Dan zou er niemand lid van wordenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:58 schreef Kopiko het volgende:
Het ganse idee van studentenverenigingen is achterhaald.
Zullen we ook maar betaald voetbalclubs gaan verbieden? Gezien de hoeveelheid rotzooi die dat oplevert.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:01 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Hier ben ik het overigens wel mee eens. Er komen steeds vaker geluiden naar buiten van grensoverschrijdend gedrag binnen verenigingen. Mijn ervaring met corporale mensen is alweer 10+ jaar oud en ik weet niet helemaal hoe het er anno 2023 aan toe gaat maar kan me niet voorstellen dat de cultuur van toen (die in honderden jaren is opgebouwd) al helemaal is verdwenen.
Vooral tegen het licht van de huidige progressieve samenleving is het voortzetten van corporale tradities en gewoonten echt een recept voor ellende, waar jonge mensen die lid willen worden van zo'n corps ook tegen beschermd moeten worden, want die weten volgens mij niet in wat voor mijnenveld ze zich inmiddels begeven, met alle gevolgen van dien.
Mensen die niet met hun tijd meegaan en in het verleden leven.quote:
Ook voetbalclubs zullen meemoeten met hun tijd ja. Dat zie je maar weer aan de toenemende aandacht voor spreekkoren en racistische gebaren / zangkoren, initiatieven voor camerasystemen met geluidsopnames en gezichtsherkenning in stadions etc.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zullen we ook maar betaald voetbalclubs gaan verbieden? Gezien de hoeveelheid rotzooi die dat oplevert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |