Als hij te lang doorgaat kan het een gevalletje vergane glorie worden, ipv dat je stopt als groot kampioen.quote:Op maandag 6 maart 2023 21:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Echt alsof die man hier wakker van ligt.![]()
Die stats slaan nergens op want je vergelijkt ze met nummers uit de prehistorie.
Er is maar één ding wat telt. WDC.
Het plan is om bij WDC 8 te stoppen gok ik. Dan ben je een grootheid. En zolang hij niet opgeeft maar wel doorgaat pakt hij geen kampioenschappen nee.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:49 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als hij te lang doorgaat kan het een gevalletje vergane glorie worden, ipv dat je stopt als groot kampioen.
Nog een paar jaar doorrijden zonder overwinning neemt toch wat glans weg van z'n carrière.
Als hij dit jaar ook geen overwinning pakt, dan moet hij toch ook wel inzien dat het voorbij is?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:49 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als hij te lang doorgaat kan het een gevalletje vergane glorie worden, ipv dat je stopt als groot kampioen.
Nog een paar jaar doorrijden zonder overwinning neemt toch wat glans weg van z'n carrière.
Je kan wel plannen hebben maar je moet ook de auto hebben, dit jaar niet en waarschijnlijk volgend jaar ook (nog) niet, plus dat hij zelf minder wordt, daar is verder niks mis mee maar vrij normaal als je wat ouder wordt, zelfs bij topsporters.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het plan is om bij WDC 8 te stoppen gok ik. Dan ben je een grootheid. En zolang hij niet opgeeft maar wel doorgaat pakt hij geen kampioenschappen nee.
AM heeft ook een gigantische stap kunnen maken, theoretisch zou Mercedes dat toch ook moeten kunnen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:02 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Als hij dit jaar ook geen overwinning pakt, dan moet hij toch ook wel inzien dat het voorbij is?
Wellicht geniet ie gewoon wel van het rijden in een F1 wagen? En als dat nog altijd competitief kan maar niet om plaats 1 hoeft dat toch geen farewell te betekenen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:02 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Als hij dit jaar ook geen overwinning pakt, dan moet hij toch ook wel inzien dat het voorbij is?
Theoretisch wel maar ze hebben het niet gedaan en hebben dus waarschijnlijk ook de know how niet dat wel te doen. Het lijkt me geen toeval dat met de transfer van Dan Fellows van Red Bull naar Aston Martin deze opeens een sprong hebben gemaakt. Die grapjes over 3 Red Bulls op het podium komen niet uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
AM heeft ook een gigantische stap kunnen maken, theoretisch zou Mercedes dat toch ook moeten kunnen?
Eens. Zei tijdens de driver parade ook dat hij geniet van werken met het team. Nou, alleen maar mooi. Snap ik wel ook. Er is meer in de wereld dan winnen winnen winnen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wellicht geniet ie gewoon wel van het rijden in een F1 wagen? En als dat nog altijd competitief kan maar niet om plaats 1 hoeft dat toch geen farewell te betekenen?
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens. Zei tijdens de driver parade ook dat hij geniet van werken met het team. Nou, alleen maar mooi. Snap ik wel ook. Er is meer in de wereld dan winnen winnen winnen.
Iemand die rijdt omdat hij het alleen leuk vindt roept ook niet dat hij doorgaat tot hij zijn 8e WDC heeft.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]Olympische gedachte, natuurlijk wil hij winnen maar ziet dat het er nu niet in zit.
En ja hoor, hij moet weer even op de hak worden genomen hier.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Grootheidswaanzin of onzekerheid. Geen idee.
Wat raar dat een topsporter dat als doel stelt zeg. Max ging dit seizoen ook in voor het winnen van zijn 3e WDC en niet anders.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Iemand die rijdt omdat hij het alleen leuk vindt roept ook niet dat hij doorgaat tot hij zijn 8e WDC heeft.
Ik weet niet wat het bij hem is, maar hij heeft gewoon heel erg de drang om die GOAT titel te hebben. Grootheidswaanzin of onzekerheid. Geen idee.
Max wilde wereldkampioen worden en alles wat er daarna nog bij komt is bonus.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wat raar dat een topsporter dat als doel stelt zeg. Max ging dit seizoen ook in voor het winnen van zijn 3e WDC en niet anders.
Rare reactie van je
Je moet ook gewoon een beetje een klootzak zijn om het ver te schoppen in deze sport volgens mij.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wat raar dat een topsporter dat als doel stelt zeg. Max ging dit seizoen ook in voor het winnen van zijn 3e WDC en niet anders.
Rare reactie van je
Wat aardig van Max dat hij de titel bij deze laat aan Ferrari.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Max wilde wereldkampioen worden en alles wat er daarna nog bij komt is bonus.
Een adoratietopic is niet compleet zonder een beetje kritiek.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 11:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En ja hoor, hij moet weer even op de hak worden genomen hier.
In dit geval is dat effectief precies hetzelfde technisch gezienquote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Kampioen willen worden is natuurlijk niet hetzelfde als perse doorgaan tot je de cijfermatige GOAT bent.
Nou, in dat kader zeg ik: vooruit!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een adoratietopic is niet compleet zonder een beetje kritiek.
Voor de broodnodige balans, je weet toch.
Het streven is niks mis mee, als je 7 titels hebt begrijp ik wel dat je voor niets minder wil gaan dan die 8e, alleen willen is 1 ding en kunnen is een ander.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Kampioen willen worden is natuurlijk niet hetzelfde als perse doorgaan tot je de cijfermatige GOAT bent.
Als Hamilton de beste wagen heeft kan het prima natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het streven is niks mis mee, als je 7 titels hebt begrijp ik wel dat je voor niets minder wil gaan dan die 8e, alleen willen is 1 ding en kunnen is een ander.
Moet hij nog wel zn teamgenoot verslaan en ik denk dat ook bij Hamilton de leeftijd gaat tellen en hij elk jaar wat minder gaat worden. De tijd begint dus te dringen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Hamilton de beste wagen heeft kan het prima natuurlijk.
Inderdaad maar dat zit er voorlopig niet in en tegen de tijd dat die er wel is lijkt me George ook wel een aardige concurrent.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee ik zie hem niet Guiseppe Farina uit de recordboeken rijden inderdaad, dusja dan moet hij die relevante wagen wel binnen nu en vijf jaar krijgen, en in die tijd ook sneller zijn dan Russell die me ook niet kansloos lijkt in een tweestrijd met Lewis. Laat ik het zo zeggen: Ik schat hem niet lager in dan Nico Rosberg.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Moet hij nog wel zn teamgenoot verslaan en ik denk dat ook bij Hamilton de leeftijd gaat tellen en hij elk jaar wat minder gaat worden. De tijd begint dus te dringen.
Ik denk niet dat hij nog 5 jaar doorgaat zonder kans op WK, het zou me niet eens verbazen als hij nu al niet meer verlengd.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee ik zie hem niet Guiseppe Farina uit de recordboeken rijden inderdaad, dusja dan moet hij die relevante wagen wel binnen nu en vijf jaar krijgen, en in die tijd ook sneller zijn dan Russell die me ook niet kansloos lijkt in een tweestrijd met Lewis.
Eens dus hij kan roepen wat hij wil, hij had gewoon die titel in 2021 moeten pakken door een pit stop te doen en dat had prima gekund.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij nog 5 jaar doorgaat zonder kans op WK, het zou me niet eens verbazen als hij nu al niet meer verlengd.
Kansen genoeg gehad in 21 maar de beste heeft gewonnen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens dus hij kan roepen wat hij wil, hij had gewoon die titel in 2021 moeten pakken door een pit stop te doen en dat had prima gekund.
Zijn fout was dat hij eens rechtdoor ging waar hij had moeten afslaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens dus hij kan roepen wat hij wil, hij had gewoon die titel in 2021 moeten pakken door een pit stop te doen en dat had prima gekund.
Juiste man op de juiste plaats is ook gewoon heel belangrijk en een goed team om je heen bouwen is ook een kwaliteit natuurlijk, er is een reden dat Hamilton en Schumacher op een gegeven moment de titels aan elkaar hebben geregen, iedereen lachte Hamilton uit toen hij naar Mercedes ging in 2013 en bij Schumacher werd ook gevraagd of hij dan eindelijk Ferrari op de rails kreeg en bij beide teams is er sinds hun komst toch wel eea veranderd.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kansen genoeg gehad in 21 maar de beste heeft gewonnen.
Maar je zit nu aan Alonso die waarschijnlijk ook over z'n top is dat goat in de autosport gewoon dom geleuter is, die had met een goeie auto ook meer kampioenschappen gepakt.
Bij Mercedes had het weinig met de komst van Lewis te maken alswel met de verandering in motoren in 2014.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Juiste man op de juiste plaats is ook gewoon heel belangrijk en een goed team om je heen bouwen is ook een kwaliteit natuurlijk, er is een reden dat Hamilton en Schumacher op een gegeven moment de titels aan elkaar hebben geregen, iedereen lachte Hamilton uit toen hij naar Mercedes ging in 2013 en bij Schumacher werd ook gevraagd of hij dan eindelijk Ferrari op de rails kreeg en bij beide teams is er sinds hun komst toch wel eea veranderd.
Minder prominent dan Schumacher die ook de halve staf van Benetton mee nam jaquote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:53 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bij Mercedes had het weinig met de komst van Lewis te maken alswel met de verandering in motoren in 2014.
Zeker maar het grote verschil is dat Schumacher cs er jaren over deden en Hamilton in een gespreid bedje kwam, dat kan je hem natuurlijk niet verwijten maar het is wel een feit.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Juiste man op de juiste plaats is ook gewoon heel belangrijk en een goed team om je heen bouwen is ook een kwaliteit natuurlijk, er is een reden dat Hamilton en Schumacher op een gegeven moment de titels aan elkaar hebben geregen, iedereen lachte Hamilton uit toen hij naar Mercedes ging in 2013 en bij Schumacher werd ook gevraagd of hij dan eindelijk Ferrari op de rails kreeg en bij beide teams is er sinds hun komst toch wel eea veranderd.
Beide teams zijn door Schumacher opgebouwd. Schumacher was er allang mee opgehouden als hij niet zag wat eraan zat te komen bij Mercedes, er is een reden dat ie (te) lang twijfelde over zijn vertrek na 2012.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
en bij beide teams is er sinds hun komst toch wel eea veranderd.
Voor zover ik weet heeft Brawn hem verzocht te vertrekken omdat ze Hamilton konden krijgen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beide teams zijn door Schumacher opgebouwd. Schumacher was er allang mee opgehouden als hij niet zag wat eraan zat te komen bij Mercedes, er is een reden dat ie (te) lang twijfelde over zijn vertrek na 2012.
Voor zover ik weet liet Schumacher te lang op zich wachten met zijn toekomstplannen en moest Mercedes wel nu ze Hamilton nog konden krijgen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft Brawn hem verzocht te vertrekken omdat ze Hamilton konden krijgen.
Brawn zei dat in een podcast, ik weet alleen niet meer welke, ik meen beyond the grid, het is misschien een combinatie van beide.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor zover ik weet liet Schumacher te lang op zich wachten met zijn toekomstplannen en moest Mercedes wel nu ze Hamilton nog konden krijgen.
https://www.motorsport.co(...)tract-report/426149/
In 2021 had hij de beste wagen, maar toen heeft hij ondanks ook nog wat vieze spelletjes jammerlijk gefaald.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfs met de Mercedes magic maakte hamilton zelf stomme fouten.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:18 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
In 2021 had hij de beste wagen, maar toen heeft hij ondanks ook nog wat vieze spelletjes jammerlijk gefaald.
Mwa hij liet afgelopen weekend zien dat hij het nog wel kan, maar realistisch gezien is hij nooit een wk contender.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kansen genoeg gehad in 21 maar de beste heeft gewonnen.
Maar je zit nu aan Alonso die waarschijnlijk ook over z'n top is dat goat in de autosport gewoon dom geleuter is, die had met een goeie auto ook meer kampioenschappen gepakt.
Hij is nog steeds snel maar Alonso voorbij laten in bocht 10 ook al was het een goeie move van Alonso is toch een foutje en zo heeft hij in 21 ook genoeg fouten gemaakt, vorig jaar waarschijnlijk ook alleen was dat minder relevant.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:16 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Mwa hij liet afgelopen weekend zien dat hij het nog wel kan, maar realistisch gezien is hij nooit een wk contender.
Nu is het wel relevant wil je zeggen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is nog steeds snel maar Alonso voorbij laten in bocht 10 ook al was het een goeie move van Alonso is toch een foutje en zo heeft hij in 21 ook genoeg fouten gemaakt, vorig jaar waarschijnlijk ook alleen was dat minder relevant.
Nee ook niet maar was wel weer een fout.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu is het wel relevant wil je zeggen?
België en Brazilië afgelopen jaar overigens.
Ja en wat gebeurde er 3 seconden later? Alonso was er alsnog voorbij. Had dus totaal geen zin gehad. Lewis gaat altijd voor de zo goed mogelijke exit en wil altijd op de racelijn zitten.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:19 schreef XL het volgende:
Zijn er statistieken hoeveel mensen Lewis aan de binnenkant inhalen en hoeveel buitenom.
Nog interessanter, hoeveel inhaalacties aan de binnenkant worden afgeweerd en hoeveel gaan er door?
Het lijkt echt dat hij de binnenkant niet eens wil verdedigen. Je zag hoe makkelijk Sainz de deur dicht deed in identieke positie
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:08 schreef daNpy het volgende:
Racelijn in Mexico
[ afbeelding ]
Racelijn in Canada
[ afbeelding ]
Racelijn in Abu Dhabi
[ afbeelding ]
Deze was ook mooiquote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:08 schreef daNpy het volgende:
Racelijn in Mexico
[ afbeelding ]
Racelijn in Canada
[ afbeelding ]
Racelijn in Abu Dhabi
[ afbeelding ]
Ja en nee, Alonso heb ik nog steeds geweldige dingen zien doen, en het feit dat hij dus even een uitwijking deed heeft puur te maken met de zo nu en dan agressieve rijstijl van Hamilton.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is nog steeds snel maar Alonso voorbij laten in bocht 10 ook al was het een goeie move van Alonso is toch een foutje en zo heeft hij in 21 ook genoeg fouten gemaakt, vorig jaar waarschijnlijk ook alleen was dat minder relevant.
Ik zie nu dat je het over Alonso hebt, geldt toch zo'n beetje hetzelfde voor als Hamilton, nog steeds snel maar als het goed is wel over hun prime heen.
Hamilton is nog steeds snel en waarschijnlijk ook sneller dan Alonso over 1 rondje maar Alonso is qua racecraft weer de betere.quote:Op woensdag 8 maart 2023 07:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja en nee, Alonso heb ik nog steeds geweldige dingen zien doen, en het feit dat hij dus even een uitwijking deed heeft puur te maken met de zo nu en dan agressieve rijstijl van Hamilton.
Hamilton kan wat minder coureurs prima verschalken maar waar het m te kort komt is als gaat om daadwerkelijk coureurs die op het uiterste zitten zoals Vettel Alonso en max.
Vandaar dat die dan vaak in contact komen.
Alonso heeft bakken en bakken ervaring en weet hoe Hamilton kan zijn dus die weet ik heb nu een snellere auto dus ik ga er wel op een ander punt langs.
Hamilton heeft veel geluk gehad met materiaal en dat al jaren, als een Norris of Leclerc in zon auto hadden gezeten waren die hoogstwaarschijnlijk ook wel kampioen geweest.
Alonso ondanks zijn leeftijd heeft misschien iets mindere reactie tijd maar een shitload aan ervaring en pleur hem in de huidige red Bull en die rijd ook zo weg van de rest.
Zelfde als Hamilton.
Mijn persoonlijk mening ik vind Alonso een heel stuk sympathieker dan Hamilton die enorm hypocriet is naast en op de baan.
Hij verdedigt liever de buitenkant want dan kan ie ze gewoon van de baan tikkenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:19 schreef XL het volgende:
Het lijkt echt dat hij de binnenkant niet eens wil verdedigen.
quote:Lewis Hamilton zegt dat Mercedes niet naar hem luistert
Mercedes heeft bij het ontwikkelen van de huidige auto in de Formule 1 niet geluisterd naar Lewis Hamilton. Dat zegt de zevenvoudig wereldkampioen bij de BBC-radio. "Ik heb het afgelopen jaar op meerdere aspecten gewezen", aldus Hamilton. "Maar met die informatie is niet veel gedaan."
"Ik heb in mijn leven in zoveel auto's gereden dat ik echt wel weet waar ik het over heb", vervolgde Hamilton. "Ik weet wat een auto nodig heeft en ook wat die niet nodig heeft. Het zou mooi zijn als men dat nu eindelijk toegeeft.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-naar-hem-luistert
Ik heb gezegd, jatoch.quote:
Niet alleen sneller, hij moet ook lekkerder sturen… en een kofferbak was ook leuk geweest…quote:Op donderdag 9 maart 2023 07:09 schreef daNpy het volgende:
"Ik heb gezegd dat ze de auto beter moeten maken. Gewoon sneller weetje. Dat hebben ze niet gedaan, zoals duidelijk blijkt uit onze huidige resultaten. Ze luisteren gewoon niet!"
Heb het zelf teruggeluisterd en dit is wat hij zegt:quote:Op donderdag 9 maart 2023 08:01 schreef Bargehassus het volgende:
Eerst maar eens kijken of ik het originele interview ergens kan vinden. Met losse quotejes moet je altijd oppassen.
Incoming:quote:Op donderdag 9 maart 2023 08:58 schreef Evenstar het volgende:
Hij zegt gewoon letterlijk dat hij wist wat er mis was, dat hij dit heeft aangegeven en dat ze niet hebben geluisterd. Als hij had gezegd dat hij dingen had aangegeven, maar het gewoon nog niet gelukt was om het op te lossen had hij gewoon een punt kunnen maken, zonder zijn team onder de bus te gooien. Door te zeggen dat ze niet luisteren krijg je meteen een heel ander sfeertje.
Dat trucje heeft hij ook al proberen te gebruiken toen hij om de oren werd gereden door Rosbergquote:
Misschien wel.quote:Op woensdag 8 maart 2023 08:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hamilton is nog steeds snel en waarschijnlijk ook sneller dan Alonso over 1 rondje maar Alonso is qua racecraft weer de betere.
Dit klinkt voor mij nou ook niet echt als constructieve feedback. Je kan wel leuk na een race gaan zitten roepen dat x, y en z niet goed zijn en anders moeten, maar als je vervolgens niet betrokken bent bij het oplossen van x, y en z, weten zij nog steeds niets. Het enige wat hier uit komt is dat er spanningen aan het opbouwen zijn.quote:Op donderdag 9 maart 2023 08:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb het zelf teruggeluisterd en dit is wat hij zegt:
I'v had many cars like this, especially during my McLaren days. I do not know when or how we are going to make it work, turn it around, but it has to happen.
It is really about ..... last year there are things I told them, I said the issues with the car. I have driven so many cars in my life, I know what a car needs, I know what a car doesn't need, and I think it is really about accountability, about owning up, about saying you know what .... we didn't listen to you .... it is not where it needs to be.
We gotta work, we gotta look into the balances in the corners, all the weak points. We have to work as a team
Hij zegt gewoon letterlijk dat hij wist wat er mis was, dat hij dit heeft aangegeven en dat ze niet hebben geluisterd. Als hij had gezegd dat hij dingen had aangegeven, maar het gewoon nog niet gelukt was om het op te lossen had hij gewoon een punt kunnen maken, zonder zijn team onder de bus te gooien. Door te zeggen dat ze niet luisteren krijg je meteen een heel ander sfeertje.
Hij kan het ook anders doen, ala riciardo die nu miljoenen binnen harkt als test coureur bij RBquote:Op donderdag 9 maart 2023 07:54 schreef XL het volgende:
[..]
Niet alleen sneller, hij moet ook lekkerder sturen… en een kofferbak was ook leuk geweest…
Wat wel leuk is, dat Mercedes nog lekker aan het zwarte pieten is. Hamilton gaat natuurlijk ook proberen meer geld te vangen voor het rondrijden in een knakenbak na contractverlenging. Dus moet hij nu al aangeven hoe slecht het is. Dit jaar loopt het contract toch alweer af? Of niet?
Ego van Ricciardo is al diep in de min, dus die kan dat aan. Lewis zou zoiets op dit moment echt niet kunnen. Ik zie hem ook niet zoals Vettel of Kimi jarenlang in een matige team rijden, zonder dat hij de boel compleet op stelten zet.quote:Op donderdag 9 maart 2023 10:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hij kan het ook anders doen, ala riciardo die nu miljoenen binnen harkt als test coureur bij RB
Dat geld komt voornamelijk van McLaren omdat het contract een jaar eerder eindigde.quote:Op donderdag 9 maart 2023 10:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hij kan het ook anders doen, ala riciardo die nu miljoenen binnen harkt als test coureur bij RB
quote:Ricciardo's combined package from the two F1 teams for 2023 will total $US24.3 million ($AU36 million), according to research by Business Book GP reported by Sportune.fr.
The majority of the money – a reported $US22.2 million ($AU32.9 million) – will come from McLaren Racing as the severance pay for terminating his driving contact a year early.
The rest of his salary for the coming year – another estimated $US2.1 million ($AU3.1 million) – will be paid by Red Bull Racing as he becomes the team's third driver and a Red Bull ambassador.
https://www.drive.com.au/(...)rmula-one-next-year/
Goed voor de sfeer.quote:Op donderdag 9 maart 2023 08:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
I'v had many cars like this, especially during my McLaren days. I do not know when or how we are going to make it work, turn it around, but it has to happen.
It is really about ..... last year there are things I told them, I said the issues with the car. I have driven so many cars in my life, I know what a car needs, I know what a car doesn't need, and I think it is really about accountability, about owning up, about saying you know what .... we didn't listen to you .... it is not where it needs to be.
We gotta work, we gotta look into the balances in the corners, all the weak points. We have to work as a team
Met zulke teamleden heb je geen tegenstander nodig.quote:Op donderdag 9 maart 2023 08:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook in de F1 hebben ze straffen en startte Hamilton een paar keer achteraan.quote:Op woensdag 8 maart 2023 08:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Hamilton is gewoon het beste in zijn eentje opende baan. Een snel rondje rijden is een kunst, meerdere snelle rondjes consistent rijden is een kunst maar met het echte racen zit hem m.i. ook vooral in het racen tegen anderen.
Van Max weten we dat Jos hem vroeger regelmatig achteraan in liet starten als “straf”. Dat heeft hem waarschijnlijk geleerd om ook daadwerkelijk te racen. Van Hamilton ben ik niet op de hoogte.
Zet Hamilton, Alonson en Verstappen in een gelijkwaardige wagen, en Hamilton zal derde eindigen in het gevecht.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ook in de F1 hebben ze straffen en startte Hamilton een paar keer achteraan.
En wat denk je? Dikke podiumplekken.
Want dat is ook echt een uitdaging als je auto zo veel harder loopt dan de concurrentie dat zelfs Verstappen kansloos is om er ook maar iets aan te doen, en je ook nog mazzel hebt dat er een sprintrace is (echt ik haat die dingen).quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ook in de F1 hebben ze straffen en startte Hamilton een paar keer achteraan.
En wat denk je? Dikke podiumplekken.
De suggestie was dat Hamilton alleen hard reed als hij niemand voor zich had.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want dat is ook echt een uitdaging als je auto zo veel harder loopt dan de concurrentie dat zelfs Verstappen kansloos is om er ook maar iets aan te doen, en je ook nog mazzel hebt dat er een sprintrace is (echt ik haat die dingen).
Of als zijn auto een raketauto is. Ik kan me seizoenen herinneren dat die Mercedes het hele veld twee keer per race oprolde, maar Hamilton er gewoon in faalde om zich een weg naar voor te knokken. Mooiste voorbeeld hiervan is Mexico 2017(?) toen ie zelfs gelapt werd.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De suggestie was dat Hamilton alleen hard reed als hij niemand voor zich had.
Bijna iedereen heeft óf een superieure auto óf mazzel nodig om WDC te worden. Voorbeelden te over de laatste jaren.
Ik zeg toch superieure auto. Of mazzel dat alle achterblijvers er tussenuit gedirigeerd worden en je net op nieuwe softs staat.quote:Op donderdag 9 maart 2023 13:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of als zijn auto een raketauto is. Ik kan me seizoenen herinneren dat die Mercedes het hele veld twee keer per race oprolde, maar Hamilton er gewoon in faalde om zich een weg naar voor te knokken. Mooiste voorbeeld hiervan is Mexico 2017(?) toen ie zelfs gelapt werd.
Ok ok ok ik moet toegeven, ik wilde niet meedoen met het trekken van harde conclusies uit de quotes, maar als hij het echt op deze manier gezegd heeftquote:Op donderdag 9 maart 2023 08:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De halve staff is wat overdreven. In weze alleen Ross Brawn. Rory Byrne wilde in 1996 met pensioen gaan, maar werd uiteindelijk door Ferrari overgehaald om daarnaartoe te gaan. Jean Todt zat al bij Ferrari voor Schumi.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Minder prominent dan Schumacher die ook de halve staf van Benetton mee nam ja
Ach, na alle jaren vooraan in een auto die praktisch op de automatische piloot reed zal hij ook niet veel verder komen dan: 'faster! more on rails!'quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:30 schreef Dazalbest1 het volgende:
Denk eerlijk gezegd dat Lewis zijn feedback lang niet zo gedetailleerd is als bijvoorbeeld van Max, Alonso, of zoals die van Vettel was...... zoiets hoor je ook wel uit de vragen die hij aan het team stelt als hij in de auto zit. Dan lijkt hij het soms echt niet zo goed te begrijpen.
Misschien hebben ze de opmerkingen van Lewis best gehoord maar werkte het ook gewoon niet.....
Misschien denken zijn engineers dat hij helemaal niet weet wat een auto nodig heeft en hebben ze met opzet niet geluisterd.quote:Op donderdag 9 maart 2023 08:58 schreef Evenstar het volgende:
Dat zijn ook maar aannames, er wordt hier af en toe gedaan of hij een pannenkoek is maar dat klopt natuurlijk niet helemaal, of zelfs helemaal niet.quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:30 schreef Dazalbest1 het volgende:
Denk eerlijk gezegd dat Lewis zijn feedback lang niet zo gedetailleerd is als bijvoorbeeld van Max, Alonso, of zoals die van Vettel was...... zoiets hoor je ook wel uit de vragen die hij aan het team stelt als hij in de auto zit. Dan lijkt hij het soms echt niet zo goed te begrijpen.
Misschien hebben ze de opmerkingen van Lewis best gehoord maar werkte het ook gewoon niet.....
De pannekoekfisering heeft hij ook wel voornamelijk aan zichzelf te danken, als hij weer eens bagger gereden heeft, komt hij ook niet verder dan 'the car just wasn't good', gevolgd door wat mensen bij de fabriek onder de bus te gooien, en z'n eigen ego nog eventjes strelen. Als hij wat meer zelfreflectie zou tonen, en wat concreter zou uiten wat niet goed was aan de auto volgens hem (iets wat menig coureur zonder moeite doet), zou hij al een stuk serieuzer genomen worden.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zijn ook maar aannames, er wordt hier af en toe gedaan of hij een pannenkoek is maar dat klopt natuurlijk niet helemaal, of zelfs helemaal niet.
Neemt niet weg dat dit commentaar van hem niet heel slim was.
Precies dit!quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:01 schreef tripel7 het volgende:
[..]
De pannekoekfisering heeft hij ook wel voornamelijk aan zichzelf te danken, als hij weer eens bagger gereden heeft, komt hij ook niet verder dan 'the car just wasn't good', gevolgd door wat mensen bij de fabriek onder de bus te gooien, en z'n eigen ego nog eventjes strelen. Als hij wat meer zelfreflectie zou tonen, en wat concreter zou uiten wat niet goed was aan de auto volgens hem (iets wat menig coureur zonder moeite doet), zou hij al een stuk serieuzer genomen worden.
Hij hoorde, in zijn prime, absoluut in het rijtje top tien coureurs aller tijden.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zijn ook maar aannames, er wordt hier af en toe gedaan of hij een pannenkoek is maar dat klopt natuurlijk niet helemaal, of zelfs helemaal niet.
Neemt niet weg dat dit commentaar van hem niet heel slim was.
Wanneer was dan zijn prime? Ik vind zijn prijzenkast bijvoorbeeld absoluut top 10. Heb echter op vele titels wel het een en ander aan te merken. Niet dat hij slecht is, maar wel dat teamgenoten niet overklast worden en ook zijn lobby en social media circus nodig is om de actie op de baan te beinvloedenquote:Op donderdag 9 maart 2023 21:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij hoorde, in zijn prime, absoluut in het rijtje top tien coureurs aller tijden.
En verder is het gewoon een onsportieve lul en een slechte verliezer.
Hij is vorig seizoen overklast door zijn teamgenoot. Dat argument houdt geen stand. Hij is over zijn top heen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:01 schreef tripel7 het volgende:
[..]
De pannekoekfisering heeft hij ook wel voornamelijk aan zichzelf te danken, als hij weer eens bagger gereden heeft, komt hij ook niet verder dan 'the car just wasn't good', gevolgd door wat mensen bij de fabriek onder de bus te gooien, en z'n eigen ego nog eventjes strelen. Als hij wat meer zelfreflectie zou tonen, en wat concreter zou uiten wat niet goed was aan de auto volgens hem (iets wat menig coureur zonder moeite doet), zou hij al een stuk serieuzer genomen worden.
Zowat alle topsporters zijn slechte verliezers, toch? Daar zijn het topsporters voor. Ik bedoel, Max is ook niet de liefste als het wat tegenzit.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij hoorde, in zijn prime, absoluut in het rijtje top tien coureurs aller tijden.
En verder is het gewoon een onsportieve lul en een slechte verliezer.
Vergeet Senna niet, op- en naast de baan vriendelijk, sportief en lief.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:03 schreef Blik het volgende:
Schumacher was wel altijd de nuchterheid en vriendelijkheid zelve
/s
Vorig jaar werd de smoes 'hij is bezig de auto te ontwikkelen' toegevoegd aan het repertoire, alles om het sprookje in stand te houdenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:40 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hij is vorig seizoen overklast door zijn teamgenoot. Dat argument houdt geen stand. Hij is over zijn top heen.
Eigenlijk had hij na vorig seizoen moeten stoppen.
Ja dit jaar zal het wel zijn dat de zwaartekracht niet meehelpt omdat ie zwart is.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:30 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Vorig jaar werd de smoes 'hij is bezig de auto te ontwikkelen' toegevoegd aan het repertoire, alles om het sprookje in stand te houden
Wat best vreemd is want nu zegt hij weer dat het team niet naar hem luistert.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:30 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Vorig jaar werd de smoes 'hij is bezig de auto te ontwikkelen' toegevoegd aan het repertoire, alles om het sprookje in stand te houden
En het woord overklast gebruiken is wel realistisch (geen 'sprookje')?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:30 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Klopt, maar Hamilton is ook nog eens een slechte winnaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:50 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zowat alle topsporters zijn slechte verliezers, toch? Daar zijn het topsporters voor. Ik bedoel, Max is ook niet de liefste als het wat tegenzit.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat best vreemd is want nu zegt hij weer dat het team niet naar hem luistert.
Als we alle gewonnen races van Hamilton negeren, zou hij dan meervoudig WK zijn?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En het woord overklast gebruiken is wel realistisch (geen 'sprookje')?
Stel de resultaten van de eerste zes of acht wedstrijden in 2022 worden genegeerd. Zouden we dan zien dat Russel nog steeds significant beter dan zijn teamgenoot presteert?
Ik zal het uitschrijven.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als we alle gewonnen races van Hamilton negeren, zou hij dan meervoudig WK zijn?
Overklast is wat overdreven maar Russell is wel van andere kaliber dan Bottas en wordt in principe beter terwijl Hamilton minder wordt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En het woord overklast gebruiken is wel realistisch (geen 'sprookje')?
Stel de resultaten van de eerste zes of acht wedstrijden in 2022 worden genegeerd. Zouden we dan zien dat Russel nog steeds significant beter dan zijn teamgenoot presteert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |