abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 februari 2023 @ 14:35:14 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208153625
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022



The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team. Het nummer waarmee Mia en Dion Nederland vertegenwoordigen wordt op een later moment bekendgemaakt.

Hun andere meest streamde nummer:

Social media accounts
Twitter Mia
Twitter Dion
Instagram Mia
Instagram Dion
pi_208153676
Volgens Chatgpt zou de titel op basis van de omschrijving weleens "One World" of "We are Human" kunnen zijn, maar helemaal zeker was het er ook niet van.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  zondag 26 februari 2023 @ 14:41:01 #3
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208153705


[ Bericht 100% gewijzigd door Eightyone op 26-02-2023 15:19:27 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 14:44:26 #4
163650 Greys
pi_208153751
Zat net te denken: nog heel even en we gaan haast keihard terugverlangen met z'n allen naar de boodschaploze Shalalies en Ramaganana's. :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 februari 2023 @ 14:47:07 #5
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208153774
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:44 schreef Greys het volgende:
Zat net te denken: nog heel even en we gaan haast keihard terugverlangen met z'n allen naar de boodschaploze Shalalies en Ramaganana's. :') _O-
Als er stiekem een goed liedje achter de weinig verheffende tekst schuil gaat, gezongen door charismatische mensen die enigszins toon kunnen houden, mag het wmb.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 14:53:16 #6
163650 Greys
pi_208153845
En nog even over vorig topic: hoe dan ook zijn we het er over eens dat de selectiecommissie uitgebreider moet, alleen dus al om dit soort eerder besproken vraagstukken te voorkomen. En in godsnaam haal dat 'met betekenisvolle boodschap' inderdaad weer uit de selectietekst want dat stond er eerder ook niet en zo enorm diepzinnig qua boodschap was bv Arcade nou ook weer niet qua dus dus ook zonder diepe boodschap kan een lied prachtig en winnend zijn.

(Al voelde dat dus wel als een heel persoonlijk lied waardoor je het voelde en ik dus snap dat ze houden van 'persoonlijk' maar dat ligt ook aan de manier van uitdragen.)

EN ALSNOG ZIN IN WOENSDAG WANT ZIN IN EEN POSITIEVE VERRASSING. w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208153908
Twitter fandom regeert hier niet op (gelukkig) :D
Op insta valt het wel mee in de comments op een enkele ‘dit is woke’ opmerking na. Kom nou maar door met een stukje videoclip ofzo :s)
pi_208154249
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:39 schreef Zigsky het volgende:
Volgens Chatgpt zou de titel op basis van de omschrijving weleens "One World" of "We are Human" kunnen zijn, maar helemaal zeker was het er ook niet van.
We take our first breath
And then we exhale
Though we give it all we got
Until we fail
We get back up again
We take a look around
Oh, life can be a long road
But at least we're not alone
We might be different, we might be unique
You might be a leader, I might be a freak
And we might be different
But under the falling sun
Tonight we are one
We are one
When we rise, we rise like the sun
When we go down, we go down, we go down, we go down
pi_208154280
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:18 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
We take our first breath
And then we exhale
Though we give it all we got
Until we fail
We get back up again
We take a look around
Oh, life can be a long road
But at least we're not alone
We might be different, we might be unique
You might be a leader, I might be a freak
And we might be different
But under the falling sun
Tonight we are one
We are one
When we rise, we rise like the sun
When we go down, we go down, we go down, we go down
Ik denk wel dat het klopt, kan ook prima met behulp van een trampoline uitgebeeld worden.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 15:23:08 #10
163650 Greys
pi_208154287
_O-

Ik geniet van alle teksten.

Maar... pást dit bij de boodschap in de clip (kennelijk, toch, of heb ik dat gedroomd) waarin ze elkaar door verschillende kamers volgen oid.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208154302
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:22 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Ik denk wel dat het klopt, kan ook prima met behulp van een trampoline uitgebeeld worden.
Dit is de Ierse inzending, overigens :)
pi_208154345
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dit is de Ierse inzending, overigens :)
Oh ja, haha.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208154445
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:53 schreef Greys het volgende:
En nog even over vorig topic: hoe dan ook zijn we het er over eens dat de selectiecommissie uitgebreider moet, alleen dus al om dit soort eerder besproken vraagstukken te voorkomen. En in godsnaam haal dat 'met betekenisvolle boodschap' inderdaad weer uit de selectietekst want dat stond er eerder ook niet en zo enorm diepzinnig qua boodschap was bv Arcade nou ook weer niet qua dus dus ook zonder diepe boodschap kan een lied prachtig en winnend zijn.

(Al voelde dat dus wel als een heel persoonlijk lied waardoor je het voelde en ik dus snap dat ze houden van 'persoonlijk' maar dat ligt ook aan de manier van uitdragen.)

EN ALSNOG ZIN IN WOENSDAG WANT ZIN IN EEN POSITIEVE VERRASSING. w/
Ik weet niet of WE het daar helemaal over eens kunnen zijn. :P

Enerzijds denk ik niet dat een grotere selectiecommissie de oplossing is. Als je het proces niet verandert, zie ik niet hoe de uitkomst daarmee wezenlijk verandert. Sterker nog, ik vrees dan nog meer dat de uitkomst een grijs compromis is, en dat we nooit meer iets risicovols gaan sturen, omdat bij een Cha Cha Cha of DMNH altijd wel iemand zijn veto uitspreekt.

Anderzijds is het wel zo dat we sinds Anouk op 1 keer na altijd de finale hebben gehaald, en daarin ook bijna telkens het linkerrijtje hebben bereikt. Blijkbaar is deze niche er één waarin wij succesvol zijn. Net als Griekenland zo’n periode met dansbare nummers had in de jaren ‘00 of Kroatië van die Balkanplaten in de jaren ‘90 of Zweden met hun radiovriendelijke muziek in de jaren ‘10. Moet je dat veranderen zolang het scoort? Het is vooral een probleem zodra Europa er op uitgekeken raakt, dat er met deze selectiecommissie niet echt een Plan B is. En met de resultaten van Australië, Zwitserland en Azerbeidzjan van vorig jaar in het achterhoofd, heb je in onze hoek best een risico als er geen Duncan of S10 zich met de inzending bemoeit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 15:55:26 #15
163650 Greys
pi_208154775
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik weet niet of WE het daar helemaal over eens kunnen zijn. :P

Enerzijds denk ik niet dat een grotere selectiecommissie de oplossing is.

Het is eventueel een oplossing voor die vraag/kwestie of bepaalde artiesten misschien niks inzenden omdat "ze toch niet langs Cornald en Jan komen" zoals hier geopperd werd als mogelijkheid (wat ik zelf dus niet denk maar zóu kunnen). Als een meerderheid vol achter een mogelijk winnend lied staat dat géén ballad is of géén diepe boodschap heeft gaat dat dan sowieso wel gekozen worden. En ik heb het niet over een club van 50 man hoor, maar twee geschikte mensen erbij zou denk ik geen overbodige luxe zijn.

quote:
Als je het proces niet verandert, zie ik niet hoe de uitkomst daarmee wezenlijk verandert. Sterker nog, ik vrees dan nog meer dat de uitkomst een grijs compromis is, en dat we nooit meer iets risicovols gaan sturen, omdat bij een Cha Cha Cha of DMNH altijd wel iemand zijn veto uitspreekt.
Is 'gewoon geen vetomogelijkheid maar meerderheid is doorslaggevend' te simpel gedacht dan in zo'n geval? :@

quote:
Anderzijds is het wel zo dat we sinds Anouk op 1 keer na altijd de finale hebben gehaald, en daarin ook bijna telkens het linkerrijtje hebben bereikt. Blijkbaar is deze niche er één waarin wij succesvol zijn. Net als Griekenland zo’n periode met dansbare nummers had in de jaren ‘00 of Kroatië van die Balkanplaten in de jaren ‘90 of Zweden met hun radiovriendelijke muziek in de jaren ‘10. Moet je dat veranderen zolang het scoort? Het is vooral een probleem zodra Europa er op uitgekeken raakt, dat er met deze selectiecommissie niet echt een Plan B is. En met de resultaten van Australië, Zwitserland en Azerbeidzjan van vorig jaar in het achterhoofd, heb je in onze hoek best een risico als er geen Duncan of S10 zich met de inzending bemoeit.
Dat sowieso. We mogen de selectie in elk geval dankbaar zijn dat 'we' sindsdien tenminste weer met meer lol naar de finale kijken omdat we daar gewoon in zitten. Dat hebben Cornald en co uitstekend gedaan. Ook door bv bij Ilse rond te vragen destijds etc.

Dat een aantal mensen (waaronder ik dus, in m'n Finlandroes) nu wel even klaar is met de lieve mooie liedjes met diepe boodschappen doet daar niks aan af. Ze deden het prima. Ook de rest van het proces is verbeterd. Bekendmaking, clip, etc.

Maar áls er in NL een keer een mogelijk winnende banger/bop/hoeheethet ingezonden wordt zorgt een commissie met meer personen dan nu er wel voor dat niemand meer bang hoeft te zijn - zoals nu dus het geval is - dat dat lied niet langs één of twee personen in de commissie zou komen. Dan is die onzekerheid ook weer opgelost.

(Al dacht ik zelf dat die onzekerheid al opgelost was toen de DJ's er bij kwamen maar kennelijk voor sommigen nog niet dus nog maar een paar extra met ESF- of vooral muziekverstand er bij dan. *O*)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208154828
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:23 schreef Greys het volgende: [..] Maar als je het als artiest een heel goed lied zelf vindt breng je het daarna dan toch alsnog uit? Dan komt het toch bovendrijven? :D Dan gooi je het toch niet weg? Zo bedoel ik. Ik heb de laatste jaren gewoon sowieso best weinig gehoord van Nederlandse makelij waarvan ik dacht 'ja kut, had dit maar ingezonden naar het Songfestival, dit had absoluut een winnend lied kunnen zijn'. Ongeacht of we weten of het ingezonden was of niet. En ja de commissie moet meer uitgebreid zijn, maar 'iets niet inzenden omdat je bang bent niet gekozen te worden' vind ik persoonlijk (!) gewoon niet winnaar waardig. Dus alssss men inderdaad dingen niet inzendt omdat ze bang zijn (zoals hier als mogelijkheid werd gegeven) toch niet langs Cornald te komen dán vind ik dat slap van de inzenders. Persoonlijk, dus. Dat hoeft niet iedereen te vinden, maar ik vind het. En bovenal: die radio DJ's/anderen in de commissie zie ik er bv wel voor aan om vol op de barricades te gaan als er zoiets tussen zat maar ze het niet langs Jan en/of Cornald kregen. Het is niet zo dat je daar rijk mee wordt ofzo als commissielid, als Cornald en Jan elke keer kiest wat de anderen niet willen dan stap je op en roep je 'waarvoor zitten wij hier dan nog'. Doen ze toch ook niet? Dus mjah. Ik denk mede daardoor dat het dus niet terecht zou zijn om dit op Cornald en Jan te gooien. Edit: en dat terwijl ik dus écht net als jij/jullie heel hard toe ben aan iets anders inmiddels. Zoals al bekend haha. Maar ben benieuwd, hopelijk blijkt het woensdag toch onderscheidend.
Ja dat kan toch gewoon? Waarom zouden ze het weggooien? Maar ze gaan het blijkbaar niet zeggen omdat ze zich schamen. En het hoeft geen winnend lied te zijn, maar in ieder geval het idee dat het iets anders is. Een DI-RECT, een Son Mieux en zelfs een matig schreeuw-nummer van Davina (op z’n Loreen’s :')) heb ik ondertussen nog meer zin in. En dat zijn nog behoorlijke basic keuzes, laat staan als we gaan kijken naar een De Staat ofzo.

Ik snap best dat zulke artiesten het minder snel zouden proberen of weer proberen als je wordt afgewezen door Jan Smit, later leest dat ze liever voor nieuw talent gaan, meteen voor een nummer van Duncan kiezen (kan natuurlijk nog steeds top zijn, maar is dat niet zo dan krijgt de AVROTROS dat ook wel te horen dit jaar. Daarom denk ik dat dat wel mee zal vallen en het vast wel prima is).

Als we dan vandaag zo’n tekst krijgen denk ik echt, niet wéér. Hoe krijg je het voor elkaar?! _O- En dat wilden ze vorig jaar ook duidelijk met S10, maar die maakte zelf niet zo’n punt van het verhaal.

Nouja, misschien maar gewoon accepteren dat dit blijkbaar ons ding is en er altijd een gevoelige boodschap moet zijn. En ik ben trouwens gek op ballads en sluit ook helemaal niet uit dat ik ons nummer woensdag top vind, maar het idee dat het elk jaar die kant op lijkt te gaan vind ik jammer.
pi_208154897
Zou wel heel grappig zijn als ons nummer woensdag ineens uptempo is.
pi_208154933
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:04 schreef Em31 het volgende:
Zou wel heel grappig zijn als ons nummer woensdag ineens uptempo is.
Dat zei die kerel toch, die het had gehoord? Ik verwacht eigenlijk geen ballad.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 16:09:17 #19
163650 Greys
pi_208154970
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:59 schreef Em31 het volgende:
Maar ze gaan het blijkbaar niet zeggen omdat ze zich schamen.
En dát deel van het schamen snap ik dus niet! Als je het zelf als artiest een teringgoed lied vindt valt er toch niks te schamen? Kijk, als je je schaamt omdat 'songfestival' hoor je sowieso niet op het Songfestival en voor een lied dat je zelf heel goed vindt snap ik schamen niet en bel je Boulevard en maak je het bekend en dan laat je het publiek bepalen of de andere keuze van de commissie dan echt onterecht was. Op de barricades! :9~ Als het publiek dan inderdaad zegt 'fuckkkk ze hebben idd compleet verkeerd gekozen, wat een gemiste kans dit joh!' dan mag de commissie eens met zichzelf in gesprek en als het publiek zegt 'mjah sorry maar de keuze van de commissie is toch echt beter' dan is je verontwaardiging als artiest niet terecht dus.

Beetje lef en zelfvertrouwen hebben als mogelijke deelnemer.
Wat dat betreft bewonder ik Dries R. dus serieus wel want die heeft er schijt aan en zegt gewoon JA DIT HAD IK DUS HE compleet met een Italiaanse video. _O- O+

quote:
En ik ben trouwens gek op ballads en sluit ook helemaal niet uit dat ik ons nummer woensdag top vind
Ja ik ook, haha. Blijkt het straks helemaal geen ballad (want iemand zei midtempo) en denkt iedereen kakkk waar hebben we ons weer druk om gemaakt. _O-

quote:
maar het idee dat het elk jaar die kant op lijkt te gaan vind ik jammer.
Same. Ben er ook wel klaar mee als dat idd zo is!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 16:11:04 #20
163650 Greys
pi_208154994
Had ik al eens gezegd dat ik erg van dit forum hou en hardop lach nu om al dit.

*gebaart weids
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208155014
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat zei die kerel toch, die het had gehoord? Ik verwacht eigenlijk geen ballad.
Ohja :D ik kan me bij Dion&Mia steeds niets anders voorstellen, maar Duncan heeft natuurlijk ook genoeg midtempo nummers.
pi_208155024
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:11 schreef Greys het volgende:
Had ik al eens gezegd dat ik erg van dit forum hou en hardop lach nu om al dit.

*gebaart weids
Nu al zin in de (hopelijk positieve) chaos woensdag.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 16:13:59 #23
163650 Greys
pi_208155040
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nu al zin in de (hopelijk positieve) chaos woensdag.
JAAAAAAA ik ook. w/ O+

En ik ga nu de Italiaanse video van ons Dries nog ff kijken. Omdat het kan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208155080
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:11 schreef Greys het volgende:
Had ik al eens gezegd dat ik erg van dit forum hou en hardop lach nu om al dit.

*gebaart weids
Hear, hear!
Al dit past perfect ja _O-
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208155084
Geloven we trouwens nog steeds dat het Chasing Highs gaat heten?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 16:18:12 #26
163650 Greys
pi_208155091
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:17 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Hear, hear!
Al dit past perfect ja _O-
Hahahaaaaa deze video. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208155093
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:17 schreef NailQueen het volgende:
Geloven we trouwens nog steeds dat het Chasing Highs gaat heten?
Ben nog niet overtuigd dat het niet zo is :)
Vind het tot nu toe wel passen bij het verhaal.

Edit: Had Mia het niet eens ontkend? In dat geval zeker niet.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 16:18:50 #28
163650 Greys
pi_208155105
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:17 schreef NailQueen het volgende:
Geloven we trouwens nog steeds dat het Chasing Highs gaat heten?
My husband is antiquair.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208155139
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:17 schreef NailQueen het volgende:
Geloven we trouwens nog steeds dat het Chasing Highs gaat heten?
Ik heb echt geen idee eerlijk gezegd, maar ik vind die 'n' in Chasing Highs wel vreemd, lijkt op een cyrillise 'p'. Daardoor weet ik niet zo goed wie die titel op die website heeft gezet. Althans zou wat vreemd zijn als ze dat zelf zo op zouden schrijven

https://genius.com/Mia-ni(...)chasing-highs-lyrics
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 16:29:23 #30
163650 Greys
pi_208155264
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:18 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Ben nog niet overtuigd dat het niet zo is :)
Vind het tot nu toe wel passen bij het verhaal.

Edit: Had Mia het niet eens ontkend? In dat geval zeker niet.
Mia zei in het Parool interview eerder deze week 'hoe het heet gaan we nog niet zeggen maar de circulerende titel Chasing Highs klopt écht niet'.

Maar ja, is dat waar? :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208155268
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:55 schreef Greys het volgende:

[..]
Het is eventueel een oplossing voor die vraag/kwestie of bepaalde artiesten misschien niks inzenden omdat "ze toch niet langs Cornald en Jan komen" zoals hier geopperd werd als mogelijkheid (wat ik zelf dus niet denk maar zóu kunnen). Als een meerderheid vol achter een mogelijk winnend lied staat dat géén ballad is of géén diepe boodschap heeft gaat dat dan sowieso wel gekozen worden. En ik heb het niet over een club van 50 man hoor, maar twee geschikte mensen erbij zou denk ik geen overbodige luxe zijn.
[..]
Is 'gewoon geen vetomogelijkheid maar meerderheid is doorslaggevend' te simpel gedacht dan in zo'n geval? :@
[..]
Dat sowieso. We mogen de selectie in elk geval dankbaar zijn dat 'we' sindsdien tenminste weer met meer lol naar de finale kijken omdat we daar gewoon in zitten. Dat hebben Cornald en co uitstekend gedaan. Ook door bv bij Ilse rond te vragen destijds etc.

Dat een aantal mensen (waaronder ik dus, in m'n Finlandroes) nu wel even klaar is met de lieve mooie liedjes met diepe boodschappen doet daar niks aan af. Ze deden het prima. Ook de rest van het proces is verbeterd. Bekendmaking, clip, etc.

Maar áls er in NL een keer een mogelijk winnende banger/bop/hoeheethet ingezonden wordt zorgt een commissie met meer personen dan nu er wel voor dat niemand meer bang hoeft te zijn - zoals nu dus het geval is - dat dat lied niet langs één of twee personen in de commissie zou komen. Dan is die onzekerheid ook weer opgelost.

(Al dacht ik zelf dat die onzekerheid al opgelost was toen de DJ's er bij kwamen maar kennelijk voor sommigen nog niet dus nog maar een paar extra met ESF- of vooral muziekverstand er bij dan. *O*)
Ik denk sowieso dat ongeacht de omvang van de commissie toch vooral Cornald is die de kar trekt. Ook met het aansporen van artiesten om iets in te sturen. Sowieso fanatieker dan Jan en de anderen. Dat is op zich prima, want Cornald zit er nu lang genoeg bij om alle beginnersfouten wel een keer gemaakt te hebben, maar dan krijg je natuurlijk wel snel veel kwalitatieve inzendingen die in het verlengde van zijn smaak liggen. Misschien heb ik het helemaal mis, en worden bands als De Staat ook gepolst, maar die indruk krijg ik niet van het jaarlijkse eindresultaat.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 16:36:43 #32
163650 Greys
pi_208155361
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk sowieso dat ongeacht de omvang van de commissie toch vooral Cornald is die de kar trekt. Ook met het aansporen van artiesten om iets in te sturen. Sowieso fanatieker dan Jan en de anderen. Dat is op zich prima, want Cornald zit er nu lang genoeg bij om alle beginnersfouten wel een keer gemaakt te hebben, maar dan krijg je natuurlijk wel snel veel kwalitatieve inzendingen die in het verlengde van zijn smaak liggen. Misschien heb ik het helemaal mis, en worden bands als De Staat ook gepolst, maar die indruk krijg ik niet van het jaarlijkse eindresultaat.
Tja true, denk zeker ook dat hij er het meest aan doet qua mensen benaderen. Maar stel dat Cornald (waar men hier soms dus 'bang' voor is) een ingezonden mogelijk winnende nietballad níet zou willen selecteren en de rest van de commissie wel kan ik me dus eigenlijk niet voorstellen dat de rest van de commissie dan na een tijdje niet zegt 'bekijk het maar, dan doe je het ook zelf maar hoor voortaan'. Daarom geloof ik daar dus zelf ook niet zo in en denk ik dat men een eventuele knallendere winnaar daar ook prima zou herkennen. (Of dat de rest die er dan door weet te duwen ipv lijdzaam volgen.)

Om dat soort angsten bij mensen weg te nemen zouden ze evt nog twee mensen kunnen toevoegen óf daar iets transparanter in mogen zijn, de niet-Cornalds. Als zij nou gewoon eens verklaren dat bv meeste stemmen tellen of dat hun mening ook zwaar weegt hoeft niemand meer bang te zijn voor dat soort scenario's en ligt het dus dan idd puur aan het feit dat het niet ingezonden wordt, de betere knallers. Misschien kunnen Cee en ik bij EIC eens iets vragen daarover als we hem zien.

(En dat dat met die boodschap uit de selectietekst moet. Zijn WE het daar dan wel allemaal over eens? :P )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208155362
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:20 schreef Nashipeer het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee eerlijk gezegd, maar ik vind die 'n' in Chasing Highs wel vreemd, lijkt op een cyrillise 'p'. Daardoor weet ik niet zo goed wie die titel op die website heeft gezet. Althans zou wat vreemd zijn als ze dat zelf zo op zouden schrijven

https://genius.com/Mia-ni(...)chasing-highs-lyrics
Dat is gewoon het font dat die website gebruikt...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 16:42:33 #34
163650 Greys
pi_208155444
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is gewoon het font dat die website gebruikt...
Nu moet ik hier weer om lachen. :D

(Het is idd zo want ook de n in Leonard Cohen en elk andere artiest of titel met een n is zo. Wat zoeken we toch altijd lekker overal iets achter haha.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208155452
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is gewoon het font dat die website gebruikt...
Ohja wacht je hebt gelijk idd, het viel me tot nu alleen bij deze titel op :Y
  zondag 26 februari 2023 @ 16:43:35 #36
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208155455
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:36 schreef Greys het volgende:

[..]
Tja true, denk zeker ook dat hij er het meest aan doet qua mensen benaderen. Maar stel dat Cornald (waar men hier soms dus 'bang' voor is) een ingezonden mogelijk winnende nietballad níet zou willen selecteren en de rest van de commissie wel kan ik me dus eigenlijk niet voorstellen dat de rest van de commissie dan na een tijdje niet zegt 'bekijk het maar, dan doe je het ook zelf maar hoor voortaan'. Daarom geloof ik daar dus zelf ook niet zo in en denk ik dat men een eventuele knallendere winnaar daar ook prima zou herkennen. (Of dat de rest die er dan door weet te duwen ipv lijdzaam volgen.)

Om dat soort angsten bij mensen weg te nemen zouden ze evt nog twee mensen kunnen toevoegen óf daar iets transparanter in mogen zijn, de niet-Cornalds. Als zij nou gewoon eens verklaren dat bv meeste stemmen tellen of dat hun mening ook zwaar weegt hoeft niemand meer bang te zijn voor dat soort scenario's en ligt het dus dan idd puur aan het feit dat het niet ingezonden wordt, de betere knallers. Misschien kunnen Cee en ik bij EIC eens iets vragen daarover als we hem zien.

(En dat dat met die boodschap uit de selectietekst moet. Zijn WE het daar dan wel allemaal over eens? :P )
Ik denk dat we het daar urgent en betekenisvol over eens zijn :+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208155499
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:42 schreef Greys het volgende:

[..]
Nu moet ik hier weer om lachen. :D

(Het is idd zo want ook de n in Leonard Cohen en elk andere artiest of titel met een n is zo. Wat zoeken we toch altijd lekker overal iets achter haha.)
Ik ben wel blij dat het steeds meer gaat leven de laatste dagen :D
pi_208155822
Aran heeft het waarschijnlijk ook over de "inspirerende" tekst want iets nieuws zal hij wel niet te vertellen hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 17:31:12 #39
163650 Greys
pi_208156103
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:43 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik denk dat we het daar urgent en betekenisvol over eens zijn :+
:D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208157080
Voor wat Cornalds smaak; heeft hij ooit een goed scorende banger bij het ESF afgekraakt puur omdat het een banger is? Of is hij daarover eerlijk genoeg om te zeggen: het is niet mijn smaak, maar het heeft wel smoel.

Er is van alles te zeggen over de selectiecommissie en natuurlijk is er ruimte voor verbetering. Maar ik heb vooralsnog meer vertrouwen in Cornalds vermogen om uit een aanbod van liedjes iets bijzonders te kiezen dan op het vermogen van “Het Nederlandse Publiek” om de juiste keuze te televoten.
We hadden ook jaren frustratie kunnen hebben hier omdat een nationale finale steevast de verkeerde winnaar opleverde.
pi_208157212
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:41 schreef Aadrianus het volgende:
Voor wat Cornalds smaak; heeft hij ooit een goed scorende banger bij het ESF afgekraakt puur omdat het een banger is? Of is hij daarover eerlijk genoeg om te zeggen: het is niet mijn smaak, maar het heeft wel smoel.

Er is van alles te zeggen over de selectiecommissie en natuurlijk is er ruimte voor verbetering. Maar ik heb vooralsnog meer vertrouwen in Cornalds vermogen om uit een aanbod van liedjes iets bijzonders te kiezen dan op het vermogen van “Het Nederlandse Publiek” om de juiste keuze te televoten.
We hadden ook jaren frustratie kunnen hebben hier omdat een nationale finale steevast de verkeerde winnaar opleverde.
Met 2010 als dieptepunt

Never forget
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 18:53:23 #42
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208157255
Als ik dit alles lees, is het seizoen aan! *O* *O* *O*

Komen vele terechte punten voorbij over hoe er geselecteerd wordt. Hoewel ik het sturen van een Nederlandstalig nummer toch wel gewaagd vond heur, we hadden immers geen van allen een idee of dat zou worden opgepakt. Maar een keertje weer een uptempo nummer zou wel lekker zijn.

Mocht dat nou dit jaar niet zo zijn, dan ga ik volgend jaar een liedje insturen over een boerderijwinkel. Boodschappen meteen covered. :7 Alle ruimte voor een beatje. (Bietje?)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208157281
quote:
6s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:53 schreef ijs_beer het volgende:
Als ik dit alles lees, is het seizoen aan! *O* *O* *O*

Komen vele terechte punten voorbij over hoe er geselecteerd wordt. Hoewel ik het sturen van een Nederlandstalig nummer toch wel gewaagd vond heur, we hadden immers geen van allen een idee of dat zou worden opgepakt. Maar een keertje weer een uptempo nummer zou wel lekker zijn.

Mocht dat nou dit jaar niet zo zijn, dan ga ik volgend jaar een liedje insturen over een boerderijwinkel. Boodschap meteen covered. :7 Alle ruimte voor een beatje. (Bietje?)
Voor het beatje kan je altijd Eiffel65 inhuren
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 18:55:11 #44
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208157288
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:41 schreef Aadrianus het volgende:
Voor wat Cornalds smaak; heeft hij ooit een goed scorende banger bij het ESF afgekraakt puur omdat het een banger is? Of is hij daarover eerlijk genoeg om te zeggen: het is niet mijn smaak, maar het heeft wel smoel.

Er is van alles te zeggen over de selectiecommissie en natuurlijk is er ruimte voor verbetering. Maar ik heb vooralsnog meer vertrouwen in Cornalds vermogen om uit een aanbod van liedjes iets bijzonders te kiezen dan op het vermogen van “Het Nederlandse Publiek” om de juiste keuze te televoten.
We hadden ook jaren frustratie kunnen hebben hier omdat een nationale finale steevast de verkeerde winnaar opleverde.
Mja, er zat vaak überhaupt al geen juiste winnaar tussen. Dan is het ook niet makkelijk "juist kiezen". En in 2012, als Joan die kalkoen niet op dr kop had gehad en een beetje normaal gezongen had, was ze gewoon doorgegaan.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208158285
Eerst volgende nummer dat gekozen wordt zijn wij *O* w/
pi_208158311
quote:
9s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:55 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Mja, er zat vaak überhaupt al geen juiste winnaar tussen. Dan is het ook niet makkelijk "juist kiezen". En in 2012, als Joan die kalkoen niet op dr kop had gehad en een beetje normaal gezongen had, was ze gewoon doorgegaan.
Met dat liedje zelf was inderdaad niet veel mis. Maar Nederland heeft haar wel gekozen MET kalkoen op haar hoofd, en het was toen wel al duidelijk dat ze daar geen afstand van zou doen.
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 20:01:55 #47
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208158320
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:59 schreef Em31 het volgende:
Eerst volgende nummer dat gekozen wordt zijn wij *O* w/
En het zal vast een groter succes zijn dan in Polen!
pi_208158356
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:01 schreef Momo het volgende:

[..]
En het zal vast een groter succes zijn dan in Polen!
Dit kan niet meer misgaan!
pi_208158654
Zou het nummer "Future" heten?
pi_208158857
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:04 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dit kan niet meer misgaan!
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 20:43:54 #51
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208158957
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:23 schreef drxanax het volgende:
Zou het nummer "Future" heten?
Ik las Frituur met mijn hoofd en dacht dat is wel heel Nederlands!
pi_208159165
Ah twitter is on it.. daar gaan we hoor :N
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 21:53:43 #53
163650 Greys
pi_208159755
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 21:00 schreef Mlita het volgende:
Ah twitter is on it.. daar gaan we hoor :N
Ik begrijp dat het Nederlanders zijn? Wat maakt het uit, die mogen toch niet stemmen. En Nederlanders zijn gewoon zeikerds. Het lied is bijna uit en dan hebben we tenminste meningen over het lied. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208159908
Bart Arens is bij Humberto. Hij vindt het een prima liedje |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208159910
Is er een echte tekst “uitgelekt” of waren dit allemaal zelf verzonnen teksten?😂
pi_208159925
Ook Finland en Loreen komen aan bod.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208159960
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:13 schreef GeorgeM het volgende:
Ook Finland en Loreen komen aan bod.
Wat zeiden ze daarover?
Hotapnyc
  ESF Reporter zondag 26 februari 2023 @ 22:21:21 #58
87554 Cee
Welluk?
pi_208159989
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:12 schreef GeorgeM het volgende:
Bart Arens is bij Humberto. Hij vindt het een prima liedje |:)
Bart Arens gaf vorig jaar Zwitserland 12 punten.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 22:23:14 #59
163650 Greys
pi_208160001
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:12 schreef GeorgeM het volgende:
Bart Arens is bij Humberto. Hij vindt het een prima liedje |:)
Oh dit klinkt niet als winner winner chicken dinner.

Maar hopelijk doet ie expres slapjes.. *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door Greys op 28-02-2023 12:00:34 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208160026
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:16 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Wat zeiden ze daarover?
Dat Loreen een grote kanshebber is, maar ook een Euphoria 2.0. Humberto zei dat Loreen daar al eens opgetreden had en dat dat niet best was. Daarom dacht ik gisteren ook aan autotune.
Cornald vindt Finland het beste van alles wat er tot nu toe gekozen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door GeorgeM op 26-02-2023 22:46:22 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208160030
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:25 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Dat Loreen een grote kanshebber was, maar ook een Euphoria 2.0. Humberto zei dat Loreen daar al eens opgetreden had en dat dat niet best was. Daarom dacht ik gisteren ook aan autotune.
Cornald vindt Finland het beste van alles wat er nu gekozen is.
Had ik echt niet van Cornald gedacht, wat goed zeg :D
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208160071
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:26 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Had ik echt niet van Cornald gedacht, wat goed zeg :D
Omdat het ook gaat winnen _O_ Het spreekt breder aan dan je denkt.

Echt áls ik zou wedden had ik nu een wedje gegooid op Finland als winnaar.
pi_208160074
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:26 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Had ik echt niet van Cornald gedacht, wat goed zeg :D
Bij het songfestivalfeest zei hij dat Shum zijn favoriet was in 2021. Had ik ook niet zo snel achter hem gezocht :)
pi_208160088
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:31 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Omdat het ook gaat winnen _O_ Het spreekt breder aan dan je denkt.

Echt áls ik zou wedden had ik nu een wedje gegooid op Finland als winnaar.
Zou het heel graag willen zien, maar ik zie de jury het gewoon niet hoog genoeg plaatsen. Maar als het de televote verplettert, wie weet :D

Ik zou er niet op durven wedden.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208160101
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:12 schreef GeorgeM het volgende:
Bart Arens is bij Humberto. Hij vindt het een prima liedje |:)
Werd er nog meer gezegd over het liedje?
pi_208160116
Humberto vond Loreen niet zo goed toen ze vorig jaar bij hem optrad _O- .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208160126
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:23 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh dit klinkt niet als winner winner chicken dinner.

Maar hopelijk doet ie expres slapjes..
Ik heb het ook gehoord. Hij ging gelijk heel erg in een soort "waakmodus" van ik mag niet te veel zeggen. Toen zei hij eigenlijk alleen dat hij het "alweer een prima liedje" vindt. Voelt voor mij een beetje als "op het niveau waar we de afgelopen jaren op gaan" zeg maar. Ik denk in elk geval dat we er niet te veel aan af kunnen leiden :P

En dat hij het liedje steeds onbewust begint te fluiten :D
pi_208160141
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:33 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Zou het heel graag willen zien, maar ik zie de jury het gewoon niet hoog genoeg plaatsen. Maar als het de televote verplettert, wie weet :D

Ik zou er niet op durven wedden.
Ik durf wel te wedden dat Oekraïne niet meer gaat winnen.
pi_208160145
En Cornald vindt Finland het beste dat nu bekend is.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208160146
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:33 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Zou het heel graag willen zien, maar ik zie de jury het gewoon niet hoog genoeg plaatsen. Maar als het de televote verplettert, wie weet :D

Ik zou er niet op durven wedden.
Dat optreden is echt overrompelend goed, het kan best winnen hoor. Als de jury het inderdaad niet te zeer afstraft. Maar tussen wat er nu bekend is wint het de televote met Måneskin-achtige overmacht.
  ESF Reporter zondag 26 februari 2023 @ 22:41:57 #71
87554 Cee
Welluk?
pi_208160156
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:25 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Cornald vindt Finland het beste van alles wat er nu gekozen is.
Zo. Cor. :o
pi_208160162
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:23 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh dit klinkt niet als winner winner chicken dinner.

Maar hopelijk doet ie expres slapjes..
Ik had ook beide gedachten.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208160200
quote:
6s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:35 schreef Thrts het volgende:

[..]
Werd er nog meer gezegd over het liedje?
Nee, alleen dat. Hij wilde er verder niets over zeggen.
Wat Molletje zegt. Hij had een soort alertheid. Zo van: oeh, daar komt de vraag, niks zeggen!
Alsof hij ingefluisterd had gekregen: zeg maar prima. Lekker in het midden |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208160235
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:12 schreef GeorgeM het volgende:
Bart Arens is bij Humberto. Hij vindt het een prima liedje |:)
Dit klinkt een beetje treurig :D maar laten we het er maar op houden dat hij gewoon niets mag zeggen. :+
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 22:57:48 #75
163650 Greys
pi_208160272
Zie. Shum, Finland. Kunnen we dan nu dus ook gewoon de optie vergeten dat ome Cornald alleen voor ballads zou kiezen voor NL? :+
Als er een Shum of Cha Cha tussen zou hebben gezeten zou hij het dus echt wel herkennen als Jaaaaa.

Ik word nu alleen nog maar meer fan van Finland nu ik weet dat Cornald ook gaat hyperen tijdens het commentaar. *O*

(Ja woensdag zal ik ook hyperen voor NL)

[ Bericht 27% gewijzigd door Greys op 26-02-2023 23:05:21 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 23:00:39 #76
163650 Greys
pi_208160291
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:38 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik heb het ook gehoord. Hij ging gelijk heel erg in een soort "waakmodus" van ik mag niet te veel zeggen. Toen zei hij eigenlijk alleen dat hij het "alweer een prima liedje" vindt. Voelt voor mij een beetje als "op het niveau waar we de afgelopen jaren op gaan" zeg maar. Ik denk in elk geval dat we er niet te veel aan af kunnen leiden :P

En dat hij het liedje steeds onbewust begint te fluiten :D
Dat klinkt al beter. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208160292

Ik heb echt zo'n soort filmpje op dit moment nodig want wat er vandaag allemaal naar buiten kwam, is niet echt #teamkomtgoed materiaal _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 23:07:07 #78
163650 Greys
pi_208160341
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 23:00 schreef molloot200 het volgende:

Ik heb echt zo'n soort filmpje op dit moment nodig want wat er vandaag allemaal naar buiten kwam, is niet echt #teamkomtgoed materiaal _O-
Hopelijk morgen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 23:08:50 #79
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208160357
Ze hadden trouwens ook bij RTL Boulevard over dat het nummer bij hun te zien was om 19:15 woensdag 1 maart dus ik denk dat ze dan videoclip uitzenden daar en bij Sophie en Khalid en YouTube waarschijnlijk?
pi_208160484
Oh, het is op Twitter ook weer aan met de (vooral Nederlandse) Twitteraars die al het negatieve van de Nederlandse act steeds op willen sommen :')
pi_208160570
twitter


Het is toch verschrikkelijk dat Nederlanders ZO negatief kunnen zijn. Moet eigenlijk geen aandacht aan geschonken worden maar is toch super triest..
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2023 @ 00:08:59 #82
163650 Greys
pi_208160614
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 23:56 schreef Thrts het volgende:
Moet eigenlijk geen aandacht aan geschonken worden
Maar kijk dan ook even wat ie zelf eronder zet. Dat ie het misschien gewoon een goed lied gaat vinden.
Het is gewoon trollen nu dus. Niet serieus nemen.
Het is suf, maar gewoon voor aandacht. Niet geven dan als je je eraan stoort. Want dan geef je het ze kado. :*

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208161097
twitter

De geciteerde tweets _O-
  ESF Reporter maandag 27 februari 2023 @ 07:39:15 #84
87554 Cee
Welluk?
pi_208161106
Het zijn wel vaak dezelfde twee twitterkinderen die ik voorbij zie komen.

Verder voor het eerst wel eens met de rest, het moet allemaal niet te serieus worden, een hele lap tekst om drie minuten te duiden is wat hoogdravend. Maar misschien geheel terecht, misschien krijgen we een BohRap 2.0. Mamma Mia let me go!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2023 @ 07:57:32 #85
163650 Greys
pi_208161204
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 07:34 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
De geciteerde tweets _O-
"mom pick me up I'm scared" _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208161270
Ze gaan het lied bekend maken met een mini documentaire die ook heet ‘story behind the song’ 1 maart 19:00 uur
pi_208161276
Dat zijn Eurovision'fans' die elk jaar het luidst roepen (bijna eisen) dat er betere artiesten moeten worden gestuurd, maar de seconde dat een artiest bekend wordt gemaakt wordt diegene de grond in gestampt/gepest en elke klein stapje wordt bekritiseerd.

Zou wel een soort onzekerheid zijn in het echte offline leven. Online kunnen ze dit makkelijk achter een scherm de wereld in sturen. :')
pi_208161310
Toch wel weer een misser dit. Het lied hoort voor zichzelf te spreken, niet andersom.
pi_208161341
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 07:57 schreef Greys het volgende:

[..]
"mom pick me up I'm scared" _O-
‘Are they trying to convince us to join Scientology or something like that?’

_O- Hier kan ik dan wel om lachen, dat gepest om uiterlijk enzo niet. Maar goed dat zegt vooral veel over dat soort lui.
pi_208161367
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:12 schreef Mlita het volgende:
Ze gaan het lied bekend maken met een mini documentaire die ook heet ‘story behind the song’ 1 maart 19:00 uur
Hier de link: https://www.instagram.com/reel/CpKBeb7J_bJ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
  ESF Reporter maandag 27 februari 2023 @ 08:28:02 #91
87554 Cee
Welluk?
pi_208161454
Een nummer moet voor zichzelf kunnen spreken vind ik. Niet dat er geen betekenis achter hoeft te zitten maar ook hier weer een hele documentaire aan vooraf, gooi die 3 minuten gewoon op ons en laat het even op ons inwerken.
Die diepere lagen en de making of komen als
het moet daarna wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cee op 27-02-2023 08:36:14 ]
pi_208161578
Deze docu gaat meer over de making of volgens mij, niet zozeer het verhaal/betekenis van het lied
pi_208161794
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:28 schreef Cee het volgende:

Een nummer moet voor zichzelf kunnen spreken vind ik. Niet dat er geen betekenis achter hoeft te zitten maar ook hier weer een hele documentaire aan vooraf, gooi die 3 minuten gewoon op ons en laat het even op ons inwerken.
Die diepere lagen en de making of komen als
het moet daarna wel.
Nee, ook als ze het drie minuten hebben over hoe differentiaalvergelijkingen werken, is dat prima als het geheel maar goed overkomt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208161836
Maar het is ook nooit goed. Nu krijgen wij dan eindelijk wat informatie en dan is het ineens teveel. Het filmpje op Instagram is leuk gemaakt , je kunt zien dat Mia dol enthousiast is en dat willen wij toch? En de docu wordt 's avonds uitgezonden en gaat o.a. over de eerste kennismaking van Mia en Dion en dat er gelijk een klik was. Ook Duncan en zijn partner zijn aan het woord.
Misschien horen wij het liedje woensdag in de loop van de dag al? Want ik zie in de story op Instagram nergens staan dat het liedje gelijktijdig met de docu bekend wordt gemaakt. Dan is zo'n docu wat gaat over het verhaal achter het liedje toch goed gepland? Of zie ik dat verkeerd.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2023 @ 09:20:24 #95
163650 Greys
pi_208162022
Dat stukje in de docu dat Jordan vertelt hoe hij en Duncan op vakantie waren en ze eigenlijk niet zouden werken en ineens allebei 'het heel goede idee hadden' van 'dit moet naar Eurovision' maakt mij heel enthousiast en ik kan niet precies uitleggen waarom maar ik denk omdat ze kennelijk allebei bij DIT lied dat gevoel hadden en dat geeft me veel vertrouwen.

*O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 februari 2023 @ 09:53:42 #96
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208162499
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:20 schreef Greys het volgende:
Dat stukje in de docu dat Jordan vertelt hoe hij en Duncan op vakantie waren en ze eigenlijk niet zouden werken en ineens allebei 'het heel goede idee hadden' van 'dit moet naar Eurovision' maakt mij heel enthousiast en ik kan niet precies uitleggen waarom maar ik denk omdat ze kennelijk allebei bij DIT lied dat gevoel hadden en dat geeft me veel vertrouwen.

*O*
Op vakantie lijkt alles mooier -O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2023 @ 10:05:48 #97
163650 Greys
pi_208162699
quote:
12s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:53 schreef Arizona het volgende:

[..]
Op vakantie lijkt alles mooier -O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208162772
Ik wil geen docu, ik wi het lied haha.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208162813
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:28 schreef Cee het volgende:

Een nummer moet voor zichzelf kunnen spreken vind ik. Niet dat er geen betekenis achter hoeft te zitten maar ook hier weer een hele documentaire aan vooraf, gooi die 3 minuten gewoon op ons en laat het even op ons inwerken.
Die diepere lagen en de making of komen als
het moet daarna wel.
Eens. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208162925
quote:
annemiek1977
Waarom geen nederlandse zangers??

loes_076
Spreken ze geen Nederlands?

marvinvdbroek
@loes_076 Zij vind Nederland geen leuk land.

miranaggen
@marvinvdbroek denk dat ze dan ook niet mee moet doen 😂
  Redactie Sport maandag 27 februari 2023 @ 10:18:28 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208162969
Zo'n liedje met boodschap, dat scoort toch helemaal niet in bepaalde delen van Europa?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208163058
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:20 schreef Greys het volgende:
Dat stukje in de docu dat Jordan vertelt hoe hij en Duncan op vakantie waren en ze eigenlijk niet zouden werken en ineens allebei 'het heel goede idee hadden' van 'dit moet naar Eurovision' maakt mij heel enthousiast en ik kan niet precies uitleggen waarom maar ik denk omdat ze kennelijk allebei bij DIT lied dat gevoel hadden en dat geeft me veel vertrouwen.

*O*
Ja maar Duncan had zelf nooit gedacht aan Arcade voor het Songfestival. Of klopt dat niet?
Ja, ik ga al :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208163105
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:16 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
annemiek1977
Waarom geen nederlandse zangers??

loes_076
Spreken ze geen Nederlands?

marvinvdbroek
@:loes_076 Zij vind Nederland geen leuk land.

miranaggen
@:marvinvdbroek denk dat ze dan ook niet mee moet doen 😂
Maar nog geen reactie dat het woke is! Valt mee dus :7
pi_208163108
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo'n liedje met boodschap, dat scoort toch helemaal niet in bepaalde delen van Europa?
Niemand boeit dat sowieso op de avond zelf, maarja :+
  Redactie Sport maandag 27 februari 2023 @ 10:28:33 #105
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208163131
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:26 schreef Em31 het volgende:

[..]
Niemand boeit dat sowieso op de avond zelf, maarja :+
Laten we het anders zeggen - het is niet iets waardoor je liedje veel meer (of minder) mee gaat doen. Als de artiest dat zelf graag wil en het liedje gewoon verder goed is prima natuurlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 10:31:19 #106
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208163164
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:26 schreef Em31 het volgende:

[..]
Maar nog geen reactie dat het woke is! Valt mee dus :7
Ik had gisteren al een leuke discussie met een Gerda op insta die vond dat ze toch niet meer mee hoefden te doen want ze had gehoord op tv dat Loreen weer meedoet dus ja dan zal die wel winnen.
pi_208163178
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Laten we het anders zeggen - het is niet iets waardoor je liedje veel meer (of minder) mee gaat doen. Als de artiest dat zelf graag wil en het liedje gewoon verder goed is prima natuurlijk.
Ja het is meer om hype te creëren en dat ze wat te vertellen hebben tijdens alle interviews, omdat ze steeds de vraag gaan krijgen wat het lied voor ze betekent enzo.
pi_208163200
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik had gisteren al een leuke discussie met een Gerda op insta die vond dat ze toch niet meer mee hoefden te doen want ze had gehoord op tv dat Loreen weer meedoet dus ja dan zal die wel winnen.
Dit staat ineens echt overal, hebben allemaal Shownieuws gekeken. _O-
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 10:35:03 #109
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208163214
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:34 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dit staat ineens echt overal, hebben allemaal Shownieuws gekeken. _O-
Maar als Patty het zegt Em31!!@@2!1
pi_208163249
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:34 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dit staat ineens echt overal, hebben allemaal Shownieuws gekeken. _O-
Ik heb dat stuk van Humberto met Bart Arens even gekeken, daar werd Loreen ook getoond, en de aanwezige experts (de zanger van Van Dik Hout en een paar Meilandjes) vonden het teveel op Euphoria lijken. Verrassend dat de Gerda's dat niet hebben meegekregen, het zijn nota bene de Meilandjes!
pi_208163305
Als je een goed verhaal hebt achter een song klinken alle nanana's en lalalala's toch net even anders. Meer ingeleefd, za'k maar zeggen 😊

En verder wacht ik woensdagavond af voordat ik iets van het lied ga vinden.
pi_208163609
Ik heb steeds maar dat ‘prima’ van Bart Arens in m’n hoofd :'(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2023 @ 11:28:12 #113
163650 Greys
pi_208163939
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:16 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
annemiek1977
Waarom geen nederlandse zangers??

loes_076
Spreken ze geen Nederlands?

marvinvdbroek
@:loes_076 Zij vind Nederland geen leuk land.

miranaggen
@:marvinvdbroek denk dat ze dan ook niet mee moet doen 😂
"spreken ze geen Nederlands"

Hebben die mensen nog nooit naar het internationale Songfestival gekeken? :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208163961
Dacht even dat er iets gelekt was toen ik zag dat de odds voor Nederland gedaald (dus positief) waren. Maar zal wel komen omdat de rest tegenvalt :P
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 11:32:08 #115
375570 crew  Cyan9
pi_208163989
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2023 00:08 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar kijk dan ook even wat ie zelf eronder zet. Dat ie het misschien gewoon een goed lied gaat vinden.
Het is gewoon trollen nu dus. Niet serieus nemen.
Het is suf, maar gewoon voor aandacht. Niet geven dan als je je eraan stoort. Want dan geef je het ze kado. :*

[ twitter ]
Iemand die geen hoofdletters gebruikt nemen we sowieso niet serieus.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208164409
Altijd zo'n leuke tijd van het jaar. Het speculeren, zoeken naar hints, de teasers, de spanning die opbouwt naar de bekendmaking.

Op naar woensdag!
pi_208164439
Toch had ik het pas liever volgende week pas geweten of nog later. #crybaby :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208164772
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:29 schreef aarontje112 het volgende:
Dacht even dat er iets gelekt was toen ik zag dat de odds voor Nederland gedaald (dus positief) waren. Maar zal wel komen omdat de rest tegenvalt :P
De 🔮 is de laatste tijd opvallend stil
pi_208164779
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:02 schreef GeorgeM het volgende:
Toch had ik het pas liever volgende week pas geweten of nog later. #crybaby :@
Aan de ene kant wel maar aan de andere kant? Ik ben wel heel nieuwsgierig vooral omdat er zoveel negatieve reacties zijn. Maar aan de andere kant had ik het ook wel liever later gehoord want dan zijn alle landen geweest en dan komen wij met een *O* *O* *O*.(of met een -O- :X )
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 12:37:00 #120
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208164807
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:32 schreef Em31 het volgende:

[..]
De 🔮 is de laatste tijd opvallend stil
Denk dat de AVROTROS ook hiervan wel op de hoogte is niet zomaar info stuurt naar de EBU.
pi_208164819
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:33 schreef summer52 het volgende:

[..]
Aan de ene kant wel maar aan de andere kant? Ik ben wel heel nieuwsgierig vooral omdat er zoveel negatieve reacties zijn. Maar aan de andere kant had ik het ook wel liever later gehoord want dan zijn alle landen geweest en dan komen wij met een *O* *O* *O*.(of met een -O- :X )
We staan wel weer op
Whoop whoop *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208164917
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat de AVROTROS ook hiervan wel op de hoogte is niet zomaar info stuurt naar de EBU.
Erg eigenlijk, dat dat niet eens meer in vertrouwen kan. |:( :')
pi_208164928
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:38 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
We staan wel weer op [ afbeelding ]
Whoop whoop *O*
Ach ja dan is het een paar dagen balen maar daarna weer genieten van alle reacties hier! *O*
pi_208165000
Het wordt vast mooi, of het nou een ballad is of niet. Arcade, Grow en de diepte waren alledrie mooi, dus het komt goed.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208165059
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:57 schreef Zigsky het volgende:
Het wordt vast mooi, of het nou een ballad is of niet. Arcade, Grow en de diepte waren alledrie mooi, dus het komt goed.
Fijn een positieve reactie! O+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2023 @ 13:53:02 #126
163650 Greys
pi_208165578
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:32 schreef Em31 het volgende:

[..]
De 🔮 is de laatste tijd opvallend stil
Ja daar is wel iets gebeurd denk ik, viel mij ook op dat daar weinig meer vandaan komt. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208167923
Nederland op tien trouwens boven Italië
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
  maandag 27 februari 2023 @ 17:14:54 #128
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208167936
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:13 schreef Nashipeer het volgende:
Nederland op tien trouwens boven Italië
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Omdat de rest harder aan het dalen is qua odds dan Nederland die ook aan het dalen is qua odds, zal allemaal wel komen omdat Loreen Zweden omhooggeschoten heeft qua odds.
pi_208168156
Ben heel benieuwd inmiddels. Ben er een beetje bang voor dat het uiteindelijk misschien meer om de boodschap dan het liedje an sich gaat. Ja, dat het daarom misschien zelfs uitgekozen is? Waarom anders die boodschap zo benadrukken? Het wordt zo belangrijk gemaakt.
pi_208168698
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:02 schreef GeorgeM het volgende:
Toch had ik het pas liever volgende week pas geweten of nog later. #crybaby :@
😊 Je kunt ook alle social media mijden tot volgende week 😊
pi_208169240
Nu zelfs boven Italië en Frankrijk.
En na woensdag? *O* -O-
pi_208169535
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:59 schreef summer52 het volgende:
Nu zelfs boven Italië en Frankrijk.
En na woensdag? *O* -O-
[ afbeelding ]
Is er wat gelekt? :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208169575
Hoe zouden Mia en Dion zich nou voelen?
Maanden naar dit moment toegewerkt. In een bubbel. En dan woensdag alles loslaten en heeft iedereen er een mening over. Retespannend lijkt me.
  maandag 27 februari 2023 @ 19:37:31 #134
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208169807
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:22 schreef drxanax het volgende:
Hoe zouden Mia en Dion zich nou voelen?
Maanden naar dit moment toegewerkt. In een bubbel. En dan woensdag alles loslaten en heeft iedereen er een mening over. Retespannend lijkt me.
Ja lijkt me héél raar. Een vriendin van mij vond het zó gek toen ze bevallen was, dat iedereen ineens de naam van hun kind wist die ze maanden angstvallig geheim hadden gehouden :D Een beetje zoiets verwacht ik, dat je in de kramp schiet als iemand de titel noemt of een stukje neuriet _O-

En ik hoop dat ze in een positieve hype met z'n tweeën zitten en zich niet teveel aantrekken van al het gedoe O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208169943
Het wordt zeker om 19.00 uur gepresenteerd? Dan ben ik bang dat ik het ga missen -O- -O-

Later op de avond hype ik wel mee :)
  maandag 27 februari 2023 @ 19:43:57 #136
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208169956
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:22 schreef drxanax het volgende:
Hoe zouden Mia en Dion zich nou voelen?
Maanden naar dit moment toegewerkt. In een bubbel. En dan woensdag alles loslaten en heeft iedereen er een mening over. Retespannend lijkt me.
En dan vooral Dion.
Mia heeft de afgelopen tijd de meeste kritiek gekregen en weet ze misschien al een beetje hoe ze ermee moet omgaan.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208170078
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:19 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
😊 Je kunt ook alle social media mijden tot volgende week 😊
En de tv uit. En de krant afzeggen.
Gewoon binnenblijven, stekker van de telefoon eruit (#oma spreekt) en de gordijnen dicht :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208170117
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:43 schreef NailQueen het volgende:
Het wordt zeker om 19.00 uur gepresenteerd? Dan ben ik bang dat ik het ga missen -O- -O-

Later op de avond hype ik wel mee :)
Dit kan echt niet |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  ESF Reporter maandag 27 februari 2023 @ 19:51:25 #139
87554 Cee
Welluk?
pi_208170149
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:22 schreef drxanax het volgende:
Hoe zouden Mia en Dion zich nou voelen?
Maanden naar dit moment toegewerkt. In een bubbel. En dan woensdag alles loslaten en heeft iedereen er een mening over. Retespannend lijkt me.
Beetje als de kandidaten die aan widm hebben meegedaan (vooral de Mol zelf), dat je er eindelijk over mag (en zelfs móet) praten!
pi_208170201
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:43 schreef usagi414 het volgende:

[..]
En dan vooral Dion.
Mia heeft de afgelopen tijd de meeste kritiek gekregen en weet ze misschien al een beetje hoe ze ermee moet omgaan.
Het is te hopen dat ze dat pretentieuze gelul achterwege laat en vooral niet in elke zin een Engels woord moet laten vallen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208170306
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:50 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Dit kan echt niet |:)
Ik sta dan in de rij voor het ziggo dome }:|
pi_208170312
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:43 schreef NailQueen het volgende:
Het wordt zeker om 19.00 uur gepresenteerd? Dan ben ik bang dat ik het ga missen -O- -O-

Later op de avond hype ik wel mee :)
Gisteravond werd er bij Boulevard wederom gezegd dat het bij hun om kwart over 7 te zien is.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208170328
Wel goed dat woensdag meteen de clip uitkomt, zorgt toch vaak voor beter beeld!
pi_208170349
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:58 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Gisteravond werd er bij Boulevard wederom gezegd dat het bij hun om kwart over 7 te zien is.
Toen Arcade bekend gemaakt werd bij DWDD ging Boulevard het nummer ook laten horen. Zelf noemden ze het toen de primeur op de Nederlandse televisie....
pi_208170370
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:58 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Gisteravond werd er bij Boulevard wederom gezegd dat het bij hun om kwart over 7 te zien is.
Ook dan ga ik het missen ;(

(Als het nou overdag was had ik in de trein nog kunnen hypen. Maar dit is zeuren om het zeuren. Dat ga ik niet doen :P)
pi_208170398
Ja, is echt verwarrend en een rare tijd ook.
Maar oordeel zelf: https://www.rtlboulevard.(...)ding-kroatie-ebu-kan

Aran praat ook over Finland voor de liefhebbers.

[ Bericht 38% gewijzigd door Zigsky op 27-02-2023 20:18:03 ]
Ben hier voor het songfestivalforum.
  maandag 27 februari 2023 @ 20:03:05 #147
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208170436
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:57 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik sta dan in de rij voor het ziggo dome }:|
Veel plezier. Het gras is daar dan even groener.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208170457
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:03 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Veel plezier. Het gras is daar dan even groener.
Thanks :D
pi_208170487
Ik denk en verwacht dat de AvroTros morgen wel meer bekend zal maken wat betreft de tijd. Want de docu is woensdagavond maar de bekendmaking van het liedje en de officiële videoclip zal toch eerder zijn? Hoop ik tenminste.
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 20:07:23 #150
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208170523
Die clip van S10 in de koelkast was dat niet 2 dagen voordat het nummer uit kwam?
pi_208170581
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:05 schreef summer52 het volgende:
Ik denk en verwacht dat de AvroTros morgen wel meer bekend zal maken wat betreft de tijd. Want de docu is woensdagavond maar de bekendmaking van het liedje en de officiële videoclip zal toch eerder zijn? Hoop ik tenminste.
Is dat niet aansluitend? Dus eerst de docu en dan meteen het liedje.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 27 februari 2023 @ 20:11:48 #152
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208170622
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:05 schreef summer52 het volgende:
Ik denk en verwacht dat de AvroTros morgen wel meer bekend zal maken wat betreft de tijd. Want de docu is woensdagavond maar de bekendmaking van het liedje en de officiële videoclip zal toch eerder zijn? Hoop ik tenminste.
Misschien zoek ik er te veel achter.
Maar Bart is al een paar dagen niet op de radio maar zat gisteren wel bij Humberto en heeft het nummer al gehoord.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208170672
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:11 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Misschien zoek ik er te veel achter.
Maar Bart is al een paar dagen niet op de radio maar zat gisteren wel bij Humberto en heeft het nummer al gehoord.
Ja, Bart vond het immers een ‘prima nummer’. Iets waar je je niet voor hoeft te schamen, ook niet als het 13e in de semi wordt.

@GeorgeM
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208170757
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:57 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik sta dan in de rij voor het ziggo dome }:|
Dan zet je de app aan *O*
Waar ga je naartoe eigenlijk?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208170828
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Is dat niet aansluitend? Dus eerst de docu en dan meteen het liedje.
Volgens mij wel 19 uur de docu en 19.15 uur het lied.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208170864
quote:
6s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:14 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, Bart vond het immers een ‘prima nummer’. Iets waar je je niet voor hoeft te schamen, ook niet als het 13e in de semi wordt.

@:georgem
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208170924
Ik hoop toch wel dat de video in première gaat op het Eurovisie kanaal :+
pi_208170978
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:25 schreef Mlita het volgende:
Ik hoop toch wel dat de video in première gaat op het Eurovisie kanaal :+
Was bij Arcade en de diepte wel zo!
pi_208171008
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:17 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Dan zet je de app aan *O*
Waar ga je naartoe eigenlijk?
Ik zit bij George Ezra. Tijdens het wachten ga ik alvast hier de reacties peilen :Y (Op Mia en Dion natuurlijk :P)
pi_208171096
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:31 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik zit bij George Ezra. Tijdens het wachten ga ik alvast hier de reacties peilen :Y (Op Mia en Dion natuurlijk :P)
Dan plan ik het beter, want ik ga morgen naar Electric Callboy. Dus een dag voor het bekendmaken van het ESF-lied van Nederland
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208171127
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:22 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Je kunt beter aan die kerel van NH Nieuws denken, die zei iets dat het echt een ding/momentje was ofzo. _O-
pi_208171198
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:43 schreef usagi414 het volgende:

[..]
En dan vooral Dion.
Mia heeft de afgelopen tijd de meeste kritiek gekregen en weet ze misschien al een beetje hoe ze ermee moet omgaan.
Aan haar Instagram stories te zien zoekt ze op haar naam, dus dan heeft ze wel veel zooi gelezen waarschijnlijk. :X
pi_208171211
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:42 schreef Em31 het volgende:

[..]
Je kunt beter aan die kerel van NH Nieuws denken, die zei iets dat het echt een ding/momentje was ofzo. _O-
Ik blijf toch maar bij Bartje -prima- Arens. Dan zijn m’n verwachtingen niet zo hoog |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208171268
Zo te zien zijn Mia & Dion nu beide bij het concert van Maneskin!
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 20:54:43 #165
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208171307
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:50 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik blijf toch maar bij Bartje -prima- Arens. Dan zijn m’n verwachtingen niet zo hoog |:)
Ze kunnen ook beter een beetje neutraal blijven met zaken. Als hij nu al gaat roepen dat dit sowieso het songfestival gaat winnen, valt het nummer alleen maar tegen.
  maandag 27 februari 2023 @ 20:55:09 #166
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208171313
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:50 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik blijf toch maar bij Bartje -prima- Arens. Dan zijn m’n verwachtingen niet zo hoog |:)
Maar dat was ook heel erg omdat ie in de waakmodus schoot hoor. Hij was oprecht niet negatief, eerder voorzichtig met wat hij zei.

Dat hij zei dat hij het steeds floot, stemt me dan weer positief.
pi_208171496
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Is dat niet aansluitend? Dus eerst de docu en dan meteen het liedje.
Ik weet het niet meer! Zo onduidelijk allemaal. Want als dat zo is dan moeten ze nu toch wel eens gaan vertellen in welk programma dat dan gaat gebeuren. Pff ik ben hier ook te oud voor. :D
pi_208171542
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:11 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Misschien zoek ik er te veel achter.
Maar Bart is al een paar dagen niet op de radio maar zat gisteren wel bij Humberto en heeft het nummer al gehoord.
Misschien zich aan het voorbereiden? *O*
pi_208171546
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:05 schreef summer52 het volgende:

[..]
Ik weet het niet meer! Zo onduidelijk allemaal. Want als dat zo is dan moeten ze nu toch wel eens gaan vertellen in welk programma dat dan gaat gebeuren. Pff ik ben hier ook te oud voor. :D
Bart zei NPO1.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208171705
Mia en Dion ontspannen zich vanavond wel!

pi_208171843
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:15 schreef summer52 het volgende:
Mia en Dion ontspannen zich vanavond wel!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben best jaloers :@
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208171947
De cirkel is rond. Maneskin was de aanleiding dat ze het songfestivalavontuur zelf wilden meemaken en nu gebeurt het :)

(Misschien haalden ze er inspiratie uit en wilden ze zelf ook een rocklied sturen)
pi_208172299
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:58 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Gisteravond werd er bij Boulevard wederom gezegd dat het bij hun om kwart over 7 te zien is.
AvroTros gaat echt niet de primeur bij RTL uitbesteden. Dion en Mia zitten gewoon bij de NPO voor een interview verwacht ik en misschien dat RTL de videoclip simultaan mag uitzenden met de Publieke Omroep.
pi_208172308
Onder de insta-post van Boulevard staan zoveel negatieve reacties 😱. Niet normaal. Zijn zelfs mensen die beweren het liedje al gehoord hebben ( en dan geen insiders maar iemand zoals jij en ik). Waarom? Waarom nemen mensen de tijd op hun kostbare tijd en energie te verspillen met een lullige reactie? Als je niet van het Songfestival houdt prima maar waarom zou je dan reageren? Ik reageer ook niet op de superbowl of iets wat me niet interesseert.

Hoop dat ze niet teveel dat soort comments lezen.
pi_208172398
[/quote]
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:01 schreef drxanax het volgende:
Onder de insta-post van Boulevard staan zoveel negatieve reacties 😱. Niet normaal. Zijn zelfs mensen die beweren het liedje al gehoord hebben ( en dan geen insiders maar iemand zoals jij en ik). Waarom? Waarom nemen mensen de tijd op hun kostbare tijd en energie te verspillen met een lullige reactie? Als je niet van het Songfestival houdt prima maar waarom zou je dan reageren? Ik reageer ook niet op de superbowl of iets wat me niet interesseert.

Hoop dat ze niet teveel dat soort comments lezen.
Boulevard kijkers, zijn dat niet Henk en Gerda’s van Nederland? Die zijn niet echt de maatstaf voor wat de rest van Nederland ervan vindt, toch?
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 22:13:33 #176
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208172481
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:01 schreef drxanax het volgende:
Onder de insta-post van Boulevard staan zoveel negatieve reacties 😱. Niet normaal. Zijn zelfs mensen die beweren het liedje al gehoord hebben ( en dan geen insiders maar iemand zoals jij en ik). Waarom? Waarom nemen mensen de tijd op hun kostbare tijd en energie te verspillen met een lullige reactie? Als je niet van het Songfestival houdt prima maar waarom zou je dan reageren? Ik reageer ook niet op de superbowl of iets wat me niet interesseert.

Hoop dat ze niet teveel dat soort comments lezen.
Ik ging even kijken naar die reacties, ook weer van die typische Gerda reacties van vaak van oudere dames of soms ook oudere heren. Ik denk dat het ook hun eigen frustratie is waarschijnlijk dat ze ook niet meer muziek horen op het songfestival die hun aanspreken. Zag laatst een reactie van een oudere dame op twitter dat Nederland weer echt een act als Frizzle Sizzle of Ronnie Tober moet sturen, gewoon gezellige muziek van vroeger , ik heb echt het gevoel dat sommige ook echt 40 jaar terug in de tijd vast gevroren zitten. Trouwens niks persoonlijks naar "oudere dames of heren" toe, zijn ook genoeg die wel leuk mee doen ;), viel mij gewoon op dat het vaak wel hun zijn die zo zuur doen. Maar goed aan de andere kant heb je ook weer jeugd die ook hard kan uithalen naar mensen op social media, maar die zullen dat niet zo snel doen op deze manier vaak onder nieuwsberichten of social media accounts van programma's of bekende mensen.
pi_208172561
Ik sta zelf ook (nog) niet te springen van enthousiasme om onze inzending, maar die commentaren op Instagram zijn weer precies dezelfde oerdomme clichés als altijd.

Ik vraag me weleens af of die mensen gewoon expres willen vergeten dat we in 2019 nog hebben gewonnen. En dat we Duncan toen ook niet kenden.

Misschien naïef dat ik dacht dat mensen na 2019 wellicht positiever zouden worden over het ESF, maar de negatieve meningen zijn blijkbaar zéér zéér hardnekkig.
Koel en donker bewaren
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 22:26:25 #178
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208172639
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:20 schreef Guanabana het volgende:
Ik sta zelf ook (nog) niet te springen van enthousiasme om onze inzending, maar die commentaren op Instagram zijn weer precies dezelfde oerdomme clichés als altijd.

Ik vraag me weleens af of die mensen gewoon expres willen vergeten dat we in 2019 nog hebben gewonnen. En dat we Duncan toen ook niet kenden.

Misschien naïef dat ik dacht dat mensen na 2019 wellicht positiever zouden worden over het ESF, maar de negatieve meningen zijn blijkbaar zéér zéér hardnekkig.
Maar dat soort commentaren komen ook wel uit een specifieke groep. Mensen die graag roeptoeteren over van alles ook al weten ze er niet veel over, vaak benadrukken ze ook nog even dat ze al 25 jaar niet gekeken hebben naar het songfestival. Als ik naar mijn eigen omgeving (laten we zeggen vooral ongeveer 25 tot met 40 jaar) kijk dan zijn mensen best positief over het songfestival en vinden leuk om elk jaar te kijken en soms komen ze ook nog een artiest of nummer tegen wat ze vaker willen draaien.
pi_208172654
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar dat soort commentaren komen ook wel uit een specifieke groep. Mensen die graag roeptoeteren over van alles ook al weten ze er niet veel over, vaak benadrukken ze ook nog even dat ze al 25 jaar niet gekeken hebben naar het songfestival. Als ik naar mijn eigen omgeving (laten we zeggen vooral ongeveer 25 tot met 40 jaar) kijk dan zijn mensen best positief over het songfestival en vinden leuk om elk jaar te kijken en soms komen ze ook nog een artiest of nummer tegen wat ze vaker willen draaien.
Ja maar ik bedoel juist ook de mensen die niet kijken. Want ook die mensen hebben niet onder een steen geleefd en weten waarschijnlijk heus wel dat we hebben gewonnen een paar jaar geleden.

Maar dan schieten ze alsnog in datzelfde reflex van 'het wordt niks, we winnen nooit, wie'.

Volgens mij kunnen we drie jaar achter elkaar winnen en blijven ze dat roepen :')
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2023 @ 22:32:46 #180
163650 Greys
pi_208172702
Dat soort lui zijn wat dat betreft echt niet meer te redden. Domme mensen. Zielige stakkers ook eigenlijk, je zult met jezelf moeten leven terwijl je zo'n naar karakter hebt. Kan nooit een leuk leven zijn dus heb er maar medelijden mee. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208172718
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:01 schreef drxanax het volgende:
Onder de insta-post van Boulevard staan zoveel negatieve reacties 😱. Niet normaal. Zijn zelfs mensen die beweren het liedje al gehoord hebben ( en dan geen insiders maar iemand zoals jij en ik). Waarom? Waarom nemen mensen de tijd op hun kostbare tijd en energie te verspillen met een lullige reactie? Als je niet van het Songfestival houdt prima maar waarom zou je dan reageren? Ik reageer ook niet op de superbowl of iets wat me niet interesseert.

Hoop dat ze niet teveel dat soort comments lezen.
Vorig jaar waren er ook genoeg reacties op S10 omdat ze in het Nederlands ging doen. De gerda's gingen er al gelijk vanuit dat we de finale niet gingen halen en met 0 punten zouden eindigen. S10 wist wel beter ;)
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 22:34:26 #182
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208172724
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:27 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Ja maar ik bedoel juist de mensen die niet kijken. Want ook die mensen hebben niet onder een steen geleefd en weten waarschijnlijk heus wel dat we hebben gewonnen een paar jaar geleden.

Maar dan schieten ze alsnog in datzelfde reflex van 'het wordt niks, we winnen nooit, wie'.
Ja, net of dat ook een maatstaf zou zijn voor succes, dat Gerda (die waarschijnlijk vooral naar BN-er muziek luistert), jou niet kent. En dan acht ik het heel onwaarschijnlijk dat Gerda juist wel iemand zou zijn die de meer underground en niet commercieel bekende artiesten/talenten zou kennen. Ja, dat is ook de grap dat veel van die argumenten elk jaar ontkracht werden. Net als dat elk jaar een Oost-Europees land wint, terwijl van de laatste 10 winnaars, 2 uit Oost-Europa komen. Dat je nooit meer iets hoort van winnaars zoals Maneskin. Of dat elk jaar een transgender wint. Ik heb wel eens proberen te reageren met feiten op dat soort uitspraken maar dan wordt gewoon zo het volgende cliche uitgepoept.
pi_208172746
Ik zag vandaag ook een ‘er kijkt niemand meer’.

Oké dan
pi_208172816
Ohja trouwens, het is hier nog netjes, maar ik verwacht zoals elk jaar tijdens de bekendmaking dat er een tsunami van forumleden (die door het jaar heen nooit reageren) hier op afkomen (met soms niet al te vriendelijke reacties) komende woensdag
  maandag 27 februari 2023 @ 22:46:34 #185
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208172868
Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat al die schijndoden in de commands daar een internetverbod verdienen en hun schaarse overgebleven jaren met hun bordje pap voor het raam gezet moeten worden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208172877
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:42 schreef Nashipeer het volgende:
Ohja trouwens, het is hier nog netjes, maar ik verwacht zoals elk jaar tijdens de bekendmaking dat er een tsunami van forumleden (die door het jaar heen nooit reageren) hier op afkomen (met soms niet al te vriendelijke reacties) komende woensdag
Die trollies kunnen we wel aan. Sommigen hebben ook belachelijke usernames dat ik ze weinig serieus kan nemen :')
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2023 @ 22:48:00 #187
163650 Greys
pi_208172882
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:36 schreef Em31 het volgende:
Ik zag vandaag ook een ‘er kijkt niemand meer’.

Oké dan
Oké Gerda.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 22:48:06 #188
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208172885
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:46 schreef Mani89 het volgende:
Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat al die schijndoden in de commands daar een internetverbod verdienen en hun schaarse overgebleven jaren met hun bordje pap voor het raam gezet moeten worden.
Mani, ik denk dat we je mening over Finland dit jaar wel kunnen gebruiken.
  maandag 27 februari 2023 @ 22:49:38 #189
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208172900
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Mani, ik denk dat we je mening over Finland dit jaar wel kunnen gebruiken.
Ik zal binnenkort een keihard oordeel vellen over alle inzendingen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208172911
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:36 schreef Em31 het volgende:
Ik zag vandaag ook een ‘er kijkt niemand meer’.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208172917
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:49 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Ik zal binnenkort een keihard oordeel vellen over alle inzendingen.
Manireviews *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208173081
Hopelijk gaan we niet van music first naar message first met onze inzendingen. :@
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2023 @ 23:14:25 #193
163650 Greys
pi_208173216
Vast niet. En woensdagavond gillen we waarschijnlijk allemaal weer dat we ons weer voor niks druk hebben gemaakt. Zoals bijna elk jaar eigenlijk. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208173730
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:15 schreef summer52 het volgende:
Mia en Dion ontspannen zich vanavond wel!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, daar was ik ook, beetje zelfde plek (iets dichterbij het podium). Heb Mia en Dion niet gezien :P

Was tof concert. Måneskin tijdens de generale in 2021 voor het eerst gezien (en oh wat was ik fan sinds San Remo) en nu een hele show in Ziggo. Wie had dat kunnen denken.

In de auto terug naar huis nog heel hard Cha Cha Cha met mijn 17-jarige nichtje gezongen. Die zag dat nummer ook wel zitten!
pi_208174134
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 22:01 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
AvroTros gaat echt niet de primeur bij RTL uitbesteden. Dion en Mia zitten gewoon bij de NPO voor een interview verwacht ik en misschien dat RTL de videoclip simultaan mag uitzenden met de Publieke Omroep.
Dan vind ik dat AvroTros ook best een tijdstip mag geven :).
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 07:45:31 #196
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208174174
Hopelijk halen we wel gewoon 19:15 met het nummer en worden we niet gecrystalballed of dat het al eerder op Spotify Nieuw Zeeland staat ofzo.
pi_208174186
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 07:45 schreef Momo het volgende:
Hopelijk halen we wel gewoon 19:15 met het nummer en worden we niet gecrystalballed of dat het al eerder op Spotify Nieuw Zeeland staat ofzo.
Vorig jaar stond een preview het nummer van S10 alleen 10 minuten van te voren op Apple music.
pi_208174760
Om nog meer verwarring te scheppen. Iemand vraagt op de Instagrampagina van Songfestival AvroTros waar de docu te zien is en het antwoord is dat de docu om 19.00 uur te zien is op Instagram en het YouTube kanaal van de AvroTros. Dit is een bericht van 19 uur geleden.
Dus niet op NPO 1?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 09:23:07 #199
163650 Greys
pi_208174842
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:17 schreef summer52 het volgende:
Om nog meer verwarring te scheppen. Iemand vraagt op de Instagrampagina van Songfestival AvroTros waar de docu te zien is en het antwoord is dat de docu om 19.00 uur te zien is op Instagram en het YouTube kanaal van de AvroTros. Dit is een bericht van 19 uur geleden.
Dus niet op NPO 1?
Ik denk dat het lied dus gewoon in première gaat om 19.15 uur (nadat mensen evt de minidocu hebben gezien) en dan staat het lied met clip dus op het Eurovision kanaal (en hopelijk niet nog op tig eigen kanalen waardoor views verspreiden) en kan Aran - en wie het maar wil - het uitzenden.

Zoiets denk ik. Dat ze geen praatje/talkshow doen vooraf want dan is de docu er. En dan gewoon bam clip openbaar. Maar misschien toch ook nog in een live show. Geen idee. We horen het vast wel. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208174945
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:23 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik denk dat het lied dus gewoon in première gaat om 19.15 uur (nadat mensen evt de minidocu hebben gezien) en dan staat het lied met clip dus op het Eurovision kanaal (en hopelijk niet nog op tig eigen kanalen waardoor views verspreiden) en kan Aran - en wie het maar wil - het uitzenden.

Zoiets denk ik. Dat ze geen praatje/talkshow doen vooraf want dan is de docu er. En dan gewoon bam clip openbaar. Maar misschien toch ook nog in een live show. Geen idee. We horen het vast wel. :D
Kwart over zeven is een ideale tijd voor Khalid & Sophie, het lijkt me dat ze daar gewoon zitten. Net als Duncan destijds in DWDD. Het is niet dat Khalid ze niet wil hebben, dat programma is blij als er iemand naar kijkt.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 09:38:09 #201
163650 Greys
pi_208174970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Kwart over zeven is een ideale tijd voor Khalid & Sophie, het lijkt me dat ze daar gewoon zitten. Net als Duncan destijds in DWDD. Het is niet dat Khalid ze niet wil hebben, dat programma is blij als er iemand naar kijkt.
Grinniken om dat laatste.

En ja kan best hoor. Maar dan denk ik dat op dat moment meer mensen het lied zien bij Boulevard dan bij Khalid. :@ _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208175502
Is het liedje al gelekt?
pi_208175602
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:28 schreef linebear het volgende:
Is het liedje al gelekt?
Ja maar we hebben afgesproken om ‘m hier niet te delen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:02:04 #204
163650 Greys
pi_208175912
Stien zat bij de bekendmaking ook niet bij een talkshow dus zelf hoop en denk ik dat ze dat gewoon weer op die manier doen: zaaltje, beetje pers, die aangekondigde minidocu over het ontstaan en tadaa hier is de clip.
De eerste live performance komt later wel, heel goed voorbereid. (En niet bij Khalid.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208175932
Liedje heet burning daylight?

Op twitter een soort van sneak peek.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:04:06 #206
163650 Greys
pi_208175938
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:04:39 #207
163650 Greys
pi_208175945
Ziet er weer prachtig uit.
En de titel klopte dus echt niet die eerst zogenaamd gelekt was. Haha. Tof.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208175972
En in ieder geval een kamer in de clip. :)
  ESF Reporter dinsdag 28 februari 2023 @ 11:09:30 #209
87554 Cee
Welluk?
pi_208175994
Niiiice :7
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 11:09:51 #210
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208176003
Ziet er gaaf uit. Moet nu wel een beetje denken aan die fok meme met die man die de gordijnen open doet en weer snel dicht met die titel :P
pi_208176016
Dit ziet er in ieder geval al mooi uit _O_
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:12:48 #212
163650 Greys
pi_208176033
#TeamKomtGoed
#JuichendeKermit
#Alles
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176037
Wat wordt straks de hashtag eigenlijk? #Teammia&dion, #TeamMion, #TeamDia, #TeamNicolaiCooper, #TeamCooperNicolai, #TeamNiCooper?

*O*
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:14:47 #214
163650 Greys
pi_208176046
#TeamTheRealWinnerssss
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176049
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede preview ook, ben zo benieuwd naar het nummer. :D
pi_208176055
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:14 schreef Greys het volgende:
#TeamTheRealWinnerssss
#Teamthewinnerstakeitall.
pi_208176056
Ook goed meteen het nummer op het eurovision kanaal!
pi_208176085
https://www.avrotros.nl/e(...)olai-en-dion-cooper/

quote:
Woensdagavond 1 maart kun je dan eindelijk ‘Burning Daylight’ beluisteren en de gehele videoclip bekijken. Vanaf 19:15 uur op het YouTube kanaal van Eurovision. Of kijk naar Khalid en Sophie op NPO 1 waar je ook meer ziet van de release. En op de radio luisteren kan ook want Bart Arens doet live verslag op NPO Radio 2!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:22:13 #219
163650 Greys
pi_208176108
Echt een mooie titel.
Eerlijk is eerlijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 28 februari 2023 @ 11:24:00 #220
87554 Cee
Welluk?
pi_208176124
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:22 schreef Greys het volgende:
Echt een mooie titel.
Eerlijk is eerlijk.
Nee, Burning Daylight.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:25:17 #221
163650 Greys
pi_208176136
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:15 schreef Thrts het volgende:
Ook goed meteen het nummer op het eurovision kanaal!
Ja dat soort dingen hebben ze echt goed doorgekregen bij AvroTros en het hele team enzo de laatste jaren. Fijn.
Ging bij Stien ook meer dan goed op die manier. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176137
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:04 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Oh, dat ziet er leuk uit en klinkt ook lekker *O* .
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:25:50 #223
163650 Greys
pi_208176139
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:24 schreef Cee het volgende:

[..]
Nee, Burning Daylight.
Neem nog een pienja coladaaaaa.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 februari 2023 @ 11:26:40 #224
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208176143
Ik vind het ook een mooie titel en teaser w/
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208176159
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:25 schreef Greys het volgende:

[..]
Neem nog een pienja coladaaaaa.
#TeamMiaColada
pi_208176184
Teaser is mooi gedaan! Ben helemaal gehyped voor morgen ja *O*
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208176185
twitter
  dinsdag 28 februari 2023 @ 11:35:08 #228
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208176206
Burning Daylight klinkt qua titel zo veel beter dan Chasing Highs ja :)
  dinsdag 28 februari 2023 @ 11:35:49 #229
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208176216
Oké, shit, ze hebben het gedaan. Ik ben gehyped aan de hand van de video.

Benieuwd of de ESF Twitter fans weer negatief zijn over de visuals.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:38:17 #230
163650 Greys
pi_208176234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:32 schreef Thrts het volgende:
[ twitter ]
Mooi, gewoon de clip tonen in de uitzending dus. Geen live gedoe bij Khalid. Goed zooooo. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 februari 2023 @ 11:38:28 #231
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208176236
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:35 schreef molloot200 het volgende:
Oké, shit, ze hebben het gedaan. Ik ben gehyped aan de hand van de video.

Benieuwd of de ESF Twitter fans weer negatief zijn over de visuals.
Het is wel weer vrij donker allemaal, nu je het zegt :D
Maar ik vind het wel mooi hoor!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208176239
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:35 schreef molloot200 het volgende:
Oké, shit, ze hebben het gedaan. Ik ben gehyped aan de hand van de video.

Benieuwd of de ESF Twitter fans weer negatief zijn over de visuals.
Aan de reacties te zien op die tweet zijn die aan het terugkrabbelen :')
  dinsdag 28 februari 2023 @ 11:39:21 #233
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208176241
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:38 schreef Arizona het volgende:

[..]
Het is wel weer vrij donker allemaal, nu je het zegt :D
Maar ik vind het wel mooi hoor!
Dat Daylight gaat er vast nog wel doorheen burnen, bedenk ik me nu *O*
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208176274
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:22 schreef Greys het volgende:
Echt een mooie titel.
Eerlijk is eerlijk.
Prima :P
sorry :@
*probeert verwachtingen laag te houden*
Wat niet geheel lukt *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208176298
Als je dan die tekst van van de week ernaast legt, vermoed ik dat het nummer gaat over alles uit het leven halen ondanks tegenslagen, want het is al zo kort. Zoiets?
Misschien wordt het toch echte geen ballad dan?

Verdomme, nu ben ik toch benieuwd. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:45:53 #236
163650 Greys
pi_208176308
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:39 schreef Em31 het volgende:

[..]
Aan de reacties te zien op die tweet zijn die aan het terugkrabbelen :')
Was te verwachten toch.
Ze zijn zo voorspelbaar.

En een paar zure hou je toch. Er zijn ook zat mensen die Finland ruk vinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:46:48 #237
163650 Greys
pi_208176323
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:45 schreef Mandy040986 het volgende:
Als je dan die tekst van van de week ernaast legt, vermoed ik dat het nummer gaat over alles uit het leven halen ondanks tegenslagen, want het is al zo kort. Zoiets?
Misschien wordt het toch geen ballad?
Er was toch al gezegd dat het meer midtempo is. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176328
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:46 schreef Greys het volgende:

[..]
Er was toch al gezegd dat het meer midtempo is. *O*
Oh dat had ik niet echt meegekregen. :D
Nice.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 11:48:36 #239
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208176346
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:45 schreef Mandy040986 het volgende:
Als je dan die tekst van van de week ernaast legt, vermoed ik dat het nummer gaat over alles uit het leven halen ondanks tegenslagen, want het is al zo kort. Zoiets?
Misschien wordt het toch echte geen ballad dan?

Verdomme, nu ben ik toch benieuwd. _O-
Leef, alsof het je laatste dag is?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208176354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Leef, alsof het je laatste dag is?
Nee.
Live, because you’re burning daylight.
pi_208176355
Veel betere titel idd! Chasing Highs is wat standaard-2008ig, maar Burning Daylight klinkt op een of andere manier een stuk 'duurder' en unieker.

Die visuals zien er ook mooi uit, een beetje Lana Del Rey qua stijl :)

Groen in de odds gelukkig
pi_208176367
Burning Daylight is een goede titel ja. Ik heb ChatGPT weer eens aangeslingerd.

edit: overigens hoop ik dat de echte tekst wel wat beter is :)

Verse 1:
I wake up every morning
With the sun shining bright
But lately, I've been feeling
Like I'm burning daylight

Chorus:
Burning daylight, every moment slips away
Burning daylight, can't seem to make it stay
Burning daylight, life moves at such a pace
Burning daylight, gotta find a way to chase

Verse 2:
I try to slow things down
But the world keeps spinning 'round
There's so much to do, so much to see
But time's slipping away from me

Chorus:
Burning daylight, every moment slips away
Burning daylight, can't seem to make it stay
Burning daylight, life moves at such a pace
Burning daylight, gotta find a way to chase

Bridge:
I don't wanna waste a single second
I wanna make the most of every day
But sometimes it feels like I'm stuck
In a never-ending race against the clock

Chorus:
Burning daylight, every moment slips away
Burning daylight, can't seem to make it stay
Burning daylight, life moves at such a pace
Burning daylight, gotta find a way to chase

Outro:
I know I can't slow down time
But I'll keep pushing on, I'll keep trying
To live my life without regret
And make the most of the daylight left.
pi_208176391
Goeie teaser :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:54:12 #244
163650 Greys
pi_208176410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:47 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Oh dat had ik niet echt meegekregen. :D
Nice.
Geen idee of het waar is maar het was wel een vrij betrouwbare bron. Ik kan het in de gauwigheid hier ff niet meer terugvinden. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176414
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:50 schreef blackswangreen het volgende:

edit: overigens hoop ik dat de echte tekst wel wat beter is :)

Ik vind dit ook al heel mooi hoor! Beter dan Lights and Shadows.
pi_208176426
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:54 schreef Greys het volgende:

[..]
Geen idee of het waar is maar het was wel een vrij betrouwbare bron. Ik kan het in de gauwigheid hier ff niet meer terugvinden. :@
De radio-dj van NH die het nummer al heeft gehoord!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:57:23 #247
163650 Greys
pi_208176440
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:56 schreef Thrts het volgende:

[..]
De radio-dj van NH die het nummer al heeft gehoord!
Oh ja die was het.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 11:58:55 #248
163650 Greys
pi_208176464
Moet wel grinniken om die eerdere titel die online was gezet met hun namen als schrijvers. Hahaha. Mooi man. Ze zijn daar goed geworden in dingen geheim houden.

En die glazen bol is zó stil, die zit ergens vastgebonden in een bezemkast met een AvroTros vlaggetje in z'n kont denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176480
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:54 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ik vind dit ook al heel mooi hoor! Beter dan Lights and Shadows.
Alles is beter dan Lights & Shadows, dus dat is niet zo moeilijk :)
pi_208176481
Ha, dus geen Chasing Highs. Of zoals Aran Bade het mooi zei: Sjeesing Haais.
Nou, we gaan het meemaken! :)
pi_208176489
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:58 schreef Greys het volgende:
Moet wel grinniken om die eerdere titel die online was gezet met hun namen als schrijvers. Hahaha. Mooi man. Ze zijn daar goed geworden in dingen geheim houden.

En die glazen bol is zó stil, die zit ergens vastgebonden in een bezemkast met een AvroTros vlaggetje in z'n kont denk ik.
Avrotros is er voor iedereen.
pi_208176498
quote:
robster16
Weeïge ballad incoming?! Nederland is een van de leading krachten op het gebied van dance muziek. En we doen er nooit iets mee. Waarom bestaat bij de selectie commissie het idee dat “music first” alleen op gaat wanneer het in een meer gedragen, intellectueel verantwoordde ballad achtige vorm gegoten is?! Shake things up, stuur eens iets modern, electronisch! Wellicht zetten ze ons met deze sneak peek op het verkeerde been, maar het begint allemaal wel heel voorspelbaar te worden. Ik hoop oprecht dat ik mijn woorden morgen moet inslikken, maar dit riekt naar een herhaling van zetten…
Robster16 vindt de teaser niet leuk.
pi_208176522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Robster16 vindt de teaser niet leuk.
Of Robster heeft zelfs “iets met een DJ” ingestuurd en is nu een zure augurk.

Overigens wel deels eens hoor, behalve over dat dancemuziek. Maar dat is hier al eens besproken.
pi_208176528
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Robster16 vindt de teaser niet leuk.
Als we nu de acts zouden hebben om ook echt iets goeds neer te zetten, maar wij komen dan al gauw met een danceplaat waar de spruijeslucht aanhangt (hi Davina) of een feestact waarvoor ze in Moldavie de zaal zouden verlaten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 12:05:27 #255
163650 Greys
pi_208176542
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Robster16 vindt de teaser niet leuk.
Arme Robster.
Als hij er nog maar overheen komt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als we nu de acts zouden hebben om ook echt iets goeds neer te zetten, maar wij komen dan al gauw met een danceplaat waar de spruijeslucht aanhangt (hi Davina) of een feestact waarvoor ze in Moldavie de zaal zouden verlaten.
De Nederlandse dance die ik ken is allemaal ontzettend oubollig en saai. Armin van Buuren, Afrojack, Martin Garrix, ze maken allemaal precies dezelfde muziek. Volgens mij ga je met zo'n Armin-track echt niet scoren op Eurovisie. Dat had je 10 jaar geleden moeten doen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 12:08:29 #257
163650 Greys
pi_208176581
Weet Robster dat Armin van Buuren en Jaap Reesema samen iets in hadden gezonden voor ESF 2022 en het (vast terecht) niet gekozen is?

Is het lied daarna nog uitgebracht eigenlijk? En was het inderdaad zo'n gemiste kans? Waarschijnlijk niet, dan hadden we hier vast al op de banken gestaan van verontwaardiging als het zo veel beter was dan S10.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176636
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Robster16 vindt de teaser niet leuk.
"And add a DJ who pretends to scratch"
pi_208176641
De teaser ziet er gewoon hartstikke veelbelovend uit. Zelfs op twitter wordt er positief gereageerd en dat is volgens mij voor het eerst bij Mia & Dion.

Als ze bij de originele aankondiging nou een filmpje in de stijl van deze teaser hadden gedaan in plaats van die foto's was er veel minder gedoe geweest.
pi_208176652
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:58 schreef Greys het volgende:
En die glazen bol is zó stil, die zit ergens vastgebonden in een bezemkast met een AvroTros vlaggetje in z'n kont denk ik.
_O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208176692
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Robster16 vindt de teaser niet leuk.
Ik ben het wel met Robster eens. Hopelijk slik ik ook morgen m’n woorden in.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208176711
Je kunt op dit soort dagen, vlak voor een release, gewoon ook niet van huis weg hé.

Nu we een titel hebben is natuurlijk de vraag: Hoe lang voordat Cryst.... :X
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 12:24:34 #263
163650 Greys
pi_208176720
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:21 schreef Fascination het volgende:

[..]
Ik ben het wel met Robster eens. Hopelijk slik ik ook morgen m’n woorden in.
Darude was ook een flop op het ESF he.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 12:25:03 #264
163650 Greys
pi_208176725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:23 schreef grazz het volgende:
Je kunt op dit soort dagen, vlak voor een release, gewoon ook niet van huis weg hé.

Nu we een titel hebben is natuurlijk de vraag: Hoe lang voordat Cryst.... :X
Nee nee die bal zit opgesloten in de bezemkast van AvroTros.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:31 schreef koffieleuk het volgende:
Teaser is mooi gedaan! Ben helemaal gehyped voor morgen ja *O*
Klopt jaaa *O*
~The present is all there is~
pi_208176749
Die glazen bol is idd verdacht stil. Wie weet heeft hij een tijdelijke ban van een week gekregen om een of andere reden. Komt dat nog eens goed uit ;)
pi_208176758
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:58 schreef Greys het volgende:
Moet wel grinniken om die eerdere titel die online was gezet met hun namen als schrijvers. Hahaha. Mooi man. Ze zijn daar goed geworden in dingen geheim houden.

En die glazen bol is zó stil, die zit ergens vastgebonden in een bezemkast met een AvroTros vlaggetje in z'n kont denk ik.
Ik zie dit dus helemaal voor me :D ..
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208176770
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:50 schreef blackswangreen het volgende:
Burning Daylight is een goede titel ja. Ik heb ChatGPT weer eens aangeslingerd.

edit: overigens hoop ik dat de echte tekst wel wat beter is :)

Verse 1:
I wake up every morning
With the sun shining bright
But lately, I've been feeling
Like I'm burning daylight

Chorus:
Burning daylight, every moment slips away
Burning daylight, can't seem to make it stay
Burning daylight, life moves at such a pace
Burning daylight, gotta find a way to chase

Verse 2:
I try to slow things down
But the world keeps spinning 'round
There's so much to do, so much to see
But time's slipping away from me

Chorus:
Burning daylight, every moment slips away
Burning daylight, can't seem to make it stay
Burning daylight, life moves at such a pace
Burning daylight, gotta find a way to chase

Bridge:
I don't wanna waste a single second
I wanna make the most of every day
But sometimes it feels like I'm stuck
In a never-ending race against the clock

Chorus:
Burning daylight, every moment slips away
Burning daylight, can't seem to make it stay
Burning daylight, life moves at such a pace
Burning daylight, gotta find a way to chase

Outro:
I know I can't slow down time
But I'll keep pushing on, I'll keep trying
To live my life without regret
And make the most of the daylight left.
Zonder grappen, zo’n ChatGPT is toch fantastisch voor mensen zoals Laurell Barker? Je hoeft niet eens meer zelf na te denken. :o
pi_208176782
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Robster16 vindt de teaser niet leuk.
Iemand noemt als reactie hierop Eva Simons _O-
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 12:31:18 #270
163650 Greys
pi_208176796
Bwehehehe al die wait a minute quote tweets van de teaser.

twitter


twitter


twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 12:31:51 #271
163650 Greys
pi_208176802
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:30 schreef Em31 het volgende:

[..]
Iemand noemt als reactie hierop Eva Simons _O-
Jaaaa die hadden we moeten sturen las ik. Ik gil. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176804
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Zonder grappen, zo’n ChatGPT is toch fantastisch voor mensen zoals Laurell Barker? Je hoeft niet eens meer zelf na te denken. :o
En soms is het ook echt heel erg goed. Ik gaf laatst de opdracht "write a Shakespearean poem about a turtle"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 12:33:03 #273
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208176812
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De Nederlandse dance die ik ken is allemaal ontzettend oubollig en saai. Armin van Buuren, Afrojack, Martin Garrix, ze maken allemaal precies dezelfde muziek. Volgens mij ga je met zo'n Armin-track echt niet scoren op Eurovisie. Dat had je 10 jaar geleden moeten doen.
Lekker vlak en ongevaarlijk, zodat het geld binnenstroomt. Conform de 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'-volksaard, en tevens conform de welbekende handelsgeest.
pi_208176814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:15 schreef Funhouse het volgende:
De teaser ziet er gewoon hartstikke veelbelovend uit. Zelfs op twitter wordt er positief gereageerd en dat is volgens mij voor het eerst bij Mia & Dion.

Als ze bij de originele aankondiging nou een filmpje in de stijl van deze teaser hadden gedaan in plaats van die foto's was er veel minder gedoe geweest.
Ja aan de ene kant wel, ze hadden dat wel wat beter kunnen doen. S10 had bijvoorbeeld toen zo’n leuk introductiefilmpje. Máár aan de andere kant: het gepest wat door een simpele foto begon sloeg tegelijkertijd ook nergens op. Zó erg was het nou ook weer niet om zoiets te rechtvaardigen. 8)7
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 12:34:21 #275
163650 Greys
pi_208176830
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176836
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:31 schreef Greys het volgende:
Bwehehehe al die wait a minute quote tweets van de teaser.

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Haha toch mooi, nu hopen dat ze het waarmaken.
pi_208176853
Ik bekijk die teaser nu nog een keer met oortjes in en kreeg een beetje kippenvel. Lijkt wel een trailer voor een thriller of horrorfilm (in positieve zin) door die instrumentatie.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 12:40:19 #278
163650 Greys
pi_208176889
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208176890
Als dat de intro is in die teaser wordt het vast supermooi

[ Bericht 5% gewijzigd door Boomboomkoffie op 28-02-2023 12:41:34 (Typefout) ]
pi_208176896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:40 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Als dat de intro is in die teaser wordt het vast supermooi
pi_208176899
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:24 schreef Greys het volgende:

[..]
Darude was ook een flop op het ESF he.
Het hoeft niet per se een dj te zijn. Loreen heeft ook een elektronisch nummer. Het hoeft niet altijd een piano of gitaren te zijn wmb.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 12:42:03 #282
163650 Greys
pi_208176907
Zie, ook genoeg positieve tweets dit keer. Hatsee.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 12:44:43 #283
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208176938
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:40 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Dat denk ik wel, dat wij iets gaan brengen wat er wel op die manier uitspringt.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 12:46:28 #284
163650 Greys
pi_208176955
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:41 schreef Fascination het volgende:

[..]
Het hoeft niet per se een dj te zijn. Loreen heeft ook een elektronisch nummer. Het hoeft niet altijd een piano of gitaren te zijn wmb.
True, maar als we weten dat bv Cornald als favoriet Shum had destijds en dit jaar dol is op Finland geloof ik er persoonlijk in dat dat soort opvallende goede aparte dingen in NL (nog) niet werden ingezonden. Dat ze gewoon daadwerkelijk elke keer gaan voor wat heeft de beste kans om hoog te eindigen op het ESF en dat dat toevallig een paar keer een ballad was.
Maar bij S10 durfden ze ook voor Nederlandstalig te gaan bv en als er een mogelijk winnende elektronische song bij zou zitten zouden ze die best kiezen gok ik!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 13:12:25 #285
163650 Greys
pi_208177215
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208177232
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:41 schreef Fascination het volgende:

[..]
Het hoeft niet per se een dj te zijn. Loreen heeft ook een elektronisch nummer. Het hoeft niet altijd een piano of gitaren te zijn wmb.
Daar heb je natuurlijk ook gelijk in, laten we het hopen voor de toekomst. w/
pi_208177238
~The present is all there is~
pi_208177242
quote:
Iemand roept daar A Monster Like Me... als dat toch eens in de buurt zou komen O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208177245
Nu veel te bang dat een of andere technerd ( O+ ) weet hoe ze bij het liedje kunnen komen _O-
~The present is all there is~
pi_208177362
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:46 schreef Greys het volgende:

[..]
True, maar als we weten dat bv Cornald als favoriet Shum had destijds en dit jaar dol is op Finland geloof ik er persoonlijk in dat dat soort opvallende goede aparte dingen in NL (nog) niet werden ingezonden. Dat ze gewoon daadwerkelijk elke keer gaan voor wat heeft de beste kans om hoog te eindigen op het ESF en dat dat toevallig een paar keer een ballad was.
Maar bij S10 durfden ze ook voor Nederlandstalig te gaan bv en als er een mogelijk winnende elektronische song bij zou zitten zouden ze die best kiezen gok ik!
Voor S10 zou een nummer als 'Dans mij naar huis' veel gewaagder geweest zijn dan het nummer waar ze uiteindelijk mee ging. Ik hoopte eigenlijk op zo'n nummer vorig jaar.
Wel positief dat Cornald nummers als Shum en Finland dit jaar goed vindt. Probleem is alleen dat alles ook langs Avrotros moet en die zijn conservatief.
Toch hoop ik dat we meer gaan durven en dat Cornald meer kan overtuigen dat er echt risico genomen moet worden en dat dat heel goed kan als je nummer maar kwaliteit heeft Ook als we iets gaan sturen dat ook raakvlakken heeft met dance.

Maar goed, eerst morgen maar eens afwachten.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 13:38:09 #292
163650 Greys
pi_208177414
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Voor S10 zou een nummer als 'Dans mij naar huis' veel gewaagder geweest zijn dan het nummer waar ze uiteindelijk mee ging.
Maar die had ze dus niet ingezonden. En dus konden ze die niet kiezen.
Dat bedoel ik een beetje, 'men' geeft vaak de commissie de 'schuld', maar dan moeten die elektronische goede songs wél eerst ingezonden worden.

En stel dat artiesten of songwriters denken 'ja maar ze willen toch een lied met een soort boodschap', dan kan je als inzender ook gewoon denken 'maar Loreen en Netta hadden toch ook een soort boodschap, hup inzenden die banger'.

Dus daar hoop ik voor de komende jaren een beetje op. *O* Dat de inzenders meer lef krijgen én niet - zoals Cornald zei - zich schamen voor Songfestival en niet eens durven zeggen als ze iets hebben ingezonden. Gewoon een geweldig lied sturen waar niemand omheen kan.

(En zin in morgen. O+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 februari 2023 @ 14:28:33 #293
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208178131
Volgens zijn Instagram regisseerde Gregory Samson de videoclip.

https://gregorysamson.com/
pi_208178352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Iemand roept daar A Monster Like Me... als dat toch eens in de buurt zou komen O+
Boh O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208178452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:28 schreef molloot200 het volgende:
Volgens zijn Instagram regisseerde Gregory Samson de videoclip.

https://gregorysamson.com/
Ja klopt, Dion heeft dat er nu ook bij gezet!
pi_208178592
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:38 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar die had ze dus niet ingezonden. En dus konden ze die niet kiezen.
Dat bedoel ik een beetje, 'men' geeft vaak de commissie de 'schuld', maar dan moeten die elektronische goede songs wél eerst ingezonden worden.

En stel dat artiesten of songwriters denken 'ja maar ze willen toch een lied met een soort boodschap', dan kan je als inzender ook gewoon denken 'maar Loreen en Netta hadden toch ook een soort boodschap, hup inzenden die banger'.

Dus daar hoop ik voor de komende jaren een beetje op. *O* Dat de inzenders meer lef krijgen én niet - zoals Cornald zei - zich schamen voor Songfestival en niet eens durven zeggen als ze iets hebben ingezonden. Gewoon een geweldig lied sturen waar niemand omheen kan.

(En zin in morgen. O+ )
Daar heb je wel een punt. Ik wou dat ze het ingezonden hadden. Internationaal zag je dat er op Youtube veel positieve reacties waren op specifiek dit nummer. Maar ik heb er een hard hoofd in dat het langs die man van de Avrotros zou komen omdat hij S10's nummer vorig jaar erg gedurfd vond. Nou vond ik het een goed nummer, maar gedurfd kwam niet in me op moet ik eerlijk zeggen. Wat dat betreft zou ik er veel voor geven om te kunnen horen welke nummers allemaal ingezonden werden in de loop der jaren. Jammer ergens dat we dat nooit zullen weten.
Maar goed, we hebben Cornald nog gelukkig. Al met al zijn we toch een heel stuk opgeschoten sinds De Toppers en Sieneke. Er wordt ook niet meer gedreigd met munten tossen om te bepalen wie er moet gaan. :P
Je hebt gelijk dat artiesten trouwens moeten durven. Wat dat betreft moeten we Anouk eeuwig dankbaar zijn dat zij als grote naam durfde.
pi_208179477
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 07:34 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
De geciteerde tweets _O-
Hier krijg ik ook de rillingen van. 😖
Hotapnyc
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 17:42:04 #298
163650 Greys
pi_208180456
De reactievideomannen uit de US en Ierland zijn iig al erg benieuwd.

Matt!

twitter


En Tom!

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 17:43:37 #299
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208180477
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:31 schreef Greys het volgende:
Bwehehehe al die wait a minute quote tweets van de teaser.

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Ongelofelijk wat een napraatkuikens zijn het ook, mijn hemel. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2023 @ 17:48:46 #300
163650 Greys
pi_208180530
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:43 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Ongelofelijk wat een napraatkuikens zijn het ook, mijn hemel. _O-
Ja mooi hè. En straks massaal terugkrabbelen, zoals Em al zei je merkt dat nu al. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 17:52:01 #301
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208180569
Mooie titel overigens, Burning Daylight.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')