Eindelijk wint ze een keer via Igaquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:01 schreef chufi het volgende:
Gauff verslaat Swiatek in de halve finale
Laat NOS nieuws toch links liggen..quote:Op zondag 20 augustus 2023 23:30 schreef Szura het volgende:
[..]
Gelijk TITELFAVORIET voor de NOS.
https://nos.nl/artikel/24(...)oizege-in-drie-weken
Is dit een toekomstig GS winnares?quote:Veel talentvolle tennissers dromen van deelname aan bekende grandslamtoernooien zoals Wimbledon of Roland Garros. Sammie Schouten (16) wil er ook alles aan doen om door te breken als prof. De Bossche pakte onlangs de Nederlandse titel bij zowel de singles als het dubbelspel in haar leeftijdscategorie. "Het was superspannend en ik zag dat mijn oma niet meer durfde te kijken."
Sammie kon zeker niet terugkijken op een geweldig jaar. Voor aanvang van het Nederlands kampioenschap stond ze slechts 22ste en daardoor was ze zeker geen favoriet.
“De eerste ronde moest ik meteen tegen een sterke speelster en ik was al blij als ik een goede wedstrijd zou spelen. Ik won echter en ook de daaropvolgende rondes ging ik door. In de finale kwam mijn hele familie kijken. Het werd superspannend en ik zag dat mijn oma niet meer durfde te kijken. Na een achterstand knokte ik me terug en pakte ik de titel.”
In het dubbeltoernooi boekte de Bossche samen met Senne Janssen uit Odiliapeel een zwaarbevochten overwinning in de eerste ronde. “We groeiden in het toernooi en bereikten de finale. Omdat ik de titel bij de singles al had gepakt, stond ik met een glimlach op de baan. Het dubbelen verliep soepel en we werden kampioen.”
Na een slecht jaar toch twee nationale titels, hoe kan dat dan? “Ik hou van pieken op het juiste moment. De druk die er dan bij komt kijken vind ik fijn. Ook geef ik nooit op. Je kunt in het tennis altijd een wedstrijd helemaal omdraaien. Als ik win, dan is dat een cadeautje.”
Wat ook meespeelt, is de structuur in haar dagelijks leven. “Ik was net klaar met 5 vwo op het Rodenborch College en kon me meer gaan focussen op tennis. De laatste maand voor het NK voelde ik me goed. De komende twee jaar doe ik verspreid examen, waaronder ik veel meer tijd voor de sport heb."
In 2025 wil ze haar vwo-diploma op zak hebben en het vliegtuig instappen. “Ik ga in Amerika studeren combineren met tennis op hoog niveau. Talentvolle meiden uit de hele wereld komen daar samen. Uiteindelijk kies ik dan wat ik ga doen. Natuurlijk lijkt het me geweldig om zo ver mogelijk te komen in het tennis.”
Haar ouders steunen Sammie in alle beslissingen. “We zien hoe pittig het is om het goed te doen op school en veel te trainen. Het vraagt veel van haar, ook mentaal”, aldus vader Willem. “Dat ze toch zo presteert, is hartstikke mooi.”
https://www.omroepbrabant(...)se-tennistitels-wint
https://nos.nl/artikel/24(...)erwinning-uit-handenquote:Rus was aanvankelijk oppermachtig. Ze verspeelde in de tweede set echter een 4-0 en 5-2 voorsprong en miste ook twee matchpoints. In de tiebreak pakte ze meteen een minibreak, maar daarna liep ze alleen nog maar achter de feiten aan.
ik schaam me dat ik ooit haar fan wasquote:
Bizar, ze verliest tegen al haar pidgeons (Gauff eerder, nu Kudermetova). Voor de duideleijkheid, in 4 potten had Swiatek pas 10 games verloren tegen haar, de laatste potten waren 6-1 6-1, 6-1 6-0 en 6-0 6-1.quote:Op vrijdag 29 september 2023 08:23 schreef chufi het volgende:
Iga verliest in 3 sets van Kudermetova in Tokyo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje, Kostyuk. Wees dan principieel en weiger wedstrijden tegen Russinnen in echte toernooien ook, in plaats van daar alleen de hand te weigeren.quote:Op maandag 18 december 2023 09:37 schreef franklop het volgende:
https://sporza.be/nl/2023(...)pelen~1702851595480/
Een demonstratietoernooi, maar toch. Nummer 57 van de vrouwen verliest helaas met 5-7 2-6 van de niet voorbereidde nummer 1323 van de wereld bij de mannen.
Ziggy (en Tennis Channel).quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:40 schreef Dazalbest1 het volgende:
Het is elk jaar weer een zoektocht.
Zal vast aan mij liggen![]()
Iemand een fijn overzicht wanneer ik waar/welke zender het WTA kan volgen?
Eurosport (=D+) heeft de Grand Slams inderdaad.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:02 schreef Dazalbest1 het volgende:
M
[..]
Maar Ziggo heeft niet alle toernooien toch? Soms is het Eurosport of Discovery plus etc ...
quote:Geen halve finales in Brisbane voor Jelena Ostapenko. Het Letse derde reekshoofd verloor in drie sets van de ervaren Victoria Azarenka. In de beslissende set kreeg de gewezen winnares van Roland Garros en notoir woelwater een controversieel punt tegen. Ostapenko was ervan overtuigd dat de bal tweemaal gebotst had voor Azarenka erbij kon, maar de umpire zag dat anders. “Jij verpest mijn wedstrijden”, sakkerde de 26-jarige Letse. “Ik wil je niet meer, ik wil je niet meer.” Al had het weinig effect. De umpire negeerde Ostapenko, die niet veel later verloor.
quote:Dopingschorsing Halep van vier jaar naar negen maanden
De vierjarige dopingschorsing van tennisster Simona Halep is door het sporttribunaal CAS ingekort tot negen maanden. De 32-jarige Roemeense voormalig nummer een van de wereld werd in september vorig jaar veroordeeld, omdat ze in 2022 twee keer de dopingregels had overtreden.
Haar schorsing, die voorwaardelijk inging nadat ze bij de US Open van 2022 positief had getest, is met terugwerkende kracht in juli vorig jaar ten einde gekomen. Ze kan daarom vanaf nu weer aan toernooien meedoen.
https://nos.nl/artikel/25(...)eg-vrij-voor-rentree
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |