Dat lijkt inderdaad een sarcastische opmerking, en dan wil ik graag weten wat daaraan voorafging. Sarcasme en humor is toegestaan, finaal afzeiken en belachelijk maken niet.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:49 schreef _I het volgende:
[..]
Vallen de mensen die een vaccinatie hebben gehad al met de bosjes om trouwens?
Kweenie, bij mij licht dit op als neon.
De grootste zuigers komen van een deur verder die alles hier nauwlettend in de gaten houden, zo is het altijd al geweest eigenlijk.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Om het 'zuigen' te kunnen noemen moet ik kijken in welke discussie de opmerking geplaatst is, dat is toch niet zo raar?
Haha, dat doe jij. Niet elke homo of bi-er is een LHBTI'r.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Misschien voor jou, ik ga gewoon uit van wat er gewoonlijk wordt verstaan onder LHBTI. Als je op bepaalde 'vertegenwoordigers/organisatie ' doelt moet je die bij naam noemen. Niet elke LHBTI'er heeft dezelfde ideologie, dat neem ik geheid van je aan. Maar scheer niet een hele groep over dezelfde kam.
Wasmiddel lost vuil op, deze terminologie schept enkel identiteitsviezigheid. Er is geen sprake van een gemeenschap. Het is afgebakend noch persoonlijk en de pretentie dat ieder die zich door een letter van de lokafkorting aangesproken voelt er impliciet deel van zou zijn is ronduit walgelijk.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dus toch geen wasmiddel? Een groep individuen vormen ondanks alle onderlinge verschillen samen tot een gemeenschap, net zoals wij. tot de FOK! gemeenschap behoren.
Dit is was de policy zegt :quote:Op zondag 12 maart 2023 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je verplaatst nu de doelpalen, je gaat van 'homofobie' naar 'doelbewuste denigrerende opmerkingen in hatelijke context'.
En de policy is inderdaad heel duidelijk en hier is simpelweg geen sprake van een overtreding van de policy. De voorbeelden die worden gegeven in de policy gaan over individuen of groepen. En wat we zagen is dat een user slechts zijn mening gaf over een agenda, dus niet over mensen.
Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik de agenda van de PVV een 'walgelijk gedrocht' vind, wil dat ook niet zeggen dat ik politici van de PVV of mensen die stemmen op die partij walgelijke gedochten vind. En ik heb ook het idee dat je dit verschil wel ziet, maar simpelweg niet wil erkennen omdat je ten koste van alles elke vorm van kritiek met LHBT-onderwerpen de kop in wilt drukken.
Plaats je dan een TR?quote:Op zondag 12 maart 2023 20:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
De grootste zuigers komen van een deur verder die alles hier nauwlettend in de gaten houden, zo is het altijd al geweest eigenlijk.
Ik zou de update van de policy eens doorlezen Ali daar staat het anders geformuleerd.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit is was de policy zegt :
Dit zijn géén discriminerende uitingen.
Ook het vinden van het volgende is geen probleem.
• transseksualiteit is een afwijking/psychische aandoening
• homoseksualiteit is niet natuurlijk/vies
Dat zijn vormen van meningen en/of feiten en/of een combinatie daarvan en niet op de persoon gespeeld. Zolang er respectvol gediscussieerd wordt moet dit gewoon kunnen, uiteraard zoals bij alles binnen de context van het topic in kwestie.
Dus ook al zouden we bewust de mensen en niet de agenda bekritiseren, dan moet dat gewoon kunnen volgens FOK!'s eigen beleid ( zolang dat respectvolle manier gebeurt natuurlijk )
Dit heeft meer weg van ideologisch modden dan er werkelijk fok regels overtreden worden
Bankiert mis ik ook. En Ryan en zo nog een aantal oude users.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:14 schreef Document1 het volgende:
Als je conspiracy constant in herhaling valt en vooral een rechts narratief volgt dan vind ik, ja ik, dat nou niet echt een verbetering op conspiracy’s waardoor ik wel anders over dingen na ging denken. Ik weet dat jullie het niet willen horen hier van een schaap maar het is echt een echoput van mensen die elkaar schouderklopjes geven en geen andere mening willen horen. Waar je in nws ed nog best serieus genomen wordt met een redelijk verhaal is hier heel snel na het stellen van wat vragen; je trollt en zuigt. Ja dan mis ik een @:bankfurt bv wel. Erg interessante topics en ging gewoon normaal de discussie met je aan.
Ergens op bnw staat een gif met de strekking doe vooral niet waar je een ander van beschuldigd. Dat mogen meer users zich hier wel aantrekken eerlijk gezegd.
Dank voor deze aanvullingquote:Op zondag 12 maart 2023 20:14 schreef Document1 het volgende:
Als je conspiracy constant in herhaling valt en vooral een rechts narratief volgt dan vind ik, ja ik, dat nou niet echt een verbetering op conspiracy’s waardoor ik wel anders over dingen na ging denken. Ik weet dat jullie het niet willen horen hier van een schaap maar het is echt een echoput van mensen die elkaar schouderklopjes geven en geen andere mening willen horen. Waar je in nws ed nog best serieus genomen wordt met een redelijk verhaal is hier heel snel na het stellen van wat vragen; je trollt en zuigt. Ja dan mis ik een @:bankfurt bv wel. Erg interessante topics en ging gewoon normaal de discussie met je aan.
Ergens op bnw staat een gif met de strekking doe vooral niet waar je een ander van beschuldigd. Dat mogen meer users zich hier wel aantrekken eerlijk gezegd.
En weer ga je over de schreef, kun je ook kritiek geven zonder denigrerend te worden?quote:Op zondag 12 maart 2023 20:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wasmiddel lost vuil op, deze terminologie schept enkel identiteitsviezigheid. Er is geen sprake van een gemeenschap. Het is afgebakend noch persoonlijk en de pretentie dat ieder die zich door een letter van de lokafkorting aangesproken voelt er impliciet deel van zou zijn is ronduit walgelijk.
Er bestaat hoogstens een gemeenschap in de zin dat er een aantal activisten zijn die het vermeende leed van miljoenen mensen die ze niet kennen vergroten en uitdragen, en zichzelf daartoe de rol van vertegenwoordiger van alle afwijkenden hebben toegeëigend, maar wezenlijk zijn deze activisten louter met elkaar verbonden door de eigen overeenkomstige persoonlijkheidsstoornisproblematiek.
Iedereen persoon dat onder de l, h, b, t of I valt is een lhbti'er.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:54 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, dat doe jij. Niet elke homo of bi-er is een LHBTI'r.
En er werd duidelijk gesproken over een gemeenschap en agenda, waarmee het duidelijk niet om de personen ging. Heb het idee dat voor jou iedereen die niet hetero is, in jouw groep van LHBTI valt. Maar voor heel veel mensen is er een duidelijk scheiding tussen de mensen en de gemeenschap.
Weet je hoeveel homo's niets hebben met de canal parade, of met lesbienne's of met transeksuelen. Het is niet een "gemeenschap". Je hebt de blauwharige schreeuwers, en gewone mensen. Voor mij twee duidelijke groepen, jij scheert ze onder 1 kam en gaat dan alles wat er naar refereert signaleren als "hate speech'.
Er werd gesproken over de gemeenschap en de agenda.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iedereen persoon dat onder de l, h, b, t of I valt is een lhbti'er.
Als je een bepaalde agenda aan de kaak wilt stellen moet je de specifieke organisatie benoemen die daar achter zit, en niet de algemene noemer lhbti.
Je hoeft toch niet respectvol te zijn naar een gedachtegoed?quote:Op zondag 12 maart 2023 20:58 schreef Jippie het volgende:
En iets een satanisch gedrocht noemen is respectvol?
Maar dan vernauw je het tot 1 organisatie.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je verplaatst nu de doelpalen, je gaat van 'homofobie' naar 'doelbewuste denigrerende opmerkingen in hatelijke context'.
En de policy is inderdaad heel duidelijk en hier is simpelweg geen sprake van een overtreding van de policy. De voorbeelden die worden gegeven in de policy gaan over individuen of groepen. En wat we zagen is dat een user slechts zijn mening gaf over een agenda, dus niet over mensen.
Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik de agenda van de PVV een 'walgelijk gedrocht' vind, wil dat ook niet zeggen dat ik politici van de PVV of mensen die stemmen op die partij walgelijke gedochten vind. En ik heb ook het idee dat je dit verschil wel ziet, maar simpelweg niet wil erkennen omdat je ten koste van alles elke vorm van kritiek met LHBT-onderwerpen de kop in wilt drukken.
Waar jullie als mods eens naar zouden kunnen kijken is in bijvoorbeeld het COVID topic gaat het maandenlang helemaal primaquote:Op zondag 12 maart 2023 14:55 schreef Jippie het volgende:
De laatste jaren is BNW van een open-minded forum gedeelte waarin men kon praten en brainstormen over geheime agenda's, mogelijk verborgen waarheden en mysterieuze zaken veranderd in een bekvechtende anti-alles brei waar het zure venijn vanaf druipt.
Dit moet gewoon veranderen!
Niet wijzen naar een ander, kijk ook naar je eigen rol hierin.
Ik heb nu tijdelijk twee topics - Covid-19- en - Rus/Ukr- gesloten omdat men elkaar daar continue de tent uit vecht. Dat moet gewoon stoppen!
Als er suggesties zijn hoe BNW weer wat gezelliger te maken, zonder te wijzen naar elkaar, hoor ik deze graag. Persoonlijk denk ik er genoeg goede BNW onderwerpen zijn waar geen 'haat' in te pas komt, ik vraag jullie hier topics over te openen en old skool BNW weer te doen herleven. Zal zelf ook wat onderwerpen opzoeken.
Tip voor de haatadepten: maak een Telegram groep aan en ga daar lekker haten op alles maar val BNW er niet meer mee lastig
Als soldaten die verkrachten en moorden als mensen kunnen worden gezien waarom LHBTI dan niet?quote:Op zondag 12 maart 2023 21:05 schreef _I het volgende:
[..]
Er werd gesproken over de gemeenschap en de agenda.
[..]
Je hoeft toch niet respectvol te zijn naar een gedachtegoed?
Nogmaals, als jij bij die term "mensen" ziet, dan is het best onaardig, maar als een ander een constructie van regels en normen bedoeld, kan dat toch best satanisch zijn?
Je hamert maar door op je eigen punt, maar lijkt niet te willen zien wat men tegen je zegt.
Dan zal je van mening zijn dat het een juiste beslissing is om het COVID-19 topic te sluiten?quote:Op zondag 12 maart 2023 21:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
Waar jullie als mods eens naar zouden kunnen kijken is in bijvoorbeeld het COVID topic gaat het maandenlang helemaal prima
1 user keert terug na een ban en het is meteen mis
voor mij hoeft het zo niet meer
als op elke slak zout wordt gelegd
als elke bnw-er wordt weggezet als een Engelfan
etc
BNW was een warm bad
maar voelt nu als een ijskoude douche
Wow.. Rare gedachtesprong.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als soldaten die verkrachten en moorden als mensen kunnen worden gezien waarom LHBTI dan niet?
Nee, ze zegt dat je het op zou kunnen lossen door bijvoorbeeld die ene user te blokkeren.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan zal je van mening zijn dat het een juiste beslissing is om het COVID-19 topic te sluiten?
Heb ik wel eens gedaan maar ik neem nu de moeite niet meer. Deur verderop lees ik dan wel bepaalde uitlatingen door een aantal van die users en dan komen ze hier schijnheilig posten, ik neem aan jij als mod dit ook door moet hebben dat die personen hier niet echt komen voor de discussie. Als je die stoorzenders kwijt was zou het al een stuk rustiger zijn want sommige mensen laten zich toch uitlokken en op de kast jagen en dan begint de heisa.quote:
omdat ik het nu een koude douche vindquote:Op zondag 12 maart 2023 21:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan zal je van mening zijn dat het een juiste beslissing is om het COVID-19 topic te sluiten?
Ik kom jullie treiteren in je hoekje, en dan sluiten ze het daarna ook nog eens.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
omdat ik het nu een koude douche vind
nee
ik ben namelijk niet alleen op de wereld
er zijn meer mensen/users
ik snap werkelijk niet waarom een hoekje in een forum niet kan bestaan zonder dat er gebashed moet worden op de gebruikers van dat hoekje
Ja, de stoorzenders komen graag ff langs om alle bnw'ders voor gek of erger uit te maken. Dat is al sinds het begin zo en dat zal helaas niet veranderen ben ik bang.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Heb ik wel eens gedaan maar ik neem nu de moeite niet meer. Deur verderop lees ik dan wel bepaalde uitlatingen door een aantal van die users en dan komen ze hier schijnheilig posten, ik neem aan jij als mod dit ook door moet hebben dat die personen hier niet echt komen voor de discussie. Als je die stoorzenders kwijt was zou het al een stuk rustiger zijn want sommige mensen laten zich toch uitlokken en op de kast jagen en dan begint de heisa.
Er kwam iets tussen duurde allemaal langer dan verwachtquote:Op zondag 12 maart 2023 18:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er zijn ook BNW-users die maling aan de policy hebben.
Geef mij eens een concreet voorbeeld van zo'n post die elders tot een ban zou leiden, want met loze beschuldigingen kan ik weinig.
Kan nu niet meer quoten sinds het topic dicht is dus moet het maar op deze manierquote:Omdat we proberen de boel weer gezellig te krijgen, gezellig te houden én het gewoonweg sfeerverziekend werkt is het niet toegestaan denigrerend of sarcastisch stemming te maken.
voorbeelden
• 'tja, FOK! he...'
• 'welkom op FOK!'
• 'en je dan afvragen waarom het zo slecht gaat met FOK!'
• 'nee joh, racisme mag gewoon op FOK! als je....'
• 'iemand al geroepen dat het vrijwilligers zijn?'
• 'FOK! is een links bolwerk'
• 'FOK! begint steeds meer op Stormfront te lijken
Discussies over algemeen beleid kunnen in de daarvoor bestemde Feedbacktopics, op normale toon van zowel users als crew. We verwachten van alle kanten dat discussies op volwassen toon gevoerd kunnen worden, zonder persoonlijk te worden, zonder steken onder water.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |