abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:51:29 #101
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_208482462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het overigens diep en diep triest dat D66 hier de kop van jut wordt gemaakt voor beleid wat gewoon keihard noodzakelijk is en waar deze regering toe gedwongen is door wetten en rechterlijke uitspraken.
Verdragen* en rechterlijke uitspraken. Verdragen die decennia geleden zijn aangegaan toen Nederland miljoenen inwoners minder had.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:52:55 #102
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_208482479
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het overigens diep en diep triest dat D66 hier de kop van jut wordt gemaakt voor beleid wat gewoon keihard noodzakelijk is en waar deze regering toe gedwongen is door wetten en rechterlijke uitspraken.

Ondertussen jankt rechts Nederland over de klimaatdrammers van D66 terwijl BBB gewoon vliegvelden wil sluiten en iedere andere stikstof bron wil aanpakken waaronder die van logistiek en wegverkeer.

Het is wel een beetje om moedeloos van te worden.
Niets mis met minder vliegen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208482490
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:51 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Verdragen* en rechterlijke uitspraken. Verdragen die decennia geleden zijn aangegaan toen Nederland miljoenen inwoners minder had.
Wat heeft dat met elkaar te maken als het om stikstof gaat en over de schadelijkheid ervan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2023 17:54:10 ]
pi_208482505
Bijzonder dat zoveel partijen meegaan in die lachwekkende debataanvraag van Klaver
pi_208482589
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:55 schreef Raw85 het volgende:
Bijzonder dat zoveel partijen meegaan in die lachwekkende debataanvraag van Klaver
Belachelijk dat ieder coalitielid bang is om tegen de coalitie te stemmen.
pi_208482664
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
...of dat ieder oppositielid bang is met de coalitie mee te stemmen.

Deze aanvraag slaat nergens op. Wat willen ze nu voor een debat. Een debat waarop op elke vraag het antwoord "we gaan per onderwerp een meerderheid zoeken, ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt"? Voegt toch niks toe? Geen echt onderwerp om je tijd mee te vullen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208482685
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waar wil jij het over hebben dan? De colleges die nog helemaal niet gevormd zijn? Het beleid van de nog niet gevormde colleges? Volgens mij moet je debatteren over plannen/ideeën/uitvoering daarvan en niet over een uitslag.
pi_208482924
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waar wil jij het over hebben dan? De colleges die nog helemaal niet gevormd zijn? Het beleid van de nog niet gevormde colleges? Volgens mij moet je debatteren over plannen/ideeën/uitvoering daarvan en niet over een uitslag.
Waar het kabinet naar toe wilt.
pi_208482972
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waar het kabinet naar toe wilt.
Dat staat in het regeerakkoord.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:31:11 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208482987
De coalitiepartijen hebben allemaal stuk voor stuk in de media geventileerd wat de verkiezingsuitslag betekent voor de verhoudingen in de regering. Dan moet je het daar ook in het orgaan dat de regering controleert, de Tweede Kamer, over kunnen hebben.

En zelfs als je vindt van niet dan is het ronduit dom om het debat op deze manier te blokkeren. Je hebt net een pak slaag gekregen omdat je het vertrouwen kwijt bent, dan moet je dit gewoon niet doen. Alleen maar olie op het vuur.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208483018
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat staat in het regeerakkoord.
Staat de verkiezingswinst van BBB daar ook in? Knap als men dat had kunnen voorspellen. Zie reactie Janneke
pi_208483040
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
De coalitiepartijen hebben allemaal stuk voor stuk in de media geventileerd wat de verkiezingsuitslag betekent voor de verhoudingen in de regering. Dan moet je het daar ook in het orgaan dat de regering controleert, de Tweede Kamer, over kunnen hebben.

En zelfs als je vindt van niet dan is het ronduit dom om het debat op deze manier te blokkeren. Je hebt net een pak slaag gekregen omdat je het vertrouwen kwijt bent, dan moet je dit gewoon niet doen. Alleen maar olie op het vuur.
De coalitiepartijen, ja. Maar die debatvorm bestaat niet. Als je gaat debateren is dat met het kabinet, die met 1 mond namens alle coalitiepartijen moet spreken. Wat Klaver wil is een debat met partijleiders, dan moet hij de NPO opbellen. Want het kabinet heeft niks te zoeken in dit debat.
pi_208483054
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
De coalitiepartijen, ja. Maar die debatvorm bestaat niet. Als je gaat debateren is dat met het kabinet, die met 1 mond namens alle coalitiepartijen moet spreken. Wat Klaver wil is een debat met partijleiders, dan moet hij de NPO opbellen. Want het kabinet heeft niks te zoeken in dit debat.
Heeft hij toch recentelijk gehad? Was zelfs op TV, dacht ik.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:36:18 #114
346939 Janneke141
pi_208483060
Maar de debataanvraag van Klaver was toch niet met de regering?
pi_208483081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maar de debataanvraag van Klaver was toch niet met de regering?
Hoe wil je dan debateren in de Kamer? Vak K leeg laten?
pi_208483085
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Al doen ze het alleen maar voor de beeldvorming. Het wantrouwen is toch al zo laag.
pi_208483103
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Al doen ze het alleen maar voor de beeldvorming. Het wantrouwen is toch al zo laag.
Van een debat waar op geen enkele vraag antwoord komt wordt het vertrouwen beter? Als je wat wil met het vertrouwen in de politiek, moet je deze aanvraag niet doen. Maar goed, de oppositie is nooit bezig met het vertrouwen in de politiek.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:40:07 #118
346939 Janneke141
pi_208483118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe wil je dan debateren in de Kamer? Vak K leeg laten?
Doen ze met de APB toch ook?

Maar zonder gein, is dat zo ongebruikelijk? Want als dit inderdaad een soort precedent is dan wil ik nog wel met je meegaan dat Klaver een onzinnig voorstel doet. (Al blijft het argument over de beeldvorming overeind, en denk ik eerlijk gezegd ook niet dat de tegenstem van de coalitie procedurele gronden heeft)
pi_208483136
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Doen ze met de APB toch ook?

Maar zonder gein, is dat zo ongebruikelijk? Want als dit inderdaad een soort precedent is dan wil ik nog wel met je meegaan dat Klaver een onzinnig voorstel doet. (Al blijft het argument over de beeldvorming overeind, en denk ik eerlijk gezegd ook niet dat de tegenstem van de coalitie procedurele gronden heeft)
Nee, met de APB praten ze met de regering over hun gepresenteerde plannen.

En nee, de vorm van een onderling debat tussen partijleiders (of uberhaupt kamerleden) bestaat niet.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:42:13 #120
346939 Janneke141
pi_208483151
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, met de APB praten ze met de regering over hun gepresenteerde plannen.

En nee, de vorm van een onderling debat tussen partijleiders (of uberhaupt kamerleden) bestaat niet.
Hmm. Wat stom dat ik dat niet in de gaten had dan.
pi_208483220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hmm. Wat stom dat ik dat niet in de gaten had dan.
Bij de APB kunnen ze vaak elkaar nog wel redelijk veel interrumperen en krijg je onderlinge tussendebatjes, bij een regulier debat mag iedereen 2 of 3 interrupties doen en is er dus helemaal geen sprake van echte onderlinge debatten, hooguit eens een vraag om verduidelijking.
pi_208483265
Bij het CDA is het crisisoverleg na de voor hun teleurstellende verkiezingsuitslag. Kan Hoekstra aanblijven? Wat is er misgegaan? Hoe moet het CDA veranderen om de kloof met de burger te verkleinen? Wat moeten we met deze verkiezingsuitslag?

Maar bij D66 is het business as usual. Gewoon vasthouden aan de afspraken. Niemand die het leiderschap van Kaag in twijfel trekt terwijl D66 toch een megagroot verlies heeft geleden in vergelijking met de laatste verkiezingen voor de tweede kamer. Daar heeft D66 24 zetels van de 150 en nu in de eerste kamer 5 zetels van de 75. Die zijn dus teruggegaan van 16,0% van de zetels naar 6,6%. Een keiharde afstraffing, meer dan de helft van de kiezers kwijtgeraakt maar D66 doet gewoon of er niets aan de hand is.
pi_208483277
En wat als je de regering dingen over deze verkiezingen vraagt? Vrij simpel: het was een feest van de democratie, mooi dat er een behoorlijke opkomst was. Ze kijken er naar uit om samen te werken met de nieuwe provinciebesturen, die moeten nu wel eerst gevormd worden. En ze gaan zien hoe de Eerste Kamer er straks precies uit ziet, maar gaan er van uit dat ze daar ook goed mee kunnen samenwerken.
Je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat dit het antwoord is op elke vraag die je Rutte in zijn positie van premier nu gaat stellen.
pi_208483398
Straks hoofdelijke stemming voor steun voor het duidingsdebatsvoorstel van Klaver. Benieuwd wat de CDA kamerleden zullen doen. Als een paar van hen het aandurven, dan staat het kabinet voor een pittig debat. Ik hoop er op. CDA heeft nu niets meer te verliezen, als ze hier voor stemmen en het hakblok klaar zetten voor het kabinet kan ze het zelfs weer in het zadel helpen. Spannend straks, al vermoed ik dat het niet gaat gebeuren.
Doei
pi_208483414
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:59 schreef Treinhoer het volgende:
Straks hoofdelijke stemming voor steun voor het duidingsdebatsvoorstel van Klaver. Benieuwd wat de CDA kamerleden zullen doen. Als een paar van hen het aandurven, dan staat het kabinet voor een pittig debat. Ik hoop er op. CDA heeft nu niets meer te verliezen, als ze hier voor stemmen en het hakblok klaar zetten voor het kabinet kan ze het zelfs weer in het zadel helpen. Spannend straks, al vermoed ik dat het niet gaat gebeuren.
Wordt allemaal heel braafjes hoor. Vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk aanwezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')