Je hebt een DM met linkje naar de downloadquote:
Bedankt voor de moeite, ik ga er morgen naar kijken!quote:Op woensdag 15 maart 2023 17:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
Je hebt een DM met linkje naar de download
Zodan.. ze zijn heel wat van plan dan!quote:Op woensdag 15 maart 2023 17:50 schreef FlyingFish het volgende:
Er komt net een mail binnen van school, voor Koningsdag zoeken ze 35 ouders om te helpenen dat is nog exclusief OR-leden want die hebben (deels) al een andere taak.
Dat geeft een mooi doel!quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:06 schreef Vicky het volgende:
Mijn meiden zijn bezig met een plan uitwerken.. 3 dagen Disney met vriend van A en een vriendin. Dus met z'n 4-en. T heeft zelfs een folderwijk genomen om de reis te kunnen betalen.
dat gaat wel lukkenquote:Op woensdag 15 maart 2023 18:12 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat geeft een mooi doel!
(Wel een oefening in loslaten voor jullie, denk ik)
Met de Thalys is ook minder spannend dan zelf rijden. Dat is alleen zorgen dat je een plekje gereserveerd hebt en instappen (afhankelijk van wat je opstapt misschien nog een keer over stappen).quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat gaat wel lukkenHet is niet de eerste keer dat ze zonder ons ergens naartoe gaan.. wel de eerst keer zonder een oudere volwassene. de vriend van A is 19, vriendin is 18, A wordt 18 als ze in Disney zijn, T is tegen die tijd 14. Plus ze zullen niet in 7 sloten tegelijk lopen.
ook niet de eerste keer Disney. wel de eerste keer met de Thalys
A mag nog niet rijden in het buitenland, haar vriend heeft zijn rijbewijs nog niet.
Bedankt voor de uitleg ook over dat je niet weet wat er achter de voordeur speelt. Nog nooit bij stilgestaan eigenlijk, maar nu is het me een stuk duidelijkerquote:Op woensdag 15 maart 2023 15:18 schreef FlyingFish het volgende:
Nijna, in principe mogen kleine kinderen mee een stemhokje in, maar zodra ze oud genoeg zijn om na te kunnen vertellen wat jij hebt gestemd (kunnen lezen dus ongeveer) in principe niet meer. Op zich dus wel terecht dat ze op een gegeven moment niet meer mee het hokje in mochten. Een dichtgevouwen stembiljet er in gooien mag dan weer wel, want daaraan is niet te zien wat je gestemd hebt.
Doe het nou maar; je krijgt er spijt van als je niet gaat.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:53 schreef Vanyel het volgende:
Wil iemand nog even voor mij gaan stemmen? Zo geen zin om de deur uit te gaan.
Oh dat wist ik niet, dat de telling openbaar is. Misschien dat ik tijdens de volgende verkiezingen dan even met kind(eren) ga kijken.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:34 schreef FlyingFish het volgende:
Mocht je trouwens je kinderen echt wat van het stemmen mee willen geven, de telling vanavond is gewoon openbaar. Vanaf 21:00 sluiten de stembussen (om gelijk weer open gemaakt te worden) en dan wordt alles uitgevouwen en gesorteerd. Goed om een keer te zien (en na 5 minuten weer weg te kunnen).
Ja mam.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Doe het nou maar; je krijgt er spijt van als je niet gaat.
#ouderlijkadvies
Sorry, maar ik blijf het BS vinden dat ik een 8-jarige niet mee zou mogen nemen stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:56 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Zelfs met reden mag dat niet, die stembureau-leden hebben hun werk dus niet gedaan. Ook bijv. een blinde mag niet door een bekende geholpen worden. Als een persoon echt assistentie nodig heeft mag alleen een stembureaulid helpen, anders moet er een volmacht ingevuld worden (en mag de persoon die hulp nodig heeft dus zelf niet meer stemmen). Staat gewoon in de kieswet.
En uitleg geven over het stemproces kan ook prima zonder het kind mee te nemen het stemhokje in. Het stembureau in mag wel altijd. Als een ouder onderdrukt wordt thuis is een kind van 10 al prima in staat om te zeggen tegen de andere ouder wat er gestemd is. Je weet niet wat zich achter de voordeur afspeelt.
Vind ik ook. Nog even daargelaten het wel erg jaren '30 van de vorige eeuw is om te denken dat een kind ervoor kan zorgen dat echtlieden elkaar de tent uitvechten omdat ze een verschillende politieke voorkeur hebbenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry, maar ik blijf het BS vinden dat ik een 8-jarige niet mee zou mogen nemen stemmen.
Het is echt bizar.
Ja, maar het gekke is dat het pas de laatste decennia een issue is volgens mij. Ik ging altijd mee stemmen en wist ook precies waar mijn ouders op stemden. Of het stond vroeger niet in de kieswet of er kraaide toen geen haan naar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:48 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Vind ik ook. Nog even daargelaten het wel erg jaren '30 van de vorige eeuw is om te denken dat een kind ervoor kan zorgen dat echtlieden elkaar de tent uitvechten omdat ze een verschillende politieke voorkeur hebben
Mwoah er is een aantal partijen waar ik toch best even een discussie over zou aangaan met mijn geliefde.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:48 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Vind ik ook. Nog even daargelaten het wel erg jaren '30 van de vorige eeuw is om te denken dat een kind ervoor kan zorgen dat echtlieden elkaar de tent uitvechten omdat ze een verschillende politieke voorkeur hebben
Grappig. Voor welke provincie?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef Hupje het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik ooit met mijn vader bij de stemcomputer heb gestaan.
Kind was dit keer niet mee, hij was spelen en dat tijdstip kwam mij goed uit om te stemmen.
Mijn stem is trouwens geteld bij de exit poll vandaagNooit over nagedacht hoe dat werkte
Gewoon snel bij elkaar geraapt. Net als met de LPF in 2002 en FvD de vorige keer. Dus straks blijkt dat er veel te veel onenigheid is/ontstaat binnen de afdelingen van BBB en dat ze eigenlijk helemaal niet kunnen besturen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:00 schreef exode het volgende:
Die BBB joh....niet normaal. Benieuwd waar ze mensen vandaag gaan halen.
Ja, dat is wel zonde, ja.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef amaranta het volgende:
Mijn man had vandaag de lancering van een app, en zou rond 19:30 thuis zijn.
Ik dacht mooi, ga ik daarna naar het stembureau.
Ik zat aan tafel te studeren.
En ineens was het 21:10 toen hij thuis kwam.
Ik heb de tijd niet meer in de gaten gehad.
Nou mocht ik enkel stemmen op de waterschappen… maar toch. Zonde.
Romantisch. Nu ben je echt soulmatesquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:21 schreef livelink het volgende:
Mijn man en ik hebben overigens voor het allereerst op hetzelfde gestemd. Moesten we wel zo'n 25 jaar voor naar elkaar toegroeien
Ja, nu worden we eng. Moeten nu misschien ook maar bijpassende jassen en fietsen en zo kopen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Romantisch. Nu ben je echt soulmates
Dat lijkt mij een logische vervolgstap.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, nu worden we eng. Moeten nu misschien ook maar bijpassende jassen en fietsen en zo kopen.
Ik heb dezelfde glazen bol denk ik…quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Gewoon snel bij elkaar geraapt. Net als met de LPF in 2002 en FvD de vorige keer. Dus straks blijkt dat er veel te veel onenigheid is/ontstaat binnen de afdelingen van BBB en dat ze eigenlijk helemaal niet kunnen besturen.
(Voor zover ik in mijn glazen bol zie)
Hij was om 3 uur vannacht thuisquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn man is nu aan het tellen, vlak voor 21 uur stond er nog een rij buiten.
Was gister ook bij RTL4, dat BBB bewust niet met de gemeenteraadsverkiezingen hebben meegedaan om zich op deze te focussen. Én dat ze veel mensen hebben klaargestoomd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 07:29 schreef Troel het volgende:
Het verhaal wat Caroline van der Plas schetste over hoe ze gegroeid zijn en dat er dus niet maar zo maar mensen op de lijst staan, is wel het verhaal wat ik de afgelopen jaren heb meegekregen (er zitten goede kennissen van mij bij de BBB).
Hier deed de BBB het erg goed. Zo goed, dat er zelfs een plekje voor mij op het pluche gloort hier in het dorp omdat een van de raadsleden mogelijk doorschuift.
Stiekem hoop ik dat inmiddels wel. Had mijzelf op plek 8 laten zetten (iets met gebrek aan zelfvertrouwen) en kwam 7 stemmen te kort voor een voorkeurszetel. Maar had in mijn eentje meer stemmen dan een paar andere mensen samen, dus zou het wel fijn vinden om nu dat plekje te krijgen!quote:Op donderdag 16 maart 2023 07:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Was gister ook bij RTL4, dat BBB bewust niet met de gemeenteraadsverkiezingen hebben meegedaan om zich op deze te focussen. Én dat ze veel mensen hebben klaargestoomd.
Maar, dat denk ik nu, er zijn ook heel veel proteststemmen geweest. Ze moet het dus wel echt gaan waarmaken.
Dus je gaat de politiek in?
Dat is ook wat het is, een imago. Ze is geen boerenvrouw, maar journalist.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:29 schreef Leandra het volgende:
Ze zullen zich nu echt moeten gaan bewijzen, maar we gaan het zien.
Ik denk dat Caroline mee heeft dat ze vooral gewoon is, geen gepolijste politica die nooit wat anders heeft willen doen, geen gladde jongen, gewoon een wat oudere vrouw met overgewicht die lijkt te begrijpen wat het probleem (voor een bepaalde groep) is.
Dat daar een reclamebureau achter zit merk je iig niet aan haar, in principe is ze niet glad genoeg als verkoopster, ze lijkt vooral de moeder/boerenvrouw waar je altijd terecht kunt, en dat is in de huidige politiek een prima imago.
Dat ze geen boerenvrouw is doet daar weinig aan af.
Kijk en daar verschillen we van mening. Boer kan NAAST een andere baan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook wat het is, een imago. Ze is geen boerenvrouw, maar journalist.
Van der Plas werd in 1967 geboren in het Noord-Brabantse Cuijk. Haar vader was werkzaam als sportjournalist en haar Ierse moeder als politicus, namens het CDA in Deventer. Ze werd katholiek opgevoed, maar gaat sinds haar tienerjaren niet meer naar de kerk.[2] Van der Plas maakte in 1986 haar HAVO af, waarna zij aan de slag ging als journalist.[3] Ze was onder meer werkzaam voor uitgever Reed Business, waar ze schreef voor een blad over de vleesindustrie. Ze was chef-redacteur van Pig Business en Pluimveeweb bij Agrio Uitgeverij.[4] Ook werkte ze als communicatiemedewerker voor onder meer LTO Noord en de Nederlandse Bond van Varkenshouders.[5] Ze was lid van het CDA, maar verliet de partij na de Provinciale Statenverkiezingen 2019, met als kritiek de verminderde steun voor de agrarische sector binnen het CDA.
Idd, maar ze weet buiten de boeren ook de gewone man aan te trekken, waarschijnlijk omdat ze vooral gewoon is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook wat het is, een imago. Ze is geen boerenvrouw, maar journalist.
Van der Plas werd in 1967 geboren in het Noord-Brabantse Cuijk. Haar vader was werkzaam als sportjournalist en haar Ierse moeder als politicus, namens het CDA in Deventer. Ze werd katholiek opgevoed, maar gaat sinds haar tienerjaren niet meer naar de kerk.[2] Van der Plas maakte in 1986 haar HAVO af, waarna zij aan de slag ging als journalist.[3] Ze was onder meer werkzaam voor uitgever Reed Business, waar ze schreef voor een blad over de vleesindustrie. Ze was chef-redacteur van Pig Business en Pluimveeweb bij Agrio Uitgeverij.[4] Ook werkte ze als communicatiemedewerker voor onder meer LTO Noord en de Nederlandse Bond van Varkenshouders.[5] Ze was lid van het CDA, maar verliet de partij na de Provinciale Statenverkiezingen 2019, met als kritiek de verminderde steun voor de agrarische sector binnen het CDA.
Volgens mij gaat het er niet om of dat kan, maar of ze boerin is of wasquote:Op donderdag 16 maart 2023 08:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Kijk en daar verschillen we van mening. Boer kan NAAST een andere baan.
Ja, maar boer is niet alleen het runnen van een boerenbedrijf.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er niet om of dat kan, maar of ze boerin is of was
Oh, ze is zeker goed neergezet, maar ze is niet zelf die gladde verkoper.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:48 schreef exode het volgende:
Ik zie Caroline juist wel als een enorm goed neergezet marketing 'product'.
Ben wel enorm blij dat ze vooral veel stemmen van FvD lijkt te hebben afgepakt.
En nu mag BBB laten zien dat ze zich goed hebben voorbereid, als je zoveel stemmen pakt verdien je het om te laten zien of het je waar kan maken.
Als ik de standpunten zo lees, denk ik dat ze aardig dicht bij de reeds gevestigde partijen in de buurt komen.
eh.... wat is jouw definitie dan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar boer is niet alleen het runnen van een boerenbedrijf.
Uhm, jawel? Ook volgens de Van Dale. Wat moet ‘boer’ anders zijn dan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ze is juist wel zelf die gladde verkoper, maar in een handig vermomming van zogenaamd eenvoudige boerenvrouw.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ze is zeker goed neergezet, maar ze is niet zelf die gladde verkoper.
Het is geen glanzende Pink Lady in het fruitschap van de AH maar meer het Biologische Buitenbeentje.
Alleen jammer dat ze niet werkelijk (voor) biologisch is.
Met de juiste marketing kan AH de Biologische Buitenbeentjes ook wel aantrekkelijk maken, helaas doen ze dat niet.
Maar dat is puur uiterlijk, of niet?quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ze is zeker goed neergezet, maar ze is niet zelf die gladde verkoper.
Het is geen glanzende Pink Lady in het fruitschap van de AH maar meer het Biologische Buitenbeentje.
Alleen jammer dat ze niet werkelijk (voor) biologisch is.
Met de juiste marketing kan AH de Biologische Buitenbeentjes ook wel aantrekkelijk maken, helaas doen ze dat niet.
Ga voor je duimenquote:Op donderdag 16 maart 2023 08:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik dat inmiddels wel. Had mijzelf op plek 8 laten zetten (iets met gebrek aan zelfvertrouwen) en kwam 7 stemmen te kort voor een voorkeurszetel. Maar had in mijn eentje meer stemmen dan een paar andere mensen samen, dus zou het wel fijn vinden om nu dat plekje te krijgen!
Dat. Samen met een flinke bak geld achter je krijg je dus dit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:56 schreef trui het volgende:
Ik vind haar een typische populist. Zoveel mogelijk inspelen op de onvrede onder de mensen, zonder over echte oplossingen na te denken. Ik ben altijd weer verbaasd dat zoveel mensen daar intuinen.
Precies dit! Di is zo vakkundig uitgedacht en neergezet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:54 schreef trui het volgende:
[..]
Ze is juist wel zelf die gladde verkoper, maar in een handig vermomming van zogenaamd eenvoudige boerenvrouw.
En ik maar steeds horen dat boer geen baan is, maar je leven en je identiteit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Op zichzelf snap ik wel dat mensen denken een proteststem uit te moeten brengen. Laten we wel zijn: de gevestigde partijen hebben inmiddels een enorme afstand tot iedereen buiten hun eigen echte, vaste achterban. Er heerst een ontzettend gebrek aan vertrouwen in de politiek en ze zijn niet in staat dat weg te nemen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:57 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dat. Samen met een flinke bak geld achter je krijg je dus dit.
Over een paar jaar zal ook BBB ingeruild worden voor een nieuwe partij.
Hun succes is te danken aan mensen die een proteststem hebben uitgebracht zonder verder te kijken dan hun neus lang is.
Nah, ik denk dat ze zo is, maar het past prima bij het doel dat ze nastreven.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:55 schreef exode het volgende:
[..]
Maar dat is puur uiterlijk, of niet?
Ik vind haar juist op haar manier wel glad, ze heeft een imago, die zorgvuldig gekozen is.
Daar gaat het toch helemaal niet om?quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit, de gevestigde partijen moeten echt eens nadenken over deze uitslag.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zichzelf snap ik wel dat mensen denken een proteststem uit te moeten brengen. Laten we wel zijn: de gevestigde partijen hebben inmiddels een enorme afstand tot iedereen buiten hun eigen echte, vaste achterban. Er heerst een ontzettend gebrek aan vertrouwen in de politiek en ze zijn niet in staat dat weg te nemen.
Maar ik heb 'de proteststem' nooit zo goed begrepen. Naar mijn mening stem je op datgene wat het dichtste bij je staat, niet op dat wat het verste staat van de huidige situatie waar je het niet mee eens bent.
Staat een mooie post over op Instagram van de Correspondentquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:12 schreef LeSage het volgende:
Ik denk dat de BBB de zoveelste ‘hype’ partij is, die het dadelijk toch niet voor elkaar gaan krijgen om de boel rustig te houden binnen de partij. En dan stort het sprookje over een paar jaar weer in. Zo zie je het de afgelopen jaren wel vaker.
Of het blijkt dat hun standpunten niet houdbaar zijn, ‘verraden’ dan hun achterban en verliezen de volgende verkiezingen.
Nu zal de BBB waarschijnlijk hun standpunt wat betreft boeren niet omgooien, maar wat ze willen zal ook echt niet allemaal ingewilligd gaan worden.
Sympathie hebben voor boeren maakt je geen boer, ze veevoer verkopen ook niet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind hoe ze in de TK stemt ook niet zo knuffelig, maar ze laat zich horen op issues waar mensen (terecht) boos over zijn, ook bij het toeslagenschandaal is ze er gewoon altijd in de kamer, en er zijn en kritisch zijn is dan al genoeg om je voor die groep aantrekkelijk te maken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:19 schreef exode het volgende:
Ik ben sceptisch maar laat me graag verrassen.
Ik vind het hele verhaal van Remarkable en BBB op zijn minst opmerkelijk.
En na het opduiken van haar oude tweets die allesbehalve sympathiek zijn, nou ja, ik denk dat ze niet zo aardige knuffelbeer is als veel mensen denken.
Maar goed, wie dan?
Ze stemt erg met rechts mee, dat is wel verontrustend wat mij betreft.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind hoe ze in de TK stemt ook niet zo knuffelig, maar ze laat zich horen op issues waar mensen (terecht) boos over zijn, ook bij het toeslagenschandaal is ze er gewoon altijd in de kamer, en er zijn en kritisch zijn is dan al genoeg om je voor die groep aantrekkelijk te maken.
Kritisch zijn op het toeslagenschandaal is simpel zat, dat is eigenlijk ieder weldenkend mens, dus dan hoef je er verder alleen maar iedere keer te zijn om punten te scoren, en dat heeft ze gedaan.
Ugh, dat is wel echt shit zeg! Nou heb ik er zelf geen enorme kennis van, maar afschot is volgens mij niet iets wat enorm veranderd door bijvoorbeeld zonnepanelen. Immers ligt je dak wel of niet op afschot, dat ligt aan de constructie eronder, niet aan het dakleer lijkt me.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:26 schreef exode het volgende:
Oh en het dakverhaal gaat hier gewoon nog door hoor. Verloofde is gisteren samen met de buurman het dak op geklommen. Het lijkt er sterk op dat het dak niet afloopt naar de regenpijpen en dus van het huis af, maar naar het huis/het schuine dak toe.
Het is alleen de vraag, was dat al zo, of hebben de zonnepanelen dat veroorzaakt/verergerd? 1,5 jaar geleden is nieuwe dakbedekking op het dak gegaan en 1 jaar geleden de zonnepanelen. Ik weet nog wel dat de zonnepanelen man zei 'er blijft wat water op je dak staan.'
Toen ik dat tegen de buurman zei gisteren, werd hij nogal giftig. Het was niet waar etc etc etc.
Het is 1 grote opbouw met onze buren, dus het is ook 1 groot dak. Bij ons blijft een soort vijver staan, bij hun loopt het wel weg. Het gaat dus alleen bij ons fout. Dat zou dus zo heel makkelijk door de zonnepanelen kunnen komen, maar er is geen 'kuil' maar letterlijk afloop de verkeerde kant op.
Zwager komt vandaag of morgen ook even kijken, het zonnepanelen bedrijven neemt niet op en belt niet terug. Kortom ik ben vrij geirriteerd want dit gaat sowieso weer geld kosten en misschien wel heul veul.
Ja, geen idee, ik hoop vooral dat het dak niet is gezakt door de zonnepanelen, dan moet er wel meer gebeuren dat de dakbedekking.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ugh, dat is wel echt shit zeg! Nou heb ik er zelf geen enorme kennis van, maar afschot is volgens mij niet iets wat enorm veranderd door bijvoorbeeld zonnepanelen. Immers ligt je dak wel of niet op afschot, dat ligt aan de constructie eronder, niet aan het dakleer lijkt me.
Mwah, volgens mij valt dat ook mee, het barst hier op het platteland van de boeren die de schuren vol hebben liggen met zonnepanelen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:30 schreef exode het volgende:
[..]
Ze stemt erg met rechts mee, dat is wel verontrustend wat mij betreft.
Grappige is dat ze wel enorm voor groene energie lijkt te zijn, voor energiereductie, voor zonnepanelen op daken, ik denk dat veel van haar stemmers anders denken.
Ik heb het niet over of boeren groen denken, ik heb het over stemmers die tegen het stikstofbeleid zijn, die weigeren hun diesel auto op te geven etc.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij valt dat ook mee, het barst hier op het platteland van de boeren die de schuren vol hebben liggen met zonnepanelen.
Ach joh, die diesel auto geven ze vanzelf op zodra diesel duurder is dan benzine, zeker als het een eigen auto is en ze dus ook zelf de wegenbelasting moeten betalen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:43 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb het niet over of boeren groen denken, ik heb het over stemmers die tegen het stikstofbeleid zijn, die weigeren hun diesel auto op te geven etc.
Die het hebben over klimaathysterie en zonnepanelen belachelijk vinden. Die lijken elkaar te vinden in rechts stemmen en hoe vriendelijk we Caroline ook vinden, ze is rechts, daar is ze ook open over.
Vooral vanuit mijn verleden als masseur. Dus niet persoonlijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:57 schreef miss_sly het volgende:
Even iets heel anders: iemand heir bekend met fibromyalgie?
Kun je met massage verlichting bieden?quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:58 schreef exode het volgende:
[..]
Vooral vanuit mijn verleden als masseur. Dus niet persoonlijk.
Ja, maar nu ik weet dat ik lipoedeem heb denk ik dat mijn diagnose van 20 jaar geleden een foutdiagnose was, de drukpunten voor een fibromyalgie diagnose zitten voor een groot deel in lipoedeemgebied, dus geen wonder dat dat zeer deed.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:57 schreef miss_sly het volgende:
Ja, ik helaas! Er is ook een topic voor.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:57 schreef miss_sly het volgende:
Ja, dat had ik gezien, maar dat is niet heel actief. En het gaat bij mij niet om mezelf, maar mijn moeder. Ik ben even wat info aan het verzamelen voor haar. Ze heeft de laatste tijd heel veel pijn en de huisarts zegt dat ze vanwege de hormoontherapie geen verhoging van de ontstekingsremmers mag. Maar volgens mij is ze nooit bij een specialist geweest ervoor, alleen bij de huisarts en heeft hij het gediagnosticeerd. Ik vroeg me af of ze naar een specialist kan/moet om verder onderzoek te doen en misschien wel betere ondersteuning/hulp te krijgen. Ze wordt nu heel ernstig gehinderd in haar dagelijks leven en overweegt dan maar met de hormoontherapie te stoppen, omdat dat preventief is en niet iets voor nu.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:05 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ja, ik helaas! Er is ook een topic voor.
Volgens mijn bescheiden mening wel, maar wel als iemand er kennis van heeft. Een harde massage is nogal een afrader. Ik had meerdere clienten die het hadden en er baat bij hadden. Ze kwamen wel elke 3 weken, 1 keer doet denk ik niet zoveel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je met massage verlichting bieden?
Yes, helaas.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:57 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:56 schreef miss_sly het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ie-met-bbb~ad8cee57/
2030 moet van tafel en al uiterste optie verplicht onteigenen van boeren ook.
Ik zit niet bij BBBquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Caroline is nooit boerin geweest. Haar ouders waren het niet en zij zelf ook niet.
Grappig dat je wellicht in het pluche komtMag ik vragen wat je aantrekt in BBB?
quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:29 schreef Leandra het volgende:
Bij mij is de diagnose door de reumatoloog gesteld en ik ben pas ook met een nichtje meegeweest naar de reumatoloog omdat de huisarts een verdenking fibromyalgie had.
Die correct bleek, met wat andere zaken.
Dus eigenlijk is een verwijzing van de huisarts naar een reumatoloog stap 1, zou je denken?quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:16 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Yes, helaas.
Bij mij komt het in ''aanvallen'', dan word ik 's ochtends met pijn wakker en dat houdt dan gerust weken aan. Normaal heb ik zeurende pijn, maar functioneer ik wel.
Er zijn speciale revalidatietrajecten waar je moeder misschien baat bij zou kunnen hebben. Een diagnose en/of verwijzing van een reumatoloog is geen overbodige luxe.
Ik denk niet dat ze dat gaat doen. Van de andere kant: als ze inderdaad precies datgene niet meer kan wat haar leven kwaliteit geeft (tennissen en wandelen en haar huis mooi in orde houden) dan misschien toch wel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:41 schreef exode het volgende:
[..]
Volgens mijn bescheiden mening wel, maar wel als iemand er kennis van heeft. Een harde massage is nogal een afrader. Ik had meerdere clienten die het hadden en er baat bij hadden. Ze kwamen wel elke 3 weken, 1 keer doet denk ik niet zoveel.
Ik las ook al dat Kerolain het 'gelul' heeft genoemd dat er rechterlijke uitspraken en afspraken met Brussel liggen, want dat daar vast nog wel wat aan te sleutelen valt.quote:
O, dat heb ik verkeerd begrepen dan.quote:
Ja, de reumatoloog kan de officiële diagnose geven en haar daarna eventueel doorverwijzen voor een revalidatietraject.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dus eigenlijk is een verwijzing van de huisarts naar een reumatoloog stap 1, zou je denken?
[..]
Ik denk niet dat ze dat gaat doen. Van de andere kant: als ze inderdaad precies datgene niet meer kan wat haar leven kwaliteit geeft (tennissen en wandelen en haar huis mooi in orde houden) dan misschien toch wel.
Ik zal nog eens met haar in gesprek en vragen of ze uberhaupt al eens bij een reumatoloog is geweest.
Omdat er iemand vanuit de gemeenteraad wel op de lijst staat, heb ik kans dat ik die plek over mag nemen. Als hij gaat that is. Ik zit gewoon bij een lokale partij en heb zelf niets met BBB, maar heb genoeg meegekregen van vrienden die er wel bij zitten en ook op de lijst stonden en over hoe dat de afgelopen jaren gegaan is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat heb ik verkeerd begrepen dan.
maar word zon plek dan niet overgenomen door de volgende op de lijst uit de partij waar hij van was ipv door iemand van een andere partij?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Omdat er iemand vanuit de gemeenteraad wel op de lijst staat, heb ik kans dat ik die plek over mag nemen. Als hij gaat that is. Ik zit gewoon bij een lokale partij en heb zelf niets met BBB, maar heb genoeg meegekregen van vrienden die er wel bij zitten en ook op de lijst stonden en over hoe dat de afgelopen jaren gegaan is.
Klopt, maar hij zit in mijn partijquote:Op donderdag 16 maart 2023 14:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar word zon plek dan niet overgenomen door de volgende op de lijst uit de partij waar hij van was ipv door iemand van een andere partij?
I has it...quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:57 schreef miss_sly het volgende:
Komen daar jouw pijnklachten vandaan?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus nou ja, ik zit hier te balen en daardoor wil ik snoepen, maar dat mag niet. But still standing strong, een appel eten is bijna hetzelfde tenslotte![]()
Einde gezeik.
Ik heb uberhaupt geen idee wanneer het zou kunnen. Mijn zwager kan het uitvoeren, maar die zit ramvol.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:48 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is wel echt balen Exode. Is het een optie om het in de zomervakantie te laten doen, als jullie toch al weg zijn? Dan heb je iig geen gedoe met heen en weer reizen voor school en de meeste clubjes liggen dan ook plat.
Lilian heeft misschien minder 'echt gewerkt' dan haar vader, maar dat wil niet zeggen dat ze mijlenver van haar doelgroep af staat. Ze heeft bij de FNV 'gewoon' samen met zorgmedewerkers bezettingen gedaan en in de tijd van het afschaffen van Huishoudelijke zorg bij gemeenten, gemeentehuizen bezet, meegedraaid op afdelingen van verzorgingshuizen. Ze was de eerste cao-onderhandelaar die 'gewoon' medewerkers meenam naar de onderhandelingen met werkgevers (dat werd haar niet in dank afgenomen door werkgevers, en soms ook niet door de vakbonden). Nu is het bijna normaal dat er een afvaardiging van de werknemers meegaat naar de onderhandelingen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, maar ze weet buiten de boeren ook de gewone man aan te trekken, waarschijnlijk omdat ze vooral gewoon is.
Ik denk dat dat bijvoorbeeld bij de SP echt een probleem is, los van het nepotisme dat Lillian Marijnissen lijsttrekker is, staat ze ook gewoon mijlenver van haar doelgroep af en heeft ze nota bene politicologie gestudeerd en had ze nooit een ander doel dan politicus zijn, en dat doet het bij die achterban niet zo goed.
Wat de kracht van haar vader was (iemand die echt gewerkt had), is haar zwakte.
Aan de andere kant denk ik ook dat ze daar nog steeds zit omdat haar vader aan de touwtjes trekt.
Als vrouw in de politiek moet je nog steeds sympathiek zijn, ongeacht je prestaties of kennis, en dat zijn veel niet en dat kost stemmen, de "gewone" moeke die Caroline is, is simpelweg voor veel mensen aantrekkelijk.
Nou ik dus ookquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:27 schreef Morgane89 het volgende:
Ik vind het superknap van je om in deze omstandigheden een appel te eten in plaats van snoepen
Wat een pech!
Ja kans is groot.. ik ben echt krakkemikkig 🤣quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Komen daar jouw pijnklachten vandaan?
Fijn! Sowieso wel fijn toch? Als die bruggers kunnen koken? Onze oudste van 12 kookt wekelijks iig 1 keer, en soms vaker. Doet dan ook zelf de boodschappen. Ze heeft een aantal gerechten die ze kan koken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft helemaal zelf gekookt vandaag, mocht de keuken niet eens inRoerbaknoedels van Maggi, maar was lekker!
Keuken is nog heel, das fijn
Nog steeds goed bezig, hang in there!quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:30 schreef exode het volgende:
Ik ben een enorme stresseter, het is niet zo gek dat ik de afgelopen 3 jaar zoveel aangekomen ben.
Het was de grote reden dat ik pas met dit afvaltraject begon toen ik me echt goed genoeg voelde.
Morgen weer wegen en krachtmeting met mijn trainer, mijn broek zakt inmiddels van mijn kont zonder riem, dus go appels.
Echt wel, en hij vindt het nog leuk ookquote:Op donderdag 16 maart 2023 20:08 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Fijn! Sowieso wel fijn toch? Als die bruggers kunnen koken? Onze oudste van 12 kookt wekelijks iig 1 keer, en soms vaker. Doet dan ook zelf de boodschappen. Ze heeft een aantal gerechten die ze kan koken.
@:exode wat balen zeg... vindt het heel dapper dat je een appel eet..
Ja, ze zoekt zelf de recepten uit op lekker en simpel. Het is ook echt lekker wat ze kookt. Ik merk ook dat ze er handigheid in krijgt, het gaat sneller, heeft minder hulp nodig en laat de keuken ook steeds beter achter. Niet meer de ontplofte bom zeg maarquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Echt wel, en hij vindt het nog leuk ookBoodschappen bestellen we en dan ruimt hij ze op.
Tis hier meer uit nood dat hij nu kookt, al komt er van rust niet veel terecht met werk... Maar denk dat ik het er maar inhou, dat hij zo nu en dan kookt. Ze worden er niet slechter van![]()
Vindt jouw brugger koken ook leuk?
Leuk om te zien he, hoe ze groeien met koken. Eerst helpen ze mee en gaan steeds zelfstandiger werken tot echt alleen een gerecht makenquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:37 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ja, ze zoekt zelf de recepten uit op lekker en simpel. Het is ook echt lekker wat ze kookt. Ik merk ook dat ze er handigheid in krijgt, het gaat sneller, heeft minder hulp nodig en laat de keuken ook steeds beter achter. Niet meer de ontplofte bom zeg maar
Yep! Sjaak is ook jarig, net als de meiden van @Shopaholic1984 en de zoon van @Gevalletje .quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:29 schreef arvensis het volgende:
Vandaag is dé FOK!verjaardag toch?Gefeliciteerd met alle kindjes!
Ik weet alleen A. van @:Songeur nog zeker, maar zij zit niet meer op FOK!.
Mijn U. is vandaag ook 5 geworden![]()
![]()
Jullie ook gefeliciteerd met Sjaakquote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Yep! Sjaak is ook jarig, net als de meiden van @:shopaholic84 en de zoon van @:gevalletje .
Gefeliciteerd met U
Geen slecht idee. Toen oudste op dat kamp was geweest had hij nog dezelfde kleren aan als hij in vertrokken was, zelfs in de nacht niet uitgedaan. plus tandenborstels waren verboden op de paklijst.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:08 schreef Nijna het volgende:
@Deepfreeze, wasknijper voor op de neus mee?
Heerlijkquote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Geen slecht idee. Toen oudste op dat kamp was geweest had hij nog dezelfde kleren aan als hij in vertrokken was, zelfs in de nacht niet uitgedaan. plus tandenborstels waren verboden op de paklijst.
Die hadden ze niet in de oertijd natuurlijk!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:21 schreef Elleska het volgende:
Tandenborstels verboden? Wat is de gedachten daarachter?
Zeker hadden ze toen wel tandenborstels. Niet zoals wij die nu kennen maar dat is met kleding ook zo, mocht moderne kleding wel?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:28 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Die hadden ze niet in de oertijd natuurlijk!
Wellicht hebben ze zelf een tandenborstel gemaakt oid?
Afspraak maken en deze keer zelf afmelden met flauwe redenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Edit: solliciteren en voor de afspraak ziekmelden, nieuwe afspraak maken en niet op komen dagen en twee maanden later opnieuw solliciteren. Zal er maar niet op ingaan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zat ik ook te denken om zoiets te doen jaquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Afspraak maken en deze keer zelf afmelden met flauwe reden![]()
Maar ja. Dat kost wel meer moeite dan gewoon lekker negeren.
De opbouw waar het dak op ligt is van 1957quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:08 schreef Mushanga71 het volgende:
@:exode, das wel een opluchting dan en zonder veel problemen en hopelijk niet teveel kosten te fixen. Kan me wel voorstellen dat het niet goed voelt omdat de kinderen daar slapen. Maar, het dak ligt er al 100 jaar op, dan had je binnen toch zeker wel vochtplekken moeten zien als het werkelijk niet goed zou zijn, denk ik dan.
En mijn paar vrije uurtjes naar de ratsmodee. Zoon is over 5 kwartier alweer thuis![]()
Oké, iets minder dan 100 jaar dusquote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:16 schreef exode het volgende:
[..]
De opbouw waar het dak op ligt is van 1957
Maar inderdaad, de eerste indicatie is vocht bij het plafond, nou hadden we wel vocht in die kamers maar dat was van de gevels die nu ook gefixt zijn.
Maar, wie weet wat expert 2 weer zegt......
Ik herinner me een dak van ons oude huis. Daar hebben ze de oude dakbedekking eraf gehaald, daarop isolatieplaten met afschot (beetje schuin ipv plat). Dat kon net met de opstaande rand. Kost nog steeds wat, maar minder dan een heel nieuw dak.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:16 schreef exode het volgende:
[..]
De opbouw waar het dak op ligt is van 1957
Maar inderdaad, de eerste indicatie is vocht bij het plafond, nou hadden we wel vocht in die kamers maar dat was van de gevels die nu ook gefixt zijn.
Maar, wie weet wat expert 2 weer zegt......
Wie solliciteert, en waarop?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Oeh, dat ziet er leuk uit @:DeepfreezeMij lijkt het heel gaaf om te doen maar zoon...neh
![]()
@:arvensis gefeliciteerd met Uen @:MevrouwCactus gefeliciteerd met Sjaak
![]()
Dacht een paar uurtjes voor mezelf te hebben... Gedachte was leuk
Edit: solliciteren en voor de afspraak ziekmelden, nieuwe afspraak maken en niet op komen dagen en twee maanden later opnieuw solliciteren. Zal er maar niet op ingaan![]()
We hebben vacatures uitstaan maar als dit de werkwijze van dit figuur is, heb ik die liever niet op de werkvloerquote:
Geen ervaring. Heeft de gyn ook uitgelegd waarom de minipil? Ben wel benieuwd eigenlijk (niet dat ik het beter denk te weten hoor, begrijp me niet verkeerd).quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:44 schreef MaJo het volgende:
Weten jullie nog dat ik doorverwezen werd wegens mijn menstruatieklachten voor een spiraaltje? Ik dus doodzenuwachtig naar de gynaecoloog vandaag, word ik naar huis gestuurd met de minipil![]()
![]()
Iemand hier ervaring mee?
Ik mocht kiezen tussen de minipil of het spiraaltje. Minipil omdat deze alleen progesteron afgeeft, ik hoef geen anticonceptie omdat zwangerschap bij mij nauwelijks speelt (en gewenst als het toch mocht gebeuren) en ze denkt dat dit het beste helpt tegen mijn klachten. Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen ervaring. Heeft de gyn ook uitgelegd waarom de minipil? Ben wel benieuwd eigenlijk (niet dat ik het beter denk te weten hoor, begrijp me niet verkeerd).
Ik heb de minipil geslikt nadat Bubbles geboren was omdat ik borstvoeding gaf. Geloof dat je ook geen stopweek hebt daarmee? Voor mijzelf weinig verschil tov de andere pil die ik slikte maar hier was het eigenlijk ook puur voor de anticonceptie.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:44 schreef MaJo het volgende:
Weten jullie nog dat ik doorverwezen werd wegens mijn menstruatieklachten voor een spiraaltje? Ik dus doodzenuwachtig naar de gynaecoloog vandaag, word ik naar huis gestuurd met de minipil![]()
![]()
Het wordt inderdaad vooral voorgeschreven voor vrouwen die borstvoeding geven en geen stopweekquote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:40 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb de minipil geslikt nadat Bubbles geboren was omdat ik borstvoeding gaf. Geloof dat je ook geen stopweek hebt daarmee? Voor mijzelf weinig verschil tov de andere pil die ik slikte maar hier was het eigenlijk ook puur voor de anticonceptie.
Het komt inderdaad wat nauwer met innemen. Zelf slik ik elke avond andere medicatie waarbij ik het meteen in kan nemen maar de gynaecoloog zei het ook niet voor te schrijven aan jonge meiden die nog een wild leven leidenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:41 schreef Smart_ass het volgende:
Oja en dat je ‘m voor anticonceptie redenen geloof ik wel redelijk strikt rond dezelfde tijd moest innemen elke dag. Maargoed dat is voor jou niet zo boeiend dan.
Ja, ik ben er weer mee gestopt, want ik werd om de haverklap "ongesteld".quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:44 schreef MaJo het volgende:
![]()
Prikpil!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 19:49 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ja, ik ben er weer mee gestopt, want ik werd om de haverklap "ongesteld".
Dat was echt helemaal niks, liefst zou ik gewoon nooit meer ongesteld zijn, maar goed dan vrees ik dat ik nog een aantal jaar te gaan heb....
Maar die werkt toch ook met 1 hormoon? Ik ben bang dat dat dan net zo gaat als met de minipil...quote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:05 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Prikpil!Al 10 jaar geen ranzigheid meer in m'n onderbroekje
Ik ben de eerste maanden af en aan ongesteld geweest, na de tweede prik niks meer. Al bijna 10 jaar geen sliertje of bonkje meer gezien. Ook geen buikpijn, kramp of andere ellende.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:31 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar die werkt toch ook met 1 hormoon? Ik ben bang dat dat dan net zo gaat als met de minipil...
En een spiraaltje zie ik niet zitten... ik lees ook wel eens mensen die maanden aan een stuk ongesteld zijn en dat wil ik persé niet, want dat komt niet goed.
Hormoonspiraal dan, ik werd met mijn koperspiraaltje altijd keurig op tijd ongesteld.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:42 schreef Morgane89 het volgende:
De meeste vrouwen worden niet/amper ongesteld met een spiraaltje voor zover ik weet. Ik helemaal niet meer.
Met de prikpil heb ik juist minder goede ervaringen, veel buikkrampen en erg chagrijnig/veel moodswings.
Ik werd met mirena nog wel ongesteld maar veel minder terwijl ik met de minipil net als jij om de haverklap ongesteld was.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:31 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar die werkt toch ook met 1 hormoon? Ik ben bang dat dat dan net zo gaat als met de minipil...
En een spiraaltje zie ik niet zitten... ik lees ook wel eens mensen die maanden aan een stuk ongesteld zijn en dat wil ik persé niet, want dat komt niet goed.
Ja, na 3 maanden kreeg ik continu doorbraakbloedingen dus ik ben er weer mee gestopt.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:44 schreef MaJo het volgende:
![]()
Ik durf de gok niet te nemen dat ik bij die "de meeste vrouwen" hoor.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:42 schreef Morgane89 het volgende:
De meeste vrouwen worden niet/amper ongesteld met een spiraaltje voor zover ik weet. Ik helemaal niet meer.
Met de prikpil heb ik juist minder goede ervaringen, veel buikkrampen en erg chagrijnig/veel moodswings.
Hier de eerste paar maanden wel een beetje ongesteld geweest maar dat blijkt normaal te zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik durf de gok niet te nemen dat ik bij die "de meeste vrouwen" hoor.
Ik voel me zo onthand/naar als ik ongesteld ben, ik vind die week al te lang ondanks dat t qua hoeveelheid denk ik niet zoveel is...
Helemaal niet lijkt me heerlijk. Maar een paar maanden een beetje lijkt me een onoverkomelijke hobbel.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:37 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier de eerste paar maanden wel een beetje ongesteld geweest maar dat blijkt normaal te zijn.
Daarna ruim twee jaar helemaal niet, en nu sinds december wel weer. Niet heel veel, maar ik vind het wel storend waarom dat dat nu na twee jaar dan weer moet.
Bij implanon had ik dat ook. Twee jaar geen menstruatie en het derde jaar wel. (Tot ik de derde keer de implanon had toen was het meteen, en na een paar maanden ook ruim drie weken na elkaar, toen was ik er helemaal klaar mee)
Dat was niet continu hoor, die eerste paar maanden. Maar heb toen echt wel eens gedacht waarom ben ik hier aan begonnen, ook al was het ook maar weinig. Daarna was ik er twee jaar erg blij mee. En nu dus jammer dat het toch weer terug is (al is het dan niet veel, was er goed aan gewend dat het weg was (en had dus de laatste keer op vakantie ook niets bij me omdat ik het niet verwachte, alleen nog een verdwaald inlegkruisje, waar ik gelukkig de nacht mee door kwamquote:Op zaterdag 18 maart 2023 08:07 schreef Nijna het volgende:
[..]
Helemaal niet lijkt me heerlijk. Maar een paar maanden een beetje lijkt me een onoverkomelijke hobbel.
Maar goed, dat bespreek ik wel met de HA.
@:LeSage, dat is mooi op tijd. Veel plezier!
Dat is lekker op tijd!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 07:25 schreef LeSage het volgende:
Nou, onze jongens gaan vandaag hun eerste voetbalwedstrijden spelen, meteen om 8 uur verzamelen op de parkeerplaatsmaar ach, ze hebben er mega veel zin in, dus ik ook.
En daarna mag ik lekker alleen naar de stad
Tip: besteed voetbal uit aan je man, dan heb je elke zaterdagochtend een paar uurtjes voor jezelf! Tenminste, zolang ze in hetzelfde team zitten…quote:Op zaterdag 18 maart 2023 07:25 schreef LeSage het volgende:
Nou, onze jongens gaan vandaag hun eerste voetbalwedstrijden spelen, meteen om 8 uur verzamelen op de parkeerplaatsmaar ach, ze hebben er mega veel zin in, dus ik ook.
En daarna mag ik lekker alleen naar de stad
Heel herkenbaar en frustrerend… ik hoopte eigenlijk dat het een (pre-menopauze) fase was.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 08:45 schreef BE het volgende:
Ik ga van de week maar eens bellen voor de novasure want het is weer een grote puinhoop hier.
Elke dag een beetje bloedverlies en bruine rommel
Eens kijken of dat ook minder wordt.
Maybe, maar het blijft schijtirritant.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heel herkenbaar en frustrerend… ik hoopte eigenlijk dat het een (pre-menopauze) fase was.
Jullie zijn vroeg! Oefenwedstrijden?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:23 schreef BE het volgende:
Maar ergens ook wel leuk, want F gaat altijd met O mee naar rugby en kan eigenlijk bijna nooit bij honkbal kijken dus nu gaan we vanmiddag maar met z’n allen S aanmoedigen.
Ik weet niet eens meer hoe het vorig jaar ging, de 2 jaar ervoor waren Coronajaren en toen was de competitie aardig versnipperdquote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:29 schreef FlyingFish het volgende:
Wij begonnen meestal pas rond Pasen. Eerst met Pasen een tweedaags toernooi in de buurt, en dan de week erna competitie.
Ja, oefenwedstrijden inderdaad. Er stond er vorige week ook al 1 op. Maar die ging dus niet door vanwege het slechte weer. Maar vandaag is het heerlijk weer om te ballen!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:25 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Jullie zijn vroeg! Oefenwedstrijden?
Ons honkbalseizoen begint 1 april pas met de eerste oefenwedstrijd, de week erna begint de competitie.
Veel plezier voor je oudste!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:32 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, oefenwedstrijden inderdaad. Er stond er vorige week ook al in op. Maar die ging dus niet door vanwege het slechte weer. Maar vandaag is het heerlijk weer om te ballen!
Leuk!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ga straks een paar keer meetrainen met de recreanten, de dames zijn véél te intensiefDie vliegen vanuit Fryslân ook half NL door, de recreanten blijven dichter bij huis.
Ik snap je helemaal!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:24 schreef BE het volgende:
[..]
Maybe, maar het blijft schijtirritant.
En wat ik ook heb: ze zeggen altijd dat tussentijds bloedverlies ook kan wijzen op problemen. Maar hoe weet ik nou wat eventueel problematisch is of niet als ik sowieso de hele maand door constant rotzooi verlies.
Haha!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Tip: besteed voetbal uit aan je man, dan heb je elke zaterdagochtend een paar uurtjes voor jezelf! Tenminste, zolang ze in hetzelfde team zitten…
Vonden ze het leuk? Mijn oudste vindt het geweldig! Talent heeft hij niet, maar hij is wel fanatiek en enthousiast, dus dat compenseert nu nog een hoop.
Vorig jaar was ik 6 maanden lang helemaal niet ongesteld, toen ineens weer wel, en dan ook 3 weken wel 1 week niet, 4 weken wel 2 weken niet enz...quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:24 schreef BE het volgende:
[..]
Maybe, maar het blijft schijtirritant.
En wat ik ook heb: ze zeggen altijd dat tussentijds bloedverlies ook kan wijzen op problemen. Maar hoe weet ik nou wat eventueel problematisch is of niet als ik sowieso de hele maand door constant rotzooi verlies.
quote:Op zaterdag 18 maart 2023 13:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik 6 maanden lang helemaal niet ongesteld, toen ineens weer wel, en dan ook 3 weken wel 1 week niet, 4 weken wel 2 weken niet enz...
Allerlei dingen nagekeken en nu blijkt er een vleesboompje in mn baarmoederwand te zitten.. op een plek waar ze hem ook niet kunnen weghalen... fijn want dat ding is ws wel de oorzaak van deze ellende... Nu aan de prikpil gezet in de hoop 2 vliegen in 1 klap te vangen, stoppen van menstruatie en de groei te stoppen.
Vind t allemaal maar gedoe.
Komt het echt zó nauw met innemen? Ik slik elke avond voor het slapen gaan medicatie, ergens tussen 10 en 12. Dat zou wel accuraat genoeg moeten zijn toch?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:05 schreef Elleska het volgende:
Ik ook dus alsnog elke maand een stopweek en het innemen kwam nogal nauwkeurig anders volgde er een doorbraakbloeding. Omdat het bij mij wel voor anticonceptie was toen alsnog een spiraaltje laten plaatsen. jaren geen omkijken naar ipv elke dag exact op tijd innemen en stabiele hormoonafgifte.
Normaal wel maar ik ga heel slecht op hormoonschommelingen. Ook mijn gewrichtsklachten hangen daarmee samen dus het is een optelsom van dingen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Komt het echt zó nauw met innemen? Ik slik elke avond voor het slapen gaan medicatie, ergens tussen 10 en 12. Dat zou wel accuraat genoeg moeten zijn toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Mushanga71 op 19-03-2023 22:03:06 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
[ Bericht 50% gewijzigd door Mushanga71 op 19-03-2023 22:03:54 ]If they say
Is ook zo, logica gaat hier niet op. Alles ging voorspoedig dus dan komt dit zo totaal onverwachts.quote:Op zondag 19 maart 2023 10:45 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71 sommige dingen zijn gewoon niet logisch. Ik denk ook niet dat er iets is wat ze had kunnen doen om het anders te laten lopen. Maar die onzekerheid nu is rot.
Ik duim dat de kleine nog een tijdje blijft zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We gaan nu naar haar toe.
[ Bericht 25% gewijzigd door Mushanga71 op 19-03-2023 22:04:36 ]If they say
quote:Op zondag 19 maart 2023 12:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank![]()
Ze is net thuisgekomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We gaan nu naar haar toe.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik reed via de arena om 13.15 uurquote:Op zondag 19 maart 2023 14:03 schreef exode het volgende:
Jaaaa, de Klassieker, onze buren zijn voor Feyenoord en hun tv loopt een paar seconden voor op de onze. Dus ik hoor vooraf al of er wordt gescoord.![]()
Ik heb er als Ajacied een hard hoofd in, maar wie weet....
[ Bericht 10% gewijzigd door Mushanga71 op 19-03-2023 22:05:24 ]If they say
En totaal uit het niets, kwam goed binnen ditquote:Op zondag 19 maart 2023 15:57 schreef Amsel het volgende:
@:Mushanga71 Ik hoop dat de baby voorlopig binnen blijft! Wat een zorgen zo. Fijn dat je dochter weer naar huis kon.
Lief dat je het vraagt. Naast het verdriet zijn we allemaal vooral heel moe. En daardoor ook lichtgeraakt. Dus het is hier thuis allemaal heel gezelligquote:Op zondag 19 maart 2023 16:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Hoe is het bij jou? Onwerkelijk nog, denk ik zo
De buren zijn zeker een flink feestje aan het vieren?quote:Op zondag 19 maart 2023 14:03 schreef exode het volgende:
Jaaaa, de Klassieker, onze buren zijn voor Feyenoord en hun tv loopt een paar seconden voor op de onze. Dus ik hoor vooraf al of er wordt gescoord.![]()
Ik heb er als Ajacied een hard hoofd in, maar wie weet....
Het is allemaal nog zo vers en dat heeft echt tijd nodig voor jullie je draai weer een beetje gevonden hebben. Er staat geen tijd voor rouwen he, neem daar echt je tijd voor. Praat wanneer je wil en wanneer je dat niet wil is het ook prima. Geef dat vooral zelf aan. Sterktequote:Op zondag 19 maart 2023 16:44 schreef Amsel het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Naast het verdriet zijn we allemaal vooral heel moe. En daardoor ook lichtgeraakt. Dus het is hier thuis allemaal heel gezelligKomt wel weer goed.
Dit is zo herkenbaar. Je wordt de eerste tijd geleefd met alles wat je moet regelen, maar daarna is er opeens een leegte en voel je hoe moe je bentquote:Op zondag 19 maart 2023 16:44 schreef Amsel het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Naast het verdriet zijn we allemaal vooral heel moe. En daardoor ook lichtgeraakt. Dus het is hier thuis allemaal heel gezelligKomt wel weer goed.
Ze zijn dus helemaal niet thuis, snap er niets van. Normaal kijken ze uitwedstrijden altijd thuis op de bank.quote:Op zondag 19 maart 2023 16:46 schreef Aure het volgende:
[..]
De buren zijn zeker een flink feestje aan het vieren?
Man en kinderen hebben het in de afgelopen tijd ook vaak zonder mij moeten rooien. Dus man is ook helemaal op, en de kinderen hangen constant om me heen. We zitten elkaar een beetje te veel op de lip nu denk ik. En ondertussen moet er inderdaad zo veel geregeld worden. Dus m'n hoofd loopt een beetje over.quote:Op zondag 19 maart 2023 18:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit is zo herkenbaar. Je wordt de eerste tijd geleefd met alles wat je moet regelen, maar daarna is er opeens een leegte en voel je hoe moe je bent. Zorg goed voor jezelf.
Thanx, ga ik zo ffies doen dan want dat wist ik nietquote:Op zondag 19 maart 2023 19:06 schreef tombolafan het volgende:
Sterkte mushanga! Fijn dat de medici vertrouwen lijken te hebben
Wacht niet te lang met weg halen van je spoilers, als t topic dicht is kan dat niet meer
quote:Op zondag 19 maart 2023 16:44 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dat klinkt gaaf (ondanks de buikgriep enzo!)quote:Op zondag 19 maart 2023 22:31 schreef Phaidra het volgende:
Ik vertelde jullie een tijdje terug over de skireis met collega’s toch? Dat was afgelopen weekend en het was zoooo tof! Ik heb ontzettend veel lol gehad, leuke mensen (beter) leren kennen en het skiën ging ook goed (met een klein clubje les gevolgd en aan het eind van de tweede dag deden we gewoon zelfstandig een rode piste!).
Alleen jammer dat ik de eerste avond werd ingehaald door het buikgriepvirus dat de kinderen vorige week hadden. 1 avond flink beroerd geweest, maag leeggegooid en de rest van de dagen nog best maagpijn gehad. Dus après-skiën met cola (al lust ik toch geen bier) voor mij :’). En nu ben ik wel klaar met in de trein zitten, al sinds 9.15 onderweg en nog niet thuis. Nog een half uurtje treinen en dan bijna thuis
.
Vanmorgen stond ik op zonder nare buikpijn, dus hopelijk blijft dat zoquote:Op maandag 20 maart 2023 09:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:PhaidraBuikgriep wel over nu? Fijn dat het ondanks het ongemak toch zo leuk is geweest
![]()
En dan vind ik 4 uur treinen al meh laat staan 14 uur. Wel comfortabel geweest?
Fijn dat de buikpijn nu over isquote:Op maandag 20 maart 2023 09:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vanmorgen stond ik op zonder nare buikpijn, dus hopelijk blijft dat zo. Ik was uiteindelijk 23.30 thuis… bijna alle treinen hadden vertraging, aansluitingen die ik echt op het nippertje gehaald heb. Best een gestress! Het was wel comfortabel hoor, ik had een eersteklas ticket van een collega gekregen. Hij wilde door een blessure liever met iemand in de auto mee rijden. Dus dat was wel echt heel fijn!
Klinkt goed! Ook leuk om eens iets voor jezelf te doen zonder partner en kinderen. Ik ga over een paar maanden 6 dagen in mijn eentje naar Berlijn voor mijn studie. Lijkt me heerlijk maar ik vind het ook ontzettend spannend.quote:Op zondag 19 maart 2023 22:31 schreef Phaidra het volgende:
Ik vertelde jullie een tijdje terug over de skireis met collega’s toch? Dat was afgelopen weekend en het was zoooo tof! Ik heb ontzettend veel lol gehad, leuke mensen (beter) leren kennen en het skiën ging ook goed (met een klein clubje les gevolgd en aan het eind van de tweede dag deden we gewoon zelfstandig een rode piste!).
Alleen jammer dat ik de eerste avond werd ingehaald door het buikgriepvirus dat de kinderen vorige week hadden. 1 avond flink beroerd geweest, maag leeggegooid en de rest van de dagen nog best maagpijn gehad. Dus après-skiën met cola (al lust ik toch geen bier) voor mij :’). En nu ben ik wel klaar met in de trein zitten, al sinds 9.15 onderweg en nog niet thuis. Nog een half uurtje treinen en dan bijna thuis
.
+1 meh wat een buikpijnquote:Op maandag 20 maart 2023 20:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ook leuk om eens iets voor jezelf te doen zonder partner en kinderen. Ik ga over een paar maanden 6 dagen in mijn eentje naar Berlijn voor mijn studie. Lijkt me heerlijk maar ik vind het ook ontzettend spannend.
En buikgriepboks, ik neem het stokje sinds vandaag van je over. Vroeg naar bed en hopen dat het morgen weer beter gaat!
Ook beterschap. Dat heeft mijn man al 2 weken heel slecht ook voor mijn nachtrustquote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:29 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor de buikgriepers. Ik neig naar een griepje. Hele nacht al keelpijn, verkouden, niet helemaal fit..
De mijne klaagde ook alquote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:47 schreef F_r het volgende:
[..]
Ook beterschap. Dat heeft mijn man al 2 weken heel slecht ook voor mijn nachtrust
De eerste school van de jongens heeft toen inderdaad ook een aantal mogelijkheden gegeven. Zelfs vond ik elke dag hetzelfde wel prettig, maar dat was qua werk te regelen. Aandachtspunten: hoeveel tijd is er voor de lunch en wie is er bij die lunch, is dat een vrijwilliger of een ouder, of de docent zelf? Is er ook de mogelijkheid tot naschoolse opvang voor de ouders die niet al vroeg kunnen stoppen met werken? Wat doen de scholen in de omgeving? (Hier deed jeugdwerk regelmatig iets op woensdagmiddag en dat begon dan vroeg, waardoor ozne school niet mee kon doen omdat de kinderen dan nog niet vrij waren).quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:34 schreef Aure het volgende:
Ik moet gaan kiezen tussen twee nieuwe roosters op school.
Of 4 x van 08.30 tot 14.15 en woensdag tot 12.30.
Of 5 x van 08.30 tot 14.00 uur.
Ik vind het echt een lastige keuze. Zijn er hier mensen met ervaring met één van deze roosters en voor- en nadelen hierbij?
Ja, ik ben voor werk wel eens langer weg geweest, maar eigenlijk nooit alleen voor vakantie. Het was echt heel fijn! Volgende maand ben ik - wel werkgerelateerd - ook 2x van huis. Voel me wel een beetje bezwaard tegenover mijn lief, zo vlak achter elkaarquote:Op maandag 20 maart 2023 20:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ook leuk om eens iets voor jezelf te doen zonder partner en kinderen. Ik ga over een paar maanden 6 dagen in mijn eentje naar Berlijn voor mijn studie. Lijkt me heerlijk maar ik vind het ook ontzettend spannend.
En buikgriepboks, ik neem het stokje sinds vandaag van je over. Vroeg naar bed en hopen dat het morgen weer beter gaat!
Dit, ik zat vroeger op een school die een half uur later vrij was dan de rest van de omgeving waardoor we overal later binnen kwamen en voor zoiets als typcursus eerder uit de klas werden gehaald. Eigenlijk best onhandig, blij dat hier in het dorp de meeste scholen zijn overgegaan op hetzelfde continurooster.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:55 schreef Sumppi het volgende:
Zijn er op woensdag buitenschoolse activiteiten waar een langere dag invloed op heeft? Sluit het dan nog aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Goed om vinger aan de pols te houden komende tijd, en daarnaquote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:17 schreef exode het volgende:
Goede Mush.
We hebben ook gezegd dat hij niet hoeft te praten, maar dat het wel kan opluchten en dat wij er altijd zijn en dat hij met alles bij ons terecht kan.
Ook dat we het zo moedig vinden dat hij het in de klas heeft verteld. Dat over dingen kan praten kan helpen.
Maar ik had dus echt niet door dat hij er nu nog mee bezig was. Wellicht in the heat of the moment vanwege het onderwerp in de klas. Even de komende dagen proberen te peilen misschien.
Dan hebben jullie het zeker al goed aangepakt en weet hij dat hij bij jullie terecht kan. Voel je alsjeblieft niet schuldig, als jij eerder niets aan hem gemerkt hebt, was er ook niets. Dit is een trigger geweest en blijkt hij er dus nog steeds mee te zitten. Daar kan jij niets aan doen, hij wist het zelf waarschijnlijk niet eens. Het kan dus zo weer naar boven komen en dan weet hij, hij kan bij jullie terecht.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:17 schreef exode het volgende:
Goede Mush.
We hebben ook gezegd dat hij niet hoeft te praten, maar dat het wel kan opluchten en dat wij er altijd zijn en dat hij met alles bij ons terecht kan.
Ook dat we het zo moedig vinden dat hij het in de klas heeft verteld. Dat over dingen kan praten kan helpen.
Maar ik had dus echt niet door dat hij er nu nog mee bezig was. Wellicht in the heat of the moment vanwege het onderwerp in de klas. Even de komende dagen proberen te peilen misschien.
Ja ik weet het! Er is hem wel aangeraden om afstand te doen van zijn zetel. Overigens kan ik me niet heel erg vinden in de "NH en BBB lijken op elkaar'. Sta daar toch wel wat anders inquote:Op woensdag 22 maart 2023 09:07 schreef taxibabe het volgende:
@:Troel
https://www.tubantia.nl/w(...)nlijk-leeg~aa7129a3/
Ik denk dat dat een conclusie van de Tubantia, want hij is het eens met NH en BBB, dus vind de Tubantia dat ze op elkaar lijken.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja ik weet het! Er is hem wel aangeraden om afstand te doen van zijn zetel. Overigens kan ik me niet heel erg vinden in de "NH en BBB lijken op elkaar'. Sta daar toch wel wat anders in
Dat is wel hoe ze bij de Tub denken inderdaadquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:07 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een conclusie van de Tubantia, want hij is het eens met NH en BBB, dus vind de Tubantia dat ze op elkaar lijken.
Redelijk standaard inderdaad. En een van de goede verslaggevers is nu richting Oost gegaanquote:Op woensdag 22 maart 2023 11:02 schreef taxibabe het volgende:
Ja bij de Tubantia moet je geluk hebben met de verslaggevers, ik heb ook wel eens interviews gehad waarbij het in het artikel er anders uitkwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |