abonnement Unibet Coolblue
pi_208814206


Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicolaï (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm geïnspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“
pi_208814219
Dan moet er toch achter de schermen iets geweest zijn, want ze waren zo onzichtbaar als wat.
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:15:05 #3
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814236
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:12 schreef Em31 het volgende:
Dan moet er toch achter de schermen iets geweest zijn, want ze waren zo onzichtbaar als wat.
Of mensen die totaal niet gewend zijn te moeten werken.
pi_208814247
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:57 schreef Thrts het volgende:
Cornald Maas wordt op de juicechannels, zoals yvonne, inmiddels dictator genoemd. Hij heeft Patty en meerdere van shownieuws namelijk geblokkeerd.
Van de sneuheid van onderstaande quote krijg ik zin een draaiorgel ritueel in brand te steken. Maar ter volledigheid:

quote:
Het juicekanaal Juice Channel vindt Cornald heel erg sneu. “We snappen Cornald Maas ook wel. Het is natuurlijk ook sneu dat je nog nooit een winnaar hebt ontdekt. Want in het jaar van Duncan werd hij voorgedragen door Ilse DeLange omdat commissie van Cornald niemand kon vinden. Dus ze waren een soort van gedwongen om voor hem te gaan.”

Het kanaal vervolgt: “Vorig jaar heeft de commissie S10 verkozen boven Armin van Buuren samen met Jaap Reesema.
Ook omdat Cornald dat wilde. Cornald krijgt van ons wel een trofee. Namelijk die voor de slechtste inzending van het jaar! Van harte Cornald. 😂”
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 16:19:45 #5
163650 Greys
pi_208814273
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Van de sneuheid van onderstaande quote krijg ik zin een draaiorgel ritueel in brand te steken. Maar ter volledigheid:
[..]

Walgelijk. Echt.

Dat lied van Armin met Jaap hebben we daarna volgens mij nooit gehoord dus zo'n tophit zal het vast niet geweest zijn.

Het is nu gewoon één groot treiterfestijn geworden. De allerrotste karakters in de media komen nu bovendrijven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208814282



‘Een camera voor je deur kun je verwachten en nou hup hup geef mij een NSF zodat ik nog meer mensen af kan zeiken’
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 16:22:32 #7
375570 crew  Cyan9
pi_208814304
"We hebben echt geen andere keuze om deze act uit te lachen."

Hef jezelf op.

En doe het dan voor de zekerheid nog een keer.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208814313
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Of mensen die totaal niet gewend zijn te moeten werken.
:D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:23:47 #9
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814320
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:20 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

‘Een camera voor je deur kun je verwachten en nou hup hup geef mij een NSF zodat ik nog meer mensen af kan zeiken’
Yv neemt het ook weer lekker losjes met de waarheid "Ze wilden namelijk een reactie, maar niemand gaf gehoor". Terwijl Cornald duidelijk aangaf dat er 0 contact met hem gezocht was voordat ze met draaiende camera voor zijn deur stonden. Nogal een belangrijk verschil.
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:24:43 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208814324
Tante Yvonne is gezwel van de maatschappij.
pi_208814330
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Van de sneuheid van onderstaande quote krijg ik zin een draaiorgel ritueel in brand te steken. Maar ter volledigheid:


Nou, dat verdient Sieneke niet. Sien. O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:26:39 #12
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:25 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Nou, dat verdient Sieneke niet. Sien. O+
Sieneke overigens wel een voorbeeld van iemand die na een dramatisch ESF (ook qua uitlachgedrag) een prima carrière heeft opgebouwd.
pi_208814363
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:20 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

‘Een camera voor je deur kun je verwachten en nou hup hup geef mij een NSF zodat ik nog meer mensen af kan zeiken’
Ach krijg toch de schurft, stomme trut.

(Yvonne, wel te verstaan. Niet jij)
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:31:21 #14
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814377
Het riool staat wel vol open vandaag.
pi_208814381
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Sieneke overigens wel een voorbeeld van iemand die na een dramatisch ESF (ook qua uitlachgedrag) een prima carrière heeft opgebouwd.
Vond 't best geinig liedje eigenlijk.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208814386
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Yv neemt het ook weer lekker losjes met de waarheid "Ze wilden namelijk een reactie, maar niemand gaf gehoor". Terwijl Cornald duidelijk aangaf dat er 0 contact met hem gezocht was voordat ze met draaiende camera voor zijn deur stonden. Nogal een belangrijk verschil.
Juicechannels en nuance is als yin en yang.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208814391
Stefan Raatgever heeft het ook nog even allemaal samen gevat:

https://www.parool.nl/cs-b84d2a29
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 16:36:37 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208814406
quote:
81s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:22 schreef Cyan9 het volgende:
"We hebben echt geen andere keuze om deze act uit te lachen."

Hef jezelf op.

En doe het dan voor de zekerheid nog een keer.
Dit is echt basisschool revisted. We hebben geen andere keuze om je te pesten want wij vinden je trui lelijk.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 16:37:14 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208814410
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Yv neemt het ook weer lekker losjes met de waarheid "Ze wilden namelijk een reactie, maar niemand gaf gehoor". Terwijl Cornald duidelijk aangaf dat er 0 contact met hem gezocht was voordat ze met draaiende camera voor zijn deur stonden. Nogal een belangrijk verschil.
Ik vraag mij af hoe Yv zou reageren als bij haar aanbelt met een camera in haar neus gedrukt.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 16:37:40 #20
375570 crew  Cyan9
pi_208814414
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is echt basisschool revisted. We hebben geen andere keuze om je te pesten want wij vinden je trui lelijk.
En dat is je eigen schuld, want jij hebt die trui aangedaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:38:11 #21
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814417
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is echt basisschool revisted. We hebben geen andere keuze om je te pesten want wij vinden je trui lelijk.
Het gaat nog opvallend weinig over de kleding dit jaar :P
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:38:26 #22
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208814418
Tante Yvonne _O_ Wat een fenomeen.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:38:41 #23
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208814420
Op 1 van die juice kanalen werd gisteren ook ergens gemeld dat Mia iemand die op Instagram had gezegd dat ze vals zong "Dan doe je het toch lekker zelf" had toegebeten, daarna de reactie had verwijderd, en reacties uit had gezet. Zonder verder enig bewijs.
Ergens kan ik me de reactie van Mia ook nog wel voorstellen. :D
:o)
pi_208814423
Je moet natuurlijk niet met een camera onverwachts voor de deur van Cornald Maas gaan staan maar feit is dat hij nogal onzichtbaar is in dit alles.
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:39:56 #25
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814427
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:39 schreef Dutchguy het volgende:
Je moet natuurlijk niet met een camera onverwachts voor de deur van Cornald Maas gaan staan maar feit is dat hij nogal onzichtbaar is in dit alles.
Hij zat vrijdag nog bij BEAU, daarnaast is er binnen het systeem na de selectie geen rol meer voor hem en de selectiecommissie binnen de delegatie.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 16:41:13 #26
375570 crew  Cyan9
pi_208814430
En heeft er inmiddels ook al meerdere Tweets aan gewijd. Ik vraag me oprecht af wat je nog meer van hem kan verwachten.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208814439
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:41 schreef Cyan9 het volgende:
En heeft er inmiddels ook al meerdere Tweets aan gewijd. Ik vraag me oprecht af wat je nog meer van hem kan verwachten.
Ja hoor eens even Cyan, TANTE CORNALD KRIJGT DIK BETAALD VAN ONZE BELASTINGCENTEN, DIE MAN MOT ONS VERTELLE HOE HET ALLEMAAL KAN!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:43:56 #28
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814456
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:34 schreef Zigsky het volgende:
Stefan Raatgever heeft het ook nog even allemaal samen gevat:

https://www.parool.nl/cs-b84d2a29
Gaat wel wat makkelijk over de selectie heen, dat was het punt dat ze meteen al met 1-0 achterstonden met wat onduidelijkheid over het wanneer van keuze en wat nepotisme door de link met Duncan. Daarna ook nog dat filmpje van Mia over hoe weinig ze met NL heeft (denk niet dat dat veranderd hierna :P ) en daarna de volledige afwezigheid in de media.

Het smeulde gewoon al een hele tijd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wienerschnitzels op 18-04-2023 16:50:12 ]
pi_208814475
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:37 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En dat is je eigen schuld, want jij hebt die trui aangedaan.
Is er bewijs dat mensen aan de deur zijn geweest? Of is het een schreeuw om aandacht van ome Cornald
pi_208814479
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Hij zat vrijdag nog bij BEAU, daarnaast is er binnen het systeem na de selectie geen rol meer voor hem en de selectiecommissie binnen de delegatie.
Ah even gemist, terugkijken wat hij gezegd heeft. Niets eens dat hij geen rol meer heeft buiten de selectie. Hij schuift vaak genoeg aan.
pi_208814501
Voorspelling: hele goede kijkcijfers in NL voor de eerste halve finale omdat iedereen de valse noten van Mia en Dion wil horen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:50:42 #32
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208814506
twitter
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 16:53:33 #33
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208814533
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:12 schreef Em31 het volgende:
Dan moet er toch achter de schermen iets geweest zijn, want ze waren zo onzichtbaar als wat.
Ja hier zit ik trouwens ook aan te denken, of het is hun al achter de schermen te veel geworden voor dat ze live gingen zingen.
pi_208814561
Net in een kort nieuwsberichtje in de show van Sander Lantinga werd er gezegd dat Mia en Dion zangles krijgen. Sander onthield zich van commentaar |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  ESF Reporter dinsdag 18 april 2023 @ 16:58:46 #35
87554 Cee
Welluk?
pi_208814573
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:50 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Och, deze permanent zure sloot.
Wat maken we de mening dat soort mensen toch veel te belangrijk.
pi_208814596
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Hij zat vrijdag nog bij BEAU, daarnaast is er binnen het systeem na de selectie geen rol meer voor hem en de selectiecommissie binnen de delegatie.
Nee, maar als de pleurus uitbreekt, dan word je weleens geacht iets te doen wat buiten je CAO valt natuurlijk. Dat de media een reactie wilden van de man die bij elk ESF-gerelateerd onderwerp vooraan staat is ook weer niet zo vreemd.

Al kan het zijn dat Avrotros de reacties van diverse betrokkenen gecoördineerd naar buiten wilde brengen en het daarom zo lang duurde.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208814602
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:57 schreef GeorgeM het volgende:
Net in een kort nieuwsberichtje in de show van Sander Lantinga werd er gezegd dat Mia en Dion zangles krijgen. Sander onthield zich van commentaar |:)
Foei, Sander!
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 17:04:12 #38
163650 Greys
pi_208814622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Is er bewijs dat mensen aan de deur zijn geweest? Of is het een schreeuw om aandacht van ome Cornald
Doe ff normaal joh.
Ze zijn ook bij Sander aan de deur geweest.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 17:04:52 #39
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208814627
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:57 schreef GeorgeM het volgende:
Net in een kort nieuwsberichtje in de show van Sander Lantinga werd er gezegd dat Mia en Dion zangles krijgen. Sander onthield zich van commentaar |:)
Het is eigenlijk ook wel een beetje lachwekkend allemaal.Ik snap echt niet hoe het zo ver heeft kunnen komen. Zit er dan niemand op te letten daar bij de commissie?

Nogmaals, niks maar dan ook niks is het waard om ze zo af te kraken en zo tekeer te gaan, maar lachwekkend is het wel. Zangles geven aan een zangeres die gekozen is om naar een zangwedstrijd te gaan om ons land te vertegenwoordigen. Echt, Speld hoeft niks te doen.

Edit: ...dan is het toch echt of 1) ze kiezen maar wat zonder echt te weten wat ze doen en zijn dus ongeschikt als kiescommissie of 2) ze dachten serieus dat dit goed was en zijn dus ongeschikt als kiescommissie.
pi_208814633
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:04 schreef Greys het volgende:

[..]
Doe ff normaal joh.
Ze zijn ook bij Sander aan de deur geweest.
Welke Sander? Ik zie geen bewijs in ieder geval.
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:07:24 #41
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208814644
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Welke Sander? Ik zie geen bewijs in ieder geval.
Schimmelpenninck
:o)
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 17:09:09 #42
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208814664
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het is eigenlijk ook wel een beetje lachwekkend allemaal.Ik snap echt niet hoe het zo ver heeft kunnen komen. Zit er dan niemand op te letten daar bij de commissie?

Nogmaals, niks maar dan ook niks is het waard om ze zo af te kraken en zo tekeer te gaan, maar lachwekkend is het wel. Zangles geven aan een zangeres die gekozen is om naar een zangwedstrijd te gaan om ons land te vertegenwoordigen. Echt, Speld hoeft niks te doen.

Edit: ...dan is het toch echt of 1) ze kiezen maar wat zonder echt te weten wat ze doen en zijn dus ongeschikt als kiescommissie of 2) ze dachten serieus dat dit goed was en zijn dus ongeschikt als kiescommissie.
Als je hun eigen muziek ziet dan kunnen Mia en Dion prima zingen. Maar wat nu anders is:
- Burning Daylight, een Duncan nummer, vraagt meer van hun dan normaal
- Burning Daylight, is erg bewerkt in de studioversie, niet omdat ze niet kunnen zingen, maar omdat dat ook wel een stijl van Duncan is om te gaan pieren aan die kleine details.
- De druk weegt toch wel zwaar op hun
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:11:49 #43
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814676
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je hun eigen muziek ziet dan kunnen Mia en Dion prima zingen. Maar wat nu anders is:
- Burning Daylight, een Duncan nummer, vraagt meer van hun dan normaal
- Burning Daylight, is erg bewerkt in de studioversie, niet omdat ze niet kunnen zingen, maar omdat dat ook wel een stijl van Duncan is om te gaan pieren aan die kleine details.
- De druk weegt toch wel zwaar op hun
Wat nu wel ondersneeuwt is dat buiten de zang er wel meer problemen lijken te zijn. Als de zang goed was dan hadden we hier nu kritiek gehad op het ontbreken van charisma/klik met elkaar, je zit niet naar een Waylon en Ilse te kijken (slecht voorbeeld voor klik an sich, maar op het podium zag het er prima uit qua klik).

en de kleding + act hebben we überhaupt al opgegeven heb ik het idee.

en het nummer is weliswaar goed, het blijft (in ieder geval in een uitvoerbare versie) een vrij kabbelend nummer wat prima op een album past, maar nou niet meteen hitsingle schreeuwt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 17:14:36 #44
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208814700
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je hun eigen muziek ziet dan kunnen Mia en Dion prima zingen. Maar wat nu anders is:
- Burning Daylight, een Duncan nummer, vraagt meer van hun dan normaal
- Burning Daylight, is erg bewerkt in de studioversie, niet omdat ze niet kunnen zingen, maar omdat dat ook wel een stijl van Duncan is om te gaan pieren aan die kleine details.
- De druk weegt toch wel zwaar op hun
Sorry, maar ik vind dit allemaal dingen waar ze ALLANG rekening mee konden houden.

Duncan nummer, leuk, maar dat wisten ze toch al? Het is niet dat ze dit nummer net voor hun neus krijgen geduwd? Wanneer is het officieel gekozen? Hoeveel maanden geleden was dat? Er is toch helemaal niks veranderd tussen toen en nu qua wat voor nummer het was en door wie het geschreven was?

Ik snap dat men een nummer kiest puur op een studioversie, maar je moet als kiescommissie toch wel een beetje verder kunnen, willen en durven te kijken? Als ze nu opeens voor een verassing staat dat het allemaal toch niet zo goed is als dat ze dachten hebben ze hun huiswerk gewoon niet goed gedaan.

Hoe dan ook, ongelooflijk slecht werk geleverd en er zal niks veranderen als ze zo in bescherming worden genomen met 1001 excuses.

Mja,druk is een ander verhaal. Het is wel duidelijk dat ze het onderschat hebben. Daarvan kan je zeggen shit happens.

Ik blijf het herhalen. Ik praat alle idiote dingen, afkraken, rellen, bullying etc. absoluut niet goed, maar wordt echt moe van de excuses. Het had gewoon allemaal voorkomen kunnen worden als ze wat professioneler hadden gewerkt in plaats van handjeklap in de achterkamertjes.
pi_208814735
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ach krijg toch de schurft, stomme trut.

(Yvonne, wel te verstaan. Niet jij)
Ik zou net zeggen, jeetje sorry hoor. :(
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 17:18:44 #46
163650 Greys
pi_208814743
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Welke Sander? Ik zie geen bewijs in ieder geval.
Lantinga. Die ook in de commissie zit, weet je wel.
En als het een leugen zou zijn dan had het betreffende hiervan beschuldigde programma het al lang ontkend na z'n tweet erover. Maar goed, dat weet je zelf ook wel dus deze reactie van mij is eigenlijk weer verspilde energie die ik voortaan ga bewaren. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 17:19:41 #47
163650 Greys
pi_208814753
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:17 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik zou net zeggen, jeetje sorry hoor. :(
"Nou nou nou nou moet dat nou weer zo". :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208814779
Volgens Antoinette Hertsenberg zongen ze heel mooi toen ze het nummer a capella deden met een piano in de hal van de AVROTROS.
leven zoals het leven is
pi_208814788
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Sieneke overigens wel een voorbeeld van iemand die na een dramatisch ESF (ook qua uitlachgedrag) een prima carrière heeft opgebouwd.
Het was voor haar eigenlijk niet dramatisch. Als in, ze heeft het beste eruit gehaald wat erin zat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Guanabana op 18-04-2023 17:37:31 ]
Koel en donker bewaren
pi_208814793
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:23 schreef Jason22 het volgende:
Volgens Antoinette Hertsenberg zongen ze heel mooi toen ze het nummer a capella deden met een piano in de hal van de AVROTROS.
Waar heb je dit vandaan?
pi_208814804
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:25 schreef Thrts het volgende:

[..]
Waar heb je dit vandaan?
OP1, was net de herhaling van :P
leven zoals het leven is
pi_208814810
Yvonne Coldeweijer is een ranzige parasiet die het voor lul zetten van anderen zonder het toepassen van hoor en wederhoor tot verdienmodel heeft verheven.

Schijt hebben aan elke vorm van journalistieke mores of überhaupt goed fatsoen ontberen en dan klagen dat je aanpak niet overal op steun kan rekenen. Man man man wat een gedrocht die vrouw :')
pi_208814819
Het lijkt nu ergens ook allemaal veel dramatischer dan het is, omdat iedereen (niet alleen hier maar ook in de media) er maar over doorgaat :P IEDEREEN moet er elke dag opnieuw aandacht aan besteden, elke talkshow, iedereen met Twitter.
Terwijl het gewoon neerkomt op: het is twee keer niet gegaan zoals het zou moeten, (want laten we wel wezen, er zijn niet al 36 slechte optredens geweest, er zijn twee liveoptredens geweest in niet heel ideale omstandigheden) er wordt aan gewerkt. Over tot de orde van de dag en klaar :P

Straks is het in Liverpool misschien prima (niet baanbrekend maar ook niet vals) en dan denken we van, waar hebben we ons wekenlang over zitten opwinden.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:33:22 #54
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208814839
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:29 schreef Guanabana het volgende:
Het lijkt nu ergens ook allemaal veel dramatischer dan het is, omdat iedereen (niet alleen hier maar ook in de media) er maar over doorgaat :P IEDEREEN moet er elke dag opnieuw aandacht aan besteden, elke talkshow, iedereen met Twitter.
Terwijl het gewoon neerkomt op: het is twee keer niet gegaan zoals het zou moeten, (want laten we wel wezen, er zijn niet al 36 slechte optredens geweest, er zijn twee liveoptredens geweest in niet heel ideale omstandigheden) er wordt aan gewerkt. Over tot de orde van de dag en klaar :P

Straks is het in Liverpool misschien prima (niet baanbrekend maar ook niet vals) en dan denken we van, waar hebben we ons wekenlang over zitten opwinden.
Ach, zo hebben we aan het eind van de dag toch weer wat daglicht verbrand.
:o)
pi_208814858
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:29 schreef Guanabana het volgende:
Straks is het in Liverpool misschien prima (niet baanbrekend maar ook niet vals) en dan denken we van, waar hebben we ons wekenlang over zitten opwinden.
Of het wordt een fiasco en dan kunnen we er nog tot diep in september over zitten doorbomen waar het toch in vredesnaam allemaal is misgegaan. Ook gezellie hoor.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:40:16 #56
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814902
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:29 schreef Guanabana het volgende:
Het lijkt nu ergens ook allemaal veel dramatischer dan het is, omdat iedereen (niet alleen hier maar ook in de media) er maar over doorgaat :P IEDEREEN moet er elke dag opnieuw aandacht aan besteden, elke talkshow, iedereen met Twitter.
Ik zeg dit subforum 2 weken op slot. :+
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:41:24 #57
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814910
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:25 schreef Thrts het volgende:

[..]
Waar heb je dit vandaan?
Was in OP1 gisteravond.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 17:41:40 #58
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208814913
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Sorry, maar ik vind dit allemaal dingen waar ze ALLANG rekening mee konden houden.

Duncan nummer, leuk, maar dat wisten ze toch al? Het is niet dat ze dit nummer net voor hun neus krijgen geduwd? Wanneer is het officieel gekozen? Hoeveel maanden geleden was dat? Er is toch helemaal niks veranderd tussen toen en nu qua wat voor nummer het was en door wie het geschreven was?

Ik snap dat men een nummer kiest puur op een studioversie, maar je moet als kiescommissie toch wel een beetje verder kunnen, willen en durven te kijken? Als ze nu opeens voor een verassing staat dat het allemaal toch niet zo goed is als dat ze dachten hebben ze hun huiswerk gewoon niet goed gedaan.

Hoe dan ook, ongelooflijk slecht werk geleverd en er zal niks veranderen als ze zo in bescherming worden genomen met 1001 excuses.

Mja,druk is een ander verhaal. Het is wel duidelijk dat ze het onderschat hebben. Daarvan kan je zeggen shit happens.

Ik blijf het herhalen. Ik praat alle idiote dingen, afkraken, rellen, bullying etc. absoluut niet goed, maar wordt echt moe van de excuses. Het had gewoon allemaal voorkomen kunnen worden als ze wat professioneler hadden gewerkt in plaats van handjeklap in de achterkamertjes.
Er zijn ook duidelijk dingen misgegaan. Het voelt ook aan alsof ze er nu achter komen dat ze nog ver zijn waarvan ze willen zijn. Vraag mij af hoe ze begeleiding krijgen, want de hele social media promotie was eigenlijk ook wel slecht de laatste maanden. Mia probeerde er zelf nog iets van te maken, maar Dion hoorde je bijna niet.
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:42:00 #59
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208814918
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:36 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Of het wordt een fiasco en dan kunnen we er nog tot diep in september over zitten doorbomen waar het toch in vredesnaam allemaal is misgegaan. Ook gezellie hoor.
En dan in oktober meteen door met het nationaal songfestival met o.a. Marga Bult, Tim Douwes, Dries Roelvink met zoon als DJ, de heidekneusjes en anderen.

Zin an!
:o)
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:43:11 #60
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814931
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn ook duidelijk dingen misgegaan. Het voelt ook aan alsof ze er nu achter komen dat ze nog ver zijn waarvan ze willen zijn. Vraag mij af hoe ze begeleiding krijgen, want de hele social media promotie was eigenlijk ook wel slecht de laatste maanden. Mia probeerde er zelf nog iets van te maken, maar Dion hoorde je bijna niet.
Dat viel me vorige week op, beide hebben echt nauwelijks volgers op de socials met enkel Mia haar Instagram met nog een beetje volgeraantallen. Voor de rest hebben we het over een paar honderd tot een paar duizend volgers op andere kanalen. Dat lijkt me voor een songfestivalact wel heel weinig.
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:43:18 #61
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208814934
Moniek Smit niet te vergeten.Zolang het maar anti-woke is komt het allemaal goed.
:o)
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:43:43 #62
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208814940
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:42 schreef Dave het volgende:

[..]
En dan in oktober meteen door met het nationaal songfestival met o.a. Marga Bult, Tim Douwes, Dries Roelvink met zoon als DJ, de heidekneusjes en anderen.

Zin an!
Vergeet de verlopen musicalsterretjes (carrière-hoogtepunt een jaar of 15 terug) niet.

En een paar types die ooit een poosje populair waren door een of andere talentenjacht, vele jaren terug.
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:43:55 #63
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814944
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:43 schreef Dave het volgende:
Moniek Smit niet te vergeten.Zolang het maar anti-woke is komt het allemaal goed.
en dan Jan in de jury die haar 0 punten geeft _O-
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:43:59 #64
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208814945
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
enkel Mia haar Instagram met nog een beetje volgeraantallen
"Waarvan 80% gekocht" opmerking in 3, 2, 1....
:o)
pi_208814947
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Wat nu wel ondersneeuwt is dat buiten de zang er wel meer problemen lijken te zijn. Als de zang goed was dan hadden we hier nu kritiek gehad op het ontbreken van charisma/klik met elkaar, je zit niet naar een Waylon en Ilse te kijken (slecht voorbeeld voor klik an sich, maar op het podium zag het er prima uit qua klik).

en de kleding + act hebben we überhaupt al opgegeven heb ik het idee.

en het nummer is weliswaar goed, het blijft (in ieder geval in een uitvoerbare versie) een vrij kabbelend nummer wat prima op een album past, maar nou niet meteen hitsingle schreeuwt.
Nee, dit liedje was voorbestemd om 8e in de semi te worden en 14e in de finale. Dat schuift nu allemaal een paar plekken naar beneden op, waardoor je misschien niet kwalificeert, maar het is niet dat dit nummer op enige wijze van belang is tussen de top van het deelnemersveld. Dat maakt de waanzinnige ophef ook zo treurig.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:44:42 #66
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208814959
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:43 schreef Dave het volgende:

[..]
"Waarvan 80% gekocht" opmerking in 3, 2, 1....
Ik wou het niet zeggen, maar het is wel een vreemde outlier als je naar de andere volgeraantallen kijkt van haar en van Dion op andere kanalen.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 17:45:27 #67
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208814968
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik wou het niet zeggen, maar het is wel een vreemde outlier als je naar de andere volgeraantallen kijkt van haar en van Dion op andere kanalen.
Tijdje terug ging ze ineens omhoog van 5000 ofzo binnen 1 dag, maar goed je kan voor ieder account volgers kopen, ook die niet van jezelf
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:47:42 #68
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208814996
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik wou het niet zeggen, maar het is wel een vreemde outlier als je naar de andere volgeraantallen kijkt van haar en van Dion op andere kanalen.
Oh, dit was al aangetoond door iemand hier. Een sprong van precies 75.000 volgers in 1 dag of zo, 1 dag na de bekendmaking van het nummer.

Doe je even een geel jasje aan als je dit meldt, Aran?
:o)
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:49:02 #69
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208815011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik wou het niet zeggen, maar het is wel een vreemde outlier als je naar de andere volgeraantallen kijkt van haar en van Dion op andere kanalen.
Op Instagram heeft Mia er nu in de 44000, en Dion in de 7000.

Er lijkt inderdaad iets niet in de haak.
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:49:19 #70
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208815018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, dit liedje was voorbestemd om 8e in de semi te worden en 14e in de finale. Dat schuift nu allemaal een paar plekken naar beneden op, waardoor je misschien niet kwalificeert, maar het is niet dat dit nummer op enige wijze van belang is tussen de top van het deelnemersveld. Dat maakt de waanzinnige ophef ook zo treurig.
Dat is ook zo, maar ja het is gewoon leuk om je druk te maken over de nationale act zelfs als het nooit gaat winnen of meedoen om de winst. :P
pi_208815019
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:09 schreef Momo het volgende:

[..]
- Burning Daylight, is erg bewerkt in de studioversie, niet omdat ze niet kunnen zingen, maar omdat dat ook wel een stijl van Duncan is om te gaan pieren aan die kleine details.
In deze video (24m53s) wordt beweerd dat in de clip Mia 'B flat 4' niet haalt en er autotune gebruikt is. En blijkbaar deed ze die noot ook live niet.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 17:51:23 #72
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208815040
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:49 schreef Rebel- het volgende:

[..]
In deze video wordt beweerd dat in de clip Mia 'B flat 4' niet haalt en er autotune gebruikt is. En blijkbaar haalde ze die noot ook live niet.
Timestamp?
pi_208815078
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Timestamp?
24m53
pi_208815082
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Tijdje terug ging ze ineens omhoog van 5000 ofzo binnen 1 dag, maar goed je kan voor ieder account volgers kopen, ook die niet van jezelf
Dus het kan ook zo maar zien dat niet Mia maar iemand anders die volgers voor haar heeft gekocht. En zelfs iemand met kwade bedoelingen (als ik even doorga met complotdenken).
pi_208815103
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:49 schreef Rebel- het volgende:

[..]
In deze video (24m53s) wordt beweerd dat in de clip Mia 'B flat 4' niet haalt en er autotune gebruikt is. En blijkbaar deed ze die noot ook live niet.
Er is ook autotune gebruikt, dat deed bij mij direct alle alarmbellen rinkelen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_208815152
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, dit liedje was voorbestemd om 8e in de semi te worden en 14e in de finale. Dat schuift nu allemaal een paar plekken naar beneden op, waardoor je misschien niet kwalificeert, maar het is niet dat dit nummer op enige wijze van belang is tussen de top van het deelnemersveld. Dat maakt de waanzinnige ophef ook zo treurig.
Het is inderdaad niet dat er nu een winst door onze neus is geboord. Jammer als het door een slechte uitvoering eindigt met een NQ maar dat is, hoewel spijtig voor Mia, Dion en de delegatie, niet onoverkomelijk.

Ik wil niet weten wat er was gebeurd als we wel een winnend nummer hadden gehad :P
pi_208815164
Ik was even door de insta van Dion en Mia aan het scollen en zag deze video. Ze zingen hier samen met Duncan Arcade en lijken hier de best wel hoge noten en uithalen prima te halen. Al weet ik niet hoeveel Duncan hun overschaduwd.

https://www.instagram.com/reel/CkdUTyVIi-M/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ik hoop overigens dat in insta link goed staat hier
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 18:00:12 #78
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208815165
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:55 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Er is ook autotune gebruikt, dat deed bij mij direct alle alarmbellen rinkelen.
Zoveel artiesten die nu in de charts gaan gebruiken autotune en allerlei vocal effects, ook de artiesten die goed kunnen zingen dus zegt niet altijd wat
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 18:00:52 #79
163650 Greys
pi_208815173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:55 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Er is ook autotune gebruikt, dat deed bij mij direct alle alarmbellen rinkelen.
Loreen die als winnaar bij de bookmakers staat gebruikte in de Spaanse preparty autotune, waardoor ze na afloop Thank You als een robot in de microfoon zei. Dus zelfs zij doet het.

Maar bij Mia en Dion lijkt het echt noodzakelijk te zijn. Al is dat best vreemd omdat er live clipjes zijn (sowieso van Dion, vanuit het publiek in Tivoli) waarin hij prima live zingt voor een zaal vol publiek. Dus hij kán het sowieso wel. Wel extreem rot dat het dan nu twee keer mis ging en geen idee waarom. Zonde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208815175
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:47 schreef Dave het volgende:

[..]
Oh, dit was al aangetoond door iemand hier. Een sprong van precies 75.000 volgers in 1 dag of zo, 1 dag na de bekendmaking van het nummer.

Doe je even een geel jasje aan als je dit meldt, Aran?
En als ie zwart aanheeft weten we dat hij nog in het vorige topic zit :D
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208815176
Nou, vandaag wordt bij RTL Boulevard de vraag beantwoord of we terug moeten naar een nationaal songfestival door Martien Meiland en Richard Groenendijk. Uitmelken die hap
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 18:02:24 #82
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208815204
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:00 schreef Fascination het volgende:
Nou, vandaag wordt bij RTL Boulevard de vraag beantwoord of we terug moeten naar een nationaal songfestival door Martien Meiland en Richard Groenendijk. Uitmelken die hap
Ik weet niet of dit een sarcastische post is om de bizarre situatie te beschrijven of echt.
pi_208815218
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:00 schreef Fascination het volgende:
Nou, vandaag wordt bij RTL Boulevard de vraag beantwoord of we terug moeten naar een nationaal songfestival door Martien Meiland en Richard Groenendijk. Uitmelken die hap
inb4
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208815226
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Loreen die als winnaar bij de bookmakers staat
Ik weet niet of ik nou wel zo blij ben met alweer een overwinning voor Zweden. Het zou de vierde Scandi-winst in 11 jaar zijn (en als Dadi in 2020 had gewonnen zelfs de 5e), wordt wel een beetje overkill zo. De kans op een Scandi-win is onderhand bijna 40%.

Maar goed dat is een andere discussie.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 18:05:24 #85
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208815238
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Loreen die als winnaar bij de bookmakers staat gebruikte in de Spaanse preparty autotune, waardoor ze na afloop Thank You als een robot in de microfoon zei. Dus zelfs zij doet het.

Maar bij Mia en Dion lijkt het echt noodzakelijk te zijn. Al is dat best vreemd omdat er live clipjes zijn (sowieso van Dion, vanuit het publiek in Tivoli) waarin hij prima live zingt voor een zaal vol publiek. Dus hij kán het sowieso wel. Wel extreem rot dat het dan nu twee keer mis ging en geen idee waarom. Zonde.
Dit is een recent concert van Mia in de VS

Lijkt mij ook niet veel mis mee
pi_208815265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is inderdaad niet dat er nu een winst door onze neus is geboord. Jammer als het door een slechte uitvoering eindigt met een NQ maar dat is, hoewel spijtig voor Mia, Dion en de delegatie, niet onoverkomelijk.

Ik wil niet weten wat er was gebeurd als we wel een winnend nummer hadden gehad :P
Tanks in de straat bij Cornald denk ik.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208815289
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:00 schreef Fascination het volgende:
Nou, vandaag wordt bij RTL Boulevard de vraag beantwoord of we terug moeten naar een nationaal songfestival door Martien Meiland en Richard Groenendijk. Uitmelken die hap
:'(
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:09:58 #88
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208815304
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:00 schreef Fascination het volgende:
Nou, vandaag wordt bij RTL Boulevard de vraag beantwoord of we terug moeten naar een nationaal songfestival door Martien Meiland en Richard Groenendijk. Uitmelken die hap
Om het daarna een halfuur over een willekeurig blue circle kutprogramma te hebben.

Oh nee wacht Gordon gaat niet trouwen, dus daar kunnen ze het over hebben.
pi_208815314
twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 18:12:17 #90
163650 Greys
pi_208815324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is een recent concert van Mia in de VS

Lijkt mij ook niet veel mis mee
Vooral in dat stukje vanaf ongeveer 14.00 (waar ze ook wat meer de hoogte in gaat) kan je horen dat ze gewoon prima kan zingen.

En Dion dus ook, dat zagen we in dat voorprogramma van Benedict en Duncan.

Zou het liggen aan dat ze zichzelf misschien gaan overschreeuwen voor veel publiek? Dat ze denken dat ze anders niet te horen zijn? En/of toch de zenuwen wegens ineens veel meer mensen die het zien en horen dan anders. Zonde hoor. Want ze kunnen het dus best wel.

Als je dit hoort kan ik me voorstellen dat het dus met die piano bij AvroTros voor de commissie live gewoon inderdaad goed klonk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 18 april 2023 @ 18:15:12 #91
87554 Cee
Welluk?
pi_208815356
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:00 schreef Fascination het volgende:
Nou, vandaag wordt bij RTL Boulevard de vraag beantwoord of we terug moeten naar een nationaal songfestival door Martien Meiland en Richard Groenendijk. Uitmelken die hap
Zeg aub dat je een grap maakt.
pi_208815375
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik nou wel zo blij ben met alweer een overwinning voor Zweden. Het zou de vierde Scandi-winst in 11 jaar zijn (en als Dadi in 2020 had gewonnen zelfs de 5e), wordt wel een beetje overkill zo. De kans op een Scandi-win is onderhand bijna 40%.

Maar goed dat is een andere discussie.
Vooral 3x Zweden binnen 11 jaar zou best wel balen zijn, aan iets waar vaak rond de 40 landen aan meedoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Em31 op 18-04-2023 18:23:38 ]
pi_208815387
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:15 schreef Cee het volgende:

[..]
Zeg aub dat je een grap maakt.
Helaas zag net het voorstukje op tv
pi_208815389
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:15 schreef Cee het volgende:

[..]
Zeg aub dat je een grap maakt.
Nee ze zeiden iets van dat de roep om een nationaal Songfestival groot is. Wordt besproken met voor- en tegenstanders.
pi_208815403
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Vooral in dat stukje vanaf ongeveer 14.00 (waar ze ook wat meer de hoogte in gaat) kan je horen dat ze gewoon prima kan zingen.

En Dion dus ook, dat zagen we in dat voorprogramma van Benedict en Duncan.

Zou het liggen aan dat ze zichzelf misschien gaan overschreeuwen voor veel publiek? Dat ze denken dat ze anders niet te horen zijn? En/of toch de zenuwen wegens ineens veel meer mensen die het zien en horen dan anders. Zonde hoor. Want ze kunnen het dus best wel.

Als je dit hoort kan ik me voorstellen dat het dus met die piano bij AvroTros voor de commissie live gewoon inderdaad goed klonk.
Volgens mij werd dat gisteren door een zangcoach in EditieNL gezegd, dat het makkelijker is om zuiver te blijven als je wat zachter zingt :Y
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 18:32:41 #96
163650 Greys
pi_208815569
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:18 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Volgens mij werd dat gisteren door een zangcoach in EditieNL gezegd, dat het makkelijker is om zuiver te blijven als je wat zachter zingt :Y
Ah hopelijk ligt daar dan een deel van de oplossing idd. Want valt me op dat als ze dus iets rustiger zingen het prima gaat.
Hopelijk kan iemand ze goed leren dat iedereen ze heus wel hoort als de microfoons/geluidsmix goed afgesteld staan en zij dan niet hoeven overschreeuwen. Zou wellicht al veel schelen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 18:36:11 #97
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208815618
Martien :') :') :') :') :')
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 18:36:49 #98
163650 Greys
pi_208815622
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:17 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nee ze zeiden iets van dat de roep om een nationaal Songfestival groot is. Wordt besproken met voor- en tegenstanders.
Die sla ik ff over, hoor ik net van m'n bloeddruk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208815636
Nu weer een item bij RTL Boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208815659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is een recent concert van Mia in de VS

Lijkt mij ook niet veel mis mee
Is ook niet veel mis mee. Ze zingt hier wel zonder oortjes. Dus dat heeft er wel mee te maken denk ik. De balans vinden tussen wat je in je oor hoort en jezelf.
Maar filmpjes als dit verklaren wel waarom Cornald en de commissie overtuigd zijn geraakt over hun zangkwaliteiten. Waarschijnlijk hadden ze toen ook geen oortjes in of nodig.

Overigens niet de eerste keer dat een Nederlandse artiest bij het ESF voor het eerst met oortjes moest zingen. Ik herinner me dat nog niet zo lang geleden er ook een andere mee te maken had, maar ik weet niet meer precies wie dat was.
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:42:03 #101
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208815683
RTL Boulevard vol op de bandwagon
Nationaal Songfestival
Slecht voorbereid
Tijd voor grote artiesten
Grote artiesten zijn afgezegd dat Mia en Dion al gewoon door de commissie duidelijk is geweest
SOONY
pi_208815690
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Vooral in dat stukje vanaf ongeveer 14.00 (waar ze ook wat meer de hoogte in gaat) kan je horen dat ze gewoon prima kan zingen.

En Dion dus ook, dat zagen we in dat voorprogramma van Benedict en Duncan.

Zou het liggen aan dat ze zichzelf misschien gaan overschreeuwen voor veel publiek? Dat ze denken dat ze anders niet te horen zijn? En/of toch de zenuwen wegens ineens veel meer mensen die het zien en horen dan anders. Zonde hoor. Want ze kunnen het dus best wel.

Als je dit hoort kan ik me voorstellen dat het dus met die piano bij AvroTros voor de commissie live gewoon inderdaad goed klonk.
Ik heb ook sterk dat idee.
pi_208815692
Een nsf met 5 liedjes is helemaal niks. Je moet gewoon hetzelfde doen als Zweden, dus meerdere voorrondes etc
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 18:43:32 #104
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208815698
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:42 schreef DKUp het volgende:
RTL Boulevard vol op de bandwagon
Nationaal Songfestival
Slecht voorbereid
Tijd voor grote artiesten
Grote artiesten zijn afgezegd dat Mia en Dion al gewoon door de commissie duidelijk is geweest
Grote artiesten die meedoen aan nationale finale ? Haha nee
pi_208815704
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:42 schreef Poepz0r het volgende:
Een nsf met 5 liedjes is helemaal niks. Je moet gewoon hetzelfde doen als Zweden, dus meerdere voorrondes etc
Van niks tot Melfest is onhaalbaar, daar moet naar opgebouwd worden.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:44:19 #106
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208815705
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Grote artiesten die meedoen aan nationale finale ? Haha nee
Boellie zegt dat :7
Jaap Zonder Nek ;)
SOONY
pi_208815707
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:42 schreef Poepz0r het volgende:
Een nsf met 5 liedjes is helemaal niks. Je moet gewoon hetzelfde doen als Zweden, dus meerdere voorrondes etc
Finland doet het prima hoor.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208815717
Edsiel kwam uit een NF, dus NF is goed!!!!!

Dankjewel Martien
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208815722
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:44 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Van niks tot Melfest is onhaalbaar, daar moet naar opgebouwd worden.
Is gewoon haalbaar. Nederland is HET tv productie land. Alles kan alleen dat willen ze niet.
pi_208815723
Aran gooi jezelf toch weg, met je valse nichtenkift.

En Martien fucking Meiland :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208815727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:44 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Finland doet het prima hoor.
Ook 1 x geweldig
pi_208815731
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:42 schreef DKUp het volgende:
RTL Boulevard vol op de bandwagon
Nationaal Songfestival
Slecht voorbereid
Tijd voor grote artiesten
Grote artiesten zijn afgezegd dat Mia en Dion al gewoon door de commissie duidelijk is geweest
Grote artiesten zijn dit jaar afgezegd of wat bedoelen ze?
pi_208815733
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:45 schreef koffieleuk het volgende:
Edsiel kwam uit een NF, dus NF is goed!!!!!

Dankjewel Martien
Laten we de rest van de meuk die erna uit een NF is gekomen maar even vergeten. Edsilia is goed dus een NF werkt.
pi_208815734
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:42 schreef DKUp het volgende:
RTL Boulevard vol op de bandwagon
Nationaal Songfestival
Slecht voorbereid
Tijd voor grote artiesten
Grote artiesten zijn afgezegd dat Mia en Dion al gewoon door de commissie duidelijk is geweest
Beschamend item
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208815741
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Is gewoon haalbaar. Nederland is HET tv productie land. Alles kan alleen dat willen ze niet.
De productie is niet waar ik over twijfel :D

Denk niet dat je gelijk 28 goeie artiesten binnenhaalt als het quota vorig jaar nog 1 was.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 18:47:36 #116
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208815747
Stap op een legosteentje Martien
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:47:53 #117
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208815752
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:46 schreef Em31 het volgende:

[..]
Grote artiesten zijn dit jaar afgezegd of wat bedoelen ze?
Ze zijn allemaal afgezegd volgens RTL Boellie :Y
SOONY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 18:47:53 #118
163650 Greys
pi_208815753
Met een tv productie ben je er niet. Je mot ook meerdere esf waardige nummers hebben om uit te kiezen. En daar schort het nogal eens aan hier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208815757
Zo’n Martien zit dan straks wel in de jury he.
pi_208815765
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:47 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
De productie is niet waar ik over twijfel :D

Denk niet dat je gelijk 28 goeie artiesten binnenhaalt als het quota vorig jaar nog 1 was.
Dat hoeft ook niet. Ook in Zweden zijn het niet allemaal toppers.
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:48:35 #121
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208815770
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:48 schreef Em31 het volgende:
Zo’n Martien zit dan straks wel in de jury he.
Wat een prachtige jurk
Wat een prachtig haar
Meid, hartstikke leuk

:+ :') -O-
SOONY
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 18:49:04 #122
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208815782
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:48 schreef Em31 het volgende:
Zo’n Martien zit dan straks wel in de jury he.
Ja. En dan gaan we voor een goedkoop camp nummer waar het buitenland niks mee kan.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 18:49:18 #123
163650 Greys
pi_208815788
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:46 schreef Em31 het volgende:

[..]
Grote artiesten zijn dit jaar afgezegd of wat bedoelen ze?
Dat Armin en Jaap Reesema niet gekozen zijn waarschijnlijk.

He lied maakt niet eens meer uit denk ik bij Boulevard. Als dat lied van Jaap en Armin zon hit was stond het inmiddels vast al in de top 40.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208815789
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:47 schreef Greys het volgende:
Met een tv productie ben je er niet. Je mot ook meerdere esf waardige nummers hebben om uit te kiezen. En daar schort het nogal eens aan hier.
Dat weten we dus niet want alles gebeurt achter gesloten deuren :') Misschien zitten er wel pareltjes tussen. Skyward van Davina was eigenlijk ook een ESF nummer begreep ik.
pi_208815792
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:47 schreef DKUp het volgende:

[..]
Ze zijn allemaal afgezegd volgens RTL Boellie :Y
God wat zou ik graag weten wie dat dan zijn. :D
pi_208815793
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat Armin en Jaap Reesema niet gekozen zijn waarschijnlijk.

He lied maakt niet eens meer uit denk ik bij Boulevard. Als dat lied van Jaap en Armin zon hit was stond het inmiddels vast al in de top 40.
Dat lied is nooit uitgebracht
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 18:50:01 #127
163650 Greys
pi_208815798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat weten we dus niet want alles gebeurt achter gesloten deuren :') Misschien zitten er wel pareltjes tussen. Skyward van Davina was eigenlijk ook een ESF nummer begreep ik.
God krijgen we dit weer.

Nope Nope Nope Nope. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:50:11 #128
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208815801
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:48 schreef DKUp het volgende:

[..]
Wat een prachtige jurk
Wat een prachtig haar
Meid, hartstikke leuk

:+ :') -O-
Wat goeoeoeoeoed :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:50:11 #129
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208815802
Wel benieuwd naar dat nummer van Jaap
SOONY
pi_208815803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat hoeft ook niet. Ook in Zweden zijn het niet allemaal toppers.
Alsnog geloof ik niet dat die hoeveelheid kwaliteit er vanuit het niets opeens is.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208815805
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:48 schreef Em31 het volgende:
Zo’n Martien zit dan straks wel in de jury he.
Dit! En no way dat Jaap Reesema en Davina Michelle aan een voorronde op TV zouden meedoen.

Hoe achteloos ook Aran al die successen aan de kant veegde :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 18:50:32 #132
163650 Greys
pi_208815808
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat lied is nooit uitgebracht
Dat bedoel ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208815812
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:50 schreef DKUp het volgende:
Wel benieuwd naar dat nummer van Jaap
Als het goed is had ie het wel uitgebracht :P
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208815816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:50 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Alsnog geloof ik niet dat die hoeveelheid kwaliteit er vanuit het niets opeens is.
Dat is toch prima? Wij kiezen dan samen met de jury etc
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:51:04 #135
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208815821
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:50 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Als het goed is had ie het wel uitgebracht :P
Misschien wachten ze wel op volgend jaar
SOONY
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 18:51:13 #136
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208815824
Al die potentiële songfestival winnende nummers die nooit zijn uitgebracht
pi_208815827
Waarschijnlijk weten de niet eens een andere naam dan Jaap want anders hadden ze dat echt wel gezegd. :')
pi_208815832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat is toch prima? Wij kiezen dan samen met de jury etc
Je schetst hier gewoon 2012 hoor :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:52:08 #139
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208815837
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:51 schreef Em31 het volgende:
Waarschijnlijk weten de niet eens een andere naam dan Jaap want anders hadden ze dat echt wel gezegd. :')
Precies, ze weten alleen Jaap + Armin. Daarnaast gooien ze het op grote namen ;)
SOONY
pi_208815846
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat bedoel ik.
Dat zegt niks over de kwaliteit overigens van dat nummer. Vooral Armin weet heel goed wanneer je iets moet uitbrengen etc. Komt een hoop marketing en hype creëren bij kijken.

Mooi voorbeeld is zijn wereldhit bla bla. Die had hij allang klaar liggen. Bracht hem pas uit toen Ajax de halve finale van de Champions League haalde. Armin is een slimme geldmachine
pi_208815865
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:51 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Je schetst hier gewoon 2012 hoor :)
Dat was 1 uitzending toch? Ik wil gewoon 6-8 uitzendingen met 30-40 nummers. Moet makkelijk kunnen. Er worden er ieder jaar 300+ ingestuurd
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 18:55:04 #142
163650 Greys
pi_208815881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat zegt niks over de kwaliteit overigens van dat nummer. Vooral Armin weet heel goed wanneer je iets moet uitbrengen etc. Komt een hoop marketing en hype creëren bij kijken.

Mooi voorbeeld is zijn wereldhit bla bla. Die had hij allang klaar liggen. Bracht hem pas uit toen Ajax de halve finale van de Champions League haalde. Armin is een slimme geldmachine
Oké Poep!
Maar we zijn inmiddels al een jaar na het inzenden he. Maar dan wachten we nog gewoon drie jaar op deze Jaaphit. Met al z'n podium charisma. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:55:36 #143
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208815887
Martien had wel een goed punt met Edsil in 1998.

Alleen jammer van de 12 daaropvolgende NSF's. :P
pi_208815893
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:52 schreef DKUp het volgende:

[..]
Precies, ze weten alleen Jaap + Armin. Daarnaast gooien ze het op grote namen ;)
Ja ik geloof best dat er wat bekendere namen bij waren omdat Cornald ook zoiets zei, maar als ze hadden geweten wie dan wisten wij dat nu ook wel. _O-
pi_208815896
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:55 schreef Greys het volgende:

[..]
Oké Poep!
Maar we zijn inmiddels al een jaar na het inzenden he. Maar dan wachten we nog gewoon drie jaar op deze Jaaphit. Met al z'n podium charisma. *O*
Of het een hit was weet ik niet maar ik vertrouw dat hele kliekje rondom Cornald voor geen meter. Geloof er niets van dat dit het beste was van al die nummers
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:56:25 #146
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208815900
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:52 schreef DKUp het volgende:

[..]
Precies, ze weten alleen Jaap + Armin. Daarnaast gooien ze het op grote namen ;)
Dries zat er ook bij, dus dat zijn al 2 grote artiesten.
pi_208815901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat was 1 uitzending toch? Ik wil gewoon 6-8 uitzendingen met 30-40 nummers. Moet makkelijk kunnen. Er worden er ieder jaar 300+ ingestuurd
Het Malta en San Marino recept! Loont zich de laatste jaren heel goed wel :Y
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208815909
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Martien had wel een goed punt met Edsil in 1998.

Alleen jammer van de 12 daaropvolgende NSF's. :P
Finland heeft dat ook. Je kunt niet ieder jaar topkwaliteit sturen.
pi_208815914
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat was 1 uitzending toch? Ik wil gewoon 6-8 uitzendingen met 30-40 nummers. Moet makkelijk kunnen. Er worden er ieder jaar 300+ ingestuurd
Je weet niet wat de kwaliteit is van die 300+ liedjes. Iedereen kan een liedje insturen en als 80% van het niveau Henk met een accordion is ga je echt geen goeie NF kunnen vullen van 40 nummers
pi_208815921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:56 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Het Malta en San Marino recept! Loont zich de laatste jaren heel goed wel :Y
Zweden doet dit toch ook?
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:57:16 #151
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208815923
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat was 1 uitzending toch? Ik wil gewoon 6-8 uitzendingen met 30-40 nummers. Moet makkelijk kunnen. Er worden er ieder jaar 300+ ingestuurd
Dan weet je zeker met het Nederlandse publiek dat er een debiel wint, als je het doet dan moet je de commissie een selectie laten maken van 5 nummers.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 18:57:46 #152
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208815929
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:56 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Het Malta en San Marino recept! Loont zich de laatste jaren heel goed wel :Y
Wel leuke avonden op fok. Muzikaal redelijk niet te doen.
pi_208815932
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dan weet je zeker met het Nederlandse publiek dat er een debiel wint, als je het doet dan moet je de commissie een selectie laten maken van 5.
Hou toch op. Zie Zweden etc. Of wonen daar geen Henk en Ingrids denk je
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:58:24 #154
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208815938
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hou toch op. Zie Zweden etc. Of wonen daar geen Henk en Ingrids denk je
Zie de laatste 10 NSF's waarbij we de artiest konden kiezen, wij kiezen debielen.
pi_208815956
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zie de laatste 10 NSF's, wij kiezen debielen.
Dat zie je in de andere landen ook, zie Finland etc. Daarin zijn wij echt niet uniek ofzo
pi_208815958
:O
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:01:14 #157
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208815965
twitter



Met 40 nummers ben ik bang dat onze voorronde eruit ziet als die van San Marino met open call
pi_208815976
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]


Met 40 nummers ben ik bang dat onze voorronde eruit ziet als die van San Marino met open call
Mijn oren :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 19:03:07 #159
163650 Greys
pi_208815989
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat zie je in de andere landen ook, zie Finland etc. Daarin zijn wij echt niet uniek ofzo
Slechtst mogelijke voorbeeld ooit dit, Edgar Allan Poep. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208815993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Zweden doet dit toch ook?
Precies, en daarom gaat het bij ons gelijk ook zo goed uitpakken en bestaan er ook geen landen waarin zo'n voorronde niet werkt! Geniaal _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 19:04:16 #161
163650 Greys
pi_208816004
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:00 schreef Em31 het volgende:
:O
Ja ik sla ook wel ff een avondje over. Het wordt nu zélfs voor mij te veel Groundhog Day. En dat wil toch wat zeggen. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208816010
Stel, je organiseert volgend jaar een Nationaal Songfestival:

Goldband
De Bankzitters
Flemming
Dries Roelvink
John de Bever
Davina Michelle
Een onbekend talent met een lied a la Arcade, CATS of Birds.

Zullen we wedden wie er wint? :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:04:52 #163
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816017
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:03 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Precies, en daarom gaat het bij ons gelijk ook zo goed uitpakken en bestaan er ook geen landen waarin zo'n voorronde niet werkt! Geniaal _O_
Dat krijg je als mensen die niet naar andere nationale finale shows kijken en denken dat je crtl+c kan doen bij Melodifestivalen en denken dat het in elk land werkt.
pi_208816029
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:04 schreef TheVulture het volgende:
Stel, je organiseert volgend jaar een Nationaal Songfestival:

Goldband
De Bankzitters
Flemming
Dries Roelvink
John de Bever
Davina Michelle
Een onbekend talent met een lied a la Arcade, CATS of Birds.

Zullen we wedden wie er wint? :D
Ik zit in op goldband of John de bever.
pi_208816031
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:04 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja ik sla ook wel ff een avondje over. Het wordt nu zélfs voor mij te veel Groundhog Day. En dat wil toch wat zeggen. :D
En we moeten nog een maand. ;(
pi_208816050
Ik hoop alleen al voor accuzure Aran dat Mia en Dion het nog voor elkaar krijgen O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 19:07:40 #167
163650 Greys
pi_208816051
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:06 schreef Em31 het volgende:

[..]
En we moeten nog een maand. ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:08:27 #168
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208816062
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:04 schreef TheVulture het volgende:
Stel, je organiseert volgend jaar een Nationaal Songfestival:

Goldband
De Bankzitters
Flemming
Dries Roelvink
John de Bever
Davina Michelle
Een onbekend talent met een lied a la Arcade, CATS of Birds.

Zullen we wedden wie er wint? :D
Jaap Reesema wint.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:08:37 #169
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208816066
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:06 schreef Em31 het volgende:

[..]
En we moeten nog een maand. ;(
Ik vrees nog langer!
:o)
pi_208816076
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat krijg je als mensen die niet naar andere nationale finale shows kijken en denken dat je crtl+c kan doen bij Melodifestivalen en denken dat het in elk land werkt.
Ja, je moet gewoon een klein en goed beginsel hebben en daar vervolgens aan sleutelen, zodat je draagvlak opbouwt. Niet gelijk een megaproductie maken om het vervolgens gelijk te laten vallen als het de eerste keer niet werkt.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:11:13 #171
375570 crew  Cyan9
pi_208816095
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hou toch op. Zie Zweden etc. Of wonen daar geen Henk en Ingrids denk je
Denk je oprecht dat er in Zweden geen hele strakke selectie wordt gemaakt door de producers van Melfest? Wat jij hier lijkt te omschrijven is echt meer het Malta en San Marino concept, wat @koffieleuk ook al benoemde. Gewoon 40 nummers bij elkaar in de hoop dat het beste nummer vanzelf komt bovendrijven.

Vooral in Nederland, want de kijkers hier hebben echt smaak.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:12:39 #172
375570 crew  Cyan9
pi_208816109
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:05 schreef Koekeloeren het volgende:

[..]
Ik zit in op goldband of John de bever.
Is het erg (of een zegen) dat ik beide niet ken?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208816136
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]


Met 40 nummers ben ik bang dat onze voorronde eruit ziet als die van San Marino met open call
Mijn oren :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:04 schreef TheVulture het volgende:
Stel, je organiseert volgend jaar een Nationaal Songfestival:

Goldband
De Bankzitters
Flemming
Dries Roelvink
John de Bever
Davina Michelle
Een onbekend talent met een lied a la Arcade, CATS of Birds.

Zullen we wedden wie er wint? :D
Je muziek kennis is wel heel beperkt als dit je lijstje is ouwe reus.
pi_208816143
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:03 schreef Greys het volgende:

[..]
Slechtst mogelijke voorbeeld ooit dit, Edgar Allan Poep. :D
Hoezo dat? Dat ze dit jaar scoren dat is toch geen garantie voor een ander jaar bijvoorbeeld?
pi_208816153
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Zweden doet dit toch ook?
Ja, al heel lang. Daarom heeft het daar zo'n goede naam opgebouwd. En is het een eer om daaraan mee te mogen doen. Ik herinner me nog NSF's gepresenteerd door Humberto Tan en Nance, waar voornamelijk droevige acts zichzelf in de picture probeerden te spelen. Waarna de verkozen winnaars verzopen in de kwalificaties voor de Finale. Welke artiest gaat zich voor zo'n horrorscenario aanmelden?
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:17:21 #176
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816162
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hoezo dat? Dat ze dit jaar scoren dat is toch geen garantie voor een ander jaar bijvoorbeeld?
UMK heeft al jaren een goede line up met goede nummers en ook grote artiesten in Finland die mee willen doen.
pi_208816166
het is wel beetje komkommerseizoen in de media he :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208816170
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Is het erg (of een zegen) dat ik beide niet ken?
Het is een zegen. Goldband heeft opzich nog leuke liedjes. Maar zingen kunnen ze niet
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:18:47 #179
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208816182
Dat valse gezang kon ik Mia en Dion nog wel vergeven, maar dat we het nu over een terugkeer van het NSF hebben dankzij hen is onvergefelijk. :P

Nog even en dankzij 1 slechte act gooien we straks al het goede dat we hebben opgebouwd weg.
pi_208816183
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:17 schreef Momo het volgende:

[..]
UMK heeft al jaren een goede line up met goede nummers en ook grote artiesten in Finland die mee willen doen.
Niet te zien aan de uitslag. Nee Finland scoort eens per 10 jaar een hoge notering dat is het wel.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:20:00 #181
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Niet te zien aan de uitslag. Nee Finland scoort eens per 10 jaar een hoge notering dat is het wel.
Misschien er eens naar kijken voordat je een oordeel geeft over een hele voorronde.
pi_208816203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:17 schreef Koekeloeren het volgende:

[..]
Het is een zegen. Goldband heeft opzich nog leuke liedjes. Maar zingen kunnen ze niet
Je hoeft ook niet te kunnen zingen om succesvol te zijn. Zie Snollebollekes en zie Verka Serduchka ;)
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:21:14 #183
375570 crew  Cyan9
pi_208816206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat valse gezang kon ik Mia en Dion nog wel vergeven, maar dat we het nu over een terugkeer van het NSF hebben dankzij hen is onvergefelijk. :P

Nog even en dankzij 1 slechte act gooien we straks al het goede dat we hebben opgebouwd weg.
De kans dat dit gebeurd lijkt me eerlijk gezegd bijzonder klein. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208816219
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:23 schreef Jason22 het volgende:
Volgens Antoinette Hertsenberg zongen ze heel mooi toen ze het nummer a capella deden met een piano in de hal van de AVROTROS.
A capella betekent zonder instrumentale begeleiding. Antoinette heeft er dus ook de ballen verstand van.
pi_208816222
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien er eens naar kijken voordat je een oordeel geeft over een hele voorronde.
We hebben het over iets anders. Ik hoor geluiden dat nsf een slechte zet zou zijn en dat we dan laag scoren etc. Dat valt wel mee denk ik. Finland heeft jaren ontzettende meuk gestuurd trouwens.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:23:06 #186
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816226
Je zou bijna weer terug verlangen naar singer song writers nummers met boodschap als je dit soort geouwehoer hoort
pi_208816231
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:23 schreef Momo het volgende:
Je zou bijna weer terug verlangen naar singer song writers nummers met boodschap als je dit soort geouwehoer hoort
:D
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:24:49 #188
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816246
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
We hebben het over iets anders. Ik hoor geluiden dat nsf een slechte zet zou zijn en dat we dan laag scoren etc. Dat valt wel mee denk ik. Finland heeft jaren ontzettende meuk gestuurd trouwens.
Sinds 2020 hebben ze een nieuw concept en nieuwe mensen erop, sinds toen loopt dat echt goed daar. Je moet wel de juiste muziek binnen krijgen en de juiste selectie daar op maken.
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:25:00 #189
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208816249
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:23 schreef Momo het volgende:
Je zou bijna weer terug verlangen naar singer song writers nummers met boodschap als je dit soort geouwehoer hoort
Nog even en ik verlang terug naar Re-union (ook zo'n fantastische act die we tijdens een NSF hebben gekozen).
pi_208816251
Gelukkig is Gordon weer vrijgezel, dat geeft wat lucht qua aandacht
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:25:41 #191
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208816260
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:25 schreef TheVulture het volgende:
Gelukkig is Gordon weer vrijgezel, dat geeft wat lucht qua aandacht
Dat is dan wel zielig, je gunt die man (en ons) een gelukkig getrouwd leven in de anonimiteit.
pi_208816264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nog even en ik verlang terug naar Re-union (ook zo'n fantastische act die we tijdens een NSF hebben gekozen).
Dat was nog een prima keuze, haalden ook keurig de finale
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208816272
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Sinds 2020 hebben ze een nieuw concept en nieuwe mensen erop, sinds toen loopt dat echt goed daar. Je moet wel de juiste muziek binnen krijgen en de juiste selectie daar op maken.
Dat klopt. Ik ben voor om die selectiecommissie eens volledig te vervangen inclusief Cornald. Laat hem dat maar niet horen want hij woont een straat achter mij :P
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:26:23 #194
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208816275
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat was nog een prima keuze, haalden ook keurig de finale
Ik luister het nu terug en het is echt knijtervals.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 19:27:18 #195
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208816281
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn ook duidelijk dingen misgegaan. Het voelt ook aan alsof ze er nu achter komen dat ze nog ver zijn waarvan ze willen zijn. Vraag mij af hoe ze begeleiding krijgen, want de hele social media promotie was eigenlijk ook wel slecht de laatste maanden. Mia probeerde er zelf nog iets van te maken, maar Dion hoorde je bijna niet.
Mja, ook daar moet een organisatie toch wel meer in kunnen helpen? Een Waylon, Anouk of Duncan kan dat misschien zelf, maar als je dan twee van die onervaren hertjes stuurt moet je er ook wel een team omheen bouwen die er mee aan het werk gaat. Het lijkt toch echt dat ze zich flink hebben verkeken en eigenlijk geen idee hadden waar ze nou aan begonnen en dat is best schokkend.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:27:51 #196
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik ben voor om die selectiecommissie eens volledig te vervangen inclusief Cornald. Laat hem dat maar niet horen want hij woont een straat achter mij :P
Cornald staat juist wel open voor dingen hoor. Finland is nu zijn favoriet dit jaar. Anderen in de commissie zoals die Van Stade lijken mij eerder een blok aan het been met De Diepte een risicovol nummer te noemen.
pi_208816290
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:25 schreef TheVulture het volgende:
Gelukkig is Gordon weer vrijgezel, dat geeft wat lucht qua aandacht
En goed om te zien dat perfecte ESF-kandidaat Dave Roelvink een hekel heeft aan de tandarts! Wordt tijd dat we weer een nuchtere en herkenbare persoonlijkheid gaan sturen die binding heeft met het Nederlandse volk :Y
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208816294
Blijf het ook gewoon dom vonden dat het nooit een dikke bop song is die we sturen. Uptempo, dance etc
pi_208816305
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik ben voor om die selectiecommissie eens volledig te vervangen inclusief Cornald. Laat hem dat maar niet horen want hij woont een straat achter mij :P
En waarom zit iemand als Hila Noorzai in de selectiecommissie?
pi_208816308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:28 schreef Poepz0r het volgende:
Blijf het ook gewoon dom vonden dat het nooit een dikke bop song is die we sturen. Uptempo, dance etc
Maar Gordon kwam net nog ten sprake ???????
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208816313
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Cornald staat juist wel open voor dingen hoor. Finland is nu zijn favoriet dit jaar. Anderen in de commissie zoals die Van Stade lijken mij eerder een blok aan het been met De Diepte een risicovol nummer te noemen.
Dat hij Finland leuk vind begrijp ik echt niet. Cornald is al jaren aan het strijden dat men het ESF een freakshow vind en te carnavelesk etc en dat van Finland voldoet aan al deze kenmerken. Op deze manier zal het esf nooit serieus genomen worden zeg maar.
pi_208816326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:04 schreef TheVulture het volgende:
Stel, je organiseert volgend jaar een Nationaal Songfestival:

Goldband
De Bankzitters
Flemming
Dries Roelvink
John de Bever
Davina Michelle
Een onbekend talent met een lied a la Arcade, CATS of Birds.

Zullen we wedden wie er wint? :D
De meest recente Top2000 doet het ergste vermoeden. :D
pi_208816333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:29 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
En waarom zit iemand als Hila Noorzai in de selectiecommissie?
Dat is inclusief!
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:30:53 #204
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208816339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:29 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
En waarom zit iemand als Hila Noorzai in de selectiecommissie?
Moet je aan Cruyff vragen.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:31:02 #205
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816341
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat hij Finland leuk vind begrijp ik echt niet. Cornald is al jaren aan het strijden dat men het ESF een freakshow vind en te carnavelesk etc en dat van Finland voldoet aan al deze kenmerken. Op deze manier zal het esf nooit serieus genomen worden zeg maar.
Je ziet het verschil niet tussen een carnavals nummer van laten we zeggen feestzanger Bob en het nummer van Finland van dit jaar?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 19:31:17 #206
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208816351
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Sinds 2020 hebben ze een nieuw concept en nieuwe mensen erop, sinds toen loopt dat echt goed daar. Je moet wel de juiste muziek binnen krijgen en de juiste selectie daar op maken.
Het moet vooral divers zijn en niet gelimiteerd.

Als je van tevoren al weet dat de 3Js gaan of dat Vader Abraham moet schrijven dan ga je al op je bek. Laat mensen gewoon alles insturen, spreek uit dat ALLE genres een kans maken en kies bijvoorbeeld 2-3 nummers per genre uit en zet die in een show. Er zijn echt genoeg mogelijkheden, maar dan moet je het wel goed aanpakken en vooral benadrukken dat het ESF geen circus meer is wat het misschien 15-20 jaar geleden nog wel was.

Helaas zitten veel Nederlanders nog vast in het hi ha ho, Oostblok feestje, gayfest geloof als het op ESF aankomt en daar zit wel het gevaar bij een NSF.
pi_208816367
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:29 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
En waarom zit iemand als Hila Noorzai in de selectiecommissie?
Omdat ze songfestivalfan is en als je dat maar vaak genoeg herhaald, van zelf gevraagd wordt.

Meer hoef je niet te doen.
pi_208816372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Je ziet het verschil niet tussen een carnavals nummer van laten we zeggen feestzanger Bob en het nummer van Finland van dit jaar?
Kijk even naar de act
Freakshow
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:32:18 #209
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208816382
Volgens mij is die stilte wel min of meer bewust geweest:
quote:
Als de twee het songfestival-avontuur aangaan, weten ze van tevoren al dat niet iedereen positief zal zijn. "Je gaat altijd mensen hebben die het leuk vinden en mensen die het niet leuk vinden", legt Dion uit. "Daarom dachten wij, we sluiten ons er een beetje van af. Want anders zit je in een constant mijnenveld van mensen die je goed vinden en mensen die je slecht vinden."
:o)
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:32:29 #210
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_208816388
Misschien een ideetje: Misschien moeten we volgend jaar een Nationaal Songfestival organiseren, waarbij het winnende nummer voor 50% door de jury word bepaald, en voor 50% door het publiek, maar waarbij de jury dan uit 100 personen bestaat, in een bv. "All Together Now"-achtige setting:

Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 19:32:45 #211
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208816395
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat hij Finland leuk vind begrijp ik echt niet. Cornald is al jaren aan het strijden dat men het ESF een freakshow vind en te carnavelesk etc en dat van Finland voldoet aan al deze kenmerken. Op deze manier zal het esf nooit serieus genomen worden zeg maar.
Wat Finland dit jaar stuurt is gewoon kwaliteit, niks met carnaval te maken.

Electric Callboy speelt wereldwijd in volle zalen met zulke muziek. Niks mis mee.
pi_208816415
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wat Finland dit jaar stuurt is gewoon kwaliteit, niks met carnaval te maken.

Electric Callboy speelt wereldwijd in volle zalen met zulke muziek. Niks mis mee.
Ik heb het over de act. Dat is gewoon een freakshow en carnavelesk. Dat is wat mensen zien.
pi_208816438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:33 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik heb het over de act. Dat is gewoon een freakshow en carnavelesk. Dat is wat mensen zien.
gast....
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:34:47 #214
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:31 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het moet vooral divers zijn en niet gelimiteerd.

Als je van tevoren al weet dat de 3Js gaan of dat Vader Abraham moet schrijven dan ga je al op je bek. Laat mensen gewoon alles insturen, spreek uit dat ALLE genres een kans maken en kies bijvoorbeeld 2-3 nummers per genre uit en zet die in een show. Er zijn echt genoeg mogelijkheden, maar dan moet je het wel goed aanpakken en vooral benadrukken dat het ESF geen circus meer is wat het misschien 15-20 jaar geleden nog wel was.

Helaas zitten veel Nederlanders nog vast in het hi ha ho, Oostblok feestje, gayfest geloof als het op ESF aankomt en daar zit wel het gevaar bij een NSF.
Ja het moet geen insiderfeestje worden met alleen maar muzieksterren op het plein zangers of een moeilijke sing song writers nummers. Beste voorrondes hebben een divers veld. Maar zal in het begin ook lastig zijn om goede acts te krijgen vanuit verschillende hoeken.
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:34:48 #215
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208816443
Is het trouwens geen idee om deze discussie in een apart topic te gooien? Heeft uiteindelijk weinig met Mia en Dion te maken.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:35:40 #216
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Is het trouwens geen idee om deze discussie in een apart topic te gooien? Heeft uiteindelijk weinig met Mia en Dion te maken.
Ik stel eerder voor om het idee van een NSF te begraven voor altijd
pi_208816466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Is het trouwens geen idee om deze discussie in een apart topic te gooien? Heeft uiteindelijk weinig met Mia en Dion te maken.
Eens
pi_208816472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:32 schreef Forumtijger het volgende:
Misschien een ideetje: Misschien moeten we volgend jaar een Nationaal Songfestival organiseren, waarbij het winnende nummer voor 50% door de jury word bepaald, en voor 50% door het publiek, maar waarbij de jury dan uit 100 personen bestaat, in een bv. "All Together Now"-achtige setting:

Jaa met Francis *O*
pi_208816479
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik stel eerder voor om het idee van een NSF te begraven voor altijd
Laten we de selectiecommissie spreekwoordelijk begraven.
pi_208816489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:31 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het moet vooral divers zijn en niet gelimiteerd.

Als je van tevoren al weet dat de 3Js gaan of dat Vader Abraham moet schrijven dan ga je al op je bek. Laat mensen gewoon alles insturen, spreek uit dat ALLE genres een kans maken en kies bijvoorbeeld 2-3 nummers per genre uit en zet die in een show. Er zijn echt genoeg mogelijkheden, maar dan moet je het wel goed aanpakken en vooral benadrukken dat het ESF geen circus meer is wat het misschien 15-20 jaar geleden nog wel was.

Helaas zitten veel Nederlanders nog vast in het hi ha ho, Oostblok feestje, gayfest geloof als het op ESF aankomt en daar zit wel het gevaar bij een NSF.
Het probleem in Nederland is gewoon een wansmaak qua muziek. Hoe kan Snollebollekes bv nu ooit zo groot worden??? Nederland heeft al jaren topacts in het (symphonische) metal wereldje maar schijnbaar moet er een programma als beste zangers aan te pas komen om 1 van deze artiesten te pluggen. Een act als Epica zou bijvoorbeeld geheid winnen met het juiste liedje.
pi_208816504
De zanger van Wild Youth heeft het ook opgenomen voor Mia & Dion

twitter
pi_208816509
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik stel eerder voor om het idee van een NSF te begraven voor altijd
Laat ze dat lekker in Finland houden inderdaad. Eén keer Top 5 in 70 jaar ESF met die nationale voorrondes van ze. :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:38:32 #223
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208816510
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het probleem in Nederland is gewoon een wansmaak qua muziek. Hoe kan Snollebollekes bv nu ooit zo groot worden??? Nederland heeft al jaren topacts in het (symphonische) metal wereldje maar schijnbaar moet er een programma als beste zangers aan te pas komen om 1 van deze artiesten te pluggen. Een act als Epica zou bijvoorbeeld geheid winnen met het juiste liedje.
Bandjes op het ESF is überhaupt awkward vanwege het verplichte bandje ipv live instrumentatie.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:39:31 #224
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208816529
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wat Finland dit jaar stuurt is gewoon kwaliteit, niks met carnaval te maken.

Electric Callboy speelt wereldwijd in volle zalen met zulke muziek. Niks mis mee.
Electric Callboy _O_

Zo jammer dat Duitsland niet voor dat nummer koos :(
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:39:33 #225
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Bandjes op het ESF is überhaupt awkward vanwege het verplichte bandje ipv live instrumentatie.
Je hebt dit jaar zo wat 10 bands op het ESF
pi_208816535
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het probleem in Nederland is gewoon een wansmaak qua muziek. Hoe kan Snollebollekes bv nu ooit zo groot worden??? Nederland heeft al jaren topacts in het (symphonische) metal wereldje maar schijnbaar moet er een programma als beste zangers aan te pas komen om 1 van deze artiesten te pluggen. Een act als Epica zou bijvoorbeeld geheid winnen met het juiste liedje.
Kan ik me goed in vinden.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:40:14 #227
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208816543
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Je hebt dit jaar zo wat 10 bands op het ESF
Ik weet het, ze winnen ook nog weleens, maar je kijkt naar pure nep.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:40:38 #228
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816557
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik weet het, ze winnen ook nog weleens, maar je kijkt naar pure nep.
Dat weet Gerda op de bank niet
pi_208816566
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Je hoeft ook niet te kunnen zingen om succesvol te zijn. Zie Snollebollekes en zie Verka Serduchka ;)
Ik twijfel of Verka anno 2023 nog 2e zou kunnen worden met zo’n hysteria-act. 2007 was een totaal andere tijd.

Het was toen door het systeem ook veel lastiger om door de semi te geraken waardoor landen de meest bizarre rommel gingen sturen om maar op te vallen, met Dustin the Turkey als absoluut dieptepunt.
pi_208816567
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mja, ook daar moet een organisatie toch wel meer in kunnen helpen? Een Waylon, Anouk of Duncan kan dat misschien zelf, maar als je dan twee van die onervaren hertjes stuurt moet je er ook wel een team omheen bouwen die er mee aan het werk gaat. Het lijkt toch echt dat ze zich flink hebben verkeken en eigenlijk geen idee hadden waar ze nou aan begonnen en dat is best schokkend.
Misschien is dat ook wel het grote verschil met S10, zij had/heeft duidelijk een goed team om haar heen. Dit was gewoon te onervaren, te weinig hulp, veel verkeerde keuzes etc.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:41:30 #231
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208816568
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:33 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik heb het over de act. Dat is gewoon een freakshow en carnavelesk. Dat is wat mensen zien.
Is dit ook een freakshow?


(ik was erbij in het concert in Tilburg)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:42:25 #232
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208816588
quote:
Het is in ieder geval geen muziek.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 19:42:38 #233
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208816592
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:39 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Electric Callboy _O_

Zo jammer dat Duitsland niet voor dat nummer koos :(
Het was niet Duitsland, maar NDR die het niet eens mee liet doen ..... nou ja ok toch Duitsland dus _O-

Hoe dan ook, ik wens Mia en Dion alle succes van de wereld toen. Ik vind het niks, maar ik vind het wel sneu voor ze. Dit soort ellende gun je niemand. Ik vind het ook niet hun fout. Ze doen wat ze kunnen en als dit het maximale haalbare is dan ligt het aan de commissie en niet aan Mia en Dion.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:47:41 #234
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208816691
Zullen we hier verder discussiëren of NSF:

ESF / Discussie: NSF terughalen Ja of de Nee
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:48:26 #235
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208816702
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zullen we hier verder discussiëren of NSF:

ESF / Discussie: NSF terughalen Ja of de Nee
Prima hoor, ga maar daar verder over NSF inderdaad
pi_208816794
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zullen we hier verder discussiëren of NSF:

ESF / Discussie: NSF terughalen Ja of de Nee
Mijn antwoord is nee. Daar hoef ik verder niet meer over te discussiëren 😊
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:55:30 #237
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208816829
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:53 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Mijn antwoord is nee. Daar hoef ik verder niet meer over te discussiëren 😊
Het is meer dat dit topic over onze inzending nu gekaapt wordt door moeten een NSF hebben of niet.
Het NSF terug laten keren, is een aparte discussie, die hier niet thuis hoort.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 19:55:48 #238
163650 Greys
pi_208816834
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat hij Finland leuk vind begrijp ik echt niet. Cornald is al jaren aan het strijden dat men het ESF een freakshow vind en te carnavelesk etc en dat van Finland voldoet aan al deze kenmerken. Op deze manier zal het esf nooit serieus genomen worden zeg maar.
Oh wauw. Je bent af als je Finland op deze manier kwalificeert dit jaar hoor. :D

Cornald had Go_A met Shum ook als favoriet. Ook een freakshow volgens jou zeker dan? Hahaha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 19:57:32 #239
375570 crew  Cyan9
pi_208816861
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:55 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh wauw. Je bent af als je Finland op deze manier kwalificeert dit jaar hoor. :D

Cornald had Go_A met Shum ook als favoriet. Ook een freakshow volgens jou zeker dan? Hahaha.
Het was ook een groene outfit. Walgelijk.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 19:59:01 #240
163650 Greys
pi_208816878
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:57 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het was ook een groene outfit. Walgelijk.
Het zou nie motte mógeh! Bah!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 20:01:30 #241
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208816931
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:55 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh wauw. Je bent af als je Finland op deze manier kwalificeert dit jaar hoor. :D

Cornald had Go_A met Shum ook als favoriet. Ook een freakshow volgens jou zeker dan? Hahaha.
Als Finland dan verbreken ze wel de Curse of Green

https://eurosong-contest.fandom.com/wiki/Curse_of_Green
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208816958
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:59 schreef Greys het volgende:

[..]
Het zou nie motte mógeh! Bah!
Portugal werd er in 1969 laatste mee, dus op basis daarvan kun je natuurlijk al zeggen dat zoiets altijd gaat floppen -O-

Sindsdien nooit meer gekeken, dus het komt voor m'n argument goed uit dat ik niet op de hoogte ben van groene outfits die wel scoorden.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 18 april 2023 @ 20:05:36 #243
16715 Mylene
*schatje*
pi_208817027
twitter
pi_208817054
Op het Eurovision-kanaal is er trouwens een "A little bit more" serie, waar ze akoestische en andere versies uploaden. I.i.g. een goede kans voor Mia en Dion om het te laten horen in een rustige setting waar ze (zoals sommigen eerder vermoedden) niet luid 'hoeven' te zingen voor een luid publiek. Hopelijk gaat het dan wel goed, en kunnen ze laten horen dat ze het wel degelijk kunnen.
pi_208817116
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 20:07 schreef Nashipeer het volgende:
Op het Eurovision-kanaal is er trouwens een "A little bit more" serie, waar ze akoestische en andere versies uploaden. I.i.g. een goede kans voor Mia en Dion om het te laten horen in een rustige setting waar ze (zoals sommigen eerder vermoedden) niet luid 'hoeven' te zingen voor een luid publiek. Hopelijk gaat het dan wel goed, en kunnen ze laten horen dat ze het wel degelijk kunnen.
Dat hoop ik van harte, lijkt mij ook een perfect moment waarbij ze het nog enigszins in de hand hebben.

Maar alsnog zou je er wat aan kunnen sleutelen als het niet het geval blijkt te zijn.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 20:10:32 #246
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208817141
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 20:07 schreef Nashipeer het volgende:
Op het Eurovision-kanaal is er trouwens een "A little bit more" serie, waar ze akoestische en andere versies uploaden. I.i.g. een goede kans voor Mia en Dion om het te laten horen in een rustige setting waar ze (zoals sommigen eerder vermoedden) niet luid 'hoeven' te zingen voor een luid publiek. Hopelijk gaat het dan wel goed, en kunnen ze laten horen dat ze het wel degelijk kunnen.
Ik hoop wel dat ze iets ingestuurd hebben want niet elk land heeft dat gedaan volgens mij. In de eerste aflevering zaten ze niet.
pi_208817172
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208817462
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:55 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Het is meer dat dit topic over onze inzending nu gekaapt wordt door moeten een NSF hebben of niet.
Het NSF terug laten keren, is een aparte discussie, die hier niet thuis hoort.
Ik snap het idee erachter en juich het toe. Het aparte topic bedoel ik. Niet het NSF nieuw leven inblazen. God Forbid.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 20:25:42 #249
163650 Greys
pi_208817585
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 20:11 schreef superniger het volgende:
[poll=5468]
Giechelen omdat je precies weet wie die (1) is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 20:31:37 #250
375570 crew  Cyan9
pi_208817713
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 20:25 schreef Greys het volgende:

[..]
Giechelen omdat je precies weet wie die (1) is.
Het zijn er inmiddels 3.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 20:32:49 #251
163650 Greys
pi_208817741
Oh _O-

Nou ja als ramptoerisme zou ik het bijna ook wel een jaartje willen. Zijn we daarna meteen weer van dat gelul af als men merkt hoe dat ook alweer uitpakte qua resultaat op het ESF.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 20:34:01 #252
163650 Greys
pi_208817778
Oh oops ander topic. Sorryyyy.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 20:43:00 #253
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208817982
Ik zie trouwens dat er schijnbaar ook veel haat is voor de Franse kandidaat dit jaar uit Frankrijk omdat ze bij de pre parties in Amsterdam en Londen niet is verschenen uiteindelijk omdat ze er emotioneel doorzat. Zure Fransozen vinden haar nu een diva. Dat mensen weer gewoon doen op sociale media.
pi_208818344
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 20:43 schreef Momo het volgende:
Ik zie trouwens dat er schijnbaar ook veel haat is voor de Franse kandidaat dit jaar uit Frankrijk omdat ze bij de pre parties in Amsterdam en Londen niet is verschenen uiteindelijk omdat ze er emotioneel doorzat. Zure Fransozen vinden haar nu een diva. Dat mensen weer gewoon doen op sociale media.
Ik ben bang dat we dat niet meer gaan meemaken. De hufterigheid op de sociale media sijpelt helaas ook steeds meer door in het gewone dagelijkse leven.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 21:16:11 #255
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 21:24:07 #256
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208818775
https://www.instagram.com/p/CrLd6A4olaw/

Teya en Salena zijn ook 2 onbekende artiesten die voor Oostenrijk gaan, die doen het leuk zo (met cameo van Mia in dit filmpje) :)
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 21:46:15 #257
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208819167
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat is inclusief!
Nee. Serieus. Dit post je elke keer als iemand van kleur een bepaalde positie bekleed. Ik heb je dit zien doen bij Edsilia als presentator, bij Jeangu al artiest en nu bij Hila. Elke keer voorbijgaand aan kwaliteiten van personen. Het is me wel duidelijk wat voor een laag gedrag dat is. Schaam je. Maar echt, schaam je met je irritant grote waffel.

En doe het niet af als het was een grapje, want dit is structureel. Bah.

[ Bericht 5% gewijzigd door ijs_beer op 18-04-2023 21:52:25 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208819359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Je ziet het verschil niet tussen een carnavals nummer van laten we zeggen feestzanger Bob en het nummer van Finland van dit jaar?
Even hierop inhaken: de zanger zit op een rij danseressen in roze pakjes die een paard nadoen oid, dat kun je toch onmogelijk geen aparte show noemen? :D

Verder mega sympathieke jongen en leuk ter variatie. :)
Maar de act is toch wel een act te noemen.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 22:00:20 #259
163650 Greys
pi_208819390
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 21:58 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Even hierop inhaken: de zanger zit op een rij danseressen in roze pakjes die een paard nadoen oid, dat kun je toch onmogelijk geen aparte show noemen? :D

Verder mega sympathieke jongen en leuk ter variatie. :)
Maar de act is toch wel een act te noemen.
Maar het is toch niet alleen een act of freakshow? Daar gaat het om. Hij hoeft het niet te hebben van alleen de act. Tijdens de preparties gingen de zalen op z'n kop en hij had de dansers niet eens mee. Er was núl act. Het was geweldig. Het lied is opzwepend, hij is fantastisch qua energie en uitvoering en charisma. Dit wegzetten als alleen een freakshow zoals Poepz0r doet is gewoon niet terecht. Zonder act blijft het lied gewoon volledig overeind.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:02:00 #260
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208819418
Goed liedje + act = topshow

In het geval van ene serieus liedje vervang dan act door performance. Et Voila. :7
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208819429
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar het is toch niet alleen een act? Daar gaat het om. Tijdens de preparties gingen de zalen op z'n kop en hij had de dansers niet eens mee. Er was nul act. Het was geweldig. Het lied is opzwepend, hij is fantastisch qua uitvoering en charisma. Dit wegzetten als alleen een freakshow zoals Poepz0r doet is niet terecht. Zonder act blijft het lied gewoon volledig overeind.
Poepz0r zet wel vaker dingen weg. Of mensen. Ik zou er niet meer wakker van liggen, als ik jou was. Gewoon af laten glijden…. .
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 22:04:54 #262
163650 Greys
pi_208819453
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:02 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Poepz0r zet wel vaker dingen weg. Of mensen. Ik zou er niet meer wakker van liggen, als ik jou was. Gewoon af laten glijden…. .
Oh geloof me, de dag dat ik ook maar 1 seconde wakker lig om hem gaat nooit komen. Ik moet erom lachen, om Edgar Allan Poep.

(Behalve dan dat gelul over inclusief, dat is iets minder om te lachen, maar daarmee diskwalificeert hij vooral zichzelf. :) )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208819475
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:04 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh geloof me, de dag dat ik ook maar 1 seconde wakker lig om hem gaat nooit komen. Ik moet erom lachen.
Eens, vind het wel lekker om erop af te geven _O-
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208819810
Een jaar geleden hadden we het over S10 die voor Viktor en Rolf koos. Om het even in perspectief te plaatsen :+
  dinsdag 18 april 2023 @ 22:27:49 #265
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208819865
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:25 schreef NailQueen het volgende:
Een jaar geleden hadden we het over S10 die voor Viktor en Rolf koos. Om het even in perspectief te plaatsen :+
Owja :o
Toen was ik zo bang dat ze een over-de-top jurk zou kiezen _O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 22:35:23 #266
163650 Greys
pi_208819999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:25 schreef NailQueen het volgende:
Een jaar geleden hadden we het over S10 die voor Viktor en Rolf koos. Om het even in perspectief te plaatsen :+
Hahaha ja, met al die foto's van enorm pompeuze jurken met enorme strikken enzo toch. Er is altijd PANIEK. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:37:56 #267
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208820087
quote:
Wel goed om te lezen dat Euphoria in 2005 won volgens Sky _O-

Verder vind ik ze nog steeds afstandelijk, gemaakt overkomen en een tikkeltje vreemd, maar ik gun ze een topprestatie en dat alles goed komt O+

[ Bericht 5% gewijzigd door TheVulture op 18-04-2023 22:54:46 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 22:44:51 #269
163650 Greys
pi_208820144
(Even stiekem spammen in het drukste topic: ons interview met Gustaph uit België staat nu ook in zijn topic. 🤫)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208820174
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar het is toch niet alleen een act of freakshow? Daar gaat het om. Hij hoeft het niet te hebben van alleen de act. Tijdens de preparties gingen de zalen op z'n kop en hij had de dansers niet eens mee. Er was núl act. Het was geweldig. Het lied is opzwepend, hij is fantastisch qua energie en uitvoering en charisma. Dit wegzetten als alleen een freakshow zoals Poepz0r doet is gewoon niet terecht. Zonder act blijft het lied gewoon volledig overeind.
Oh zo, nee dat alleen is het niet. :)

Maar als je het voor het eerst ziet (wat veel mensen op die avond hebben), valt het wel enorm op en is het toch wel snel een opmerking daarover. En de muziek verandert halverwege wat ik nog niet helemaal snap, omdat het nu twee nummers lijken.
Dat gecombineerd is het wel een groot pakket wat je snel als Heel Veel weg kunt zetten. En dan snap ik de cliché opmerkingen van deh mense thuis wel.

Verder vind ik het ook één groot feest en leuk om te horen dat het zonder dansers ook geslaagd is.

Als ik de keuze had zou ik misschien de helft van het nummer zonder dansers willen zien en daarna met dansers, maar dat kan nu eenmaal ook niet (en hoeft ook niet.)
Ben heel benieuwd hoe dit met een grote zaal mensen gaat zijn bij de halve finale. :Y
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208820210
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:27 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Owja :o
Toen was ik zo bang dat ze een over-de-top jurk zou kiezen _O-
Dat was wel leuk geweest in contrast met het emotionele liedje. :)

Het uiteindelijke pak vond ik prachtig. _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 22:50:38 #272
163650 Greys
pi_208820248
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:46 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Oh zo, nee dat alleen is het niet. :)

Maar als je het voor het eerst ziet (wat veel mensen op die avond hebben), valt het wel enorm op en is het toch wel snel een opmerking daarover. En de muziek verandert halverwege wat ik nog niet helemaal snap, omdat het nu twee nummers lijken.
Dat gecombineerd is het wel een groot pakket wat je snel als Heel Veel weg kunt zetten. En dan snap ik de cliché opmerkingen van deh mense thuis wel.

Verder vind ik het ook één groot feest en leuk om te horen dat het zonder dansers ook geslaagd is.

Als ik de keuze had zou ik misschien de helft van het nummer zonder dansers willen zien en daarna met dansers, maar dat kan nu eenmaal ook niet (en hoeft ook niet.)
Ben heel benieuwd hoe dit met een grote zaal mensen gaat zijn bij de halve finale. :Y
Het is ook véél! Snap ik. Maar het past bij het lied wmb. Alles eraan is veel. Maar qua veel aan act, dat bij vele anderen ook wel met veel vuurwerk (Måneskin) en glitters en Sam Ryder met z'n complete space ship. En dat is allemaal prima, als er zonder de act nog maar iets van overblijft. En dat is bij Finland gelukkig ook zo. Het blijft een zalige energieke maar muzikale chaos haha.

Ben ook enorm benieuwd naar de live straks in die enorme zaal. :D

(En om het weer een beetje ontopic te maken, sorry mods, maar ik heb qua act liever iets te veel dan steevast veel te weinig zoals bij NL vaak. :@ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208820314
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:50 schreef Greys het volgende:

(En om het weer een beetje ontopic te maken, sorry mods, maar ik heb qua act liever iets te veel dan steevast veel te weinig zoals bij NL vaak. :@ )
Ja, ik zou ook wel een keer volle mep uit willen pakken met lampen, pakken, dansers. :)
Een vol podium.
(Geen krumpende mannen. |:) )
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 18 april 2023 @ 22:55:21 #274
39237 crew  H_T
2733
pi_208820317
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:50 schreef Greys het volgende:

[..]

(En om het weer een beetje ontopic te maken, sorry mods, maar ik heb qua act liever iets te veel dan steevast veel te weinig zoals bij NL vaak. :@ )
Nu ga je wel héél makkelijk aan de krumpers voorbij!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208820324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja, ik zou ook wel een keer volle mep uit willen pakken met lampen, pakken, dansers. :)
Een vol podium.
Geen krumpende mannen. |:) )
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter dinsdag 18 april 2023 @ 22:56:15 #276
87554 Cee
Welluk?
pi_208820329
quote:
Ik blijf dit een leuk nummer vinden.
pi_208820355
quote:
Ik wilde niet 10 disclaimers plaatsen. :D

Zoiets maar dan net even anders. :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208820361
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:56 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik blijf dit een leuk nummer vinden.
Voor op een Foute Party wel ja :P

Maar alle zeikerds op Dion en Mia, dit was toch samen met Treble wel het absolute dieptepunt hoor...

En qua Nationaal Songfestival: ook hier koos het publiek het verkeerde lied :P

Deze had het toen moeten worden:

Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208820418
quote:
Wat doet die vrouw met die pizzadozen op het podium?
leven zoals het leven is
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 23:01:17 #280
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208820423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Voor op een Foute Party wel ja :P

Maar alle zeikerds op Dion en Mia, dit was toch samen met Treble wel het absolute dieptepunt hoor...

En qua Nationaal Songfestival: ook hier koos het publiek het verkeerde lied :P

Deze had het toen moeten worden:

Denk niet dat dat veel had uitgemaakt, wat een kitsch ook

pi_208820430
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:57 schreef TheVulture het volgende:


En qua Nationaal Songfestival: ook hier koos het publiek het verkeerde lied :P

Gaat dit in andere landen dan wel allemaal vlekkeloos of is het daar makkelijk omdat het soms lijkt of er teveel sterke liedjes zijn?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208820439
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk niet dat dat veel had uitgemaakt, wat een kitsch ook
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:00 schreef Jason22 het volgende:

[..]
Wat doet die vrouw met die pizzadozen op het podium?
_O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208820455
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Gaat dit in andere landen dan wel allemaal vlekkeloos of is het daar makkelijk omdat het soms lijkt of er teveel sterke liedjes zijn?
Het gaat in heel veel landen mis, er zijn bijvoorbeeld in Belgie toch ook vaak veel betere liedjes in de finale blijven steken. Duitsland weet er ook altijd wat verkeerds uit te pikken....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 23:03:14 #284
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208820459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Gaat dit in andere landen dan wel allemaal vlekkeloos of is het daar makkelijk omdat het soms lijkt of er teveel sterke liedjes zijn?
Vaak genoeg gaat het daar ook wel mis met keuzes. Duitsland kiest bijvoorbeeld ook vaak verkeerd (dit jaar niet). 2019 Duitsland was echt een soort dieptepunt, meerdere goede nummers met top 10 potentie kiezen ze letterlijk voor het slechtste nummer, volgens mij ook mede dat er iets zieligs was.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 23:05:38 #285
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208820492
Dit jaar ging Polen van plek 5 bij de bookies naar niet kwalificeren in de halve finale volgens de bookies na de nationale finale daar.
pi_208820498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Voor op een Foute Party wel ja :P

Maar alle zeikerds op Dion en Mia, dit was toch samen met Treble wel het absolute dieptepunt hoor...

En qua Nationaal Songfestival: ook hier koos het publiek het verkeerde lied :P

Deze had het toen moeten worden:

Oi, niks tegen Treble! Heb nog met 2/3 staan frisbeeën op de Pinkpop-camping. Lieve meisjes.
pi_208820519
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:05 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Oi, niks tegen Treble! Heb nog met 2/3 staan frisbeeën op de Pinkpop-camping. Lieve meisjes.
Och, Treble was in die nationale finale ook wel de beste optie, maar Amambanda was verder wel een verschrikking :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208820532
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Vaak genoeg gaat het daar ook wel mis met keuzes. Duitsland kiest bijvoorbeeld ook vaak verkeerd (dit jaar niet). 2019 Duitsland was echt een soort dieptepunt, meerdere goede nummers met top 10 potentie kiezen ze letterlijk voor het slechtste nummer, volgens mij ook mede dat er iets zieligs was.
Dat was echt zó bizar. _O- volgens mij werd later ook bekend gemaakt dat er vooral ouderen gestemd hadden.
pi_208820566
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:05 schreef Momo het volgende:
Dit jaar ging Polen van plek 5 bij de bookies naar niet kwalificeren in de halve finale volgens de bookies na de nationale finale daar.
En Litouwen stond eerst ook in de top 10 door Petunija (nu plek 29).
pi_208820580
Dat de grootste naam in een nationale finale trouwens niet altijd wint hebben we ook wel meegemaakt in 2003 toen Esther Hart gelukkig van Gordon en Replay won :P

Greys is er nog jaren ziedend over geweest :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208820617
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Voor op een Foute Party wel ja :P

Maar alle zeikerds op Dion en Mia, dit was toch samen met Treble wel het absolute dieptepunt hoor...

En qua Nationaal Songfestival: ook hier koos het publiek het verkeerde lied :P

Deze had het toen moeten worden:

Helemaal mee eens. Angel of the night uitstekend nummer. Ik had hem wel laten zingen door 1 jonge artiest bijvoorbeeld met vuurwerk etc.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 18 april 2023 @ 23:12:41 #292
39237 crew  H_T
2733
pi_208820636
Net bij Shownieuws meldt ene Jill Helena dat ze ook een lied heeft ingestuurd voor het ESF maar nooit uitgenodigd is om live voor de jury te zingen. Ik viel er midden in, dus het kan zijn dat ik wat details heb gemist.

Jill kreeg de mail dat zij het niet was geworden pas nadat Dion en Mia al aangekondigd waren
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208820641
Mocht de commissie meelezen: Als je het al in je hoofd haalt om een Nationaal Songfestival te organiseren, zorg dan voor het niveau van 1998:


Daar hadden toch wel 3, 4 liedjes zo door naar Birmingham gekund :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208820647
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:12 schreef H_T het volgende:
Net bij Shownieuws meldt ene Jill Helena dat ze ook een lied heeft ingestuurd voor het ESF maar nooit uitgenodigd is om live voor de jury te zingen. Ik viel er midden in, dus het kan zijn dat ik wat details heb gemist.

Jill kreeg de mail dat zij het niet was geworden pas nadat Dion en Mia al aangekondigd waren
Jill Helena is wel een fantastische zangeres O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208820664
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:12 schreef H_T het volgende:
Net bij Shownieuws meldt ene Jill Helena dat ze ook een lied heeft ingestuurd voor het ESF maar nooit uitgenodigd is om live voor de jury te zingen. Ik viel er midden in, dus het kan zijn dat ik wat details heb gemist.

Jill kreeg de mail dat zij het niet was geworden pas nadat Dion en Mia al aangekondigd waren
Kennelijk gaf het lied geen aanleiding om het van haar live te horen.
pi_208820679
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:12 schreef H_T het volgende:

Jill kreeg de mail dat zij het niet was geworden pas nadat Dion en Mia al aangekondigd waren
Genoteerd. En weer door.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208820696
Als het deze was, vind ik het ook niet echt verwonderlijk.

Oké, het is uptempo... Maar dat was het verder wel.

  ESF Reporter dinsdag 18 april 2023 @ 23:21:06 #298
87554 Cee
Welluk?
pi_208820697
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Voor op een Foute Party wel ja :P

Maar alle zeikerds op Dion en Mia, dit was toch samen met Treble wel het absolute dieptepunt hoor...

Ik vind Shine nog altijd leuker dan Lights and Shadows en Walk Along, hoezo dieptepunt. :'(
Treble was inderdaad, zoals de Britten ooit zongen, rock bottom.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 23:32:11 #299
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 23:39:24 #300
163650 Greys
pi_208820833
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Dat de grootste naam in een nationale finale trouwens niet altijd wint hebben we ook wel meegemaakt in 2003 toen Esther Hart gelukkig van Gordon en Replay won :P

Greys is er nog jaren ziedend over geweest :D
Jaaaaa _O-
Dat Cornald opriep om op haar te stemmen. Ik vond het saai. :@ Vond Alwin Kluft (?) een geweldige keuze dat jaar geloof ik, dan hadden we tenminste iets heel anders gestuurd, die operaman in dat leren jackie. En Gordon en Replay verdienden het toen ook wel vond ik haha. Ik vond dat lied van ze toen echt wel tof.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208820841
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:39 schreef Greys het volgende:

[..]
Jaaaaa _O-
Dat Cornald opriep om op haar te stemmen. Ik vond het saai. :@ Vond Alwin Kluft (?) een geweldige keuze dat jaar geloof ik, dan hadden we tenminste iets heel anders gestuurd, die operaman in dat leren jackie. En Gordon en Replay verdienden het toen ook wel vond ik haha. Ik vond dat lied van ze toen echt wel tof.
Greysie, we gaan nondeju al 20 jaar terug bedenk ik me nu :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')