Verdragen* en rechterlijke uitspraken. Verdragen die decennia geleden zijn aangegaan toen Nederland miljoenen inwoners minder had.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het overigens diep en diep triest dat D66 hier de kop van jut wordt gemaakt voor beleid wat gewoon keihard noodzakelijk is en waar deze regering toe gedwongen is door wetten en rechterlijke uitspraken.
Niets mis met minder vliegen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het overigens diep en diep triest dat D66 hier de kop van jut wordt gemaakt voor beleid wat gewoon keihard noodzakelijk is en waar deze regering toe gedwongen is door wetten en rechterlijke uitspraken.
Ondertussen jankt rechts Nederland over de klimaatdrammers van D66 terwijl BBB gewoon vliegvelden wil sluiten en iedere andere stikstof bron wil aanpakken waaronder die van logistiek en wegverkeer.
Het is wel een beetje om moedeloos van te worden.
Wat heeft dat met elkaar te maken als het om stikstof gaat en over de schadelijkheid ervan?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:51 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Verdragen* en rechterlijke uitspraken. Verdragen die decennia geleden zijn aangegaan toen Nederland miljoenen inwoners minder had.
Belachelijk dat ieder coalitielid bang is om tegen de coalitie te stemmen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:55 schreef Raw85 het volgende:
Bijzonder dat zoveel partijen meegaan in die lachwekkende debataanvraag van Klaver
...of dat ieder oppositielid bang is met de coalitie mee te stemmen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Belachelijk dat ieder coalitielid bang is om tegen de coalitie te stemmen.
Waar wil jij het over hebben dan? De colleges die nog helemaal niet gevormd zijn? Het beleid van de nog niet gevormde colleges? Volgens mij moet je debatteren over plannen/ideeën/uitvoering daarvan en niet over een uitslag.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Belachelijk dat ieder coalitielid bang is om tegen de coalitie te stemmen.
Waar het kabinet naar toe wilt.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Waar wil jij het over hebben dan? De colleges die nog helemaal niet gevormd zijn? Het beleid van de nog niet gevormde colleges? Volgens mij moet je debatteren over plannen/ideeën/uitvoering daarvan en niet over een uitslag.
Dat staat in het regeerakkoord.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waar het kabinet naar toe wilt.
Staat de verkiezingswinst van BBB daar ook in? Knap als men dat had kunnen voorspellen. Zie reactie Jannekequote:
De coalitiepartijen, ja. Maar die debatvorm bestaat niet. Als je gaat debateren is dat met het kabinet, die met 1 mond namens alle coalitiepartijen moet spreken. Wat Klaver wil is een debat met partijleiders, dan moet hij de NPO opbellen. Want het kabinet heeft niks te zoeken in dit debat.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
De coalitiepartijen hebben allemaal stuk voor stuk in de media geventileerd wat de verkiezingsuitslag betekent voor de verhoudingen in de regering. Dan moet je het daar ook in het orgaan dat de regering controleert, de Tweede Kamer, over kunnen hebben.
En zelfs als je vindt van niet dan is het ronduit dom om het debat op deze manier te blokkeren. Je hebt net een pak slaag gekregen omdat je het vertrouwen kwijt bent, dan moet je dit gewoon niet doen. Alleen maar olie op het vuur.
Heeft hij toch recentelijk gehad? Was zelfs op TV, dacht ik.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
De coalitiepartijen, ja. Maar die debatvorm bestaat niet. Als je gaat debateren is dat met het kabinet, die met 1 mond namens alle coalitiepartijen moet spreken. Wat Klaver wil is een debat met partijleiders, dan moet hij de NPO opbellen. Want het kabinet heeft niks te zoeken in dit debat.
Hoe wil je dan debateren in de Kamer? Vak K leeg laten?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maar de debataanvraag van Klaver was toch niet met de regering?
Al doen ze het alleen maar voor de beeldvorming. Het wantrouwen is toch al zo laag.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
De coalitiepartijen, ja. Maar die debatvorm bestaat niet. Als je gaat debateren is dat met het kabinet, die met 1 mond namens alle coalitiepartijen moet spreken. Wat Klaver wil is een debat met partijleiders, dan moet hij de NPO opbellen. Want het kabinet heeft niks te zoeken in dit debat.
Van een debat waar op geen enkele vraag antwoord komt wordt het vertrouwen beter? Als je wat wil met het vertrouwen in de politiek, moet je deze aanvraag niet doen. Maar goed, de oppositie is nooit bezig met het vertrouwen in de politiek.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Al doen ze het alleen maar voor de beeldvorming. Het wantrouwen is toch al zo laag.
Doen ze met de APB toch ook?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe wil je dan debateren in de Kamer? Vak K leeg laten?
Nee, met de APB praten ze met de regering over hun gepresenteerde plannen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Doen ze met de APB toch ook?
Maar zonder gein, is dat zo ongebruikelijk? Want als dit inderdaad een soort precedent is dan wil ik nog wel met je meegaan dat Klaver een onzinnig voorstel doet. (Al blijft het argument over de beeldvorming overeind, en denk ik eerlijk gezegd ook niet dat de tegenstem van de coalitie procedurele gronden heeft)
Hmm. Wat stom dat ik dat niet in de gaten had dan.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, met de APB praten ze met de regering over hun gepresenteerde plannen.
En nee, de vorm van een onderling debat tussen partijleiders (of uberhaupt kamerleden) bestaat niet.
Bij de APB kunnen ze vaak elkaar nog wel redelijk veel interrumperen en krijg je onderlinge tussendebatjes, bij een regulier debat mag iedereen 2 of 3 interrupties doen en is er dus helemaal geen sprake van echte onderlinge debatten, hooguit eens een vraag om verduidelijking.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hmm. Wat stom dat ik dat niet in de gaten had dan.
Wordt allemaal heel braafjes hoor. Vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:59 schreef Treinhoer het volgende:
Straks hoofdelijke stemming voor steun voor het duidingsdebatsvoorstel van Klaver. Benieuwd wat de CDA kamerleden zullen doen. Als een paar van hen het aandurven, dan staat het kabinet voor een pittig debat. Ik hoop er op. CDA heeft nu niets meer te verliezen, als ze hier voor stemmen en het hakblok klaar zetten voor het kabinet kan ze het zelfs weer in het zadel helpen. Spannend straks, al vermoed ik dat het niet gaat gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |