abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 14:55:40 #1
485843 crew  Jippie
pi_208344168
De laatste jaren is BNW van een open-minded forum gedeelte waarin men kon praten en brainstormen over geheime agenda's, mogelijk verborgen waarheden en mysterieuze zaken veranderd in een bekvechtende anti-alles brei waar het zure venijn vanaf druipt.

Dit moet gewoon veranderen!

Niet wijzen naar een ander, kijk ook naar je eigen rol hierin.

Ik heb nu tijdelijk twee topics - Covid-19- en - Rus/Ukr- gesloten omdat men elkaar daar continue de tent uit vecht. Dat moet gewoon stoppen!

Als er suggesties zijn hoe BNW weer wat gezelliger te maken, zonder te wijzen naar elkaar, hoor ik deze graag. Persoonlijk denk ik er genoeg goede BNW onderwerpen zijn waar geen 'haat' in te pas komt, ik vraag jullie hier topics over te openen en old skool BNW weer te doen herleven. Zal zelf ook wat onderwerpen opzoeken.

Tip voor de haatadepten: maak een Telegram groep aan en ga daar lekker haten op alles maar val BNW er niet meer mee lastig ^O^
pi_208344415
Het wordt hier tegenwoordig bijna wekelijks neergepend maar niemand heeft er oren naar.

Geef BNW de ruimte om BNW te zijn.

BNW meningen worden in alle andere subfora uitgespuwd en verbannen naar deze achterhoek.
En dat doen bnw’ers dan ook.

Als users uit deze andere subfora dan ook naar hier komen om de boel te verzuren, belachelijk te maken of de arme zieltjes te komen bekeren, moet BNW hen met liefde en respectvol te woord blijven staan, want hier moet de discussie ineens wel kunnen terwijl wij elders uitgekotst worden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208344433
Alleen wanneer alle drie de partijen ( bnw'ers, critici, staff) verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen daden komen we misschien nog ergens

De wijzende vinger naar de ander, zonder zelf in de spiegel te kijken, schieten we niets mee op
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208344604
@Jippie

Zie heus wel dat je een poging doet om zo objectief mogelijk te modden als het gaat om opzichtige persoonlijke aanvallen

Alleen is het lang niet voldoende. Er zijn echt zoveel regels die dagelijks gebroken worden, maar omdat het milde overtredingen gaat worden ze vaak over het hoofd gezien. Voordat je zegt, stuurt een TR dan ! Heeft weinig zin
Omdat een individuele overtreding op zichzelf niets zegt, maar het gebeurt zo vaak dat het wel een probleem word
Zo groot dat je niet meer omheen kan met alle gevolgen van die voor de sfeer binnen het forum
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208344663
Aanvullende regels voor bnw

Waar sfeerverpestend gedrag in kaart wordt gesteld en keihard aangepakt( ongeacht van welke kant het komt)

Vind het prima dat je meer variatie wil hebben als het gaat om de onderwerpen binnen het forum, maar zolang de sfeer kut is zullen de mensen wegblijven

Zorg eerst dat het weer leuk wordt om hier te posten en dan komen de users vanzelf wel ^O^
pi_208344690
Dat was mijn bijdrage tot nu toe, wellicht kom ik later op de avond nog terug met meer

Laat iemand anders zijn zegje maar doen :Y)
  zondag 12 maart 2023 @ 15:49:09 #7
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208344841
Ik denk dat er ruimte moet zijn voor een tegengeluid in BNW, ik vind zelfs dat dit erg belangrijk is. BNW moet geen echokamer worden. Er moet alleen goed worden gekeken naar wat een gewenst tegengeluid is en welke users hier enkel en alleen actief zijn om de visie en meningen van BNW'ers te bestrijden.

Om als voorbeeld de oorlog in Oekraïne te nemen. Daar kan hier in principe over worden gesproken aan de hand van alternatieve bronnen, dat wil zeggen bronnen en meningen en visies die niet welkom zouden zijn in OOR of NWS. Dat wil niet zeggen dat deze bronnen en meningen en visies leidend moeten zijn, het is juist goed als daar kritische vragen over worden gesteld of dissent op is, maar als users alleen maar bezig zijn zulke dingen te weerleggen en het weg te zetten als pro-Russische misinformatie, dan kun je natuurlijk beter in OOR of NWS meeposten.

Eenzelfde situatie zagen we hier al met onderwerpen gerelateerd aan Covid-19 tijdens de pandemie. Een bepaald soort user trok dan naar BNW, niet uit oprechte interesse of met kritische vragen. Maar enkel en alleen om tegen anderen in te gaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208344875
Is niet zo lastig toch.Grijp in wanneer iemand oproept tot geweld. En bij persoonlijke aanvallen.
Voor de rest alles toestaan. Daar is bnw voor bedoelt neem ik aan.

Trollen van buitenaf kan je gewoon negeren als je daar last van hebt. Die moet je niet al te serieus nemen joh.
pi_208345687
Is dat specifiek BNW? Mensen kunnen sowieso amper normaal doen. Kijk maar eens naar FOK! 2006 en nu. De hele insteek is veel meer agressie en het hoogste woord versus tolerantie en iemand aanhoren.
blablablabla
pi_208345745
Eens niet alles modden is ook een optie. Ja mensen zijn het niet eens en ja soms gaat het er fel aan toe. Maar alles weghalen helpt al helemaal niet. Genoeg dingen die hier worden neergezet waar ik het niet mee eens ben of andersom. Maar ik zie geen enkele reden om topics te sluiten alles weg te halen en dan weer open te gooien.
pi_208345748
Het is ook wel logisch dat BNW veranderd is de afgelopen jaren omdat er nogal wat gebeurd is in de wereld.
Een oorlog in Irak is een ver van ons bed show en wat mij betreft de oorlog in Oekraïne ook maar van de gevolgen hebben we zeker wel last.
En velen zullen ook angst hebben dat het niet bij Oekraïne blijft en zullen daarom proberen mensen te overtuigen dat één blok moeten vormen tegen het boze oosten.
Maar ik vind dat als je niks met complotten en achtergronden hebt dat je niks in BNW te zoeken hebt.
Daar zijn andere subforums voor.
Als ik als voorbeeld OOR mag noemen, daar wordt keurig gemod en alle berichten die er niet thuis horen worden verwijderd.
Waarom kan dat in BNW niet? Omdat hier alles mag?
En ik heb absoluut niks tegen jippie maar een mod die zelf ook fanatiek BNW is zal wel helpen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 16:56:04 #12
485843 crew  Jippie
pi_208345771
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:13 schreef UncleScorp het volgende:
Het wordt hier tegenwoordig bijna wekelijks neergepend maar niemand heeft er oren naar.

Geef BNW de ruimte om BNW te zijn.

BNW meningen worden in alle andere subfora uitgespuwd en verbannen naar deze achterhoek.
En dat doen bnw’ers dan ook.

Als users uit deze andere subfora dan ook naar hier komen om de boel te verzuren, belachelijk te maken of de arme zieltjes te komen bekeren, moet BNW hen met liefde en respectvol te woord blijven staan, want hier moet de discussie ineens wel kunnen terwijl wij elders uitgekotst worden.
Allereerst is BNW geen achterhoek. Het jij, wij, zij moet gewoon stoppen. We zitten hier met heel FOK! op dezelfde server waar gewoon iedereen welkom is.

Wil je een exclusief groepje en zelf bepalen wie daar toegang heeft kun je beter je heil zoeken op Facebook of Telegram. Hier staat de deur open voor iedereen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 16:57:31 #13
485843 crew  Jippie
pi_208345790
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:14 schreef Ali_boo het volgende:
Alleen wanneer alle drie de partijen ( bnw'ers, critici, staff) verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen daden komen we misschien nog ergens

De wijzende vinger naar de ander, zonder zelf in de spiegel te kijken, schieten we niets mee op
Klopt, daar doe ik nu dan een beroep op.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 16:59:50 #14
485843 crew  Jippie
pi_208345826
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:51 schreef PSVCL het volgende:
Is niet zo lastig toch.Grijp in wanneer iemand oproept tot geweld. En bij persoonlijke aanvallen.
Voor de rest alles toestaan. Daar is bnw voor bedoelt neem ik aan.

Trollen van buitenaf kan je gewoon negeren als je daar last van hebt. Die moet je niet al te serieus nemen joh.
Dit is een verkeerde aanname, ook hier hebben we de policy na te leven. Voor ongebreidelde haatspraak is geen plaats.
pi_208345843
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:56 schreef Jippie het volgende:

[..]
Allereerst is BNW geen achterhoek. Het jij, wij, zij moet gewoon stoppen. We zitten hier met heel FOK! op dezelfde server waar gewoon iedereen welkom is.

Wil je een exclusief groepje en zelf bepalen wie daar toegang heeft kun je beter je heil zoeken op Facebook of Telegram. Hier staat de deur open voor iedereen.
Dat is prima maar klaag dan niet als de sfeer slecht is.
Feyenoord supporters samen met Ajax supporters in 1 topic gaat ook niet gezellig worden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 17:03:33 #16
485843 crew  Jippie
pi_208345874
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:49 schreef Elan het volgende:
Is dat specifiek BNW? Mensen kunnen sowieso amper normaal doen. Kijk maar eens naar FOK! 2006 en nu. De hele insteek is veel meer agressie en het hoogste woord versus tolerantie en iemand aanhoren.
Het lijkt vaak ook meer op debateren dan discussiëren. Maar hier stellen we het fatsoenlijk met elkaar discussiëren op prijs.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 17:06:12 #17
485843 crew  Jippie
pi_208345911
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:54 schreef Questular het volgende:
Eens niet alles modden is ook een optie. Ja mensen zijn het niet eens en ja soms gaat het er fel aan toe. Maar alles weghalen helpt al helemaal niet. Genoeg dingen die hier worden neergezet waar ik het niet mee eens ben of andersom. Maar ik zie geen enkele reden om topics te sluiten alles weg te halen en dan weer open te gooien.
BNW hoeft ook geen bedevaartsoord voor ramptoeristen te zijn waar men zich verkneukelt om het gebekvecht van anderen. Gewoon discussiëren, en graag wat humor terug.
pi_208345963
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:59 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dit is een verkeerde aanname, ook hier hebben we de policy na te leven. Voor ongebreidelde haatspraak is geen plaats.
Bedoel meningen en standpunten die afwijken van het narratieve.
Wanneer is iets haatspraak?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 17:13:48 #19
485843 crew  Jippie
pi_208346031
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:54 schreef Candymannetje het volgende:
Het is ook wel logisch dat BNW veranderd is de afgelopen jaren omdat er nogal wat gebeurd is in de wereld.
Een oorlog in Irak is een ver van ons bed show en wat mij betreft de oorlog in Oekraïne ook maar van de gevolgen hebben we zeker wel last.
En velen zullen ook angst hebben dat het niet bij Oekraïne blijft en zullen daarom proberen mensen te overtuigen dat één blok moeten vormen tegen het boze oosten.
Maar ik vind dat als je niks met complotten en achtergronden hebt dat je niks in BNW te zoeken hebt.
Daar zijn andere subforums voor.
Als ik als voorbeeld OOR mag noemen, daar wordt keurig gemod en alle berichten die er niet thuis horen worden verwijderd.
Waarom kan dat in BNW niet? Omdat hier alles mag?
En ik heb absoluut niks tegen jippie maar een mod die zelf ook fanatiek BNW is zal wel helpen.
Het is ook een pleuriszooi op de wereld, des te meer reden om het hier wat gezelliger te maken zodat men hier wat verstrooiing kan zoeken.

Kun je een voorbeeld geven van een bericht wat volgens jou verwijderd had moeten worden. En wat is fanatiek BNW? Denk niet dat er snel twee BNW'ers zijn te vinden die het op alle 'BNW-issues' met elkaar eens zijn.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 17:16:02 #20
485843 crew  Jippie
pi_208346053
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:09 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Bedoel meningen en standpunten die afwijken van het narratieve.
Wanneer is iets haatspraak?
Wat is het 'narratieve'? Narratief kan net zo goed betrekking hebben op BNW.

Haatspraak is het haten op personen, organisaties etc.
pi_208346074
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:13 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het is ook een pleuriszooi op de wereld, des te meer reden om het hier wat gezelliger te maken zodat men hier wat verstrooiing kan zoeken.

Kun je een voorbeeld geven van een bericht wat volgens jou verwijderd had moeten worden. En wat is fanatiek BNW? Denk niet dat er snel twee BNW'ers zijn te vinden die het op alle 'BNW-issues' met elkaar eens zijn.
Precies en dan krijg je een interessante discussie tussen de 2 BNWers.
Ze zijn het in grote lijnen met elkaar eens maar hebben een discussie over wat details.
Als er dan iemand bij komt die niks met BNW heeft en zich er mee gaat bemoeien krijg je irritatie.

En ik kan geen voorbeeld geven van een bericht wat naar mijn mening verwijderd had moeten worden.
Steeds als ik een melding doe wordt de post keurig verwijderd maar de betreffende user gaat gewoon door.
Zo blijf je bezig.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 17:18:38 #22
485843 crew  Jippie
pi_208346083
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is prima maar klaag dan niet als de sfeer slecht is.
Feyenoord supporters samen met Ajax supporters in 1 topic gaat ook niet gezellig worden.
In Voetbal hebben ze geloof ik ieder een eigen topic reeks om de wedstrijden en club-aangelegenheden te bespreken, maar dat is volgens mij vrij toegankelijk. En in voetbal-sc wordt er samen gekletst en gelachen.
pi_208346123
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:16 schreef Jippie het volgende:

[..]

Qua haatspraak vind ik het hier wel meevallen.
Ik zie andere subforums waar de haat vanaf druipt.
pi_208346144
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:16 schreef Jippie het volgende:

[..]

Ik ben bijvoorbeeld fel tegenstander van de lghbt agenda, dat is naar mijn mening een satanisch gedrocht (letterlijk).

Dan ga ik tegen het narratief in. Is dat toegestaan?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 17:28:47 #25
485843 crew  Jippie
pi_208346218
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies en dan krijg je een interessante discussie tussen de 2 BNWers.
Ze zijn het in grote lijnen met elkaar eens maar hebben een discussie over wat details.
Als er dan iemand bij komt die niks met BNW heeft en zich er mee gaat bemoeien krijg je irritatie.

En ik kan geen voorbeeld geven van een bericht wat naar mijn mening verwijderd had moeten worden.
Steeds als ik een melding doe wordt de post keurig verwijderd maar de betreffende user gaat gewoon door.
Zo blijf je bezig.
Dit klinkt als het weren van bepaalde users, als een user voortdurend grof over de schreef gaat kan een subforumban worden gegeven, maar dat is wel een heel harde maatregel die we liever niet toepassen. En als zo'n bericht wordt verwijderd is dat toch afdoende?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')