https://www.sikkom.nl/act(...)e-muur-28294776.htmlquote:Wtf: 'Levende gans in studentenkamer' met hakenkruis en Jodenster loei groot aan de muur
Groningen heeft vreemde kostgangers. Zowel onder Stadjers als studenten. We kijken dan ook niet snel meer ergens van op. Maar vanochtend toch eem een keihard WTF-momentje op de Sikkom-burelen.
Het begint met een berichtje in de inbox: „Raar tafereel hier in de straat. Er zit een gans in een van de studentenhuizen boven de winkel aan de overkant. Op de muur van de kamer is een enorm hakenkruis geschilderd. Is dit een soort doorgeslagen studentengrap? Of een abject ritueel in voorbereiding?”
„Is toch niet normaal”
Op de foto is inderdaad te zien dat een enorm hakenkruis de muur ontsiert. En de kop van een gans, maar dat kan ook een opblaasding of knuffel zijn. De inzender weet echter zeker dat het een levend beest is. „Hij loopt daar gewoon een beetje rond in de kamer. Is toch niet normaal, een gans in de kamer.”
Inderdaad niet best. Een tamme gans kun je prima als huisdier houden , mits je in een buitengebied woont. Met een groot stuk grasland voor het beest en weinig mensen in de buurt die last hebben van het gegak. En ook belangrijk: ganzen zijn groepsdieren. Ze mogen dus nooit alleen worden gehouden.
Een Vindicathuis
Absurd. Zeker niet in combinatie met de muurtekeningen. Kortom, om een niet zo lang verhaal wat langer te maken: alle reden om aan te bellen. Helaas doet niemand open op zaterdagochtend rond 11:30 uur. Maar tijdens die exercitie wordt wel duidelijk dat aan de andere muur een enorme Jodenster is geschilderd.
Buren melden dat hen niks verbaast. „Het is een Vindicathuis,” verzucht een van hen. De zoektocht op Google bevestigt die lezing. Het gaat inderdaad om een huis van het corps. Omdat de studenten zelf niet opendoen maar eem telefonisch melden bij Vindicat-eindbaas Adriaan Zoetmulder.
„Beschamend”
„Het is beschamend”, steekt Adriaan na enig uitzoekwerk van wal. „Helaas kan ik niet achter elke voordeur van al onze huizen kijken, maar ik ben het hier totaal niet mee eens. Dit kan echt niet. We kijken naar welke maatregelen we precies kunnen treffen tegen het hele huis, dat zijn we nu aan het onderzoeken.”
Om te voorkomen dat een heksenjacht ontstaat, melden we niet om welke straat het gaat. Het kan overigens ook zijn dat het gaat om een Only Gans-account. Maar daar gaan we niet vanuit.
Wowquote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.sikkom.nl/act(...)e-muur-28294776.html
Ik vermoed dat ze een of ander ritueel bedacht hebben bij een dispuutsontgroening oid dat niet zo'n fijn vooruitzicht was voor die ganzen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:53 schreef Inbox het volgende:
Vraag me af wat ze met die beesten wouden doen. En, of ze ze wel echt gekocht hebben. Denk eerder dat ze ze in een dronken bui gevangen hebben.
Zou me inderdaad niks verbazen als het zoiets zou zijn :/quote:Op zaterdag 11 maart 2023 20:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze een of ander ritueel bedacht hebben bij een dispuutsontgroening oid dat niet zo'n fijn vooruitzicht was voor die ganzen.
Inderdaad, altijd weer mooi die zure knorren.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 20:10 schreef Raw85 het volgende:
lekker topic vol schuimbekkende henken dit
Hakenkruis verkeerd om en welke jodenster?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hakenkruis verkeerd om en welke jodenster?
quote:aan de andere muur een enorme Jodenster is geschilderd.
Die fotoquote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Smakelijk gelachen om deze foto. Zie dat beest genieten. Wel jammer dat die droeftoeters van de caviataxi het feestje kwamen verpesten.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:00 schreef theunderdog het volgende:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat het probleem precies is?
"We moeten wel kunnen blijven barbecuen"?quote:
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"We moeten wel kunnen blijven barbecuen"?
Denk dat ze er wat anders mee wilden doen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 20:53 schreef Harvest89 het volgende:
Misschien onderdeel van een of andere fucked up ontgroening. Een stuk gans met veren eten of dat soort zieke shit.
Ons hele systeem is gecorrumpeerd met dit soort psychopaten.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:13 schreef Seeburg54 het volgende:
Ongelooflijk dat die tyfus Vindikut klootzakken nog steeds niet opgedoekt zijn. Daar zit veel macht en geld achter. Vuilnis is het, hoe lang wordt dit soort ellendelingen de hand nog boven het hoofd gehouden?
Allemaal toekomstige managers en ambtenaren.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:16 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ons hele systeem is gecorrumpeerd met dit soort psychopaten.
Ongeveer 10 a 20% van de bevolking heeft narcistische trekken zijn de schattingen. Dit soort types zit vaak op hoge posities omdat daar een gebrek aan empathie juist een voordeel is.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Allemaal toekomstige managers en ambtenaren.
Je zal er maar mee te maken hebben later...
Ja, het is zorgwekkend. Dit soort mensen én de types die ze de hand boven het hoofd houden.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:16 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ons hele systeem is gecorrumpeerd met dit soort psychopaten.
Humor! Bijna net zo grappig als een kat in de fik steken en hem blussen door hem in de gracht te gooien.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/l/2467329
De ganzen waren op de kamer van een sjaars zodat ze de boel onder konden schijten. Wat een lol. Uiteraard geen moment aan de dieren gedacht.
Ach ja, deze dooddoener kennen we nu wel.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:31 schreef potjecreme het volgende:
Ach, jonge mensen grappig. Vraag me af of alle moraalridders, die vlees eten, 3sterrenvlees kopen.
Nee, maar je houdt ook leed in stand. Alleen is het niet zichtbaar.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ach ja, deze dooddoener kennen we nu wel.
Ik eet vlees dus mag dus ook onnodig dieren laten lijden...
Wat een treurige en kansloze levensinstelling heb jij. Nee je hoeft niet een basale standaard van goede omgang met X te doen, want met Y ben je nog steeds stom. Probeer het dus maar niet eens.quote:Op maandag 13 maart 2023 19:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, maar je houdt ook leed in stand. Alleen is het niet zichtbaar.
Nee, uiteraard kan en moet je er wat van zeggen. Lees eens wat mensen met deze studenten willen doen. Dat vind ik schijnheilig.quote:Op maandag 13 maart 2023 20:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat een treurige en kansloze levensinstelling heb jij. Nee je hoeft niet een basale standaard van goede omgang met X te doen, want met Y ben je nog steeds stom. Probeer het dus maar niet eens.
Als iedereen zoals jou was dan werden homo's nog steeds gecastreerd en liepen de slaven nog over onze Surinaamse plantaties.
Het is geen dooddoener. Beetje zeiken en boos doen om twee ganzen maar wel elke dag dode dieren vreten die vreselijk hebben geleden. Hou dan gewoon je hypocriete muil dicht.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ach ja, deze dooddoener kennen we nu wel.
Ik eet vlees dus mag dus ook onnodig dieren laten lijden...
Foie grasquote:Op dinsdag 14 maart 2023 07:32 schreef Nielsch het volgende:
Veel vegetariers ineens hier zeg. Of was jullie stukje vlees niet bang en gepijnigd bij de slachter?
Ha tuurlijk wel.
De naar links gerichte swastika is vrouwelijk en het symbool van liefde en creativiteit.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als dat hakenkruis idd op de muur gespoten is staat ie verkeerd om.
Maar ik denk niet dat die gedachte er achter zat, gewoon domweg fout gemaakt.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:20 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De naar links gerichte swastika is vrouwelijk en het symbool van liefde en creativiteit.
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 07:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is geen dooddoener. Beetje zeiken en boos doen om twee ganzen maar wel elke dag dode dieren vreten die vreselijk hebben geleden. Hou dan gewoon je hypocriete muil dicht.
Je gebruikt jouw eigen morele bezwaar om geen dierenvlees te eten in één zin, met daarbij minimaal 2 aannames, om voor een ander te bepalen wat hij of zij wel of niet mag vinden incl waardeoordeel.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 07:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is geen dooddoener. Beetje zeiken en boos doen om twee ganzen maar wel elke dag dode dieren vreten die vreselijk hebben geleden. Hou dan gewoon je hypocriete muil dicht.
Je spot de (ex) korpsballen wel direct.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:08 schreef Seeburg54 het volgende:
Weer een hoop dom volk en dom gelul hier. Je gaat normaal met dieren om, dit lijkt helemaal nergens op. Types die dit nuanceren hebben een steekje los. Punt.
Blijf jezelf dat fabeltje vooral wijs maken ja.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:18 schreef Justinn het volgende:
[..]
Je gebruikt jouw eigen morele bezwaar om geen dierenvlees te eten in één zin, met daarbij minimaal 2 aannames, om voor een ander te bepalen wat hij of zij wel of niet mag vinden incl waardeoordeel.
Succes met je strijd kerel. Voor wat betreft hypocrisie snijdt dat mes op z'n minst aan twee kanten bij dit soort discussies. Een bericht dat inhoudelijk niets te doen heeft met vleesconsumptie aanhalen voor uw eigen narratief om je eigen morele verhevenheid te etaleren, getuigt net zo goed van enige hypocrisie.
Meer inhoudelijk: Dierenconsumptie ≠ dierenleed. De situatie in het geval met Vindicat staat los van vleesconsumptie, voor zover ze daarvoor überhaupt al waren aangeschaft. Dit bericht haalt vooral het nieuws vanwege 'Vindicat' en niet omdat het dierenmishandeling betreft.
Haha dit proberen te nuanceren met een hyperbool van heb ik jou daar. Schitterend.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]![]()
Ten eerste; Praat eens normaal man.
Ten tweede: Hoe weet jij of ik übreraupt vlees eet?
Zelf zeker teveel rood vlees gegeten?
Waarom in hemelsnaam?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:45 schreef Vigilance het volgende:
De desbetreffende huisgenoot heeft 10 jaar geleden toen we nog in dat studentenhuis woonden muizen in een lege plastic prullenbak gedaan en daar kokend water in gegooid.
Dit dus.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:08 schreef Seeburg54 het volgende:
Weer een hoop dom volk en dom gelul hier. Je gaat normaal met dieren om, dit lijkt helemaal nergens op. Types die dit nuanceren hebben een steekje los. Punt.
Neuh, kokend water op levende dieren gooien gaat verder dan jeugdige domheid. Dan zit er echt ergens iets mis in je bovenkamer.quote:
Ik hoop dat die huisgenoot ook een keer "per ongeluk" kokend water over zijn hoofd gegoten krijgt.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:45 schreef Vigilance het volgende:
De desbetreffende huisgenoot heeft 10 jaar geleden toen we nog in dat studentenhuis woonden muizen in een lege plastic prullenbak gedaan en daar kokend water in gegooid.
Maar dat geldt ook voor het zetten van een muizenval waarin die beesten hun nek breken en nog een paar uur leven, of het strooien van rattengif waardoor ze van binnen wegbranden.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:10 schreef Recce het volgende:
[..]
Neuh, kokend water op levende dieren gooien gaat verder dan jeugdige domheid. Dan zit er echt ergens iets mis in je bovenkamer.
Maar wat was de redenering erachter nou?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:39 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Maar dat geldt ook voor het zetten van een muizenval waarin die beesten hun nek breken en nog een paar uur leven, of het strooien van rattengif waardoor ze van binnen wegbranden.
Maar als je het aantal mensen in NL die dat soort dingen ooit gedaan hebben aanmerkt als mensen met een steekje los, heeft 80% van NL een steekje los.
Normale mensen, die geen dierenbeulen zijn, vangen een muis met een broodtrommel/tupperware/weetikveel en je laat die muis vervolgens weer buiten in de tuin of op straat vrij.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:39 schreef Vigilance het volgende:
Maar dat geldt ook voor het zetten van een muizenval waarin die beesten hun nek breken en nog een paar uur leven, of het strooien van rattengif waardoor ze van binnen wegbranden.
Ehhh nee. Ik heb werkelijk nog nooit zulke rara dingen met zoogdieren gedaan. Verder is er een verschil als kind iets raars doen met een dier en als volwassen wat zieks doen met een dier. Van studenten verwacht ik echt wel beter gedrag. Als een 5 jarige te hard aan een staart trekken of eenden bang maken is echt van een ander kaliber.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:39 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Maar als je het aantal mensen in NL die dat soort dingen ooit gedaan hebben aanmerkt als mensen met een steekje los, heeft 80% van NL een steekje los.
Veel normale mensen gebruiken echt nog wel de ouderwetse val.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:10 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Normale mensen, die geen dierenbeulen zijn, vangen een muis met een broodtrommel/tupperware/weetikveel en je laat die muis vervolgens weer buiten in de tuin of op straat vrij.
Niet mijn cirkel gelukkig.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Veel normale mensen gebruiken echt nog wel de ouderwetse val.
Ha-haquote:Op maandag 13 maart 2023 18:31 schreef potjecreme het volgende:
Ach, jonge mensen grappig. Vraag me af of alle moraalridders, die vlees eten, 3sterrenvlees kopen.
Kan me echt zo voorstellen dat Diederik en Jan Willem ook zulke ouders hebben die zo dom lullen als hierboven.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ehhh nee. Ik heb werkelijk nog nooit zulke rara dingen met zoogdieren gedaan. Verder is er een verschil als kind iets raars doen met een dier en als volwassen wat zieks doen met een dier. Van studenten verwacht ik echt wel beter gedrag. Als een 5 jarige te hard aan een staart trekken of eenden bang maken is echt van een ander kaliber.
Wat ik bedoel met jonge mensen dommigheid is, dat in een groep, alcohol, 18-20 jaar oud je helaas zulke domme excessen kan tegenkomen. Er zijn gelukkig genoeg studenten die weten, ondanks teveel alcohol in hun lichaam, dat het ziek gedrag is.
Sorry hoor, maar een product in de winkel kopen om van een dier af te komen dat overlast veroorzaakt is nogal wat anders dan voor de lol muizen vangen en ze martelen met kokend waterquote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:39 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Beter lezenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Kan me echt zo voorstellen dat Diederik en Jan Willem ook zulke ouders hebben die zo dom lullen als hierboven.
Alles goedpraten wat hun engnek kindjes doen want dieren mishandelen en alle vrouwen hoeren noemen is gewoon grappig met een dikke R in je strot omdat je die niet fatsoenlijk kunt uitspreken.
Hulde.
Als vegan begrijp ik echt geen ene kont van deze reactie want wat zeg je nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 07:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
gebbetje, moet kunnen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een product in de winkel kopen om van een dier af te komen dat overlast veroorzaakt is nogal wat anders dan voor de lol muizen vangen en ze martelen met kokend water
Hoezo is dat iets anders? Overigens was het ook in het geval van kokend water de bedoeling om van de muizen af te komen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een product in de winkel kopen om van een dier af te komen dat overlast veroorzaakt is nogal wat anders dan voor de lol muizen vangen en ze martelen met kokend water
Je zegt het niet goed te praten om het vervolgens wel goed te praten en te eindigen met aannames. Ja, sure, goed verhaal man.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:24 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Hoezo is dat iets anders? Overigens was het ook in het geval van kokend water de bedoeling om van de muizen af te komen.
Ik praat het niet goed overigens maar ik kan er gewoon niet zo tegen dat mensen die zelf muizenklemmen zetten dan anderen gaan betichten van wreedheid. En als jij geen muizenval ooit hebt gezet dan durf ik er 1000 euro op in te zetten dat je opa/oma/moeder/tante of weet ik veel dit wel eens heeft gedaan.
Een muizenklem zetten is niet diervriendelijk, maar het is wel onderdeel van het vangproces. In dit geval had jouw huisgenoot dus al een rits aan muizen gevangen en besloot toen nog om kokend water over ze heen te gooien. Ik vind het moeilijk te geloven dat daar niet een soort ziek genot achter zit, dat ik zelf zowel erger vindt dan een muizenklem of 2 ganzen in een studentenkamer zetten. Maar zo zie je bij dit onderwerp dat iedereen andere standaarden heeft.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:24 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Hoezo is dat iets anders? Overigens was het ook in het geval van kokend water de bedoeling om van de muizen af te komen.
Ik praat het niet goed overigens maar ik kan er gewoon niet zo tegen dat mensen die zelf muizenklemmen zetten dan anderen gaan betichten van wreedheid. En als jij geen muizenval ooit hebt gezet dan durf ik er 1000 euro op in te zetten dat je opa/oma/moeder/tante of weet ik veel dit wel eens heeft gedaan. Ik zou zeggen verbreek je banden maar met hen als je consequent bent.
Mijn punt is dat er een verschil is tussen de ideeele wereld en de praktijk.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:26 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Je zegt het niet goed te praten om het vervolgens wel goed te praten en te eindigen met aannames. Ja, sure, goed verhaal man.
Maar dus conclusie is dat die vindicatters in de praktijk wel meevallen, want jouw huisgenoten heeft muizen gekookt en dat valt wel weer mee, omdat mijn opa ook muizenvallen gebruikt heeft?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:33 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er een verschil is tussen de ideeele wereld en de praktijk.
Wat een hoop mensen doen in maatschappelijke discussies (ook hier op het forum) is precies die dingen roepen waarvan je weet dat die in maatschappelijke discussies op complimenten kunnen rekenen. Wat ik doe is die ietwat schijnheilige barriere aan de kant schuiven en de realiteit bespreken.
Die realiteit is niet dat dierenmishandeling goed is uiteraard, maar wel dat er tegenwoordig een hele andere blik is op dit soort verhalen dan 10 jaar (of langer) geleden. Daarnaast geldt dat mensen in hun jonge jaren domme en onbezonnen dingen kunnen doen. Nee, dat maakt het niet grappig wat ze doen, maar het maakt wel dat het een factor is om rekening mee te houden.
Ik ken gewoon iets te veel mensen uit de mediawereld, uit mijn eigen sociale kring en ongetwijfeld hier ook op het forum die nu in dit soort gevoelige discussies van de hoogste toren blazen waarvan ik gewoon wéét : nou nou meneer, over jou vallen ook nog wel wat verhalen te vertellen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je iemand altijd maar moet blijven achtervolgen met diens daden, want iemand mag verstandig worden en leren van gemaakte fouten. Die kans hebben velen van ons immers ook gehad.
Nou het woord meevallen heb ik volgens mij nergens gebruikt dus dat leg je mij in de mond.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:42 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Maar dus conclusie is dat die vindicatters in de praktijk wel meevallen, want jouw huisgenoten heeft muizen gekookt en dat valt wel weer mee, omdat mijn opa ook muizenvallen gebruikt heeft?
Hier ben ik het overigens wel mee eens. Er komen steeds vaker geluiden naar buiten van grensoverschrijdend gedrag binnen verenigingen. Mijn ervaring met corporale mensen is alweer 10+ jaar oud en ik weet niet helemaal hoe het er anno 2023 aan toe gaat maar kan me niet voorstellen dat de cultuur van toen (die in honderden jaren is opgebouwd) al helemaal is verdwenen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:58 schreef Kopiko het volgende:
Het ganse idee van studentenverenigingen is achterhaald.
Ja, zo lees ik zijn post ook.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:42 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Maar dus conclusie is dat die vindicatters in de praktijk wel meevallen, want jouw huisgenoten heeft muizen gekookt en dat valt wel weer mee, omdat mijn opa ook muizenvallen gebruikt heeft?
Je houdt wel van een beetje escalatie hè?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:24 schreef Vigilance het volgende:
1000 euro op in te zetten dat je opa/oma/moeder/tante of weet ik veel dit wel eens heeft gedaan. Ik zou zeggen verbreek je banden maar met hen als je consequent bent.
Het komt eigenlijk hierop neer:quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:05 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ja, zo lees ik zijn post ook.![]()
Niet serieus te nemen.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 03:20 schreef Erasmus het volgende:
Op Facebook/FOK!/whatever. Toch doe ik het uit interesse. Als je vaak post vergeet je het nog wel eens, wat je zoal gepost hebt. Kijk je even, dan heb je ook vaak zoiets van:
[ afbeelding ]
WAAROM WAAROM WAAAAAAAAAAAAAROM DEED IK DAT
Een post van 11 jaar geleden naar voren halen als argument. Ben volledig overtuigd.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:07 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Het komt eigenlijk hierop neer:
[..]
Hoezo?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:58 schreef Kopiko het volgende:
Als dit soort gedrag in je zit heb je psychopatische trekken. Walgelijk.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:45 schreef Vigilance het volgende:
Ik moest wel lachen : vroeger ook in een studentenhuis gewoond en een van mijn huisgenoten van destijds stuurde dit NOS nieuwsbericht in de app met de text : ''Wat een kneuzen'' (refererend aan de desbetreffende vindicat studenten).
Je gaat normaal met dieren om, dat is iets waar ik het helemaal mee eens ben. Tegelijkertijd valt me wel steeds vaker op dat mensen hun eigen zonden nogal snel vergeten.
Volgens wie? Je onderbuik?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:27 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Omdat er nooit wat goeds van is gekomen.
Dan zou er niemand lid van wordenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:58 schreef Kopiko het volgende:
Zullen we ook maar betaald voetbalclubs gaan verbieden? Gezien de hoeveelheid rotzooi die dat oplevert.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:01 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Hier ben ik het overigens wel mee eens. Er komen steeds vaker geluiden naar buiten van grensoverschrijdend gedrag binnen verenigingen. Mijn ervaring met corporale mensen is alweer 10+ jaar oud en ik weet niet helemaal hoe het er anno 2023 aan toe gaat maar kan me niet voorstellen dat de cultuur van toen (die in honderden jaren is opgebouwd) al helemaal is verdwenen.
Vooral tegen het licht van de huidige progressieve samenleving is het voortzetten van corporale tradities en gewoonten echt een recept voor ellende, waar jonge mensen die lid willen worden van zo'n corps ook tegen beschermd moeten worden, want die weten volgens mij niet in wat voor mijnenveld ze zich inmiddels begeven, met alle gevolgen van dien.
Mensen die niet met hun tijd meegaan en in het verleden leven.quote:
Ook voetbalclubs zullen meemoeten met hun tijd ja. Dat zie je maar weer aan de toenemende aandacht voor spreekkoren en racistische gebaren / zangkoren, initiatieven voor camerasystemen met geluidsopnames en gezichtsherkenning in stadions etc.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zullen we ook maar betaald voetbalclubs gaan verbieden? Gezien de hoeveelheid rotzooi die dat oplevert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |