Alles. We hebben in Nederland 160+ (!) beschermde natuurgebieden met dito stikstofproblematiek.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft dat met elkaar te maken als het om stikstof gaat en over de schadelijkheid ervan?
Ik denk ook dat het glas/plas wordt, maar het CDA heeft nu de kans om een vuist te maken en te laten zien dat ze nog pit hebben. Ik hoop echt dat ze het pakken.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wordt allemaal heel braafjes hoor. Vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk aanwezig zijn.
We hebben in Nederland bijna het laagste percentage beschermd natuurgebied van heel Europa, dat is dus het probleem niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:00 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Alles. We hebben in Nederland 160+ (!) beschermde natuurgebieden met dito stikstofproblematiek.
Gaat niet om het percentage, gaat om de straal rond die gebieden waar de uitstoot naar beneden moet. Doordat de gebieden zo verspreid zijn heb je 80% van Nederland te pakken.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben in Nederland bijna het laagste percentage beschermd natuurgebied van heel Europa, dat is dus het probleem niet.
Bij één van de meest onzinnige hoofdelijke stemmingen ooit? Zou wel een heel raar moment zijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:01 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het glas/plas wordt, maar het CDA heeft nu de kans om een vuist te maken en te laten zien dat ze nog pit hebben. Ik hoop echt dat ze het pakken.
ik praat er liever ook niet gelijk thuis over als ik mijn portemonnee verloren ben en alle bankkaarten en mijn rijbewijs kwijt benquote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:57 schreef Hanca het volgende:
Nou, ze gaan het onzinnige puur voor de beeldvorming te houden debat toch voeren: https://nos.nl/artikel/24(...)r-verkiezingsuitslag
De politiek weer op zijn smalst, alles voor de twitterheadline of het youtubefilmpje, als het maar niet inhoudelijk hoeft te zijn.
ja weet misschien wel maar stikstof en klimaat zijn wel vergelijkbare onderwerpen. en ik denk dat wat je ook toegeeft op het stikstof beleid het er nooit toe mag leiden dat de huizenbouw stil komt te staan. en daarom zal je gedwongen uitkoop niet kunnen uitsluiten.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou D66 bij het onderwerp stikstof echt het meest te winnen hebben? En niet gewoon met bijvoorbeeld een mooie nieuwe klimaatwet met een aantal strengere maatregelen?
Haar kiezers ook, dus dat komt mooi uit.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:24 schreef Breekfast het volgende:
Caroline denkt volgens mij dat ze 99% van de stemmen heeft gehaald.
nee dat niet maar meer dan 50% wel geloof ikquote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:24 schreef Breekfast het volgende:
Caroline denkt volgens mij dat ze 99% van de stemmen heeft gehaald.
Caroline heeft 0 stemmen gehaald.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat niet maar meer dan 50% wel geloof ik
wat sneu danquote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Caroline heeft 0 stemmen gehaald.
Goede vraag. Alleen eerst de KPI herijkken en de wet (nood) veranderen zodat niet continu dhr Vollenbroek procedeert.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:39 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, beter stelt men een open vraag aan BBB van "Hoe gaan jullie er voor zorgen dat de stikstofuitstoot teruggaat naar een aanvaardbaar niveau waarmee we op korte termijn weer kunnen bouwen. En waar de rechter het niet gaat afschieten." Dan kun je met die zienswijze onderhandelen.
Kan, maar het moet maatschappelijk wel uitlegbaar zijn. En mét oog op eigen consumptie én handelsbalans.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:46 schreef Hexagon het volgende:
Wellicht ook een oplosing is de uitkoopregelingen nog wat royaler te maken. Wellicht kun je dat gedwongen verkopen dan voor zijn.
Nóg royaler? Ze zitten al op miljoenen waar ze praktisch niets voor hebben hoeven doen, daar is het zijn van grootgrondbezitter gewoon aan komen waaien.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:46 schreef Hexagon het volgende:
Wellicht ook een oplosing is de uitkoopregelingen nog wat royaler te maken. Wellicht kun je dat gedwongen verkopen dan voor zijn.
En die noodwet wordt vervolgens ook afgeschoten. We leven gelukkig nog altijd in een rechsstaat.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede vraag. Alleen eerst de KPI herijkken en de wet (nood) veranderen zodat niet continu dhr Vollenbroek procedeert.
Uiteindelijk bepaalt de kiezer wat er gebeurt, niet de rechter. En ik snap dat het nu uit oppertunisme goed uitkomt om nu blind de uitspraak te volgen. Maar ooit kunnen de rollen ook omgedraaid zijn.
Serieus laten wij kappen dit via de rechter uit te spelen.
Al die overproductie hebben we echt niet nodig.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, maar het moet maatschappelijk wel uitlegbaar zijn. En mét oog op eigen consumptie én handelsbalans.
Geen situatie meer dat wij kolencentrales sluiten, en recht in de armen van Poetin lopen.
Ach als je het probleem daarmee kan afkopen prima.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nóg royaler? Ze zitten al op miljoenen waar ze praktisch niets voor hebben hoeven doen, daar is het zijn van grootgrondbezitter gewoon aan komen waaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |