abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:21:36 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001261
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.
Die gast heeft ook jaren gewaarschuwd voor het uitkleden van defensie h.
Waren we allemaal bij.
De Wijk leeft nog in 1980. Als we wat minder naar mensen als hem geluisterd hadden was Rusland misschien wel een werkende democratie geweest in 2003. Zullen we nooit weten, maar ik neem dat verouderde vijandsbeeld van de almachtige USSR niet serieus en mensen als de Wijk wel. Daar moeten ze van af stappen want dat is er niet meer. Ik geloof zijn expertise, ik ben alleen van mening dat het hopeloos verouderd is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:27:11 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:24 schreef Barbusse het volgende:

[..][b]
De Wijk leeft nog in 1980. Als we wat minder naar mensen als hem geluisterd hadden was Rusland misschien wel een werkende democratie geweest in 2003[/b[. Zullen we nooit weten, maar ik neem dat verouderde vijandsbeeld van de almachtige USSR niet serieus enensen als de Wijk wel. Daar moeten ze van af stappen want dat is er niet meer. Ik geloof zijn expertise, ik ben alleen van mening dat het hopeloos verouderd is.
Dat denk ik dan weer niet. Is wel erg rooskleurig ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_208001280
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het is een conflict gevoerd door een fossiel. Die koude oorlog is voor een groot gedeelte van die fossielen nooit afgelopen. En zolang die aan de macht zijn...
Het is een fout om te denken dat met een jongere, nieuwe generatie dit niet gebeurd zou zijn.
Dat dacht men vroeger ook. En ook toen heeft de jonge nieuwe generatie landje pik gespeeld.

De eerste wereldoorlog was ook aan het oostfront.
Onder Stalin, onder het Molotov Ribbentrop pakt (en dat was niet alleen Polen, iedereen vergeet de Baltische staten). Ten tijden van de val van de muur. De ontmanteling van de Sovjet Unie.

Ze waren altijd bezig met landje pik, zodra het ze even uit kwam.
Welke generatie dan ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208001287
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is volstrekte onzin. Sorry, maar het is echt zo.

Ik ben een 40-er en heb de Koude Oorlog gewoon bewust meegemaakt. In Oekrane hebben zat 40-ers dat ook. En er was geen "extreme angst".
Een tiener tijdens de Koude Oorlog zijn is toch niet hetzelfde als een dertiger? Dat zeg ik juist. Er zit een verschil tussen de 40-ers die aan de macht zijn in Oekrane en de 60-ers die aan de macht zijn in Rusland. Het is wijdverbreid in Europa, zeker in de landen die te maken hadden met de Sovjet-Unie.

Scholz komt uit 1958. Macron uit 1977. Macron is voorzichtig, maar niet bang. Scholz is voorzichtig en bang.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:31:32 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001297
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een fout om te denken dat met een jongere, nieuwe generatie dit niet gebeurd zou zijn.
Dat dacht men vroeger ook. En ook toen heeft de jonge nieuwe generatie landje pik gespeeld.

Onder Stalin, onder het Molotov Ribbentrop pakt (en dat was niet alleen Polen, iedereen vergeet de Baltische staten). Ten tijden van de val van de muur. De ontmanteling van de Sovjet Unie.

Welke generatie dan ook.
Dat stoort me dan ook aan de posts over de Koude Oorlog van o.a. @Jojoke
Geen greintje historisch besef, onzin debiteren en er heilig van overtuigd zijn dat "de huidige generatie" de wijsheid in pacht heeft.

En ja, ik besef dat ik nu klink als een zure oude muts. Desalniettemin klopt het gewoon cht niet wat ze beweren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 15-02-2023 09:28:31 ]
pi_208001298
Hahaha, goeie tt, ik dacht er aan maar zou hem niet hebben durven maken !

quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omdat jij @:Jojoke bevestigd in haar onzinverhalen over de Koude Oorlog en er nog een schepje bovenop lijkt te doen.

Ik snap dat niet. Tenzij je inderdaad erg jong bent.
Hehe, ik heb wel even lol om het oudere spul Hierro nu.

Ikzelf ben uit het jaar waarin het grote gevaar uit De ussr nog het meest bewaarheid werd in de vorm van een exploderende kernreactor.

Ik wil niet stellen dat men in die tijd echt bang was of iets dergelijks. Wilde alleen een punt maken dat Jojoke dusdanig gelijk heeft dat veel jongvolwassenen uit die tijd nu aardig onderweg zijn naar hun pensioen.

Dat de gemiddelde expert oud is zal vooral komen doordat je als expert vaak enige ervaring moet hebben en dus leeftijd.
pi_208001302
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat dacht men vroeger ooDat dacht men vroeger ook. En ook toen heeft de jonge nieuwe generatie landje pik gespeeld.

Welke generatie dan ook.
Precies dat! "Dat dacht men vroeger ook". Vroeger. Dit is oorlog voeren met als motivatie argumenten uit 1900. Completely outdated, en daarom verliest Rusland militair, politiek, economisch.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:33:19 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001305
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:29 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Een tiener tijdens de Koude Oorlog zijn is toch niet hetzelfde als een dertiger? Dat zeg ik juist. Er zit een verschil tussen de 40-ers die aan de macht zijn in Oekrane en de 60-ers die aan de macht zijn in Rusland. Het is wijdverbreid in Europa, zeker in de landen die te maken hadden met de Sovjet-Unie.

Scholz komt uit 1958. Macron uit 1977. Macron is voorzichtig, maar niet bang. Scholz is voorzichtig en bang.
Het is volstrekte onzin. Het heeft niets met niet bestaande "extreme angst" tijdens de Koude Oorlog te maken. Die was er niet.
pi_208001311
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]
De Wijk leeft nog in 1980. Als we wat minder naar mensen als hem geluisterd hadden was Rusland misschien wel een werkende democratie geweest in 2003. Zullen we nooit weten, maar ik neem dat verouderde vijandsbeeld van de almachtige USSR niet serieus en mensen als de Wijk wel. Daar moeten ze van af stappen want dat is er niet meer. Ik geloof zijn expertise, ik ben alleen van mening dat het hopeloos verouderd is.
Ken jij de interviews met Russische politieke spelers in een villa in het Gooi? Met ook De Wijk en Boekestijn?
Oude serie.
Maar ook toen werd door invloedrijke Russen die dicht bij Poetin staan verteld dat de val van de SU de grootste historische vergissing aller tijden was.
En wij in het westen dachten dat we gewonnen hadden. Guess what?
Zij willen hun invloedsfeer terug.

Het gaf mij heel veel inzicht in de beweegredenen van Poetin. En ik vind dat mooie uitzendingen. En niemand anders doet dit soort geopolitieke interviews op tv.

Het is alleen aan jezelf om dit op waarde te schatten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:34:58 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001317
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hahaha, goeie tt, ik dacht er aan maar zou hem niet hebben durven maken !
[..]
Hehe, ik heb wel even lol om het oudere spul Hierro nu.

Ikzelf ben uit het jaar waarin het grote gevaar uit De ussr nog het meest bewaarheid werd in de vorm van een exploderende kernreactor.

Ik wil niet stellen dat men in die tijd echt bang was of iets dergelijks. Wilde alleen een punt maken dat Jojoke dusdanig gelijk heeft dat veel jongvolwassenen uit die tijd nu aardig onderweg zijn naar hun pensioen.

Dat de gemiddelde expert oud is zal vooral komen doordat je als expert vaak enige ervaring moet hebben en dus leeftijd.
Dat klopt dus gewoon niet. Mijn huidige partner was "jongvolwassen" ten tijde van "Tsjernobyl" en is ook verre van "bijna bejaard".
pi_208001319
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is volstrekte onzin. Het heeft niets met niet bestaande "extreme angst" tijdens de Koude Oorlog te maken. Die was er niet.
Waarom hebben we dan geen no-fly zone ingesteld boven Oekrane 1 jaar geleden. Zelenski had het graag gewild.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:37:28 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001323
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:36 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Waarom hebben we dan geen no-fly zone ingesteld boven Oekrane 1 jaar geleden. Zelenski had het graag gewild.
Waarom zou dat per definitie gelinkt moeten zijn aan "extreme angst tijdens de Koude Oorlog"?
pi_208001324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:36 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hoe zie je dat concreet voor je?
De navo of wij of de VS gaan Russische vliegtuigen uit de lucht schieten ?

Dan hadden we er na de overname van de Krim moeten gaan zitten, in Oekrane. Maar ja..dat was zo'n corrupt land, en who cares, Nederland liep niet eens warm voor een associatie verdrag. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208001325
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat klopt dus gewoon niet.
Lees: de “expert” die men op tv wil hebben. Dat zijn toch vaak mensen met meerdere boeken en die diverse oorlogen bewust hebben kunnen aanschouwen.

Misschien heb ik ongelijk, maar ik kan me geen “expert” voor de geest halen die dit niet is.

Ja fok!experts want hier lullen we ook eigenlijk allemaal alsof onze mening feitelijk is en word er maar moeizaam op terug gekomen.
En ook hier zijn de (oud) militairen vaak uitzondering.
pi_208001327
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Ken jij de interviews met Russische politieke spelers in een villa in het Gooi? Met ook De Wijk en Boekestijn?
Oude serie.
Maar ook toen werd door invloedrijke Russen die dicht bij Poetin staan verteld dat de val van de SU de grootste historische vergissing aller tijden was.

Het gaf mij heel veel inzicht in de beweegredenen van Poetin. En ik vind dat mooie uitzendingen. En niemand anders doet dit soort geopolitieke interviews op tv.

Ja, daar heb ik er wat van gezien (niet alles). Het laat goed het wensdenken van Europa zien, en ook het compleet niet kunnen accepteren dat de USSR niet meer bestaat. Soort vreemd heimwee tbh.
pi_208001332
twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:41:35 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001335
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Lees: de “expert” die men op tv wil hebben. Dat zijn toch vaak mensen met meerdere boeken en die diverse oorlogen bewust hebben kunnen aanschouwen.

Misschien heb ik ongelijk, maar ik kan me geen “expert” voor de geest halen die dit niet is.

Ja fok!experts want hier lullen we ook eigenlijk allemaal alsof onze mening feitelijk is en word er maar moeizaam op terug gekomen.
En ook hier zijn de (oud) militairen vaak uitzondering.
@Barbusse heeft naar mijn mening redelijk gelijk over De Wijk.

Jij en @Jojoke dan weer niet. Het heeft niks te maken met "extreme angst tijdens de Koude Oorlog" van iedereen boven de 3 in 1989 (ik ga mezelf iets te veel herhalen nu).
pi_208001337
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja, daar heb ik er wat van gezien (niet alles). Het laat goed het wensdenken van Europa zien, en ook het compleet niet kunnen accepteren dat de USSR niet meer bestaat. Soort vreemd heimwee tbh.
Ja. En dat laatste is niet nieuw voor Rusland. Ze zijn inmiddels al 100+ jaar met die agenda bezig. Het herstellen van het oude Russische rijk.
De koude oorlog is een onderdeel daarvan. Niet de oorzaak.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208001338
quote:

[..]
Oude serie.

De grootste historische vergissing is het niet verder oostwaarts oprukken door de westerse geallieerden in 1945 om zo te voorkomen dat de Russen Oost-Europa uiteindelijk decennialang konden bezetten en terroriseren.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:42:13 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208001339
Das waar!

https://www.reddit.com/r/(...)he_us_will_not_send/
the US doesn't even have any export version of F16s available? Like Abrams, we have a fuck ton of US versions, but little-to-no export versions and the US isn't going to give away versions with US-only tech.
pi_208001341
quote]1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]
De navo gaat Russische vliegtuigen uit de lucht schieten ?
[/quote]

Was Rusland binnengevallen als de NAVO in Oekrane was gaan zitten op uitnodiging van Oekrane zelf?

We kunnen in ieder geval leren van de ervaring.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:43:44 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001346
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:42 schreef Jojoke het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 15 februari 2023 00:37 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:
Was Rusland binnengevallen als de NAVO in Oekrane was gaan zitten op uitnodiging van Oekrane zelf?

De NAVO had dat uiteraard nooit gedaan. Het is een defensiepact en Oekrane was en is geen lid.
pi_208001348
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat klopt dus gewoon niet. Mijn huidige partner was "jongvolwassen" ten tijde van "Tsjernobyl" en is ook verre van "bijna bejaard".
Ach ja, definities als “jong volwassen” en bijna “bejaard” hebben we niet vast gesteld en kunnen verschillen natuurlijk.

We kunnen stellen dat we ondertussen heel wat jaren en gebeurtenissen verder zijn.

Wat betreft het Russische gevaar, dat is nog steeds reel en ik denk dat we daar met net zoveel respect mee om moeten gaan als toen ook het geval was.
pi_208001351
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
@:Barbusse heeft naar mijn mening redelijk gelijk over De Wijk.

Jij en @:Jojoke dan weer niet. Het heeft niks te maken met "extreme angst tijdens de Koude Oorlog" van iedereen boven de 3 in 1989 (ik ga mezelf iets te veel herhalen nu).
Nogmaals ik heb het alleen over de leeftijd, niet over Rob per se.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:45:31 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001353
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ach ja, definities als “jong volwassen” en bijna “bejaard” hebben we niet vast gesteld en kunnen verschillen natuurlijk.

We kunnen stellen dat we ondertussen heel wat jaren en gebeurtenissen verder zijn.

Wat betreft het Russische gevaar, dat is nog steeds reel en ik denk dat we daar met net zoveel respect mee om moeten gaan als toen ook het geval was.
Het is derhalve gewoon gelul. Zoals ik al even bepleit.
pi_208001355
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is derhalve gewoon gelul. Zoals ik al even bepleit.
Wat is?
pi_208001359
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:42 schreef Jojoke het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 15 februari 2023 00:37 schreef capricia het volgende:
[..]

[/quote]
We wilden niet eens een associatie verdrag met Oekrane.
Laat staan troepen stationeren nadat Rusland de Krim veroverde.

Er valt hier echt heel veel over te zeggen. Over hoe we als EU om moeten gaan met landen die wel willen maar nog lang niet klaar zijn voor toetreding. Wil je die laten vervallen aan Russische invloedssfeer...of gaan we als geopolitieke speler in de vorm van de EU, daar anders mee om?

Echt een serieus interessante kwestie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:47:15 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001362
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wat is?
Datgene wat @Jojoke in het vorige topic beweerde over leeftijd en de Koude Oorlog.
pi_208001363
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
@:Barbusse heeft naar mijn mening redelijk gelijk over De Wijk.

Jij en @:Jojoke dan weer niet. Het heeft niks te maken met "extreme angst tijdens de Koude Oorlog" van iedereen boven de 3 in 1989 (ik ga mezelf iets te veel herhalen nu).
Als je in 1989 30 jaar was, dan ben je in 2023 64 jaar. Dan heb je in ieder geval veel levenservaring. Laten we het zo stellen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:49:16 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001370
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:47 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als je in 1989 30 jaar was, dan ben je in 2023 64 jaar. Dan heb je in ieder geval veel levenservaring. Laten we het zo stellen.
Je doet beweringen die niet waar zijn en legt verbanden die er ook niet zijn. Dat moet gewoon tegengesproken worden, het is geen persoonlijke aanval oid.
pi_208001380
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:42 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De grootste historische vergissing is het niet verder oostwaarts oprukken door de westerse geallieerden in 1945 om zo te voorkomen dat de Russen Oost-Europa uiteindelijk decennialang konden bezetten en terroriseren.
Het is gewoon weggeven.
Polen geruild voor Griekenland ofzo.
Daar kun je echt wel je bedenkingen bij hebben. Wat toen over de hoofden van landen en bevolkingen afgesproken is. Schandalig gewoon.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208001382
quote:

[..]
Oude serie.

Van wanneer is dat interview? Want die stelling is al vrij lang bekent hoor. In de series van Jelle Brandt Corstius over Rusland die vrij oud zijn zei die dat altijd al.
pi_208001387
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je doet beweringen die niet waar zijn en legt verbanden die er ook niet zijn. Dat moet gewoon tegengesproken worden, het is geen persoonlijke aanval oid.
We gaan het niet eens worden. Ik stel dat 40-ers en jonger minder bang zijn voor Rusland dan 60-ers en ouder. Maar het is een vrije wereld en we mogen daar allemaal een andere mening over hebben.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:53:15 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001392
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is gewoon weggeven.
Daar kun je echt wel je bedenkingen bij hebben. Wat toen over de hoofden van landen en bevolkingen afgesproken is. Schandalig gewoon.
Ook dat is van alle tijden. Evenals arbitraire grenzen trekken in bijv. het Midden-Oosten. Het is (tig jaar geleden) gebeurd, het heeft gevolgen en het is niet 1,2,3 terug te draaien of aan te passen.

Dus we moeten ermee dealen.
pi_208001396
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Datgene wat @:Jojoke in het vorige topic beweerde over leeftijd en de Koude Oorlog.
Ik heb leeftijd niet gekoppeld aan gelijk. Ook niet aan gevoelens uit de koude oorlog.

Ik heb wat jojoke betreft gesteld dat het waar is dat er jongvolwassen uit eind jaren 80 zijn die u bijna volwassen zijn.

En qua “experts” reageer ik op het geplaatste artikel en probeer ik het, naast misschien een voorbeeld, niet te hebben over wat deze allemaal aan visies er op nahouden.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:54:16 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001398
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]
We gaan het niet eens worden. Ik stel dat 40-ers en jonger minder bang zijn voor Rusland dan 60-ers en ouder. Maar het is een vrije wereld en we mogen daar allemaal een andere mening over hebben.
En die stelling klopt m.i. dus totaal niet. Dus eens dat we het niet eens worden. En uiteraard "agree to disagree".
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:55:25 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik heb leeftijd niet gekoppeld aan gelijk. Ook niet aan gevoelens uit de koude oorlog.

Ik heb wat jojoke betreft gesteld dat het waar is dat er jongvolwassen uit eind jaren 80 zijn die u bijna volwassen zijn.

En qua “experts” reageer ik op het geplaatste artikel en probeer ik het, naast misschien een voorbeeld, niet te hebben over wat deze allemaal aan visies er op nahouden.
Lees je post nog ff terug. Uiteraard zijn die inmiddels "volwassen" ;)
pi_208001403
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Van wanneer is dat interview? Want die stelling is al vrij lang bekent hoor. In de series van Jelle Brandt Corstius over Rusland die vrij oud zijn zei die dat altijd al.
Bekijk Weg van de Wereld op https://www.npostart.nl/POW_03594943
Karaganov.

Ja. Die stelling is al oud. Even oud als de internationale ambities van Rusland. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208001407
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Lees je post nog ff terug. Uiteraard zijn die inmiddels "volwassen" ;)
Welke post?
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:57:44 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001409
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:57 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Welke post?
Die ik quote?
pi_208001421
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Die ik quote?
Ik zoek nu een quote waarin ik jojoke gelijk geef over wat anders dan het feit dat die mensen bijna bejaard zijn, of dat ik aangeef dat de ouderen meer angst hebben voor Russen ofzo..

Volgens mij heb ik me ook nog niet inhoudelijk uitgelaten over de Wijk.
pi_208001428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ach. Het was wel die (inmiddels) 60+ generatie die een zeer grote mensenmassa op de been bracht tegen het stationeren van kernwapens in NL. De grootste demonstratie ooit. Meer dan een half miljoen mensen.
Dus zo bang voor het Russische gevaar waren ze ook weer niet.

"liever een rus in de keuken dan een raket in de tuin" :D

Maar dit stukje geschiedenis ken je wellicht niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 februari 2023 @ 01:04:45 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 01:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik zoek nu een quote waarin ik jojoke gelijk geef over wat anders dan het feit dat die mensen bijna bejaard zijn, of dat ik aangeef dat de ouderen meer angst hebben voor Russen ofzo..

Volgens mij heb ik me ook nog niet inhoudelijk uitgelaten over de Wijk.
Tsja, daar had ik het dus niet over in de post die jij quote om je vraag te stellen ;)

Anyway: hoog tijd voor een welverdiende nachtrust inmiddels :W
pi_208001437
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Tsja, daar had ik het dus niet over in de post die jij quote om je vraag te stellen ;)

Anyway: hoog tijd voor een welverdiende nachtrust inmiddels :W
Nee, mijn opmerking wat betreft leeftijd was misschien ietwat off-topic en deed er misschien minder toe.

Neemt niet weg dat je vervolgens van alles beweert wat niet op mij slaat.
pi_208001439
En truste !
pi_208001442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 01:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
En truste !
Tot morgen. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208001447
twitter
pi_208001449
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Bekijk Weg van de Wereld op https://www.npostart.nl/POW_03594943
Karaganov.

Ja. Die stelling is al oud. Even oud als de internationale ambities van Rusland. :D
Dankje.

Ik weet dat die stelling oud is. Maar wat ik al zei hij riep dat ook altijd al in zijn series dat Poetin eigenlijk nooit over de val van de Sovjet-Unie heen is gekomen. Dat was in de tijd dat Rusland eigenlijk steeds meer in isoloment ging en rond de inval in Georgi. Zit ook een aflevering tussen over bijvoorbeeld de censuur en propaganda die toen steeds meer kwam. Zeker met de kennis van nu is het een hele goeie reeks van series geweest die hij gemaakt heeft over Rusland en hoe de mensen daar denken enzovoort.

Ik denk dat Poetin trouwens niet echt bezig is met internationale ambities maar vooral dat hij de landen die nog in zijn invloedsfeer kan houden daar wilt houden. De Baltische staten zijn weg en veel van Oost-Europa ook. In Wit-Rusland kon hij op tijd ingrijpen niet omdat hij Loeki zo aardig vind maar dat moet ook geen moderne democratie worden dus als Loeki geruimd wordt komt er gewoon vriendje van Poetin aan de macht. In Oekrane is het toen mislukt want daar heeft hij het ook geprobeerd daarom deze oorlog. In het begin wou hij ook gewoon de regering weg hebben en zijn leger gebruiken als orde troepen en een vriendje van hem installeren. Zodat Oekrane gewoon onder zijn invloedsfeer bleef maar dat is mislukt en nu zit hij op een soort point of no return.
pi_208001464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 01:11 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dankje.

Ik weet dat die stelling oud is. Maar wat ik al zei hij riep dat ook altijd al in zijn series dat Poetin eigenlijk nooit over de val van de Sovjet-Unie heen is gekomen. Dat was in de tijd dat Rusland eigenlijk steeds meer in isoloment ging en rond de inval in Georgi. Zit ook een aflevering tussen over bijvoorbeeld de censuur en propaganda die toen steeds meer kwam. Zeker met de kennis van nu is het een hele goeie reeks van series geweest die hij gemaakt heeft over Rusland en hoe de mensen daar denken enzovoort.

Ik denk dat Poetin trouwens niet echt bezig is met internationale ambities maar vooral dat hij de landen die nog in zijn invloedsfeer kan houden daar wilt houden. De Baltische staten zijn weg en veel van Oost-Europa ook. In Wit-Rusland kon hij op tijd ingrijpen niet omdat hij Loeki zo aardig vind maar dat moet ook geen moderne democratie worden dus als Loeki geruimd wordt komt er gewoon vriendje van Poetin aan de macht. In Oekrane is het toen mislukt want daar heeft hij het ook geprobeerd daarom deze oorlog. In het begin wou hij ook gewoon de regering weg hebben en zijn leger gebruiken als orde troepen en een vriendje van hem installeren. Zodat Oekrane gewoon onder zijn invloedsfeer bleef maar dat is mislukt en nu zit hij op een soort point of no return.
Omdat ie de macht en de kracht niet heeft om verder te gaan. Maar wat hij denkt te kunnen pakken, dat doet ie.

Alleen al het denken in invloedssfeer is typisch koude oorlog (en van daarvoor).
We zijn kennelijk nooit verder gekomen. Helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208001475
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 01:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Tot morgen. O+
Whiskers is slapen ;)

Maar ik zal er ook over ophouden ;)
pi_208001486
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 01:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Whiskers is slapen ;)

Maar ik zal er ook over ophouden ;)
Je vais dormir, moi aussi.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208001489
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 01:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat ie de macht en de kracht niet heeft om verder te gaan. Maar wat hij denkt te kunnen pakken, dat doet ie.

Alleen al het denken in invloedssfeer is typisch koude oorlog (en van daarvoor).
Men heeft het wel geprobeerd om Poetin op andere gedachten te krijgen of Rusland in het algemeen door handel enzovoort maar dat is compleet mislukt. Rusland zal gewoon opnieuw in isolement gaan, alleen is de vraag nog waar het nieuwe ijzeren gordijn komt te staan. Dat zal vooral afhangen van hoe de oorlog in Oekrane eindigend. Daarna zal Rusland waarschijnlijk hetzelfde lot gaan krijgen wat de Sovjet-Unie had wanneer het land helemaal leeg gegraaid is zal het wel veranderen en dan zien we wel wat er nog over blijft van Rusland.
pi_208001492
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 01:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Je vais dormir, moi aussi.
Haha, truste !
pi_208001524
quote:

[..]
Het is imperialistisch denken, uit de 1800's.
Simpel gezegd zijn maar een paar grootmachten, en alle andere landen handelen niet autonoom, maar binnen de invloedsferen van de paar grootmachten.
Hij gelooft niet in het concept "onafhankelijk landen".

Komt nog bij dat hij een complete digibeet is, en zijn informatievoorziening is uiterst dubieus.
Ik denk dat wij hier op Fok beter geinformeerd zijn dan putin.
pi_208001528
quote:

[..]

Hier moet je toch even uitleggen wat je precies bedoeld met "denken in invloedsfeer".

In de steeds meer globaliserende politiek is het JUIST van belang te denken in invloedsferen. Want wij, als EU, doen namelijk niet anders. Rusland doet het militair machtsvertoon en wij doen het met zakken geld.
pi_208001530
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 02:16 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is imperialistisch denken, uit de 1800's.
Simpel gezegd zijn maar een paar grootmachten, en alle andere landen handelen niet autonoom, maar binnen de invloedsferen van de paar grootmachten.
Hij gelooft niet in het concept "onafhankelijk landen".

Komt nog bij dat hij een complete digibeet is, en zijn informatievoorziening is uiterst dubieus.
Ik denk dat wij hier op Fok beter geinformeerd zijn dan putin.
Geloof jij wl in het concept onafhankelijke landen?
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 05:35:26 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208001667
quote:

[..]
Het is gewoon weggeven.
De USSR zat in Polen in Mei 45. Wat hadden ze moeten doen? Aanvallen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208001757
'Duizenden Oekraense kinderen vastgehouden'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67454500

Rusland houdt duizenden Oekraense kinderen vast met als doel heropvoeding, concluderen onderzoekers van de vooraanstaande Amerikaanse Yale Universiteit. Het rapport is opgesteld met steun van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Volgens de onderzoekers gaat het om zeker 6000 kinderen, maar is het aannemelijk dat het er veel meer zijn. Ze zouden zitten in centra op de Krim, het Oekraense schiereiland dat in 2014 door Rusland is geannexeerd, en in Rusland zelf.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208001782
quote:

[..]
Het is gewoon weggeven.
Ze hadden weinig keuze.
Stalin had inmiddels nucleaire wapens en de aspiratie om heel Europa in te nemen.
DMV handjeklap is dat beperkt gebleven tot Oost Europa, minus Griekenland.
In de strijd om Europa tussen Duitsland en de Soviet Unie is die laatste als winnaar uit de bus gekomen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208001834
twitter
Vakman pur sang
pi_208001847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 06:26 schreef Aether het volgende:

Rusland houdt duizenden Oekraense kinderen vast met als doel heropvoeding, concluderen onderzoekers van de vooraanstaande Amerikaanse Yale Universiteit. Het rapport is opgesteld met steun van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Volgens de onderzoekers gaat het om zeker 6000 kinderen, maar is het aannemelijk dat het er veel meer zijn. Ze zouden zitten in centra op de Krim, het Oekraense schiereiland dat in 2014 door Rusland is geannexeerd, en in Rusland zelf.
Hierover zou de verontwaardiging zoveel groter moeten zijn. En als er al over onderhandelen wordt gesproken, zou zonder meer de terugkeer van alle kinderen bovenaan moeten staan .
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 februari 2023 @ 07:19:52 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208001853
quote:
Dat is de update van gisteren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 15 februari 2023 @ 08:33:24 #64
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_208002208
Hier is ie van vandaag. Gaat niet zo lekker daar...

pi_208002230
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 05:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
De USSR zat in Polen in Mei 45. Wat hadden ze moeten doen? Aanvallen?
Er vanuit gaande je met "ze" de westerse geallieerden bedoeld was dat achteraf gezien waarschijnlijk beter geweest inderdaad. Eventueel had men de Russen met (dreigen met de) inzet van kernwapens (de Amerikanen hadden toen immers nog het monopolie op die wapens) kunnen dwingen Oost-Europa te verlaten.
  woensdag 15 februari 2023 @ 08:43:08 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208002287
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:36 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er vanuit gaande je met "ze" de westerse geallieerden bedoeld was dat achteraf gezien waarschijnlijk beter geweest inderdaad. Eventueel had men de Russen met (dreigen met de) inzet van kernwapens (de Amerikanen hadden toen immers nog het monopolie op die wapens) kunnen dwingen Oost-Europa te verlaten.
LOL, Rusland was een bondgenoot in de strijd tegen nazi-Duitsland. de VS was nog in oorlog met Japan. Je dacht toch niet dat die zaten te wachten op een oorlog met een volgende Europese tegenstander?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 08:46:19 #67
3928 Ulx
pi_208002314
quote:

[..]
En hoeveel atoombommen had de VS direct na de overgave van Japan en hadden ze een mogelijkheid die op Rusland te gooien?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208002333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 06:26 schreef Aether het volgende:

quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 07:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hierover zou de verontwaardiging zoveel groter moeten zijn. En als er al over onderhandelen wordt gesproken, zou zonder meer de terugkeer van alle kinderen bovenaan moeten staan .
Dit is gewoon genocide volgens de definitie die normaliter gehanteerd wordt (die van de VN)

quote:
Article II
In the present Convention, genocide means any of the following acts committed with
intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as
such:
(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its
physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.
Ik vraag me af waarom de NOS dat woord niet gebruikt...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2023 08:54:36 ]
pi_208002359
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:48 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]
Dit is gewoon genocide volgens de definitie die normaliter gehanteerd wordt (die van de VN)
[..]
Ik vraag me af waarom de NOS dat wordt niet gebruikt...
Precies. Dat is ook al meermaals hier besproken, hoewel er ook altijd mensen zijn die het daar niet mee eens zijn.

Maar in de echte wereld dient hierover de verontwaardiging ook veel groter te zijn. Buiten het feit dat het genocide is, het is absoluut een aantasting van de rechten van de kinderen. Zij worden uit hun wereld weggerukt en bij anderen gedropt. Dit mag je kinderen nooit aan doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208002360
quote:

[..]
[..]
[..]
Ik vraag me af waarom de NOS dat wordt niet gebruikt...
Om dezelfde reden dat klimaatveranderingsontkenners daar ook altijd nog een podium krijgen: slap bothsiderism.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208002372
quote:

[..]
George Patton had wel zin om meteen door te stoten naar Moskou, maar die kreeg zijn zin niet van de het geallieerde opperbevel.
  woensdag 15 februari 2023 @ 08:54:50 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208002373
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:33 schreef Tokamak het volgende:
Hier is ie van vandaag. Gaat niet zo lekker daar...

[ afbeelding ]
Kunnen ze in Rusland tanks bouwen sneller dan het materiaal dat ze verliezen in Oekraine?
Net als de wapens die ze nu aan het produceren zijn in fabrieken, als een soldaat wordt gedood, zal ook vaak het wapen verloren gaan aan Oekraine.
  woensdag 15 februari 2023 @ 08:57:21 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208002393
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Kunnen ze in Rusland tanks bouwen sneller dan het materiaal dat ze verliezen in Oekraine?
Net als de wapens die ze nu aan het produceren zijn in fabrieken, als een soldaat wordt gedood, zal ook vaak het wapen verloren gaan aan Oekraine.
Het is beter als er veel tanks kapot gaan in Oekrane. Dan hebben de Russische fabrieken een goede aanvoer van onderdelen :Y
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:23:35 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208002607
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze produceren nog steeds, maar als je zoiets als dit verliest:

Per dag, nee, daar produceer je natuurlijk niet tegen op.
&lt;signature here&gt;.
pi_208002869
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Precies dat! "Dat dacht men vroeger ook". Vroeger. Dit is oorlog voeren met als motivatie argumenten uit 1900. Completely outdated, en daarom verliest Rusland militair, politiek, economisch.
Allemaal leuk, maar Putin heeft bewezen dat dit 'outdated' denken, er is om te blijven. Het willen van macht, invloed kent geen tijd. We (Europa) moeten wakker worden uit onze geopolitieke slaap.
pi_208002870
Damn:
twitter
pi_208002871
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Om dezelfde reden dat klimaatveranderingsontkenners daar ook altijd nog een podium krijgen: slap bothsiderism.
Inderdaad, de NOS laat teveel haar slappe knien naar complotdenkers en wappies.
En het helpt niks, ze worden nog steeds voor fake news en staatspropaganda uitgemaakt door dit soort gajes.
pi_208002883
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:44 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Inderdaad, de NOS laat teveel haar slappe knien naar complotdenkers en wappies.
En het helpt niks, ze worden nog steeds voor fake news en staatspropaganda uitgemaakt door dit soort gajes.
Inderdaad, ze kunnen het ook gewoon niet doen want ze schieten er toch niks mee op.
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:48:05 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208002909
quote:
15s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
Damn:
[ twitter ]
Dat zijn veel lijken
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:48:09 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208002912
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 06:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
...
In de strijd om Europa tussen Duitsland en de Soviet Unie is die laatste als winnaar uit de bus gekomen.
Uiteindelijk won Duitsland. Ook al zijn ze de laatste jaren wat dom aan het doen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208002935
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Precies. Dat is ook al meermaals hier besproken, hoewel er ook altijd mensen zijn die het daar niet mee eens zijn.

Maar in de echte wereld dient hierover de verontwaardiging ook veel groter te zijn. Buiten het feit dat het genocide is, het is absoluut een aantasting van de rechten van de kinderen. Zij worden uit hun wereld weggerukt en bij anderen gedropt. Dit mag je kinderen nooit aan doen.
Juridisch ligt de grens voor genocide wat hoger dan de objectieve vaststelling dat kinderen gedwongen zijn gedeporteerd. De Staatsomroep is geen rechter.

Blijft natuurlijk een verwerpelijke daad en het zou de NOS sieren als ze meer aandacht zouden hebben voor de kwaadaardigheid van het Russische volk in plaats van dingen 'objectief' te rapporteren. Dit is heel simpel een strijd tussen goed en kwaad.
pi_208002937
quote:
84s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat zijn veel lijken
Krijgt ook een dikverdiende like van mij.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:50:58 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208002948
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 06:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze hadden weinig keuze.
Stalin had inmiddels nucleaire wapens en de aspiratie om heel Europa in te nemen.
DMV handjeklap is dat beperkt gebleven tot Oost Europa, minus Griekenland.
Overigens begon de wederopbouw in Oost-Europa niet zo slecht en waren Westerse landen natuurlijk moreel bepaald niet beter dan de Sovjet-Unie, misschien zelfs nog wel een tandje slechter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208002972
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:49 schreef Confetti het volgende:

[..]
Juridisch ligt de grens voor genocide wat hoger dan de objectieve vaststelling dat kinderen gedwongen zijn gedeporteerd. De Staatsomroep is geen rechter.

Blijft natuurlijk een verwerpelijke daad en het zou de NOS sieren als ze meer aandacht zouden hebben voor de kwaadaardigheid van het Russische volk in plaats van dingen 'objectief' te rapporteren. Dit is heel simpel een strijd tussen goed en kwaad.
Oneens. Media dienen zo objectief mogelijk de boel te analyseren. Ze zijn er niet om jouw een prettig gevoel te geven.
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:54:19 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208002985
quote:

[..]
En als de rus staats TV het nou enthousiast toegeeft? Is dat voldoende?
&lt;signature here&gt;.
pi_208002997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Overigens begon de wederopbouw in Oost-Europa niet zo slecht en waren Westerse landen natuurlijk moreel bepaald niet beter dan de Sovjet-Unie, misschien zelfs nog wel een tandje slechter.
Ah, de westerse landen als moreel slechter dan de Sovjet-Unie. :')

Hier, een enkeltje werkkamp Siberi voor je.
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:57:05 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208003010
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Intern was de Sovjet-Unie natuurlijk veel extremer, maar naar buiten toe waren zij niet slechter dan wij. Wij waren in de jaren na WO2 natuurlijk ook gewoon Orcs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:02:11 #88
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208003067
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:57 schreef -XOR- het volgende:
Wij waren in de jaren na WO2 natuurlijk ook gewoon Orcs.
Dat vraagt om duiding :)
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:05:29 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208003093
quote:

[..]

Verschillende vormen van genocide in Oekrane maar we noemen het geen genocide :')
Niet alleen de NOS.
pi_208003119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Intern was de Sovjet-Unie natuurlijk veel extremer, maar naar buiten toe waren zij niet slechter dan wij. Wij waren in de jaren na WO2 natuurlijk ook gewoon Orcs.
U doelt op de koloniale oorlogen?
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:09:55 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208003127
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat vraagt om duiding :)
Wij hebben natuurlijk ook gewoon vreselijke dingen gedaan in Indonesie, de Fransen deden dat in Algerije, de Engelsen in iets mindere mate in India. Dat waren allemaal imperiale machten die hun vroegere glorie poogden te herstellen door gebieden te willen behouden/ de toeeigening voortzetten zonder daar iets te zoeken te hebben.

Uiteindelijk werden wij in West-Europa wijzer, maar in de jaren 40 en 50 was vrijheid eigenlijk nergens vanzelfsprekend op Woordwest-Europa en Noord-Amerika na. Oost-Europa van de Sovjets bevrijden lag daarom ook totaal niet in de lijn der geschiedenis.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:12:37 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208003150
‘THEY DIDN’T UNDERSTAND ANYTHING, BUT JUST SPOILED PEOPLE’S LIVES’

How Russian invaders unleashed violence on small-town residents

By Anne Applebaum and Nataliya Gumenyuk
FEBRUARY 14, 2023, 6 AM ET

This article is based on interviews and research by the Reckoning Project, a multinational group of journalists and researchers collecting evidence of war crimes in Ukraine.

https://www.theatlantic.c(...)rder-torture/672841/

artikel in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:14:09 #93
152519 opgebaarde
pi_208003167
quote:

[..]
[..]
[..]
Ik vraag me af waarom de NOS dat woord niet gebruikt...
Misschien: genocide wordt over het algemeen alleen gebruikt in de context met uitmoorden. Als voor deze misdaad het woord genocide gebruikt wordt dan doe je daarmee de Holocaust of Rwanda (een soort van) 'te kort'.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 10:14:36 #94
3928 Ulx
pi_208003173
twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:14:44 #95
229247 LethalNinja
pi_208003175
net binnen van Televaag

quote:
Rusland wil alle verloren gebieden in regio Charkov heroveren
Het Russische voorjaarsoffensief zal zich niet beperken tot de Donbas. Vitali Gantsjev, door de Russen aangewezen als hun gouverneur van de regio Charkov, zegt dat het Russische leger ook gebieden in Charkov wil heroveren. De Russen verloren dat grotendeels in het najaar van 2022.

De Russen kregen na de invasie van 24 februari een aanzienlijk deel van de regio in handen. De stad Charkov is maandenlang beschoten, maar nooit veroverd. In het najaar verloren de Russen vrijwel al het gebied in de regio door het Oekraense tegenoffensief.

Rusland lijkt op zijn beurt de afgelopen dagen begonnen met het langverwachte voorjaarsoffensief. Ze proberen volgens defensie-experts onder meer om de aanvoerlijnen voor het Oekraiense leger te doorbreken. Op meerdere plekken langs de frontlinie hebben zich Russische troepenmachten verzameld en die gaan in de aanval. Gantsjev zegt onder meer dat de Russen in de regio Charkov een aantal dorpen hebben veroverd.

TwitterFacebookLinkedInPermalinkLikes0
Rusland claimt doorbraken: 'Vijand moet zich tot wel drie kilometer terugtrekken'
Het Russische ministerie van Defensie claimt op meerdere plekken in de provincie Loehansk door de verdedigende linies van Oekrane te hebben gebroken. "Tijdens het offensief hebben troepen van de vijand zich tot wel drie kilometer terug moeten trekken", aldus de Russen. De Russische claims zijn volgens persbureau Reuters niet te verifiren. Oekrane maakt in de update van woensdagochtend geen melding van terugtrekkingen of verliezen.
Volgens Rusland zijn op zeker twee plekken doorbraken geforceerd. Meer details gaven de Russen niet. Met name rond de steden Svatove en Kreminna kwamen de afgelopen dagen meldingen van een toegenomen Russisch offensief.
Volgens militair analisten in Oekrane wordt er 'om elk huis in Bachmoet gevochten' en vindt ook bij Voehledar een zware strijd plaats. Beide stadjes zouden nog in handen van Oekrane zijn. Dinsdag berichtte The New York Times dat de Oekraense autoriteiten hun best doen om ook de laatst overgebleven burgers te overtuigen de stad te verlaten. Van de 70.000 inwoners zijn er nog minder dan 5.000 over. Vanwege de zware gevechten moet dat getal "tot een minimum worden beperkt".
De Oekraense president Zelenski herhaalde in een toespraak dat zijn land snel meer wapens en munitie nodig heeft om het Russische offensief een halt toe te roepen.
  FOK!fotograaf woensdag 15 februari 2023 @ 10:15:07 #96
364681 over_hedge
pi_208003179
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

nouja de allies waren ook geen lievertjes hoor. En dat kan je prima zeggen zonder meteen pro rusland te zijn :P

Brandbommen op steden die voornamelijk uit hout bestaan in Japan. De 2 nukes. Alle duitse steden die steeds gebombardeerd werden. De oorlogsmisdaden die ook allies deden. De afspraken over landen in het midden oosten waarbij de landen zelf niks te kiezen hadden.

Nee ook het westen was niet echt moreel gezien geweldig bezig. Ze hebben geen strafkampen dus dat scheelt :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 10:16:23 #97
3928 Ulx
pi_208003189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:14 schreef LethalNinja het volgende:
net binnen van Televaag
[..]

Succes ermee. Maar dat gaat ze dus niet lukken.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:20:03 #98
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208003217
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
nouja de allies waren ook geen lievertjes hoor. En dat kan je prima zeggen zonder meteen pro rusland te zijn :P

Brandbommen op steden die voornamelijk uit hout bestaan in Japan. De 2 nukes. Alle duitse steden die steeds gebombardeerd werden. De oorlogsmisdaden die ook allies deden. De afspraken over landen in het midden oosten waarbij de landen zelf niks te kiezen hadden.

Nee ook het westen was niet echt moreel gezien geweldig bezig. Ze hebben geen strafkampen dus dat scheelt :P
Dat was tijdens WOI ;)
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 10:20:18 #99
3928 Ulx
pi_208003220
twitter

Dit was te verwachten. Wel lastig nu Rusland een paar slapende reuzen wakker heeft gemaakt die zich wel opnieuw kunnen bewapenen en daarmee al begonnen zijn.
  FOK!fotograaf woensdag 15 februari 2023 @ 10:23:12 #100
364681 over_hedge
pi_208003240
quote:
Ja bedoel in het algemeen. Dat het westen ook gewoon niet zo lieverdjes zijn.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:24:36 #101
360805 luxerobots
pi_208003249
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Brandbommen op steden die voornamelijk uit hout bestaan in Japan. De 2 nukes. Alle duitse steden die steeds gebombardeerd werden. De oorlogsmisdaden die ook allies deden.
-XOR- had het specifiek over de wederopbouw. Dus bombardementen op steden en atoombommen doen niet mee. Overigens zou je bij dat soort misdaden ook moeten kijken wat het effect geweest zou zijn als ze niet gepleegd waren. De Duitsers en Japanners zijn door de bombardementen vleugellam gemaakt, dat heeft er ook voor gezorgd dat de Duitsers en Japanners minder misdaden hebben kunnen plegen (tegen Joden of Chinezen bijvoorbeeld).

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:09 schreef -XOR- het volgende:
Wij hebben natuurlijk ook gewoon vreselijke dingen gedaan in Indonesie, de Fransen deden dat in Algerije, de Engelsen in iets mindere mate in India. Dat waren allemaal imperiale machten die hun vroegere glorie poogden te herstellen door gebieden te willen behouden/ de toeeigening voortzetten zonder daar iets te zoeken te hebben.
Hier heb je best een punt hoor, de waarden als vrijheid en democratie hadden de westerse landen niet, of in veel mindere mate, voor de lokale bevolkingen in de gekolonialiseerde landen. Aan de andere kant, na de tweede wereldoorlog kwam dat proces van democratisering en onafhankelijkheid wel in een stroomversnelling (India werd onafhankelijk in 1947 en Marokko in 1956, om maar enkele voorbeelden te noemen).

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 15-02-2023 10:31:14 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 10:25:06 #102
3928 Ulx
pi_208003257
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Er bestaan geen lieverdjes.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:25:38 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208003263
twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:30:08 #104
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208003297
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 20:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
Semi off topic, maar laatst vertelde een Rus mij op een feestje dat het Russisch en het Oekraens praktisch gelijk zijn, op een kleine verschillen na. Dit naar aanleiding van een gesprek tussen deze Rus en iemand uit Oekrane, waar ik als een derde wiel aan het wagen naast stond.

Dit riekt wat mij betreft naar nagekakel van propaganda en het achterliggende doel zal dan zijn te benadrukken dat Oekrane een historisch deel van Rusland is...nou ja, de bekende doodenge genocide teksten die we al een jaar horen uit het Kremlin.

Maar met googlen kom ik er net niet helemaal uit, de verschillen lijken wel groter. Maar ik spreek geen van beide talen... Is het, voor mijn begrip, bijvoorbeeld te vergelijken met taalverschillen tussen Vlaanderen/Nederland?

Weet iemand hoe dit zo'n beetje zit?
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:03 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Ik vond een map met afstanden tussen talen waaruit blijkt dat er meer verschil tussen Russisch een Oekraens is dan tussen Nederlands en Duits.
Afstand tussen Russisch en Oekraens: 38
Afstand tussen Nederlands en Duits: 25
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:13 schreef quirina het volgende:
Hier verschillen Oekraens en Russisch. Oekraens is eigenlijk eenvoudig Russisch.
Zinnen zijn korter o.a.
In de Perestrojkast https://www.bnr.nl/podcast/perestrojkast is een aflevering waarin wordt verteld dat het Oekraense leger onderling eigenlijk voornamelijk Russisch als voertaal heeft, behalve bij de wachtposten, daar word je begroet in vloeiend bloemrijk Oekraens, en er schijnt geen Rus te zijn die daar maar enigszins bij in de buurt kan komen. Zoals Duitsers in WO II eruit gepikt werden door te vragen of ze “Scheveningen” wilden zeggen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:30:08 #105
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208003298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:12 schreef Hyperdude het volgende:
‘THEY DIDN’T UNDERSTAND ANYTHING, BUT JUST SPOILED PEOPLE’S LIVES’

How Russian invaders unleashed violence on small-town residents

By Anne Applebaum and Nataliya Gumenyuk
FEBRUARY 14, 2023, 6 AM ET

This article is based on interviews and research by the Reckoning Project, a multinational group of journalists and researchers collecting evidence of war crimes in Ukraine.

https://www.theatlantic.c(...)rder-torture/672841/

artikel in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet het eerst in een quote plaaten voordat je het in de spoiler zet, anders is er geen scrollbalk
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:30:39 #106
168110 zuchtje
pi_208003300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zijn, of waren? Westerse organisaties/instituten proberen zoiets als oorlogsmisdaden tegenwoordig toch best goed te voorkomen? Abu Ghraib gebeurde, dus "Het Westen zijn geen lieverdjes", maar de betrokkene zijn wel veroordeeld, en beleid is erop aangepast. Er is een bepaald reinigend vermogen in "het westen". Dingen als democratie en persvrijheid zorgen hier voor.

Dingen die in Rusland ver te zoeken zijn, waardoor dat reinigend vermogen niet aanwezig, of nodig is. De apathische inwoners krijgen de gruwelijkheden niet mee, of wuiven het af als westerse propaganda. Er zal niks veranderen.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 10:31:56 #107
3928 Ulx
pi_208003318
twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:34:42 #108
-1 #ANONIEM
pi_208003357
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Gelet op de rechtsbescherming binnen de EU, daarom zitten die Russische ratten allemaal met hun geld hier in plaats van moeder Rusland, lijkt me dit een heilloze weg. Het eigendomsrecht is zeer sterk in Europa. Er lopen al vele procedures die nog jaren gaan duren. Klinkt dus leuk maar Oekraine zal je er niet mee gaan opbouwen.
  FOK!fotograaf woensdag 15 februari 2023 @ 10:36:06 #109
364681 over_hedge
pi_208003368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:30 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Zijn, of waren? Westerse organisaties/instituten proberen zoiets als oorlogsmisdaden tegenwoordig toch best goed te voorkomen? Abu Ghraib gebeurde, dus "Het Westen zijn geen lieverdjes", maar de betrokkene zijn wel veroordeeld, en beleid is erop aangepast. Er is een bepaald reinigend vermogen in "het westen". Dingen als democratie en persvrijheid zorgen hier voor.

Dingen die in Rusland ver te zoeken zijn, waardoor dat reinigend vermogen niet aanwezig, of nodig is. De apathische inwoners krijgen de gruwelijkheden niet mee, of wuiven het af als westerse propaganda. Er zal niks veranderen.
Sowieso waren we dat niet. Of we het nu zijn kan je leuke discussie over houden :P

"maar de betrokkene zijn wel veroordeeld"
Oh? Voor de dingen die ik net allemaal opnoem niet hoor. Steden plat gooien werd als normale tactiek beschouwd. Zijn er van afgestapt omdat het helemaal niet werkt. Zie rusland die het wel nog doet en hoe weinig effect het heeft.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 10:39:49 #110
3928 Ulx
pi_208003407
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:34 schreef Confetti het volgende:

[..]
Gelet op de rechtsbescherming binnen de EU, daarom zitten die Russische ratten allemaal met hun geld hier in plaats van moeder Rusland, lijkt me dit een heilloze weg. Het eigendomsrecht is zeer sterk in Europa. Er lopen al vele procedures die nog jaren gaan duren. Klinkt dus leuk maar Oekraine zal je er niet mee gaan opbouwen.
Het zal zeker een tijd duren. Maar pluk-ze-wetgeving bestaat gewoon. Ook in andere landen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:41:55 #111
360805 luxerobots
pi_208003432
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Sowieso waren we dat niet. Of we het nu zijn kan je leuke discussie over houden :P

"maar de betrokkene zijn wel veroordeeld"
Oh? Voor de dingen die ik net allemaal opnoem niet hoor. Steden plat gooien werd als normale tactiek beschouwd. Zijn er van afgestapt omdat het helemaal niet werkt.
Dat is een wetenschappelijk debat in hoeverre dat zin had:

quote:
Achteraf gezien lijken de bombardementen een mislukking. De luchtvloten van Harris en Spaatz kregen Duitsland niet op de knien. Ondanks de vele doden, de enorme schade en al de ongemakken die dat de bevolking meebracht, werd het moreel van de Duitsers niet echt gebroken, toch niet in die mate dat ze zich tegen hun leiders keerden (wat de nazileiders wel degelijk vreesden).
Maar ook:

quote:
Toch hebben de bombardementen wel degelijk een effect gehad. Zeker op het einde werden de Duitse oorlogsproductie en transporten zwaar verstoord. Op het einde waren de spoorwegen zo zwaar vernietigd dat op sommige plaatsen personenwagens werden ingezet om goederen te transporteren.

Bovendien waren er een miljoen mensen nodig voor de bemanning en het onderhoud van de 70.000 luchtafweerkanonnen, terwijl nog twee miljoen anderen werden ingezet om na de bombardementen puin te ruimen en de noodzakelijke herstellingen te verrichten. Miljoenen mensen die niet aan het front of in de wapenindustrie konden worden ingezet.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)orlog-hebben-de-bom/
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:45:46 #112
-1 #ANONIEM
pi_208003473
Pistorius, de Duitse minister van defensie, is behoorlijk gerriteerd dat landen als Nederland, Finland en Denemarken nu ineens toch geen Leopard 2-tanks naar Oekrane willen sturen. Die kritiek is mijns inziens terecht, vooral na de enorme druk op Duitsland. Uiteindelijk zijn nu Duitsers en de Polen de voornaamste leveranciers:

twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:45:59 #113
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208003477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:30 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[..]
[..]
In de Perestrojkast https://www.bnr.nl/podcast/perestrojkast is een aflevering waarin wordt verteld dat het Oekraense leger onderling eigenlijk voornamelijk Russisch als voertaal heeft, behalve bij de wachtposten, daar word je begroet in vloeiend bloemrijk Oekraens, en er schijnt geen Rus te zijn die daar maar enigszins bij in de buurt kan komen. Zoals Duitsers in WO II eruit gepikt werden door te vragen of ze “Scheveningen” wilden zeggen.
Scheveningen/ 's gravenhage werd met name misbruikt om de Britten eruit te pikken. Die kunnen geen harde "G".
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:46:25 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208003481
Over de verschillende vliegtuigjes. Justin Bronk. Een uur is veel te lang. :P

woensdag 15 februari 2023 @ 10:46:47 #115
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208003484
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Bijzonder dat dit een jaar na dato nog moet gebeuren.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:50:49 #116
386206 theunderdog
pi_208003521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:45 schreef J.B. het volgende:
Pistorius, de Duitse minister van defensie, is behoorlijk gerriteerd dat landen als Nederland, Finland en Denemarken nu ineens toch geen Leopard 2-tanks naar Oekrane willen sturen. Die kritiek is mijns inziens terecht, vooral na de enorme druk op Duitsland. Uiteindelijk zijn nu Duitsers en de Polen de voornaamste leveranciers:

[ twitter ]
Haha, volkomen begrijpelijk natuurlijk. Druk op Duitsland gezet, inclusief soms best wat valse manieren van emotionele manipulatie (wil Duitsland weer een de verkeerde kant van de historie staan) argumenten enz. En dan nu zelf niet leveren.. _O- _O-
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:52:07 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208003534
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
-XOR- had het specifiek over de wederopbouw. Dus bombardementen op steden en atoombommen doen niet mee. Overigens zou je bij dat soort misdaden ook moeten kijken wat het effect geweest zou zijn als ze niet gepleegd waren. De Duitsers en Japanners zijn door de bombardementen vleugellam gemaakt, dat heeft er ook voor gezorgd dat de Duitsers en Japanners minder misdaden hebben kunnen plegen (tegen Joden of Chinezen bijvoorbeeld).
[..]
Hier heb je best een punt hoor, de waarden als vrijheid en democratie hadden de westerse landen niet, of in veel mindere mate, voor de lokale bevolkingen in de gekolonialiseerde landen. Aan de andere kant, na de tweede wereldoorlog kwam dat proces van democratisering en onafhankelijkheid wel in een stroomversnelling (India werd onafhankelijk in 1947 en Marokko in 1956, om maar enkele voorbeelden te noemen).
Klopt, de gewelddadigheden bij dekolonisatie kwamen in latere jaren nauwelijks meer voor, na ook lessen te hebben getrokken uit de gebeurtenissen en in de jaren 40 en 50, daar waar de Sovjet-Unie juist verhardde gedurende de jaren 50. Aanvankelijk kwam de plangestuurde economie nog wel redelijk mee maar in de loop van de jaren 50 bleek dat toch definitief een doodlopende weg en begon de Sovjet-Unie opstanden in de satelietstaten hardhandig de kop in te drukken.

Oost-Europese landen waren eind jaren '40, begin jaren 50 overigens ook een stuk vrijer dan later. Vanaf midden jaren 50 begon de Sovjet Unie een strakkere koers te varen mbt de satellietstaten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:52:37 #118
274656 Jojoke
pi_208003538
quote:

[ twitter ]
Hij heeft helemaal gelijk.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 10:52:52 #119
3928 Ulx
pi_208003541
quote:

[ twitter ]
En terecht. Laat Nederland die 18 tanks gewoon overnemen en aan Oekrane geven.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:52:54 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208003542
quote:

[ twitter ]
DE moet zn muil houden. Zij zijn juist diegene die hier alles traineert.
NL heeft bijvoorbeeld die 18 tanks toegezegd, maar DE zegt dat ze weer niet in beeld zijn en vertraagt de boel.

Rot op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:54:45 #121
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208003561
quote:
Pistorius, de Duitse minister van defensie, is behoorlijk gerriteerd dat landen als Nederland,
Dat zou indrukwekkend zijn. Wij hebben gevraagd of de lease tanks door mogen, maar dat mag niet van hun...
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:55:39 #122
229247 LethalNinja
pi_208003569
Ben benieuwd wanneer Oekrane weer gebieden gaat terug veroveren.

Las gisteren dat het Russische Partisanen leger ook elke dag groter wordt. Werkt intensief samen met Oekrane.

Dit gecombineerd met "vechten voor bevrijding eigen land en alle voertuigen die hun kant op komen"..
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 10:55:56 #123
3928 Ulx
pi_208003573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:52 schreef Red_85 het volgende:
NL heeft bijvoorbeeld die 18 tanks toegezegd

Nederland beloofde 18 Duitse tanks te leveren? Ik denk dat we er gelijk wat Leclercs en Arietes bij moeten doen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:59:40 #124
335449 BEFEM
pi_208003608
quote:

[ twitter ]
Vooral Finland ja. Die hebben ook de meeste tanks.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:59:52 #125
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208003612
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:14 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De val van de Sovjetunie is zo'n 30 jaar geleden. Dus de jongvolwassenen die al een beetje vastgeroest waren, die zijn zo'n 60+. Kijk naar de Russische regering en je weet genoeg. Allemaal 60+. Kijk naar de Oekraense regering en je weet ook genoeg. Dat zijn allemaal 40-ers die de USSR niet bewust hebben meegemaakt. Die schijten geen 99 kleuren bruin omdat ze bang zijn voor een kernbom, zoals ouderen als Van Wijk bijvoorbeeld nog steeds wel ondergaan. Misschien dat de ouderen ooit gelijk krijgen en dat er toch zo'n kernbom op ons gedropt wordt, maar wat is beter of slechter?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:29 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ja, n=2, dus dit kan je zonder problemen doortrekken naar iedereen, toch?
Doe niet zo dom, ik lees ik de Volkskrant soms verhalen van een honderdjarige die minder vastgeroest is in denken dan een dertigjarige. Ik heb leerlingen van 19 gehad die stukken conservatiever waren dan ik.
Vastgeroest zijn in denkbeelden heeft niets, maar dan ook niets met leeftijd te maken.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:59:57 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208003613
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nederland beloofde 18 Duitse tanks te leveren? Ik denk dat we er gelijk wat Leclercs en Arietes bij moeten doen.
NL least ze toch?
Op de rest ook, DE houdt de toestemmingen tegen of wijst naar andere tanks...

Gaat nergens over dit. Wederom een twijfelachtige houding van DE.
Stuur gvd die tanks..
1947-2016
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:01:53 #127
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208003626
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]
En die grenzen echt aan rus. Die beelden zich niet in dat rus een buurman is, zoals Duitsland placht te doen.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:02:30 #128
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208003637
quote:

[ twitter ]
Hij noemt niet echt namen in dat artikel? Sws zie ik NL niet genoemd worden.

Slordig is dit allemaal wel. Ik ben wel benieuwd wat men allemaal in de achterkamertjes besproken heeft en wie nu echt het moeilijkst doet.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:03:38 #129
490299 RegularOrange
pi_208003651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Scheveningen/ 's gravenhage werd met name misbruikt om de Britten eruit te pikken. Die kunnen geen harde "G".
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee, dat was toch echt met name om de Duitsers eruit te pikken.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:04:30 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208003661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
NL least ze toch?

Stuur gvd die tanks..
De deal was toch dat Nederland ze zou overkopen en doneren aan Oekrane?
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 11:04:59 #131
3928 Ulx
pi_208003668
quote:

[..]
NL least ze toch?

Stuur gvd die tanks..
Als jij een auto least mag je die ook niet weggeven. Mag wel nadat je hem koopt. Wat is daar moeilijk aan? Gewoon een miljoentje of 4-5 per tank aftikken en doneren die handel. Daarnaast wat nieuwe Leoparrd 2A7+ tanks kopen. Dan gaat Duitsland er zo in mee. Kost de hardwerkende Nederlandse Belastingbetaler maar een miljoentje of 300. Misschien 400.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:05:57 #132
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_208003681
quote:

[ twitter ]
Volgens mij wou Nederland de 18 tanks die wij leasen van Duitsland kopen en aan Oekrane geven, maar was het juist Duitsland die dat niet wou.

Dat kwam van de week hier langs, dat bericht.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:06:32 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208003687
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Bij Finland kan ik me de terughoudendheid nog wel enigszins voorstellen, die zitten natuurlijk gewoon met dereele angst binnengevallen te worden, zeker nu ze nog geen NAVO-lid zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:10:00 #134
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208003741
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:10:02 #135
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208003742
twitter

En meer blabla.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:02 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hij noemt niet echt namen in dat artikel? Sws zie ik NL niet genoemd worden.

Slordig is dit allemaal wel. Ik ben wel benieuwd wat men allemaal in de achterkamertjes besproken heeft en wie nu echt het moeilijkst doet.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:11:12 #136
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208003764
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als jij een auto least mag je die ook niet weggeven. Mag wel nadat je hem koopt. Wat is daar moeilijk aan? Gewoon een miljoentje of 4-5 per tank aftikken en doneren die handel. Daarnaast wat nieuwe Leoparrd 2A7+ tanks kopen. Dan gaat Duitsland er zo in mee. Kost de hardwerkende Nederlandse Belastingbetaler maar een miljoentje of 300. Misschien 400.
Dus je maakt er nu van dat NL graag wil dat Duitsland onze leasetanks gratis en voor niets doorschuift?

Volgens mij was er vanaf moment 0 bereidheid die dingen te kopen.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 11:13:09 #137
3928 Ulx
pi_208003799
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus je maakt er nu van dat NL graag wil dat Duitsland onze leasetanks gratis en voor niets doorschuift?

Volgens mij was er vanaf moment 0 bereidheid die dingen te kopen.
Ik heb geen idee. Maar als het niet Nederlands eigendom is kun je het moeilijk weggeven. Dan moet Nederland gewoon kopen. Duh.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:16:02 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208003845
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Maar als het niet Nederlands eigendom is kun je het moeilijk weggeven. Dan moet Nederland gewoon kopen. Duh.
Dat was toch ook het plan?
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:17:46 #139
-1 #ANONIEM
pi_208003871
quote:

[..]
NL least ze toch?

Stuur gvd die tanks..
Finland heeft nu toch gezegd dat ze alleen tanks sturen wanneer ze bij de NAVO mogen?
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:18:07 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208003875
quote:
Das wel uitgekookt om te beginnen met een pro Ukraine thema en geloofwaardigheid te winnen bij het publiek om het daarna langzaam om te toveren naar een anti Ukraine account. En omdat het zo geleidelijk gaat is het net zoals de kikker die gekookt wordt dat mensen het niet merken.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:18:14 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208003877
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Finland heeft nu toch gezegd dat ze alleen tanks sturen wanneer ze bij de NAVO mogen?
Dat snap ik wel :Y
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:18:38 #142
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208003882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze kosten ronde de 10MLN per stuk ongeveer. 180 MLN dus als we er 18 door zouden schuiven.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:24:52 #143
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_208003976
quote:

[..]
Begrijpelijk wel van Finland gezien hun buurman en de geschiedenis met die buurman ^O^
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:26:20 #144
445736 The-BFG
pi_208003995
quote:
Doen ze al jaren, 90% van de complottheorien komt uit Rusland.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:26:25 #145
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_208003999
quote:

[..]
Geef ze geen ongelijk eerlijk gezegd.

Edit: volgens wiki hebben ze 239 Leopards. Na toetreding er best een paar naar Oekrane lijkt me.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:28:56 #146
274656 Jojoke
pi_208004042
quote:

[..]
Dat lijkt mij wel zo verstandig. Tot die tijd hebben ze de tanks misschien zelf nodig. Zelfde geldt voor Zweden en hun straaljagers.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:29:20 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208004049
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Geef ze geen ongelijk eerlijk gezegd.
Ik ook niet, zonder NAVO lidmaatschap en minder tanks maken ze zichzelf alleen maar zwakker.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:30:44 #148
274656 Jojoke
pi_208004069
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

En meer blabla.
[..]

Gaan we nu nieuwe tanks kopen voor het eigen leger?
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:30:44 #149
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208004070
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat lijkt mij wel zo verstandig. Tot die tijd hebben ze de tanks misschien zelf nodig. Zelfde geldt voor Zweden en hun straaljagers.
Ze hebben er meer dan 100 ofzo.

Denk dat ze vanzelf wel gaan komen.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:31:39 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208004082
Turkije zou nu toch duidelijk moeten zijn dat ie beter vrienden kan zijn met Europa want die sturen tenminste hulp als je een zware aardbeving hebt.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:33:36 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208004113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

En meer blabla.
[..]

Nederland heeft helemaal geen tanks die we kunnen sturen. We huren een stel Leo's van de Duitsers.
Denk dat NL maar een stel panther kf51 moet bestellen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:34:36 #152
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208004122
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:26 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Doen ze al jaren, 90% van de complottheorien komt uit Rusland.
Ja. Zo zijn (eigenlijk vrij makkelijk debunkbare) filmpjes waarin het lijkt of Oekranse soldaten andere Oekranse soldaten executeren of vernederen het op het moment helemaal hip.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:36:34 #153
14505 OProg
A Life in Music
pi_208004147
quote:
Oude serie.
Late reactie. Dat interview was met Sergey Karaganov. Die zit er dik in bij Poetin en de rest van de elite. Terwijl hij eerder, zelfs nog na dit interview in ik meer 2016 of 17 nog een stuk genuanceerder was.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:40:24 #154
-1 #ANONIEM
pi_208004197
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Volgens mij wou Nederland de 18 tanks die wij leasen van Duitsland kopen en aan Oekrane geven, maar was het juist Duitsland die dat niet wou.

Dat kwam van de week hier langs, dat bericht.
De Duitsers zeggen dat Nederland niet eens een aanvraag heeft gedaan, laat staan dat ze hebben geweigerd:

Verhindert Berlin die Weitergabe von Panzern an Kiew?

https://www.faz.net/aktue(...)ferung-18669444.html

quote:
„Mir ist nicht bekannt, dass es eine offizielle Anfrage gegeben hat, die dann durch die Bundesregierung abschlgig beschieden worden wre“, sagte eine Sprecherin des Ministeriums am Freitag der Deutschen Presse-Agentur in Berlin.
twitter

Edit: ik vind dit in de Duitse media van vandaag:

„Sieht nicht ganz so berauschend aus“: Pistorius' Panzer-Koalition brckelt - mehrere Lnder ziehen Leo-Zusagen zurck https://www.focus.de/poli(...)ck_id_185831561.html

quote:
Niederlande und Dnemark wollen keine Leopard-2-Panzer mehr liefern
Neben der deutschen Zusage zur Lieferung von 14 Leopard 2A6 gibt es demnach bislang nur aus Portugal die Ankndigung, drei solcher Panzer zur Verfgung zu stellen. Weitere A6 seien derzeit nicht im Gesprch, sagte Pistorius. Bei Panzern vom Typ Leopard 2A4 aus Polen gebe es mglicherweise Probleme, was den Zustand und die Einsatzfhigkeit des Kriegsgerts angehe. Polen hatte 14 Panzer zugesagt, Kanada drei und Norwegen acht. Spanien wolle zwischen vier und sechs liefern, doch auch aus Madrid fehle noch immer die offizielle Zusage.

Die Niederlande und Dnemark wollen nun offenbar berhaupt keine Leopard-2-Panzer mehr liefern. Die Niederlande hatten zuvor 18 von Deutschland geleaste Leopard 2 in Aussicht gestellt, die Teil des deutsch-niederlndischen Bataillons sind. Diese stnden nicht fr die Ukraine zur Verfgung, verlautet es jetzt laut einem Bericht der „ Welt “ aus dem Verteidigungsministerium in Den Haag. „Die Entscheidung wurde in enger Abstimmung zwischen den Niederlanden und Deutschland getroffen“, so ein Sprecher. Aus dnischen Regierungskreisen hie es zudem , dass das Land keinen seiner modernen 44 Leopard-2-A7-Panzer liefern werde. Zugleich deute sich an, dass auch Finnland keine Panzer bereitstelle, solange das Land nicht Teil der Nato sei. So auch Schweden, das bislang keine Leopard-Panzer liefern will.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2023 11:47:27 ]
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:43:54 #155
335449 BEFEM
pi_208004272
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bij Finland kan ik me de terughoudendheid nog wel enigszins voorstellen, die zitten natuurlijk gewoon met dereele angst binnengevallen te worden, zeker nu ze nog geen NAVO-lid zijn.
Dat snap ik, echter, ze gingen samen met Polen die 'leopard coalitie' maken :D

Dan moet je natuurlijk ook leveren.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:50:51 #156
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208004382
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:40 schreef J.B. het volgende:

[..]
De Duitsers zeggen dat Nederland niet eens een aanvraag heeft gedaan, laat staan dat ze hebben geweigerd:

[..]
[ twitter ]

„Sieht nicht ganz so berauschend aus“: Pistorius' Panzer-Koalition brckelt - mehrere Lnder ziehen Leo-Zusagen zurck https://www.focus.de/poli(...)ck_id_185831561.html
[..]

Als dat zo is snap ik niet wat die zeurt, mbt NL. Of we nou 18 lease leo's doorschuiven, of betalen voor een berg oudere.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 11:52:16 #157
3928 Ulx
pi_208004395
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ze kosten ronde de 10MLN per stuk ongeveer. 180 MLN dus als we er 18 door zouden schuiven.
Dat is de nieuwprijs. Zeg dat ze de helft betalen. Dus een miljoentje of honderd. Dan nog een stuk of 20-30 nieuwe tanks kopen, kom je op 3-400 miljoen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:55:09 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208004438
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is de nieuwprijs. Zeg dat ze de helft betalen. Dus een miljoentje of honderd. Dan nog een stuk of 20-30 nieuwe tanks kopen, kom je op 3-400 miljoen.
Nou ja, betalen voor refurbish van 100 L1's is beduidend meer bang for buck voor oekraine.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 11:56:12 #159
3928 Ulx
pi_208004457
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:40 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]
[ twitter ]

[..]

Het is precies wat Duitsland dus verwachtte: Ze mogen het weer vrijwel alleen doen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:56:56 #160
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208004469
twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:57:20 #161
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208004477
twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:59:04 #162
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208004502
Wat een farce.
En met de F-16 heb/krijg je hetzelfde geneuzel. Vergaderen terwijl de Duitsers al op de pier van Scheveningen aan het bier zitten vibes. :')
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 11:59:29 #163
3928 Ulx
pi_208004507
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou ja, betalen voor refurbish van 100 L1's is beduidend meer bang for buck voor oekraine.
Ik denk dat het qua coalitiebouwen niet zo'n hele sterke moves zijn, Wie gaat de F16's of ander moderne spullen leveren? Andere landen zien Nederland weer aankomen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:01:09 #164
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208004525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is precies wat Duitsland dus verwachtte: Ze mogen het weer vrijwel alleen doen.
Lekker overdreven ;)

twitter
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 12:02:12 #165
3928 Ulx
pi_208004538
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je zal toch de Leo2 nodig hebben voor de Hunter-Killer taak. Die Leopard 1's kunnen prima voor vuursteun voor infanterie dienen, maar als ze een T-80 tegenkomen zijn ze toast.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:02:38 #166
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208004545
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zo lijkt het wel.

Snap echt niet dat ze dat niet binnenkamers doen.

Huur een zaaltje en zorg dat je het regelt.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:03:48 #167
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208004562
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:02 schreef Ulx het volgende:
maar als ze een T-80 tegenkomen zijn ze toast.
Ja, tuurlijk in een 1 op 1 gevecht.

Maar realiteit is geen videogame waar rock paper scissors mechanismen domineren.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:05:34 #168
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208004587
Weten jullie nog wie Marina Ovsjannikova is? De vrouw die op het journaal achter de nieuwslezeres verscheen met een bord. Met haar boodschap "Geen oorlog, hier liegen ze tegen jullie!" , haalde Marina Ovsjannikova in maart vorig jaar de wereldpers. Het gebeurt natuurlijk niet elke dag dat iemand kritiek levert op het beleid van president Poetin op de Russische staatstelevisie. Sinds de oorlog in Oekrane staan er in Rusland ook strenge straffen op het verspreiden van "verkeerde informatie" over de oorlog. https://vimeo.com/798604313/9510302f1f
Ze had huisarrest, maar is uit Rusland gevlucht. Ze zit nu in Paris, met haar dochter. https://www.vrt.be/vrtnws(...)ova-is-in-frankrijk/

De journaliste, die voorheen zelf voor de Russische staatstelevisie werkte, riskeerde een straf van 10 jaar cel. In afwachting van het proces werd ze in Moskou onder huisarrest geplaatst met een elektronische enkelband. Begin oktober was dat huisarrest afgelopen, maar werd er een opsporingsbericht voor haar verspreid. Kort daarna meldde haar advocaat dat Ovsjannikova Rusland was ontvlucht en veilig verbleef in een Europees land.

Dat land blijkt nu Frankrijk te zijn. Reporters Without Borders (Verslaggevers Zonder Grenzen), een ngo die opkomt voor persvrijheid, hielp Ovsjannikova bij haar ontsnapping. Ze gaf vandaag in Parijs een persconferentie samen met de directeur van de organisatie.
twitter

Ze had het ook over haar ontsnappingstocht zelf. Samen met haar 11-jarige dochter vertrok ze op vrijdagavond: "We dachten dat er in het weekend zeker niemand achter ons aan zou komen. We hadden twee dagen om de grens te bereiken, en zijn 7 keer van auto gewisseld. Vlak voor de grens reden we vast in de modder. We stonden midden op een veld, het was aardedonker, we wisten niet waarheen te lopen. Met de sterren als gids moesten we de weg zoeken."

Waar ze precies de grens zijn overgestoken, zegt Ovsjannikova niet. Nu ze in veiligheid is in Frankrijk, vreest ze ook nog altijd voor haar leven. Ze zegt dat het regime van Poetin volgens haar niet lang meer zal standhouden, en hoopt dat de oorlogsmisdadigers voor een internationaal tribunaal zullen berecht worden.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:06:10 #169
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208004600
Is misschien een indicatie wanneer de fighterjets arriveren. Meestal wordt iets pas aangekondigd als er nog 1~2 maanden te gaan is. Bespreken over 4 maanden, tel er 2 maanden bij op dus over 6 maanden in Ukraine?

twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 12:10:51 #170
3928 Ulx
pi_208004665
quote:
12s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Lekker overdreven ;)

[ twitter ]
De Leopard 2A6 was de belangrijke. Die had Nederland kunnen en moeten leveren. Dan hadden ze twee compagnien met die versie kunnen uitrusten met een paar in reserve/training. Want de A6 is de beste tankkiller van het hele zooitje. Die ga je nodig hebben om door te stoten. De A4's (en de Abrams) hebben het oude kanon nog.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:13:51 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208004692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:10 schreef Ulx het volgende:
De A4's (en de Abrams) hebben het oude kanon nog.
Wat bedoel je want is allemaal standaard 120mm?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:18:19 #172
401381 Elan
pi_208004752
Rusland gaat nu pas de luchtmacht grootschalig inzetten :X Kan me nog verhaaltjes herinneren van mensen die hier claimden dat het afgelopen zomer een kwestie van tijd was voor het leger zou capituleren.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:20:32 #173
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208004778
quote:
5s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
De nieuwe versie is de loop een stuk langer en daarmee hebben de projectielen meer doorslagkracht
Rh-120 varianten
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:22:30 #174
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208004803
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:18 schreef Elan het volgende:
Rusland gaat nu pas de luchtmacht grootschalig inzetten
OH NOES!!!!!
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:22:36 #175
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208004805
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:18 schreef Elan het volgende:
Rusland gaat nu pas de luchtmacht grootschalig inzetten
Dat is toch omdat de meeste Russische jets niet goed onderhouden zijn? Een F-16 heeft per vlieguur bijvoorbeeld 17 uur onderhoud nodig. Hebben de Russen wel genoeg mannetjes en onderdelen voor al die jets om te onderhouden?
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:24:02 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208004816
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat is toch omdat de meeste Russische jets niet goed onderhouden zijn? Een F-16 heeft per vlieguur bijvoorbeeld 17 uur onderhoud nodig. Hebben de Russen wel genoeg mannetjes en onderdelen voor al die jets om te onderhouden?
voordeel van die Mig's is dat je ze met een hamer kan onderhouden, geen verder gereedschap nodig.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:24:36 #177
108676 Aether
pi_208004824
Psst, China…
twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 12:24:54 #178
3928 Ulx
pi_208004829
quote:
5s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die op de A6 heeft een langere loop. Da's een L/55, dus 55*120mm = 6,6 meter lang. De A5 en eerder en de Abrams hebben de L/44, dus 5,2 meter lang. De granaten/projectielen van de A6 komen dus met grotere snelheid uit de loop. Vooral bij APFSDS geeft dat meer effect.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:28:41 #179
168110 zuchtje
pi_208004887
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:24 schreef Aether het volgende:
Psst, China…
[ twitter ]
Toch sympathiek van de Finnen om te kiezen voor toetreding tot de NAVO in plaats van de herovering van Karelia
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:29:08 #180
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208004892
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die op de A6 heeft een langere loop. Da's een L/55, dus 55*120mm = 6,6 meter lang. De A5 en eerder en de Abrams hebben de L/44, dus 5,2 meter lang. De granaten/projectielen van de A6 komen dus met grotere snelheid uit de loop. Vooral bij APFSDS geeft dat meer effect.
Schiet verder
Schiet preciezer
Meer doorslagkracht
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:29:49 #181
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208004898
twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:35:33 #182
401381 Elan
pi_208004958
quote:

[..]
Dat zijn allemaal aannames die onderdeel zijn van Westerse propaganda. Blijkbaar heeft Poetin ze gewoon achter de hand gehouden voor een mogelijk beslissend offensief.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)tmacht-verontrustend
blablablabla
  Moderator woensdag 15 februari 2023 @ 12:36:48 #183
236264 crew  capricia
pi_208004969
quote:
11s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:36 schreef OProg het volgende:

[..]
Late reactie. Dat interview was met Sergey Karaganov. Die zit er dik in bij Poetin en de rest van de elite. Terwijl hij eerder, zelfs nog na dit interview in ik meer 2016 of 17 nog een stuk genuanceerder was.
Ja. Dat klopt. Die is extremer geworden. Die hele Poetin kliek.

Maar ook in die uitzending zat al het Russische gevoel van de schaamte en de nederlaag van het uiteenvallen van de SU. En dat ze geen monopolaire wereld willen. Alleen nam ik dat toen niet serieus. Maar achteraf is het dus altijd al zo geweest bij die lui, dat wereldbeeld.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:37:03 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208004977
quote:
Psst, China…
[ twitter ]
Psst Japan er zijn nog wat leuke eilandjes :)
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:37:37 #185
401381 Elan
pi_208004984
Waarom staat dit topic eigenlijk in NWS en staan alle andere topics die over de oorlog gaan in OOR?
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:39:03 #186
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208005002
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zijn allemaal aannames die onderdeel zijn van Westerse propaganda. Blijkbaar heeft Poetin ze gewoon achter de hand gehouden voor een mogelijk beslissend offensief.
Kan me nog heel veel verhaaltjes hier herinneren dat putin heus niet zijn echte leger aan het inzetten is, en het vanzelf gaat gebeuren dat we wel het echte rus leger gaan zien! :X

En ondertussen gaan er per dag 500-1000 man door de gehaktmolen. :')
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:40:16 #187
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208005022
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-zorg-in-nederland

Dit is wel nog een aardige video van nieuwsuur gisteren over Oekraine soldaten die in Nederland behandeld worden voor amputaties etc.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:40:37 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208005027
quote:
Psst, China…
[ twitter ]
Whut?
Waar wacht je op @Navo, rammen met die handel. Rusland en putler op de knien voor de aankomende 30-50 jaar.
1947-2016
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:42:13 #189
54618 3rr0r
pi_208005054
quote:
Yale: Rusland bezig met heropvoeding duizenden Oekraense kinderen

Duizenden Oekraense kinderen worden sinds het begin van de oorlog in Russische heropvoedingskampen vastgehouden. Dat is de conclusie van een rapport van de Amerikaanse universiteit Yale, een van de hoogst aangeschreven universiteiten in de Verenigde Staten.

Volgens de onderzoekers is er een netwerk van minstens 43 kampen waarin meer dan 6000 Oekraense kinderen verblijven en mogelijk gaat het om aanzienlijk meer locaties en kinderen. De onderzoekers van Yale stellen dat er sprake is van oorlogsmisdaden gepleegd door Rusland.
https://nos.nl/artikel/24(...)-oekraiense-kinderen
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 12:42:35 #190
3928 Ulx
pi_208005063
quote:

[..]
Dat is toch omdat de meeste Russische jets niet goed onderhouden zijn?
Ze hebben weinig slimme bommen en stand-off wapens. Dus ze moeten ze zich blootstellen aan de Oekraense luchtverdediging en dan met gewone bommen gaan gooien. Dat doen ze liever niet. Dus zie ze weinig.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:42:53 #191
401381 Elan
pi_208005069
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Whut?
Waar wacht je op @:Navo, rammen met die handel. Rusland en putler op de knien voor de aankomende 30-50 jaar.
Als je denkt dat stikstof een bitch is moet je opletten wat verrijkt uranium doet met het landschap.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:44:01 #192
108676 Aether
pi_208005085
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:44:07 #193
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_208005087
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kan me nog heel veel verhaaltjes hier herinneren dat putin heus niet zijn echte leger aan het inzetten is, en het vanzelf gaat gebeuren dat we wel het echte rus leger gaan zien! :X

En ondertussen gaan er per dag 500-1000 man door de gehaktmolen. :')
Dat.
Als je een jaar lang amper verder komt, en enorme verliezen lijdt, dan ga je niet een jaar wachten.

Oorlogen zijn verschrikkelijk duur, dus hue eerder je wint des te beter.
Dan ga je geen jaar wachten.

Oorlogen voer je met het leger dat je hebt, niet met het leger dat je wilt, of het leger dat je denkt over een jaar te hebben.
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:44:20 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208005094
quote:
Ik probeer mij dit nu voor me te zien. Je hebt kinderen laat we zeggen van 8 jaar oud, hoe snel kun je die hersenspoelen dat ze pro Rusland worden en niet meer terug willen naar Oekraine? :{
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 12:44:42 #195
3928 Ulx
pi_208005100
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:42 schreef Elan het volgende:

moet je opletten wat verrijkt uranium doet met het landschap.
Dat verrijkt uranium gevaarlijk is zal ook wel een smoesje zijn om de hardwerkende belastingbetaler het geld uit de zak te kloppen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:46:26 #196
108676 Aether
pi_208005120
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik probeer mij dit nu voor me te zien. Je hebt kinderen laat we zeggen van 8 jaar oud, hoe snel kun je die hersenspoelen dat ze pro Rusland worden en niet meer terug willen naar Oekraine? :{
Vrij snel als je alleen Russisch met ze spreekt en allerlei propaganda toont.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:47:27 #197
360805 luxerobots
pi_208005135
quote:

[..]
Het Den Haag Centrum voor Strategische Studies noemt het verontrustend.

Het centrum waarvan Rob de Wijk de oprichter is. :+
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:47:48 #198
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208005141
quote:

[..]
Putin houdt niks achter de hand, hij houdt ze aan de grond omdat de kans vrij groot is dat ze allemaal uit de lucht geknald worden. Itt de NAVO de Russen geen dedicated SEAD missies vliegen en er nauwelijks op trainen. Dat betekent dat ze de vijandelijke grond-luchtafweer niet of nauwelijks aanpakken. Dat is ook n van de grote blunders gebleken in de eerste weken van de oorlog, want als je die missies niet vliegt, blijft de vijandelijke luchtafweer intact, en kun je dus niet veilig vliegen / luchtoverwicht krijgen.

Dat is de Russen dus ook nooit gelukt. En indachtig het feit dat de UA luchtafweer nogal opgeplust is het afgelopen jaar, hoeven we van de Russische luchtmacht niet bijster veel te verwachten - tenzij ze kamikaze style gaan als een soort desperate laatste zet.

Ik zou dit soort berichten vooral lezen als onderdeel van de push voor het leveren van F16's aan UA.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:48:26 #199
445736 The-BFG
pi_208005152
quote:

[..]
Man de ene naar de andere straaljager stortte neer zonder geraakt te zijn door Oekrane. Dat had echt niet alleen met incapabele piloten te maken.

Maar goed mensen riepen ook dat "slecht onderhoud" Westerse propaganda was terwijl er een kilometers lange file aan materiaal stil stond omdat het onderhoud zo slecht was.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:48:57 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208005167
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je denkt dat stikstof een bitch is moet je opletten wat verrijkt uranium doet met het landschap.
bang voor nukes?
:')

Nu is je kans om dat corrupte land op de knien te dwingen en van het wereldtoneel te verwijderen.
Die grote bek over nukes van putler, heeft hij er al eentje gegooid dan?
1947-2016
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:50:33 #201
401381 Elan
pi_208005192
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat verrijkt uranium gevaarlijk is zal ook wel een smoesje zijn om de hardwerkende belastingbetaler het geld uit de zak te kloppen.
Probeer het uit zou ik zeggen, val Rusland binnen met je Navo-leger.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:54:02 #202
108676 Aether
pi_208005253
twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:54:34 #203
401381 Elan
pi_208005257
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Putin houdt niks achter de hand, hij houdt ze aan de grond omdat de kans vrij groot is dat ze allemaal uit de lucht geknald worden. Itt de NAVO de Russen geen dedicated SEAD missies vliegen en er nauwelijks op trainen. Dat betekent dat ze de vijandelijke grond-luchtafweer niet of nauwelijks aanpakken. Dat is ook n van de grote blunders gebleken in de eerste weken van de oorlog, want als je die missies niet vliegt, blijft de vijandelijke luchtafweer intact, en kun je dus niet veilig vliegen / luchtoverwicht krijgen.

Dat is de Russen dus ook nooit gelukt. En indachtig het feit dat de UA luchtafweer nogal opgeplust is het afgelopen jaar, hoeven we van de Russische luchtmacht niet bijster veel te verwachten - tenzij ze kamikaze style gaan als een soort desperate laatste zet.

Ik zou dit soort berichten vooral lezen als onderdeel van de push voor het leveren van F16's aan UA.
Jaja en waarom is er juist nu dan een troepenopbouw bezig en is men daar kennelijk bezorgd over? Waarom vraagt Zelensky constant om gevechtsvliegtuigen?
Een jaar geleden dachten mensen dat het wel los zou lopen met een inval en dat het allemaal bluf was die troepenopbouw aan de grens :')

Rusland gaat niet heel Oekrane veroveren maar ze gaan in elk geval wel heel Oost Oekrane definitief annexeren.
blablablabla
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 12:55:46 #204
3928 Ulx
pi_208005288
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Probeer het uit zou ik zeggen, val Rusland binnen met je Navo-leger.
Hoeft toch niet. Als Nederland gewoon die 18 Leopards koopt en doneert en er ook nog een zwik F16's bijgeeft, dan gaat Poetin escaleren. *O*
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:56:27 #205
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208005300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:54 schreef Elan het volgende:
Waarom vraagt Zelensky constant om gevechtsvliegtuigen?
Omdat vliegtuigen van sovjet/rus makelij, maar bv ook de bijbehorende munitie, een keer op is, in de landen die het hebben, en dat niet meer te kopen valt in rusland.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 12:56:40 #206
3928 Ulx
pi_208005308
quote:

Rusland gaat niet heel Oekrane veroveren maar ze gaan in elk geval wel heel Oost Oekrane definitief annexeren.
Dat hebben ze al gedaan. Maar Oekrane is niet echt onder de indruk.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:56:48 #207
445736 The-BFG
pi_208005311
quote:

[..]
Jaja en waarom is er juist nu dan een troepenopbouw bezig en is men daar kennelijk bezorgd over? Waarom vraagt Zelensky constant om gevechtsvliegtuigen?
Een jaar geleden dachten mensen dat het wel los zou lopen met een inval en dat het allemaal bluf was die troepenopbouw aan de grens :')

Zo dachten ze in 39 ook toen een Oostenrijker landje pik ging doen.. "Ah joh hij pakt alleen maar een stukje land af, verder gaat ie niet.."

Als je ook maar iets verdiept had in wat nu in Rusland speelt; dan had je geweten dat Putin simpelweg de USSR in ere wilt herstellen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:56:52 #208
401381 Elan
pi_208005312
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die grote bek over nukes van putler, heeft hij er al eentje gegooid dan?
Is daar momenteel aanleiding voor dan? Jij hebt het over Rusland binnenvallen, dan snap je het gewoon echt niet.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 12:59:31 #209
401381 Elan
pi_208005352
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Cherson en Charkov zijn momenteel niet in Russische handen. Vandaar dit offensief.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:01:29 #210
65902 Zwoerd
pi_208005388
quote:

[..]

Dat waren alleen de domme trolletjes:
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:11 schreef Elan het volgende:
Zijn er hier serieus mensen geloven dat Poetin een inval gaat doen? :')
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2022 14:07 schreef Elan het volgende:
Zei toch, die invasie in komt niet. Putin is gek, niet achterlijk.
Цой жив
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:01:32 #211
335449 BEFEM
pi_208005389
quote:
Psst, China…
[ twitter ]
Dit lijkt me een interpretatie foutje. Alleen al in Belarus zit waarschijnlijk meer dan 3%
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 13:01:34 #212
3928 Ulx
pi_208005390
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Cherson en Charkov zijn momenteel niet in Russische handen. Vandaar dit offensief.
Ze gaan Kherson weer pakken. Leuk. Ik kan niet wachten op de amfibische operatie.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:01:53 #213
401381 Elan
pi_208005396
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Zo dachten ze in 39 ook toen een Oostenrijker landje pik ging doen.. "Ah joh hij pakt alleen maar een stukje land af, verder gaat ie niet.."

Als je ook maar iets verdiept had in wat nu in Rusland speelt; dan had je geweten dat Putin simpelweg de USSR in ere wilt herstellen.
Ah dit gelul weer, pure Westerse propaganda en bangmakerij. Poetin gaat NOOIT een NAVO-land aanvallen want Artikel 5.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:02:37 #214
54618 3rr0r
pi_208005407
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:01 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
[..]
[..]

o|O
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 13:03:08 #215
3928 Ulx
pi_208005413
quote:

[..]
[..]
[..]

:D ~O>
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:03:11 #216
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208005416
quote:

[..]
[..]
[..]

Aged like milk huh.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:04:12 #217
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208005430
quote:

[..]
[..]
[..]

:D
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:04:17 #218
401381 Elan
pi_208005431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze gaan Kherson weer pakken. Leuk. Ik kan niet wachten op de amfibische operatie.
Die zal waarschijnlijk een stuk eenvoudiger verlopen als nagenoeg alle aanwezige grondtropen gedecimeerd zijn door grootschalige luchtaanvallen. Vandaar die troepenopbouw.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:05:44 #219
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208005451
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Die zal waarschijnlijk een stuk eenvoudiger verlopen als nagenoeg alle aanwezige grondtropen gedecimeerd zijn door grootschalige luchtaanvallen. Vandaar die troepenopbouw.
En dat wordt dan een aanval incl. 1000 T-14 Armata's, of niet?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:06:52 #220
401907 Raw85
pi_208005472
quote:

[..]
[..]
[..]

woensdag 15 februari 2023 @ 13:07:14 #221
54618 3rr0r
pi_208005476
twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:07:24 #222
401381 Elan
pi_208005483
quote:

[..]
[..]
[..]

Gezien de grootschaligheid van Oekrane is en was een volledige invasie nooit de opzet van Poetin. Hij aast duidelijk op de Oostelijke regio's en zal die ook krijgen.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:07:53 #223
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208005493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Als er tegen die tijd nog Ruzzische troepen over zijn, that is.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:08:23 #224
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208005503
quote:

[..]
[..]
[..]

_O- _O- _O_ _O_ _O_ _O_
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:10:57 #225
386206 theunderdog
pi_208005536
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat kan wel, maar geannexeerd is geannexeerd he. Je kunt hele lijsten maken aan hoeveel manschappen, materiaal Rusland al verloren heeft. Zolang ze die gebieden in principe in handen houden, is Oekrane aan het verliezen. Dat is althans hoe ik het zie. Als wij zeggen: 'Oekraine moet de oorlog winnen', dan hoor ik: 'Russische troepen dienen terug te keren daar waar ze vandaan kwamen'.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:11:12 #226
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208005538
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Gezien de grootschaligheid van Oekrane is en was een volledige invasie nooit de opzet van Poetin. Hij aast duidelijk op de Oostelijke regio's en zal die ook krijgen.
Ik denk dat hij zijn kans heeft gehad en verspild.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:11:23 #227
401381 Elan
pi_208005540
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als er tegen die tijd nog Ruzzische troepen over zijn, that is.
Ze lopen al sinds de zomer op hun laatste benen maar blijven komen, sterker nog krijgen de overhand en heroveren gebieden. Westerse propaganda moet je niet intuinen.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:11:36 #228
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208005545
quote:

[..]
Gebruikt hij eigenlijk spuug of glijmiddel?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:11:45 #229
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208005546
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Ze lopen al sinds de zomer op hun laatste benen maar blijven komen, sterker nog krijgen de overhand en heroveren gebieden. Westerse propaganda moet je niet intuinen.
Welke?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:11:59 #230
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208005551
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:10 schreef theunderdog het volgende:
Dat kan wel, maar geannexeerd is geannexeerd he.
Entree Ulx' scheids :)
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 13:12:26 #231
3928 Ulx
pi_208005559
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat kan wel, maar geannexeerd is geannexeerd he. Je kunt hele lijsten maken aan hoeveel manschappen, materiaal Rusland al verloren heeft. Zolang ze die gebieden in principe in handen houden, is Oekrane aan het verliezen. Dat is althans hoe ik het zie. Als wij zeggen: 'Oekraine moet de oorlog winnen', dan hoor ik: 'Russische troepen dienen terug te keren daar waar ze vandaan kwamen'.
Dus Oekrane hoeft eigenlijk alleen maar te zeggen dat zij het terug annexeren?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:12:53 #232
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208005567
quote:
Westerse propaganda moet je niet intuinen.
Precies.

Je moet naar het kremlin luisteren, die weten het beter ;)
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:13:36 #233
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208005580
quote:

[..]
Welke?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:13:39 #234
386206 theunderdog
pi_208005581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus Oekrane hoeft eigenlijk alleen maar te zeggen dat zij het terug annexeren?
Nee. Oekraine moet ervoor zorgen dat de Russische troepen terugkeren. Of niet meer kunnen terugkeren, omdat ze naar God zijn gebracht.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:14:19 #235
-1 #ANONIEM
pi_208005592
quote:

[..]
[..]
[..]

Badummm Tsssss _O_ :D
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:14:20 #236
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208005595
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:07 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Je moet natuurlijk alijtd oppassen, maar ik denk niet dat Rusland nou ineens in staat is om in Westerse stijl ineens luchtoverwicht te verkijgen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:14:23 #237
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208005596
quote:
Gezien de grootschaligheid van Oekrane is en was een volledige invasie nooit de opzet van Poetin.
Offensief richting kyiv was zeker 5D schaken?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:15:02 #238
360805 luxerobots
pi_208005612
quote:

[..]
Merkwaardig dan wel dat het Russische leger optrok richting Kiev.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:15:08 #239
401381 Elan
pi_208005613
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke?
quote:
De Russische Wagner Groep heeft de afgelopen dagen „vrijwel zeker” kleine terreinwinsten geboekt in de buurt van het belegerde Bachmoet, zegt het Britse ministerie van Defensie.
blablablabla
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 13:17:23 #240
3928 Ulx
pi_208005646
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Oekraine moet ervoor zorgen dat de Russische troepen terugkeren. Of niet meer kunnen terugkeren, omdat ze naar God zijn gebracht.
Maar als Oekrane nu de gebieden die ze hebben in Kherson en Kharkov, maar door Rusland eannexeerd zijn, terug annexeert dan kan Rusland toch niks meer? Want geannexeerd is geannexeerd, of niet? Of is het dan weer anders?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:17:37 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208005648
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Is daar momenteel aanleiding voor dan? Jij hebt het over Rusland binnenvallen, dan snap je het gewoon echt niet.
Je hoeft helemaal niet rusland binnen te vallen, waar heb je het over?

97% van de legers zitten in ukraine op het moment. Vernietig het daar, dat zeg ik. Lees waar ik op reageer, halfie.
1947-2016
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:18:03 #242
54618 3rr0r
pi_208005664
Rusland heeft Soledar gepakt, Oekraine kan beter op z'n rug gaan liggen, dit is gespeeld.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:18:34 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208005671
quote:

[..]
[..]
[..]

_O-
1947-2016
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 13:18:55 #244
3928 Ulx
pi_208005677
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:18 schreef 3rr0r het volgende:
Rusland heeft Soledar gepakt, Oekraine kan beter op z'n rug gaan liggen, dit is gespeeld.
Geen blessuretijd?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:19:53 #245
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208005694
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]

[quote]De Russische Wagner Groep heeft de afgelopen dagen „vrijwel zeker” kleine terreinwinsten geboekt in de buurt van het belegerde Bachmoet, zegt het Britse ministerie van Defensie[/quote].

quote:
Westerse propaganda moet je niet intuinen.
Wat is het nou? :?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:20:03 #246
386206 theunderdog
pi_208005695
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar als Oekrane nu de gebieden die ze hebben in Kherson en Kharkov, maar door Rusland eannexeerd zijn, terug annexeert dan kan Rusland toch niks meer? Want geannexeerd is geannexeerd, of niet? Of is het dan weer anders?
Ja, natuurlijk is dat dan 'anders'. Want Oekrane annexeert niet, maar heroverd HUN gebied.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:20:10 #247
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208005697
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]

Heb je wel eens een kaart van dat land gezien? Weet jij hoe groot dat land is? En wat een nietszeggende hoeveelheid grond rus dus verovert heeft?

Het is je ontgaan dat ze zelfs op de rus staats tv zitten te jokeren dat kyiv ergens rond 2040 wel aan de beurt komt?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:20:37 #248
64288 Bensel
Ladderzat
pi_208005705
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:18 schreef 3rr0r het volgende:
of een paar lm opschuiven en soledar bombarderen en dan weer terugpakken
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 13:21:34 #249
3928 Ulx
pi_208005716
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk is dat dan 'anders'. Want Oekrane annexeert niet, maar heroverd HUN gebied.
Niet als dat gebied geannexeerd is door Rusland. Dan is het Rusland. Dus dan annexeer je het weer terug.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:21:38 #250
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208005717
Er vliegen hier (oost-middenFrankrijk, omgeving Roanne/Vichy) 2 chinook-transport-heli’s over. Richting oost-zuid-oost. Richting Oekrane?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:21:55 #251
401381 Elan
pi_208005720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

97% van de legers zitten in ukraine op het moment. Vernietig het daar, dat zeg ik. Lees waar ik op reageer, halfie.
Laten we lekker een derde wereldoorlog riskeren voor voor ons verder totaal irrelevant stukje aarde.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:22:00 #252
117098 Hathor
Effe niet
pi_208005721
quote:
9s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:54 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Veel succes met je Afrikaanse vriendjes. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 13:22:13 #253
3928 Ulx
pi_208005725
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
Er vliegen hier (oost-middenFrankrijk, omgeving Roanne/Vichy) 2 chinook-transport-heli’s over. Richting oost-zuid-oost. Richting Oekrane?
Zou kunnen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:22:45 #254
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208005731
quote:
Dat lijkt me sterk :)
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:23:10 #255
446103 Bieselke
pi_208005738
quote:
Bereik van 700km, toch met heel veel tussenlandingen dan :D
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:23:39 #256
117098 Hathor
Effe niet
pi_208005747
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Odessa staat ook nog op zijn verlanglijstje.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:24:07 #257
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208005754
quote:
oost-zuid-oost is richting Oekraine?

Pak wereldkaart maar even bij
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:25:01 #258
490724 Mr.Sandman
pi_208005769
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:08 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Gelukkig. Ik was al een beetje bang dat het woordgrapje misschien iets te hoog gegrepen was voor je. Wel een goeie h?
Nee hoor, woordgrapjes zijn geen enkel probleem.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:26:15 #259
386206 theunderdog
pi_208005778
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet als dat gebied geannexeerd is door Rusland. Dan is het Rusland. Dus dan annexeer je het weer terug.
Zelfs dan. Zolang er Russische troepen op je grondgebied zitten, is niets zeker. Dan blijf je bezig.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:26:28 #260
401381 Elan
pi_208005782
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heb je wel eens een kaart van dat land gezien? Weet jij hoe groot dat land is? En wat een nietszeggende hoeveelheid grond rus dus verovert heeft?

Het is je ontgaan dat ze zelfs op de rus staats tv zitten te jokeren dat kyiv ergens rond 2040 wel aan de beurt komt?
Juist. Daarom is een totale invasie nooit aan de orde geweest. Poetin is wat dat betreft een opportunist die kijkt wat mogelijk is en helemaal geen concrete doelen heeft geformuleerd als het gaat om wat wel en wat niet veroverd dient te worden.

quote:
Het hoofd van de Russische staatszender RT - Margarita Simonyan - heeft uitleg gegeven over de doelen van Rusland in Oekrane. Daar bestaat volgens haar immers veel onduidelijkheid over. "Dat is geen toeval. President Poetin houdt ze met opzet vaag, want ze veranderen afhankelijk van de opportuniteiten die zich voordoen", zegt ze.
Maar de vraag waarop deze reactie kwam ging over het al dan niet heroveren van grondgebied door Russen, iets wat dus wel degelijk aan de gang is.
blablablabla
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 13:27:20 #261
3928 Ulx
pi_208005787
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Juist. Daarom is een totale invasie nooit aan de orde geweest. Poetin is wat dat betreft een opportunist die kijkt wat mogelijk is en helemaal geen concrete doelen heeft geformuleerd als het gaat om wat wel en wat niet veroverd dient te worden.
[..]
Maar de vraag waarop deze reactie kwam ging over het al dan niet heroveren van grondgebied door Russen, iets wat dus wel degelijk aan de gang is.
Maar hoe denkt hij de oorlog dan te kunnen eindigen?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:27:40 #262
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208005792
quote:

[..]

Und? Dat doet toch niets af aan wat ik zeg: de Russische luchtmacht is vrijwel afwezig; de UA luchtafweer is top par; daar zit een verband tussen. Een eventuele inzet van de Ru luchtmacht gaat tot veel Russische slachtoffers leiden. Laat ze maar opbouwen, ik geloof ook meteen dat ze die in gaan zetten; Putin is al lang all in en geeft geen neuk om slachtoffers. Hij zal ook zijn luchtmacht heus wel offeren.

Dont interrupt your enemy when he's making yet another mistake..

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 15-02-2023 13:32:52 ]

woensdag 15 februari 2023 @ 13:27:57 #263
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208005793
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:26 schreef Elan het volgende:
Juist. Daarom is een totale invasie nooit aan de orde geweest.
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Offensief richting kyiv was zeker 5D schaken?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Merkwaardig dan wel dat het Russische leger optrok richting Kiev.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:28:01 #264
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_208005795
quote:
Ook in Frankrijk zullen ze regelmatig oefen- en routine luchten uitvoeren.

Niet elk militair voer- of vliegtuig dat je hoort of ziet is Oekrane gerelateerd.

Hier vliegen ook vrijwel dagelijks F16's en F35's.
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:28:31 #265
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208005803
quote:

[..]

Heeft Poetin al gedaan, maar Poetin kan ondertekenen wattie wil, tussen droom en daad. Overigens is een van de breed grijnzende mannen die toen met hem op de foto gingen al dood, auto-ongeluk of raam of iets dergelijks.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:30:22 #266
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208005823
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:28 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
@:Elan een trol noemen. :')
Als je hem nog iets van geloofwaardigheid wil laten behouden cq vindt dat hij zinnige dingen zegt dan kun jij dat beter niet bevestigen. Een approval van jou is weinig meer dan een algemene diskwalificatie / cq Kremlin seal of approval.

woensdag 15 februari 2023 @ 13:31:09 #267
490724 Mr.Sandman
pi_208005831
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als je hem nog iets van geloofwaardigheid wil laten behouden cq vindt dat hij zinnige dingen zegt dan kun jij dat beter niet bevestigen. Een approval van jou is weinig meer dan een algemene diskwalificatie / cq Kremlin seal of approval.
Dan ben je echt ver van het padje af.

Sterkte knul.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:32:09 #268
458283 ipa84
pi_208005840
twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:32:44 #269
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208005846
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ook in Frankrijk zullen ze regelmatig oefen- en routine luchten uitvoeren.

Niet elk militair voer- of vliegtuig dat je hoort of ziet is Oekrane gerelateerd.

Hier vliegen ook vrijwel dagelijks F16's en F35's.
Hier enkel Apache's en Chinook's en als je gelukt hebt een NH90. Heb pas 1x een F35zien vliegen.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 13:34:04 #270
3928 Ulx
pi_208005861
Even een tank onklaar maken.

twitter
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:34:12 #271
65902 Zwoerd
pi_208005863
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Yup, troll dus.
Nu dus niet meer reageren, maar gewoon TR zetten.
Цой жив
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:35:12 #272
401381 Elan
pi_208005870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar hoe denkt hij de oorlog dan te kunnen eindigen?
Het is een illusie om te denken dat er een einde komt aan deze oorlog onder Poetin.
Wellicht kan een regime-verandering de boel opschudden maar anders hoef je daar niet op te rekenen.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:36:10 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208005878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Zorgwekkend idd want Rusland heeft het brainwashen in de afgelopen honderden jaren geperfectioneerd. Ze weten precies hoe ze dat moeten aanpakken en kinderen zijn nog makkelijk beinvloedbaar.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:36:23 #274
335449 BEFEM
pi_208005882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is geen 97% van het voltallige leger. Dat is helemaal niet mogelijk met alleen al wat er in Belarus zit, de marine, de luchtmacht, de nucleaire troepen, alles wat grenspost bewaakt etc. Als echt 97% van het leger in Oekrane zou zitten dan zouden hele basissen letterlijk leeg zijn.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:36:40 #275
490724 Mr.Sandman
pi_208005886
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Laat gaan. Deze clown weet kennelijk het verschil niet tussen een annexatie en een invasie. Oekrane behoort gewoon aan Rusland toe.
Tja, die laatste zin is dan wel weer jammer. Of hoe bedoel je dat?
[..]
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:36:53 #276
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_208005887
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hier enkel Apache's en Chinook's en als je gelukt hebt een NH90. Heb pas 1x een F35zien vliegen.
Ik zit hemelsbreed 20 kilometer van Volkel vandaan hier *O*
Schitterende toestellen die F35's _O_

Overigens heeft Nederland momenteel al 34 F35's.
8 In de VS voor opleidingsdoeleinden, en de overige 26 staan verdeeld over Volkel en Leeuwarden.
Een aantal zijn momenteel in Polen gestationeerd.

F16's hebben we er nog 24 van.

https://www.defensie.nl/o(...)/aantallen-materieel
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:37:03 #277
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_208005888
quote:

[..]
Laat gaan. Deze clown weet kennelijk het verschil niet tussen een annexatie en een invasie. Oekrane behoort gewoon aan Rusland toe.
Euh....wat? Wat is dit voor flagrante onzin?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:37:33 #278
490724 Mr.Sandman
pi_208005897
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:34 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nu dus niet meer reageren, maar gewoon TR zetten.
Een TR zetten voor een andere mening? Doen jullie dat?
[..]
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:37:48 #279
401381 Elan
pi_208005900
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Yup, troll dus.
Als Friesland zichzelf morgen onafhankelijk zou verklaren (een vlag en een taal hebben ze al) horen ze dan ineens niet meer bij Nederland?
Je kunt die vraag best stellen hoor, het ligt er maar net aan aan wie je de vraag stelt welk antwoord je zult krijgen:

https://www.historischnie(...)oekraine-bij-elkaar/
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:37:57 #280
117098 Hathor
Effe niet
pi_208005902
quote:

[..]
Daar denken ze zelf heel anders over in Oekraine. Mensen zijn geen bezit.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:38:56 #281
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_208005914
quote:

[..]
Oekrane is een soeverein land en is van niemand.
En al helemaal niet van Rusland 8)7 8)7
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:39:07 #282
490724 Mr.Sandman
pi_208005917
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Euh....wat? Wat is dit voor flagrante onzin?
Dat ligt in het algemeen natuurlijk aan wie je het vraagt. Laten we Jeruzalem als eenvoudig voorbeeld nemen.
[..]
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:39:09 #283
401907 Raw85
pi_208005918
Rusland zou dan eerder van Oekraine zijn
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:39:14 #284
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208005919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
oost-zuid-oost is richting Oekraine?

Pak wereldkaart maar even bij
Gedaan, het is richting Zwarte zee of Moldavi.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:40:28 #285
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_208005928
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik zit hemelsbreed 20 kilometer van Volkel vandaan hier *O*
Schitterende toestellen die F35's _O_

Overigens heeft Nederland momenteel al 34 F35's.
8 In de VS voor opleidingsdoeleinden, en de overige 26 staan verdeeld over Volkel en Leeuwarden.
Een aantal zijn momenteel in Polen gestationeerd.

F16's hebben we er nog 24 van.

https://www.defensie.nl/o(...)/aantallen-materieel
Ik moet altijd wel een beetje gniffelen als je je bedenkt dat Nederland meer Stealthvliegtuigen heeft dan Rusland. :D
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:41:04 #286
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208005937
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Als Friesland zichzelf morgen onafhankelijk zou verklaren (een vlag en een taal hebben ze al) horen ze dan ineens niet meer bij Nederland?
Beter vergelijk is: als duitsland morgen friesland bezet, is het dan ineens voor altijd van duitsland?

Dat gezegd, ik vermoed dat de rabbit hole best diep gaat, dus nu geduldig wachten tot je het kremlin na gaat praten dat die mensen in oost-oekraine 'ech wel!' zich vrijwillig aan wilde sluiten bij rus.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:42:58 #287
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_208005961
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:39 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat ligt in het algemeen natuurlijk aan wie je het vraagt. Laten we Jeruzalem als eenvoudig voorbeeld nemen.
Oekrane is een internationaal erkend soeverein land, ook Rusland heeft dat erkend. Je kunt niet zomaar even van gedachten veranderen en daarmee ook denken dat je gelijk hebt. Wat is dit voor idioterie?
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:43:03 #288
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_208005962
Belgi was ooit Nederland, dus gaan we maar eens annexeren dan *O*

*koopt camouflagebroek en groene auto en rijdt naar de grens :7
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:43:30 #289
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_208005966
Wat een kolder 8)7
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:43:38 #290
401381 Elan
pi_208005970
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Oekrane is een soeverein land en is van niemand.
En al helemaal niet van Rusland 8)7 8)7
Pas sinds 1991. De West-Oekraners zijn sterk naar het Westen georinteerd, de Oost-Oekraners naar het Oosten. Juist dat Oostelijke deel met pro-Russische sentimenten en corruptie vormt een grote belemmering voor toetreding tot de EU.
blablablabla
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:44:52 #291
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_208005984
De vrijmibo is vroeg begonnen zie ik.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:45:04 #292
65902 Zwoerd
pi_208005987
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Pas sinds 1991. De West-Oekraners zijn sterk naar het Westen georinteerd, de Oost-Oekraners naar het Oosten. Juist dat Oostelijke deel met pro-Russische sentimenten en corruptie vormt een grote belemmering voor toetreding tot de EU.
Dan is er dus nog genoeg werk aan de winkel voordat ze bij de EU mogen, maar wat is je punt?
Цой жив
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:45:57 #293
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208005995
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat is geen 97% van het voltallige leger. Dat is helemaal niet mogelijk met alleen al wat er in Belarus zit, de marine, de luchtmacht, de nucleaire troepen, alles wat grenspost bewaakt etc. Als echt 97% van het leger in Oekrane zou zitten dan zouden hele basissen letterlijk leeg zijn.
Er was toch recent het bericht dat bij de grens met Noorwegen er nog maar 20% van de normale mankracht zit? Waarschijnlijk hebben ze dat overal doorgevoerd.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:46:14 #294
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_208005999
quote:
6s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik moet altijd wel een beetje gniffelen als je je bedenkt dat Nederland meer Stealthvliegtuigen heeft dan Rusland. :D
Die van Rusland zijn gewoon zo goed dat we ze helemaal niet zien :+
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:46:31 #295
490724 Mr.Sandman
pi_208006005
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Oekrane is een internationaal erkend soeverein land, ook Rusland heeft dat erkend. Je kunt niet zomaar even van gedachten veranderen en daarmee ook denken dat je gelijk hebt. Wat is dit voor idioterie?
Rustig man, probeer het eens in perspectief te bekijken. Hitler dacht ook dat heel Europa aan Duitsland toe zou moeten behoren. Dat geeft hem nog geen gelijk.

Hetzelfde hier met Rusland en Oekranie.

Dat wij en Oekranie het anders ziet maakt niet dat Poetin hetzelfde zal denken. De enige overtuiging bij Poetin is dat Oekranie bij Rusland (of wellicht beter: de Sovjet-Unie) hoort.
[..]
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 13:46:55 #296
3928 Ulx
pi_208006014
quote:

[..]
Valt wel mee. D'r woont nu een van huis uit Russisch sprekende Oost-Oekraner in het presidentieel paleis, en die lijkt zich niet bepaald Rus te voelen of ook maar een beetje pro-Rusland te zijn.
  woensdag 15 februari 2023 @ 13:47:08 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208006018
quote:

[..]
Maar ook in Oost-Oekrane zijn er meer dan genoeg mensen die liever een Oekraine zien die zich bij het westen aansluit. Zeker na de inval. Het is wel een ding wat je met die mensen doet die daar wel wonen en Pro-Rusland als hopelijk deze oorlog eenmaal voorbij is. Sowieso is dat deel nu redelijk verloren, mensen thuis zijn allemaal wegtrokken, vele voorzieningen en gebouwen in puin....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')