Nee hoor, het Westen is niet debet aan alle malaise in de wereld. Veel culturen zijn gewoon verdorven, barbaars en corrupt, daar kan het Westen niets aan doen. En de mensen die komen kun je het inderdaad niet kwalijk nemen, het Westen moet ze alleen wel buiten zien te houden. Dáár gaat het mis, te veel falende overheden en te veel 'progressieve' fantasten binnen bepalende invloedrijke instanties (bijvoorbeeld op EU-niveau) en NGO's die er toch altijd weer hordes binnen weten te krijgen.quote:Op donderdag 13 april 2023 00:17 schreef LinkseHippie het volgende:
Ik zie veel schuimbekkende reacties, maar kun je het de vluchtelingen ook daadwerkelijk kwalijk nemen? Het Westen is zelf debet aan alle malaise in de wereld. Vind je het gek dat mensen vervolgens hun heil gaan zoeken in het meest welvarende gedeelte in de wereld?
Die toename zal waarschijnlijk het resultaat van diversiteit en inclusiviteit. Op die manier worden eigenlijk niet gekwalificeerde mensen op basis van hun afkomst of huidskleur aangenomen.quote:Op donderdag 13 april 2023 07:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
Goed nieuws, nog maar 80% van de statushouders zit na 2.5 jaar in de bijstand:
https://www.nu.nl/economi(...)-een-baan.html#nujij
"Vinden sneller een baan" er van maken als kop.... Man man man.
De generaties die er nu aan zitten te komen moet je je inderdaad heel veel zorgen over maken.quote:Op donderdag 13 april 2023 07:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Op scholen wordt vandaag de dag een generatie weekdieren gekweekt met woke-gedachtegoed. Ook weer zo'n effectief middel uit de koker van links. Ik kan mij niet voorstellen dat daar enige vorm van vechtersmentaliteit in zit.
Lees het artikel van de NOS nog maar eens heel goed.quote:Op donderdag 13 april 2023 07:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
d66 de schuld geven van 20 jaar falend rechts beleid dat is een schuldige zoeken omdat je je het totale falen van rechts niet wilt toegeven.
Als de progresieven het Denemarken model zouden volgen zien we duidelijk dat ook de immigratiestroom kunnen stoppen. Blijkbaar zijn de rechtsen die de afgelopen 20 jaar aan de macht zijn geweest daar ook totaal niet toe in staat.
Het blijft wel bijzonder om te aanschouwen hoe het Westen zichzelf om zeep helpt.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:24 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Als je dan maar niet naar Duitsland verhuist,buiten het feit dat ze netto de meeste 'vluchtelingen' van Europa per inwoner ontvangen, hebben ze ook een plan om binnenkort jaarlijks 400.000 werknemers uit Noord Afrika op te halen.
'Toch zien veel experts in arbeidsmigratie niet de heilige graal. Want volgens het Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung lossen zelfs aantallen van 400.000 migranten per jaar het Duitse arbeidsmarktprobleem niet op.
'
Het is zeker vaak onwil.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:53 schreef Homey het volgende:
propaganda artikel op nu.nl, dat de zaken nogal verbloemt:
https://www.nu.nl/economi(...)neller-een-baan.html
reacties al snel uitgeschakeld. Je kan wel raden waarom.
Feit is; bizar hoge werkloosheidscijfers onder statushouders, ondanks een vacaturerecord.
Ik schrik ook van sommige reacties die gaan ontkennen dat er een probleem is. Enige logische oorzaak van die hoge werkloosheid is pure onwil van de statushouder. je ziet ook de aanzuigende werking van gratis uitkeringen voor het leven, dan trek je juist het werkschuwe tuig aan uit andere landen.
Dat is het gekke van linkse D66 wappies en zo, die altijd fel ageren tegen 'tokkies' en 'rechts-radicalen', zonder enige notie dat in andere landen het stikt van hun tokkies en hun radicalen, maar toevallig met een andere huidskleur. Waarom zou je tuig uit andere landen binnen willen halen? Dan vergroot je het tokkie probleem juist!
Ik hoop voor je dat ze tegen die tijd geen exit tax hebben ingevoerd om de belastingslaven binnen de grenzen te houden.quote:Op donderdag 13 april 2023 09:58 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ben klaar met dit land. Geen vertrouwen meer in politici en een bevolking die het allemaal maar toelaat.
Ik behoor tot dat kleine deel dat het goed heeft, goed vreet uit de ruif van de overheid en geen last heeft van de gevolgen van het beleid. Een VVD-er zeg maar. Maar in mijn hart ben ik meer een klassieke sociaal democraat.
Maar ik ga me er niet meer druk om maken. Zoals gezegd, nog maximaal 20 jaar werken (in overheidsland zijn dat 3-4 projecten) en dan emigreren. Persoonlijke Nexit!
quote:Op woensdag 12 april 2023 20:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee?
Er is ook geen plan in Den Haag. Gewoon alles maar weer laten gebeuren, propvolle AZC's met amper doorstroming omdat de woningmarkt op slot zit, geweldsincidenten, steekpartijen, winkeldiefstallen. 'Veiligelanders' die niet teruggestuurd (kunnen) worden. Zo medio 2024 zal de VVD weer 'ferme taal' spreken als de verkiezingsretoriek gaat beginnen. Om er vervolgens niks mee te doen. Rinse and repeat.quote:Op donderdag 13 april 2023 11:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
Na 8 jaar nog altijd 55% geen baan, man man man.
Ik ben bang dat je gelijk hebt, geen plan want stel je voor dat je vooruit moet kijken. Geen beperking van de instroom want dat "kan niet" of is racistisch. Geen debat over deze verontrustende cijfers want het kabinet heeft het al moeilijk genoeg.quote:Op donderdag 13 april 2023 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is ook geen plan in Den Haag. Gewoon alles maar weer laten gebeuren, propvolle AZC's met amper doorstroming omdat de woningmarkt op slot zit, geweldsincidenten, steekpartijen, winkeldiefstallen. 'Veiligelanders' die niet teruggestuurd (kunnen) worden. Zo medio 2024 zal de VVD weer 'ferme taal' spreken als de verkiezingsretoriek gaat beginnen. Om er vervolgens niks mee te doen. Rinse and repeat.
Ook op beeld: https://www.npostart.nl/nieuwsuur/12-04-2023/VPWON_1343592quote:Op donderdag 13 april 2023 07:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
Goed nieuws, binnenkort ook bij jou in de gemeente weer jonge Afrikanen 👍
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)iet-buiten-te-slapen
quote:Op donderdag 13 april 2023 07:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
Goed nieuws, binnenkort ook bij jou in de gemeente huis weer jonge Afrikanen 👍
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)iet-buiten-te-slapen
Gaat nooit gebeuren. Helaas is dit nog het begin van wat nog gigantisch uit de klauwen gaat lopen.quote:Op donderdag 13 april 2023 11:56 schreef Bocaj het volgende:
Laten ze in godsnaam een asielstop instellen.
De verhoudingen zijn zoek. Nederland kan dit écht niet aan.quote:Op donderdag 13 april 2023 11:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren. Helaas is dit nog het begin van wat nog gigantisch uit de klauwen gaat lopen.
Zou dat de beleidsbepalers interesseren? Die wonen zelf in grote huizen ver weg van alle ellende.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
De verhoudingen zijn zoek. Nederland kan dit écht niet aan.
Ik vrees dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou dat de beleidsbepalers interesseren? Die wonen zelf in grote huizen ver weg van alle ellende.
Het ergste is dat een hoop van de kiezers in zijn gladde praatjes trappen. Gelukkig worden dat er wel steeds minder, maar goed. Nederland mag zich op gaan maken om een 3e wereldland te worden op de lange termijn.quote:Op donderdag 13 april 2023 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is ook geen plan in Den Haag. Gewoon alles maar weer laten gebeuren, propvolle AZC's met amper doorstroming omdat de woningmarkt op slot zit, geweldsincidenten, steekpartijen, winkeldiefstallen. 'Veiligelanders' die niet teruggestuurd (kunnen) worden. Zo medio 2024 zal de VVD weer 'ferme taal' spreken als de verkiezingsretoriek gaat beginnen. Om er vervolgens niks mee te doen. Rinse and repeat.
Ik zie verdomd weinig (islamitische) ''vluchtelingen" hun geluk zoeken in de (islamitische) idioot rijke oliestaten. Kijkend naar Dubai, dan lijkt het of ze van gekkigheid niet weten wat ze met al dat geld moeten doen. Ja compleet idioot imposante bouwwerken maken -neem bijvoorbeeld ''The Line'' in Saudie Arabie-.quote:Op donderdag 13 april 2023 00:17 schreef LinkseHippie het volgende:
Ik zie veel schuimbekkende reacties, maar kun je het de vluchtelingen ook daadwerkelijk kwalijk nemen? Het Westen is zelf debet aan alle malaise in de wereld. Vind je het gek dat mensen vervolgens hun heil gaan zoeken in het meest welvarende gedeelte in de wereld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |