Natuurlijk hoop ik dat ze eruit komen want ik ben immers best tevreden met dit kabinet. Maar jij bent ook aan het hopen op wat anders.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik lees hier meer de hoop dan dan de acceptatie van de werkelijkheid.
[..]
Inderdaad, bovendien gaat niemand in zijn kaarten laten kijken. Dus concluderen dat ze er niet uitkomen is voorbarig.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, we hebben nog geen nieuwe 1e Kamer en totdat we die daadwerkelijk hebben en men posities heeft ingenomen is daar weinig van te zeggen.
Dat is toch geen pluche plakken?quote:Op donderdag 6 april 2023 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope en dat is het hele probleem.
Zie je dat zelf?
En dit is staatsrechtelijk vastgelegd? In welke wet kan ik dat terug vinden? En wanneer spannen de oppositie partijen een kort geding aan?quote:Op donderdag 6 april 2023 08:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Simpel. Hoewel Rutte anders beweert, is er geen sprake van eenheid van kabinetsbeleid. CDA steunt het coalitieakkoord tegelijk wel en niet. Dus het kabinet is wel maar ook niet gevallen. Rutte moet als regeringsleider zorg dragen voor de eenheid van kabinetsbeleid en Hoekstra tot de orde roepen. Dat doet hij niet, want als het CDA nu kleur moet bekennen valt het kabinet, worden het CDA en D66 gedecimeerd en is Rutte het premierschap waarschijnlijk kwijt.
Er wordt hier voor eigen gewin een loopje genomen met de regels en ik vind dat een kwalijke zaak.
Ik zat gisteren hiernaar te googlen, want ik was ook benieuwd. Kwam op de site parlement.com uit. Er zijn een paar situaties in de geschiedenis geweest waarin dit er ook niet was. Dus blijkbaar komt het vaker (zeldzaam) voor. https://www.parlement.com/id/vj1nc02fbcgc/homogeniteitsvereistequote:Op donderdag 6 april 2023 12:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En dit is staatsrechtelijk vastgelegd? In welke wet kan ik dat terug vinden? En wanneer spannen de oppositie partijen een kort geding aan?
Artikel 45 Grondwet.quote:Op donderdag 6 april 2023 12:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En dit is staatsrechtelijk vastgelegd? In welke wet kan ik dat terug vinden? En wanneer spannen de oppositie partijen een kort geding aan?
Dankjewel voor de artikelen, heb niet heel het debat gevolgd.quote:Op donderdag 6 april 2023 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Artikel 45 Grondwet.
Nederlandse rechters kunnen niet toetsen aan de Grondwet dus je kan dit niet aanvechten.
Verder staat er nog iets over in het Reglement van Orde van de ministerraad maar ik weet niet in hoeverre dat juridisch bindend is.
Dit is tijdens het debat allemaal voorbij gekomen. Rutte vindt echter dat de eenheid van het kabinetsbeleid niet in het geding is.
Omdat zolang de onderhandeling met het CDA nog niet heeft plaatsgevonden het CDA op papier nog steeds het beleid steunt. Dit terwijl Hoekstra officieus gewoon aangeeft dit niet te steunen en voor 2035 is.quote:Op donderdag 6 april 2023 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Rutte vindt echter dat de eenheid van het kabinetsbeleid niet in het geding is.
Hoe dan? Laat mij raden, de aloude CDA methode om maar weer geitenpaadjes op te gaan en doelpalen te verschuiven naar een latere datum, exact de methode waardoor we nu het land bijna op slot hebben zitten dankzij decennia van CDA landbouwbeleid.quote:
Vrijwillig uitkopen en samen richting de afbouw van de intensieve landbouw. Dat laatste met (financile) ondersteuning van de overheid. Dat zijn geen geitenpaadjes, dat is de weg die 25 jaar geleden al ingeslagen had moeten worden.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe dan? Laat mij raden, de aloude CDA methode om maar weer geitenpaadjes op te gaan en doelpalen te verschuiven naar een latere datum, exact de methode waardoor we nu het land bijna op slot hebben zitten dankzij decennia van CDA landbouwbeleid.
Oh, samen. En als vrijwillig niet genoeg zoden aan de dijk zet? Dan komt "innovatie" zeker weer uit de kast?quote:Op donderdag 6 april 2023 18:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vrijwillig uitkopen en samen richting de afbouw van de intensieve landbouw. Dat laatste met (financile) ondersteuning van de overheid. Dat zijn geen geitenpaadjes, dat is de weg die 25 jaar geleden al ingeslagen had moeten worden.
Glyfosaat/Roundup is goedkoper. Denk ik.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:19 schreef Japepk het volgende:
In het AD (in elk geval BN de Stem) stonden vandaag 'tips van grootmoeder' over innovatie in de landbouw, zoals klaver zaaien tussen het gras en meer van dat soort dingen. Waarom wordt dat niet massaal gedaan dan?
Je bent dan net iets minder productief. Tenminste, op korte termijn. Op lange termijn is het wel beter voor je land. Maar wie denkt er nog aan de lange termijn?quote:Op donderdag 6 april 2023 18:19 schreef Japepk het volgende:
In het AD (in elk geval BN de Stem) stonden vandaag 'tips van grootmoeder' over innovatie in de landbouw, zoals klaver zaaien tussen het gras en meer van dat soort dingen. Waarom wordt dat niet massaal gedaan dan?
Biologische boeren doen dat vaak. Zij mogen minder bemesten en met klaver leg je meer stikstof vast. De bodem moet de klaver wel accepteren. Niet elke bodem is geschikt.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:19 schreef Japepk het volgende:
prachtig hoe stadsche mensen menen de landbouwer te moeten vertellen hoe hij moet gaan boeren zonder stikstof korrels te strooien , zelf hebben ze eeen prima inkomenquote:Op donderdag 6 april 2023 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bent dan net iets minder productief. Tenminste, op korte termijn. Op lange termijn is het wel beter voor je land. Maar wie denkt er nog aan de lange termijn?
https://hierinsalland.nl/(...)-meer-vitale-vogels/quote:Op donderdag 6 april 2023 19:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
prachtig hoe stadsche mensen menen de landbouwer te moeten vertellen hoe hij moet gaan boeren...
Jouw methodes zijn gewoon al meer dan 25 jaar achterhaald, biologisch boeren is ook wat de WUR aan jonge boeren leert.quote:Overigens is de bioboer in deze droogtetijden ook beter af dan de gangbare boer. Biologische boeren merken dat het organische materiaal in de grond, zoals plantenwortels, meer vocht vasthouden, waardoor de bodem minder snel uitdroogt. Bij gangbare boeren zit er nagenoeg geen organisch materiaal in de grond, die moeten het hebben van mest en kunstmest.
Dit is echt ongeloofelijk kul, kletspraatquote:Op donderdag 6 april 2023 19:30 schreef Hanca het volgende:
Overigens is de bioboer in deze droogtetijden ook beter af dan de gangbare boer. Biologische boeren merken dat het organische materiaal in de grond, zoals plantenwortels, meer vocht vasthouden, waardoor de bodem minder snel uitdroogt. Bij gangbare boeren zit er nagenoeg geen organisch materiaal in de grond, die moeten het hebben van mest en kunstmest.
Nee, het is bewezen waar. Daarom stort nu de Nederlandse natuur ook in. Bemesten (stikstof dus) houdt wortels kort. Dat inzicht is er inmiddels. Iemand die dus ook echt het beste wil voor een meerjarige plant of van een boom, zal die na een goede start ook niet meer bemesten. Vaak bemesten is echt een totaal achterhaalde methode.quote:
Alles wat ik zeg is wetenschappelijk onderbouwd. Die bron net ook. Maar jij doet het weer bronloos af als 'kletspraat' of 'lachwekkend'. Dat jij geen enkele wetenschappelijke bron over landbouw van de laatste 25 jaar hebt gelezen is inmiddels duidelijk, ik wel.quote:
https://hierinsalland.nl/(...)-meer-vitale-vogels/quote:Dat is een groot risico voor de toekomstige landbouw, stelt de brancheorganisatie van de biologische sector Bionext in de ‘Greenpaper Bodem’: “Intensief gebruik van de bodem, zoals het gebruik van bestrijdingsmiddelen, overmatig gebruik van (kunst)mest, intensieve teelten en zware machines, beschadigt de bodem. Een uitgeputte bodem heeft ook gevolgen voor de kwaliteit van onze voeding en de voedingswaarden van ons voedsel. Zo nam het gehalte calcium in broccoli tussen 1985 en 2002 met 73% af. In bonen nam in diezelfde periode de hoeveelheid vitamine B6 af met 77% en in appels nam het gehalte vitamine C met 60% af (Rli, 2020).”
Nederland is als enige in europa heel druk met stikstof , terwijl de echte problemen genegeerd wordenquote:Op donderdag 6 april 2023 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alles wat ik zeg is wetenschappelijk onderbouwd. Die bron net ook. Maar jij doet het weer bronloos af als 'kletspraat' of 'lachwekkend'. Dat jij geen enkele wetenschappelijke bron over landbouw van de laatste 25 jaar hebt gelezen is inmiddels duidelijk, ik wel.
We hebben ons voedsel met die intensieve landbouw vernietigd:
[..]
https://hierinsalland.nl/(...)-meer-vitale-vogels/
Wow, dat filmpje... Die Hermans is echt compleet ongeschikt.quote:Op zaterdag 8 april 2023 07:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland is als enige in europa heel druk met stikstof , terwijl de echte problemen genegeerd worden
Ach had ie maar een functie elders he, nu moeten we steeds nadenken
Kabinet Rutte is alleen maar druk met de mensen die geen huis kopen en wel sparen zo ZWAAR mogelijk te belasten en tegelijk niet bouwen en heel veel immigranten binnen zien te krijgen
Rutte verzamelt graag mensen en partijen om hem heen die nog minder snappen en doen dan hijzelfquote:Op zaterdag 8 april 2023 20:03 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Wow, dat filmpje... Die Hermans is echt compleet ongeschikt.
Totaal ongeschikt die moet op een kinderdagverblijf gaan werken of zoquote:Op zaterdag 8 april 2023 20:03 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Wow, dat filmpje... Die Hermans is echt compleet ongeschikt.
weinig dingen VERMOEIENDER dan halfies die video’s uploaden en dan WILLEKEURIG woorden in hoofdletters zetten.quote:Op zaterdag 8 april 2023 07:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland is als enige in europa heel druk met stikstof , terwijl de echte problemen genegeerd worden
Ach had ie maar een functie elders he, nu moeten we steeds nadenken
Kabinet Rutte is alleen maar druk met de mensen die geen huis kopen en wel sparen zo ZWAAR mogelijk te belasten en tegelijk niet bouwen en heel veel immigranten binnen zien te krijgen
zonder verantwoording, boterhammen smeren of pennen uitdelen ofzoquote:Op zaterdag 8 april 2023 20:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Totaal ongeschikt die moet op een kinderdagverblijf gaan werken of zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |