Schiereilandquote:Op zaterdag 15 april 2023 10:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij maakt echt vijanden. Al zou ik voor geen goud permanent op dat eiland willen wonen
Hmm... nu weet ik niet meer waar je zitquote:Op zaterdag 15 april 2023 10:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Schiereilanden ach ja het is ook een vrij stupide plek op veel fronten. Maar tis ook een avontuur, en hey.. Nederland kende ik inmiddels wel na bijna 40 jaar
![]()
Rojales, Alicante.quote:Op zaterdag 15 april 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hmm... nu weet ik niet meer waar je zit
quote:Op zaterdag 15 april 2023 11:45 schreef Oriente het volgende:
Welke zon? Welke lente? 8 graden en bewolkt en vanmiddag regen.
Ik woon in Gelderland.quote:Op zaterdag 15 april 2023 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Overal behalve in Assen
matige trollquote:Op vrijdag 14 april 2023 16:42 schreef Djeez het volgende:
[..]
En maar janken dat de aarde opwarmt. En nee, kom niet aan met 'op Antarctica is het warmer', want daar heb ik geen reet aan. Kom gewoon eens met bewijzen in plaats van dat gelul altijd
En harde wind hier ook. Kkkkkkkoud heb ik het.quote:Op zaterdag 15 april 2023 11:45 schreef Oriente het volgende:
Welke zon? Welke lente? 8 graden en bewolkt en vanmiddag regen.
Valt vies tegen idd.quote:Op zaterdag 15 april 2023 15:24 schreef Donna het volgende:
[..]
En harde wind hier ook. Kkkkkkkoud heb ik het.
Past niet in klimaatverandering maatje.quote:Op zaterdag 15 april 2023 16:06 schreef Djeez het volgende:
Wat! Een! Regen! Zal het ooit, ooit nog droog worden?
Ach, wonen in een klaagstraat is nooit leuk. Sterkte!!quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:12 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor, grauw tyfusweer is het vandaag! Een ding scheelt: ik heb mazzel dat ik me nooit zonnepanelen heb laten aansmeren, zoals de rest van de straat. Ze klagen allemaal dat ze de investering er nooit uit krijgen. Zonnepanelen zijn leuk voor de klimaatdoelen, maar zijn in Nederland nooit rendabel te krijgen
De positieve kant is dan weer dat de zon inmiddels hoog genoeg aan de hemel staat om het niet zo treurig donker te laten zijn.quote:
quote:Op zondag 16 april 2023 10:55 schreef INViCTuS het volgende:
Man man man. Zielige pluim ook weer. Skiet niet echt op.
[ twitter ]
Normaal word ik afgefikt als ik verkondig dat de aarde niet opwarmtquote:Op zondag 16 april 2023 10:55 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Vermoeiende act dit, flikker op.quote:Op zondag 16 april 2023 11:56 schreef Djeez het volgende:
[..]
Normaal word ik afgefikt als ik verkondig dat de aarde niet opwarmt
Nu lijk ik dus gelijk te krijgen
Als de zon maar schijnt.quote:Op zondag 16 april 2023 10:55 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Hier de hele week max 13 graden. Het zonnige weekend dat volgende week zou plaatsvinden, blijkt nu een verregend weekend te worden met een temperatuur van rond de 12 graden. Wat een kylutklimaat ookquote:
Dat gaat dus niet gebeuren helaasquote:Op zondag 16 april 2023 12:00 schreef Donna het volgende:
Zolang het zonnetje er volgende week een beetje bij is, maakt de temperatuur me niet zoveel uit.
Ben wel gewoon toe aan zonnig weer.
Tot en met woensdag lijkt het hier prima met een zonnetje. Maar goed, dat moeten we ook nog maar zien.quote:
quote:
Uiteraard. Eind volgende week zit je alweer in de laatste dagen van de tweede maand van deoorspronkelijke lente, en dan nog geen warme dag gehadquote:
Stfuquote:Op zondag 16 april 2023 11:56 schreef Djeez het volgende:
[..]
Normaal word ik afgefikt als ik verkondig dat de aarde niet opwarmt
Nu lijk ik dus gelijk te krijgen
De lamp van je slaapkamer. Misschien moet je er af en toe eens vandaan.quote:Op zondag 16 april 2023 19:41 schreef Djeez het volgende:
Ik heb vandaag een extreem zeldzaam natuurverschijnsel gezien. Heel vreemd, was een soort wit-gele bol die licht en wat warmte gaf. Iemand hier die kan vertellen wat ik heb gezien?
Hoogtelaagjesquote:Op maandag 17 april 2023 08:25 schreef Vigilance het volgende:
Dat ze 5-7 dagen vooruit nog niet 100% accuraat kunnen voorspellen dat wist ik idd wel, maar compleet het tegenovergestelde, ik vraag me echt af hoe krijgen ze dat voor elkaar
Omdat de overheid de media regels oplegt. Als ze de waarheid zouden zeggen, komen er geen toeristen meer en gaat iedereen massaal emigreren. Hopelijk hebben de gelukszoekers het ook snel door dat het hier altijd kutweer isquote:Op maandag 17 april 2023 08:25 schreef Vigilance het volgende:
Dat ze 5-7 dagen vooruit nog niet 100% accuraat kunnen voorspellen dat wist ik idd wel, maar compleet het tegenovergestelde, ik vraag me echt af hoe krijgen ze dat voor elkaar
Ik verwacht ook echt geen dagenlange zonneschijn en 20 graden, maar de mooi weer dagen waren erg karig en daarnaast vaak winderig en niet eens 15 graden. Het zou nu eigenlijk niet eens meer onder de 15 mogen worden. Eigenlijk frustreert het vooral dat het al sinds half oktober gewoon herfst is. Paar mooie dagen gehad, maar wel gewoon koud. Maar goed, hoor bij het shit klimaat hier. Lente is nog jong, dat wel. Hopelijk een mooie zomer. Rond 26 graden, veel zon en weinig regen. Soms een terreur buiquote:Op maandag 17 april 2023 09:09 schreef dick_laurent het volgende:
Tis dit jaar wel erg matig als ik het zo lees.... April kan in Nederland echt top lenteweer geven, maar helaas is het geen 'zekerheidje'. Dat is eigenlijk betreft mooi stabiel weer in praktisch geen enkele maand het geval in het NLse klimaat.
Koningsdag staat nu een 9/10 graden. Dat is gvd toch gewoon triest. Dat is gewoon koud.quote:Op maandag 17 april 2023 09:16 schreef noodgang het volgende:
De Koek-en-zopie-tentjes zullen het goed doen op koningsdag als dit zo doorzet
Niet eens meer onder de 15 mogen worden. Dat is een beetje te veel gevraagd, vind je niet?quote:Op maandag 17 april 2023 09:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik verwacht ook echt geen dagenlange zonneschijn en 20 graden, maar de mooi weer dagen waren erg karig en daarnaast vaak winderig en niet eens 15 graden. Het zou nu eigenlijk niet eens meer onder de 15 mogen worden. Eigenlijk frustreert het vooral dat het al sinds half oktober gewoon herfst is. Paar mooie dagen gehad, maar wel gewoon koud. Maar goed, hoor bij het shit klimaat hier. Lente is nog jong, dat wel. Hopelijk een mooie zomer. Rond 26 graden, veel zon en weinig regen. Soms een terreur bui
14/15 is niet veel gevraagdquote:Op maandag 17 april 2023 09:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet eens meer onder de 15 mogen worden. Dat is een beetje te veel gevraagd, vind je niet?Dat lukt zelfs hier op de 42e breedtegraad niet.
Tja allemaal prima hoogtelaagjes enzo, maar dat is toch ook gewoon onderdeel van de atmosfeer en hoort dus bij de voorspelling ?quote:Op maandag 17 april 2023 08:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoogtelaagjes. Die zijn altijd lastig en vervelend. Blijven soms ook lang ergens rondtollen. Die veroorzaken dit wisselvallige herfstweer
Zelfs in Griekenland lukt het niet jaarlijks. Zo werd het in Athene vorig jaar op 17, 18 en 19 april niet warmer dan 14 graden. Dan zit je toch al behoorlijk ver in het zuidenquote:Op maandag 17 april 2023 09:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
14/15 is niet veel gevraagd. Wel redelijk het langjarig gemiddelde. Natuurlijk heb je in april nog ups en downs, maar dit jaar hebben we nog niet veel ups gehad.
Klimaat bij jou is wel heel anders. Winter kan veel kouder zijn. Niet ver onder je is het al snel warm, maar boven je kan het nog best lang koud zijn, toch?
Ligt denk ik ook aan het klimaat? Nederland met zijn vrij noordelijke ligging en direct aan de noordzee zal altijd een wisselvallig klimaat hebben en dat maakt het denk ik ook lastiger?quote:Op maandag 17 april 2023 09:50 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Tja allemaal prima hoogtelaagjes enzo, maar dat is toch ook gewoon onderdeel van de atmosfeer en hoort dus bij de voorspelling ?![]()
Heb soms ook het idee dat die hele meteorologie zo conservatief is als wat. In 2023 kunnen we AI essays laten schrijven en weet ik wat nog meer, maar de weersvoorspelling is overduidelijk weing beter of slechter dan in de jaren 90. Misschien op een paar details na.
Eigenlijk is het devies nog steeds : twee hooguit drie dagen vooruit dan kunnen ze het redelijk voorspellen binnen een deviatie van 4-5 graden, maar verder vooruit kan het eigenlijk alle kanten op. Dat bewijs deze week maar weer. 5 dagen geleden stond er letterlijk een streak van 12 vol zonnige dagen met temperaturen tussen 17-23 graden
Daarom moet je ook altijd de weerkaartjes zelf bekijken. Dan zie je veel beter of een voorspelling robuust is of dat een kleine verandering het helemaal overhoop kan gooien.quote:Op maandag 17 april 2023 09:50 schreef Vigilance het volgende:
Eigenlijk is het devies nog steeds : twee hooguit drie dagen vooruit dan kunnen ze het redelijk voorspellen binnen een deviatie van 4-5 graden, maar verder vooruit kan het eigenlijk alle kanten op. Dat bewijs deze week maar weer. 5 dagen geleden stond er letterlijk een streak van 12 vol zonnige dagen met temperaturen tussen 17-23 graden
Weersvoorspellingen zijn juist enorm verbeterd sinds de jaren '90. We hebben nu voorspellingen op lokaal niveau. Daar kon je in de jaren '90 alleen maar van dromen. Maar het blijven uiteindelijk maar voorspellingen van een zeer complex systeem.quote:Op maandag 17 april 2023 09:50 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Tja allemaal prima hoogtelaagjes enzo, maar dat is toch ook gewoon onderdeel van de atmosfeer en hoort dus bij de voorspelling ?![]()
Heb soms ook het idee dat die hele meteorologie zo conservatief is als wat. In 2023 kunnen we AI essays laten schrijven en weet ik wat nog meer, maar de weersvoorspelling is overduidelijk weing beter of slechter dan in de jaren 90. Misschien op een paar details na.
Juist daarom vind ik dit ook zo bijzonder.quote:Op maandag 17 april 2023 10:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Daarom moet je ook altijd de weerkaartjes zelf bekijken. Dan zie je veel beter of een voorspelling robuust is of dat een kleine verandering het helemaal overhoop kan gooien.
Ik eis vanaf mei een ononderbroken zomer tm half september, om te compenseren voor al die kwakzalverij van de afgelopen weken. De weermensen waren nog slechter dan Jasper Cillissen gisteren.quote:Op maandag 17 april 2023 10:41 schreef byah het volgende:
Nou het mooie weer voor volgende week lijkt ook grotendeels verdwenen, dan maar de tweede week van de meivakantie mooi weer
Haquote:Op maandag 17 april 2023 10:41 schreef byah het volgende:
Nou het mooie weer voor volgende week lijkt ook grotendeels verdwenen, dan maar de tweede week van de meivakantie mooi weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
quote:Op maandag 17 april 2023 10:42 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik eis vanaf mei een ononderbroken zomer tm half september, om te compenseren voor al die kwakzalverij van de afgelopen weken. De weermensen waren nog slechter dan Jasper Cillissen gisteren.
Hoaxquote:Op maandag 17 april 2023 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, ik was zojuist even buiten..
EN IK HEB GEWOON ZON EN BLAUWE LUCHT GEZIEN
Livecam Assen TT: https://www.ttcircuit.com/de/cams/quote:
"Hartstikke normale HOLLANDSE lente"quote:Op maandag 17 april 2023 14:02 schreef Vigilance het volgende:
Dit worden de 3 uurtjes aan zonnig weer waardoor bepaalde lui de komende 3 grijze druilerige kutweken gaan roepen dat ik niet zo mag zeiken want het is heus wel zonnig geweest
Waar ergens?quote:Op maandag 17 april 2023 14:42 schreef INViCTuS het volgende:
Zo t/m ma: 11-9-8-9-11 in temperatuur![]()
![]()
Prima temperatuur voor december misschien
Dat staat nu bij de Duitse weersite. Uiteraard verandert dat nog wel, maar volgende week wel knake weer en wederom herfstquote:
Hier staan de temperaturen een graad of 4/5 hoger, want natuurlijk nog niet veel is, maar beter dan wat daar staat. Maar ja, dat is nog een week weg, eerst maar eens afwachten. 2 dagen vooruit weten ze het momenteel al niet goed te vertellen.quote:Op maandag 17 april 2023 15:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat staat nu bij de Duitse weersite. Uiteraard verandert dat nog wel, maar volgende week wel knake weer en wederom herfst
Ik denk dat het iets positiever uitpakt: 12-15 graden tot eind April. Niet heel denderend helaas.quote:Op maandag 17 april 2023 15:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat staat nu bij de Duitse weersite. Uiteraard verandert dat nog wel, maar volgende week wel knake weer en wederom herfst
Jou geven we volgende keer een ban op Fok! zolang je op vakantie bent.quote:Op maandag 17 april 2023 14:42 schreef INViCTuS het volgende:
Zo t/m ma: 11-9-8-9-11 in temperatuur![]()
![]()
Prima temperatuur voor december misschien
Sprite?quote:Op maandag 17 april 2023 16:31 schreef Pisces29 het volgende:
Naar huis gereden, warme auto, lammetjes in de wei, nu lekker met een 7up in de tuin in het zonnetje. Prima dag, lief dagboek.
Eerst nog even kou en sneeuw graagquote:Op maandag 17 april 2023 16:57 schreef ACT-F het volgende:
April doet wat die wil. Er is altijd kans op twintigers:
[ afbeelding ]
Voor nu is het een beetje zon, beetje wolken en een beetje droog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |