De ploeg bewijst in ieder geval het gelijk van Ritsmaquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat ook maar Jumbo heeft wel de reputatie altijd gedoe te veroorzaken voor de trainingen
Wat ook weer met jumbo te maken hadquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:22 schreef Marcoss het volgende:
Komt natuurlijk door de helmen! Die er bij de Spelen ook al waren, maar niet gebruikt werden..
Alsnog had de communicatie wel iets beter gekundquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De ploeg bewijst in ieder geval het gelijk van Ritsma
Kan de bondscoach van de teamsprinters ook nog wat van leren.quote:
Had dat met Jumbo te maken ja? Heb er verhalen over gehoord en daar ging van alles mis, maar had niet meegekregen dat Jumbo daar ook een rol in hadquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat ook weer met jumbo te maken had
Orie vindt deze onderdelen niet belangrijk geloof ik.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Had dat met Jumbo te maken ja? Heb er verhalen over gehoord en daar ging van alles mis, maar had niet meegekregen dat Jumbo daar ook een rol in had
SGP wil ook schaatsen kijken?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:24 schreef Marcoss het volgende:
Geen stukjes van je huid laten zien? Wat is dat voor een regel?
Andere helmen merk was persoonlijke sponsor van zowel knsb als kramer als ik het goed herinnerquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Had dat met Jumbo te maken ja? Heb er verhalen over gehoord en daar ging van alles mis, maar had niet meegekregen dat Jumbo daar ook een rol in had
De uitleg dat het gevaarlijk is kan ik wel begrijpen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:28 schreef Mansjester het volgende:
Wat is dit voor idiote regel
Al ga je naakt die baan op
@Juttaquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:28 schreef Mansjester het volgende:
Wat is dit voor idiote regel
Al ga je naakt die baan op
Ja, de achtervolging in het algemeen, maar ik bedoelde dat nu de beste helm werd gebruikt, terwijl die vorig jaar ook beschikbaar was, maar niet werd gebruiktquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:27 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Orie vindt deze onderdelen niet belangrijk geloof ik.
De piercingregel in de F1 is ook vrij dom, maar goed die handhaven ze niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:29 schreef Zorro het volgende:
Ik heb werkelijk bij geen enkele sport ooit een dommere regel gehoord
Ah, had niet goed gelezen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, de achtervolging in het algemeen, maar ik bedoelde dat nu de beste helm werd gebruikt, terwijl die vorig jaar ook beschikbaar was, maar niet werd gebruikt
Wel vrij makkelijk te controleren vooraf.. of ze kenden deze regel niet..quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:28 schreef Starflyer het volgende:
Blijkbaar ter bescherming van de schaatsers.
Ja, want dat is snijkleding, gebruiken ze ook bij het shorttrack en werkt prima.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:30 schreef Madhouse11 het volgende:
Dat stukje stof gaat natuurlijk zo'n schaats tegenhouden.
Jurysporten
Dat is het enige goede hiervan. Hoe belachelijk de regel ook is, ze hebben hem niet voor Jan met de korte lul ingesteld. In tegenstelling tot het circus bij de F1.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De piercingregel in de F1 is ook vrij dom, maar goed die handhaven ze niet.
Veiligheid?quote:
Een stukje huid waar 1 cm geen stukje katoen voor zit maakt de sport nou niet veel onveiliger.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De uitleg dat het gevaarlijk is kan ik wel begrijpen.
Dat is geen katoen, dat zijn anti-snij sokken.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:31 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Een stukje huid waar 1 cm geen stukje katoen voor zit maakt de sport nou niet veel onveiliger.
Jawel, en vooraf zat het blijkbaar ook goed, volgens Beune, maar is blijkbaar los gegaan.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel vrij makkelijk te controleren vooraf.. of ze kenden deze regel niet..
En dat gaat dit oplossen? Niet bewust of zoquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met blote enkels rijden is gevaarlijk (scherpe schaatsen)
Zeker korting gekregen?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
De Denen hier ook al met de POC-helmen.
De B100 van het schaatsen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
Zelfs als ze wint, wint Beune nog steeds niet.
Wie was dat ook alweer?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is wel een beetje zoals je transponder vergeten
Jawel, behalve als het ten koste gaat van de gezondheid van de sporter, zoals bij Hamilton het geval zou zijn (volgens zijn doktersverklaring).quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De piercingregel in de F1 is ook vrij dom, maar goed die handhaven ze niet.
vd Kieft was het hoogste podium.quote:
Men zal er voortaan beter op letten.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En dat gaat dit oplossen? Niet bewust of zo
Of vergeten van baan te wisselen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is wel een beetje zoals je transponder vergeten
Zoiets, ja. Als je er als scheidsrechter voor zorgt dat de beste niet wint dan heb je je sport niet begrepen. Hier was geen sprake van racevoordeel, dus deel een waarschuwing uit en klaar. Kansloos gedoe.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Er komt een tijd dat de ISU ijs onveilig zal verklaren omdat het te hard is
Omdat "herhaaldelijk verwijderen en terugplaatsen" slecht zou zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Jawel, behalve als het ten koste gaat van de gezondheid van de sporter, zoals bij Hamilton het geval zou zijn (volgens zijn doktersverklaring).
Dat was Zandstra!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Roest? of was dat een bandje?
Sowieso een piercing indoen, terwijl het niet mag volgens de regelsquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:35 schreef Zorro het volgende:
[..]
Omdat "herhaaldelijk verwijderen en terugplaatsen" slecht zou zijn.
Is het dan zo moeilijk om te besluiten dan ding 1 keer weg te halen en WEG TE LATEN?
En bijna klunend (kluunend?) over de baan konden wankelenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
Vroeger. Toen schaatsers nog over vogelenpoepjes konden struikelen.
Of rondjes te weinig schaatsenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
Vroeger. Toen schaatsers nog over vogelenpoepjes konden struikelen.
Het ging dan ook niet om of je er sneller door bent of niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoiets, ja. Als je er als scheidsrechter voor zorgt dat de beste niet wint dan heb je je sport niet begrepen. Hier was geen sprake van racevoordeel, dus deel een waarschuwing uit en klaar. Kansloos gedoe.
Ik ga wel weer naar dat saltodansen op ski's kijken. Heb je ook geen idee wie er aan het winnen is tot je de uitslag ziet.
Dat staat er toch ook niet? Als je heel graag je publiek wil wegjagen bij een sport die het toch al moeilijk heeft, dan moet je als scheidsrechter vooral dit soort dingen doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het ging dan ook niet om of je er sneller door bent of niet.
Bij heel veel regels is er geen sprake van racevoordeel als je die overtreedt.. dus dat zegt niet zoveelquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoiets, ja. Als je er als scheidsrechter voor zorgt dat de beste niet wint dan heb je je sport niet begrepen. Hier was geen sprake van racevoordeel, dus deel een waarschuwing uit en klaar. Kansloos gedoe.
Ik ga wel weer naar dat saltodansen op ski's kijken. Heb je ook geen idee wie er aan het winnen is tot je de uitslag ziet.
De scheidsrechter bedenkt de regels niet, die zorgt ervoor dat ze worden toegepast..quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat staat er toch ook niet? Als je heel graag je publiek wil wegjagen bij een sport die het toch al moeilijk heeft, dan moet je als scheidsrechter vooral dit soort dingen doen.
Had eigenlijk wel verwacht dat ze het zouden verbieden toen de Noren (?) daarmee begonnenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:36 schreef Remco het volgende:
Buiten de DQ vind ik het grappig om te zien hoeveel sneller en beter je bent door te duwen en niet te wisselen. Boeiend dat daar meer dan 10 jaar over gedaan is om achter te komen.
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:44 schreef Remco het volgende:
"Canada laat het liggen"
Ze kunnen hier gewoon gaan winnen.
Regels waarvan overtreding racevoordeel oplevert zou je ook niet met sportieve straffen moeten handhaven.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij heel veel regels is er geen sprake van racevoordeel als je die overtreedt.. dus dat zegt niet zoveel
Ging enkel over het BR in het commentaar ja, terwijl dat niet heel boeiend is als je straks wel de titel paktquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:44 schreef Remco het volgende:
"Canada laat het liggen"
Ze kunnen hier gewoon gaan winnen.
Je had het ook met een boete op kunnen lossen inderdaadquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Regels waarvan overtreding racevoordeel oplevert zou je ook niet met sportieve straffen moeten handhaven.
Daar zijn andere middelen voor, boetes ed.
Precies. Het publiek moet zien dat de winnaar de beste in de race is, en niet het gevolg van een of ander vreemd technisch verhaal.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je had het ook met een boete op kunnen lossen inderdaad
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:50 schreef Remco het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil maar die ploegenachtervolging heeft Ritsma goed op de rit gekregen.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Oh, nu WE winnen is het onderdeel volwassen geworden.
Basisveiligheid lijkt mij ook belangrijk, heeft weinig met techniek te maken. Al had je het idd misschien ook met een boete kunnen oplossen. Het is vooral weer heel amateuristisch van TeamNLquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Het publiek moet zien dat de winnaar de beste in de race is, en niet het gevolg van een of ander vreemd technisch verhaal.
Is toch niets veranderd sinds de afgelopen paar jaar?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Oh, nu WE winnen is het onderdeel volwassen geworden.
Als ik het zo hoor, hebben ze betere helmen en hebben ze getraind op het duwen. Maar echt veel samen trainen zal vast nog steeds niet gebeuren (en lijkt me ook onmogelijk met verschillende teams)quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is toch niets veranderd sinds de afgelopen paar jaar?
Ik bedoel dat dit bij de andere teams al wel gebeurde.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als ik het zo hoor, hebben ze betere helmen en hebben ze getraind op het duwen. Maar echt veel samen trainen zal vast nog steeds niet gebeuren (en lijkt me ook onmogelijk met verschillende teams)
Ja en daarom sloeg de opmerking van Tuitert nergens op alsof het nu pas volwassen is omdat Nederland het doet.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dit bij de andere teams al wel gebeurde.
Oh, op die manier.. ja, het onderdeel zelf was al veel langer volwassen, alleen Nederland wilde niet meequote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dit bij de andere teams al wel gebeurde.
"Zwaarste man van het veld" bingoquote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Oh, Hein start buiten, dat wordt weer een HEIN HEIN HEIN.
Hij stond ook niet helemaal stilquote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:28 schreef SilverEyes het volgende:
Volgens mij dacht ie zelf dat ie vals was.
Was ie ook gewoonquote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:28 schreef SilverEyes het volgende:
Volgens mij dacht ie zelf dat ie vals was.
Was Nogal matig ja.quote:
Hij kan ook een keer goed starten.quote:
Het lijkt soms alsof de commentatoren een andere wedstrijd kijkenquote:
Ze letten idd totaal niet opquote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ze missen de complete misslag van Shinhama
Ze moeten gewoon integraal onze posts voorlezen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het commentaar niet heel sterk.
Misschien kunnen ze het even aan Jillert vragen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:39 schreef AgnesGru het volgende:
In Amerika begrijpen ze inderdaad niets van schaatsen inderdaad.
Je kan een video van straaljager aan een otter laten zien, maar dat gaat niet helpen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:38 schreef Felagund het volgende:
Die laatste binnenbocht was briljant, misschien dat ze een video ervan naar Hein kunnen sturen?
Eric Heiden was er ook gauw klaar mee.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:39 schreef vaarsuvius het volgende:
nou, schrijf die knul maar op tot 2032
Maar die kon er destijds geen goed geld mee verdienen.quote:
Prof. ing. dr.quote:
Klopt, Heiden ging natuurlijk ook geneeskunde studeren, wat slecht valt te combineren met sport.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar die kon er destijds geen goed geld mee verdienen.
Anders was hij, ongetwijfeld, er langer mee doorgegaan.
Vrouwen 1500-3000 ook al. 5 en 10K mannen zijn ook geen zekerheidje.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dit gaan echt kutjaren worden voor de 500-1500 bij de mannen.
Nuis noemde Marsicano en Kuck als schaatsers die ook jong op de brommer waren en er daarna niks meer van bakten. En dat dat bij Stolz ook kan gebeuren..quote:
Hoezo? Was een prima 500 meter.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dit gaan echt kutjaren worden voor de 500-1500 bij de mannen.
Alleen ging het hem niet om het geld. Hij had aanbiedingen van ongekende orde maar sloeg ze net zo makkelijk af.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar die kon er destijds geen goed geld mee verdienen.
Anders was hij, ongetwijfeld, er langer mee doorgegaan.
En pakte nog wel ff (professioneel) wielrennen op.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, Heiden ging natuurlijk ook geneeskunde studeren, wat slecht valt te combineren met sport.
131e in de Giro nog even na zijn schaatscarriere. Beter dan Bradley Wiggins voor de ketoontjes.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En pakte nog wel ff (professioneel) wielrennen op.
Dus daar kreeg-ie nog aardig voor betaald. 7-Eleven, de eerste min of meer serieuze Amerikaanse wielerploeg destijds.
Als hij die aanbiedingen zou hebben aangenomen, en had gedacht te kunnen blijven schaatsen, dan was-ie er door de ISU uitgemieterd.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen ging het hem niet om het geld. Hij had aanbiedingen van ongekende orde maar sloeg ze net zo makkelijk af.
Ha!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
131e in de Giro nog even na zijn schaatscarriere. Beter dan Bradley Wiggins voor de ketoontjes.
Ik heb hem nog zien fietsen in de Nacht van Zeilberg toen dat kermiskoersje nog bestondquote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En pakte nog wel ff (professioneel) wielrennen op.
Dus daar kreeg-ie nog aardig voor betaald. 7-Eleven, de eerste min of meer serieuze Amerikaanse wielerploeg destijds.
Gaaf.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik heb hem nog zien fietsen in de Nacht van Zeilberg toen dat kermiskoersje nog bestond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |