abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208797070

Een ambtenaar is een natuurlijke persoon die is aangesteld in een openbare betrekking om, ondergeschikt aan een hoger gezag, een deel van de overheidstaak te verrichten. Afhankelijk van hun functie, leggen ambtenaren een zuiveringseed of ambtseed af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ambtenaruhhhh

[ Bericht 34% gewijzigd door HSG op 16-04-2023 22:34:14 ]
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 23:50:09 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208820918
Nieuw topic :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 19 april 2023 @ 15:36:50 #3
342418 VKV
Plausibel
pi_208826243
Nou wij krijgen de loonsverhoging met terugwerkende kracht in mei uitbetaald. Dat wordt een leuke maand als je mei ook als ouderwetse "vakantiegeldmaand" gebruikt :)
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 20:04:14 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208829816
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 15:36 schreef VKV het volgende:
Nou wij krijgen de loonsverhoging met terugwerkende kracht in mei uitbetaald. Dat wordt een leuke maand als je mei ook als ouderwetse "vakantiegeldmaand" gebruikt :)
Eens. Ik vermoed dat het inderdaad vrijdag niet wordt
pi_208837720
Loonstrook binnen, staat er idd niet op. Wordt een declaratie met het loon meebetaalt of wordt dat los overgemaakt? Weet iemand dat+
pi_208838619
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:23 schreef Koettie het volgende:
Loonstrook binnen, staat er idd niet op. Wordt een declaratie met het loon meebetaalt of wordt dat los overgemaakt? Weet iemand dat+
Bij ons is het dat alle declaraties tot de vrijdag vóór de week waarin het salaris betaald wordt, die worden meegenomen.
pi_208838686
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:23 schreef Koettie het volgende:
Bij ons geldt dat declaraties die uiterlijk de 13e van de maand zijn ingediend, worden uitbetaald met het salaris op de 24e. Alles wat later wordt ingediend komt de maand erop met het salaris mee.
Kan er dus net vanaf hangen wanneer het is ingediend.
A mind with a heart of it's own
pi_208838775
Bij ons staat het wel op de loonstrook deze maand. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_208839056
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:37 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Bij ons geldt dat declaraties die uiterlijk de 13e van de maand zijn ingediend, worden uitbetaald met het salaris op de 24e. Alles wat later wordt ingediend komt de maand erop met het salaris mee.
Kan er dus net vanaf hangen wanneer het is ingediend.
Ingediend al op de 7e, vandaag pas door mn leidinggevende akkoord op gegeven. Dus zal volgende maand worden dan. Irritant zeg.
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 06:43:20 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208847578
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:45 schreef arvensis het volgende:
Zal 11:45 dat kunnen zien. :7
pi_208847582
Bij ons zit het er niet bij volgens de loonstrook. Wel is de extra verlofdag bijgeschreven.
  vrijdag 21 april 2023 @ 12:57:51 #12
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_208850998
Ik heb mooi even twee sollicitaties de deur uit geknald.
Gisteren een verkennend gesprek gehad voor de 3e baan.
Volgende week een gesprek met HR wat de mogelijkheden zijn om intern snel over te stappen..

Ben wel blij dat het weekend is :o
Even geen werkstress
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 13:12:59 #13
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208851161
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 12:57 schreef KapiteinIglo het volgende:
Volgende week een gesprek met HR wat de mogelijkheden zijn om intern snel over te stappen..

Even geen werkstress
Goed om te horen ^O^

Hopelijk vind je een baan waar je wel thuis voelt
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 21 april 2023 @ 13:50:23 #14
450148 KapiteinIglo
pi_208851612
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2023 13:12 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Goed om te horen ^O^

Hopelijk vind je een baan waar je wel thuis voelt
Ja dat komt wel goed.
Dat gesprek gisteren was echt heel fijn, en zelfs terwijl ik twijfel of de functie bij me past, is het team superaardig en geven de me de ruimte om mee te lopen om te kijken of ik het wat vind.

:@
Ik ben er ook van overtuigd dat het wel goed komt, maar als je je sociaal emotioneel gezien niet veilig voelt op je werk, dan is het soms even heftig allemaal.

Gelukkig bijt ik goed van mezelf af en heb ik open kaart gespeeld en gelijk mijn grenzen aangegeven.. naja niet gelijk, maar wel sneller dan ik vroeger gedaan zou hebben :o
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 14:13:35 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208851846
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 13:50 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ja dat komt wel goed.
Fijn om te horen!

Heb ook een tijdje in een rotsituatie gezeten (dankzij een klotemanager, sfeer in mijn team was verder goed) en op een gegeven moment moet je gewoon voor jezelf kiezen. Kon die manager wel langer irriteren door gewoon aan te blijven, voet bij stuk te houden en zijn getreiter lachend te ondergaan, maar ik ben blij dat ik elders in de gemeente een toffe functie heb gevonden in een leuk team met een geweldige manager. Daar heb ik in mijn sollicitaties wel op gelet. Nam niet de eerste de beste baan die zich aandiende. Altijd in het achterhoofd: Is deze nieuwe manager iemand met wie ik het zal kunnen vinden?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 21 april 2023 @ 14:40:29 #16
450148 KapiteinIglo
pi_208852140
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2023 14:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Fijn om te horen!

Heb ook een tijdje in een rotsituatie gezeten (dankzij een klotemanager, sfeer in mijn team was verder goed) en op een gegeven moment moet je gewoon voor jezelf kiezen. Kon die manager wel langer irriteren door gewoon aan te blijven, voet bij stuk te houden en zijn getreiter lachend te ondergaan, maar ik ben blij dat ik elders in de gemeente een toffe functie heb gevonden in een leuk team met een geweldige manager. Daar heb ik in mijn sollicitaties wel op gelet. Nam niet de eerste de beste baan die zich aandiende. Altijd in het achterhoofd: Is deze nieuwe manager iemand met wie ik het zal kunnen vinden?
Nee dit is zo belangrijk. Voor mij is blijkbaar sfeer en waardering echt een ding.
Ik had ook gedacht nog een jaar te blijven, maar huilend thuiskomen van mijn werk was wel de grens. En eigenlijk ver eroverheen.

Ik ben nu heel open en transparant wat het probleem was (sfeer onderling met collega’s) en dat ik graag even rond wil kijken en evt een kennismaking wil hebben vooraf.

Oh, en de ellende begon al toen de vecature helemaal niet overeenkwam met de functie :')

Heb jij lang gezocht naar iets nieuws?
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 16:03:54 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208853034
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 14:40 schreef KapiteinIglo het volgende:
Nee dit is zo belangrijk. Voor mij is blijkbaar sfeer en waardering echt een ding.
Ik had ook gedacht nog een jaar te blijven, maar huilend thuiskomen van mijn werk was wel de grens. En eigenlijk ver eroverheen.

Ik ben nu heel open en transparant wat het probleem was (sfeer onderling met collega’s) en dat ik graag even rond wil kijken en evt een kennismaking wil hebben vooraf.

Oh, en de ellende begon al toen de vecature helemaal niet overeenkwam met de functie :')

Heb jij lang gezocht naar iets nieuws?
Moeilijk te zeggen hoe lang ik heb gezocht.

Ik begon halverwege 2015 in mijn vorige functie (als kwartiermaker/leidinggevende) en dat ging een half jaar goed al waren er wel wat signalen. Vervolgens werd mijn (inmiddels) vrouw ernstig ziek met allerlei complicaties en zat ik eerst 100 dagen aan haar ziekenhuisbed gekluisterd en moest ik daarna ook nog een tijd voor haar thuis zorgen. Dat vond die hufter maar niets. Ik had in die tijd een jonge assistent die voor mij waarnam. Een slimme jongen waar die eikel een oogje op had. Voor het re-integreren bood hij mij een aangepaste functie (alleen nog kwartiermaker) met behoud van salaris en dan kon mijn assistent blijven waarnemen als leidinggevende. En toen begon het gezeik pas echt met allerlei treitereitjes:
- behoud salaris zou niet kunnen (kon natuurlijk wel en is altijd zo gebleven),
- ik zou het niet te nauw nemen met de uren (onzin want ik had maximaal zorgverlof gekocht en bleef daar zelfs ruim binnen),
- jonge assistent ging elders aan de slag maar ik kreeg mijn functie niet terug en dure externe werd als interim leidinggevende aangesteld (prima, want ik deelde met de interim gewoon de leidinggevende taken want ons team was inmiddels enorm uitgebreid),
- mijn naam mocht niet als schrijver op de MT-stukken (hij noemde zichzelf de behandelend ambtenaar :') ),
- groot deel van de opdrachten waar ik mij mee bezig hield werd gecentraliseerd in de stad, maar hij wilde de fte van mijn positie niet kwijt aan de centrale stad (dus bleef ik achter zonder takenpakket :') ),
- ik regelde een detachering van een jaar elders binnen de gemeente (exact dezelfde functie als waar ik in begon en kreeg uitstekende beoordelingen van de manager aldaar maar dat wilde die eikel niet in mijn personeelsdossier hebben),
- toen de detachering erop zat ging ik trouwen (de dag dat ik terugkwam van huwelijksverlof had ik een afspraak in mijn agenda staan met eikel en de interim leidinggevende, maar i.p.v. gefeliciteerd te horen uit zijn mond, kreeg ik de vraag of ik niet een andere baan wilde zoeken, want hij had en geen werk en eigenlijk geen fte-capaciteit voor mij :') ),
- interim leidinggevende ging een maand later weg en die eikel stelde weer een nieuwe jonge pretty boy aan als opvolger (nou goed, ik had toch al besloten te vertrekken maar daar heb ik even de tijd voor genomen, mede ook omdat mijn moeder te horen kreeg dat ze uitbehandeld was).

Eind 2018 op lange huwelijksreis gegaan en uiteindelijk ben ik halverwege 2019 op mijn huidige functie terechtgekomen. Naar volle tevredenheid. Alleen heb ik geen beoordelingen in mijn personeelsdossier staan over de periode 2015-2019. Gewoon nooit de onzin die hij opschreef ondertekend en hij durfde er kennelijk niet verder werk van te maken. Niet dat dat enige kans had, want ik heb alle gesprekken met hem telkens via de mail aan hem teruggekoppeld en zo een eigen dossier opgebouwd. Dat wist die lul maar al te goed. B-)
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 21 april 2023 @ 18:28:34 #18
450148 KapiteinIglo
pi_208854634
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2023 16:03 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik begon halverwege 2015 in mijn vorige functie (als kwartiermaker/leidinggevende) en dat ging een half jaar goed al waren er wel wat signalen. Vervolgens werd mijn (inmiddels) vrouw ernstig ziek met allerlei complicaties en zat ik eerst 100 dagen aan haar ziekenhuisbed gekluisterd en moest ik daarna ook nog een tijd voor haar thuis zorgen. Dat vond die hufter maar niets. Ik had in die tijd een jonge assistent die voor mij waarnam. Een slimme jongen waar die eikel een oogje op had. Voor het re-integreren bood hij mij een aangepaste functie (alleen nog kwartiermaker) met behoud van salaris en dan kon mijn assistent blijven waarnemen als leidinggevende. En toen begon het gezeik pas echt met allerlei treitereitjes:
- ik zou het niet te nauw nemen met de uren (onzin want ik had maximaal zorgverlof gekocht en bleef daar zelfs ruim binnen),
- jonge assistent ging elders aan de slag maar ik kreeg mijn functie niet terug en dure externe werd als interim leidinggevende aangesteld (prima, want ik deelde met de interim gewoon de leidinggevende taken want ons team was inmiddels enorm uitgebreid),
- mijn naam mocht niet als schrijver op de MT-stukken (hij noemde zichzelf de behandelend ambtenaar :') ),
- groot deel van de opdrachten waar ik mij mee bezig hield werd gecentraliseerd in de stad, maar hij wilde de fte van mijn positie niet kwijt aan de centrale stad (dus bleef ik achter zonder takenpakket :') ),
- ik regelde een detachering van een jaar elders binnen de gemeente (exact dezelfde functie als waar ik in begon en kreeg uitstekende beoordelingen van de manager aldaar maar dat wilde die eikel niet in mijn personeelsdossier hebben),
- toen de detachering erop zat ging ik trouwen (de dag dat ik terugkwam van huwelijksverlof had ik een afspraak in mijn agenda staan met eikel en de interim leidinggevende, maar i.p.v. gefeliciteerd te horen uit zijn mond, kreeg ik de vraag of ik niet een andere baan wilde zoeken, want hij had en geen werk en eigenlijk geen fte-capaciteit voor mij :') ),
- interim leidinggevende ging een maand later weg en die eikel stelde weer een nieuwe jonge pretty boy aan als opvolger (nou goed, ik had toch al besloten te vertrekken maar daar heb ik even de tijd voor genomen, mede ook omdat mijn moeder te horen kreeg dat ze uitbehandeld was).

Eind 2018 op lange huwelijksreis gegaan en uiteindelijk ben ik halverwege 2019 op mijn huidige functie terechtgekomen. Naar volle tevredenheid. Alleen heb ik geen beoordelingen in mijn personeelsdossier staan over de periode 2015-2019. Gewoon nooit de onzin die hij opschreef ondertekend en hij durfde er kennelijk niet verder werk van te maken. Niet dat dat enige kans had, want ik heb alle gesprekken met hem telkens via de mail aan hem teruggekoppeld en zo een eigen dossier opgebouwd. Dat wist die lul maar al te goed. B-)
Wat een kapsoneslijer ook :(
  vrijdag 21 april 2023 @ 19:06:13 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208855133
quote:

[..]

Alles weer goed met je vrouw? :@
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 20:44:35 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208856615
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2023 19:06 schreef Zwansen het volgende:
Naar omstandigheden gaat het goed. Volledig herstel is onmogelijk, maar de oorzaak van al de problemen is nu in slaapstand en wordt regelmatig gecontroleerd. Bedankt. :).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 21 april 2023 @ 23:02:47 #21
450148 KapiteinIglo
pi_208858272
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2023 19:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2023 20:44 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Naar omstandigheden gaat het goed. Volledig herstel is onmogelijk, maar de oorzaak van al de problemen is nu in slaapstand en wordt regelmatig gecontroleerd. Bedankt. :).
Wat slecht dat ik dat ook niet even vroeg :')
Gelukkig wel “beter” dus.
pi_208860174
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 12:57 schreef KapiteinIglo het volgende:

Even geen werkstress
Bij welke ministerie(s)? :)
  zaterdag 22 april 2023 @ 11:07:41 #23
450148 KapiteinIglo
pi_208860604
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2023 09:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Bij welke ministerie(s)? :)
Infrastructuur en waterstaat
pi_208861295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:07 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik hoop dat het wat voor je wordt. ^O^
  zaterdag 22 april 2023 @ 12:34:17 #25
450148 KapiteinIglo
pi_208861315
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2023 12:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik hoop dat het wat voor je wordt. ^O^
Ik ook. Van de week ook nog gesprek met HR omdat er blijkbaar mogelijkheden zijn om gewoon je cv in te laten schieten. Dan hoef ik niet steeds een brief te schrijven :o

Ik hou jullie op de hoogte
  Forum Admin zaterdag 22 april 2023 @ 13:22:36 #26
58651 crew  murp
murp
pi_208861684
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:07 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Leuk!
pi_208877235
Misschien een suffe vraag, hoor... maar

Als je een vast contract bij bijvoorbeeld FIN hebt en je wilswitchen naar een ander departement, en je wordt aangenomen, behoud je dan je vaste contract?
  zondag 23 april 2023 @ 19:17:14 #28
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_208878443
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 17:45 schreef blessed19 het volgende:

Als je een vast contract bij bijvoorbeeld FIN hebt en je wilswitchen naar een ander departement, en je wordt aangenomen, behoud je dan je vaste contract?
Ja
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_208879297
quote:

Ja, bij mij staat ook bovenaan de arbeidsovereenkomst dat ik een overeenkomst heb met de Staat der Nederlanden en niet met een of ander departement:

quote:
Deze arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd wordt ondertekend door twee partijen:

Staat der Nederlanden waarvan de zetel gevestigd is te Den Haag,
Vertegenwoordigd door de Staatssecretaris van...
En je blijft gewoon in dienst van de staat bij een wissel van een departement.
pi_208880584
quote:

Het enige wat veranderd is je salaris omdat je daar misschien een functies aanneemt met een andere schaal. Anders veranderd er niks.
pi_208963280
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:45 schreef arvensis het volgende:
En wat hou je er netto aan die fantastische CAO verhoging per maand extra over?
UNOX
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 06:45:52 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208963309
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 06:30 schreef knakworst3d het volgende:

[..]
Nog geen idee. Want die moet nog berekend worden.
  maandag 1 mei 2023 @ 07:06:25 #33
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208963347
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 06:30 schreef knakworst3d het volgende:

[..]
Vrij weinig. :D
  maandag 1 mei 2023 @ 08:35:25 #34
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_208963700
Vraagje, is 5 mei een vrije dag voor alle ambtenaren of verschilt dat per overheidsdienst?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_208963718
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vraagje, is 5 mei een vrije dag voor alle ambtenaren of verschilt dat per overheidsdienst?
Verschilt per overheidsdienst. Gemeente ambtenaren hebben dan geen vrij bijvoorbeeld.
  maandag 1 mei 2023 @ 12:53:10 #36
111260 Charmian
a little joy
pi_208966228
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Rijk heeft vrij, tenzij je in onregelmatige diensten werkt zoals bij de douane en DJi
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  maandag 1 mei 2023 @ 16:24:45 #37
342418 VKV
Plausibel
pi_208968905
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Verschilt per overheidsdienst. Gemeente ambtenaren hebben dan geen vrij bijvoorbeeld.
Vanaf volgend jaar wel toch?
pi_208969253
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:24 schreef VKV het volgende:

[..]
Vanaf volgend jaar wel toch?
Klopt. Dan is het opgenomen in de CAO.
pi_209003527
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Klopt. Dan is het opgenomen in de CAO.
En dan valt het op een zaterdag :|W

Benieuwd of ze het bij andere onderhandelingen toch weer gaan inzetten om het te laten vallen waardoor niemand er wat aan heeft.... zo vast staat zo'n vrije dag afspraak volgens mij niet.....
pi_209905249
Hoe zijn de werktijden bij de Rijksoverheid? Kun je er voor kiezen om 1 keer in de 2 weken vrij te zijn bij een 36-urige werkweek? Of is dat alleen bij de gemeentes zo? :)
Aan het typen...
pi_209906146
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 17:33 schreef Yasmin__x het volgende:
Hoe zijn de werktijden bij de Rijksoverheid? Kun je er voor kiezen om 1 keer in de 2 weken vrij te zijn bij een 36-urige werkweek? Of is dat alleen bij de gemeentes zo? :)
Die afspraak maak je met je leidinggevende. Bij ons mag je 4x9 doen, en dus elke week een roostervrije dag, of afwisselend 5x8/4x8 en dan dus om de week een vrije dag.

Of als je echt wilt 4x8+1x4, met elke week een halve dag vrij. Handig als de kinderen woensdagmiddag vrij zijn
Nants ingonyama bagithi Baba, Sithi uhm ingonyama
pi_209906391
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:23 schreef Ingonyama het volgende:

[..]
Die afspraak maak je met je leidinggevende. Bij ons mag je 4x9 doen, en dus elke week een roostervrije dag, of afwisselend 5x8/4x8 en dan dus om de week een vrije dag.

Of als je echt wilt 4x8+1x4, met elke week een halve dag vrij. Handig als de kinderen woensdagmiddag vrij zijn
Top, bedankt. :)
Aan het typen...
pi_209906537
Bij ons hebben weinig mensen een vaste vrije dag, we krijgen op 1 januari 204 compensatie uren en werken 5x8. Afhankelijk van je afdeling/functie/werk kun je best afspreken om een vaste dag vrij te plannen. Heel flexibel :)
pi_209907792
5x8 (en dan dus meer verlof) mag bij ons niet.

5x8 en 4x8 volgens mij wel.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_209908765
Misschien wijken we daarin ook (nog steeds) af van andere onderdelen van het rijk? Wij zijn ook niet van de groepsfuncties af :)
  zondag 16 juli 2023 @ 00:31:16 #46
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_209911491
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:29 schreef Serinde het volgende:
Misschien wijken we daarin ook (nog steeds) af van andere onderdelen van het rijk? Wij zijn ook niet van de groepsfuncties af :)
Groepsfuncties ken ik niet, maar 5x8 met standaard compensatieverlof wel. Dat bestaat heel breed binnen het Rijk. En idd zijn er vele flexibele varianten op mogelijk
  Forum Admin zondag 16 juli 2023 @ 08:35:21 #47
58651 crew  murp
murp
pi_209912367
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 00:31 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Groepsfuncties ken ik niet, maar 5x8 met standaard compensatieverlof wel. Dat bestaat heel breed binnen het Rijk. En idd zijn er vele flexibele varianten op mogelijk
28 vrije dagen was dat toch?
  Forum Admin zondag 16 juli 2023 @ 08:36:26 #48
58651 crew  murp
murp
pi_209912373
En ik ben zo blij met 2 dagen thuis en 2 dagen op locatie werken, alleen jammer dat ik geen rijkspas heb, dan heb ik veel meer toegang tot flexwerkplekken
  Moderator zondag 16 juli 2023 @ 08:39:57 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209912390
4x9 :7
  Forum Admin zondag 16 juli 2023 @ 08:40:35 #50
58651 crew  murp
murp
pi_209912392
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 08:39 schreef Rene het volgende:
4x9 :7
En werk je ook thuis?
  Moderator zondag 16 juli 2023 @ 08:42:13 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209912404
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 08:40 schreef murp het volgende:

[..]
En werk je ook thuis?
Mag mn agenda helemaal zelf indelen. Kies ervoor pm het juist niet te doen. Vond het op kantoor wel zo prettig.
  Forum Admin zondag 16 juli 2023 @ 08:44:58 #52
58651 crew  murp
murp
pi_209912417
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 08:42 schreef Rene het volgende:

[..]
Mag mn agenda helemaal zelf indelen. Kies ervoor pm het juist niet te doen. Vond het op kantoor wel zo prettig.
Bij ons is het zo gezellig dat ik thuis meer aan werken toekom :')

Of ik ben op 0700 op het werk om toch nog effe een paar uurtjes te knallen :')
pi_209912850
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 08:36 schreef murp het volgende:
En ik ben zo blij met 2 dagen thuis en 2 dagen op locatie werken, alleen jammer dat ik geen rijkspas heb, dan heb ik veel meer toegang tot flexwerkplekken
Hoe bedoel je dat, murp? Met een rijkspas mag je toch niet zomaar ergens naar binnen lopen?
  Forum Admin zondag 16 juli 2023 @ 09:46:54 #54
58651 crew  murp
murp
pi_209912940
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 09:40 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat, murp? Met een rijkspas mag je toch niet zomaar ergens naar binnen lopen?
Nou, ik dacht dat er wel van die opties zijn?
pi_209913022
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 09:46 schreef murp het volgende:

[..]
Nou, ik dacht dat er wel van die opties zijn?
Werkelijk? Dan zou dat voor mij veel reistijd schelen. De locaties die we hier hebben zijn te gehorig, dus dan moet ik naar den haag. maar er zijn ook panden van bijvoorbeeld de belastingdienst hier in de buurt.
  zondag 16 juli 2023 @ 09:59:08 #56
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_209913129
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 09:52 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Werkelijk? Dan zou dat voor mij veel reistijd schelen. De locaties die we hier hebben zijn te gehorig, dus dan moet ik naar den haag. maar er zijn ook panden van bijvoorbeeld de belastingdienst hier in de buurt.
Daar kun je je toch voor aanmelden? Ik zit regelmatig op andere rijkslocaties dan mijn vaste stek (waar ik hooguit eens per twee weken kom)
Zu hause ist alles besser
pi_209913175
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 09:40 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Binnen je ministerie wel. Ik zit bij DICTU en kan bijvoorbeeld met mijn P-pas bij RVO of AT naar binnen lopen maar niet bij DUO of de belastingdienst.
pi_209913191
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 10:02 schreef HSG het volgende:

[..]
Binnen je ministerie wel. Ik zit bij DICTU en kan bijvoorbeeld met mijn P-pas bij RVO of AT naar binnen lopen maar niet bij DUO of de belastingdienst.
Ah, naja, beter iets dan niets. ik zit onder bzk/ubr, dus de belastingdienst valt dan ook af. ;(
pi_209913282
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 10:02 schreef HSG het volgende:

[..]
Kun je je niet via rijksportaal oid aanmelden voor andere gebouwen/diensten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209913326
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 10:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Er is een applicatie voor dat. Je geeft aan van wanneer tot wanneer en voert het mailadres in van iemand die daar werkt. Als diegene het goedgekeurd heeft kun je met je rijkspas naar binnen.

En anders mag je je rijkspas ook als ID gebruiken bij de receptie.
pi_209913403
quote:

[..]

Typerend voor de ambtenarij. En naast het personeelsdossiers ook nog gebruik maken van schaduwdossiers.
pi_209913503
Blij dat ik geen ambtenaar meer ben. Na 22 jaar in roosterdiensten gewerkt te hebben heb ik er de brui aangegeven ondanks dat het werk leuk was.

In 22 jaar, 13 teamleiders gehad. Allen had geen kaas gegeten van de werkzaamheden.

Roosters die we nooit goed rond kregen waarbij we regelmatig 6 à 7 dagen achter elkaar werkten. De laatste jaren “ zelf roosteren “, hiermee waren we helemaal aan de “ goden “ overgeleverd.

Altijd maar afwachten of je dag verlof kon krijgen “ want bezetting “. Zelfs 6 maanden vantevoren verlof aanvragen gaf geen zekerheid.

Applicaties die niet werken. Hoog verloop. Enz enz.
pi_209914018
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 10:29 schreef thekolere het volgende:
Blij dat ik geen ambtenaar meer ben. Na 22 jaar in roosterdiensten gewerkt te hebben heb ik er de brui aangegeven ondanks dat het werk leuk was.

In 22 jaar, 13 teamleiders gehad. Allen had geen kaas gegeten van de werkzaamheden.

Roosters die we nooit goed rond kregen waarbij we regelmatig 6 à 7 dagen achter elkaar werkten. De laatste jaren “ zelf roosteren “, hiermee waren we helemaal aan de “ goden “ overgeleverd.

Altijd maar afwachten of je dag verlof kon krijgen “ want bezetting “. Zelfs 6 maanden vantevoren verlof aanvragen gaf geen zekerheid.

Applicaties die niet werken. Hoog verloop. Enz enz.
Dit herken ik helemaal niet. Alles qua roosters werkt prima, verlof kun je zelf nog 1 dag van de voren aanvragen. Prima leidinggevenden die echt verstand van zaken hebben. Applicaties zijn af en toe ietwat irritant maar dat is het dan ook.
pi_209914255
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:07 schreef Questular het volgende:

[..]
Dit herken ik helemaal niet. Alles qua roosters werkt prima, verlof kun je zelf nog 1 dag van de voren aanvragen. Prima leidinggevenden die echt verstand van zaken hebben. Applicaties zijn af en toe ietwat irritant maar dat is het dan ook.
Jij draait een continue-rooster waarbij de minimale bezetting ook de maximale bezetting is? En vier weken van te voren weet je ook wat je definitieve rooster is van die maand? Inc piketdiensten? Weekenden geen verlof kunnen krijgen maar moeten ruilen met collega’s?

[ Bericht 5% gewijzigd door thekolere op 16-07-2023 11:39:02 ]
pi_209914268
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:07 schreef Questular het volgende:

[..]
Waar zit je dan?
  zondag 16 juli 2023 @ 12:21:14 #66
450148 KapiteinIglo
pi_209914836
Update van mijn kant.

Ik heb inmiddels een nieuwe baan gevonden, waar ik als alles goed gaat per 1 okt ga beginnen. Compleet ander ministerie dan ik nu zit. Gewoon een verse nieuwe start.

Tijdens mijn sollicitatieprocedure mocht ik zelfs op gesprek komen voor nog een andere functie (schaal hoger).

Nu nog even de laatste periode uitzitten (en dat is heftig maar gelukkig zit er dus een einde aan).
pi_209914946
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 12:21 schreef KapiteinIglo het volgende:
Update van mijn kant.

Ik heb inmiddels een nieuwe baan gevonden, waar ik als alles goed gaat per 1 okt ga beginnen. Compleet ander ministerie dan ik nu zit. Gewoon een verse nieuwe start.

Tijdens mijn sollicitatieprocedure mocht ik zelfs op gesprek komen voor nog een andere functie (schaal hoger).

Nu nog even de laatste periode uitzitten (en dat is heftig maar gelukkig zit er dus een einde aan).
Fijn om te lezen! Gefeliciteerd. ;)
Aan het typen...
pi_209914996
quote:
Update van mijn kant.

Gefeliciteerd *O*

Wat ga je doen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_209934067
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 10:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja, je kan met 'binnen zonder kloppen' wel in heel veel gebouwen in het algemene deel komen, wat algemeen toegankelijk is voor gasten. Kijk eens of je daar een acceptabele werkplek kunt scoren. Of bel eens met de receptie van het gebouw van je voorkeur, overleg wat er mogelijk is.
Clap your hands if you're working too hard
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 22:24:00 #70
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209935477
quote:
15s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:56 schreef Snolkelderij het volgende:

[..]
Ja, je kan met 'binnen zonder kloppen' wel in heel veel gebouwen in het algemene deel komen, wat algemeen toegankelijk is voor gasten. Kijk eens of je daar een acceptabele werkplek kunt scoren. Of bel eens met de receptie van het gebouw van je voorkeur, overleg wat er mogelijk is.
Ik weet zelfs dat CJIB geen rijkspassen gebruikt. Als je daar niet werkt, dan kom je daar ook niet zomaar binnen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_209936126
quote:
15s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:56 schreef Snolkelderij het volgende:

[..]
Dankjewel voor je tip!

Morgen maar eens kijken. Ik heb gehoord dat de bieb hier in de stad afgeschermde werkplekken heeft, daar ga ik morgen ook maar even langs.
pi_209949940
quote:
Update van mijn kant.

Gefeliciteerd!

Verlies je ook je vaste aanstelling. Zit je ook met een proefperiode?
  dinsdag 25 juli 2023 @ 10:16:34 #73
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_210031836
Als je van ministerie A gedetacheerd bent bij ministerie B en je stroomt binnenkort vast in bij ministerie B, is het dan gebruikelijk om nog een arbeidsvoorwaardengesprek te doen?

Ik ben nu gedetacheerd op basis van dezelfde voorwaarden (qua uren en salaris) als dat ik bij ministerie A had.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 10:49:14 #74
450148 KapiteinIglo
pi_210032131
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2023 00:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!

Verlies je ook je vaste aanstelling. Zit je ook met een proefperiode?
Ja verlies mn vaste aanstelling en een proefperiode van 2 jaar. Maar ze hebben me verzekerd dat het echt niet zo is dat ze me er zo kunnen uitbonjouren :D
pi_210032191
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:49 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ja verlies mn vaste aanstelling en een proefperiode van 2 jaar. Maar ze hebben me verzekerd dat het echt niet zo is dat ze me er zo kunnen uitbonjouren :D
Wie is ze?
pi_210032259
quote:

[..]
Dus je wordt eerst voor 2 jaar uitgeleend aan een ander ministerie en daarna pas definitief overgenomen? Twee jaar is lang en misschien komen er wel zulke bezuinigingen aan dat ze opeens veel minder ambtenaartjes nodig hebben, zit je dan met je niet goed vastgelegde afspraak.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:27:33 #77
450148 KapiteinIglo
pi_210032522
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:54 schreef Questular het volgende:

[..]
Wie is ze?
Hrm :D
pi_210032551
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:27 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Hrm :D
Ik heb dat eens uitgezocht (voor een bedreigde collega), en toen was het inderdaad zo dat ze je er niet zomaar uit kunnen bonjouren. Dat moest (in elk geval destijds) min of meer zoals bij een 'gewone' ontslagprocedure: je moet slecht functioneren, dit moet met je besproken zijn inclusief plan van aanpak en evaluatie en daarvan moet dan een netjes dossier zijn gemaakt.

Dus gewoon lekker gaan werken en alles sal reg kom.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:31:12 #79
450148 KapiteinIglo
pi_210032563
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:02 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dus je wordt eerst voor 2 jaar uitgeleend aan een ander ministerie en daarna pas definitief overgenomen? Twee jaar is lang en misschien komen er wel zulke bezuinigingen aan dat ze opeens veel minder ambtenaartjes nodig hebben, zit je dan met je niet goed vastgelegde afspraak.
Nee ik ga van ministerie van infrastuctuur en waterstaat naar defensie ;)

Defensie heeft een andere CAO dus is dit blijkbaar standaard procedure. Je moet ook wel echt je best doen om eruit gebonjourd te worden bij de overheid is mijn ervaring.

Daarnaast is mijn studie zo specifiek, dat ik makkelijker aan een baan kan komen. Technische studie :@

Overigens is het een vaste aanstelling met een proeftijd van twee jaar :o dus hoe dat precies zit. Geen idee.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:32:40 #80
450148 KapiteinIglo
pi_210032580
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:30 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb dat eens uitgezocht (voor een bedreigde collega), en toen was het inderdaad zo dat ze je er niet zomaar uit kunnen bonjouren. Dat moest (in elk geval destijds) min of meer zoals bij een 'gewone' ontslagprocedure: je moet slecht functioneren, dit moet met je besproken zijn inclusief plan van aanpak en evaluatie en daarvan moet dan een netjes dossier zijn gemaakt.

Dus gewoon lekker gaan werken en alles sal reg kom.
Neejoh. Het is overheid.
Loopt allemaal niet zo een vaart. En moet ik dan die baan die ik zo graag wil laten schieten op die aanstelling, dat heb ik afgewogen. Het antwoord was dus nee :P
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:33:13 #81
450148 KapiteinIglo
pi_210032588
:( nu zit ik met een vaste baan op een plaats waar ik echt ongelukkig ben. Dus dat is ook niks ;)
pi_210032620
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:31 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Nee ik ga van ministerie van infrastuctuur en waterstaat naar defensie ;)

Defensie heeft een andere CAO dus is dit blijkbaar standaard procedure. Je moet ook wel echt je best doen om eruit gebonjourd te worden bij de overheid is mijn ervaring.

Daarnaast is mijn studie zo specifiek, dat ik makkelijker aan een baan kan komen. Technische studie :@

Overigens is het een vaste aanstelling met een proeftijd van twee jaar :o dus hoe dat precies zit. Geen idee.
Is een proeftijd van 2 jaar redelijk? Meestal gaat het om een proeftijd van 1 of 2 maanden, waarom hebben ze 2 jaar nodig om te beoordelen of je het werk uit kunt voeren? Verder zou ik me er zoals @sigme ook al zegt niet zo druk om maken. Ontslagen worden bij de overheid gebeurt niet snel en bovendien zit defensie te springen om mensen.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 12:42:57 #83
450148 KapiteinIglo
pi_210033396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:35 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Is een proeftijd van 2 jaar redelijk? Meestal gaat het om een proeftijd van 1 of 2 maanden, waarom hebben ze 2 jaar nodig om te beoordelen of je het werk uit kunt voeren? Verder zou ik me er zoals @:sigme ook al zegt niet zo druk om maken. Ontslagen worden bij de overheid gebeurt niet snel en bovendien zit defensie te springen om mensen.
Komt goed, ik maak me er niet druk om :P

Die twee jaar is zo een standaard ding bij de overheid. Had ik bij mijn eerste aanstelling bij ministerie van infrastructuur en waterstaat (toen nog milieu) ook al.
pi_210036899
quote:

[..]
Apart want je valt onder het CAO Rijk.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 18:55:04 #85
111260 Charmian
a little joy
pi_210037130
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 18:24 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar ze gaat naar Defensie, dat valt niet onder Rijk. Andere CAO, andere regels lijkt mij.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 18:57:52 #86
111260 Charmian
a little joy
pi_210037152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:16 schreef superkimmi het volgende:
Als je van ministerie A gedetacheerd bent bij ministerie B en je stroomt binnenkort vast in bij ministerie B, is het dan gebruikelijk om nog een arbeidsvoorwaardengesprek te doen?

Ik ben nu gedetacheerd op basis van dezelfde voorwaarden (qua uren en salaris) als dat ik bij ministerie A had.
Waarom niet? Is de functie vergelijkbaar met die van A? Welke functieschaal zit er aan vast? Staat er niets in je detacheringscontract over een eventuele overstap?
  dinsdag 25 juli 2023 @ 19:09:01 #87
450148 KapiteinIglo
pi_210037248
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 18:24 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee. Defensie valt niet onder CAO rijk.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 19:28:46 #88
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_210037455
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 18:57 schreef Charmian het volgende:

[..]
Waarom niet? Is de functie vergelijkbaar met die van A? Welke functieschaal zit er aan vast? Staat er niets in je detacheringscontract over een eventuele overstap?
Functieschaal is hetzelfde en type functie ook. Het zou dus meer gaan om tredes binnen de schaal op korte termijn, en doorgroei op langere termijn.

Er staan alleen de voorwaardes (functioneren bijv) waarop ik overstap benoemd, maar niet de arbeidsvoorwaarden zelf
  dinsdag 25 juli 2023 @ 22:13:09 #89
111260 Charmian
a little joy
pi_210039489
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 19:28 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Functieschaal is hetzelfde en type functie ook. Het zou dus meer gaan om tredes binnen de schaal op korte termijn, en doorgroei op langere termijn.

Er staan alleen de voorwaardes (functioneren bijv) waarop ik overstap benoemd, maar niet de arbeidsvoorwaarden zelf
Dan ligt het meer in de lijn van Extra belonen. Maar daar kun je ook afspraken over maken. Arbeidsvoorwaardengesprek vind ik meer een onderhandelingsfase waarbij je nog kan afzien van de functie als het je niet aanstaat wat de werkgever te bieden heeft.
pi_210039560
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 18:55 schreef Charmian het volgende:

[..]
Maar ze gaat naar Defensie, dat valt niet onder Rijk. Andere CAO, andere regels lijkt mij.
Ze :o
Verrek
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 25 juli 2023 @ 22:22:17 #91
111260 Charmian
a little joy
pi_210039594
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 22:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Verrek
niet?
pi_210039597
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 19:09 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Nee. Defensie valt niet onder CAO rijk.
Ah vandaar dus. ;) Ik zit zelf bij een ministerie dus ik vraag mij af wat er gebeurd als ik naar een andere ministerie ga.
pi_210039612
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 22:22 schreef Charmian het volgende:

[..]
niet?
Ja zo te zien wel. Ik dacht altijd aan een witbebaarde man.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 22:26:11 #94
111260 Charmian
a little joy
pi_210039631
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 22:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja zo te zien wel. Ik dacht altijd aan een witbebaarde man.
Nou ja, zo'n icoontje zegt tegenwoordig ook niet alles. :D
  Moderator dinsdag 25 juli 2023 @ 23:15:40 #95
446930 crew  ESF1Gamer
pi_210039981
Schoonbroer werkt bij Defensie en dat is idd andere cao dan cao rijk.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  woensdag 26 juli 2023 @ 08:56:53 #96
450148 KapiteinIglo
pi_210041634
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 22:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Verrek
Haha ja klopt.

quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 22:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Ah vandaar dus. ;) Ik zit zelf bij een ministerie dus ik vraag mij af wat er gebeurd als ik naar een andere ministerie ga.
Als je binnen alle ministeries overstapt behoudt je je vaste contract. Muv defensie. Die valt niet onder CAO Rijk, helaasch.
pi_210134656
Ik ben voor 0,222% gemeente ambtenaar *O*
pi_210513795
quote:
88s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 17:26 schreef Zucht. het volgende:
Da's ook niet veel. :P
Aan het typen...
  Moderator zaterdag 2 september 2023 @ 22:52:16 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210514299
quote:
88s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 17:26 schreef Zucht. het volgende:
Zoooooo
pi_210514322
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 08:56 schreef KapiteinIglo het volgende:

Muv defensie.
Heb gezien dat dit "onderhandelbaar" is.

Overigens die "proeftijd" bij het rijk noemen normale mensen gewoon een tijdelijk contract.
pi_210517789
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:54 schreef investeerdertje het volgende:
Heb gezien dat dit "onderhandelbaar" is.
:?
Aan het typen...
pi_210518510
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 12:29 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
:?
Dat je geen vaste aanstelling krijgt bij een switch tussen overheden.
pi_210526509
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:14 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
8 uur per week :D
pi_210528161
quote:
88s.gif Op zondag 3 september 2023 23:09 schreef Zucht. het volgende:

[..]
Dat is geen 0,2222%
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_210528214
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:47 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Dat is geen 0,2222%
Er missen wat tweetjes. Maar 36 uur is fulltime ;)
pi_210528225
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Er missen wat tweetjes. Maar 36 uur is fulltime ;)
Of een procentteken teveel ;)
0,2222 FTE
pi_210529039
quote:
88s.gif Op zondag 3 september 2023 23:09 schreef Zucht. het volgende:

[..]
Aha. ^O^ :o
Aan het typen...
  maandag 4 september 2023 @ 11:57:04 #108
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210529058
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:14 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
5 minuten per week. Alsnog meer dan sommige ambtenaren! :P
pi_210529078
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2023 11:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]
5 minuten per week. Alsnog meer dan sommige ambtenaren! :P
5 minuten per week, klinkt nog leuker. _O-
Aan het typen...
pi_210529323
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 11:54 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Aha. ^O^ :o
Alleen een controlerende functie op de salarisadministratie. :)
pi_210529348
quote:
88s.gif Op maandag 4 september 2023 12:32 schreef Zucht. het volgende:

[..]
Leuk! ;)

En de rest van de week lekker vrij? :P
Aan het typen...
pi_210529637
quote:
88s.gif Op maandag 4 september 2023 12:32 schreef Zucht. het volgende:

[..]
En dan zo een fout maken :D O+
pi_210530015
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 12:34 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Leuk! ;)

En de rest van de week lekker vrij? :P
Nee ook nog 32 uur per week werkzaam als AFAS implementatie salarisadministrateur :)
pi_210532554
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2023 09:56 schreef Serinde het volgende:

[..]
Of een procentteken teveel ;)
0,2222 FTE
Oh Check
pi_210548194
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 08:56 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Haha ja klopt.
[..]
Als je binnen alle ministeries overstapt behoudt je je vaste contract. Muv defensie. Die valt niet onder CAO Rijk, helaasch.
Er zijn genoeg ministeries en onderdelen die daar wel onder vallen dus er is keuze zat. ;)
pi_212629934
Te hoge werkdruk bij de overheid. :')

quote:
Een vijfde van overheidspersoneel zegt publieke sector te willen verlaten.
Ik vertrek. Dat zegt één op de vijf werkenden in de publieke sector. En dan niet alleen: ze willen de overheid zelfs binnen een jaar al vaarwel zeggen. Dat blijkt uit onderzoek van de Algemene Centrale van Overheidspersoneel, ACOP.

Sociaal onveilig
Met het onderzoek onder ruim 11.000 ambtenaren wilde ACOP (het samenwerkingsverband van de FNV, AOb, NPB, AFMP en MARVER) achterhalen hoe werkenden in de publieke sectoren hun werk ervaren en wat er volgens hen aan schort.

De antwoorden zijn weinig bemoedigend. Een greep: slechts een op de drie ambtenaren voelt zich gewaardeerd door de samenleving, driekwart vindt het loon niet in verhouding staan tot wat er van ze wordt verlangd, twee op de drie ervaren bij de uitvoering van hun werk last van de tekorten in de publieke sector en ruim een kwart voelt zich wel eens sociaal onveilig op de werkvloer. En misschien wel het meest schokkend van alles: 20 procent zegt de publieke sector binnen een jaar te willen verlaten.

Werkdruk
Die uitkomst is nog zorgwekkender dan die van het salaris- en arbeidstevredenheidsonderzoek dat Bureau Berenschot in samenwerking met Binnenlands Bestuur vorig najaar hield. Daarin gaf een op de zeven werknemers aan te overwegen nog binnen een jaar de publieke sector te verlaten. Vooral de werkdruk was daar debet aan.

Te laag loon
Er is al sprake van een nijpend personeelstekort in de publieke sector en afgaand op beide onderzoeksuitkomsten wordt het er niet beter op. Integendeel, een op de vijf geeft nu in het ACOP-onderzoek aan de sector te willen verlaten. Op de vraag als je van baan zou wisselen, waar zou je dan naartoe willen? Hierop werden de volgende antwoorden gegeven: 18,4 procent zou naar een organisatie buiten de publieke sector willen vertrekken.

De redenen die de respondenten noemen om te vertrekken zijn divers. Behalve het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd (6 procent) zijn de meest genoemde motieven een te laag loon en een te hoge werkdruk (ruim 22 procent). Te weinig doorgroeimogelijkheden en een slechte werk-privébalans scoren ook opvallend hoog (ruim 11 procent). Te weinig autonomie en een onprettige werksfeer wordt door respectievelijk 8 en bijna 7 procent van de respondenten als vertrekreden aangegeven.

Marktwerking
Volgens de FNV, AOb, NPB, AFMP en MARVER is een tweeledige oplossing nodig om de publieke sector te versterken. Ten eerste betreft dat flinke investeringen voor het verbeteren van de kwaliteit van het werk en de werkomstandigheden van werknemers – lees vooral een hoger loon en een lagere werkdruk. En ten tweede: terugdringing van de marktwerking. Twee derde van de deelnemers aan de enquête geeft aan dat marktwerking een probleem is voor de publieke sectoren. Bij het terugdringen van marktprikkels hoort volgens ACOP onder meer het harder sturen op goed werk en sociale meerwaarde bij publieke aanbestedingen. ‘Kies niet altijd voor het goedkoopste bedrijf, maar voor het bedrijf dat het publieke belang het best behartigt.’
  donderdag 29 februari 2024 @ 10:33:52 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212629960
Per morgen ben ik ambtenaar voor het eerst van mijn leven. Zeer zeer benieuwd naar :B
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212630216
quote:
10s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:33 schreef Molo het volgende:
Per morgen ben ik ambtenaar voor het eerst van mijn leven. Zeer zeer benieuwd naar :B
Wat ga je (ongeveer) doen?
pi_212630248
quote:
Periode dat ik het hardst heb gewerkt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 29 februari 2024 @ 11:10:28 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212630527
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat ga je (ongeveer) doen?
Van alles rond zorg en strategie :)

Leuk aanbod gekregen met veel autonomie in de functie dus ben benieuwd naar hoe dit in de praktijk uitpakt

Wat voor iets doe jij? Niet de hele reeks doorgewerkt, kwam m toevallig net in Active Topics tegen
  Forum Admin donderdag 29 februari 2024 @ 12:58:01 #121
58651 crew  murp
murp
pi_212632301
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 11:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Van alles rond zorg en strategie :)

Leuk aanbod gekregen met veel autonomie in de functie dus ben benieuwd naar hoe dit in de praktijk uitpakt

welkom bij de club!
pi_212633337
quote:
Leuk! Kom je nu vast bij mij in het pand?
  donderdag 29 februari 2024 @ 14:35:49 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212633596
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:11 schreef Myraela het volgende:

[..]
Leuk! Kom je nu vast bij mij in het pand?
Wel regelmatig daar, maar niet vast. Stuur je even een DM :D
  donderdag 29 februari 2024 @ 14:36:05 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212633599
quote:
7s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:58 schreef murp het volgende:

[..]
welkom bij de club!
Dank! *O*
pi_212633952
*O*
pi_212634830
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]

Dit komt als een verrassing voor je? Hier is de werkdruk ook structureel te hoog voor bepaalde afdelingen. Personeelstekort en toch evenveel werk.
  donderdag 29 februari 2024 @ 16:18:56 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212634862
Lekker pragmatische vraag dan maar in het verlengde daarvan:

Hoeveel procent loonstijging verwachten jullie met het eerstvolgende CAO-akkoord?

:B :B :B
pi_212635073
quote:
10s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:18 schreef Molo het volgende:

Hoeveel procent loonstijging verwachten jullie met het eerstvolgende CAO-akkoord?

Ik hoop dat het plan van studieschuld met ikb betalen wordt doorgezet. Daardoor zullen we hopelijk meer vacatures gevuld krijgen. :)
  donderdag 29 februari 2024 @ 16:44:01 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212635267
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:32 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ik hoop dat het plan van studieschuld met ikb betalen wordt doorgezet. Daardoor zullen we hopelijk meer vacatures gevuld krijgen. :)
Dat lijkt me overigens iets wat wat mij betreft heel prima als oplossing voor iedereen in Nederland zou mogen gelden, niet alleen voor ambtenaren. Een uitzonderingspositie erin lijkt me ook wel vrij ingewikkeld maar ben geen kenner op dat vlak
pi_212635453
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat lijkt me overigens iets wat wat mij betreft heel prima als oplossing voor iedereen in Nederland zou mogen gelden, niet alleen voor ambtenaren. Een uitzonderingspositie erin lijkt me ook wel vrij ingewikkeld maar ben geen kenner op dat vlak
Als het via ikb gaat, dan is er geen uitzondering positie. Het ikb is in feite het vakantiegeld en 13e maand bij elkaar. :)
pi_212635534
quote:
Bereid je voor op opmerkingen over koffie drinken en uit het raam kijken (niet te lang anders heb je mirgen niks te doen :') )
  donderdag 29 februari 2024 @ 17:00:04 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212635575
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:54 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Als het via ikb gaat, dan is er geen uitzondering positie. Het ikb is in feite het vakantiegeld en 13e maand bij elkaar. :)
Maar dan hoefte het dus ook niet in een CAO, als het voor alle inwoners die werken/inkomen hebben geldt.
  donderdag 29 februari 2024 @ 17:00:33 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212635581
quote:
12s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:57 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Bereid je voor op opmerkingen over koffie drinken en uit het raam kijken (niet te lang anders heb je mirgen niks te doen :') )
Ja die verwacht ik wel te gaan horen ja :P
pi_212635624
quote:
12s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:57 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Wat heb jij tegen ambtenaren? Ze doen toch niks?
  donderdag 29 februari 2024 @ 17:08:46 #135
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212635728
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:54 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Jawel want als ik het goed begrijp wil je met bruto geld een netto schuld aflossen? Dat is een belastingvoordeel die de rest van Nederland ook wel wil.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_212635729
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 17:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat heb jij tegen ambtenaren? Ze doen toch niks?
Die ook ja
  donderdag 29 februari 2024 @ 19:58:11 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212637966
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 17:08 schreef laziness het volgende:

[..]
Jawel want als ik het goed begrijp wil je met bruto geld een netto schuld aflossen? Dat is een belastingvoordeel die de rest van Nederland ook wel wil.
Dat dus ja
  donderdag 29 februari 2024 @ 20:00:41 #138
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_212638018
quote:

Je eerste dag ambtenaar en meteen al vragen naar meer loon? Is de straat zo druk waar je naar staat te staren? :{w

Waar ga je beginnen? :)
  donderdag 29 februari 2024 @ 20:02:37 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212638065
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 20:00 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Je eerste dag ambtenaar en meteen al vragen naar meer loon? Is de straat zo druk waar je naar staat te staren? :{w

Waar ga je beginnen? :)
Ik werd idd al moe toen ik eraan dacht *)
pi_212640062
quote:

[..]
Ik voorzie binnenkort wel vacaturestops als er bezuinigd moet worden.
pi_212640545
quote:

De vakbonden zetten in op 9.5%, net als bij de politie CAO.

Ik heb echter een enquête ingevuld van de werkgeversorganisatie van de rijksoverheid en daar kwam het woord duurzaam heel vaak voor. Daar lijken zij zich dus op te richten. Ook onzin als duurzaamheid van jouw werkomgeving enz.
Dm
pi_212640561
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:48 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik voorzie binnenkort wel vacaturestops als er bezuinigd moet worden.
Vacaturestops waar? UWV, de Rechtspraak en de Belastingdienst kampen met flinke persoonstekorten. Als daar een vacaturestop zou komen dan brand je het personeel op en worden de dienstverlening en doorlooptijden nog slechter.
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 22:39:03 #143
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212640637
quote:

[..]
Wauw.
Mag ik dan mn hypotheek uitruilen? Ik wil mijn schuld ook wel bruto netto wegzetten. Heb helaas geen studieschuld ;(
pi_212641107
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 22:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Vacaturestops waar? UWV, de Rechtspraak en de Belastingdienst kampen met flinke persoonstekorten. Als daar een vacaturestop zou komen dan brand je het personeel op en worden de dienstverlening en doorlooptijden nog slechter.
Bij ministeries en uiteindelijk ook waar het beleid uitgevoerd moet worden. Hebben ze bij het UWV en de Belastingdienst genoeg mensen in dienst die doorhebben hoe je beleid beter uitvoerbaar maakt, heb je daar een beeld bij?
pi_212641777
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]

Weekje ruilen? Mijn vrienden die commercieel werken hebben het relaxter en zelfs een significant beter loon 🤣
pi_212642928
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 23:37 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Bij ministeries en uiteindelijk ook waar het beleid uitgevoerd moet worden. Hebben ze bij het UWV en de Belastingdienst genoeg mensen in dienst die doorhebben hoe je beleid beter uitvoerbaar maakt, heb je daar een beeld bij?
Dat durf ik niet te zeggen. Bij de Rechtspraak is dat iig niet het geval.
pi_212643150
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 22:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Klopt, maar er bestaat nog steeds een hardnekkig beeld van een grote, inefficiënte overheid. Dus er zal wel weer bezuinigd gaan worden op de overheid in het algemeen. Dat resulteert vaak in vacaturestops en bevriezing van ambtenarensalarissen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_212643234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 22:39 schreef Rene het volgende:

[..]
Wauw.
Mag ik dan mn hypotheek uitruilen? Ik wil mijn schuld ook wel bruto netto wegzetten. Heb helaas geen studieschuld ;(
Maak een petitie en wie weet! Gratis geld voor iedereen! *O*
pi_212643297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 07:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Klopt, maar er bestaat nog steeds een hardnekkig beeld van een grote, inefficiënte overheid. Dus er zal wel weer bezuinigd gaan worden op de overheid in het algemeen. Dat resulteert vaak in vacaturestops en bevriezing van ambtenarensalarissen.
Het is een neoliberaal fabeltje dat er bij publieke diensten meer kan worden gedaan voor minder geld. Het leidt in vrijwel alle gevallen tot verschraling van de dienstverlening. De drie voorbeelden die ik noemde kampen nu nog met de naweeën van de bezuinigingen onder de Rutte regeringen. Als ze een vacaturestop invoeren en lonen gaan bevriezen dan vrees ik het ergste. Dan loopt het personeel nog meer weg dan dat het nu al doet.
pi_212644861
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 23:37 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Genoeg mensen op de werkvloer die goede ideeën hebben hoe dingen beter kunnen. Alleen blijft daar na 5 managementlagen, strategisch adviseurs etc niets meer van over.
pi_212644899
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 07:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik verwacht dat het nu wel meevalt gezien de pensioengolf die er aan zit te komen.
Ik vond het wel treffend dat nota bene de :r PVV :r die al jaren schreeuwt om een kleinere overheid, kanervragen stelde aan de staatsecretaris wat hij ging doen aan het dreigende grote personeelstekort gezien die pensioenuitstroom :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')