Oh ja, dat was het.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel voor een meerderheidsdebat, anders wordt het een 30 leden debat en komt hij onderaan de lijst en is hij ongeveer in juni 2024 aan de beurt.
Dat ja. Voor een debat op zich is geen meerderheid nodig, voor agendaverzoeken wel.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel voor een meerderheidsdebat, anders wordt het een 30 leden debat en komt hij onderaan de lijst en is hij ongeveer in juni 2024 aan de beurt.
Dan heb jij niet goed geluisterd. D66 heeft wel degelijk oog voor de werlgelegenheid. een groot doel van D66 is om te kijken hoe een boer toch een fatsoenlijke boterham kan verdienen met minder veequote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:36 schreef Janneke141 het volgende:
D66 heeft nog nergens laten blijken geïnteresseerd te zijn in de gevolgen voor pakweg de Achterhoek, de kippenstreek of het oosten van Noord-Brabant als daar de agrogerelateerde werkgelegenheid voor een belangrijk deel gaat wegvallen. Die mensen raken niet alleen hun werk of bedrijf kwijt, maar ook hun levensvervulling en een deel van hun cultuur. Er liggen Zuid-Limburgse toestanden op de loer, maar D66 negeert dat geheel (de meeste anderen ook, maar dat terzijde).
Dit hoort bij nieuw leiderschap? Ze maken zich wel heel ongeloofwaardig zo op deze manier.quote:
Het schijnt allemaal niet overgekomen te zijn. Dus das wel een puntje. En de boeren hadden net zo goed CDA kunnen stemmen. Is ook niet goed overgekomen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:08 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Dan heb jij niet goed geluisterd. D66 heeft wel degelijk oog voor de werlgelegenheid. een groot doel van D66 is om te kijken hoe een boer toch een fatsoenlijke boterham kan verdienen met minder vee
Ze zullen dat CDA en D66 niet aan willen doen, een openbare reflectie op wat er mis is gegaan bij hun en hoe het nu verder moet. Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een vreemde aanvraag, volgens mij is er nog nooit over de gevolgen van een andere verkiezing dan een landelijke gedebatteerd.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dit hoort bij nieuw leiderschap? Ze maken zich wel heel ongeloofwaardig zo op deze manier.
Wat is de reden dat zij niet willen? Ze gingen toch kijken?
of gewoon allemaal CHU, hadden ze ook kunnen stemmen of allemaal Partij voor de Dierenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Het schijnt allemaal niet overgekomen te zijn. Dus das wel een puntje. En de boeren hadden net zo goed CDA kunnen stemmen. Is ook niet goed overgekomen.
Elke nieuwe situatie vraagt om een andere aanpak.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zullen dat CDA en D66 niet aan willen doen, een openbare reflectie op wat er mis is gegaan bij hun en hoe het nu verder moet. Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een vreemde aanvraag, volgens mij is er nog nooit over de gevolgen van een andere verkiezing dan een landelijke gedebatteerd.
Voorlopig zijn dat nog vooral sprookjes, er zit niets concreets achter. En daarnaast hebben we het over veel meer mensen dan alleen de boeren zelf. Er hangt nogal wat werkgelegenheid omheen die ook direct geraakt gaat worden door de afschaling of door de verdere leegloop van het platteland.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:08 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Dan heb jij niet goed geluisterd. D66 heeft wel degelijk oog voor de werlgelegenheid. een groot doel van D66 is om te kijken hoe een boer toch een fatsoenlijke boterham kan verdienen met minder vee
Dat is BBB denk ik ook niet. Dan gaan ze veel te snel.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:43 schreef TheVulture het volgende:
Van der Plas ziet duidelijk dollartekens... Niemand van de kabinetspartijen is gebaat bij verkiezingen, hoe hard Caroline dat ook hoopt.
Juist niet, als er binnen nu en een paar maanden verkiezingen zijn kan zij dit nog maximaal uitnutten omdat BBB dan feitelijk nog nergens aan het besturen is. Haar afbreukrisico is veel groter als ze wel aan de gang moet in de provincies.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is BBB denk ik ook niet. Dan gaan ze veel te snel.
Nouja dan krijgen ze 30 zetels, moeten ze ineens een visie hebben op andere dingen dan Stikstof en ook nog capabele mensen hebben. Dat valt niet mee.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Juist niet, als er binnen nu en een paar maanden verkiezingen zijn kan zij dit nog maximaal uitnutten omdat BBB dan feitelijk nog nergens aan het besturen is. Haar afbreukrisico is veel groter als ze wel aan de gang moet in de provincies.
Klopt, het klapt vroeg of laat toch wel in elkaar, maar Caroline ruikt nu serieus het torentje. Als je dan toch implodeert is dat wel veel fijner als je premier bent dan dat je in de oppositie zit in de 2e kamer.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja dan krijgen ze 30 zetels, moeten ze ineens een visie hebben op andere dingen dan Stikstof en ook nog capabele mensen hebben. Dat valt niet mee.
Pak ze Caroline, pak ze... Grrrrrrrrrrrquote:Op dinsdag 21 maart 2023 14:10 schreef StephanL het volgende:
Caroline heeft heeft gesproken met Rutte![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)andbouw-leuk-gesprek
Nu wilt ze een gesprek met Timmermans.
Macron en die gasten in Germania!quote:
Vind ik niet. Het is nu aan de provincies. Alles naar landelijk trekken, dat vind ik geen recht doen aan de bestuurders in de rest van het land.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Elke nieuwe situatie vraagt om een andere aanpak.
Ja, dat verwacht/hoop ik ook. Al weet je het nooit met D66, soms lijken ze de politieke situatie echt niet te kunnen duiden of zijn ze wel erg overtuigd van hun eigen gelijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht overigens dat D66 echt nog wel bijdraait, maar je gaat natuurlijk niet meteen toegeven. Ze zullen op andere punten iets terug willen.
D66 heeft natuurlijk ook verloren. en dat is niet geweest omdat de stikstof aanpak te snel ging maar eerder te langzaam. dus zijn hebben evenveel redenen als het CDA om naar het beleid te kijken maar dan in een hele andere richting.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat verwacht/hoop ik ook. Al weet je het nooit met D66, soms lijken ze de politieke situatie echt niet te kunnen duiden of zijn ze wel erg overtuigd van hun eigen gelijk.
Zekers.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:19 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
D66 heeft natuurlijk ook verloren. en dat is niet geweest omdat de stikstof aanpak te snel ging maar eerder te langzaam. dus zijn hebben evenveel redenen als het CDA om naar het beleid te kijken maar dan in een hele andere richting.
Zou D66 bij het onderwerp stikstof echt het meest te winnen hebben? En niet gewoon met bijvoorbeeld een mooie nieuwe klimaatwet met een aantal strengere maatregelen?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:19 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
D66 heeft natuurlijk ook verloren. en dat is niet geweest omdat de stikstof aanpak te snel ging maar eerder te langzaam. dus zijn hebben evenveel redenen als het CDA om naar het beleid te kijken maar dan in een hele andere richting.
Niet van BBB, maar van de provincies. En die moeten de plannen ook voor 1 juni inleveren, dus dat krijgen we dan te horen als het goed is.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
En ik wil van BBB weten hoe ze dat gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |