Het is een kind van jou, had je anders verwacht?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:37 schreef Molo het volgende:
[..]
De docenten van mijn dochter waarschuwden ons van de week dat de puberteit hels zou gaan worden met haar. Ze is nu 6.
Challenge accepted![]()
Dit is volledig volgens verwachtingquote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is een kind van jou, had je anders verwacht?
Ik hoop het voor je, maar anders heb je in ieder geval twee dagen relatieve rust in het wekend?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:18 schreef fietsie het volgende:
Dus. Min of meer terug in het land der levenden. Een ochtendje werken bij de baas, eens zien of de gierende gillende hoofdpijn dan netjes wegblijft.
Dat was ook t achterliggende idee; een ochtendje werken, zien wat lijf doet en dan via de winkels weer naar huis.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je, maar anders heb je in ieder geval twee dagen relatieve rust in het wekend?
Stille waterenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:04 schreef Myraela het volgende:
Ik was vroeger zo'n stille puber, maar dat kan ook verraderlijk gevaarlijk zijn.
Hey, jij gaat al best een tijdje niet erg best hmm?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:18 schreef fietsie het volgende:
Dus. Min of meer terug in het land der levenden. Een ochtendje werken bij de baas, eens zien of de gierende gillende hoofdpijn dan netjes wegblijft.
Er spelen vier dingen door elkaar:quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Hey, jij gaat al best een tijdje niet erg best hmm?
Gaat het goedkomen? Ga je de goede kant op? Of moet je door nog meer zure appel bijten?
Dat klinkt alsof het schip met zure appelen nog lang niet leeg is.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er spelen vier dingen door elkaar:
- Werk reorganisatie die alle laatste beetjes energie uit me zuigt (ontdekte net dat men mijn formele her-aanstelling in oktober 2022 "vergeten is te formaliseren")
- Door huisarts stopgezette antihistaminica, vervangen door corticosteroiden spray. Wat niet afdoende werkt wanneer ik langdurig blootgesteld wordt aan boom-pollen (die rond mijn huis nog minimaal zijn, maar die waar ik afgelopen weekend mijn kool-zwarte auto lichtgeel kleurden)
- Ik een chronisch gebrek aan "leuke dingen voor mezelf om te doen" ervaar de laatste tijd, en het traject wat ik loop om dat te verbeteren door 100-en-1 factoren enorm stroperig gaat.
- In de thuissituatie de nodige stress door weer uitgestelde noodzakelijke herstel-operaties en een kind wat een zooitje aan t maken is van d'r schooldingen (prima, kan) en er hulp bij weigert op emo gronden (begrijp ik) maar waarbij de school ook dingen niet doet die wel zou moeten (zit ik bovenop, maar gaat tergend langzaam).
En dan loopt vanzelf langzaam de batterij verder leeg dan verstandig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Da’s stuk voor stuk al pittig, maar alles samen pfff heftigquote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er spelen vier dingen door elkaar:
- Werk reorganisatie die alle laatste beetjes energie uit me zuigt (ontdekte net dat men mijn formele her-aanstelling in oktober 2022 "vergeten is te formaliseren")
- Door huisarts stopgezette antihistaminica, vervangen door corticosteroiden spray. Wat niet afdoende werkt wanneer ik langdurig blootgesteld wordt aan boom-pollen (die rond mijn huis nog minimaal zijn, maar die waar ik afgelopen weekend mijn kool-zwarte auto lichtgeel kleurden)
- Ik een chronisch gebrek aan "leuke dingen voor mezelf om te doen" ervaar de laatste tijd, en het traject wat ik loop om dat te verbeteren door 100-en-1 factoren enorm stroperig gaat.
- In de thuissituatie de nodige stress door weer uitgestelde noodzakelijke herstel-operaties en een kind wat een zooitje aan t maken is van d'r schooldingen (prima, kan) en er hulp bij weigert op emo gronden (begrijp ik) maar waarbij de school ook dingen niet doet die wel zou moeten (zit ik bovenop, maar gaat tergend langzaam).
En dan loopt vanzelf langzaam de batterij verder leeg dan verstandig. De hoofdpijn is dus een primaire reactie op puntje 2, het traag herstellen denk ik een combi van die vier.
hier worden straks de boodschappen bezorgd.. ben benieuwd wat de chef allemala besteld heeft..quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een gedoe is boodschappen doen in een onbekende winkel, niets terug te vinden. En dan ook nog een enorme regenbui op de terugweg. Er komt nog veel meer regen aan, maar ik hoef er niet meer uit
Hier meestal ook, maar er was geen tijdstip meer beschikbaar wanneer ik thuis ben.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hier worden straks de boodschappen bezorgd.. ben benieuwd wat de chef allemala besteld heeft..
heerlijk zo'n vent die de boodschappen doet en het eten kookt
Nog geen (stort)regen gehad. Morgen komt datquote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hier ook. Als het even niet stortregent
Naar Noorwegen?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:56 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie Dat is een boel op je bordje![]()
@:derLudolf buurjongen is naarstig op zoek naar alternatief voor die boot.
Hij en vriendje zouden 15 april afreizen. Zijn grote broer ging een jaar geleden.
Alleen toen had de trein oponthoud.
Namens moeders dank voor de link. ( die alleen te lezen is in de app 😉)
Iets anders gegeten?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:09 schreef Sarabi het volgende:
En dan wordt een deel van je bovenlip opeens dikZo ver als ik weet heb ik niets raars gedaan.
Heb ik ook al zitten denken maar zou bij een allergische reactie niet de hele lip dik worden?quote:
Misschien toch ongemerkt erop gebeten?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb ik ook al zitten denken maar zou bij een allergische reactie niet de hele lip dik worden?
Heb alleen rauwe paprika en brood met oudekaassalade op. Niets vreemds.
Ja zoiets zal het zijn. Hopelijk trekt het snel weg want we gaan vanavond weer bezorgen en ik zie er zo niet uitquote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Misschien toch ongemerkt erop gebeten?
Was je bij risk factory?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Interessant ‘werk’dagje. Van alles gehoord over misbruik en zedenmisdrijven. Rondje gelopen over een terrein vol half uitgebrande en volledig gecraste auto’s (bhv/calamiteiten) en veel politie/brandweer. En als toetje een rondje door een loods waarin je verschillende noodscenarios kon uitspelen. Volgend teamuitje geregeld
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ok bedankt.
Ik stap zo op de fiets richting het bier.
Ja het verbaast me eigenlijk dat de rest niet gewoon parkeert en afstaptquote:
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja het verbaast me eigenlijk dat de rest niet gewoon parkeert en afstapt
En dat we ook Rooks, van der Poel en Cancellara in een ander tijdperk hebben kunnen zien op diezelfde wegenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zat net te denken dat we wel echt geluk hebben wat we in dit tijdperk leven en hun kunnen zien rijden. Maar voor de tegenstanders is her natuurlijk heel vervelend.
Hey zo oud ben ik niet héquote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dat we ook Rooks, van der Poel en Cancellara in een ander tijdperk hebben kunnen zien op diezelfde wegen
Euh ik keek ook toen Eddy en mijn toenmalige dorpsgenoot Bert Oosterbosch wonnenquote:
Jaquote:
Nat en vochtig is altijd pluspunt, maar niet als het de kasseien zijn.quote:
In het Belgische commentaar was de zinsvorm dan ook "liggen er nat en vochtig bij.."quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nat en vochtig is altijd pluspunt, maar niet als het de kasseien zijn.
Ook daarvoor geldt "altijd pluspunt, behalve bij kasseien.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
In het Belgische commentaar was de zinsvorm dan ook "liggen er nat en vochtig bij.."
Oh ik ga zo drinken, goed idee. Wat wankel op de beentjes vandaag.quote:
Ja voor kasseien lijkt me dit onwenselijk.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nat en vochtig is altijd pluspunt, maar niet als het de kasseien zijn.
Er zijn er inmiddels driequote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:50 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ik zou ook verbaasd zijn geweest als er nog zoiets zou zijn haha. Maar geslaagde dag dus?
Nee, is die ergens terug te kijken?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:21 schreef Tuindier het volgende:
Ik kijk ook altijd het liefst op de Belg
Heb je die docu over jumbo visma gezien? Vond ik ook erg mooi.
Qua tijdperk, ken je ook een zekere JP uit deze regio, werd rond 91 Nederlands kampioen tijdrijden bij de amateurs. Is zo ongeveer van jouw leeftijd.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Euh ik keek ook toen Eddy en mijn toenmalige dorpsgenoot Bert Oosterbosch wonnen![]()
In '91 was ik junior, en reed ik in jouw regio oa de ronde van Drenthe in ingekorte vorm als ik het me goed herinner.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qua tijdperk, ken je ook een zekere JP uit deze regio, werd rond 91 Nederlands kampioen tijdrijden bij de amateurs. Is zo ongeveer van jouw leeftijd.
Tenminste, jij hebt ook wedstrijden gereden toch?
Een drama zeg je... Zijn er toen ook nog mensen verkeerd gereden?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
In '91 was ik junior, en reed ik in jouw regio oa de ronde van Drenthe in ingekorte vorm als ik het me goed herinner.
En een criterium op een afgesloten parcours ergens daar in de buurt ook.. dat was een drama..
Nee er zat een hele korte steile helling in het parcours en veel renners kwamen van clubs in het westen van het land, waren laat ter plaatse en hadden geen proef-rondje kunnen rijden.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een drama zeg je... Zijn er toen ook nog mensen verkeerd gereden?
Aha. Okay, ja die eerder genoemde JP is een keer verkeerd gereden met een tijdritquote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee er zat een hele korte steile helling in het parcours en veel renners kwamen van clubs in het westen van het land, waren laat ter plaatse en hadden geen proef-rondje kunnen rijden.
Dus dat peleton met nog niet hun koers plannende jonge mongooltjes ontplofte vanaf de startlijn, vloog naar die bult, en de eerste 20 kwamen daar overheen en de rest stond op een grote hoop bovenop elkaar geparkeerd...
quote:
Ja da's een hele generatie verder.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha. Okay, ja die eerder genoemde JP is een keer verkeerd gereden met een tijdritEcht iets voor hem zeg maar, maar had je bouwjaar even bekeken, hij is vijf jaar ouder.
Jup. Dr hangt hier ook nog een rood-wit-blauw shirt van m'n pa, 1993, maar das volgens jouw rekenmethode 3,8 generaties eerderquote:
Staat op Amazon Prime, 6 afleveringen over hun 2022 seizoen. Erg mooi vond ik. Wolfpack staat daar nu ook, die heb ik nog niet gezien dus geen idee of dat een aanrader is.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee, is die ergens terug te kijken?
Ik vind sowieso het taaltje een enorme charme aan de sport toevoegen, op een dag als vandaag.
En zoals die voltallige crew van de lokale slager op de straathoek even in beeld komt..
thnx ga ik vanavond even aan beginnen. dan zijn de dames er toch nietquote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:53 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Staat op Amazon Prime, 6 afleveringen over hun 2022 seizoen. Erg mooi vond ik. Wolfpack staat daar nu ook, die heb ik nog niet gezien dus geen idee of dat een aanrader is.
Ik wist heel niet van rare afrondregels. Wat leukquote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:50 schreef sigme het volgende:
Ik heb eens even wat gerekend op m'n arbeidsduur. Als ik elke dag 2,5 uur minder ga werken, ga ik er zo'n ¤700 op achteruit bij gelijk blijvend compensatieverlofhoeveelheid (die laatste verschilt wat per contractsduur door rare afrondregels, dus die reken ik altijd zorgvuldig mee)
Toch wel interessant.. Dan zou ik nog maar 5 uur/dag werken...
Hmmmmmm.
Kan dat zomaar? Is er dan niet iemand die uren "tekort" komt qua te verzetten arbeid, en een tekort aan uren om er een FTE mee aan te nemen?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:50 schreef sigme het volgende:
Ik heb eens even wat gerekend op m'n arbeidsduur. Als ik elke dag 2,5 uur minder ga werken, ga ik er zo'n ¤700 op achteruit bij gelijk blijvend compensatieverlofhoeveelheid (die laatste verschilt wat per contractsduur door rare afrondregels, dus die reken ik altijd zorgvuldig mee)
Toch wel interessant.. Dan zou ik nog maar 5 uur/dag werken...
Hmmmmmm.
Rechten fiets.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kan dat zomaar? Is er dan niet iemand die uren "tekort" komt qua te verzetten arbeid, en een tekort aan uren om er een FTE mee aan te nemen?
Slenderwomanquote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:16 schreef Tele6 het volgende:
Heh. Ik zat even wat Bumble te swipen. Komt er een vent langs die op zoek is naar een dame van minstens 1m80 met maximaal maat 32. Veel succes![]()
Misschien heeft hij min en max door elkaar gehaald...
Grapjasquote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kan dat zomaar? Is er dan niet iemand die uren "tekort" komt qua te verzetten arbeid, en een tekort aan uren om er een FTE mee aan te nemen?
Door die rechten heb ik nu een Zweedse baasquote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rechten fiets.
Wij hebben het recht om minder te werken. Meer is moeilijker vaak.
Geen hond die ze meer wil hebben?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik deed net een rondje streekwinkels. Op Tholen kan je gratis bijbels meenemen in de winkel
Hier is dat ook zo, maar het grote tekort zit een behoorlijke afstand onder mijn huidige prijs. Dus ik heb eerst, want dat kan bij ons ook gewoon, een tijdelijke arbeidsduurverkorting gedaan met garantie van leidinggevende dat dat na een jaar terug kon worden gedraaid.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Grapjas
Minder werken is sowieso een wettelijk recht, niet iets waar ik bij deze baas meer recht op heb dan wie dan ook waar elders. Elders heb ik dat wel eens een paar keer heeeeeel duidelijk moeten uitleggen, dat ook al vond de baas het niet leuk, hij toch geen andere keuze had dan 'tekenen bij het kruisje'![]()
Deze baas is beter op de hoogte en tekent automatisch.
Ik heb wel even gekeken naar het punt van @:vanyel: uren uitbreiden is namelijk geen wettelijk recht. Maar de procedure bij mijn baas is even eenvoudig als minder uren gaan werken, en aangezien ze een gillend tekort aan mensen hebben en ruimte zat in de formatie, zou weer uren terugclaimen komende jaren geen probleem moeten zijn.
Nog nietquote:
Duidelijk tijd voor voer jaquote:Op vrijdag 24 maart 2023 19:16 schreef Myraela het volgende:
Ik ben de kaaskop die er ook op vakantie moeite mee heeft dat de restaurant gewoon nog niet open zijn.
Ik had verse tortelloni van de Italiaan hier, man man man ik hoef geen fastfood zut meer hoor in dit levenquote:
Welke curry? Rood, groen of geel. En met Thais temperament of de Nederlandse uitvoering?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:25 schreef Tele6 het volgende:
Nog een klusje gedaan dat al een maand moest
Receptevaluaties voor een van de menu's van vrijwilligerswerk. Nu zin in gado-gado
Maar ik heb die Thaise curry. Ook niet slecht@:Blues
en@:fietsie wat klinkt dat allemaal zwaar
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rechten fiets.
Wij hebben het recht om minder te werken. Meer is moeilijker vaak.
Dat is allemaal heel grappig als het werk betreft met een functionaris aantal > zeg... 2 of 3 ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Grapjas
Minder werken is sowieso een wettelijk recht, niet iets waar ik bij deze baas meer recht op heb dan wie dan ook waar elders. Elders heb ik dat wel eens een paar keer heeeeeel duidelijk moeten uitleggen, dat ook al vond de baas het niet leuk, hij toch geen andere keuze had dan 'tekenen bij het kruisje'![]()
Deze baas is beter op de hoogte en tekent automatisch.
Ik heb wel even gekeken naar het punt van @:vanyel: uren uitbreiden is namelijk geen wettelijk recht. Maar de procedure bij mijn baas is even eenvoudig als minder uren gaan werken, en aangezien ze een gillend tekort aan mensen hebben en ruimte zat in de formatie, zou weer uren terugclaimen komende jaren geen probleem moeten zijn.
Ik heb gele. Currypasta van de toko dus aardig pittig. Ik doe iets van een eetlepel-met-kop-erop per portie (ik schat dat altijd in als ik het erin gooi). Probleem is dat het ook erg erg zout wordt als je te veel currypasta erin doet, de pittigheid maakt me niet zo uit.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 19:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Welke curry? Rood, groen of geel. En met Thais temperament of de Nederlandse uitvoering?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |