Het is by far het spannendste van deze week.quote:
Ik kan wel betere achtergrondherrie bedenkenquote:Op donderdag 9 maart 2023 13:17 schreef exode het volgende:
[..]
Het is by far het spannendste van deze week.
Ik luister nu mee met een webinar, omdat deze verplicht is. Het gaat over een systeem dat ik niet gebruik en ook niet ga gebruiken. Wel een goede achtergrond om ondertussen wat schoonmaakwerk te doen in huis.
Ik hoor Agile, Chain, Tribe en Story.quote:Op donderdag 9 maart 2023 13:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik kan wel betere achtergrondherrie bedenken
Ik heb volgende week 2 webinars over verschillende onderwerpen (werk en vrijwilligerswerk) en heb alleen deze maand nog een e-learning abonnement voor mijn werk en daar wilde ik ook nog een paar uurtjes cursus van doen. Beetje veel in een week, handig gepland heb ik datquote:Op donderdag 9 maart 2023 13:17 schreef exode het volgende:
[..]
Het is by far het spannendste van deze week.
Ik luister nu mee met een webinar, omdat deze verplicht is. Het gaat over een systeem die ik niet gebruik en ook niet ga gebruiken. Wel een goede achtergrond om ondertussen wat schoonmaakwerk te doen in huis.
Ik ben hier voor de update..quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:54 schreef exode het volgende:
Komt er een mail binnen met nieuws over een interim directeur.
Mandarijnen, ik zei het ooit al eerder, Russisch roulettequote:Op donderdag 9 maart 2023 13:12 schreef Nijna het volgende:
Getver, ik had een mandarijn met harde stukken (geen pitten denk ik, want het zat buiten de partjes...).
Welquote:Op donderdag 9 maart 2023 13:57 schreef Troel het volgende:
@:Vanyel nog steeds niets?
Ik vraag dit voor een vriend
Ja je hebt ook wel lef als je mandarijnen eet in maart (ik deed het net ook). In december is het wel 99% goed imo.quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mandarijnen, ik zei het ooit al eerder, Russisch roulette
Ow, jammerquote:Op donderdag 9 maart 2023 14:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wel![]()
Maar ik weet nog niet hoeveel dus ik wilde vanmorgen niet direct live verslag doen van mijn klatsje
Wij vinden een uurlijkse update gewoon prima.quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wel![]()
Maar ik weet nog niet hoeveel dus ik wilde vanmorgen niet direct live verslag doen van mijn klatsje
Ik had van de week 2 lekkere exemplaren, sappig, pitloos. En dan vervolgens weer zo'n droge met harde stukken... en toch trap ik er elke keer weer in.quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mandarijnen, ik zei het ooit al eerder, Russisch roulette
Ik doe zo een foto van mijn cupquote:
Ik las alleen droog met harde stukken en met mijn vraag aan Vanyel in mijn hoofd gaf dat echt kotsneigingenquote:Op donderdag 9 maart 2023 16:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had van de week 2 lekkere exemplaren, sappig, pitloos. En dan vervolgens weer zo'n droge met harde stukken... en toch trap ik er elke keer weer in.
Oh, ik lees van @:Vanyel dat je die dingen niet moet eten in maart... eigen schuld dus. Note to self: beter op het seizoen letten qua fruit
Mn favoriete peer is ook maar tot februari, dus ik zocht een alternatief.
Voordeel is wel dat die peer nu niet meer in de winkel ligt, maar de mandarijnen dus wel
Oh, spuit elf misschien en zelf geen autorijder, maar in mijn hoofd hoor ik meteen de reclame voor deze site als het om wegwerkzaamheden gaat https://www.vananaarbeter.nl/quote:Op donderdag 9 maart 2023 11:37 schreef Hupje het volgende:
[..]
Jup, niks te vinden. Die verwijzen naar de site die @:Deepfreeze noemt maar daar staat die straat ook (nog?) niet op.
Het is ook 'pas' over 2 weken, dus waar maak ik me druk over
quote:
Helaas is het binnen de bebouwde kom, dit is voor daar buiten.quote:Op donderdag 9 maart 2023 17:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, spuit elf misschien en zelf geen autorijder, maar in mijn hoofd hoor ik meteen de reclame voor deze site als het om wegwerkzaamheden gaat https://www.vananaarbeter.nl/
Terechte klacht wel. Wel weinig aan te doen, vrees ik. Ademhalen en doorgaan en niet (ook) uitvallen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 17:28 schreef amaranta het volgende:
Haha ik heb geen kloon. Klaagzang in de spoiler die ik mogelijk straks weghaal ivm herkenbaarheid.
Ik dacht even wat visuele ondersteuning voor de niet beelddenkers onder onsquote:Op donderdag 9 maart 2023 17:51 schreef Nijna het volgende:
@:amaranta, klinkt niet echt ideaal (waarbij niet en echt misschien beter van plek kunnen wisselen)
@:Aure, ook zonder plaatje had ik al wel beeld... ril
Waarvoor dank!quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:00 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik dacht even wat visuele ondersteuning voor de niet beelddenkers onder ons
Ter vergelijking, volgens mij heb ik 3 of 4 regenpijpen op 100m², 50 schuin waarvan 2/3e afloopt op 50 recht. Dat gaat prima.quote:Op donderdag 9 maart 2023 17:54 schreef exode het volgende:
Dat is klote Amaranta!
Nou we hebben de foto's van het dak met de zonnepanelen. Wat ik dus niet wist is dat de panelen als een schans zijn geplaatst, het water gaat er dus onderdoor.
Het is wel 1 groot zwembad op het dak, bij de buren ook en...jaja, er is 1 regenpijp aan dat dak van 10 meter breed en die zit bij ons, achter de zonnepanelen. Ik denk dat het dus inderdaad gewoon aan het gebrek aan goede afwatering ligt. Kortom, mijnheer van het dak, ik ga je bellen.
Ja dat ben ikquote:Op donderdag 9 maart 2023 18:00 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik dacht even wat visuele ondersteuning voor de niet beelddenkers onder ons
Maar je hebt mijn foto nog niet gezien!quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:09 schreef amaranta het volgende:
Ik was net de hont aan het uitlaten, dat geeft mij tijd om na te denken altijd. En ik ga morgen ook eens informeren naar zo’n novasure behandeling.
Kan ik niet gewoon googlen op lesbie? Of werkt dat niet zo?quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar je hebt mijn foto nog niet gezien!
Dan verwacht je te zien hoe vol mijn menstruatiecup is, tweede klats na de Novasure?quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Kan ik niet gewoon googlen op lesbie? Of werkt dat niet zo?
Ja, vriendin. Jij zegt “mijn foto”. Weet ik veel.quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan verwacht je te zien hoe vol mijn menstruatiecup is, tweede klats na de Novasure?
Jij was toch juf?
Dit is voor mij een soort gevorderde wiskunde. Ik weet alleen dat onze buren achter geen regenpijpen hebben.quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ter vergelijking, volgens mij heb ik 3 of 4 regenpijpen op 100m², 50 schuin waarvan 2/3e afloopt op 50 recht. Dat gaat prima.
quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:31 schreef exode het volgende:
[..]
Dit is voor mij een soort gevorderde wiskunde. Ik weet alleen dat onze buren achter geen regenpijpen hebben.
Het gedeelde dak is 10 meter breed en 2 meter diep. Op de helft liggen dus zonnepanelen en er hangt 1 regenpijp, de onzes.
Ja moppie ik dacht dat jij het topic lasquote:Op donderdag 9 maart 2023 18:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, vriendin. Jij zegt “mijn foto”. Weet ik veel.
Ik heb mijn reactie al 5 x opnieuw getikt en gewist.quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Je hebt dus 1 pijp op 20m²
Ik heb 1 pijp op 25m² of 1 pijp op 33m². Minder pijpen per oppervlak en prima stroom.
Jij liever dan ik, al datdie pijpen?quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:40 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb mijn reactie al 5 x opnieuw getikt en gewist.
Waarom weet jij zoveel van pijpen?quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij liever dan ik, al datdie pijpen?
Ik ben geen gold star ¯\_(ツ)_/¯quote:
Ik zit in het zwembad behoorlijk hard te lachen, bedankt.quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben geen gold star ¯\_(ツ)_/¯
Ja, ik hield braaf de statistieken bij elke maandquote:Op donderdag 9 maart 2023 19:20 schreef Vanyel het volgende:
WISTEN JULLIE DAT ER MAATSTREEPJES OP DIE CUPS STAAN???111?!?!
Zo braafquote:Op donderdag 9 maart 2023 19:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik hield braaf de statistieken bij elke maand
Huh? Srsly?quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:20 schreef Vanyel het volgende:
WISTEN JULLIE DAT ER MAATSTREEPJES OP DIE CUPS STAAN???111?!?!
Ja!quote:
Ik heb de huisarts uiteindelijk wat foto's gestuurd. Conclusie: "iets viraals". Ik denk dat het gewoon voor de tweede keer waterpokken is (wat volgens de huisarts niet kan, maar toch). Alles best, zolang hij maar niet koortsig en ziek wordt want daar heb ik nu even geen energie voor. Die blaasjes overleven we wel.quote:Op donderdag 9 maart 2023 17:48 schreef hilliebillie het volgende:
@:amsel hoe is het met de jeuk bultjes? Konden jullie nog terecht bij de huisarts? Inderdaad wel een onhandige timing.
quote:Op donderdag 9 maart 2023 23:51 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb de huisarts uiteindelijk wat foto's gestuurd. Conclusie: "iets viraals". Ik denk dat het gewoon voor de tweede keer waterpokken is (wat volgens de huisarts niet kan, maar toch). Alles best, zolang hij maar niet koortsig en ziek wordt want daar heb ik nu even geen energie voor. Die blaasjes overleven we wel.
En nu bedtijd. Het was weer een volle, drukke dag.
Hier volgens mij 1 op 32m² plat dak van de garage.quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Je hebt dus 1 pijp op 20m²
Ik heb 1 pijp op 25m² of 1 pijp op 33m². Minder pijpen per oppervlak en prima stroom.
quote:Op donderdag 9 maart 2023 23:51 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb de huisarts uiteindelijk wat foto's gestuurd. Conclusie: "iets viraals". Ik denk dat het gewoon voor de tweede keer waterpokken is (wat volgens de huisarts niet kan, maar toch). Alles best, zolang hij maar niet koortsig en ziek wordt want daar heb ik nu even geen energie voor. Die blaasjes overleven we wel.
Ja, ik ben niet zomaar voor 07.00 uur aan het posten hé, daar hoort een beroerde nachtrust bijquote:Op vrijdag 10 maart 2023 06:58 schreef amaranta het volgende:
@:Leandra
Was jij gisteren weer onder het mes?
Ik zou eerder denken aan netelroos (stressreactie?) dan misschien.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:00 schreef Amsel het volgende:
Bij nader inzien zijn het toch geen waterpokken, want het zit niet op z'n hele lijf. Het zit op z'n linkerzij en rechterzij, links en rechts in z'n nek, op z'n bovenrug, en een beetje naast een oog en wat losse vlekjes op z'n buik. Ben benieuwd of iemand het herkent! En anders houden het dus op "iets viraals dat toevallig goed reageert op anti-jeuk-door-waterpokken-foam".
Na een megadrukke week nu een paar dagen van relatieve rust. Misschien ga ik zelfs wel even een dutje doen ergens vandaag.
Ik zou het ook eigenlijk niet weten. Hopelijk is het snel over zonder al te veel klachten. Hopelijk lukt het je vandaag om wat rust te pakken inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:00 schreef Amsel het volgende:
Bij nader inzien zijn het toch geen waterpokken, want het zit niet op z'n hele lijf. Het zit op z'n linkerzij en rechterzij, links en rechts in z'n nek, op z'n bovenrug, en een beetje naast een oog en wat losse vlekjes op z'n buik. Ben benieuwd of iemand het herkent! En anders houden het dus op "iets viraals dat toevallig goed reageert op anti-jeuk-door-waterpokken-foam".
Na een megadrukke week nu een paar dagen van relatieve rust. Misschien ga ik zelfs wel even een dutje doen ergens vandaag.
Beterschapquote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik ben niet zomaar voor 07.00 uur aan het posten hé, daar hoort een beroerde nachtrust bij
Maar het is goed gegaan, gevoelsmatig was het wat pittiger dan vorige keer maar we gaan zien of dat voor het herstel ook geldt
Er is iig uit ieder been weer 2 liter vet verwijderd...
Wat het dan ook is, hopelijk is het snel over en is de jeuk te beperken met de foam tegen waterpokkenjeukquote:Op donderdag 9 maart 2023 23:51 schreef Amsel het volgende:
[..]
Nee, dat kan toch niet.. en al die tere zieltjes van mannen en kinderen die altijd gedacht hebben maandverband gebruikt wordt om waterige blauwe vloeistof op te vangen dan? Dadelijk denken ze nog dat het bloed is wat er uit komt. Dat kunnen ze niet aan! Wat viesquote:Op donderdag 9 maart 2023 23:15 schreef SQ het volgende:
Ik zag net voor het eerst in mijn leven een maandverbandreclame waar ze RODE VLOEISTOF in zo'n lap goten![]()
Dat was denk ik iemand anders, je woont ook wat uit de richting voor mij.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ben jij trouwens niet ooit ook eens bij mij geweest om iets over te nemen voor je (nu) grote? Duplo ofzo…
Ik kan me vergissen![]()
Rellen in OUD, altijd heel vermakelijk. Ik heb volgens mij ook nog wel een kloon die uit die tijd stamt
Thnx, het is idd weer een lekkere hoeveelheid, maar omdat ik nu helemaal ingepakt zit met vochtabsorberend materiaal (lees: luiers en kraammatrassen) zie ik er momenteel uit alsof ik onderweg ben naar Dr. Nowquote:Op vrijdag 10 maart 2023 08:29 schreef hilliebillie het volgende:
@:leandra goed herstel gewenst! Weer een flinke hoeveelheid die ze weggehaald hebben!
Sterkte weer deze keer Leandraquote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx, het is idd weer een lekkere hoeveelheid, maar omdat ik nu helemaal ingepakt zit met vochtabsorberend materiaal (lees: luiers en kraammatrassen), zie ik er momenteel uit alsof ik onderweg ben naar Dr. Now
Straks als de oedeemtherapeute er is de verbanden maar eens verwisselen en douchen.
Net al wel 5 rondjes rond het huizenblok aan de overkant gelopen, dus mijn eerst wandeling van de 3 keer daags 20 minuten al gehad.
Met Nordic Walking stokken wel, want ik loop nog niet heel stabiel.
Ik pak popcorn op de dag dat er reclames komen met échte bonkjes en sliertjesquote:Op vrijdag 10 maart 2023 08:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wat het dan ook is, hopelijk is het snel over en is de jeuk te beperken met de foam tegen waterpokkenjeuk![]()
Fijn dat je nu ietwat rustigere dagen krijgt en je even tijd hebt om aan jezelf te denken (en bij te tanken).
[..]
Nee, dat kan toch niet.. en al die tere zieltjes van mannen en kinderen die altijd gedacht hebben maandverband gebruikt wordt om waterige blauwe vloeistof op te vangen dan? Dadelijk denken ze nog dat het bloed is wat er uit komt. Dat kunnen ze niet aan! Wat vies![]()
![]()
@:leandra goed herstel gewenst! Weer een flinke hoeveelheid die ze weggehaald hebben!
Het lijkt me behoorlijk heftig om 3x20 min te wandelen na zo'n ingreep. Ik begrijp wel dat het nodig is, maar leuk is anders!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx, het is idd weer een lekkere hoeveelheid, maar omdat ik nu helemaal ingepakt zit met vochtabsorberend materiaal (lees: luiers en kraammatrassen) zie ik er momenteel uit alsof ik onderweg ben naar Dr. Now
Straks als de oedeemtherapeute er is de verbanden maar eens verwisselen en douchen.
Net al wel 5 rondjes rond het huizenblok aan de overkant gelopen, dus mijn eerst wandeling van de 3 keer daags 20 minuten al gehad.
Met Nordic Walking stokken wel, want ik loop nog niet heel stabiel.
Op zich vooruitgang, maar ik kan me ook voorstellen dat je je ingesteld had op geen klats... (althans, dat zou ik wel hebben geloof ik).quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo braaf![]()
Statistieken:
Tweede klats, eerste dag, eerste streepje
Ik ben knap zuur dat er überhaupt klats is, maar normaal had ik vandaag makkelijk al 3x en volle gehad, dus er is wel vooruitgang.
Ik had me er ook wel een beetje op ingesteld hoor, na verhalen over grotendeels gesloten pistes. Dus dan is een stroeve piste nog beter dan niks.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:31 schreef Leandra het volgende:
Is het ook, daarom blijf ik nu nog bij huis: als ik het niet trek ben ik dan zo weer thuis en als er iets met me gebeurt weten ze waar ik woon.
15 graden en de sneeuw was in een hoop gebieden toch al een issue
Ik hoop dat je desondanks wel een leuk uitje hebt!
Dank voor de tip!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 08:41 schreef Books1 het volgende:
Amsel gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Als hij erg last heeft van de jeuk vraag Fenistildruppels voor hem. Dat onderdrukt de kriebels van binnenuit. Wij hadden een soortgelijke situatie met de jongste een paar jaar terug en de huisarts vond dat er voor die toch al rare week wel een middeltje gegeven mocht worden. Die had overigens netelroos ondanks dat wij het grotendeels langs de kinderen lieten gaan was het toch de spanning.
Je gaat met collega’s naar Oostenrijk. Zonder kinderen. Op zich al cadeau genoeg, toch?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het lijkt me behoorlijk heftig om 3x20 min te wandelen na zo'n ingreep. Ik begrijp wel dat het nodig is, maar leuk is anders!
Volgende week vertrek ik naar Oostenrijk voor een paar dagen skiën met een groep collega's. Ik zie nu dat er temperaturen van 15 graden worden voorspeld en de conditie van de pistes is grotendeels stroef... Verdorie 1x in de 15 jaar wens ik koud weer, en dan blijkt het hier in NL stukken kouder. Maar ik heb er wel veel zin in!
Helemaal waar!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:17 schreef LeSage het volgende:
[..]
Je gaat met collega’s naar Oostenrijk. Zonder kinderen. Op zich al cadeau genoeg, toch?
Al duim ik dan toch voor goede sneeuw
Dit was 2 van 7quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:30 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Leandra herstelse weer
Hoe vaak moet je nu nog?
Oh...😳. Ik wist dat het vaker moest maar het was me ontgaan dat het 7 keer zou zijnquote:
Yep men was tevreden over hoe het eruitzag, dat stukje wat nog onderhuids hard is, is opgedroogd wondvocht, dus idd een soort van korstje.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:07 schreef trui het volgende:
Sterkte met het herstel van deze operatie, Leandra. Was het herstel van operatie 1 helemaal volgens plan verlopen?
14 december want het moet allemaal in 1 belastingjaar...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh...😳. Ik wist dat het vaker moest maar het was me ontgaan dat het 7 keer zou zijn![]()
Wanneer voor het laatst?
Vandaar best wel kort op elkaar. Geef je gelijk hoor al is het wel erg zwaarquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
14 december want het moet allemaal in 1 belastingjaar...
Tenminste voor de maximale belastingaftrek van de zorgkosten, als er een operatie niet in dit jaar valt komt er helemaal niks terug.
Ja, het is heel dubbel want eigenlijk is het gewoon net wat te pittig, alles in 1 jaar, niet qua weer een operatie, want dat kan in principe iedere 6 weken, maar qua herstel is het gewoon zwaar, en dan is gemiddeld iedere 7½ week gewoon heel kort.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Vandaar best wel kort op elkaar. Geef je gelijk hoor al is het wel erg zwaarNouja, je bent er dan wel met een jaar vanaf moet je maar denken
Dat denk ik wel, als we die dan nog kunnen betalenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:30 schreef Phaidra het volgende:
Pfoe, gewoon een heel jaar bezig met alle operaties, eind van het jaar trek je een fles champagne open?
Ik doneer met liefdequote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, als we die dan nog kunnen betalen
Ik van de week ook. En ik ging dus helemaal blij m'n man vertellen hoe veel beter dat is - wat hij overigens met me eens is. En m'n zusje appen. En toen voelde ik me een beetje suf... Maar toch ben ik er blij om.quote:Op donderdag 9 maart 2023 23:15 schreef SQ het volgende:
Ik zag net voor het eerst in mijn leven een maandverbandreclame waar ze RODE VLOEISTOF in zo'n lap goten![]()
Dat dus. Operatie is zo gedaan maar herstel kost gewoon veel tijd. En dan moet er niks tussen komen waardoor er iets moet worden uitgesteld... Vind het iig idioot geregeld bij de bdquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het is heel dubbel want eigenlijk is het gewoon net wat te pittig, alles in 1 jaar, niet qua weer een operatie, want dat kan in principe iedere 6 weken, maar qua herstel is het gewoon zwaar, en dan is gemiddeld iedere 7½ week gewoon heel kort.
Maar goed, vorige was 7 weken geleden, volgende is over 9 weken, dus dat is 2 weken extra herstel ten opzichte van nu.
Daarna weer 7 weken, maar daarna zomervakantie en dus 10 weken, en een ander gebied.
Nou ja, het is vooral idioot dat het niet vergoed wordt.... maar goed, ik hoop echt dat het over een paar jaar wel vergoed wordt want het is te triest voor woorden dat er een oplossing is maar dat die nu nog niet als "blijvend effectief" beoordeeld is en daarom niet vergoed wordt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat dus. Operatie is zo gedaan maar herstel kost gewoon veel tijd. En dan moet er niks tussen komen waardoor er iets moet worden uitgesteld... Vind het iig idioot geregeld bij de bd![]()
Ruilen @:Tink89? Hier sneeuwt het![]()
Boh, das afzien elke zaterdagochtend. Waarom geen turbolessen? Scheelt echt veel tijd.
Oi, dat is nastyquote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier sneeuwt het als een gek de hele dag al. Koud en glad.
Gelukkig hoef ik de deur niet uit, ohja toch wel om de hond uit te laten.
Hopelijk niet al te glad, ben gisteren al van de trap geflikkerd, laatste paar treden gemist omdat mn knie ermee kapte. Geen zin om nog een keer te vallen!
Leandra succes met herstellen!
Knie doet het weer inmiddels. De rest van de klap opgevangen met mijn enkel en tenen blijkbaar. Voel mn enkel soms wel, maar valt mee. Wat geschaaft hier en daar.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oi, dat is nasty![]()
Gaat het inmiddels weer met je been/knie?
Tis ook te zot voor woorden dat het niet vergoed wordt en je op deze manier, aan tijd gebonden, het bij de bd moet uitzoeken om iets van compensatie te krijgen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, het is vooral idioot dat het niet vergoed wordt.... maar goed, ik hoop echt dat het over een paar jaar wel vergoed wordt want het is te triest voor woorden dat er een oplossing is maar dat die nu nog niet als "blijvend effectief" beoordeeld is en daarom niet vergoed wordt.
Het maakt zoveel kapot en het kost de gemeenschap uiteindelijk zoveel meer als vrouwen uitvallen dan wanneer je ze opereert en het probleem oplost.
En ja, het is heel veel geld, aan de andere kant zie ik allemaal buren om me heen met duurdere (eigen) auto's, dus tsja....
Dat is wel pittig. Maar dan ben je wel weer als nieuw in 2024quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
14 december want het moet allemaal in 1 belastingjaar...
Tenminste voor de maximale belastingaftrek van de zorgkosten, als er een operatie niet in dit jaar valt komt er helemaal niks van die operatiekosten terug.
Het is ook niet zo dat het over een kwartiertje wel klaar is met sneeuwen, dit blijft nog wel een paar uur zo, dus dan moet je er idd wel uit.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Knie doet het weer inmiddels. De rest van de klap opgevangen met mijn enkel en tenen blijkbaar. Voel mn enkel soms wel, maar valt mee. Wat geschaaft hier en daar.
Nu maar eens kijken of de hond mee wil, zit argwanend naar buiten te kijken, het sneeuwt nu ook wel hard. Sneeuwboots aan en gaan !
Weet ik en wilde ik ook, heb een goeie, maar de ha wil dat nog niet. Eerst aankijken maar waarom, geen idee, dát vertelde hij er niet bijquote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:37 schreef amaranta het volgende:
Voor de fysio heb je geen doorverwijzing nodig. Dus als jij dat graag wil, gewoon bellen.
Raar, heeft de huisarts ook gezegd waarom je niet meteen naar de fysio mocht?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:35 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Tis ook te zot voor woorden dat het niet vergoed wordt en je op deze manier, aan tijd gebonden, het bij de bd moet uitzoeken om iets van compensatie te krijgen.
Auwtsj @:_Ingrid_Doe je wel voorzichtig?
![]()
Mijn arm is lam. Zit ergens in mn nek/schouder een zenuw klem en nu tintelt mn onderarm en vingers en voelen ze af en toe dood aan. Moet rustig aan doen van de ha, hahahaha![]()
![]()
Moet dat dus 2 weken doen, met diclo. Ist dan niet over, moet ik naar fysio. Wilde al meteen maar dat mocht niet
Nope, dat dus niet. Maar toen ik zei dat ik meteen een afspraak wilde maken, zei hij me dat niet te doen. Raar maar ik wacht wel dan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Raar, heeft de huisarts ook gezegd waarom je niet meteen naar de fysio mocht?
Raar zeg. Beterschap en sterkte ermee!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nope, dat dus niet. Maar toen ik zei dat ik meteen een afspraak wilde maken, zei hij me dat niet te doen. Raar maar ik wacht wel dan.
Ondertussen gaat mn andere arm naar de filistijnen want daar doe ik nu alles mee
Als jij naar de fysio wil, zou ik gewoon gaan. Zeker als de pijn niet te doen is.quote:
Paaseieren in de sneeuw.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:44 schreef Leandra het volgende:
Werelds hoor, een reep hazelnoot chocolade, een kop thee en buiten staat de sneeuw tegen de hoek van het raam.... je zou er bijna een kerstgevoel van krijgen
Jaquote:
Ik kan hem wel gewoon instellen, nu zet ik hem af en toe terug. En het zijn geen uren gelukkigquote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn thermostaat kan ook geen klokkijken. Zet um niet eens meer gelijk want ik doe er weinig mee. Kan um instellen in blokken van 6 uur en daar heb ik 0 aan
Dat heeft iets te maken met de frequentie van het stroomnet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:07 schreef Nijna het volgende:
Geen Bosch thermostaat.
Maar wel een thermostaat die te snel loopt. In een paar maanden zijn het 5 minuten ofzo, dus niet schrikbarend, maar ik vind het wel apart.
Onze oude thermostaat had het ook, toen dachten we dat het daaraan lag, maar deze doet het dus ook.
Heel vaag.
Nahh net 3kwh...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:04 schreef Hupje het volgende:
En de zonnepanelen leveren ook al niks op vandaag![]()
Oooh, dan valt het mee, zeker als je um gebruikt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik kan hem wel gewoon instellen, nu zet ik hem af en toe terug. En het zijn geen uren gelukkig
Hoge snelheid stroom hier in ZO Drenthequote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:36 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat heeft iets te maken met de frequentie van het stroomnet.
Zo achtergesteld zijn we nog niet. Wij hebben dat met de wekkerradio en de klok op de oven. Die van de oven heb ik nu gewoon uitgeschakeld. Wekkerradio is van man en die zet hem expres extra vooruit waardoor dat ding nooit op tijd looptquote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:26 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hoge snelheid stroom hier in ZO Drenthe![]()
Maar verklaart wel waarom het dus niet uitmaakt met een andere thermostaat.
Ha, wij ook maar 2,1 kWh! Het weer was echt bar en boos, of in ieder geval op de snelweg echt vies/glad.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt waar? Ik heb vandaag maar 2,1 kWh
Zo hebben wij twee ovens, zelfde merk maar een net iets ander type. Maar de ene klok loopt harder dan de andere klok (of langzamer, ik check niet welke correct is). Kan ik me ook aan ergeren als daar weer een minuut tussen zit, je zou toch zeggen dat het klok-systeem daarin identiek zou moeten zijn...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:07 schreef Nijna het volgende:
Geen Bosch thermostaat.
Maar wel een thermostaat die te snel loopt. In een paar maanden zijn het 5 minuten ofzo, dus niet schrikbarend, maar ik vind het wel apart.
Onze oude thermostaat had het ook, toen dachten we dat het daaraan lag, maar deze doet het dus ook.
Heel vaag.
Mijn wekkerradio heeft het minder, maar die van de kinderen doen het volgens mij weer wel...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zo achtergesteld zijn we nog niet. Wij hebben dat met de wekkerradio en de klok op de oven. Die van de oven heb ik nu gewoon uitgeschakeld. Wekkerradio is van man en die zet hem expres extra vooruit waardoor dat ding nooit op tijd loopt
Hoeveel panelen hebben jullie liggen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt waar? Ik heb vandaag maar 2,1 kWh
Afgelopen zomer had ik twee beknelde zenuwen en daar tramadol voor gekregen, de pijn was echt heel erg intens en constant aanwezig. Als diclo niet genoeg werkt is sterkere pijnmedicatie wellicht nog een optie.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Weet ik en wilde ik ook, heb een goeie, maar de ha wil dat nog niet. Eerst aankijken maar waarom, geen idee, dát vertelde hij er niet bij![]()
Diclo moet ik in de avond nemen want werd steeds wakker van de pijn. Overdag niet want door de pijn doe ik minder. Dénkt ieNeem ook overdag maar het helpt niet echt
Ik ben allergisch voor morfine preparaten. Kreeg tramadol na schouder operatie... jeuk.. niet normaal!quote:Op zaterdag 11 maart 2023 05:32 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Afgelopen zomer had ik twee beknelde zenuwen en daar tramadol voor gekregen, de pijn was echt heel erg intens en constant aanwezig. Als diclo niet genoeg werkt is sterkere pijnmedicatie wellicht nog een optie.
21 van 330 wpk op schuin dak (45°) op ZZW, nagenoeg optimaal dusquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hoeveel panelen hebben jullie liggen?
Wij hebben er (nu) 12 van 410 wpk, op een plat dak.
Mijn ha is een sadistquote:Op zaterdag 11 maart 2023 05:32 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Afgelopen zomer had ik twee beknelde zenuwen en daar tramadol voor gekregen, de pijn was echt heel erg intens en constant aanwezig. Als diclo niet genoeg werkt is sterkere pijnmedicatie wellicht nog een optie.
Ja locatie maakt idd heel veel uit het is hier nu zonnig buiten. Ben benieuwd wat het vandaag gaat doen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
21 van 330 wpk op schuin dak (45°) op ZZW, nagenoeg optimaal dus
Zo zie je maar weer dat locatie heel veel uitmaakt, dan was het weer hier gewoon anders, de mijne lagen namelijk de halve dag vol met sneeuw
Nu ook denk ik, maar dat is met de zon die nu schijnt snel genoeg voorbij, met een uurtje liggen ze in de zon.
Ik ben nu gisteren voorbij qua opbrengstquote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja locatie maakt idd heel veel uit het is hier nu zonnig buiten. Ben benieuwd wat het vandaag gaat doen.
Volgende maand komen er nog 4 bij. Met een beetje geluk zijn we dan zelfvoorzienend qua stroom.
Lol. 1,8 hier.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben nu gisteren voorbij qua opbrengst
Hier 2 wekkers, die van mijn man loopt trager dan de mijne. De mijne blijft wel goed, want pikt de tijd op uit de lucht. Eens in de zoveel tijd zet ik die van man weer bij. Die dan opmerkt dat zijn wekker toch meestal wel goed loopt.. Ja, omdat ik hem weer goed instel.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:36 schreef FlyingFish het volgende:
Zo hebben wij twee ovens, zelfde merk maar een net iets ander type. Maar de ene klok loopt harder dan de andere klok (of langzamer, ik check niet welke correct is). Kan ik me ook aan ergeren als daar weer een minuut tussen zit, je zou toch zeggen dat het klok-systeem daarin identiek zou moeten zijn...
Die van ons ook. Maar 1 is eigenwijs en wil nog wel eens van de WiFi afvallen 😏quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:20 schreef Leandra het volgende:
Onze ovens zij gewoon online, en van hetzelfde merk en dezelfde serie, dus die worden ook inline op tijd gezet enzo.
Wel zo handig met de zomertijd en wintertijd.
Ja, hier ook wel eens, maar meestal komt het dan vanzelf weer goed.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:57 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Die van ons ook. Maar 1 is eigenwijs en wil nog wel eens van de WiFi afvallen 😏
Wij zitten nu op 14. Goede dag zo al!quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:18 schreef Kyara het volgende:
Wij zitten nu al op 2. Gisteren uiteindelijk op 3,3 uitgekomen.
De doerak! Kan ook niks meer stiekem doen tegenwoordigquote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, hier ook wel eens, maar meestal komt het dan vanzelf weer goed.
Maar wel grappig: loop ik in Den Haag in een museum *pling* "De bakoven met magnetron heeft zojuist het programma beëindigd"
Heeft Soneal een pannenkoek opgewarmd
Nice! Bijna 10 nuquote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:54 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wij zitten nu op 14. Goede dag zo al!
Ik heb inderdaad de vw en de wasmachine aan nu. Duidelijk dat onze panelen beter renderen nu de zon wat hoger komt. Ben benieuwd de komende weken.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
26,26 kWh nu... spijt dat ik geen was heb gedraaid
Ik had mijn best gedaan de wassen gedraaid te hebben voor we naar de kliniek gingen, gisteren wel mijn handdoeken gewassen, maar ik lekte nog, was dus ook wel nodig dat direct te doen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:27 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad de vw en de wasmachine aan nu. Duidelijk dat onze panelen beter renderen nu de zon wat hoger komt. Ben benieuwd de komende weken.
Pas 10 rond die tijd. Stomme nieuwe achterburen én plaat, dus de sneeuw lag nogal lang.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:18 schreef F_r het volgende:
Wij nu op 21,1 ons dak ligt niet zo gunstig door de achterburen ed
Zusjeeeeesquote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had mijn best gedaan de wassen gedraaid te hebben voor we naar de kliniek gingen, gisteren wel mijn handdoeken gewassen, maar ik lekte nog, was dus ook wel nodig dat direct te doen.
Voor nu is het jammer dan, ik doe niks
Ik kon hier maar geen reden voor bedenken, tot ik me realiseerde dat jullie allemaal vast geen terugdraaiende Ferrarismeters hebben.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:03 schreef Kyara het volgende:
Als je geen hoog/laag tarief hebt dan kun je beter je stroom zelf gebruiken dan dat je saldeert.
Dit heb ik vaak op het werk met een appje van de auto: vehicle not closed.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, hier ook wel eens, maar meestal komt het dan vanzelf weer goed.
Maar wel grappig: loop ik in Den Haag in een museum *pling* "De bakoven met magnetron heeft zojuist het programma beëindigd"
Heeft Soneal een pannenkoek opgewarmd
Ik snap het eigenlijk nog steeds nietquote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kon hier maar geen reden voor bedenken, tot ik me realiseerde dat jullie allemaal vast geen terugdraaiende Ferrarismeters hebben.
Stom hè? Mijn lijf de ookal zo raar.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:20 schreef Nijna het volgende:
He gatver, weer een week te vroeg ongesteld, ik ben er klaar mee...lijf wat een eigen plan trekt
Zo lang we 100% salderen, maakt het niks uit. Ongeacht wat voor meter je hebt. Ik snapte het gesprek hierboven ook al nietquote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik snap het eigenlijk nog steeds niet
@:Kyara
Als je een slimme meter hebt, maakt het dan zolang je 100% kan salderen uit of je stroom direct zelf gebruikt of achteraf gesaldeerd wordt? En zo ja waarom? En hoe verschilt dat tussen enkel- of dubbeltarief?
Ik krijg als het goed is ergens half april zonnepanelen, dus ben wel erg benieuwd
Maar bij 100% salderen maakt dat toch niks uit? Wat je uit het net hebt getrokken wordt dan toch gewoon weggestreept tegen wat je hebt opgewekt?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 20:20 schreef Kyara het volgende:
Verschillen in prijzen tussen in- en verkoop.
Klopt, het maakt ook niet uit, zeker gezien we overproductie hebben, maar ik probeer het wel min of meer in mijn systeem te krijgen, als ik daar op mijn 60ste nog mee moet beginnen omdat er dan niet meer gesaldeerd kan worden is het wat laat.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 20:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zo lang we 100% salderen, maakt het niks uit. Ongeacht wat voor meter je hebt. Ik snapte het gesprek hierboven ook al niet
Stom hè! Mijn lijf vind een regelmatige cyclus tegenwoordig ook niet meer nodig. Zo frustrerend…quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:20 schreef Nijna het volgende:
He gatver, weer een week te vroeg ongesteld, ik ben er klaar mee...lijf wat een eigen plan trekt
Ik heb werkelijkwaar geen flauw idee. Die stemwijzers/kieskompas vind ik maar vaagquote:Op zondag 12 maart 2023 13:35 schreef Hupje het volgende:
En, weten jullie al op wie je gaat stemmen komende woensdag?
Ik vond de stemwijzers weinig toevoegen dit keer. Als een partij net als ik 'eens' koos, was de uitleg soms precies niet waar ik het mee eens ben. Maar ik ben er uit.
Ben er echt klaar meequote:Op zondag 12 maart 2023 09:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Stom hè! Mijn lijf vind een regelmatige cyclus tegenwoordig ook niet meer nodig. Zo frustrerend…
Ja, die doen hier ook mee, maar ik vind het wel zorgwekkend wie die dan in de eerste kamer gaan stemmen.quote:Op zondag 12 maart 2023 14:58 schreef exode het volgende:
Ik weet alleen wat ik niet wil kiezen. Ik ga me er maar eens in verdiepen voor woensdag. Er doen vast ook provinciale partijen mee.
Partij voor de Dieren, heb zelfs oldskool een poster voor het raamquote:Op zondag 12 maart 2023 13:35 schreef Hupje het volgende:
En, weten jullie al op wie je gaat stemmen komende woensdag?
Ik vond de stemwijzers weinig toevoegen dit keer. Als een partij net als ik 'eens' koos, was de uitleg soms precies niet waar ik het mee eens ben. Maar ik ben er uit.
Ik heb de stemwijzer ook ingevuld en daar kon ik dus niks mee, want of voor windmolens of tegen windmolens en domrechts en voor kernenergie.quote:Op zondag 12 maart 2023 15:50 schreef Aure het volgende:
Ik doe altijd die stemwijzers en lees dan alle uitleg bij alle partijen per stelling nog goed door.
Ik ga dit keer voor water natuurlijk en Volt
Oh, het gaat me er meer om dat ik 51 ben dus net in die categorie valquote:Op zondag 12 maart 2023 17:06 schreef pinquit het volgende:
Maar als 50+ goede standpunten heeft maakt die leeftijd toch ook niks uit?
Ik ben geen Nederlander.quote:
Jeetje, en toch spreek je de taal al zo goed.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben geen Nederlander.
Wij niet Nederlanders mogen stemmen op de gemeenteraadsverkiezingen en dus de waterschappen
Komt het tóch door mijn leeftijd want ik heb ook vaak neutraal gestemdquote:Op zondag 12 maart 2023 17:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik had even weinig mening over veel dingen. Tig keer neutraal gestemd.
Middenin CDA
Ja, maar in de provincie zijn de partijen die ik zou overwegen heel erg voor, dus dat ga ik niet doen.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:12 schreef pinquit het volgende:
Ben je puur tegen windmolens, en is dat voor jou het belangrijkste onderwerp? Er zijn toch ook partijen die niet direct tegen windmolens zijn maar wel in natuurgebieden of bij woningen in de buurt?
Ik stem al járen hetzelfde mede omdat, grote partij. Ik ben niet zo van de versnippering in het politieke landschap en omdat ik het dáár niet mee eens ben, laat ik op die manier mijn stem horen. Al zal dat niet veel uitmakenquote:Op zondag 12 maart 2023 17:44 schreef taxibabe het volgende:
Stemwijzers zijn gewoon kut. Het beste kun je kijken naar de partijprogramma's en naar hoe de partijen de afgelopen jaren hebben gestemd (er zijn partijen die in de media 'Nee' roepen en dan gewoon doodleuk 'Ja' stemmen, mensen zien vaak alleen de media).
Daarnaast ligt het er uiteraard ook nog aan waar je woont en wat je belangrijk vindt. Bv. OV, dit is in de grote steden vaak wel goed geregeld maar in de regio echt bagger is. Hier rijdt geen enkele bus vaker dan 1 x per half uur en in het weekend sommige helemaal niet. Als je dus afhankelijk bent van OV zit je hier met een probleem. Zonder auto kun je hier bijna niks.
Ik stem ook al jaren hetzelfde, voor 90% komt het overeen met mijn mening, zowel landelijk en iets mindere mate provinciaal. Maar genoeg om niet te twijfelen. Ik kijk nog wel wel naar de programma's van andere partijen maar dat is meer zodat ik ook gewoon weet waar die voor staan.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik stem al járen hetzelfde mede omdat, grote partij. Ik ben niet zo van de versnippering in het politieke landschap en omdat ik het dáár niet mee eens ben, laat ik op die manier mijn stem horen. Al zal dat niet veel uitmaken
Kijk ik wel naar mijn belangrijkste issues, dat wel. Zijn er alleen niet heel veel.
Precies datquote:Op zondag 12 maart 2023 18:12 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik stem ook al jaren hetzelfde, voor 90% komt het overeen met mijn mening, zowel landelijk en iets mindere mate provinciaal. Maar genoeg om niet te twijfelen. Ik kijk nog wel wel naar de programma's van andere partijen maar dat is meer zodat ik ook gewoon weet waar die voor staan.
Bij mij zat het bekneld in de nek aan beide kanten, echt een gevolg van langdurig te veel van mijn lichaam vragen. Steeds meer pijnstillers nemen en altijd maar doorgaan, totdat mijn lijf op de rem trapte doordat ik niks meer kon door de beknelde zenuwen. De eerste week ben ik aan- en uitgekleed door mijn man, want ik kon mijn armen niet gebruiken. Het is over gegaan met veel rust. Mijn huisarts zei dat het wel maanden kon duren, uiteindelijk was ik er na 4 weken vanaf. Let wel: 4 weken van absolute rust! Bij een beknelling die niet behandeld wordt kan er schade aan de zenuw optreden, dus ik zou de adviezen van de ha niet te snel in de wind slaan..quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Mijn ha is een sadistMag alleen tot maandag 2 diclo en daarna weer 1, in de avond omdat ik het volgens hem rustig aan moet doen en dan geen diclo overdag mag
![]()
Kutte is dat alleen in de nacht niet helpt. Dat doet het wel als ik er overdag óók 1 neem.
Vannacht redelijk geslapen, had nog diazepam en daar een halfje van genomen![]()
Waar zaten jouw zenuwen bekneld en is het over gegaan en zo ja, hoe?
Oh, wacht. Trammadol is morfine? Dat helpt bij mij helemaal niks![]()
Na heupoperatie kreeg ik, doordat ik op mn rug moest slapen, zo'n rugpijn dat ik ervan moest huilen. Ha morfine gegeven, hielp niet. Meer morfine óók niet, tot de dosis niet meer verhoogd kon worden en ik toch weer bij diclo uitkwam.
Dochter toen zitten zoeken, blijkt dat met bepaald DNA je immuun voor morfine bent, ofzo
Zoon zn proefles basketbal en hij heeft geen zin![]()
Dankjewel voor het aardige compliment.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jeetje, en toch spreek je de taal al zo goed.
Knap hoor
Het is het enige wat ik hier niet mag doen. Heb er zelf niet zoveel problemen mee.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:56 schreef pinquit het volgende:
Oh ik ging er van uit dat je een Nls paspoort had.
Wat flauw dat dat niet mag
Klinkt bekend. Gewoon doorgaan en pillen slikkenquote:Op zondag 12 maart 2023 18:40 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Bij mij zat het bekneld in de nek aan beide kanten, echt een gevolg van langdurig te veel van mijn lichaam vragen. Steeds meer pijnstillers nemen en altijd maar doorgaan, totdat mijn lijf op de rem trapte doordat ik niks meer kon door de beknelde zenuwen. De eerste week ben ik aan- en uitgekleed door mijn man, want ik kon mijn armen niet gebruiken. Het is over gegaan met veel rust. Mijn huisarts zei dat het wel maanden kon duren, uiteindelijk was ik er na 4 weken vanaf. Let wel: 4 weken van absolute rust! Bij een beknelling die niet behandeld wordt kan er schade aan de zenuw optreden, dus ik zou de adviezen van de ha niet te snel in de wind slaan..
Morgen de fysio bellen.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Gewoon doorgaan en pillen slikken![]()
Het komt bij mij ook vanuit mijn nek maar dan vooral links. Rechts voel ik nu ook iets, door overbelasting omdat ik nu minder met links kan.
Heb je fysio gehad of echt alleen rust?
Die rust ga ik niet krijgen hier. Net zoon geholpen met zn bureaustoel in elkaar zetten omdat man het niet afmaakte omdat ie naar werk moest...
Gister zei ik nog tegen hem dat het niet goed met me gaat. Hij haalde zn schouders op, deed de deur open en ging weg![]()
Die rust kan ik op mijn buik schrijven. Privé én zakelijk gezien.
Heb vandaag wel een tijd op bed gelegen maar toen kwam de bureaustoel en er moest gegeten worden. Zoon heeft de ballen gedraaid en ruimt nu de keuken opVerder is er 0.0 hulp.
Oh, de juslepel viel net in de vuilnisbak, die mocht ik eruit vissen![]()
Ik weet het niet meer. Zou een mitella helpen?
Ik weet dus niet of dat verstandig is omdat ik eerst 2 weken rust moet houden voordat ik naar fysio zou mogen. Straks gaat er daardoor wat fout.quote:
Ik wilde typen dat is geen allochtoon want westers, maar dat geldt niet meerquote:Op zondag 12 maart 2023 19:11 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn allochtone echtgenote kreeg ook maar één stempas
Jep. Met een heel klein notitieblokjequote:Op zondag 12 maart 2023 19:55 schreef exode het volgende:
Net was ik B aan het overhoren voor zijn wereldzaken toets.
'Wat betekent akkerbouw?'
'Het verbouwen op een akker van aardappels of groenten of wiet.'
Hij zei dat laatste met een serieus gezicht. Moet me ik alvast voorbereiden op een blowende puber?
Maar lieve Mushanga, móet die bureaustoel nú? En móet je gehaktballen draaien? Of wat dan ook? Je móet nu goed voor jezelf zorgen, want je lijf geeft een grens aanquote:Op zondag 12 maart 2023 19:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Gewoon doorgaan en pillen slikken![]()
(...)
Die rust ga ik niet krijgen hier.
Zelfs ons kind is allochtoonquote:Op zondag 12 maart 2023 19:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wilde typen dat is geen allochtoon want westers, maar dat geldt niet meer
Hoe dan?quote:
Ze kunnen jou moeilijk van de geboorteakte strepen, toch?quote:Een persoon met een tweede generatie migratieachtergrond heeft als migratieachtergrond het geboorteland van de moeder, tenzij dat ook Nederland is. In dat geval is de migratieachtergrond bepaald door het geboorteland van de vader.
quote:Op zondag 12 maart 2023 20:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe dan?
[..]
Ze kunnen jou moeilijk van de geboorteakte strepen, toch?![]()
quote:Iemand met een migratieachtergrond is een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Er wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie)
Zoon wachtte al een maand tot die stoel in elkaar gezet zou worden en dan laat zn pa hem weer in de steek door het niet af te maken. Verkeerde volgorde van schroevenquote:Op zondag 12 maart 2023 20:03 schreef Hupje het volgende:
[..]
Maar lieve Mushanga, móet die bureaustoel nú? En móet je gehaktballen draaien? Of wat dan ook? Je móet nu goed voor jezelf zorgen, want je lijf geeft een grens aan![]()
Heel eerlijk, mijn kind zou er bekaaider van af komen. Die bureaustoel kon-ie zelf doen of hij bleef liggen. En eten zou ook even een paar keer iets heel simpels zijn. En daarbij zou ik ook kind om hulp vragen - en die zou dat mopperend (want kind) en tegelijkertijd met alle liefde doen omdat mama hulp/rust nodig heeft.
Hij had achteraf ook spijt dat hij mij die stoel liet afmaken. Vind ik dan weer sneu want idd, ik moet mijn grenzen aangeven.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:09 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind eigenlijk ook wel dat je best wel consequent over je eigen grenzen gaat om je zoon tevreden te houden. Hij mag ook best leren dat dingen niet kunnen, of dat nu financieel, qua energie van jou of vanwege de pijn die je hebt, is. Je had prima pasta met saus uit een pot op tafel kunnen laten zetten door hem zelf. Leert hij meteen van hoe hij dat later zelf moet regelen. En dat het slimmer is om naar je lijf te luisteren dan alsmaar door te duwen.
Echt, zorg voor jezelf. Iemand anders gaat dat niet zomaar doen...
Ja, die heb ik gelezen, maar daarna komt wat ik schreef. Dus eerst het geboorteland van de moeder, tenzij dat Nederland is. Dan de vader.quote:
quote:Op zondag 12 maart 2023 20:29 schreef Aure het volgende:
Ach Mush, dat is ook moeilijk maar zoals je zegt als je zijn hulp nu niet inzet dan kan jij straks misschien niks meer
Super goed dat je er met hem over hebt gepraat en dat hij je meer gaat helpen nu
Ik heb gewoon moeite met hulp accepteren maar het zal echt wel moeten, dat besef ik nu.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:37 schreef PoesInDoos het volgende:
Sterkte Mush
Mijn zoon van 10 helpt regelmatig als ik veel pijn (fibromyalgie) heb of ziek ben. 2 weken terug de griep des doods gehad, dan stofzuigt hij een keertje of haalt een boodschapje voor me op. Voel ik me niet schuldig om, we wonen samen en hij maakt net zoveel vies als mij
Lief kind heb jequote:Op maandag 13 maart 2023 09:37 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb gewoon moeite met hulp accepteren maar het zal echt wel moeten, dat besef ik nu.
Kom ik net boven, heeft ie het bed al opgemaakt![]()
Vanavond gaat ie koken, pasta recept van YouTube, gaat ie me helpen met de was en slaan we sport een keer over, waar hij heul blij mee isIk zit daar bijna 3 uur te wachten en vorige week was me dat te zwaar. Zit op een plastic stoel en daar kan ik nergens mijn arm goed kwijt.
Bij appie pastasaus pottten besteld![]()
En poes, fibromyalgie...Zeker omdat dat niet meer overgaat. Jij ook sterkte
![]()
Dank meiden, voor jullie support en me te laten inzien dat het gewoon even niet anders is![]()
Omg ik had er tot nu nog niet over nagedacht maar de onze ookquote:
Jouw zoon trouwens ookquote:Op maandag 13 maart 2023 09:49 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Lief kind heb je
Ze worden er echt niet minder van hoor, het is niet dat wij onze zoons het HELE huishouden laten doen, maar een beetje meehelpen is geen schande. Zoals ik al zei, we leven hier samen
Opgelost, slotje. Kun jij rustig aan doen nuquote:Op maandag 13 maart 2023 11:17 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jouw zoon trouwens ook![]()
Is ook zo, ze worden er niet slechter van. Het druist alleen tegen mijn gevoel in, das mijn drempel. Maar ik laat het maar los want ook dat is waar: we leven hier samen dus meehelpen is eigenlijk heel normaal. En qua troep, daar is zoon zelf een meester in
quote:Op maandag 13 maart 2023 11:26 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Opgelost, slotje. Kun jij rustig aan doen nu
Haha, Ik moet dan aan Herman Finkers denken;quote:Op maandag 13 maart 2023 17:25 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn kinderen van 5 en 7 moeten ook al meehelpen. De een is chef toilet boven, een ander chef toilet beneden (daar maakten ze ruzie over, want die persoon mag ook elke maand de kalender omdraaien…). En tafeldekken en afruimen laat ik ook (deels) aan hen over tegenwoordig.
Ik ben niet voor niets aan kinderen begonnen natuurlijk
quote:Op maandag 13 maart 2023 17:25 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn kinderen van 5 en 7 moeten ook al meehelpen. De een is chef toilet boven, een ander chef toilet beneden (daar maakten ze ruzie over, want die persoon mag ook elke maand de kalender omdraaien…). En tafeldekken en afruimen laat ik ook (deels) aan hen over tegenwoordig.
Ik ben niet voor niets aan kinderen begonnen natuurlijk
Ja, heb ik. Was een foto speurtocht. Met foto’s van straatnaambordjes, schoorstenen, etc.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:21 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ooit een auto-speurtocht oid gedaan en daarvan een digitaal bestand die je mij toe wilt sturen?
Ik heb voor een vrijgezellenfeestje de taak op me genomen om een autospeurtocht uit te zetten, maar ik heb dus nog nooit een autospeurtocht gedaanWel heb ik heel veel ervaring met reguliere speurtochten, maar een beetje inspiratie voor een auto-variant zou wel fijn zijn om me een beetje op weg te helpen. Waar het was, of hoe verouderd hij wellicht is, maakt dus niet uit, de route zelf gaat toch geheel anders worden (ik heb al een begin en eindpunt).
Hier moest je aan de rechterkant van de weg kijken naar getallen, dat waren (naast borden, noem maar op) zaken waar je rechtdoor moest, links af moest, zeg het maar. Dat kon dus ook om een telefoonnummer op een stroomkastje gaan en dergelijke. Verder vooral een blaadje met logo's van bedrijven waar je langs kwam zodat je ook echt wel rond moest kijken.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:21 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ooit een auto-speurtocht oid gedaan en daarvan een digitaal bestand die je mij toe wilt sturen?
Ik heb voor een vrijgezellenfeestje de taak op me genomen om een autospeurtocht uit te zetten, maar ik heb dus nog nooit een autospeurtocht gedaanWel heb ik heel veel ervaring met reguliere speurtochten, maar een beetje inspiratie voor een auto-variant zou wel fijn zijn om me een beetje op weg te helpen. Waar het was, of hoe verouderd hij wellicht is, maakt dus niet uit, de route zelf gaat toch geheel anders worden (ik heb al een begin en eindpunt).
Thanks! Een fotospeurtocht heb ik wel een duidelijk beeld bij, die heb ik (lopend) vaker gedaan/gemaakt.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, heb ik. Was een foto speurtocht. Met foto’s van straatnaambordjes, schoorstenen, etc.
Bestand zou ik moeten zoeken. Maar ik vrees dat het niet meer bestaat.
Maar dat was dan 'bij de gele 9 naar rechts' oid? Zaten er nog iets van opdrachten oid tussen of puur een speurtocht van de route?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier moest je aan de rechterkant van de weg kijken naar getallen, dat waren (naast borden, noem maar op) zaken waar je rechtdoor moest, links af moest, zeg het maar. Dat kon dus ook om een telefoonnummer op een stroomkastje gaan en dergelijke. Verder vooral een blaadje met logo's van bedrijven waar je langs kwam zodat je ook echt wel rond moest kijken.
Ja, we moesten op een gegeven moment bij een slootje met een emmer water scheppen en dat verderop in een teil gooien. Er was een kruiswoordpuzzel die we onderweg moesten doen. Wat ik ook wel eens gehoord heb is dat er op bepaalde tijdstippen bij een bepaalde kerktoren een foto gemaakt moest worden (dat maakt de speurtocht echt wel lastig natuurlijkquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:55 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Thanks! Een fotospeurtocht heb ik wel een duidelijk beeld bij, die heb ik (lopend) vaker gedaan/gemaakt.
[..]
Maar dat was dan 'bij de gele 9 naar rechts' oid? Zaten er nog iets van opdrachten oid tussen of puur een speurtocht van de route?
Thanks, hier kan ik wel wat mee denk ik!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, we moesten op een gegeven moment bij een slootje met een emmer water scheppen en dat verderop in een teil gooien. Er was een kruiswoordpuzzel die we onderweg moesten doen. Wat ik ook wel eens gehoord heb is dat er op bepaalde tijdstippen bij een bepaalde kerktoren een foto gemaakt moest worden (dat maakt de speurtocht echt wel lastig natuurlijk) het tellen van vlaggetjes die aan de kant van de weg stonden (en dan moet je dus alleen rechts tellen, maar staat er links ook wat vlaggetjes enzo om het moeilijk te maken).
Bij nummer 79 naar links. Lees: dat was daadwerkelijk 100 meter vanaf het startpunt en we keken over het cijfer heen. Bij zoiets wel goed duidelijk maken dat nummerborden of nummers op auto's/vrachtwagens niet meetellen. Maar denk aan huisnummers, fietsknooppuntnummers, nummers op reclameborden, dat soort zaken. Nummers op de lantaarnpalen zijn ook wel fijn
We hebben dat een paar jaar terug met familie-foto's gedaan, was erg leuk idd! Maar dit is een erg gemengde groep die ik allemaal alleen maar ken van de verjaardagen bij degene die gaat trouwen, of die ik überhaupt nog nooit gezien heb, dus dat wordt lastigquote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:50 schreef LeSage het volgende:
Als je met een vriendengroep gaat is het ook leuk om als opdracht mee te geven een oude foto te reconstrueren. Dat hoeven dan niet exact dezelfde mensen te zijn, of dezelfde plek, maar een interpretatie.
Het leverde ons in ieder geval weer een aantal nieuwe hilarische foto’s op![]()
Leukste opdracht tijdens onze kroegentocht was een rauw ei mee krijgen en die gedurende de dag meenemen tot het einde. Maar dat is in een auto wellicht niet heel prettig, mocht hij toch sneuvelen
Das een leuke stemlocatie!quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:24 schreef Kyara het volgende:
Ik ga vanmiddag even stemmen bij de kinderboerderij. Kunnen de kinderen meteen ook even mee.
Nog nodig? Dan slinger ik de laptop even aanquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:21 schreef FlyingFish het volgende:
Toen ze nog op de basisschool zaten en daar een stemlokaal was, nam ik ze ook mee. Maar ineens mochten ze niet meer mee in het hokje...quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:09 schreef arvensis het volgende:
Ik ga vanavond stemmen tellen voor de gemeente waar ik voor werk.
En zometeen neem ik de kinderen mee om zelf te stemmen.
Als je er een hebt, graag!quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nog nodig? Dan slinger ik de laptop even aan
En dat mocht wel? Is niet heel anders dan als hij dat in het stemhokje ook doetquote:Op woensdag 15 maart 2023 15:18 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft uiteindelijk boos zijn stembiljet teruggegeven en zijn vrouw gesommeerd hetzelfde te doen
Zelfs met reden mag dat niet, die stembureau-leden hebben hun werk dus niet gedaan. Ook bijv. een blinde mag niet door een bekende geholpen worden. Als een persoon echt assistentie nodig heeft mag alleen een stembureaulid helpen, anders moet er een volmacht ingevuld worden (en mag de persoon die hulp nodig heeft dus zelf niet meer stemmen). Staat gewoon in de kieswet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:22 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat zo'n BS dat kinderen vanaf een bepaalde leeftijd niet meer mee mogen.
En ja, vanaf een jaar of 15 begrijp ik dat, maar tot die tijd is het vooral een prima les in het vervullen van je stemrecht.
Hier trouwens ook een man en vrouw samen in het stemhokje, werd niet moeilijk over gedaan, maar ze hadden behoorlijk wat tijd nodig, dus kan ook gewoon een reden voor geweest zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |