnog 5 tegen 1, dus het maakt in principe niks uit, MAAR om het dan wel zo naar buiten te brengen is gewoon zwak. Dat hele unaniem had er niet eens in hoeven te staan. Je had gewoon kunnen zeggen dat de commissie voor dit nummer is gegaan en dat ze onder de indruk waren. Waarom moet je liegen?

Laat gewoon zien dat er een paar mensen zijn, of misschien maar één, die alle touwtjes in handen hebben. Denk dat na dit jaar wel wat gaat veranderen, dan is er pas echt een groot probleem.

... als Jan de enige verstandige is daar zegt het ook wel wat :P
pi_208837421
Ik vraag me wel af wat het bewijs dan is dat het besluit van Jan komt omdat hij het niet eens is over Mia en Dion. Want dat is puur interpretatie van het AD volgens mij.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:01:43 #199
163650 Greys
pi_208837427
Blij dat ik morgen naar de Ardennen vertrek, ik lees de boel wel bij als ik terug ben want ik kan de ellende amper meer bijhouden dit jaar. :')

Snel vergeten maar allemaal dit na mei en hopelijk met frisse moed en een frisse commissie weer op naar 2024. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208837436
Het enige wat nog mist dit jaar is dat een artiest gaat zeggen dat ze ook een nummer in hadden gezonden en dat dan blijkt dat het heel goed was. :')
pi_208837454
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:01 schreef Greys het volgende:
Blij dat ik morgen naar de Ardennen vertrek, ik lees de boel wel bij als ik terug ben want ik kan de ellende amper meer bijhouden dit jaar. :')

Snel vergeten maar allemaal dit na mei en hopelijk met frisse moed en een frisse commissie weer op naar 2024. :+
Als ze uiteindelijk gewoon het linkerrijtje van de finale halen dan kom ik niet meer bij van het lachen.
pi_208837455
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:56 schreef Dave het volgende:
Waarschijnlijk wil hij zelf volgend jaar meedoen, en staat er in de reglementen dat iemand uit de selectie commissie geen song mag insturen.
Omg nee. Laten we hopen van niet zeg
pi_208837457
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:02 schreef Em31 het volgende:
Het enige wat nog mist dit jaar is dat een artiest gaat zeggen dat ze ook een nummer in hadden gezonden en dat dan blijkt dat het heel goed was. :')
Ik moet wat bekennen.

Ik heb een Fuego cloon ingestuurd dit jaar maar ik ben helaas afgewezen -O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208837466
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:02 schreef Em31 het volgende:
Het enige wat nog mist dit jaar is dat een artiest gaat zeggen dat ze ook een nummer in hadden gezonden en dat dan blijkt dat het heel goed was. :')
Davina zal zich morgen wel melden dat Heartbeat een inzending was :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:04:23 #205
163650 Greys
pi_208837472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me wel af wat het bewijs dan is dat het besluit van Jan komt omdat hij het niet eens is over Mia en Dion. Want dat is puur interpretatie van het AD volgens mij.
'Twee bronnen', kennelijk anoniem.

Zelf zegt AvroTros idd iets anders, dat hij het gewoon na tien jaar tijd vond om het stokje door te geven. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208837480
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:02 schreef Em31 het volgende:
Het enige wat nog mist dit jaar is dat een artiest gaat zeggen dat ze ook een nummer in hadden gezonden en dat dan blijkt dat het heel goed was. :')
Het wachten is op Goldband.
pi_208837483
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:04 schreef Greys het volgende:

[..]
'Twee bronnen', kennelijk anoniem.

Zelf zegt AvroTros idd iets anders, dat hij het gewoon na tien jaar tijd vond om het stokje door te geven. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Ah ok, dat van die bronnen had ik even gemist :P

Wat een pleurisbende dit jaar _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:05:22 #208
163650 Greys
pi_208837484
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als ze uiteindelijk gewoon het linkerrijtje van de finale halen dan kom ik niet meer bij van het lachen.
Ik ook, maar ik geef die kans op dit moment ongeveer twee procent. :@ Hopelijk na de repetities meer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 20 april 2023 @ 15:05:41 #209
87554 Cee
Welluk?
pi_208837487
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:56 schreef Dave het volgende:
Waarschijnlijk wil hij zelf volgend jaar meedoen, en staat er in de reglementen dat iemand uit de selectie commissie geen song mag insturen.
DAVE.
pi_208837490
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:05 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Het wachten is op Goldband.
Dat zou wel humor zijn, want als er een act is die zeker geen goede vocalen heeft live dan zijn zij het wel. _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208837497
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:04 schreef Greys het volgende:

[..]
'Twee bronnen', kennelijk anoniem.

Zelf zegt AvroTros idd iets anders, dat hij het gewoon na tien jaar tijd vond om het stokje door te geven. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Het kan natuurlijk oprecht zo zijn dat Jan overwoog te stoppen en dat dit “artistieke verschil van inzicht” hem over de streep heeft getrokken. Alleen de timing is een beetje gek, doe het dan na het ESF.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:07:31 #212
163650 Greys
pi_208837512
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:02 schreef Em31 het volgende:
Het enige wat nog mist dit jaar is dat een artiest gaat zeggen dat ze ook een nummer in hadden gezonden en dat dan blijkt dat het heel goed was. :')
Nou gráág juist. Ik zou willen dat dat elk jaar gebeurde. :o Maar we horen juist nooit meer iets van die artiesten erover. Dus zeker nu het toch al zo'n pestpokkechaos is, kom maar door met die knaller hoor. Weten we dat tenminste ook eens. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208837523
Ik zou die andere 399 inzendingen wel eens willen horen.
pi_208837526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk oprecht zo zijn dat Jan overwoog te stoppen en dat dit “artistieke verschil van inzicht” hem over de streep heeft getrokken. Alleen de timing is een beetje gek, doe het dan na het ESF.
Dat zou natuurlijk normaal wel zo zijn gegaan, maar nu het hele traject zo de aandacht heeft getrokken en ze niet lekker live uit de startblokken zijn gekomen wordt het een clusterfuck.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208837537
Als ze nou nog een veenlijk in de act proppen en met afzichtelijke kleding komen aanzetten in Liverpool dan hebben we precies alle fiasco’s van de afgelopen 10 jaar in 1 jaar over gedaan :')
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:09:25 #216
163650 Greys
pi_208837540
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk oprecht zo zijn dat Jan overwoog te stoppen en dat dit “artistieke verschil van inzicht” hem over de streep heeft getrokken. Alleen de timing is een beetje gek, doe het dan na het ESF.
Denk dat dat ook gewoon de bedoeling was, aangezien hij ook gewoon nog met Cornald de presentatie doet. Maar dat er 'anonieme bronnen' hebben geluld om er zo weer even een viezig verhaaltje van te maken EEN REL IN DE COMMISSIE OM MIA EN DION enzo. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208837551
  donderdag 20 april 2023 @ 15:11:56 #218
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208837558
Jan Smit is een visionair.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208837567
Als kers op de taart zie ik Aly Ryan en Kirkorov straks ook nog wel langskomen in dit hele dramaverhaal ;)
pi_208837568
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Als ze nou nog een veenlijk in de act proppen en met afzichtelijke kleding komen aanzetten in Liverpool dan hebben we precies alle fiasco’s van de afgelopen 10 jaar in 1 jaar over gedaan :')
Ik mis nog krumpers
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208837587
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik mis nog krumpers
Vooruit. En een draaiorgel. En lichtgevende kostuums die niet werken. Moeten we wel wat verder terug maar dat maakt dan niet meer uit hè :P

Mia als indiaan en Dion in een parachute. Succes verzekerd!
pi_208837590
Ik sla Boulevard vanavond over, ik denk dat Aran ondertussen een hagelwit plafond heeft van alle sensatie :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208837659
Jan Smit stapt uit Songfestival-selectiecommissie, was tegen Mia en Dion https://www.nu.nl/songfes(...)gen-mia-en-dion.html

The drama continues

Oh spuit 11. Excusez-moi
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208837680
Er is nu wel een plekje vrij voor iemand die weet hoe het songfestival werkt (Niet dat Jan er soms geen verstand van had). Zet daar bij wijze van spreken een oud kandidaat neer zoals Ilse of S10.
pi_208837709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:21 schreef NailQueen het volgende:
Er is nu wel een plekje vrij voor iemand die weet hoe het songfestival werkt (Niet dat Jan er soms geen verstand van had). Zet daar bij wijze van spreken een oud kandidaat neer zoals Ilse of S10.
100% kans dat Aran Ilse weer gaat voordragen vanavond :Y
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208837752
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:21 schreef NailQueen het volgende:
Er is nu wel een plekje vrij voor iemand die weet hoe het songfestival werkt (Niet dat Jan er soms geen verstand van had). Zet daar bij wijze van spreken een oud kandidaat neer zoals Ilse of S10.
Om eerlijk te zijn heb en had ik meer vertrouwen in Jan Smit dan in een Hila Noorzai of Carolien Borgers, dus we komen pas echt ergens als we die ook vervangen. Dat er een DJ in zo'n groep zit voor het herkennen van een hit snap ik, maar daar zit Sander al voor. Zet er voor de rest inderdaad een zanger, componist of producer bij. Nadeel daarvan is wel weer dat die laatste groep ook niet bepaald objectief zullen zijn omdat er zoveel lijntjes lopen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 20 april 2023 @ 15:27:11 #227
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208837791
Nu.nl met een lekker push bericht



Ik hoor de Gerda’s al roepen: Zelfs onze Jan vond her niks :(
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 20 april 2023 @ 15:31:42 #228
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208837857
Of misschien is ie gevraagd als presentator van het NSF.
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:31:42 #229
163650 Greys
pi_208837858
Veel dingen die wij leuk vonden vond Jan niks he, dat liet hij in z'n commentaar tijdens het ESF al snel merken als hij het allemaal een beetje te wild of raar vond enzo. Alles dat een beetje heftig of hard was had ook niet z'n voorkeur. Dus ik wacht nog even met roepen dat hij er de meeste verstand van had van wat leuk is of werkt op het ESF. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208837889
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:03 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik moet wat bekennen.

Ik heb een Fuego cloon ingestuurd dit jaar maar ik ben helaas afgewezen -O-
Het is vast niet serieus, maar ik had het graag willen horen! :D
pi_208837911
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:31 schreef Greys het volgende:
Veel dingen die wij leuk vonden vond Jan niks he, dat liet hij in z'n commentaar tijdens het ESF al snel merken als hij het allemaal een beetje te wild of raar vond enzo. Alles dat een beetje heftig of hard was had ook niet z'n voorkeur. Dus ik wacht nog even met roepen dat hij er de meeste verstand van had van wat leuk is of werkt op het ESF. 😅
Ik kan me nog herinneren dat in de finale bekend gemaakt werd hoeveel punten de 3Js hadden gekregen in de semi. En dat Jan er totaal van van de leg ging. Als in: wat wij dan weer niks vinden vindt Jan een winnaar.
pi_208837919
Vind het erg makkelijk van Jan om achteraf te roeptoeteren. Wat schiet je hier mee op?
pi_208837939
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn heb en had ik meer vertrouwen in Jan Smit dan in een Hila Noorzai of Carolien Borgers, dus we komen pas echt ergens als we die ook vervangen. Dat er een DJ in zo'n groep zit voor het herkennen van een hit snap ik, maar daar zit Sander al voor. Zet er voor de rest inderdaad een zanger, componist of producer bij. Nadeel daarvan is wel weer dat die laatste groep ook niet bepaald objectief zullen zijn omdat er zoveel lijntjes lopen.
Carolien Borgers vind ik nog steeds een random keuze. Hila deed tenminste iets voor het songfestival.
pi_208837943
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:31 schreef Greys het volgende:
Veel dingen die wij leuk vonden vond Jan niks he, dat liet hij in z'n commentaar tijdens het ESF al snel merken als hij het allemaal een beetje te wild of raar vond enzo. Alles dat een beetje heftig of hard was had ook niet z'n voorkeur. Dus ik wacht nog even met roepen dat hij er de meeste verstand van had van wat leuk is of werkt op het ESF. 😅
Ik ben niet bepaald fan van Jan Smit, maar hij was wel de enige (soort van) muzikant die in die commissie zat. Nu zaten er echt alleen maar mensen die volgens mij nog nooit een liedje hebben geschreven, of hebben gezongen op een podium. Liefst ben je natuurlijk qua muzikaal inzicht niet afhankelijk van Jan Smit, maar al helemaal niet van Eric van Stade of Hila Noorzai.
pi_208837944
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:34 schreef linebear het volgende:
Vind het erg makkelijk van Jan om achteraf te roeptoeteren. Wat schiet je hier mee op?
Volgens mij komt dit niet van Jan?
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208837993
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:31 schreef Greys het volgende:
Veel dingen die wij leuk vonden vond Jan niks he, dat liet hij in z'n commentaar tijdens het ESF al snel merken als hij het allemaal een beetje te wild of raar vond enzo. Alles dat een beetje heftig of hard was had ook niet z'n voorkeur. Dus ik wacht nog even met roepen dat hij er de meeste verstand van had van wat leuk is of werkt op het ESF. 😅
Dat is waarschijnlijk zo, maar lijkt me niet de voornaamste reden van z'n vertrek.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  donderdag 20 april 2023 @ 15:41:49 #237
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208838036
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:32 schreef Cee het volgende:
Lieve Aran, als je dit leest, ik leef met je mee. Je krijgt ook maar betaald voor clickbaiterige stukjes en het kan ook voor jou niet fijn zijn om alleen maar bezig te moeten zijn met zuur doen over Mia & Dion en The Holy Loreen de hemel in te prijzen terwijl dit verder zo’n tof en muzikaal divers jaar is. Vergeet niet af en toe te focussen op de leuke dingen van het ESF, de andere 35 nummers, de productie etc., als zelfverklaard ESF liefhebber. Je zit nu zo continu te baggeren en rondjes te draaien en je moet er zelf nog een beetje van kunnen genieten.

Geniet je nog wel?

Groetjes!
die gaat nog zuurder worden als Zweden niet gaat winnen en de ChaChaCha er met de winst vandoor gaat
... en huiver mee
pi_208838088
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn heb en had ik meer vertrouwen in Jan Smit dan in een Hila Noorzai of Carolien Borgers, dus we komen pas echt ergens als we die ook vervangen. Dat er een DJ in zo'n groep zit voor het herkennen van een hit snap ik, maar daar zit Sander al voor. Zet er voor de rest inderdaad een zanger, componist of producer bij. Nadeel daarvan is wel weer dat die laatste groep ook niet bepaald objectief zullen zijn omdat er zoveel lijntjes lopen.
Nou dit dus. Ik geloof ook wel dat Jan niet de opening was richting Cha Cha Cha’s en Shum’s, maar met de huidige samenstelling vrees ik er nog meer voor dat we nog jaren pauze-achtergrondmuziekjes gaan sturen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:44:54 #239
163650 Greys
pi_208838090
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:34 schreef linebear het volgende:
Vind het erg makkelijk van Jan om achteraf te roeptoeteren. Wat schiet je hier mee op?
Ik denk ook dat Jan dit niet zo heeft gewild hoor. Die zou hiermee z'n werkgever te veel in diskrediet brengen en hij wil gewoon nog het commentaar doen. Die had denk ik liever in juni gezegd 'zo nu mag iemand anders'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:45:40 #240
163650 Greys
pi_208838100
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou dit dus. Ik geloof ook wel dat Jan niet de opening was richting Cha Cha Cha’s en Shum’s, maar met de huidige samenstelling vrees ik er nog meer voor dat we nog jaren pauze-achtergrondmuziekjes gaan sturen.
Heb eigenlijk wel goede hoop (noem me naïef) dat er door dit hele jaar wel iets gaat veranderen in die samenstelling. Ten goede.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208838133
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:35 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Carolien Borgers vind ik nog steeds een random keuze. Hila deed tenminste iets voor het songfestival.
Carolien had kort ervoor een programma gemaakt met Cornald, iets over Oerol geloof ik. En Hila en Cornald zullen elkaar wel op het ESF hebben ontmoet. Ik vrees er dan ook voor dat we nog zo’n soort type uit de telefoonklapper van Cornald krijgen als vervanger.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 20 april 2023 @ 15:48:56 #242
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208838139
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:41 schreef Giggio het volgende:

[..]
die gaat nog zuurder worden als Zweden niet gaat winnen en de ChaChaCha er met de winst vandoor gaat
Dat zou echt puur genot zijn :9~
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_208838145
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:44 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik denk ook dat Jan dit niet zo heeft gewild hoor. Die zou hiermee z'n werkgever te veel in diskrediet brengen en hij wil gewoon nog het commentaar doen. Die had denk ik liever in juni gezegd 'zo nu mag iemand anders'.
Inderdaad, ook als alles voorspoedig was gegaan tot nu toe, zorgt dit soort nieuws normaliter ook voor onwenselijke onrust in de voorbereiding op het ESF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:50:18 #244
163650 Greys
pi_208838157
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik ben niet bepaald fan van Jan Smit, maar hij was wel de enige (soort van) muzikant die in die commissie zat. Nu zaten er echt alleen maar mensen die volgens mij nog nooit een liedje hebben geschreven, of hebben gezongen op een podium. Liefst ben je natuurlijk qua muzikaal inzicht niet afhankelijk van Jan Smit, maar al helemaal niet van Eric van Stade of Hila Noorzai.
Best eens hoor. Al vind ik het persoonlijk niet eens zo belangrijk of commissieleden zelf ook kunnen zingen of schrijven, als ze maar weten wat een goed lied is. Enkele muzikanten erbij zou heus geen overbodige luxe zijn, maar lang niet elke muzikant weet wat scoort op het Songfestival (zoals Jan het ook lang niet altijd goed inschatte met de 3Js bv). Ik bedoel, als ze bv Dotan erin zetten, of Ali B, ik weet niet of we daar nou bv veel mee op zouden schieten. 😅 Ik weet het ook even niet meer. *armen in de lucht gooit
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208838159
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou dit dus. Ik geloof ook wel dat Jan niet de opening was richting Cha Cha Cha’s en Shum’s, maar met de huidige samenstelling vrees ik er nog meer voor dat we nog jaren pauze-achtergrondmuziekjes gaan sturen.
Wat dat betreft ben ik wel blij met Sander Lantinga en Cornald :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208838169
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou dit dus. Ik geloof ook wel dat Jan niet de opening was richting Cha Cha Cha’s en Shum’s, maar met de huidige samenstelling vrees ik er nog meer voor dat we nog jaren pauze-achtergrondmuziekjes gaan sturen.
Carolien Borgers:
pi_208838189
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Inderdaad, ook als alles voorspoedig was gegaan tot nu toe, zorgt dit soort nieuws normaliter ook voor onwenselijke onrust in de voorbereiding op het ESF.
Precies,en Jan heeft ook wel alles bereikt qua ESF: gewonnen via Duncan en gepresenteerd. Meedoen als artiest wilde hij volgens mij toch al niet meer...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:53:02 #248
163650 Greys
pi_208838191
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat dat betreft ben ik wel blij met Sander Lantinga en Cornald :Y
Eens. ALS er dan ooit een Cha Cha of Shum tussen zit in NL geloof ik wel dat die twee hem eruit zouden pikken. En het hooguit zouden laten schieten als het een heel slap aftreksel van is. Maar niet omdat ze het genre niks vinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 15:55:12 #249
163650 Greys
pi_208838230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Inderdaad, ook als alles voorspoedig was gegaan tot nu toe, zorgt dit soort nieuws normaliter ook voor onwenselijke onrust in de voorbereiding op het ESF.
Jup. Die zal nu ook vast achter de gordijnen verstopt zitten voor Aran etc. Die zit hier vast helemaal niet op te wachten nu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208838359
Ik geniet wel van deze drama. Mag ik dat zeggen? :@

Niet de haat die Mia & Dion krijgen hoor. Dat gun ik ze niet. Maar de kritiek jegens de commissie wel. Het mag wel even wakker geschud worden daar _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208838392
Aangezien het de bedoeling is dat Cornald en Jan gewoon samen commentaar gaan geven, weet ik niet of het de bedoeling van Jan was om dit zo naar buiten te brengen. Wordt allemaal wat raar en ongemakkelijk zo.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 16:09:55 #252
163650 Greys
pi_208838419
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:06 schreef Em31 het volgende:
Aangezien het de bedoeling is dat Cornald en Jan gewoon samen commentaar gaan geven, weet ik niet of het de bedoeling van Jan was om dit zo naar buiten te brengen. Wordt allemaal wat raar en ongemakkelijk zo.
Ja dat. Geloof er ook niks van dat Jan dit zo wilde. Niemand daar, denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208838425
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:05 schreef Nexum het volgende:
Het mag wel even wakker geschud worden daar _O-
🎼 Goodbye old life 🎶
pi_208838446
Gekke vraag, maar zit Ilse niet ook in die commisie? Staat mij vaag iets van bij.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  ESF Reporter donderdag 20 april 2023 @ 16:14:19 #255
87554 Cee
Welluk?
pi_208838460
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:10 schreef Rebel- het volgende:

[..]
🎼 Goodbye old life 🎶
Oh wauw. :D ;(
pi_208838497
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Best eens hoor. Al vind ik het persoonlijk niet eens zo belangrijk of commissieleden zelf ook kunnen zingen of schrijven, als ze maar weten wat een goed lied is. Enkele muzikanten erbij zou heus geen overbodige luxe zijn, maar lang niet elke muzikant weet wat scoort op het Songfestival (zoals Jan het ook lang niet altijd goed inschatte met de 3Js bv). Ik bedoel, als ze bv Dotan erin zetten, of Ali B, ik weet niet of we daar nou bv veel mee op zouden schieten. 😅 Ik weet het ook even niet meer. *armen in de lucht gooit
Het hoeven ook niet allemaal muzikanten te zijn, maar laten we eens beginnen bij een stuk of twee. En doe voor de gein die bitch Yvonne Coldewijer erbij. Je hebt zo'n grote bek erover? Nou, neem dan maar eens verantwoordelijkheid. Dan ben je ook gelijk van alle juice af, want die mag ze niet delen :)
pi_208838560
Als Jan inderdaad de naaistreek heeft uitgehaald om dit nieuws op dit moment naar buiten te brengen, denk ik dat zijn werkzaamheden bij AvroTros snel beëindigd zullen worden.

Verder wil iedereen dat er andere mensen in DE commissie komen, dus één plek is nu vacant. En echt een groot gemis gaat hij niet zijn, want zijn meest favoriete lievelingsmuziek is ABBA.

En verder: het zal niet de eerste keer zijn dat niet alle commissieleden het volledig met de keuze eens zijn, Cornald heeft zich regelmatig heel diplomatiek uitgelaten over bepaalde artiesten. Maar die commissieleden hadden wel het fatsoen om zich daar niet in het heetst van de strijd over uit te laten.

Cornald moet gewoon blijven. In ieder geval nog een jaar. Anders krijgen we een stuurloze bende en dat is wel het laatste wat we volgend jaar willen.
pi_208838589
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:23 schreef Aadrianus het volgende:
Als Jan inderdaad de naaistreek heeft uitgehaald om dit nieuws op dit moment naar buiten te brengen, denk ik dat zijn werkzaamheden bij AvroTros snel beëindigd zullen worden.

Verder wil iedereen dat er andere mensen in DE commissie komen, dus één plek is nu vacant. En echt een groot gemis gaat hij niet zijn, want zijn meest favoriete lievelingsmuziek is ABBA.

En verder: het zal niet de eerste keer zijn dat niet alle commissieleden het volledig met de keuze eens zijn, Cornald heeft zich regelmatig heel diplomatiek uitgelaten over bepaalde artiesten. Maar die commissieleden hadden wel het fatsoen om zich daar niet in het heetst van de strijd over uit te laten.

Cornald moet gewoon blijven. In ieder geval nog een jaar. Anders krijgen we een stuurloze bende en dat is wel het laatste wat we volgend jaar willen.
Ben jij stiekem werkzaam bij de AvroTros? :P
  Redactie Sport donderdag 20 april 2023 @ 16:28:29 #259
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208838611
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 16:32:16 #260
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208838641
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:21 schreef NailQueen het volgende:
Er is nu wel een plekje vrij voor iemand die weet hoe het songfestival werkt (Niet dat Jan er soms geen verstand van had). Zet daar bij wijze van spreken een oud kandidaat neer zoals Ilse of S10.
Er is één iemand in dit land die onomstotelijk bewezen heeft dat de begrijpt hoe het ESF werkt, en dat is Ilse. Punt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  ESF Reporter donderdag 20 april 2023 @ 16:32:30 #261
87554 Cee
Welluk?
pi_208838645
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:17 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En doe voor de gein die bitch Yvonne Coldewijer erbij. Je hebt zo'n grote bek erover? Nou, neem dan maar eens verantwoordelijkheid. Dan ben je ook gelijk van alle juice af, want die mag ze niet delen :)
Ja joh geef dat mens een nog groter ego.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 16:32:50 #262
163650 Greys
pi_208838648
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:17 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het hoeven ook niet allemaal muzikanten te zijn, maar laten we eens beginnen bij een stuk of twee. En doe voor de gein die bitch Yvonne Coldewijer erbij. Je hebt zo'n grote bek erover? Nou, neem dan maar eens verantwoordelijkheid. Dan ben je ook gelijk van alle juice af, want die mag ze niet delen :)
Huuuu niet van die enge dingen zeggen met Coldewijer. :D
Want die deelt alles dat niet mag, ook destijds de plek waar die gijzelaars in Amsterdam zich in het pand bevonden. Dus die zou zich hier vast ook niet aan 'niet delen ajb' houden.

(Al moest ik wel grinniken om het idee. Toegegeven. Want vergeleken met de shitshow die het dán zou worden is dit een rimpeltje in een glas water.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 16:33:19 #263
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208838651
T is allemaal wel lullig zo, maar spuitjes lucht Jan uit de commissie vind ik niet zo erg.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208838690
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:32 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Er is één iemand in dit land die onomstotelijk bewezen heeft dat de begrijpt hoe het ESF werkt, en dat is Ilse. Punt.
Ik dacht eerst, hmm ja maar krijgen we dan niet veel (country)-artiesten van haar eigen label? Dat zou alsnog kunnen, maar ik denk dat Ilse ook wel wat sneller artiesten die wel al wat bekender zijn over kan halen.

Als ik de AVROTROS was zou ik in ieder geval proberen om haar erbij te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Em31 op 20-04-2023 16:43:13 ]
pi_208838695
quote:
Haha lees dit nu pas, genot.
Koel en donker bewaren
pi_208838697
Vind het nieuws vooral beetje lullig voor Mia&Dion, leidt natuurlijk alleen maar af. Krijg nu al medelijden als ze die interviews straks moeten doen ;(
pi_208838751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:37 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik dacht eerst, hmm ja maar krijgen we dan niet veel (country)-artiesten van haar eigenlijk label? Dat zou alsnog kunnen, maar ik denk dat Ilse ook wel wat sneller artiesten die wel al wat bekender zijn over kan halen.

Als ik de AVROTROS was zou ik in ieder geval proberen om haar erbij te krijgen.
Zij heeft wel oog voor talent. Is er ook altijd als de kippen bij, een Froukje volgt zij ook al echt vanaf het begin. Waar ik bij Jan Smit daar iets minder vertrouwen in heb.
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 16:44:41 #268
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208838759
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:38 schreef aarontje112 het volgende:
Vind het nieuws vooral beetje lullig voor Mia&Dion, leidt natuurlijk alleen maar af. Krijg nu al medelijden als ze die interviews straks moeten doen ;(
Bij dat interview van de Telegraaf lachten ze de vraag gewoon weg. Mentaal lijken ze dus ijzersterk. 😤
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_208838764
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:37 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik dacht eerst, hmm ja maar krijgen we dan niet veel (country)-artiesten van haar eigenlijk label? Dat zou alsnog kunnen, maar ik denk dat Ilse ook wel wat sneller artiesten die wel al wat bekender zijn over kan halen.

Als ik de AVROTROS was zou ik in ieder geval proberen om haar erbij te krijgen.
Ik vrees van wel… Zou verder iemand als Wende Snijders heel tof vinden. Iemand met visie en creativiteit die ook een beetje buiten de gebaande paden kijkt. En misschien daarnaast nog iemand die wat commerciëler is, of iemand als Eric van Tijn. En paralel daaraan een kleine groep goed ingevoerde fans die advies kunnen geven (dus geen Carlo/Frits u name it)
pi_208838772
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:38 schreef aarontje112 het volgende:
Vind het nieuws vooral beetje lullig voor Mia&Dion, leidt natuurlijk alleen maar af. Krijg nu al medelijden als ze die interviews straks moeten doen ;(
Misschien valt het mee en verplaatst de toorn van Boulevard en Shownieuws zich nu naar de Commissie, en laten ze Mia en Dion nu een beetje met rust.

Hoop ik :P
pi_208838776
Lol. Voor het eerst ben ik het eens met Jantje Smit.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208838789
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:38 schreef aarontje112 het volgende:
Vind het nieuws vooral beetje lullig voor Mia&Dion, leidt natuurlijk alleen maar af. Krijg nu al medelijden als ze die interviews straks moeten doen ;(
"Jan Smit vindt jullie niet zo goed" is natuurlijk niet per se een brevet van onvermogen :)
  donderdag 20 april 2023 @ 16:46:47 #273
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208838796
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat unanieme boeit in het verhaal toch niet? Dat is gewoon hoe het naar buiten wordt verkondigd. Het bestuur van Ajax stond ook heel lang unaniem achter Schreuder voor de buitenwereld.
Jawel daarmee vertonen ze onbetrouwbaar gedrag en is het gewoon klaar. Het krediet hebben ze mijn inziens wel verspeeld.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 16:46:53 #274
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208838799
Op Twitter veel kritiek dat dit nieuws nu "toevallig" naar buiten komt, na alle commotie over de performances. (oftewel: de timing)

Trouwens sowieso zwak om er lekker uit te stappen als je het er niet meer eens bent. Als dat zo is moet je er namelijk juist in blijven
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_208838814
Wat denken jullie van Marga Bult als vervanger van Jan Smit?
pi_208838829
In dat Nu.nl-paneel zijn de reacties eerlijk gezegd nog behoorlijk constructief, en niet het gebruikelijke feest van nichtenfeestje, kermis, kabouter plop sturen en dergelijke.

Daar ben ik blij verrast over.
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 16:50:06 #277
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208838838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:49 schreef Spablauw214 het volgende:
In dat Nu.nl-paneel zijn de reacties eerlijk gezegd nog behoorlijk constructief, en niet het gebruikelijke feest van nichtenfeestje, kermis, kabouter plop sturen en dergelijke.

Daar ben ik blij verrast over.
Dat krijg je als je de reactie filtert op fatoen. Erg mooi!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 20 april 2023 @ 16:56:55 #278
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208838913
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:17 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het hoeven ook niet allemaal muzikanten te zijn, maar laten we eens beginnen bij een stuk of twee. En doe voor de gein die bitch Yvonne Coldewijer erbij. Je hebt zo'n grote bek erover? Nou, neem dan maar eens verantwoordelijkheid. Dan ben je ook gelijk van alle juice af, want die mag ze niet delen :)
Omtzigt of Caroline er dan ook bij?
pi_208838918
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:44 schreef aarontje112 het volgende:

[..]
Ik vrees van wel… Zou verder iemand als Wende Snijders heel tof vinden. Iemand met visie en creativiteit die ook een beetje buiten de gebaande paden kijkt. En misschien daarnaast nog iemand die wat commerciëler is, of iemand als Eric van Tijn. En paralel daaraan een kleine groep goed ingevoerde fans die advies kunnen geven (dus geen Carlo/Frits u name it)
Cornald en Eric hebben in het verleden nog weleens mot gehad. Ik weet niet hoe dat ondertussen is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 20 april 2023 @ 16:58:44 #280
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208838920
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:12 schreef Zigsky het volgende:
Gekke vraag, maar zit Ilse niet ook in die commisie? Staat mij vaag iets van bij.
Nee, baas AVROTROS, Cornald, Jan, Sander Lantinga, Hila Noorzaai en Carolien Borgers. Die laatste 2 zijn nieuw dit jaar erbij.
pi_208838926
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:44 schreef aarontje112 het volgende:

[..]
Ik vrees van wel… Zou verder iemand als Wende Snijders heel tof vinden. Iemand met visie en creativiteit die ook een beetje buiten de gebaande paden kijkt. En misschien daarnaast nog iemand die wat commerciëler is, of iemand als Eric van Tijn. En paralel daaraan een kleine groep goed ingevoerde fans die advies kunnen geven (dus geen Carlo/Frits u name it)
Ik wil niet doen aan leeftijdsdiscriminatie hoor, maar laten we eens kijken naar iemand onder de 30 voor erbij.
Koel en donker bewaren
  donderdag 20 april 2023 @ 16:59:23 #282
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208838929
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:47 schreef BillDauterive het volgende:
Wat denken jullie van Marga Bult als vervanger van Jan Smit?
Of Aran.
:o)
pi_208838930
twitter

We zijn ondertussen ook nieuws in Zweden. :')

quote:
The TV boss's strange move: Watching his own artists before the Eurovision song contest - Here are the videos that caused the whole Netherlands to react.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208838949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nee, baas AVROTROS, Cornald, Jan, Sander Lantinga, Hila Noorzaai en Carolien Borgers. Die laatste 2 zijn nieuw dit jaar erbij.
Thanks!
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208838951
Verder denk ik zelf niet dat het een gemis is dat Jan er niet meer bij zit. Alles wat ook maar iets harder of gewaagder klonk dan palingsound vond hij niks op het ESF.
:W
Koel en donker bewaren
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 17:02:16 #286
375570 crew  Cyan9
pi_208838955
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:47 schreef BillDauterive het volgende:
Wat denken jullie van Marga Bult als vervanger van Jan Smit?
Die heeft het te druk met foto's bewerken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208838958
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:47 schreef BillDauterive het volgende:
Wat denken jullie van Marga Bult als vervanger van Jan Smit?
Wel een ban waard dit, Bill.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 17:03:22 #288
163650 Greys
pi_208838964
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:59 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Ik wil niet doen aan leeftijdsdiscriminatie hoor, maar laten we eens kijken naar iemand onder de 30 voor erbij.
EN POEF DAAR GING M'N DROOM
THANKS GUAAN
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208838972
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:02 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Die heeft het te druk met foto's bewerken.

_O-
pi_208839004
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:59 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ]
We zijn ondertussen ook nieuws in Zweden. :')
[..]

Rustig aan Tobias, straks gaat Tattoo nog een plekje omlaag op Spotify
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 april 2023 @ 17:12:21 #291
163650 Greys
pi_208839023
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:04 schreef Em31 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O-
CHA CHA CHAAAAAAA
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 20 april 2023 @ 17:12:49 #292
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208839027
Ach, met al die berichtgeving gaan de mensuh thuis straks in ieder geval geen plasmomentje inbouwen als Mia en Dion aan de beurt zijn.
:o)
pi_208839033
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:59 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Ik wil niet doen aan leeftijdsdiscriminatie hoor, maar laten we eens kijken naar iemand onder de 30 voor erbij.
Mag het als je zelf 27 bent :P
pi_208839034
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:49 schreef Spablauw214 het volgende:
In dat Nu.nl-paneel zijn de reacties eerlijk gezegd nog behoorlijk constructief, en niet het gebruikelijke feest van nichtenfeestje, kermis, kabouter plop sturen en dergelijke.

Daar ben ik blij verrast over.
Nu.nl is over het algemeen best netjes qua reacties. Ze zijn daar wel heel streng op welke reacties ze toelaten
pi_208839044
Ondertussen de eerste puntjes in de Eurojury binnen van België *O*
  donderdag 20 april 2023 @ 17:16:25 #296
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208839058
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_208839090
Wie pakt de lapo??
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208839141
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:32 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Er is één iemand in dit land die onomstotelijk bewezen heeft dat de begrijpt hoe het ESF werkt, en dat is Ilse. Punt.
Sowieso een oud kandidaat zou prima in de commissie kunnen zitten. Zij weten als geen ander hoe het ESF in elkaar zit. Ilse zou idd eerste keus zijn.
pi_208839159
Kan me goed voorstellen dat Ilse daar niet op zit te wachten. Wat valt er nog te winnen voor haar, ze is zelf een keer tweede geworden, en heeft Duncan naar de winst gebracht.
Koel en donker bewaren
  donderdag 20 april 2023 @ 17:32:03 #300
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208839181
Goodbye old topic
:o)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')