abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208725146
Intussen legt de zoveelste hoogleraar de link tussen landbouwgif en parkinson: https://www.1limburg.nl/n(...)-pesticiden-landbouw

Gewoon al die rommel EU breed verbieden. Boeren die niet zonder kunnen zijn geen boer, hebben er namelijk geen verstand van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 april 2023 @ 13:01:36 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208725162
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 12:59 schreef Hanca het volgende:
Intussen legt de zoveelste hoogleraar de link tussen landbouwgif en parkinson: https://www.1limburg.nl/n(...)-pesticiden-landbouw

Gewoon al die rommel EU breed verbieden. Boeren die niet zonder kunnen zijn geen boer, hebben er namelijk geen verstand van.
O vandaar dat ik zo moest trillen toen ik die 100 euro vond

Mijn opa die had wel parkinson, had er altijd zo een hekel aan als ik zijn glaasje jonge jenever te vol deed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208725204
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
O vandaar dat ik zo moest trillen toen ik die 100 euro vond

Mijn opa die had wel parkinson, had er altijd zo een hekel aan als ik zijn glaasje jonge jenever te vol deed
Ik zal het maar even voor je citeren, dan lees je het misschien:

quote:
"In de Verenigde Staten, in Canada en Frankrijk komt parkinson als een lapjesdeken in het land voor. De ziekte is niet gelijkmatig verdeeld over de bevolking. Als je die lapjesdeken overlapt met gebieden van landbouw en wijnbouw, overlapt dat één-op-één met elkaar. In Frankrijk is parkinson om die reden al erkend als een officiële beroepsziekte onder wijnboeren. De Duitse regering staat op het punt om dezelfde stap te zetten."
Dit weglachen met grapjes over 100 euro vinden is echt belachelijk gedrag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 april 2023 @ 13:08:30 #154
323876 michaelmoore
pi_208725220
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zal het maar even voor je citeren, dan lees je het misschien:
[..]
Dit weglachen met grapjes over 100 euro vinden is echt belachelijk gedrag.
als je zulke artikelen qout dan moet ik gelijk trillen van de zenuwe, dan zal ik t wel krijgen , ben al 70 he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 10 april 2023 @ 13:15:01 #155
323876 michaelmoore
pi_208725282
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:15 schreef Gia het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)het-vraagt~b6492a79/
[..]
Het is heel makkelijk om alleen naar de boeren te wijzen, maar klimaat en landbeheer zijn ook heel bepalend in de hoeveelheid insecten. En wat te denken van de verharde achtertuinen overal. Er zou een verplichting moeten komen op minimaal een boom per achtertuin groter dan 40 m2. Als de rest eromheen dan bestraat is, heb je nog voldoende plek om te zitten en het geeft verkoeling.
70 % van het land is onverhard groen

het punt is dat het niet meer zo sneeuwt , sneeuw trok altijd langzaam de bodem in

heeft het nu drie dagen achtereen geregent dan is de bodem 10 cm diep nog kurk droog , , dat heeft niks te maken met tegels in de tuin

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-04-2023 13:33:11 ]
  maandag 10 april 2023 @ 14:49:47 #156
323876 michaelmoore
pi_208726076
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:20 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
En de enorme veestapel van de boeren heeft geen invloed op het klimaat en boeren beheren ook geen land?
door de klimaat verandering sneewt het veel minder, sneeuw heeft de eigenschap dat het langzaam door siepelt de bodem in

nu regent het drie dagen en in het weiland is het op 10 cm diep nog droog , dat is ook de oorzaak dat er geen pieren en insecten in de droge weilanden en parken meer zijn en dus ook geen vogels die op jacht gaan

Overigens is het alles de schuld van de waterschappen , die snappen niet dat de bodem veel te droog is , en de gemeenten moeten de gemeentelijke sloten en vaarten verbindingen langer dicht houden , tot het water ingetrokken is

Daar om is goed dat de BBB nu de waterschappen controleren , die weten als geen ander wat er met de natuur is

DROOG , DROOG , geen Pieren, geen Vogels

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 10-04-2023 16:54:54 ]
pi_208729965
NVWA blijkt niet op te treden bij dierenmishandeling op veehouderijen: https://www.trouw.nl/duur(...)houderijen~bd1584f4/
  maandag 10 april 2023 @ 19:58:13 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208730382
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
O ja

De hele oekraine en veel van Roemenie is een hele grote vruchtbare zeebodem , . laten we die ook maar onder water zetten dan , goed voor de nieuwe natuur
Het stond 10 miljoen jaar geleden ook onder water he dus natuurherstel

ze verklaren ons knettergek dat we we een zeer rijke vruchtbare polder waar aardappelen, uien , suikerbieten en fruit groeiden, onder water zetten om arme natuur te krijgen

Arme natuur is er in overvloed in Roemenie , daar lopen wolven genoeg en beren ook , of willen we die ook hierheen halen om schapen op te vreten 8)7 8)7

Wat een gekkies die 2.
Triest volk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 april 2023 @ 19:58:58 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208730404
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 23:08 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Wat er niet mooi uit ziet voor jou, kan mogelijk heel goed zijn voor de bodem en insecten. Of wil jij zo graag in een dode omgeving leven?
Je bent niet goed jij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 april 2023 @ 20:03:49 #160
323876 michaelmoore
pi_208730499
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 19:35 schreef Hanca het volgende:
NVWA blijkt niet op te treden bij dierenmishandeling op veehouderijen: https://www.trouw.nl/duur(...)houderijen~bd1584f4/
vroeger hadden we een minister van dierenwelzijn

dat was pas mooi
De Hr Dion Graus
  maandag 10 april 2023 @ 20:12:08 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208730657
quote:

[..]
Wat er niet mooi uit ziet voor jou, kan mogelijk heel goed zijn voor de bodem en insecten. Of wil jij zo graag in een dode omgeving leven?
Zoals zo'n fenomenaal bedrijvenpark? Heerlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 april 2023 @ 20:20:07 #162
323876 michaelmoore
pi_208730794
quote:

[..]
de weiland bodem is toch al dood , kan er best huizen en recreatie op bouwen dan
pi_208730834
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zoals zo'n fenomenaal bedrijvenpark? Heerlijk.
Niemand in dit topic, letterlijk niemand, verkiest een bedrijvenpark boven boerenland. Al maakt het voor insecten niks uit: in de Engels raaigras weilanden leeft ook niks.
  maandag 10 april 2023 @ 20:23:55 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208730869
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand in dit topic, letterlijk niemand, verkiest een bedrijvenpark boven boerenland. Al maakt het voor insecten niks uit: in de Engels raaigras weilanden leeft ook niks.
En dan dus duizendmaal liever raaigras.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208730966
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dan dus duizendmaal liever raaigras.
Ik vind het kiezen tussen twee kwaden terwijl er ook goede opties zijn.

Dit lijkt me altijd te verkiezen:
  maandag 10 april 2023 @ 22:33:46 #166
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208732224
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het kiezen tussen twee kwaden terwijl er ook goede opties zijn.

Dit lijkt me altijd te verkiezen:
[ afbeelding ]
Er gebeurt ook best wel wat op bedrijventerreinen gebied
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 10 april 2023 @ 22:37:08 #167
323876 michaelmoore
pi_208732246
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
nou er zal wel wat boerenland gaan verdwijnen en veel ervan zal economisch worden aangewend , hetzij bedrijven of woningbouw, hetzij recreatie langs de rivieren
pi_208733737
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:33 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Er gebeurt ook best wel wat op bedrijventerreinen gebied
[ afbeelding ]
Misschien heb ik dat dan gemist, maar hier in de omgeving zie ik dat echt niet. Wat een troosteloze lelijkheid!
pi_208733818
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 08:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien heb ik dat dan gemist, maar hier in de omgeving zie ik dat echt niet. Wat een troosteloze lelijkheid!
Bij nieuwe terreinen, zoals bij de A1 in Deventer, doen ze wel steeds vaker aan natuurinclusief bouwen, met ook speciale plekken voor vogels en vleermuizen, naast groene daken en tussen de bedrijven vaak vijvers en poelen met bloemen. Maar die zie je inderdaad maar sporadisch, de meest terreinen zijn lelijk en vooral ook snikheet in de zomer en in de herfst/winter hebben ze geen enkele ruimte om water op te vangen.
pi_208733856
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 08:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij nieuwe terreinen, zoals bij de A1 in Deventer, doen ze wel steeds vaker aan natuurinclusief bouwen, met ook speciale plekken voor vogels en vleermuizen, naast groene daken en tussen de bedrijven vaak vijvers en poelen met bloemen. Maar die zie je inderdaad maar sporadisch, de meest terreinen zijn lelijk en vooral ook snikheet in de zomer en in de herfst/winter hebben ze geen enkele ruimte om water op te vangen.
Vergeet ook niet dat de groen stroken die er zijn meestal door gemeentes als mooie biljardlakens worden bijgehouden waardoor wat lang bloeiende bloemetjes en planten niet eens de kans krijgen om zich te ontwikkelen en volgend jaar met een grotere bloemenpracht te komen....

Overheden en hun groenstroken beleid had ook allang anders gemoeten iets met het goede voorbeeld geven daar schieten onze bestuurders echt in tekort.
pi_208733910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 08:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat de groen stroken die er zijn meestal door gemeentes als mooie biljardlakens worden bijgehouden waardoor wat lang bloeiende bloemetjes en planten niet eens de kans krijgen om zich te ontwikkelen en volgend jaar met een grotere bloemenpracht te komen....

Overheden en hun groenstroken beleid had ook allang anders gemoeten iets met het goede voorbeeld geven daar schieten onze bestuurders echt in tekort.
Ja, en als er dan klachten over komen hoor je dat bloemen in de berm laten groeien een gevaar oplevert op de weg, die heb ik nooit begrepen.
  dinsdag 11 april 2023 @ 09:01:39 #172
16715 Mylene
*schatje*
pi_208733942
quote:
Nederland is een van de minst bosrijke landen van Europa, alleen Malta en IJsland hebben nog minder bos. Slechts 10 procent van Nederland is bos. De laatste tien jaar zijn er ook meer bomen gekapt dan dat er nieuwe bijkwamen: Nederland kapt zelfs relatief meer dan er in Brazilië jaarlijks geveld wordt.

Maar daar komt verandering in, zo kondigde minister Schouten aan met de presentatie van de Bossenstrategie eind vorig jaar. Als onderdeel van het klimaatakkoord zullen Rijk en provincies 10 procent bos bijplanten. Dat zijn zo’n 150 miljoen nieuwe bomen en dat al binnen 10 jaar. Dat is goed nieuws, want bos is belangrijk voor de opslag van broeikasgassen, de biodiversiteit, de kwaliteit van ons lucht en water, en is bovendien een bron van ontspanning. Maar klopt dit ‘meer bos’ wel?

Zembla onderzoekt: wat komt er van de beloftes van de minister terecht?
bron

twitter

Een paar lullige boompjes overal in het land ter compensatie waarvan experts de levensvatbaarheid betwijfelen. Windmolens doen de natuur ook meer kwaad dan goeds.

Ook van Zembla:

quote:
Het stinkt in Brabant

De spanning op het Brabantse platteland is om te snijden. De burger in het buitengebied knokt voor een gezond leefklimaat, tegen de stank en de ongezonde lucht. Maar de boeren naast hem bouwen steeds grotere varkensstallen. Het is een ongelijke strijd. En ook al is er een discussie op gang gekomen over de megastallen en zegt staatssecretaris Bleker van Landbouw de grootschalige ontwikkelingen te willen stoppen, de boeren gaan gewoon door. In gemeenten als Oirschot en Reusel-de Mierden hebben ze op strategische plekken al gronden en oude bedrijven gekocht om te kunnen uitbreiden. ZEMBLA onderzoekt waarom burgers steeds het nakijken hebben bij deze ontwikkelingen en welke politieke spelletjes er gespeeld worden.

Procederen tegen je eigen familie
Henk en Ria Kroot wonen al 31 jaar aan de Heiakkerweg in Middelbeers en hebben hun uitzicht dramatisch zien veranderen. Kroot vertelt dat varkensboer Van Kerkhof aan de overzijde nu al zijn zevende stal wil bouwen. Henk Kroot: ‘Het is voor mij een groot schandaal…Als mijn kinderen langskomen zeggen ze: Pa, wat stinkt het hier, ik snap niet hoe je het vol kan houden.’ Maar de overlast komt ook van zijn eigen zwager Timmermans met zijn varkensbedrijf. Kroot ziet het er nog van komen dat hij tegen zijn eigen familie moet gaan procederen. ‘De sfeer onder mekaar wordt er niet beter op,’ verzucht hij.

Informatie lekken
Boeren hebben vaak warme banden met de bestuurders en ambtenaren op het platteland en daar maken ze handig gebruik van. Zo vertelt Ted van de Loo, oud-wethouder van Oirschot over een ambtenaar die vertrouwelijke informatie lekte: ‘Het viel mij op dat een aantal zaken die wij intern besproken hadden, dat die voordat ik thuis was al op straat lagen.’ Zo konden boeren op strategische locaties gronden opkopen voor nieuwe stallen.

Bouwen zonder vergunning
En wat te denken van de nieuwe varkensstal van boer Claassen in Oirschot. Hij bouwt de stal zonder de benodigde vergunning. Daarna stopt hij er 2000 varkens in, ook zonder vergunning. De gemeente geeft toe dat dit een illegale situatie betreft en dat er in principe tegen moet worden opgetreden, maar gaat dit in het belang van de boer zo snel mogelijk legaliseren. Wethouder Machielsen van Oirschot zegt hierover: ‘Dit verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs. Ik had het ook graag in een andere volgorde willen zien.’
bron

En in deze provincie is BBB ook de grootste geworden, arme bewoners en natuurlijk ook de dieren.
pi_208733965
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 08:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, en als er dan klachten over komen hoor je dat bloemen in de berm laten groeien een gevaar oplevert op de weg, die heb ik nooit begrepen.
In Tilburg laat men nu op sommige stroken het wel gewoon groeien gevolg mensen met honden gaan klagen dat de hond rotzooi in zijn vacht krijgt als ze daar doorheen lopen. :')
  dinsdag 11 april 2023 @ 09:09:51 #174
329284 ReNero
Ohw look, a flying cow.....
pi_208733977
Met het nieuwe GLB (gemeenschappelijke landbouw beleid) worden boeren eindelijk beloond voor natuur elementen op hun land.
When you post one, it is a tradigy. But when you post ten million, it is a statistic.
Het feit dat je een mening hebt betekent niet dat deze ergens op gebaseerd is.
  dinsdag 11 april 2023 @ 09:45:43 #175
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208734211
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 08:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Laat ik voorop stellen dat ik groot voorstander ben van meer groen en water op bedrijventerreinen.

Echter bij de bouw van veel nieuwe distributiecentra zit wel een eis aan opvang en evt. infiltratie van regenwater. Bij Dordtse Kil IV bijv. moet er een bui van 50mm op eigen terrein geborgen kunnen worden. Op een terrein van 80.000m2 gaat het dan om 4.000 m3 water, vaak in grote infiltratiekratten onder het terrein. Dat zijn flinke hoeveelheden, en ook flinke investeringen.

Liever zou je dat hebben in wadi's, vijvers en sloten. Dan draagt het ook bij aan biodiversiteit en verkoeling in de zomer. Maar zo'n ontwikkelaar moet ook voldoende verhuurbare m2 maken.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')