abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 april 2023 @ 01:29:46 #121
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208786515
Het is geen lied, het is een concept.
  zondag 16 april 2023 @ 01:31:00 #122
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208786520
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 01:28 schreef Meridiaan het volgende:
Ik zag dat Mia heel actief was in het contact zoeken met Dion trouwens vanavond.
Ja zij deed tenminste nog moeite.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  zondag 16 april 2023 @ 01:37:36 #123
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208786533
Maarja als dit pas hun tweede optreden samen is. Kunnen ze enkel nog groeien toch.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 01:48:26 #124
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208786551
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 01:26 schreef aERodynamIC1970 het volgende:

[..]
Zou je denken? Na twee van dit soort optredens? We weten allemaal hoe vaak en hoeveel artiesten op dat Songfestival podium vals staan te kwelen. Nederland valt op dat vlak altijd positief op (alleen Joan deed het niet best, maar dat klonk beter dan wat we hier horen).

Dit was niet een beetje vals, dit was kneitervals en niet even één noot of zo (hallo einduithaal Justine Pelmelay). En dat twee keer achter elkaar. Dat biedt weinig hoop.
Komt ook door de mix wat je hoort denk ik. Soms is vals zingen ook een perceptie

Weet niet of ze wat reverb toestaan bij de uitzending?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 01:53:05 #125
pi_208786558

Even bekeken en tot de conclusie gekomen: zangtechnisch heb ik één momentje kunnen onderscheppen. Conclusie: wat mij betreft prima!
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208786573
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208786597
Sorry maar ik heb nu gewoon echt het idee nu dat Duncan 2 artiesten wilde sturen die zonder het songfestival nooit “echt” succesvol zouden kunnen worden. Als je 26 en 28 bent en nog nooit voor meer dan 200 man hebt opgetreden is artiest zijn je misschien ook niet je beste keuze? Of is dit nu iets heel raars?
  zondag 16 april 2023 @ 04:36:02 #128
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208786794
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 01:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vind het nummer wel cool. En dat zingen zal echt wel goed komen.

En zo niet hebben we ook een leuke avond
Hoop doet leven.

twitter

Is misschien geen slecht idee.

Een Joan Franka-achtig scenario is een reële optie.

[ Bericht 26% gewijzigd door Eightyone op 16-04-2023 06:04:39 ]
pi_208786931
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:16 schreef Guanabana het volgende:
Ik vraag me wel echt af hoe ze nu naar Liverpool gaan straks, want zij weten nu ook wel dat iedereen het twee keer slecht vond gaan en dat het vertrouwen nu zowat nul is.

Dat lijkt me echt een onmogelijke druk die er dan op je ligt. -O- Plus dat de lol er ook wel af is misschien.
Heb je ooit het gevoel gehad dat ze er lol in hebben dan?

Duncan toch. Hij is de reden voor onze eerste winst in 44 jaar en straks ook de reden voor onze eerste NQ sinds 2015. Hoewel ik vermoed dat de commissie ‘de sterke semi’ als reden gaat aanvoeren straks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mandy040986 op 16-04-2023 07:39:48 ]
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 07:18:26 #130
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208786961
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 07:04 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Heb je ooit het gevoel gehad dat ze er lol in hebben dan?

Duncan toch. Hij is de reden voor onze eerste winst in 44 jaar en straks ook de reden voor onze eerste NQ sinds 2012. Hoewel ik vermoed dat de commissie ‘de sterke semi’ als reden gaan aanvoeren straks.
Je vergeet de NQ van 2015
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208786963
Dit wordt toch 1 grote afgang voor Nederland :')

Zag laatst een filmpje van de Zweedse inzending,dat is tenminste iemand wel kan zingen
  zondag 16 april 2023 @ 07:20:13 #132
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208786964
Duncan heeft ons met een berg narigheid opgezadeld, het is godgeklaagd.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 16 april 2023 @ 07:37:41 #134
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208787000
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 07:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Duncan heeft ons met een berg narigheid opgezadeld, het is godgeklaagd.
Er zal nu veel vergaderd worden achter de schermen bij AvroTros, gok ik.

Over 'damage control' (te laat). Over hoe je de stemmen van die twee in mei zo weg kunt moffelen dat ze net voldoende hoorbaar zijn - maar niet meer dan dat (vierkoppig koor met grote stemmen erachter?).

Als het onderling gaat knallen binnen dat team, ben ik sowieso niet verrast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eightyone op 16-04-2023 07:56:01 ]
  zondag 16 april 2023 @ 07:38:22 #135
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208787002
Ik had nog enige hoop qua vocals voor gisteren. Want het komt wel vaker voor dat bij een pre party techniek slecht is en acts een stuk minder goed zingen terwijl ze later weer gewoon vrijwel foutloos zingen. Maar nee. En volgens mij kunnen ze het wel gewoon redelijk goed tijdens repetities. Maar live op een podium blijft er niks van over. Ook qua charisma en interactie niet. Superzenuwachtig ook. Zie niet hoe dit in 3 weken tijd compleet anders gaat zijn met nog meer druk erop. Normaal ben ik wel van de nuance maar nee een kwalificatie is wel ver weg nu. Jammer dat 2 mensen die gewoon hun talenten en passie voor muziek hebben straks zo hard aangepakt gaan worden. Zou niet graag in hun schoenen staan nu.
pi_208787003
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 07:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Je vergeet de NQ van 2015
Oh shit, ja. Aangepast. :)
  zondag 16 april 2023 @ 07:43:34 #137
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208787016
Aiaiaiaiai

Nu definitief niet meer in #teamkomtgoed.

En ik neem Mia en Dion niks kwalijk. Maar hoe heeft AVROTROS/de commissie dit kunnen laten gebeuren?

Veel om over na te denken, en hopelijk neemt iedereen dit ook serieus daar.
pi_208787017
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 07:38 schreef Momo het volgende:
Ik had nog enige hoop qua vocals voor gisteren. Want het komt wel vaker voor dat bij een pre party techniek slecht is en acts een stuk minder goed zingen terwijl ze later weer gewoon vrijwel foutloos zingen. Maar nee. En volgens mij kunnen ze het wel gewoon redelijk goed tijdens repetities. Maar live op een podium blijft er niks van over. Ook qua charisma en interactie niet. Superzenuwachtig ook. Zie niet hoe dit in 3 weken tijd compleet anders gaat zijn met nog meer druk erop. Normaal ben ik wel van de nuance maar nee een kwalificatie is wel ver weg nu. Jammer dat 2 mensen die gewoon hun talenten en passie voor muziek hebben straks zo hard aangepakt gaan worden. Zou niet graag in hun schoenen staan nu.
Nee zij krijgen nu alle shit over zich heen, terwijl ze uiteindelijk tegen zichzelf beschermd hadden moeten worden en dus nooit gekozen hadden moeten worden.

Echt alles aan dit jaar loopt raar en ondertussen kan het toch bijna niet anders dan dat ze Duncan veel te veel vertrouwd hebben ofzo. ‘Dan komt het sowieso wel goed’. Wat ik nog best begrijp, maar onze commissie was ooit ook weggeblazen door dit nummer zeiden ze, dusja hopelijk gaan zij nu niet ineens doen alsof het ze allemaal overkomt en dat het niet hun schuld is.
pi_208787133
Komt allemaal goed :P w/
  zondag 16 april 2023 @ 08:54:21 #140
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_208787240
Wel fijn voor die amateur technicus van de vorige keer. Het lag niet aan de oortjes! 🥴
pi_208787262
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 01:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

Even bekeken en tot de conclusie gekomen: zangtechnisch heb ik één momentje kunnen onderscheppen. Conclusie: wat mij betreft prima!
Joh, zó erg is dit echt niet. Alleen blijft 0 chemie samen, Dion lijkt helemaal in zijn eigen bubbel te zitten.
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 08:59:01 #142
pi_208787282
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 08:56 schreef Jauke het volgende:

[..]
Joh, zó erg is dit echt niet. Alleen blijft 0 chemie samen, Dion lijkt helemaal in zijn eigen bubbel te zitten.
Klopt. Mooi dat dat zich nu uit. Dan kunnen ze daaraan werken voor de show.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208787285
Deze mensen zijn nog helemaal niet klaar voor het esf
  zondag 16 april 2023 @ 08:59:44 #144
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208787288
Och och, die arme Dion lijkt zelfs opgelucht naar het eerste couplet.

Ik ben geen fan van het nummer en van die twee krijg ik een beetje de griebels, maar dit vind ik echt sneu. Wat een zenuwen gaan die opbouwen richting Liverpool en wat een deuk weer in het zelfvertrouwen dit. En dan heel Nederland die er vervolgens
een mening over heeft. Pittig hoor.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_208787306
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 08:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
Och och, die arme Dion lijkt zelfs opgelucht naar het eerste couplet.

Ik ben geen fan van het nummer en van die twee krijg ik een beetje de griebels, maar dit vind ik echt sneu. Wat een zenuwen gaan die opbouwen richting Liverpool en wat een deuk weer in het zelfvertrouwen dit. En dan heel Nederland die er vervolgens
een mening over heeft.
Pittig hoor.
In elk ander land zou men zich ook afvragen waarom het vals is. Misschien nog wel veel feller.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_208787335
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 04:36 schreef Eightyone het volgende:

[..]
[ tweet ]

Is misschien geen slecht idee.

Een Joan Franka-achtig scenario is een reële optie.
Hier ben ik het mee eens. De Avrotros staat erbij te kijken terwijl deze onervaren artiesten (niet jong, maar wel onervaren) straks afgaan als een gieter voor een miljoenenpubliek. Dan moet je je verantwoordelijkheid nemen. Er moet iets gebeuren, ik weet niet wat de regels nog toelaten qua veranderingen maar met name Dion kan het gewoon helemaal niet aan. Die gaat straks van z'n stokje daar in Liverpool.
pi_208787359
twitter

Dit zal wel een losse flodder zijn van iemand, maar ik snap de gedachte.
C’est Davie :o)
pi_208787528
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 09:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hier ben ik het mee eens. De Avrotros staat erbij te kijken terwijl deze onervaren artiesten (niet jong, maar wel onervaren) straks afgaan als een gieter voor een miljoenenpubliek. Dan moet je je verantwoordelijkheid nemen. Er moet iets gebeuren, ik weet niet wat de regels nog toelaten qua veranderingen maar met name Dion kan het gewoon helemaal niet aan. Die gaat straks van z'n stokje daar in Liverpool.
Terugtrekken is een beetje onzinnig natuurlijk, dan kunnen we het Nederlands Elftal ook wel uitschrijven voor het komende EK. Maar wat wel een structureel probleem blijft, is het gebrek aan begeleiding vanuit de Nederlandse delegatie. Ik weet niet of dat gebrek aan geld of aan de juiste personen is. Maar zo’n verhaal als Joan, die ze maar lieten bungelen staat natuurlijk niet op zichzelf. Dat geklooi van Trijntje, de krumpers van Waylon, dat veenlijk van OG3NE, er is nooit iemand die ingrijpt om iets wat duidelijk mis lijkt te gaan eens recht te trekken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 16 april 2023 @ 09:49:10 #149
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_208787789
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 00:30 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Arrogantie, of gewoon helemaal de weg kwijt. Dat is dus het gevaar van zo'n Duncan-clan: er is niemand die zegt, hee maar wacht even, dit nummer is echt niet zo goed. En jullie kunnen het ook helemaal niet zo goed zingen.
Laat dat zo goed maar weg.
Dit is gewoon een aanfluiting en ze slaan echt een pleefiguur.
Ze kunnen gewoon niet zingen. Dat de eerste versie met autotune al niks was, was een teken aan de wand.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_208787844
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 09:28 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Terugtrekken is een beetje onzinnig natuurlijk, dan kunnen we het Nederlands Elftal ook wel uitschrijven voor het komende EK. Maar wat wel een structureel probleem blijft, is het gebrek aan begeleiding vanuit de Nederlandse delegatie. Ik weet niet of dat gebrek aan geld of aan de juiste personen is. Maar zo’n verhaal als Joan, die ze maar lieten bungelen staat natuurlijk niet op zichzelf. Dat geklooi van Trijntje, de krumpers van Waylon, dat veenlijk van OG3NE, er is nooit iemand die ingrijpt om iets wat duidelijk mis lijkt te gaan eens recht te trekken.
Ik bedoel niet dat het feit dat ze kansloos zijn op zich al reden genoeg is om ze terug te trekken. Maar deze twee gaan straks voor gaas daar in Liverpool, dat weet je nu al. Dan kun je dat accepteren, en ze dus willens en wetens totaal voor lul laten staan voor miljoenen mensen, of ze tegen zichzelf en tegen de bakken kritiek beschermen. Je zegt zelf dat er nooit eens iemand ingrijpt, in dit geval is 'ingrijpen' volgens mij gewoon: we gaan dit niet doen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 april 2023 @ 10:02:39 #151
39237 crew  H_T
2733
pi_208787923
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 09:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik bedoel niet dat het feit dat ze kansloos zijn op zich al reden genoeg is om ze terug te trekken. Maar deze twee gaan straks voor gaas daar in Liverpool, dat weet je nu al. Dan kun je dat accepteren, en ze dus willens en wetens totaal voor lul laten staan voor miljoenen mensen, of ze tegen zichzelf en tegen de bakken kritiek beschermen. Je zegt zelf dat er nooit eens iemand ingrijpt, in dit geval is 'ingrijpen' volgens mij gewoon: we gaan dit niet doen.
Dan zijn ze voor altijd 'de eerste act die zo slecht was dat Nederland het terug trok'. Ook niet echt lekker
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208787960
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 09:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of dat zonder echt goede reden kan hoor? De show is nu al grotenderls in elkaar gezet, en als elk land zich gaat terugtrekken bij twijfels over artiesten...

Lijkt mij dat er dan wel een boete betaald moet worden.
pi_208787968
Natuurlijk is terugtrekken geen optie. :+

Ik zou zeggen pleur er maar meer achtergrondzang bij dan. :')
pi_208787990
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:02 schreef H_T het volgende:

[..]
Dan zijn ze voor altijd 'de eerste act die zo slecht was dat Nederland het terug trok'. Ook niet echt lekker
Precies, er is alleen nog een mogelijkheid om er een paar goede backingvocals bij te plaatsen live, en om ze zo min mogelijk tweestemmig te laten zingen, want daar trekken ze elkaar helemaal naar beneden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208788013
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Precies, er is alleen nog een mogelijkheid om er een paar goede backingvocals bij te plaatsen live, en om ze zo min mogelijk tweestemmig te laten zingen, want daar trekken ze elkaar helemaal naar beneden.
Dan moet je de microfoon van met name Dion bijna dichtdraaien. Ik weet niet welke regels daarvoor zijn, playback mag niet, maar misschien mag volume op standje bijna onhoorbaar wel? :) En dan een paar professionele zangers achter de coulissen zetten. We zouden niet het eerste land zijn dat dit doet natuurlijk.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 april 2023 @ 10:17:23 #156
39237 crew  H_T
2733
pi_208788046
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dan moet je de microfoon van met name Dion bijna dichtdraaien. Ik weet niet welke regels daarvoor zijn, playback mag niet, maar misschien mag volume op standje bijna onhoorbaar wel? :) En dan een paar professionele zangers achter de coulissen zetten. We zouden niet het eerste land zijn dat dit doet natuurlijk.
Had Bulgarije een paar jaar terug niet een 'zangeres' die min of meer over een live backing heen playbackte?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 16 april 2023 @ 10:20:14 #157
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_208788061
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:02 schreef H_T het volgende:

[..]
Nee klopt, maar deze mensen op dat grote podium zetten kun je ze ook niet aandoen.
Degenen die dit een goed idee vonden hebben echt wat uit te leggen.

Laat ze gewoon weer hun eigen weg gaan. Dit gaat niet werken, nooit.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_208788063
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik vond Mia gisteren eigenlijk slechter klinken dan Dion
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208788098
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:20 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Nee klopt, maar deze mensen op dat grote podium zetten kun je ze ook niet aandoen.
Degenen die dit een goed idee vonden hebben echt wat uit te leggen.

Laat ze gewoon weer hun eigen weg gaan. Dit gaat niet werken, nooit.
Het zou leuk zijn als ze dat doen en daarmee Mia en Dion ook beschermen, maar het is altijd nog zo geweest dat ze stil blijven en soms zelfs arroganter worden, dus ik betwijfel het.

Zie alleen al die reactie over de uitzending van Joan van de week: ‘we kunnen het ons niet herinneren’. Zelfs een ‘heel vervelend, liep toen ook niet goed’ etc. is al teveel gevraagd. :')
  zondag 16 april 2023 @ 10:24:28 #160
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208788104
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:17 schreef H_T het volgende:

[..]
Had Bulgarije een paar jaar terug niet een 'zangeres' die min of meer over een live backing heen playbackte?
Ja in 2018,de eigenlijke zangeres haalde de uithalen niet lekker dus lieten ze iemand onder het podium als backing die zingen. Maar denk niet dat de meeste mensen thuis dat door hadden. Lijkt mij ook niet de bedoeling om dat zo te gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')