abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 april 2023 @ 10:02:39 #151
39237 crew  H_T
2733
pi_208787923
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 09:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik bedoel niet dat het feit dat ze kansloos zijn op zich al reden genoeg is om ze terug te trekken. Maar deze twee gaan straks voor gaas daar in Liverpool, dat weet je nu al. Dan kun je dat accepteren, en ze dus willens en wetens totaal voor lul laten staan voor miljoenen mensen, of ze tegen zichzelf en tegen de bakken kritiek beschermen. Je zegt zelf dat er nooit eens iemand ingrijpt, in dit geval is 'ingrijpen' volgens mij gewoon: we gaan dit niet doen.
Dan zijn ze voor altijd 'de eerste act die zo slecht was dat Nederland het terug trok'. Ook niet echt lekker
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208787960
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 09:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik bedoel niet dat het feit dat ze kansloos zijn op zich al reden genoeg is om ze terug te trekken. Maar deze twee gaan straks voor gaas daar in Liverpool, dat weet je nu al. Dan kun je dat accepteren, en ze dus willens en wetens totaal voor lul laten staan voor miljoenen mensen, of ze tegen zichzelf en tegen de bakken kritiek beschermen. Je zegt zelf dat er nooit eens iemand ingrijpt, in dit geval is 'ingrijpen' volgens mij gewoon: we gaan dit niet doen.
Ik vraag mij af of dat zonder echt goede reden kan hoor? De show is nu al grotenderls in elkaar gezet, en als elk land zich gaat terugtrekken bij twijfels over artiesten...

Lijkt mij dat er dan wel een boete betaald moet worden.
pi_208787968
Natuurlijk is terugtrekken geen optie. :+

Ik zou zeggen pleur er maar meer achtergrondzang bij dan. :')
pi_208787990
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:02 schreef H_T het volgende:

[..]
Dan zijn ze voor altijd 'de eerste act die zo slecht was dat Nederland het terug trok'. Ook niet echt lekker
Precies, er is alleen nog een mogelijkheid om er een paar goede backingvocals bij te plaatsen live, en om ze zo min mogelijk tweestemmig te laten zingen, want daar trekken ze elkaar helemaal naar beneden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208788013
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Precies, er is alleen nog een mogelijkheid om er een paar goede backingvocals bij te plaatsen live, en om ze zo min mogelijk tweestemmig te laten zingen, want daar trekken ze elkaar helemaal naar beneden.
Dan moet je de microfoon van met name Dion bijna dichtdraaien. Ik weet niet welke regels daarvoor zijn, playback mag niet, maar misschien mag volume op standje bijna onhoorbaar wel? :) En dan een paar professionele zangers achter de coulissen zetten. We zouden niet het eerste land zijn dat dit doet natuurlijk.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 april 2023 @ 10:17:23 #156
39237 crew  H_T
2733
pi_208788046
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dan moet je de microfoon van met name Dion bijna dichtdraaien. Ik weet niet welke regels daarvoor zijn, playback mag niet, maar misschien mag volume op standje bijna onhoorbaar wel? :) En dan een paar professionele zangers achter de coulissen zetten. We zouden niet het eerste land zijn dat dit doet natuurlijk.
Had Bulgarije een paar jaar terug niet een 'zangeres' die min of meer over een live backing heen playbackte?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 16 april 2023 @ 10:20:14 #157
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_208788061
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:02 schreef H_T het volgende:

[..]
Nee klopt, maar deze mensen op dat grote podium zetten kun je ze ook niet aandoen.
Degenen die dit een goed idee vonden hebben echt wat uit te leggen.

Laat ze gewoon weer hun eigen weg gaan. Dit gaat niet werken, nooit.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_208788063
quote:

[..]
Ik vond Mia gisteren eigenlijk slechter klinken dan Dion
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208788098
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:20 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Nee klopt, maar deze mensen op dat grote podium zetten kun je ze ook niet aandoen.
Degenen die dit een goed idee vonden hebben echt wat uit te leggen.

Laat ze gewoon weer hun eigen weg gaan. Dit gaat niet werken, nooit.
Het zou leuk zijn als ze dat doen en daarmee Mia en Dion ook beschermen, maar het is altijd nog zo geweest dat ze stil blijven en soms zelfs arroganter worden, dus ik betwijfel het.

Zie alleen al die reactie over de uitzending van Joan van de week: ‘we kunnen het ons niet herinneren’. Zelfs een ‘heel vervelend, liep toen ook niet goed’ etc. is al teveel gevraagd. :')
  zondag 16 april 2023 @ 10:24:28 #160
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208788104
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:17 schreef H_T het volgende:

[..]
Had Bulgarije een paar jaar terug niet een 'zangeres' die min of meer over een live backing heen playbackte?
Ja in 2018,de eigenlijke zangeres haalde de uithalen niet lekker dus lieten ze iemand onder het podium als backing die zingen. Maar denk niet dat de meeste mensen thuis dat door hadden. Lijkt mij ook niet de bedoeling om dat zo te gaan doen.
  zondag 16 april 2023 @ 10:26:09 #161
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208788115
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 10:07 schreef Em31 het volgende:

Tuurlijk wel, om hen te beschermen. Hun verdere leven en carrière is van groter belang dan dit ene ESF. Tenzij ze het nog steeds erg graag willen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_208788126
quote:

[..]
Kun je dan niet beter goede zangers daar neerzetten?
Vakman pur sang
pi_208788149
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 10:26 schreef Andromache het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, om hen te beschermen. Hun verdere leven en carrière is van groter belang dan dit ene ESF. Tenzij ze het nog steeds erg graag willen.
Natuurlijk niet, kom op zeg. :D En als je je als eerste land ooit terugtrekt om zoiets is je carrière sowieso voorbij. _O-
pi_208788174
Ik begin S10 steeds meer te missen :{
pi_208788190
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 10:07 schreef Em31 het volgende:

Misschien kunnen we de achtergrondzangeressen van Gustaph even lenen :+
  zondag 16 april 2023 @ 10:36:53 #166
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208788205
Dus meer achtergrondzangers laten horen. Wat kunnen we nog meer doen om het enigszins goed te laten klinken?

Arme Mia en Dion, wat een springplank naar een leuke carrière had moeten zijn wordt zo langzamerhand al het einde voordat het begonnen is. Krijg het imago van vals zingend duo maar eens weggepoetst. Zelfs als het in Liverpool opeens wél goed zou gaan wordt dat lastig, vrees ik
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_208788229
Misschien schop ik nu tegen heilige huisjes maar wat heeft Duncan gepresteerd sinds Arcade, one hit wonder lijkt het, en dat krijgt dan de verantwoordelijkheid om de inzending van dit jaar te mogen bepalen, met alle respect het liedje is erg saai en de artiesten stralen ook weinig uit, nu kunnen ze dus ook op een of andere manier niet zuiver live zingen dus er is inderdaad heel wat fout gegaan, wat doen deze onervaren artiesten in Liverpool zeg
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 april 2023 @ 10:44:30 #168
39237 crew  H_T
2733
pi_208788262
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:39 schreef Cupfighter het volgende:
Misschien schop ik nu tegen heilige huisjes maar wat heeft Duncan gepresteerd sinds Arcade, one hit wonder lijkt het, en dat krijgt dan de verantwoordelijkheid om de inzending van dit jaar te mogen bepalen, met alle respect het liedje is erg saai en de artiesten stralen ook weinig uit, nu kunnen ze dus ook op een of andere manier niet zuiver live zingen dus er is inderdaad heel wat fout gegaan, wat doen deze onervaren artiesten in Liverpool zeg
Duncan heeft geen carte blanche gekregen om de inzending te bepalen. Mia & Dion zijn langs de selectiecommissie gegaan, die gewoon nee had kunnen zeggen
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 16 april 2023 @ 10:46:13 #169
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208788267
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:39 schreef Cupfighter het volgende:
Duncan heeft prima nummers gemaakt hoor in de tussentijd. Zie niet veel Nederlanders dit zo produceren.

Burning Daylight vind ik dan wel weer een stuk minder interessant dan bovenstaande nummers. Ik snap zo niet dat Duncan zelf Burning Daylight zo goed vond. En Duncan heeft het alleen aangedragen he, hij bepaald niks qua beslissing.
pi_208788272
Moldavië 2021, Rusland 2018 en Griekenland 2017 zijn ook voorbeelden waar de achtergrondzangeressen de lastige stukken "overnemen"/proberen te redden. Dat kun je ook doen bij Burning Daylight zodat het refrein voller klinkt. Maar verder heb ik ook geen idee wat je nog meer kunt doen. Sowieso niet teveel bewegen, anders krijgt je zoiets als Roemenië 2021.
  zondag 16 april 2023 @ 10:52:12 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208788298
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:46 schreef Nashipeer het volgende:
Moldavië 2021, Rusland 2018 en Griekenland 2017 zijn ook voorbeelden waar de achtergrondzangeressen de lastige stukken "overnemen"/proberen te redden. Dat kun je ook doen bij Burning Daylight zodat het refrein voller klinkt. Maar verder heb ik ook geen idee wat je nog meer kunt doen. Sowieso niet teveel bewegen, anders krijgt je zoiets als Roemenië 2021.

Hier zingt de dame in beeld dus vrijwel niks zelf, dat doet een andere dame achter de schermen, zeker die laatste uithaal is schijnbaar compleet backing onder het podium

Deze dame zong ook slecht in de Pre Parties, met backings die refrein vooral zingen en alles is het toch nog goedgekomen.

Roemenië 2021 inderdaad...
Roxen, een van de meest scorende artiesten in Roemenië qua streams etc. had ook nog niet veel opgetreden want doorbraak in 2019 vlak voordat de covid tijd begon. Dit was wel pijnlijk hoe ze gewoon door gingen met de choreografie en alles nadat ook wel snel duidelijk had moeten zijn dat ze dit niet aankon.
pi_208788305
Ze werken er gelukkig wel hard aan:

quote:
“Ik kan niet anders dan beamen dat het niet goed was", aldus een woordvoerder van AVROTROS tegenover NU.nl. "We werken er hard aan met een heel team. De komende weken gaan we daarmee door."

In-ear apparatuur leek dit keer wel te werken
Tijdens het optreden leken de twee niet per se door te hebben dat het misging. Geen van beiden greep naar de oortjes, iets wat bij optredens van Oekraïne en Tsjechië wel nog gebeurde.
Bron
C’est Davie :o)
pi_208788313
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:46 schreef Momo het volgende:

[..]

Burning Daylight vind ik dan wel weer een stuk minder interessant dan bovenstaande nummers. Ik snap zo niet dat Duncan zelf Burning Daylight zo goed vond. En Duncan heeft het alleen aangedragen he, hij bepaald niks qua beslissing.
Ik denk dat er toch sprake is van een dosis nepotisme en "wij van WC-eend". Duncan heeft volgens mij wel nogal lopen lobbyen, dat zegt hij ook. Of moeten we geloven dat hij écht vond dat er magie ontstond toen deze twee werden samengevoegd... dat is toch gewoon gelul? Hij is toch niet doof?
pi_208788339
Zoveel goede zangers en zangeressen in Nederland, zonde.
Er blijft ook weinig over van die "magische samenzang en we gaan winnen". Jammer.
S10 was zo tof O+ .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208788343
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Duncan heeft geen carte blanche gekregen om de inzending te bepalen. Mia & Dion zijn langs de selectiecommissie gegaan, die gewoon nee had kunnen zeggen
Dit is uiteraard nauwelijks de schuld van Duncan en zijn lobby. Het is nogal logisch dat hij zijn liedje en voorgedragen artiesten promoot. Hij heeft alleen verkeerd ingeschat dat die 2 er nog niet aan toe zijn. Maar dat is meer iets waar een selectiecommissie met muziekdeskundigen een juist oordeel zou moeten vellen.

En dan kom je op het probleem dat het in Hilversum en omstreken nogal uitmaakt wie het liedje schrijft, en dat kwaliteit eerder een bijzaak wordt.

2017: Vader Vol wint het writers camp met het afgrijselijke Lights And Shadows.
2015: Een liedje van de grote Anouk voor Trijntje.
2012: Uit de open inschrijving komen alleen oud-The Voice kandidaten bovendrijven.
2009: Het eigen liedje van Gordon wint de show.
2007: Edsilia kiest uit een open inschrijving precies drie liedjes van haar partner.

En ook verder in het verleden heb je allerlei twijfelachtige keuzes, met de schijn van nepotisme. Dat gaat er op deze manier natuurlijk niet uit, want als Burning Daylight was ingestuurd door Gerrit van Berkel uit Moergestel dan hadden we er nooit van gehoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred_B op 16-04-2023 11:05:54 ]
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')