Hoe trek je deze conclusie?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:16 schreef Aloulu het volgende:
. En Amerikaanse jarenlange steun zoals we tot nu toe zagen is niet waarschijnlijk.
De kans dat China zich er daadwerkelijk mee gaat bemoeien acht ik onwaarschijnlijk. Als China zich in dit conflict gaat mengen zal het niet militair zijn. Daarnaast lijkt Rusland in deze wereld nog maar een paar ''vrienden'' te hebben. Dit zijn stuk voor stuk failed states op een paar uitzonderingen na. Die uitzonderingen bestaan enkel omdat zij Rusland nog kunnen misbruiken. Een beetje zoals Europa Rusland heeft gebruikt maar vanwege een aanval op "hun" grondgebied zich genoodzaakt zag sancties in te voeren.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:16 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Heeft toch wel steeds meer alle tekenen van een Wereldoorlog die alsnog indirect wordt uitgevochten.
Iran zal er alles aan doen hun zeer belangrijke Rusland bij te staan en behoeden voor verlies in Oekraïne want dat zou een ramp voor Iran zijn. Maar ook China ziet steeds meer in gezien de ontwikkelingen tussen hen en Amerika afgelopen jaar dat een groot verlies in Oekraïne en mogelijk verval van de Russische Federatie nadelig is voor de Chinese positie tegenover Amerika-Japan-Zuid Korea-Filipijnen-Australië alliantie die zich steeds duidelijker verder ontwikkeld als macht tegen China in het verre Oosten.
Het is ook “best simpel”. Enige wat Rusland heeft is mega grote aantallen. Als ze met militaire hulp van partners de oorlog kunnen verlengen door de grote aantallen waar ze mee smijten is het enige waar ze op moeten hopen dat Amerika bijdraait, want Europa stelt weinig voor omdat ze weinig wezenlijks zelf kunnen. En Amerikaanse jarenlange steun zoals we tot nu toe zagen is niet waarschijnlijk. En dan kom je ergens op onderhandelingen aan. Daarvoor moeten de Russen wel na de zomer de meeste gebieden hebben aangehouden die ze nu al bezetten.
Het probleem hierbij is dat de VS de dominante partij is geweest de laatste grofweg 80 jaar en die wensen die positie niet kwijt te raken. Een China met westerse welvaart zou die scepter direct overnemen, vanwege het simpele feit dat het bijna 4,5 keer meer inwoners heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:19 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Het is dat China zo graag een dictatuur wil blijven, wat altijd een kloof zal willen blijven vormen met de westerse democratie. Als dat niet zo was waren ze allang een moderne westerse grootmacht geworden.
China mengt zich hooguit indirect in dit conflict en ik denk niet dat het wapens zal leveren. Wel heeft het belang erbij dat deze oorlog niet in het voordeel van het westen eindigt om zo de westerse landen te verzwakken op termijn en zo alsnog Taiwan te kunnen overnemen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De kans dat China zich er daadwerkelijk mee gaat bemoeien acht ik onwaarschijnlijk. Als China zich in dit conflict gaat mengen zal het niet militair zijn. Daarnaast lijkt Rusland in deze wereld nog maar een paar ''vrienden'' te hebben. Dit zijn stuk voor stuk failed states op een paar uitzonderingen na. Die uitzonderingen bestaan enkel omdat zij Rusland nog kunnen misbruiken. Een beetje zoals Europa Rusland heeft gebruikt maar vanwege een aanval op "hun" grondgebied zich genoodzaakt zag sancties in te voeren.
Edit: ter aanvullig geloof ik best dat Iran Rusland bij zal staan maar ook dat zal niet militair zijn.
Oekraïne wordt gesteud door USA en Rusland door Iran. We kunnen beide zien welk land in staat is gedegen spul te leveren in relevante aantallen.
Hoe langer het duurt hoe groter dan kans dat Europa bijdraait. Ze zijn in EU verband nu al bezig met munitie gaan produceren.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:16 schreef Aloulu het volgende:
En Amerikaanse jarenlange steun zoals we tot nu toe zagen is niet waarschijnlijk.
Ik geloof niet dat de VS een boycot legt op Westerse doctrine....Dat de VS een stokje zal steken als er een andere grote wereldmacht dreigt om #1 te worden geloof ik zeker, maar buiten de NAVO is dat vrijwel onmogelijk met de gedachtengoed dat een dictatuur aanhangt, waar samenwerking tussen landen vrijwel onmogelijk is.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem hierbij is dat de VS de dominante partij is geweest de laatste grofweg 80 jaar en die wensen die positie niet kwijt te raken. Een China met westerse welvaart zou die scepter direct overnemen, vanwege het simpele feit dat het bijna 4,5 keer meer inwoners heeft.
Dit is ook een van de redenen waarom de VS boycot op chipgebied bijvoorbeeld.
Die man die als eerste in beeld komt, met zijn combover, is Kornilov, waar Baudet klusjes voor deed (er is een Zembla-aflevering over).quote:Op zaterdag 18 februari 2023 21:03 schreef slashdotter3 het volgende:
0:18 Solovyov z'n Engels is freaking goed 😲
[ twitter ]
Waarom? China heeft nog nooit ballen getoond om daadwerkelijk iets aan te durven..quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
VS China wordt sowieso de volgende grote hot war.
Wat maakt China het uit wie er wint? Misschien juist wel wapens om precies dat verzwakken wat ze willen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
China mengt zich hooguit indirect in dit conflict en ik denk niet dat het wapens zal leveren. Wel heeft het belang erbij dat deze oorlog niet in het voordeel van het westen eindigt om zo de westerse landen te verzwakken op termijn en zo alsnog Taiwan te kunnen overnemen.
Iedereen is nu alert op een mogelijke aanval van China wat betreft Taiwan.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat maakt China het uit wie er wint? Misschien juist wel wapens om precies dat verzwakken wat ze willen.
En ook dat zal ze niet heel veel schelen.
Sowieso zal Europa sterker worden de komende jaren, China zal achter gesloten deuren die Russen nog aardig vervloeken denk ik.
Vloeken als een dief die voor een diamant wil gaan terwijl een kwajongen net met een steen door een ruit het alarm heeft laten afgaan.
Buiten de NAVO is dat helemaal niet onmogelijk, de NAVO gezamelijk heeft bijvoorbeeld 949 miljoen inwoners, dat is een stuk minder dan China of India.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:31 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de VS een boycot legt op Westerse doctrine....Dat de VS een stokje zal steken als er een andere grote wereldmacht dreigt om #1 te worden geloof ik zeker, maar buiten de NAVO is dat vrijwel onmogelijk met de gedachtengoed dat een dictatuur aanhangt, waar samenwerking tussen landen vrijwel onmogelijk is.
Het boeit de VS niks dat de volgende fabriek van Intel in Duitsland komt.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:26 schreef BlaZ het volgende:
Dit is ook een van de redenen waarom de VS boycot op chipgebied bijvoorbeeld.
Jongens, ik weet dat het carnaval is, maar hou op met me hoorquote:
En men is sowieso gewaarschuwd dat vrede geen garantie is.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iedereen is nu alert op een mogelijke aanval van China wat betreft Taiwan.
Inwoners zijn niet echt interessant in dit verhaal, vergelijk BBP dat is wat de wereld doet ronddraaien.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Buiten de NAVO is dat helemaal niet onmogelijk, de NAVO gezamelijk heeft bijvoorbeeld 949 miljoen inwoners, dat is een stuk minder dan China of India.
De tekenen zijn duidelijk:
https://www.bloomberg.com(...)b-china-is-hardening
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar binnen de partij is China toch redelijk democratisch?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:38 schreef cosmosis het volgende:
China is wereldeconomisch extreem afhankelijk en ze zijn iets slimmer dan Rusland, waarbij ze dat doorhebben en het niet negeren. China weet dat het sterker wordt door de economische macht verder uit te breiden. Het is misschien een dictatuur maar wel met een totaal ander gedachtengoed...Ik verwacht niet dat ze ooit Taiwan zullen aanvallen nu ze hebben gezien dat de NAVO (Eigenlijk gewoon de wereld economie) ze zullen steunen
Die overname van Taiwan gaat Amerika wel voorliggen. Wat dat betreft is deze oorlog hooguit een klein obstakeltje maar ik acht Rusland niet in staat het westen nog dusdanig te verzwakken dat Amerika in het China-Taiwan conflict geen rol van betekenis kan spelen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
China mengt zich hooguit indirect in dit conflict en ik denk niet dat het wapens zal leveren. Wel heeft het belang erbij dat deze oorlog niet in het voordeel van het westen eindigt om zo de westerse landen te verzwakken op termijn en zo alsnog Taiwan te kunnen overnemen.
Publiekelijk zal men dat wellicht verkondigen, maar China is toch simpelweg de winnaar van dit conflict?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat maakt China het uit wie er wint? Misschien juist wel wapens om precies dat verzwakken wat ze willen.
En ook dat zal ze niet heel veel schelen.
Sowieso zal Europa sterker worden de komende jaren, China zal achter gesloten deuren die Russen nog aardig vervloeken denk ik.
Vloeken als een dief die voor een diamant wil gaan terwijl een kwajongen net met een steen door een ruit het alarm heeft laten afgaan.
Dat is historisch gezien altijd zo, zo had in het begin van de industriële revolutie de rest van Europa geen respect voor het intellectuele eigendom van Engeland. De achterliggende partij probeert de voorlopers simpelweg bij te halen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het boeit de VS niks dat de volgende fabriek van Intel in Duitsland komt.
China heeft 0,0 respect voor het begrip Intellectual Property. Hebben ze nooit gehad. Maar Trump was dat zat, en Biden gaat verder op ingeslagen weg.
Nou ja als je 1 partij hebt om te kiezen en die ene partij heeft 1 leider om uit te kiezen dan...Ja je hebt een keuze, maar de keuze is 1 of 1, dus een beetje matige keuze.....Ietsje minder dan niet eens de optie om te kunnen kiezen, dat wel....quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar binnen de partij is China toch redelijk democratisch?
Het is voor hun ook met alles schaken. Ze hebben het Westen nodig om te groeien.
Och vast op de korte termijn. Uiteindelijk zal Europa gas gaan vervangen, in mijn ogen is dat winst op de lange termijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Publiekelijk zal men dat wellicht verkondigen, maar China is toch simpelweg de winnaar van dit conflict?
De massa aan Russische grondstoffen kan goedkoop door China opgepikt worden nu Europa het niet langer wenst af te nemen, 11% van het aardse grondgebied.
Wellicht zal de NAVO op langere termijn meer investeren in wapentuig, echter, dat kan ook precies een wig drijven tussen de VS en EU aangezien de EU de VS niet langer nodig heeft.
Wel een interessant artikel over de EU positie aangaande Taiwan:
https://thediplomat.com/2(...)what-will-europe-do/
Dat is afhankelijk van welke energie-afhankelijke energie je daardoor kwijtraakt. Ik heb er wat over gelezen maar heb daar niet genoeg verstand van om er over te oordelen. Bij Boekestein en de Wijk heeft men er een uur over gepraat een paar maanden terug en daar kwam naar voren dat er wel degelijk grote risico's aan vast zitten.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Och vast op de korte termijn. Uiteindelijk zal Europa gas gaan vervangen, in mijn ogen is dat winst op de lange termijn.
Hoe ik het begrijp gaan de beslissingen binnen de partij er redelijk democratisch aan toe. Niet zoals een Rusland waarin een Putin alle zeggenschap heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:46 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nou ja als je 1 partij hebt om te kiezen en die ene partij heeft 1 leider om uit te kiezen dan...Ja je hebt een keuze, maar de keuze is 1 of 1, dus een beetje matige keuze.....Ietsje minder dan niet eens de optie om te kunnen kiezen, dat wel....
Voorlopig zal er nog weinig gebeuren denk ik, de Chinese hebben nog altijd ~3000 miljard dollar reserves in handen en zullen als men dergelijke acties plant daarmee eerst de VS verzwakken.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die overname van Taiwan gaat Amerika wel voorliggen. Wat dat betreft is deze oorlog hooguit een klein obstakeltje maar ik acht Rusland niet in staat het westen nog dusdanig te verzwakken dat Amerika in het China-Taiwan conflict geen rol van betekenis kan spelen.
Hehe dat is het tegenwoordig altijd.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van welke energie-afhankelijke energie je daardoor kwijtraakt. Ik heb er wat over gelezen maar heb daar niet genoeg verstand van om er over te oordelen. Bij Boekestein en de Wijk heeft men er een uur over gepraat een paar maanden terug en daar kwam naar voren dat er wel degelijk grote risico's aan vast zitten.
Op de lange termijn is het voorname probleem: grondstoffen.
Leest u in.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:49 schreef Korenfok het volgende:
china heeft recent nog NK verboden om verder nog wapens te leveren aan rusland. maar nee china komt de boel redden voor Rusland, hoelang horen we dit gerucht nu al, meestal popt dit weer op als China rusland weer een tik over de vingers geeft. China is geen fan van de VS, maar al helemaal niet van poetin en ze hebben meer belang en vertrouwen in de VS dan in Rusland.. Het is echt een langspeel plaat.
Sja misschien gaat het er echt democratisch aan toe binnen zn partij, niemand zal het weten, maar deze wetswijzigingen hebben toch niets met een democratie te maken.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoe ik het begrijp gaan de beslissingen binnen de partij er redelijk democratisch aan toe. Niet zoals een Rusland waarin een Putin alle zeggenschap heeft.
quote:De Chinese president Xi Jinping met dank aan een grondwetswijziging president voor het leven worden, indien hij dat wenst. Bijna alle 3000 afgevaardigden in het Chinese Nationale Volkscongres stemde zondag in met de mogelijkheid om meer dan twee termijnen van vijf jaar aan te blijven, die twee weken geleden werd aangekondigd. Slechts twee leden stemden tegen en drie anderen onthielden zich van stemming. Het gebrek aan oppositie tegen het voorstel is niet verrassend, aangezien een stem tegen het leiderschap gelijkstaat aan politieke zelfmoord.
wat is je punt, een speculatief document wat een panel discussie organiseert?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Leest u in.
https://carnegieendowment(...)raine-war-event-8029
De VS-China relaties zijn echt wel bekoeld na de recente sancties vanuit de VS aangaande de Chipindustrie.
Maar gaan die daarom echt vanalles in Rusland steken? En hoeveel moeten ze wel niet investeren wil dat wezenlijk wat uitmaken?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Leest u in.
https://carnegieendowment(...)raine-war-event-8029
De VS-China relaties zijn echt wel bekoeld na de recente sancties vanuit de VS aangaande de Chipindustrie.
Het lijkt me wat betrouwbaarder dan de mening van iemand die op een forum post.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat is je punt, een speculatief document wat een panel discussie organiseert?
china verbied nk om wapens te leveren, hebben nog geen enkel wapen geleverd.
Nee, ze blijven simpelweg neutraal. Twee vechten om een been en de derde....quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar gaan die daarom echt vanalles in Rusland steken? En hoeveel moeten ze wel niet investeren wil dat wezenlijk wat uitmaken?
Een discussie panel is betrouwbaarder?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt me wat betrouwbaarder dan de mening van iemand die op een forum post en al moeite heeft fatsoenlijk Nederlands te schrijven.
De reserves worden voor een flink deel onbruikbaar als het euro en dollarbonds betreft want die worden net zoals in het geval van Rusland onverhandelbaar en oninbaar. Oftewel het is juist in het nadeel van het chinese regime en niet van de VS. De russische reserves die nog beschikbaar zijn raken dit jaar al snel uitgeput als het huidige tempo de rest van het jaar blijft aanhouden.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voorlopig zal er nog weinig gebeuren denk ik, de Chinese hebben nog altijd ~3000 miljard dollar reserves in handen en zullen als men dergelijke acties plant daarmee eerst de VS verzwakken.
Nee, heeft het ook niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:54 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Sja misschien gaat het er echt democratisch aan toe binnen zn partij, niemand zal het weten, maar deze wetswijzigingen hebben toch niets met een democratie te maken.
[..]
Betrouwbaarder, ja. China heeft geen wapens geleverd aan Rusland. China heeft publiekelijk iets gedaan, maar het is niet duidelijk of dat voor de bühne is of niet. De neutrale partij roept immers maar wat om bij iedereen in de smaak te vallen.quote:Op zondag 19 februari 2023 00:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een discussie panel is betrouwbaarder?
Want china heeft wapens geleverd aan rusland, heeft china wel of niet NK verboden om nog wapens te leveren?
https://www.seattletimes.(...)apons-related-goods/
Maar he, blijf het gewoon proberen.
Precies, een afname in die reservevoorraad zou een voorteken zijn.quote:Op zondag 19 februari 2023 00:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De reserves worden voor een flink deel onbruikbaar als het euro en dollarbonds betreft want die worden net zoals in het geval van Rusland onverhandelbaar en oninbaar. Oftewel het is juist in het nadeel van het chinese regime en niet van de VS.
Het is eens termeer duidelijk geworden dat China in deze wereld de economische keuze boven de militaire kiest (wat ook de enige slimme optie is) Daardoor zullen ze nooit publiekelijk Rusland steunen...ze proberen van alle walletjes tegelijk te eten zonder sancties opgelegd te krijgen.quote:Op zondag 19 februari 2023 00:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Betrouwbaarder, ja. China heeft geen wapens geleverd aan Rusland. China heeft publiekelijk iets gedaan, maar het is niet duidelijk of dat voor de bühne is of niet. De neutrale partij roept immers maar wat om bij iedereen in de smaak te vallen.
waarom zou china rusland betrekken in het ontwikkelen van hightech chips en machines om chips te maken. Welk voordeel heeft china hierbij?quote:Op zondag 19 februari 2023 00:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Betrouwbaarder, ja. China heeft geen wapens geleverd aan Rusland. China heeft publiekelijk iets gedaan, maar het is niet duidelijk of dat voor de bühne is of niet. De neutrale partij roept immers maar wat om bij iedereen in de smaak te vallen.
Geen idee, ik beweer dat niet.quote:Op zondag 19 februari 2023 00:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom zou china rusland betrekken in het ontwikkelen van hightech chips en machines om chips te maken. Welk voordeel heeft china hierbij?
en ga aub geen grondstoffen zeggen, want die zijn overal te koop, dus waarom zou china zulk essentiele dingen delen met een Rusland?
ps waarom export naar nk verbieden van materieel waar ze wapens van kunnen maken?
waarom russische banken weigeren nog leningen te openen?
waarom russische bedrijven boycotten en weigeren.
waarom weigeren de roebel te handelen etc.
Het is bijna een noodzakelijkheid. Thucydius trap.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:33 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Waarom? China heeft nog nooit ballen getoond om daadwerkelijk iets aan te durven..
Goedgelovig wel jij.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 23:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat is je punt, een speculatief document wat een panel discussie organiseert?
china verbied nk om wapens te leveren, hebben nog geen enkel wapen geleverd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |