abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208231791
Wie kent @Bankfurt nog?

Dat was pas een BNW'er _O_
pi_208231843
Misschien wil @Tjacka hier weer modden. Dan laat je pas echt zin dat je dit subforum serieus neemt
pi_208233427
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:03 schreef aTypisch het volgende:
Misschien wil @:tjacka hier weer modden. Dan laat je pas echt zin dat je dit subforum serieus neemt
Nee sorry

Geen tijd. Moet geld verdienen aan het kapitalistische systeem
Groot fan van User Wotte
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 4 maart 2023 @ 12:46:50 #154
485843 crew  Jippie
pi_208233471
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:52 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Lekker liegen tegen jezelf
Lekker blijven wentelen in slachtoffer bedrag. 'Pak de oorzaak niet aan want dan valt er niets meer te klagen.'

We kunnen niemand dwingen om BNW 'leuk te vinden' maar wel verzoeken of ze BNW als 'normaal forumonderdeel' behandelen. Dat laatste doen we dan ook.

Trek gerust aan de bel als dat ergens toch gebeurt. Niet blijven wijzen naar het verleden want daar kan ik nu weinig mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 04-03-2023 12:55:46 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 4 maart 2023 @ 12:54:18 #155
485843 crew  Jippie
pi_208233607
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:57 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Het meest ironische is dus mod @:jippie hier die dan een heel relaas houdt over wat wel en niet mag. Want ja, Alex Jones verdient geld met desinformatie. _O- Dat heeft echt 0 effect op hoe een forum als dit zou moeten draaien. Alsof het wat uit zou maken dat een user hier een Amerikaanse fantast (deels) gelooft.

Je hebt te maken met situaties waar de gemiddelde user sowieso geen reet mee heeft of vanaf wat, inclusief de gemiddelde user in dit subforum.

Het is vooral grappig als een onderwerp in NWS dan een ietwat verkeerde afslag neemt, waardoor het ineens in 'BNW hoort'. Dat laatst is wel een beetje het probleem.

Het woord wappie is een populair scheldwoordje op dit forum. Putin pijper, baudet adept. Wat het precies betekent weet ik niet, maar ik ben het allemaal. :+
Het zijn juist types als een Alex Jones die het BNW gedachtegoed nog verder in het verdomhoekje drukken. En waardoor iedereen die wat verder nadenkt dan zijn neus lang is de complot hoek wordt ingegooid. Dat is hetgeen wat er aan de hand is. Polarisatie viert hoogtij.

Het elkaar namen noemen is in mijn optiek een tekortkoming in discussie vaardigheden. Begrijp best dat er uit emotie wel eens iemand uit zijn slof schiet, maar het blijft ongewenst gedrag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 04-03-2023 13:03:19 ]
pi_208233621
Wat mij betreft is het grootse probleem dat BNW niet meer over BNW zaken gaat, maar een echo kamer is geworden voor een select groepje die de agenda van bepaalde groeperingen napraat (Rusland, anti-vax, conservatief rechts) Het Oekraine topic was lange tijd niets anders dan een spreekbuis voor Russische propaganda. Het COVID topic is een circle jerk waar geen discussie mogelijk is. Het verspreiden van valse informatie is de norm geworden. Als users daarop gewezen worden, dan wordt de reactie genegeerd.

De 'echte' BNW topics zijn er niet meer. ( HAARP, maanlanding, aliens, atlantis enzovoort. )
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 4 maart 2023 @ 13:02:47 #157
485843 crew  Jippie
pi_208233738
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:54 schreef The_End het volgende:
Wat mij betreft is het grootse probleem dat BNW niet meer over BNW zaken gaat, maar een echo kamer is geworden voor een select groepje die de agenda van bepaalde groeperingen napraat (Rusland, anti-vax, conservatief rechts) Het Oekraine topic was lange tijd niets anders dan een spreekbuis voor Russische propaganda. Het COVID topic is een circle jerk waar geen discussie mogelijk is. Het verspreiden van valse informatie is de norm geworden. Als users daarop gewezen worden, dan wordt de reactie genegeerd.

De 'echte' BNW topics zijn er niet meer. ( HAARP, maanlanding, aliens, atlantis enzovoort. )
Aan dit laatste is eenvoudig iets te doen, open dit soort topics!

Wat betreft je andere opmerkingen, BNW staat open voor allerlei visies, zolang het binnen de policy past. Het is niet de taak van moderatoren om te 'factchecken', de waarheid komt op een gegeven moment wel bovendrijven.
pi_208233779
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:02 schreef Jippie het volgende:

[..]
Aan dit laatste is eenvoudig iets te doen, open dit soort topics!

Wat betreft je andere opmerkingen, BNW staat open voor allerlei visies, zolang het binnen de policy past. Het is niet de taak van moderatoren om te 'factchecken', de waarheid komt op een gegeven moment wel bovendrijven.
Er is geen ruimte voor allerlei visies meer. Er is een select groepje die de FvD talking points roeptoetert die 'toevallig' overeen komen met Trump rechts uit de VS. Het is een propaganda forum geworden voor deze figuren. Daarom werkt BNW niet meer.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 4 maart 2023 @ 13:12:02 #159
485843 crew  Jippie
pi_208233890
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:05 schreef The_End het volgende:

[..]
Er is geen ruimte voor allerlei visies meer. Er is een select groepje die de FvD talking points roeptoetert die 'toevallig' overeen komen met Trump rechts uit de VS. Het is een propaganda forum geworden voor deze figuren. Daarom werkt BNW niet meer.
Ik geef in ieder geval de moed niet op, de deur van BNW staat namelijk ook open voor Christenunie, D66, VVD, BBB, JA21, Groen Links en weet ik veel meer voor politieke partij-aanhangers. Maar kijk naar de user in plaats van zijn politieke voorkeuren. En negeer de users waarmee je geen klik hebt.
pi_208234126
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het zijn juist types als een Alex Jones die het BNW gedachtegoed nog verder in het verdomhoekje drukken. En waardoor iedereen die wat verder nadenkt dan zijn neus lang is de complot hoek wordt ingegooid. Dat is hetgeen wat er aan de hand is. Polarisatie viert hoogtij.

Het elkaar namen noemen is in mijn optiek een tekortkoming in discussie vaardigheden. Begrijp best dat er uit emotie wel eens iemand uit zijn slof schiet, maar het blijft ongewenst gedrag.
bepaal jij niet

Is een Amerikaanse mafkees met veel onzin, maar begon ook al over pedo-eilanden waar 'the elite' dan werd uitgenodigd nog voor dat iemand hier wist wie Epstein was.

Om maar een voorbeeldje te geven.

Maar probeer vooral de schijn op te houden van het willen runnen van een BNW forum. Je probeert er een slapaftreksel van te maken, omdat het anders te gek wordt blijkbaar. Dat is prima maar doen alsof je er voor open staat om er wat moois van te maken hier valt dan wel een beetje in het water.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2023 13:28:54 ]
pi_208234561
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:54 schreef The_End het volgende:

Niet heel gek dat je vooral dat soort users aantreft hier (Rusland, Anti Vax, etc), want al die lui worden altijd heel snel doorverwezen naar BNW; dan is het logisch dat ze er van uit gaan dat ze hier wel gewoon hun mening mogen uiten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 4 maart 2023 @ 14:48:53 #162
485843 crew  Jippie
pi_208235146
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:24 schreef aTypisch het volgende:

[..]
bepaal jij niet

Is een Amerikaanse mafkees met veel onzin, maar begon ook al over pedo-eilanden waar 'the elite' dan werd uitgenodigd nog voor dat iemand hier wist wie Epstein was.

Om maar een voorbeeldje te geven.

Maar probeer vooral de schijn op te houden van het willen runnen van een BNW forum. Je probeert er een slapaftreksel van te maken, omdat het anders te gek wordt blijkbaar. Dat is prima maar doen alsof je er voor open staat om er wat moois van te maken hier valt dan wel een beetje in het water.

Ik bepaal mijn eigen mening.

Het kan zijn dat je BNW anders zou willen zien dan de huidig ingezette koers, we zien wel hoe het zich ontwikkelt. Ben flexibel genoeg om mee te bewegen.
pi_208235255
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:53 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom 'alleen' het BNW-narratief zou mogen worden gedeeld in BNW. Discussiëren kan toch vanuit alle invalshoeken?
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Kom er morgen op terug ok?
Laat mij een metafoor gebruiken

Stel je hebt twee boekenkasten. Om het makkelijk te maken noemen we het boekenkast nr 1 en 2

nr 1 bevat allemaal officiële overheidsdocumenten
nr 2 zit vol met boeken over complottheorieën. Chemtrails, Aliens, Vrijmetselaars . Wat je ook zoekt in dit genre. Je zal het daar vinden

Nu is het aan jouw om nieuw leven in bnw te blazen, waar zal je meer info vinden? Nr 1 of nr 2?

Vervolgens organiseren we een wekelijkse boekenweek. Waar iedereen in de groep dezelfde boek leest om een week later hun mening met andere te delen. Nu komt er ongevraagd een outsider bij zitten die het helemaal niet nodig vindt om het boek te lezen. Zelfs een verfilming bekijken is teveel gevraagd
Zonder enige kennis van zaken weet die wel te vertellen dat we het allemaal verkeerd zien, dat het niets anders is dan angstpropaganda En als je vraagt waarom denk je dat? Krijg je als antwoord: omdat je een kk mongool bent

Ingrijpen kan niet want het is mister outsider die leven in de brouwerij brengt. En zonder zijn inbreng is het boekenclub gedoomd om te falen

Dit is bnw in een notendop ^O^
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208235444
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:46 schreef Belugastroop het volgende:
Ik heb altijd het gevoel gehad dat BNW expres werd gecreeerd om het afvoerputje te zijn voor meningen die niet passen binnen het -weg- overheidsnarratief. Terwijl we de afgelopen jaren keer op keer hebben gezien dat het overheidsnarratief juist de leugen bleek te zijn en NIET de waarheid!

Van geld naar Griekenland en we krijgen het zogenaamd terug tot nu het Aerius rekenmodel wat wordt gebruikt om de boeren expres tot wanhoop en zelfmoord te drijven. Terwijl het (nu bewezen) ontzettend de plank misslaat maar actief instand wordt gehouden door het kabinet (een complot op zich als ze weten dat dut rekenmodel totaal niet deugt).

Alle andere subfora zijn al een safespace voor de -weg- Waar dus geen plaats is voor complottheorieen die niet zijn goedgekeurd door de -weg- overheid. Trump Russia collusion-theorie bijvoorbeeld bleek toch een leugen van FBI om Donald Trump zwart te maken. Maar mocht wel altijd worden gebruikt buiten BNW om en op Twitter/FB/Insta.

Waarom kan BNW die doodvervelende trollen niet gewoon weren. Maak het onzichtbaar voor een lijst bekende -weg- users. Die lijst kunnen we best maken dit is totaal niet moeilijk.
Weet je wat ik bijzonder vind?
Toen Trump president was hebben we 4 jaar lang te horen gekregen dat die in het geheim voor de Russen werkte, Iedereen was het daar over eens
Bleek achteraf allemaal niet waar te zijn

Vervolgens kregen we te horen dat Hunter Biden's laptop verhaal niet anders was dan een complottheorie van de Russen.
Ook dit bleek niet waar te zijn

Je zou denken na zo vaak te zijn voorgelogen dat de mensen minstens een beetje sceptisch zouden worden over claims dat Rusland aan de touwtjes trekt daar achter de schermen, Maar nee hoor men gaat gewoon vrolijk door en de mensen geloven het blind _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208236164
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vraag me wel een beetje af waarom BNW überhaupt nog bestaat als users met BNW gedachten zelfs binnen BNW hun meningen belachelijk gemaakt zien worden.
Mijn oud-collega hier vertelt mijn verhaal min of meer in grote lijnen. Enige verschil dat die het net iets beter verwoord en minder woorden nodig heeft om dezelfde punt over te brengen

Waarvoor hulde _O_

quote:
]1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vraag me wel een beetje af waarom BNW überhaupt nog bestaat als users met BNW gedachten zelfs binnen BNW hun meningen belachelijk gemaakt zien worden. Elders op FOK weten mensen niet hoe snel ze afwijkende meningen als BNW moeten bestempelen. Geen zin om een discussie aan te gaan? Dan is het een lekker makkelijke oplossing geworden om de discussie dood te slaan (terwijl die vaak nog niet eens begonnen is) met een ‘ga maar naar BNW’ comment. Dan zijn het vervelende trolls ed.
Precies wat je zegt, de discussie word gesmoord voordat het de kans heeft gehad om echt op te bloeien

quote:

En dan zitten ze in BNW. Mogen ze alsnog belachelijk gemaakt worden omdat het toch zo duidelijk is dat ze onzin aan het verkondigen zijn; want er zijn zoveel mainstream bronnen. Punt van BNW zou juist moeten zijn (en zo werd het ook gebracht naar mij toen ik hier mod was paar jaar terug) dat juist hier BNW achtige bronnen geplaatst zouden moeten kunnen worden zonder sneren of de consistente main stream bronnen als counter response.
Iemand claimt A
Criticus vindt een msm bron die B zegt
Daarmee is claim A ontkracht, zie je wel de zoveelste aantoonbare onzin dat hier gepost word

Dit soort ''discussies'' domineren bnw met alle negatieve gevolgen van dien

quote:
Ik ben absoluut geen BNW’er, maar vind wel dat ze op veel plekken weg gejaagd worden en dan vind ik het wat sneu dat ze zelfs binnen BNW niet verbaasd moeten zijn als ze continue gecounterd worden met main stream bronnen. Als hun BNW gedachten gang elders niet gewaardeerd wordt snap ik niet waarom BNW users dan maar wel moeten tolereren dat ze hier in BNW zelf wel gewoon belachelijk mogen worden gemaakt. Niet helemaal eerlijk en komt over als double standards.. en dat zeg ik als buitenstaander; zo vaak kom ik hier niet.
Ik ben blij dat je het aankaart want hiermee sla je de spijker op zijn kop. Er word idd met twee maten gemeten. Vind het niet fair on dit nu in de schoenen van de huidige staff te steken. Het is iets wat meer dan 10 jaar speelt

Van alle mods die ik toe nu toe heb meegemaakt was Jogy de enige waarvan ik het idee dat dat mijn rechten beschermd werden. Dan heb je een handjevol mods die niet echt binding hadden met de materie, maar het aardig hebben ingevuld, Maar de overgrote meerderheid die hier aangesteld werd was echt een ramp

Je kreeg de status van untermensch, waar de tegenpartij alle ruimte had om de regels aan de laars te lappen
Want het ongedierte verdient het om vernederd en belachelijk gemaakt te worden. De staff van toen deed ''gewoon'' keihard mee. Misschien werden opmerking verwijdert en genote als iemand je moeder beledigde
Alles wat daaronder viel was fair game. Geestesziek , achterlijk , debiel moet allemaal kunnen. Kom maar met argumenten waarom het niet zo is :')
Zie je wel je hebt niets, dit is precies het probleem binnen bnw , jullie willen een cricle-jerk muh discussieforum en meer van dit soort onzin |:(
pi_208236213
Misschien een beetje offtopic maar wat nou als een topic openen over de polarisatie binnen het forum en de maatschappij in geheel

Leuk idee of niet? :D
pi_208237396
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het zijn juist types als een Alex Jones die het BNW gedachtegoed nog verder in het verdomhoekje drukken.
Alex Jones is controlled oppostion
  zaterdag 4 maart 2023 @ 17:52:50 #168
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_208238267
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:00 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Alex Jones is controlled oppostion
Ik heb die lui nooit echt gevolgd, ook die Willem Engel niet of zelfs David Icke. Ik kan het allemaal goed zelf uitvogelen daar heb ik die gasten niet voor nodig.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_208238308
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Ik heb die lui nooit echt gevolgd, ook die Willem Engel niet of zelfs David Icke. Ik kan het allemaal goed zelf uitvogelen daar heb ik die gasten niet voor nodig.
Idd. Die clowns zetten de andersdenkenden alleen maar voor schut.
Maar op die manier kan je een groep natuurlijk veel makkelijker wegzetten.
Zag je ook terug tijdens de pandemie, zodra je een andere mening had was je een Willem Engel aanhanger.. terwijl ik nog nooit een seconden naar die acteur had geluisterd.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 18:41:36 #170
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_208239071
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:56 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Idd. Die clowns zetten de andersdenkenden alleen maar voor schut.
Maar op die manier kan je een groep natuurlijk veel makkelijker wegzetten.
Zag je ook terug tijdens de pandemie, zodra je een andere mening had was je een Willem Engel aanhanger.. terwijl ik nog nooit een seconden naar die acteur had geluisterd.
Jup net als die extreme 'wappies' in demo's en op social media, het beste is ver van die lui vandaan blijven.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_208239582
BNW modden is gewoon een zware positie; mag wel gezegd worden. Lastig te bepalen waar je grenzen legt en de visie voor BNW die ze vanaf bovenaf hebben wil ook nog wel eens wisselen. Denk dat iedere mod van de afgelopen jaren het gewoon prima heeft gedaan; ieder op hun eigen manier.
pi_208240343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Jup net als die extreme 'wappies' in demo's en op social media, het beste is ver van die lui vandaan blijven.
Die paar gekkies tussen de duizenden oprechte demonstranten zijn wel handig voor de MSM, kunnen ze zich daar op focussen ipv de mensen die zich zorgen maken over de gang van zaken.. is goed voor de beeldvorming.

Idd gewoon zelf nadenken zoals je al aangaf. Heb je niemand anders voor nodig. En af en toe van gedachten uitwisselen met gelijkgestemden zoals hier op BNW. Nu het nog kan :)
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:53:24 #173
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_208241286
Misschien een heel gekke gedachte van mij, dus schiet het maar af als het niks is.

Zouden we niet allemaal eens weer gaan accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft? En we daarover in BNW kunnen praten welk idee je over welk onderwerp hebt. En met praten bedoel ik dus gewoon in gesprek gaan met elkaar, zonder schelden, zonder je mening aan een ander proberen op te dringen? Iedereen accepteren ook al denkt iemand anders dan jij of ik of wie dan ook.

Elkaar weer met respect behandelen en aan het eind van de avond na een discussie er ook gewoon om lachen i.p.v. de agressie die ik steeds meer onderling zie ontstaan. Misschien moeten we allemaal zelf even gaan nadenken, wat op internet gebeurt kan ook doorslaan naar het echte leven. Is dat de kant die we met zijn allen op willen?

En dit werkt beide kanten op, aan welke kant van het spectrum je ook staat. Respect lost heel veel op.

Misschien een idee voor iedereen om er over na te denken, ik doe dat wel.
Lach met een schone bips
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 22:08:11 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_208243454
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
Misschien een heel gekke gedachte van mij, dus schiet het maar af als het niks is.

Zouden we niet allemaal eens weer gaan accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft? En we daarover in BNW kunnen praten welk idee je over welk onderwerp hebt. En met praten bedoel ik dus gewoon in gesprek gaan met elkaar, zonder schelden, zonder je mening aan een ander proberen op te dringen? Iedereen accepteren ook al denkt iemand anders dan jij of ik of wie dan ook.

Elkaar weer met respect behandelen en aan het eind van de avond na een discussie er ook gewoon om lachen i.p.v. de agressie die ik steeds meer onderling zie ontstaan. Misschien moeten we allemaal zelf even gaan nadenken, wat op internet gebeurt kan ook doorslaan naar het echte leven. Is dat de kant die we met zijn allen op willen?

En dit werkt beide kanten op, aan welke kant van het spectrum je ook staat. Respect lost heel veel op.

Helemaal mee eens. Er over nadenken lijkt mij ook een heel goed plan.
pi_208243809
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:53 schreef loveyoulongtime het volgende:

Zou een heel mooi idee zijn als je dat kan toepassen op heel FOK. Uiteraard moeten er in BNW meerdere meningen mogelijk zijn mits dat respectvol en niet opdringerig gebeurd, maar dan hoop je dat dat door trekt naar heel FOK en dat anders denkenden ook niet worden weg gejaagd in een POL of NWS bv. Je kan niet enkel van BNW users gaan verlangen dat ze iedere mening maar moeten accepteren, dat zou ook niet eerlijk zijn. Moet twee kanten op gebeuren forum breed. In dat geval helemaal met je eens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')