abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 februari 2023 @ 23:49:05 #76
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208055036
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:46 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Och vast op de korte termijn. Uiteindelijk zal Europa gas gaan vervangen, in mijn ogen is dat winst op de lange termijn.
Dat is afhankelijk van welke energie-afhankelijke energie je daardoor kwijtraakt. Ik heb er wat over gelezen maar heb daar niet genoeg verstand van om er over te oordelen. Bij Boekestein en de Wijk heeft men er een uur over gepraat een paar maanden terug en daar kwam naar voren dat er wel degelijk grote risico's aan vast zitten.
Op de lange termijn is het voorname probleem: grondstoffen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208055037
quote:
85s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:46 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Nou ja als je 1 partij hebt om te kiezen en die ene partij heeft 1 leider om uit te kiezen dan...Ja je hebt een keuze, maar de keuze is 1 of 1, dus een beetje matige keuze.....Ietsje minder dan niet eens de optie om te kunnen kiezen, dat wel....
Hoe ik het begrijp gaan de beslissingen binnen de partij er redelijk democratisch aan toe. Niet zoals een Rusland waarin een Putin alle zeggenschap heeft.
pi_208055042
china heeft recent nog NK verboden om verder nog wapens te leveren aan rusland. maar nee china komt de boel redden voor Rusland, hoelang horen we dit gerucht nu al, meestal popt dit weer op als China rusland weer een tik over de vingers geeft. China is geen fan van de VS, maar al helemaal niet van poetin en ze hebben meer belang en vertrouwen in de VS dan in Rusland.. Het is echt een langspeel plaat.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 23:51:25 #79
56749 BlaZ
pi_208055073
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Die overname van Taiwan gaat Amerika wel voorliggen. Wat dat betreft is deze oorlog hooguit een klein obstakeltje maar ik acht Rusland niet in staat het westen nog dusdanig te verzwakken dat Amerika in het China-Taiwan conflict geen rol van betekenis kan spelen.
Voorlopig zal er nog weinig gebeuren denk ik, de Chinese hebben nog altijd ~3000 miljard dollar reserves in handen en zullen als men dergelijke acties plant daarmee eerst de VS verzwakken.
pi_208055076
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:49 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is afhankelijk van welke energie-afhankelijke energie je daardoor kwijtraakt. Ik heb er wat over gelezen maar heb daar niet genoeg verstand van om er over te oordelen. Bij Boekestein en de Wijk heeft men er een uur over gepraat een paar maanden terug en daar kwam naar voren dat er wel degelijk grote risico's aan vast zitten.
Op de lange termijn is het voorname probleem: grondstoffen.
Hehe dat is het tegenwoordig altijd.
Ik weet het ook niet. De wereld zal veranderen, maar hoe, dat is gewoon lastig te voorspellen.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 23:53:38 #81
56749 BlaZ
pi_208055104
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:49 schreef Korenfok het volgende:
china heeft recent nog NK verboden om verder nog wapens te leveren aan rusland. maar nee china komt de boel redden voor Rusland, hoelang horen we dit gerucht nu al, meestal popt dit weer op als China rusland weer een tik over de vingers geeft. China is geen fan van de VS, maar al helemaal niet van poetin en ze hebben meer belang en vertrouwen in de VS dan in Rusland.. Het is echt een langspeel plaat.
Leest u in.
https://carnegieendowment(...)raine-war-event-8029

De VS-China relaties zijn echt wel bekoeld na de recente sancties vanuit de VS aangaande de Chipindustrie.
  VIVA zaterdag 18 februari 2023 @ 23:54:47 #82
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_208055116
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoe ik het begrijp gaan de beslissingen binnen de partij er redelijk democratisch aan toe. Niet zoals een Rusland waarin een Putin alle zeggenschap heeft.
Sja misschien gaat het er echt democratisch aan toe binnen zn partij, niemand zal het weten, maar deze wetswijzigingen hebben toch niets met een democratie te maken.

quote:
De Chinese president Xi Jinping met dank aan een grondwetswijziging president voor het leven worden, indien hij dat wenst. Bijna alle 3000 afgevaardigden in het Chinese Nationale Volkscongres stemde zondag in met de mogelijkheid om meer dan twee termijnen van vijf jaar aan te blijven, die twee weken geleden werd aangekondigd. Slechts twee leden stemden tegen en drie anderen onthielden zich van stemming. Het gebrek aan oppositie tegen het voorstel is niet verrassend, aangezien een stem tegen het leiderschap gelijkstaat aan politieke zelfmoord.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_208055153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Leest u in.

De VS-China relaties zijn echt wel bekoeld na de recente sancties vanuit de VS aangaande de Chipindustrie.
wat is je punt, een speculatief document wat een panel discussie organiseert?

china verbied nk om wapens te leveren, hebben nog geen enkel wapen geleverd.
pi_208055169
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Leest u in.

Maar gaan die daarom echt vanalles in Rusland steken? En hoeveel moeten ze wel niet investeren wil dat wezenlijk wat uitmaken?
  zaterdag 18 februari 2023 @ 23:59:51 #85
56749 BlaZ
pi_208055181
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Het lijkt me wat betrouwbaarder dan de mening van iemand die op een forum post.
  zondag 19 februari 2023 @ 00:00:53 #86
56749 BlaZ
pi_208055196
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Maar gaan die daarom echt vanalles in Rusland steken? En hoeveel moeten ze wel niet investeren wil dat wezenlijk wat uitmaken?
Nee, ze blijven simpelweg neutraal. Twee vechten om een been en de derde....
pi_208055206
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het lijkt me wat betrouwbaarder dan de mening van iemand die op een forum post en al moeite heeft fatsoenlijk Nederlands te schrijven.
Een discussie panel is betrouwbaarder?

Want china heeft wapens geleverd aan rusland, heeft china wel of niet NK verboden om nog wapens te leveren?

https://www.seattletimes.(...)apons-related-goods/

Maar he, blijf het gewoon proberen.
pi_208055213
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voorlopig zal er nog weinig gebeuren denk ik, de Chinese hebben nog altijd ~3000 miljard dollar reserves in handen en zullen als men dergelijke acties plant daarmee eerst de VS verzwakken.
De reserves worden voor een flink deel onbruikbaar als het euro en dollarbonds betreft want die worden net zoals in het geval van Rusland onverhandelbaar en oninbaar. Oftewel het is juist in het nadeel van het chinese regime en niet van de VS. De russische reserves die nog beschikbaar zijn raken dit jaar al snel uitgeput als het huidige tempo de rest van het jaar blijft aanhouden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_208055218
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:54 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Sja misschien gaat het er echt democratisch aan toe binnen zn partij, niemand zal het weten, maar deze wetswijzigingen hebben toch niets met een democratie te maken.
[..]

Nee, heeft het ook niet.
  zondag 19 februari 2023 @ 00:04:57 #90
56749 BlaZ
pi_208055240
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Een discussie panel is betrouwbaarder?

Want china heeft wapens geleverd aan rusland, heeft china wel of niet NK verboden om nog wapens te leveren?

https://www.seattletimes.(...)apons-related-goods/

Maar he, blijf het gewoon proberen.
Betrouwbaarder, ja. China heeft geen wapens geleverd aan Rusland. China heeft publiekelijk iets gedaan, maar het is niet duidelijk of dat voor de bühne is of niet. De neutrale partij roept immers maar wat om bij iedereen in de smaak te vallen.
  zondag 19 februari 2023 @ 00:05:42 #91
56749 BlaZ
pi_208055251
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De reserves worden voor een flink deel onbruikbaar als het euro en dollarbonds betreft want die worden net zoals in het geval van Rusland onverhandelbaar en oninbaar. Oftewel het is juist in het nadeel van het chinese regime en niet van de VS.
Precies, een afname in die reservevoorraad zou een voorteken zijn.
  VIVA zondag 19 februari 2023 @ 00:08:30 #92
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_208055289
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Betrouwbaarder, ja. China heeft geen wapens geleverd aan Rusland. China heeft publiekelijk iets gedaan, maar het is niet duidelijk of dat voor de bühne is of niet. De neutrale partij roept immers maar wat om bij iedereen in de smaak te vallen.
Het is eens termeer duidelijk geworden dat China in deze wereld de economische keuze boven de militaire kiest (wat ook de enige slimme optie is) Daardoor zullen ze nooit publiekelijk Rusland steunen...ze proberen van alle walletjes tegelijk te eten zonder sancties opgelegd te krijgen.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_208055372

[ Bericht 59% gewijzigd door Korenfok op 19-02-2023 00:17:17 ]
pi_208055407
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
waarom zou china rusland betrekken in het ontwikkelen van hightech chips en machines om chips te maken. Welk voordeel heeft china hierbij?

en ga aub geen grondstoffen zeggen, want die zijn overal te koop, dus waarom zou china zulk essentiele dingen delen met een Rusland?

ps waarom export naar nk verbieden van materieel waar ze wapens van kunnen maken?
waarom russische banken weigeren nog leningen te openen?
waarom russische bedrijven boycotten en weigeren.
waarom weigeren de roebel te handelen etc.
  zondag 19 februari 2023 @ 00:25:28 #95
56749 BlaZ
pi_208055512
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waarom zou china rusland betrekken in het ontwikkelen van hightech chips en machines om chips te maken. Welk voordeel heeft china hierbij?

en ga aub geen grondstoffen zeggen, want die zijn overal te koop, dus waarom zou china zulk essentiele dingen delen met een Rusland?

ps waarom export naar nk verbieden van materieel waar ze wapens van kunnen maken?
waarom russische banken weigeren nog leningen te openen?
waarom russische bedrijven boycotten en weigeren.
waarom weigeren de roebel te handelen etc.
Geen idee, ik beweer dat niet.

Wat wel duidelijk is, is dat de handel tussen Rusland en China toenemende is.
https://thediplomat.com/2(...)-support-for-russia/

Het is net Turkije wat dat betreft, die proberen ook simpelweg economisch te profiteren van dit conflict.
pi_208055569
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:33 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Waarom? China heeft nog nooit ballen getoond om daadwerkelijk iets aan te durven..
Het is bijna een noodzakelijkheid. Thucydius trap.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208055576
https://twitter.com/noelr(...)kpCvKHRk6pyYN1aYtjuA

Ik open trouwens Twitter.. men is nog niet klaar met Iran?
pi_208055625
quote:

[..]

Goedgelovig wel jij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 19 februari 2023 @ 00:33:43 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 19 februari 2023 @ 00:37:04 #100
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208055671
quote:
Hoax ! Die kerstversiering is natuurlijk al lang weg !
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 00:40:04 #101
236264 crew  capricia
pi_208055698
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://twitter.com/noelr(...)kpCvKHRk6pyYN1aYtjuA

Ik open trouwens Twitter.. men is nog niet klaar met Iran?
Bye bye Iraanse drones en productielijn in Syrië.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 19 februari 2023 @ 00:50:04 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208055868
quote:
Damascus is Syrië toch :?

Of is dat de logistieke hub tussen Iran en Rusland?
pi_208056305
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
China mengt zich hooguit indirect in dit conflict en ik denk niet dat het wapens zal leveren. Wel heeft het belang erbij dat deze oorlog niet in het voordeel van het westen eindigt om zo de westerse landen te verzwakken op termijn en zo alsnog Taiwan te kunnen overnemen.
Het enige waar het misgaat met je redenering is dat het het westen niet verzwakt maar juist versterkt.

De VS was al 15 jaar in Europa aan het leuren met zijn anti China verhaal maar dat kreeg pas echt tractie na deze invasie.

Het westen is wakker en de wapenproductie wordt verveelvoudigd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208056328
twitter
pi_208056333
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
China mengt zich hooguit indirect in dit conflict en ik denk niet dat het wapens zal leveren. Wel heeft het belang erbij dat deze oorlog niet in het voordeel van het westen eindigt om zo de westerse landen te verzwakken op termijn en zo alsnog Taiwan te kunnen overnemen.
Het enige waar het misgaat met je redenering is dat het het westen niet verzwakt maar juist versterkt.

De VS was al 15 jaar in Europa aan het leuren met zijn anti China verhaal maar dat kreeg pas echt tractie na deze invasie.

Het westen is wakker en de wapenproductie wordt verveelvoudigd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hoe dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208056411
Volgens mij maken sommige de rol van China veel te groot in deze oorlog. De Chinese economie is behoorlijk afhankelijk van het westen. Een paar maanden terug hadden ze nog steeds het ZeroCovid beleid. Toen bekent werd dat de buitenlandse investeringen in China heel hard terug liepen en zelfs bedrijven van plan waren om te vertrekken is letterlijk van de ene op de andere het beleid om gegooid. Aangezien veel ouderen in China niet gevaccineerd waren/geboosterd en het Chinese vaccin ook niet echt dendert was is nog steeds de vraag hoeveel levens dat bijvoorbeeld gekost heeft. De officiële cijfers van China neemt sowieso niemand serieus. Dus het laat zien dat China helemaal niet zo stabiele economie hebben als sommige doen geloven anders verander je niet van beleid in 1 dag. Daarnaast heb ik begrepen dat China ook nog een flinke vastgoedbubbel heeft die op knappen staat.

Dus het lijkt me stug dat China ineens Rusland gaat steunen in deze oorlog, is hun economie nog te kwetsbaar voor. Die blijven lekker in de leunstoel zitten en hopen dat Rusland verliest zodat als het over is en hun als 1 van de weinige nog een redelijk contact hebben met Rusland dat land totaal opkopen voor een appel en een ei (en Rusland zal geen andere kans hebben). In China is men ook helemaal niet zo pro-Russisch als sommige doen geloven er zijn in het verleden met de Sovjet-Unie behoorlijk wat conflicten geweest.
pi_208056436
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 02:14 schreef ipa84 het volgende:
Volgens mij maken sommige de rol van China veel te groot in deze oorlog. De Chinese economie is behoorlijk afhankelijk van het westen. Een paar maanden terug hadden ze nog steeds het ZeroCovid beleid. Toen bekent werd dat de buitenlandse investeringen in China heel hard terug liepen en zelfs bedrijven van plan waren om te vertrekken is letterlijk van de ene op de andere het beleid om gegooid. Aangezien veel ouderen in China niet gevaccineerd waren/geboosterd en het Chinese vaccin ook niet echt dendert was is nog steeds de vraag hoeveel levens dat bijvoorbeeld gekost heeft. De officiële cijfers van China neemt sowieso niemand serieus. Dus het laat zien dat China helemaal niet zo stabiele economie hebben als sommige doen geloven anders verander je niet van beleid in 1 dag. Daarnaast heb ik begrepen dat China ook nog een flinke vastgoedbubbel heeft die op knappen staat.

Dus het lijkt me stug dat China ineens Rusland gaat steunen in deze oorlog, is hun economie nog te kwetsbaar voor. Die blijven lekker in de leunstoel zitten en hopen dat Rusland verliest zodat als het over is en hun als 1 van de weinige nog een redelijk contact hebben met Rusland dat land totaal opkopen voor een appel en een ei (en Rusland zal geen andere kans hebben). In China is men ook helemaal niet zo pro-Russisch als sommige doen geloven er zijn in het verleden met de Sovjet-Unie behoorlijk wat conflicten geweest.
Maar als ze het westen kunnen naaien zullen ze dat niet laten.
pi_208056504
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 02:20 schreef quirina het volgende:

[..]
Maar als ze het westen kunnen naaien zullen ze dat niet laten.
Domme oneliner die nergens op gebaseerd is. In het verleden is het eerder andersom geweest en als China persé iemand wil naaien zal het toch echt Rusland worden.
  zondag 19 februari 2023 @ 08:01:29 #111
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_208056865
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 02:14 schreef ipa84 het volgende:

Het is absoluut niet in China economisch voordeel om een volslagen idioot als Putin te steunen, ik denk dat XI en gevolg zich grote zorgen maakt over die Kim il Un imitatie

quote:

[..]

china verbied NK om wapens te leveren, hebben nog geen enkel wapen geleverd.
China kondigt vredesinitiatief voor Oekraïne aan

Dat zou maar goed kunnen
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_208056985
VS hitst de boel ook wel wat op richting Wereldoorlog als je het nuchter bekijkt.
Zou me niet verbazen dat ze China gaan prikken, irriteren, en het conflict intrekken. 2 vliegen in één klap.
Vakman pur sang
  zondag 19 februari 2023 @ 08:57:28 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208057084
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 08:37 schreef Lospedrosa het volgende:
VS hitst de boel ook wel wat op richting Wereldoorlog als je het nuchter bekijkt.
Zou me niet verbazen dat ze China gaan prikken, irriteren, en het conflict intrekken. 2 vliegen in één klap.
echt wwat een gelul, hoezo hits vs op?
pi_208057102
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan natuurlijk de vraag stellen waarom we überhaupt nog diplomatieke banden met Rusland zouden moeten onderhouden. We winnen er in dit stadium ook niks mee ofzo.
Die Russische "diplomaten" zijn, net als tijdens de koude oorlog, niets anders dan spionnen. Gewoon uitzetten dus.
  zondag 19 februari 2023 @ 09:06:52 #118
323876 michaelmoore
pi_208057118
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:04 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die Russische "diplomaten" zijn, net als tijdens de koude oorlog, niets anders dan spionnen. Gewoon uitzetten dus.
ambassadeur er ook uit keilen
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_208057190
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ambassadeur er ook uit keilen
De 'kanalen' iets openhouden voor dialoog lijkt me niet gek. Spionnen zijn een ander verhaal.
pi_208057365
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 08:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
echt wwat een gelul, hoezo hits vs op?
Door het een Wereldoorlog te noemen bijvoorbeeld
Vakman pur sang
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 09:47:04 #121
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208057460
Dat gebruik van de woordjes "ophitsen" en "oorlogshitsers" is ook maar wappiepraat die de "onafhankelijke" denkers van elkaar en hebben overgenomen. Zou er ook niet versteld van staan als deze woordjes door Russische propagandisten zijn afgestoft met precies dit als doel. Het is ook gewoon het bekende Russische gebruik om de ander te beschuldigen van hetgeen je zelf schuldig aan bent. En onze kritische, onafhankelijke denkers nemen het, met hun zelfhaat richting het Westen, uiteraard klakkeloos over. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 19 februari 2023 @ 09:47:08 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208057462
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bron?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 19 februari 2023 @ 09:47:57 #123
38496 Perrin
pi_208057468
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
Dat gebruik van de woordjes "ophitsen" en "oorlogshitsers" is ook maar wappiepraat die de "onafhankelijke" denkers van elkaar en hebben overgenomen. Zou er ook niet versteld van staan als deze woordjes door Russische propagandisten zijn afgestoft met precies dit als doel. Het is ook gewoon het bekende Russische gebruik om de ander te beschuldigen van hetgeen je zelf schuldig aan bent. En onze kritische, onafhankelijke denkers nemen het, met hun zelfhaat richting het Westen, uiteraard klakkeloos over. :')
Ook al vallen wij daadwerkelijk een land binnen met honderdduizenden doden, die andere lui zijn ophitsers!1!!
En sommige mensen vinden dat dan een goed argument.
  zondag 19 februari 2023 @ 09:51:45 #124
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_208057500
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bron?
https://www.reuters.com/w(...)obal-war-2023-02-18/

Maar dat is vanwege de impact die het heeft op bijv de voedselprijzen en gas/olie, veel landen worden erdoor geraakt, niet zo'n rare uitspraak dus.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 19 februari 2023 @ 09:56:44 #125
38496 Perrin
pi_208057549
quote:
"They agreed that Putin’s war in Ukraine is a global war, both in terms of its impact on food and energy security and in terms of its implications for internationally accepted norms like sovereignty," the statement added.
Lijkt me geen speld tussen te krijgen idd.
pi_208057573
Vakman pur sang
  zondag 19 februari 2023 @ 10:03:39 #127
323876 michaelmoore
pi_208057616
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
als er iets is waar poetin bang voor is dan is het zijn eigen hachje, dus noem het maar gerust een wereldoorlog

China is daar nu ook bang voor
goede zaak dus

Beter nu een schaap een schaap noemen dan als ie geschoren is

quote:
Sunak, Harris Discuss Ukraine, Call the Conflict 'A Global War'
pi_208057673
quote:
Iets een 'oorlog met globale impact' noemen, is iets anders dan het een 'wereldoorlog' noemen.

Tenzij je hoort wat je wil horen, natuurlijk.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 19 februari 2023 @ 10:13:06 #129
38496 Perrin
pi_208057700
Russische poppetjes rennen hun zinloze dood tegemoet:
twitter
  zondag 19 februari 2023 @ 10:19:35 #130
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208057754
quote:
"They agreed that Putin’s war in Ukraine is a global war, both in terms of its impact on food and energy security and in terms of its implications for internationally accepted norms like sovereignty"

Daar staat nergens dat ze het een wereldoorlog noemen, ze zeggen dat het een oorlog is met mondiale gevolgen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_208057809
quote:
15s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:13 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
De buurt ziet er erg bevrijd uit. Wel weinig juichende mensen de de Russen als bevrijders verwelkomen.
pi_208057844
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 08:37 schreef Lospedrosa het volgende:
VS hitst de boel ook wel wat o
We moeten inderdaad oppassen dat Rusland geen geweld gaat gebruiken, en dat China geen plannen maakt Taiwan aan te vallen als gevolg, want alles ligt tenslotte aan de VS.
  zondag 19 februari 2023 @ 10:30:46 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208057884
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Iets een 'oorlog met globale impact' noemen, is iets anders dan het een 'wereldoorlog' noemen.

Tenzij je hoort wat je wil horen, natuurlijk.
Eerst moet het Engels omgezet worden in het Russisch en dan weer in Talking Points. Dan gaat er wel eens iets fout. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208057928
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
De buurt ziet er erg bevrijd uit. Wel weinig juichende mensen de de Russen als bevrijders verwelkomen.
Het juicht wat lastig als je met je handen op de rug doodgemarteld in een kuil ligt.
Maar ze zijn idd reuze dankbaar *O*
pi_208058101
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 22:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Me dunkt dat die enorme berg bullshit al lang en breed gedebunked was toch?

Die hele reeks is zelfs op slot gegaan vanwege het enorm hoge Fabeltjeskrant gehalte... Topicreeks: Nord Stream 1 en 2 vernietigd.
Nee, die reeks is op slot gegaan omdat er vanuit een bepaalde hoek continu op de man gespeeld werd wanneer men hun mening uitte over de mogelijke
Betrokkenheid van de VS.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dusthor92 op 19-02-2023 10:53:55 ]
  zondag 19 februari 2023 @ 10:53:03 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_208058157
quote:
[ twitter ]
We are the dead. Short days ago
We lived, felt dawn, saw sunset glow,
Loved and were loved, and now we lie,
In Vuhledar's fields
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 februari 2023 @ 10:58:46 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208058206
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
We moeten inderdaad oppassen dat Rusland geen geweld gaat gebruiken, en dat China geen plannen maakt Taiwan aan te vallen als gevolg, want alles ligt tenslotte aan de VS.
Niet alleen aan de VS, ook aan het homoisme.

Rusland was zijn voortbestaan niet zeker!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208058256
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Woke is wel echt het probleem wat Rusland triggerde, liever een verschroeide aarde dan transgenders in de Duma.
Vakman pur sang
  zondag 19 februari 2023 @ 11:12:54 #139
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208058351
quote:
[ twitter ]
Leuk dat ze ook voor authentieke oor-bloed muziek gaan, ipv muziek die normaal is, maar zo slecht dat je oren ook gaan bloeden.
Scorched earth
  zondag 19 februari 2023 @ 11:15:31 #140
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208058376
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Woke is wel echt het probleem wat Rusland triggerde, liever een verschroeide aarde dan transgenders in de Duma.
Eh, ok thierry.
Scorched earth
  zondag 19 februari 2023 @ 11:18:15 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_208058399
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je zou inderdaad bijna vergeten dat dit letterlijk is wat Putin zei om zijn koloniale oorlog te rechtvaardigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208058408
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, ok thierry.
Ho niet mijn mening, probeer te ontcijferen hoe de Russen denken.
Denk ook dat Timmerfrans een bepaalde ophitsende rol had, hoe Rusland maar ook andere grootmachten, naar de EU kijken.
Vakman pur sang
  zondag 19 februari 2023 @ 11:23:01 #143
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208058469
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Denk ook dat Timmerfrans een bepaalde ophitsende rol had, hoe Rusland maar ook andere grootmachten, naar de EU kijken.
Dat gaat je nooit lukken. Want als putin het morgen zinvol vind om de martians de schuld te geven, schreeuwen ze s' avonds op de buis dat het allemaal aan de martians ligt.

Dus er is een niet aflatende stroom stront, en jij denkt dat daar een lijn in zit die je echt duidelijk gaan maken wat de haatdwerg in het kremlin echt wil of denkt?

Is er geen grasveld in de buurt bij je waar je grassprietjes kan gaan tellen ofzo? Net zo zinnig.
Scorched earth
pi_208058505
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat gaat je nooit lukken. Want als putin het morgen zinvol vind om de martians de schuld te geven, schreeuwen ze s' avonds op de buis dat het allemaal aan de martians ligt.

Dus er is een niet aflatende stroom stront, en jij denkt dat daar een lijn in zit die je echt duidelijk gaan maken wat de haatdwerg in het kremlin echt wil of denkt?

Is er geen grasveld in de buurt bij je waar je grassprietjes kan gaan tellen ofzo? Net zo zinnig.
Zou weleens een jaar in Rusland willen wonen om dat te ontdekken.
Ben ooit naar de noordkaap gereden met een motor en heb in Oekraïne en Rusland veel lol gehad en aardige lui gesproken.
Vakman pur sang
  zondag 19 februari 2023 @ 11:28:52 #145
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208058544
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is wel weer eens heel wat anders dan Australië, daar heb je gelijk in.
Scorched earth
pi_208058657
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ben ooit naar de noordkaap gereden met een motor en heb in Oekraïne en Rusland veel lol gehad en aardige lui gesproken.
Rusland, misschien als je te laat remt. Maar hoe in de vrede kom je in Oekraïne uit als je vanuit Nederland naar de Noordkaap rijdt?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 11:38:01 #147
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208058662
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weet je het zeker Vlad?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208058707
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Weet je het zeker Vlad?
Je kunt de opmerkingen van Timmermans vergelijken met teksten van Roald Dahl.
pi_208058742
quote:
[ twitter ]
Hmmm vreemd... Dit klopt niet met wat de russen zeggen.
pi_208058800
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:37 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Rusland, misschien als je te laat remt. Maar hoe in de vrede kom je in Oekraïne uit als je vanuit Nederland naar de Noordkaap rijdt?
Terugweg richting zuidkaap
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')