quote:
Welkom terug Oceane Dodin. De Franse tennisster maakte onlangs haar comeback na een maandenlange afwezigheid. De reden is echter niet alledaags.
De 28-jarige Dodin is niet meteen de allerbekendste naam op het tenniscircuit, maar absoluut iemand die al successen boekte. Zo heeft de Française zeventien ITF-titels op haar palmares staan en een WTA-titel in Québec. Vorig jaar stond Dodin nog in de vierde ronde van de Australian Open en haar hoogste notering op de wereldranglijst is nummer 46.
Momenteel is Dodin echter weggezakt naar de 363ste plaats. Ze stond namelijk negen maanden aan de kant om een vervelende oorblessure te verhelpen. De Franse kreeg namelijk last van vertigo, draaiduizeligheid. Daardoor was professioneel tennissen niet langer een optie. Tijdens die afwezigheid opteerde ze bovendien bewust voor een borstvergroting.
“Het is iets wat ik al heel lang wilde doen”, vertelde Dodin aan RMC Sport. “Het klopt dat ik van deze pauze heb geprofiteerd om de ingreep te laten plaatsvinden. Ik had altijd tegen mezelf gezegd dat het niet mogelijk was, aangezien je ongeveer twee maanden na de operatie moet revalideren. Als je dan midden in het seizoen zit... Nu had ik zoiets van: ‘Als ik toch zes maanden moet stoppen, kan ik net zo goed doen wat ik wil’. En dan doe ik het liever nu dan op mijn veertigste, wanneer mijn carrière erop zit. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, ik heb er absoluut geen spijt en last van.”
Nochtans hadden mensen haar gewaarschuwd dat de borstvergroting een impact zou kunnen hebben op haar tennisniveau.
“Ze zeiden allemaal: ‘Je gaat niet kunnen spelen’. Alsof ik plots watermeloenen had hangen... Ze zijn niet klein, maar het stoort me niet als ik tennis. Er zijn ook aangepaste bh’s. Simona Halep (ex-nummer één, red.) heeft als junior een borstverkleining laten doen, maar die waren héél groot. Dat was een handicap voor haar. Nu ben ik de eerste die met borstvergrotingen speelt. Er moet voor alles een eerste keer zijn.”
Dodin keerde negen maanden na haar laatste tennismatch (12 december 2024) terug op het ITF-toernooi van Reims. Ze won haar eerste twee wedstrijden, alvorens vrijdag in de kwartfinales te verliezen van landgenote Manon Leonard.
![1b72335105cb9d7ff83bd8ff2440bafa]()
Zo te zien is er vrij weinig meer echt aan Oceane.