abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 22:25:23 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208243856
We proberen dat idd forumbreed

Lukt niet echt maar het is een mooie droom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 22:26:49 #177
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_208243888
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zou een heel mooi idee zijn als je dat kan toepassen op heel FOK. Uiteraard moeten er in BNW meerdere meningen mogelijk zijn mits dat respectvol en niet opdringerig gebeurd, maar dan hoop je dat dat door trekt naar heel FOK en dat anders denkenden ook niet worden weg gejaagd in een POL of NWS bv. Je kan niet enkel van BNW users gaan verlangen dat ze iedere mening maar moeten accepteren, dat zou ook niet eerlijk zijn. Moet twee kanten op gebeuren forum breed. In dat geval helemaal met je eens!
Dit is ook wat ik bedoel, dat we even allemaal pas op de plaats maken. Denk even na over waar we met zijn allen heen willen. Iedereen heeft een mening, en die mening moet ook ter sprake kunnen komen. Ben je het er niet mee eens, dan praat erover. Ga in discussie maar hou het respect voor andere meningen :)

Hoop niet dat het een utopie is maar iets wat wij allemaal op dit forum klaar kunnen spelen.
Lach met een schone bips
pi_208244080
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:25 schreef sp3c het volgende:
We proberen dat idd forumbreed

Lukt niet echt maar het is een mooie droom
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dit is ook wat ik bedoel, dat we even allemaal pas op de plaats maken. Denk even na over waar we met zijn allen heen willen. Iedereen heeft een mening, en die mening moet ook ter sprake kunnen komen. Ben je het er niet mee eens, dan praat erover. Ga in discussie maar hou het respect voor andere meningen :)

Hoop niet dat het een utopie is maar iets wat wij allemaal op dit forum klaar kunnen spelen.
Hoop met jullie mee ja ^O^
pi_208246795
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

In BNW worden ook heel veel feiten verdraait of er worden regelrechte leugens geplaatst. Hoe los je dat hiermee op? Dat heeft niks met meningen te maken.

Mensen zijn niet allemaal te goeder trouw.
pi_208246824
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208246864
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 07:42 schreef The_End het volgende:

[..]
In BNW worden ook heel veel feiten verdraait of er worden regelrechte leugens geplaatst. Hoe los je dat hiermee op? Dat heeft niks met meningen te maken.

Leugens worden overal geplaatst, in NWS en POL staan ze ook, verpakt in onafhankelijke onderzoeken en wetenschappelijke verhalen. Hier in BNW weet iedereen dat de verhalen gebaseerd zijn op vage bronnen en dubieuze tweets. Maar dat maakt het geen leugens of onwaarheden, per se.

Ik heb geen onderzoek nodig om te weten of het buiten regent. En ik begrijp ook dat een wetenschapper kan zeggen dat er 100% kans is op regen en het toch droog is bij mij. Het is ook logisch dat men in NWS zaken bespreekt die voorbij komen in de reguliere nieuws kanalen.

Maar hier, in BNW, waar iedereen weet dat het BNW is, mag je juist speculeren. En fout zitten. Dat hoeft niet gecorrigeerd te worden, want mensen mogen geloven in wat ze zelf willen. Zelfs al zijn het leugens. Net als dat mensen in god mogen geloven, hekserij, dat de overheid altijd het beste met ons voor heeft en dat oom dokter nooit fouten maakt.

Je kan het alleen niet als waarheid verkopen in W&N, NWS, POL en al die andere fora waar men onderzoeken nodig heeft om hun "mening" te onderbouwen. Kortom, dat zijn "feiten", hier hebben we meningen. Gebaseerd op lucht, de onderbuik en 'Russische propaganda". Vaak zitten we fout, soms niet. Hihaho.

Maar dat belerende en corrigerende, want wij weten wat de waarheid is en moeten er voor zorgen dat men dat hier ook te horen krijgt, gaat echt nergens over. Iedereen die hier post weet dat hij in BNW zit. Het gaat hier niet om het verkopen van "de waarheid der wetenschap", het gaat hier over twijfels en gevoel.

Het "mensen zijn niet ter goeder trouw" kan op veel plaatsen gelden. Maar hier verpakt niemand het als geldende waarheid, zoals men in NWS en elders wel doet. En wat hebben we een plezier gehad van al die "waarheden" de afgelopen jaren.
pi_208246903
voorbeeld :

quote:
Kiev: “Dagelijks 500 Russische doden en gewonden in Bachmoet”

Elke dag worden de Russen geconfronteerd met zo'n 500 gesneuvelden en gewonden, schat de Oekraïense minister van Defensie Oleksi Reznikov in een interview met het Duitse blad Bild am Sonntag. De cijfers kunnen niet onafhankelijk worden geverifieerd.

https://www.hln.be/buiten(...)n-bachmoet~a82f73fe/
Nou dit staat dus in onze westerse media.
Dit wordt dus algemeen gelezen en aanvaard als De WaArHeiD en FeiTeN…
En het is allemaal niet eens geverifieerd, en toch wordt het gepubliceerd in een medium waar mensen hun “waarheid” uit halen… Het gros van de lezers onthoudt enkel de titel en bazuint het verder, en al wie iets anders zegt … liegt

En als dit gewoon gepubliceerd kan worden in kranten, stel ik mij serieus vragen bij de algemene betrouwbaarheid van de berichtgeving over de oorlog.

En dan wil me ons hier in BNW terecht komen wijzen 8)7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208248319
quote:

[..]

Welkom op het internet
pi_208248540
quote:
10s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:07 schreef _I het volgende:

[..]
Leugens worden overal geplaatst, in NWS en POL staan ze ook, verpakt in onafhankelijke onderzoeken en wetenschappelijke verhalen. Hier in BNW weet iedereen dat de verhalen gebaseerd zijn op vage bronnen en dubieuze tweets. Maar dat maakt het geen leugens of onwaarheden, per se.

A, de verschrikkelijke wetenschap! De enige reden dat jij hier wat kan typen is vanwege de wetenschap. De helft van de users hier zou al dood zijn, zonder die wetenschap. De wetenschap is niet foutloos, want wordt gedaan door mensen, maar het is wel de enige methode die feiten kan deduceren.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 maart 2023 @ 13:03:09 #185
485843 crew  Jippie
pi_208249616
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:41 schreef The_End het volgende:

[..]
A, de verschrikkelijke wetenschap! De enige reden dat jij hier wat kan typen is vanwege de wetenschap. De helft van de users hier zou al dood zijn, zonder die wetenschap. De wetenschap is niet foutloos, want wordt gedaan door mensen, maar het is wel de enige methode die feiten kan deduceren.
Graag niet 'jij-en' of 'jouw-en' dat laat het persoonlijk lijken terwijl dat volgens mij niet de bedoeling is, we posten hier in Feedback.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 maart 2023 @ 13:09:40 #186
485843 crew  Jippie
pi_208249691
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:15 schreef UncleScorp het volgende:
voorbeeld :
[..]
Nou dit staat dus in onze westerse media.
Dit wordt dus algemeen gelezen en aanvaard als De WaArHeiD en FeiTeN…
En het is allemaal niet eens geverifieerd, en toch wordt het gepubliceerd in een medium waar mensen hun “waarheid” uit halen… Het gros van de lezers onthoudt enkel de titel en bazuint het verder, en al wie iets anders zegt … liegt

En als dit gewoon gepubliceerd kan worden in kranten, stel ik mij serieus vragen bij de algemene betrouwbaarheid van de berichtgeving over de oorlog.

En dan wil me ons hier in BNW terecht komen wijzen 8)7
Er staat toch duidelijk dat het een schatting is?

schat de Oekraïense minister van Defensie Oleksi Reznikov

Het lijkt mij toch overduidelijk voor iedereen dat er gewoon veel aannames worden gedaan over de situatie in Oekraïne/Rusland en dat elk land dat zal inkleuren in eigen voordeel. Persoonlijk neem ik 80% van de berichtgeving van daar met een korreltje zout. Niet alleen vanwege het mogelijk inkleuren van het nieuws maar ook omdat er vanwege de situatie gebrekkig zal worden gecommuniceerd.
pi_208249718
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Graag niet 'jij-en' of 'jouw-en' dat laat het persoonlijk lijken terwijl dat volgens mij niet de bedoeling is, we posten hier in Feedback.
Serieus? 8)7 Dit slaat echt nergens op.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 maart 2023 @ 13:34:11 #188
485843 crew  Jippie
pi_208250095
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 14:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[..]
Laat mij een metafoor gebruiken

Stel je hebt twee boekenkasten. Om het makkelijk te maken noemen we het boekenkast nr 1 en 2

A. nr 1 bevat allemaal officiële overheidsdocumenten
nr 2 zit vol met boeken over complottheorieën. Chemtrails, Aliens, Vrijmetselaars . Wat je ook zoekt in dit genre. Je zal het daar vinden

Nu is het aan jouw om nieuw leven in bnw te blazen, waar zal je meer info vinden? Nr 1 of nr 2?

B. Vervolgens organiseren we een wekelijkse boekenweek. Waar iedereen in de groep dezelfde boek leest om een week later hun mening met andere te delen. Nu komt er ongevraagd een outsider bij zitten die het helemaal niet nodig vindt om het boek te lezen. Zelfs een verfilming bekijken is teveel gevraagd
Zonder enige kennis van zaken weet die wel te vertellen dat we het allemaal verkeerd zien, dat het niets anders is dan angstpropaganda En als je vraagt waarom denk je dat? Krijg je als antwoord: omdat je een - Knip-bent

Ingrijpen kan niet want het is mister outsider die leven in de brouwerij brengt. En zonder zijn inbreng is het boekenclub gedoomd om te falen

Dit is bnw in een notendop ^O^
A- Voor onderzoeksjournalistiek naar misstanden bij de overheden, wat naar mijn idee ook in BNW thuishoort, zou ik mijn heil zoeken in boekenkast 1. Om te weten wat voor alternatieve theorieën er rondgaan in de wereld zou ik met liefde rondneuzen in boekenkast 2.Dus voor beiden is een plek in BNW, wel iedere kast met een andere doelstelling.

B. Allereerst wil ik opmerken dat niemand 'ongevraagd' BNW binnenkomt. FOK! (en dus BNW) is een openbaar forum wat toegankelijk is voor iedereen. Met een registratie als user kun je mee posten en discussiëren, maar als je geen zin hebt om te registreren kun je gewoon meelezen, vrijwel alles staat openbaar.

Users die zich onbeschoft gedragen kunnen sancties verwachten.

De tweede metafoor klopt dus niet, er wordt hier niemand op voorhand tot 'persona non grata' verklaard. Heb je misschien een ander voorbeeld?

'Beterweters' (ongeacht welke mening) kunnen als vervelend worden ervaren, maar het is de kunst om mensen waaraan je je ergert te negeren. Een abo waarmee je iemand op 'negeren' kan zetten is een effectief hulpmiddel daarvoor.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 maart 2023 @ 13:36:57 #189
485843 crew  Jippie
pi_208250142
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:11 schreef The_End het volgende:

[..]
Serieus? 8)7 Dit slaat echt nergens op.
Wat is er mis om een algemeen woord zoals 'men' ipv 'jij of jouw' te gebruiken?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 maart 2023 @ 13:41:25 #190
485843 crew  Jippie
pi_208250200
quote:

[..]

Een afwijkende mening is niet altijd het verdraaien van feiten of keihard liegen. Als de mensheid nooit verder had nagedacht dan hun neus lang is, hadden we nog in holen geleefd. Buiten de gebaande paden denken heeft de mensheid mooie ontdekkingen opgeleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 05-03-2023 13:48:21 ]
pi_208252430
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat is er mis om een algemeen woord zoals 'men' ipv 'jij of jouw' te gebruiken?
Ga jij even alle 'jij' berichten modden. 8)7 Succes ermee. Alle topics staan er vol mee.
pi_208252449
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:41 schreef Jippie het volgende:

[..]
Een afwijkende mening is niet altijd het verdraaien van feiten of keihard liegen. Als de mensheid nooit verder had nagedacht dan hun neus lang is, hadden we nog in holen geleefd. Buiten de gebaande paden denken heeft de mensheid mooie ontdekkingen opgeleverd.
Een mening is geen feit.

De wetenschap heeft voor 99,9999999999% van de ontdekkingen gezorgd. De rest was toeval.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2023 16:13:04 ]
pi_208252495
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:34 schreef Jippie het volgende:

[..]
A- Voor onderzoeksjournalistiek naar misstanden bij de overheden, wat naar mijn idee ook in BNW thuishoort, zou ik mijn heil zoeken in boekenkast 1. Om te weten wat voor alternatieve theorieën er rondgaan in de wereld zou ik met liefde rondneuzen in boekenkast 2.Dus voor beiden is een plek in BNW, wel iedere kast met een andere doelstelling.

B. Allereerst wil ik opmerken dat niemand 'ongevraagd' BNW binnenkomt. FOK! (en dus BNW) is een openbaar forum wat toegankelijk is voor iedereen. Met een registratie als user kun je mee posten en discussiëren, maar als je geen zin hebt om te registreren kun je gewoon meelezen, vrijwel alles staat openbaar.

Users die zich onbeschoft gedragen kunnen sancties verwachten.

De tweede metafoor klopt dus niet, er wordt hier niemand op voorhand tot 'persona non grata' verklaard. Heb je misschien een ander voorbeeld?

'Beterweters' (ongeacht welke mening) kunnen als vervelend worden ervaren, maar het is de kunst om mensen waaraan je je ergert te negeren. Een abo waarmee je iemand op 'negeren' kan zetten is een effectief hulpmiddel daarvoor.
Kan men in deze post even alle je en jij vervangen door men? Dit is niet zo netjes zo. 8)7
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 maart 2023 @ 16:23:11 #194
485843 crew  Jippie
pi_208252684
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:14 schreef The_End het volgende:

[..]
Kan men in deze post even alle je en jij vervangen door men? Dit is niet zo netjes zo. 8)7
Waar staat 'jij'?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 maart 2023 @ 16:24:04 #195
485843 crew  Jippie
pi_208252706
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:12 schreef The_End het volgende:

[..]
Ga jij even alle 'jij' berichten modden. 8)7 Succes ermee. Alle topics staan er vol mee.
Heb het over FB.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 maart 2023 @ 16:26:36 #196
485843 crew  Jippie
pi_208252791
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:12 schreef The_End het volgende:

[..]
Een mening is geen feit.

De wetenschap heeft voor 99,9999999999% van de ontdekkingen gezorgd. De rest was toeval.
En wat doet de wetenschap? Verder nadenken dan hun neus lang is en het aandurven om eerder geconstateerde feiten te overrulen met andere bevindingen.
pi_208252990
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
En wat doet de wetenschap? Verder nadenken dan hun neus lang is en het aandurven om eerder geconstateerde feiten te overrulen met andere bevindingen.
Nee, dat is onzin. Dat is wel een hele simpele kijk op de wetenschap. De wetenschap is de enige manier om vooruitgang te boeken en ja, daar worden ook fouten in gemaakt.

Maak anders even een lijst van uitvindingen die door volk op Facebook gedaan zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2023 16:36:08 ]
pi_208252994
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:23 schreef Jippie het volgende:

[..]
Waar staat 'jij'?
Er staat ' je en jij'. Je en jij is hetzelfde he.
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:24 schreef Jippie het volgende:

[..]
Heb het over FB.
Jaja, deze topic reeks staat er ook vol mee. Je opmerking is gewoon onzinnig. Het gebruik van jij is niet aanvallend.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2023 16:37:43 ]
pi_208253439
:O
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 maart 2023 @ 18:26:45 #200
485843 crew  Jippie
pi_208255446
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:34 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, dat is onzin. Dat is wel een hele simpele kijk op de wetenschap. De wetenschap is de enige manier om vooruitgang te boeken en ja, daar worden ook fouten in gemaakt.

Maak anders even een lijst van uitvindingen die door volk op Facebook gedaan zijn.
Zullen we deze discussie in de slowchat voortzetten, want het heeft weinig meer met feedback te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')