abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208509480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat valt te bezien. Beide partijen willen de stikstofaanpak hooguit verzachten en de sector iets meer tijd gunnen. Wie denkt dat het beleid van tafel gaat houdt zichzelf voor de gek.
Vaak ben ik het met jou totaal oneens, maar dezeobservatie lijkt mij geheel juist. Ik vind het onbegrijpelijk dat je als boer op BBB of nog erger VVD of CDA hebt gestemd.
Al deze partijen geloven in het stikstof probleem. BBB wil de boeren 5 jaar langer geven.

Principieel zijn alleen FvD en BvNL tegen de stikstof plannen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 06:49:42 #227
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208513590
Nederlandse Stikstof regels moeten veranderen
https://www.telegraaf.nl/(...)doelen-zo-niet-halen
quote:
’We kunnen ons deze stilstand niet veroorloven’
Noodkreet van VNO-NCW om stikstofaanpak: ’We gaan klimaatdoelen zo niet halen’
Door CONNIE DE JONGE

1 uur geleden in FINANCIEEL

Nederland gaat de klimaatdoelen niet halen en ook de bouw van honderdduizenden woningen gaat niet lukken als de typische Nederlandse stikstofregels niet veranderen.

Dat stellen de werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB Nederland in ’een noodkreet’ aan het kabinet. „We kunnen ons deze stilstand niet veroorloven, het duurt allemaal veel te lang.”
quote:
Volgens de werkgevers zitten andere gebieden in Europa niet op slot, terwijl ze ook daar aan de Brusselse regels voor natuurbehoud moeten voldoen. VNO-NCW-voorzitter Ingrid Thijssen:

,,Een deel van het probleem heeft Nederland dus zelf gecreëerd.

De nationale regelgeving moet daarom op vier punten worden aangepast en in lijn worden gebracht met die in andere EU-landen."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:23:54 #228
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208513935
Andere EU landen? vergelijk het eens met Duitsland. Die lachen zich kapot om het gezeik hier in Nederland
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 08:24:46 #229
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208513944
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
Andere EU landen? vergelijk het eens met Duitsland. Die lachen zich kapot om het gezeik hier in Nederland
Daar snappen ze ook wel dat je niet zulke absurde hoeveelheden vee moet houden op een postzegel inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:54:18 #230
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208514181
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar snappen ze ook wel dat je niet zulke absurde hoeveelheden vee moet houden op een postzegel inderdaad.
En maar janken als een blok kaas 25 euro wordt
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 08:59:22 #231
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208514227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En maar janken als een blok kaas 25 euro wordt
Ik eet geen kaas, want dat is met afstand toch wel de meest smerige uitvinding ooit.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:22:01 #232
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208514451
Duitse, zwitserse en franse bergkaas betaal ik graag voor. O+
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_208514549
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Duitse, zwitserse en franse bergkaas betaal ik graag voor. O+
Als het maar geen Nederlandse Goudse is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208514554
Nvm, moet ik niet doen.

[ Bericht 94% gewijzigd door ludovico op 24-03-2023 09:37:31 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:32:52 #235
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208514560
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als het maar geen Nederlandse Goudse is.
lol. Zo is het maar net. Komen verder prima kazen uit Nederland, maar goudse hoef ik inderdaad ook niet.
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 09:33:00 #236
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208514562
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Verklaart je psychische afwijking wel.
?
pi_208514565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Vaak ben ik het met jou totaal oneens, maar dezeobservatie lijkt mij geheel juist. Ik vind het onbegrijpelijk dat je als boer op BBB of nog erger VVD of CDA hebt gestemd.
Al deze partijen geloven in het stikstof probleem. BBB wil de boeren 5 jaar langer geven.

Principieel zijn alleen FvD en BvNL tegen de stikstof plannen
Je mist alleen denk ik, wel dat de materie van natuurlijk verloop, vrijwillige uitkoop, waarschijnlijk zonder veel pijn kan worden genomen over zo een tijdpad.
pi_208514597
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is een grote leugen om heel veel grond in bezit te krijgen geen mens rept over TATA staal

[ twitter ]
Als je je echt een beetje wilt inlezen moet je het boek van Arnoud jaspers lezen dus mbt stikstof? En wat is de tegenhangen van het kamp "pro uitstoot indammen tbv stikstof arme natuur."?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 10:41:54 #239
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208515151
Prima leesbaar boekje en gratis te downloaden (.pdf) via de link.

https://www.biomaatschappij.nl/product/stikstof/

Vannacht een podcast beluisterd met Jan Hak (van de Hakgroente). Wat een praatjesmaker. Echt, van dergelijke ondernemers hoeven we niks te verwachten. Ze ontkennen het gewoon, sterker, ze draaien het om.

[ Bericht 6% gewijzigd door Niels0Kurovski op 24-03-2023 10:54:15 ]
pi_208516656
spijker op de kop, column Plasterk in de telegraaf
  vrijdag 24 maart 2023 @ 13:15:13 #241
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208516873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:53 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] spijker op de kop, column Plasterk in de telegraaf
Complete nonsens, maar ja, Telegraaf.
pi_208517034
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Complete nonsens, maar ja, Telegraaf.
Dus Plasterk heeft zich van dit bericht gedistancieerd?
In de oudheid werden de boodschappers van slecht nieuw soms gedood.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 13:37:51 #243
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208517118
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:29 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Dus Plasterk heeft zich van dit bericht gedistancieerd?
In de oudheid werden de boodschappers van slecht nieuw soms gedood.
In de post erboven link ik naar een keurig boekwerkje van wetenschappers gelieerd aan vooraanstaande instituties met een auteurs- en bronnenlijst (pagina 145 t/m 151).

Het beeld is telkens hetzelfde: De ontkenners zijn bijna allemaal Telegraaf- en Twitterlezers. Dat is geen wetenschap, maar riooljournalistiek. Columns in de Telegraaf en/of Twitterberichten kan ik niet serieus nemen.
pi_208517559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In de post erboven link ik naar een keurig boekwerkje van wetenschappers gelieerd aan vooraanstaande instituties met een auteurs- en bronnenlijst (pagina 145 t/m 151).

Het beeld is telkens hetzelfde: De ontkenners zijn bijna allemaal Telegraaf- en Twitterlezers. Dat is geen wetenschap, maar riooljournalistiek. Columns in de Telegraaf en/of Twitterberichten kan ik niet serieus nemen.
Ach Wetenschap is ook niet altijd zuiver er zijn wetenschappers die de overheid naar de mond praten en als ze gepensioneerd zijn, durven ze de waarheid te vertellen. Ik heb thuis een paar palmen die nu beter groeien dan de hortensia. _O- Volgens mij verschuift het hele weersysteem gewoon en kan dat hele stikstof beleid er niks aan doen. je snapt toch wel dat als wij, het kleinste landje ter aarde iets aan het algemene probleem willen doen dat dat een minimaal bijdrage heeft aan de rest van de wereld :{ . En dan als nog er doorheen drukken ? Dit weet de overheid ook en die kan dan andere mensen een vinger in hun ster duwen om hun eigen plannen er bij door te drukken zoals Tjeerd de Groot :W
pi_208517713
quote:

[..]

plasterk heeft over het algemeen nog wel een redelijke onderbouwing in zijn verhalen zitten. Het zou dan ook zinvoller zijn om in te gaan wat er niet klopt van plasterk zijn collum ipv de gehele Telegraaf af te branden. ;)
pi_208517925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
plasterk heeft over het algemeen nog wel een redelijke onderbouwing in zijn verhalen zitten. Het zou dan ook zinvoller zijn om in te gaan wat er niet klopt van plasterk zijn collum ipv de gehele Telegraaf af te branden. ;)
Oké. In dar zelfde rapport van het CBS kunnen we ook het volgende lezen.
quote:
Die kwaliteit wordt gemeten aan het voorkomen van soorten die kenmerkend zijn voor het ecosysteem. Als de LPI aldus wordt opgedeeld naar ecosystemen, blijkt dat de toename in de Nederlandse LPI vooral plaats vond in zoet water en moeras. In agrarische gebieden (zie ook de boerenlandvogel-indicator) en in open natuurgebieden (hei, duin en half-natuurlijk grasland samen) is juist sprake van afname. In bossen bleef de LPI min of meer gelijk.
En volgens de vogel en habitatrichtlijnen van de EU moeten juist de "in het wild levende vogelsoorten en dier- en plantensoorten" in "speciale beschermingszones ‘Natura 2000’ genoemd" beschermd worden. En volgens het rapport betreffende de LPI was hier nou juist afname: "In agrarische gebieden (zie ook de boerenlandvogel-indicator) en in open natuurgebieden (hei, duin en half-natuurlijk grasland samen) is juist sprake van afname".
Bron 1
Bron 2

Derhalve lijkt mij aan de ene kant Plasterk zijn column nogal selectief.

[ Bericht 5% gewijzigd door KaheemSaid op 24-03-2023 14:58:23 ]
  vrijdag 24 maart 2023 @ 15:23:22 #247
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208518296
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hij vergelijkt appels met peren en bovendien is de LPI de laatste 30 jaar dan wel gestegen, de laatste 12 jaar neemt deze weer af. De stikstofemissie per hectare land in Nederland is nog altijd het hoogst van alle EU-landen. Dit komt doordat de veedichtheid in Nederland het hoogst is (3,8 grootvee-eenheden per hectare, tegenover een EU-gemiddelde van 0,8). Daardoor is de overschrijding van de kritische depositiewaarde in buurlanden veelal ook minder en de urgentie van emissiereductie lager. Dat verklaart waarom in buurlanden veel ruimhartiger wordt omgegaan met vergunningverlening. In gebieden dicht bij de grens, bijvoorbeeld in Duitsland, is de depositie echter wel degelijk vergelijkbaar met de Nederlandse en staan Natura 2000-gebieden net zo onder druk.
pi_208518302
Kijk, deze auteur heeft het begrepen.

Boven alles is de stikstofcrisis een pr-blunder van het kabinet

https://www.vn.nl/stikstofcrisis-pr-blunder-kabinet
pi_208518433
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Oké. In dar zelfde rapport van het CBS kunnen we ook het volgende lezen.
[..]
En volgens de vogel en habitatrichtlijnen van de EU moeten juist de "in het wild levende vogelsoorten en dier- en plantensoorten" in "speciale beschermingszones ‘Natura 2000’ genoemd" beschermd worden. En volgens het rapport betreffende de LPI was hier nou juist afname: "In agrarische gebieden (zie ook de boerenlandvogel-indicator) en in open natuurgebieden (hei, duin en half-natuurlijk grasland samen) is juist sprake van afname".
Bron 1
Bron 2

Derhalve lijkt mij aan de ene kant Plasterk zijn column nogal selectief.
Cultuurlandschappen als heide en zandverstuivingen als ecosystemen aanwijzen terwijl deze inlandse gebieden zonder menselijk ingrijpen nooit ontstaan zouden zijn en zonder menselijke ingrijpen niet in stand zullen blijven is ook nogal een vreemde selectieve logica van onze ecologen. 8-)
  vrijdag 24 maart 2023 @ 15:36:28 #250
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208518464
quote:

[..]

Ik ben nu bezig met het boek De Klimaatfuik. Zodra je een inhoudelijk en onderbouwd weerwoord op dat boek hebt, dan hoor ik dat graag.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')