Mooi schema zo.quote:
Wij vinden 17,5 te koud. Wij vinden 22 prettig.quote:Op zondag 26 maart 2023 12:59 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Mooi schema zo.
Wel warm in de woonkamer
Hier 17.5 nu
Vanavond 18.
En dat vinden we warm genoeg.
Dat is de naam van ons dochtertje, dus dat is hetgene wat je niet mag wetenquote:
Fijn voor je, wij vinden 18 ook niet prettig, bij ons is het dus ook warmer.quote:Op zondag 26 maart 2023 12:59 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Mooi schema zo.
Wel warm in de woonkamer
Hier 17.5 nu
Vanavond 18.
En dat vinden we warm genoeg.
Als je dan bij mij op bezoek zou komen zou je dan zitten te rillen van de kou? Of past lichaam zich dan aan?quote:Op zondag 26 maart 2023 13:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wij vinden 17,5 te koud. Wij vinden 22 prettig.
21quote:Op zondag 26 maart 2023 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn voor je, wij vinden 18 ook niet prettig, bij ons is het dus ook warmer.
Wat een gezeik zeg, dat een ander de woonkamer op 22.1 graden heeft, of de naam van zijn kind afschermt en daar iedere keer weer iemand vragen over stelt...
Welke temperatuur vonden "jullie" prettig toen het gas niet eens de helft per m³ kostte van wat het nu kost?
Ik vind 20 graden prettig. Aan het begin van de winter waren we gezakt naar 18, maar dat heb ik inmiddels opgetrokken naar 19.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een gezeik zeg, dat een ander de woonkamer op 22.1 graden heeft, of de naam van zijn kind afschermt en daar iedere keer weer iemand vragen over stelt...
Welke temperatuur vonden "jullie" prettig toen het gas niet eens de helft per m³ kostte van wat het nu kost?
Dat zou al niet gebeuren maar of ik het daar koud vind (direct) is afhankelijk van wat op dat moment de buitentemperatuur zou zijn, want als het buiten 3 graden is en binnen 17,5 dan voelt dat laatste in eerste instantie warm aan, tot je er aan gewend bent, en dan voelt het weer koud aan, en als ik het koud zou vinden/krijgen zou ik heel snel weer weg zijn. Maar dat zegt weer niks over andere mensen.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:25 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Als je dan bij mij op bezoek zou komen zou je dan zitten te rillen van de kou? Of past lichaam zich dan aan?
Als dat eerste zo is zal ik mijn verwarming moeten verhogen bij bezoek. Mogelijk zitten meer mensen begin 20
Slecht geslapen?quote:Op zondag 26 maart 2023 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helder.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zou al niet gebeuren maar of ik het daar koud vind (direct) is afhankelijk van wat op dat moment de buitentemperatuur zou zijn, want als het buiten 3 graden is en binnen 17,5 dan voelt dat laatste in eerste instantie warm aan, tot je er aan gewend bent, en dan voelt het weer koud aan, en als ik het koud zou vinden/krijgen zou ik heel snel weer weg zijn. Maar dat zegt weer niks over andere mensen.
Bij sommige mensen zou je sowieso snel weer weg zijn, en meestal zegt dat weer alles over die andere mensenquote:Op zondag 26 maart 2023 13:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zou al niet gebeuren maar of ik het daar koud vind (direct) is afhankelijk van wat op dat moment de buitentemperatuur zou zijn, want als het buiten 3 graden is en binnen 17,5 dan voelt dat laatste in eerste instantie warm aan, tot je er aan gewend bent, en dan voelt het weer koud aan, en als ik het koud zou vinden/krijgen zou ik heel snel weer weg zijn. Maar dat zegt weer niks over andere mensen.
Nee, kijk even naar je eigen toon, van voor de editquote:Op zondag 26 maart 2023 13:30 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Slecht geslapen?
Ik heb een vast contract sinds 2019. Dus betaal zeer weinig per maand. Altijd hier max 18 en een enkele keer bij strenge vorst 18.5.
Wij zijn warmbloedig
Ik word daar ook serieus beroerd van.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja maar ben nu bij 21 aan het zweten hoor
Jeetje stond er toen nog onderquote:Op zondag 26 maart 2023 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, kijk even naar je eigen toon, van voor de edit
Ja, natuurlijk, de overheid zal in elk huis in Nederland gaan controleren hoe warm het daar is. Ik bepaal zelf wel hoe warm ik het maak, daar hoef ik 1. geen gas voor te verstoken en 2. wat het me kost kost het me, en dat betaal ik dan ook.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:46 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Ik word daar ook serieus beroerd van.
Dat er een maximum hoogte gesteld wordt door de overheid lijkt me wel ok. Mooi er tussen in; 20 graden.
Dat kun je het niet meer koud hebben.
De warmtedictatorquote:Op zondag 26 maart 2023 13:46 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Dat er een maximum hoogte gesteld wordt door de overheid lijkt me wel ok. Mooi er tussen in; 20 graden.
Kan ook op afstand worden geregeld hoorde ik eens op tv toen het over dat 19 graden advies ging. Zal wel niet gebeuren.quote:
quote:Op zondag 26 maart 2023 13:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, de overheid zal in elk huis in Nederland gaan controleren hoe warm het daar is. Ik bepaal zelf wel hoe warm ik het maak, daar hoef ik 1. geen gas voor te verstoken en 2. wat het me kost kost het me, en dat betaal ik dan ook.
Dit laat wel zien dat de informatiecampagne om de burger verantwoordelijk te maken voor de uitwerking van politieke keuzes rondom energiemanagement werkt.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:59 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Kan ook op afstand worden geregeld hoorde ik eens op tv toen het over dat 19 graden advies ging. Zal wel niet gebeuren.
De een zit nu eenmaal graag verhit op de bank, en de ander als een ijskoning(in).
En dat is opzich ook ieders goed recht.
Ik ontdekte bij toeval dat wij blijkbaar altijd 21-22 stookten ipv 20.5. Zitten meestal onder dekentje want lekker.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:24 schreef Leandra het volgende:
Had je bij die 21 a 22 graden ook meer gezondheidsklachten als bv duizeligheid, misselijk, hoofdpijn, opvliegers?quote:Op zondag 26 maart 2023 14:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ontdekte bij toeval dat wij blijkbaar altijd 21-22 stookten ipv 20.5. Zitten meestal onder dekentje want lekker.
Ik had het dus altijd overal vrieskoud. Op werk, in ov, bij familie, bij vrienden. Extra trui leuk, maar niet genoeg. Nooit echt comfortabel dus. Nu ben ik geswitcht naar max 19 ofzo en plots ben ik overal comfortabel. Fijn hoor, om niet weg te willen bij elk bezoek omdat je je verkleumd voelt.
Nee. Wat een bijzondere assumptie.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:07 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Had je bij die 21 a 22 graden ook meer gezondheidsklachten als bv duizeligheid, misselijk, hoofdpijn, opvliegers?
Heb je in één klap gedaan of langzaam naar beneden bijgesteld in stapjes?quote:Op zondag 26 maart 2023 14:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ontdekte bij toeval dat wij blijkbaar altijd 21-22 stookten ipv 20.5. Zitten meestal onder dekentje want lekker.
Ik had het dus altijd overal vrieskoud. Op werk, in ov, bij familie, bij vrienden. Extra trui leuk, maar niet genoeg. Nooit echt comfortabel dus. Nu ben ik geswitcht naar max 19 ofzo en plots ben ik overal comfortabel. Fijn hoor, om niet weg te willen bij elk bezoek omdat je je verkleumd voelt.
Sommige lichamen, waaronder de mijne, kunnen niet tegen warmte.quote:
In oktober niet echt omhoog gegaan. En uit overdag als ik thuiswerk. Maar dan heb ik wel meer kleren aan.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je in één klap gedaan of langzaam naar beneden bijgesteld in stapjes?
Ah ja, goeie timing dat welquote:Op zondag 26 maart 2023 14:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In oktober niet echt omhoog gegaan. En uit overdag als ik thuiswerk. Maar dan heb ik wel meer kleren aan.
Ik begrijp het wel. Was in februari 12 dagen in een ander huis waar de kachel op 23 stond.quote:
Andersom dan ook hè.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:59 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Kan ook op afstand worden geregeld hoorde ik eens op tv toen het over dat 19 graden advies ging. Zal wel niet gebeuren.
De een zit nu eenmaal graag verhit op de bank, en de ander als een ijskoning(in).
En dat is opzich ook ieders goed recht.
In Marokko ging ik bijna dood met 24 gradenquote:Op zondag 26 maart 2023 13:46 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Heb je thuis de verwarming op standje sauna zullen zelfs in de woestijn mensen klagen:quote:Op zondag 26 maart 2023 15:27 schreef Tjacka het volgende:
In Marokko ging ik bijna dood met 24 graden
Zou niet moeten hoeven.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:34 schreef Leandra het volgende:
Op je energierekening besparen omdat je krap zit? Dat dacht ik niet, verplicht 19 graden altijd, overal.
Vreselijk.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik begrijp het wel. Was in februari 12 dagen in een ander huis waar de kachel op 23 stond.
zal weer ns tijd wordenquote:Op woensdag 29 maart 2023 20:43 schreef Nattekat het volgende:
18,5
Ik stook niet meer. Zodra de lente eens goed op gang komt is het hier binnen no-time weer 25+ binnen, dus wmb mag het nog best een stuk omlaag om dat zo lang mogelijk uit te stellen.
20 ook hierquote:Op woensdag 5 april 2023 18:05 schreef Nattekat het volgende:
20.0
Zit wel al de hele dag met ramen open en het ventilatiesysteem op vol vermogen om het hier te houden, die zon doet z'n best wel
Altijd.quote:
Zodra ik lig te bakken als het weer 20+ is, ben je wel blij met je situatie hoorquote:
stoken doen we pas in november ofzo weerquote:Op dinsdag 11 april 2023 15:16 schreef Nattekat het volgende:
22 graden binnen
Heb het niet wijd open staan dit keer omdat ik in het weerbericht zie dat het weer ellendig triest gaat worden deze week, en stoken doe ik liever niet meer.
Het was van de week hier best fris binnenquote:Op dinsdag 11 april 2023 15:19 schreef dud0r het volgende:
[..]
stoken doen we pas in november ofzo weer
20, had warmer kunnen zijn maar heb de hele dag de deur opengehad.quote:
Ja dit dusquote:Op dinsdag 11 april 2023 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was van de week hier best fris binnen
Niet gestookt, maar zat er niet ver vandaan.
Heb continu alles open gedaan toen de zon scheen, maar dan kom je er al vrij gauw achter dat het nog maar april is
....hoe vaak nogquote:
Ik kijk hier niet zo heel vaak, dus had het nog nooit gezien.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:05 schreef CoolGuy het volgende:
....hoe vaak nog![]()
![]()
![]()
Daar staat de naam van ons dochtertje.
Nee.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik kijk hier niet zo heel vaak, dus had het nog nooit gezien.
Wil je minder vragen erover, zet er dan gewoon een omschrijving neer ipv blokken
Mijn huis is normaal echt onmogelijk koel te houden als de zon volle bak aan staat van mei tot augustus, maar geloof me, alles open gooien wat er open kan helpt echt heel goed momenteel. Het is afschuwelijk koud buiten.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:56 schreef deadly_kiss het volgende:
20.8 al![]()
Begint alweer ongemakkelijk aan te voelen binnen,met de hele winter op 17.5/18 stoken voelt dit echt te warm
zeker in de nacht nog.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn huis is normaal echt onmogelijk koel te houden als de zon volle bak aan staat van mei tot augustus, maar geloof me, alles open gooien wat er open kan helpt echt heel goed momenteel. Het is afschuwelijk koud buiten.
Momenteel = nuquote:
quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Momenteel = nu
In de nacht vind ik het nog best zo. Zelfs als ik niet had gelucht gisteren was het nog prima geweest.
Ik heb zelfs weer wat dichtgedaan omdat het te frist begon te wordenquote:
Ja, en?quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Wat een hoop zinloze thermometers.
Elke ruimte waar een thermometer hangt is relevant.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Niks, je moet het zelf weten. Ik heb alleen in relevante ruimtes een thermometer hangen.
Als in elk van die ruimtes een thermostaat hangt dan zijn ze verre van zinloos.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Wat een hoop zinloze thermometers.
Je kunt je afvragen waarom je zo graag de temperatuur op de wc of in het washok wilt regulerenquote:Op woensdag 3 mei 2023 19:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als in elk van die ruimtes een thermostaat hangt dan zijn ze verre van zinloos.
Laat mensen lekker doen met hun huis wat ze willenquote:Op woensdag 3 mei 2023 19:27 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen waarom je zo graag de temperatuur op de wc of in het washok wilt reguleren
Kun je lezen? Ik zeg toch dat hij zelf moet weten wat ie doet?quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat mensen lekker doen met hun huis wat ze willen
Omdat het zonde kan zijn daar te stoken?quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:27 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen waarom je zo graag de temperatuur op de wc of in het washok wilt reguleren
Als je het tegelijkertijd wel veroordeelt door het als zinloos te bestempelen komt dat niet helemaal zo over.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:30 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Kun je lezen? Ik zeg toch dat hij zelf moet weten wat ie doet?
Dat is exact wat het is.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat het zonde kan zijn daar te stoken?
Als je vloerverwarming daar een aparte groep of aparte groepen voor heeft kun je het immers reguleren.
Nou, als je die mening hebt...dat mag uiteraard. Als je denkt dat je die mening moet ventileren, dan wil je dat graag laten weten. Daar zul je dan ook wel een reden voor hebben.quote:Als je het tegelijkertijd wel veroordeelt door het als zinloos te bestempelen komt dat niet helemaal zo over.
hier zat het raam dicht en is het 20.quote:Op donderdag 4 mei 2023 09:55 schreef Nattekat het volgende:
18. Springt naar 18,5 terwijl ik dit schrijf.
Heb naar @:dud0r geluisterd en vannacht een raam open gelaten. Heeft gewerkt.
Hoe kouder hoe beter. Mijn doel is om de airco niet aan te zetten in mei.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
hier zat het raam dicht en is het 20.
wel de roosters open. die staan altijd open
de airco gaat hier niet aan voordat het 26+ in huis isquote:Op donderdag 4 mei 2023 10:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe kouder hoe beter. Mijn doel is om de airco niet aan te zetten in mei.
Bij mij wel iets eerder, is wel fijn om een buffer te hebben voor de echt warme dagen. Uiteindelijk gaat het meer om de temperatuur in de muren.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
de airco gaat hier niet aan voordat het 26+ in huis is
Ah. Bij mij is het op mijn balkon in de schaduw al richting de 22 aan het gaan zelfsquote:Op donderdag 4 mei 2023 13:44 schreef dud0r het volgende:
De zon staat er hier nog niet voluit op. die begint er nu pas op te draaien en heb 1 gordijn dicht anders zie ik geen zak op m'n scherm
quote:
Dat je überhaupt al in overweging neemt om de verwarming aan te zetten als het zonnig en 20 graden wordtquote:Op donderdag 4 mei 2023 13:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hier trouwens 18,5. Was vanochtend nog 17,5 (10:15), maar vertikte het om de verwarming aan te zetten.
het moet hier 22 worden.quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je überhaupt al in overweging neemt om de verwarming aan te zetten als het zonnig en 20 graden wordt
Bij mij is half maart ook de laatste keer geweest ja. Die gasrekening gaat heel erg pijn doen ben ik bang.quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
het moet hier 22 worden.
hier is de verwarming sinds half maart niet meer aangeweest volgens mij
De voorspelling hier is nog steeds geld terug krijgen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij mij is half maart ook de laatste keer geweest ja. Die gasrekening gaat heel erg pijn doen ben ik bang.
Ik verbruik al de hele winter meer dan vorig jaarquote:Op donderdag 4 mei 2023 14:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
De voorspelling hier is nog steeds geld terug krijgen.
Kreeg vandaag de maandelijkse rapportage binnen.
De verwachting is dat ik 61m3 verbruik dit jaar. het gemiddelde is 870 voor een appartement
ja ik ook maar de buren stoken ook minder.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik verbruik al de hele winter meer dan vorig jaar
Ja, dat speelt bij mij ook een rol. Ik had hele vriendelijke onderburen, maar die zijn vorig jaar verhuisd.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
ja ik ook maar de buren stoken ook minder.
Daar hebben ze horren voor.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:10 schreef Nattekat het volgende:
Het is wel een stuk minder aantrekkelijk om alles open te gooien nu die klote-insecten weer terug zijn.
Je hebt geen raam? Want je hebt van die horren die je gewoon erin kunt zetten en die blijven er altijd in zitten. Maar ik ken jouw situatie natuurlijk niet.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In mijn slaapkamer is dat zachtgezegd een uitdaging.
Raam van 1,5x1,5 meter die naar buiten open kiept aan de onderkant.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je hebt geen raam? Want je hebt van die horren die je gewoon erin kunt zetten en die blijven er altijd in zitten. Maar ik ken jouw situatie natuurlijk niet.
De afmeting is niet zo relevant, want kan op maat gemaakt worden. Ik heb ramen die kunnen zwaaien en kiepen, maar inderdaad wel naar binnen, en niet naar buiten. Ik weet niet of dat verschil maakt met zo'n hor .quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Raam van 1,5x1,5 meter die naar buiten open kiept aan de onderkant.
Naar buiten is kwalitatief uitermate teleurstellend, want insecten komen nog steeds binnen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De afmeting is niet zo relevant, want kan op maat gemaakt worden. Ik heb ramen die kunnen zwaaien en kiepen, maar inderdaad wel naar binnen, en niet naar buiten. Ik weet niet of dat verschil maakt met zo'n hor .
Je hebt van die schuifhorren volgens mij. Die hoef je dus alleen even opzij te doen als je het raam opent of sluit.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Naar buiten is kwalitatief uitermate teleurstellend, want insecten komen nog steeds binnen.
Ik bedoel dat insecten zelfs met hor binnen komen, want ze zitten aan de binnenkant van het raam.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:27 schreef ISVV het volgende:
[..]
Je hebt van die schuifhorren volgens mij. Die hoef je dus alleen even opzij te doen als je het raam opent of sluit.
Wij hebben op zolder voor het dakraam een hor zitten, die zit dus zo'n 20 cm van het raam af, aan de binnenkant, maar het valt reuze mee met insecten die nog even binnenkomen bij het openen/sluiten van het raam en de hor.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik bedoel dat insecten zelfs met hor binnen komen, want ze zitten aan de binnenkant van het raam.
Ik heb er ervaring mee, heb zelf ook een tijdje op een zolder gezeten met die configuratie. Het is leuk zo lang ze zich niet gaan nestelen op je raam zelf, iets wat ze bij mij helaas erg leuk vinden om te doen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben op zolder voor het dakraam een hor zitten, die zit dus zo'n 20 cm van het raam af, aan de binnenkant, maar het valt reuze mee met insecten die nog even binnenkomen bij het openen/sluiten van het raam en de hor.
Ben je bang dat het gaat vriezen dan ?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:25 schreef Van_Poppel het volgende:
Woonkamer: 20.3
Slaapkamer: 20.4
Droogkamer: 19.1
Zolder: 21.8
De CV inmiddels op vorstbeveiliging gezet. Die hoeft niet meer aan.
Nope, maar het schijnt dat de pomp voor de vloerverwarming dan minder vaak aanslaat.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:20 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ben je bang dat het gaat vriezen dan ?
Kut levenquote:Op zondag 14 mei 2023 03:33 schreef Seeburg54 het volgende:
Beneden lekker graadje of 19/20, boven te warm. Na een zonnige dag nu al vies warm boven. Net geplaatste airco krijgt de temperatuur bovenverdieping niet goed naar beneden, kan dat bedrijf wel weer gaan bellen. Capaciteit airco niet voldoende blijkbaar.
Daar baal ik van, afspraak was 3,5 kw, nu blijkt er een 2,5 te staan.
Hoezo nu blijkt er een 2,5 te staan? Jij hebt toch iets besteld en je krijgt iets anders geleverd dan wat je besteld hebt. Dat lijkt me dat je daar wel iets mee kunt.quote:Op zondag 14 mei 2023 03:33 schreef Seeburg54 het volgende:
Beneden lekker graadje of 19/20, boven te warm. Na een zonnige dag nu al vies warm boven. Net geplaatste airco krijgt de temperatuur bovenverdieping niet goed naar beneden, kan dat bedrijf wel weer gaan bellen. Capaciteit airco niet voldoende blijkbaar.
Jazeker, gaat ook gebeuren.quote:Op zondag 14 mei 2023 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo nu blijkt er een 2,5 te staan? Jij hebt toch iets besteld en je krijgt iets anders geleverd dan wat je besteld hebt. Dat lijkt me dat je daar wel iets mee kunt.
heb je geslapen bij je controle?quote:Op zondag 14 mei 2023 03:33 schreef Seeburg54 het volgende:
Niet lullig doen jij.quote:
Ik doe niet lullig, maar tenzij het huis van de monteur is boeit kwaliteit hun niks.quote:Op zondag 14 mei 2023 18:03 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Niet lullig doen jij.
Die kerels zaten op het dak. Ik ga niet bij ze staan de hele tijd. Bovendien was ik ook even weg tussendoor.Communicatiefout tussen de heren waarschijnlijk. Ik heb 1 unit gezien die het dak opging, dat was een 3,5.
Die ervaring heb ik niet eigenlijk, en ik heb het afgelopen jaar al heel wat laten doen hier. Dit is de eerste keer dat het niet volgens afspraak is gegaan.quote:Op zondag 14 mei 2023 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik doe niet lullig, maar tenzij het huis van de monteur is boeit kwaliteit hun niks.
Ik zit 24/7 met mijn neus boven op elke externe partij die hier mijn huis in komt anders is er dwars over de muur op 1m hoogte van links baar rechts een kabel omdat dat het goedkoopste is.
Daarna verwacht je drie maanden hitte?quote:Op woensdag 17 mei 2023 23:13 schreef Nattekat het volgende:
17,5
Waarschijnlijk de laatste paar dagen kou, dus ik neem er het beste van
@:dud0r
Ik ben optimistisch ingesteld.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 15:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daarna verwacht je drie maanden hitte?
En dan nog, het is hier buiten 21 graden momenteel.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 17:25 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Tering, da's niet fijn lijkt me? Of zit je ergens buiten in de zon?
1. Het is in steden altijd iets warmerquote:Op maandag 29 mei 2023 15:38 schreef Kriegel het volgende:
20.
Maar ik snap er niks van. Het was eerst 19.5 binnen, buitentemperatuur rond de 17 en volstrekt geen zon op de ramen rond dit tijdstip. Ik zet alle ventilatie open én de achterdeur, en twee uur later is het op die thermostaat niet koeler geworden maar juist warmer.
Hoe de teringhel kan zoiets?
Dat vraag ik me hier ook altijd af. Buiten 16 graden, ramen open, nog geen zon op mijn woning en binnen is het 25 graden.quote:Op maandag 29 mei 2023 15:38 schreef Kriegel het volgende:
20.
Maar ik snap er niks van. Het was eerst 19.5 binnen, buitentemperatuur rond de 17 en volstrekt geen zon op de ramen rond dit tijdstip. Ik zet alle ventilatie open én de achterdeur, en twee uur later is het op die thermostaat niet koeler geworden maar juist warmer.
Hoe de teringhel kan zoiets?
1. Ik woon niet in de stad.quote:Op maandag 29 mei 2023 15:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. Het is in steden altijd iets warmer
2. Als de zon schijnt op beton, warmt dat beton op en blijft het nog heel lang warm
3. Als de zon naar binnen schijnt, komt de warmte ook naar binnen, zelfs met gordijnen dicht.
1. Geldt net zo goed in een dorp. Iets minder extreem, maar steen is steen.quote:Op maandag 29 mei 2023 15:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
1. Ik woon niet in de stad.
2. Thermostaat hangt niet op een buitenmuur.
3. De zon schijnt nogmaals niet naar binnen tussen ruwweg 13:00 en 16:00. Of ja, er is natuurlijk licht van buiten, maar dat kan niet veel voorstellen vergeleken met directe instraling.
Nou ja, dat blijkt.quote:Maakt niet uit. Het opgewarmde beton warmt je huis op als je isolatie niet hooguit 10 jaar oud is
Maar hoe komt de warmte er überhaupt zo snel al in?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 07:54 schreef Mickytjuh het volgende:
In de huiskamer 20,8
Maar op de slaapkamer is het 23,7
Dit huis is 13 jaar oud en als de warmte er in dit kun je airco aandoen wat je wil, het blijft te warm.
In de keuken is het overigens 20,0 maar dat is de begane grond
Zijn dit zo'n gekke temperaturen dan? Volgens mij zit half NL nu al op 21° in huis. Nieuwbouwwoningen met veel ramen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar hoe komt de warmte er überhaupt zo snel al in?
Het is nog niet eens echt warm geweest.
23,7 staat erquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:15 schreef ISVV het volgende:
[..]
Zijn dit zo'n gekke temperaturen dan? Volgens mij zit half NL nu al op 21° in huis. Nieuwbouwwoningen met veel ramen bijvoorbeeld.
Zon. Heel veel zon.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar hoe komt de warmte er überhaupt zo snel al in?
Het is nog niet eens echt warm geweest.
Hier 20 graden, maar ook constant inderdaad.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Constant 21 graden. Prima temperatuur.
Waarom doe je dat, zo zondequote:Op woensdag 7 juni 2023 07:24 schreef lily het volgende:
Vanochtend om 6:00 was het 22. Nu naar 20 gekregen door de boel open te gooien.
Ik vind het wel grappig, ik heb het deze winter ook vrij koel in huis gehad (hoewel lang nog niet zo extreem als jij) en was een beetje bang dat ik het door gewenning al snel te warm zou vinden als de temperatuur boven de 22 kwam, maar dat valt tot nu toe echt reuze mee.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:55 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Waarom doe je dat, zo zonde![]()
Hier 22,5 nu maar het mag nog wel naar 24 van mij.
Lang genoeg afgezien deze winter waarin het amper boven de 15 kwam met 9 als dieptepunt. Dit is zo genieten nu
Ik heb het snel te warm.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:55 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Lang genoeg afgezien deze winter waarin het amper boven de 15 kwam met 9 als dieptepunt. Dit is zo genieten nu
Ja ik dacht exact hetzelfde, maar tot nu toe geen last van.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:21 schreef Viezig het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig, ik heb het deze winter ook vrij koel in huis gehad (hoewel lang nog niet zo extreem als jij) en was een beetje bang dat ik het door gewenning al snel te warm zou vinden als de temperatuur boven de 22 kwam, maar dat valt tot nu toe echt reuze mee.
22 binnen is echt smerig warmquote:Op woensdag 7 juni 2023 14:55 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Nu al 30 graden binnen 😱quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:56 schreef suijkerbuijk het volgende:
25 tot 27 graden.
Gisteren 30 graden binnen.
Alle luiken en ramen open geen zuchtje wind.
De hond in de keuken op de vloer .
Daar is het lekker koel omdat deel direct contact met het water maakt
Stalen boot .quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu al 30 graden binnen 😱
Hier, recht op het zuiden, grote ramen, geen zonwering aan de buitenkant, is het meestal pas eind juli dat het 28 tot 30 graden is binnen.
Ah.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:05 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Stalen boot .
De zon wil het wel opwarmen.
Kan de airco aanzetten maar geen zin in
Gewoon lekker op de dek zitten met wat te drinken of een ijsje uit de vriezer.
Kan mijn camouflage via de mast zetten dan staat de boot in de schaduw.
Alleen die idioten zullen er tegen aanvaren denk ik.
Pas geleden weer gebeurt tegen de punt van de reling geraakt.
Niks krom gelukkig.
Wat wil je met 5 miljoen op de rekening, dan kan er wel een mooi huisje vanaf.quote:
Waarom een airco kopen als je hem niet gebruikt?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:42 schreef Nattekat het volgende:
24 lijkt voor vandaag het eindstation. Weet nog dat ik in juli en augustus continu probeerde te koelen naar 24, dus daar gaat de komende dagen nog wel wat bij komen als ik de airco niet inzet.
24.5 is dan zo gek nog niet inderdaad. Voordeel voor ons is dat ik 's nachts de ramen op kan zetten (kiepstand). De honden blaffen wel als ze onraad ruiken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:55 schreef BlackLining het volgende:
24.5
Heb na vorig jaar wel wat maatregelen genomen. Houten vlonders op mijn betonnen balkon en het balkonhek en de buitenmuur vol laten groeien met groen. Heb wel het idee dat de warmte binnen beter beheersbaar is zo.
Paar fijne fans gekocht met natuurlijke windfunctie die zachtjes staan te zoemen. Zo is het prima te doen.
Hij gaat straks aan om de slaapkamer af te laten koelen,quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:53 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom een airco kopen als je hem niet gebruikt?![]()
![]()
Aaah zo...snap dat nooit...gewoon lekker ramen open en met je blote kut slapen, tot je van de kou wakker wordt en toch moet pissen en dan lekker dekentje eroverquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:20 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Hij gaat straks aan om de slaapkamer af te laten koelen,
Iets met flat en plat dak,quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:24 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aaah zo...snap dat nooit...gewoon lekker ramen open en met je blote kut slapen, tot je van de kou wakker wordt en toch moet pissen en dan lekker dekentje erover![]()
![]()
![]()
Oef waar woon je?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:19 schreef ISVV het volgende:
[..]
24.5 is dan zo gek nog niet inderdaad. Voordeel voor ons is dat ik 's nachts de ramen op kan zetten (kiepstand). De honden blaffen wel als ze onraad ruiken.
Wat een treurig kortzichtige reactie die eigenlijk geen antwoord verdient.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:53 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom een airco kopen als je hem niet gebruikt?![]()
![]()
SO heey mad,, opzich wel om de 24C vast te houden nog steeds warmer buitenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een treurig kortzichtige reactie die eigenlijk geen antwoord verdient.
1. Het is een mobiele airco die amper iets doet op het heetste punt van de dag, dus behoorlijke energieverspilling
2. Ik zeg net dat ik afgelopen zomer naar 24 zat te koelen, het is nu net 24, dus er is niets om te koelen
Omgeving Nijmegen. We hebben hier een inbraakgolf gehad. Alle huizen met hond(en) zijn overgeslagen. Ik vermoed dat de daders inmiddels oostwaarts getrokken zijn.quote:
Joh houd je niks aan..tuurlijk scheelt wel wanneer je niet 450 kinderen en huisdieren hebt...dat elke 10min de deur weer opengaat,quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:34 schreef ISVV het volgende:
[..]
Omgeving Nijmegen. We hebben hier een inbraakgolf gehad. Alle huizen met hond(en) zijn overgeslagen. Ik vermoed dat de daders inmiddels oostwaarts getrokken zijn.
In mijn woning is het 24°. Houden alles potdicht overdag, maar de hele dag zon op het huis maakt dat het toch snel opwarmt.
Die maatregelen helpen dus ook nietquote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:55 schreef BlackLining het volgende:
24.5
Heb na vorig jaar wel wat maatregelen genomen. Houten vlonders op mijn betonnen balkon en het balkonhek en de buitenmuur vol laten groeien met groen. Heb wel het idee dat de warmte binnen beter beheersbaar is zo.
Paar fijne fans gekocht met natuurlijke windfunctie die zachtjes staan te zoemen. Zo is het prima te doen.
Zag ik er ook net een paar van jaquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:31 schreef Paul het volgende:
KLB / Mensen die hun raam open zetten bij warmte
Thx maatje kan je dat ook ff in dat topic zeggen, dan komen wij slim overquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zag ik er ook net een paar van ja
Tenzij je binnen een gigantisch warme keuken hebt, is dat gewoon het domste wat je kan doen.
Er zit nog wel een beetje isolatie in dit huisquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:30 schreef Geerd het volgende:
[..]
SO heey mad,, opzich wel om de 24C vast te houden nog steeds warmer buiten![]()
![]()
Hier ook. Zuid-Limburg en alles potdicht overdag maar een vrijstaande woning (en echt aan twee kanten volledig vrij, als in geen bebouwing in de buurt van 200 meter ) en overal ramen aan alle kanten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:34 schreef ISVV het volgende:
[..]
In mijn woning is het 24°. Houden alles potdicht overdag, maar de hele dag zon op het huis maakt dat het toch snel opwarmt.
Wat heb jij aan een airco? Jij zit toch 24/7 in de voortuin op je witte tuinstoel met een krat pils?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:53 schreef Geerd het volgende:
Straks zonnepanelen, volgend jaar airco...lekker 19C blazen...nu 20.5C![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb voor 25k zonnepanelen op het dak, maar om die gekkies te pesten heb ikquote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:25 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Wat heb jij aan een airco? Jij zit toch 24/7 in de voortuin op je witte tuinstoel met een krat pils?
Wat moet jij met zoveel stroom, heb je een wietplantage?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik heb voor 25k zonnepanelen op het dak, maar om die gekkies te pesten heb ik
Aggregaat: 150 kVA
Afmetingen (l x b x h): 2950 x 1100 x 1759 mm
Brandstof: diesel
Geluidsniveau: 72 dB(A) op 7m
Besteld
Neu gewoon anti protest tegen de snelwegzittersquote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:33 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Wat moet jij met zoveel stroom, heb je een wietplantage?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |