SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
Mwa, binnen de westerse leiders/analisten was het de meestgehoorde kreet. Maar ondertussen kun je het dreigen van de Russen aardig op waarde schatten. Het is ook niet zo dat je de Russen een harde halt toeroept wat betreft hun verovering.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:35 schreef kibo het volgende: [..] Het woord "escalatie" begon hier bonton te worden door bepaalde users toen de russen in de verdediging werden gedrongen. En wat valt er nou nog te escaleren? Het is oorlog. Ukr word gesteund door Nato en nog een paar landjes, Rus door Iran, Tjetenie en NKorea. 1-1 dus.
Of er zijn geen werkende tanks voorradig voor de paradequote:Op vrijdag 14 april 2023 17:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Zijn de geruchten dat Poetin ziek is weer aan het aanzwellen? Omdat de parade ook alweer niet door gaat.
Gewoon 300.000 gemobiliseerden met een schep over de schouder laten rondmarcheren toch?quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Of er zijn geen werkende tanks voorradig voor de parade
Het was kiezen: kolonel of kernwapens.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is Belarus ! Die zijn levensgevaarlijk!
quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Of er zijn geen werkende tanks voorradig voor de parade
Jammer dat die lui zo dom zijn dat ze massaal voor Russische propaganda vallen.quote:
quote:ANP: Forum grootste partij
Forum voor Democratie heeft bij de Provinciale Statenverkiezingen de meeste stemmen gekregen, blijkt uit de voorlopige prognose van ANP. De VVD werd tweede. Voor beide partijen betekent dat 12 zetels in de Eerste Kamer. Nieuwkomer Forum evenaart daarmee in een keer de VVD, die 1 zetel moet inleveren.
Ze staan daar nu nog niet gestationeerd hè.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is Belarus ! Die zijn levensgevaarlijk!
Snotverquote:
Ja, wat is het nu?quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:23 schreef Aether het volgende:
China: wij leveren geen wapens aan Rusland en zullen dat ook niet doen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68722622
'China wilde in het geheim wapens leveren aan Rusland'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68732882
Een beetje als Schrödinger’s kat. Ongezien leveren ze wel/niet. Eenmaal exposed kiezen ze voor de optie die het beste uitkomt.quote:
Ze zijn ook niet echt tegen die oorlog, dus dan kun je er maar net zo goed wat aan verdienen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een beetje als Schrödinger’s kat. Ongezien leveren ze wel/niet. Eenmaal exposed kiezen ze voor de optie die het beste uitkomt.
Ze zullen zo wel voor als nadelen zien.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet echt tegen die oorlog, dus dan kun je er maar net zo goed wat aan verdienen.
Vladimir is voor het tweede jaar achter elkaar NATO salesperson of the year.quote:
Geloof je niet meer in opzet?quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt je onderhand afvragen of er nog wel een acht offensief komt.
De Russen krijgen teveel tijd om hun grenzen af bakenen en zich diep in te graven.
Ondertussen rommelt de VS met vreemde lekken.
Zal me benieuwen
Nee, ik denk dat de VS zich terugtrekt, het lek is idd met opzet naar buiten gebracht, er was altijd wel een kneus die ze zou oppikken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geloof je niet meer in opzet?
Volgens mij is deze informatie-oorlog een voorbode voor wat gaat komen. De tegenstander in vertwijfeling brengen. Zelfs op FOK! weten ze het niet meer, dus het schijnt goed te werken.
En als de russen hun manschappen hebben verzameld en aangevuld is het eigenlijk pas de moeite waard om daar weer kostbare munitie aan te spenderen die een hogere efficiency oplevert om het russische leger meer schade toe te brengen. Want als er 1 leger is dat het niet meer trekt dan is er toch een grotere kans dat het een keer ophoudt.
Dus de Amerikanen lekken info dat Oekraïne niet klaar is voor een offensief en ondertussen nemen ze het Oekraïne kwalijk dat dat offensief er maar niet komt?quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat de VS zich terugtrekt, het lek is idd met opzet naar buiten gebracht, er was altijd wel een kneus die ze zou oppikken.
Het offensief duurt ook veel te lang.
Maar dit blijft slechts mijn visie
Laat ze maar graven, drone'tje erboven, granaatje laten vallen en dan liggen ze meteen in hun zelfgegraven grafquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt je onderhand afvragen of er nog wel een acht offensief komt.
De Russen ... zich diep in te graven.
Volgens mij zitten we nu in een setting dat de VS en Europa meer verenigd is dan ooit. En ook qua defensie uitgaven waarin we altijd achter zijn gebleven is nu veel meer draagvlak.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee, ik denk dat de VS zich terugtrekt, het lek is idd met opzet naar buiten gebracht, er was altijd wel een kneus die ze zou oppikken.
Het offensief duurt ook veel te lang.
Maar dit blijft slechts mijn visie
Ze hebben allemaal de mogelijkheid om daar wat aan te doen, 1 kogel en goed mikken moet voldoende zijn om alles op te lossenquote:Op vrijdag 14 april 2023 19:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2471430
Moraal zal hoog zijn.
Ze willen publiekelijk geen wapens leveren, maar stiekem wel.quote:
Ze zitten natuurlijk zelf met het Taiwanverhaal, waar op termijn een invasie nodig is waarschijnlijk. Dan kun je maar beter het idee van offensieve oorlogsvoering normaliseren.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet echt tegen die oorlog, dus dan kun je er maar net zo goed wat aan verdienen.
Plus dat je dat een partij nodig hebt die jou support in je strijd tegen de tijd dat het zover is.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze zitten natuurlijk zelf met het Taiwanverhaal, waar op termijn een invasie nodig is waarschijnlijk. Dan kun je maar beter het idee van offensieve oorlogsvoering normaliseren.
Lucky basterdquote:
Ja, dat kun je er uit opmaken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus de Amerikanen lekken info dat Oekraïne niet klaar is voor een offensief en ondertussen nemen ze het Oekraïne kwalijk dat dat offensief er maar niet komt?
https://nos.nl/artikel/24(...)niet-meer-verstoppenquote:De plaatsvervangend voorzitter van het Defensiecomité van de Doema, Joeri Sjvytkin zei vorige week dat iedereen die probeert zijn Gosoesloegi-account te verwijderen, zal worden beschouwd als dienstweigeraar. De optie om het account te verwijderen werd vorige maand alvast uitgeschakeld.
Op Telegramkanalen over mobilisatie wordt veel gezocht naar informatie die de huidige zorgen illustreren, met vragen als: "Hoe voorkom ik dat ik naar het front moet als ik een online dagvaarding heb gekregen?", "Hoe kom ik het land uit na online oproep" en "Met welke gezondheidsproblemen hoef ik niet naar het front"?
Kritische analisten noemen de wet een vorm van 'lijfeigenschap dat opnieuw geïntroduceerd is in de Russische Federatie', een vorm van moderne slavernij. Aleksej Venediktov, de voormalige hoofdredacteur van het onafhankelijke radiostation Echo van Moskou, stelt dat met de wetswijziging "de staat van beleg is ingevoerd, zonder formeel de staat van beleg in te voeren".
Precies, hoewel de situatie natuurlijk net wat anders is. Er zijn amper landen met volledige diplomatieke relaties met Taiwan.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Plus dat je dat een partij nodig hebt die jou support in je strijd.
De EU leunt militair en economisch veel te veel op de VS dat zal ook wel frictie geven.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we nu in een setting dat de VS en Europa meer verenigd is dan ooit. En ook qua defensie uitgaven waarin we altijd achter zijn gebleven is nu veel meer draagvlak.
Daarnaast is nu meer dan ooit duidelijk dat we met zijn allen weldegelijk met een dreiging te maken hebben waartegen we ons te weer moeten kunnen stellen en waarbij het van cruciaal belang is om verenigd te zijn en samen op te tekken.
Terugtrekken van de VS lijkt mij daarom niet realistisch in deze fase. De VS laat dan niet alleen Oekraine in de steek maar ook Europa. En het is niet Trump die nu in het witte huis zit, want dan lagen de kaarten wel anders idd.
Dit is een situatie waarin we met alles wat we in huis hebben en dat zijn niet alleen wapens, maar ook visie en tactiek, laten zien en moeten zorgen dat dit tot een gewenst einde komt, zijnde Rusland trekt zich in bezinning terug achter zijn grenzen.
Er is werkelijk geen enkele aanwijzing die daarop hint.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De EU leunt militair en economisch veel te veel op de VS dat zal ook wel frictie geven.
Persoonlijk denk ik dat de VS zich eruit trekt.
Er zijn wel tekenen dat de publieke opinie in de VS langzaam aan het veranderen is. Ik denk echter dat er onder Biden geen significante wijzigingen in beleid komen, hoewel een dergelijke trant wel effect kan hebben op een potentiële herverkiezing.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er is werkelijk geen enkele aanwijzing die daarop hint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |