Het zal me benieuwen. Heb zomaar het vermoeden dat ze niet helemaal meer op haar oude niveau komt en ergens tussen de 11 en 20 blijft steken, vergelijkbaar met Azarenkaquote:
Hoort het ook bij die act dat ze geblesseerd afzegt voor Miami?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:06 schreef FundsAreSafu het volgende:
Slechte verliezer trouwens die Swiatek, huillie doen omdat ze zogenaamd last had van haar ribben
Aangezien haar grote held Nadal is die zijn blessures altijd precies buiten het gravelseizoen weet te timen: jaquote:Op donderdag 23 maart 2023 15:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoort het ook bij die act dat ze geblesseerd afzegt voor Miami?
net zoals Halep, dopingquote:Op woensdag 29 maart 2023 20:25 schreef wimderon het volgende:
Waar haalt Cirstea deze vorm nou weer vandaan? Garcia, Muchova en Vondrousova al in straight sets verslagen en nu Sabalenka aan het domineren.
Pegula speelt tegen Rybakina. Dat is andere koek dan Trevisan.quote:Op donderdag 30 maart 2023 10:56 schreef TheVoice4ever het volgende:
Trevisan vs Pegula, interessante, als het op gravel was dan gaf ik Martina een klein voordeel maar geef ik Jessica meer kansen, zal wel gelijk opgaan denk ik zo
Achterlijke actie. Echt bizar.quote:
Ze moest nu ook kwali's spelen en voor RG ook meende ik gelezen te hebbenquote:Op woensdag 26 april 2023 14:16 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Prima zege. Zit ze trouwens in de draw van Rolan Karroow, of moet ze daar ook kwali spelen?
Zeker, maar het blijft bij Rus toch altijd een beetje het verhaal van het servet en tafellaken. Al zal ze er niet rouwig om zijn, want volgens mij verdiend ze toch een prima boterham op deze manier.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:16 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Prima zege. Zit ze trouwens in de draw van Rolan Karroow, of moet ze daar ook kwali spelen?
quote:Emma Raducanu irriteert journalisten op gênante persconferentie
De Britse Emma Raducanu, momenteel teruggezakt naar het nummer 85 van de wereld, heeft voor de start van de Mutua Madrid Open (Spanje, WTA 1000) een opmerkelijk korte persconferentie gegeven.
De 20-jarige Raducanu zou het in de eerste ronde opnemen tegen de Bulgaarse Tomova (WTA-73). Bij winst wachtte Iga Swiatek (WTA-1). Maar Raducanu trekt zich terug uit het toernooi. Als reden geeft ze een blessure aan haar rechterhand.
Op de persconferentie diende de Britse de journalisten van weinig repliek. Ze beperkte zich meestal tot "ja" of "nee". Haar langste antwoord kwam op een vraag over haar resultaten in Indian Wells en Miami (Verenigde Staten, WTA 1000): "Het was een goede trip in Amerika, ja. Moeilijke match (tegen Andreescu, n.v.d.r.), maar we doen verder."
In totaal antwoordde Raducanu 58 woorden op 16 vragen. De persconferentie duurde drie minuten en werd dan naar verluidt afgebroken door iemand van de WTA.
Ah serieus ... Ik zag haar vanmiddag ff in mn zapp langs komen ... maar geen RG vermoed ik ... of ?quote:
quote:Anett Kontaveit heeft dinsdag haar afscheid als tennisster aangekondigd. De 27-jarige Estse, de voormalige nummer twee van de wereld, heeft te veel last van fysieke klachten en moet daarom stoppen.
"Na verschillende doktersbezoeken is vastgesteld dat ik lumbale discusdegeneratie in mijn rug heb", schrijft Kontaveit op Instagram. "Hierdoor kan ik niet meer volledig trainen en op een hoog niveau spelen. Daardoor is het voor mij onmogelijk om op professioneel niveau door te gaan."
Lumbale discusdegeneratie is een aandoening waarbij de tussenwervelschijven in de onderrug verslechteren. Deze schijven, die zich tussen de wervels bevinden, verliezen hun flexibiliteit en dempende werking. Dit leidt tot pijn, stijfheid en verminderde mobiliteit in de onderrug.
Kontaveit won zes WTA-toernooien, waaronder het grastoernooi van Rosmalen in 2017. Precies een jaar geleden stond ze nog tweede op de wereldranglijst. In 2020 bereikte ze de kwartfinales van de Australian Open. Dat was haar beste resultaat op een Grand Slam-toernooi. Een jaar later stond Kontaveit in de eindstrijd van de WTA Finals.
Begin deze maand kwam Kontaveit, de huidige nummer 79 van de WTA-ranglijst, nog in actie op Roland Garros. Daar kwam ze niet verder dan de eerste ronde. Volgende maand sluit ze haar tennisloopbaan af op Wimbledon.
quote:Angelique Kerber wil bij het begin van volgend tennisseizoen haar rentree maken op de courts, een jaar nadat haar dochter Liana werd geboren. Dat heeft de voormalige nummer 1 van de wereld verklaard in Bild am Sontag.
“Ik keer terug bij de start van het komende seizoen, met als doel om de Australian Open te spelen in 2024”, vertelde de 35-jarige Duitse. “Ik wil er staan op de voorbereidingstoernooien in Australië en misschien op de United Cup met Duitsland. Het is een droom om mijn rentree te maken op een grandslamtoernooi.”
Nadat haar dochter Liana in februari het levenslicht zag, hervatte Kerber snel de training. “In mijn tennisacademie in Polen heb ik al enkele ballen geslagen. En in Bad Homburg werkte ik recent voor het eerst een meer intensieve sessie af, ik speelde toen meer dan een uur.”
De drievoudige grandslamkampioene (Australian Open 2016, US Open 2016 en Wimbledon 2018) kwam voor het laatst in actie op Wimbledon 2022, waar ze in de 16e finales werd uitgeschakeld door Elise Mertens.
Ze wilde geen spijt krijgen dat ze het niet gedaan heeft las ik. Haar man is al met pensioen en haar ouders gaan meehelpen, dus waarom dan niet?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:49 schreef Norrage het volgende:
Van Kerber begrijp ik die comeback nog wel, die is er dan maar een jaar uit geweest. Kijk naar Svitolina, dat gaat ook wel aardig. Maar Wozniacki? Toch bijna 3 jaar eruit en 2 kinderen.... Het zijn wel allemaal pushers trouwens die een comeback proberen
Het uitwissen van de afdruk van de bal ook.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:10 schreef Tim86 het volgende:
Bizar..
Uitgejouwde Chinese tennisster geeft huilend op na onsportief gedrag opponent https://www.nu.nl/sport-o(...)gedrag-opponent.html
Dat juichen van Toth bij de opgave is denk ik de ergste vorm van onsportiviteit die ik ooit in het tennis heb gezien.
Wat een walgelijk mokkel, dat ze maar nooit meer een bal mag raken.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:10 schreef Tim86 het volgende:
Bizar..
Uitgejouwde Chinese tennisster geeft huilend op na onsportief gedrag opponent https://www.nu.nl/sport-o(...)gedrag-opponent.html
Dat juichen van Toth bij de opgave is denk ik de ergste vorm van onsportiviteit die ik ooit in het tennis heb gezien.
Precies, bakkie karma voor haar hopelijkquote:Op woensdag 19 juli 2023 18:15 schreef Cyan9 het volgende:
Die Hongaarse heeft hiermee ook praktisch eigenhandig haar carrière de nek omgedraaid. Dit blijft altijd aan haar kleven, en terecht.
Daarom zegt zij nu "met heel haar hart" —wink wink— (op advies van WTA of iemand anders) dat ze sorry is:quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:15 schreef Cyan9 het volgende:
Die Hongaarse heeft hiermee ook praktisch eigenhandig haar carrière de nek omgedraaid. Dit blijft altijd aan haar kleven, en terecht.
Langer en ongeknipt filmpje.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het uitwissen van de afdruk van de bal ook.
[ twitter ]
Afgezien nog van het falen van de scheids- en lijnrechters, maar dat is niets nieuws meer.
Halve finale tegen Daria Saville en dan eventuele finale tegen Akague, Pera of Sjnaider.. wie zijn dat allemaal?quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:42 schreef Szura het volgende:
Gaat daarmee bijna voor het eerst de top 50 in. Niet een heel sterk bezet toernooi trouwens.
Ah, die naam klinkt wel bekend ja, al die getrouwde dames ook!quote:Op donderdag 27 juli 2023 21:40 schreef Szura het volgende:
Saville = Gavrilova, heeft nog ooit top 20 gestaan en een toernooi gewonnen dus dat is een beter record dan Rus zelf
Oh ja die ken ik nog wel. Daar had ik ff geen idee van. Maja, getrouwd dus. Dan wordt het wellicht wat lastig ja.quote:Op donderdag 27 juli 2023 21:40 schreef Szura het volgende:
Saville = Gavrilova, heeft nog ooit top 20 gestaan en een toernooi gewonnen dus dat is een beter record dan Rus zelf
Ziggo heeft deze WTA rechten niet. Kijk op bookie sitequote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:21 schreef Challi het volgende:
1e set 6-0 voor Aranxta Rus, wil graag zien hoe dit verder afloopt maar ongelooflijk dat Ziggosport Tennis dit niet uitzendt, maar wel de herhaling van een reeds gespeelde partij bij de mannen.
Echt hequote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:21 schreef Challi het volgende:
1e set 6-0 voor Aranxta Rus, wil graag zien hoe dit verder afloopt maar ongelooflijk dat Ziggosport Tennis dit niet uitzendt, maar wel de herhaling van een reeds gespeelde partij bij de mannen.
Wel prima toch, anders wordt het erg moeilijk om op te klimmen. Griekspoor kwam ook met alleen challengers tot #64, en kon daarna doorstoten tot een degelijke top 50-speler.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat een armoe dat wat Challengers en een 250 toernooi winnen genoeg is voor top-50.
Toch knap! Geen wedstrijd meer gespeeld sinds januari 2020 (aus open), toen verloor ze van Ons Jabeur.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 20:31 schreef chufi het volgende:
En ze wint in 2 sets van de Australische Birrell
Knap, maar ze heeft natuurlijk een bepaald basisniveau wat voldoende is om van de nummer 115 te winnen. Plus ze is ‘pas’ 33.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:10 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Toch knap! Geen wedstrijd meer gespeeld sinds januari 2020 (aus open), toen verloor ze van Ons Jabeur.
over comebacks gesproken, nu heeft Wozniacki haar comeback gemaakt, tweede ronde exit in straights tegen Vondrousova maar goed, ze speelt nog altijd wel redelijk vind ikquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Knap, maar ze heeft natuurlijk een bepaald basisniveau wat voldoende is om van de nummer 115 te winnen. Plus ze is ‘pas’ 33.
Hoe zit het trouwens met de comeback van Clijsters?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee: het is vast niet zo dat een speelster maar 1 game wint bijvoorbeeldquote:Op zondag 13 augustus 2023 10:24 schreef TheVoice4ever het volgende:
Pegula wint van Swiatek en bereikt finale Montreal![]()
![]()
![]()
![]()
OMG YASSSSSSSSSSSSSSSSS
Rybakina of Samsonova haar tegenstander, maakt me niet veel uit, in finales heb je geen zwakkere meer lijkt me
Eindelijk wint ze een keer via Igaquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:01 schreef chufi het volgende:
Gauff verslaat Swiatek in de halve finale
Laat NOS nieuws toch links liggen..quote:Op zondag 20 augustus 2023 23:30 schreef Szura het volgende:
[..]
Gelijk TITELFAVORIET voor de NOS.
https://nos.nl/artikel/24(...)oizege-in-drie-weken
Is dit een toekomstig GS winnares?quote:Veel talentvolle tennissers dromen van deelname aan bekende grandslamtoernooien zoals Wimbledon of Roland Garros. Sammie Schouten (16) wil er ook alles aan doen om door te breken als prof. De Bossche pakte onlangs de Nederlandse titel bij zowel de singles als het dubbelspel in haar leeftijdscategorie. "Het was superspannend en ik zag dat mijn oma niet meer durfde te kijken."
Sammie kon zeker niet terugkijken op een geweldig jaar. Voor aanvang van het Nederlands kampioenschap stond ze slechts 22ste en daardoor was ze zeker geen favoriet.
“De eerste ronde moest ik meteen tegen een sterke speelster en ik was al blij als ik een goede wedstrijd zou spelen. Ik won echter en ook de daaropvolgende rondes ging ik door. In de finale kwam mijn hele familie kijken. Het werd superspannend en ik zag dat mijn oma niet meer durfde te kijken. Na een achterstand knokte ik me terug en pakte ik de titel.”
In het dubbeltoernooi boekte de Bossche samen met Senne Janssen uit Odiliapeel een zwaarbevochten overwinning in de eerste ronde. “We groeiden in het toernooi en bereikten de finale. Omdat ik de titel bij de singles al had gepakt, stond ik met een glimlach op de baan. Het dubbelen verliep soepel en we werden kampioen.”
Na een slecht jaar toch twee nationale titels, hoe kan dat dan? “Ik hou van pieken op het juiste moment. De druk die er dan bij komt kijken vind ik fijn. Ook geef ik nooit op. Je kunt in het tennis altijd een wedstrijd helemaal omdraaien. Als ik win, dan is dat een cadeautje.”
Wat ook meespeelt, is de structuur in haar dagelijks leven. “Ik was net klaar met 5 vwo op het Rodenborch College en kon me meer gaan focussen op tennis. De laatste maand voor het NK voelde ik me goed. De komende twee jaar doe ik verspreid examen, waaronder ik veel meer tijd voor de sport heb."
In 2025 wil ze haar vwo-diploma op zak hebben en het vliegtuig instappen. “Ik ga in Amerika studeren combineren met tennis op hoog niveau. Talentvolle meiden uit de hele wereld komen daar samen. Uiteindelijk kies ik dan wat ik ga doen. Natuurlijk lijkt het me geweldig om zo ver mogelijk te komen in het tennis.”
Haar ouders steunen Sammie in alle beslissingen. “We zien hoe pittig het is om het goed te doen op school en veel te trainen. Het vraagt veel van haar, ook mentaal”, aldus vader Willem. “Dat ze toch zo presteert, is hartstikke mooi.”
https://www.omroepbrabant(...)se-tennistitels-wint
https://nos.nl/artikel/24(...)erwinning-uit-handenquote:Rus was aanvankelijk oppermachtig. Ze verspeelde in de tweede set echter een 4-0 en 5-2 voorsprong en miste ook twee matchpoints. In de tiebreak pakte ze meteen een minibreak, maar daarna liep ze alleen nog maar achter de feiten aan.
ik schaam me dat ik ooit haar fan wasquote:
Bizar, ze verliest tegen al haar pidgeons (Gauff eerder, nu Kudermetova). Voor de duideleijkheid, in 4 potten had Swiatek pas 10 games verloren tegen haar, de laatste potten waren 6-1 6-1, 6-1 6-0 en 6-0 6-1.quote:Op vrijdag 29 september 2023 08:23 schreef chufi het volgende:
Iga verliest in 3 sets van Kudermetova in Tokyo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje, Kostyuk. Wees dan principieel en weiger wedstrijden tegen Russinnen in echte toernooien ook, in plaats van daar alleen de hand te weigeren.quote:Op maandag 18 december 2023 09:37 schreef franklop het volgende:
https://sporza.be/nl/2023(...)pelen~1702851595480/
Een demonstratietoernooi, maar toch. Nummer 57 van de vrouwen verliest helaas met 5-7 2-6 van de niet voorbereidde nummer 1323 van de wereld bij de mannen.
Ziggy (en Tennis Channel).quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:40 schreef Dazalbest1 het volgende:
Het is elk jaar weer een zoektocht.
Zal vast aan mij liggen![]()
Iemand een fijn overzicht wanneer ik waar/welke zender het WTA kan volgen?
Eurosport (=D+) heeft de Grand Slams inderdaad.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:02 schreef Dazalbest1 het volgende:
M
[..]
Maar Ziggo heeft niet alle toernooien toch? Soms is het Eurosport of Discovery plus etc ...
quote:Geen halve finales in Brisbane voor Jelena Ostapenko. Het Letse derde reekshoofd verloor in drie sets van de ervaren Victoria Azarenka. In de beslissende set kreeg de gewezen winnares van Roland Garros en notoir woelwater een controversieel punt tegen. Ostapenko was ervan overtuigd dat de bal tweemaal gebotst had voor Azarenka erbij kon, maar de umpire zag dat anders. “Jij verpest mijn wedstrijden”, sakkerde de 26-jarige Letse. “Ik wil je niet meer, ik wil je niet meer.” Al had het weinig effect. De umpire negeerde Ostapenko, die niet veel later verloor.
quote:Dopingschorsing Halep van vier jaar naar negen maanden
De vierjarige dopingschorsing van tennisster Simona Halep is door het sporttribunaal CAS ingekort tot negen maanden. De 32-jarige Roemeense voormalig nummer een van de wereld werd in september vorig jaar veroordeeld, omdat ze in 2022 twee keer de dopingregels had overtreden.
Haar schorsing, die voorwaardelijk inging nadat ze bij de US Open van 2022 positief had getest, is met terugwerkende kracht in juli vorig jaar ten einde gekomen. Ze kan daarom vanaf nu weer aan toernooien meedoen.
https://nos.nl/artikel/25(...)eg-vrij-voor-rentree
Ja wat denk je zelf Hansquote:Oud-hockeyprof Koltsov (42), vriend van toptennisster Sabalenka, overleden
De Belarussische voormalige ijshockeyprof Konstantin Koltsov, vriend van toptennisster Aryna Sabalenka, is op 42-jarige leeftijd plotseling overleden. Dat heeft de Russische ijshockeyclub Salavat Yulaev dinsdag laten weten.
,,Het is met diep verdriet dat we u mededelen dat de coach van Salavat Yulaev, Konstantin Koltsov, is overleden’', aldus de Russische club in een verklaring. ,,Hij was zeer geliefd en werd gerespecteerd door spelers, collega’s en fans. De club zal zich hem voor eeuwig blijven herinneren. Moge hij in vrede rusten.’'
Koltsov maakte als ijshockeyer deel uit van de Belarussische ploeg die deelnam aan de Olympische Spelen van 2002 en 2010. Tussen 2002 en 2006 speelde hij drie seizoenen voor de Pittsburgh Penguins in de Amerikaanse profcompetitie NHL. Koltsov, bekend om zijn snelheid op het ijs, won in 2008 de Russische Super League-titel met Salavat Yulaev en keerde recentelijk terug naar de club als assistent-coach. Over de doodsoorzaak is nog niks bekend gemaakt.
Tennisprof Sabalenka en Koltsov zijn volgens People magazine sinds juni 2021 bij elkaar, en sindsdien heeft de nummer twee van de wereld regelmatig foto’s van hen samen op haar Instagram-account geplaatst. Koltsov was ook aanwezig toen Sabalenka afgelopen januari haar tweede opeenvolgende Australian Open-titel won.
Sabalenka strandde vorige week bij de laatste 16 bij het toernooi in Indian Wells. Aanstaande vrijdag zou ze haar eerste wedstrijd op de Miami Open moeten spelen. Het is nog onduidelijk of ze zich zal terugtrekken uit het toernooi.
?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:57 schreef chufi het volgende:
Een embolie die een vitaal orgaan uitgeschakeld heeft is de oorzaak
OK kan ook, maar er zijn dus tegenstrijdige berichten overquote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
?
Lijkt zelfmoord te zijn, van balkon gesprongen: https://www.google.com/am(...)ockey-death-spt-intl
quote:
quote:De 25-jarige Sabalenka, het nummer twee op de WTA-ranking en begin dit jaar eindlaureate op de Australian Open, heeft nog niet gereageerd.
Sabalenka besliste wel om te spelen op het WTA-toernooi van Miami, waar ze vrijdag gepland staat voor haar eerste ronde. Ze zou echter geen persconferenties geven.
Ja is toch ook niet normaal? Haar vriend is dood en zij gaat doodleuk tennissen tig duizend kilometer verderop. Waarom is ze niet daar bij hem?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:03 schreef heywoodu het volgende:
Op social media schijn je ook allerlei mensen te hebben die boos en verontwaardigd reageren dat ze vandaag aan het trainen was en dat ze in Miami gaat spelen. Kansloze figuren, laat iemand wellicht gewoon rouwen op een eigen manier
Hoezo, duizend kilometer verderop?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja is toch ook niet normaal? Haar vriend is dood en zij gaat doodleuk tennissen tig duizend kilometer verderop. Waarom is ze niet daar bij hem?
Oh dan zal het wel uit zijn gegaan. Hoe kil kun je als vriendin zijnde anders reageren zegquote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
?
Lijkt zelfmoord te zijn, van balkon gesprongen: https://www.google.com/am(...)ockey-death-spt-intl
Oh dacht dat hij in Rusland overleden was omdat hij assistent coach is daar. Maar dan nog…. kom op zeg.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo, duizend kilometer verderop?
Hij is in Miami overleden. Zij speelt in Miami. Buiten dat het toch volledig aan haar is om te beslissen wat voor haar het beste is om te doen nu? Zij moet zich afmelden, omdat mensen vinden dat het normaal is om je af te melden?
Dan is het toch nog steeds aan haar?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh dacht dat hij in Rusland overleden was omdat hij assistent coach is daar. Maar dan nog…. kom op zeg.
Is ook lastig om te tennissen zonder doping, vraag maar aan Sharapova en Erraniquote:Op dinsdag 19 maart 2024 23:22 schreef chufi het volgende:
Badosa die redelijk blessure gevoelig is weet toch in 3 sets van Halep te winnen ... ze was er vet blij mee... misschien maakt ze nu een kans tegen de koelbloedige Sabalenka ...?
Dit, we weten simpelweg niet wat er speelt.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:03 schreef heywoodu het volgende:
Op social media schijn je ook allerlei mensen te hebben die boos en verontwaardigd reageren dat ze vandaag aan het trainen was en dat ze in Miami gaat spelen. Kansloze figuren, laat iemand wellicht gewoon rouwen op een eigen manier
Helemaal mee eens. Maar mocht ze de begrafenis afzeggen voor een potje tennis dan heb ik daar heel misschien ondanks mezelf toch wel een mening over...quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan is het toch nog steeds aan haar?
De een zal zich wekenlang volledig afsluiten van de publieke wereld, de ander zal zich richten op het enige dat iemand nog wel zelf onder controle heeft (zoals sport). Als er één onderwerp is waarin je niet echt een goed of fout hebt is het wel rouwen om een geliefde, kom op zeg.
Ex vriendin was ze. Ze waren al voor zijn dood uit elkaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh dan zal het wel uit zijn gegaan. Hoe kil kun je als vriendin zijnde anders reageren zeg
Hmmmmquote:Op donderdag 21 maart 2024 07:11 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ex vriendin was ze. Ze waren al voor zijn dood uit elkaar.
Sabalenka noemt dood ex-vriend ondenkbare tragedie, maar speelt wel in Miami - https://nos.nl/l/2513584quote:
Tragischquote:Op donderdag 21 maart 2024 08:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Sabalenka noemt dood ex-vriend ondenkbare tragedie, maar speelt wel in Miami - https://nos.nl/l/2513584
Voor jezelf kiezen genotquote:Op donderdag 18 april 2024 17:16 schreef chufi het volgende:
Arantxa door naar de 1/4 finales in Rouen na winst op de als 1e geplaatste Pavlyuchenkova met 6-3, 1-6, 6-3
Prima carrière met 2 slams.quote:Op zaterdag 20 april 2024 16:40 schreef chufi het volgende:
Garbiñe Muguruza stopt definitief met tennissen..
https://www.marca.com/ten(...)2601dd2278b45a5.html
Niet onverwacht. Na de gewonnen WTA finals 2 jaar geleden was de koek al op geloof ik.quote:Op zaterdag 20 april 2024 16:40 schreef chufi het volgende:
Garbiñe Muguruza stopt definitief met tennissen..
https://www.marca.com/ten(...)2601dd2278b45a5.html
ze was al een jaar niet meer actief ... Ik dacht van de week nog aan dr... ivm met mn te volgen sporterslijst ...quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Niet onverwacht. Na de gewonnen WTA finals 2 jaar geleden was de koek al op geloof ik.
Klopt, ik volgde haar ook. Ze was zo wisselvallig, maar in vorm vond ik haar speelstijl echt fantastischquote:Op zaterdag 20 april 2024 17:59 schreef chufi het volgende:
[..]
ze was al een jaar niet meer actief ... Ik dacht van de week nog aan dr... ivm met mn te volgen sporterslijst ...
bij deze verwijderd
Overigens, beetje bijzaak wellicht, maar ik zit de highlights te bekijken en ze kreunen niet?quote:Op maandag 22 april 2024 15:52 schreef heywoodu het volgende:
Rybakina wint het toernooi in Stuttgart en wint daarmee ook de fraaie Porsche. Haar volgende doel was ook gelijk duidelijk: een rijbewijs halen, zodat ze er ook mee kan rijden.
Heb je het er over deelt ze nu de prijzen al uitquote:Op zaterdag 20 april 2024 18:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Klopt, ik volgde haar ook. Ze was zo wisselvallig, maar in vorm vond ik haar speelstijl echt fantastisch.
6-0 6-0 idd... kon ook geen lachje af toen ze van de baan liepquote:Op donderdag 25 april 2024 17:04 schreef TornadoDK het volgende:
Rus krijgt een ongenadigd pak slaag op het moment.
Nou ja, beter dat ze hier kapot van is dan dat het haar niets doet. Dan doet ze er hopelijk alles aan om zo'n nieuwe vernedering te voorkomen in de toekomst.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:26 schreef chufi het volgende:
kon ook geen lachje af toen ze van de baan liep
Ook al klaar 2 partijen 25 gamesquote:Op donderdag 25 april 2024 17:26 schreef chufi het volgende:
[..]
6-0 6-0 idd... kon ook geen lachje af toen ze van de baan liep
Coco Gauff grapte nog even over de 51 min. durende partij dat ze wist dat iedereen met smacht zit te wachten op de volgende partij ..... Rafa dus
Iets minder snel maar wel snel idd binnen bijna een uurquote:Op donderdag 25 april 2024 18:56 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ook al klaar 2 partijen 25 games
Ja waarom stopt ze dan ook .... denk dat dr pa er achter zit ... die was altijd irritant aanwezigquote:Op maandag 13 mei 2024 13:05 schreef de_boswachter het volgende:
Giorgi is spoorloos. Op de vlucht voor de fiscus.
Tweede set direct een break achter, WTAgodinnenquote:Op zondag 20 oktober 2024 08:32 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Er zijn gekkere dingen gebeurd op de wta tour
Een break is pas een break als..quote:Op zondag 20 oktober 2024 08:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tweede set direct een break achter, WTAgodinnen
quote:De 25-jarige Lamens bereikte voor het eerst in haar carrière een WTA-finale. Op een niveau lager (WTA 125) stond ze al wel een keer in de eindstrijd: eerder dit jaar won ze het toernooi in Oeiras.
Fenomenaal, gewoon even als qualifier zo’n toernooi op je naam schrijvenquote:Op zondag 20 oktober 2024 09:16 schreef PippenScottie het volgende:
Mooi man. Zo vaak winnen Nederlandse tennissters geen wta titels. Ruim in de top 100, directe plaatsing grand slams, dit dat. Top!
Qua naamgeving wel, maar die 125 toernooien zijn eigenlijk meer de WTA challenge tour als je kijkt naar het aantal punten + prijzengeld dat te verdienen isquote:Op zondag 20 oktober 2024 09:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
WTA-125 is toch net zoveel WTA als WTA-250??
https://archive.ph/kvWM7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WTA-genotquote:Tennisster Arantxa Rus is er niet in geslaagd de halve finales van het hardcourttoernooi in Jiujiang te bereiken. De Nederlandse nummer 83 van de wereldranglijst was na een slijtageslag van drie uur en 24 minuten net de mindere van de Zwitserse Viktorija Golubic (WTA-168): 5-7, 6-4, 6-7 (5).
Rus had de eerste set (met vijf breaks) voor het grijpen, maar vanaf 5-2 lukte er niets meer. Na de tweede set leek de partij alsnog haar kant op te vallen, maar in de volgende set was ze het plots wederom kwijt: 0-4.
Golubic werd daarop behandeld aan een beenblessure, waarna Rus, die op 4-5 drie wedstrijdpunten had weten weg te werken, op 6-5 kwam. Ze kon de zege nu ruiken, maar de Zwitserse bleek nog wat over te hebben en stapte uiteindelijk toch als winnaar van de baan.
quote:Titelverdedigster Iga Swiatek is nu al uitgeschakeld op WTA Finals
Barbora Krejcikova (WTA 13) heeft zich donderdagavond geplaatst voor de halve finales van de WTA Finals in de Saoedische hoofdstad Riyad. Krejcikova won haar derde en laatste groepswedstrijd tegen de Amerikaanse Coco Gauff (WTA 3) in twee sets met 7-5 en 6-4. De partij duurde een uur en 44 minuten.
De overwinning van Krejcikova betekent meteen ook de uitschakeling van titelverdedigster Iga Swiatek (WTA 2). De Poolse won eerder donderdag nog in twee korte sets (6-1 en 6-0) van de Russische Daria Kasatkina (WTA 9) en moest hopen op een zege van Gauff, die na twee eerdere overwinningen al zeker was van haar ticket voor de halve eindstrijd. Kasatkina werd pas woensdag opgetrommeld om de Amerikaanse Jessica Pegula (WTA 6) te komen vervangen.
Wimbledon-winnares Krejcikova eindigde uiteindelijk als eerste in de oranje groep en komt bij de laatste vier uit tegen olympisch kampioene Qinwen Zheng (WTA 7), die na de Wit-Russische nummer een van de wereld Aryna Sabalenka tweede werd in de paarse groep. Sabalenka zelf bekampt Gauff, het nummer twee uit de oranje groep.
Slechter kan het niet gaan met haar in ieder geval..quote:
Hij is toch best succesvol geweest met Svitolina?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:43 schreef FundsAreSafu het volgende:
Sluiter heeft zijn carrière vergooid, de wereld lag voor hem open na Kiki maar hij gaat alleen aan de slag met oude speelsters die nooit meer in de buurt komen van hun oude niveau
Hij zal er ook gerust het maximale hebben uitgehaald maar als je met een 30-jarige voormalige #3 van de wereld die net is bevallen aan de slag gaat weet je dat het niet meer wordt dan die paar leuke slam runs, net aan top 20 en een klein titeltje wat over haar hele carrière gezien niet zoveel indruk maakt. Zie liever dat hij met een jong talent aan de slag gaat en die naar de top 10 coachtquote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij is toch best succesvol geweest met Svitolina?
quote:De werkzaamheden van de 46-jarige Sluiter zijn niet fulltime. "Ik sta alleen nog maar open voor het ondersteunen van een team voor maximaal de helft van een seizoen", aldus de Rotterdammer. "En dat was precies waar ze naar zochten."
quote:De Tsjechische Petra Kvitova staat na de bevalling van haar zoontje Petr voor haar comeback in het tennis. De tweevoudige Wimbledon-winnares wil eind deze maand op het WTA 250-toernooi in het Amerikaanse Austin (24 februari-2 maart) in competitie terugkeren en voegde ook het WTA 1.000-toernooi van Miami (18-30 maart) toe aan haar programma.
“Na 15 maanden afwezigheid en de geboorte van mijn zoontje Petr ben ik terug op het tenniscircuit. Ik mis het tennis en de wedstrijden echt”, zei Kvitova, die Wimbledon in 2011 en 2014 won, maandag in een videoboodschap op Instagram.
De 34-jarige Kvitova trouwde in juli 2023 met haar coach Jiri Vanek en zette in januari vorig jaar door haar zwangerschap haar carrière tijdelijk on hold. De voormalige nummer twee van de wereld beviel in juli van haar zoontje en zakte door haar inactiviteit terug op de WTA-ranking. In totaal staan er 31 titels in het enkelspel op haar palmares.
Kvitovaquote:
Clijsters. Op dit moment doen Svitolina en Azarenka het ook niet onaardig.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:26 schreef mitt het volgende:
[..]
Kvitova![]()
Wordt waarschijnlijk niks, helaas.
Welke moeders zijn nog wel echt succesvol teruggekomen?
quote:Voormalig nummer een van de wereld Simona Halep zet op 33-jarige leeftijd een punt achter haar carrière, zo maakte ze dinsdagavond bekend na haar kansloze uitschakeling op het toernooi in Cluj-Napoca in haar vaderland Roemenië. Ze speelde er haar eerste partij in vier maanden.
“Ik ben een realistisch mens”, vertelde Halep vlak na haar nederlaag. “Ik weet welke arbeid je voor goede resultaten moet leveren. Dat staan mijn lichaam en mijn geest niet meer toe. Ik ben tevreden over mijn loopbaan. Dat maakt het ook makkelijker om te stoppen.”
Halep won in haar loopbaan twee grandslamtitels. In 2018 was ze de beste op Roland Garros, een jaar later op Wimbledon. De Roemeense stond de voorbije jaren echter aan de kant door een dopingschorsing. Ze testte op de US Open van 2022 positief op het verboden product roxadustat, nauw verwant met epo. Er werden ook onregelmatigheden vastgesteld in haar biologisch paspoort.
Ze kreeg van de International Tennis Integrity Unit (ITIA) in eerste instantie een schorsing tot eind 2026, maar trok naar het Internationaal Sporttribunaal (TAS) in Lausanne en kreeg daar gelijk. Het TAS erkende dat de positieve test aan een vervuild voedingssupplement te wijten kon zijn. De schorsing werd zo herleid tot negen maanden en Halep kon opnieuw in competitie uitkomen. Vorig jaar vierde ze dan ook haar rentree, maar daarbij werd ze meteen met blessureleed geconfronteerd. Daardoor moest ze begin dit jaar ook afzeggen voor de Australian Open.
Prima begin van haar comeback.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:16 schreef wimderon het volgende:
Over moeders gesproken: kersvers moeke Bencic naar de finale in Abu Dhabi, tegen Ashlyn Krueger.
Mooi potje gezien denk ik?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:09 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]
De altijd doperende Swiatek staat ook alweer een set achter momenteel, straks alleen nog Rybakina en Pegula over uit de top-16 in de kwartvinale.
Swiatek kwam netjes terug, al speelde ze niet erg goed. Die Noskova kan best prima ballen. Jabeur erna was leuk, met ook wat meer support van het publiek (veel Tunesiers hier) en ze speelt een leuk spelletje.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:31 schreef mitt het volgende:
[..]
Mooi potje gezien denk ik?
Volgende week ook bij de mannen?
quote:
https://www.essentiallysp(...)s-controversial-ban/quote:Portia Archer, the chief executive of the WTA tour, issued Stefano Vukov a three-page summary in which she stated that Elena Rybakina’s ex-coach had violated the Tour’s code of conduct by calling the tennis star, “stupid” and told her that without him Rybakina would “still be in Russia picking potatoes.” Not only that, according to those reports, Archer also mentioned how “Vukov made Rybakina cry and subjected her to mental abuse and pushing her beyond her physical limits, which caused Rybakina to become ill.”
Het is wel een sneu verhaal. Vooral ook omdat ze hem nog verdedigt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:14 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
[..]
https://www.essentiallysp(...)s-controversial-ban/
Dat wordt weer huilen, ze heeft nog volop contact met hem van wat ik begreep. Was ook zwaar tegen de schorsing.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:25 schreef mitt het volgende:
Ostapenko heeft weer een van die weken. Kan zomaar Swiatek gaan verslaan
quote:Tennismama Petra Kvitova kan rentree niet opluisteren met zege
Petra Kvitova (zonder ranking) heeft haar rentree niet kunnen opluisteren met een zege. De 34-jarige Tsjechische verloor dinsdag in de eerste ronde van het WTA 250-toernooi in het Amerikaanse Austin (hard/275.094 dollar) tegen de Britse Jodie Burrage (WTA 189).
Burrage won na 2 uur en 29 minuten in drie sets: 3-6, 6-4 en 6-4. In de volgende ronde wacht de Australische Ajla Tomljanovic (WTA 111).
Ook de tweede partij verliest Kvitova. Exit Indian Wells.quote:
Vond de winst op Bouzkova al knap.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 21:37 schreef chufi het volgende:
Helaas voor Lamens dat Rybakina geen off-day vandaag
Tegen Andreevaquote:Op donderdag 13 maart 2025 20:58 schreef chufi het volgende:
Iga is de 1e halve finaliste.. winst met 6-3, 6-3 op Zheng
Stukkie tekst, maar wel interessant.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:19 schreef wimderon het volgende:
Andreeva is wel echt aan het doorbreken op dit moment.
Alleen wat maakt haar nou zo goed? Ik vind het lastig om de vinger op te leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |