abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208755804
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 23:48 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is het over een jaar of twintig erg aantrekkelijk om naar Oost Europa te verhuizen. Nederland is dan waarschijnlijk verpauperd terwijl daar alles zich razendsnel ontwikkeld.
Dat is nu al zo.
pi_208755814
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:28 schreef HowardRoark het volgende:
Zelfs de NOS geeft dus toe dat een partij als D66 dwars gaat liggen om de instroom te beperken. En dan moeten we tijdens dit soort discussies hier op FOK! altijd van links en progressieve users horen dat het allemaal aan de rechtse kabinetten ligt. Moet je nagaan dat je straks met een blok PvdA/GroenLinks zou zitten in een kabinet met D66, dan zit je aan het drie als niet viervoudige van dit aantal.
d66 de schuld geven van 20 jaar falend rechts beleid dat is een schuldige zoeken omdat je je het totale falen van rechts niet wilt toegeven.
Als de progresieven het Denemarken model zouden volgen zien we duidelijk dat ook de immigratiestroom kunnen stoppen. Blijkbaar zijn de rechtsen die de afgelopen 20 jaar aan de macht zijn geweest daar ook totaal niet toe in staat. _O-
pi_208755815
Goed nieuws, binnenkort ook bij jou in de gemeente weer jonge Afrikanen 👍

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)iet-buiten-te-slapen
pi_208755842
Het is een ongemakkelijke realiteit voor velen, maar we zitten vol, er zijn geen opvangplekken of woningen meer. Ga maar ergens anders heen.

Kom je toch? Dan geen medelijden als je buiten moet slapen. En het zou fijn zijn al je aan je thuisland doorgeeft dat ze de folder moeten aanpassen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208755843
Genoeg ondernemertjes in NL die als de zaak sluit deze mensjes kunnen laten slapen in hun pandjes. Hier wordt nog wel iets geregeld.
pi_208755844
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 00:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waar ik eerder voor vrees is dat uiteindelijk de (blanke) geest uit de fles komt en dat na een periode waarin we in een hoek gedreven worden er gewoon een nieuwe genocide komt. (Eerst gebeuren er verschrikkelijke dingen net de inheemse bevolking, tot we niet langer kunnen)

Want als er een verborgen eigenschap zit in de blanke mens, die opkomt als ze in een hoekje getrapt worden, dan is het wel moorden en in grote schaal genocide plegen.
Maar wie zijn schuld is dat dan?

Maar iig vrees niet teveel voor de toekomst maar heb eerder meelij met wat er met die volken gaat gebeuren als het loos gaat. Onze voorouders hebben hele continenten uitgemoord en ingericht. Het is een lang vergeten maar in ons bloed verweven eigenschap die loskomt ooit.
Op scholen wordt vandaag de dag een generatie weekdieren gekweekt met woke-gedachtegoed. Ook weer zo'n effectief middel uit de koker van links. Ik kan mij niet voorstellen dat daar enige vorm van vechtersmentaliteit in zit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_208755860
Goed nieuws, nog maar 80% van de statushouders zit na 2.5 jaar in de bijstand:

https://www.nu.nl/economi(...)-een-baan.html#nujij

"Vinden sneller een baan" er van maken als kop.... Man man man.
pi_208756104
quote:

[..]
Waar ik eerder voor vrees is dat uiteindelijk de (blanke) geest uit de fles komt en dat na een periode waarin we in een hoek gedreven worden er gewoon een nieuwe genocide komt. (Eerst gebeuren er verschrikkelijke dingen net de inheemse bevolking, tot we niet langer kunnen)

Want als er een verborgen eigenschap zit in de blanke mens, die opkomt als ze in een hoekje getrapt worden, dan is het wel moorden en in grote schaal genocide plegen.

Maar iig vrees niet teveel voor de toekomst maar heb eerder meelij met wat er met die volken gaat gebeuren als het loos gaat. Onze voorouders hebben hele continenten uitgemoord en ingericht. Het is een lang vergeten maar in ons bloed verweven eigenschap die loskomt ooit.
De Hutsi's en Tutsi's, never forget..

:')
pi_208756267
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 07:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
d66 de schuld geven van 20 jaar falend rechts beleid dat is een schuldige zoeken omdat je je het totale falen van rechts niet wilt toegeven.
Als de progresieven het Denemarken model zouden volgen zien we duidelijk dat ook de immigratiestroom kunnen stoppen. Blijkbaar zijn de rechtsen die de afgelopen 20 jaar aan de macht zijn geweest daar ook totaal niet toe in staat. _O-
De enige 'rechtse' partij die nu in de coalitie zit is de VVD in mijn ogen, in hoeverre je dat rechts kunt noemen. Rutte sluit akkoorden met progressieve partijen en linkse partijen omdat hun toevallig veel zetels hadden gewonnen. Dan kan hij MP blijven. Rutte zit daar alleen om het zitten, de rest boeit hem niet.
pi_208756390
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 09:23 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
De enige 'rechtse' partij die nu in de coalitie zit is de VVD in mijn ogen, in hoeverre je dat rechts kunt noemen. Rutte sluit akkoorden met progressieve partijen en linkse partijen omdat hun toevallig veel zetels hadden gewonnen. Dan kan hij MP blijven. Rutte zit daar alleen om het zitten, de rest boeit hem niet.
JA21 dan?
Vakman pur sang
pi_208756421
Ja hoor, de VVD heeft een oplossing...

Schaap Bente heeft werk voor ze..
_O-

https://www.geenstijl.nl/(...)0-banen-banen-banen/

Had zij 2 jaar geleden niet geroepen dat de asielinstroom minder/gestopt moest worden?

Goh, waarom worden politici niet meer serieus genomen...?

pi_208756438
Nog pakweg 20 jaar als ICT-consultant bij de overheid mijn zakken flink vullen en dan dit shithole snel verlaten. :W

En dan vanuit het buitenland op D66 of GL stemmen om jullie nog verder te fucken. :D _O-
pi_208756472
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 09:43 schreef Toine51 het volgende:

_O-

Had zij 2 jaar geleden niet geroepen dat de asielinstroom minder/gestopt moest worden?

Is toch mooi wensdenken?
Vakman pur sang
pi_208756485
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 09:45 schreef Aurelius het volgende:
Nog pakweg 20 jaar als ICT-consultant bij de overheid mijn zakken flink vullen en dan dit shithole snel verlaten. :W

En dan vanuit het buitenland op D66 of GL stemmen om jullie nog verder te fucken. :D _O-
Waarom als je er lekker bijzit? Die asielzoekers worden geen buren van jou, maar van de sociale onderlaag die het al moeilijk heeft.
pi_208756487
quote:

Over 20 jaar pas? Dan is het te laat....
pi_208756498
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 09:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is toch mooi wensdenken?
Voor een politica?
pi_208756529
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 09:52 schreef Duiveltja het volgende:
Waarom als je er lekker bijzit? Die asielzoekers worden geen buren van jou, maar van de sociale onderlaag die het al moeilijk heeft.
Ben klaar met dit land. Geen vertrouwen meer in politici en een bevolking die het allemaal maar toelaat.

Ik behoor tot dat kleine deel dat het goed heeft, goed vreet uit de ruif van de overheid en geen last heeft van de gevolgen van het beleid. Een VVD-er zeg maar. Maar in mijn hart ben ik meer een klassieke sociaal democraat.

Maar ik ga me er niet meer druk om maken. Zoals gezegd, nog maximaal 20 jaar werken (in overheidsland zijn dat 3-4 projecten :') ) en dan emigreren. Persoonlijke Nexit!
pi_208756584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 09:43 schreef Toine51 het volgende:

_O-

Ook weer lekker kritisch bevraagd door die propaganda pruil Welmoed Sijtsma. Goedemorgen Nederland is echt alle schaamte voorbij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 13 april 2023 @ 10:05:15 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208756585
Dit is gewoon overheidsbeleid, mede waardoor de woningproblematiek lekker in stand gehouden blijft. Aan die woningschaarste en het asielcircus wordt door een select groepje prima verdiend.
  donderdag 13 april 2023 @ 10:24:57 #120
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208756753
quote:

Als je dan maar niet naar Duitsland verhuist, :P buiten het feit dat ze netto de meeste 'vluchtelingen' van Europa per inwoner ontvangen, hebben ze ook een plan om binnenkort jaarlijks 400.000 werknemers uit Noord Afrika op te halen.

'Toch zien veel experts in arbeidsmigratie niet de heilige graal. Want volgens het Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung lossen zelfs aantallen van 400.000 migranten per jaar het Duitse arbeidsmarktprobleem niet op.
'
  donderdag 13 april 2023 @ 10:34:07 #121
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_208756828
NU.nl ... :') lekker de boel weer verdraaien.

Jammer dat dit land zo verziekt wordt, het ziet er slecht uit voor de onderlaag van de samenleving.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 13 april 2023 @ 10:38:00 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208756849
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 00:17 schreef LinkseHippie het volgende:
Ik zie veel schuimbekkende reacties, maar kun je het de vluchtelingen ook daadwerkelijk kwalijk nemen? Het Westen is zelf debet aan alle malaise in de wereld. Vind je het gek dat mensen vervolgens hun heil gaan zoeken in het meest welvarende gedeelte in de wereld?
Nee hoor, het Westen is niet debet aan alle malaise in de wereld. Veel culturen zijn gewoon verdorven, barbaars en corrupt, daar kan het Westen niets aan doen. En de mensen die komen kun je het inderdaad niet kwalijk nemen, het Westen moet ze alleen wel buiten zien te houden. Dáár gaat het mis, te veel falende overheden en te veel 'progressieve' fantasten binnen bepalende invloedrijke instanties (bijvoorbeeld op EU-niveau) en NGO's die er toch altijd weer hordes binnen weten te krijgen.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 07:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
Goed nieuws, nog maar 80% van de statushouders zit na 2.5 jaar in de bijstand:

https://www.nu.nl/economi(...)-een-baan.html#nujij

"Vinden sneller een baan" er van maken als kop.... Man man man.
Die toename zal waarschijnlijk het resultaat van diversiteit en inclusiviteit. Op die manier worden eigenlijk niet gekwalificeerde mensen op basis van hun afkomst of huidskleur aangenomen.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 07:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Op scholen wordt vandaag de dag een generatie weekdieren gekweekt met woke-gedachtegoed. Ook weer zo'n effectief middel uit de koker van links. Ik kan mij niet voorstellen dat daar enige vorm van vechtersmentaliteit in zit.
De generaties die er nu aan zitten te komen moet je je inderdaad heel veel zorgen over maken.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 07:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Lees het artikel van de NOS nog maar eens heel goed.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 10:24 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Als je dan maar niet naar Duitsland verhuist, :P buiten het feit dat ze netto de meeste 'vluchtelingen' van Europa per inwoner ontvangen, hebben ze ook een plan om binnenkort jaarlijks 400.000 werknemers uit Noord Afrika op te halen.

'Toch zien veel experts in arbeidsmigratie niet de heilige graal. Want volgens het Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung lossen zelfs aantallen van 400.000 migranten per jaar het Duitse arbeidsmarktprobleem niet op.
'
Het blijft wel bijzonder om te aanschouwen hoe het Westen zichzelf om zeep helpt.

De nucleaire familie kapotmaken, de traditionele gedachte achter daten en relaties kapotmaken, de focus leggen op losbandigheid, individualisme en carrière maken in plaats van een gezin stichten. Financieel dit laatste ook onmogelijk maken voor mensen die toch jong settelen, vervolgens iedereen richting het hoger onderwijs duwen waardoor er een totale disbalans ontstaat op de arbeidsmarkt. Dan allemaal "tijdelijke" migranten halen die de ontstane gaten op de arbeidsmarkt op moeten vullen. Maar deze migranten zijn niet tijdelijk maar willen blijven en tevens hun hele familie importeren. Veel migranten belanden ook aan het staatsinfuus, dus moeten er nog meer worden gehaald, waardoor je simpelweg een vicieuze cirkel krijgt.

En ondertussen leren de nieuwe generaties op de scholen dat ze bang moeten zijn voor klimaatverandering, dat ze hun geslacht kunnen kiezen en dat seksuele oriëntatie en huidskleur de kern van iemand zijn of haar identiteit is.

Dat wordt een circus de komende decennia, dat staat nu al vast.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208756909
pi_208756935
propaganda artikel op nu.nl, dat de zaken nogal verbloemt:

https://www.nu.nl/economi(...)neller-een-baan.html

reacties al snel uitgeschakeld. Je kan wel raden waarom.

Feit is; bizar hoge werkloosheidscijfers onder statushouders, ondanks een vacaturerecord.

Ik schrik ook van sommige reacties die gaan ontkennen dat er een probleem is. Enige logische oorzaak van die hoge werkloosheid is pure onwil van de statushouder. je ziet ook de aanzuigende werking van gratis uitkeringen voor het leven, dan trek je juist het werkschuwe tuig aan uit andere landen.

Dat is het gekke van linkse D66 wappies en zo, die altijd fel ageren tegen 'tokkies' en 'rechts-radicalen', zonder enige notie dat in andere landen het stikt van hun tokkies en hun radicalen, maar toevallig met een andere huidskleur. Waarom zou je tuig uit andere landen binnen willen halen? Dan vergroot je het tokkie probleem juist!
  donderdag 13 april 2023 @ 11:01:40 #125
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208757005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 10:53 schreef Homey het volgende:

Feit is; bizar hoge werkloosheidscijfers onder statushouders, ondanks een vacaturerecord.

Ik schrik ook van sommige reacties die gaan ontkennen dat er een probleem is. Enige logische oorzaak van die hoge werkloosheid is pure onwil van de statushouder. je ziet ook de aanzuigende werking van gratis uitkeringen voor het leven, dan trek je juist het werkschuwe tuig aan uit andere landen.

Dat is het gekke van linkse D66 wappies en zo, die altijd fel ageren tegen 'tokkies' en 'rechts-radicalen', zonder enige notie dat in andere landen het stikt van hun tokkies en hun radicalen, maar toevallig met een andere huidskleur. Waarom zou je tuig uit andere landen binnen willen halen? Dan vergroot je het tokkie probleem juist!
Het is zeker vaak onwil.

Ik werk al jaren bij een kringloopbedrijf als vrijwilliger, en we hebben hier altijd een stuk of 5 vluchtelingen die met behoud van uitkering verplicht van de gemeente hier moeten werken.

En er is altijd iets aan de hand ' oh ik heb hoofdpijn ' ' ik kan niet werken want ..'

We hebben nu een man uit Syrië die achter in het magazijn staat, en 90% van de tijd zit hij op zijn telefoon, meestal Arabisch te bellen en dat terwijl hij slechts 2 x 4 uur per week hoeft te werken.. Als de leiding hem aanspreekt zegt hij alleen geïrriteerd ' ja ja ja' en gaat door met met telefoneren.

Het ontbreekt compleet aan enige motivatie. Ze komen waarschijnlijk makkelijk rond met een uitkering, dus de wil om dan nog te gaan werken voor minimumloon ontbreekt, want als je net 2000 euro verdient vervalt ook een grootdeel van je huurtoeslag bijvoorbeeld.
  donderdag 13 april 2023 @ 11:13:11 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208757079
Volgend jaar of het jaar erop krijg je de nieuwsberichten dat het aantal te bouwen woningen voor 2030 niet zal worden gehaald en zijn het weer allemaal Pikachu-gezichten in Den Haag.
pi_208757105
Na 8 jaar nog altijd 55% geen baan, man man man.
pi_208757210
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 09:58 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Ben klaar met dit land. Geen vertrouwen meer in politici en een bevolking die het allemaal maar toelaat.

Ik behoor tot dat kleine deel dat het goed heeft, goed vreet uit de ruif van de overheid en geen last heeft van de gevolgen van het beleid. Een VVD-er zeg maar. Maar in mijn hart ben ik meer een klassieke sociaal democraat.

Maar ik ga me er niet meer druk om maken. Zoals gezegd, nog maximaal 20 jaar werken (in overheidsland zijn dat 3-4 projecten :') ) en dan emigreren. Persoonlijke Nexit!
Ik hoop voor je dat ze tegen die tijd geen exit tax hebben ingevoerd om de belastingslaven binnen de grenzen te houden.
  donderdag 13 april 2023 @ 11:43:16 #129
65846 Bocaj
47th President.
pi_208757287
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat bedoel je hier precies mee?
  donderdag 13 april 2023 @ 11:43:50 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208757293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
Er is ook geen plan in Den Haag. Gewoon alles maar weer laten gebeuren, propvolle AZC's met amper doorstroming omdat de woningmarkt op slot zit, geweldsincidenten, steekpartijen, winkeldiefstallen. 'Veiligelanders' die niet teruggestuurd (kunnen) worden. Zo medio 2024 zal de VVD weer 'ferme taal' spreken als de verkiezingsretoriek gaat beginnen. Om er vervolgens niks mee te doen. Rinse and repeat.
pi_208757325
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er is ook geen plan in Den Haag. Gewoon alles maar weer laten gebeuren, propvolle AZC's met amper doorstroming omdat de woningmarkt op slot zit, geweldsincidenten, steekpartijen, winkeldiefstallen. 'Veiligelanders' die niet teruggestuurd (kunnen) worden. Zo medio 2024 zal de VVD weer 'ferme taal' spreken als de verkiezingsretoriek gaat beginnen. Om er vervolgens niks mee te doen. Rinse and repeat.
Ik ben bang dat je gelijk hebt, geen plan want stel je voor dat je vooruit moet kijken. Geen beperking van de instroom want dat "kan niet" of is racistisch. Geen debat over deze verontrustende cijfers want het kabinet heeft het al moeilijk genoeg.

Straks weer piepen over onmenselijke taferelen in Ter Apel en voorrang voor statushouders op de woningmarkt.
  donderdag 13 april 2023 @ 11:48:25 #132
65846 Bocaj
47th President.
pi_208757331
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 07:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
Goed nieuws, binnenkort ook bij jou in de gemeente weer jonge Afrikanen 👍

Ook op beeld: https://www.npostart.nl/nieuwsuur/12-04-2023/VPWON_1343592
pi_208757354
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 07:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
Goed nieuws, binnenkort ook bij jou in de gemeente huis weer jonge Afrikanen 👍

donderdag 13 april 2023 @ 11:56:07 #134
65846 Bocaj
47th President.
pi_208757403
Laten ze in godsnaam een asielstop instellen.
pi_208757429
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:56 schreef Bocaj het volgende:
Laten ze in godsnaam een asielstop instellen.
Gaat nooit gebeuren. Helaas is dit nog het begin van wat nog gigantisch uit de klauwen gaat lopen.
  donderdag 13 april 2023 @ 12:00:41 #136
65846 Bocaj
47th President.
pi_208757448
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:58 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Gaat nooit gebeuren. Helaas is dit nog het begin van wat nog gigantisch uit de klauwen gaat lopen.
De verhoudingen zijn zoek. Nederland kan dit écht niet aan. :N
  donderdag 13 april 2023 @ 12:02:58 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208757475
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:00 schreef Bocaj het volgende:

[..]
De verhoudingen zijn zoek. Nederland kan dit écht niet aan. :N
Zou dat de beleidsbepalers interesseren? Die wonen zelf in grote huizen ver weg van alle ellende.
  donderdag 13 april 2023 @ 12:05:18 #138
65846 Bocaj
47th President.
pi_208757499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zou dat de beleidsbepalers interesseren? Die wonen zelf in grote huizen ver weg van alle ellende.
Ik vrees dat je gelijk hebt. ;(
In Italië is nu de noodtoestand uitgeroepen.
Ze willen nu met Tunesië een soort 'Turkije-deal' sluiten om asielzoekers tegen te houden.
pi_208757542
quote:

[..]
Het ergste is dat een hoop van de kiezers in zijn gladde praatjes trappen. Gelukkig worden dat er wel steeds minder, maar goed. Nederland mag zich op gaan maken om een 3e wereldland te worden op de lange termijn.
pi_208757582
quote:
Ik zie veel schuimbekkende reacties, maar kun je het de vluchtelingen ook daadwerkelijk kwalijk nemen? Het Westen is zelf debet aan alle malaise in de wereld. Vind je het gek dat mensen vervolgens hun heil gaan zoeken in het meest welvarende gedeelte in de wereld?
Ik zie verdomd weinig (islamitische) ''vluchtelingen" hun geluk zoeken in de (islamitische) idioot rijke oliestaten. Kijkend naar Dubai, dan lijkt het of ze van gekkigheid niet weten wat ze met al dat geld moeten doen. Ja compleet idioot imposante bouwwerken maken -neem bijvoorbeeld ''The Line'' in Saudie Arabie-.

Waarom die gelukszoekers niet naar de meest welvarende gedeeltes van de wereld gaan, is mn een raadsel.
pi_208757584
quote:
Ja, ontneem die landen idd maar al hun verantwoordelijk zodat het echt nooit wat wordt. Heel slim en progressief.
Ben je een kut land, heb je een incompetente regering, gewoon naar het Westen wijzen.
Dat geeft ook wel aan waarom zulke landen nooit iets gaan worden omdat ze net zo denken als jij.
Go hard or go home
pi_208757618
twitter

Nog een keer;
''...het kabinet wilde deze cijfers die al langer bekend waren NIET naar buiten brengen.''
pi_208757644
quote:
En de Nederlanders maar uitgeknepen worden met belastingen om deze klaplopers te blijven voorzien in levensonderhoud. Weerzinwekkend beleid.

Volgens mij zitten de weinigen die wel werken allemaal bij een reclamebureau of werken als acteur als ik de reclameblokken op tv zo zie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_208757670
Dus .. 20-25% van de sociale woonvoorraad te vergeven? Dat is toch niet vol te houden?
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin donderdag 13 april 2023 @ 12:28:08 #145
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208757672
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:27 schreef probeer het volgende:
Dus .. 20-25% van de sociale woonvoorraad te vergeven? Dat is toch niet vol te houden?
Dat is het al jaren niet meer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208757677
quote:

[..]
Instroom van asielzoekers verminderen is niet echt moeilijk om op te lossen. Er is echter geen wil bij het kabinet, dus gebeurt er niets. VVD vindt het niet belangrijk genoeg en D66 en CDU willen niets veranderen.

De asielzoeker maakt gewoon een afweging, wat kost mij iets en wat levert iets mij op. Aangezien veel landen op deze wereld apeschijt zijn om in te leven, is naar hier komen al snel voordelig. Tel daarbij op dat we iedereen opvangen en mensen uit bepaalde landen zelfs gratis geld en huizen geven. Dan is de rekensom snel gemaakt.

Een veel soberdere opvang en strengere regels zullen zoiets snel kunnen doen veranderen. Kijk maar naar de Golfstaten met nauwelijks vluchtelingen, of dichterbij huis naar Denemarken. De politiek zou als eerste kunnen stoppen met het geven van voorrang aan statushouders bij de verdeling van woningen, laat hen maar zoals iedereen werken en een huis kopen, of wachten op een wachtlijst.
pi_208757679
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is het al jaren niet meer.
Klopt helemaal. Maar twee keer zoveel absoluut niet. Bizar dat een groot deel van de politiek dat weigert in te zien.

Om over de rest van alle voorzieningen nog maar te zwijgen.
pi_208757681
quote:
4s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:14 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik zie verdomd weinig (islamitische) ''vluchtelingen" hun geluk zoeken in de (islamitische) idioot rijke oliestaten. Kijkend naar Dubai, dan lijkt het of ze van gekkigheid niet weten wat ze met al dat geld moeten doen. Ja compleet idioot imposante bouwwerken maken -neem bijvoorbeeld ''The Line'' in Saudie Arabie-.

Waarom die gelukszoekers niet naar de meest welvarende gedeeltes van de wereld gaan, is mn een raadsel.
Mij niet. Daar komen ze gewoon niet binnen of ze worden gewoon teruggestuurd.
  Forum Admin donderdag 13 april 2023 @ 12:31:16 #149
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208757692
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Klopt helemaal. Maar twee keer zoveel absoluut niet. Bizar dat een groot deel van de politiek dat weigert in te zien.

Om over de rest van alle voorzieningen nog maar te zwijgen.
Ja, eens. De afstand tussen politiek en burger is gigantisch en wordt met de dag groter.

Ondertussen vliegen de berichten over grootkapitaal dat Nederland als kliko ziet je om de oren. Echt, de problemen stapelen zich in moordtempo op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208757722
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 10:53 schreef Homey het volgende:

Na 2.5 jaar zit 4 van de 5 dus nog steeds werkloos op de bank in een sociale huurwoning. En dar wordt als iets positiefs gebracht :').

Het grootste probleem is niet alleen het aantal mensen, maar het soort mensen dat binnenkomt.

Ben benieuwd naar soortgelijke cijfers bij bv. Aziatische vluchtelingen (als die er nog überhaupt zijn). De kinderen van de ooit Vietnamese bootvluchtelingen en doen het bijna beter dan Nederlandse kinderen en eindigen niet op de straat.
pi_208757725
quote:
4s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[ twitter ]

Nog een keer;
''...het kabinet wilde deze cijfers die al langer bekend waren NIET naar buiten brengen.''
Dit is echt te schofterig voor woorden, wat voor kabinet is dat?
pi_208757743
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit is echt te schofterig voor woorden, wat voor kabinet is dat?
een kabinet waar heel veel mensen nog kritiekloos achter blijven staan. Het zal wel altijd een mysterie blijven waarom.
Go hard or go home
pi_208757764
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:27 schreef probeer het volgende:
Iets vergeven wat helemaal niet van de overheid is. Het is vol te houden omdat Nederlanders blijven pikken dat de regering er helemaal niet voor hen is.
  donderdag 13 april 2023 @ 12:43:46 #154
65846 Bocaj
47th President.
pi_208757786
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:28 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Mij niet. Daar komen ze gewoon niet binnen of ze worden gewoon teruggestuurd.
Terwijl je zou zeggen dat ze daar beter zouden passen qua geloof en dagelijkse rituelen.
pi_208757818
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:39 schreef Noek het volgende:

[..]
een kabinet waar heel veel mensen nog kritiekloos achter blijven staan. Het zal wel altijd een mysterie blijven waarom.
Inderdaad, mocht het kabinet vallen, wat voor mensen stemmen er dan nog op de VVD en met name D66? Heb je dan een bord voor je kop of geen hersenen?
pi_208757846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:43 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Terwijl je zou zeggen dat ze daar beter zouden passen qua geloof en dagelijkse rituelen.
Vast wel, maar daar hebben ze wel het besef dat je enorme aantallen min of meer kansloze figuren niet toe moet laten tot je land. Of in ieder geval niet onbeperkt.
  donderdag 13 april 2023 @ 12:53:05 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208757880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Instroom van asielzoekers verminderen is niet echt moeilijk om op te lossen. Er is echter geen wil bij het kabinet, dus gebeurt er niets. VVD vindt het niet belangrijk genoeg en D66 en CDU willen niets veranderen.

De asielzoeker maakt gewoon een afweging, wat kost mij iets en wat levert iets mij op. Aangezien veel landen op deze wereld apeschijt zijn om in te leven, is naar hier komen al snel voordelig. Tel daarbij op dat we iedereen opvangen en mensen uit bepaalde landen zelfs gratis geld en huizen geven. Dan is de rekensom snel gemaakt.

Een veel soberdere opvang en strengere regels zullen zoiets snel kunnen doen veranderen. Kijk maar naar de Golfstaten met nauwelijks vluchtelingen, of dichterbij huis naar Denemarken. De politiek zou als eerste kunnen stoppen met het geven van voorrang aan statushouders bij de verdeling van woningen, laat hen maar zoals iedereen werken en een huis kopen, of wachten op een wachtlijst.
Laat statushouders gewoon lekker in een AZC zitten terwijl ze op de wachtlijst komen voor een woning. Dan zul je natuurlijk wel iets aan de veel te grote instroom moeten doen om de AZC's leefbaar te houden.
pi_208757961
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Laat statushouders gewoon lekker in een AZC zitten terwijl ze op de wachtlijst komen voor een woning. Dan zul je natuurlijk wel iets aan de veel te grote instroom moeten doen om de AZC's leefbaar te houden.
Als je ze geen huis in het vooruitzicht stelt houdt die instroom wel op. Maar je moet gewoon doen wat juist is en asielaanvragen afwijzen van mensen die voordat ze in een Nederland kwamen niet in een oorlogsgebied zaten.
pi_208758174
quote:
4s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[ twitter ]

Nog een keer;
En over een tijdje komt het hele gezin er nog achteraan, vrouw + kinderen.
Dus x4 en dan zit je al snel op 300k. Netjes voor één jaar, ga zo door.kabinet.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_208758177
quote:
Zeker! Alleen beseffen ze daar blijkbaar beter dat het op een gegeven moment problematisch wordt als er te veel (kansloze) gelukszoekers je land binnen blijven komen en voorkomen ze dat simpelweg.
  donderdag 13 april 2023 @ 13:38:37 #161
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208758279
De enige vluchtelingengroep die het erg goed doet zijn de Iraniërs.

Somaliërs zijn een heel ander verhaal, in 1999 had 80% een zeer laag opleidingsniveau, en nu 24 jaar later nog steeds.. Daar lijkt letterlijk geen enkele verbetering in te zitten, ook hun religieuze ideeën zijn nog net zo sterk als 20 jaar geleden, die staan letterlijk dus stil in de tijd.

pi_208759116
quote:
4s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Omdat die islamisering agenda van Nederland bestaat. Die rijke golfstaten zijn al 100% islamitisch, Nederland moet dat - in hun ogen - nog worden. Daarom sturen ze moslims deze kant, en financieren tal van moskeeën hier. En gezien die vreemde pro-islam propaganda in onze media, vermoed ik ook dat ze de media simpelweg opkopen. Veel van het 'nieuws' hier zijn eigenlijk gekochte advertorials. Overigens deed het Vaticaan dit ook met de kerstening van Zuid-Amerika. Het financieren van kerken daar, en het hersenspoelen van de locals met gekochte media.
pi_208759138
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 13:38 schreef BMW1993 het volgende:

Somaliërs zijn een heel ander verhaal, in 1999 had 80% een zeer laag opleidingsniveau, en nu 24 jaar later nog steeds.. Daar lijkt letterlijk geen enkele verbetering in te zitten, ook hun religieuze ideeën zijn nog net zo sterk als 20 jaar geleden, die staan letterlijk dus stil in de tijd.

[ link | afbeelding ]
Als hele groepen een heel laag IQ hebben, dan kan je er gewoon niks mee. Ook goed onderwijs helpt niet, want die gemeenschappen zijn veel te gesloten en kennen hun eigen desinformatie en religieuze hersenspoeling. Dus ook de 3e generatie, geboren en getogen hier, hebben een heel laag IQ. En ook; zeer wereldvreemd. Niets van de wereld gezien, behalve hun eigen buurtje in Nederland en land van herkomst.
pi_208759164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:39 schreef Noek het volgende:

[..]
Veel Nederlanders zijn doodsbang om voor racist te worden uitgemaakt. Dan maar de asielzoeker verheerlijken, want sta je moreel gezien aan de goede kant denken ze dan.

Het is ook na mij de zondvloed. Demografisch herken je Nederland niet meer over 40 jaar. Je kan nu al video's zien op Youtube van Nederland in de jaren '70, voor de grote massa-immigratie. Onherkenbare straatbeelden.
pi_208759171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:00 schreef Homey het volgende:

[..]
Omdat die islamisering agenda van Nederland bestaat. Die rijke golfstaten zijn al 100% islamitisch, Nederland moet dat - in hun ogen - nog worden. Daarom sturen ze moslims deze kant, en financieren tal van moskeeën hier. En gezien die vreemde pro-islam propaganda in onze media, vermoed ik ook dat ze de media simpelweg opkopen. Veel van het 'nieuws' hier zijn eigenlijk gekochte advertorials. Overigens deed het Vaticaan dit ook met de kerstening van Zuid-Amerika. Het financieren van kerken daar, en het hersenspoelen van de locals met gekochte media.
Interessant. Weet je of daar documentaires over zijn gemaakt?
pi_208759180
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je moet überhaupt geen AZC's meer willen hebben. Geen asielzoeker meer op Nederlandse bodem. Gewoon 0. Denemarken beweegt al die kant op. Het is de enige echte oplossing voor de asielproblematiek.
  donderdag 13 april 2023 @ 15:10:35 #167
65846 Bocaj
47th President.
pi_208759228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:00 schreef Homey het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:05 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Interessant. Weet je of daar documentaires over zijn gemaakt?
Je weet altijd wel van de NOS dat zij altijd minderheden in beeld brengen.
Vooral hoofddoekjes doen het goed bij hun.
We kennen nog wel de minderheden-bokaal of de diversiteit-bokaal.
pi_208759241
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:10 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
Je weet altijd wel van de NOS dat zijn altijd minderheden in beeld brengen.
Vooral hoofddoekjes doen het goed bij hun.
We kennen nog wel de minderheden-bokaal of de diversiteit-bokaal.
Is idd nog staand beleid. Je ziet bijna altijd gekleurde mensen die geïnterviewd worden. Ook heel standaard in reclames tegenwoordig. Je zou denken dat zeker de helft van Nederland bestaat uit donkere mensen.
pi_208759264
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 13:38 schreef BMW1993 het volgende:

[ link | afbeelding ]
Dalende lijn van de Syriers. Arriveerde eerst de hogere middenklasse en nu hebben ook de neef-nichtgezinnen van het platteland ontdekt dat de Nederlandse overheid zich een woning voor hen toeeigent?
pi_208759295
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als Jan Modaal op Baudet of Eerdmans stemmen is dan ook superoliedom... heeft niet zoveel met lef te maken.
Kwestie van prioriteiten stellen. Op het moment is de overbevolking (als gevolg van massimmigratie, niet van natuurlijke aanwas) hét grootste probleem voor onze samenleving waar alle andere recente 'crisissen' direct een resultaat van zijn. Dus dan maar even deze mensen aan de macht. Even schoon schip maken. Dan zien we over 4-8 jaar wel weer verder.

Maar blijkbaar vinden mensen hun eigen voorkeur / positie nog steeds belangrijker dan die van het land. I.e. een boer stemt BBB, een rijkeluis student VVD, een moslim allochtoon PvdA en een Christelijke op SGP / ChristenUnie.

Tja, dan wordt het hoofdprobleem dus genegeerd, want deze partijen doen helemaal niks tegen de immigratie.
pi_208759312
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 00:59 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Schreeuwlelijk en wappies & co? Er is gewoon geen goede rechtse partij.
Wat je er van vindt moet je zelf weten. Het zijn de enige partijen die écht iets aan de immigratie zouden doen.

Blijkbaar is voor veel mensen de nood nog niet hoog genoeg. De toekomst van het land is ondergeschikt aan hun eigen hachje. Dan ook niet zeuren over dit soort nieuws of als er binnenkort een AZC in je dorp komt.
  donderdag 13 april 2023 @ 15:32:41 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208759448
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja, eens. De afstand tussen politiek en burger is gigantisch en wordt met de dag groter.

Ondertussen vliegen de berichten over grootkapitaal dat Nederland als kliko ziet je om de oren. Echt, de problemen stapelen zich in moordtempo op.
Hoe zou het met dat vaasje van Rutte zijn?
  donderdag 13 april 2023 @ 15:35:19 #173
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208759477
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hoe zou het met dat vaasje van Rutte zijn?
Stiekem uit frustratie al tegen de muur gegooid en nu in 1001 stukjes?
pi_208759499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:35 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Stiekem uit frustratie al tegen de muur gegooid en nu in 1001 stukjes?
Als ie hem maar beter terug in mekaar bouwt.
  donderdag 13 april 2023 @ 15:42:20 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208759545
quote:

[..]

Dat gaat echt niet gebeuren. 10 jaar geleden zaten we in een economische crisis, faalde het financiele systeem bijna, hadden we allerlei terreuraanslagen in Europa en de meest gruwelijke filmpjes van ISIS terwijl er telkens enorme vluchteilngenstromen met voornamelijk moslims op de televisie te zien waren en de sociale media nog niet effectief onderdrukt werden.

Wat gebeurde er? Niks. Of zo goed als niks. Zo'n perfect storm krijgen we nooit meer.

Er gaat nooit een moment van 'nu is het genoeg' komen. Langzaam transformeert de maatschappij en iedere dag lijkt voor 99,99% op de vorige dag. Op zeker moment zullen de rijken in gated communities wonen en zal het allemaal wat minder georganiseerd en welvarend zijn. Maar er komt geen momentje.

Wil je echt bij de 'fittest' behoren, pas je dan aan ipv tegen deze verandering te protesteren.
The End Times are wild
pi_208759616
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:01 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Het is zeker vaak onwil.

Ik werk al jaren bij een kringloopbedrijf als vrijwilliger, en we hebben hier altijd een stuk of 5 vluchtelingen die met behoud van uitkering verplicht van de gemeente hier moeten werken.

En er is altijd iets aan de hand ' oh ik heb hoofdpijn ' ' ik kan niet werken want ..'

We hebben nu een man uit Syrië die achter in het magazijn staat, en 90% van de tijd zit hij op zijn telefoon, meestal Arabisch te bellen en dat terwijl hij slechts 2 x 4 uur per week hoeft te werken.. Als de leiding hem aanspreekt zegt hij alleen geïrriteerd ' ja ja ja' en gaat door met met telefoneren.

Het ontbreekt compleet aan enige motivatie. Ze komen waarschijnlijk makkelijk rond met een uitkering, dus de wil om dan nog te gaan werken voor minimumloon ontbreekt, want als je net 2000 euro verdient vervalt ook een grootdeel van je huurtoeslag bijvoorbeeld.
Waarom zijn dat geen open vacatures? Waarom via de gemeente een 'behoud van uitkering' constructie?

Via die constructie zal er nooit daadwerkelijke motivatie zijn voor enige werknemer die meer wil verdienen dan bijstandsniveau.
pi_208759639
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. 10 jaar geleden zaten we in een economische crisis, faalde het financiele systeem bijna, hadden we allerlei terreuraanslagen in Europa en de meest gruwelijke filmpjes van ISIS terwijl er telkens enorme vluchteilngenstromen met voornamelijk moslims op de televisie te zien waren en de sociale media nog niet effectief onderdrukt werden.

Wat gebeurde er? Niks. Of zo goed als niks. Zo'n perfect storm krijgen we nooit meer.

Er gaat nooit een moment van 'nu is het genoeg' komen. Langzaam transformeert de maatschappij en iedere dag lijkt voor 99,99% op de vorige dag. Op zeker moment zullen de rijken in gated communities wonen en zal het allemaal wat minder georganiseerd en welvarend zijn. Maar er komt geen momentje.

Wil je echt bij de 'fittest' behoren, pas je dan aan ipv tegen deze verandering te protesteren.
Is dit nou stiekem je pleidooi dat hervorming nooit gaat werken (want kapitaal regeert en corrumpeert) en dat een gewelddadige revolutie uiteindelijk onvermijdelijk is?
pi_208759644
quote:

[..]
Och, hier kunnen ze hun geloof toch ook gewoon zonder drempels beleven? Zo'n beetje het eerste wat Syrische buurman hier wist te vinden was de moskee.
pi_208759652
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Och, hier kunnen ze hun geloof toch ook gewoon zonder drempels beleven? Zo'n beetje het eerste wat Syrische buurman hier wist te vinden was de moskee.
De weg naar het moskee en het loket voor subsidie staan standaard in de flyer.
  donderdag 13 april 2023 @ 16:01:52 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208759711
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarom zijn dat geen open vacatures? Waarom via de gemeente een 'behoud van uitkering' constructie?

Via die constructie zal er nooit daadwerkelijke motivatie zijn voor enige werknemer die meer wil verdienen dan bijstandsniveau.
Zouden inderdaad gewoon bonafide vacatures moeten zijn. Kringloopwinkels zijn tegenwoordig bijna echte winkels als je kijkt naar de prijzen, als je daar een x aantal uren per week werkt kan daar gewoon prima een salaris tegenover staan.
pi_208759723
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De weg naar het moskee en het loket voor subsidie staan standaard in de flyer.
Buurman snapt een heleboel voor ons heel erg vanzelfsprekende dingen zogenaamd niet (bijvoorbeeld dat je een auto moet verzekeren, of dat het asociaal is om midden op een doordeweekse nacht een berg lawaai te maken) maar hij wist al meteen waar hij allemaal voorzieningen kon vinden. Al geloof ik ook wel dat ze daar hulp bij krijgen, die mensen worden daarin veel te veel vertroeteld.

De individuele gevallen dichtbij in de leefomgeving hebben m'n beeld van "de statushouder" in ieder geval alleen maar nog negatiever gemaakt.
pi_208759736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zouden inderdaad gewoon bonafide vacatures moeten zijn. Kringloopwinkels zijn tegenwoordig bijna echte winkels als je kijkt naar de prijzen, als je daar een x aantal uren per week werkt kan daar gewoon prima een salaris tegenover staan.
Het ontneemt ook echt elke financiele incentive om meer dan 70% van een fulltime vacature te werken (wat bij minimumloon gelijk staat aan bijstandsniveau). En blijkbaar zelfs om uberhaupt je best te doen.
  donderdag 13 april 2023 @ 16:06:39 #183
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208759778
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 16:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Ghena: als we terug moeten naar ons eigen land dan hebben we voor niets de NLse taal geleerd :(
Herkenbaar, ik doe ook nog zelden iets met m'n middelbare school-Frans.
pi_208759911
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 16:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Buurman snapt een heleboel voor ons heel erg vanzelfsprekende dingen zogenaamd niet (bijvoorbeeld dat je een auto moet verzekeren, of dat het asociaal is om midden op een doordeweekse nacht een berg lawaai te maken) maar hij wist al meteen waar hij allemaal voorzieningen kon vinden. Al geloof ik ook wel dat ze daar hulp bij krijgen, die mensen worden daarin veel te veel vertroeteld.

De individuele gevallen dichtbij in de leefomgeving hebben m'n beeld van "de statushouder" in ieder geval alleen maar nog negatiever gemaakt.
Ik denk dat Nederland en Zweden by far het meest lief zijn voor asielzoekers/statushouders in de hele wereld. Daarna vast België en Duitsland.

Noem mij een land waar je ook met voorrang een woning krijgt, een uitkering voor het leven en je werkelijk waar 0,0 verplichtingen hebt.
pi_208759937
Kabinet presenteert vernieuwde aanpak dakloosheid: wonen eerst
https://www.rijksoverheid(...)loosheid-wonen-eerst

Och, in de nabije toekomst gaat dakloosheid iig iets van urgentie geven. Dus, jeej, dan kan iedereen er weer tussen komen om een sociale huurwoning te krijgen.
pi_208760015
Die woningcrisis gaat nog veel erger worden in Nederland. Van veel naïeve mensen gaan zometeen de ogen open van hoe desastreus het beleid van D66/VVD is geweest, en met name met die open grenzen.

ga maar na.

- Bizar veel asielzoekers blijven Nederland binnenstromen. Er komt geen einde aan.
- Continu nareizigers. De instroom zwelt hierdoor nog eens aan.
- Er worden amper woningen gebouwd.
- Instroom van expats en buitenlandse studenten gaat ook vrolijk door.

Ergo, vraag naar woningen gaat alleen maar toenemen, terwijl het aanbod nauwelijks meegroeit.

En daarbij, de sociale woningmarkt is mathematisch gezien al bijna alleen maar voor statushouders en echte urgenten. 'normale burgers' kunnen fluiten naar zo'n woning. Die zijn de sjaak.

Dure woningen zijn voor de vastgoedboys, de dikverdiendende expats met speciale belastingvoordelen en de 1% van de Nederlanders.

Dus een hele grote groep, met name autochtone Nederlanders, valt compleet uit de boot. Waar moeten die wonen?
pi_208760017
Een keer komt het moment dat je echt niks anders meer kunt doen, dan ook een noodtoestand uit te roepen.

Je zult in ieder geval alle bestaande afspraken en regels moeten bevriezen. Of dat nou allemaal juridisch mag of niet is niet relevant, maak dan maar een noodwet.

Maar goed, dat gebeurt toch niet, dat weet ik ook wel.
٩๏̯͡๏)۶
pi_208760037
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 16:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die vluchtelingenindustrie bestaat dan ook voor een groot deel uit jonge vrouwen met een kinderwens en oudere vrouwen van wie de kinderen het nest hebben verlaten. Ipv een schoothondje te nemen willen ze dan asielzoekertje vertroetelen en betuttelen.
  donderdag 13 april 2023 @ 16:46:27 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208760072
quote:

[..]

Ik heb ook in van die sociale huurflats gewoond. Daar heb je sowieso allerlei soorten overlast, niet alleen van statushouders. Blij dat ik daar niet meer van afhankelijk ben.
pi_208760084
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 23:48 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is het over een jaar of twintig erg aantrekkelijk om naar Oost Europa te verhuizen. Nederland is dan waarschijnlijk verpauperd terwijl daar alles zich razendsnel ontwikkeld.
Dat denk ik ook, ben paar jaar terug in de 3 Baltische staten geweest. Allemaal hele prettige landen en heel modern zonder grote immigratie problemen. Wel juist het tegenovergestelde, namelijk te veel emigratie.

Maar goed, over 20 jaar lijkt mij zeker Estland en Letland prima plekken om te leven.
٩๏̯͡๏)۶
pi_208760132
quote:
Waarschijnlijk hele topic niet eens gelezen met je 'schuimbekken'? Of je haalt Twitter en Fok door elkaar.

Hier wordt gewoon beschaafd gediscussieerd.
٩๏̯͡๏)۶
pi_208760210
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet zozeer omdat de gewone mens nog niet geraakt wordt, een oorlog zoals de vorige kostte ook jaren van door etteren en situaties die steeds extremer werden, het duurt lang voordat zoiets helemaal loskomt.
Vakman pur sang
  donderdag 13 april 2023 @ 17:01:48 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208760215
quote:
Over een paar jaar reflecterend over de huidige influx:

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
(...)zijn het weer allemaal Pikachu-gezichten in Den Haag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208760224
Ik denk Frans Timmermans nog wel een paar plekjes heeft in zijn villa met 17 kamers.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_208760259
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Kan er nog zat bij, we zijn een welvarend land.
Ben ik met je eens.
pi_208760316
Hier valt niet tegenop te bouwen. Je kan nu al geen klusjesman meer krijgen omdat die nagenoeg allemaal ingezet worden bij nieuwbouwprojecten. VVD66 bedankt.
pi_208760660
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 17:12 schreef Alpha0 het volgende:
Hier valt niet tegenop te bouwen. Je kan nu al geen klusjesman meer krijgen omdat die nagenoeg allemaal ingezet worden bij nieuwbouwprojecten. VVD66 bedankt.
En anders worden projecten wel geannuleerd wegens stikstof geneuzel. De situatie is in feite uitzichtloos voorlopig.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 13 april 2023 @ 17:56:27 #199
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208760795
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 17:44 schreef Ronald het volgende:

[..]
En anders worden projecten wel geannuleerd wegens stikstof geneuzel. De situatie is in feite uitzichtloos voorlopig.
twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Eightyone op 13-04-2023 18:13:30 ]
  donderdag 13 april 2023 @ 18:49:29 #200
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208761446
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 16:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Ghena: als we terug moeten naar ons eigen land dan hebben we voor niets de NLse taal geleerd :(
Het inwilligingspercentage was vorig jaar al 80% , het hoogste van de gehele Europese Unie.

Zelfs België heeft een veel lager percentage goedkeuringen, ik dacht ergens gelezen te hebbend dat in België slechts 50% bescherming krijgt.

Irak is op dit moment zo veilig dat YouTube vol staat met vloggers die rondlopen in Bagdad.

Ik begrijp dat de NOS het super zielig vind, maar ze zouden eens wat onpartijdig moeten zijn met hun nieuws als staatsmedia.

Ook altijd merkwaardig om te zien dat de tweede generatie Turken en Marokkanen tot de dag van vandaag altijd zwaaien met hun vlaggen, als Marokko wint tijdens voetbal worden steden afgebroken, en Turken zijn ook nog zo nationalistisch als maar kan.

Maar als mensen bedreigd worden met uitzetting weten ze opeens niets meer van hun eigen land, en zijn ze ineens 100% Nederlands. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')