Nu moest ik hardop lachen. Ik zou de mensen met haar naam in Nederland de kost niet willen gevenquote:Op woensdag 29 maart 2023 09:16 schreef Aure het volgende:
Ik heb inderdaad ergere dromen gehadIk denk dat het grappigste was dat amaranta in mijn droom een oerhollandse naam had. En 4 kinderen. En ik ging chocoladeletters voor ze kopen
Ben je daarmee bij de huisarts geweest? Want als je bijna niks ziet, lijkt me dat wel een reden om al dan niet nogmaals contact op te nemen met de huisarts... Beterschapquote:Op dinsdag 28 maart 2023 17:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
Mijn oog is nog zo slecht, ik zit hier met 1 oog dat gewoon niets ziet en een ander oog dat moe is van het overcompenseren en ondertussen ook ontstoken is. Ik heb nooit een cursus blindtypen gehad maar het gaat mij eigenlijk beter af dan ik had verwacht![]()
Hoe gaat het bij jou @:bami ?
Zijn er genoeg in Nederland met die naam toch?quote:Op woensdag 29 maart 2023 09:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Nu moest ik hardop lachen. Ik zou de mensen met haar naam in Nederland de kost niet willen geven
Ik heb overigens echt geen flauw idee hoe ze in het echt heet, maar een oerhollandse naam past totaal niet bij het beeld wat ik van haar heb. En ik weet natuurlijk wel dat ze niet in NL is geborenquote:Op woensdag 29 maart 2023 09:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Nu moest ik hardop lachen. Ik zou de mensen met haar naam in Nederland de kost niet willen geven
Ja, mijn ex heet ook zoquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Zijn er genoeg in Nederland met die naam toch?
Dat denk ik inderdaad ook, alhoewel Mohammed vast ook hoog scoort. Maar ik weet niet of die naam ook aan vrouwen gegeven wordt, dus misschien wint amaranta's naam welquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:24 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is dat een van de meest voorkomende namen ter wereld.
Doe me gerust een pm. Mijn kinderen hebben vrij internationale namen en m’n dog heet Joep.quote:Op woensdag 29 maart 2023 09:16 schreef Aure het volgende:
Ik heb inderdaad ergere dromen gehadIk denk dat het grappigste was dat amaranta in mijn droom een oerhollandse naam had. En 4 kinderen. En ik ging chocoladeletters voor ze kopen
quote:Op woensdag 29 maart 2023 10:38 schreef amaranta het volgende:
Oh ikzelf. Ik heet zoals de moeder van “je zus”
Dit en dat ik bij nummer 4 twijfelde of het om de Spaanse variant ging zeg maar, of ook onze Nederlandse Joséquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:41 schreef SQ het volgende:
Wat me wel intrigeert is dat ik de #2 naam van de wereld niet eens kende
Gelukkig, ik ben niet gekquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:42 schreef amaranta het volgende:
Officieel heb ik een samengestelde voornaam.
Waarbij het 2e deel van mijn voornaam “die van Troje” is.
Die staat ook hoog in de ranking trouwens.quote:Op woensdag 29 maart 2023 10:42 schreef amaranta het volgende:
Waarbij het 2e deel van mijn voornaam “die van Troje” is.(zonder H)
In mijn hoofd is het nu iets heel raars aan het worden:quote:Op woensdag 29 maart 2023 10:42 schreef amaranta het volgende:
Waarbij het 2e deel van mijn voornaam “die van Troje” is.(zonder H)
De vrouwelijke voornaam, de dochter van Zeus.quote:Op woensdag 29 maart 2023 10:45 schreef BE het volgende:
[..]
In mijn hoofd is het nu iets heel raars aan het worden:
[ afbeelding ] - [ afbeelding ]
::D Ik zie nu pas je aanvulling '(zonder H)' dat stond er eerst niet toch?
Dit zou best wel een leuk topic worden. Voornamen in plaatjes weergeven en dan raden wat het moet zijnquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:45 schreef BE het volgende:
[..]
[ afbeelding ] - [ afbeelding ]Ik zie nu pas je aanvulling '(zonder H)' dat stond er eerst niet toch?
Ik zit hier echt zo hard te lachen in mijn eentje!
Ja, nu er staat 'Zonder de H' viel mijn kwartje ook, maar eerst stond er alleen 'die van Troje'.quote:Op woensdag 29 maart 2023 10:46 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
De vrouwelijke voornaam, de dochter van Zeus.
Ja toch? Tip-top topic waardig!quote:Op woensdag 29 maart 2023 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit zou best wel een leuk topic worden. Voornamen in plaatjes weergeven en dan raden wat het moet zijn
Ik kan geen afbeelding van god vinden voor dit raadspelquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit zou best wel een leuk topic worden. Voornamen in plaatjes weergeven en dan raden wat het moet zijn
S heeft maandag een horloge van One2Track gekregen voor haar verjaardagquote:Op dinsdag 28 maart 2023 22:53 schreef LeSage het volgende: Vast al eens eerder besproken, maar hebben jullie een GPS-horloge voor je kind en welk merk, tevreden ermee? Wij zijn aan het oriënteren, zeker omdat we de komende tijd regelmatig naar de camping gaan en het fijn zou zijn als ze daar rond kunnen steppen en toch ons kunnen bereiken als er iets is.
Alleen mijn laatste wordt wel lastig hoor.quote:
Ja dat zei ikquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goeie gok dus
Wel bizar dat ik de nummer 2 naam ter wereld nog nooit gehoord heb
That's what she said (@SQ )quote:Op woensdag 29 maart 2023 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goeie gok dus
Wel bizar dat ik de nummer 2 naam ter wereld nog nooit gehoord heb
@SQ had het mij al verklaptquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:38 schreef amaranta het volgende:
Oh ikzelf. Ik heet zoals de moeder van “je zus”
Die noem ik hier op fok mex. Dus dat snap ik. Maar hij heetquote:
Ja ja, ik kwam even niet verder dan de eerste voornaam van de ex van troelquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Kom jij niet uit het katholieke zuiden? Zat mannen die zulke namen dragen hier
Dezequote:Op woensdag 29 maart 2023 11:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ja ja, ik kwam even niet verder dan de eerste voornaam van de ex van troel
Ik ook om deze reactie... en omdat ik ook gelijk aan t paard dachtquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:45 schreef BE het volgende:
[..]
[ afbeelding ] - [ afbeelding ]Ik zie nu pas je aanvulling '(zonder H)' dat stond er eerst niet toch?
Ik zit hier echt zo hard te lachen in mijn eentje!
Weet je niet van wie die katten zijn? Of zijn het zwerfkatten?quote:Op woensdag 29 maart 2023 13:51 schreef exode het volgende:
Mijn 4e voornaam is ook de moeder van je zus, net zoals de 3e voornaam van mijn broer en de 5e (!) van mijn zus.
Jaja, katholieke Brabant dus.
Mijn vader heette officieel Dionyseus Bartolomeus en zijn jongere broer Bartolomeus Dionyseus. Mijn vader werd door zijn familie en vrienden eerst Din genoemd en dat werd wat later Dennis.
Als mijn oma Dionyseus tegen hem zei, wist hij dat ie moest rennen anders kreeg hij een slipper naar zijn hoofd.
Oh en op zoek naar een luchtbuks, er zijn 2 katten in de straat die al 5 nachten op rij ruzie hebben en het soort ruzie wat de hele straat wakker maakt. Ik ben al 1 keer in pj de straat op gegaan en water naar ze gegooid, maar dat maakt dus geen indruk, vannacht was het weer raak.
Nee, er lopen best wat katten in de wijk, ik ken alleen mijn eigen kat en de katten van de overburen. Die waren het volgens mij niet. Maar goed, nacht, donker, ik herken dan mijn eigen kat amper meer.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:30 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Weet je niet van wie die katten zijn? Of zijn het zwerfkatten?
Mijn lief ook inderdaadquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Kom jij niet uit het katholieke zuiden? Zat mannen die zulke namen dragen hier
Ik dacht altijd dat de moeder van mijn vader zo heette (nummer 11) maar daar kwam nog een “e” achteraanquote:Op woensdag 29 maart 2023 14:27 schreef arvensis het volgende:
U.’s tweede naam staat op 11.
En nummer 704: zijn er serieus zoveel mensen die “A” heten?
Moordlustige tiener in pretty little Liarsquote:Op woensdag 29 maart 2023 14:27 schreef arvensis het volgende:
U.’s tweede naam staat op 11.
En nummer 704: zijn er serieus zoveel mensen die “A” heten?
Streep? Nee. Hooguit een koppelteken tussen naam 1 en 2quote:Op woensdag 29 maart 2023 18:12 schreef Aure het volgende:
Mijn jongste staat ook in de lijst zag ik. Maar de oudste niet.
Maar is jouw naam dan eigenlijk wel met een streepje op die ene letter? @:amaranta
Mijn oma heette ook Aliequote:Op woensdag 29 maart 2023 16:09 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de moeder van mijn vader zo heette (nummer 11) maar daar kwam nog een “e” achteraan.
De conclusie is dat er gewoon teringveel spanjolen op deez aard zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2023 17:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
31, tevens de naam van mijn moeder, en 32 is mijn vaders naam. Al noemt iedereen hem Paco
quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:09 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de moeder van mijn vader zo heette (nummer 11) maar daar kwam nog een “e” achteraan.
Mijn oma heette Sinforosa. Ik denk dat haar ouders haar haatten.quote:Op woensdag 29 maart 2023 19:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn oma heette ook Alie
Officiële naam "Aaltje"
En Mo’squote:Op woensdag 29 maart 2023 19:08 schreef SQ het volgende:
[..]
De conclusie is dat er gewoon teringveel spanjolen op deez aard zijn.
Mijn tante Zus was een nonquote:Op woensdag 29 maart 2023 19:51 schreef exode het volgende:
De zus van mijn oma heette Zus en mijn moeder zei tegen haar dus tante Zus.
En hoe de andere zus heette heb ik nooit geweten, die werd altijd de non genoemd, want ja, ze was dus een non.
Wonderlijke gesprekken waren dat altijd.
Ja toch wel. Wel een aan het water want bijna alle campings zaten al vol natuurlijk, maar we staan er ver genoeg vanaf.quote:Op woensdag 29 maart 2023 20:01 schreef exode het volgende:
Heb je eigenlijk al een camping gevonden SQ?
Ok.quote:Op woensdag 29 maart 2023 20:15 schreef amaranta het volgende:
Als een groep 3er een mop verteld.
Juf, waarom duurde het 3 maanden voordat de cowboy wegging?
Ik: omdat hij aan het wachten was tot het lente was?
Kind: nee, het paard heette vrijdag
Ik: HAHAHAHA GOEDE GRAP
Ik ken toevallig de echte mop, en die gaat zo:quote:
De mijne heet S.S. dus ik liet hem steeds ''voornaam achternaam slist'' zeggenquote:Op woensdag 29 maart 2023 20:06 schreef Leandra het volgende:
Soneal heeft sinds vandaag een (blok)beugel, en nou is het uitspreken van sommige letters wat lastig, de D komt er vooral nog niet goed uit, dus ik heb hem gezegd dat hij "Domme doos" tegen mij mag zeggen... hij oefent goed
Is dat net zo'n soort gewoonte als dat José Pepe wordt genoemd? Iets met een bijbelse afkorting, ik ben de details vergeten.quote:Op woensdag 29 maart 2023 17:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
31, tevens de naam van mijn moeder, en 32 is mijn vaders naam. Al noemt iedereen hem Paco
Wel fijn dat jullie wat gevonden hebben, niet te ver rijden?quote:Op woensdag 29 maart 2023 20:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja toch wel. Wel een aan het water want bijna alle campings zaten al vol natuurlijk, maar we staan er ver genoeg vanaf.
(Echt wat hatelijk is dat toch, dat zelfs campings al een jaar tevoren vol zitten)
Ja, zelfde strekking.quote:Op woensdag 29 maart 2023 20:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Is dat net zo'n soort gewoonte als dat José Pepe wordt genoemd? Iets met een bijbelse afkorting, ik ben de details vergeten.
Nou. Oké. Ik heet dus met mijn 2e naam E.lenaquote:Op woensdag 29 maart 2023 21:00 schreef Smart_ass het volgende:
Die koosnaampjes klinken zo lief. Een goede vriend van mij (uit Venezuela) noemt onze dochter ook steevast Yarita.
Maakt me niet zoveel uit eerlijk gezegd. Zo vaak zie ik die mensen niet.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:04 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik kan me voorstellen dat het misschien op een bepaalde leeftijd niet leuk meer is.
M.Elenita of alleen Elenita?quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou. Oké. Ik heet dus met mijn 2e naam E.lena
Maar mijn moeder heet dus ook zo. Ik word tot op de dag van vandaag door haar vriendinnen Elenita genoemd.
quote:Op woensdag 29 maart 2023 20:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
"Zij heet Alie, zeg maar Aal". Ik kan het woord voor woord meezingenFout liedje wel.
quote:Op woensdag 29 maart 2023 20:22 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
De mijne heet S.S. dus ik liet hem steeds ''voornaam achternaam slist'' zeggen
En gelukkig kan hij er ook gewoon UITquote:Op woensdag 29 maart 2023 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
De S is idd ook wel een dingetje.... Omme Oofjj is het nu ongeveer
Gelukkig had hij eergisteren zijn spreekbeurt.
Netjes!quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:35 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
En gelukkig kan hij er ook gewoon UIT
S had vanmiddag weer controle, een whopping 19.4 uur gemiddelde draagtijd
Verstandige keuze!quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Netjes!
Dat hij uit kan is idd wel lekker, hij kon kiezen tussen eerst een blokbeugel en daarna slotjes, of vanaf het begin een slotjesbeugel met daaraan veren...... nah, lekker eerst die blokbeugel.
En Indiërs, gezien die onbekende #2.quote:Op woensdag 29 maart 2023 19:08 schreef SQ het volgende:
[..]
De conclusie is dat er gewoon teringveel spanjolen op deez aard zijn.
Mijn oma heette Aleida, roepnaam Leida. Maar haar familie noemde haar Manniequote:Op woensdag 29 maart 2023 20:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Is dat net zo'n soort gewoonte als dat José Pepe wordt genoemd? Iets met een bijbelse afkorting, ik ben de details vergeten.
quote:Op donderdag 30 maart 2023 09:28 schreef Quoi het volgende:
Sjonge jonge, what are the odds?
Neem 2 superleuke lieve kinderen op 1 basisschool. Ze zijn 6 en 5 en krijgen 'verkering', dat wil zeggen: geven elkaar kusjes, sturen elkaar kaartjes met hartjes en zwaaien naar elkaar bij het buitenspelen (en minecraften met de broer van....). Van de een krijgt de moeder borstkanker en nu heeft 'de moeder van' een hersentumor die er niet helemaal uit kan worden gehaald.
Ik word hier even zo verdrietig van. Twee kinderen wiens onbezorgdheid voorbij is. Ze doen het supergoed hoor en kinderen zijn zo flexibel als wat, maar toch.
/evenspuien
En nu koffie
Bizar...quote:Op donderdag 30 maart 2023 09:28 schreef Quoi het volgende:
Neem 2 superleuke lieve kinderen op 1 basisschool. Ze zijn 6 en 5 en krijgen 'verkering', dat wil zeggen: geven elkaar kusjes, sturen elkaar kaartjes met hartjes en zwaaien naar elkaar bij het buitenspelen (en minecraften met de broer van....). Van de een (c'est moi) krijgt de moeder borstkanker en nu heeft 'de moeder van' een hersentumor die er niet helemaal uit kan worden gehaald.
Ik word hier even zo verdrietig van. Twee kinderen wiens onbezorgdheid voorbij is. Ze doen het supergoed hoor en kinderen zijn zo flexibel als wat, maar toch.
/evenspuien
En nu koffie
Da's een Chinese naam, kennelijkquote:Op donderdag 30 maart 2023 09:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En Indiërs, gezien die onbekende #2.
quote:Op donderdag 30 maart 2023 09:28 schreef Quoi het volgende:
Neem 2 superleuke lieve kinderen op 1 basisschool. Ze zijn 6 en 5 en krijgen 'verkering', dat wil zeggen: geven elkaar kusjes, sturen elkaar kaartjes met hartjes en zwaaien naar elkaar bij het buitenspelen (en minecraften met de broer van....). Van de een (c'est moi) krijgt de moeder borstkanker en nu heeft 'de moeder van' een hersentumor die er niet helemaal uit kan worden gehaald.
/evenspuien
En nu koffie
Ohquote:Op donderdag 30 maart 2023 09:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Da's een Chinese naam, kennelijk
En ik ken best een hoop Chinezen (en Indiërs trouwens ook) en toch heb ik die naam nooit gehoord
Meh. Dat is ook gewoon heel erg stom.quote:Op donderdag 30 maart 2023 09:28 schreef Quoi het volgende:
/evenspuien
En nu koffie
Dat had je van te voren toch ook wel kunnen bedenken?quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:08 schreef Bami het volgende:
[..]
Meh. Dat is ook gewoon heel erg stom.
Even iets heel erg anders; paasei met salt 'n pepper smaak raad ik af.
quote:Op donderdag 30 maart 2023 11:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat had je van te voren toch ook wel kunnen bedenken?
Desalniettemin bedankt voor de waarschuwing
De arts die erbij was heeft hem gelijk gecontroleerd. Hij viel volgens mij op z’n hoofdquote:Op donderdag 30 maart 2023 12:53 schreef Aure het volgende:
Oh jeetje dat is schrikken amaranta! Heeft hij zich niet bezeerd bij de val?
Ah neee..... flauwgevallen wegens de spanning?quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:22 schreef amaranta het volgende:
Nou, ik had net even een spannend moment.
Mijn zoon werd gevaccineerd. Komen we buiten staat daar de moeder van zijn beste vriend. En mijn zoon stond naast me.
We waren even aan het kletsen over de vaccinatie, valt mijn zoon ineens als een plank achterover. Hij zei al binnen dat hij zich wat slapjes voelde en dat hij ineens minder goed hoorde.
Snel naar binnen gerend en hulp gehaald.
Maar nu gaat het wel goed weer denk ik.
Goed! Ik heb wel de volle bak gehad afgelopen (bijna) anderhalf jaar. Ik rond binnen 4 weken mijn laatste(!) chemo af. Ik kan met deze reeks bijna alles doen, dus mag ik mijn handjes knijpen. En dan 19 juni voor de borstreconstructie, een operatie van ca. 8 uur, dus nog even niet juichen, maar erna ben ik echt 'klaar'.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:51 schreef Aure het volgende:
Quoi![]()
Hoe gaat het nu met jouzelf eigenlijk?
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 30 maart 2023 13:47 schreef Troel het volgende:
Zeer waarschijnlijk dalende bloeddruk. Heb ze met bosjes om zien gaan bij de coronavaccinaties, vooral als het vies warm was op de priklocatie. 2 minuten later nietsmeer aan de hand enzo.
Gelukkig kon hij meteen nagekeken worden!
Chocolade met salt 'n pepper smaak? Ik zou sowieso al niet zo geneigd zijn om dat te proeven, maar bedankt voor de waarschuwingquote:Op donderdag 30 maart 2023 11:08 schreef Bami het volgende:
[..]
Dat is schrikkenquote:Op donderdag 30 maart 2023 12:22 schreef amaranta het volgende:
Mijn zoon werd gevaccineerd. Komen we buiten staat daar de moeder van zijn beste vriend. En mijn zoon stond naast me.
We waren even aan het kletsen over de vaccinatie, valt mijn zoon ineens als een plank achterover. Hij zei al binnen dat hij zich wat slapjes voelde en dat hij ineens minder goed hoorde.
Damnquote:Op donderdag 30 maart 2023 12:22 schreef amaranta het volgende:
quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:35 schreef hilliebillie het volgende:
En bami, die smaak klinkt ook wel echt heel goor eigenlijk. Die zou ik hebben weggegeven of weggegooid. Ik neem de calorieën liever met veel smaak, anders vind ik het zonde
quote:Op donderdag 30 maart 2023 14:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Chocolade met salt 'n pepper smaak? Ik zou sowieso al niet zo geneigd zijn om dat te proeven, maar bedankt voor de waarschuwing.
Jamin zeker? Zag ze liggen tussen de 50 smakenquote:Op donderdag 30 maart 2023 11:08 schreef Bami het volgende:
[..]
Yess klopt.quote:Op donderdag 30 maart 2023 14:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Jamin zeker? Zag ze liggen tussen de 50 smaken
Groot gelijk dat je dan dit moment daarvoor paktquote:Op donderdag 30 maart 2023 14:18 schreef Bami het volgende:
[..]Terecht wel. Dit is het eerste jaar dat ik mezelf heb toegestaan 1 van elke smaak te kopen bij de jamin. Wilde ik al jaren maar was niet goed voor mij en mijn figuur dus nooit gedaan. Momenteel snoep ik als een malle en val ik nog steeds kleine beetjes af (yay voor borstvoeding) dus dit leek me een uitgelezen kans om het eindelijk wel eens te doen. Maar dit paaseitje had ik wel kunnen missen idd.
Mag ik je een pb sturen?quote:Op donderdag 30 maart 2023 14:24 schreef exode het volgende:
Dat is schrikken amaranta, gelukkig nu weer goed.
Nijna, yes, ik sport 2 keer per week met een personal trainer en ik heb een strikt voedingsschema. Dus paaseieren zijn uit de boze.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Mushanga71 op 02-04-2023 11:44:20 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:06 schreef Aure het volgende:
Fijn dat het rustig is mush, maar snap dat het spannend blijft. Duimen.
Even iets heel anders.. Hoeveel betalen jullie de 15-jarige oppas?
Bronquote:musj, proem: geslachtsorgaan vrouw
Ook:
musjbusj: schaamhaar (vrouwelijk)
Paar jaar geleden heb ik volgens mij op nibud ofzo gekeken om te kijken wat een beetje gangbaar is en volgens mij hebben we het ook aan de moeder van dat meisje (collega van mijn man) gevraagd toen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:06 schreef Aure het volgende:
Pand P is wel leuk. Bestaat dat nog?quote:Op donderdag 30 maart 2023 20:50 schreef Nolita het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Weet iemand een leuke lunch gelegenheid in de buurt van het Parktheater in Eindhoven? We zijn met 3 kinderen tussen 4-6 jaar en willen na afloop van de show samen lunchen.
¤3,50quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:06 schreef Aure het volgende:
Tis ook een soort maismeelpuddingquote:
Nou, win win situatie dusquote:Op donderdag 30 maart 2023 22:10 schreef Aure het volgende:
Ach ja, ik ben allang blij. Het was een rottijdstip (rond etenstijd) en nu kon ik wel de theatervoorstelling van de kleuter bijwonenHet had een erg hoog schattigheidsgehalte.
En de jongste en oppas hebben ook een gezellige (korte) tijd samen gehad. Dus die gaan we wel vaker vragen
Ja, de tijd vliegt idd...quote:Op donderdag 30 maart 2023 23:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Klopt helemaal @:Leandra Het gekke is, aan de ene kant vliegt de tijd en aan de andere kant gaat het zo traaaag. Weet niet, rare tijd.
Hoe gaat het met jouw schoondochter?
Boh, das nare pijn😖 Fijn dat het nu beter gaat. Tis altijd maar weer afwachten welke kwalen de kop opsteken.quote:Op donderdag 30 maart 2023 23:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, de tijd vliegt idd...
Schoondochter gaat goed, had veel last van haar bekken maar dat gaat ook stukken beter.
Ze ziet er met 24(?) weken wel hoogzwanger uit, maar dat was bij de vorige zwangerschap ook zo, dat het met 13 weken al niet meer te verbergen was
Beterschap voor Juul!quote:Op vrijdag 31 maart 2023 15:30 schreef exode het volgende:
Vanochtend een bericht van de juf van Juul dat er meerdere kinderen in de klas waterpokken hebben en ja hoor, Juul heeft inmiddels ook een bult of 20. Nog geen jeuk.
Middeltjes al in huis, fijn dat ze het nu heeft en niet in Disney of zo.
En heeft iemand tips voor groeipijn? B heeft het in 1 voet, vannacht ook weer huilend bij ons in bed. Zo sneu voor het jochie. Hij zegt zelf dat warmte helpt, maar zijn ouderwetse kruik is einde nacht wel afgekoeld, dus misschien zo'n stoov kruik. (ook fijn voor de komende scouting kampen)
Kortom, tips, ervaringen, fijn!
Voor het slapen of 's nachts als hij er wakker van wordt?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 15:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
Beterschap voor Juul!
Ik zou B pcm geven.
Herkenbaar, Sticker had er ook enorme last van. Masseren hielp hier wel.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 15:30 schreef exode het volgende:
Vanochtend een bericht van de juf van Juul dat er meerdere kinderen in de klas waterpokken hebben en ja hoor, Juul heeft inmiddels ook een bult of 20. Nog geen jeuk.
En heeft iemand tips voor groeipijn? B heeft het in 1 voet, vannacht ook weer huilend bij ons in bed. Zo sneu voor het jochie. Hij zegt zelf dat warmte helpt, maar zijn ouderwetse kruik is einde nacht wel afgekoeld, dus misschien zo'n stoov kruik. (ook fijn voor de komende scouting kampen)
Masseren, masseren en nog eens masseren. Oja, en masserenquote:Op vrijdag 31 maart 2023 15:30 schreef exode het volgende:
Masseren gaat lukken.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 16:18 schreef Quoi het volgende:
[..]
Masseren, masseren en nog eens masseren. Oja, en masseren![]()
Het was een hele periode zo, maar ging weer over. Succes. Ik herinner me tijdens de zomervakantie nachtelijke masseersessies van zijn onderbenen, in de camper
Niet over nagedacht, goed om te weten. Hij krijgt 1 van onze slaapzakken mee, die zijn tot -10 comfortabel, dus hopelijk niet koud. Was inderdaad meer voor zijn voet.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 16:29 schreef FlyingFish het volgende:
Voor scoutingkampen zou ik nooit een kruik aanraden Exode. Ik weet niet hoe hufterproof die dingen zijn, maar ik zou zo’n duur ding nooit meegeven. Welpen springen en lopen over elkaars luchtbedden en gooien met kussens/knuffels. Plus dat hij niet opgeladen zal worden op een kamp. Ik geef ouders altijd de tip: geef niets mee dat je perse heel terug wilt krijgen, en sowieso geen elektronica. Dan kun je beter investeren in een goede slaapzak en een thermomatje als het je om de kou gaat.
Verder geen tips helaas. Ik zou zelf mijn kind extra banaan laten eten omdat dat bij mij bij kramp tijdens de zwangerschap erg goed werkte en ik kramp in dezelfde soort categorie vind vallen. Maar dat is puur gevoel.
Voor het slapen gaanquote:Op vrijdag 31 maart 2023 15:52 schreef exode het volgende:
[..]
Voor het slapen of 's nachts als hij er wakker van wordt?
Pcm of massage en jullie hebben alledrie weer een nachtje rustquote:Op vrijdag 31 maart 2023 16:46 schreef exode het volgende:
Bedankt voor de tips, we gaan het testen. Vannacht hielp tussen ons in kruipen in de mama sandwich gelukkig ook goed. Maar dan slapen we alledrie niet dus het is niet bepaald een duurzame oplossing.
Met Juul gaat het goed hoor, ze huppelt vrolijk rond en behalve die bultjes is er niets wat op waterpokken wijst. Geen koorts of ander ongemak.
Die van mij is bijna jarig en mag dan weer onderhandelen over de hoogte van zijn zakgeld. Hij is goed op weg met zijn onderzoek voor argumenten voor zakgeldverhogingquote:Op vrijdag 31 maart 2023 16:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh, en zoon wil loonsverhoging. Van 4 naar 5 euro per uurTis maar goed dat ie zo af en toe meehelpt op de zaak
Hopelijk heeft Juul er niet teveel last van, waterpokken niks aan...quote:Op vrijdag 31 maart 2023 15:30 schreef exode het volgende:
Haha cheers.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:54 schreef Phaidra het volgende:
Na een kinderfeestje heb je sowieso recht op een drankje. Of 2. Wat hebben jullie gedaan?
Wij hadden vorig weekend het feestje van de jongste. Hij wilde glowgolfen. Dus dat gedaan plus speelhel + patatjes na afloop. Was leuker dan ik had verwacht!
Al ruim een jaar.. zijn vader is jarig. Ze heeft de taart gemaaktquote:
Er komt wekelijks wat mee naar huis. Ze maken het op school.quote:
Super gaafquote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:18 schreef Vicky het volgende:
[..]
Er komt wekelijks wat mee naar huis. Ze maken het op school.
[ afbeelding ]
Dit was de kerstkaart van 2021
Ik strijk regelmatig met de hand over mijn hard, maar niet altijd. En zolang daar boos over gedaan wordt, denk ik dat vooral die jongste nog maar wat vaker door de regen moet fietsenquote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:54 schreef Vicky het volgende:
Herkenbaar @:Nijna. Mijn man streek met zijn hand over zijn hart.
Proost @:donna
T en ik doen zo weer een Disney filmavond. A is trainen, M is kaarten. Het wordt Finding Nemo en en daarna Finding Dory.
Mijn oor is daarstraks dicht gegaan. Rete irritant. Als iemand praat suist en fluit het. Zo maar aan de neusspray.
Wat zijn jullie weekendplannen?
Morgen boodschappen doen,hopelijk de nieuwe raambekleding ophangen, A naar dr vriendje brengen en daarna plof op de bank. Zondagmiddag T helpen met haar folderwijk. Misschien gaat ze in de ochtend de duinenmars lopen met een vriendinnetje.
Hopelijk wordt het zondag een beetje redelijk weer.
Heb je geluk dat hij dat alleen met zn verjaardag doetquote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:46 schreef Hupje het volgende:
[..]
Die van mij is bijna jarig en mag dan weer onderhandelen over de hoogte van zijn zakgeld. Hij is goed op weg met zijn onderzoek voor argumenten voor zakgeldverhogingIk vind dat proces zó leuk
Niet te hart strijken hoor!quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik strijk regelmatig met de hand over mijn hard, maar niet altijd.
#Teamsnotquote:Op zaterdag 1 april 2023 10:52 schreef exode het volgende:
Ik zit volledig vol met snot, bluh, die eeuwigdurende regen helpt dan ook niet he.
Net met B bij de Decathlon een slaapmatje en slaapzak gekocht voor zijn aankomende kampen met scouting en school. Hij moet ook nieuwe goede wandelschoenen, maar helaas, hij heeft er 6 gepast, zaten allemaal niet lekker.
We begonnen de dag met B die ons uit bed kwam halen want hij was te laat voor school....
Hahaha, mama, 1 april!
Vanmiddag feestje van nichtje die 9 wordt, hij gaat daar doen alsof hij zijn stem kwijt is en dan ineens 1 APRIL roepen.
Ik denk dat ik nog niet helemaal wakker was of mn hoofd is echt aan revisie toe dat zou ook nog kunnenquote:
Santé!quote:Op zondag 2 april 2023 20:09 schreef Donna het volgende:
Verjaardag van kleuter gevierd voor de familie vandaag.
Kinderfeestje was minder vermoeiend.
Drank it is.
Ik heb vanmorgen 2 uur gepowerwalked en was de rest van de dag daardoor gesloopt!quote:Op zondag 2 april 2023 19:48 schreef Nijna het volgende:
Iedereen lekker naar buiten geweest vandaag dat t hier zo rustig is?
Het was heerlijk buiten, wel een beetje fris vanmorgen op de golfbaan met die wind. Maar het zonnetje maakte wel wat goed
Heel leuk, wat voor muziek? Ik speel al jaren bij een Braziliaanse sambabandquote:Op zondag 2 april 2023 22:32 schreef LeSage het volgende:
Ik was dit weekend op ons jaarlijks repetitieweekend van de slagwerkgroep. Het was laat, er was veel drank, we repeteerden, we hebben in de regen bij het kampvuur gestaan en we hebben het heel koud gehad.
Nu compleet overprikkeld aan het bijkomen, maar wat een heerlijk weekend was dit weer![]()
![]()
Echt zo tof om een hobby te hebben waarbij je als groep niet alleen muziek maakt maar ook echte vriendschappen hebt. Mega waardevol.
Gaaf! Lopen jullie dan ook mee met parades?quote:Op maandag 3 april 2023 07:49 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Heel leuk, wat voor muziek? Ik speel al jaren bij een Braziliaanse sambaband
Dat klinkt heel leuk!quote:Op maandag 3 april 2023 08:44 schreef LeSage het volgende:
[..]
Gaaf! Lopen jullie dan ook mee met parades?
Wij spelen vooral covers van allerlei muziek. Met ons concert spelen we samen met koor, solisten, blazers en combo (gitaar/basgitaar).
Nu spelen we bijvoorbeeld het thema van formule 1, maar ook fighter van Christina Aguilera.
Koffie en een kaneelbroodje, check!quote:Op maandag 3 april 2023 11:39 schreef Vanyel het volgende:
Was buiten, tulpen in de tuin en de robot stofzuigt/dweilt terwijl ik WOG. Wat wil een mens nog meer?
Opgelost: https://www.bol.com/nl/nl(...)qtNLJs0aArVOEALw_wcBquote:Op maandag 3 april 2023 12:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo bijzonder hè, wat een beetje zon met je doet.Ik had gisteren eindelijk energie en zin om onze koelkast van zolder naar de schuur te verplaatsen en bestelde ook een vriezer om het oude energievretende beestje van zolder te vervangen door een exemplaar die tegen -15 kan en dus ook in de schuur kan staan. Dat wilde ik eigenlijk al sinds we vorige zomer de schuur uitbreidden, dus het werd wel tijd.
Nu maar eens een plan maken voor een wassorteerplek/kast/whatever in het washok, zodat ik de gesorteerde was niet meer op de grond hoef te bewaren.
Lente
Zeker! Ik was afgelopen week vijf dagen in mijn oude woonplaats. Alleen, zonder gezin.quote:Op maandag 3 april 2023 12:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo bijzonder hè, wat een beetje zon met je doet.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:55 schreef Aure het volgende:
Goed gedaan BE! Opluchting is fijn, dan heb je er goed aan gedaan
En inderdaad rustig hier. Ik zit een beetje met drukte thuis en een vol hoofd. Er is minder leuk nieuws in mijn omgeving en dat maakt best indruk. Durf er niet zo goed over te posten omdat ik niet weet wie hier allemaal lezen. Dus laat ik het even voor wat het is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 04-04-2023 19:12:49 ]
Bohquote:Op dinsdag 4 april 2023 17:31 schreef Bami het volgende:
Wij zijn vanochtend wezen baby zwemmen.
En ik zit ook met wat werk puzzels, bij mij op het werk is sinds kort een salarishuis geïntroduceerd waar ik nu instant buiten val. Dat betekent dat zolang ik niet extra taken/verantwoordelijkheden erbij ga doen ik (op inflatie na) geen salarisgroei meer kan maken. Maar ik heb een 6 maanden oude baby dus niet perse heel veel mentale ruimte om een grootse ontwikkeling door te maken op het werk. Dus nu probeer ik er vrede mee te krijgen dat ik vooralsnog even geen salarisgroei meer heb, totdat er wel ruimte is in mijn hoofd en leven om een ‘verticale’ stap in het salarishuis en mijn werk te maken.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 17:04 schreef Phaidra het volgende:
Als je je opgelucht voelt, was het sowieso een goede beslissing. Well done!
Ik herken dat conflictvermijden ook wel. Als ik ergens voor sta zeg ik het wel, maar ben dan ook wel bang voor iemands reactie. Vanaf vrijdag zit ik in de OR van ons bedrijf, ik ben wel benieuwd hoe ik dat ga vinden![]()
.
Wat leuk! Ik zit als introvert persoon ook al vele jaren in de OR. en dat gaat meer dan prima. Ik ben dan wel niet de gene die in de vergadering het hoogste woord heeft, maar tijdens de voorbereidingen thuis of het vragen opstellen over bepaalde stukken vanuit huis gaat me dan juist wel weer erg goed af en zijn ze blij met mijn input.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen ben ik nu met wat jaren ervaring wel makkelijker geworden met spreken in de groep hoor. Voor mij was/is het een goede ontwikkeling ook om wat minder introvert te zijn.
@amaranta hier ook een kind wat vaak jokt helaas. Met een stalen gezicht en ik kan er ook lang niet altijd doorheen prikken helaas. Op sommige momenten bluf ik er dan ook maar doorheen.
Gelukkig doet ze dit op school niet voor zover ik weet. Ik heb het de juf begin vorig schooljaar ook aangegeven en ook nog een paar keer naar gevraagd. Maar die herkent het helemaal niet. Gelukkig maar.
Maar ook hier geen idee hoe ik haar daar vanaf laat komen. Heb al verschillende gesprekken gehad over consequenties. Zowel later maar vooral ook nu (als je zo vaak zegt dat je ziek bent, dan geloof ik het dus ook niet als je een keer wel echt ziek bent, en dan ga je dus ook maar gewoon sporten/naar school wat dan ook)
Da's wel een beetje de plaag van deze tijd hequote:Op woensdag 5 april 2023 08:16 schreef Leandra het volgende:
Man, man, man... in de ouderapp wordt gemeld wat de datum van het eindgala is voor groep 8 (er zijn 2 groepen 8, dus 60 kinderen) en binnen 5 minuten zit er al een ouder te janken dat hij die datum een weekendje weggaat met zijn kind, en of het niet de avond ervoor of een week later kan.
De tering zeg, dat je het lef hebt om het te vragen.
Je verzet je weekendje Bacelona maar als je het zo belangrijk vindt dat je kind bij het eindgala is.
Het is echt bizar idd... dat zo'n ouder bedenkt dat je een gepland feest voor 60 kinderen wel even kunt verplaatsen omdat hij zijn kind dat weekend op weekendtrip neemt.quote:Op woensdag 5 april 2023 08:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Da's wel een beetje de plaag van deze tijd he![]()
alles draait om ikke.
Er zou hier een scouting kampeerweekend zijn het eerste weekend van de meivakantie. Er waren minimaal tien ouders in de ankers gegaan omdat ze op vakantie gingen en niet mee konden. Het weekend werd dus verzet naar maart (brrrr).
Ik had nog aan de leiding gezegd: vraag nou ff uit wie van de ouders die niet kunnen in de meivakantie, überhaupt wel mee gaan als het op een andere datum is. Deden ze niet. Resultaat: 2 kinderen op het kampeerweekend. Ik was echt woest.
Dat was ook de reden voor het scoutingkamp in maartquote:Op woensdag 5 april 2023 08:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is echt bizar idd... dat zo'n ouder bedenkt dat je een gepland feest voor 60 kinderen wel even kunt verplaatsen omdat hij zijn kind dat weekend op weekendtrip neemt.
Verplaats lekker je weekendtrip als het zo belangrijk is dat jouw kind er is.
Overigens snap ik verplaatsen van de meivakantie naar een weekend in maart ook niet, maak er dan juni van.
Maar vervolgens toch niet gaan als het wel verplaatst is is helemaal bizar.
Overigens is het eindgala op een vrijdag weken voor het begin van de zomervakantie, dus dat is een kwestie van "we pikken een vrijdagavond die de begeleiding het best uikomt".
En dat je sowieso niet even bedenkt dat je rond die periode misschien niet allerlei dingen moet plannen voor je weet hoe de planning van die laatste paar weken groep 8 eruit zien.quote:Op woensdag 5 april 2023 08:16 schreef Leandra het volgende:
Man, man, man... in de ouderapp wordt gemeld wat de datum van het eindgala is voor groep 8 (er zijn 2 groepen 8, dus 60 kinderen) en binnen 5 minuten zit er al een ouder te janken dat hij die datum een weekendje weggaat met zijn kind, en of het niet de avond ervoor of een week later kan.
De tering zeg, dat je het lef hebt om het te vragen.
Je verzet je weekendje Bacelona maar als je het zo belangrijk vindt dat je kind bij het eindgala is.
quote:Op woensdag 5 april 2023 08:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Da's wel een beetje de plaag van deze tijd he![]()
alles draait om ikke.
Er zou hier een scouting kampeerweekend zijn het eerste weekend van de meivakantie. Er waren minimaal tien ouders in de ankers gegaan omdat ze op vakantie gingen en niet mee konden. Het weekend werd dus verzet naar maart (brrrr).
Ik had nog aan de leiding gezegd: vraag nou ff uit wie van de ouders die niet kunnen in de meivakantie, überhaupt wel mee gaan als het op een andere datum is. Deden ze niet. Resultaat: 2 kinderen op het kampeerweekend. Ik was echt woest. Wel een beetje het meiweekend blokkeren, om dan vervolgens niet eens interesse te hebben in deelname?
Het was ook best een zoektocht, vooral qua kleuren. We gaan nu sparen voor een nieuwe bank en die zou zomaar roze kunnen worden of toch weer 'saai' grijs. Dan moeten de gordijnen daar wel bij passen.quote:Op woensdag 5 april 2023 08:48 schreef BE het volgende:
Leuk Exode!
Ik wil ook nieuwe gordijnen. Wij hebben hier verduisterende van de Hema. Loodzwaar en we doen ze nooit dicht.
In ons oude huis sliepen we nog wel eens op de bank (in geval van snurkende echtgenoot oid) maar hier kochten we een leren bank en dat ligt echt niet lekker plus dat we nu op zolder een slaapbank hebben.
Ik zou dus liever iets lichters hebben wat dan niet meer per se 100% verduistert, maar wat je wel sneller even dichttrekt. Deze zijn ook zo lomp en stug dat ze haperen op de rails.
Andere kleur helm tweedehands ergens scoren en een busje gouden spuitverf van de actionquote:Op woensdag 5 april 2023 08:35 schreef hilliebillie het volgende:
Ja bizar inderdaad dat mensen zo brutaal zijn om dit te vragen. Je weet toch ook dat als ze iets gaan verplaatsen het voor een ander niet goed uit gaat komen.
Dus super jammer dat je iets gepland hebt, maar deal with it.
Hier zondag trouwens het lijstje gekregen van kleding wat kind aan moet voor de musical. Dat wordt ook nog even in de buidel tasten. Een oranje race-overall, tweedehands helaas niet te vinden dus al maar nieuw besteld. En een (gouden) helm. Tja ook een helm heb ik niet liggen en op marktplaats begint dat ook zo’n beetje vanaf 30 euro.
Oh en dan nog een raceauto, dus even kijken wat ze daarin willen hebben 😅
Oudste kind, dus geen idee kennelijk.quote:Op woensdag 5 april 2023 08:35 schreef BE het volgende:
[..]
En dat je sowieso niet even bedenkt dat je rond die periode misschien niet allerlei dingen moet plannen voor je weet hoe de planning van die laatste paar weken groep 8 eruit zien.
Zo'n speelgoed helm en dan goud spuiten? Is ook een stuk minder zwaar.quote:Op woensdag 5 april 2023 08:35 schreef hilliebillie het volgende:
Ja bizar inderdaad dat mensen zo brutaal zijn om dit te vragen. Je weet toch ook dat als ze iets gaan verplaatsen het voor een ander niet goed uit gaat komen.
Dus super jammer dat je iets gepland hebt, maar deal with it.
Hier zondag trouwens het lijstje gekregen van kleding wat kind aan moet voor de musical. Dat wordt ook nog even in de buidel tasten. Een oranje race-overall, tweedehands helaas niet te vinden dus al maar nieuw besteld. En een (gouden) helm. Tja ook een helm heb ik niet liggen en op marktplaats begint dat ook zo’n beetje vanaf 30 euro.
Oh en dan nog een raceauto, dus even kijken wat ze daarin willen hebben 😅
1 muur is Early dew, dus daar moet het wel bij passen....quote:Op woensdag 5 april 2023 09:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Andere kleur helm tweedehands ergens scoren en een busje gouden spuitverf van de action
Oh en ik ben nog steeds heel blij met mijn groene inbetweens van de kwantum of leenbakker ofzo. Ik zoek wel effe een linkje. Kunnen met roze en met grijs exode :-D
Edit: https://www.leenbakker.nl(...)between-robert-groen
Project wat hier nu loopt, is het afmaken van de tuin. Vorig jaar al het grondwerk gedaan, borders gemaakt, trampoline ingegraven, voorwerk gedaan voor de vlonders, eerste planten en de leibomen geplaatst. Nu moeten de vlakken voor de vlonders opnieuw egaal, moeten de tegels erin voor de steunbalken, dan worteldoek en steunbalken en dan de daadwerkelijke vlonders en de afwerking nog. Alle materialen zijn inmiddels in huis (we zaten te wachten op een kortingsactie, scheelde toch mooi 200 euro op het vlonderhout) en dus zit man deze al lekker lang lichte avonden grotendeels in de tuin.
En nog even een jompel voor mezelf: ik liep gisteren mijn langste afstand ooit (2,99 km, hoe frustrerend) in mijn langste looptijd ooit (27 minuten). Over een week weer een trainingsstapje bij Evi omhoog en dan ga ik zeker weten 3 km afleggen. En door het lange licht liep ik door 'onze achtertuin' het bos aan een mooi water met roze wolken, prachtige zonsondergang en zo'n tienduizend konijntjes, vogels en een bever. Ik ben zo blij met onze verhuizing op die momenten![]()
![]()
Leuk om jouw ervaring te horen! Toen ik 10 jaar geleden bij mijn werkgever startte, was ik ongeveer werknemer nr. 40. Inmiddels zijn we door een fusie en behoorlijke groei met meer dan 400 medewerkers!quote:Op woensdag 5 april 2023 00:02 schreef hilliebillie het volgende:
Sterkte @:aure
[..]
Wat leuk! Ik zit als introvert persoon ook al vele jaren in de OR. en dat gaat meer dan prima. Ik ben dan wel niet de gene die in de vergadering het hoogste woord heeft, maar tijdens de voorbereidingen thuis of het vragen opstellen over bepaalde stukken vanuit huis gaat me dan juist wel weer erg goed af en zijn ze blij met mijn input.
Ondertussen ben ik nu met wat jaren ervaring wel makkelijker geworden met spreken in de groep hoor. Voor mij was/is het een goede ontwikkeling ook om wat minder introvert te zijn.
@:amaranta hier ook een kind wat vaak jokt helaas. Met een stalen gezicht en ik kan er ook lang niet altijd doorheen prikken helaas. Op sommige momenten bluf ik er dan ook maar doorheen.
Gelukkig doet ze dit op school niet voor zover ik weet. Ik heb het de juf begin vorig schooljaar ook aangegeven en ook nog een paar keer naar gevraagd. Maar die herkent het helemaal niet. Gelukkig maar.
Maar ook hier geen idee hoe ik haar daar vanaf laat komen. Heb al verschillende gesprekken gehad over consequenties. Zowel later maar vooral ook nu (als je zo vaak zegt dat je ziek bent, dan geloof ik het dus ook niet als je een keer wel echt ziek bent, en dan ga je dus ook maar gewoon sporten/naar school wat dan ook)
Er zijn 2 groepen 8 met ieder meer dan 30 kinderen, maakt niet uit welke datum je prikt, er zullen altijd mensen zijn die al wat gepland hebben.quote:Op woensdag 5 april 2023 09:11 schreef BE het volgende:
Ja, dat is ook wel zo, sommige dingen heb je idd geen idee van als het je eerste is.
Maar idd, het is heel jammer, maar je kan niet verwachten dat zoiets 'even' verzet kan worden.
Als het een democratisch proces was geweest dan was er eerst wel een datumprikker voorbij gekomen.
Datumprikkersquote:Op woensdag 5 april 2023 09:11 schreef BE het volgende:
Ja, dat is ook wel zo, sommige dingen heb je idd geen idee van als het je eerste is.
Maar idd, het is heel jammer, maar je kan niet verwachten dat zoiets 'even' verzet kan worden.
Als het een democratisch proces was geweest dan was er eerst wel een datumprikker voorbij gekomen.
quote:Op woensdag 5 april 2023 09:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Andere kleur helm tweedehands ergens scoren en een busje gouden spuitverf van de action
Ik zat inderdaad te denken aan tweedehands een helm te scoren en goud te spuiten. Maar ook op marktplaats begint het vanaf 30 euro voor een een helm als ik hier in de buurt zoek. Het pak was ook al 25 met verzendkosten. Vind het nogal wat voor iets dat we een keer gebruiken.quote:Op woensdag 5 april 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo'n speelgoed helm en dan goud spuiten? Is ook een stuk minder zwaar.
Dit idee:
https://www.intertoys.nl/politiehelm-met-vizier
Chill! Hier valt het op zich ook nog wel mee, er is naast parro wel een appgroep (met alleen ouders overigens) maar dat gaat meestal over verloren vriendenboekjes en over wie er mee doet met het voetbaltoernooi.quote:Op woensdag 5 april 2023 09:29 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben alleen een app voor de sportgroep van de oudste. Handig voor wijzigingen in trainingstijden en communicatie over wedstrijden.
Maar voor school hebben we alleen Parro. Communicatie van en naar de leerkrachten, maar geen last van dingen tussen andere ouders. Zo blij mee.
Huh dat is raar! Dat belooft meestal niet veel goeds.quote:Op woensdag 5 april 2023 09:28 schreef Nijna het volgende:
@:Aure
Ik heb ik februari gesolliciteerd en zo snel als er eerder via de mail werd gereageerd toen ik mijn interesse liet blijken, zo traag werd er gereageerd toen het serieus werd.
Heb zelf het hoofdstuk maar afgesloten en toen ik dat liet weten werd er ineens wel weer vlot gereageerd. Heel bijzonder. Ik ga wel op zoek naar een plek waar ze beter kunnen communiceren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Serieus?quote:Op woensdag 5 april 2023 09:34 schreef Leandra het volgende:
Hier 2 klassenapps: een voor het formele, waar ook de mensen met een heel erg belangrijke baan in zitten die niet gestoord mogen worden als het niet heel erg belangrijk is, en een informele waar wel af en toe een grapje gemaakt kan worden.
En dat laatste is ook nog vrij beperkt, want niemand heeft de tijd/behoefte ellenlange onzinposts te plaatsen of lezen.
Ik heb alle groepen op gedempt staan, zelfs de werk app. Ik kijk wanneer het míj uitkomt, niet wanneer het een ander uitkomtquote:Op woensdag 5 april 2023 09:38 schreef Aure het volgende:
[..]
Serieus?
Hier gelukkig gewoon één app. En daar kan heus af en toe een grapje of iets leuks in. Maar meestal wordt ie toch wel gebruikt voor serieuze dingen. Je kan de groep ook dempen als je zo'n serieuze baan hebt
Daar is ook een hele grappige 'meme' van.quote:Op woensdag 5 april 2023 09:25 schreef exode het volgende:
Verloofde is een nachtje/weekendje weg aan het plannen met haar vriendinnen. Ze kwamen op het geniale idee om dat doordeweeks te doen, dan nam verloofde maar 2 dagen vrij.
Op zich werkt ze al 18 jaar in het onderwijs en is ze al 35 jaar bevriend met dit clubje dames. Maar dat je als juf niet 2 dagen vrij kan nemen, tussendoor dringt niet echt door. Dus er is nu een befaamde datumprikker rondgestuurd en het wordt 2025 denk ik.
Zelf moet ze daar erg hard om gniffelen overigens. Ze kent ze dus al heel lang en kan het komende planningsproces al uitstippelen.
Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een datumprikken heb ingevuld. Sowieso een hekel aan ver vooruit plannen.
Ja joh, ik zit nu eigenlijk al op de eerste zure reactie te wachten van zo'n vader die je nooit op school ziet, want het eindgala verhaal en alle reacties daarop staan uiteraard in de formele appgroep waar alle echte mededelingen gedaan worden.quote:Op woensdag 5 april 2023 09:38 schreef Aure het volgende:
[..]
Serieus?
Hier gelukkig gewoon één app. En daar kan heus af en toe een grapje of iets leuks in. Maar meestal wordt ie toch wel gebruikt voor serieuze dingen. Je kan de groep ook dempen als je zo'n serieuze baan hebt
Alsof ieder ander met een baan het prima vindt om voor elk wissewasje gestoord te worden!quote:Op woensdag 5 april 2023 09:34 schreef Leandra het volgende:
Hier 2 klassenapps: een voor het formele, waar ook de mensen met een heel erg belangrijke baan in zitten die niet gestoord mogen worden als het niet heel erg belangrijk is, en een informele waar wel af en toe een grapje gemaakt kan worden.
En dat laatste is ook nog vrij beperkt, want niemand heeft de tijd/behoefte ellenlange onzinposts te plaatsen of lezen.
En dit idd, hier ook alle groepen op stil, behalve de groep waar alleen N, Soneal en ik in zitten, als daar iets in gepost wordt is het van belang dat er met z'n 3en contact is en dat iedereen even bij de les is.quote:Op woensdag 5 april 2023 09:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik heb alle groepen op gedempt staan, zelfs de werk app. Ik kijk wanneer het míj uitkomt, niet wanneer het een ander uitkomt
Nou, dat dus.quote:Op woensdag 5 april 2023 09:44 schreef BE het volgende:
[..]
Alsof ieder ander met een baan het prima vindt om voor elk wissewasje gestoord te worden!
Ik zit ook niet te wachten op 100 appjes als ik bij een familie een uitvaart zit te regelen, daarom staan alle appgroepen standaard op stil.Maar ja, het staat natuurlijk veel interessanter om daar echt een statement over te maken.
![]()
![]()
Spirit!quote:Op woensdag 5 april 2023 09:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Datumprikkers
37 datums geven en dan nog geen enkele datum krijgen waarop al je 14 teamgenoten "kunnen"en mensen die van de 37 datums er maar 2 "kunnen" en 5 op "misschien" en de rest op rood
![]()
Ik doe het iig niet meer. Je komt maar als je kan (=wil) en anders niet.
Je bent de enige aanhang?quote:Op woensdag 5 april 2023 09:51 schreef Nijna het volgende:
Appgroepjes... ik vind het zo bijzonder dat mijn schoonfamilie een app heeft met aanhang, maar ze ook een app hebben zonder aanhang. Prima hoor, maar ik had ook gewoon uit de app gekund....
Hoe danquote:Op woensdag 5 april 2023 10:27 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
De gordijnen zijn niet goed, natuurlijk. Ze moeten dus terug naar het atelier. Ze zijn niet gevoerd en de lengte klopt niet, ze hangen te hoog boven de vensterbank.....
Echt....
Oh neee.. kak!!quote:Op woensdag 5 april 2023 10:27 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
De gordijnen zijn niet goed, natuurlijk. Ze moeten dus terug naar het atelier. Ze zijn niet gevoerd en de lengte klopt niet, ze hangen te hoog boven de vensterbank.....
Echt....
Ik ook, maar er hangen nu mooie gordijnrailsen, de gordijnen gaan terug naar het atelier.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:30 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hoe dan![]()
Ik had gordijnen bij kwantum, online, zelf opgemeten, waren sneller klaar dan ze aangaven en zijn perfect.
Dus, vind dit best knap van de gordijnenmeneer
Yupquote:Op woensdag 5 april 2023 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh gelukkig, anders zou het wel heel bizar zijn
Overigens vind ik het met 2 aanhang ook al vrij bizar, wat moet je in hemelsnaam met je ouders/kinderen/siblings per app bespreken dat hun partners niets aangaat?quote:
Waarom zou je daar iets van moeten vinden? Ik heb niet de illusie dat alles wat mijn echtgenoot met anderen deelt ook bij mij terecht moet komen.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens vind ik het met 2 aanhang ook al vrij bizar, wat moet je in hemelsnaam met je ouders/kinderen/siblings per app bespreken dat hun partners niets aangaat?
Nee, maar als je een apart appgroepje maakt met alleen het gezin, specifiek zonder de partners, terwijl er ook een is met de partners vind ik dat op z'n minst bijzonder.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:08 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Waarom zou je daar iets van moeten vinden? Ik heb niet de illusie dat alles wat mijn echtgenoot met anderen deelt ook bij mij terecht moet komen.
Hebben we hier ook, bedenk ik me. In beide families. Nooit wat vreemds aan gevonden blijkbaar en ook niet nu ik er over nadenk.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar als je een apart appgroepje maakt met alleen het gezin, specifiek zonder de partners, terwijl er ook een is met de partners vind ik dat op z'n minst bijzonder.
Oh ik niet. Waarom moet ik overal met mn neus tussen? Als het belangrijk is voor mij krijg ik het echt wel te horen hoorquote:Op woensdag 5 april 2023 12:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar als je een apart appgroepje maakt met alleen het gezin, specifiek zonder de partners, terwijl er ook een is met de partners vind ik dat op z'n minst bijzonder.
quote:Op woensdag 5 april 2023 13:39 schreef exode het volgende:
Als ik aan App groepjes denk, moet ik altijd aan die screenshot denken die een tijd geleden rondging. Van die buurt App, met zijn 'alles is veilig, over'.
Laat ik het zo stellen: als mijn man, zijn vader en broer een apart appgroepje zouden hebben boeit me dat idd niets.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh ik niet. Waarom moet ik overal met mn neus tussen? Als het belangrijk is voor mij krijg ik het echt wel te horen hoor
Ik heb al genoeg appgroepjes
https://media.dumpert.nl/foto/3ad442bb_DH56uS4XkAEF6Ab.jpg.jpgquote:Op woensdag 5 april 2023 13:39 schreef exode het volgende:
Als ik aan App groepjes denk, moet ik altijd aan die screenshot denken die een tijd geleden rondging. Van die buurt App, met zijn 'alles is veilig, over'.
Dit hadden wij ook een poosje, omdat er ouders (lees: één moeder) waren die ook na herhaaldelijke verzoeken niet kon stoppen met 1001 foto's en berichtjes vol met smileysquote:Op woensdag 5 april 2023 09:34 schreef Leandra het volgende:
Dat zijn zeker diezelfde mensen die altijd “reply all” doen bij (werk)emailsquote:Op woensdag 5 april 2023 13:21 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter zit op dansles en daarvan is een groeps-app.
Als de juf bijv. ziek is, weet iedereen dat.
Nee, weet je waar de andere leden het voor gebruiken? Hun kind ziek melden…
Ik doe dat gewoon persoonlijk naar de juf zelf.![]()
Ik vind dat niet meer dan normaal. Ik heb hier ook een app met alleen de kinderen en een app met mijn vriend erbij. De eerste is om te zeiken over cijfers, kamers opruimen en andere zaken en de tweede gaat vooral over wat we gaan eten en wanneer er afspraken in de agenda staan enzoquote:Op woensdag 5 april 2023 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens vind ik het met 2 aanhang ook al vrij bizar, wat moet je in hemelsnaam met je ouders/kinderen/siblings per app bespreken dat hun partners niets aangaat?
Dat is ook niet watquote:Op woensdag 5 april 2023 15:12 schreef Elleska het volgende:
Met school zitten we nu in een whatsapp community. Ik merk het verschil niet met een groep maar dat komt denk ik omdat ik niet in tig groepjes zit.
Voorheen werkte ze nog met facebook groepen, moest ik speciaal daarvoor weer een facebookaccount aanmaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |