Kan dat zomaar? Is er dan niet iemand die uren "tekort" komt qua te verzetten arbeid, en een tekort aan uren om er een FTE mee aan te nemen?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:50 schreef sigme het volgende:
Ik heb eens even wat gerekend op m'n arbeidsduur. Als ik elke dag 2,5 uur minder ga werken, ga ik er zo'n ¤700 op achteruit bij gelijk blijvend compensatieverlofhoeveelheid (die laatste verschilt wat per contractsduur door rare afrondregels, dus die reken ik altijd zorgvuldig mee)
Toch wel interessant.. Dan zou ik nog maar 5 uur/dag werken...
Hmmmmmm.
Rechten fiets.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kan dat zomaar? Is er dan niet iemand die uren "tekort" komt qua te verzetten arbeid, en een tekort aan uren om er een FTE mee aan te nemen?
Slenderwomanquote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:16 schreef Tele6 het volgende:
Heh. Ik zat even wat Bumble te swipen. Komt er een vent langs die op zoek is naar een dame van minstens 1m80 met maximaal maat 32. Veel succes![]()
Misschien heeft hij min en max door elkaar gehaald...
Grapjasquote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kan dat zomaar? Is er dan niet iemand die uren "tekort" komt qua te verzetten arbeid, en een tekort aan uren om er een FTE mee aan te nemen?
Door die rechten heb ik nu een Zweedse baasquote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rechten fiets.
Wij hebben het recht om minder te werken. Meer is moeilijker vaak.
Geen hond die ze meer wil hebben?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik deed net een rondje streekwinkels. Op Tholen kan je gratis bijbels meenemen in de winkel
Hier is dat ook zo, maar het grote tekort zit een behoorlijke afstand onder mijn huidige prijs. Dus ik heb eerst, want dat kan bij ons ook gewoon, een tijdelijke arbeidsduurverkorting gedaan met garantie van leidinggevende dat dat na een jaar terug kon worden gedraaid.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Grapjas
Minder werken is sowieso een wettelijk recht, niet iets waar ik bij deze baas meer recht op heb dan wie dan ook waar elders. Elders heb ik dat wel eens een paar keer heeeeeel duidelijk moeten uitleggen, dat ook al vond de baas het niet leuk, hij toch geen andere keuze had dan 'tekenen bij het kruisje'![]()
Deze baas is beter op de hoogte en tekent automatisch.
Ik heb wel even gekeken naar het punt van @:vanyel: uren uitbreiden is namelijk geen wettelijk recht. Maar de procedure bij mijn baas is even eenvoudig als minder uren gaan werken, en aangezien ze een gillend tekort aan mensen hebben en ruimte zat in de formatie, zou weer uren terugclaimen komende jaren geen probleem moeten zijn.
Nog nietquote:
Duidelijk tijd voor voer jaquote:Op vrijdag 24 maart 2023 19:16 schreef Myraela het volgende:
Ik ben de kaaskop die er ook op vakantie moeite mee heeft dat de restaurant gewoon nog niet open zijn.
Ik had verse tortelloni van de Italiaan hier, man man man ik hoef geen fastfood zut meer hoor in dit levenquote:
Welke curry? Rood, groen of geel. En met Thais temperament of de Nederlandse uitvoering?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:25 schreef Tele6 het volgende:
Nog een klusje gedaan dat al een maand moest
Receptevaluaties voor een van de menu's van vrijwilligerswerk. Nu zin in gado-gado
Maar ik heb die Thaise curry. Ook niet slecht@:Blues
en@:fietsie wat klinkt dat allemaal zwaar
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rechten fiets.
Wij hebben het recht om minder te werken. Meer is moeilijker vaak.
Dat is allemaal heel grappig als het werk betreft met een functionaris aantal > zeg... 2 of 3 ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Grapjas
Minder werken is sowieso een wettelijk recht, niet iets waar ik bij deze baas meer recht op heb dan wie dan ook waar elders. Elders heb ik dat wel eens een paar keer heeeeeel duidelijk moeten uitleggen, dat ook al vond de baas het niet leuk, hij toch geen andere keuze had dan 'tekenen bij het kruisje'![]()
Deze baas is beter op de hoogte en tekent automatisch.
Ik heb wel even gekeken naar het punt van @:vanyel: uren uitbreiden is namelijk geen wettelijk recht. Maar de procedure bij mijn baas is even eenvoudig als minder uren gaan werken, en aangezien ze een gillend tekort aan mensen hebben en ruimte zat in de formatie, zou weer uren terugclaimen komende jaren geen probleem moeten zijn.
Ik heb gele. Currypasta van de toko dus aardig pittig. Ik doe iets van een eetlepel-met-kop-erop per portie (ik schat dat altijd in als ik het erin gooi). Probleem is dat het ook erg erg zout wordt als je te veel currypasta erin doet, de pittigheid maakt me niet zo uit.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 19:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Welke curry? Rood, groen of geel. En met Thais temperament of de Nederlandse uitvoering?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |