Welkom bij alweer een nieuwe editie van de FPCL, de FOK! Premier Cycling League. De zevende editie om precies te zijn, in het jaar 2023. Laten we hopen dat we zoveel mogelijk gespaard blijven van allerlei extrasportieve perikelen en we een zo volledig mogelijk seizoen kunnen afwerken!
De deelnemers van het eerste uur zullen hun prestaties van eerdere seizoenen geanalyseerd hebben, nieuwkomers hebben naar ik mag aannemen alle topics van voor tot achter minutieus doorgelezen en eenieder heeft in de wielerloze maanden niets anders gedaan dan het wielernieuws en de transfers nauwgezet volgen.
De FPCL wordt afgewerkt in competitievorm; elke week neemt jouw team het op tegen het team van een andere user. Met een beetje geluk scoor je met een team vol kneuzen een vijfde plaats, waar een team vol toppers geen topklassering garandeert.
Met de opzet van het spel onderscheidt de FPCL zich van de normale wielerpoule, waar na een paar etappes of wedstrijden 95% van de deelnemers al kansloos is of waarbij je afhankelijk bent van een slecht genomen bocht in een massasprint of een afgelopen ketting in volle finale.
De vraag is natuurlijk welke strategie eenieder gaat volgen tijdens de biedrondes. En wie heeft er Matxin aangesteld als scout? Wie moet het doen met de adviezen van Thijsje Zonneveld? Wie krijgt een schansspringer die hij of zij niet kent in de schoot geworpen door een opdringerige zaakwaarnemer? Wie betaalt de hoofdprijs voor de nieuwe Pecharroman? Spannend! Wie kroont zich uiteindelijk tot de Patrick Lefevere van Fok?
En als je je lijstje uiteindelijk helemaal af hebt en je cursor boven de verzendknop zweeft ga je toch weer twijfelen. Is 16 miljoen wel genoeg voor Wout van Elzakker? Na talloze keren wijzigen van de definitieve versie van hét lijstje druk je ten langen leste toch maar op versturen, om van de spanning verlost te zijn. Maar dan begint direct weer het lange wachten. Het wachten op, ja waarop eigenlijk? Ja inderdaad: een teleurstelling. We kunnen niet wachten!
Hoe werkt het spel? • Voordat de competitie begint is het de taak van de manager om een team bij elkaar te krijgen. Dit gebeurt middels een draft waarbij gewerkt wordt met blinde biedingen. • De draft werkt als volgt: Met een budget van 100 miljoen dien je een team van 14 renners samen te stellen in verschillende biedrondes. Het minimumbod voor een renner bedraagt 0,10 miljoen en biedingen mogen tot twee cijfers achter de komma precies zijn. Na een biedronde worden alle biedingen naast elkaar gelegd, waarbij de persoon met het hoogste bod op een renner deze in zijn team kan verwelkomen. Voor een voorbeeldje verwijs ik naar vijf jaar geleden: wimderon in SPT / FOK! Premier Cycling League, bij vragen of onduidelijkheden kun je uiteraard ook in het topic terecht. • De teams nemen het vervolgens tijdens het seizoen elke speelronde tegen elkaar op in onderlinge confrontaties, waarbij het vooraf gepubliceerde speelschema gevolgd wordt. De winnaar krijgt 3 punten, een gelijkspel levert 1 punt voor beiden op en de verliezer staat met lege handen. • Deze resultaten worden verwerkt in een stand, die de uitslag van het spel uiteindelijk bepaalt. Bij een gelijk puntenaantal in de totale tussenstand geeft het aantal gescoorde punten de doorslag. Is dit ook gelijk dan wordt er geloot. • Elke wedstrijd van het niveau .1 en hoger telt mee (met uitzondering van ploegen- en duotijdritten), voor een volledig overzicht verwijs ik u door naar de kalender. Wordt een wedstrijd toegevoegd aan de kalender dan wordt deze toegevoegd aan de speelronde waar deze qua datum in valt. Wordt een wedstrijd verplaatst dan geldt hiervoor hetzelfde. Uitzonderingen hierbij vormen koersen die (gaan) vallen na de laatste wedstrijd die op de oorspronkelijke kalender staat. • Als er een renner wordt betrapt op doping, al dan niet mechanisch, dan krijgt het team waar hij voor rijdt drie punten in mindering. De gescoorde punten van deze renner in de speelronde die bezig is vervallen, eerder gescoorde punten en resultaten van het team blijven wel staan. • Transfers werken als volgt: voor aanvang van de transferperiode maak je kenbaar welke renner(s) je wilt verkopen. Hiervoor ontvang je de helft van het bedrag dat je voor deze renner hebt betaald terug. Dit bedrag kun je samen met je nog resterende budget gebruiken om je team weer aan te vullen tot het aantal van 14, met renners die nog op de markt zijn. Ook dit gebeurt middels blinde biedrondes.
Teams: Aguero
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baggerbaas
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bill_Hillie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chiappucci
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dale__Cooper
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DecoAoreste
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DeLuna
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Faraday01
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Felagund
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.franklop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fretwork
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frozen-assassin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GotenSSJ
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heywoodu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hhh38
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ijs_beer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Immerdebestebob
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.johannes_vermeer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knijn1985
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mani89
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Max23
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maxi-mus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mexicanobakker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pino112
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pistolero
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rellende_Rotscholier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sabata
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.skysherrif
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slobeend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.steven184
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wimderon
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FPCL Croky Cup: Volgt mogelijk
Puntentelling:
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden" FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Nog wat sprokkelwerk in de laatste etappes met puntjes voor Rune en Pogi, en het klassement van Molard. Maar met de eindoverwinning van Pogi meer dan genoeg voor de overwinning deze ronde.
Goed voor het doelsaldo ook.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Speelronde 8 tegen @Faraday01 moet volledig van Groenewegen komen. Zal denk ik lastig worden.
19-2-2023 26-2-2023 Tour du Rwanda 2.1 - 20-2-2023 26-2-2023 UAE Tour 2.UWT Groenewegen, Mezgec
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op zondag 19 februari 2023 17:52 schreef Felagund het volgende: Speelronde 8 tegen @:Faraday01 moet volledig van Groenewegen komen. Zal denk ik lastig worden.
19-2-2023 26-2-2023 Tour du Rwanda 2.1 - 20-2-2023 26-2-2023 UAE Tour 2.UWT Groenewegen, Mezgec
Ik heb alleen Tiberi en Covili aan de start dus jij bent torenhoog favoriet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
In de volgende twee ronden zal het in ieder geval niet aan de startlijsten liggen. Al moet ik wel tegen Van Eetvelt in de ronde met al die klimkoersen, dat kan met een beetje pech ook wel een gruwelijke nederlaag worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Hier ook 9 vd 11, 3 moeten er nog aan het seizoen beginnen (alledrie van Jumbo-Visma).
In ronde 8 tegen @hhh38 wel op voorsprong trouwens, alleen wat punten tegen gehad met Fiorelli maar die worden ruimschoots gecompenseerd door Rubio. Als laatstgenoemde niet valt ofzo lijkt die ronde me binnen.
Het linkerrijtje is wel ver weg momenteel, hopen op beterschap bij de voorjaarsklassiekers.
Flink wat kleppers aan de start in de verschillende koersen. Moet tegen Dennis Rohan in de Camino en Vuillermoz in de Ardeche als ik goed heb gekeken. Zullen allebei wel iets van punten pakken, maar met zoveel goede mannen in de Omloop en Higuita hoop ik toch ook wel te scoren zeg
Als ik zo snel even bekijk, dan moet ik het voornamelijk van Turner en Vanmarcke in de Omloop hebben, en van Johannessen in de Faun Ardèche. Het grootste deel van de ploeg zit deze week in de Emiraten.
[..] Als ik zo snel even bekijk, dan moet ik het voornamelijk van Turner en Vanmarcke in de Omloop hebben, en van Johannessen in de Faun Ardèche. Het grootste deel van de ploeg zit deze week in de Emiraten.
Met Senechal in omloop en wellicht Gall in Frankrijk stel ik er niet veel tegenover. En Velasco in Spanje dan nog
En Biermans nog in omloop
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden" FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Jammer genoeg Mauri niet meer van start in de Franse koersjes dit weekend.
Oja, de Camino is ronde 9. DLC heeft geen punten gescoord, maar gaat misschien een alibiklassement rijden. Hoezee! Al zal het wel van Stuyven moeten komen
Oh en dat Leo Vogelzang af is gestapt vind ik ook niet per se een probleem.
Tiesj gaat iedereen de moeder schroeien morgen hopelijk.
Ben benieuwd wat Zingle kan laten zien in een grote wedstrijd
Jij hebt meerdere keren in de punten gereden met je sprinters maar was nog steeds bang voor Fuglsang die op de enige aankomst bergop tot nu toe 44ste was op ruim anderhalve minuut?
[..] Jij hebt meerdere keren in de punten gereden met je sprinters maar was nog steeds bang voor Fuglsang die op de enige aankomst bergop tot nu toe 44ste was op ruim anderhalve minuut?
Het is maar waar je je druk om maakt.
Ik was al niet echt bang meer voor een nederlaag nee
[ Bericht 41% gewijzigd door Mexicanobakker op 25-02-2023 16:07:06 ]
Kristoff redt de meubelen voor mijn team, erg mooie 4de plek. Higuita viel me erg tegen, die had ik toch wel al opgeschreven voor een top 10 in Frankrijk maar die laat lopen en haalt plek 20 binnen.
12e plaats voor Pietje Allegaert en Tiesj 15e. Redelijk resultaat, nu 11 renners al in de punten.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Op zondag 19 februari 2023 17:52 schreef Felagund het volgende: Speelronde 8 tegen @:Faraday01 moet volledig van Groenewegen komen. Zal denk ik lastig worden.
Tiberi heeft vandaag net genoeg gedaan als ik goed geteld heb.
Ja leuk, op 1 seconde verloren volgens mij Dat is al de derde zeer nipte nederlaag dit seizoen.
Op zaterdag 25 februari 2023 17:43 schreef Sabata het volgende: Prima dagje weer. Wellerman Jonas pakt zijn tweede etappe in de Camino, Rui Oliveira top10 in de Omloop, Schelling ook nog een handvol puntjes
Wat heb jij vandaag een smerige mazzel met Kuss die ineens dik de punten in schiet en zo mijn ruime voorsprong om doet draaien in de allerlaatste wedstrijd die telt voor deze ronde
[..] Wat heb jij vandaag een smerige mazzel met Kuss die ineens dik de punten in schiet en zo mijn ruime voorsprong om doet draaien in de allerlaatste wedstrijd die telt voor deze ronde
*schaterlach* The turn of a friendly card zou Alan Parsons zeggen. Nu heb ik Kuss wel uitgekozen omdat hij soms de kans in dit soort wedstrijden krijgt als de ploeg liever in de Vlaamse klassiekers of Spanje koerst
Ronde 10 kan ook zomaar een nulscore worden. Ik weet het nog niet met Stuyven, misschien is ie toch wel uitgerangeerd.
[..] Tiberi heeft vandaag net genoeg gedaan als ik goed geteld heb.
Altijd tegen mij, waarom kan Tiberi ineens fietsen?
Tiesj levert gelukkig in de KBK, daarnaast Piet nog 13e. Zimmerman 7e in de Faun Drone classic.
Op zondag 26 februari 2023 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende: Ronde 10 kan ook zomaar een nulscore worden. Ik weet het nog niet met Stuyven, misschien is ie toch wel uitgerangeerd.
Die heeft in ieder geval een schop onder zijn kont gehad van deze vinnige opmerking. Moet ik vaker doen, we weten allemaal dat Jasper dan op zijn best is. Dan zou ik toch op 4 uit 10 kunnen komen en met alle pech die ik heb en het feit dat een aantal renners gewoon écht totaal niet presteren is dat nog helemaal zo slecht nog niet.
Mohoric leverde wel gisteren in Kuurne na de tegenslag in de Omloop, dus op een 80-0 voorsprong in ronde 10 tegen @Fretwork. De tegenstand bestaat nog uit Morkov in Le Samyn en Rota in de Trofeo Laigueglia, maar in laatstgenoemde heb ik zelf nog Carapaz en Cosnefroy aan de start. Dus het ziet er goed uit. Met een beetje geluk kom ik dan op 4,5 uit 10, niet fantastisch natuurlijk alsnog...
Matig, slecht. Mijn team is het helemaal kwijt. Zelfs een koers in de zandbak kon me niet redden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk kunnen Asgreen, Groves en Hofstetter in Le Samyn en Ulissi en Consonni in Laigueglia me voor deze ronde nog redden.
ik voel me net Union Berlin op dit moment: De waanzin gaat verder. ik vrees het moment dat er een Bayern München langskomt om de zaak in gruzelementen te schieten
Oh, ik heb me verteld blijkbaar. Een luizige 37-36 omdat DLC precies genóeg moeite heeft gedaan. Ik zeg niets meer
Op dinsdag 28 februari 2023 11:16 schreef Sabata het volgende: ik voel me net Union Berlin op dit moment: De waanzin gaat verder. ik vrees het moment dat er een Bayern München langskomt om de zaak in gruzelementen te schieten
Faun Classic gewonnen, maar vervolgens overklast doordat Politt en Pidcock naar een 5e en 7e plek sprinten in de Omloop.
Welke klootzak zorgde dat G3 bij G2 kwam voor de finish? Want die krijgt dreigmail.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Erg jammer dat het onsympathieke peloton de sympathieke Stuyven bijhaalde
Zimmerman ook 10e in Laigueglia, ronde 10 is nu wel binnen.
@knijn1985, ik zat al met een schuin oog naar het programma van ronde 11 te kijken, daar staat in de kalender nog de Elfstedenrace Friesland staan, maar die is verhuist naar oktober.
Op woensdag 1 maart 2023 17:30 schreef Felagund het volgende: @:Knijn1985, ik zat al met een schuin oog naar het programma van ronde 11 te kijken, daar staat in de kalender nog de Elfstedenrace Friesland staan, maar die is verhuist naar oktober.
Weer geen Elfstedentocht deze winter. 😔😔
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Als de nieuwe Rode Lantaarn auto naar je renner genoemd wordt, zijn dat dan bonuspunten of punten aftrek?
Want in het laatste geval ga ik een campagne beginnen voor Erik Stekker
Strade: Vendrame, Van Gils, Barguil, Zingle vs Costa, Van Avermaet
Criquelion: Banaszek vs -
Wel meer man aan de start, maar Costa lijkt mij de favoriet voor een goede uitslag, dus ik reken me niet rijk. Maar als Costa geen geweldige dag heeft of een van mijn heren wel een goede dag, dan kan het zomaar wel mijn kant op vallen.
Wel meer man aan de start, maar Costa lijkt mij de favoriet voor een goede uitslag, dus ik reken me niet rijk. Maar als Costa geen geweldige dag heeft of een van mijn heren wel een goede dag, dan kan het zomaar wel mijn kant op vallen.
De vorm is wel goed, 5 van de laatste 6 gewonnen (al was de nederlaag wel écht een hele slechte ronde en 1 van de overwinningen ietwat fortuinlijk)
Ik heb alleen te veel renners die niet presteren, dat is wel vervelend. Mijn ronde 3 aankopen leken best leuke namen (Buiten Elissonde, die is vrij matig in dit spel maar vulde wel een rol die ik nodig kan hebben), maar ze hebben bij elkaar precies nul punten binnengehaald. En Banaszek kan er ook geen reet van op dit niveau, maar dat was ingecalculeerd.
Speelronde 11: 4-3-2023 4-3-2023 Grand Prix Criquielion 1.1 4-3-2023 4-3-2023 Strade Bianche 1.UWT 5-3-2023 5-3-2023 Grote prijs Jean - Pierre Monseré 1.1
Oh Govekar en Konrad rijden de Strade Bianche ook.
Zou het wat uitmaken?
4-3-2023 4-3-2023 Grand Prix Criquielion 1.1 4-3-2023 4-3-2023 Strade Bianche 1.UWT 5-3-2023 5-3-2023 Grote prijs Jean - Pierre Monseré 1.1
Ik Sylvain Moniquet – Strade Bianche Simone Velasco – Strade Bianche Jenthe Biermans – GP Criquielion en GP JP Monseré
Hij Andreas Kron – Strade Bianche Carlos Rodriguez – Strade Bianche Andrea Pasqualon – Strade Bianche Stanisław Aniołkowski – GP Criquielion Filippo Zana – Strade Bianche Sébastien Reichenbach – Strade Bianche Cedric Beullens – GP Criquielion Stian Fredheim – GP Criquielion en GP JP Monseré
Kan alle kanten op. Ik wil in de minderheid
4-3-2023 4-3-2023 Grand Prix Criquielion 1.1 4-3-2023 4-3-2023 Strade Bianche 1.UWT 5-3-2023 5-3-2023 Grote prijs Jean - Pierre Monseré 1.1
Ik Sylvain Moniquet – Strade Bianche Simone Velasco – Strade Bianche Jenthe Biermans – GP Criquielion en GP JP Monseré
Hij Andreas Kron – Strade Bianche Carlos Rodriguez – Strade Bianche Andrea Pasqualon – Strade Bianche Stanisław Aniołkowski – GP Criquielion Filippo Zana – Strade Bianche Sébastien Reichenbach – Strade Bianche Cedric Beullens – GP Criquielion Stian Fredheim – GP Criquielion en GP JP Monseré
Ik had Zana vorig jaar in mijn team en die reed top 20 in de Strade, was voor mij een indicatie dat het geen pannenkoek was maar een best aardige renner.
Ronde 12 wordt wel lastig, tegen Alaphilippe in de Tirreno + Cavendish. Als hij een klassement rijdt ben ik vrijwel kansloos. Ik heb wel Merlier, Zingle en Barguil, maar met een tijdrit lijkt Barguil me kansloos in de Tirreno en DLC zie ik ook niet kort eindigen in P-N. Misschien dat Konrad nog start in de Tirreno, maar kans is aanwezig dat die niet mag aanklampen voor P10.
Ofwel, daar verwacht ik niet veel van. Mijn kern voor dit soort rondjes is buiten Merlier gewoon te zwak.
Mani zal wel weer 10.000 Franse renners aan de start hebben staan.
Ruin kan dit niet, plus diens piek is wel een beetje voorbij. Timothy Dupont mag zondag de meubelen redden als de achterstand dan nog niet onoverbrugbaar is.
[..] Vino heeft blijkbaar een brief gestuurd naar Battistella, start niet meer in de Strade.
Je had gelijk, had niet bang hoeven zijn. Mohoric heeft hem keurig binnengehaald vandaag, dat maakt 5,5 uit 11. Aansluiting met de middenmoot weer gevonden dus.
[..] Ruin kan dit niet, plus diens piek is wel een beetje voorbij. Timothy Dupont mag zondag de meubelen redden als de achterstand dan nog niet onoverbrugbaar is.
Zin 1 klopt niet helemaal.
Gefeliciteerd met de driepunter!
Het is wachten op de punten van het waardeloze Lotto-duo Vocsnor en Vermeersch
Hier inmiddels 12, met de punten van Primoz in de tijdrit. Had daar wel iets meer van gehoopt. Alleen Tratnik en Baroncini nog niet in de punten, die laatste is geblesseerd dus dat duurt nog wel even.
Wel bij Retirement Home, dus half zo goed als vorig jaar.
ondanks de inzinking toch punten voor Wellerman Jonas. Powless, Jorgensen , Theuns en Rui Oliveira nemen genoegen met de kruimels. maar beter kruimels als helemaal geen punt
Gelukkig heeft mijn tegenstander geen klassementsrenners want Merlier leverde maar 1 keer
Heb niet het idee een slecht team te hebben, maar ik win toch vrij weinig rondes
Voor deze rondjes mis je denk ik een beetje een echte klassementsrenner (al heb je een beetje pech dat Higuita niet mee doet en Fuglsang ook in de lappenmand ligt).
[..] Voor deze rondjes mis je denk ik een beetje een echte klassementsrenner (al heb je een beetje pech dat Higuita niet mee doet en Fuglsang ook in de lappenmand ligt).
Daar heb je wel gelijk in ja. Higuita is vooral erg tegenvallend dit jaar, het is voor mijn team te hopen dat die dalijk in wat Spaanse koersjes en de klassiekers wel goed is, anders is dat de miskoop van het jaar
Fuglsang weet ik niet, dat was puur een gok waarvan ik hoopte dat hij in z'n laatste jaar nog wat leuke uitslagen ging rijden, maar die eerste aankomst bergop in UAE was vrij matig.
[..] Voor deze rondjes mis je denk ik een beetje een echte klassementsrenner (al heb je een beetje pech dat Higuita niet mee doet en Fuglsang ook in de lappenmand ligt).
Ik heb alles geprobeerd om toch nog wat B-klassementsrenners te harken naast Barkiel maar ik miste Izagirre, Yates en Mas, DLC levert nog minder dan verwacht, Elissonde kan ook dat die niets gaat laten zien buiten de GT's, Konrad heeft ook nog niet de vorm dat ie 12e kan worden in dit soort rondjes. Cattaneo mag ook weer niks rijden.
En Barguil is ook gewoon ruk dit jaar.
Dan wordt het gewoon heel lastig, ik moet het van Merlier hebben die sprints wint en dan heb ik de mazzel met de loting deze keer
Op vrijdag 10 maart 2023 10:47 schreef franklop het volgende: Gregaard is lekker bezig in Parijs Nice. Alleen levert een bergtrui natuurlijk geen punten op hier
Renners die voor de bergtrui gaan zijn heel frustrerend in dit spel inderdaad
Nu is deze ronde wel het ergst van allemaal aangezien je tegenstander maar 1 van de 30 klassementsrenners moet hebben om enigszins te scoren. Normaal zijn dat er maar 15.
Ik heb eigenlijk ook geen fatsoenlijke klassementsrenner zolang Carapaz nog niet uit zijn winterslaap is (Ecuadoriaans kampioenschap telt niet), maar zolang Kämna boven zichzelf uitsteekt hoor je me niet klagen.
Mijn team heeft al 12 overwinningen geboekt dit seizoen, lol.
het draait in dit spelletje wel om meer dingen dan alleen ritoverwinningen en zo. Het is nu ook allemaal wat veel in 1 ronde.
Op zaterdag 11 maart 2023 16:35 schreef Sabata het volgende: Het codewoord in de appgroep van mijn team: Hamsteren!! Tejo, Jonas, Neilson en Matteo allen in de punten vandaag
Mijn team deed het ook niet slecht maar het gaat niet genoeg zijn. Flinke doelsaldo's!
[..] Ik heb alles geprobeerd om toch nog wat B-klassementsrenners te harken naast Barkiel maar ik miste Izagirre, Yates en Mas, DLC levert nog minder dan verwacht, Elissonde kan ook dat die niets gaat laten zien buiten de GT's, Konrad heeft ook nog niet de vorm dat ie 12e kan worden in dit soort rondjes. Cattaneo mag ook weer niks rijden.
En Barguil is ook gewoon ruk dit jaar.
Dan wordt het gewoon heel lastig, ik moet het van Merlier hebben die sprints wint en dan heb ik de mazzel met de loting deze keer
Cattaneo reed vorig jaar ook als een drol in het ronde (Net als DLC), dan moet je het inderdaad vooral van Konrad hebben. Als je geluk hebt gaat het nog draaien bij Stuyven in het voorjaar.
[..] Cattaneo reed vorig jaar ook als een drol in het ronde (Net als DLC), dan moet je het inderdaad vooral van Konrad hebben. Als je geluk hebt gaat het nog draaien bij Stuyven in het voorjaar.
Het was niet dat ik opties te over had natuurlijk DLC in ronde 2 opgepikt voor een fooitje in de hoop dat ie net iets minder slecht zou zijn (en lijkt nu een alibiklassement te rijden dus vind ik allang prima) en in R3 had ik echt geen rooie rotcent meer en was echt enkel Ciccone nog over meen ik.
Merlier, Stuyven en Zingle moet ik het van hebben denk ik, de anderen zou ik bijna nu al bij het grofvuil willen zetten.
[..] Het was niet dat ik opties te over had natuurlijk DLC in ronde 2 opgepikt voor een fooitje in de hoop dat ie net iets minder slecht zou zijn (en lijkt nu een alibiklassement te rijden dus vind ik allang prima) en in R3 had ik echt geen rooie rotcent meer en was echt enkel Ciccone nog over meen ik.
Merlier, Stuyven en Zingle moet ik het van hebben denk ik, de anderen zou ik bijna nu al bij het grofvuil willen zetten.
Zo was mijn reactie ook niet echt bedoeld, ik bedoelde meer ook dat geluk ook een rol speelt, twee jaar geleden was Cattaneo dan weer erg sterk.
[..] Zo was mijn reactie ook niet echt bedoeld, ik bedoelde meer ook dat geluk ook een rol speelt, twee jaar geleden was Cattaneo dan weer erg sterk.
Eens, ik ben niet eens ontevreden met DLC hier die 12e in het klassement wordt, dat is beter dan Barguil laat zien
Kämna trekt ronde 12 normaliter wel over de streep vandaag . Dat is 6,5 uit 12. Linkerrijtje here I come!
Ronde 13 is inmiddels van start, ik heb daar in ieder geval Dyball en Sepulveda in Taiwan. Benieuwd wat die laten zien (nog niet in de punten in etappe 1, logisch want sprint). Nog niet gekeken tegen wie ik moet.
Speelronde 13: 12-3-2023 16-3-2023 Tour de Taiwan 2.1 15-3-2023 15-3-2023 Milano - Torino 1.Pro 15-3-2023 15-3-2023 Danilith Nokere Koerse 1.Pro 16-3-2023 16-3-2023 Grand Prix de Denain - Porte du Hainaut 1.Pro
Zo rond de middenmoot en dan winnen is altijd prettig, want dat kan ook precies omgekeerd uitpakken.
Het is te hopen dat Merlier er zin in heeft in Nokere, want in Turijn zie ik Girmay staan en die lijkt mij toch beter dan Vendrame in de sprint. Maar je weet het nooit!
Op maandag 13 maart 2023 15:17 schreef Pistolero het volgende: 812 doelpunten tegen in één ronde. Bedankt heh @:Felagund met je Sloveense vrienden. Is dit een alltime record in het spel?
Ook verreweg het meeste aantal doelpunten tegen in totaal. Altijd tegen mij.
In grote rondes zie je soms wel scores boven de 1000, maar buiten grote rondes heb ik het volgens mij nog niet gezien.
Bedankt Knijn! Mooie score weer van mij team. Niet heel belangrijk voor mij (maar het kan zijn dat anderen hierdoor ook geen punten hebben gekregen), maar ik kom zelf op 865 punten uit: Pogacar: 400 Roglic: 405 Groenewegen: 53 Molard: 3 Benoot: 4
Misschien zijn de punten van Molard niet geteld (etappe 8 Parijs-Nice)?
Op maandag 13 maart 2023 15:17 schreef Pistolero het volgende: 812 doelpunten tegen in één ronde. Bedankt heh @:Felagund met je Sloveense vrienden. Is dit een alltime record in het spel?
Ook verreweg het meeste aantal doelpunten tegen in totaal. Altijd tegen mij.
50/53 puntjes meer zelfs. Dit was een beetje overdreven van mijn team, ze kunnen beter hun krachten sparen en inspanningen verdelen over meerdere rondes.
Na een enorm slecht begin nu volgens mij 5 van de laatste 6 matches gewonnen. Op basis van punten zelfs linker rijtje gestaan had ik totaal niet met mijn team verwacht
Ik sta ook een beetje verbaasd van mijn doelsaldo. Oke dat Jonas zijn momenten pakt daar hoopte ik op, maar dat Powless en Jorgensen zo goed gaan is me een meevaller
[..] Bedankt Knijn! Mooie score weer van mij team. Niet heel belangrijk voor mij (maar het kan zijn dat anderen hierdoor ook geen punten hebben gekregen), maar ik kom zelf op 865 punten uit: Pogacar: 400 Roglic: 405 Groenewegen: 53 Molard: 3 Benoot: 4
Misschien zijn de punten van Molard niet geteld (etappe 8 Parijs-Nice)?
so gaat lekker hier ik heb etappe 7 en 8 zelfde uitslag gepakt, ze leken nogal op elkaar.
Overigens doet Walscheid Nokere niet volgens mij, maar alsnog ben je duidelijk favoriet deze ronde.
Ah, klopt, dan is hij van de startlijst gehaald, hij stond er eerst wel op.
Bah, Dyball heeft het helemaal niet in Taiwan. Sepulveda sprokkelt wel een paar puntjes, maar niet genoeg om een comfortabele voorsprong te hebben. Het parcours is ook eigenlijk onvoldoende selectief voor hem.
Moschetti 4, Vendrame 8. Dat is een achterstand die Merlier moet kunnen overbruggen, maar ik had Girmay in Milaan - Turijn ook verwacht, dus wie weet is Merlier ook afwezig in Nokere.
EDIT: Nee, hij levert keurig zoals verwacht.
[ Bericht 13% gewijzigd door Mexicanobakker op 15-03-2023 17:14:30 ]
Op woensdag 15 maart 2023 09:27 schreef DecoAoreste het volgende: Bah, Dyball heeft het helemaal niet in Taiwan. Sepulveda sprokkelt wel een paar puntjes, maar niet genoeg om een comfortabele voorsprong te hebben. Het parcours is ook eigenlijk onvoldoende selectief voor hem.
Geen nood, Malucelli werd van zijn sokken gereden in Italië.
oef, ik kreeg het even warm hier in Italië, en niet vanwege het goede weer. Einhorn vierde in Milano Torino, maar ein Horn maakt nog geen zomer blijft een juistheid. Theuns namelijk 2e in nokere. heb ik dit keer per öngeluk de goede Belg van Trek.