abonnement Unibet Coolblue
pi_208518563
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik ben nu bezig met het boek De Klimaatfuik. Zodra je een inhoudelijk en onderbouwd weerwoord op dat boek hebt, dan hoor ik dat graag.
De Stikstoffuik bedoel je waarschijnlijk. Niet van plan het te lezen.
pi_208518587
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik ben nu bezig met het boek De Klimaatfuik. Zodra je een inhoudelijk en onderbouwd weerwoord op dat boek hebt, dan hoor ik dat graag.
Oke dit is natuurlijk weer een totale onzin posting waarbij je het waarschijnlijk over het boek de stikstoffuik hebt ipv klimaatfuik. Verder zul je dan punten moeten aanhalen uit dat boek ipv hier neer te plempen dat je discussie partner maar het boek moet lezen en dan hier het boek moet bespreken. :')
pi_208518703
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Cultuurlandschappen als heide en zandverstuivingen als ecosystemen aanwijzen terwijl deze inlandse gebieden zonder menselijk ingrijpen nooit ontstaan zouden zijn en zonder menselijke ingrijpen niet in stand zullen blijven is ook nogal een vreemde selectieve logica van onze ecologen. 8-)
Dus dan laat je alle heidegebieden gewoon verbossen, ook prima toch?
pi_208518724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus dan laat je alle heidegebieden gewoon verbossen, ook prima toch?
Nee blijkbaar niet volgens onze in lood gegoten natura2000 regels.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 15:56:02 #255
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208518737
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Oke dit is natuurlijk weer een totale onzin posting waarbij je het waarschijnlijk over het boek de stikstoffuik hebt ipv klimaatfuik. Verder zul je dan punten moeten aanhalen uit dat boek ipv hier neer te plempen dat je discussie partner maar het boek moet lezen en dan hier het boek moet bespreken. :')
Het gaat mij erom dat het ronduit gemakzuchtig is om iets af te doen als “Telegraaf-geneuzel”.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208518757
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee blijkbaar niet volgens onze in lood gegoten natura2000 regels.
Daar ben ik eigenlijk wel blij mee, het zijn namelijk prachtige gebieden die hier al zo'n 5000 jaar zijn.
pi_208518807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Daar ben ik eigenlijk wel blij mee, het zijn namelijk prachtige gebieden die hier al zo'n 5000 jaar zijn.
Zo zo over welke oude gebieden heb je het dan. Zover mijn kennis gaat zijn de heide en zandverstuivingen bij zandgronden onstaan tijdens de middeleeuwen toen we alle bossen gekapt hadden en de potstal cultuur de heide bleef plaggen.
pi_208518851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zo zo over welke oude gebieden heb je het dan. Zover mijn kennis gaat zijn de heide en zandverstuivingen bij zandgronden onstaan tijdens de middeleeuwen toen we alle bossen gekapt hadden en de potstal cultuur de heide bleef plaggen.
Ik gebruik deze bron. Ben namelijk geen heidehistoricus en ga er daarom maar vanuit dat de faculteit archeologie in Leiden het weet.

Maar al zal het een mooi overblijfsel van de Middeleeuwen zijn, dan nog draag ik het een warm hart toe.
pi_208518949
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:05 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik gebruik deze bron. Ben namelijk geen heidehistoricus en ga er daarom maar vanuit dat de faculteit archeologie in Leiden het weet.

Maar al zal het een mooi overblijfsel van de Middeleeuwen zijn, dan nog draag ik het een warm hart toe.
Maar is een warm hart toedragen logisch in een objectieve discussie over stikstof depositie. kijk ik vind heide gebieden ook mooi maar de ecologen willen niet aan overbegrazing of plaggen doen om deze landschappen voedselarm te houden en hiermee in stand te houden. Zonder menselijk ingrijpen is heide in onze regionen alleen aan de kust te vinden. Daarom alleen is het natuurlijk bizar om binnen Natura 2000 regels gebieden die niet zonder ingrijpen kunnen blijven bestaan toch te willen behouden.
pi_208519375
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar is een warm hart toedragen logisch in een objectieve discussie over stikstof depositie. kijk ik vind heide gebieden ook mooi maar de ecologen willen niet aan overbegrazing of plaggen doen om deze landschappen voedselarm te houden en hiermee in stand te houden. Zonder menselijk ingrijpen is heide in onze regionen alleen aan de kust te vinden. Daarom alleen is het natuurlijk bizar om binnen Natura 2000 regels gebieden die niet zonder ingrijpen kunnen blijven bestaan toch te willen behouden.
Volgens Rijksoverheid.nl is:
quote:
Natura 2000 is een Europees netwerk van beschermde natuurgebieden. In Natura 2000-gebieden worden plant- en diersoorten die in Europa bedreigd zijn en hun natuurlijke leefomgeving beschermd om de biodiversiteit te behouden.
Natuurlijk kan bediscussieerd worden of je biodiversiteit dat hier 500 (of 5000 jaar geleden kies zelf maar) door menselijk toedoen is ontstaan wilt behouden. Blijkbaar is er hierbij gekozen om dit wel te doen. Je kan inderdaad ook kiezen om dit cultuurlandschap en daarmee biodiversiteit op te geven, maar hierbij zou ik wederom voor heide stemmen.

Wat je wil zeggen met de ecologen ontgaat mij in geheel omdat, in ieder geval staat in het regulier beheer van heide gebieden omschreven dat ze dit met overbegrazing en plaggen doen, of dat las ik hier.

Maar jou punt is dus eigenlijk dat een cultuurlandschap waar menselijk ingrijpen nodig is geen natura 2000 gebied kan zijn? Of is dit het punt van de ecologen waar je het steeds over hebt?

[ Bericht 44% gewijzigd door KaheemSaid op 24-03-2023 17:15:21 ]
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:52:49 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208519463
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus dan laat je alle heidegebieden gewoon verbossen, ook prima toch?
nederland is een cultuur landschap geen woestenij
https://www.telegraaf.nl/(...)ge-125-000-kilo-melk
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar is een warm hart toedragen logisch in een objectieve discussie over stikstof depositie. kijk ik vind heide gebieden ook mooi maar de ecologen willen niet aan overbegrazing of plaggen doen om deze landschappen voedselarm te houden en hiermee in stand te houden. Zonder menselijk ingrijpen is heide in onze regionen alleen aan de kust te vinden. Daarom alleen is het natuurlijk bizar om binnen Natura 2000 regels gebieden die niet zonder ingrijpen kunnen blijven bestaan toch te willen behouden.
we kunnen wel wat meer heide aanplanten als de GL kwezels dat zo mooi vinden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208519533
Een typisch voorbeeld van het totaal zwalkende beleid wat betreft vergunningen en uitkopen van onze overheden. beste mensen dit beleid kost dadelijk per inwoner 1500 euro alleen omdat overheden niet samenwerken en elke sub overheid of afdeling zijn eigen regeltjes naleefd terwijl het grotere plaatje wat stikstofuitstoot weer uit het oog verloren wordt.

Boer mag megastal bouwen naast varkenshouder die vorig jaar werd uitgekocht :')
pi_208519908
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nederland is een cultuur landschap geen woestenij
https://www.telegraaf.nl/(...)ge-125-000-kilo-melk
[..]
we kunnen wel wat meer heide aanplanten als de GL kwezels dat zo mooi vinden
Dus het Engels raaigras als cultuurlandschap is iets wat michaelmoorre super vind, heide is zielige bende voor groen links kwezels...
  vrijdag 24 maart 2023 @ 17:32:55 #264
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208520049
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus het Engels raaigras als cultuurlandschap is iets wat michaelmoorre super vind, heide is zielige bende voor groen links kwezels...
ja het hoort bij de nederlandsche cultuur net als stroopwafels

engels raaigras dat is het beste voor koeienvoer , al sinds 100 jaar

tegenwoordig eet de koe ook veel snijmais
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208520067
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:53 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] spijker op de kop, column Plasterk in de telegraaf
Plasseks en z'n anti-D66 obsessie :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 24 maart 2023 @ 17:37:10 #266
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208520094
langzaam komt de D66 en Groen Links wandelelite tot bezinning en prevaleren de 7 vlinders niet meer boven de economie

https://www.telegraaf.nl/(...)lid-van-snurkend-d66


quote:
Ze noemt zichzelf 'snurkend' D66-lid, maar ik zou Ingrid Thijssen liever het enige wakker geschrokken D66-lid willen noemen.
Dat wil zeggen, na aftrek van de zeven procent van de D66-stemmers die naar BBB overstapten tijdens de laatste verkiezingen.

Thijssen valt in haar rol als voorzitter van ondernemersclub VNO-NCW nu ook - eindelijk! - het bezopen regeringsbeleid aan, dat wordt gedicteerd door haar geradicaliseerde partijgenoten.
quote:
Wal keert schip
De wal is eindelijk het schip aan het keren, zoveel is zeker.
De vraag is alleen waarom dat zo lang moest duren.
Waarom durft VNO-NCW nu pas met deze mening naar buiten te komen, nádat Caroline van der Plas in haar eentje op de trekker vanuit het Oosten naar Den Haag moest karren om de kooltjes uit het vuur te halen?

Ondernemers behoren tot de moedigste mensensoorten, zij kijken altijd naar wat er wel kan, durven risico's te nemen, varen door als de kaart ophoudt, gedreven door nieuwsgierigheid, niet geremd door de mening van bankhangend en bakfietsend Nederland.

Ondernemers horen voorop te gaan in de strijd, niet lafjes in het spoor van Caroline te mee te kruipen in de goede richting.

Thijssen weet heel goed dat dit land recht op de afgrond afstevent, opgejaagd door haar partijleider Sigrid Kaag.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208520187
Kan dit in POL?
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:00:49 #268
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208593101
https://www.nu.nl/binnenl(...)verliezen.html#nujij

quote:
De Europese Commissie waarschuwt Nederland om geen vaart te verliezen met de stikstofaanpak. Dat staat in een brief aan natuur- en stikstofminister Christianne van der Wal, bevestigen Haagse bronnen na bericht van RTL Nieuws. Een ingewijde spreekt van "een duidelijk signaal" vanuit Brussel.

In de brief die in handen is van RTL Nieuws benadrukt Eurocommissaris Virginijus Sinkevičius dat hij een vertraging in de stikstofaanpak niet zal accepteren.

Sinkevičius schrijft verder dat de Europese Commissie erop zal toezien dat Nederland maatregelen blijft nemen om de stikstofuitstoot te verminderen.

Volgens de Eurocommissaris moet het gebruik van staatssteun om stikstofuitstoot te verminderen niet leiden tot het legaliseren van meer uitstoot op een andere plek.
Weer even een tik op de vingers.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208593708
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het gaat mij erom dat het ronduit gemakzuchtig is om iets af te doen als “Telegraaf-geneuzel”.
Dat is toch dat boek wat rare eend promoot, dan hoef je het niet te lezen. Je pist ook niet tegen schrikdraad om uit te vinden of het echt pijn doet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 30 maart 2023 @ 20:20:20 #270
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208595183
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Plasseks en z'n anti-D66 obsessie :')
Dit was Plasterk in 2000:

quote:
Op dit moment wordt de intensieve varkenshouderij door minister Brinkhorst teruggedrongen. De reden hiervoor is niet het dierenleed, maar de milieuoverlast van alle mest. Net nu dat begint te lopen komt de minister met een voorstel om de intensieve varkenshouderij op een milieuvriendelijker manier toch voort te zetten. Maar moeten we die kant wel op? Varkens zijn intelligente dieren, sociale dieren, ze staan in velerlei opzicht dicht bij de hond. Als ik vandaag een hondenfokkerij en abattoir zou starten, het hele leven vetmesten in een klein donker hok, dan zou iedereen het een grove schande vinden. Nu ís die sector eindelijk aan het inkrimpen, moeten we die trend nu gaan ombuigen? Of is het een mooi moment om langzaam een einde te maken aan een misstand.
Varkensvlees en kippeneieren zijn de laatste vijfentwintig jaar niet in prijs gestegen. Natuurlijk kiest de markt als er een keuze is voor het goedkopere product. Maar als elke karbonade afkomstig zou zijn van een scharrelvarken, en dus twee gulden meer zou kosten, zou dat dan zo´n ramp zijn? Nederland staat nu in de wereldtop als het gaat om export van varkensvlees. Is dat iets om trots op te zijn? Zouden we niet langzaamaan gewoon moeten stoppen met de intensieve varkenshouderij?
http://behouddeparel.nl/?q=node/50

Jammer.
I am a black hole shitting into the void
pi_208596350
Heel goed dat de EU gewoon NL keihard op de vingers tikt.
Rare gekken zoals de BBB kunnen wel een hoop willen om stemmen te winnen, maar niets daarvan.
Het grotere belang is veel belangrijker dan de stemmen winnen van wat domme mensen in het land.
pi_208597385
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:46 schreef bianconeri het volgende:
Heel goed dat de EU gewoon NL keihard op de vingers tikt.
Rare gekken zoals de BBB kunnen wel een hoop willen om stemmen te winnen, maar niets daarvan.
Het grotere belang is veel belangrijker dan de stemmen winnen van wat domme mensen in het land.
sneue reactie zeg. #wegmetons
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 07:30:01 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208598568
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:46 schreef bianconeri het volgende:
Heel goed dat de EU gewoon NL keihard op de vingers tikt.
Rare gekken zoals de BBB kunnen wel een hoop willen om stemmen te winnen, maar niets daarvan.
Het grotere belang is veel belangrijker dan de stemmen winnen van wat domme mensen in het land.
Eerst maar eens afwachten hoe het nou echt zit met die brief...
  vrijdag 31 maart 2023 @ 08:01:17 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208598774
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:57 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
sneue reactie zeg. #wegmetons
Nee inderdaad het is veel beter om onze leefomgeving te verkwanselen ten faveure van big-agro.

#wegmetons
Huilen dan.
pi_208599093
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 08:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee inderdaad het is veel beter om onze leefomgeving te verkwanselen ten faveure van big-agro.

#wegmetons
ja stel je voor 2 maagrietjes en 3 dennenbomen die een gemiddeld natuurgebied in Nederland bezit. Maar goed, voor een (inclusief) flatje in Amsterdam west is dat natuurijk al zeer rijk bedeeld
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:25:41 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208599405
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 08:46 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
ja stel je voor 2 maagrietjes en 3 dennenbomen die een gemiddeld natuurgebied in Nederland bezit. Maar goed, voor een (inclusief) flatje in Amsterdam west is dat natuurijk al zeer rijk bedeeld
Gefeliciteerd: ik heb zelden iemand zichzelf zo snel zien diskwalificeren als serieuze gesprekspartner.

:R
Huilen dan.
pi_208599532
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:57 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat is toch dat boek wat rare eend promoot, dan hoef je het niet te lezen. Je pist ook niet tegen schrikdraad om uit te vinden of het echt pijn doet.
Zie dat boek nu overal verschijnen en ben absoluut niet van plan om het te lezen maar staan er valide punten in?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208599554
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:53 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] spijker op de kop, column Plasterk in de telegraaf
Aparte conclusie dat de inwoners van Brabant en Drente, etc. beter weten dan stedelingen (in andere provincies) wat natuur is.

Voor mijn gevoel hebben ze daar juist minder verstand van omdat ze gras ook als natuur zien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:58:57 #279
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208599627
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)verliezen.html#nujij
[..]
Weer even een tik op de vingers.
Die brief is zo opzichtig 'toevallig' dat half den haag zich afvraagt of die wel echt echt is.

Zoals Michiel Romeyn zou zeggen: rrrrrRAAAAAaAaAaAaAAAaaaAaRRRrrrr
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 31 maart 2023 @ 10:00:41 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208599642
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 09:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Aparte conclusie dat de inwoners van Brabant en Drente, etc. beter weten dan stedelingen (in andere provincies) wat natuur is.

Voor mijn gevoel hebben ze daar juist minder verstand van omdat ze gras ook als natuur zien.
Niet zo vreemd die stelling. In Amsterdam zien ze een rij bomen al als natuur. En cappucino al leidraad van hoe dingen gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208599650
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet zo vreemd die stelling. In Amsterdam zien ze een rij bomen al als natuur. En cappucino al leidraad van hoe dingen gaan.
En in Brabant zien ze weilanden en stallen als natuur.
Die Amsterdammer zit dan dichter bij de waarheid. (En dat zeg ik als Brabander).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 31 maart 2023 @ 10:06:05 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208599676
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet zo vreemd die stelling. In Amsterdam zien ze een rij bomen al als natuur. En cappucino al leidraad van hoe dingen gaan.
Gelukkig hoeven we niet af te gaan op wat mensen in Amsterdam als natuur zien en hun kijk op de toestand daarvan (of eigenlijk: hoe jij denkt dat mensen in Amsterdam dat zien), maar hebben we ecologen die er daadwerkelijk iets over te vertellen hebben.
Huilen dan.
pi_208599695
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet zo vreemd die stelling. In Amsterdam zien ze een rij bomen al als natuur. En cappucino al leidraad van hoe dingen gaan.
Een rij bomen is meer natuur dan een weiland, omheind met schrikdraad, onttrokken van grondwater, afgewaterd met kunstmatig aangelegde slootjes en een afgedankte badkuip als drinkbak.

Ja, in Drenthe, Overijssel en Friesland is zeker natuur. Bijvoorbeeld de (nog niet afgegraven) veengebieden, de Sallandse heuvelrug met heide, de bossen. En juist die gebieden moeten beschermd worden tegen de voedselindustrie die zich boer noemt en hele stukken natuur platwalst en volplempt met koeien die op krachtvoer leven en ammoniak schijten.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_208599706
Voor BBB-volk is natuur toch vooral een paar meeuwen die achter een mestkar aanvliegen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208599725
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:10 schreef xpompompomx het volgende:
Voor BBB-volk is natuur toch vooral een paar meeuwen die achter een mestkar aanvliegen?
Voedend op bodemleven wat niet meer zou bestaan.
pi_208599748
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:08 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Een rij bomen is meer natuur dan een weiland, omheind met schrikdraad, onttrokken van grondwater, afgewaterd met kunstmatig aangelegde slootjes en een afgedankte badkuip als drinkbak.

Ja, in Drenthe, Overijssel en Friesland is zeker natuur. Bijvoorbeeld de (nog niet afgegraven) veengebieden, de Sallandse heuvelrug met heide, de bossen. En juist die gebieden moeten beschermd worden tegen de voedselindustrie die zich boer noemt en hele stukken natuur platwalst en volplempt met koeien die op krachtvoer leven en ammoniak schijten.
Hier in de regio is er meer weiland naar nieuw natuur gegaan (De doorbraak b.v.) en naar industrieterreinen dan dat er natuur platgewalst is voor weiland.(geen eigenlijk.)

Grappige(diep triest eigenlijk) is dat die nieuwe natuur(en weilanden) nu weer moet wijken voor een rondweg.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 10:23:30 #287
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208599840
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En in Brabant zien ze weilanden en stallen als natuur.
Lijkt me sterk en ernstig voor ingenomen onzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 31 maart 2023 @ 10:24:56 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208599864
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:08 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Een rij bomen is meer natuur dan een weiland, omheind met schrikdraad, onttrokken van grondwater, afgewaterd met kunstmatig aangelegde slootjes en een afgedankte badkuip als drinkbak.
(...)
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:10 schreef xpompompomx het volgende:
Voor BBB-volk is natuur toch vooral een paar meeuwen die achter een mestkar aanvliegen?
:')
Blijkbaar weer eens op lange tenen gestaan :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208599869
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:15 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Hier in de regio is er meer weiland naar nieuw natuur gegaan (De doorbraak b.v.) en naar industrieterreinen dan dat er natuur platgewalst is voor weiland.(geen eigenlijk.)

Grappige(diep triest eigenlijk) is dat die nieuwe natuur(en weilanden) nu weer moet wijken voor een rondweg.
In welke regio is dat? Welke rondweg doel je op die door herstelde natuurgebieden zou gaan lopen? Dat weilanden mogen wijken voor een rondweg is begrijpelijk, maar herstelde natuurgebieden worden doorgaans niet aangeraakt.

Ik snap overigens niet waar dat fantoombeeld vandaan komt dat Den Haag enkel met dit stikstof beleid bezig is omdat men 'natuur' (lees weiland) wil inruilen voor huizen en industrie. Ten eerste zie ik met de huidige woningnood (en met mij een heel groot deel van de jongere generaties) liever 80 huizen dan een weiland. Maar stel dat de volledige woningnood opgelost zou moeten worden door weilanden op te offeren, zelfs dan hoeft er procentueel maar bijzonder weinig weiland ingeleverd te worden hoor.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_208599879
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet zo vreemd die stelling. In Amsterdam zien ze een rij bomen al als natuur. En cappucino al leidraad van hoe dingen gaan.
En boeren buiten alle steden zien hun monocultuur als natuur wat natuurlijk echt complete onzin is. :')
  vrijdag 31 maart 2023 @ 10:27:45 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208599898
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En boeren buiten alle steden zien hun monocultuur als natuur wat natuurlijk echt complete onzin is. :')
Generaliserend en onwaar.
Maar wat verwacht je van een stel beperkte d66'ers die kaag als hun grote god zien.

Flikker toch op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208599953
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Generaliserend en onwaar.
Maar wat verwacht je van een stel beperkte d66'ers die kaag als hun grote god zien.

Flikker toch op.
Even jou qouten om de observeerbare hypocrisie in jou argumentatie aan te tonen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lijkt me sterk en ernstig voor ingenomen onzin.
Dus kom maar op met verfieerbare feiten dat monocultuur landbouw een hogere biodiversiteit zal hebben als bijvoorbeeld het Vondelpark. ^O^
pi_208599975
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:25 schreef Multatilu het volgende:

[..]
In welke regio is dat? Welke rondweg doel je op die door herstelde natuurgebieden zou gaan lopen? Dat weilanden mogen wijken voor een rondweg is begrijpelijk, maar herstelde natuurgebieden worden doorgaans niet aangeraakt.

Ik snap overigens niet waar dat fantoombeeld vandaan komt dat Den Haag enkel met dit stikstof beleid bezig is omdat men 'natuur' (lees weiland) wil inruilen voor huizen en industrie. Ten eerste zie ik met de huidige woningnood (en met mij een heel groot deel van de jongere generaties) liever 80 huizen dan een weiland. Maar stel dat de volledige woningnood opgelost zou moeten worden door weilanden op te offeren, zelfs dan hoeft er procentueel maar bijzonder weinig weiland ingeleverd te worden hoor.
Regio Bornerbroek, rondweg Borne/Zenderen.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 10:33:35 #294
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208599989
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Even jou qouten om de observeerbare hypocrisie in jou argumentatie aan te tonen.
[..]
Dus kom maar op met verfieerbare feiten dat monocultuur landbouw een hogere biodiversiteit zal hebben als bijvoorbeeld het Vondelpark. ^O^
:')
Daar heb ik het helemaal niet over. Jij generaliseert alle boeren.

Lezen is blijkbaar ook al lastig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 31 maart 2023 @ 10:35:05 #295
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208600008
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lijkt me sterk en ernstig voor ingenomen onzin.
Dat geldt voor vrijwel al jouw reacties. Maar eerlijk is eerlijk: deze zelfkennis siert je dan wel weer ^O^ .
Huilen dan.
pi_208600010
Lekker verontwaardigd gaan Twitteren om zo hun achterban op te hitsen. Er gelden al beperkende maatregelen - de derogatieregeling wordt in stappen teruggebracht - en dat is dit jaar ingegaan. Dan krijgen we in 2025 en 2030 ijkmomenten. Is er dan onvoldoende herstel zal er harder worden ingegrepen.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 10:39:37 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208600070
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat geldt voor vrijwel al jouw reacties. Maar eerlijk is eerlijk: deze zelfkennis siert je dan wel weer ^O^ .
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
:')
Blijkbaar weer eens op lange tenen gestaan :D
Kommmaarrgasten!


:D

Zo voorspelbaar
Ga alvast maar huilen in een hoekje, want dat huidige stikstof'beleid' gaat echt niet door in de huidige vorm. Politieke zelfmoord voor alle kabinetspartijen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208600140
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lijkt me sterk en ernstig voor ingenomen onzin.
Nee hoor vraag een BBB stemmer maar eens wat ze natuur vinden.

Over vooringenomen onzin gesproken:

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet zo vreemd die stelling. In Amsterdam zien ze een rij bomen al als natuur. En cappucino al leidraad van hoe dingen gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208600244
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:32 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Regio Bornerbroek, rondweg Borne/Zenderen.
Bijzonder dat ergens dit stuk natuur wordt doorkruist inderdaad... Wel geeft deze variant de minste aantasting in het landschap.



https://www.borne.nl/file/vraag-en-antwoordpdf

Daarnaast zou deze rondweg juist een positief effect hebben op een andere verbinding in de regio (N743) die ook diezelfde 'doorbraak' doorkruist en juist verkeersluwer wordt en daarmee beter in te passen zal zijn in het landschap. Ik vermoed dat dit het compromis is geworden?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  vrijdag 31 maart 2023 @ 11:09:56 #300
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208600386
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Kommmaarrgasten!
[ afbeelding ]

:D

Zo voorspelbaar
Ga alvast maar huilen in een hoekje, want dat huidige stikstof'beleid' gaat echt niet door in de huidige vorm. Politieke zelfmoord voor alle kabinetspartijen.
Want het is geen politieke zelfmoord wanneer door gerechtelijke uitspraken van alles stil komt te liggen?
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')