quote:
Omdat als er in andere subforums met complottheorieën gegooid wordt er dan verwezen wordt naar BNW.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom 'alleen' het BNW-narratief zou mogen worden gedeeld in BNW. Discussiëren kan toch vanuit alle invalshoeken?
Bedankt voor je bijdrage.. Kom op asjeblieft.quote:
Als iets klinklare onzin is dan is het normaal dat het weerlegd wordt maar ik ben bang dat je nu steeds meer 2 kampen gaan krijgen in BNW.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben het er ook niet mee eens, het speelt wellicht in het oorlogstopic, maar in de topics er buiten lang niet zo.
Ik denk dat een die hard bnwer zich ook bewust moet zijn van het feit dat zijn of haar mening simpelweg niet breed gedragen wordt. Dat is geen waardeoordeel verder, want het kan zomaar eens der correcte zijn.
Nu moet je niet willen dat mensen die helemaal geen sodemieter toe willen geven op hun gedachtegoed hier gaan kibbelen, maar een safe space creëren is ook niet de bedoeling want ook dan heb je geen discussie.
En als ik het even over conflict mag hebben, dat gaat allang niet meer over bnw gedachtegoed..en ik begeef me op glad ijs nu, maar hetgeen telkens gesteld wordt is nu zo hemeltergend vaak beargumenteerd weerlegd dat ook bij die users het geduld op raakt. En dat wekt weer irritatie op bij diegene die dat post. Ik noem het Oekraïne zijn nazi's narratief. Of de overduidelijke fake of gemonteerde filmpjes.
Als dat klinkklare onzin is ga je daar inderdaad weerwoord op krijgen. Het is geen quantificeerbaar bnw goed, het is onzin. En hoeveel bronnen je ook aandraagt, de wildcard is dan "westerse propaganda" en zo heb je een compleet zero sum game gecreëerd waarbij je je tegenstander nooit serieus hoeft te nemen. Want msm narratief = dus propaganda = nepnieuws. Het is letterlijk het zelfde als waar veel bnwers niet bnwers van beschuldigen.
Sterker nog, pure bnw zaken zou je imo helemaal niet zo makkelijk moeten kunnen weerleggen of ondersteunen..
Users met een normale discussie intentie laten zo'n topic dan gewoon links liggen. Blijven terugkomen met dezelfde mantra heeft dan niets meer met een discussie te maken.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
maar hetgeen telkens gesteld wordt is nu zo hemeltergend vaak beargumenteerd weerlegd dat ook bij die users het geduld op raakt. En dat wekt weer irritatie op bij diegene die dat post.
Ik word continu russische propaganda verweten terwijl ik niet eens russische kanalen ken.quote:Als dat klinkklare onzin is ga je daar inderdaad weerwoord op krijgen. Het is geen quantificeerbaar bnw goed, het is onzin. En hoeveel bronnen je ook aandraagt, de wildcard is dan "westerse propaganda" en zo heb je een compleet zero sum game gecreëerd waarbij je je tegenstander nooit serieus hoeft te nemen. Want msm narratief = dus propaganda = nepnieuws. Het is letterlijk het zelfde als waar veel bnwers niet bnwers van beschuldigen.
Jep, het is de schuld van de VSquote:Sterker nog, pure bnw zaken zou je imo helemaal niet zo makkelijk moeten kunnen weerleggen of ondersteunen..
Ja klopt helaas wel hoor. Het is de toon die de muziek maakt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als iets klinklare onzin is dan is het normaal dat het weerlegd wordt maar ik ben bang dat je nu steeds meer 2 kampen gaan krijgen in BNW.
De BNW leden en de anti BNW leden.
Je hebt gelijk in de zin dat de zin doordrijven absoluut niet werkt. Van geen kant.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Users met een normale discussie intentie laten zo'n topic dan gewoon links liggen. Blijven terugkomen met dezelfde mantra heeft dan niets meer met een discussie te maken.
[..]
Ik word continu russische propaganda verweten terwijl ik niet eens russische kanalen ken.
En ik vind hun argumenten of feiten ook klinkkare onzin. Wie gaat dit beoordelen? Zoals Jippie zegt: ook hun hebben maar gewoon een mening, gestoeld op wat ze horen of lezen.
Maar hier een discussie binnenkomen met "dat is DE waarheid" is not done.
[..]
Jep, het is de schuld van de VS
Ja, dat is dus echt flauwekul natuurlijk. Zijn zat topics op FOK! die worden gemicromanaged. In tijden van chaos worden zelfs complete onderwerpen (die dan zogenaamd BNW zijn, of zelfs daar niet genoeg 'feiten' voor zijn) gemeden en geblokkeerd.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage.. Kom op asjeblieft.
Goh , had hier net een uitgebreid antwoord op getypt, maar heb het maar verwijderd.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat als er in andere subforums met complottheorieën gegooid wordt er dan verwezen wordt naar BNW.
Laat dan het MSM narratief in de andere subforums besproken worden en laat BNW voor het alternatieve nieuws.
Kom er morgen op terug ok?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom 'alleen' het BNW-narratief zou mogen worden gedeeld in BNW. Discussiëren kan toch vanuit alle invalshoeken?
Toch zou je het moeten plaatsen als dat jouw gedachten zijn hierover Uncle, we kunnen alleen maar van elkaar leren. Alle kanten van het verhaal, of mensen nou tegenover elkaar staan of niet. Je moet je ook niet laten wegstoppen. Zeker in BNW niet. Jij kent de regels net zo goed als ieder ander, maar laat je niet je mening voor je houden als je het normaal verwoord.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 22:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goh , had hier net een uitgebreid antwoord op getypt, maar heb het maar verwijderd.
Ik heb het opgegeven
BNW is zeker niet bedoeld als afvoerputje en is ook geen afvoerputje. Net zoals mensen in MUZ over muziek discussiëren, in K&W zienswijzen delen hoe een verbouwing aan te pakken kan men in BNW topics openen en verborgen agenda's en mysterieuze zaken bespreken van anno 2023 tot aan de oerknal.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 22:46 schreef Belugastroop het volgende:
Ik heb altijd het gevoel gehad dat BNW expres werd gecreeerd om het afvoerputje te zijn voor meningen die niet passen binnen het -weg- overheidsnarratief. Terwijl we de afgelopen jaren keer op keer hebben gezien dat het overheidsnarratief juist de leugen bleek te zijn en NIET de waarheid!
Van geld naar Griekenland en we krijgen het zogenaamd terug tot nu het Aerius rekenmodel wat wordt gebruikt om de boeren expres tot wanhoop en zelfmoord te drijven. Terwijl het (nu bewezen) ontzettend de plank misslaat maar actief instand wordt gehouden door het kabinet (een complot op zich als ze weten dat dut rekenmodel totaal niet deugt).
Alle andere subfora zijn al een safespace voor de -weg- Waar dus geen plaats is voor complottheorieen die niet zijn goedgekeurd door de -weg- overheid. Trump Russia collusion-theorie bijvoorbeeld bleek toch een leugen van FBI om Donald Trump zwart te maken. Maar mocht wel altijd worden gebruikt buiten BNW om en op Twitter/FB/Insta.
Waarom kan BNW die doodvervelende trollen niet gewoon weren. Maak het onzichtbaar voor een lijst bekende -weg- users. Die lijst kunnen we best maken dit is totaal niet moeilijk.
Dat is het PR praatje voor de buitenwereld. En ik snap dat ergens wel. Maar ik heb fok nooit op die manier ervaren namelijk. De linkswappies werden overal op hun wenken bediend en zijn nooit geband geweest voor hun getrol hier in BNW en daarbuiten. De moderators deden en doen daar zelfs aan mee.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
BNW is zeker niet bedoeld als afvoerputje en is ook geen afvoerputje. Net zoals mensen in MUZ over muziek discussiëren, in K&W zienswijzen delen hoe een verbouwing aan te pakken kan men in BNW topics openen en verborgen agenda's en mysterieuze zaken bespreken van anno 2023 tot aan de oerknal.
Onverbeterlijke trollen worden aangepakt en kunnen desnoods een subforumban krijgen maar ook van 'oudgedienden' in BNW vragen we om gewoon te discussiëren zonder te vervallen in persoonlijke aanvallen. We gaan hier niemand afzeiken omdat ze een ander narratief volgen dan wijzelf. De wereld staat al in de hens, mensen komen op FOK! voor wat afleiding en/of gezelligheid laten we gewoon voor een prettige sfeer zorgen met elkaar.
Als iemand in jouw ogen vervelend doet, plaats dan een TR en negeer diegene.
Uhhm het geknip was ikquote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:44 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Dat is het PR praatje voor de buitenwereld. En ik snap dat ergens wel. Maar ik heb fok nooit op die manier ervaren namelijk. De linkswappies werden overal op hun wenken bediend en zijn nooit geband geweest voor hun getrol hier in BNW en daarbuiten. De moderators deden en doen daar zelfs aan mee.
En je doet er zelf ook aan mee. Het woordje fascist haal je overal in mijn tekst weg. Maar dit woordje mocht wel overal gebruikt worden tegen 'wappies' met een andere mening. Die woorden werden dan nooit weggemodereerd.
Waarom dan?quote:
Er zit naar mijn idee wel een verschil tussen de ene of de andere complottheorie. Het 'verdienmodel' van Alex Jones of een Willem Engel maakt dat er aardig werd verdiend aan het verspreiden van allerlei insinuaties waardoor het polariseren van de samenleving lonend werd.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vraag me wel een beetje af waarom BNW überhaupt nog bestaat als users met BNW gedachten zelfs binnen BNW hun meningen belachelijk gemaakt zien worden. Elders op FOK weten mensen niet hoe snel ze afwijkende meningen als BNW moeten bestempelen. Geen zin om een discussie aan te gaan? Dan is het een lekker makkelijke oplossing geworden om de discussie dood te slaan (terwijl die vaak nog niet eens begonnen is) met een ‘ga maar naar BNW’ comment. Dan zijn het vervelende trolls ed.
En dan zitten ze in BNW. Mogen ze alsnog belachelijk gemaakt worden omdat het toch zo duidelijk is dat ze onzin aan het verkondigen zijn; want er zijn zoveel mainstream bronnen. Punt van BNW zou juist moeten zijn (en zo werd het ook gebracht naar mij toen ik hier mod was paar jaar terug) dat juist hier BNW achtige bronnen geplaatst zouden moeten kunnen worden zonder sneren of de consistente main stream bronnen als counter response.
Ik ben absoluut geen BNW’er, maar vind wel dat ze op veel plekken weg gejaagd worden en dan vind ik het wat sneu dat ze zelfs binnen BNW niet verbaasd moeten zijn als ze continue gecounterd worden met main stream bronnen. Als hun BNW gedachten gang elders niet gewaardeerd wordt snap ik niet waarom BNW users dan maar wel moeten tolereren dat ze hier in BNW zelf wel gewoon belachelijk mogen worden gemaakt. Niet helemaal eerlijk en komt over als double standards.. en dat zeg ik als buitenstaander; zo vaak kom ik hier niet.
Echo chamber wil je ook niet hebben, maar zelfs binnen de BNW groep heb je zoveel verschillende meningen joh. In plaats daarvan worden als BNW users vaak op 1 hoop gegooid waardoor het meer begint te draaien om die gekke BNW users vs de oh zo verstandige en normale main stream volgers.
En toch gaan we elkaar in BNW niet voor fascisten of linkswappies uitmaken. Als je dit soort krachttermen nodig hebt om je statement te verduidelijken ben je gewoon niet capabel genoeg om een discussie te voeren.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 01:01 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Waarom dan?
Denk je dat idiote linkswappen per definitie niet fascistisch kunnen zijn?
Benito Mussolini is altijd aanhanger van Karl Marx geweest. En heeft het communisme nooit verlaten zoals 'ze' iedereen wilden laten geloven door het herschrijven van de geschiedenis en belangrijke definities zoals het fascisme. Fascisme behelst namelijk meer dan alleen Hitler en de jodenvervolging.
Hier wil ik wel op reageren voor je, het waarom. Denk jij dat het het goed idee is dat we iedereen op een openbaar forum voor rotte vis kunnen uitmaken het de discussie ten goede komt? Dat is de reden, en denk er even over na.quote:
Duidelijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vraag me wel een beetje af waarom BNW überhaupt nog bestaat als users met BNW gedachten zelfs binnen BNW hun meningen belachelijk gemaakt zien worden. Elders op FOK weten mensen niet hoe snel ze afwijkende meningen als BNW moeten bestempelen. Geen zin om een discussie aan te gaan? Dan is het een lekker makkelijke oplossing geworden om de discussie dood te slaan (terwijl die vaak nog niet eens begonnen is) met een ‘ga maar naar BNW’ comment. Dan zijn het vervelende trolls ed.
En dan zitten ze in BNW. Mogen ze alsnog belachelijk gemaakt worden omdat het toch zo duidelijk is dat ze onzin aan het verkondigen zijn; want er zijn zoveel mainstream bronnen. Punt van BNW zou juist moeten zijn (en zo werd het ook gebracht naar mij toen ik hier mod was paar jaar terug) dat juist hier BNW achtige bronnen geplaatst zouden moeten kunnen worden zonder sneren of de consistente main stream bronnen als counter response.
Ik ben absoluut geen BNW’er, maar vind wel dat ze op veel plekken weg gejaagd worden en dan vind ik het wat sneu dat ze zelfs binnen BNW niet verbaasd moeten zijn als ze continue gecounterd worden met main stream bronnen. Als hun BNW gedachten gang elders niet gewaardeerd wordt snap ik niet waarom BNW users dan maar wel moeten tolereren dat ze hier in BNW zelf wel gewoon belachelijk mogen worden gemaakt. Niet helemaal eerlijk en komt over als double standards.. en dat zeg ik als buitenstaander; zo vaak kom ik hier niet.
Echo chamber wil je ook niet hebben, maar zelfs binnen de BNW groep heb je zoveel verschillende meningen joh. In plaats daarvan worden als BNW users vaak op 1 hoop gegooid waardoor het meer begint te draaien om die gekke BNW users vs de oh zo verstandige en normale main stream volgers.
Lekker liegen tegen jezelfquote:Op zaterdag 4 maart 2023 01:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er zit naar mijn idee wel een verschil tussen de ene of de andere complottheorie. Het 'verdienmodel' van Alex Jones of een Willem Engel maakt dat er aardig werd verdiend aan het verspreiden van allerlei insinuaties waardoor het polariseren van de samenleving lonend werd.
Beide heren hebben nuttige zaken aan de kaak gesteld, maar hun grammofoonnaald blijft hetgeen afspelen wat de meeste donaties in kas brengt.
Tegen het belachelijk maken van elkaar treedt moderatie op. Het kan zijn dat we ergens overheen kijken, daarom zijn we ook blij als een user de moeite neemt om een TR te plaatsen als hij/zij denkt dat dat nodig is.
Het is niet de bedoeling dat BNW in andere forums op FOK! belachelijk worden gemaakt, net als dat we dat hier in BNW ook niet wenselijk vinden over andere forums. Trek gerust aan de bel als je dat tegen komt.
Het meest ironische is dus mod @Jippie hier die dan een heel relaas houdt over wat wel en niet mag. Want ja, Alex Jones verdient geld met desinformatie.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |