abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208389095
Stemmen maar...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 maart 2023 @ 17:12:07 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208389291
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:03 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Als je er een hebt, graag!
Je hebt een DM met linkje naar de download
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_208389563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:12 schreef Ynske het volgende:

[..]
Je hebt een DM met linkje naar de download
Bedankt voor de moeite, ik ga er morgen naar kijken!
pi_208390117
Er komt net een mail binnen van school, voor Koningsdag zoeken ze 35 ouders om te helpen :') en dat is nog exclusief OR-leden want die hebben (deels) al een andere taak.
pi_208390402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:50 schreef FlyingFish het volgende:
Er komt net een mail binnen van school, voor Koningsdag zoeken ze 35 ouders om te helpen :') en dat is nog exclusief OR-leden want die hebben (deels) al een andere taak.
Zodan.. ze zijn heel wat van plan dan!

Zo blij dat ik dat allemaal niet meer heb.

Mijn meiden zijn bezig met een plan uitwerken.. 3 dagen Disney met vriend van A en een vriendin. Dus met z'n 4-en. T heeft zelfs een folderwijk genomen om de reis te kunnen betalen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208390488
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:06 schreef Vicky het volgende:
Mijn meiden zijn bezig met een plan uitwerken.. 3 dagen Disney met vriend van A en een vriendin. Dus met z'n 4-en. T heeft zelfs een folderwijk genomen om de reis te kunnen betalen.
Dat geeft een mooi doel!
(Wel een oefening in loslaten voor jullie, denk ik)
pi_208390584
Wat leuk dat ze dat samen willen doen Vicky! Maar idd, voor jullie wel heel spannend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208390669
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat geeft een mooi doel!
(Wel een oefening in loslaten voor jullie, denk ik)
dat gaat wel lukken :) Het is niet de eerste keer dat ze zonder ons ergens naartoe gaan.. wel de eerst keer zonder een oudere volwassene. de vriend van A is 19, vriendin is 18, A wordt 18 als ze in Disney zijn, T is tegen die tijd 14. Plus ze zullen niet in 7 sloten tegelijk lopen.
ook niet de eerste keer Disney. wel de eerste keer met de Thalys :D
A mag nog niet rijden in het buitenland, haar vriend heeft zijn rijbewijs nog niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 15 maart 2023 @ 18:34:36 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_208390849
Wat een leuk spaardoel!

Hier keurig twee bolletjes gekleurd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208391013
Zo, ook gestemd. En daarna naar de afhaal gefietst want zoon had geen zin om te koken _O-
Goh, van wie zou hij dát nou hebben :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208391231
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:22 schreef Vicky het volgende:

[..]
dat gaat wel lukken :) Het is niet de eerste keer dat ze zonder ons ergens naartoe gaan.. wel de eerst keer zonder een oudere volwassene. de vriend van A is 19, vriendin is 18, A wordt 18 als ze in Disney zijn, T is tegen die tijd 14. Plus ze zullen niet in 7 sloten tegelijk lopen.
ook niet de eerste keer Disney. wel de eerste keer met de Thalys :D
A mag nog niet rijden in het buitenland, haar vriend heeft zijn rijbewijs nog niet.
Met de Thalys is ook minder spannend dan zelf rijden. Dat is alleen zorgen dat je een plekje gereserveerd hebt en instappen (afhankelijk van wat je opstapt misschien nog een keer over stappen).

Maar wat leuk dat ze dat samen zo gaan doen!
pi_208391465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:18 schreef FlyingFish het volgende:

Nijna, in principe mogen kleine kinderen mee een stemhokje in, maar zodra ze oud genoeg zijn om na te kunnen vertellen wat jij hebt gestemd (kunnen lezen dus ongeveer) in principe niet meer. Op zich dus wel terecht dat ze op een gegeven moment niet meer mee het hokje in mochten. Een dichtgevouwen stembiljet er in gooien mag dan weer wel, want daaraan is niet te zien wat je gestemd hebt.

Bedankt voor de uitleg ook over dat je niet weet wat er achter de voordeur speelt. Nog nooit bij stilgestaan eigenlijk, maar nu is het me een stuk duidelijker :) .

Mijn man machtigt mij altijd en dan vraag ik wat hij wil dat ik stem. Scheelt dat hij niet wil stemmen op de partij waar ik een enorme aversie tegen heb, want dat hokje zou ik niet voor hem in willen kleuren, dan zou hij zelf mogen gaan :W .

Wat leuk @Vicky! De voorpret alleen al voor die meiden O+ .
Fake it till you make it...
pi_208391922
Ik wist het ook niet, dat je niemand bij je mocht hebben in het stemhokje.
Mijn 13 jarige dochter was bij me. Ze was nieuwsgierig hoe het allemaal in zijn werk ging. Ze stond gewoon bij me en we zaten samen op de formulieren te neuzen.

Niemand heeft me aangesproken :N
pi_208392065
Mocht je trouwens je kinderen echt wat van het stemmen mee willen geven, de telling vanavond is gewoon openbaar. Vanaf 21:00 sluiten de stembussen (om gelijk weer open gemaakt te worden :D) en dan wordt alles uitgevouwen en gesorteerd. Goed om een keer te zien (en na 5 minuten weer weg te kunnen).

En als bijbaantje voor studenten kan ik op een stembureau zitten ook aanraden. Betaalt voor een 18-jarige erg goed, al varieert dat wel per gemeente.
pi_208392592
Wil iemand nog even voor mij gaan stemmen? Zo geen zin om de deur uit te gaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:56:17 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_208392689
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:53 schreef Vanyel het volgende:
Wil iemand nog even voor mij gaan stemmen? Zo geen zin om de deur uit te gaan.
Doe het nou maar; je krijgt er spijt van als je niet gaat.

#ouderlijkadvies
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_208392892
Oh, Sjaak heeft mijn rondjes ingekleurd. We hebben eerst samen de stemwijzer ingevuld en het gehad over alles wat er speelt enzo.
pi_208393320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:34 schreef FlyingFish het volgende:
Mocht je trouwens je kinderen echt wat van het stemmen mee willen geven, de telling vanavond is gewoon openbaar. Vanaf 21:00 sluiten de stembussen (om gelijk weer open gemaakt te worden :D) en dan wordt alles uitgevouwen en gesorteerd. Goed om een keer te zien (en na 5 minuten weer weg te kunnen).

Oh dat wist ik niet, dat de telling openbaar is. Misschien dat ik tijdens de volgende verkiezingen dan even met kind(eren) ga kijken.

Zoon is ook meegeweest. Die hebben op school op de kieswijzer ingevuld dus hij was er sws wel mee bezig. Maar niet mee het stemhokje in, ik weet ook niet beter dat dat niet mag idd
pi_208393693
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Doe het nou maar; je krijgt er spijt van als je niet gaat.

#ouderlijkadvies
Ja mam.
Ik ga ook meteen voor Jul :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208393861
@FlyingFish en @arvensis tel ze voor zo :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208394067
Wel lange rijen ontweken *O*
pi_208394144
Ik heb (8> laten stemmen voor mij. Wel op mijn uitgekozen partijen natuurlijk :P

Ik had geen puf meer om nog naar buiten te gaan. Otis is twee geworden en besloot ook maar meteen z'n middagdut over te slaan vandaag }:| Daar wordt ie niet per se gezelliger van :')
pi_208394643
Mijn moeder heeft mijn vader vandaag gelukkig gewoon mogen helpen met stemmen, omdat hij blind is. Zeggen ze niets van.

Wij stonden 3 kwartier in de rij 8)7 ze zeiden al dat het heel druk is, ze hadden zelfs extra biljetten moeten leveren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208394971
Mijn man is nu aan het tellen, vlak voor 21 uur stond er nog een rij buiten.
*poef* nu is het weg
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:32:07 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208395713
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Zelfs met reden mag dat niet, die stembureau-leden hebben hun werk dus niet gedaan. Ook bijv. een blinde mag niet door een bekende geholpen worden. Als een persoon echt assistentie nodig heeft mag alleen een stembureaulid helpen, anders moet er een volmacht ingevuld worden (en mag de persoon die hulp nodig heeft dus zelf niet meer stemmen). Staat gewoon in de kieswet.

En uitleg geven over het stemproces kan ook prima zonder het kind mee te nemen het stemhokje in. Het stembureau in mag wel altijd. Als een ouder onderdrukt wordt thuis is een kind van 10 al prima in staat om te zeggen tegen de andere ouder wat er gestemd is. Je weet niet wat zich achter de voordeur afspeelt.
Sorry, maar ik blijf het BS vinden dat ik een 8-jarige niet mee zou mogen nemen stemmen.

Het is echt bizar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')