abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208560175
Rechter is helemaal klaar met verkeersboetes die worden aangevochten

Verkeersboetes die aangevochten worden kosten volgens de Haagse rechtbank klauwen met belastinggeld.
Post van het CJIB, daar wordt niemand daar blij van. Toch zit er maar één ding op. Of eigenlijk twee dingen. Je kunt betalen óf je kunt bezwaar maken. Dat laatste is zelfs vrij makkelijk. Er zijn genoeg bedrijfjes die dit maar wat graag voor je regelen. Gratis en voor niets.

Zoals een eeuwenoud gezegde luidt: voor niets gaat de zon op. Dergelijke adviesbureaus doen dit natuurlijk niet uit liefdadigheid. Als ze een boete succesvol aanvechten kunnen ze de kosten verhalen bij de verliezende partij. Dat is dus de overheid
De proceskosten staan niet altijd in verhouding tot de moeite die er voor gedaan is, zo blijkt. Een adviesbureau vocht bijvoorbeeld onlangs een verkeersboete van ¤168 aan, waarbij een verkeerde overtredingscode was genoteerd. Dit is voor hen waarschijnlijk een routineklusje, maar ze kunnen wel de wettelijke proceskosten van ¤1.284,75 opstrijken.De rechtbank in Den Haag is er helemaal klaar mee en besloot dit te weigeren om “principiële redenen”. Volgens de rechter is het niet te verantwoorden dat er bijna ¤1.300 aan belastinggeld naar een dergelijke bureautje gaat, terwijl die er heel weinig werk aan zouden hebben.
Dit verhaal sluit naadloos aan op de discussie die er al was over WOZ-bezwaarmakers. Deze bureaus werken op precies dezelfde manier, maar dan maken ze bezwaar tegen de WOZ-waarde. De overheid heeft begin deze maand besloten de regels op dit gebied te verscherpen.

De kantonrechter in Den Haag wil nu dat de overheid hetzelfde doet bij het aanvechten van verkeersboetes. Daarin staan ze niet alleen: een SP-kamerlid stelde hier eerder deze maand ook al een kamervraag over. Het zou dus zomaar kunnen dat het aanvechten van verkeersboetes binnenkort minder aantrekkelijk wordt.

Bron.
https://www.autoblog.nl/n(...)aangevochten-3474530


Dus dadelijk betalen en geen anderen optie voor de mensen die geen geld hebben om het aan te vechten.
En zo word zelfs door het rechtssysteem de bevolking vertrapt.
Het is niet aan de rechter om te denken wat de overheid kost .
Dat mag niet hun probleem zijn.
Hun hoorden de rechtspraak te doen en verder niks.
En niet bemoeien met politieke.
pi_208560288
Natuurlijk belachelijk dat zo’n bureau voor 2 briefjes sturen een vergoeding kan claimen van 1300 euro, hetzelfde met de WOZ

En zo moeilijk is het allemaal niet, want die bureaus gebruiken dezelfde brief steeds weer, ze veranderen alleen de details

Prima dat ze hier wat aan gaan doen, die bureaus vullen hun zakken big time, easy money
pi_208560391
Altijd als er geld in het spel is komen er parasieten, zoals die bureautjes, tevoorschijn.
pi_208560451
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:44 schreef suijkerbuijk het volgende:

Dus dadelijk betalen en geen anderen optie voor de mensen die geen geld hebben om het aan te vechten.
bullshit.. je kan afaik gewoon gratis zelf bezwaar aantekenen, de rechter is klaar met die tering bedrijfjes die proceskosten opeisen..

die bedrijven mogen dan ook gewoon dood en onder de trein geworpen worden :)
  maandag 27 maart 2023 @ 20:57:32 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_208560478
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:56 schreef mschol het volgende:

[..]
bullshit.. je kan afaik gewoon gratis zelf bezwaar aantekenen, de rechter is klaar met die tering bedrijfjes die proceskosten opeisen..

die bedrijven mogen dan ook gewoon dood en onder de trein geworpen worden :)
Mag ik als ik mijzelf vertegenwoordig ook processiekosten gaan opstrijken?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 27 maart 2023 @ 21:03:59 #6
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208560649
Het is niet aan een rechter principieel te zijn.

Daarnaast belachelijk dat proceskosten voor dit soort mini-zaken 1300 piek bedragen. Ongeacht wie dit opstrijkt.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208560841
Als rechters de wet gaan negeren uit 'principiele' redenen is het einde zoek.

Zij gaan daar niet over. Stuitende arrogantie weer.
pi_208560886
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:57 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Mag ik als ik mijzelf vertegenwoordig ook processiekosten gaan opstrijken?
Nee, dat kunnen alleen professionele derden door wie je vertegenwoordigd wordt. Idem voor bijvoorbeeld de WOZ-bezwaarbureaus. Dat betekent overigens ook dat die hun best niet voor je gaan doen als ze daar heel veel tijd in moeten steken.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208560916
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:56 schreef mschol het volgende:

[..]
bullshit.. je kan afaik gewoon gratis zelf bezwaar aantekenen, de rechter is klaar met die tering bedrijfjes die proceskosten opeisen..

die bedrijven mogen dan ook gewoon dood en onder de trein geworpen worden :)
Alsof ik de verkeerde code op een formulier ga vinden. Overheid moet zijn werk netjes doen, dan hebben die bureaus geen inkomsten.
pi_208560996
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:56 schreef mschol het volgende:

[..]
bullshit.. je kan afaik gewoon gratis zelf bezwaar aantekenen, de rechter is klaar met die tering bedrijfjes die proceskosten opeisen..

die bedrijven mogen dan ook gewoon dood en onder de trein geworpen worden :)
Er zijn genoeg mensen die weten hoe.
Wat denk je van mensen die de Nederlandse taal niet goed kunnen lezen of schrijven.
De mensen die dyslexie zijn.
Mensen die alfabeet zijn.
Mensen die op leeftijd die het niet begrijpen.

Probleem is dat veel mensen gewoon geen zin hebben om het zelf te doen en dat laten doen.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 27 maart 2023 @ 21:19:56 #11
206731 Mortaxx
Doomer
pi_208561056
Als ze bij de staat gewoon hun werk goed zouden doen was er niets aan de hand. Je moet als burger eens een formuliertje vergeten, dan maakt de overheid je kapot
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  maandag 27 maart 2023 @ 21:24:32 #12
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_208561145
Had je maar geen rechter moeten worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208561527
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:44 schreef suijkerbuijk het volgende:

Dus dadelijk betalen en geen anderen optie voor de mensen die geen geld hebben om het aan te vechten.

Wat een onzin. Als er een simpele fout gemaakt is kan je straks of zelf heel simpel en gratis in bezwaar gaan of je kan nog steeds een bureautje inschakelen die er dan nog steeds op verdienen. Alleen niet zo schandalig veel als nu.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208563158
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Er zijn genoeg mensen die weten hoe.
Wat denk je van mensen die de Nederlandse taal niet goed kunnen lezen of schrijven.
De mensen die dyslexie zijn.
Mensen die alfabeet zijn.
Mensen die op leeftijd die het niet begrijpen.

Probleem is dat veel mensen gewoon geen zin hebben om het zelf te doen en dat laten doen.
Oh, is dit een topic uit eigenbelang? Jij maakt gebruik van die bureautjes?
pi_208563176
Ik ga vanaf nu elke boete aanvechten om principiële redenen, ook al verlies ik. Flikker op man.
pi_208563296
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Oh, is dit een topic uit eigenbelang? Jij maakt gebruik van die bureautjes?
Nee .
Ik ben niet zo dom om boetes te rijden

Totaal boetes met mijn prive wagen is

1x te hard gereden
1x tegen het verkeer intreden (zag het bord niet staat van eenrichtingsverkeer)
1x rijden zonder gordel .

Voor het bedrijf 5x boetes gehad van wel ja 5kilometer te hard op .

Dit in totaal tijd van 1999 tot nu .

Dus nee je heb het mis.
Het is ook even jammer dat je mij persoonlijk er op aanvalt
  maandag 27 maart 2023 @ 23:35:59 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208563312
Misschien moet je die verkeersboetes als overheid ook niet zo achterlijk hoog maken dat er zoveel weerstand ontstaat. Zelfs agenten schamen zich voor kleine overtredingen zulke hoge boetes te moeten uitdelen. De straf moet in verhouding staan tot de overtreding.
pi_208563523
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Er zijn genoeg mensen die weten hoe.
Wat denk je van mensen die de Nederlandse taal niet goed kunnen lezen of schrijven.
De mensen die dyslexie zijn.
Mensen die alfabeet zijn.
Mensen die op leeftijd die het niet begrijpen.

Probleem is dat veel mensen gewoon geen zin hebben om het zelf te doen en dat laten doen.
Flauwekul. Je kunt gewoon mondeling je verhaal doen voor de politierechter.

Kijktip: ‘Voor de rechter’
  dinsdag 28 maart 2023 @ 01:09:21 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208563541
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:11 schreef Confetti het volgende:
Als rechters de wet gaan negeren uit 'principiele' redenen is het einde zoek.

Zij gaan daar niet over. Stuitende arrogantie weer.
Dit.
Pas toe. Thats it wat je moet doen en volg voor de rest op.

Als je had willen bepalen als rechter, had je de politiek in moeten gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 01:27:48 #20
414785 sirdanilot
pi_208563553
Je kan ook zelf de boete aanvechten zonder een dergelijk bureautje.

Verder vind ik het uithollen van de mogelijkheden om beslissingen van de overheid in te zien (WOB) of aan te vechten (boetes) een slechte zaak voor de democratie maar ja het was deze regering al heel lang niet te doen om het behouden van de democratie en rechtsstaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 28 maart 2023 @ 01:41:37 #21
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208563561
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:35 schreef BasEnAad het volgende:
Misschien moet je die verkeersboetes als overheid ook niet zo achterlijk hoog maken dat er zoveel weerstand ontstaat. Zelfs agenten schamen zich voor kleine overtredingen zulke hoge boetes te moeten uitdelen. De straf moet in verhouding staan tot de overtreding.
Precies, als het een keer 3 tientjes kost kun je ook makkelijk accepteren als het eens fout gaat. Het is niet zo gek dat men bij bedragen van honderden euro's bezwaar maakt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 08:26:07 #22
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208564071
Het is nou eenmaal nodig om een verkeersboete aan te vechten via de rechter. Als je gewoon bezwaar maakt wordt dit bezwaar automatisch verworpen, zonder dat het beoordeeld wordt. Maar ja, verkeersboetes zijn nou eenmaal in eerste instantie een inkomstenbron voor de verschillende overheden, en in de laatste plaats daadwerkelijk bedoeld als een middel om het gedrag van de verkeersdeelnemers te sturen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208564134
Mooi zo, nou de rest van de maatschappelijke kanker wegsnijden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208564203
quote:
De rechtbank in Den Haag is er helemaal klaar mee en besloot dit te weigeren om “principiële redenen”.
_O- moet je zelf eens proberen, wetgeving naast je neerleggen om principiële redenen. Nee, daar hebben we geen boodschap aan. Op non-actief zetten wegens werkweigering en wel onmiddellijk.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208564211
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi zo, nou de rest van de maatschappelijke kanker wegsnijden.
Dan blijft er weinig meer over _O-
pi_208564241
Die rechter is dus ongeschikt.

[ Bericht 92% gewijzigd door Nober op 28-03-2023 09:00:46 ]
pi_208564243
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dan blijft er weinig meer over _O-
Alleen de essentiele dingen inderdaad zoals het hoort
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 08:59:38 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208564301
Raar dat je wel zo’n hoge proceskosten vergoeding krijgt als je een derde partij inschakelt en als ik het goed begrijp niet wanneer je zelf persoonlijk het bezwaar maakt?

Dat is dan de perverse prikkel in het systeem.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208564358
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:59 schreef nixxx het volgende:
Raar dat je wel zo’n hoge proceskosten vergoeding krijgt als je een derde partij inschakelt en als ik het goed begrijp niet wanneer je zelf persoonlijk het bezwaar maakt?

Dat is dan de perverse prikkel in het systeem.
Ik heb ooit eens ten onrechte een artikeltje 5 aan mijn broekje gehad. Er staat me nog iets bij dat ik destijds alleen via een advocaat belangrijke gegevens op kon vragen bij de OvJ.
pi_208564403
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:59 schreef nixxx het volgende:
Raar dat je wel zo’n hoge proceskosten vergoeding krijgt als je een derde partij inschakelt en als ik het goed begrijp niet wanneer je zelf persoonlijk het bezwaar maakt?

Dat is dan de perverse prikkel in het systeem.
Die lijkt me eigenlijk niet pervers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 28 maart 2023 @ 09:23:53 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_208564490
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb ooit eens ten onrechte een artikeltje 5 aan mijn broekje gehad. Er staat me nog iets bij dat ik destijds alleen via een advocaat belangrijke gegevens op kon vragen bij de OvJ.
Je kunt je procesdossier gewoon zelf opvragen hoor.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 28 maart 2023 @ 09:30:20 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208564545
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die lijkt me eigenlijk niet pervers.
Daar heb je eigenlijk wel gelijk, en moet ik mijn mening even aanpassen. Je moet in principe jezelf vrij voelen om professionele hulp in te schakelen bij een juridische procedure waarbij je geen kosten hoeft te dragen als je in het gelijk gesteld wordt.

In dit geval zou het bezwaar bedrijfje niet een standaard vergoeding moeten krijgen die ver boven de daadwerkelijke kosten ligt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208564645
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:49 schreef Geitenkamp het volgende:
Natuurlijk belachelijk dat zo’n bureau voor 2 briefjes sturen een vergoeding kan claimen van 1300 euro, hetzelfde met de WOZ

En zo moeilijk is het allemaal niet, want die bureaus gebruiken dezelfde brief steeds weer, ze veranderen alleen de details

Prima dat ze hier wat aan gaan doen, die bureaus vullen hun zakken big time, easy money
Nee, niet prima. Het besluit proceskosten bestuursrecht wordt niet voor niets ook het ‘fooienbesluit’ genoemd. Het is bedoeld om de burger enorm tekort te doen. De meeste procedures kosten veel meer geld dan je aan proceskosten krijgt.

En dan is het een probleem als het forfait een keer gunstig uitvalt.

Daarenboven: CVOM had in administratief beroep al serieus naar de zaak moeten kijken. Maar CVOM weigert dat en de politiek vindt dat helemaal prima.

Zou CVOM haar wettelijk taak niet weigeren uit te voeren, dan was het kostenplaatje gebleven bij iets van ¤ 250. Dus 80% van het bedrag komt niet door dit kantoortje, maar de labbekakkerige houding van CVOM, de overheid dus.

Zo lang als dat niet opgelost wordt heeft de overheid haar grote muil te houden.

Maar ik weet al lang hoe dit gaat, net als met de dwangsommen tav de Wob: de overheid mag de wet aan haar laars blijven lappen. De burger gaat weer genaaid worden.

Rechtsstaat noemen we dat. Op het eerste gezicht wel, maar het is ook niet toevallig dat het nu Rb Den Haag is. Er zal ook wel vooroverleg zijn geweest met het Ministerie van Justitie.
pi_208564654
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:30 schreef nixxx het volgende:

[..]
Daar heb je eigenlijk wel gelijk, en moet ik mijn mening even aanpassen. Je moet in principe jezelf vrij voelen om professionele hulp in te schakelen bij een juridische procedure waarbij je geen kosten hoeft te dragen als je in het gelijk gesteld wordt.

In dit geval zou het bezwaar bedrijfje niet een standaard vergoeding moeten krijgen die ver boven de daadwerkelijke kosten ligt.
Mja denk dat de werkelijke oplossing - gezien je rechtszekerheid wat indamt met een max bedrag, maar prima, excessen zijn vaak niet goed - zal zijn dat het allemaal net een tandje efficiënter moet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208564659
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:03 schreef stinkie het volgende:
Het is niet aan een rechter principieel te zijn.

Daarnaast belachelijk dat proceskosten voor dit soort mini-zaken 1300 piek bedragen. Ongeacht wie dit opstrijkt.
Laten we dan maar weer naar werkelijke kosten gaan. Desnoods gemaximeerd op een redelijk uurtarief. Gaat de overheid veel en veel meer kosten hoor.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 09:52:51 #36
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_208564725
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Altijd als er geld in het spel is komen er parasieten, zoals die bureautjes, tevoorschijn.
Grootste parasiet is de overheid zelf :{w
-XOXO- Je maintiendrai
pi_208564770
- edit laat maar -
pi_208565355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laten we dan maar weer naar werkelijke kosten gaan. Desnoods gemaximeerd op een redelijk uurtarief. Gaat de overheid veel en veel meer kosten hoor.
Meer? Jij denkt dat deze advocaat meer dan 4,5 uur aan deze zaak heeft gewerkt voor het automatisch laten opstellen van het brief en dat de advocaat dus een deel pro bono heeft uitgevoerd? De rechter schat dat het werk 20 min tijd heeft gekost, dat wijkt nogal af van jouw standpunt :o

¤ 285 per uur klinkt als een ok'ish tarief, me dunkt
pi_208565404
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:11 schreef Confetti het volgende:
Als rechters de wet gaan negeren uit 'principiele' redenen is het einde zoek.

Zij gaan daar niet over. Stuitende arrogantie weer.
Deze rechter heeft geen wet genegeerd. De rechter heeft een besluit naast zich neergelegd
pi_208565511
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:49 schreef Geitenkamp het volgende:
Natuurlijk belachelijk dat zo’n bureau voor 2 briefjes sturen een vergoeding kan claimen van 1300 euro, hetzelfde met de WOZ

En zo moeilijk is het allemaal niet, want die bureaus gebruiken dezelfde brief steeds weer, ze veranderen alleen de details

Prima dat ze hier wat aan gaan doen, die bureaus vullen hun zakken big time, easy money
mee eens anderzijds zou het wel helpen dat wanneer je bezwaar maakt op je boete dat ook daadwerkelijk gelezen wordt ipv dat de overheid een standaard afwijzing stuurt. Ze werken dit zelf in de hand.

Zelf meegemaakt dat mijn auto niet op de foto stond maar toch een standaard afwijzing. Bedrag was te laag voor een gang naar de rechter maar heb toen alles gewob't en dat werd te duur voor ze.

Die bureautjes hebben er bv wel voor gezorgd dat de gemeenten voortaan beter luisteren bij bezwaren.

[ Bericht 8% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 28-03-2023 11:37:46 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208565529
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:26 schreef mvdejong het volgende:
Het is nou eenmaal nodig om een verkeersboete aan te vechten via de rechter. Als je gewoon bezwaar maakt wordt dit bezwaar automatisch verworpen, zonder dat het beoordeeld wordt. Maar ja, verkeersboetes zijn nou eenmaal in eerste instantie een inkomstenbron voor de verschillende overheden, en in de laatste plaats daadwerkelijk bedoeld als een middel om het gedrag van de verkeersdeelnemers te sturen.
Ah ik was dus niet de enige die dat opviel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208565591
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:59 schreef nixxx het volgende:
Raar dat je wel zo’n hoge proceskosten vergoeding krijgt als je een derde partij inschakelt en als ik het goed begrijp niet wanneer je zelf persoonlijk het bezwaar maakt?

Dat is dan de perverse prikkel in het systeem.
Ik zou gewoon de huidige situatie handhaven in bestuursrecht. Je neemt zelf een advocaat of een bedrijf in dienst, dus jij betaalt die zelf omdat het een eigen keuze is. Als je wint dan kan je die terugvorderen mits de rechter die mogelijkheid geeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208565621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ah ik was dus niet de enige die dat opviel.
ik ben er nooit bij als mijn bezwaar wordt gelezen. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208565643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik ben er nooit bij als mijn bezwaar wordt gelezen. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?
Niet want het wordt niet gelezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208565656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet want het wordt niet gelezen.
hoe heb jij het voor elkaar gekregen om daarbij te zijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208565688
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Meer? Jij denkt dat deze advocaat meer dan 4,5 uur aan deze zaak heeft gewerkt voor het automatisch laten opstellen van het brief en dat de advocaat dus een deel pro bono heeft uitgevoerd? De rechter schat dat het werk 20 min tijd heeft gekost, dat wijkt nogal af van jouw standpunt :o

¤ 285 per uur klinkt als een ok'ish tarief, me dunkt
Ik heb het over alle zaken die onder het besluit vallen. Bij een forfaitair tarief heb je nu eenmaal mensen die teveel krijgen.
pi_208565698
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Deze rechter heeft geen wet genegeerd. De rechter heeft een besluit naast zich neergelegd
Dat is hetzelfde.
pi_208565766
1 x onterecht een boete gehad voor rood licht. Had compleet "dossier" gemaakt en opgestuurd. Werd idd in gelijk gesteld en boete werd geseponeerd. Hoefde niet voor te komen want bewijs was overduidelijk.Meende dat er nog bij het schrijven stond dat ze mij het graag hadden zien uitleggen, zoveel werk had ik er van gemaakt.
:D
pi_208565821
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik zou gewoon de huidige situatie handhaven in bestuursrecht. Je neemt zelf een advocaat of een bedrijf in dienst, dus jij betaalt die zelf omdat het een eigen keuze is. Als je wint dan kan je die terugvorderen mits de rechter die mogelijkheid geeft.
Zouden we niet gewoon onszelf houden aan de jurisprudentie ter zake van het EHRM?
pi_208565832
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:56 schreef mschol het volgende:
die bedrijven mogen dan ook gewoon dood en onder de trein geworpen worden
Pardon? Wat is dit voor een opmerking?
pi_208565844
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zouden we niet gewoon onszelf houden aan de jurisprudentie ter zake van het EHRM?
geen idee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208565872
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik ben er nooit bij als mijn bezwaar wordt gelezen. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?
Het is een bekend feit dat CVOM uit beroepen kernverweren haalt en op basis daarvan wordt dan een afwijzing obv standaard formuleringen gemaakt.

Nu nog door laagbetaald personeel. Binnenkort waarschijnlijk met behulp van AI.

Er zijn ook al Rechters geweest die daar flink over klaagden, maar die hoor je maar 1 keer. Kennelijk de moed verloren, op de vingers getikt, of functie elders.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:55:23 #53
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208565877
Misschien moet de uitvoerende macht hun werk dan beter uitvoeren, zodat wij niet voor hun fouten hoeven te betalen.
pi_208565889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is een bekend feit dat CVOM uit beroepen kernverweren haalt en op basis daarvan wordt dan een afwijzing obv standaard formuleringen gemaakt.

Nu nog door laagbetaald personeel. Binnenkort waarschijnlijk met behulp van AI.

Er zijn ook al Rechters geweest die daar flink over klaagden, maar die hoor je maar 1 keer. Kennelijk de moed verloren, op de vingers getikt, of functie elders.
ik heb werkelijk geen idee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208565906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
geen idee
Als we nog een rechtsstaat willen zijn, is dat wel het minste.

Maar goed, ik heb de hoop al opgegeven. Genoeg gezien van de rechtspraak in Nederland om te weten dat die in de praktijk niet onafhankelijk is.
pi_208565913
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als we nog een rechtsstaat willen zijn, is dat wel het minste.

Maar goed, ik heb de hoop al opgegeven. Genoeg gezien van de rechtspraak in Nederland om te weten dat die in de praktijk niet onafhankelijk is.
hetgeen ik schreef gebeurt momenteel en is al jaren en jaren en jaren zo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208566204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hetgeen ik schreef gebeurt momenteel en is al jaren en jaren en jaren zo.
Ik heb nog eens gelezen wat je schreef en het is meer een kwestie van bel horen luiden, niet weten waar de klepel hangt.

Maar als jouw voorstel is om alles te laten zoals het is: prima.
pi_208566212
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 12:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb nog eens gelezen wat je schreef en het is meer een kwestie van bel horen luiden, niet weten waar de klepel hangt.

Maar als jouw voorstel is om alles te laten zoals het is: prima.
Ah informatie op decwebsite van de rijksoverheid is niet compleet? Ik zal het doorgeven
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208566577
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ah informatie op decwebsite van de rijksoverheid is niet compleet? Ik zal het doorgeven
Doe eens een link waar dat zo staat? Want ik wil best even lachen.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat je dit woordelijk hebt overgenomen. Dan zou dat echt bizar zijn.
pi_208566786
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hoe heb jij het voor elkaar gekregen om daarbij te zijn?
Niet want het wordt niet gelezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208566841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 12:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Doe eens een link waar dat zo staat? Want ik wil best even lachen.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat je dit woordelijk hebt overgenomen. Dan zou dat echt bizar zijn.
www.rijksoverheid.nl

Maar die info klopt niet hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208567382
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:49 schreef Geitenkamp het volgende:
Natuurlijk belachelijk dat zo’n bureau voor 2 briefjes sturen een vergoeding kan claimen van 1300 euro, hetzelfde met de WOZ

En zo moeilijk is het allemaal niet, want die bureaus gebruiken dezelfde brief steeds weer, ze veranderen alleen de details

Prima dat ze hier wat aan gaan doen, die bureaus vullen hun zakken big time, easy money
Je kan als overheid ook gewoon zorgen dat je eigen zooi voor elkaar hebt. Die proceskosten krijg je alleen vergoed als je de zaak wint.

Dus als die bekeuringen juridisch kloppen dan valt er voor die bureautjes niks te verdienen.

Blame the game, not the players....
pi_208567933
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
www.rijksoverheid.nl

Maar die info klopt niet hoor
Doe eens een directe link zou ik zeggen… Dit is van niveau ‘bron: het internet’.

Stuk van jou tekst in google levert geen hits op naar rijksoverheid.nl

Daarnaast gaat de hele discussie over het Besluit proceskosten bestuursrecht en het uitgangspunt daar is nu juist dat je niet de gemaakte kosten vergoed krijgt, maar forfaitair op basis van een puntensysteem.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')