Ben jij nooit ergens zo boos over geweest dat tegenslag voor het onderwerp van je woede voor enig gevoel van genoegdoening zorgde? Dat is vrij menselijk. Als Jos Brech morgen struikelt en zijn geslachtsdeel verliest bij de valpartij, zal ik niet juichen maar er zal zeker een gedachte kunnen opkomen 'net goed!' Op die emotie doel ik.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sorry, maar als jij zo denkt dan haak ik af.
Dan ga ik er geen moeite meer aan verspillen.
Nee sorry, ik heb nog nooit kunnen juichen als er mensen dood gingen die mij niks hebben aangedaan.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ben jij nooit ergens zo boos over geweest dat tegenslag voor het onderwerp van je woede voor enig gevoel van genoegdoening zorgde? Dat is vrij menselijk. Als Jos Brech morgen struikelt en zijn geslachtsdeel verliest bij de valpartij, zal ik niet juichen maar er zal zeker een gedachte kunnen opkomen 'net goed!' Op die emotie doel ik.
Als ik jouw logica moet volgen zijn Islam, het Christendom en het Jodendom extreem rechte groeperingen?quote:Op zondag 12 maart 2023 17:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je volgt daarmee juist een rechts-extremistisch narratief.
Wat betreft homofobie (die onder Lhbti+ valt) zegt de policy het volgende:
[..]
Dus nee, dat soort opmerkingen is niet gewenst
Haatspraak= alles wat ingaat tegen de dominante progressieve narratiefquote:Op zondag 12 maart 2023 17:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik ook, men vindt in deze tijd al snel iets haatpraat. Frappant dat men elders een deur verder nog steeds met termen als wappies mag blijven smijten vergezeld met nog wel wat vuigere uitlatingen over deze groep mensen.
https://www.independent.c(...)olence-b2108235.htmlquote:Op zondag 12 maart 2023 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waar het het 'rechts-extremistische' element zou zitten? Als je goed naar het bericht van @:PSVCL zou kijken had je gezien dat hij duidelijk over een agenda spreekt. Jij doet vervolgens alsof hij over mensen spreekt, zodat je er dan aan de hand van de policy tegen kunt optreden. Maar dit is een behoorlijk valse manier van discussiëren.
Naar mijn mening:
• Moet absoluut niet kunnen: 'LHBT'ers zijn een satanisch gedrocht' (direct een ban dan ook graag)
• Moet wel kunnen: 'De LHBT-agenda is een satanisch gedrocht'
Ik heb dit eerder aangegeven, en ik spreek hier uit ervaring, er zijn veel homo's, biseksuelen, lesbiennes en transgenders die zelf ook niets hebben met het opdringen van vlaggetjes en het constant gereduceerd worden tot hun dan onveranderlijke kenmerken of gekozen genderidentiteit. Het is jammer en ronduit vreemd dat hier geen kritiek op mag zijn.
Binnen de policy mag veel, dat geldt voor iedereen.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
En dat is precies het probleem
Zolang je geen opzichte persoonlijke sneren maakt, heb je werkelijk alle vrijheid om het forum om zeep te helpen
Vaak onder toeziend oog van de staff
Hihaho, doe even niet zo lollig. https://www.independent.c(...)olence-b2108235.htmlquote:Op zondag 12 maart 2023 18:10 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als ik jouw logica moet volgen zijn Islam, het Christendom en het Jodendom extreem rechte groeperingen?
Dat zeg je duidelijk 'die mij niets hebben aangedaan', maar wat als je je wel gegriefd voelt door iemand?quote:Op zondag 12 maart 2023 17:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee sorry, ik heb nog nooit kunnen juichen als er mensen dood gingen die mij niks hebben aangedaan.
En eerlijk gezegd vind ik het vrij ziekelijk als mensen dat wel doen.
Het idee van een duidelijker disclaimer, is wel een goede. Maar de enige reden voor een sanctie zal het overtreden van de policy zijn, niet het 'overtreden' van de disclaimer.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:53 schreef Bananenbennie het volgende:
Ok on topic maar weer?
Hoe krijgen we BNW weer zoals het bedoeld is.
Wordt sowieso vrij lastig denk ik. Er is veel polarisatie in de maatschappij en dat zie je ook hier weer terug. Maar laten we toch een poging wagen.![]()
Wat zou kunnen helpen is users vooraf duidelijk maken waar én voor wie BNW is bedoeld. Je zou een soort profiel kunnen maken voor de BNW poster. Dus iemand die een:
• vrijdenker is,
• graag buiten de kaders denkt,
• het systeem bevraagt,
• graag gedachte experimenten heeft,
• de msm te eenzijdig vindt,
• etc.
Kortom iemand die nieuwsgierig is en niet op voorhand alles probeert glad te strijken. Voldoe je niet aan dit profiel dan kun je je afvragen of je hier uberhaupt moet posten. Je kunt natuurlijk niet eisen dat iemand dat niet doet, dat gaat weer net wat te ver. Maar een soort "disclaimer" wat je hier kunt verwachten zou veel kunnen verduidelijken. Ga je steevast toch elke aanwijzing of bewijs proberen onderuit te halen of ridiculiseren dan ben je in feite offtopic bezig en kan een moderator ingrijpen?
Vlgs mij zou dit kunnen leiden tot meer diepgang op BNW. Veel complotdenkers zijn het ook niet met elkaar eens dus dat het opeens een echokamer wordt zal wel meevallen vermoed ik.
Russen zijn mensen net als jij en ik. Dat men het tegenwoordig normaal vindt dit soort gedachtes te hebben vind ik best wel eng.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Voor de goede orde, ik praat het toejuichen van dode Russen niet goed. Maar ik kan wel inkomen in zo'n emotie.
Users vegen hun reet af met de policy vaak onder toeziend oog van een stafmemberquote:Op zondag 12 maart 2023 18:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Binnen de policy mag veel, dat geldt voor iedereen.
Het probleem is juist dat een groepje denkt dat ze dat zijn en iedereen met een andere mening moet oprotten.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:53 schreef Bananenbennie het volgende:
Ok on topic maar weer?
Hoe krijgen we BNW weer zoals het bedoeld is.
Wordt sowieso vrij lastig denk ik. Er is veel polarisatie in de maatschappij en dat zie je ook hier weer terug. Maar laten we toch een poging wagen.![]()
Wat zou kunnen helpen is users vooraf duidelijk maken waar én voor wie BNW is bedoeld. Je zou een soort profiel kunnen maken voor de BNW poster. Dus iemand die een:
• vrijdenker is,
• graag buiten de kaders denkt,
• het systeem bevraagt,
• graag gedachte experimenten heeft,
• de msm te eenzijdig vindt,
• etc.
Kortom iemand die nieuwsgierig is en niet op voorhand alles probeert glad te strijken. Voldoe je niet aan dit profiel dan kun je je afvragen of je hier uberhaupt moet posten. Je kunt natuurlijk niet eisen dat iemand dat niet doet, dat gaat weer net wat te ver. Maar een soort "disclaimer" wat je hier kunt verwachten zou veel kunnen verduidelijken. Ga je steevast toch elke aanwijzing of bewijs proberen onderuit te halen of ridiculiseren dan ben je in feite offtopic bezig en kan een moderator ingrijpen?
Vlgs mij zou dit kunnen leiden tot meer diepgang op BNW. Veel complotdenkers zijn het ook niet met elkaar eens dus dat het opeens een echokamer wordt zal wel meevallen vermoed ik.
Nou,in deze voel ik me niet aangesproken Aliquote:Op zondag 12 maart 2023 17:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
En dat is precies het probleem
Zolang je geen opzichte persoonlijke sneren maakt, heb je werkelijk alle vrijheid om het forum om zeep te helpen
Vaak onder toeziend oog van de staff
Het zou echt één en ander kunnen verduidelijken. Je zou de disclaimer kunnen afsluiten met bijv: "Bedankt voor je begrip en medewerking."quote:Op zondag 12 maart 2023 18:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het idee van een duidelijker disclaimer, is wel een goede. Maar de enige reden voor een sanctie zal het overtreden van de policy zijn, niet het 'overtreden' van de disclaimer.
Praat ik het ergens goed dan? Ik probeer alleen een mogelijke emotie erbij te bedenken. Overigens is het iets wat niet in BNW heeft plaatsgevonden, dus hoef ik er helemaal geen uitspraak over te doen.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:23 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Russen zijn mensen net als jij en ik. Dat men het tegenwoordig normaal vindt dit soort gedachtes te hebben vind ik best wel eng.
Ah je bedoelt zoals bnw’ers welkom zijn in NWS?quote:Op zondag 12 maart 2023 18:27 schreef Questular het volgende:
Mensen bewust weren omdat ze niet in het bnw narratief passen. Dat is een oplossing voor sommige? Op een discussie forum nog wel.
Zo ervaar ik dat helemaal niet. En het laat ook nog eens zien dat juist jij voorstander bent van cancelen van meningen die jou persoonlijk niet aanstaan. Lijkt me niet de bedoeling.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:26 schreef The_End het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat een groepje denkt dat ze dat zijn en iedereen met een andere mening moet oprotten.
BNW was zoals Document1 zegt heel anders dan het nu is. Nu is het een groep conservatief rechtse mensen, gemixed met anti overheid en een sausje Kremlin propaganda. Die drie stromingen mogen mi hier verdwijnen en dan kunnen we het weer over HAARP, de maanlanding, chemtrails en andere echt belangrijke zaken.
Er zijn ook BNW-users die maling aan de policy hebben.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Users vegen hun reet af met de policy vaak onder toeziend oog van een stafmember
En dat mag blijkbaar gewoon omdat stafmember het vaak eens is met degene die de boel hier komen verzieken
Elders op het forum zou diezelfde user een ban krijgen voor zijn gedrag maar hier mag die gewoon zijn gang gaan
Dat is wel waar het nu continue over gaat. Corona, anti overheid en Kremlin propaganda.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:36 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Zo ervaar ik dat helemaal niet.
Ik ben voorstander van het 'cancellen' van een paar meningen. Die zijn ook nog een strafbaar in Nederland.quote:En het laat ook nog eens zien dat juist jij voorstander bent van cancelen van meningen die jou persoonlijk niet aanstaan. Lijkt me niet de bedoeling.
En nee mensen moeten niet geweerd worden daarvoor.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:27 schreef Questular het volgende:
Mensen bewust weren omdat ze niet in het bnw narratief passen. Dat is een oplossing voor sommige? Op een discussie forum nog wel.
Het was ook meer algemeen bedoeld, ik wil je geen woorden in de mond leggen. Maar ik vind het sowieso eng hoe makkelijk een bepaalde complete bevolking opeens gecanceld wordt. Allemaal gevolg van propaganda.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Praat ik het ergens goed dan? Ik probeer alleen een mogelijke emotie erbij te bedenken. Overigens is het iets wat niet in BNW heeft plaatsgevonden, dus hoef ik er helemaal geen uitspraak over te doen.
Doe niet zo bijdehand niemand hier is Qannonquote:Op zondag 12 maart 2023 18:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hihaho, doe even niet zo lollig. https://www.independent.c(...)olence-b2108235.html
Dat bewust hier komen om users belachelijk te maken is fnuikend voor het subforum en jaagt serieuze en geinteresseerde users weg. En die kunnen we juist hier zo goed gebruiken.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En nee mensen moeten niet geweerd worden daarvoor.
Het gaat hem om de manier waarop. De boel bewust komen verzieken en belachelijk maken wél.
Elkeen die een normaal gesprek aangaat krijgt van mij ook normaal antwoord.
Rest heb ik ondertussen geleerd te negeren, gezellig is anders maar ja …
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |