abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2023 @ 00:05:42 #91
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208055251
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De reserves worden voor een flink deel onbruikbaar als het euro en dollarbonds betreft want die worden net zoals in het geval van Rusland onverhandelbaar en oninbaar. Oftewel het is juist in het nadeel van het chinese regime en niet van de VS.
Precies, een afname in die reservevoorraad zou een voorteken zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  VIVA zondag 19 februari 2023 @ 00:08:30 #92
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_208055289
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Betrouwbaarder, ja. China heeft geen wapens geleverd aan Rusland. China heeft publiekelijk iets gedaan, maar het is niet duidelijk of dat voor de bühne is of niet. De neutrale partij roept immers maar wat om bij iedereen in de smaak te vallen.
Het is eens termeer duidelijk geworden dat China in deze wereld de economische keuze boven de militaire kiest (wat ook de enige slimme optie is) Daardoor zullen ze nooit publiekelijk Rusland steunen...ze proberen van alle walletjes tegelijk te eten zonder sancties opgelegd te krijgen.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_208055372

[ Bericht 59% gewijzigd door Korenfok op 19-02-2023 00:17:17 ]
pi_208055407
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Betrouwbaarder, ja. China heeft geen wapens geleverd aan Rusland. China heeft publiekelijk iets gedaan, maar het is niet duidelijk of dat voor de bühne is of niet. De neutrale partij roept immers maar wat om bij iedereen in de smaak te vallen.
waarom zou china rusland betrekken in het ontwikkelen van hightech chips en machines om chips te maken. Welk voordeel heeft china hierbij?

en ga aub geen grondstoffen zeggen, want die zijn overal te koop, dus waarom zou china zulk essentiele dingen delen met een Rusland?

ps waarom export naar nk verbieden van materieel waar ze wapens van kunnen maken?
waarom russische banken weigeren nog leningen te openen?
waarom russische bedrijven boycotten en weigeren.
waarom weigeren de roebel te handelen etc.
  zondag 19 februari 2023 @ 00:25:28 #95
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208055512
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waarom zou china rusland betrekken in het ontwikkelen van hightech chips en machines om chips te maken. Welk voordeel heeft china hierbij?

en ga aub geen grondstoffen zeggen, want die zijn overal te koop, dus waarom zou china zulk essentiele dingen delen met een Rusland?

ps waarom export naar nk verbieden van materieel waar ze wapens van kunnen maken?
waarom russische banken weigeren nog leningen te openen?
waarom russische bedrijven boycotten en weigeren.
waarom weigeren de roebel te handelen etc.
Geen idee, ik beweer dat niet.

Wat wel duidelijk is, is dat de handel tussen Rusland en China toenemende is.
https://thediplomat.com/2(...)-support-for-russia/

Het is net Turkije wat dat betreft, die proberen ook simpelweg economisch te profiteren van dit conflict.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208055569
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:33 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Waarom? China heeft nog nooit ballen getoond om daadwerkelijk iets aan te durven..
Het is bijna een noodzakelijkheid. Thucydius trap.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208055576
https://twitter.com/noelr(...)kpCvKHRk6pyYN1aYtjuA

Ik open trouwens Twitter.. men is nog niet klaar met Iran?
pi_208055625
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wat is je punt, een speculatief document wat een panel discussie organiseert?

china verbied nk om wapens te leveren, hebben nog geen enkel wapen geleverd.
Goedgelovig wel jij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 19 februari 2023 @ 00:33:43 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 19 februari 2023 @ 00:37:04 #100
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208055671
quote:
Hoax ! Die kerstversiering is natuurlijk al lang weg !
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 00:40:04 #101
236264 crew  capricia
pi_208055698
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 00:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://twitter.com/noelr(...)kpCvKHRk6pyYN1aYtjuA

Ik open trouwens Twitter.. men is nog niet klaar met Iran?
Bye bye Iraanse drones en productielijn in Syrië.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 19 februari 2023 @ 00:50:04 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208055868
quote:
Damascus is Syrië toch :?

Of is dat de logistieke hub tussen Iran en Rusland?
pi_208056305
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
China mengt zich hooguit indirect in dit conflict en ik denk niet dat het wapens zal leveren. Wel heeft het belang erbij dat deze oorlog niet in het voordeel van het westen eindigt om zo de westerse landen te verzwakken op termijn en zo alsnog Taiwan te kunnen overnemen.
Het enige waar het misgaat met je redenering is dat het het westen niet verzwakt maar juist versterkt.

De VS was al 15 jaar in Europa aan het leuren met zijn anti China verhaal maar dat kreeg pas echt tractie na deze invasie.

Het westen is wakker en de wapenproductie wordt verveelvoudigd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208056328
twitter
pi_208056333
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
China mengt zich hooguit indirect in dit conflict en ik denk niet dat het wapens zal leveren. Wel heeft het belang erbij dat deze oorlog niet in het voordeel van het westen eindigt om zo de westerse landen te verzwakken op termijn en zo alsnog Taiwan te kunnen overnemen.
Het enige waar het misgaat met je redenering is dat het het westen niet verzwakt maar juist versterkt.

De VS was al 15 jaar in Europa aan het leuren met zijn anti China verhaal maar dat kreeg pas echt tractie na deze invasie.

Het westen is wakker en de wapenproductie wordt verveelvoudigd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voorlopig zal er nog weinig gebeuren denk ik, de Chinese hebben nog altijd ~3000 miljard dollar reserves in handen en zullen als men dergelijke acties plant daarmee eerst de VS verzwakken.
Hoe dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208056411
Volgens mij maken sommige de rol van China veel te groot in deze oorlog. De Chinese economie is behoorlijk afhankelijk van het westen. Een paar maanden terug hadden ze nog steeds het ZeroCovid beleid. Toen bekent werd dat de buitenlandse investeringen in China heel hard terug liepen en zelfs bedrijven van plan waren om te vertrekken is letterlijk van de ene op de andere het beleid om gegooid. Aangezien veel ouderen in China niet gevaccineerd waren/geboosterd en het Chinese vaccin ook niet echt dendert was is nog steeds de vraag hoeveel levens dat bijvoorbeeld gekost heeft. De officiële cijfers van China neemt sowieso niemand serieus. Dus het laat zien dat China helemaal niet zo stabiele economie hebben als sommige doen geloven anders verander je niet van beleid in 1 dag. Daarnaast heb ik begrepen dat China ook nog een flinke vastgoedbubbel heeft die op knappen staat.

Dus het lijkt me stug dat China ineens Rusland gaat steunen in deze oorlog, is hun economie nog te kwetsbaar voor. Die blijven lekker in de leunstoel zitten en hopen dat Rusland verliest zodat als het over is en hun als 1 van de weinige nog een redelijk contact hebben met Rusland dat land totaal opkopen voor een appel en een ei (en Rusland zal geen andere kans hebben). In China is men ook helemaal niet zo pro-Russisch als sommige doen geloven er zijn in het verleden met de Sovjet-Unie behoorlijk wat conflicten geweest.
pi_208056436
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 02:14 schreef ipa84 het volgende:
Volgens mij maken sommige de rol van China veel te groot in deze oorlog. De Chinese economie is behoorlijk afhankelijk van het westen. Een paar maanden terug hadden ze nog steeds het ZeroCovid beleid. Toen bekent werd dat de buitenlandse investeringen in China heel hard terug liepen en zelfs bedrijven van plan waren om te vertrekken is letterlijk van de ene op de andere het beleid om gegooid. Aangezien veel ouderen in China niet gevaccineerd waren/geboosterd en het Chinese vaccin ook niet echt dendert was is nog steeds de vraag hoeveel levens dat bijvoorbeeld gekost heeft. De officiële cijfers van China neemt sowieso niemand serieus. Dus het laat zien dat China helemaal niet zo stabiele economie hebben als sommige doen geloven anders verander je niet van beleid in 1 dag. Daarnaast heb ik begrepen dat China ook nog een flinke vastgoedbubbel heeft die op knappen staat.

Dus het lijkt me stug dat China ineens Rusland gaat steunen in deze oorlog, is hun economie nog te kwetsbaar voor. Die blijven lekker in de leunstoel zitten en hopen dat Rusland verliest zodat als het over is en hun als 1 van de weinige nog een redelijk contact hebben met Rusland dat land totaal opkopen voor een appel en een ei (en Rusland zal geen andere kans hebben). In China is men ook helemaal niet zo pro-Russisch als sommige doen geloven er zijn in het verleden met de Sovjet-Unie behoorlijk wat conflicten geweest.
Maar als ze het westen kunnen naaien zullen ze dat niet laten.
pi_208056504
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 02:20 schreef quirina het volgende:

[..]
Maar als ze het westen kunnen naaien zullen ze dat niet laten.
Domme oneliner die nergens op gebaseerd is. In het verleden is het eerder andersom geweest en als China persé iemand wil naaien zal het toch echt Rusland worden.
  zondag 19 februari 2023 @ 08:01:29 #111
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_208056865
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 02:14 schreef ipa84 het volgende:

Het is absoluut niet in China economisch voordeel om een volslagen idioot als Putin te steunen, ik denk dat XI en gevolg zich grote zorgen maakt over die Kim il Un imitatie

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 23:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wat is je punt, een speculatief document wat een panel discussie organiseert?

china verbied NK om wapens te leveren, hebben nog geen enkel wapen geleverd.
China kondigt vredesinitiatief voor Oekraïne aan

Dat zou maar goed kunnen
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_208056985
VS hitst de boel ook wel wat op richting Wereldoorlog als je het nuchter bekijkt.
Zou me niet verbazen dat ze China gaan prikken, irriteren, en het conflict intrekken. 2 vliegen in één klap.
Vakman pur sang
  zondag 19 februari 2023 @ 08:57:28 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208057084
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 08:37 schreef Lospedrosa het volgende:
VS hitst de boel ook wel wat op richting Wereldoorlog als je het nuchter bekijkt.
Zou me niet verbazen dat ze China gaan prikken, irriteren, en het conflict intrekken. 2 vliegen in één klap.
echt wwat een gelul, hoezo hits vs op?
pi_208057102
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 18:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan natuurlijk de vraag stellen waarom we überhaupt nog diplomatieke banden met Rusland zouden moeten onderhouden. We winnen er in dit stadium ook niks mee ofzo.
Die Russische "diplomaten" zijn, net als tijdens de koude oorlog, niets anders dan spionnen. Gewoon uitzetten dus.
  zondag 19 februari 2023 @ 09:06:52 #118
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_208057118
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:04 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die Russische "diplomaten" zijn, net als tijdens de koude oorlog, niets anders dan spionnen. Gewoon uitzetten dus.
ambassadeur er ook uit keilen
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_208057190
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ambassadeur er ook uit keilen
De 'kanalen' iets openhouden voor dialoog lijkt me niet gek. Spionnen zijn een ander verhaal.
pi_208057365
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 08:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
echt wwat een gelul, hoezo hits vs op?
Door het een Wereldoorlog te noemen bijvoorbeeld
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')