SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
Mwa, binnen de westerse leiders/analisten was het de meestgehoorde kreet. Maar ondertussen kun je het dreigen van de Russen aardig op waarde schatten. Het is ook niet zo dat je de Russen een harde halt toeroept wat betreft hun verovering.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:35 schreef kibo het volgende: [..] Het woord "escalatie" begon hier bonton te worden door bepaalde users toen de russen in de verdediging werden gedrongen. En wat valt er nou nog te escaleren? Het is oorlog. Ukr word gesteund door Nato en nog een paar landjes, Rus door Iran, Tjetenie en NKorea. 1-1 dus.
Of er zijn geen werkende tanks voorradig voor de paradequote:Op vrijdag 14 april 2023 17:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Zijn de geruchten dat Poetin ziek is weer aan het aanzwellen? Omdat de parade ook alweer niet door gaat.
Gewoon 300.000 gemobiliseerden met een schep over de schouder laten rondmarcheren toch?quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Of er zijn geen werkende tanks voorradig voor de parade
Het was kiezen: kolonel of kernwapens.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is Belarus ! Die zijn levensgevaarlijk!
quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Of er zijn geen werkende tanks voorradig voor de parade
Jammer dat die lui zo dom zijn dat ze massaal voor Russische propaganda vallen.quote:
quote:ANP: Forum grootste partij
Forum voor Democratie heeft bij de Provinciale Statenverkiezingen de meeste stemmen gekregen, blijkt uit de voorlopige prognose van ANP. De VVD werd tweede. Voor beide partijen betekent dat 12 zetels in de Eerste Kamer. Nieuwkomer Forum evenaart daarmee in een keer de VVD, die 1 zetel moet inleveren.
Ze staan daar nu nog niet gestationeerd h.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is Belarus ! Die zijn levensgevaarlijk!
Snotverquote:
Ja, wat is het nu?quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:23 schreef Aether het volgende:
China: wij leveren geen wapens aan Rusland en zullen dat ook niet doen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68722622
'China wilde in het geheim wapens leveren aan Rusland'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68732882
Een beetje als Schrdinger’s kat. Ongezien leveren ze wel/niet. Eenmaal exposed kiezen ze voor de optie die het beste uitkomt.quote:
Ze zijn ook niet echt tegen die oorlog, dus dan kun je er maar net zo goed wat aan verdienen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een beetje als Schrdinger’s kat. Ongezien leveren ze wel/niet. Eenmaal exposed kiezen ze voor de optie die het beste uitkomt.
Ze zullen zo wel voor als nadelen zien.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet echt tegen die oorlog, dus dan kun je er maar net zo goed wat aan verdienen.
Vladimir is voor het tweede jaar achter elkaar NATO salesperson of the year.quote:
Geloof je niet meer in opzet?quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt je onderhand afvragen of er nog wel een acht offensief komt.
De Russen krijgen teveel tijd om hun grenzen af bakenen en zich diep in te graven.
Ondertussen rommelt de VS met vreemde lekken.
Zal me benieuwen
Nee, ik denk dat de VS zich terugtrekt, het lek is idd met opzet naar buiten gebracht, er was altijd wel een kneus die ze zou oppikken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geloof je niet meer in opzet?
Volgens mij is deze informatie-oorlog een voorbode voor wat gaat komen. De tegenstander in vertwijfeling brengen. Zelfs op FOK! weten ze het niet meer, dus het schijnt goed te werken.
En als de russen hun manschappen hebben verzameld en aangevuld is het eigenlijk pas de moeite waard om daar weer kostbare munitie aan te spenderen die een hogere efficiency oplevert om het russische leger meer schade toe te brengen. Want als er 1 leger is dat het niet meer trekt dan is er toch een grotere kans dat het een keer ophoudt.
Dus de Amerikanen lekken info dat Oekrane niet klaar is voor een offensief en ondertussen nemen ze het Oekrane kwalijk dat dat offensief er maar niet komt?quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat de VS zich terugtrekt, het lek is idd met opzet naar buiten gebracht, er was altijd wel een kneus die ze zou oppikken.
Het offensief duurt ook veel te lang.
Maar dit blijft slechts mijn visie
Laat ze maar graven, drone'tje erboven, granaatje laten vallen en dan liggen ze meteen in hun zelfgegraven grafquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
De Russen ... zich diep in te graven.
Volgens mij zitten we nu in een setting dat de VS en Europa meer verenigd is dan ooit. En ook qua defensie uitgaven waarin we altijd achter zijn gebleven is nu veel meer draagvlak.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee, ik denk dat de VS zich terugtrekt, het lek is idd met opzet naar buiten gebracht, er was altijd wel een kneus die ze zou oppikken.
Ze hebben allemaal de mogelijkheid om daar wat aan te doen, 1 kogel en goed mikken moet voldoende zijn om alles op te lossenquote:Op vrijdag 14 april 2023 19:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2471430
Moraal zal hoog zijn.
Ze willen publiekelijk geen wapens leveren, maar stiekem wel.quote:
Ze zitten natuurlijk zelf met het Taiwanverhaal, waar op termijn een invasie nodig is waarschijnlijk. Dan kun je maar beter het idee van offensieve oorlogsvoering normaliseren.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet echt tegen die oorlog, dus dan kun je er maar net zo goed wat aan verdienen.
Plus dat je dat een partij nodig hebt die jou support in je strijd tegen de tijd dat het zover is.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze zitten natuurlijk zelf met het Taiwanverhaal, waar op termijn een invasie nodig is waarschijnlijk. Dan kun je maar beter het idee van offensieve oorlogsvoering normaliseren.
Lucky basterdquote:
Ja, dat kun je er uit opmaken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus de Amerikanen lekken info dat Oekrane niet klaar is voor een offensief en ondertussen nemen ze het Oekrane kwalijk dat dat offensief er maar niet komt?
https://nos.nl/artikel/24(...)niet-meer-verstoppenquote:De plaatsvervangend voorzitter van het Defensiecomit van de Doema, Joeri Sjvytkin zei vorige week dat iedereen die probeert zijn Gosoesloegi-account te verwijderen, zal worden beschouwd als dienstweigeraar. De optie om het account te verwijderen werd vorige maand alvast uitgeschakeld.
Op Telegramkanalen over mobilisatie wordt veel gezocht naar informatie die de huidige zorgen illustreren, met vragen als: "Hoe voorkom ik dat ik naar het front moet als ik een online dagvaarding heb gekregen?", "Hoe kom ik het land uit na online oproep" en "Met welke gezondheidsproblemen hoef ik niet naar het front"?
Kritische analisten noemen de wet een vorm van 'lijfeigenschap dat opnieuw gentroduceerd is in de Russische Federatie', een vorm van moderne slavernij. Aleksej Venediktov, de voormalige hoofdredacteur van het onafhankelijke radiostation Echo van Moskou, stelt dat met de wetswijziging "de staat van beleg is ingevoerd, zonder formeel de staat van beleg in te voeren".
Precies, hoewel de situatie natuurlijk net wat anders is. Er zijn amper landen met volledige diplomatieke relaties met Taiwan.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Plus dat je dat een partij nodig hebt die jou support in je strijd.
De EU leunt militair en economisch veel te veel op de VS dat zal ook wel frictie geven.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we nu in een setting dat de VS en Europa meer verenigd is dan ooit. En ook qua defensie uitgaven waarin we altijd achter zijn gebleven is nu veel meer draagvlak.
Daarnaast is nu meer dan ooit duidelijk dat we met zijn allen weldegelijk met een dreiging te maken hebben waartegen we ons te weer moeten kunnen stellen en waarbij het van cruciaal belang is om verenigd te zijn en samen op te tekken.
Terugtrekken van de VS lijkt mij daarom niet realistisch in deze fase. De VS laat dan niet alleen Oekraine in de steek maar ook Europa. En het is niet Trump die nu in het witte huis zit, want dan lagen de kaarten wel anders idd.
Dit is een situatie waarin we met alles wat we in huis hebben en dat zijn niet alleen wapens, maar ook visie en tactiek, laten zien en moeten zorgen dat dit tot een gewenst einde komt, zijnde Rusland trekt zich in bezinning terug achter zijn grenzen.
Er is werkelijk geen enkele aanwijzing die daarop hint.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De EU leunt militair en economisch veel te veel op de VS dat zal ook wel frictie geven.
Persoonlijk denk ik dat de VS zich eruit trekt.
Er zijn wel tekenen dat de publieke opinie in de VS langzaam aan het veranderen is. Ik denk echter dat er onder Biden geen significante wijzigingen in beleid komen, hoewel een dergelijke trant wel effect kan hebben op een potentile herverkiezing.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er is werkelijk geen enkele aanwijzing die daarop hint.
Macron is dan ook een kansloze vent met z'n federaal Europa gezeik alleen omdat die bang is voor Amerikanen, net als de rest van Frankrijk.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:19 schreef Slayage het volgende:
Baerbock heeft het veel beter gedaan dan onze grote Europese leider Macron. Petje af.
Thread.
[ twitter ]
Het zal ook wel een verkiezingsthema worden wat Trump gaat misbruiken. Die heeft natuurlijk helemaal geen zin om een wereldvreemd land van terreur te bevrijden als het hem niks oplevert.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:21 schreef BlaZ het volgende:
Er zijn wel tekenen dat de publieke opinie in de VS langzaam aan het veranderen is. Ik denk echter dat er onder Biden geen significante wijzigingen in beleid komen, hoewel een dergelijke trant wel effect kan hebben op een potentile herverkiezing.
[ afbeelding ]
Het is juist weer iets omhoog gegaan tussen september en januari? Of lees ik nu op z'n vrijmibo's?quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zijn wel tekenen dat de publieke opinie in de VS langzaam aan het veranderen is. Ik denk echter dat er onder Biden geen significante wijzigingen in beleid komen, hoewel een dergelijke trant wel effect kan hebben op een potentile herverkiezing.
[ afbeelding ]
In Januari wilde 20% meer hulp, 26% minder hulp en 31% vind het wel prima. Je moet het ook niet lezen alsof de VS er 1,2,3 uitstapt h. Het percentage mensen dat tegen hulp is, is simpelweg toegenomen van 7% naar 26% en als zo'n trant voortzet dan stapt de VS er op termijn uit of komt er een andere president of senaat die alles blokkeert.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is juist weer iets omhoog gegaan tussen september en januari? Of lees ik nu op z'n vrijmibo's?
Heras hekwerk goden kunnen goede zaken doen daar.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:29 schreef 3rr0r het volgende:
Hij zegt net maar het is hekwerk meen ik@:AchJa @:oheng
[ twitter ]
Prima, maar waarom kan dit niet aan de zuidgrens?quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:28 schreef Aether het volgende:
Finnen bouwen grenshek, maar niet om Russische militairen tegen te houden
https://nos.nl/l/2471448
Amper twee weken na de Finse toetreding tot de NAVO is het land begonnen met de bouw van een kilometerslang hek langs de grens met Rusland. Het wordt volgens de autoriteiten geen militaire versperring: het hek moet voorkomen dat Rusland migranten de grens met Finland laat oversteken. Ook Russen die willen vluchten worden door het hek tegengehouden.
[ afbeelding ]
quote:Rusland rekruteert soldaten online: ‘Je kunt je nu niet meer verstoppen’
https://nos.nl/l/2471430
In noodtempo werden afgelopen week nieuwe wetswijzingen langs de Russische Doema gejast. De wijzigingen gaan over de procedures voor militaire dienstplicht, die al tientallen jaren niet zijn gewijzigd. Normaliter duurt het jaren om dergelijke procedures aan te passen. Afgelopen woensdag duurde het welgeteld 23 minuten. Volgens verschillende juristen is alleen dat al in strijd met de Russische grondwet.
De grootste verandering is dat de oproep tot dienstplicht in het leger nu online verstuurd mag worden. Daarmee kan het Russische leger vanaf nu via 'Gosoesloegi', oftewel de Russische DigiD, online soldaten werven.
Tot voor kort moest een povestka - een dagvaarding - persoonlijk aan de deur worden overhandigd aan dienstplichtigen. Een dienstplichtige had dan in theorie nog de mogelijkheid niet open te doen of de brief te weigeren; officieel was de brief dan niet geldig.
In het nieuwe systeem is de oproep rechtsgeldig zodra die is afgeleverd in het digitale postvak, ongeacht of de ontvanger persoonlijk heeft ingelogd op het portaal. In het bericht staat waar en wanneer de ontvanger zich moet melden bij het dichtstbijzijnde rekruteringsbureau. Vanuit daar worden de mannen naar trainingskampen gebracht, om daarna richting het front in Oekrane gestuurd te worden.
Misschien kunnen ze in Duitsland goedkoop ex-DDR-Selbstschussanlagen aanschaffen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:28 schreef Aether het volgende:
Amper twee weken na de Finse toetreding tot de NAVO is het land begonnen met de bouw van een kilometerslang hek langs de grens met Rusland. Het wordt volgens de autoriteiten geen militaire versperring: het hek moet voorkomen dat Rusland migranten de grens met Finland laat oversteken. Ook Russen die willen vluchten worden door het hek tegengehouden.
[ afbeelding ]
Het offensief is nog niet eens begonnen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:
In Finland ook, zie bovenquote:Op vrijdag 14 april 2023 21:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Heras hekwerk goden kunnen goede zaken doen daar.
En terecht. Landen die grenzen aan Rusland zijn extra kwetsbaar voor Russificeing.quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:28 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk!quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:02 schreef Anton91 het volgende:
Poolse interne security agency:
[ twitter ]
De VS heeft er niet al te veel hoop op blijkt uit de documenten. Maar we gaan het zien.quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het offensief is nog niet eens begonnen.
Ik ben blij dat het Oekrainsche leger eindelijk naar mij luistert.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:29 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Error gaat deze 3 dubbele post niet waarderen !quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:15 schreef oheng het volgende:
BREKEND NIEUWS: het russische leger heeft de eerste Leopard tank buitgemaakt.
[..]
Ik ben blij dat het Oekrainsche leger eindelijk naar mij luistert.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:02 schreef Anton91 het volgende:
Poolse interne security agency:
[ twitter ]
Heras hekwerk...quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:29 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
quote:Ukrainian authorities have updated the death toll for Russian missile strikes in the eastern city of Sloviansk, with the head of the Donetsk region military administration saying eight people were killed and 21 injured.
At least seven locations were hit by S-300 surface-to-air missiles, which Russia has often used to hit ground targets, Pavlo Kyrylenko told Ukrainian national television.
"It is confirmed that seven S-300 missiles were launched on the multi-apartment buildings," he said.
"A little boy was pulled out of rubble in front of my eyes, while he was still alive," Kyrylenko said. "Unfortunately, he died in the ambulance."
quote:The suspect arrested in the leaking of classified US documents online, 21-year-old Jack Teixeira, was charged in federal court on Friday in Boston.
Here's everything we know so far.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CNN
Omdat Afrikanen wel de slachtofferkaart mogen trekken maar Russen niet.quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Prima, maar waarom kan dit niet aan de zuidgrens?
Mmmmm ik heb te weinig tijd. Kan zelfs amper de updates van ATP Geopolitiecs zien.quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Error gaat deze 3 dubbele post niet waarderen !
Dat is een standpunt wat bij een gelijkheidsbeginsel nooit stand kan houden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat Afrikanen wel de slachtofferkaart mogen trekken maar Russen niet.
Andersom, Afrikanen zijn zwart dus daar is veel minder compassie mee. Het racisme zit er hier nog diep ingebakken wat dat betreft. Herinner maar de eerste Oekraiense vluchtelingen, toen er werd gezegd: "dit zijn mensen die op ons lijken".quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat Afrikanen wel de slachtofferkaart mogen trekken maar Russen niet.
Dat boeit niets ! Woest zo zal die zijn !quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:41 schreef oheng het volgende:
[..]
Mmmmm ik heb te weinig tijd. Kan zelfs amper de updates van ATP Geopolitiecs zien.
Zullen we alle betrokken partijen eens een lol doen?quote:
Medvedev is, net als Lavrov, het ultieme voorbeeld dat zelfs hoogopgeleide, gezagsdragende Russen achterlijke barbaren zijn. Geen wonder dat ze hun kinderen in het westen laten studeren, de vraag is echter of westerse belastingbetalers de studie van het nageslacht van het Russische regime moeten financieren en faciliteren...quote:
En ik ben nog steeds woest op jou omdat jij de titel van topic nummer 142 (ongeveer) verkloot hebt, ergens mei vorig jaar.quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat boeit niets ! Woest zo zal die zijn !
Niet weer dat “Nederland is racistisch”-gezeikquote:Op vrijdag 14 april 2023 22:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Andersom, Afrikanen zijn zwart dus daar is veel minder compassie mee. Het racisme zit er hier nog diep ingebakken wat dat betreft. Herinner maar de eerste Oekraiense vluchtelingen, toen er werd gezegd: "dit zijn mensen die op ons lijken".
Volgens mij begon jij over racisme.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet weer dat “Nederland is racistisch”-gezeik
De VKS heeft tijdelijk luchtoverwicht in telkens opnieuw gecreerde stroken sinds een paar maanden. Inzet van ECM direct aan de frontlinie, UAVs, Lancets en de UMPK conversie kit zorgen voor grote problemen bij de ZSU.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
De Russen krijgen teveel tijd om hun grenzen af bakenen en zich diep in te graven.
Ondertussen rommelt de VS met vreemde lekken.
Zal me benieuwen
Ja dat was wat ! Spijtig, nog van het onderhoudende topic strategische/analyses ook nog !quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:05 schreef oheng het volgende:
[..]
En ik ben nog steeds woest op jou omdat jij de titel van topic nummer 142 (ongeveer) verkloot hebt, ergens mei vorig jaar.
Zou niet de hoofdparade betreffen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Zijn de geruchten dat Poetin ziek is weer aan het aanzwellen? Omdat de parade ook alweer niet door gaat.
Waarom zouden de Afrikanen de slachtofferkaart kunnen trekken dan?quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In mijn eerste post kwam het woord racisme helemaal niet voor, maar goed.
Moskou gaat hoe dan ook door. Daar houden ze wel rekening mee.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:28 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Zou niet de hoofdparade betreffen.
De parades in Kursk/Belgorod/Krim oblasts zou het om gaan:
the Kremlin has taken the highly unusual step of canceling a number of military parades in regional capitals
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Andersom, Afrikanen zijn zwart dus daar is veel minder compassie mee. Het racisme zit er hier nog diep ingebakken wat dat betreft. Herinner maar de eerste Oekraiense vluchtelingen, toen er werd gezegd: "dit zijn mensen die op ons lijken".
Ok.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:14 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De VKS heeft tijdelijk luchtoverwicht in telkens opnieuw gecreerde stroken sinds een paar maanden. Inzet van ECM direct aan de frontlinie, UAVs, Lancets en de UMPK conversie kit zorgen voor grote problemen bij de ZSU.
Oekrainse GBAD loopt op zijn tenen en de PSU/luchtmacht haalt met moeite 6 tot 8 missies per dag.
Verder heeft de ZSU munitie nodig, artillerie, munitie, drones, en nog meer munitie. Tanks of F-16s gaan niets veranderen. Kortom: trek je eigen conclusie maar of er een ZSU offensief komt.
In Bakhmut opereert al weken VDV en geen Wagner overigens. Nog iets over de geleverde Poolse en Slowaakse MiG-29s: Izdeliye 9-12s, dus actie radius van een kruik vergeleken bij de oorspronkelijke 9-13s van de PSU.
Er is echt amper Afrikaanse vluchtelingeninstroom in Nederland. Veel mensen zien buiten Surinamers of Molukkers en denken dan dat de Afrikanen massaal zijn toegestroomd maar dat is dus niet zo.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:34 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Er zijn simpelweg veel meer Afrikanen dan bijv. Oekraners. Het verhoudingsgewijs kleine aantal Oekraners is in Europa (een continent ter grootte van een postzegel) makkelijker op te vangen dan een eindeloze instroom van Afrikanen. Waarbij Oekraners overigens daadwerkelijk voor oorlog/uitroeiing vluchten en Afrikanen vaak alleen maar op de westerse welvaart afkomen. (Om eenmaal in het westen aangekomen dan wl weer vol op de anti-westerse orgel te gaan.)
Dan begrijpen wij, niet pro-Russische vliegtuignummertjesnerds, het en dan is het niet meer leuk.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:35 schreef kibo het volgende:
[..]
Ok.
En doe er voortaan even een verklarend lijstje afkortingen bij.
Nogmaals, wat een onzin. Surinamers of Molukkers onderscheiden zich duidelijk van bijv. Eritreers, een groep die eigenlijk helemaal niets als vluchteling in Europa te zoeken heeft.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is echt amper Afrikaanse vluchtelingeninstroom in Nederland. Veel mensen zien buiten Surinamers of Molukkers en denken dan dat de Afrikanen massaal zijn toegestroomd maar dat is dus niet zo.
En er zijn gigantische aantallen Eritreers in Nederland? Oekraiense vluchtelingen hebben meer te zoeken in Nederland?quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nogmaals, wat een onzin. Surinamers of Molukkers onderscheiden zich duidelijk van bijv. Eritreers, een groep die eigenlijk helemaal niets als vluchteling in Europa te zoeken heeft.
Dan leef je echt wel onder een steen als je die niet van Afrikanen kunt onderscheidenquote:Op vrijdag 14 april 2023 23:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is echt amper Afrikaanse vluchtelingeninstroom in Nederland. Veel mensen zien buiten Surinamers of Molukkers en denken dan dat de Afrikanen massaal zijn toegestroomd maar dat is dus niet zo.
Ik kan dat prima, de meeste mensen kunnen dat echter niet en zien klaarblijkelijk overal Afrikanen waar die er niet zijn.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dan leef je echt wel onder een steen als je die niet van Afrikanen kunt onderscheiden
In het AZC in mijn voormalige woonplaats vormden Eritreers inderdaad het hoofdaandeel en ja, Oekraners hebben als mede-Europeanen (je weet wel; opvang in de regio) meer te zoeken in Nederland dan inwoners van landen waar wij geen enkele historische band mee hebben.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En er zijn gigantische aantallen Eritreers in Nederland? Oekraiense vluchtelingen hebben meer te zoeken in Nederland?
Dit topic gaat over de oorlog in Oekrane en niet over vluchtelingen uit Eritreaquote:Op vrijdag 14 april 2023 23:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In het AZC in mijn voormalige woonplaats vormden Eritreers inderdaad het hoofdaandeel en ja, Oekraners hebben als mede-Europeanen (je weet wel; opvang in de regio) meer te zoeken in Nederland dan inwoners van landen waar wij geen enkele historische band mee hebben.
En dit!quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de oorlog in Oekrane en niet over vluchtelingen uit Eritrea
Er zijn vier keer zoveel Oekraiense vluchtelingen als Ertreeers in Nederland, en dat na 1 jaar oorlog. Wij hebben overigens net zomin iets met Oekraine als met Eritrea.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In het AZC in mijn voormalige woonplaats vormden Eritreers inderdaad het hoofdaandeel en ja, Oekraners hebben als mede-Europeanen (je weet wel; opvang in de regio) meer te zoeken in Nederland dan inwoners van landen waar wij geen enkele historische band mee hebben.
Gemiddelde Oekraner zal zodra het kan weer terug willen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zijn vier keer zoveel Oekraiense vluchtelingen als Ertreeers in Nederland, en dat na 1 jaar oorlog. Wij hebben overigens net zomin iets met Oekraine als met Eritrea.
Je mag best handhaven hoorquote:
Ik vrees dat de VS een rekensom heeft gemaakt, het ergste voor de VS is gezichtsverlies aan de Russen. Denk aan de ruimte oorlog.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:14 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De VKS heeft tijdelijk luchtoverwicht in telkens opnieuw gecreerde stroken sinds een paar maanden. Inzet van ECM direct aan de frontlinie, UAVs, Lancets en de UMPK conversie kit zorgen voor grote problemen bij de ZSU.
Oekrainse GBAD loopt op zijn tenen en de PSU/luchtmacht haalt met moeite 6 tot 8 missies per dag.
Verder heeft de ZSU munitie nodig, artillerie, munitie, drones, en nog meer munitie. Tanks of F-16s gaan niets veranderen. Kortom: trek je eigen conclusie maar of er een ZSU offensief komt.
In Bakhmut opereert al weken VDV en geen Wagner overigens. Nog iets over de geleverde Poolse en Slowaakse MiG-29s: Izdeliye 9-12s, dus actie radius van een kruik vergeleken bij de oorspronkelijke 9-13s van de PSU.
Hoe langer deze oorlog duurt, hoe minder terug zullen gaan naar een kapot geschoten land.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Gemiddelde Oekraner zal zodra het kan weer terug willen.
Oekraners zijn wel harde werkers, itt die Afrikanen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe langer deze oorlog duurt, hoe minder terug zullen gaan naar een kapot geschoten land.
Klopt, ik reageer echter alleen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de oorlog in Oekrane en niet over vluchtelingen uit Eritrea
De kinderen krijgen hier top-onderwijs, goede toekomstkansen, goede baankansen. Ze zouden wel gek zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe langer deze oorlog duurt, hoe minder terug zullen gaan naar een kapot geschoten land.
Ik moet altijd inwendig lachen als ik dergelijke beweringen lees. Ik heb in Afrika enorme bomen van kerels beulswerk in de brandende zon zien doen waar het gemiddelde Europeaantje waarschijnlijk na een kwartier al huilend van om zijn moeder zou roepen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekraners zijn wel harde werkers, itt die Afrikanen.
Ik heb nu 8 Oekraners aan het werk.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik moet altijd inwendig lachen als ik mensen dergelijke beweringen zie doen. Ik heb ik Afrika enorme bomen van kerels beulswerk in de brandende zon zien doen waar het gemiddelde Europeaantje waarschijnlijk na een kwartier al huilend van om zijn moeder zou roepen.
Het hebben van een baan is enkel meer reden om te blijven. Merendeel van de vluchtelingen is ook nog eens vrouw. De gemiddelde Hollandsche vrouw zal niet snel aanpappen met een Afrikaan die geen 5 woorden Nederlands kan, maar bij de Oekraense dames waren er vanaf dag 1 berichten dat de Nederlandse man op ze zat te wachten. Die gaan ook echt niet terug hoor.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekraners zijn wel harde werkers, itt die Afrikanen.
Natuurlijk, maar dat is de insteek doorgaans niet. Het is natuurlijk ook echt vluchten wat ze doen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Alleen zijn dat niet degenen die naar West-Europa "vluchten", wel de iele Michael Jackson in de vroege jaren '80 lookalikes.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik moet altijd inwendig lachen als ik dergelijke beweringen lees. Ik heb in Afrika enorme bomen van kerels beulswerk in de brandende zon zien doen waar het gemiddelde Europeaantje waarschijnlijk na een kwartier al huilend van om zijn moeder zou roepen.
Deze week nog een jubelbericht op joop gelezen dat het percentage vluchtelingen met een baan na 8 jaar van ~40% naar ~50% was gegaan. Leuk dat jij die bomen hebt gezien, maar de realiteit hier is anders.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik moet altijd inwendig lachen als ik dergelijke beweringen lees. Ik heb in Afrika enorme bomen van kerels beulswerk in de brandende zon zien doen waar het gemiddelde Europeaantje waarschijnlijk na een kwartier al huilend van om zijn moeder zou roepen.
Als je zegt dat ze hier blijven dan erken je de realiteit zonder een oordeel te geven of ze terecht gevlucht zijn ja of nee.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat is de insteek doorgaans niet. Het is natuurlijk ook echt vluchten wat ze doen.
Er zijn er genoeg die al terug zijn of staan te popelen terug te gaan zodra dat kan. Ondanks dat Nederland zo fantastisch is om in te wonen (zoals beweerd wordt hier)quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
De kinderen krijgen hier top-onderwijs, goede toekomstkansen, goede baankansen. Ze zouden wel gek zijn.
Het enige waar wij op mogen hopen is dat de bijzondere juridische status die ze hebben gekregen hen wordt ontnomen zodra de oorlog voorbij is. Het duurt nog wel even voordat ze in aanmerking komen voor naturalisatie.
Ik ben dan ook in dat specifieke geval (Eritreeers) geen voorstander van vluchtelingenopvang, daar waar ik wel voor opvang van Oekraiense vluchtelingen ben. Ik ageerde echter tegen de onzinopmerking dat Afrikanen wel de slachtofferkaart zouden mogen trekken. Het neonazistische gekanker op Afrikanen hier op Fok begint me een beetje de keel uit te hangen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:08 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Alleen zijn dat niet degenen die naar West-Europa "vluchten", wel de iele Michael Jackson in de vroege jaren '80 lookalikes.
Eens hoor. Denk wel dat het percentage dat terug gaat vrij groot gaat zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je zegt dat ze hier blijven dan erken je de realiteit zonder een oordeel te geven of ze terecht gevlucht zijn ja of nee.
Eerst wel even de Russen over de grens schoppen. Want anders kun je over een kleine 10 jaar weer je koffers pakken.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eens hoor. Denk wel dat het percentage dat terug gaat vrij groot gaat zijn.
Wat?quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:25 schreef oheng het volgende:
Putin heeft de wet ondertekent die gemobiliseerden standaard strafbaar stelt als ze hun (digitale) oproep missen.
En je overgeven terwijl je niet gewond bent is ook strafbaar met 10 jaar gevangenis.
Er zijn zat situaties voor te stellen waarin een militair geen andere optie heeft dan zich over te geven, ook al is hij niet gewond. Wat voor zin heeft het om ze dan, na krijgsgevangenschap, alsnog op te sluiten? Wat win je daarmee?quote:Op zaterdag 15 april 2023 01:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Al sinds september 2022.
Maar wees gerust; de gemiddelde rus bemoeit zich niet met politiek.
Logisch, als je het vanaf een strategisch niveau kijkt, dan zie je dat de russen gedwongen zijn om maandenlang dwars door een kleine stad heen te ploegen, omdat ze niet sterk genoeg zijn om de stad te omsingelen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:29 schreef Slayage het volgende:
Hij klinkt niet echt hoopvol [ twitter ]
Excuseer, maar dit is rusland.quote:Op zaterdag 15 april 2023 01:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er zijn zat situaties voor te stellen waarin een militair geen andere optie heeft dan zich over te geven, ook al is hij niet gewond. Wat voor zin heeft het om ze dan, na krijgsgevangenschap, alsnog op te sluiten? Wat win je daarmee?
Ja, ik probeer me de logica hierachter voor te stellen, maar het lukt me gewoon nietquote:
quote:Op zaterdag 15 april 2023 06:46 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)t-slagveld~b330b46a/
De Volkskrant is niet erg optimistisch.
Ja, bijdehante post man. Als het inderdaad zo is dat het Westen niet verder wil gaan in de steun dan nu het geval is, dan is het uiteindelijk alsnog over voor Oekrane en zal Rusland winnen door aantallen.quote:
Grote vraag is of ze alleen voor de plaatjes gingen, of dat ze tegenwoordig ook claimen dat ze Imo Jima hebben veroverd.quote:Op zaterdag 15 april 2023 08:37 schreef Aether het volgende:
Geen Amerikaanse posters dit jaar.
[ afbeelding ]
Zodra je alles waar je als heersende macht niet zo zin in hebt strafbaar stelt, creer je vanzelf een kudde makke schapen die niet snel in opstand komen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 02:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, ik probeer me de logica hierachter voor te stellen, maar het lukt me gewoon niet
Net zoals die starre top-down commando structuur van het leger, waardoor men vrijwel niet kan/wilt anticiperen op veranderende omstandigheden en nog honderdmiljoenmiljard andere dingen.
Ach laat ook maar, ik ga wel weer het Benny Hill theme opzetten bij iedere persverklaring van Lavrov en Medvedev.
Dat zegt niks, Verdun was stukken kleiner nog en daar werd 9 maanden om gevochten waarbij 750.000 slachtoffers (306.000 doden) vielen. Vandaar ook de vergelijkingen met de eerste wereld oorlog.quote:Op zaterdag 15 april 2023 01:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Logisch, als je het vanaf een strategisch niveau kijkt, dan zie je dat de russen gedwongen zijn om maandenlang dwars door een kleine stad heen te ploegen, omdat ze niet sterk genoeg zijn om de stad te omsingelen.
Wat meer valt hier over te zeggen? Dit is de kern van de afgelopen maanden. Even ter vergelijking: stel je voor dat in de 2e Wereld oorlog de geallieerden er 9 maanden over gedaan hadden om Caen te veroveren. Als je tijdens een grootschalige invasie een stad van 70.000 inwoners amper kunt veroveren, dan heb je simpelweg verloren.
Het doet me denken aan de Soviet Legers waar personen die vluchten gexecuteerd werden.quote:Op zaterdag 15 april 2023 02:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, ik probeer me de logica hierachter voor te stellen, maar het lukt me gewoon niet
Net zoals die starre top-down commando structuur van het leger, waardoor men vrijwel niet kan/wilt anticiperen op veranderende omstandigheden en nog honderdmiljoenmiljard andere dingen.
Ach laat ook maar, ik ga wel weer het Benny Hill theme opzetten bij iedere persverklaring van Lavrov en Medvedev.
Dat lijkt me niet zo moeilijk. De Russische doctrine is gebaseerd op numeriek overwicht, het overlopen van de tegenstander door het stukslaan van enorme hoeveelheden troepen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 08:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien interessanter nog zelfs is de vraag hoe het nu eigenlijk komt dat we weer een oorlog van het type 1st wereldoorlog hebben.
Na WOII liet Stalin alle vrijgelaten POWs toch ook als verraders afvoeren naar de goelag (waardoor ze de facto de doodstraf kregen). Rusland is een doodscultus waar een mensenleven geen enkele waarde heeft.quote:Op zaterdag 15 april 2023 08:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het doet me denken aan de Soviet Legers waar personen die vluchten gexecuteerd werden.
https://www.forbes.com/si(...)ame/?sh=6045ffd22825
High-tech wapens raken snel op en als je daadwerkelijk om grondgebied vecht heb je simpelwel vooral heel veel mannen met wapens nodig. Ook de cyberoorlog is een overschatte farce gebleken en totaal niet relevant.quote:Op zaterdag 15 april 2023 08:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zegt niks, Verdun was stukken kleiner nog en daar werd 9 maanden om gevochten waarbij 750.000 slachtoffers (306.000 doden) vielen. Vandaar ook de vergelijkingen met de eerste wereld oorlog.
Misschien interessanter nog zelfs is de vraag hoe het nu eigenlijk komt dat we weer een oorlog van het type 1st wereldoorlog hebben.
quote:Op zaterdag 15 april 2023 08:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, bijdehante post man. Als het inderdaad zo is dat het Westen niet verder wil gaan in de steun dan nu het geval is, dan is het uiteindelijk alsnog over voor Oekrane en zal Rusland winnen door aantallen.
Ik vrees dat de VS een rekensom heeft gemaakt, het ergste voor de VS is gezichtsverlies aan de Russen. Denk aan de ruimte oorlog.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:14 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Echter, als Oekrane door een gebrek aan munitie de strijd niet voort kan zetten eindigt het niet in een frozen conflict, maar in winst voor Rusland.quote:Op zaterdag 15 april 2023 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Ik vrees dat de VS een rekensom heeft gemaakt, het ergste voor de VS is gezichtsverlies aan de Russen. Denk aan de ruimte oorlog.
Ze kunnen zelf niet aan de grond en willen absoluut niet bekendstaan als verliezers. Daarom denk ik dat het “lek” bewust is. Dat er nu meer komt van zulks. En dat het zo wordt gebracht dat je denkt; ja logisch dat het zo loopt, het is niet anders.
Dat offensief had al lang gestart moeten zijn, dit duurt veel te lang. Ik denk dat deze grens de eindfase is. Vanaf hier dut het rustig in tot een frozen-conflict. Net als na 2014.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vrees dat de VS een rekensom heeft gemaakt, het ergste voor de VS is gezichtsverlies aan de Russen. Denk aan de ruimte oorlog.
Ze kunnen zelf niet aan de grond en willen absoluut niet bekendstaan als verliezers. Daarom denk ik dat het “lek” bewust is. Dat er nu meer komt van zulks. En dat het zo wordt gebracht dat je denkt; ja logisch dat het zo loopt, het is niet anders.
Dat offensief had al lang gestart moeten zijn, dit duurt veel te lang. Ik denk dat deze grens de eindfase is. Vanaf hier dut het rustig in tot een frozen-conflict. Net als na 2014.
Was n keer niet genoeg?quote:Op zaterdag 15 april 2023 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Het offensief had helemaal niet al gestart moeten zijn want dat kan de grond helemaal niet aan.quote:Op zaterdag 15 april 2023 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Tja wat is winst? Ze krijgen inderdaad de gebieden die ze nu bezetten. Maar das minder dan ze wouden.quote:Op zaterdag 15 april 2023 09:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Echter, als Oekrane door een gebrek aan munitie de strijd niet voort kan zetten eindigt het niet in een frozen conflict, maar in winst voor Rusland.
Maar het duurt nu erg lang en dat is geen goed teken inderdaad.
De grond kan het niet aan?quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het offensief had helemaal niet al gestart moeten zijn want dat kan de grond helemaal niet aan.
Voor de rest kan je gelijk hebben maar us voor iedereen koffiedik kijken.
quote:LIVE | Lula: VS moeten stoppen oorlog Oekrane aan te moedigen
De Braziliaanse president Luiz Incio Lula da Silva vindt dat de Verenigde Staten moeten ophouden met de oorlog in Oekrane "aan te moedigen". Dat zei Lula aan het eind van een bezoek aan Beijing waar hij een gesprek voerde met de Chinese president Xi Jinping.
"De Verenigde Staten moeten ophouden de oorlog aan te moedigen en beginnen te praten over vrede, de Europese Unie moet beginnen te praten over vrede" zei Lula tegen de pers. Op deze manier moet de internationale gemeenschap de presidenten Vladimir Poetin van Rusland en Volodymyr Zelensky van Oekrane ervan overtuigen dat "vrede in het belang is van de hele wereld".
De oorlog in Oekrane begon februari vorig jaar nadat Rusland het buurland binnenviel. Lula probeert zich neutraal op te stellen in het conflict en legt de nadruk op het belang van dialoog en onderhandelingen.
Met het bezoek aan China, de belangrijkste handelspartner van Brazili, wil Lula de banden tussen beide landen versterken en laten zien dat Brazili weer een rol speelt op het wereldtoneel. Lula voert daarbij een balanceeract uit, want hij probeert ook de banden met Washington aan te halen. In februari had hij nog een ontmoeting met de Amerikaanse president Joe Biden.
https://www.telegraaf.nl/(...)aine-aan-te-moedigen
quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De grond kan het niet aan?
Nou die hoor ik voor het eerst!![]()
Het is er al weken lekker weer hoor met 10 tot 16C
Ik denk dat er een paar mensen behoorlijk teleurgesteld zijn in Lula. Wie dacht dat Brazili zich meer op het Westen zou gaan richten zal daar nu wel van genezen zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:05 schreef Tengano het volgende:
@:Weltschmerz krijgt bijval
[..]
[ afbeelding ]
Dat ze gaan stoppen als ze bakhmut niet kunnen behouden heeft hij niet gezegd.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk heeft Zelensky het al gezegd, dat ze stoppen als Bakhmut niet behouden kan blijven.
“De toekomst van Oekrane ligt aan de uitkomst in Bakhmut”
https://www.nu.nl/spannin(...)st-van-oekraine.html
Ik vond het een vreemde uitspraak
Hij wil en China en de VS paaien en ondertussen nog even Rusland, Oekraine en de de Europese Unie de les lezen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk dat er een paar mensen behoorlijk teleurgesteld zijn in Lula. Wie dacht dat Brazili zich meer op het Westen zou gaan richten zal daar nu wel van genezen zijn.
Ik vind het bizar. Als we Oekrane nu laten vallen (want dat doen we als we zeggen te steun gaat niet verder dan wat we nu geven), is letterlijk alle leed voor niks geweest. Hadden we net zo goed meteen kunnen aansturen op onderhandelingen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk heeft Zelensky het al gezegd, dat ze stoppen als Bakhmut niet behouden kan blijven.
Kan nog steeds onderdeel van de informatie-oorlog zijn. Stilte voor de storm zeg maar.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu snappen wij waar jij de tijd vandaan haalt om hier zowat 7*24 te baggeren.quote:Op zaterdag 15 april 2023 00:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb nu 8 Oekraners aan het werk.
Vreemd, dat staat allemaal niet in dat bericht, Hans.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind jouw post eigenlijk wel een beetje raar. Je maakt er bewust iets heel anders van.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Vreemd dus dat jij er iets anders van wilt maken en dat ook gewoon doet.quote:Critici vinden dat Kyiv de strijd om Bakhmut moet opgeven, omdat ook de Oekraners zware verliezen lijden. Het Oekraense leger kan straks z zijn uitgedund, dat een tegenoffensief lastig wordt. Maar Zelensky wil het niet horen. "We moeten de vijand verwoesten. En we zullen ze verwoesten", zei hij dinsdag.
Dit dus. De militaire steun aan Oekrane moet echt verhoogd worden. En stel nou eens een keer chte sancties in tegen de Russen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het bizar. Als we Oekrane nu laten vallen (want dat doen we als we zeggen te steun gaat niet verder dan wat we nu geven), is letterlijk alle leed voor niks geweest. Hadden we net zo goed meteen kunnen aansturen op onderhandelingen.
Nou ja, ik had niet echt hoge verwachtingen bij deze figuur, maar hij zit ondertussen wel in de categorie 'rat' voor mij. Zogenaamd onpartijdig spelen terwijl je vol inzet op ondergraven van de positie van het slachtoffer.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat er een paar mensen behoorlijk teleurgesteld zijn in Lula. Wie dacht dat Brazili zich meer op het Westen zou gaan richten zal daar nu wel van genezen zijn.
Ik had die uitspraak in mijn kop zitten. Kan zijn dat de nuance anders was.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind jouw post eigenlijk wel een beetje raar. Je maakt er bewust iets heel anders van.
Dit is namelijk wat er wel in dat bericht staat.
[..]
Vreemd dus dat jij er iets anders van wilt maken en dat ook gewoon doet.
Niet alleen alle leed, maar ook al het geld en alle middelen die zijn gegeven is dan voor niets geweest.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het bizar. Als we Oekrane nu laten vallen (want dat doen we als we zeggen te steun gaat niet verder dan wat we nu geven), is letterlijk alle leed voor niks geweest. Hadden we net zo goed meteen kunnen aansturen op onderhandelingen.
Absoluut, een overeenkomst met Rusland is gewoon een stuk papier met een handtekening zonder enige waarde. Het probleem voor Oekrane is vooral dat in het Westen de oorlog waarin ze verwikkeld zijn geraakt door de Russische aggressie wordt gezien als het zoveelste stukje van de cultuuroorlog zodat het er naar uitziet dat ze uiteindelijk niet kunnen winnen omdat een of andere halfgare populist het onmogelijk maakt om ze doeltreffend te steunen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan nog steeds onderdeel van de informatie-oorlog zijn. Stilte voor de storm zeg maar.
Plus als je nu toegeeft Rusland over vijf jaar nadat het zijn leger weer een beetje heeft opgebouwd nog een stuk komt halen.
Als iets duidelijk is geworden in het afgelopen jaar is dat Rusland gewoon niet te vertrouwen is.
Een vredesdeal met Rusland heeft gewoon geen enkele waarde.
"I offer you my peace."
[ afbeelding ]
Nu ook niet, he.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik had die uitspraak in mijn kop zitten. Kan zijn dat de nuance anders was.
Kwam erop neer dat Bakhmut belangrijk was voor de toekomst van Oekrane.
En inderdaad dat doorvechten daar terwijl dat je militaire kracht verdunt en tegen het advies van de VS in leek mij onverstandig.
Ze hadden Bakhmut toen nog niet verloren h?
Lula verduidelijkt ook helemaal niet hoe die vrede er dan uit zou moeten zien, en over de notoire onbetrouwbaarheid van de Russen hoor je hem ook niet.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, ik had niet echt hoge verwachtingen bij deze figuur, maar hij zit ondertussen wel in de categorie 'rat' voor mij. Zogenaamd onpartijdig spelen terwijl je vol inzet op ondergraven van de positie van het slachtoffer.
Idd, elke uitkomst waarin Rusland niet terug in zijn hok is geschopt is winst voor Rusland.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dit dus. De militaire steun aan Oekrane moet echt verhoogd worden. En stel nou eens een keer chte sancties in tegen de Russen.
Het is nuchter bezien geen optie dat Rusland de oorlog wint. Je beloont hun oorlogsmisdaden en de schoffering van het internationale recht. Bovendien zal Poetin in nog meer landen gaan rotzooien omdat nu bewezen is dat het Westen niet durft door te bijten. Er zal vroeg of laat iets moeten gebeuren om de patstelling te doorbreken.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet alleen alle leed, maar ook al het geld en alle middelen die zijn gegeven is dan voor niets geweest.
Volgens meneer Lula moeten de Oekraners niet teveel willen en het doen met de vrede van het kerkhof.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lula verduidelijkt ook helemaal niet hoe die vrede er dan uit zou moeten zien, en over de notoire onbetrouwbaarheid van de Russen hoor je hem ook niet.
“Zelensky kan niet alles willen”. Wat dan? Dat de Russen oprotten uit Oekrane. Laat Argentini ofzo anders een gewelddadig een paar provincies van Brazili pakken, spreken we hem dan weer
Laat hem met een realistisch voorstel komen. Tot die tijd is het populistisch gereutel.quote:Op zaterdag 15 april 2023 11:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens meneer Lula moeten de Oekraners niet teveel willen en het doen met de vrede van het kerkhof.
Tot nu toe heeft Zelensky en Oekrane zich verbazend krachtig getoond tegenover de brute agressie van Rusland.quote:Op zaterdag 15 april 2023 11:45 schreef Barbusse het volgende:
Waarom zijn mensen opeens zo somber over de kansen van Oekrane? Ik zie ze niet opgeven, westerse steun of niet.
Volgens mij zijn de verwachtingen wat betreft Oekrane gewoon te hoog gespannen, natuurlijk kunnen ze bij het komende offensief niet alle Russen verjagen, en de Krim heroveren zal ook zeker niet iets zijn dat op de korte termijn lukt.quote:Op zaterdag 15 april 2023 11:45 schreef Barbusse het volgende:
Waarom zijn mensen opeens zo somber over de kansen van Oekrane? Ik zie ze niet opgeven, westerse steun of niet.
Rusland zal wel wat langer dan tien jaar nodig hebben om terug op sterkte te komen en hun dramatische demografie zal daar ook geen positieve bijdrage aan hebben, maar iedere uitkomst waarin de Russische federatie blijft bestaan en het Russische volk verder kan gaan alsof er nooit iets gebeurt is is onwenselijk.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Idd, elke uitkomst waarin Rusland niet terug in zijn hok is geschopt is winst voor Rusland.
Laten we niet dezelfde fout maken als met Duitsland pre WOII.
Liever nu een "mini" WOIII waarbij de grote aggresor vrij zwak is dan ergens in de komende 10 jaar waarbij Rusland op volle sterkte is.
Het grappige is dat als Rusland gewoon uit een ander vaatje zou tappen en internationale samenwerking opzoekt ipv genocidale veroveringsoorlogen te starten, ze daar uiteindelijk zelf ook beter van zouden worden.quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Rusland zal wel wat langer dan tien jaar nodig hebben om terug op sterkte te komen en hun dramatische demografie zal daar ook geen positieve bijdrage aan hebben, maar iedere uitkomst waarin de Russische federatie blijft bestaan en het Russische volk verder kan gaan alsof er nooit iets gebeurt is is onwenselijk.
Het land dient echt ten gronde gericht te worden om als Europa/westen niet alweer een eeuw lang geld en energie kwijt te zijn aan het buiten onze grenzen houden van hun barbaarse en achterlijke gedrag.
Ik zie Oekrane zich in geen enkel scenario overgeven. Als het Russische leger opeens op magische wijze overwinning na overwinning weet te behalen breekt er gewoon een ranzige bloederige guerilla oorlog uit die jaren gaat duren.quote:Op zaterdag 15 april 2023 11:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft Zelensky en Oekrane zich verbazend krachtig getoond tegenover de brute agressie van Rusland.
Die somberheid waar jij op doelt kan daarom ook geveinsd zijn om te ontmoedigen in de hoop dat Oekrane zich toch nog overgeeft.
Ze werken toch samen met China en India?quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het grappige is dat als Rusland gewoon uit een ander vaatje zou tappen en internationale samenwerking opzoekt ipv genocidale veroveringsoorlogen te starten, ze daar uiteindelijk zelf ook beter van zouden worden.
Dat zien ze alleen niet in door hun chronische slachtoffercomplex.
En het Russische volk zich als kiloknallers laat behandelen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:19 schreef quirina het volgende:
Deze oorlog zal zeker lang duren, net zolang als dat er wapens zijn.
Grof gezegd is dat juist in ons (als in: het westen) voordeel; met iedere Rus minder neemt de Europese veiligheid en daarmee kans op een langdurige, stabiele vrede op het Europese continent toe.quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
En het Russische volk zich als kiloknallers laat behandelen.
En het interne verzet...quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Grof gezegd is dat juist in ons (als in: het westen) voordeel; met iedere Rus minder neemt de Europese veiligheid en daarmee kans op een langdurige, stabiele vrede op het Europese continent toe.
Dat kan je vergeten. Er zijn honderdduizenden ordetroepen en knokploegen beschikbaar om elk begin van een opstand met bruut geweld neer te knuppelen.quote:
Dat is niets meer dan een westers wensbeeld; in de praktijk staat het overgrote merendeel van de Russische bevolking achter het regime en zijn de meeste Russen voorstander van genocide op buurvolkeren en agressieve aanvalsoorlogen tegen (Europese) buurlanden en het binnen de Russische invloedssfeer brengen van de lidstaten van de Europese Unie.quote:
Er is ook geen georganiseerde oppositie en dus geen alternatief. Iedereen die een poging deed is vermoord, gevangengezet of weggejaagd.quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:47 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat is niets meer dan een westers wensbeeld; in de praktijk staat het overgrote merendeel van de Russische bevolking achter het regime en zijn de meeste Russen voorstander van genocide op buurvolkeren en agressieve aanvalsoorlogen tegen (Europese) buurlanden en het binnen de Russische invloedssfeer brengen van de lidstaten van de Europese Unie.
Kun je nou zo slecht begrijpend lezen? Retorische vraag, ik weet het antwoord.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zie ik echt niet gebeuren helaas. De apathie in de Russische samenleving is overweldigend...quote:
Dat is wel een hele vrije interpretatie. De uitkomst lag bij Bakhmut, omdat het leeuwendeel van de nog beschikbare Russische gevechtskracht daar op gericht was. Een Russische overwinning daar had het initiatief weer bij de Russen gebracht en was een gevaar voor alle terreinwinst die UA vorig jaar heeft geboekt rond Kharkiv. Drom is Bakhmut bepalend.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Over een kleine maand gaan we zien of je gelijk hebtquote:Op zaterdag 15 april 2023 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Het lukt de Turken al niet eens om Erdogan om te duwen.
Nog steeds niet.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De realiteit is dat wel.
https://www.businessinsid(...)take-city-2023-4?amp
De VS is essentieel voor de kansen van Oekrane. De Republikeinen in de VS gebruiken de oorlog tegen de Biden regering. Biden is allesbehalve verzekerd van winst in 2024,dus dat maakt mensen onzeker.quote:Op zaterdag 15 april 2023 11:45 schreef Barbusse het volgende:
Ik zie dat alleen maar bij die schreeuwende maga wappies zoals Trump en MTG. Republikeinse kopstukken zoals McConnell zijn nog steeds voor steun voor Oekrane en stemmen in met alle hulp die Biden toezegt. Weinig onderwerpen in de Amerikaanse politiek waarin men het bilateraal zo eens is.quote:Op zaterdag 15 april 2023 14:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
De VS is essentieel voor de kansen van Oekrane. De Republikeinen in de VS gebruiken de oorlog tegen de Biden regering. Biden is allesbehalve verzekerd van winst in 2024,dus dat maakt mensen onzeker.
Want niemand ziet de EU omschakelen naar een oorlogseconomie wat minimaal nodig zou zijn om Oekrane voldoende te bewapenen.
Ik denk dat zelfs een JFK moment in geval trump ermee zou willen kappen realistisch is.quote:Op zaterdag 15 april 2023 14:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zie dat alleen maar bij die schreeuwende maga wappies zoals Trump en MTG. Republikeinse kopstukken zoals McConnell zijn nog steeds voor steun voor Oekrane en stemmen in met alle hulp die Biden toezegt. Weinig onderwerpen in de Amerikaanse politiek waarin men het bilateraal zo eens is.
En tbh zie ik Trump niet winnen. Maar das ook wel wensdenken natuurlijk
Trump die als enige WO III kan voorkomenquote:Op zaterdag 15 april 2023 14:51 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat zelfs een JFK moment in geval trump ermee zou willen kappen realistisch is.
Beetje vermoeiend dit soort berichten, hoe lang roepen ze dit nu al? Het kan sowieso toch niet bevestigd worden, dus dit is gewoon kansloos geneuzel.quote:Op zaterdag 15 april 2023 15:14 schreef Anton91 het volgende:
Mogen we Poetin nu een kankerlijer noemen?![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Mooie dingen, Bren 2.quote:
Kwam laatst een interessant feitje tegen, paratroopers die met parachutes uit een vliegtuig springen zijn in de praktijk vervangen door soldaten in een helicopter. Al trainen ze het springen nog wel natuurlijk.quote:
If true. Zou jammer zijn als nu vanwege de leaks het complot mislukt.quote:Op zaterdag 15 april 2023 15:14 schreef Anton91 het volgende:
Mogen we Poetin nu een kankerlijer noemen?![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
NOSquote:Polen doet graan uit Oekrane in de ban om eigen boeren te beschermen
Polen staat voorlopig geen import toe van graan en andere voedselproducten uit het buurland Oekrane. Volgens de Poolse regering is dat nodig om de eigen boeren te beschermen. Door de oorlog is het transport van Oekraens graan over lange afstanden vaak erg lastig. Een groot deel wordt nu afgezet in Polen en voor Poolse boeren is dat een probleem, omdat graan uit Oekrane veel goedkoper is dan Pools graan.
Partijleider Kaczynski van de regerende PiS benadrukt dat Polen vriend en bondgenoot van Oekrane blijft. "Maar elke staat is verplicht om de belangen van zijn burgers te beschermen." Polen wil binnenkort met het buurland overleggen over de graankwestie.
18 stukken.quote:
Die eerste klinkt meer als outgoing.quote:
Als arts kan ik gerust mededelen dat er een flink aantal behandelingen, waaronder bepaalde soorten chemo, niet gepaard gaan met haaruitval.quote:Op zaterdag 15 april 2023 16:05 schreef 3rr0r het volgende:
Van chemo valt toch echt al je haar uit voor een redelijke tijd, dus dan moet je lang met je dubbelganger een toneelstukje doen. Of hij moet een wel heel vernuftig toupetje hebben. Dubbelganger is ook alleen voor beeld, zodra hij moet praten kan men met stemanalyse het verschil wel waarnemen.
Ok. Wie weet heeft hij die dan net, als hij uberhaupt kanker heeft.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Als arts kan ik gerust mededelen dat er een flink aantal behandelingen, waaronder bepaalde soorten chemo, niet gepaard gaan met haaruitval.
Het zijn geruchten die al erg lang rond gaan. In zijn medisch team wat hem medisch begeleid zit ook een bekende Russische oncoloog. De geruchten gaan dat hij al een lange tijd voor schildklierkanker wordt behandeld. Maar officieel zullen we het nooit weten omdat Rusland geen openheid geeft over zijn gezondheidssituatie.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ok. Wie weet heeft hij die dan net, als hij uberhaupt kanker heeft.
En die plofkop? Hoe zit dat?quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Als arts kan ik gerust mededelen dat er een flink aantal behandelingen, waaronder bepaalde soorten chemo, niet gepaard gaan met haaruitval.
Dat is natuurlijk de vraag, maar als hij wel kanker heeft inclusief chemo waarbij haar uitvalt dan kan ik mij niet voorstellen dat de hele wereld dat krijgt te zien. Daar kunnen ze wel een pruik voor fabriceren.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ok. Wie weet heeft hij die dan net, als hij uberhaupt kanker heeft.
Dat komt vaak door Prednison wat vaak gebruikt wordt bij verschillende behandelingen tegen kanker. Is een ontstekingsremmer wat vaak als bijwerking heeft dat je er nogal opgeblazen uit ziet. Maar goed het is allemaal speculeren.quote:
Het is gewoon een opsomming van wat er allemaal beweerd wordt. Ik zou het niet als face value nemen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 15:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje vermoeiend dit soort berichten, hoe lang roepen ze dit nu al? Het kan sowieso toch niet bevestigd worden, dus dit is gewoon kansloos geneuzel.
quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de vraag, maar als hij wel kanker heeft inclusief chemo waarbij haar uitvalt dan kan ik mij niet voorstellen dat de hele wereld dat krijgt te zien. Daar kunnen ze wel een pruik voor fabriceren.
quote:De Russische president heeft een talenknobbel. Naast Engels en Duits spreekt Vladimir Poetin ook Zweeds. En dat doet hij geregeld met zijn stafchef die hem dan ook in het Zweeds antwoordt, weet de Noorse krant Dagbladet.
https://www.hln.be/buiten(...)lenknobbel~a2d6b9d3/
Lipjes van Xi zien er ook niet uit.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mag iemand uit Hollywood ingeschakeld worden
Heeft Iran ze geleverd aan de Russen?quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Denk dat we dit binnenkort in Ukraine gaan zien en helaas een boel brandende Westerse tanks want om dit tegen te houden heb je APS nodig en dat hebben alleen de nieuwste tanks.
[ twitter ]
CNNquote:Images of the leaked classified US documents that led to the arrest of an Air National Guard member this week were posted to at least two chatrooms on the Discord social media platform, according to a CNN review of Discord posts and interviews with its users.
The leaks began months ago on the first chatroom, called "Thug Shaker Central," that Teixeira allegedly oversaw, multiple US officials told CNN. An FBI affidavit unsealed Friday corroborates this timeline.
It is unclear how, exactly, photos of the classified documents later ended up on a second Discord chatroom, known as "End of Wow Mao Zone," in March. But four members of Wow Mao Zone told CNN they saw another user, who went by “Lucca” and does not appear to be Teixeira, repost some of the classified documents to that chatroom.
CNN has been unable to contact Lucca or establish their identity. End of Wow Mao Zone members were reluctant to identify themselves beyond screen names.
Why the docs matters for the war in Ukraine: The documents included a wide range of highly classified information, including eavesdropping on key allies and adversaries, and blunt assessments on the state of the Ukraine war.
One document reveals that the US has been spying on Ukrainian President Volodymyr Zelensky. That is unsurprising, said a source close to Zelensky, but Ukrainian officials are deeply frustrated about the leak.
More background: The second user tied to the spread of classified documents, Lucca, had stature and anonymity on Discord — two things that allowed the documents to remain on the platform for weeks without repercussions. And multiple users assumed the documents were fake, thinking no one would be brazen enough to post US military secrets to the platform.
Lucca was a "respected user," one Discord user told CNN in a text conversation, and it was expected that Lucca would take the images down. But they didn't. Many of the chat rooms are very lightly moderated, and the images stayed up for weeks, according to the four users who spoke to CNN.
After posting the documents, Lucca would add "fresh off the press" or something along those lines, one user added. "He would post them for attention. It was very common for him to ping everyone," the user said.
Of hij heeft in de avonduren een laten we zeggen inclusieve hobbyquote:Op zaterdag 15 april 2023 19:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lipjes van Xi zien er ook niet uit.
Hartklachten of lipstick?
En Poetin bezit een piemel van 25 centimer, aldus diezelfde stafschef.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:00 schreef Tengano het volgende:
Als Poetin iets tegen XI zegt zoals op die eerste foto, wat voor taal spreken ze dan tegen elkaar? Of is er dan altijd een tolk bij? Ik denk dat ze het allebei verrotten om engels tegen elkaar te spreken, maar eigenlijk zou dat de beste optie zijn.
[..]
Die kan beter zo spoedig mogelijk naar Venezuela verhuizen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:06 schreef 3rr0r het volgende:
Ene Lucca zweet nu ook peentjes, die heeft de documenten verder verspreid lijkt het.
[..]
CNN
Volgens mij had @Starhopper hier ook een paar van die hardcopy's gepost.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:11 schreef BlaZ het volgende:
Die kan beter zo spoedig mogelijk naar Venezuela verhuizen.
Ik denk dat de Russen nu alles wat Iran qua wapens aanbiedt opkoopt.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
Heeft Iran ze geleverd aan de Russen?
Heb persoonlijk meer vertrouwen in 9 mm. dan in alle, wel of niet, mogelijke ziekten.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:19 schreef speknek het volgende:
Poetin had begin vorig jaar moon face, dus kanker is wel te verwachten. (Tenzij hij steroiden voor iets anders neemt)
[ afbeelding ]
Weinig witte bloedcellen door chemokuur kan ook zijn panische gedrag rond corona verklaren.
Maar goed, ook met kanker kun je rustig dertig jaar blijven leven.
Hij las dat je arts bent en vroeg dus gewoon een verklaring voor die plofkop.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:30 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet, ik zeg toch juist dat je prima kanker kan hebben zonder haaruitval?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Wapo artikel, tldr: Taiwan is kansloos in een oorlog met ChinaDat Taiwan kansloos is, is niet bepaald een goede samenvatting van het artikel. Qua luchtoverwicht lijkt Taiwan kansloos, maar dat hoeft nog niet zoveel te betekenen als de oorlog vooral op het land gevoerd wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ok, je kan een plofkop krijgen door ouderdom, botox, obesitas en inderdaad corticosteroden wat weer gebruikt kan worden om vele redenen, waaronder autoimmuunaandoeningen, infecties, maar ook inderdaad kanker. Op zichzelf is het hebben van een bolle toet echter vrij aspecifiek.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hij las dat je arts bent en vroeg dus gewoon een verklaring voor die plofkop.
Het ging verder niet om dat iemand kankerbehandeling kan hebben zonder haaruitval. Dat je dat van bestraling of immunotherapie etc niet krijgt is wat meer bekend dan dat er chemomiddelen zijn die geen haaruitval veroorzaken.
Nee?quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij had @:Starhopper hier ook een paar van die hardcopy's gepost.
Toch maar even nagezocht.... en je hebt gelijk.quote:
quote:Op woensdag 12 april 2023 12:01 schreef Starhopper het volgende:
Dan is het niet iets nieuws. Is het document ook ergens te zien?
quote:
ja duits is logisch , heeft er 10 + jaar gewoond, hij sprak met merkel ook duitsquote:Op zaterdag 15 april 2023 19:00 schreef Tengano het volgende:
Als Poetin iets tegen XI zegt zoals op die eerste foto, wat voor taal spreken ze dan tegen elkaar? Of is er dan altijd een tolk bij? Ik denk dat ze het allebei verrotten om engels tegen elkaar te spreken, maar eigenlijk zou dat de beste optie zijn.
[..]
quote:Medvedev zoekt confrontatie met Polen: ’Dat land zal zeker verdwijnen’
De voormalige Russische president Dmitri Medvedev heeft publiekelijk uitgehaald naar Polen en de Poolse eerste minister, nadat die laatste zich had uitgesproken over een mogelijke oorlog tussen de NAVO en Rusland. “Polen zal zeker verdwijnen, samen met zijn domme premier”, twitterde Medvedev.
De Poolse premier Mateusz Morawiecki was deze week te gast bij de Amerikaanse nieuwszender NBC News en sprak daar over onder meer de oorlog in Oekrane. Hij zei dat die oorlog mogelijk nog enkele jaren zal blijven duren en dat Polen Oekrane op een diplomatieke manier zal blijven steunen. Hij zei ook dat Polen Oekrane zal ondersteunen in hun aanvraag tot lidmaatschap van de NAVO. Opvallend genoeg zei hij ook dat mocht het tot een oorlog komen tussen de NAVO en Rusland, dat de NAVO dat relatief makkelijk zou winnen.
Dat laatste is in het verkeerde keelgat geschoten bij de voormalige Russische president Medvedev. Die schreef op Twitter: “Een of andere domkop genaamd Mateusz Morawiecki zei dat Oekrane het recht had om Rusland te treffen, en dat hij zich geen zorgen maakte over de oorlog van de NAVO tegen Rusland, omdat Rusland die oorlog snel zou verliezen. Ik weet niet wie zo’n oorlog gaat winnen of verliezen, maar gezien de rol van Polen als voorpost van de NAVO in Europa, zal dit land zeker verdwijnen, samen met zijn domme premier.”![]()
Hij voegde er ook een Poolse vertaling van zijn uitspraak aan toe zodat de boodschap ook in Polen duidelijk zou aankomen.
Het is niet de eerste keer dat Medvedev stoere taal bezigt. In de voorbije maanden heeft hij geregeld van zich laten horen met scherpe en soms bizar aandoende uitvallen aan het adres van het Westen. Waarnemers vermoeden dat hij zich het imago van een hardliner wil aanmeten als mogelijke opvolger van zittend president Vladimir Poetin.
https://www.telegraaf.nl/(...)zal-zeker-verdwijnen
Ik denk dat dat niet eens het voorname punt is. Het lijkt simpelweg veel gemakkelijker om vliegtuigen en tanks af te stoppen dan in de tussenliggende periode, hierdoor is er een teruggekeerde focus op infanterie met artillerie.quote:Op zaterdag 15 april 2023 09:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat lijkt me niet zo moeilijk. De Russische doctrine is gebaseerd op numeriek overwicht, het overlopen van de tegenstander door het stukslaan van enorme hoeveelheden troepen.
Oekrane lukt het nu om de patstelling te handhaven maar niet echt om doorbraken te forceren, waardoor het is veranderd in een uitputtingsoorlog.
Ik ben sinds deze week wel een stuk minder positief over de kansen van Oekrane.
Ik denk dat dat niet eens het voorname punt is. Het lijkt simpelweg veel gemakkelijker om vliegtuigen en tanks af te stoppen dan in de tussenliggende periode, hierdoor is er een teruggekeerde focus op infanterie met artillerie.quote:Op zaterdag 15 april 2023 09:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat lijkt me niet zo moeilijk. De Russische doctrine is gebaseerd op numeriek overwicht, het overlopen van de tegenstander door het stukslaan van enorme hoeveelheden troepen.
Oekrane lukt het nu om de patstelling te handhaven maar niet echt om doorbraken te forceren, waardoor het is veranderd in een uitputtingsoorlog.
Ik ben sinds deze week wel een stuk minder positief over de kansen van Oekrane.
Wij komen tot dezelfde conclusies. Dit geeft ook te denken over mogelijke toekomstige herinvoering van de dienstplicht.quote:Op zaterdag 15 april 2023 09:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
High-tech wapens raken snel op en als je daadwerkelijk om grondgebied vecht heb je simpelwel vooral heel veel mannen met wapens nodig. Ook de cyberoorlog is een overschatte farce gebleken en totaal niet relevant.
Een high-tech leger is leuk als je tegen wat ongeorganiseerde inboorlingen aan het vechten bent zoals in Afghanistan en Irak, maar als je vijand honderdduizend mobiliseert heb je er weinig aan.
Ja, maar wat spreekt of verstaat XI? Zouden ze een gemeenschappelijke taal hebben die ze allebei een beetje beheersen vroeg ik mij af. Omdat je op die eerste foto ziet dat hij een 'onder onsje' met XI heeft. En dat kan alleen maar als je weet wat iemand zegt. Ik vroeg me dat gewoon af, maar ik kan van XI niks vinden wat hij spreekt.quote:Op zaterdag 15 april 2023 20:28 schreef michaelmoore het volgende:
ja duits is logisch , heeft er 10 + jaar gewoond, hij sprak met merkel ook duits
quote:Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin heeft in een lang theoretisch betoog op berichtendienst Telegram het Kremlin voorgesteld om een einde te maken aan de oorlog in Oekrane en af te kondigen dat de doelen van de ‘speciale militaire operatie’ in Oekrane - 'zoals gepland'- zijn bereikt.
Volgens Prigozjin hebben de Russische strijdkrachten een groot deel van de actieve mannelijke bevolking van Oekrane gedood of op de vlucht gejaagd naar het buitenland. Rusland heeft naar zijn mening ook 'een flink stuk' van het Oekraense territorium ingenomen. Hij stelt voor om daar stevig aan vast te houden en het met alle mogelijke middelen te verdedigen.
Bizar genoeg lijkt hij meteen toe te geven dat Rusland in dat laatste niet zal slagen. Hij zegt ook uit te kijken naar het op handen zijnde tegenoffensief van Oekrane: 'Hoe sneller het begint, hoe beter'. Het resultaat daarvan zou waarschijnlijk slecht zijn voor Rusland. 'Het is niet echt waarschijnlijk dat Moskou op zijn beurt een kolossaal tegenoffensief zou kunnen lanceren en nog meer Oekraens grondgebied zou kunnen innemen. Een Oekraense overwinning zou het moreel van het Russische leger zwaar kunnen aantasten, een leger dat zichzelf jarenlang als een van de beste ter wereld beschouwde'.
Dat zou volgens de Wagnerbaas dan weer kunnen leiden tot grote veranderingen in de Russische samenleving en een openlijke revolutie, waarin bepaalde groeperingen hun kans kunnen pakken aan de macht te komen. Prigozjin vindt dat Rusland echter moet volharden en zich tot op 'de bodem van de put' moet laten zinken. 'Als Rusland de bodem bereikt, zal het zich daar afzetten en weer omhoog komen als een enorm zeemonster, dat alles vernietigt op zijn pad, inclusief alle plannen van de Verenigde Staten', zegt hij nog.
Het is waar Amerika volgens Prigozjin bang voor is, dat Rusland daarna weer overeind zal komen. Volgens de Russische huurlingenbaas heeft de VS dan ook baat bij een langer durende oorlog, en niet bij een snel tegenoffensief door Oekrane.
https://www.ad.nl/buitenl(...)iens-graan~a934a5e5/
ze hebben een tolk bij zichquote:Op zaterdag 15 april 2023 20:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, maar wat spreekt of verstaat XI? Zouden ze een gemeenschappelijke taal hebben die ze allebei een beetje beheersen vroeg ik mij af. Omdat je op die eerste foto ziet dat hij een 'onder onsje' met XI heeft. En dat kan alleen maar als je weet wat iemand zegt. Ik vroeg me dat gewoon af, maar ik kan van XI niks vinden wat hij spreekt.
Dus hij beweert min of meer dat het Oekraiense leger (bijna) is verslagen. Waarom dan de militaire operatie beeindigen? Het minimale doel van de Russische invasie was toch wel heel oost en heel zuid Oekraine. Wat ze van de Donbas hebben hadden ze voor de invasie nagenoeg al.quote:
Best een grote mond voor iemand die de veters van Vlad nog niet mag strikken.quote:
Komt op mij eigenlijk wel een beetje bangig over van Prigozjin : "Beter nu stoppen want anders verliezen we nog meer manschappen en valt er helemaal niks meer te winnen. Beter houden wat we nu hebben en kappen met die zooi."quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:24 schreef Hyperdude het volgende:
Best een grote mond voor iemand die de veters van Vlad nog niet mag strikken.
Zelensky zou zo iets nooit zeggen. Maar ja, die vecht dan ook voor zijn eigen landquote:Prigozjin: "Het is niet echt waarschijnlijk dat Moskou op zijn beurt een kolossaal tegenoffensief zou kunnen lanceren en nog meer Oekraens grondgebied zou kunnen innemen."![]()
quote:Critici vinden dat Kyiv de strijd om Bakhmut moet opgeven, omdat ook de Oekraners zware verliezen lijden. Het Oekraense leger kan straks z zijn uitgedund, dat een tegenoffensief lastig wordt. Maar Zelensky wil het niet horen. "We moeten de vijand verwoesten. En we zullen ze verwoesten", zei hij dinsdag.
Die valt eerdaags uit een raam...quote:
Prigozjin wil de volgende tsaar worden.quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Komt op mij eigenlijk wel een beetje bangig over van Prigozjin? : "Beter nu stoppen want anders verliezen we nog meer manschappen en valt er helemaal niks meer te winnen. Beter houden wat we nu hebben en kappen met die zooi."
Zijn eigen woorden:
[..]
Zelensky zou zo iets nooit zeggen. Maar ja, die vecht dan ook voor zijn eigen land
[..]
Jammer alleen dat het niet is wat Poetin wil horen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:42 schreef ExTec het volgende:
Prigozjin wil de volgende tsaar worden.
Maar zijn analyses over het e.e.a., zijn, net als in geval girkin vaak niet slecht.
Misschien dat hij zo denkt het minste gezichtsverlies te lijden?quote:Op zaterdag 15 april 2023 20:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dus hij beweert min of meer dat het Oekraiense leger (bijna) is verslagen. Waarom dan de militaire operatie beeindigen? Het minimale doel van de Russische invasie was toch wel heel oost en heel zuid Oekraine. Wat ze van de Donbas hebben hadden ze voor de invasie nagenoeg al.
Zou me niets verbazen inderdaad. Een dezer dagen....quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die valt eerdaags uit een raam...
Volgens mij is Prigozhin gewoon een nuttige idioot joh.quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen inderdaad. Een dezer dagen....
Het klinkt ook een beetje als een soort anti psychotica medicatie oidquote:Op zaterdag 15 april 2023 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens mij is Prigozhin gewoon een nuttige idioot joh.
Naja dat is dus de vraag: hoe ver is het Oekranse leger uitgedund en hoe effectief gaat dat offensief zijn. Oekraine meld namelijk helemaal niksm Poetin speelt gewoon de artrittie kaart. En is daar mee in het voordeel omdat het land 145 miljoen inwoners heeft. De VS had niet veel hoop van het aankomende offensief.quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Komt op mij eigenlijk wel een beetje bangig over van Prigozjin : "Beter nu stoppen want anders verliezen we nog meer manschappen en valt er helemaal niks meer te winnen. Beter houden wat we nu hebben en kappen met die zooi."
Zijn eigen woorden:
[..]
Zelensky zou zo iets nooit zeggen. Maar ja, die vecht dan ook voor zijn eigen land
[..]
Het is niet meer 1914-1918 waarbij je in het voordeel bent omdat je het grootste aantal mannen de gehaktmolen in kan proppen. Technologie en de manier van oorlogsvoeren is dominant boven pure aantallen manschappen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 22:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja dat is dus de vraag: hoe ver is het Oekranse leger uitgedund en hoe effectief gaat dat offensief zijn. Oekraine meld namelijk helemaal niksm Poetin speelt gewoon de artrittie kaart. En is daar mee in het voordeel omdat het land 145 miljoen inwoners heeft.
O, en waar baseer je dat op?quote:De VS had niet veel hoop van het aankomende offensief.
Ik voorspel dat Oekrane Rusland weer wat gevoelige klappen toe gaat delen. De Russische linies zijn niet bestand tegen de Leopards, Challengers, Bradleys en wat er nu al aanwezig is aan raketten (onder andere HIMARS).quote:Het gaat heel interessant worden. Wanneer zou dat offensief zijn? Begin mei of?
Dit ja, we hebben ons in de luren laten leggen doordat de meest relevante tegenstanders gedurende de afgelopen 20 jaar bestonden uit haatbaarden op Toyota pickups met AK47s en/of RPGs. Vergeleken daarmee tapt Rusland uit een behoorlijk ander vaatje, al is ook dat t.o.v. het Amerikaanse leger een ongeorganiseerd en versleten zooitje.quote:Op zaterdag 15 april 2023 09:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
High-tech wapens raken snel op en als je daadwerkelijk om grondgebied vecht heb je simpelwel vooral heel veel mannen met wapens nodig. Ook de cyberoorlog is een overschatte farce gebleken en totaal niet relevant.
Een high-tech leger is leuk als je tegen wat ongeorganiseerde inboorlingen aan het vechten bent zoals in Afghanistan en Irak, maar als je vijand honderdduizend mobiliseert heb je er weinig aan.
We =/= Oekraine. Hetgeen we leveren aan Oekraine is niet het beste en meeste van wat we als Navo wel hebben. Dus die conclusies zijn onzin. Je kan wellicht stellen dat we niet snel even genoeg munitie bij kunnen fabriceren?quote:Op zaterdag 15 april 2023 22:11 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit ja, we hebben ons in de luren laten leggen doordat de meest relevante tegenstanders gedurende de afgelopen 20 jaar bestonden uit haatbaarden op Toyota pickups met AK47s en/of RPGs. Vergeleken daarmee tapt Rusland uit een behoorlijk ander vaatje, al is ook dat t.o.v. het Amerikaanse leger een ongeorganiseerd en versleten zooitje.
Nee.... Oekraine dwingt de russen om slag te leveren in een stad.quote:Op zaterdag 15 april 2023 08:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zegt niks, Verdun was stukken kleiner nog en daar werd 9 maanden om gevochten waarbij 750.000 slachtoffers (306.000 doden) vielen. Vandaar ook de vergelijkingen met de eerste wereld oorlog.
Oekrane heeft het probleem dat ze geen grote economie hebben, of al langer warme banden met een grootmacht hebben (zoals Isral dat met de VS heeft). Daarom moeten ze hun leger nu bij elkaar bedelen. Dat is natuurlijk ook een serieus nadeel. Wat wij leveren bestaat veelal uit giften of wordt geleverd via een land-lease constructie.quote:Op zaterdag 15 april 2023 22:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
We =/= Oekraine. Hetgeen we leveren aan Oekraine is niet het beste en meeste van wat we als Navo wel hebben. Dus die conclusies zijn onzin. Je kan wellicht stellen dat we niet snel even genoeg munitie bij kunnen fabriceren?
en vergeet niet de spystallieten die door spaceX gelanceeerd zinn , die zien echt ALLESquote:Op zaterdag 15 april 2023 22:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Ik voorspel dat Oekrane Rusland weer wat gevoelige klappen toe gaat delen. De Russische linies zijn niet bestand tegen de Leopards, Challengers, Bradleys en wat er nu al aanwezig is aan raketten (onder andere HIMARS).
Maar het heroveren van de Krim, en een eind aan het conflict, is voor nu natuurlijk wel onrealistisch.
Wij zijn niet Oekrane nee, maar ik doelde eigenlijk ook meer op Taiwan dan op het huidige conflict. Als we voldoende munitie hadden gehad hadden we het makkelijk aan Oekrane kunnen geven, maar als met de huidige voorraden China Taiwan aanvalt kunnen de VS en z'n westerse bondgenoten vrees ik wel helemaal inpakken. In die zin hebben we ons behoorlijk in de luren laten leggen, en ik heb niet de indruk dat dat (zeker in Europa) radicaal aan het veranderen is.quote:Op zaterdag 15 april 2023 22:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
We =/= Oekraine. Hetgeen we leveren aan Oekraine is niet het beste en meeste van wat we als Navo wel hebben. Dus die conclusies zijn onzin. Je kan wellicht stellen dat we niet snel even genoeg munitie bij kunnen fabriceren?
Dat zie je al op de drone filmpjes met nachtzicht/warmte camera.quote:Op zaterdag 15 april 2023 23:04 schreef michaelmoore het volgende:
ik denk dat er heel veel russen snachts vermoord worden
Mwah, Oekrane had een enorme berg materieel doordat ze deel uitmaakten van de Sovjet-Unie. Probleem is alleen dat de relatie met de hoofdrolspeler in die Unie wat verzuurd is geraakt, en ze daardoor halverwege de oorlog op compleet ander materieel zijn moeten overstappen omdat de munitie opraakte. Daardoor zijn ze hun leger bij elkaar moeten gaan bedelen, niet doordat ze geen leger hadden.quote:Op zaterdag 15 april 2023 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oekrane heeft het probleem dat ze geen grote economie hebben, of al langer warme banden met een grootmacht hebben (zoals Isral dat met de VS heeft). Daarom moeten ze hun leger nu bij elkaar bedelen. Dat is natuurlijk ook een serieus nadeel. Wat wij leveren bestaat veelal uit giften of wordt geleverd via een land-lease constructie.
Ja dat weet ik verder ook niet, maar wat ik wel weet is dat je nu bijvoorbeeld in een situatie zit waarbij je munitie voor artillerie tekort komt, maar stel je had zoals wij beschikking over een moderne luchtmacht die vanalles had kunnen uitschakelen, Russische luchtverdediging, andere belangrijke punten naar de klote helpen met ATACMS etc, dan had het niet zover gekomen dat je munitie voor 'speelgoed met korte afstand op de grond' tekort kwam.quote:Op zaterdag 15 april 2023 23:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wij zijn niet Oekrane nee, maar ik doelde eigenlijk ook meer op Taiwan dan op het huidige conflict. Als we voldoende munitie hadden gehad hadden we het makkelijk aan Oekrane kunnen geven, maar als met de huidige voorraden China Taiwan aanvalt kunnen de VS en z'n westerse bondgenoten vrees ik wel helemaal inpakken.
De man runt een PMC. Een "Private Military Company".quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:51 schreef Tengano het volgende:
En dat zou best wel eens consequenties kunnen gaan krijgen. Die man trekt gewoon een te grote broek aan.
En sinds 2014 krijgen ze natuurlijk al geen nieuw materiaal meer van hun grote buurman. Ik heb overigens niet gezegd dat Oekrane geen leger had, maar wel dat de voorraden te weinig waren voor een grootschalige oorlog.quote:Op zaterdag 15 april 2023 23:17 schreef J.B. het volgende:
Mwah, Oekrane had een enorme berg materieel doordat ze deel uitmaakten van de Sovjet-Unie. Probleem is alleen dat de relatie met de hoofdrolspeler in die Unie wat verzuurd is geraakt, en ze daardoor halverwege de oorlog op compleet ander materieel zijn moeten overstappen omdat de munitie opraakte. Daardoor zijn ze hun leger bij elkaar moeten gaan bedelen, niet doordat ze geen leger hadden.
Nouja, in de praktijk krijgen ze van geen enkel land zoveel materieel als van hun grote buurmanquote:Op zaterdag 15 april 2023 23:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En sinds 2014 krijgen ze natuurlijk al geen nieuw materiaal meer van hun grote buurman. Ik heb overigens niet gezegd dat Oekrane geen leger had, maar wel dat de voorraden te weinig waren voor een grootschalige oorlog.
Dan nog rapporteer je aan je opdrachtgever en flap je dat niet zomaar de wereld in wat hij daar roept.quote:Op zaterdag 15 april 2023 23:21 schreef ExTec het volgende:
De man runt een PMC. Een "Private Military Company".
Hij krijgt DIK betaald voor alle "diensten" die hij aan het kremlin levert. Anders deed die het niet.
En het rus leger is zo'n kneuzenkermis, dat putin niet zonder die "diensten" van wagner kan.
,quote:Op zaterdag 15 april 2023 23:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mwah, Oekrane had een enorme berg materieel doordat ze deel uitmaakten van de Sovjet-Unie. Probleem is alleen dat de relatie met de hoofdrolspeler in die Unie wat verzuurd is geraakt, en ze daardoor halverwege de oorlog op compleet ander materieel zijn moeten overstappen omdat de munitie opraakte. Daardoor zijn ze hun leger bij elkaar moeten gaan bedelen, niet doordat ze geen leger hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |