abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208389095
Stemmen maar...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 maart 2023 @ 17:12:07 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208389291
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:03 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Als je er een hebt, graag!
Je hebt een DM met linkje naar de download
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_208389563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:12 schreef Ynske het volgende:

[..]
Je hebt een DM met linkje naar de download
Bedankt voor de moeite, ik ga er morgen naar kijken!
pi_208390117
Er komt net een mail binnen van school, voor Koningsdag zoeken ze 35 ouders om te helpen :') en dat is nog exclusief OR-leden want die hebben (deels) al een andere taak.
pi_208390402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:50 schreef FlyingFish het volgende:
Er komt net een mail binnen van school, voor Koningsdag zoeken ze 35 ouders om te helpen :') en dat is nog exclusief OR-leden want die hebben (deels) al een andere taak.
Zodan.. ze zijn heel wat van plan dan!

Zo blij dat ik dat allemaal niet meer heb.

Mijn meiden zijn bezig met een plan uitwerken.. 3 dagen Disney met vriend van A en een vriendin. Dus met z'n 4-en. T heeft zelfs een folderwijk genomen om de reis te kunnen betalen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208390488
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:06 schreef Vicky het volgende:
Mijn meiden zijn bezig met een plan uitwerken.. 3 dagen Disney met vriend van A en een vriendin. Dus met z'n 4-en. T heeft zelfs een folderwijk genomen om de reis te kunnen betalen.
Dat geeft een mooi doel!
(Wel een oefening in loslaten voor jullie, denk ik)
pi_208390584
Wat leuk dat ze dat samen willen doen Vicky! Maar idd, voor jullie wel heel spannend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208390669
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat geeft een mooi doel!
(Wel een oefening in loslaten voor jullie, denk ik)
dat gaat wel lukken :) Het is niet de eerste keer dat ze zonder ons ergens naartoe gaan.. wel de eerst keer zonder een oudere volwassene. de vriend van A is 19, vriendin is 18, A wordt 18 als ze in Disney zijn, T is tegen die tijd 14. Plus ze zullen niet in 7 sloten tegelijk lopen.
ook niet de eerste keer Disney. wel de eerste keer met de Thalys :D
A mag nog niet rijden in het buitenland, haar vriend heeft zijn rijbewijs nog niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 15 maart 2023 @ 18:34:36 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_208390849
Wat een leuk spaardoel!

Hier keurig twee bolletjes gekleurd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208391013
Zo, ook gestemd. En daarna naar de afhaal gefietst want zoon had geen zin om te koken _O-
Goh, van wie zou hij dát nou hebben :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208391231
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:22 schreef Vicky het volgende:

[..]
dat gaat wel lukken :) Het is niet de eerste keer dat ze zonder ons ergens naartoe gaan.. wel de eerst keer zonder een oudere volwassene. de vriend van A is 19, vriendin is 18, A wordt 18 als ze in Disney zijn, T is tegen die tijd 14. Plus ze zullen niet in 7 sloten tegelijk lopen.
ook niet de eerste keer Disney. wel de eerste keer met de Thalys :D
A mag nog niet rijden in het buitenland, haar vriend heeft zijn rijbewijs nog niet.
Met de Thalys is ook minder spannend dan zelf rijden. Dat is alleen zorgen dat je een plekje gereserveerd hebt en instappen (afhankelijk van wat je opstapt misschien nog een keer over stappen).

Maar wat leuk dat ze dat samen zo gaan doen!
pi_208391465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:18 schreef FlyingFish het volgende:

Nijna, in principe mogen kleine kinderen mee een stemhokje in, maar zodra ze oud genoeg zijn om na te kunnen vertellen wat jij hebt gestemd (kunnen lezen dus ongeveer) in principe niet meer. Op zich dus wel terecht dat ze op een gegeven moment niet meer mee het hokje in mochten. Een dichtgevouwen stembiljet er in gooien mag dan weer wel, want daaraan is niet te zien wat je gestemd hebt.

Bedankt voor de uitleg ook over dat je niet weet wat er achter de voordeur speelt. Nog nooit bij stilgestaan eigenlijk, maar nu is het me een stuk duidelijker :) .

Mijn man machtigt mij altijd en dan vraag ik wat hij wil dat ik stem. Scheelt dat hij niet wil stemmen op de partij waar ik een enorme aversie tegen heb, want dat hokje zou ik niet voor hem in willen kleuren, dan zou hij zelf mogen gaan :W .

Wat leuk @Vicky! De voorpret alleen al voor die meiden O+ .
Fake it till you make it...
pi_208391922
Ik wist het ook niet, dat je niemand bij je mocht hebben in het stemhokje.
Mijn 13 jarige dochter was bij me. Ze was nieuwsgierig hoe het allemaal in zijn werk ging. Ze stond gewoon bij me en we zaten samen op de formulieren te neuzen.

Niemand heeft me aangesproken :N
pi_208392065
Mocht je trouwens je kinderen echt wat van het stemmen mee willen geven, de telling vanavond is gewoon openbaar. Vanaf 21:00 sluiten de stembussen (om gelijk weer open gemaakt te worden :D) en dan wordt alles uitgevouwen en gesorteerd. Goed om een keer te zien (en na 5 minuten weer weg te kunnen).

En als bijbaantje voor studenten kan ik op een stembureau zitten ook aanraden. Betaalt voor een 18-jarige erg goed, al varieert dat wel per gemeente.
pi_208392592
Wil iemand nog even voor mij gaan stemmen? Zo geen zin om de deur uit te gaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:56:17 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_208392689
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:53 schreef Vanyel het volgende:
Wil iemand nog even voor mij gaan stemmen? Zo geen zin om de deur uit te gaan.
Doe het nou maar; je krijgt er spijt van als je niet gaat.

#ouderlijkadvies
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_208392892
Oh, Sjaak heeft mijn rondjes ingekleurd. We hebben eerst samen de stemwijzer ingevuld en het gehad over alles wat er speelt enzo.
pi_208393320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:34 schreef FlyingFish het volgende:
Mocht je trouwens je kinderen echt wat van het stemmen mee willen geven, de telling vanavond is gewoon openbaar. Vanaf 21:00 sluiten de stembussen (om gelijk weer open gemaakt te worden :D) en dan wordt alles uitgevouwen en gesorteerd. Goed om een keer te zien (en na 5 minuten weer weg te kunnen).

Oh dat wist ik niet, dat de telling openbaar is. Misschien dat ik tijdens de volgende verkiezingen dan even met kind(eren) ga kijken.

Zoon is ook meegeweest. Die hebben op school op de kieswijzer ingevuld dus hij was er sws wel mee bezig. Maar niet mee het stemhokje in, ik weet ook niet beter dat dat niet mag idd
pi_208393693
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Doe het nou maar; je krijgt er spijt van als je niet gaat.

#ouderlijkadvies
Ja mam.
Ik ga ook meteen voor Jul :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208393861
@FlyingFish en @arvensis tel ze voor zo :)
If they say
pi_208394067
Wel lange rijen ontweken *O*
pi_208394144
Ik heb (8> laten stemmen voor mij. Wel op mijn uitgekozen partijen natuurlijk :P

Ik had geen puf meer om nog naar buiten te gaan. Otis is twee geworden en besloot ook maar meteen z'n middagdut over te slaan vandaag }:| Daar wordt ie niet per se gezelliger van :')
pi_208394643
Mijn moeder heeft mijn vader vandaag gelukkig gewoon mogen helpen met stemmen, omdat hij blind is. Zeggen ze niets van.

Wij stonden 3 kwartier in de rij 8)7 ze zeiden al dat het heel druk is, ze hadden zelfs extra biljetten moeten leveren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208394971
Mijn man is nu aan het tellen, vlak voor 21 uur stond er nog een rij buiten.
*poef* nu is het weg
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:32:07 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208395713
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Zelfs met reden mag dat niet, die stembureau-leden hebben hun werk dus niet gedaan. Ook bijv. een blinde mag niet door een bekende geholpen worden. Als een persoon echt assistentie nodig heeft mag alleen een stembureaulid helpen, anders moet er een volmacht ingevuld worden (en mag de persoon die hulp nodig heeft dus zelf niet meer stemmen). Staat gewoon in de kieswet.

En uitleg geven over het stemproces kan ook prima zonder het kind mee te nemen het stemhokje in. Het stembureau in mag wel altijd. Als een ouder onderdrukt wordt thuis is een kind van 10 al prima in staat om te zeggen tegen de andere ouder wat er gestemd is. Je weet niet wat zich achter de voordeur afspeelt.
Sorry, maar ik blijf het BS vinden dat ik een 8-jarige niet mee zou mogen nemen stemmen.

Het is echt bizar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:40:27 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208396115
Daarbij: het voordeurprincipe gaat ineens niet meer op als de ene partner de andere partner dwingt hem/haar te machtigen...

Dat vind ik een veel grotere zorg achter de voordeur.
Als er werkelijk serious shit plaatsvindt over het inkleuren van een vakje op een stembiljet dan kun je er op rekenen dat je die personen helemaal niet in je stemlokaal ziet maar dat de partner gemachtigd is, en dat is dan achter de voordeur gebeurd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208396283
Ik mocht zoon, die toen nog in de buggy zat, niet eens het stemhokje in meenemen :') Vandaag stond ie achter me. Schrok me de pleuris toen ik me omdraaide :D Heeft ie de stembiljetten in de bus gedaan. Jong geleerd enzo :P
If they say
pi_208396458
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sorry, maar ik blijf het BS vinden dat ik een 8-jarige niet mee zou mogen nemen stemmen.

Het is echt bizar.
Vind ik ook. Nog even daargelaten het wel erg jaren '30 van de vorige eeuw is om te denken dat een kind ervoor kan zorgen dat echtlieden elkaar de tent uitvechten omdat ze een verschillende politieke voorkeur hebben :+
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:51:31 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208396559
Stemgeheim is geen plicht ofzo, door ouders te verbieden een kind mee te nemen in het stemhokje degradeer je diezelfde ouders tot mensen die niet zelf zouden kunnen besluiten of ze hun stem geheim willen houden.

Maar tegelijkertijd wel mogen stemmen.

En dan ben ik zo'n ouder die haar kind nooit de pincode voor haar heeft laten intoetsen bij de supermarkt, want dat vind ik wel behoorlijk geretardeerd, als je dat doet.
Niet omdat ik mijn kind niet vertrouw, maar omdat de meeste kinderen die dat "zo leuk" mogen doen, geen idee hebben hoe geheim die pincode is.

Oh, en mijn man en ik weten elkaars DigiD ook niet, maar gut oh gut, ik zou niet zelf kunnen besluiten of mijn kind wel of niet met me in het stemhokje zou mogen staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208396612
Mijn man heeft vanmiddag met dochter van 12 gestemd. Zij heeft gevraagd (in het stembureau) of ze mee mocht, en ze mocht mee het hokje in. Ik ben vanavond met zoon van 10 gegaan, hij liep gewoon met me mee, en ook samen het hokje in.

Beide kinderen hebben ook de stemwijzer gedaan. Mooi om te horen hoe zij over bepaalde zaken nadenken.
*poef* nu is het weg
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:54:34 #31
37150 livelink
pi_208396691
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:48 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Vind ik ook. Nog even daargelaten het wel erg jaren '30 van de vorige eeuw is om te denken dat een kind ervoor kan zorgen dat echtlieden elkaar de tent uitvechten omdat ze een verschillende politieke voorkeur hebben :+
Ja, maar het gekke is dat het pas de laatste decennia een issue is volgens mij. Ik ging altijd mee stemmen en wist ook precies waar mijn ouders op stemden. Of het stond vroeger niet in de kieswet of er kraaide toen geen haan naar.
pi_208396697
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:48 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Mwoah er is een aantal partijen waar ik toch best even een discussie over zou aangaan met mijn geliefde. ;)

Stel dat je kinderen toelaat, dan is de vraag waar je de grens trekt. Vanaf welke leeftijd mag het dan niet meer? Om nu van alle kinderen het ID te checken om te zien of ze jonger of ouder dan leeftijd X zijn is ook weer zoiets.

Even 30 seconden mijn kind 2 meter verderop parkeren als ik zelf het stemhokje in ga vind ik persoonlijk geen probleem overigens.
pi_208396775
Ik kan me herinneren dat ik ooit met mijn vader bij de stemcomputer heb gestaan.
Kind was dit keer niet mee, hij was spelen en dat tijdstip kwam mij goed uit om te stemmen.

Mijn stem is trouwens geteld bij de exit poll vandaag :D Nooit over nagedacht hoe dat werkte
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:58:32 #34
37150 livelink
pi_208396800
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef Hupje het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik ooit met mijn vader bij de stemcomputer heb gestaan.
Kind was dit keer niet mee, hij was spelen en dat tijdstip kwam mij goed uit om te stemmen.

Mijn stem is trouwens geteld bij de exit poll vandaag :D Nooit over nagedacht hoe dat werkte
Grappig. Voor welke provincie?
pi_208396886
Die BBB joh....niet normaal. Benieuwd waar ze mensen vandaag gaan halen.
pi_208397000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef livelink het volgende:

[..]
Grappig. Voor welke provincie?
Brabant!
pi_208397228
T ging mee toen ik ging stemmen. Ze is niet meegegaan in het stemhokje maar heeft wel stembiljet in de bus gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208397491
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:00 schreef exode het volgende:
Die BBB joh....niet normaal. Benieuwd waar ze mensen vandaag gaan halen.
Gewoon snel bij elkaar geraapt. Net als met de LPF in 2002 en FvD de vorige keer. Dus straks blijkt dat er veel te veel onenigheid is/ontstaat binnen de afdelingen van BBB en dat ze eigenlijk helemaal niet kunnen besturen.
(Voor zover ik in mijn glazen bol zie)
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:18:22 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208397494
Mijn man had vandaag de lancering van een app, en zou rond 19:30 thuis zijn.
Ik dacht mooi, ga ik daarna naar het stembureau.
Ik zat aan tafel te studeren.
En ineens was het 21:10 toen hij thuis kwam.
Ik heb de tijd niet meer in de gaten gehad.

Nou mocht ik enkel stemmen op de waterschappen… maar toch. Zonde.
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:19:48 #40
37150 livelink
pi_208397534
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef amaranta het volgende:
Mijn man had vandaag de lancering van een app, en zou rond 19:30 thuis zijn.
Ik dacht mooi, ga ik daarna naar het stembureau.
Ik zat aan tafel te studeren.
En ineens was het 21:10 toen hij thuis kwam.
Ik heb de tijd niet meer in de gaten gehad.

Nou mocht ik enkel stemmen op de waterschappen… maar toch. Zonde.
Ja, dat is wel zonde, ja. -O-
Maar niks meer aan te doen.
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:21:28 #41
37150 livelink
pi_208397616
Mijn man en ik hebben overigens voor het allereerst op hetzelfde gestemd. Moesten we wel zo'n 25 jaar voor naar elkaar toegroeien :D
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:22:32 #42
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208397656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:21 schreef livelink het volgende:
Mijn man en ik hebben overigens voor het allereerst op hetzelfde gestemd. Moesten we wel zo'n 25 jaar voor naar elkaar toegroeien :D
Romantisch. Nu ben je echt soulmates
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:23:35 #43
37150 livelink
pi_208397696
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:22 schreef amaranta het volgende:

[..]
Romantisch. Nu ben je echt soulmates
Ja, nu worden we eng. Moeten nu misschien ook maar bijpassende jassen en fietsen en zo kopen.
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:33:30 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208397968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:23 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, nu worden we eng. Moeten nu misschien ook maar bijpassende jassen en fietsen en zo kopen.
Dat lijkt mij een logische vervolgstap.

Ik ben al anwb met mijn husband. Real love!
pi_208398045
Zover ik weet, stemt verloofde hetzelfde als mij.

Wel blij dat FvD flink lijkt te verliezen.

BBB weet ik niet zo goed, was voor mijn gevoel een 1 woman show. Ze mogen zich nu gaan bewijzen.
pi_208400596
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Gewoon snel bij elkaar geraapt. Net als met de LPF in 2002 en FvD de vorige keer. Dus straks blijkt dat er veel te veel onenigheid is/ontstaat binnen de afdelingen van BBB en dat ze eigenlijk helemaal niet kunnen besturen.
(Voor zover ik in mijn glazen bol zie)
Ik heb dezelfde glazen bol denk ik…

Bij ons was VVD nog steeds de grootste, gevolgd door de BBB. 180 om 140 ofzo. FvD bleef hangen rond de 40, volgens mij had de PvdD nog meer stemmen. Terecht ook overigens :X

Verder was de telling bij ons een grote puinhoop. Niet zozeer de telling zelf, maar een app die midden in het telproces afronde waardoor er geen melding van verschillen kregen en dus ook niets natelden (want geen verschillen *O*). Bleek dus een mega verschil te zijn waar we geen melding van kregen, maar toen was alles al geseald en zelfs opgehaald, dus we konden ook niets meer hertellen of kijken waar een fout zat. Gelukkig tellen ze morgen nog op kandidaatsniveau… het verschil was zo hoog, dat moet wel een vergeten bundel oid zijn.
pi_208400672
Zo, ik ben weer thuis. In totaal een kleine 1500 stemmen geteld. w/

Helaas was de grootste partij VVD. :)
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 16 maart 2023 @ 05:43:56 #48
37150 livelink
pi_208401341
Goed gedaan stemmentellers ^O^
pi_208401505
Echt, chapeau ^O^ 🌹
If they say
  donderdag 16 maart 2023 @ 07:29:59 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_208401650
Het verhaal wat Caroline van der Plas schetste over hoe ze gegroeid zijn en dat er dus niet maar zo maar mensen op de lijst staan, is wel het verhaal wat ik de afgelopen jaren heb meegekregen (er zitten goede kennissen van mij bij de BBB).

Hier deed de BBB het erg goed. Zo goed, dat er zelfs een plekje voor mij op het pluche gloort hier in het dorp omdat een van de raadsleden mogelijk doorschuift.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208401665
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn man is nu aan het tellen, vlak voor 21 uur stond er nog een rij buiten.
Hij was om 3 uur vannacht thuis :O
*poef* nu is het weg
pi_208401706
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:29 schreef Troel het volgende:
Het verhaal wat Caroline van der Plas schetste over hoe ze gegroeid zijn en dat er dus niet maar zo maar mensen op de lijst staan, is wel het verhaal wat ik de afgelopen jaren heb meegekregen (er zitten goede kennissen van mij bij de BBB).

Hier deed de BBB het erg goed. Zo goed, dat er zelfs een plekje voor mij op het pluche gloort hier in het dorp omdat een van de raadsleden mogelijk doorschuift.
Was gister ook bij RTL4, dat BBB bewust niet met de gemeenteraadsverkiezingen hebben meegedaan om zich op deze te focussen. Én dat ze veel mensen hebben klaargestoomd.
Maar, dat denk ik nu, er zijn ook heel veel proteststemmen geweest. Ze moet het dus wel echt gaan waarmaken.

Dus je gaat de politiek in? :)
If they say
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:02:18 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_208401828
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Was gister ook bij RTL4, dat BBB bewust niet met de gemeenteraadsverkiezingen hebben meegedaan om zich op deze te focussen. Én dat ze veel mensen hebben klaargestoomd.
Maar, dat denk ik nu, er zijn ook heel veel proteststemmen geweest. Ze moet het dus wel echt gaan waarmaken.

Dus je gaat de politiek in? :)
Stiekem hoop ik dat inmiddels wel. Had mijzelf op plek 8 laten zetten (iets met gebrek aan zelfvertrouwen) en kwam 7 stemmen te kort voor een voorkeurszetel. Maar had in mijn eentje meer stemmen dan een paar andere mensen samen, dus zou het wel fijn vinden om nu dat plekje te krijgen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208401886
BBB moet het inderdaad nog waar gaan maken. Je kunt wel van alles willen maar de stikstofwetgeving blijft wel bestaan. Ben wel bang dat gedoe de boel weer gaat vertragen.
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:29:56 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208402030
Ze zullen zich nu echt moeten gaan bewijzen, maar we gaan het zien.

Ik denk dat Caroline mee heeft dat ze vooral gewoon is, geen gepolijste politica die nooit wat anders heeft willen doen, geen gladde jongen, gewoon een wat oudere vrouw met overgewicht die lijkt te begrijpen wat het probleem (voor een bepaalde groep) is.
Dat daar een reclamebureau achter zit merk je iig niet aan haar, in principe is ze niet glad genoeg als verkoopster, ze lijkt vooral de moeder/boerenvrouw waar je altijd terecht kunt, en dat is in de huidige politiek een prima imago.
Dat ze geen boerenvrouw is doet daar weinig aan af.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 08:32:39 #56
5428 crew  miss_sly
pi_208402052
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:29 schreef Leandra het volgende:
Ze zullen zich nu echt moeten gaan bewijzen, maar we gaan het zien.

Ik denk dat Caroline mee heeft dat ze vooral gewoon is, geen gepolijste politica die nooit wat anders heeft willen doen, geen gladde jongen, gewoon een wat oudere vrouw met overgewicht die lijkt te begrijpen wat het probleem (voor een bepaalde groep) is.
Dat daar een reclamebureau achter zit merk je iig niet aan haar, in principe is ze niet glad genoeg als verkoopster, ze lijkt vooral de moeder/boerenvrouw waar je altijd terecht kunt, en dat is in de huidige politiek een prima imago.
Dat ze geen boerenvrouw is doet daar weinig aan af.
Dat is ook wat het is, een imago. Ze is geen boerenvrouw, maar journalist.

Van der Plas werd in 1967 geboren in het Noord-Brabantse Cuijk. Haar vader was werkzaam als sportjournalist en haar Ierse moeder als politicus, namens het CDA in Deventer. Ze werd katholiek opgevoed, maar gaat sinds haar tienerjaren niet meer naar de kerk.[2] Van der Plas maakte in 1986 haar HAVO af, waarna zij aan de slag ging als journalist.[3] Ze was onder meer werkzaam voor uitgever Reed Business, waar ze schreef voor een blad over de vleesindustrie. Ze was chef-redacteur van Pig Business en Pluimveeweb bij Agrio Uitgeverij.[4] Ook werkte ze als communicatiemedewerker voor onder meer LTO Noord en de Nederlandse Bond van Varkenshouders.[5] Ze was lid van het CDA, maar verliet de partij na de Provinciale Statenverkiezingen 2019, met als kritiek de verminderde steun voor de agrarische sector binnen het CDA.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208402096
We hadden ook de partij “ZWARTE PIET IS ZWART”. Gelukkig waren we daar heel snel klaar met tellen. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door arvensis op 16-03-2023 08:50:27 ]
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:41:45 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_208402186
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Van der Plas werd in 1967 geboren in het Noord-Brabantse Cuijk. Haar vader was werkzaam als sportjournalist en haar Ierse moeder als politicus, namens het CDA in Deventer. Ze werd katholiek opgevoed, maar gaat sinds haar tienerjaren niet meer naar de kerk.[2] Van der Plas maakte in 1986 haar HAVO af, waarna zij aan de slag ging als journalist.[3] Ze was onder meer werkzaam voor uitgever Reed Business, waar ze schreef voor een blad over de vleesindustrie. Ze was chef-redacteur van Pig Business en Pluimveeweb bij Agrio Uitgeverij.[4] Ook werkte ze als communicatiemedewerker voor onder meer LTO Noord en de Nederlandse Bond van Varkenshouders.[5] Ze was lid van het CDA, maar verliet de partij na de Provinciale Statenverkiezingen 2019, met als kritiek de verminderde steun voor de agrarische sector binnen het CDA.
Kijk en daar verschillen we van mening. Boer kan NAAST een andere baan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:46:27 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208402245
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Idd, maar ze weet buiten de boeren ook de gewone man aan te trekken, waarschijnlijk omdat ze vooral gewoon is.

Ik denk dat dat bijvoorbeeld bij de SP echt een probleem is, los van het nepotisme dat Lillian Marijnissen lijsttrekker is, staat ze ook gewoon mijlenver van haar doelgroep af en heeft ze nota bene politicologie gestudeerd en had ze nooit een ander doel dan politicus zijn, en dat doet het bij die achterban niet zo goed.
Wat de kracht van haar vader was (iemand die echt gewerkt had), is haar zwakte.
Aan de andere kant denk ik ook dat ze daar nog steeds zit omdat haar vader aan de touwtjes trekt.

Als vrouw in de politiek moet je nog steeds sympathiek zijn, ongeacht je prestaties of kennis, en dat zijn veel niet en dat kost stemmen, de "gewone" moeke die Caroline is, is simpelweg voor veel mensen aantrekkelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:48:16 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208402266
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het er niet om of dat kan, maar of ze boerin is of was ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208402268
Ik zie Caroline juist wel als een enorm goed neergezet marketing 'product'.

Ben wel enorm blij dat ze vooral veel stemmen van FvD lijkt te hebben afgepakt.

En nu mag BBB laten zien dat ze zich goed hebben voorbereid, als je zoveel stemmen pakt verdien je het om te laten zien of het je waar kan maken.
Als ik de standpunten zo lees, denk ik dat ze aardig dicht bij de reeds gevestigde partijen in de buurt komen.
pi_208402275
Vind je haar sympathiek dan?
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:49:31 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_208402282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het er niet om of dat kan, maar of ze boerin is of was ;)
Ja, maar boer is niet alleen het runnen van een boerenbedrijf.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:51:57 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208402314
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:48 schreef exode het volgende:
Ik zie Caroline juist wel als een enorm goed neergezet marketing 'product'.

Ben wel enorm blij dat ze vooral veel stemmen van FvD lijkt te hebben afgepakt.

En nu mag BBB laten zien dat ze zich goed hebben voorbereid, als je zoveel stemmen pakt verdien je het om te laten zien of het je waar kan maken.
Als ik de standpunten zo lees, denk ik dat ze aardig dicht bij de reeds gevestigde partijen in de buurt komen.
Oh, ze is zeker goed neergezet, maar ze is niet zelf die gladde verkoper.

Het is geen glanzende Pink Lady in het fruitschap van de AH maar meer het Biologische Buitenbeentje.
Alleen jammer dat ze niet werkelijk (voor) biologisch is.

Met de juiste marketing kan AH de Biologische Buitenbeentjes ook wel aantrekkelijk maken, helaas doen ze dat niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:52:32 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208402321
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:49 schreef Troel het volgende:

[..]
eh.... wat is jouw definitie dan?
in de haak.
pi_208402344
quote:

[..]
Uhm, jawel? Ook volgens de Van Dale. Wat moet ‘boer’ anders zijn dan?
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:54:52 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208402345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is geen glanzende Pink Lady in het fruitschap van de AH maar meer het Biologische Buitenbeentje.

Met de juiste marketing kan AH de Biologische Buitenbeentjes ook wel aantrekkelijk maken, helaas doen ze dat niet.
Ze is juist wel zelf die gladde verkoper, maar in een handig vermomming van zogenaamd eenvoudige boerenvrouw.
in de haak.
pi_208402360
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar dat is puur uiterlijk, of niet?
Ik vind haar juist op haar manier wel glad, ze heeft een imago, die zorgvuldig gekozen is.
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:56:17 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208402364
Ik vind haar een typische populist. Zoveel mogelijk inspelen op de onvrede onder de mensen, zonder over echte oplossingen na te denken. Ik ben altijd weer verbaasd dat zoveel mensen daar intuinen.
in de haak.
pi_208402378
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Stiekem hoop ik dat inmiddels wel. Had mijzelf op plek 8 laten zetten (iets met gebrek aan zelfvertrouwen) en kwam 7 stemmen te kort voor een voorkeurszetel. Maar had in mijn eentje meer stemmen dan een paar andere mensen samen, dus zou het wel fijn vinden om nu dat plekje te krijgen!
Ga voor je duimen :Y
If they say
pi_208402380
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:56 schreef trui het volgende:
Ik vind haar een typische populist. Zoveel mogelijk inspelen op de onvrede onder de mensen, zonder over echte oplossingen na te denken. Ik ben altijd weer verbaasd dat zoveel mensen daar intuinen.
Dat. Samen met een flinke bak geld achter je krijg je dus dit.
Over een paar jaar zal ook BBB ingeruild worden voor een nieuwe partij.

Hun succes is te danken aan mensen die een proteststem hebben uitgebracht zonder verder te kijken dan hun neus lang is.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 09:00:12 #72
5428 crew  miss_sly
pi_208402410
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:54 schreef trui het volgende:

[..]
Ze is juist wel zelf die gladde verkoper, maar in een handig vermomming van zogenaamd eenvoudige boerenvrouw.
Precies dit! Di is zo vakkundig uitgedacht en neergezet.
pi_208402417
Ik weet niet of BBB ook gaat doorzetten op hun andere standpunten. Die zijn niet slecht namelijk, maar goed FvD zette ook niet in hun standpunten dat ze anti homo zijn.

Mijn glazen bol zegt dat er een clash komt met de extreme groepen zoals FDF, die vinden BBB veel te soft.

En over de proteststem, dat is wel een duidelijk geluid he, ik heb ook geen BBB gestemd en aboluut geen FvD of PVV, maar als zoveel mensen op een partij stemmen of dat nou inhoudelijk is of als proteststem, je moet er wel wat mee.
Je kan het niet wegzetten als 'oh het is maar een proteststem', er heerst toch meer onvrede dat wij wellicht door hebben.
pi_208402433
quote:

[..]
En ik maar steeds horen dat boer geen baan is, maar je leven en je identiteit.

Oh dat lijkt te passen bij je vervolgpost.

Gaat mij boven de pet.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 09:03:40 #75
5428 crew  miss_sly
pi_208402451
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:57 schreef arvensis het volgende:

[..]
Dat. Samen met een flinke bak geld achter je krijg je dus dit.
Over een paar jaar zal ook BBB ingeruild worden voor een nieuwe partij.

Hun succes is te danken aan mensen die een proteststem hebben uitgebracht zonder verder te kijken dan hun neus lang is.
Op zichzelf snap ik wel dat mensen denken een proteststem uit te moeten brengen. Laten we wel zijn: de gevestigde partijen hebben inmiddels een enorme afstand tot iedereen buiten hun eigen echte, vaste achterban. Er heerst een ontzettend gebrek aan vertrouwen in de politiek en ze zijn niet in staat dat weg te nemen.

Maar ik heb 'de proteststem' nooit zo goed begrepen. Naar mijn mening stem je op datgene wat het dichtste bij je staat, niet op dat wat het verste staat van de huidige situatie waar je het niet mee eens bent.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:04:54 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208402465
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:55 schreef exode het volgende:

[..]
Maar dat is puur uiterlijk, of niet?
Ik vind haar juist op haar manier wel glad, ze heeft een imago, die zorgvuldig gekozen is.
Nah, ik denk dat ze zo is, maar het past prima bij het doel dat ze nastreven.

Niet dat ik er op stem overigens, ze zit mij te rechts op veel standpunten, maar ik zie wel waarom ze voor veel mensen een veel aantrekkelijker alternatief is dan die bralbal met zijn Uil van Minerva, ook voor hij helemaal de weg kwijtraakte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208402474
En juist door die proteststemmen moet ze écht wat waarmaken. Die zijn bij de volgende verkiezingen anders gevlogen.

En dahaaag fvd ^O^
If they say
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 09:06:10 #78
5428 crew  miss_sly
pi_208402482
quote:

[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Caroline is nooit boerin geweest. Haar ouders waren het niet en zij zelf ook niet.

Grappig dat je wellicht in het pluche komt :D Mag ik vragen wat je aantrekt in BBB?
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:10:37 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208402523
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zichzelf snap ik wel dat mensen denken een proteststem uit te moeten brengen. Laten we wel zijn: de gevestigde partijen hebben inmiddels een enorme afstand tot iedereen buiten hun eigen echte, vaste achterban. Er heerst een ontzettend gebrek aan vertrouwen in de politiek en ze zijn niet in staat dat weg te nemen.

Maar ik heb 'de proteststem' nooit zo goed begrepen. Naar mijn mening stem je op datgene wat het dichtste bij je staat, niet op dat wat het verste staat van de huidige situatie waar je het niet mee eens bent.
Dit, de gevestigde partijen moeten echt eens nadenken over deze uitslag.

Ik heb overigens Lokale Partijen Gelderland gestemd omdat die na CU het dichtstbij scoorden op de punten die ik belangrijk vind.
CU zat er vol op, maar ik vind dat een religieuze partij niets in de politiek te zoeken heeft, we hebben een scheiding van Kerk en Staat, en dat wil ik graag zo houden.

Maar goed, geen zetel voor de LPG, dus dat is weer een verloren stem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208402536
Ik denk dat de BBB de zoveelste ‘hype’ partij is, die het dadelijk toch niet voor elkaar gaan krijgen om de boel rustig te houden binnen de partij. En dan stort het sprookje over een paar jaar weer in. Zo zie je het de afgelopen jaren wel vaker.
Of het blijkt dat hun standpunten niet houdbaar zijn, ‘verraden’ dan hun achterban en verliezen de volgende verkiezingen.
Nu zal de BBB waarschijnlijk hun standpunt wat betreft boeren niet omgooien, maar wat ze willen zal ook echt niet allemaal ingewilligd gaan worden.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:14:31 #81
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208402586
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:12 schreef LeSage het volgende:
Ik denk dat de BBB de zoveelste ‘hype’ partij is, die het dadelijk toch niet voor elkaar gaan krijgen om de boel rustig te houden binnen de partij. En dan stort het sprookje over een paar jaar weer in. Zo zie je het de afgelopen jaren wel vaker.
Of het blijkt dat hun standpunten niet houdbaar zijn, ‘verraden’ dan hun achterban en verliezen de volgende verkiezingen.
Nu zal de BBB waarschijnlijk hun standpunt wat betreft boeren niet omgooien, maar wat ze willen zal ook echt niet allemaal ingewilligd gaan worden.
Staat een mooie post over op Instagram van de Correspondent :Y.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:14:53 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208402592
quote:

[..]
Sympathie hebben voor boeren maakt je geen boer, ze veevoer verkopen ook niet.

Ze is simpelweg geen boerin, en dat maakt niet uit, maar het verandert niets aan hoe het is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208402626
Ik ben sceptisch maar laat me graag verrassen.
Ik vind het hele verhaal van Remarkable en BBB op zijn minst opmerkelijk.

En na het opduiken van haar oude tweets die allesbehalve sympathiek zijn, nou ja, ik denk dat ze niet zo aardige knuffelbeer is als veel mensen denken.

Maar goed, wie dan?
pi_208402643
Maar eej, de uil van Minerva heeft iig flink verloren *O*
pi_208402706
Oh en het dakverhaal gaat hier gewoon nog door hoor. Verloofde is gisteren samen met de buurman het dak op geklommen. Het lijkt er sterk op dat het dak niet afloopt naar de regenpijpen en dus van het huis af, maar naar het huis/het schuine dak toe.

Het is alleen de vraag, was dat al zo, of hebben de zonnepanelen dat veroorzaakt/verergerd? 1,5 jaar geleden is nieuwe dakbedekking op het dak gegaan en 1 jaar geleden de zonnepanelen. Ik weet nog wel dat de zonnepanelen man zei 'er blijft wat water op je dak staan.'
Toen ik dat tegen de buurman zei gisteren, werd hij nogal giftig. Het was niet waar etc etc etc.

Het is 1 grote opbouw met onze buren, dus het is ook 1 groot dak. Bij ons blijft een soort vijver staan, bij hun loopt het wel weg. Het gaat dus alleen bij ons fout. Dat zou dus zo heel makkelijk door de zonnepanelen kunnen komen, maar er is geen 'kuil' maar letterlijk afloop de verkeerde kant op.

Zwager komt vandaag of morgen ook even kijken, het zonnepanelen bedrijven neemt niet op en belt niet terug. Kortom ik ben vrij geirriteerd want dit gaat sowieso weer geld kosten en misschien wel heul veul.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:26:27 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208402711
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:19 schreef exode het volgende:
Ik ben sceptisch maar laat me graag verrassen.
Ik vind het hele verhaal van Remarkable en BBB op zijn minst opmerkelijk.

En na het opduiken van haar oude tweets die allesbehalve sympathiek zijn, nou ja, ik denk dat ze niet zo aardige knuffelbeer is als veel mensen denken.

Maar goed, wie dan?
Ik vind hoe ze in de TK stemt ook niet zo knuffelig, maar ze laat zich horen op issues waar mensen (terecht) boos over zijn, ook bij het toeslagenschandaal is ze er gewoon altijd in de kamer, en er zijn en kritisch zijn is dan al genoeg om je voor die groep aantrekkelijk te maken.

Kritisch zijn op het toeslagenschandaal is simpel zat, dat is eigenlijk ieder weldenkend mens, dus dan hoef je er verder alleen maar iedere keer te zijn om punten te scoren, en dat heeft ze gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208402766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik vind hoe ze in de TK stemt ook niet zo knuffelig, maar ze laat zich horen op issues waar mensen (terecht) boos over zijn, ook bij het toeslagenschandaal is ze er gewoon altijd in de kamer, en er zijn en kritisch zijn is dan al genoeg om je voor die groep aantrekkelijk te maken.

Kritisch zijn op het toeslagenschandaal is simpel zat, dat is eigenlijk ieder weldenkend mens, dus dan hoef je er verder alleen maar iedere keer te zijn om punten te scoren, en dat heeft ze gedaan.
Ze stemt erg met rechts mee, dat is wel verontrustend wat mij betreft.

Grappige is dat ze wel enorm voor groene energie lijkt te zijn, voor energiereductie, voor zonnepanelen op daken, ik denk dat veel van haar stemmers anders denken.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:35:46 #88
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208402827
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:26 schreef exode het volgende:
Oh en het dakverhaal gaat hier gewoon nog door hoor. Verloofde is gisteren samen met de buurman het dak op geklommen. Het lijkt er sterk op dat het dak niet afloopt naar de regenpijpen en dus van het huis af, maar naar het huis/het schuine dak toe.

Het is alleen de vraag, was dat al zo, of hebben de zonnepanelen dat veroorzaakt/verergerd? 1,5 jaar geleden is nieuwe dakbedekking op het dak gegaan en 1 jaar geleden de zonnepanelen. Ik weet nog wel dat de zonnepanelen man zei 'er blijft wat water op je dak staan.'
Toen ik dat tegen de buurman zei gisteren, werd hij nogal giftig. Het was niet waar etc etc etc.

Het is 1 grote opbouw met onze buren, dus het is ook 1 groot dak. Bij ons blijft een soort vijver staan, bij hun loopt het wel weg. Het gaat dus alleen bij ons fout. Dat zou dus zo heel makkelijk door de zonnepanelen kunnen komen, maar er is geen 'kuil' maar letterlijk afloop de verkeerde kant op.

Zwager komt vandaag of morgen ook even kijken, het zonnepanelen bedrijven neemt niet op en belt niet terug. Kortom ik ben vrij geirriteerd want dit gaat sowieso weer geld kosten en misschien wel heul veul.
Ugh, dat is wel echt shit zeg! Nou heb ik er zelf geen enorme kennis van, maar afschot is volgens mij niet iets wat enorm veranderd door bijvoorbeeld zonnepanelen. Immers ligt je dak wel of niet op afschot, dat ligt aan de constructie eronder, niet aan het dakleer lijkt me.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208402866
quote:
17s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:35 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ugh, dat is wel echt shit zeg! Nou heb ik er zelf geen enorme kennis van, maar afschot is volgens mij niet iets wat enorm veranderd door bijvoorbeeld zonnepanelen. Immers ligt je dak wel of niet op afschot, dat ligt aan de constructie eronder, niet aan het dakleer lijkt me.
Ja, geen idee, ik hoop vooral dat het dak niet is gezakt door de zonnepanelen, dan moet er wel meer gebeuren dat de dakbedekking.

Ik stel me in op: dak moet opnieuw inclusief draagbalken. Gelukkig kan zwager dat en is het maar 1,5 bij 5 meter.

Ik baal gewoon dat die zonnepanelen man niet opneemt, hij heeft een foto van het dak gemaakt voor het plaatsen van die dingen. Die foto heb ik niet. Dan heb ik iets om mee naar de dakman te gaan zeg maar.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:40:58 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208402881
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:30 schreef exode het volgende:

[..]
Ze stemt erg met rechts mee, dat is wel verontrustend wat mij betreft.

Grappige is dat ze wel enorm voor groene energie lijkt te zijn, voor energiereductie, voor zonnepanelen op daken, ik denk dat veel van haar stemmers anders denken.
Mwah, volgens mij valt dat ook mee, het barst hier op het platteland van de boeren die de schuren vol hebben liggen met zonnepanelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208402914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, volgens mij valt dat ook mee, het barst hier op het platteland van de boeren die de schuren vol hebben liggen met zonnepanelen.
Ik heb het niet over of boeren groen denken, ik heb het over stemmers die tegen het stikstofbeleid zijn, die weigeren hun diesel auto op te geven etc.
Die het hebben over klimaathysterie en zonnepanelen belachelijk vinden. Die lijken elkaar te vinden in rechts stemmen en hoe vriendelijk we Caroline ook vinden, ze is rechts, daar is ze ook open over.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:52:39 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208403019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:43 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb het niet over of boeren groen denken, ik heb het over stemmers die tegen het stikstofbeleid zijn, die weigeren hun diesel auto op te geven etc.
Die het hebben over klimaathysterie en zonnepanelen belachelijk vinden. Die lijken elkaar te vinden in rechts stemmen en hoe vriendelijk we Caroline ook vinden, ze is rechts, daar is ze ook open over.
Ach joh, die diesel auto geven ze vanzelf op zodra diesel duurder is dan benzine, zeker als het een eigen auto is en ze dus ook zelf de wegenbelasting moeten betalen.
Zulke "principes" zijn vrijwel nooit blijvend als het alternatief goedkoper is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208403035
Loodgieter al gesproken die dakbedekking heeft gedaan, hij denkt ook dat de dakconstructie opnieuw moet :{
Iemand een geldboom? Er is net een shitload aan geld het huis in gegaan.....
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 09:56:59 #94
5428 crew  miss_sly
pi_208403062
https://www.ad.nl/politie(...)ie-met-bbb~ad8cee57/

2030 moet van tafel en al uiterste optie verplicht onteigenen van boeren ook.

We gaan het zien.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 09:57:17 #95
5428 crew  miss_sly
pi_208403067
Even iets heel anders: iemand heir bekend met fibromyalgie?
pi_208403076
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:57 schreef miss_sly het volgende:
Vooral vanuit mijn verleden als masseur. Dus niet persoonlijk.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 10:02:18 #97
5428 crew  miss_sly
pi_208403129
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:58 schreef exode het volgende:

[..]
Vooral vanuit mijn verleden als masseur. Dus niet persoonlijk.
Kun je met massage verlichting bieden?
pi_208403142
Mijn zus heeft het.
Maar er postte hier laatst iemand die het ook heeft.
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:03:30 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208403146
quote:
Ja, maar nu ik weet dat ik lipoedeem heb denk ik dat mijn diagnose van 20 jaar geleden een foutdiagnose was, de drukpunten voor een fibromyalgie diagnose zitten voor een groot deel in lipoedeemgebied, dus geen wonder dat dat zeer deed.

Ik realiseerde me gisteren ook ineens waarom ik op school altijd zo'n intense afkeer van trefbal had, het doet echt heel erg zeer als je geraakt wordt en lipoedeem hebt :')

Ik doe nu gewoon alsof ik geen fibromyalgie meer heb :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208403175
quote:
Ja, ik helaas! Er is ook een topic voor.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 10:12:23 #101
5428 crew  miss_sly
pi_208403252
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:05 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ja, ik helaas! Er is ook een topic voor.
Ja, dat had ik gezien, maar dat is niet heel actief. En het gaat bij mij niet om mezelf, maar mijn moeder. Ik ben even wat info aan het verzamelen voor haar. Ze heeft de laatste tijd heel veel pijn en de huisarts zegt dat ze vanwege de hormoontherapie geen verhoging van de ontstekingsremmers mag. Maar volgens mij is ze nooit bij een specialist geweest ervoor, alleen bij de huisarts en heeft hij het gediagnosticeerd. Ik vroeg me af of ze naar een specialist kan/moet om verder onderzoek te doen en misschien wel betere ondersteuning/hulp te krijgen. Ze wordt nu heel ernstig gehinderd in haar dagelijks leven en overweegt dan maar met de hormoontherapie te stoppen, omdat dat preventief is en niet iets voor nu.
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:29:28 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208403499
Bij mij is de diagnose door de reumatoloog gesteld en ik ben pas ook met een nichtje meegeweest naar de reumatoloog omdat de huisarts een verdenking fibromyalgie had.
Die correct bleek, met wat andere zaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208403673
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kun je met massage verlichting bieden?
Volgens mijn bescheiden mening wel, maar wel als iemand er kennis van heeft. Een harde massage is nogal een afrader. Ik had meerdere clienten die het hadden en er baat bij hadden. Ze kwamen wel elke 3 weken, 1 keer doet denk ik niet zoveel.
pi_208404220
quote:
Yes, helaas.
Bij mij komt het in ''aanvallen'', dan word ik 's ochtends met pijn wakker en dat houdt dan gerust weken aan. Normaal heb ik zeurende pijn, maar functioneer ik wel.

Er zijn speciale revalidatietrajecten waar je moeder misschien baat bij zou kunnen hebben. Een diagnose en/of verwijzing van een reumatoloog is geen overbodige luxe.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 16 maart 2023 @ 11:20:19 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208404284
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:56 schreef miss_sly het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ie-met-bbb~ad8cee57/
2030 moet van tafel en al uiterste optie verplicht onteigenen van boeren ook.
:'( :(
in de haak.
  donderdag 16 maart 2023 @ 12:09:00 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_208405014
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Caroline is nooit boerin geweest. Haar ouders waren het niet en zij zelf ook niet.

Grappig dat je wellicht in het pluche komt :D Mag ik vragen wat je aantrekt in BBB?
Ik zit niet bij BBB ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208405626
:D

Noord Holland is spannend, daar gaan de VVD en BBB nog nek aan nek. Vanmorgen stond de VVD nog aan kop, was de provincie blauw. Nu gestreept :')

Edit: de ene nieuwssite gebruikt blauw en de ander oranje voor de VVD :?

Edit2: het tellen van de stemmen in Amsterdam kan wel 2 dagen duren :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Mushanga71 op 16-03-2023 12:51:21 ]
If they say
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 13:13:21 #108
5428 crew  miss_sly
pi_208406016
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:29 schreef Leandra het volgende:
Bij mij is de diagnose door de reumatoloog gesteld en ik ben pas ook met een nichtje meegeweest naar de reumatoloog omdat de huisarts een verdenking fibromyalgie had.
Die correct bleek, met wat andere zaken.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:16 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Yes, helaas.
Bij mij komt het in ''aanvallen'', dan word ik 's ochtends met pijn wakker en dat houdt dan gerust weken aan. Normaal heb ik zeurende pijn, maar functioneer ik wel.

Er zijn speciale revalidatietrajecten waar je moeder misschien baat bij zou kunnen hebben. Een diagnose en/of verwijzing van een reumatoloog is geen overbodige luxe.
Dus eigenlijk is een verwijzing van de huisarts naar een reumatoloog stap 1, zou je denken?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:41 schreef exode het volgende:

[..]
Volgens mijn bescheiden mening wel, maar wel als iemand er kennis van heeft. Een harde massage is nogal een afrader. Ik had meerdere clienten die het hadden en er baat bij hadden. Ze kwamen wel elke 3 weken, 1 keer doet denk ik niet zoveel.
Ik denk niet dat ze dat gaat doen. Van de andere kant: als ze inderdaad precies datgene niet meer kan wat haar leven kwaliteit geeft (tennissen en wandelen en haar huis mooi in orde houden) dan misschien toch wel.

Ik zal nog eens met haar in gesprek en vragen of ze uberhaupt al eens bij een reumatoloog is geweest.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 13:17:29 #109
5428 crew  miss_sly
pi_208406084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:20 schreef trui het volgende:

[..]
:'( :(
Ik las ook al dat Kerolain het 'gelul' heeft genoemd dat er rechterlijke uitspraken en afspraken met Brussel liggen, want dat daar vast nog wel wat aan te sleutelen valt.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 13:17:43 #110
5428 crew  miss_sly
pi_208406090
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 12:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik zit niet bij BBB ;)
O, dat heb ik verkeerd begrepen dan.
pi_208406170
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Dus eigenlijk is een verwijzing van de huisarts naar een reumatoloog stap 1, zou je denken?
[..]
Ik denk niet dat ze dat gaat doen. Van de andere kant: als ze inderdaad precies datgene niet meer kan wat haar leven kwaliteit geeft (tennissen en wandelen en haar huis mooi in orde houden) dan misschien toch wel.

Ik zal nog eens met haar in gesprek en vragen of ze uberhaupt al eens bij een reumatoloog is geweest.
Ja, de reumatoloog kan de officiële diagnose geven en haar daarna eventueel doorverwijzen voor een revalidatietraject.
Ik heb het zelf niet gedaan, was te intensief als alleenstaande moeder.
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:56:33 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_208406718
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O, dat heb ik verkeerd begrepen dan.
Omdat er iemand vanuit de gemeenteraad wel op de lijst staat, heb ik kans dat ik die plek over mag nemen. Als hij gaat that is. Ik zit gewoon bij een lokale partij en heb zelf niets met BBB, maar heb genoeg meegekregen van vrienden die er wel bij zitten en ook op de lijst stonden en over hoe dat de afgelopen jaren gegaan is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 maart 2023 @ 14:39:40 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208407203
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:56 schreef Troel het volgende:

[..]
Omdat er iemand vanuit de gemeenteraad wel op de lijst staat, heb ik kans dat ik die plek over mag nemen. Als hij gaat that is. Ik zit gewoon bij een lokale partij en heb zelf niets met BBB, maar heb genoeg meegekregen van vrienden die er wel bij zitten en ook op de lijst stonden en over hoe dat de afgelopen jaren gegaan is.
maar word zon plek dan niet overgenomen door de volgende op de lijst uit de partij waar hij van was ipv door iemand van een andere partij?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 16 maart 2023 @ 14:56:24 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_208407428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:39 schreef Ynske het volgende:

[..]
maar word zon plek dan niet overgenomen door de volgende op de lijst uit de partij waar hij van was ipv door iemand van een andere partij?
Klopt, maar hij zit in mijn partij ;) Alleen prov/landelijk zit hij ook in BBB :)

De volgende op de lijst is iemand die heeft aangegeven niet in de raad te willen en daarna kom ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208407702
quote:
I has it...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 15:21:48 #116
5428 crew  miss_sly
pi_208407809
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:16 schreef Vicky het volgende:

[..]
I has it...
Komen daar jouw pijnklachten vandaan?
pi_208407834
Dat dak he, ik word er met de minuut geirriteerder door.
Vanochtend de loodgieter/dakdekker nog gesproken en die komt ook binnenkort kijken. Hij zei meteen: het klinkt als een dak die volledig vervangen moet worden.

:'( :'( :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nou ja, ik zit hier te balen en daardoor wil ik snoepen, maar dat mag niet. But still standing strong, een appel eten is bijna hetzelfde tenslotte :D

Einde gezeik.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:27:40 #118
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208407903
Ik vind het superknap van je om in deze omstandigheden een appel te eten in plaats van snoepen :D
Wat een pech! :(
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:48:16 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208408264
Aah wat een kopzorgen Exode
pi_208408281
Dat is wel echt balen Exode. Is het een optie om het in de zomervakantie te laten doen, als jullie toch al weg zijn? Dan heb je iig geen gedoe met heen en weer reizen voor school en de meeste clubjes liggen dan ook plat.
pi_208408350
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:48 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is wel echt balen Exode. Is het een optie om het in de zomervakantie te laten doen, als jullie toch al weg zijn? Dan heb je iig geen gedoe met heen en weer reizen voor school en de meeste clubjes liggen dan ook plat.
Ik heb uberhaupt geen idee wanneer het zou kunnen. Mijn zwager kan het uitvoeren, maar die zit ramvol.

Dat is natuurlijk ook een groot issue, tijd bij een betrouwbaar bedrijf.

Ik hoop vandaag of morgen ook een indicatie van de kosten te krijgen. Ik vrees nogal voor de zomervakantie eerlijk gezegd.
pi_208408424
Wat kut exode ;(
Zowel het financiële plaatje als het gedoe wat er bij komt kijken :{
  FOK!fotograaf donderdag 16 maart 2023 @ 16:09:08 #123
148247 taxibabe
pi_208408574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Idd, maar ze weet buiten de boeren ook de gewone man aan te trekken, waarschijnlijk omdat ze vooral gewoon is.

Ik denk dat dat bijvoorbeeld bij de SP echt een probleem is, los van het nepotisme dat Lillian Marijnissen lijsttrekker is, staat ze ook gewoon mijlenver van haar doelgroep af en heeft ze nota bene politicologie gestudeerd en had ze nooit een ander doel dan politicus zijn, en dat doet het bij die achterban niet zo goed.
Wat de kracht van haar vader was (iemand die echt gewerkt had), is haar zwakte.
Aan de andere kant denk ik ook dat ze daar nog steeds zit omdat haar vader aan de touwtjes trekt.

Als vrouw in de politiek moet je nog steeds sympathiek zijn, ongeacht je prestaties of kennis, en dat zijn veel niet en dat kost stemmen, de "gewone" moeke die Caroline is, is simpelweg voor veel mensen aantrekkelijk.
Lilian heeft misschien minder 'echt gewerkt' dan haar vader, maar dat wil niet zeggen dat ze mijlenver van haar doelgroep af staat. Ze heeft bij de FNV 'gewoon' samen met zorgmedewerkers bezettingen gedaan en in de tijd van het afschaffen van Huishoudelijke zorg bij gemeenten, gemeentehuizen bezet, meegedraaid op afdelingen van verzorgingshuizen. Ze was de eerste cao-onderhandelaar die 'gewoon' medewerkers meenam naar de onderhandelingen met werkgevers (dat werd haar niet in dank afgenomen door werkgevers, en soms ook niet door de vakbonden). Nu is het bijna normaal dat er een afvaardiging van de werknemers meegaat naar de onderhandelingen.

Daarnaast gaat ze ook nu als partijleider nog steeds regelmatig een dag 'meewerken' met bv. de politie, ambulancemedewerkers etc. Lilian heeft meer gezien en ziet nog steeds meer wat er op 'de werkvloer' gebeurd dan menig ander politicus.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij trekt haar vader echt niet meer zoveel aan de touwtjes achter de schermen.

[ Bericht 1% gewijzigd door taxibabe op 16-03-2023 16:37:29 ]
pi_208408940
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:27 schreef Morgane89 het volgende:
Ik vind het superknap van je om in deze omstandigheden een appel te eten in plaats van snoepen :D
Wat een pech! :(
Nou ik dus ook B-)
pi_208409329
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Komen daar jouw pijnklachten vandaan?
Ja kans is groot.. ik ben echt krakkemikkig 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208409511
Ach @exode, dacht je eindelijk je huisje helemaal klaar te hebben, gebeurt dit ;( Hopelijk valt het toch nog mee, duim heel hard voor jullie.
If they say
pi_208411334
Oh exode wat een zorgen. En wat knap dat je niet gaat snaaien
pi_208412473
Zoon heeft helemaal zelf gekookt vandaag, mocht de keuken niet eens in O+ Roerbaknoedels van Maggi, maar was lekker! :9 Keuken is nog heel, das fijn :D
If they say
pi_208412630
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft helemaal zelf gekookt vandaag, mocht de keuken niet eens in O+ Roerbaknoedels van Maggi, maar was lekker! :9 Keuken is nog heel, das fijn :D
Fijn! Sowieso wel fijn toch? Als die bruggers kunnen koken? Onze oudste van 12 kookt wekelijks iig 1 keer, en soms vaker. Doet dan ook zelf de boodschappen. Ze heeft een aantal gerechten die ze kan koken.

@exode wat balen zeg... vindt het heel dapper dat je een appel eet..
*poef* nu is het weg
pi_208412802
Ik had die appel gebakken met kaneel. Voor de lekker.

Dan is het toch nog een snaai
  donderdag 16 maart 2023 @ 20:25:48 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_208413027
@exode wat een ongelooflijke @#$*&@#($*@#zooi :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208413097
Ik ben een enorme stresseter, het is niet zo gek dat ik de afgelopen 3 jaar zoveel aangekomen ben.

Het was de grote reden dat ik pas met dit afvaltraject begon toen ik me echt goed genoeg voelde.

Morgen weer wegen en krachtmeting met mijn trainer, mijn broek zakt inmiddels van mijn kont zonder riem, dus go appels.
  donderdag 16 maart 2023 @ 20:54:35 #133
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_208413640
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:30 schreef exode het volgende:
Ik ben een enorme stresseter, het is niet zo gek dat ik de afgelopen 3 jaar zoveel aangekomen ben.

Het was de grote reden dat ik pas met dit afvaltraject begon toen ik me echt goed genoeg voelde.

Morgen weer wegen en krachtmeting met mijn trainer, mijn broek zakt inmiddels van mijn kont zonder riem, dus go appels.
Nog steeds goed bezig, hang in there!
Klote van het dak..

Ik sta momenteel even stil qua sporten, er zit een zenuw klem in mijn schouder/bovenarm. Ik ga werkelijk door de grond van de pijn en zelfs in ontspannen toestand kan ik het wel uitschreeuwen van de pijn. Morgen gelukkig ff kappertje voor de afleiding. En afgelopen zaterdag even een nieuwe piercing laten zetten. (Midden oor) :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_208413807
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:08 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]
Fijn! Sowieso wel fijn toch? Als die bruggers kunnen koken? Onze oudste van 12 kookt wekelijks iig 1 keer, en soms vaker. Doet dan ook zelf de boodschappen. Ze heeft een aantal gerechten die ze kan koken.

@:exode wat balen zeg... vindt het heel dapper dat je een appel eet..
Echt wel, en hij vindt het nog leuk ook :D Boodschappen bestellen we en dan ruimt hij ze op.
Tis hier meer uit nood dat hij nu kookt, al komt er van rust niet veel terecht met werk... Maar denk dat ik het er maar inhou, dat hij zo nu en dan kookt. Ze worden er niet slechter van ;)
Vindt jouw brugger koken ook leuk?
If they say
pi_208414467
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:01 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Echt wel, en hij vindt het nog leuk ook :D Boodschappen bestellen we en dan ruimt hij ze op.
Tis hier meer uit nood dat hij nu kookt, al komt er van rust niet veel terecht met werk... Maar denk dat ik het er maar inhou, dat hij zo nu en dan kookt. Ze worden er niet slechter van ;)
Vindt jouw brugger koken ook leuk?
Ja, ze zoekt zelf de recepten uit op lekker en simpel. Het is ook echt lekker wat ze kookt. Ik merk ook dat ze er handigheid in krijgt, het gaat sneller, heeft minder hulp nodig en laat de keuken ook steeds beter achter. Niet meer de ontplofte bom zeg maar :D
*poef* nu is het weg
pi_208414803
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:37 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]
Ja, ze zoekt zelf de recepten uit op lekker en simpel. Het is ook echt lekker wat ze kookt. Ik merk ook dat ze er handigheid in krijgt, het gaat sneller, heeft minder hulp nodig en laat de keuken ook steeds beter achter. Niet meer de ontplofte bom zeg maar :D
Leuk om te zien he, hoe ze groeien met koken. Eerst helpen ze mee en gaan steeds zelfstandiger werken tot echt alleen een gerecht maken :)
Had ik laatst nog chocopasta op het plafond, was dit keer de keuken zo goed als opgeruimd :D
Heeft zoon morgen mazzel, ik heb een maaltijdsalade van appie en tante bracht biryani voor hem.
If they say
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:29:24 #137
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208417981
Vandaag is dé FOK!verjaardag toch? :D Gefeliciteerd met alle kindjes! *O*
Ik weet alleen A. van @Songeur nog zeker, maar zij zit niet meer op FOK!.

Mijn U. is vandaag ook 5 geworden O+ :'( O+
pi_208417996
@arvensis gefeliciteerd met U! *O*

En voor alle andere met jarige kindjes, ook gefeliciteerd *O*

@exode, succes met je krachtmeting vandaag!
pi_208418084
Gefeliciteerd met U!
En alle andere kindjes.

Op naar de sportschool, hoppa. Ook steeds DE plek voor alle dorproddels.
pi_208418157
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:29 schreef arvensis het volgende:
Vandaag is dé FOK!verjaardag toch? :D Gefeliciteerd met alle kindjes! *O*
Ik weet alleen A. van @:Songeur nog zeker, maar zij zit niet meer op FOK!.

Mijn U. is vandaag ook 5 geworden O+ :'( O+
Yep! Sjaak is ook jarig, net als de meiden van @Shopaholic1984 en de zoon van @Gevalletje .

Gefeliciteerd met U *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door MevrouwCactus op 17-03-2023 08:53:06 ]
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:46:34 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208418176
Gefeliciteerd
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:48:12 #142
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208418203
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Yep! Sjaak is ook jarig, net als de meiden van @:shopaholic84 en de zoon van @:gevalletje .

Gefeliciteerd met U *O*
Jullie ook gefeliciteerd met Sjaak *O*
pi_208418244
Gefeliciteerd U en Sjaak!!!
En alle anderen!

Ik mag zo mijn guppie weer ophalen van kamp. Eens kijken hoe hij stinkt na 3 dagen oertijd :D
pi_208418424
Gefeliciteerd voor alle jarigen *O*

@exode, sport ze! Goed bezig ^O^ (wel efficiënt, tijdens het sporten weer alle roddels meekrijgen ;) ).

@Deepfreeze, wasknijper voor op de neus mee?
pi_208418439
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:08 schreef Nijna het volgende:
@Deepfreeze, wasknijper voor op de neus mee?
Geen slecht idee. Toen oudste op dat kamp was geweest had hij nog dezelfde kleren aan als hij in vertrokken was, zelfs in de nacht niet uitgedaan. plus tandenborstels waren verboden op de paklijst. :D
pi_208418495
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Geen slecht idee. Toen oudste op dat kamp was geweest had hij nog dezelfde kleren aan als hij in vertrokken was, zelfs in de nacht niet uitgedaan. plus tandenborstels waren verboden op de paklijst. :D
Heerlijk :r
pi_208418614
Tandenborstels verboden? Wat is de gedachten daarachter?
pi_208418686
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:21 schreef Elleska het volgende:
Tandenborstels verboden? Wat is de gedachten daarachter?
Die hadden ze niet in de oertijd natuurlijk!

Wellicht hebben ze zelf een tandenborstel gemaakt oid?
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:30:04 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208418718
Gefeliciteerd met alle jarigen! 🥳🎉😘
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208418760
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:28 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Die hadden ze niet in de oertijd natuurlijk!

Wellicht hebben ze zelf een tandenborstel gemaakt oid?
Zeker hadden ze toen wel tandenborstels. Niet zoals wij die nu kennen maar dat is met kleding ook zo, mocht moderne kleding wel?
pi_208418877
Oertijd inderdaad. Kleding was gewoon reguliere spul. Deze keer wel als extra tip om thermo-ondergoed mee te geven. (oudste ging in september, dat scheelt echt in de nacht). Maar wel een zelfgemaakte jute jas eroverheen.

Ze hebben oersoep gegeten, zelfgebakken brood, van zelfgemalen graan, met jam of haps-moes. En gisteravond nog iets van kip op een stokje boven het vuur. Ze hadden wat workshops overdag gisteren, met wolvilten, hout snijden, speerpunt smeden. En dan de gewone taken als hout hakken, dieren verzorgen, eten maken etc. Wc was een gat in de grond (bij oudste nog zelf gegraven per groep, inmiddels een "schoon gat" (metalen plaat boven septic tank). Slapen was in een hut op stro (in een slaapzak).

Ach, ze hebben niet gesnoept, dus die tanden overleven die paar keer minder poetsen wel..

Hier zitten ze
https://www.hapsproject.nl/
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:49:48 #152
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208418982
Klinkt echt geweldig! O+
pi_208419705
Gefeliciteerd met Sjaak!

B gaat binnenkort zijn kampleven starten. Eerste weekend van de meivakantie gaat hij 2 nachten in het Scouting gebouw bivakkeren met als thema de Romeinen.

Tussen Hemelvaart en Pinksteren gaat hij met school op kamp.
En als knaller gaat hij de eerste week van de zomervakantie 4 nachten op Scouting kamp.

En hij vindt het nu al poepjespannend. Binnenkort even met hem winkelen voor een slaapmat en kijken of hij nog in zijn junior slaapzak past.
pi_208420886
Oeh, dat ziet er leuk uit @Deepfreeze :) Mij lijkt het heel gaaf om te doen maar zoon...neh :')

@arvensis gefeliciteerd met U *O* en @MevrouwCactus gefeliciteerd met Sjaak *O*

Dacht een paar uurtjes voor mezelf te hebben... Gedachte was leuk :')

Edit: solliciteren en voor de afspraak ziekmelden, nieuwe afspraak maken en niet op komen dagen en twee maanden later opnieuw solliciteren. Zal er maar niet op ingaan :X
If they say
pi_208421188
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:12 schreef Mushanga71 het volgende:

Edit: solliciteren en voor de afspraak ziekmelden, nieuwe afspraak maken en niet op komen dagen en twee maanden later opnieuw solliciteren. Zal er maar niet op ingaan :X
Afspraak maken en deze keer zelf afmelden met flauwe reden >:)
Maar ja. Dat kost wel meer moeite dan gewoon lekker negeren.
pi_208421305
Zo, kind is weer thuis. Hij had woensdag zijn muts opgezet en vandaag weer afgedaan :D In de nacht ook alleen zijn schoenen uit gedaan, dus ook dezelfde kleding als woensdagochtend. Maar vol praatjes en flink smerig, dus ze hebben het naar hun zin gehad
pi_208421520
Ik neem aan dat je de hoge druk spuit erop hebt gezet Deepfreeze?

Nou, expert 1 is het dak op geweest. En dat was goed nieuws. In een spoiler want vast niet iedereen heeft zin in dakgedoe. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208421670
@exode fijn dat het dak lijkt mee te vallen.

Hogedrukspuit, chloorbad en zoutzuur scrub :P

Half uurtje in de douche, broodje erin en hij wil nu graag een powernap doen.
pi_208421676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Afspraak maken en deze keer zelf afmelden met flauwe reden >:)
Maar ja. Dat kost wel meer moeite dan gewoon lekker negeren.
Zat ik ook te denken om zoiets te doen ja :D Maar kost me idd weer moeite. Ben voor de makkelijkste weg gegaan: mail in prullenbak gedumpt :7
If they say
pi_208421744
@exode, das wel een opluchting dan en zonder veel problemen en hopelijk niet teveel kosten te fixen. Kan me wel voorstellen dat het niet goed voelt omdat de kinderen daar slapen. Maar, het dak ligt er al 100 jaar op, dan had je binnen toch zeker wel vochtplekken moeten zien als het werkelijk niet goed zou zijn, denk ik dan.

En mijn paar vrije uurtjes naar de ratsmodee. Zoon is over 5 kwartier alweer thuis :')
If they say
pi_208421907
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:08 schreef Mushanga71 het volgende:
@:exode, das wel een opluchting dan en zonder veel problemen en hopelijk niet teveel kosten te fixen. Kan me wel voorstellen dat het niet goed voelt omdat de kinderen daar slapen. Maar, het dak ligt er al 100 jaar op, dan had je binnen toch zeker wel vochtplekken moeten zien als het werkelijk niet goed zou zijn, denk ik dan.

En mijn paar vrije uurtjes naar de ratsmodee. Zoon is over 5 kwartier alweer thuis :')
De opbouw waar het dak op ligt is van 1957 :)
Maar inderdaad, de eerste indicatie is vocht bij het plafond, nou hadden we wel vocht in die kamers maar dat was van de gevels die nu ook gefixt zijn.

Maar, wie weet wat expert 2 weer zegt......
pi_208422080
Het lijkt wel lente buiten 8-) Verloofde heeft de voorjaarsschoonmaak maar opgestart, eindelijk de laatste resten stof weg. We kunnen weer door het raam kijken....
pi_208422246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:16 schreef exode het volgende:

[..]
Maar inderdaad, de eerste indicatie is vocht bij het plafond, nou hadden we wel vocht in die kamers maar dat was van de gevels die nu ook gefixt zijn.

Oké, iets minder dan 100 jaar dus ;) maar idd, expert 2 even afwachten, al is het maar voor je eigen gemoedsrust :Y
If they say
pi_208422292
En lente O+
Vlogen er eerst vogeltjes voor het raam als de voederbol leeg was, kreeg ik gister een musje wat te enthousiast naar het raam vloog. Kreeg twee tikken tegen het raam, zo van: hallooooo, voedsel! _O- En de bol is ondertussen alweer leeg. Vreetzakken :+
If they say
pi_208422526
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:16 schreef exode het volgende:

[..]

Ik herinner me een dak van ons oude huis. Daar hebben ze de oude dakbedekking eraf gehaald, daarop isolatieplaten met afschot (beetje schuin ipv plat). Dat kon net met de opstaande rand. Kost nog steeds wat, maar minder dan een heel nieuw dak.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:23:10 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208422852
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Oeh, dat ziet er leuk uit @:Deepfreeze :) Mij lijkt het heel gaaf om te doen maar zoon...neh :')

@:arvensis gefeliciteerd met U *O* en @:MevrouwCactus gefeliciteerd met Sjaak *O*

Dacht een paar uurtjes voor mezelf te hebben... Gedachte was leuk :')

Wie solliciteert, en waarop?
pi_208422885
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wie solliciteert, en waarop?
We hebben vacatures uitstaan maar als dit de werkwijze van dit figuur is, heb ik die liever niet op de werkvloer ;)
If they say
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 14:44:19 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208423108
Weten jullie nog dat ik doorverwezen werd wegens mijn menstruatieklachten voor een spiraaltje? Ik dus doodzenuwachtig naar de gynaecoloog vandaag, word ik naar huis gestuurd met de minipil O+ :')

Iemand hier ervaring mee?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:50:28 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_208423193
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:44 schreef MaJo het volgende:
Weten jullie nog dat ik doorverwezen werd wegens mijn menstruatieklachten voor een spiraaltje? Ik dus doodzenuwachtig naar de gynaecoloog vandaag, word ik naar huis gestuurd met de minipil O+ :')

Geen ervaring. Heeft de gyn ook uitgelegd waarom de minipil? Ben wel benieuwd eigenlijk (niet dat ik het beter denk te weten hoor, begrijp me niet verkeerd).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 15:14:52 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208423449
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Geen ervaring. Heeft de gyn ook uitgelegd waarom de minipil? Ben wel benieuwd eigenlijk (niet dat ik het beter denk te weten hoor, begrijp me niet verkeerd).
Ik mocht kiezen tussen de minipil of het spiraaltje. Minipil omdat deze alleen progesteron afgeeft, ik hoef geen anticonceptie omdat zwangerschap bij mij nauwelijks speelt (en gewenst als het toch mocht gebeuren) en ze denkt dat dit het beste helpt tegen mijn klachten. Ik ben benieuwd!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_208423821
quote:

Ik heb de minipil geslikt nadat Bubbles geboren was omdat ik borstvoeding gaf. Geloof dat je ook geen stopweek hebt daarmee? Voor mijzelf weinig verschil tov de andere pil die ik slikte maar hier was het eigenlijk ook puur voor de anticonceptie.
pi_208423836
Oja en dat je ‘m voor anticonceptie redenen geloof ik wel redelijk strikt rond dezelfde tijd moest innemen elke dag. Maargoed dat is voor jou niet zo boeiend dan :P.
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 15:51:53 #173
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208423983
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik heb de minipil geslikt nadat Bubbles geboren was omdat ik borstvoeding gaf. Geloof dat je ook geen stopweek hebt daarmee? Voor mijzelf weinig verschil tov de andere pil die ik slikte maar hier was het eigenlijk ook puur voor de anticonceptie.
Het wordt inderdaad vooral voorgeschreven voor vrouwen die borstvoeding geven en geen stopweek :Y Alleen als je toch begint te bloeden moet je een paar dagen stoppen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:41 schreef Smart_ass het volgende:
Oja en dat je ‘m voor anticonceptie redenen geloof ik wel redelijk strikt rond dezelfde tijd moest innemen elke dag. Maargoed dat is voor jou niet zo boeiend dan :P.
Het komt inderdaad wat nauwer met innemen. Zelf slik ik elke avond andere medicatie waarbij ik het meteen in kan nemen maar de gynaecoloog zei het ook niet voor te schrijven aan jonge meiden die nog een wild leven leiden _O-
pi_208424034
Dan zul je ‘m waarschijnlijk niet snel vergeten nee. Dat was wel een van de redenen waarom mijn vriendinnen massaal over zijn gestapt op een spiraaltje toentertijd. Ikzelf ben redelijk routinematig dus voor mij is de pil nooit een probleem geweest :P.
pi_208426755
quote:

Ja, ik ben er weer mee gestopt, want ik werd om de haverklap "ongesteld".
Dat was echt helemaal niks, liefst zou ik gewoon nooit meer ongesteld zijn, maar goed dan vrees ik dat ik nog een aantal jaar te gaan heb... :{w .
pi_208427077
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 19:49 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ja, ik ben er weer mee gestopt, want ik werd om de haverklap "ongesteld".
Dat was echt helemaal niks, liefst zou ik gewoon nooit meer ongesteld zijn, maar goed dan vrees ik dat ik nog een aantal jaar te gaan heb... :{w .
Prikpil! *O* Al 10 jaar geen ranzigheid meer in m'n onderbroekje _O_
pi_208427081
Ik ook dus alsnog elke maand een stopweek en het innemen kwam nogal nauwkeurig anders volgde er een doorbraakbloeding. Omdat het bij mij wel voor anticonceptie was toen alsnog een spiraaltje laten plaatsen. jaren geen omkijken naar ipv elke dag exact op tijd innemen en stabiele hormoonafgifte.
pi_208427521
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Prikpil! *O* Al 10 jaar geen ranzigheid meer in m'n onderbroekje _O_
Maar die werkt toch ook met 1 hormoon? Ik ben bang dat dat dan net zo gaat als met de minipil...
En een spiraaltje zie ik niet zitten... ik lees ook wel eens mensen die maanden aan een stuk ongesteld zijn en dat wil ik persé niet, want dat komt niet goed.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 20:42:30 #179
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208427667
De meeste vrouwen worden niet/amper ongesteld met een spiraaltje voor zover ik weet. Ik helemaal niet meer.
Met de prikpil heb ik juist minder goede ervaringen, veel buikkrampen en erg chagrijnig/veel moodswings.
pi_208427914
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:31 schreef Nijna het volgende:

[..]
Maar die werkt toch ook met 1 hormoon? Ik ben bang dat dat dan net zo gaat als met de minipil...
En een spiraaltje zie ik niet zitten... ik lees ook wel eens mensen die maanden aan een stuk ongesteld zijn en dat wil ik persé niet, want dat komt niet goed.
Ik ben de eerste maanden af en aan ongesteld geweest, na de tweede prik niks meer. Al bijna 10 jaar geen sliertje of bonkje meer gezien. Ook geen buikpijn, kramp of andere ellende.

@Morgane89 die klachten had ik voor de tijd al :+
  vrijdag 17 maart 2023 @ 20:56:33 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208427938
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:42 schreef Morgane89 het volgende:
De meeste vrouwen worden niet/amper ongesteld met een spiraaltje voor zover ik weet. Ik helemaal niet meer.
Met de prikpil heb ik juist minder goede ervaringen, veel buikkrampen en erg chagrijnig/veel moodswings.
Hormoonspiraal dan, ik werd met mijn koperspiraaltje altijd keurig op tijd ongesteld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 17 maart 2023 @ 20:57:25 #182
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208427953
O ja sorry, ik heb de Mirena inderdaad ;)
pi_208428309
Mirena hier, zelden ongesteld :) daarvoor met de pil ook niet trouwens. Binnenkort moet de spiraal wel vervangen, neem hem gewoon nog eens denk ik.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_208428650
Goed nieuws, de gebruiksduur van de Mirena is recent verlengd naar 8 jaar! Dus als je hem hebt als anticonceptie, kan ie tot 8 jaar blijven zitten *O*
pi_208428821
Die 8 jaar las ik ook. Ik hoop dat verzekeringen niet moeilijk gaan doen als een spiraaltje eerder dan 8 jaar wordt vervangen want ik merkte de vorige keer bij 4,5jaar dat de menstruaties weer langer werden en ik gebruik de mirena ook voor andere klachten dus ik verwacht er geen 8 jaar mee te kunnen doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:31 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik werd met mirena nog wel ongesteld maar veel minder terwijl ik met de minipil net als jij om de haverklap ongesteld was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 17-03-2023 21:50:33 ]
  vrijdag 17 maart 2023 @ 21:57:16 #186
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208428994
quote:

Ja, na 3 maanden kreeg ik continu doorbraakbloedingen dus ik ben er weer mee gestopt.
pi_208429370
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:42 schreef Morgane89 het volgende:
Ik durf de gok niet te nemen dat ik bij die "de meeste vrouwen" hoor.
Ik voel me zo onthand/naar als ik ongesteld ben, ik vind die week al te lang ondanks dat t qua hoeveelheid denk ik niet zoveel is...
pi_208429631
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:21 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik durf de gok niet te nemen dat ik bij die "de meeste vrouwen" hoor.
Ik voel me zo onthand/naar als ik ongesteld ben, ik vind die week al te lang ondanks dat t qua hoeveelheid denk ik niet zoveel is...
Hier de eerste paar maanden wel een beetje ongesteld geweest maar dat blijkt normaal te zijn.
Daarna ruim twee jaar helemaal niet, en nu sinds december wel weer. Niet heel veel, maar ik vind het wel storend waarom dat dat nu na twee jaar dan weer moet.

Bij implanon had ik dat ook. Twee jaar geen menstruatie en het derde jaar wel. (Tot ik de derde keer de implanon had toen was het meteen, en na een paar maanden ook ruim drie weken na elkaar, toen was ik er helemaal klaar mee)
pi_208431653
Nou, onze jongens gaan vandaag hun eerste voetbalwedstrijden spelen, meteen om 8 uur verzamelen op de parkeerplaats :') maar ach, ze hebben er mega veel zin in, dus ik ook.
En daarna mag ik lekker alleen naar de stad O+
pi_208431841
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:37 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier de eerste paar maanden wel een beetje ongesteld geweest maar dat blijkt normaal te zijn.
Daarna ruim twee jaar helemaal niet, en nu sinds december wel weer. Niet heel veel, maar ik vind het wel storend waarom dat dat nu na twee jaar dan weer moet.

Bij implanon had ik dat ook. Twee jaar geen menstruatie en het derde jaar wel. (Tot ik de derde keer de implanon had toen was het meteen, en na een paar maanden ook ruim drie weken na elkaar, toen was ik er helemaal klaar mee)
Helemaal niet lijkt me heerlijk. Maar een paar maanden een beetje lijkt me een onoverkomelijke hobbel.
Maar goed, dat bespreek ik wel met de HA.

@LeSage, dat is mooi op tijd. Veel plezier!
pi_208431936
Hier aan de pil. Alleen eentje met een korte stop. Ook geen bloedingen meer (of 1 keer vegen). Nu aan de yaz24, eerder de qlaira. Ik heb de prikpil gehad en de gewone pil doorgeslikt, maar daar wordt ik echt een emotioneel wrak van. Met de gewone pil heb ik teveel last van mijn PDS en nog steeds flinke bloedingen(mogelijk ook door milde endometriose). Nu dus de ideale tussenweg. Genoeg pauze om mentaal door te kunnen, maar kort genoeg om de bloedingen tegen te houden.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 08:45:25 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208432075
Ik ga van de week maar eens bellen voor de novasure want het is weer een grote puinhoop hier. -O-
Elke dag een beetje bloedverlies en bruine rommel :r

Eens kijken of dat ook minder wordt.
pi_208432249
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 08:07 schreef Nijna het volgende:

[..]
Helemaal niet lijkt me heerlijk. Maar een paar maanden een beetje lijkt me een onoverkomelijke hobbel.
Maar goed, dat bespreek ik wel met de HA.

@:LeSage, dat is mooi op tijd. Veel plezier!
Dat was niet continu hoor, die eerste paar maanden. Maar heb toen echt wel eens gedacht waarom ben ik hier aan begonnen, ook al was het ook maar weinig. Daarna was ik er twee jaar erg blij mee. En nu dus jammer dat het toch weer terug is (al is het dan niet veel, was er goed aan gewend dat het weg was (en had dus de laatste keer op vakantie ook niets bij me omdat ik het niet verwachte, alleen nog een verdwaald inlegkruisje, waar ik gelukkig de nacht mee door kwam ;) )

Maar inderdaad goed om met de HA te bespreken
pi_208432266
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 07:25 schreef LeSage het volgende:
Nou, onze jongens gaan vandaag hun eerste voetbalwedstrijden spelen, meteen om 8 uur verzamelen op de parkeerplaats :') maar ach, ze hebben er mega veel zin in, dus ik ook.
Dat is lekker op tijd!
*poef* nu is het weg
pi_208432797
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 07:25 schreef LeSage het volgende:
Tip: besteed voetbal uit aan je man, dan heb je elke zaterdagochtend een paar uurtjes voor jezelf! Tenminste, zolang ze in hetzelfde team zitten…

Vonden ze het leuk? Mijn oudste vindt het geweldig! Talent heeft hij niet, maar hij is wel fanatiek en enthousiast, dus dat compenseert nu nog een hoop.
pi_208432924
Vandaag heeft oudste 2 hockey wedstrijden, 1 met haar eigen team begin van de middag, en 1 met een team waar ze geregeld in valt juist weer rond etenstijd. Dan heb ik liever lekker vroeg.
*poef* nu is het weg
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 maart 2023 @ 10:23:03 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208432945
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 08:45 schreef BE het volgende:
Ik ga van de week maar eens bellen voor de novasure want het is weer een grote puinhoop hier. -O-
Elke dag een beetje bloedverlies en bruine rommel :r

Eens kijken of dat ook minder wordt.
Heel herkenbaar en frustrerend… ik hoopte eigenlijk dat het een (pre-menopauze) fase was.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 18 maart 2023 @ 10:23:48 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208432957
O moest rugbyen vandaag, en de kick off zou eerst ergens om 14:00 uur vanmiddag zijn.
Dat vonden veel mensen veel te laat en dus is het naar de ochtend verplaatst. Komt S gisteren binnen lopen: mijn wedstrijd begint morgen om 14.30. :’)

Oftewel: :W zaterdag! :D

Maar ergens ook wel leuk, want F gaat altijd met O mee naar rugby en kan eigenlijk bijna nooit bij honkbal kijken dus nu gaan we vanmiddag maar met z’n allen S aanmoedigen.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 10:24:57 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208432970
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Heel herkenbaar en frustrerend… ik hoopte eigenlijk dat het een (pre-menopauze) fase was.
Maybe, maar het blijft schijtirritant.

En wat ik ook heb: ze zeggen altijd dat tussentijds bloedverlies ook kan wijzen op problemen. Maar hoe weet ik nou wat eventueel problematisch is of niet als ik sowieso de hele maand door constant rotzooi verlies. -O-
pi_208432979
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:23 schreef BE het volgende:

Maar ergens ook wel leuk, want F gaat altijd met O mee naar rugby en kan eigenlijk bijna nooit bij honkbal kijken dus nu gaan we vanmiddag maar met z’n allen S aanmoedigen.
Jullie zijn vroeg! Oefenwedstrijden?
Ons honkbalseizoen begint 1 april pas met de eerste oefenwedstrijd, de week erna begint de competitie.
pi_208433017
Wij begonnen meestal pas rond Pasen. Eerst met Pasen een tweedaags toernooi in de buurt, en dan de week erna competitie.
pi_208433041
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:29 schreef FlyingFish het volgende:
Wij begonnen meestal pas rond Pasen. Eerst met Pasen een tweedaags toernooi in de buurt, en dan de week erna competitie.
Ik weet niet eens meer hoe het vorig jaar ging, de 2 jaar ervoor waren Coronajaren en toen was de competitie aardig versnipperd :D
  zaterdag 18 maart 2023 @ 10:32:36 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208433053
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:25 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Jullie zijn vroeg! Oefenwedstrijden?
Ons honkbalseizoen begint 1 april pas met de eerste oefenwedstrijd, de week erna begint de competitie.
Ja, oefenwedstrijden inderdaad. Er stond er vorige week ook al 1 op. Maar die ging dus niet door vanwege het slechte weer. Maar vandaag is het heerlijk weer om te ballen!
pi_208433058
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:32 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, oefenwedstrijden inderdaad. Er stond er vorige week ook al in op. Maar die ging dus niet door vanwege het slechte weer. Maar vandaag is het heerlijk weer om te ballen!
Veel plezier voor je oudste!
pi_208433076
Ik ga straks een paar keer meetrainen met de recreanten, de dames zijn véél te intensief :X Die vliegen vanuit Fryslân ook half NL door, de recreanten blijven dichter bij huis.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 10:44:46 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208433167
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ga straks een paar keer meetrainen met de recreanten, de dames zijn véél te intensief :X Die vliegen vanuit Fryslân ook half NL door, de recreanten blijven dichter bij huis.
Leuk! :Y Het is zo’n leuke sport. :Y
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 maart 2023 @ 11:30:33 #207
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208433580
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:24 schreef BE het volgende:

[..]

En wat ik ook heb: ze zeggen altijd dat tussentijds bloedverlies ook kan wijzen op problemen. Maar hoe weet ik nou wat eventueel problematisch is of niet als ik sowieso de hele maand door constant rotzooi verlies. -O-
Ik snap je helemaal!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 18 maart 2023 @ 11:37:24 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208433635
Oh, mijn hb was van de week toen ik plasma ging doneren trouwens 10,1 dus ik overleef voorlopig nog wel even. :D
pi_208434618
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:10 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Tip: besteed voetbal uit aan je man, dan heb je elke zaterdagochtend een paar uurtjes voor jezelf! Tenminste, zolang ze in hetzelfde team zitten…

Vonden ze het leuk? Mijn oudste vindt het geweldig! Talent heeft hij niet, maar hij is wel fanatiek en enthousiast, dus dat compenseert nu nog een hoop.
Haha!
Ik kan sowieso maar eens in de twee weken, andere week werk ik. En ik vind het eigenlijk ook wel heel leuk om te zien.
Denk dat we het afwisselen.
Ze vonden het fantastisch! Wel verloren, maar dat mocht de pret niet drukken, vooral omdat ze allebei wel scoorden.
pi_208435086
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:24 schreef BE het volgende:

[..]

Vorig jaar was ik 6 maanden lang helemaal niet ongesteld, toen ineens weer wel, en dan ook 3 weken wel 1 week niet, 4 weken wel 2 weken niet enz...
Allerlei dingen nagekeken en nu blijkt er een vleesboompje in mn baarmoederwand te zitten.. op een plek waar ze hem ook niet kunnen weghalen... fijn want dat ding is ws wel de oorzaak van deze ellende... Nu aan de prikpil gezet in de hoop 2 vliegen in 1 klap te vangen, stoppen van menstruatie en de groei te stoppen.

Vind t allemaal maar gedoe.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 18 maart 2023 @ 13:57:23 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208435110
@gewoonmezelf87 -O- Daar ben je ook mooi klaar mee dan…
pi_208435132
Hier net een hele roedel scouts naar de juiste plek gebracht. Ik stond met B bij het clubgebouw en ook een bups andere Scouts, bleek dat ze heel ergens verzamelden vandaag. Was verloofde vergeten door te geven aan mij en die andere kinderen waren blijkbaar niet ingelicht door hun ouders.

Dus ik ging met een sliert kinderen in groene blouses het dorp door. 1 kind zat bij mij achterop en zei toen:
'Papa heeft ook zo'n fiets, maar dan niet electrisch. Hij heeft ook niet zo'n grote kont.'
_O- _O- _O-
pi_208436349
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 13:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Vorig jaar was ik 6 maanden lang helemaal niet ongesteld, toen ineens weer wel, en dan ook 3 weken wel 1 week niet, 4 weken wel 2 weken niet enz...
Allerlei dingen nagekeken en nu blijkt er een vleesboompje in mn baarmoederwand te zitten.. op een plek waar ze hem ook niet kunnen weghalen... fijn want dat ding is ws wel de oorzaak van deze ellende... Nu aan de prikpil gezet in de hoop 2 vliegen in 1 klap te vangen, stoppen van menstruatie en de groei te stoppen.

Vind t allemaal maar gedoe.
-O- dat is ook waardeloos... hopelijk helpt de prikpil :*
  Moderator zaterdag 18 maart 2023 @ 15:58:51 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208436381
Bedankt voor alle ervaringen! Waarom de minipil? Omdat we op zoek zijn naar iets tegen mijn pijnklachten (endometriose). Bloedingen maken mij niets uit, die heb ik al mijn hele leven. Als de pijn maar verdwijnt. En hé, geen probleem natuurlijk om minder te bloeden :+

Waarom geen spiraaltje? Omdat ik heel wat traumatische ervaringen heb als het aankomt met dingen in de buurt van mijn baarmoeder (helse puncties, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskramen). Als er dan iets anders bestaat wat minder intensief is voor mijn lijf, graag! Als uiteindelijk blijkt dat een spiraaltje tóch het beste is dan ga ik daar uiteraard voor. Maar nu eerst dit proberen :)
  Moderator zaterdag 18 maart 2023 @ 16:01:56 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208436419
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:05 schreef Elleska het volgende:
Ik ook dus alsnog elke maand een stopweek en het innemen kwam nogal nauwkeurig anders volgde er een doorbraakbloeding. Omdat het bij mij wel voor anticonceptie was toen alsnog een spiraaltje laten plaatsen. jaren geen omkijken naar ipv elke dag exact op tijd innemen en stabiele hormoonafgifte.
Komt het echt zó nauw met innemen? Ik slik elke avond voor het slapen gaan medicatie, ergens tussen 10 en 12. Dat zou wel accuraat genoeg moeten zijn toch?
pi_208437341
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:01 schreef MaJo het volgende:

[..]
Komt het echt zó nauw met innemen? Ik slik elke avond voor het slapen gaan medicatie, ergens tussen 10 en 12. Dat zou wel accuraat genoeg moeten zijn toch?
Normaal wel maar ik ga heel slecht op hormoonschommelingen. Ook mijn gewrichtsklachten hangen daarmee samen dus het is een optelsom van dingen.

Prikpil en Implanon bevatten ook enkel progesteron, misschien is dat voor jou nog een optie als de minipil toch niet werkt? Dan heb je nog wat opties achter de hand voordat je bij een spiraaltje uitkomt.
  zondag 19 maart 2023 @ 06:37:08 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208446997
Team Mirena hier. Alweer de vierde. Die 8 jaar zijn wel echt chill. Ik was al blij met de verlenging naar 6 vorig jaar.

En ik heb sinds gisteren een peuter! Het was een heel fijne dag - al crashte ik compleet toen het laatste bezoek weg was en lag ik eerder in bed dan de kinderen - en ik mocht nog doorslapen ook. Ongetwijfeld maar eenmalig, maar toch O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208447269
Gefeliciteerd @Tink89 met peuter *O* 🎈🎂 En denk vandaag aan jezelf :*

Niet quoten, haal straks weg.
SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door Mushanga71 op 19-03-2023 22:03:06 ]
If they say
pi_208447282
@Tink89, gefeliciteerd met je peuter *O* hopelijk vandaag een rustige dag :*

@Mushanga71, :*
pi_208447283
@Mushanga71 Duimen dat het weer rustig wordt! :*
pi_208447322
Dank :* Voel me zó machteloos maar kan niks, behalve afwachten.
If they say
pi_208447340
Och sterkte Mushanga :*
  zondag 19 maart 2023 @ 09:09:08 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208447444
Mushanga :*
pi_208447459
@mushanga sterkte en ik duim mee dat de kleine nog een poosje blijft zitten.

@Tink, gefeliciteerd met de peuter!
S. 2014
J. 2016
pi_208447516
@Mushanga71 ik hoop dat de kleine nog een poosje in het veilige nestje blijft zitten.
  zondag 19 maart 2023 @ 09:25:27 #226
37150 livelink
pi_208447592
Sterkte Mushanga! Ik ga voor jullie duimen.
pi_208448133
Dank :*

Ook deze gaat straks weg...
SPOILER

[ Bericht 50% gewijzigd door Mushanga71 op 19-03-2023 22:03:54 ]
If they say
pi_208448694
@Mushanga71 sommige dingen zijn gewoon niet logisch. Ik denk ook niet dat er iets is wat ze had kunnen doen om het anders te laten lopen. Maar die onzekerheid nu is rot.
Ik duim dat de kleine nog een tijdje blijft zitten :*
pi_208448896
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 10:45 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71 sommige dingen zijn gewoon niet logisch. Ik denk ook niet dat er iets is wat ze had kunnen doen om het anders te laten lopen. Maar die onzekerheid nu is rot.
Ik duim dat de kleine nog een tijdje blijft zitten :*
Is ook zo, logica gaat hier niet op. Alles ging voorspoedig dus dan komt dit zo totaal onverwachts.
Die onzekerheid is killing, zeker voor haar.
We blijven gewoon hopen en duimen. Meer kunnen we niet doen.
If they say
  zondag 19 maart 2023 @ 11:08:01 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208448948
Oei @Mushanga71 dat is nasty, ik hoop dat alles goed komt :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208449447
Ach Mush, wat een onzekerheid zo, ik duim dat die kleine lekker warm blijft zitten. Knuffel voor jou.

Gefeliciteerd met je peuter Tink!
pi_208449938

Ze is net thuisgekomen :)

SPOILER
We gaan nu naar haar toe.

[ Bericht 25% gewijzigd door Mushanga71 op 19-03-2023 22:04:36 ]
If they say
  zondag 19 maart 2023 @ 12:29:04 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_208449982
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:26 schreef Mushanga71 het volgende:

Ze is net thuisgekomen :)

SPOILER
We gaan nu naar haar toe.
:*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208450949
Hopelijk blijft de baby nog even zitten @Mushanga71 . :*

Wij maken ons hier in huis op voor 'de klassieker'. De jongens hebben een stuk of 6 vriendjes van hun voetbalteam/club uitgenodigd om samen te gaan kijken. Het is een mooie mix Feyenoorders en Ajacieden. :D Hopelijk wordt het voor beide partijen een leuke middag. :+
pi_208451166
Jaaaa, de Klassieker, onze buren zijn voor Feyenoord en hun tv loopt een paar seconden voor op de onze. Dus ik hoor vooraf al of er wordt gescoord. _O-

Ik heb er als Ajacied een hard hoofd in, maar wie weet....
pi_208452356
Wat een zorgen mush.

Ik ben met mijn jongste een nachtje naar arcen. Ze heeft morgen studiedag. Morgenochtend hebben we nog een massage.
pi_208453232
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:03 schreef exode het volgende:
Jaaaa, de Klassieker, onze buren zijn voor Feyenoord en hun tv loopt een paar seconden voor op de onze. Dus ik hoor vooraf al of er wordt gescoord. _O-

Ik reed via de arena om 13.15 uur :') De andere kant op stond een mega file.
En om 15.15 uur stond het 2-1 toch? :+

We zijn weer thuis.
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Mushanga71 op 19-03-2023 22:05:24 ]
If they say
  zondag 19 maart 2023 @ 15:57:26 #238
344469 Amsel
zonder t
pi_208453237
@Mushanga71 Ik hoop dat de baby voorlopig binnen blijft! Wat een zorgen zo. Fijn dat je dochter weer naar huis kon.
pi_208453399
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 15:57 schreef Amsel het volgende:
@:Mushanga71 Ik hoop dat de baby voorlopig binnen blijft! Wat een zorgen zo. Fijn dat je dochter weer naar huis kon.
En totaal uit het niets, kwam goed binnen dit :{ Ze doet voorlopig lekker niks dus das fijn. Hoop dat het helpt.

Hoe is het bij jou? Onwerkelijk nog, denk ik zo :*
If they say
pi_208453715
Mushanga, wat fijn dat het nu weer rustig is. Hopelijk blijft het zo! Is wel schrikken zo zeg!

F_r klinkt goed! Geniet er van samen!
  zondag 19 maart 2023 @ 16:44:49 #241
344469 Amsel
zonder t
pi_208454166
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 16:07 schreef Mushanga71 het volgende:

Hoe is het bij jou? Onwerkelijk nog, denk ik zo :*
Lief dat je het vraagt. Naast het verdriet zijn we allemaal vooral heel moe. En daardoor ook lichtgeraakt. Dus het is hier thuis allemaal heel gezellig :') Komt wel weer goed.
pi_208454189
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:03 schreef exode het volgende:

De buren zijn zeker een flink feestje aan het vieren? *O*
pi_208454459
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 16:44 schreef Amsel het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt. Naast het verdriet zijn we allemaal vooral heel moe. En daardoor ook lichtgeraakt. Dus het is hier thuis allemaal heel gezellig :') Komt wel weer goed.
Het is allemaal nog zo vers en dat heeft echt tijd nodig voor jullie je draai weer een beetje gevonden hebben. Er staat geen tijd voor rouwen he, neem daar echt je tijd voor. Praat wanneer je wil en wanneer je dat niet wil is het ook prima. Geef dat vooral zelf aan. Sterkte :*
If they say
pi_208455922
quote:

[..]
Dit is zo herkenbaar. Je wordt de eerste tijd geleefd met alles wat je moet regelen, maar daarna is er opeens een leegte en voel je hoe moe je bent :*. Zorg goed voor jezelf.

@Mushanga71 wat een schrik! Ik duim dat de baby nog lekker een tijdje blijft zitten :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208456271
quote:
10s.gif Op zondag 19 maart 2023 16:46 schreef Aure het volgende:

[..]
De buren zijn zeker een flink feestje aan het vieren? *O*
Ze zijn dus helemaal niet thuis, snap er niets van. Normaal kijken ze uitwedstrijden altijd thuis op de bank.
Misschien komt het feestje later.
pi_208456667
Sterkte mushanga! Fijn dat de medici vertrouwen lijken te hebben O+

Wacht niet te lang met weg halen van je spoilers, als t topic dicht is kan dat niet meer :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_208456923
Wat een schrik @Mushanga71!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 19 maart 2023 @ 19:19:02 #248
344469 Amsel
zonder t
pi_208456970
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 18:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dit is zo herkenbaar. Je wordt de eerste tijd geleefd met alles wat je moet regelen, maar daarna is er opeens een leegte en voel je hoe moe je bent :*. Zorg goed voor jezelf.

Man en kinderen hebben het in de afgelopen tijd ook vaak zonder mij moeten rooien. Dus man is ook helemaal op, en de kinderen hangen constant om me heen. We zitten elkaar een beetje te veel op de lip nu denk ik. En ondertussen moet er inderdaad zo veel geregeld worden. Dus m'n hoofd loopt een beetje over.

Iets heel anders: Ik wil m'n keukenkastjes anders gaan indelen. Nu moeten onze ukken steeds bij ons zeuren als ze iets willen drinken of snacken, want ze kunnen nergens bij. Iemand tips of handige ideeën?
pi_208457024
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:06 schreef tombolafan het volgende:
Sterkte mushanga! Fijn dat de medici vertrouwen lijken te hebben O+

Wacht niet te lang met weg halen van je spoilers, als t topic dicht is kan dat niet meer :*
Thanx, ga ik zo ffies doen dan want dat wist ik niet :@

Nou, dat. Medici hebben er vertrouwen in want anders had ze niet naar huis gemogen, idd. En ze hoeft ook niet plat, alleen rustig aan doen.

Dank meiden :*

En @F_r veel plezier!
If they say
  zondag 19 maart 2023 @ 19:28:28 #250
344469 Amsel
zonder t
pi_208457227
Rustig aan doen valt inderdaad mee @Mushanga71, dat is stukken beter dan volledige bedrust. Fijn dat de artsen er vertrouwen in hebben.
  zondag 19 maart 2023 @ 19:29:56 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208457265
@Mushanga71 Wat een schrik! Hopelijk blijft het vanaf nu rustig en stabiel.

@Amsel :* Niet te streng zijn voor jezelf iig :* Een overlijden vergt echt heel veel energie. Voor dit weekend te laat maar wellicht splitsen volgende week en jij en je man om de beurt even een paar uur voor jezelf pakken.

Ik zag deze toevallig net voorbij komen:

En ik kan me dat gevoel best voorstellen. Hoewel ik er zelf nog geen ervaring mee heb.)
pi_208457747
quote:

[..]
:*
Geen keukenkastjes tips, hier zijn ze inmiddels zo lang dat ze zelf alles kunnen pakken (ook mn zorgvuldig verstopte snoepjes bovenin de kast :') ).

@Mushanga71, fijn dat ze weer thuis is.
  zondag 19 maart 2023 @ 20:06:06 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208458107
Fingers crossed mushanga! Hopelijk blijft de kleine zo lang mogelijk zitten.

En wat keukenkastjes betreft: een paar bakken in kleuren werken hier goed. Dus 'pak maar iets uit de groene bak' of een bak per kind met wat opties voor een hele week?

Hier ligt het echte snoep en pakjes enzo buiten bereik, maar we hebben wel een la met soepstengels enzo. En de ranja kan de oudste ook bij nu.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208458714
Die tekst is zó waar @BE
Net zoals dat de wereld door draait maar jij staat stil. Ik voelde dat toen letterlijk. Heel weird.

@Amsel is het geen optie om een weekendje weg te plannen? Heb ik toen gedaan toen mijn moeder overleed. 2 maanden erna zijn we een paar daagjes weggeweest. Andere omgeving, even focus op iets anders. Ik vond dat toen heel fijn.
If they say
pi_208460218
Ik vertelde jullie een tijdje terug over de skireis met collega’s toch? Dat was afgelopen weekend en het was zoooo tof! Ik heb ontzettend veel lol gehad, leuke mensen (beter) leren kennen en het skiën ging ook goed (met een klein clubje les gevolgd en aan het eind van de tweede dag deden we gewoon zelfstandig een rode piste!) O+.

Alleen jammer dat ik de eerste avond werd ingehaald door het buikgriepvirus dat de kinderen vorige week hadden :X. 1 avond flink beroerd geweest, maag leeggegooid en de rest van de dagen nog best maagpijn gehad. Dus après-skiën met cola (al lust ik toch geen bier) voor mij :’). En nu ben ik wel klaar met in de trein zitten, al sinds 9.15 onderweg en nog niet thuis. Nog een half uurtje treinen en dan bijna thuis O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 20 maart 2023 @ 08:52:35 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_208462110
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 22:31 schreef Phaidra het volgende:
Ik vertelde jullie een tijdje terug over de skireis met collega’s toch? Dat was afgelopen weekend en het was zoooo tof! Ik heb ontzettend veel lol gehad, leuke mensen (beter) leren kennen en het skiën ging ook goed (met een klein clubje les gevolgd en aan het eind van de tweede dag deden we gewoon zelfstandig een rode piste!) O+.

Alleen jammer dat ik de eerste avond werd ingehaald door het buikgriepvirus dat de kinderen vorige week hadden :X. 1 avond flink beroerd geweest, maag leeggegooid en de rest van de dagen nog best maagpijn gehad. Dus après-skiën met cola (al lust ik toch geen bier) voor mij :’). En nu ben ik wel klaar met in de trein zitten, al sinds 9.15 onderweg en nog niet thuis. Nog een half uurtje treinen en dan bijna thuis O+.
Dat klinkt gaaf (ondanks de buikgriep enzo!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208462287
Boh @Phaidra :{ Buikgriep wel over nu? Fijn dat het ondanks het ongemak toch zo leuk is geweest :)
En dan vind ik 4 uur treinen al meh laat staan 14 uur. Wel comfortabel geweest?
If they say
pi_208462521
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 09:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:Phaidra :{ Buikgriep wel over nu? Fijn dat het ondanks het ongemak toch zo leuk is geweest :)
En dan vind ik 4 uur treinen al meh laat staan 14 uur. Wel comfortabel geweest?
Vanmorgen stond ik op zonder nare buikpijn, dus hopelijk blijft dat zo O+. Ik was uiteindelijk 23.30 thuis… bijna alle treinen hadden vertraging, aansluitingen die ik echt op het nippertje gehaald heb. Best een gestress! Het was wel comfortabel hoor, ik had een eersteklas ticket van een collega gekregen. Hij wilde door een blessure liever met iemand in de auto mee rijden. Dus dat was wel echt heel fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208462592
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 09:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Vanmorgen stond ik op zonder nare buikpijn, dus hopelijk blijft dat zo O+. Ik was uiteindelijk 23.30 thuis… bijna alle treinen hadden vertraging, aansluitingen die ik echt op het nippertje gehaald heb. Best een gestress! Het was wel comfortabel hoor, ik had een eersteklas ticket van een collega gekregen. Hij wilde door een blessure liever met iemand in de auto mee rijden. Dus dat was wel echt heel fijn!
Fijn dat de buikpijn nu over is :Y
Oeh, das mazzel van dat eerste klas ticket, is net ff relaxter voor zo'n tijd :)
Overstappen is altijd kut, weinig tijd en iets vertraging is dan al teveel. Gelukkig wel de aansluitingen gehaald maar die stress...
Maar als het zo tof is geweest, ben je de ongemakken snel vergeten ;)
If they say
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 20:18:20 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208471431
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 22:31 schreef Phaidra het volgende:

Klinkt goed! Ook leuk om eens iets voor jezelf te doen zonder partner en kinderen. Ik ga over een paar maanden 6 dagen in mijn eentje naar Berlijn voor mijn studie. Lijkt me heerlijk maar ik vind het ook ontzettend spannend.

En buikgriepboks, ik neem het stokje sinds vandaag van je over. Vroeg naar bed en hopen dat het morgen weer beter gaat!
pi_208475036
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Klinkt goed! Ook leuk om eens iets voor jezelf te doen zonder partner en kinderen. Ik ga over een paar maanden 6 dagen in mijn eentje naar Berlijn voor mijn studie. Lijkt me heerlijk maar ik vind het ook ontzettend spannend.

En buikgriepboks, ik neem het stokje sinds vandaag van je over. Vroeg naar bed en hopen dat het morgen weer beter gaat!
+1 meh wat een buikpijn
pi_208476346
Beterschap voor de buikgriepers. Ik neig naar een griepje. Hele nacht al keelpijn, verkouden, niet helemaal fit..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208476550
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:29 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor de buikgriepers. Ik neig naar een griepje. Hele nacht al keelpijn, verkouden, niet helemaal fit..
Ook beterschap. Dat heeft mijn man al 2 weken heel slecht ook voor mijn nachtrust
pi_208476564
Phaidra klinkt toch als een fijne vakantie alleen die buikgriep hé komt nooit gelegen maar helemaal niet op een vakantie. Ik ben best fan van treinreizen mijn man alleen helaas niet. Ik vind het heel relaxed meestal behalve het overstappen.
pi_208476675
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:47 schreef F_r het volgende:

[..]
Ook beterschap. Dat heeft mijn man al 2 weken heel slecht ook voor mijn nachtrust
De mijne klaagde ook al :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208477161
Ik moet gaan kiezen tussen twee nieuwe roosters op school.

Of 4 x van 08.30 tot 14.15 en woensdag tot 12.30.

Of 5 x van 08.30 tot 14.00 uur.

Ik vind het echt een lastige keuze. Zijn er hier mensen met ervaring met één van deze roosters en voor- en nadelen hierbij?
  dinsdag 21 maart 2023 @ 11:53:22 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_208477525
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:34 schreef Aure het volgende:
Ik moet gaan kiezen tussen twee nieuwe roosters op school.

Of 4 x van 08.30 tot 14.15 en woensdag tot 12.30.

Of 5 x van 08.30 tot 14.00 uur.

Ik vind het echt een lastige keuze. Zijn er hier mensen met ervaring met één van deze roosters en voor- en nadelen hierbij?
De eerste school van de jongens heeft toen inderdaad ook een aantal mogelijkheden gegeven. Zelfs vond ik elke dag hetzelfde wel prettig, maar dat was qua werk te regelen. Aandachtspunten: hoeveel tijd is er voor de lunch en wie is er bij die lunch, is dat een vrijwilliger of een ouder, of de docent zelf? Is er ook de mogelijkheid tot naschoolse opvang voor de ouders die niet al vroeg kunnen stoppen met werken? Wat doen de scholen in de omgeving? (Hier deed jeugdwerk regelmatig iets op woensdagmiddag en dat begon dan vroeg, waardoor ozne school niet mee kon doen omdat de kinderen dan nog niet vrij waren).

Misschien heb je hier iets aan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208477561
Zijn er op woensdag buitenschoolse activiteiten waar een langere dag invloed op heeft? Sluit het dan nog aan?
Welke keus zorgt voor een aanpassing in gezinnen en wat voor aanpassing is dan nodig?
Korte woensdag: breekt de week en je hebt wat langer de tijd voor activiteiten en afspraken buiten school. Ook wel gezellig misschien om ook doordeweeks een dag samen te lunchen. Dat zijn mijn eerste ingevingen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_208477621
Vroeger had ik 5x tot 14.00u. 1 dag in het jaar was dat lastig: met het verkopen van de kinderpostzegels. Kinderen van andere scholen waren ons dan voor. Verder heb ik er nooit hinder van ondervonden.
pi_208477776
Ik vond een vrije woensdagmiddag met kind zwaar wegen, dat is echt ons moment samen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:11:12 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208477828
Ik vind de vrije woensdagmiddag ook heel fijn. Het breekt de week, er is ruimte om wat te ondernemen, langere speelafspraken. Ik probeer zelfs de clubjes buiten de woensdagmiddag te houden.
pi_208477900
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja, ik ben voor werk wel eens langer weg geweest, maar eigenlijk nooit alleen voor vakantie. Het was echt heel fijn! Volgende maand ben ik - wel werkgerelateerd - ook 2x van huis. Voel me wel een beetje bezwaard tegenover mijn lief, zo vlak achter elkaar :@. Ik heb al gezegd dat hij binnenkort ook maar een lang weekend de hort op moet.

Beterschap!! Hopelijk voel je je al beter na een nachtje slapen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208477947
Wij hadden tot vorig jaar 4x 8:30-14:45 en woensdag tot 12:30. Dit jaar is het 5x 8:30-14:00.

Nu is het ons laatste jaar, maar ik merk dat het wel wat rust geeft. Elke dag is soort van hetzelfde. Ochtend voornamelijk voor klassenwerk, middag vooral voor de groep overstijgende dingen en knutselen.
Vooral de woensdag, waarop de bovenbouw ook gym heeft, bleef er weinig dag over. naast wat korte instructies. Nu is er ruimte zat om ook nog wat te doen. Ze hebben niet meer uren, maar ze zijn wel functioneler. Het laatste stuk dag deden ze toch al niet zoveel meer, dan was het wel op. Dan kun je ze net zo goed naar huis sturen ;)

Ook qua spelen is het fijner. Ze kunnen nu die eerder korte middagen wat langer spelen en we hebben niet meer dat gemiep met sommige kinderen bij de lunch op woensdag (eentje wilde alleen wit brood, zonder pitjes en dat eten wij niet, gelukkig zit er af en toe eentje bij een too-good-too-go box, dus meestal was er wel iets in de vriezer)

(hier verder geen BSO, sport/muziek einde middag/avond dus we hoefden er thuis niks om te veranderen.
En buitenschoolse activiteiten zoals een eenmalige sportmiddag kun je de kinderen gerust eerder voor ophalen.
pi_208478038
Wij hebben een korte woensdag, maar omdat we beiden werken die dag, gingen de jongens naar de bso. Op woensdagmiddag doen ze altijd leuke dingen, een soort scoutingprogramma waar ze badges mee kunnen verdienen.

Sinds 1,5 jaar traint de oudste op woensdagmiddag en komt hij na school zelf naar huis. Tot die tijd zit hij dan te gamen of huiswerk te maken. Heerlijk in alle rust zonder zijn broertje ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:39:22 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208478304
Hier groep 1-2 ma, di, do tot 14:30, woensdag tot 12:30, vrijdag vrij.

Vanaf groep 3 komt de vrijdag erbij.

Ik vind: woensdagmiddag is een fijne middag voor zwemles/sport/muziekles/kinderfeestje/lekker naar de kinderboerderij/andere dingen die langer duren dan 1,5 uur zegmaar. En voor onze groep 1'er is het ook een fijne uitrustmiddag.
pi_208478505
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:55 schreef Sumppi het volgende:
Zijn er op woensdag buitenschoolse activiteiten waar een langere dag invloed op heeft? Sluit het dan nog aan?
Dit, ik zat vroeger op een school die een half uur later vrij was dan de rest van de omgeving waardoor we overal later binnen kwamen en voor zoiets als typcursus eerder uit de klas werden gehaald. Eigenlijk best onhandig, blij dat hier in het dorp de meeste scholen zijn overgegaan op hetzelfde continurooster.

Het verschil tussen vrij om 12:30 en dan nog moeten eten voordat ze naar een naschoolse activiteit gaan of vrij om 14:00 en niet meer hoeven eten vind ik niet zo heel groot.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 21-03-2023 13:28:45 ]
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:52:42 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208478569
Ik vind juist dat samen lunchen zo gezellig op woensdagmiddag.

Meteen door naar de dierentuin/speeltuin/openluchtzwembad en dan daar lunchen. Of een pannenkoekenlunch met vriendjes en vriendinnetjes.
pi_208478792
Bedankt voor jullie ervaringen en overwegingen!

Het is vooral die woensdag inderdaad waar ik over na zit te denken. Ik ben dan vrij, voor de komende 2 jaar zou dat kunnen betekenen dat ik met een gelijk rooster wat meer tijd heb voor de jongste. Maar die zit over 2 jaar ook op school en dan is het misschien juist gezelliger om een langere middag samen te hebben met z'n allen.
pi_208478837
Ik vind de vrije woensdagmiddag ook fijn. De meeste ouders nemen bewust die woensdag (deels) vrij, wat afspreken veel makkelijker maakt, net als het vieren van een kinderfeestje of even iets gaan doen. En dat het de andere dagen wat langer maakt (en daardoor goedkoper met BSO, er vanuitgaande dat je op woensdag geen BSO zou afnemen) is mooi meegenomen.

Maar mocht je problemen hebben met BSO uren krijgen of op je werk juist een drukke dag hebben op woensdag, dan heeft vijf gelijke dagen de voorkeur.
pi_208478868
Mijn dochters mogen spelen op de korte schooldagen, dat zijn hier de woensdag en de vrijdag. Dan kunnen ze net wat langer spelen en het zorgt voor een duidelijk ritme en afwisseling van spelen en rust. Daarnaast is de woensdagmiddag hier vaak broodnodig om even bij te tanken en is vooral de oudste altijd heel opgelucht als het een korte schooldag is. Ik ben dus blij met de korte dag woensdag (en vrijdag) op school!
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 13:21:25 #281
382129 crew  Donna
pi_208478897
Hier is het alle dagen gelijk van 8:30 tot 14:15. Behalve de groepen 1tm3, die zijn op vrijdag om 12 uur uit.

Elke school in het dorp heeft het zo, dus geen gedoe met evt zwemles, clubjes en muziekles enzo. Dat is allemaal op elkaar ingespeeld.
Het was mij ook prima geweest om de woensdagmiddag vrij te hebben, maar voor de kleuters is het denk ik wel fijn dat er iig 1 middag vrij is om even tot rust te komen.
pi_208479104
Woensdag is mijn vrije dag, ik vind het fijn dat ze dan vrij zijn en ze echt de tijd hebben. B en Juul kijken ook altijd wel uit naar de woensdag. Maar ze zijn natuurlijk de rest van de week pas om 15 uur uit zonder continurooster dus de woensdag is een flink kortere schooldag voor ze.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 14:39:55 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_208479767
De kinderen raken overal wel aan gewend, dus ik zou vooral kiezen wat voor jou fijn is :)

Hier continurooster en die vrije woensdagochtend zonder iemand om me heen is goddelijk ;)
pi_208479892
Juul is trouwens ook op vrijdagmiddag vrij, B niet, vanaf groep 5 is dat. Je ziet nu ook dat 9 van de 10 kinderfeestjes in B zijn klas op zaterdag zijn. Voorheen waren die vaak op vrijdagmiddag.

Maar goed, hier dus nog steeds geen nieuws over een eventueel ander rooster en stemmen op de mogelijkheden. Geen idee of ze dat op gaan laten pakken door een tijdelijke, interim directeur.
pi_208479947
Hier was het van 8.30 tot 15.00 uur en de vrijdag tot 12.15. Vond dat altijd heel fijn want voelde als een lang weekend O+
Maar vooral doen wat het beste past in jouw situatie en waar jij je het fijnst bij voelt.
If they say
pi_208480062
Overigens 'moest' verloofde vorig jaar over op andere werkdagen en was ze niet meer vrij op woensdag. Ik kon gelukkig mijn vrije vrijdag probleemloos omzetten naar een vrije woensdag, maar ik weet niet of wisselen van werkdagen in de toekomst een issue kan zijn Aure. Dat zou je wel in je overweging mee kunnen nemen.

Hebben jullie kinderen ook lentekriebels deze week op school?
B kwam gisteren heel verdrietig en stilletjes thuis uit school.
SPOILER
pi_208480217
Ach @exode ;(
Een optie is om met hem te praten en zeggen dat hij altijd bij jullie terecht kan als hij wil?
En misschien zelfs hem vertellen dat jij verdrietig bent wat er toen gebeurd is. Maar laat hem sowieso merken dat hij er over kán praten.

SPOILER
If they say
pi_208481119
Goede Mush.
We hebben ook gezegd dat hij niet hoeft te praten, maar dat het wel kan opluchten en dat wij er altijd zijn en dat hij met alles bij ons terecht kan.

Ook dat we het zo moedig vinden dat hij het in de klas heeft verteld. Dat over dingen kan praten kan helpen.

Maar ik had dus echt niet door dat hij er nu nog mee bezig was. Wellicht in the heat of the moment vanwege het onderwerp in de klas. Even de komende dagen proberen te peilen misschien.
pi_208481653
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:17 schreef exode het volgende:
Goede Mush.
We hebben ook gezegd dat hij niet hoeft te praten, maar dat het wel kan opluchten en dat wij er altijd zijn en dat hij met alles bij ons terecht kan.

Ook dat we het zo moedig vinden dat hij het in de klas heeft verteld. Dat over dingen kan praten kan helpen.

Maar ik had dus echt niet door dat hij er nu nog mee bezig was. Wellicht in the heat of the moment vanwege het onderwerp in de klas. Even de komende dagen proberen te peilen misschien.
Goed om vinger aan de pols te houden komende tijd, en daarna O+
Met een meidenkwartet
  dinsdag 21 maart 2023 @ 16:54:39 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208481711
Soneal heeft ma, di, do, vr 08.30 - 14.30
Wo 08.30 - 12.30

Kleinzoon in groep 1 heeft ma, di, do 08.30 - 14.30
Vr 08.30 - 12.00 en woensdag vrij.
Geen idee wanneer dat laatste verandert maar ik vind het voor een groep 1 wel ideaal.

Verschillende scholen overigens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208483775
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:17 schreef exode het volgende:
Goede Mush.

Dan hebben jullie het zeker al goed aangepakt en weet hij dat hij bij jullie terecht kan. Voel je alsjeblieft niet schuldig, als jij eerder niets aan hem gemerkt hebt, was er ook niets. Dit is een trigger geweest en blijkt hij er dus nog steeds mee te zitten. Daar kan jij niets aan doen, hij wist het zelf waarschijnlijk niet eens. Het kan dus zo weer naar boven komen en dan weet hij, hij kan bij jullie terecht.
Wat je wel kan doen, is voorzichtig bij hem peilen of hij er open voor staat om er over te praten. Dat kan bijvoorbeeld ook als er zo`n onderwerp op tv is, zeggen dat je het verdrietig vindt wat daar is gebeurd en dat je je ook verdrietig voelt wat hem is overkomen.
Wat leven we soms ook in een kutwereld ;( Sterkte voor jullie :*
If they say
pi_208484530
Hier is jongste nu ook ziek. Zo zielig dat overgeven bij een jong kind. En ook ineens vanuit het niets. Raar virus.
pi_208485268
Vanuit de andere kant gezien, in hoeverre denk je dat er over praten hem had kunnen helpen Exode? Hij heeft het verteld en nadat het op school ter sprake komt heeft hij er daar ook over verteld. Dat lijkt me alleen maar een heel goed teken eigenlijk, dat hij er ook op school over durft te praten. Als het hem echt nog heel hoog zou zitten zou hij dat niet gedaan hebben denk ik.

Ik heb zelf ook een dergelijke ervaring gehad als kind, die nog wat verder ging, maar ik heb nadat ik het aan mijn ouders verteld heb nooit de behoefte gehad om er vaker over te praten. Ik weet dat ik dat wel had gekund als ik die behoefte wel had en dat was voor mij voldoende. Maar ik denk dat als zoiets in de klas ter sprake zou zijn gekomen ik daar het wel zou hebben gedeeld, en daar ook van slag zou zijn geraakt. Misschien nog niets eens vanwege mijn ervaring, maar vanwege de reactie daarop van anderen. Maar dat betekent niet dat ik er in het dagelijks leven nog echt mee zat. Ik denk dat voor mij er vaker over praten er juist een issue van gemaakt zou hebben. Ik heb ook geen spijt van mijn handelen na het gebeuren, dat speelt hierbij ook zeker mee. Als ik het zo lees heeft B ook goed gehandeld op dat moment (naar huis gaan), dus wellicht staat hij er op een zelfde manier in. Maar er niet mee bezig zijn betekent niet dat je het bent vergeten.
pi_208486434
Dank je wel FF, hier heb ik veel aan. :)
pi_208486444
Exode knuf voor B. Ik denk dat jullie zeker goed gehandeld hebben een B ook.
  FOK!fotograaf woensdag 22 maart 2023 @ 09:07:28 #296
148247 taxibabe
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:01:35 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_208490867
quote:
Ja ik weet het! Er is hem wel aangeraden om afstand te doen van zijn zetel. Overigens kan ik me niet heel erg vinden in de "NH en BBB lijken op elkaar'. Sta daar toch wel wat anders in ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf woensdag 22 maart 2023 @ 10:07:57 #298
148247 taxibabe
pi_208490971
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja ik weet het! Er is hem wel aangeraden om afstand te doen van zijn zetel. Overigens kan ik me niet heel erg vinden in de "NH en BBB lijken op elkaar'. Sta daar toch wel wat anders in ;)
Ik denk dat dat een conclusie van de Tubantia, want hij is het eens met NH en BBB, dus vind de Tubantia dat ze op elkaar lijken.
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:13:24 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_208491027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:07 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ik denk dat dat een conclusie van de Tubantia, want hij is het eens met NH en BBB, dus vind de Tubantia dat ze op elkaar lijken.
Dat is wel hoe ze bij de Tub denken inderdaad :D Heb vaak genoeg naast hun verslaggever gezeten en dat ik dan de volgende dag het verslag van de raad las en dacht "huh, zo heb ik dit allemaal niet meegekregen :o "

Maarja, ik blijf duimen dus. Wel heel tof van de eerste persoon die besproken wordt. Die heb ik zijn eerste stappen in de gemeenteraad zien zetten en is ook de persoon geweest die mij overgehaald heeft om mee te doen met de verkiezingen. Ik hield dat altijd af, maar ben blij dat ik naar hem geluisterd heb.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf woensdag 22 maart 2023 @ 11:02:35 #300
148247 taxibabe
pi_208491634
Ja bij de Tubantia moet je geluk hebben met de verslaggevers, ik heb ook wel eens interviews gehad waarbij het in het artikel er anders uitkwam.
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:23:12 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_208491933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:02 schreef taxibabe het volgende:
Ja bij de Tubantia moet je geluk hebben met de verslaggevers, ik heb ook wel eens interviews gehad waarbij het in het artikel er anders uitkwam.
Redelijk standaard inderdaad. En een van de goede verslaggevers is nu richting Oost gegaan :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')